abonnement Unibet Coolblue
pi_191897025
Vanwege 1 euro aanbieding verschillende Vivera gekocht om te proberen:

- Steak
- Spekjes
- Kipschnitzel
- Champignon/paprika burger

Die laatste ziet er niet lekker uit. Ben sowieso benieuwd of mij dit kan bekoren maar ga t proberen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_191897511
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:17 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh man, zelf tempeh maken. Zelfs op women's day zie ik dat gewoon niet voor me.
Alleen dat je het wil doen is al 1000 bonuspunten.
Op zich is het niet zo moeilijk hoor, en ook niet veel werk, duurt alleen wel paar dagen voordat de fermentatie klaar is. Maar dat gaat helemaal vanzelf.
pi_191898106
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 08:17 schreef Noek het volgende:

[..]

Oh man, zelf tempeh maken. Zelfs op women's day zie ik dat gewoon niet voor me.
Alleen dat je het wil doen is al 1000 bonuspunten.
:D volgens de interwebz is het zo moeilijk dus niet. Dus deze gaat op mijn kookbucketlijstje.
Heb nu wel zin in tempeh kering dus ik schat zo in dat ik straks even naar de toko wandel ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 8 maart 2020 @ 16:18:17 #254
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_191903756
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 09:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanwege 1 euro aanbieding verschillende Vivera gekocht om te proberen:

- Steak
- Spekjes
- Kipschnitzel
- Champignon/paprika burger

Die laatste ziet er niet lekker uit. Ben sowieso benieuwd of mij dit kan bekoren maar ga t proberen.
Hier waren de meeste van de 1 euro deals die ik wilde hebben uitverkocht ;(
Uiteindelijk maar een oosterse schijf meegenomen om te proberen
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  zondag 8 maart 2020 @ 17:33:06 #255
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_191905236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 23:16 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja die koe daar komen mensen op af :P en als het GRATIS is hélemaal :D

Maar belangrijkste is dat mensen dan weten hoe het smaakt :Y

Vega is allang niet meer voor ''van die rare boomknuffelaars'' zoals ze vroeger genoemd werden
het is nu juist de bij jonge en hippe mensen populair ... zo zie je maar weer (8> :D

en gewoon mensen die meer bewuster gaan eten.... en dat zijn er steeds meer...

https://www.nu.nl/eten-en(...)nder-vlees-eten.html
Ik kwam er elke dag langs van en naar mijn werk, maar het jammere is dat ze juist een aantal opdringerige hipsterachtige types hadden lopen, die het imago alleen maar benadrukten :{
Ik pak geen eten aan van een wat viezig ogende dame met in elkaar klittende dreads en ongewassen ogende halve handschoenen. Of het nou vega(n) is of een frikandel, ik sla dan toch sneller over :N :@

Ik eet zelf trouwens niet elke dag vlees en vind veel vleesvervangers ook hartstikke lekker tegenwoordig. De eerder genoemde kaasschnitzels zijn echt lekker en de worstjes van hetzelfde merk ook. Ook eet ik regelmatig bietenstamppot met feta en geroosterde hazelnoten, waarbij mijn vriend eigenlijk pas na een paar keer eten realiseerde dat er geen vlees in/bij zit :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_191905483
Vlees is vaak alleen maar smakelijk gemaakt. Dat heeft echt wel vaak enige pimping nodig voor het te hachelen is. Daarom zijn vleesvervangers wel prima. Zou alleen wel willen dat ze toch wat meer de macro's zouden benaderen van vlees. Omdat ik intensief sport vul ik het dus maar veelal aan met Orangefit eiwitpoeder (erg smakelijk en goede macro's) en maak daar ziek hippe :') bowls van en maak er cake van. Alles plantaardig want ik eet helemaal geen dierlijke producten.
Als jullie wat recepten willen voor je eiwitten, laat maar weten dan deel ik die even.
Go hard or go home
  zondag 8 maart 2020 @ 18:52:01 #257
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_191906913
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:42 schreef Noek het volgende:
Vlees is vaak alleen maar smakelijk gemaakt. Dat heeft echt wel vaak enige pimping nodig voor het te hachelen is. Daarom zijn vleesvervangers wel prima. Zou alleen wel willen dat ze toch wat meer de macro's zouden benaderen van vlees. Omdat ik intensief sport vul ik het dus maar veelal aan met Orangefit eiwitpoeder (erg smakelijk en goede macro's) en maak daar ziek hippe :') bowls van en maak er cake van. Alles plantaardig want ik eet helemaal geen dierlijke producten.
Als jullie wat recepten willen voor je eiwitten, laat maar weten dan deel ik die even.
Graag!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_191907571
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 18:52 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Graag!
+1 :7

Niet dat ik het nodig heb maar vind het leuk om weer eens wat anders te proberen. Zo heb ik een tijdje terug een vegan-cake gebakken...had geen zin in om naar de super te lopen voor eieren dus dan word je creatief :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_191914719
Wat is jullie favoriete ingredient dat een vullend gevoel geeft?
Moeten zij weten
pi_191924396
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:42 schreef Noek het volgende:
Vlees is vaak alleen maar smakelijk gemaakt. Dat heeft echt wel vaak enige pimping nodig voor het te hachelen is. Daarom zijn vleesvervangers wel prima. Zou alleen wel willen dat ze toch wat meer de macro's zouden benaderen van vlees. Omdat ik intensief sport vul ik het dus maar veelal aan met Orangefit eiwitpoeder (erg smakelijk en goede macro's) en maak daar ziek hippe :') bowls van en maak er cake van. Alles plantaardig want ik eet helemaal geen dierlijke producten.
Als jullie wat recepten willen voor je eiwitten, laat maar weten dan deel ik die even.
Ik dacht dat ik iets voor je had....



Is mijn favoriete tussendoortje.... of soms gewoon als ontbijt, maar nee... zit ook melk in -O-

maar misschien zit er iets anders tussen

Is wel een goeie winkel, veel voordeeltjes... gratis producten, kortingscode etc. etc.
en altijd snel en op tijd :Y

https://www.bodyandfit.com/nl-nl
pi_191924577
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:42 schreef Noek het volgende:
Vlees is vaak alleen maar smakelijk gemaakt. Dat heeft echt wel vaak enige pimping nodig voor het te hachelen is. Daarom zijn vleesvervangers wel prima. Zou alleen wel willen dat ze toch wat meer de macro's zouden benaderen van vlees. Omdat ik intensief sport vul ik het dus maar veelal aan met Orangefit eiwitpoeder (erg smakelijk en goede macro's) en maak daar ziek hippe :') bowls van en maak er cake van. Alles plantaardig want ik eet helemaal geen dierlijke producten.
Als jullie wat recepten willen voor je eiwitten, laat maar weten dan deel ik die even.
oh... enne Noek... vanmorgen hoorde ik op de radio dat er nu een soort van leer van cactussen
gemaakt gaan worden! :D Is dus net als leer.... maar dus niet dierlijk... wel goed idee...

https://www.bedrock.nl/duurzaam-alternatief-leer-cactus/

Goed nieuws horen we maar al te graag. In een wereld waarin we zwemmen in het plastic en bijna identiteitsloos zijn zonder social media, kunnen we een flinke dosis goede daden en nieuwtjes goed gebruiken. Er gaat namelijk ook een hele hoop góed. Daarom trappen we de week graag af met goed nieuws. Vandaag: twee Mexicaanse uitvinders hebben duurzaam leer gecreëerd van een cactus.

Je leest het goed: twee jonge uitvinders uit Mexico brengen een duurzaam, stijlvol én milieuvriendelijk alternatief voor leer op de markt. Het organische ‘leer’ is volledig gemaakt van de nopalcactus.

Duurzaam en ademend leer van nopalcactus
Adrian Lopez en Marte Cazarez hebben twee jaar gewerkt aan een alternatief voor leer die niet alleen duurzaam is en 100 procent gemaakt van plantaardig materiaal, maar veel meer voordelen heeft. Zo is het nopalleer ademend en gaat het minstens 10 jaar mee; 100 keer beter dan het nepleer van plastic dat je tot nu toe vaak zag. Dat is namelijk moeilijk schoon te maken en is totaal niet ademend.

Op 2 oktober reisden de heren af naar de internationale leerbeurs Lineapelle in Milaan, waar ze het innovatieve kunstleer presenteerden aan ‘s werelds topontwerpers. Hopelijk zien we het duurzame alternatief dus gauw op de catwalks en in de winkels.

Weinig water nodig
“We zeiden: waarom niet? We zijn Mexicanen, welke grondstof is beter geschikt voor ons om te exploiteren dan nopal?”, vertelt Lopez. “Het groeit vanzelf, het heeft niet veel water nodig en verspilt dan ook niet veel water.”

Na twee jaar lang experimenteren, maakten de ze een aantal weken geleden een doorbraak. Het ‘leer’ van nopal kan momenteel gebruikt worden om “een jurk, een tas, een riem, een horlogebandje of een fauteil te maken”.

Met hun uitvinding willen Lopez en Cazarez niet alleen het milieu een handje helpen, maar ook de boeren die de cactussen verbouwen.”Het maakt ons werk zinvoller, omdat het niet alléén om mode en het milieu gaat”, zegt Lopez daarover. “We willen ook op de één of andere manier werknemers in het veld ondersteunen en banen creëren, zelfs indirect.”

Goed Nieuw dus ... Zeker voor de Veganisten...



ONDERNEMERS De jonge mensen zijn 27 jaar oud, ze zijn pioniers in een ademende organische huid en hebben hun bedrijf al opgericht.

https://heraldodemexico.c(...)HNFlBU7AnD3oPSHJ4vG0

[ Bericht 0% gewijzigd door FANN op 10-03-2020 01:05:08 ]
  dinsdag 10 maart 2020 @ 08:17:26 #262
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191934897
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:42 schreef Noek het volgende:
Vlees is vaak alleen maar smakelijk gemaakt. Dat heeft echt wel vaak enige pimping nodig voor het te hachelen is. Daarom zijn vleesvervangers wel prima. Zou alleen wel willen dat ze toch wat meer de macro's zouden benaderen van vlees. Omdat ik intensief sport vul ik het dus maar veelal aan met Orangefit eiwitpoeder (erg smakelijk en goede macro's) en maak daar ziek hippe :') bowls van en maak er cake van. Alles plantaardig want ik eet helemaal geen dierlijke producten.
Als jullie wat recepten willen voor je eiwitten, laat maar weten dan deel ik die even.
Wat voor vlees heb je het hier over? Ik herken dit namelijk niet. Flexitatiër hier, trouwens.
pi_191936025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 08:17 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Wat voor vlees heb je het hier over? Ik herken dit namelijk niet. Flexitatiër hier, trouwens.
Kipfilet, runderlap, varkenslap, rundergehakt, varkensgehakt, kalkoenfilet, eigenlijk bijna alles.
Zelfs biefstuk (vond ik echt wel lekker) maakte ik wel af met peper en zout.
Heb je wel eens een gehaktbal gegeten met ongekruid gehakt. Mijn vader maakte dat vroeger want die man was een drama in de keuken en dat kreeg ik alleen weg met Heinz ketchup.
Het is gewoon niet te doen. Dus ik kan er niet zoveel mee als mensen zeggen dat ze vlees zo lekker vinden want het heeft echt wel wat pimping nodig van kruiden. Net als vleesvervangers.
Go hard or go home
  dinsdag 10 maart 2020 @ 09:58:33 #264
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191936243
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 09:41 schreef Noek het volgende:

[..]

Kipfilet, runderlap, varkenslap, rundergehakt, varkensgehakt, kalkoenfilet, eigenlijk bijna alles.
Zelfs biefstuk (vond ik echt wel lekker) maakte ik wel af met peper en zout.
Heb je wel eens een gehaktbal gegeten met ongekruid gehakt. Mijn vader maakte dat vroeger want die man was een drama in de keuken en dat kreeg ik alleen weg met Heinz ketchup.
Het is gewoon niet te doen. Dus ik kan er niet zoveel mee als mensen zeggen dat ze vlees zo lekker vinden want het heeft echt wel wat pimping nodig van kruiden. Net als vleesvervangers.
Gekookte groenten zonder zout of kruiding zijn ook laf. :{w
pi_191936278
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 09:58 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Gekookte groenten zonder zout of kruiding zijn ook laf. :{w
Ik vind groenten juist heel smaakvol. Vooral rauw dan maar ik vind dat wel een enomr palet aan smaken hebben. Het verschil tussen een rode biet, paprika, broccoli, bloemkool, asperge, ik vind dat echt heel verschillend van smaak.
Maar ja, smaak is persoonlijk. Ik vind vlees smakeloos en dat is maar goed ook want het maakt het een stuk makkelijker om het niet te eten. Vis daarentegen vond ik wel heel erg lekker.
Go hard or go home
  dinsdag 10 maart 2020 @ 10:03:37 #266
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191936310
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:00 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik vind groenten juist heel smaakvol. Vooral rauw dan maar ik vind dat wel een enomr palet aan smaken hebben. Het verschil tussen een rode biet, paprika, broccoli, bloemkool, asperge, ik vind dat echt heel verschillend van smaak.
Maar ja, smaak is persoonlijk. Ik vind vlees smakeloos en dat is maar goed ook want het maakt het een stuk makkelijker om het niet te eten. Vis daarentegen vond ik wel heel erg lekker.
Maar jij eet groenten veelal rauw, zonder kruiding of dressing? Dat is niet heel gebruikelijk, geloof ik.
pi_191936341
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:03 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Maar jij eet groenten veelal rauw, zonder kruiding of dressing? Dat is niet heel gebruikelijk, geloof ik.
Nou, ik eet geen doorgekookte bloemkool maar ik roerbak groentes en eet ze rauw.
Ik vind gekookte bloemkool zum kotzen maar bloemkoolrijst bakken met shit vind ik dikke prima. Koken verpest gewoon veel. Alleen een koolhydratenbron koken is goed te doen, vind ik. Rijst, quinoa, pasta etc. Vlees moet je ook niet koken.
Go hard or go home
pi_191936387
Sommige groente zijn rauw en ongekookt wel lekker maar veel groente hebben wel wat werk nodig. Beetje zout, vet, wat hitte, wat kruiden en specerijen. Maar op zich zijn kruiden en specerijen ook groente. :P
  dinsdag 10 maart 2020 @ 10:10:11 #269
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191936397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:06 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou, ik eet geen doorgekookte bloemkool maar ik roerbak groentes en eet ze rauw.
Ik vind gekookte bloemkool zum kotzen maar bloemkoolrijst bakken met shit vind ik dikke prima. Koken verpest gewoon veel. Alleen een koolhydratenbron koken is goed te doen, vind ik. Rijst, quinoa, pasta etc. Vlees moet je ook niet koken.
Ik neem aan dat je hiermee kruiding bedoelt?
Dan heb je namelijk je eigen argument onderuit gehaald.

Overigens vind ik gebakken groenten meestal ook veel lekkerder dan gekookte. Behalve rode biet, die moet gepoft, in de oven, in folie. :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:09 schreef Farenji het volgende:
Sommige groente zijn rauw en ongekookt wel lekker maar veel groente hebben wel wat werk nodig. Beetje zout, vet, wat hitte, wat kruiden en specerijen. Maar op zich zijn kruiden en specerijen ook groente. :P
QFT ^O^
pi_191936466
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:10 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je hiermee kruiding bedoelt?
Dan heb je namelijk je eigen argument onderuit gehaald.

Overigens vind ik gebakken groenten meestal ook veel lekkerder dan gekookte. Behalve rode biet, die moet gepoft, in de oven, in folie. :9
[..]

QFT ^O^
Nee nee, geen kruiden. Andere groentes zoals ui en paprika bijv. of zoete aardappel, weet ik veel.
Ik hoef er iig geen ketchup overheen te mikken.
Go hard or go home
pi_191936475
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:09 schreef Farenji het volgende:
Sommige groente zijn rauw en ongekookt wel lekker maar veel groente hebben wel wat werk nodig. Beetje zout, vet, wat hitte, wat kruiden en specerijen. Maar op zich zijn kruiden en specerijen ook groente. :P
Ook waar!
Go hard or go home
  dinsdag 10 maart 2020 @ 10:16:29 #272
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191936498
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:13 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee nee, geen kruiden. Andere groentes zoals ui en paprika bijv. of zoete aardappel, weet ik veel.
Ik hoef er iig geen ketchup overheen te mikken.
Geen kruiden? -O- Ik kom niet bij jou eten.

Ik had laatst deze curry https://www.ah.nl/allerha(...)loemkool-en-broccoli. Was echt beter dan gewokte groenten met een beetje ui.
pi_191936645
Ik vind vlees zonder smaakmakers ook al lekker. Maar dan kom je eerder bij een heel kippetje van de grill of geroosterd buikspek bijvoorbeeld. Maarja, met smaakmakers is wel beter. Maar dat vind ik bij groenten ook.

Ben wel ook echt met veel minder zout gaan koken. En het valt me echt alles mee hoe snel ik daaraan gewend ben geraakt. Maar als ik eerlijk ben, ben ik ook gewoon gaan accepteren dat niet alles altijd geweldig lekker hoeft te zijn. Soms mag eten van mij ook gewoon puur voeding zijn. Lekker door misschien verschillende gezonde dingen te combineren, maar vroeger ging overal (vet) vlees, kaas of whatever bij.
pi_191936823
Vivera plant spekjes; gatverdamme.. Wat een smerige smaak/nasmaak. Totaal niet de rooksmaak van spekjes die ze beweren.
Werd zo boos ervan dat ik het heb weggegooid na 6 happen en naar de supermarkt ben gefietst om vlees te halen.

Hou het wel bij kaasschnitzels; die pretenderen geen vlees te zijn. Ik eet vaak 's avonds vega maar dan ook geen vleesvervanger. Maar heb het geprobeerd.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_191936940
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:41 schreef FutureFairytale het volgende:
Vivera plant spekjes; gatverdamme.. Wat een smerige smaak/nasmaak. Totaal niet de rooksmaak van spekjes die ze beweren.
Werd zo boos ervan dat ik het heb weggegooid na 6 happen en naar de supermarkt ben gefietst om vlees te halen.

Hou het wel bij kaasschnitzels; die pretenderen geen vlees te zijn. Ik eet vaak 's avonds vega maar dan ook geen vleesvervanger. Maar heb het geprobeerd.
Die spekjes vond ik ook goor. Het leuke van dierlijk spek is dat het zo vet is, maar dat heb je met plant-spekjes niet. Dan houd je alleen zout en smaakversterkers over :r
Ik vind gerookte tofu een fijnere spekvervanger. Dat verkopen ze tegenwoordig bij AH en Jumbo ook gewoon. En bij de toko natuurlijk sowieso.

Ik eet ook bijna nooit vegaburgers of zo. Ik eet peulvruchten, tofu en tempeh. Soms koop ik falafel en heel soms nepkip, bijvoorbeeld nu het bij de Coop in de aanbieding was. Meestal vind ik de vegaburgers ook veel te duur voor wat je krijgt, dan heb ik liever kikkererwten.
pi_191937022
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:16 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Geen kruiden? -O- Ik kom niet bij jou eten.

Ik had laatst deze curry https://www.ah.nl/allerha(...)loemkool-en-broccoli. Was echt beter dan gewokte groenten met een beetje ui.
Ik gooi er ook wel wat vleesvervangende dingen door. Hoho! (die zijn vaak wel gekruid dan)
Maar liever ook niet want ik haat koken voor veel mensen. Ik neem je wel mee uiteten dan.

Recept ziet er goed uit! O+
Go hard or go home
pi_191937174
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:50 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik iets voor je had....

[ [url=https://media.bodyandfit.com/i/bodyandfit/C100216_Image_01?layer0=$PDP_002$&layer1=[src=/i/bodyandfit/roundle-new-2019]&layer1=$BADGE_L$&img404=no-product-image&v=1&locale=nl-nl,en-gb,*]afbeelding[/url] ]

Is mijn favoriete tussendoortje.... of soms gewoon als ontbijt, maar nee... zit ook melk in -O-

maar misschien zit er iets anders tussen

Is wel een goeie winkel, veel voordeeltjes... gratis producten, kortingscode etc. etc.
en altijd snel en op tijd :Y

https://www.bodyandfit.com/nl-nl
Ah ja, vaste klant hoor. Ik haal daar altijd mijn vegan protein bars.
Voorheen altijd Barebells maar die zijn niet plantaardig. ;(
Go hard or go home
pi_191937859
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Die spekjes vond ik ook goor. Het leuke van dierlijk spek is dat het zo vet is, maar dat heb je met plant-spekjes niet. Dan houd je alleen zout en smaakversterkers over :r
Ik vind gerookte tofu een fijnere spekvervanger. Dat verkopen ze tegenwoordig bij AH en Jumbo ook gewoon. En bij de toko natuurlijk sowieso.

Ik eet ook bijna nooit vegaburgers of zo. Ik eet peulvruchten, tofu en tempeh. Soms koop ik falafel en heel soms nepkip, bijvoorbeeld nu het bij de Coop in de aanbieding was. Meestal vind ik de vegaburgers ook veel te duur voor wat je krijgt, dan heb ik liever kikkererwten.
Falafel en tofu (mits smaakvol) is inderdaad stukken beter ^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_191937942
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 11:05 schreef Noek het volgende:

[..]

Ah ja, vaste klant hoor. Ik haal daar altijd mijn vegan protein bars.
Voorheen altijd Barebells maar die zijn niet plantaardig. ;(
Ah.... ken je hun Pindakaas? :D

Die is zóoooooooooooooooo lekker :9 je wil nooit andere Pindakaas en zéker niet
van de Lidl dan proef je het eigenlijk wat een droge troep dat is....

Is wel een beetje duur... maar heb je ook wat :P wel de Cruncy die is lekkerder ...

https://www.bodyandfit.co(...)pasta-1-kg/p/C100024?

Pindapasta van 100% pinda's
Pinda's zijn van nature een bron van eiwitten
Geheel vrij van toevoegingen


Ja ik ben dol op die repen, maar ik kijk altijd wel naar de ingrediënten maar één beetje melk
is niet zo erg... vind ik dan :@ normaal drink ik Sojamelk, maar wel alleen voor mijn Smoothies
en Havermelk als koffiemelk, gewoon mijn Irish Coffee ( die ik héél een paar keer jaar) drink
daar gaat sojaslagroom of topping heet dat geloof ik... ook al ik een bak annanas leegvreet :')
vind ik lekker.... gaat er ook een zooi van die ''slagroom'' op :D

toevallig heb ik nu deze... ik moest even gaan kijken in de koelkast ...

https://www.ah.nl/product(...)llcE4sgaAl6VEALw_wcB

Dit alternatief voor slagroom op basis van soja is te gebruiken als topping op gebak, dessert of warme drank.

100% plantaardig
Ook ideaal voor mensen met lactose- of koemelk intolerantie



https://gewoonvegan.nl/vegan-slagroom-spuitbussen-van-ah/

Nah.. dawast! :D :*

en ja heel soms wil ik ''gewone melk'' vind ik gewoon nog steeds lekker :@ maar goed ik
ben ook geen veganist dat lijkt me een héle opgave hoor :Y
pi_191938119
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:06 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou, ik eet geen doorgekookte bloemkool maar ik roerbak groentes en eet ze rauw.
Ik vind gekookte bloemkool zum kotzen maar bloemkoolrijst bakken met shit vind ik dikke prima. Koken verpest gewoon veel. Alleen een koolhydratenbron koken is goed te doen, vind ik. Rijst, quinoa, pasta etc. Vlees moet je ook niet koken.
In Griekenland eten ze het zó..... dus wij ook af en toe :P

https://www.santamariawor(...)-citroen-en-oregano/



Hoe bereiden

Kook de bloemkoolroosjes kort in kokend water. Ze moeten knapperig blijven.
Laat de bloemkoolroosjes uitlekken.
Verhit de olie in een pan, bak de bloemkoolroosjes en giet het citroensap bij de bloemkool.
Voeg de citroenschil en de Oregano toe zodra de bloemkool goudbruin is.
Breng op smaak met zout.

Je kan er een vegabraadworstje bij eten.... ja ja niet :D maar de andere misschien wel :P
  dinsdag 10 maart 2020 @ 12:38:23 #281
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_191938638
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 16:59 schreef FANN het volgende:

[..]

oh... enne Noek... vanmorgen hoorde ik op de radio dat er nu een soort van leer van cactussen
gemaakt gaan worden! :D Is dus net als leer.... maar dus niet dierlijk... wel goed idee...

https://www.bedrock.nl/duurzaam-alternatief-leer-cactus/

Goed nieuws horen we maar al te graag. In een wereld waarin we zwemmen in het plastic en bijna identiteitsloos zijn zonder social media, kunnen we een flinke dosis goede daden en nieuwtjes goed gebruiken. Er gaat namelijk ook een hele hoop góed. Daarom trappen we de week graag af met goed nieuws. Vandaag: twee Mexicaanse uitvinders hebben duurzaam leer gecreëerd van een cactus.

Je leest het goed: twee jonge uitvinders uit Mexico brengen een duurzaam, stijlvol én milieuvriendelijk alternatief voor leer op de markt. Het organische ‘leer’ is volledig gemaakt van de nopalcactus.

Duurzaam en ademend leer van nopalcactus
Adrian Lopez en Marte Cazarez hebben twee jaar gewerkt aan een alternatief voor leer die niet alleen duurzaam is en 100 procent gemaakt van plantaardig materiaal, maar veel meer voordelen heeft. Zo is het nopalleer ademend en gaat het minstens 10 jaar mee; 100 keer beter dan het nepleer van plastic dat je tot nu toe vaak zag. Dat is namelijk moeilijk schoon te maken en is totaal niet ademend.

Op 2 oktober reisden de heren af naar de internationale leerbeurs Lineapelle in Milaan, waar ze het innovatieve kunstleer presenteerden aan ‘s werelds topontwerpers. Hopelijk zien we het duurzame alternatief dus gauw op de catwalks en in de winkels.

Weinig water nodig
“We zeiden: waarom niet? We zijn Mexicanen, welke grondstof is beter geschikt voor ons om te exploiteren dan nopal?”, vertelt Lopez. “Het groeit vanzelf, het heeft niet veel water nodig en verspilt dan ook niet veel water.”

Na twee jaar lang experimenteren, maakten de ze een aantal weken geleden een doorbraak. Het ‘leer’ van nopal kan momenteel gebruikt worden om “een jurk, een tas, een riem, een horlogebandje of een fauteil te maken”.

Met hun uitvinding willen Lopez en Cazarez niet alleen het milieu een handje helpen, maar ook de boeren die de cactussen verbouwen.”Het maakt ons werk zinvoller, omdat het niet alléén om mode en het milieu gaat”, zegt Lopez daarover. “We willen ook op de één of andere manier werknemers in het veld ondersteunen en banen creëren, zelfs indirect.”

Goed Nieuw dus ... Zeker voor de Veganisten...

[ afbeelding ]

ONDERNEMERS De jonge mensen zijn 27 jaar oud, ze zijn pioniers in een ademende organische huid en hebben hun bedrijf al opgericht.

https://heraldodemexico.c(...)HNFlBU7AnD3oPSHJ4vG0
Ik wist wel dat er leer van ananas bestaat. Heel tof spul :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_191938661
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:38 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik wist wel dat er leer van ananas bestaat. Heel tof spul :)
Ik had geen idéé :@ toevallig was het op de radio....

wel goeie ontwikkeling :Y
  dinsdag 10 maart 2020 @ 15:18:14 #283
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191941283
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 10:56 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik gooi er ook wel wat vleesvervangende dingen door. Hoho! (die zijn vaak wel gekruid dan)
Maar liever ook niet want ik haat koken voor veel mensen. Ik neem je wel mee uiteten dan.

Recept ziet er goed uit! O+
Wat voor vleesvervangende dingen dan? #nieuwsgierig :D
pi_191941300
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:18 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Wat voor vleesvervangende dingen dan? #nieuwsgierig :D
vegetarische kipstukjes, tempeh kering, tempeh ketjap, van die bonenmix van de appie, seitan.
No worries, je hoeft echt niet bij te komen eten, mop.
Go hard or go home
  dinsdag 10 maart 2020 @ 15:21:52 #285
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191941306
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:21 schreef Noek het volgende:

[..]

vegetarische kipstukjes, tempeh kering, tempeh ketjap, van die bonenmix van de appie, seitan.
No worries, je hoeft echt niet bij te komen eten, mop.
Maar ik kan al die zooi wel zelf in de pan gooien. :Y Dank voor de ideeën!
pi_191941324
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:21 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Maar ik kan al die zooi wel zelf in de pan gooien. :Y Dank voor de ideeën!
Oooh, ik dacht dat je het echt vieeeeessss zou vinden allemaal.
Ik ben een vrij functionele eter ben ik bang. Als het in mijn macro's past dan eet ik iets al heel snel.
Go hard or go home
pi_191941380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:05 schreef FANN het volgende:

[..]

In Griekenland eten ze het zó..... dus wij ook af en toe :P

https://www.santamariawor(...)-citroen-en-oregano/

[ afbeelding ]

Hoe bereiden

Kook de bloemkoolroosjes kort in kokend water. Ze moeten knapperig blijven.
Laat de bloemkoolroosjes uitlekken.
Verhit de olie in een pan, bak de bloemkoolroosjes en giet het citroensap bij de bloemkool.
Voeg de citroenschil en de Oregano toe zodra de bloemkool goudbruin is.
Breng op smaak met zout.

Je kan er een vegabraadworstje bij eten.... ja ja niet :D maar de andere misschien wel :P
Dat maakt die Griek zeker voor je??
Ziet er heerlijk uit. O+
Go hard or go home
pi_191948621
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 15:26 schreef Noek het volgende:
Dat maakt die Griek zeker voor je??
:Y :D
pi_191987520
Vega KFC was lekker. *O* Wel helaas juist de dingen die volgens mij niet vast in het assortiment komen. De burger was okay, maar de Twister wrap en kipstukjes vond ik echt lekker.
pi_192007810
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:52 schreef Myraela het volgende:
Vega KFC was lekker. *O* Wel helaas juist de dingen die volgens mij niet vast in het assortiment komen. De burger was okay, maar de Twister wrap en kipstukjes vond ik echt lekker.
Had ik niet gedacht om eerlijk te zijn :D maar als ik ooit lantgs eens bij een KFC langskom ga ik
misschien wel eens proberen... gewoon omdat het kan.. maar om eerlijk te zijn trekt het me niet aan ofzo.. kweeniet :@
pi_192009459
Ik wil best weleens vegetarisch bij een restaurant proberen maar als ik zie dat ik voor een bbq bloemkool net zoveel betaal als een zalmfilet dan ga ik toch echt voor de zalmfilet.
Waarom is het vegetarische eten in een restaurant zo duur ? een bloemkool is toch 80 % goedkoper als een stuk zalmfilet.
pi_192012831
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:52 schreef Sorella het volgende:
Ik wil best weleens vegetarisch bij een restaurant proberen maar als ik zie dat ik voor een bbq bloemkool net zoveel betaal als een zalmfilet dan ga ik toch echt voor de zalmfilet.
Waarom is het vegetarische eten in een restaurant zo duur ? een bloemkool is toch 80 % goedkoper als een stuk zalmfilet.
Tsja..... vegetariërs betalen het toch wel, als er geen andere vega keuze is.....
(En voor sommige producten geldt dat er minder vraag naar is, en het daardoor duurder is om in te kopen (want niet in bulk). Maar dat lijkt me voor bloemkolen wat stug.)
pi_192014205
Ik heb de vega kfc burger vandaag gegeten en ik vond de m op zich wel ok. Ik heb liever iets lekkerders zoals een pita falafel maar op de schaal van kleffe fastfoodburgers scoorde ie toch wel een 7.

Wel jammer dat ik dat enige was die voor de vega optie ging, maar tegelijkertijd was ik ook blij dat ik niet in die corona buckets hoefde mee te vissen.
pi_192016802
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:19 schreef Farenji het volgende:
Ik heb de vega kfc burger vandaag gegeten en ik vond de m op zich wel ok. Ik heb liever iets lekkerders zoals een pita falafel maar op de schaal van kleffe fastfoodburgers scoorde ie toch wel een 7
Jeetje nu wil ik zéker proeven... :D
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:03:49 #295
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192026839
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:52 schreef Sorella het volgende:
Ik wil best weleens vegetarisch bij een restaurant proberen maar als ik zie dat ik voor een bbq bloemkool net zoveel betaal als een zalmfilet dan ga ik toch echt voor de zalmfilet.
Waarom is het vegetarische eten in een restaurant zo duur ? een bloemkool is toch 80 % goedkoper als een stuk zalmfilet.
De inkoopprijs van de ingrediënten is maar ongeveer 20% van de menuprijs. Misschien zijn er voor dat bloemkoolgerecht ook meer ingrediënten nodig dan alleen bloemkool. En zalmfilet is waarschijnlijk veel makkelijker en sneller te bereiden dan die bloemkool.
pi_192027102
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

De inkoopprijs van de ingrediënten is maar ongeveer 20% van de menuprijs. Misschien zijn er voor dat bloemkoolgerecht ook meer ingrediënten nodig dan alleen bloemkool. En zalmfilet is waarschijnlijk veel makkelijker en sneller te bereiden dan die bloemkool.
GEROOSTERDE ZALMFILET
witte biet | dille | mierikswortel | hangop |bieslookvinaigrette

BBQ BLOEMKOOL
appel | radijs | zilverui | hazelnoot crunch | vadou van mayonaise

zijn voorgerechten en allebei 10.50, zalm filet gaat op de gril/pan ? bloemkool op de bbq duurt wel langer maar ik denk dat ze ze van te voren al bbqen zodat ze die alleen nog maar af hoeven te grillen.
Jammer dit weerhoudt flexetariers zoals mij en misschien nog wel meer flexetariers ervan om buitenshuis ook vegetarisch te gaan eten.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 15:25:54 #297
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192027193
Voor 10 euro 50 zou ik sowieso niet aarzelen, da's spotgoedkoop. :D
pi_192030562
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:25 schreef Zilverberk het volgende:
Voor 10 euro 50 zou ik sowieso niet aarzelen, da's spotgoedkoop. :D
Voor een voorgerecht? Vind ik niet spotgoedkoop...
  zaterdag 14 maart 2020 @ 23:02:30 #299
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192037679
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:16 schreef Bleie het volgende:

[..]

Voor een voorgerecht? Vind ik niet spotgoedkoop...
Oh, ik dacht een hoofdgerecht.
Duur is het ook niet, voor wat de ingrediënten suggereren.
pi_192043145
Voor de zalmfilet vind ik het redelijk qua prijs, voor een plak bloemkool vind ik het te duur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')