abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200908478
Ik vind ‘Azie
En ‘Vegan East’ erg fijne kookboeken!
pi_201721750
Ik kook graag zonder vlees 5 dagen en dat lukt meestal wel. En ik had iets gemaakt wat zomaar als gehakt zou kunnen doorgaan. Gesneden uitjes en tomaatjes(fijn). In de pan wat spitskool en geraspte worteltjes, beetje knoflook. Even sudderen, twee eieren geklutst met wat kruiden. Alles door elkaar en lekker maar de structuur leek op gehakt. Die zooi kan zo door een pasta :Y)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_202731206
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 14:03 schreef Tuindier het volgende:
Ik vind ‘Azie
En ‘Vegan East’ erg fijne kookboeken!
Ik zie het nu pas maar Azië kan ik ook van harte aanbevelen. Op dit moment mijn meestgebruikte kookboek.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_202761745
Ik denk er ook over om wat vaker te gaan eten zonder vlees. Waarom? Ik heb een erg slechte huid, heb overgewicht (flink) en wil eigenlijk gewoon wat “gezonder” gaan leven. Ben de laatste weken flink aan het lezen erover en heb het idee dat dit best een positieve wending kan geven aan mijn (ons) leven. Nu loop ik echter tegen het volgende aan: ik heb een erge allergie voor noten/pinda’s en lust (al sinds baby zijnde) absoluut geen eieren. Voor de rest heb ik geen “problemen” met eten what so ever. Vrijwel alle vegetarische gerechten bevatten of ei of noot. Kan iemand mij adviseren hoe ik hier omheen kan werken en toch goed vegetarisch kan eten, al mijn vitamines en mineralen binnen kan krijgen, maar deze twee componenten buitenwegen kan laten?
pi_202762767
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 22:22 schreef DutchieBre het volgende:
Ik denk er ook over om wat vaker te gaan eten zonder vlees. Waarom? Ik heb een erg slechte huid, heb overgewicht (flink) en wil eigenlijk gewoon wat “gezonder” gaan leven. Ben de laatste weken flink aan het lezen erover en heb het idee dat dit best een positieve wending kan geven aan mijn (ons) leven. Nu loop ik echter tegen het volgende aan: ik heb een erge allergie voor noten/pinda’s en lust (al sinds baby zijnde) absoluut geen eieren. Voor de rest heb ik geen “problemen” met eten what so ever. Vrijwel alle vegetarische gerechten bevatten of ei of noot. Kan iemand mij adviseren hoe ik hier omheen kan werken en toch goed vegetarisch kan eten, al mijn vitamines en mineralen binnen kan krijgen, maar deze twee componenten buitenwegen kan laten?
Zoek eens op vegan gerechten. Daarin kom je sowieso geen ei tegen, en worden ook juist veel peulvruchten (zoals kikkererwten) gebruikt :)
pi_202763039
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2021 22:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Zoek eens op vegan gerechten. Daarin kom je sowieso geen ei tegen, en worden ook juist veel peulvruchten (zoals kikkererwten) gebruikt :)
Thanks, ik ga eens kijken
pi_204064073
Ik zag dat AH nu ook een veldbonenburger heeft. Na wat zoeken blijken ze ook een vegan zalmburger (?) en vegan oesterzwamreepjes (??) te hebben.
Iemand dit al eens uitgeprobeerd?

https://nieuws.ah.nl/albe(...)lantaardige-voeding/

https://www.veganbusiness(...)-met-veldbonenburger

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204068163
Oesterzwamreepjes, slimme manier om gewone oesterzwam flink duurder te verkopen.
pi_204071135
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 20:00 schreef Farenji het volgende:
Oesterzwamreepjes, slimme manier om gewone oesterzwam flink duurder te verkopen.
Niet zomaar oesterzwamreepjes, maar végan oesterzwamreepjes!

Ik vind paddenstoelengehakt ook best hilarisch. Vegan paddenstoelengehakt, pardon. "Fijngesneden kastanjechampignons, nog niet gekruid zodat je er zelf je eigen smaak aan kan geven" ¤8,30 per kilo. In tegenstelling tot de gewone kastanjechampignons, ¤5,23 per kilo. :{w
pi_204072156
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 23:11 schreef yinu het volgende:

[..]
Niet zomaar oesterzwamreepjes, maar végan oesterzwamreepjes!

Ik vind paddenstoelengehakt ook best hilarisch. Vegan paddenstoelengehakt, pardon. "Fijngesneden kastanjechampignons, nog niet gekruid zodat je er zelf je eigen smaak aan kan geven" ¤8,30 per kilo. In tegenstelling tot de gewone kastanjechampignons, ¤5,23 per kilo. :{w
De "vegan"-variant is wel iets goedkoper per kilo, maar verder identiek _O-
https://www.ah.nl/product(...)-gesneden-oesterzwam
https://www.ah.nl/product(...)n-oesterzwam-reepjes

Dit is nog erger dan falafel opeens vegan noemen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204077721
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2022 08:18 schreef Aether het volgende:

[..]
De "vegan"-variant is wel iets goedkoper per kilo, maar verder identiek _O-
https://www.ah.nl/product(...)-gesneden-oesterzwam
https://www.ah.nl/product(...)n-oesterzwam-reepjes

Dit is nog erger dan falafel opeens vegan noemen.
Of pindakaas :')
  maandag 14 maart 2022 @ 22:54:58 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204082722
Dr. Oetker heeft een nieuwe lijn vegan pizza’s. Vorige week in de bonus, dus eens geprobeerd.

De Spinach & Pumpkin Seeds viel tot nu toe het meest in de smaak.

De Veggiemix viel een beetje tegen.

De Broccoli & Mushroom moeten we nog proberen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 08:45:41 #163
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204084508
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 22:54 schreef Lienekien het volgende:
Dr. Oetker heeft een nieuwe lijn vegan pizza’s. Vorige week in de bonus, dus eens geprobeerd.

De Spinach & Pumpkin Seeds viel tot nu toe het meest in de smaak.

De Veggiemix viel een beetje tegen.

De Broccoli & Mushroom moeten we nog proberen.
Ik heb gisteren een paar stukken van de broccoli op. Hij was erg lekker. Een stuk minder zwaar dan een normale pizza.
Spoilers!
pi_204156401
Ik wist niet dat dit topic bestond :) Vega opgevoed

Vraagje: als jullie peulvruchten gebruiken; eten jullie daar nog iets aan koolhydraten bij (denk aan rijst of pasta of aardappels etc)?
pi_204157505
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 17:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

Vraagje: als jullie peulvruchten gebruiken; eten jullie daar nog iets aan koolhydraten bij (denk aan rijst of pasta of aardappels etc)?
Meestal wel rijst of brood/wraps, maar niet altijd. Ik vind bonen en eieren ook een prima combi, vult lekker.
pi_204157717
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 18:12 schreef Farenji het volgende:

[..]
Meestal wel rijst of brood/wraps, maar niet altijd. Ik vind bonen en eieren ook een prima combi, vult lekker.
Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Wat voor bonen eet je dan?
pi_204157822
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 18:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Wat voor bonen eet je dan?
Vanalles, bruine chili zwarte groene of witte, bijv in een pittige chili met tomaat en groente. Geen chili con carne maar con huevos. Roerei of gebakken ei erdoor.
  zondag 20 maart 2022 @ 18:44:02 #168
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204158182
Huevos rancheros :9 Ik maakte het laatst met gebakken pompoen en boerenkool, geïnspireerd door dit recept. Was een prima combinatie.

Verder verschilt het erg of ik koolhydraten eet bij peulvruchten. Ik gooi door heel veel gerechten kikkererwten of linzen. Ook door de pasta of over een tray bake met gnocchi/zoete aardappel/aardappel.
Spoilers!
pi_204158491
quote:

Ik eet niet zo vaak losse peulvruchten, eigenlijk. Ik gooi het vaak door een gerecht heen, en dan is het dus maar net afhankelijk van het gerecht. Als ik ze door een curry gooi, dan eet ik er nog wat naan bij. Maar ik maak ook graag lasagne met linzen in de tomatensaus. :9
pi_204158531
quote:

De combinatie peulvruchten en granen in één maaltijd schijnt wel een goede te zijn. Iets met dat je dan een completer aminozuren pakket binnenkrijgt, maar het fijne weet ik er niet van, dat is vast te googelen.

Ik doe het zelf vaak wel om die reden, maar ook gewoon omdat een maaltijd voor mij dan vullender/completer is ofzo.
pi_204158647
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:06 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik eet niet zo vaak losse peulvruchten, eigenlijk. Ik gooi het vaak door een gerecht heen, en dan is het dus maar net afhankelijk van het gerecht. Als ik ze door een curry gooi, dan eet ik er nog wat naan bij. Maar ik maak ook graag lasagne met linzen in de tomatensaus. :9
En dit ja. Losse peulvruchten hou ik niet van, melig. Dus ik gooi ze gewoon overal doorheen. Bijv maaltijd met rijst/pasta/aardappelen/quinoa oid+groente+wat je er verder nog in wil, daar kieper ik dan gewoon altijd ook iets van linzen/kikkererwten/bonen doorheen als extra aanvulling. En ik maak vaak zelf een soort naanbrood van besan (kikkererwtenmeel) voor bij een maaltijd, dat vult ook mega.

Lasagne met linzen in de tomatensaus klinkt wel briljant! :9~
  zondag 20 maart 2022 @ 19:30:28 #172
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204158807
Ik maakte laatst deze lasagne met linzen en kidneybonen. Hij was heerlijk. Wel met bechamel want ik grijp elke reden aan om bechamel te eten.
Spoilers!
pi_204158952
Ooooh losse kapucijners met augurk bijvoorbeeld is goddelijk :9 kapiteinsmaaltijdje

Linzen gebruik ik idd altijd in lasagne en dergelijke. Ik vind het een goede vervanger voor gehakt
pi_204240283
Ik ga ook maar eens mee lezen hier. Al een paar weken geen vlees meer gekocht.
pi_204240774
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 15:27 schreef Sarabi het volgende:
Ik ga ook maar eens mee lezen hier. Al een paar weken geen vlees meer gekocht.
Goed bezig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')