Elke veganist is automatisch ook een vegetarier tochquote:Op woensdag 18 mei 2022 06:38 schreef quirina het volgende:
Dit topic is het alleen voor vegetariėrs of ook voor veganisten?
Dat was bij Piet de Leeuw.quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:10 schreef quirina het volgende:
Bij Loetje zou ik al helemaal niet eten. Haha
Die verkochten toen toch ook paardebiefstukken ipv rund.
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 21:32 schreef Tourniquet het volgende:
Biefstuk-restaurant Loetje heeft vanaf nu bij 5 vestigingen* de biefstuk van Redefine Meat.![]()
* Amsterdam (Zuidas), Ouderkerk aan de Amstel, Nijmegen, Rotterdam centrum en Eindhoven
https://www.loetje.nl/nl/loetjebiefstuk00
Geert Oosterwijk twitterde daar over:
[ afbeelding ]
Daarna alle "echte mannen" (en een aantal dames) () op Twitter natuurlijk helemaal in paniek "Ze willen m'n vleeeeesch afpakken!!! AAAAAAHHH!!!
![]()
![]()
", maar Geert heeft daar goede reacties op, zie Twitter-draad.
![]()
[ twitter ]
quote:Het mengsel van de diverse ingrediėnten door een 3D printer verwerkt. Laagje voor laagje worden dunne lijnen op elkaar geprint zodat een structuur ontstaat die lijkt op de spieropbouw van vlees.
Eerderquote:
Ik denk niet dat er veel vleeseters zijn die een plantaardige biefstuk gaan bestellen. Dit is vooral om ook de groter wordende markt van vegetariers aan te boren, die nu toch misschien wel meegaan als de rest biefstuk bij loetje gaat eten. Hiervoor had je daar in zo'n restaurant niks te zoeken als vegetariėr.quote:Op woensdag 20 juli 2022 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Eerdertoch?
Maar ik me voorstellen dat niet iedereen direct enthousiast is.![]()
Alhoewel...
Het is vooral een product dat vleeseters over de streep kan trekken ook eens een plantaardig alternatief te proberen.
Ik ken dat hele restaurant niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:24 schreef quirina het volgende:
Ik ga sowieso niet bij Loetje eten. NEIN!
Als je met praktisch eenvoudige recepten bedoelt met ingrediėnten die je in de supermarkt kunt kopen, is Lekker en Simpel Vegetarisch misschien wel wat voor jou.quote:Op zondag 14 augustus 2022 21:38 schreef ijs_beer het volgende:
Zag dat de vraag al eerder gesteld was, maar wie heeft er nog aanbevelingen voor vegetarische (of vegan) kookboeken? Het liefst met een beetje praktische recepten.
Dat is een voorbeeld van praktisch idd. Wil best op zoek naar ingrediėnten, maar niet altijd.quote:Op zondag 14 augustus 2022 21:47 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Als je met praktisch eenvoudige recepten bedoelt met ingrediėnten die je in de supermarkt kunt kopen, is Lekker en Simpel Vegetarisch misschien wel wat voor jou.
quote:Op zondag 14 augustus 2022 21:38 schreef ijs_beer het volgende:
Zag dat de vraag al eerder gesteld was, maar wie heeft er nog aanbevelingen voor vegetarische (of vegan) kookboeken? Het liefst met een beetje praktische recepten.
Zeker die Vegabijbel ziet er goed uit! Ben ook zeker benieuwd naar je tips voor het Isrealische. Misschien leuk voor gelegenheden ofzo.quote:Op zondag 14 augustus 2022 21:58 schreef Meke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik heb ook nog wel wat tips voor Israelisch vega(n)-eten maar die voldoet wat minder aan makkelijk klaar te maken
Een beetje laat maar wellicht heb je er alsnog wat aan; ik vond de vega pulled chicken van de Ap echt prima koud. Heb het samen met wat andere ingrediėnten wel een even gebakken, maar uiteindelijk later koud geconsumeerd.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:59 schreef Sarabi het volgende:
De komende tijd zitten we veel in de auto en dan wil ik eigenlijk wraps voor onderweg maken.
Normaal deed ik dan wraps met hummus en plakjes kipfilet. Wat is nu lekker als vervanging? Zijn kipstuckjes koud bijvoorbeeld nog eetbaar/lekker?
Thanks! Zal ik binnenkort eens gaan proberen.quote:Op maandag 15 augustus 2022 19:34 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Een beetje laat maar wellicht heb je er alsnog wat aan; ik vond de vega pulled chicken van de Ap echt prima koud. Heb het samen met wat andere ingrediėnten wel een even gebakken, maar uiteindelijk later koud geconsumeerd.
https://www.ah.nl/producten/product/wi493244/ah-pulled-chicken
Goed bezig!quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:30 schreef MaJo het volgende:
Ik heb ook de knoop doorgehakt na steeds meer vega te eten, ik ga helemaal vega
Het is wel even omdenken, we grijpen toch snel naar vlees in snelle gerechten als pasta en Chili con carne. Ik vind niet alle vleesvervangers even lekker dus we moeten op zoek naar alternatieven en dingen proberen.
Ik lees dus graag mee voor meer inspiratie! Man en kind zijn niet vega maar kunnen goed leven met grotendeels vega maaltijden
Ik kijk zelf wel eens op de app van AH voor inspiratie. Zijn vaak ook makkelijke recepten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:30 schreef MaJo het volgende:
Het is wel even omdenken, we grijpen toch snel naar vlees in snelle gerechten als pasta en Chili con carne. Ik vind niet alle vleesvervangers even lekker dus we moeten op zoek naar alternatieven en dingen proberen.
Ik lees dus graag mee voor meer inspiratie! Man en kind zijn niet vega maar kunnen goed leven met grotendeels vega maaltijden
quote:Op zondag 14 augustus 2022 21:38 schreef ijs_beer het volgende:
Oeh ziet er goed uitquote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:44 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Goed bezig!
Dit recept voor chili is erg lekker: https://leukegeit.nl/zwarte-bonen-chili/
Sowieso staan er op Leukegeit.nl veel vegetarische recepten.
Dat is ook een goeiequote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:04 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik kijk zelf wel eens op de app van AH voor inspiratie. Zijn vaak ook makkelijke recepten.
De balletjes van bijv AH maar ook Ikea zijn erg lekker, deze doen wij vaak in pasta. Of anders gewoon kruimgehakt, die gebruiken we ook als we een verspakket lasagne maken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:30 schreef MaJo het volgende:
Die is zo lekkerquote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Vegetarische chili is hier altijd deze https://milkfreemom.com/vegan-quinoa-sweet-potato-chili/
De gehakt die ik tot nu toe heb geprobeerd was ik geen fan van dus ik ga dit zeker checkenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 21:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De balletjes van bijv AH maar ook Ikea zijn erg lekker, deze doen wij vaak in pasta. Of anders gewoon kruimgehakt, die gebruiken we ook als we een verspakket lasagne maken.
Chili con carne wordt dan dus Chili sin carne
Checkquote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Vegetarische chili is hier altijd deze https://milkfreemom.com/vegan-quinoa-sweet-potato-chili/
Gelijk op mijn verlanglijst gezet, thanks!quote:Op woensdag 24 augustus 2022 22:52 schreef Farenji het volgende:
Ik tip de dikke vegetarier nog maar een keer, vind ik nog steeds het beste en meest uitgebreide praktische vega kookboek. https://www.bol.com/nl/nl(...)g.2_6.7.ProductImage
Dat laatste, maar ik geloof niet daar Haribo al zover is. Katja heeft tegenwoordig veel vega(n) snoep, Autodrop heeft ook vegan varianten (opgevoerde kevers, en ronde roze autootjes en iets van dubbeldekkers), en Look o Look heeft ook een aantal vega(n) producten, ik dacht de zure matten. Skittles zijn ook vegan. En bij drop wisselt het per merk. Bij de AH staan er meestal groene bordjes bij, dat maakt het zoeken makkelijker.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 00:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gelijk op mijn verlanglijst gezet, thanks!
Vraag over snoep: ik ben enorm fan van super zoete snoepjes, zoals haribo. Vanmiddag stond ik met een zak Engelse drop in mijn handen maar zag dat daar gelatine in zitIk weet dat Katja vegetarisch is maar hoe zit het met Haribo? Of is het echt een kwestie van altijd ingrediėnten checken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |