abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176824286
quote:
Bijna de helft van 78 willekeurig gebelde uitzendbureaus werkt mee aan discriminatie op afkomst. Dat meldt consumentenprogramma Radar. De uitzendbureaus zijn bereid om geen Turken, Marokkanen of Surinamers aan te dragen voor een baan als een opdrachtgever daarom vraagt.

Redacteuren van het tv-programma deden zich voor als opdrachtgever en vroegen het uitzendbureau om personeel te zoeken voor een callcenter. Maar het mochten geen Turken, Marokkanen of Surinamers zijn. Daar hadden ze slechte ervaringen mee gehad, zeiden ze.

In de uitzending, die vanavond is te zien, zijn verschillende telefoongesprekken te horen waarin de uitzendbureaus reageren op het verzoek om te discrimineren. "Mag ik eigenlijk niets van vinden en zeggen, maar ik snap het", klinkt het. Of: "Ik mag het niet hardop zeggen, maar ik heb het gehoord." Een andere reactie is: "We mogen natuurlijk niet discrimineren, maar we gaan er wel rekening mee houden."

Daarmee zijn de uitzendbureaus in overtreding. "Dit is bij wet verboden" zegt Adriana van Dooijeweert van het College voor de Rechten van de Mens in de uitzending. "Dit is geregeld in de Algemene Wet Gelijke Behandeling. Wat opvalt is dat ze weten dat ze discrimineren en het toch doen. De wet aan hun laars lappen."

Onacceptabel

"Dit is onacceptabel en teleurstellend", reageert directeur Jurriën Koops van de branchevereniging van uitzendbureaus ABU. "We moeten onze leden blijven informeren en trainen. Discriminatie is een hardnekkig probleem, het vraagt om een cultuuromslag. Wij blijven daarop inzetten."

Radar belde 78 uitzendbureaus in de provinciehoofdsteden van Nederland. Van de gebelde uitzendbureaus wilde 47 procent meewerken aan de discriminatie. Ruim een derde (36 procent) liet meteen duidelijk weten dat niet te doen en 14 procent liet het min of meer in het midden en legde de verantwoordelijkheid bij de opdrachtgever. Die moest dan maar kiezen tussen de kandidaten die voorgedragen zouden worden.

"Het blijft heftig om te horen hoe groepen worden uitgesloten", zegt Iris Andriessen van het Sociaal en Cultureel Planbureau in de uitzending. Wel ziet zij ook nog iets positiefs. In 2011 deed zij een vergelijkbaar onderzoek. "Toen zei 15 procent nee tegen het verzoek. Het is positief dat dat cijfer flink is gestegen."
https://nos.nl/artikel/22(...)lcenter-dat-kan.html

Het is niet eerlijk voor diegene die wel de juiste mentaliteit hebben, maar ik begrijp het wel. Als ik naar mijn persoonlijke aanrakingen kijk, is het schrikbarend hoevaak het misgaat met deze bevolkingsgroepen op werkgebied. Geen inzet, vaak afwezig, snel grote bek en weinig algemene kennis. Als je van de 10 uitzendkrachten met deze afkomst, 8 heb gehad met deze foute instelling, krijg je inderdaad vooroordelen gebaseerd op ervaringen.
pi_176824441
Dus uitzendbureau's moeten cv's van Turken, Marokkanen en Surinamers wel doorsturen, waarna de opdrachtgever ze regelrecht in de vuilnisbak gooit.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_176824466
Er is in het verleden al een aantal medewerkers van een uitzendbureau en de AH To Go veroordeeld om precies deze reden. De werkgevers vroegen bij het uitzendbureau om 'minder Marokkanen' of 'niet alleen maar Marokkanen' en medewerkers van het uitzendbureau gingen daarmee akkoord. Ondanks dat de AH To Go in die periode nog steeds een aantal Marokkanen had aangenomen, werden ze veroordeeld.

Lijkt me een lastig dilemma voor medewerkers van een uitzendbureau.
pi_176824504
Het is natuurlijk wel fout om bevolkingsgroepen uit te sluiten, maar men zou ook eens in mogen gaan op de vraag waarom. Het is niet puur racistisch want andere etniciteiten zijn wel welkom, dus het bedrijf/bureau heeft niets tegen op andere afkomsten.
  maandag 29 januari 2018 @ 19:31:51 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176824513
Het heeft weinig zin als uitzendbureau om niet te discrimineren, want als je er wel type persoon x heen stuurt, wordt die net zo hard teruggestuurd. Zonde van de tijd en de moeite. Het is uiteindelijk het inlenende bedrijf dat beslist wie er wel of niet komt te werken, en dus degene die al dan niet discrimineert.

Verder is bij die groep aantoonbaar iets niet in de haak, waardoor je het ze niet helemaal kwalijk kunt nemen dat ze discrimineren.
Ook is er in de flexwet het e.e.a. mis. Een uitzendbureau zou moeten kunnen garanderen dat ze iemand met de juiste kwaliteiten sturen, maar ze moeten nu hun uitzendkrachten zoveel mogelijk aan het werk zetten anders kost het geld, dus zullen ze de kwaliteit niet altijd in het oog houden. Intakegesprekken etc zijn ook minder.
pi_176824546
Geen last van gelukkig. Onlangs nog aangenomen voor een baan.
pi_176824559
Zou het meeste van dat spul ook niet aannemen hoor.
De kans dat je net een paar goeie hebt is gewoon heel klein, zeker als je al een paar slechte ervaringen hebt gehad.
-XOXO-
pi_176824561
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Dus uitzendbureau's moeten cv's van Turken, Marokkanen en Surinamers wel doorsturen, waarna de opdrachtgever ze regelrecht in de vuilnisbak gooit.
En is het voor jongens en meiden gelijk?
Ik geloof dat daar ook nog onderscheid in wordt gemaakt.
De meiden zijn vaak representatiever, goed gekleed (geen trainingspak) maar mantelpak of nette broek en bloesje, goede manieren en zeer beleefd.

Bij mij op kantoor werken veel Marokkaanse meiden en geen enkele Marokkaanse jongen.

Tevens bewijs:

quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
5 Ferrari's op videoband!
pi_176824590
Met vragen om ‘mensen met bewezen goede motivatie en staat van dienst’ sluit je alle jonkies uit, dus das ook niet ideaal.
Een uitzendbureau kan echter wel zelf bedenken of ze denken dat een kandidaat geschikt is.
  maandag 29 januari 2018 @ 19:34:39 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176824595
Ik ken een werkgever die heel eerlijk zei geen Marokkanen meer in dienst te nemen. "Want of ze stelen de spullen onder de kont vandaan, of ze melden zich na één week werken weer ziek".

Die werkgever, dat was dus zelf een Marokkaan!
The End Times are wild
pi_176824631
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:34 schreef LXIV het volgende:
Ik ken een werkgever die heel eerlijk zei geen Marokkanen meer in dienst te nemen. "Want of ze stelen de spullen onder de kont vandaan, of ze melden zich na één week werken weer ziek".

NEE :o
pi_176824680
quote:

En jij? Heb je aangifte van discriminatie gedaan tegen deze persoon?
pi_176824695
Werkgevers zijn heel praktisch ingesteld, dat moet ook wel om je zaak draaiende te houden. Zodra iets slecht is voor hun bedrijf, proberen ze dat te vermijden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 29 januari 2018 @ 19:38:08 #14
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_176824701
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:33 schreef datismijnmening het volgende:
Zou het meeste van dat spul ook niet aannemen hoor.
De kans dat je net een paar goeie hebt is gewoon heel klein, zeker als je al een paar slechte ervaringen hebt gehad.
“Dat spul” man man
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_176824710
Liever wat doen aan dat volk met een kutinstelling, dan de werkgevers die er over klagen.

Problemen aanpakken bij de bron.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 29 januari 2018 @ 19:39:34 #16
28033 Pek
je moet wat
pi_176824742
quote:
Moslima's doen het inderdaad goed, promoveren op het werk enzo. De mannetjes komen niet verder dan een schoonmaakjob :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_176824746
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:37 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Dan kun je elke ah, jumbo, plus, c1000, coöp, Lidl en Aldi gaan aangeven, overal hangen blaadjes personeel gezocht tot 21 jaar (of soms zelfs tussen de 16 en 18 jaar). Is bijna niet tegen te houden.
pi_176824753
25 Marokkanen bij mijn werkgever in dienst gehad, 24 moeten ontslaan. Tot mannetjes die door een ongeluk in het ziekenhuis belandden, waarop hun leaseauto bleek te fungeren als pendelbus naar Marokko. Niet zo heel vreemd dat je dan een keer onderscheid maakt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  maandag 29 januari 2018 @ 19:40:07 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176824757
quote:

[..]

Haha. hoe kan hij nu discrimineren als hij zelf een Marokkaan is. Racisme is voor die blanke tatta's. bovendien ben ik geen snitch.
The End Times are wild
  maandag 29 januari 2018 @ 19:40:31 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176824765
quote:
Correct.

Zinloos stukje wetgeving. Heeft nauwelijks effect, niet te controleren en doet de ondernemersvrijheid nogal geweld aan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176824766
quote:

[..]

Kan dat wel, als je zelf niet slachtoffer bent (of benadeelde)?
pi_176824784
quote:
10s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:39 schreef Pek het volgende:

[..]

Moslima's doen het inderdaad goed, promoveren op het werk enzo. De mannetjes komen niet verder dan een schoonmaakjob :')
Niet allemaal, maar heel veel wel helaas.
pi_176824787
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:39 schreef nostra het volgende:
25 Marokkanen bij mijn werkgever in dienst gehad, 24 moeten ontslaan. Tot mannetjes die door een ongeluk in het ziekenhuis belandden, waarop hun leaseauto bleek te fungeren als pendelbus naar Marokko. Niet zo heel vreemd dat je dan een keer onderscheid maakt.
Zeker allemaal mannen? :r
pi_176824798
Het topic die je je wist die zou komen.

Maar hoe zou het toch komen, dit soort onwelwillendheid?
pi_176824804
Ja toch je weet zelluf. hollanders kk racisten. Kk kaas.

Maar ik begrijp die ondernemers wel. Zolang ze in de eeuwige slachtofferrol blijven en nooit een greintje verantwoordelijkheidsgevoel en zelfkritiek kweken, is het gewoon een onuitstaanbaar volk over het algemeen. Ja er zijn goeie. Ja er zijn hele slechte. Maar dit is gewoon waar over de gemiddelde Marokkaan en heel Nederland denkt zo. Alleen dat laatste al is nog een goede reden voor een ondernemer om geen Marokkanen aan te nemen. Het is niet goed voor je bedrijfsimago.
pi_176824819
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:41 schreef Chai het volgende:

Zeker allemaal mannen? :r
Klopt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_176824849
Het kan gewoon niet. Een uitzendbureau dat een of ander ongepast stuk straattuig naar een werkgever stuurt doet zijn werk niet. Een uitzendbureau dat dan geen Marokkanen meer stuurt om de kans op onaangepast straattuig te verminderen doet zijn werk nog steeds niet.

Uitzendbureaus moeten gewoon de werknemer peilen en inschatten. Dat is hun werk, het zijn bemiddelaars, ze doen werving en selectie. Selectie is een vaardigheid, kun je dat niet dan zit je in de verkeerde handel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 29 januari 2018 @ 19:44:13 #28
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_176824853
quote:
Juist
Hierom snap ik wel dat uitzendbureaus eraan meewerken.
  maandag 29 januari 2018 @ 19:44:40 #29
28033 Pek
je moet wat
pi_176824871
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Niet allemaal, maar heel veel wel helaas.
Het moet dan ook bij jullie vrouwen vandaan komen, de ommekeer. Laat die sukkels van mannen weten dat het anders moet, zeker binnen de Islam :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 januari 2018 @ 19:46:10 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176824905
Dat is geen discriminatie, dat is een eerste ronde. Daarbij kijk je naar wat je van iemand kan verwachten op basis van het verleden. Als je een gigantisch slechte ervaring heb met 95% van de Marokkaanse mannen, ben je een gigantische idioot als je er dan alsnog één verkiest boven een Bulgaar met hetzelfde profiel oid.

De overige 5% is hier slachtoffer van, maar dat hebben ze geheel aan hun landgenoten te danken. Beetje simpel om naar de werkgevers te wijzen, wat zij doen is 100% begrijpelijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 29 januari 2018 @ 19:47:47 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176824953
Goh...
pi_176824970
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:44 schreef Pek het volgende:

[..]

Het moet dan ook bij jullie vrouwen vandaan komen, de ommekeer. Laat die sukkels van mannen weten dat het anders moet, zeker binnen de Islam :)
Je hebt ook echt gelijk.
pi_176825003
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Het kan gewoon niet. Een uitzendbureau dat een of ander ongepast stuk straattuig naar een werkgever stuurt doet zijn werk niet. Een uitzendbureau dat dan geen Marokkanen meer stuurt om de kans op onaangepast straattuig te verminderen doet zijn werk nog steeds niet.

Uitzendbureaus moeten gewoon de werknemer peilen en inschatten. Dat is hun werk, het zijn bemiddelaars, ze doen werving en selectie. Selectie is een vaardigheid, kun je dat niet dan zit je in de verkeerde handel.
Het zijn ook commerciële bedrijven die graag leveren, in deze tijden van grote vraag naar bijvoorbeeld callcenter medewerkers. Hoeveel toppers denk je dat reageren op een outbound functie van 9,50 bruto/uur met hoge target? Jip, alleen het volk dat geen andere baan kan vinden. Als de druk om te leveren groter en groter wordt, gaan die bureaus echt niet mensen afwijzen die geen toppers zijn, want die topper ga je nu niet meer vinden voor dit soort werk.
pi_176825026
Valt me nog niet tegen. Ik had verwacht dat 99% hier aan mee zou werken, zolang het maar geld oplevert, want zo zijn ze. :')
pi_176825092
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:50 schreef Hamzoef het volgende:
Valt me nog niet tegen. Ik had verwacht dat 99% hier aan mee zou werken, zolang het maar geld oplevert, want zo zijn ze. :')
Dus eigenlijk zeg je dat jij verschrikkelijk negatieve vooroordelen had over uitzendbureaus en dat dit bericht aantoont dat jouw vooroordelen niet kloppen.
pi_176825195
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:39 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

Dan kun je elke ah, jumbo, plus, c1000, coöp, Lidl en Aldi gaan aangeven, overal hangen blaadjes personeel gezocht tot 21 jaar (of soms zelfs tussen de 16 en 18 jaar). Is bijna niet tegen te houden.
Ja maar dat is anders.
Die kinderen van 15/15 zijn goedkoop.
En het is een soort bescherming, want als je op je 22+ nog in de supermarkt werkt ben je een loser.
pi_176825238
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:49 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

Het zijn ook commerciële bedrijven die graag leveren, in deze tijden van grote vraag naar bijvoorbeeld callcenter medewerkers. Hoeveel toppers denk je dat reageren op een outbound functie van 9,50 bruto/uur met hoge target? Jip, alleen het volk dat geen andere baan kan vinden.
Dan ligt daar het probleem en moet die werkgever niet zeuren.

quote:
Als de druk om te leveren groter en groter wordt, gaan die bureaus echt niet mensen afwijzen die geen toppers zijn, want die topper ga je nu niet meer vinden voor dit soort werk.
Dan kun je je dus niet veroorloven om op een op zich irrelevant kenmerk voor te selecteren. Uitzendbureaus zijn best duur, die schakelt de werkgever uit gemakzucht in. Prima verder, maar dan moet dus iemand anders dat werk doen en dat is het een uitzendbureau. Die moet gewoon goeie mensen zoeken. Tegen een werkgever zeggen dat die voor 9 euro per uur geen topper gaat krijgen is dan ook onderdeel van je werk. Hup aan het werk, luie donders.
pi_176825284
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:45 schreef richolio het volgende:

[..]

Goeie white privilege wel
Realisme schat.
De meeste getinte hebben nul werkethiek en omgangsvormen. Zeker bij laagopgeleid werk.
Vriend van me zit in de import/exportbusiness, veel uit China ook en had toen zijn bedrijf een groeispurt maakten veel medewerkers in het magazijn nodig. Dus via het uitzendbureau een aanwas gekregen, grootste deel allochtonen.
Kwamen te laat, grote bek, niet doorwerken, om 16 uur al werk neerleggen en klaarmaken om naar huis te gaan, boxen meenemen en rapmuziek draaien, straattaal.
Verziekte de hele werksfeer

Hij heeft ze er allemaaluitgeflikkerd en dat hele ghettocultuurtje verbannen. Geen trainingspakken, capuchons, rapmuziek. Nou toe was het snel afgelopen. D'r was er nog wel één die hem wou aanklagen voor racisme.

Maar goed nu nemen ze geen allochtonen meer aan via het uitzendbureau en de paar negers die er nu werken door hem direct aangenomen, luisteren gewoon rockmuziek, werken hard en doen leuk mee in het team :)
-XOXO-
pi_176825294
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:53 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat jij verschrikkelijk negatieve vooroordelen had over uitzendbureaus en dat dit bericht aantoont dat jouw vooroordelen niet kloppen.
Het klopt wel, maar in minder mate dan ik vermoedde.
  maandag 29 januari 2018 @ 20:03:13 #40
28033 Pek
je moet wat
pi_176825297
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je hebt ook echt gelijk.
Geen idee, heb de wijsheid niet in pacht, observeer aleen maar. Heb een hoop moslims/marokkanen in mijn werk/vriendenkring en die zijn allemaal tof ;)
pi_176825334
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar is het goed of slecht dat ze dit doen ?
  maandag 29 januari 2018 @ 20:07:25 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176825368
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:46 schreef Nattekat het volgende:
Dat is geen discriminatie, dat is een eerste ronde. Daarbij kijk je naar wat je van iemand kan verwachten op basis van het verleden. Als je een gigantisch slechte ervaring heb met 95% van de Marokkaanse mannen, ben je een gigantische idioot als je er dan alsnog één verkiest boven een Bulgaar met hetzelfde profiel oid.

De overige 5% is hier slachtoffer van, maar dat hebben ze geheel aan hun landgenoten te danken. Beetje simpel om naar de werkgevers te wijzen, wat zij doen is 100% begrijpelijk.
Het is wel discriminatie, en wijzen naar mensen op wie ze geen invloed kunnen uitoefenen, ook al zijn het 'landgenoten' is ook weinig zinvol.

Zeker via een uitzendbureau is het eigenlijk nauwelijks een risico, daar kun je toch zo vanaf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176825381
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

jouw stelling was dat 99% van de uitzendbureaus aan het verzoek van de inlener zou meewerken.

Dat klopt dus niet, in meer of mindere mate.
pi_176825453
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:46 schreef Nattekat het volgende:
Nee, dan ben je een grandioze idioot als je weer naar hetzelfde uitzendbureau gaat. Dat heeft je als afvoerputje gebruikt voor alle moeilijke werkzoekenden.
  maandag 29 januari 2018 @ 20:17:24 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176825562
Mijn eigen ervaring met Marokkanen en inzet/werkhouding is trouwens helemaal niet grotendeels negatief. Ook niet wat stelen en ziek zijn betreft. Wel vind ik dat negers vaak te gemakkelijk denken over te laat komen en inzet tonen. Ze zijn verder wel gezellige collega's om erbij te hebben, maar echt stug aanpakken is niks voor ze.
The End Times are wild
pi_176825838
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:17 schreef LXIV het volgende:
Mijn eigen ervaring met Marokkanen en inzet/werkhouding is trouwens helemaal niet grotendeels negatief. Ook niet wat stelen en ziek zijn betreft. Wel vind ik dat negers vaak te gemakkelijk denken over te laat komen en inzet tonen. Ze zijn verder wel gezellige collega's om erbij te hebben, maar echt stug aanpakken is niks voor ze.
Over watvoor sector hebben we het dan? Gaat het over het algemeen om laag- of hoogopgeleiden?

Ik verwacht namelijk dat daar vooral het grote verschil zit.
  maandag 29 januari 2018 @ 20:30:38 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176825951
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

Over watvoor sector hebben we het dan? Gaat het over het algemeen om laag- of hoogopgeleiden?

Ik verwacht namelijk dat daar vooral het grote verschil zit.
Dat was eigenlijk allebei, en van allebei kon ik wel zeggen dat ze wat werk betreft niet laks waren (de Marokkanen)
The End Times are wild
pi_176826051
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat was eigenlijk allebei, en van allebei kon ik wel zeggen dat ze wat werk betreft niet laks waren (de Marokkanen)
ik weet ook niet of laksheid het grootste probleem is bij deze groep, maar ik hoor en merk wel probleem met open staan voor kritiek en vaker een opvliegend temperament
  maandag 29 januari 2018 @ 20:34:59 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176826084
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:07 schreef Janneke141 het volgende:

Zeker via een uitzendbureau is het eigenlijk nauwelijks een risico, daar kun je toch zo vanaf.
Ligt eraan wat voor werk het is, of je eerst in training moet investeren en zo.
pi_176826158
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het ging me eigenlijk om je opmerking over negers. :)
  maandag 29 januari 2018 @ 20:45:18 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176826468
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het ging me eigenlijk om je opmerking over negers. :)
die ken ik enkel laagopgeleid
The End Times are wild
pi_176826548
Lekker de uitkering in en laat witte mensen voor hen werken :’)
Geen sig.
pi_176826972
Je hoort nu ook in Kassa dat de meeste uitzendbureaus die niet meewerkten gewoon aangaven dat ze die Turken en Marokkanen af konden wijzen waarna de volgende kandidaten doorgeschoven werden.

Er is geen enkele Turk of Marokkaan die bij een bedrijf geplaatst word die dat niet wil.
Als ze straks met zware sancties sancties dit soort praktijken bij uitzendbureaus na gaan leven, dan komen er echt geen extra Turken of Marokkanen aan het werk.

Een werkgever die zulk soort mensen niet in dienst wil, zal ze ook niet via uitzendbureaus aannemen.
pi_176827270
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:02 schreef datismijnmening het volgende:
Maar goed nu nemen ze geen allochtonen meer aan via het uitzendbureau en de paar negers die er nu werken door hem direct aangenomen, luisteren gewoon rockmuziek, werken hard en doen leuk mee in het team
Je kan ook tegen het callcenter zeggen dat ze alleen mensen moeten aannemen die van rockmuziek houden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176827312
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kan ook tegen het callcenter zeggen dat ze alleen mensen moeten aannemen die van rockmuziek houden.
Nou ja. Hij heeft nu wel in het contract gezet dat er geen rap gedraaid mag worden _O-
-XOXO-
pi_176827375
Dit is erg naar. Er zullen ook Nederlandse Marokkanen en Turken zijn die wel goed functioneren en betrouwbaar zijn. Ik neem aan dat uitzendbureau's vooraf een selectie maken en ook kijken hoe hun uitzendkrachten functioneren om zo de rotte appels eruit te halen..
pi_176827401
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:15 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Nou ja. Hij heeft nu wel in het contract gezet dat er geen rap gedraaid mag worden _O-
Dat is discriminatie. :(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176827427
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:15 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

/ Wij zoeken een vrouw*

Komt wat minder negatief over dan "Geen mannen"
Dat laatste zal je eerder gezeik over krijgen, zeker in de omgekeerde situatie. (geen vrouwen)
pi_176827447
Als je ze enerzijds geen baan gunt, moet je in elk geval anderzijds ook niet hypocriet gaan klagen als ze niet werken.
  maandag 29 januari 2018 @ 21:22:46 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176827509
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:20 schreef Kaas- het volgende:
Als je ze enerzijds geen baan gunt, moet je in elk geval anderzijds ook niet hypocriet gaan klagen als ze niet werken.
true
The End Times are wild
  maandag 29 januari 2018 @ 21:25:36 #61
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_176827585
Dus dit word afgekeurd, maar de politie Amsterdam mag wel Nederlanders afwijzen en allochtonenNederlanders met een migratieachtergrond aannemen onder het mom van 'positieve discriminatie'...
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_176827600
Tja begrijpelijk, als je 10 Marokkanen in dienst hebt (gehad) en veel problemen hebt gekend met één Marokkaan dan zul je niet snel een Marokkaan afwijzen maar als er 9 problemen gaven dan krab je je wel achter je oren om er nog één aan te nemen. Toch een bekend verhaal, vele bedrijven hebben problemen gehad met Marokkanen en dat zijn dan ook nog degene die werken, maar het is natuurlijk weer racisme. :')
pi_176827616
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:25 schreef hollandia02 het volgende:
Dus dit word afgekeurd, maar de politie Amsterdam mag wel Nederlanders afwijzen en allochtonenNederlanders met een migratieachtergrond aannemen onder het mom van 'positieve discriminatie'...
De dubbele standaarden in de Nederlandse maatschappij, prachtig. :r
pi_176827650
quote:
Blanken kunnen niet gediscrimineerd worden dat weet je toch :{w
-XOXO-
pi_176827651
quote:
Jaha, want positief huh! Maar daar zul je Radar niet over horen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_176827662
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

/ Wij zoeken een vrouw*

Dat laatste zal je eerder gezeik over krijgen, zeker in de omgekeerde situatie. (geen vrouwen)
Maar het heeft uiteindelijk wel dezelfde uitkomst. :)
-XOXO-
pi_176827691
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:29 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Maar het heeft uiteindelijk wel dezelfde uitkomst. :)
Exactly })
pi_176828001
Ik ken ook een werkgever die uit principiele overwegingen geen Marokkanen meer in dienst neemt. Heeft er in het verleden twee gehad en zijn allebei ontslagen vanwege diefstal. Daar valt van alles over te zeggen, maar ik kan zijn standpunt wel begrijpen, hoe lullig het ook is voor de welwillende Marokkanen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_176829169
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

/ Wij zoeken een vrouw*

Het is mij gebeurd toen ik telefonisch informeerde naar een baan: 'De opdrachtgever zoekt een man', eerste wat ze zeiden. Ik was er zo door overrompeld dat ik het gesprek normaal heb afgesloten, maar achteraf dacht ik echt WTF!
pi_176829254
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:23 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Het is mij gebeurd toen ik telefonisch informeerde naar een baan: 'De opdrachtgever zoekt een man', eerste wat ze zeiden. Ik was er zo door overrompeld dat ik het gesprek normaal heb afgesloten, maar achteraf dacht ik echt WTF!
Tjah als gigolo werken als vrouw is ook een tikkeltje vreemd en niet wat de klant verlangt
pi_176829358
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah als gigolo werken als vrouw is ook een tikkeltje vreemd en niet wat de klant verlangt
:D Naja, theoretisch zou het kunnen dat ik in het traject zat om vrouw te worden, maar wel nog een piemel had. Dat kun je zo telefonisch niet vaststellen natuurlijk.
pi_176829383
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:29 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

:D Naja, theoretisch zou het kunnen dat ik in het traject zat om vrouw te worden, maar wel nog een piemel had. Dat kun je zo telefonisch niet vaststellen natuurlijk.
Kun je toch gewoon netjes vragen aan de telefoon.
Voor welke functie was je aant solliciteren?
pi_176829543
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kun je toch gewoon netjes vragen aan de telefoon.
Voor welke functie was je aant solliciteren?
Ging om een tijdelijke logistieke functie waarbij je zaken als tv's moest verslepen binnen een warenhuis. Fysiek werk dus, op dat moment werkte ik bij PostNL als pakketsorteerder, fysieker werk dan in het warenhuis. Ik snap dat niet iedereen dat werk kan doen, maar ik ben geen iel vrouwtje van 1,50m. Vond het wel erg kort door de bocht om vrouwen uit te sluiten. Maar goed, voor dit soort werkgevers wil ik uiteindelijk ook niet werken.
pi_176829599
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:36 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ging om een tijdelijke logistieke functie waarbij je zaken als tv's moest verslepen binnen een warenhuis. Fysiek werk dus, op dat moment werkte ik bij PostNL als pakketsorteerder, fysieker werk dan in het warenhuis. Ik snap dat niet iedereen dat werk kan doen, maar ik ben geen iel vrouwtje van 1,50m. Vond het wel erg kort door de bocht om vrouwen uit te sluiten. Maar goed, voor dit soort werkgevers wil ik uiteindelijk ook niet werken.
Ah daarom heet je Polenbatser Kurwaaa
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 januari 2018 @ 22:41:28 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176829641
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is wel discriminatie, en wijzen naar mensen op wie ze geen invloed kunnen uitoefenen, ook al zijn het 'landgenoten' is ook weinig zinvol.

Als je iemand voor een langere tijd wil inhuren, en je krijgt iedere keer een halve gare die niets uitvoert, dan gaat het jou uiteindelijk geld kosten. Er is weldegelijk een risico. Daar ligt dus ook de morele grens.

Als je iedere keer een verschrikkelijke sollicitant/werknemer krijgt die een diploma bij een specifieke school heeft gehaald, ga je uiteindelijk ook filteren op die specifieke school. Dat is geen discriminatie, dat is het pas als het onrechtmatig gebeurt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176829670
quote:
11s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ah daarom heet je Polenbatser Kurwaaa
Jij snapt het, uitzendbureau niet zo.
pi_176829696
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je iemand voor een langere tijd wil inhuren, en je krijgt iedere keer een halve gare die niets uitvoert, dan gaat het jou uiteindelijk geld kosten. Er is weldegelijk een risico. Daar ligt dus ook de morele grens.

Als je iedere keer een verschrikkelijke sollicitant/werknemer krijgt die een diploma bij een specifieke school heeft gehaald, ga je uiteindelijk ook filteren op die specifieke school. Dat is geen discriminatie, dat is het pas als het onrechtmatig gebeurt.
Alleen maar omdat ik op Ibn Ghaldoun ben afgestudeerd word ik niet aangenomen?
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 januari 2018 @ 22:48:03 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176829785
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alleen maar omdat ik op Ibn Ghaldoun ben afgestudeerd word ik niet aangenomen?
Als een bedrijf een slechte ervaring heeft met je voorgangers van diezelfde school zou dat zomaar kunnen. Bij een sollicitatie wordt altijd een risico-analyse gedaan. Dat gebeurt op basis van heel factoren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176829819
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als een bedrijf een slechte ervaring heeft met je voorgangers van diezelfde school zou dat zomaar kunnen. Bij een sollicitatie wordt altijd een risico-analyse gedaan. Dat gebeurt op basis van heel factoren.
Zoals huidskleur, geslacht, kleding
pi_176829938
Wat een topic weer.

Ik schat dat zo'n 90% in dit topic het volkomen begrijpelijk vindt dat Marokkanen en Turken gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt, het goedkeuren en het zelf ook zouden doen.

Om vervolgens in andere topics weer te gaan haten op Marokkanen en Turken die niet werken zeker. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 januari 2018 @ 23:02:04 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176830129
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een topic weer.

Ik schat dat zo'n 90% in dit topic het volkomen begrijpelijk vindt dat Marokkanen en Turken gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt, het goedkeuren en het zelf ook zouden doen.

Om vervolgens in andere topics weer te gaan haten op Marokkanen en Turken die niet werken zeker. :')
Het gaat over de 95% die te beroerd zijn om te werken, verantwoordelijk zijn voor dat etnisch profileren en de hele dag niets uitvoeren. Die 95% heeft het geheel aan henzelf te danken dat ze thuis zitten. Je moest eens opletten hoe snel het daarmee afgelopen is zodra er eens een niet verziekte generatie komt.

Aan de verzuiling is ook ooit een einde gekomen, dus deze zuil is ook niet onbreekbaar. Maar dan moet het wel vanuit die groep zelf komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176830173
quote:
Wat een topic weer.

Ik denk dat de meeste mensen hier wel begrijpen dat werkgevers minder snel Marokkanen in dienst nemen. De meeste hier zullen ook toegeven dat het voor Marokkanen moeilijker is om carriere te maken. De meeste zouden ook wel begrijpen als de werkloosheidscijfers onder die groep iets hoger zou zijn.

Maar we moeten niet gaan doen alsof het onmogelijk is voor die groep om een goede baan te vinden. Of dat het onbegrijpelijk is of zelfs discriminatie dat er zoveel ontslagen worden vanwege wanprestatie/wangedrag.

En discriminatie op de arbeidsmarkt is nauwelijks een factor van betekenis waarom het werkloosheidspercentage onder Marokkanen zo ongelofelijk groot is.
pi_176830213
quote:
Wat een topic weer.

Is gewoon risicoanalyse. Ik nam voor een vorige werkgever altijd stagaires aan. Ik ben van iedereen een kans geven. Maar na 10x een Marrokkaanse jongen te hebben weggestuurd wegens te laat komen, niet op komen dagen, houding en diefstal dan neem je dus geen Marrokkaanse jongens meer aan. Hoe lullig ook voor die goede gasten die er tussen zitten.

Marrokkaanse meiden nam ik wel aan, dat waren meerendeels toppers. Turkse jongens ook nooit problemen mee. Van bepaalde scholen nam ik ook niemand meer aan trouwens, dat kwam door de beroerde begeleiding van school en het niet nakomen van afspraken met die school. Tja dan stop je daar ook mee want kost mij tijd en geld en die school neemt dus kostbare stageplekken in die ik nu dus kon vergeven aan opleidingen waar het wel goed geregeld was
pi_176830697
Er lopen gewoon veel van dat
gespuis rond waar de maatschappij en bedrijven niks aan hebben. Niks aan te doen.

Discriminatie tot een hoogte als dit vind ik kunnen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 januari 2018 @ 23:35:14 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176830744
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:32 schreef Schaapje1987 het volgende:
Er lopen gewoon veel van dat
gespuis rond waar de maatschappij en bedrijven niks aan hebben. Niks aan te doen.

Discriminatie tot een hoogte als dit vind ik kunnen.
Volgens enkele nieuwe definities is dit niet eens discriminatie. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen rechtmatig of niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176830791
Radar :’) lekker uitlokken
pi_176830837
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat over de 95% die te beroerd zijn om te werken, verantwoordelijk zijn voor dat etnisch profileren en de hele dag niets uitvoeren. Die 95% heeft het geheel aan henzelf te danken dat ze thuis zitten. Je moest eens opletten hoe snel het daarmee afgelopen is zodra er eens een niet verziekte generatie komt.

Aan de verzuiling is ook ooit een einde gekomen, dus deze zuil is ook niet onbreekbaar. Maar dan moet het wel vanuit die groep zelf komen.
Jaja, het ligt allemaal aan hun idd.

https://nos.nl/l/2181613

Een autochtoon met strafblad maakt nog meer kans op een uitnodiging dan een allochtoon zonder strafblad :’)

Maar wij zijn niet racistisch hoor, het is allemaal te verklaren :’)
know'm sayin?
word? word.
pi_176830941
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:41 schreef alors het volgende:

[..]

Een autochtoon met strafblad maakt nog meer kans op een uitnodiging dan een allochtoon zonder strafblad :’)

We hebben het hier puur om Marokkanen en autochtonen. Zo'n uitzendbureau, laat staan de werkgever waar hij terecht kan komen, weet niet of hij een strafblad heeft en voor 99% van de baantjes daar gaan ze er ook nooit achter komen.

Maar zelfs als je weet dat zo'n autochtoon een strafblad heeft en je weet dat niet van een Marokkaan, dan zit daar nog weinig verschil in.
https://nos.nl/artikel/16(...)ing-met-politie.html
  maandag 29 januari 2018 @ 23:47:20 #89
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_176830948
quote:

[..]

Waarom open je zelf geen bedrijf en neem je alleen maar allochtonen aan, oh wacht vrouw ? Ga niet lopen janken domme doos.
*Hosselcopter*
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 januari 2018 @ 23:51:44 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176831020
quote:

[..]

Want mensen zijn allemaal per definitie gigantische racisten? Dat is echt een behoorlijk triste beschuldiging. Er is meestal een hele goede verklaring voor wat jij racisme noemt te vinden. Vaak is dat een hele slechte ervaring met de betreffende bevolkingsgroep.

Waarom hebben Chinezen dat probleem nooit? Molukkers tegenwoordig ook niet meer? Zwarte mensen? Joden? Echte racisten zouden hen ook uitsluiten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:01:06 #91
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176831146
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:17 schreef LXIV het volgende:
In onze werkomgeving heeft de grootste schifting natuurlijk al in het voortraject plaatsgevonden...
pi_176831147
Als je zelf Artikel 1 van onze grondwet niet respecteert, wat doe je dan in Nederland?
dag
pi_176831248
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:01 schreef Peter het volgende:
Als je zelf Artikel 1 van onze grondwet niet respecteert, wat doe je dan in Nederland?
^O^

De enige juiste reactie.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:13:59 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176831311
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:01 schreef Peter het volgende:
We zijn natuurlijk ook allemaal onverdeeld tevreden over het geleverde werk van onze oostblok klusjesmannen en Ierse dakdekkers... Maar goed, schijnbaar mag je daar dus niks van zeggen en dien je gewoon opgelicht te worden anders gaat het tegen art. 1 dus...
pi_176831348
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

We zijn natuurlijk ook allemaal onverdeeld tevreden over het geleverde werk van onze oostblok klusjesmannen en Ierse dakdekkers... Maar goed, schijnbaar mag je daar dus niks van zeggen en dien je gewoon opgelicht te worden anders gaat het tegen art. 1 dus...
Als jij met meneer A X slechte ervaringen hebt gehad, dan mag je best meneer A X verder weigeren.
Meneer B Y heeft daar echter niets mee te maken. Lastig om te snappen? Lijkt mij niet.
dag
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:17:08 #96
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_176831370
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Als jij met meneer A X slechte ervaringen hebt gehad, dan mag je best meneer A X verder weigeren.
Meneer B Y heeft daar echter niets mee te maken. Lastig om te snappen? Lijkt mij niet.
In wat voor Utopia leef jij ?
*Hosselcopter*
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:17:25 #97
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176831375
Lijkt me een lastige vraag, mag je iemand uit een minderheid buitensluiten vanwege slechte ervaringen uit het verleden ? In principe dragen slechte werknemers nauwelijks wat bij binnen een bedrijf en is het vanuit economisch perspectief logisch om een groep die vaak nauwelijks bijdraagt in het vervolg niet meer aan te nemen. Toch stuit het ook tegen het principe dat bepaalde groepen beschermd moeten worden omdat zij vanwege hun etniciteit minder kans maken op een baan. Bij voorbaat afschrijven is dan ook een kwalijke zaak voor mensen met goede bedoelingen, omdat het voor die groep nog lastiger wordt om aan een baan te komen. Op zich vind ik het dan ook niet slecht dat de uitzendbureaus er voor op de vingers getikt worden. Zolang de mensen met goede bedoelingen op een aangedragen lijst blijven staan en het bedrijven vrij staat te kiezen wie ze willen, zie ik geen conflict in de marktwerking en het principe van gelijke kansen ongeacht etniciteit. Word het een gevalletje we sluiten een bepaalde groep bij voorbaat uit op zo'n aangedragen lijst, dan creëer je ongelijke kansen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Buurtzwaan op 30-01-2018 00:26:00 ]
pi_176831392
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:17 schreef Buurtzwaan het volgende:
Lijkt me een lastige vraag, mag je iemand uit een minderheid buitensluiten vanwege slechte ervaringen uit het verleden ?
Nee.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:19:39 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176831420
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Daarom wordt er bv. ook gewaarschuwd voor Ierse dakdekkers......

Maar goed, schijnbaar is het vrij lastig om te snappen dat als 95% het verknalt je vooral geen zaken moet doen met het geheel.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:20:23 #100
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176831444
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee.
Quote dan ook de rest van het verhaal wat ik erbij heb geschreven ....
pi_176831467
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:20 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Quote dan ook de rest van het verhaal wat ik er bij heb geschreven ....
Waarom? Ik wilde alleen antwoord geven op die vraag.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:22:14 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176831476
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:17 schreef Dibble het volgende:

[..]

In wat voor Utopia leef jij ?
Mooi toch als je elke week door de scharensliep genomen wordt? Maar blijven lachen want misschien komt er iemand langs die wel het beste met je voor heeft... :')
pi_176831562
De discussie in dit topic gaat er vooral over of Marokkanen mindere werknemers zijn en of werkgevers dit kunnen maken. Maar het gaat hier dus om de reactie van de uitzendbureau's.

Aan de ene kant snap je dat ze zo reageren, ze willen hun klant niet behouden en doen daar hun best voor. Maar een goede reactie zou bijvoorbeeld zijn zeggen dat er een hele goede Marokkaanse kandidaat is waar ze voor in staan en dat ze die ook voor willen dragen. Maar dan moeten ze die wel hebben natuurlijk.
pi_176831569
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:17 schreef Buurtzwaan het volgende:
Lijkt me een lastige vraag, mag je iemand uit een minderheid buitensluiten vanwege slechte ervaringen uit het verleden ? In principe dragen slechte werknemers nauwelijks wat bij binnen een bedrijf en is het vanuit economisch perspectief logisch om een groep die vaak nauwelijks bijdraagt in het vervolg niet meer aan te nemen. Toch stuit het ook tegen het principe dat bepaalde groepen beschermd moeten worden omdat zij vanwege hun etniciteit minder kans maken op een baan. Dit is een kwalijke zaak voor mensen met goede bedoelingen. Bij voorbaat afschrijven maakt het voor die groep dan ook nog lastiger om aan een baan te komen. Op zich vind ik het dan ook niet slecht dat de uitzendbureaus er voor op de vingers getikt worden. Zolang de mensen met goede bedoelingen op een aangedragen lijst blijven staan en het bedrijven vrij staat te kiezen wie ze willen, zie ik geen conflict in de marktwerking en het principe van gelijke kansen ongeacht etniciteit. Word het een gevalletje we sluiten een bepaalde groep bij voorbaat uit op zo'n aangedragen lijst, dan creëer je ongelijke kansen.
- Sollicitanten afwijzen op basis van afkomst is tegen de wet
-Werkgevers bepalen zelf wie ze aannemen. Als ze geen Marokkanen in hun bedrijf willen, dan komen die niet binnen. Is ook geen enkele moeite, geef je gewoon een andere reden voor.
-Marokkanen hebben zowel een nadeel als een voordeel op de arbeidsmarkt vanwege discriminatie. Het is onzin om te stellen dat ze niet aan het werk kunnen komen vanwege hun afkomst. Wel is het voor hun moeilijker om bepaalde soorten werk te krijgen.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:30:28 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176831626
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:26 schreef bloodymary1 het volgende:
De discussie in dit topic gaat er vooral over of Marokkanen mindere werknemers zijn en of werkgevers dit kunnen maken. Maar het gaat hier dus om de reactie van de uitzendbureau's.
Niet alleen marokkanen.

quote:
Aan de ene kant snap je dat ze zo reageren, ze willen hun klant niet behouden en doen daar hun best voor. Maar een goede reactie zou bijvoorbeeld zijn zeggen dat er een hele goede Marokkaanse kandidaat is waar ze voor in staan en dat ze die ook voor willen dragen. Maar dan moeten ze die wel hebben natuurlijk.
Als ik na 25 Amsterdamse sollicitanten 24 keer het deksel op de neus heb gekregen ga ik ook op zoek naar Friezen of Rotterdammers die wel willen werken.
pi_176831701
Mijn vriendin heeft 10 jaar als manager bij Vedior/Tempo Team/Randstad gewerkt en het feit dat het meerendeel van de opdrachtgevers liever geen Marokkaanse (jongens) meer in dienst neemt is niets nieuws.
Werkgevers hadden geen zin meer om elke keer hetzelfde gezeik mee te maken.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_176831716
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:36 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Mijn vriendin heeft 10 jaar als manager bij Vedior/Tempo Team/Randstad gewerkt en het feit dat het meerendeel van de opdrachtgevers liever geen Marokkaanse (jongens) meer in dienst neemt is niets nieuws.
Werkgevers hadden geen zin meer om elke keer hetzelfde gezeik mee te maken.
En zo werkt het in de horeca precies eender, het is niet voor niks dat die lui nergens binnen komen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 00:37:10 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176831720
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

- Sollicitanten afwijzen op basis van afkomst is tegen de wet
-Werkgevers bepalen zelf wie ze aannemen. Als ze geen Marokkanen in hun bedrijf willen, dan komen die niet binnen. Is ook geen enkele moeite, geef je gewoon een andere reden voor.
-Marokkanen hebben zowel een nadeel als een voordeel op de arbeidsmarkt vanwege discriminatie. Het is onzin om te stellen dat ze niet aan het werk kunnen komen vanwege hun afkomst. Wel is het voor hun moeilijker om bepaalde soorten werk te krijgen.
En mensen waar de huid bijna aan de botten zit zullen minder snel aangenomen worden voor veel zwaar werk. Dikke mensen zullen niet zo snel gastheer worden in een goed restaurant. Korte mensen worden ook minder snel aangenomen voor veel banen.

Allemaal stuk voor stuk slachtoffer van een risico-analyse. En Marokkanen brengen nou eenmaal een hoger risico op slecht gedrag dan Aziaten, dat is statistisch prima onderbouwd. Dat heeft niks met afkomst, racisme of whatever te maken, maar met ervaring met de specifieke bevolkingsgroep waar ze bij horen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176831733
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet alleen marokkanen.

[..]

Als ik na 25 Amsterdamse sollicitanten 24 keer het deksel op de neus heb gekregen ga ik ook op zoek naar Friezen of Rotterdammers die wel willen werken.
Dan heb je het dus weer over de werkgevers. De uitzendbureau's staan hier ter discussie.
pi_176831743
Het verschil zit volgens mij vooral in hoog/laag opgeleid. Heb zelf geen slechte ervaringen eigenlijk met Marrokanen op de werkvloer
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 00:41:52 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176831766
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:39 schreef bamibij het volgende:
Het verschil zit volgens mij vooral in hoog/laag opgeleid. Heb zelf geen slechte ervaringen eigenlijk met Marrokanen op de werkvloer
Hogeropgeleiden vind je alleen niet zo snel bij een uitzendbureau. Ben wel benieuwd wat de cijfers bij hen zijn, de bezwaren zijn bij zulke sollicitanten toch een stuk minder sterk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176831778
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:39 schreef bamibij het volgende:
Ik denk dat het hem meer in de leeftijd zit, bij Marokkanen van tussen de 18 en 22 hoor je veel van dit soort geluiden, neem je Marokkanen van tussen de 25-35 dan is het alweer een heel ander verhaal. Bovendien geldt dit in het geheel niet voor Marokkaanse meisjes/vrouwen waar bijna alleen maar positieve geluiden over te horen zijn.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:45:12 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176831796
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan heb je het dus weer over de werkgevers. De uitzendbureau's staan hier ter discussie.
Nee, die zullen op basis van de behaalde resultaten uit het verleden wel even het beste inzetten van wat ze te bieden hebben... :')

Of is dit echt te ingewikkeld voor je?
pi_176831808
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, die zullen op basis van de behaalde resultaten uit het verleden wel even het beste inzetten van wat ze te bieden hebben... :')

Of is dit echt te ingewikkeld voor je?
In het onderzoek bedoel ik. De uitzendbureau's zijn onderzocht, niet de werkgevers. Dat is niet zo moeilijk.
pi_176831814
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:02 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Realisme schat.
De meeste getinte hebben nul werkethiek en omgangsvormen. Zeker bij laagopgeleid werk.
Vriend van me zit in de import/exportbusiness, veel uit China ook en had toen zijn bedrijf een groeispurt maakten veel medewerkers in het magazijn nodig. Dus via het uitzendbureau een aanwas gekregen, grootste deel allochtonen.
Kwamen te laat, grote bek, niet doorwerken, om 16 uur al werk neerleggen en klaarmaken om naar huis te gaan, boxen meenemen en rapmuziek draaien, straattaal.
Verziekte de hele werksfeer

Hij heeft ze er allemaaluitgeflikkerd en dat hele ghettocultuurtje verbannen. Geen trainingspakken, capuchons, rapmuziek. Nou toe was het snel afgelopen. D'r was er nog wel één die hem wou aanklagen voor racisme.

Maar goed nu nemen ze geen allochtonen meer aan via het uitzendbureau en de paar negers die er nu werken door hem direct aangenomen, luisteren gewoon rockmuziek, werken hard en doen leuk mee in het team :)
jammer dat je zulke vooroordelen over rapmuziek hebt. genoeg goede werkers die graag naar rap luisteren.
There are only 151 Pokémon.
pi_176831819
Niet meer dan logisch als je een meerdere slechte ervaringen hebt gehad. Mensen categoriseren alles, een bijwerking van de menselijke intelligentie en bijna onmogelijk te negeren.

Mensen moeten wat minder zeiken over discriminatie met een duidelijke reden. Zolang racisme als excuus gebruikt wordt zal het onderliggende probleem nooit opgelost worden. Niet beschuldigen maar analyseren waarom het mis gaat. Bovendien kan je iemand die al 10 Marokkanen in dienst heeft genomen (en gewoon doorgaat met andere nationaliteiten) moeilijk een racist noemen. Zijn afkeer moet dus echt op iets gebaseerd zijn anders was dat aantal 0.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 00:49:09 #117
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176831822
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Tja... of je klant verliezen door de vraag af te wijzen en alsnog Marokkanen sturen terwijl je weet dat ze afgewezen gaan worden, of gewoon meewerken en al die ellende bespaard blijven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176831866
We leven in een economie waarin er een overvloed aan arbeiders zijn. Meer aanbod dan vraag. En werkgevers kunnen dan ook hoge, onredelijke eisen stellen aan werknemers, omdat ze toch wel genoeg kandidaten zullen krijgen die aan die eisen voldoen.

Tjah, dan kun je het ook makkelijk veroorloven om op dit soort zaken te selecteren. Anders hadden die uitzendbureau's wel gezegd: 'nee, zulke eisen kosten extra of wij hebben niet het aantal kandidaten, etc'
pi_176831870
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tja... of je klant verliezen door de vraag af te wijzen en alsnog Marokkanen sturen terwijl je weet dat ze afgewezen gaan worden, of gewoon meewerken en al die ellende bespaard blijven.
In het programma kwam al naar voren dat de uitzendbureaus die niet aan het verzoek wilden voldoen met antwoorden kwamen worden hun klant toch makkelijk Marokkanen/Turken buiten de deur konden houden.

Zo gaven ze aan dat ze op basis van het gevraagde profiel kandidaten zouden adviseren bij het bedrijf, maar als ze een bepaalde kandidaat niet voor een gesprek uit wilden nodigen dan konden ze dat aangeven en zouden ze de volgende op de lijst adviseren.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:59:47 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_176831899
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De dubbele standaarden in de Nederlandse maatschappij, prachtig. :r
Omdat het volk misschien wel een gelijke respecteert en niet zo zeer een NL'er.
En dat wordt keurig weggemoffeld onder het tapijt.

Pure discriminatie, maar van een minderheid, dus hoor je de policor er niet over.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_176831919
quote:
Wat een topic weer.

Het één sluit het ander niet uit ofzo?

Dat Nederlanders klagen dat allochtonen niet werken is het gevolg van allochtonen die niet werken omdat ze geen werkethiek en omgangsvormen hebben,
-XOXO-
pi_176832161
Heb weet niet al zo vaak accentjes aan de telefoon gehad van onder andere ziggo.

Dus gewoon onzin.
pi_176832265
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 02:28 schreef FL_Freak het volgende:
Heb weet niet al zo vaak accentjes aan de telefoon gehad van onder andere ziggo.

Dus gewoon onzin.
Je moet gewoon ff dat kankermodem resetten.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 30-01-2018 08:56:04 ]
pi_176832392
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:30 schreef AchJa het volgende:

Exact, daarom was het verzoek van 'radar' ook onnodig polariserend en onnodig stigmatiserend.

Eenzelfde verzoek van 'werkgevers' aan uitzendbureau's had ook plaats moeten vinden voor andere groepen die werkgevers willen uitsluiten (als gevolg van eigen ervaringen e/o economische motieven) zoals bv geen vrouwen, geen mannen, geen mensen ouder dan 50, geen dikkerds etc etc.

Als er dan en bepaalde groep uitspringt kan je er misschien wat van zeggen. Nu is het gewoon goedkoop scoren namens de linkse (discriminatie roepende) onderbuik deugers.

Uiteindelijk is het ook een logische vorm van vraag en aanbod. De werkgever vraagt, het uitzendbureau levert.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 30 januari 2018 @ 07:26:58 #125
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176832542
ITT: het typische vergoelijken van discriminatie.

Eerst geven ze die mensen geen baan, dan gaan ze klagen dat ze allemaal uitkering trekken, geen werkmentaliteit hebben, allemaal asociaal zijn, en dat ze daarom niet aangenomen worden.

Dan te bedenken dat er mensen zijn die dit nog een goede redenering vinden ook.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 07:27:59 #126
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176832547
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 06:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Exact, daarom was het verzoek van 'radar' ook onnodig polariserend en onnodig stigmatiserend.

Eenzelfde verzoek van 'werkgevers' aan uitzendbureau's had ook plaats moeten vinden voor andere groepen die werkgevers willen uitsluiten (als gevolg van eigen ervaringen e/o economische motieven) zoals bv geen vrouwen, geen mannen, geen mensen ouder dan 50, geen dikkerds etc etc.

Als er dan en bepaalde groep uitspringt kan je er misschien wat van zeggen. Nu is het gewoon goedkoop scoren namens de linkse (discriminatie roepende) onderbuik deugers.

Uiteindelijk is het ook een logische vorm van vraag en aanbod. De werkgever vraagt, het uitzendbureau levert.
Maakt toch niet uit wie er gediscrimineerd wordt? Het probleem is dat uitzendbureaus meewerken aan die discriminatie.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 07:46:35 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176832639
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 07:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
ITT: het typische vergoelijken van discriminatie.

Eerst geven ze die mensen geen baan, dan gaan ze klagen dat ze allemaal uitkering trekken, geen werkmentaliteit hebben, allemaal asociaal zijn, en dat ze daarom niet aangenomen worden.

Dan te bedenken dat er mensen zijn die dit nog een goede redenering vinden ook.
Ze hebben geen baan vanwége dat kutgedrag van hun 'broeders' en niet omgekeerd, gekkie.

Werkgevers zijn geen sociale werkplaats. Na herhaaldelijke vervelende ervaringen is het vaak wel klaar met de bereidheid meer van die lui aan te nemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 30 januari 2018 @ 08:00:12 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176832737
En met het arbeidsethos van autochtone Nederlanders is óók al zoveel mis. Net als met dat van Surinamers, Antillianen, Afrikanen, en alle overige Mediterranen.

Het liefst huurden deze parels van onze groeieconomie alleen nog Polen en Roemenen in, die willen zich tenminste nog de bloedblaren op hun handen werken en dat voor een paar euro per uur, haha kun je het geloven. :{
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 08:47:50 #129
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176833132
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:31 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het is natuurlijk wel fout om bevolkingsgroepen uit te sluiten, maar men zou ook eens in mogen gaan op de vraag waarom. Het is niet puur racistisch want andere etniciteiten zijn wel welkom, dus het bedrijf/bureau heeft niets tegen op andere afkomsten.
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 06:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Blijkbaar is racisme jegens een of een bepaalde groep etniciteiten geen racisme als er niet óók een andere groep of meerdere wordt gediscrimineerd. Dus als je Turken en Marokkanen niet blieft, maar Eskimo's en vijftigplussers wel, dan is dat geen discriminatie blijkbaar :')
pi_176833228
Diversiteit is polarisatie.
pi_176833242
Het is ook zeker niet juist, maar het is geen racisme. Als een bedrijf vaker mensen krijgt uit het dorp Klöden, en steeds blijkt dat die niet voldoen, terwijl omringende dorpen wel voldoen. Het bedrijf zal uiteindelijk gaan zeggen dat ze liever geen jongens uit Klöden hebben.

Het heeft niets met afkomst of racisme te maken, maar met negatieve associaties.
pi_176833516
Het is gewoon triest voor die Marokkanen die wel hun best doen en die er wat van proberen te maken. Je zou maar zo in deze positie gedrukt worden. Hoe doorbreek je als maatschappij zo'n cirkel?
We kunnen met opgeheven vingertje naar de uitzendbureaus en werkgevers kijken, maar dat is maar de helft van het verhaal.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_176833583
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 09:21 schreef truthortruth het volgende:
Het is gewoon triest voor die Marokkanen die wel hun best doen en die er wat van proberen te maken. Je zou maar zo in deze positie gedrukt worden. Hoe doorbreek je als maatschappij zo'n cirkel?
We kunnen met opgeheven vingertje naar de uitzendbureaus en werkgevers kijken, maar dat is maar de helft van het verhaal.
Het werkt natuurlijk twee kanten op. Het is echt niet zo dat je als Marokkaan of Turk onmogelijk een baan krijgt, al zal het zeker soms moeilijker zijn. Maar als een bedrijf een Marokkaan aanneemt, en die bevalt super en blijkt een fijne werknemer, zal dat bedrijf de volgende keer zeker positief reageren op Marokkaanse sollicitanten. Dus er ligt ook een taak bij deze doelgroepen om zelf het maatschappelijk beeld aan te passen.
pi_176833754
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 07:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Maakt toch niet uit wie er gediscrimineerd wordt? Het probleem is dat uitzendbureaus meewerken aan die discriminatie.
Waarom vind jij dat een probleem ?
Je hebt liever dat de bedrijven het niet van te voren aangeven maar de kandidaten die ze niet willen hebben gewoon negeren ?

Wat is daar beter aan ?
  dinsdag 30 januari 2018 @ 09:38:35 #135
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176833802
quote:

Door zelf te ageren op het gedrag van degenen die zich misdragen.
Als er wat gebeurt weet de hele gemeenschap nooit van iets. Van kleine straatcriminaliteit tot terrorisme... Het waren toch altijd zulke brave knulletjes.
Moest de moslimgemeenschap eens de hand in eigen boezem steken en elke keer hun ongewassen terecht wijzen of aanduiden denk ik dat het tij snel zou keren.
Maar dat willen ze blijkbaar niet
pi_176834110
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Werkgevers zijn heel praktisch ingesteld, dat moet ook wel om je zaak draaiende te houden. Zodra iets slecht is voor hun bedrijf, proberen ze dat te vermijden.
Dit. Helaas mag dat niet van politiek correct Nederland die van belastingcenten leeft. Je moet wel het vrouwen-, allochtonen-, gehandicapten- en roodharigenquotum halen met je personeelsbestand. Ook als dat niet de meest geschikte kandidaten zijn waardoor uiteindelijk je bedrijf naar de tering gaat en iedereen dus zijn baan kwijt is.

Mijn werkgever is heel simpel: elke sollicitant met de juiste papieren is welkom, onder voorwaarde dat er goed Nederlands gesproken wordt zonder straattaal-accenten. Daarmee filter je het gros van de allochtonen die er met de pet naar gooien al uit. En een taal-eis is geen discriminatie.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 10:05:26 #137
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_176834129
Is het een idee om mensen in te huren als "sollicitator"? Iemand die een bepaalde nationaliteit heeft en wiens enige functie is het solliciteren naar functies om aan het quorum te voldoen. Alle partijen weten vooraf wat de bedoeling is van het "sollicitatiegesprek" en er ligt al een uitgebreide lijst van "legitieme" redenen klaar waarom de "sollicitant" niet is aangenomen. De sollicitator krijgt voor zijn inspanningen een passend salaris, een investering die ruimschoots opweegt tegen de boetes die opdrachtgever en uitzendbureau zouden moeten betalen.
Non possumus non loqui
pi_176834206
Je neemt ze aan.
Ze komen werken.
Ze weten alles over je zaak.
Einde dienstverband.
Jatten met maten je zaak leeg.

Zo gaat het in een notendop.

Helaas maar waar.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 10:11:28 #139
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_176834219
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:49 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

Het zijn ook commerciële bedrijven die graag leveren, in deze tijden van grote vraag naar bijvoorbeeld callcenter medewerkers.
In een callcenter is het misschien ook een goeie vaardigheid als je verstaanbaar Nederlands spreekt, helaas wil dat er bij de nodige Marokkaanse mannen nogal eens aan ontbreken.

Dan kennen ze de woorden wel maar het is allemaal onverstaanbaar gemompel.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_176834368
Schuld van de cultuur. Weinig goede opvoeding. De kinderen krijgen zowel geen vaardigheden als moraal mee behalve islam. De kinderen krijgen geen ontwikkeling mee behalve koranlessen. Moraal is dor en slecht bij veel van die jeugd. Turken horen niet in die categorie. Het is bij hun meer nationalisme wat speelt. Nationalisme is een puike stroming. Toch wel een capabel volk. Marokkanen en Surinamers zijn geen capabele volkeren. Op individueel niveau kan dat natuurlijk heel anders zijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lucci_Crocodille op 30-01-2018 10:29:19 ]
pi_176834387
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:10 schreef Terrorizer het volgende:
Je neemt ze aan.
Ze komen werken.
Ze weten alles over je zaak.
Einde dienstverband.
Jatten met maten je zaak leeg.

Zo gaat het in een notendop.

Helaas maar waar.
_O-
pi_176834613
Kip of ei verhaal. Moeten ondernemers stoppen met discrimineren of moeten desbetreffende bevolkingsgroepen hun gedrag verbeteren/aanpassen?

Overigens kom je al een heel eind als je als voorwaarde geeft "geen aso" of "moet normaal ABN spreken". Dan filter je er al een hele hoop uit en kunnen de normale en excellerende Marokkanen/Turken/Surinamers/Antillianen er gewoon doorheen komen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 10:40:45 #143
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176834632
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Kip of ei verhaal. Moeten ondernemers stoppen met discrimineren of moeten desbetreffende bevolkingsgroepen hun gedrag verbeteren/aanpassen?

Overigens kom je al een heel eind als je als voorwaarde geeft "geen aso" of "moet normaal ABN spreken". Dan filter je er al een hele hoop uit en kunnen de normale en excellerende Marokkanen/Turken/Surinamers/Antillianen er gewoon doorheen komen.
Filter je er ook een hoop Nederlanders uit _O-
pi_176834695
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:40 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Prima toch? Een ondernemer wil over het algemeen gewoonweg niet het schorriemorrie; ongeacht de huidskleur of afkomst.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 10:55:37 #145
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_176834954
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:40 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Daarmee zie ik het probleem ook niet. Iemand die geen manieren geleerd is of die de taal niet fatsoenlijk beheerst hoef ik niet in mijn bedrijf te hebben, want die mensen zijn alleen maar een blok aan mijn been.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_176834987
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:04 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dit. Helaas mag dat niet van politiek correct Nederland die van belastingcenten leeft. Je moet wel het vrouwen-, allochtonen-, gehandicapten- en roodharigenquotum halen met je personeelsbestand. Ook als dat niet de meest geschikte kandidaten zijn waardoor uiteindelijk je bedrijf naar de tering gaat en iedereen dus zijn baan kwijt is.

Mijn werkgever is heel simpel: elke sollicitant met de juiste papieren is welkom, onder voorwaarde dat er goed Nederlands gesproken wordt zonder straattaal-accenten. Daarmee filter je het gros van de allochtonen die er met de pet naar gooien al uit. En een taal-eis is geen discriminatie.
Hmm, wij mogen niet vragen om accent-loos Nederlands, want discriminatie.

Goed Nederlands mag je wel vragen, maar zoals jij het omschrijft, is op het randje...
Weggegaan en opgerot
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:02:53 #147
38496 Perrin
pi_176835099
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:56 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Hmm, wij mogen niet vragen om accent-loos Nederlands, want discriminatie.

Goed Nederlands mag je wel vragen, maar zoals jij het omschrijft, is op het randje...
Daar discrimineer je Limburgers, Tukkers en Amsterdammers mee :(
pi_176835139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nja snapte gij nie da zoon accent voor ginne meter klinkt aan den telefoon? Tenzij ge het het over een lokaal bedrijfje wa da nie errug vind.
Weggegaan en opgerot
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:07:00 #149
38496 Perrin
pi_176835180
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:05 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Nja snapte gij nie da zoon accent voor ginne meter klinkt aan den telefoon? Tenzij ge het het over een lokaal bedrijfje wa da nie errug vind.
Ok, en Brabanders.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:07:33 #150
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176835188
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nou, ik had gisteren achtereenvolgens in werkverband een Turk, een Amsterdammer en een Tukker aan de telefoon. Die laatste was werkelijk waar niet te verstaan. De eerste kon geen enkel lidwoord correct gebruiken en verneukte elke uitdrukking waar tot iets hilarisch. De middelste kwam uit Amsterdam en irriteerde me gewoon met dat lijzige, schelle geschreeuw.

Alleen die Tukker zou wat mij betreft eerst logopedie behoeven voordat ie een telefoon mag bedienen met klanten. Ironisch gezien was het wel de enige die iets goeds had gedaan in de praktische zin.

Dus ja, zeg het maar.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:08:09 #151
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176835201
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 07:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze hebben geen baan vanwége dat kutgedrag van hun 'broeders' en niet omgekeerd, gekkie.

Werkgevers zijn geen sociale werkplaats. Na herhaaldelijke vervelende ervaringen is het vaak wel klaar met de bereidheid meer van die lui aan te nemen.
Ja, wat ik zeg. Je geeft ze geen baan en dan ga je klagen over de nadelige gevolgen daarvan.
pi_176835206
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 08:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]

[..]

Blijkbaar is racisme jegens een of een bepaalde groep etniciteiten geen racisme als er niet óók een andere groep of meerdere wordt gediscrimineerd. Dus als je Turken en Marokkanen niet blieft, maar Eskimo's en vijftigplussers wel, dan is dat geen discriminatie blijkbaar :')
Ja maar dan is het geen racisme, als aziaten en brazilianen wel worden aangenomen. Dat zijn ook gekleurde mensen met een andere cultuur.

Het is zeer opvallend dat die groepen altijd buiten scope vallen. Als er discriminatie onderzoeken plaatsvinden, betreft het alleen Turken, Marokkanen en Surinamers. Alsof andere nationaliteiten niet bestaan. En alsof Turken, Marokkanen en Surinamers zelf nooit discrimineren. Hoe is het gesteld met het racisme van Turkse ondernemers? Nemen die eigenlijk wel niet-Turken aan? Ik zie nooit een blank of zwart persoon werken in Turkse zaakjes. Hoe zit dat?
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:10:09 #153
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176835236
quote:
Tja, als die al niet hun deel van de verantwoordelijkheid willen nemen, hebben ze niet echt het recht om dat van anderen wel te eisen.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:11:14 #154
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176835257
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:08 schreef Homey het volgende:

[..]

Ja maar dan is het geen racisme, als aziaten en brazilianen wel worden aangenomen. Dat zijn ook gekleurde mensen met een andere cultuur.

Het is zeer opvallend dat die groepen altijd buiten scope vallen. Als er discriminatie onderzoeken plaatsvinden, betreft het alleen Turken, Marokkanen en Surinamers. Alsof andere nationaliteiten niet bestaan. En alsof Turken, Marokkanen en Surinamers zelf nooit discrimineren. Hoe is het gesteld met het racisme van Turkse ondernemers? Nemen die eigenlijk wel niet-Turken aan? Ik zie nooit een blank of zwart persoon werken in Turkse zaakjes. Hoe zit dat?
Zoek het uit, kom met een verslag. Ik denk dat het resultaat niet veel anders is dan het resultaat van bijvoorbeeld dit onderzoek: mensen discrimineren.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:11:28 #155
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176835263
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:08 schreef Homey het volgende:

[..]

Als je Chinezen wel lief vindt, maar Arabieren niet, dan is dat geen racisme?
quote:
Inderdaad, waarom onderzoeken ze niet of al die mensen die homo's in elkaar slaan, dit niet ook doen met Eskimo's? Anders kun je nooit met zekerheid zeggen dat dit uitsluitend tegen homo's gericht is. De scope, mensen!
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:13:21 #156
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176835302
selectieve journalistiek gesubsidieerd door linkse hufters met eendimensionale oogkleppen op

ze zouden eens een onderzoek moeten doen om gericht Marokkanen te werven..
maar oh wee, laten we alstublieft niet stigmatiseren, we moeten enkel selectieve journalistiek toepassen waarin we onze Marokkaanse medemens kunnen weerspiegelen als slachtoffers van de maatschappij

lafaards en potentieel gevaarlijke idioten
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_176835339
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, waarom onderzoeken ze niet of al die mensen die homo's in elkaar slaan, dit niet ook doen met Eskimo's? Anders kun je nooit met zekerheid zeggen dat dit uitsluitend tegen homo's gericht is. De scope, mensen!
Het racisme probleem zit met name bij Marokkanen en Turken zelf, maar is nooit onderzocht omdat 'politiek incorrect'. Nederland importeert al 50 jaar lang racisme en fascisme (lees Turkse ultra-nationalisten). Als er al een racisme probleem is, is het met name geimporteerd uit contreien, Marokko en Turkije, waar racisme en fascisme de norm zijn.
pi_176835355
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat is een keuze.
pi_176835367
De markt houdt geen rekening met SJW gevoelens.

Als er een 90% negatief resultaat is met mensen die zich met een bepaald type identificeren, ga je niet gokken voor een 10% slagingskans. Een ondernemer die dat wel doet is niet lang ondernemer.

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, wat ik zeg. Je geeft ze geen baan en dan ga je klagen over de nadelige gevolgen daarvan.
Nee hoor. De meeste ondernemers hebben het echt wel geprobeerd.
Maar als de baten structureel niet opwegen tegen de kosten stoppen ze ermee. Dat is ondernemen.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:20:02 #160
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176835404
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:15 schreef Homey het volgende:

[..]

Het racisme probleem zit met name bij Marokkanen en Turken zelf, maar is nooit onderzocht omdat 'politiek incorrect'. Nederland importeert al 50 jaar lang racisme en fascisme (lees Turkse ultra-nationalisten). Als er al een racisme probleem is, is het met name geimporteerd uit contreien, Marokko en Turkije, waar racisme en fascisme de norm zijn.
Als een Chinees Europeanen lompe horken vindt en jou niet aanneemt omdat je een Europeaan bent, is dat discriminatie. Als jij Chinezen niet mag en iemand niet aanneemt omdat het een Aziaat is, dan is dat discriminatie.

"Juf, hij doet het ook!" is geen argument. Je kunt het niet tegen elkaar wegstrepen of zo.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 11:21:53 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176835438
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Als een Chinees Europeanen lompe horken vindt en jou niet aanneemt omdat je een Europeaan bent, is dat discriminatie. Als jij Chinezen niet mag en iemand niet aanneemt omdat het een Aziaat is, dan is dat discriminatie.

"Juf, hij doet het ook!" is geen argument. Je kunt het niet tegen elkaar wegstrepen of zo.
Dit heeft niks met vinden te maken, maar met daadwerkelijke ervaringen. Dat maakt je verhaal gelijk een stuk minder sterk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176835452
Tja, en als er gezegd wordt liever geen Fries, of Brabander dan mag dat wel natuurlijk.
pi_176835481
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:05 schreef Knip het volgende:
Is het een idee om mensen in te huren als "sollicitator"? Iemand die een bepaalde nationaliteit heeft en wiens enige functie is het solliciteren naar functies om aan het quorum te voldoen. Alle partijen weten vooraf wat de bedoeling is van het "sollicitatiegesprek" en er ligt al een uitgebreide lijst van "legitieme" redenen klaar waarom de "sollicitant" niet is aangenomen. De sollicitator krijgt voor zijn inspanningen een passend salaris, een investering die ruimschoots opweegt tegen de boetes die opdrachtgever en uitzendbureau zouden moeten betalen.
Nee.
Het is heel simpel: als een werkgever geen Marokkanen in dienst wil dan komen die ook niet binnen. Voor goedwillende Marokkanen is dat best oneerlijk, maar daar doe je niets aan.

Om iemand aan te nemen moet er toch echt een sollicitatiegesprek gevoerd worden in persoon.
Er zijn zat indrukken en persoonlijke vragen die gesteld worden tijdens dat gesprek en daarom kan je niet een of ander toneelstukje op gaan voeren met iemand anders.

Dan de boetes: die bestaan gelukkig niet. Er is nog nooit een uitzendbureau beboet omdat ze voldoen aan de vraag van een klant om geen Marokkaanse kandidaten door te sturen.

Zoiets invoeren is ook onzinnig: een uitzendbureau heeft als taak om bij de vraag van hun klanten de best mogelijke kandidaat te vinden. Die kan dan voordat hij die kandidaat gezien heeft gewoon afwijzen. Daarna volgt meestal nog een gesprek voordat zo'n kandidaat met werken begint.

Als een bedrijf iemand niet in dienst wil hebben dan komt die daar simpelweg niet binnen.
pi_176835492
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Tja, als die al niet hun deel van de verantwoordelijkheid willen nemen, hebben ze niet echt het recht om dat van anderen wel te eisen.
En deze opmerking is dus het destructieve 1 kant opkijken waardoor de cirkel niet doorbroken wordt.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:30:20 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176835566
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit heeft niks met vinden te maken, maar met daadwerkelijke ervaringen. Dat maakt je verhaal gelijk een stuk minder sterk.
Ik zeg ook helemaal niks over ervaringen. Die vind ik begrijpelijk vanuit het gezichtspunt van de ondernemers en bedrijven. Na de zoveelste ervaring ga je het risico niet meer nemen met de volgende, dat is kansberekening en je brood hangt ervan af. Het is nog steeds niet eerlijk naar de allochtone sollicitanten toe die geschikt zouden zijn en die zoals de andere normale burgers braaf hun school hebben afgemaakt en zich goed gedragen, maar ik begrijp het.

Maar ik krijg jeuk van de achterlijke en kromme redeneringen waarom het geen racisme of discriminatie zou zijn om alle Marokkanen bij voorbaat uit te sluiten, want dat is het wel. Je rekent een hele groep af op grond van afkomst en sluit ze uit van bepaalde mogelijkheden. Ik ben geen jurist, maar ik gok dat dit wettelijk gezien gewoon onder discriminatie valt.

Het is net als het deurbeleid van nachtclubs: je mag Marokkanen niet weigeren want dat is discriminatie, maar de praktijk is dat het bijna altijd vervelend wordt als je ze wel binnenlaat. Dus discrimineer je. Begrijpelijk, maar het is niet correct. Het is kiezen tussen naïviteit en de praktijk en dan kun je het nooit goed doen.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:10:39 #166
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176836241
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:17 schreef Rockefellow het volgende:
De markt houdt geen rekening met SJW gevoelens.

Als er een 90% negatief resultaat is met mensen die zich met een bepaald type identificeren, ga je niet gokken voor een 10% slagingskans. Een ondernemer die dat wel doet is niet lang ondernemer.

[..]

Nee hoor. De meeste ondernemers hebben het echt wel geprobeerd.
Maar als de baten structureel niet opwegen tegen de kosten stoppen ze ermee. Dat is ondernemen.
De mythe dat ondernemers een soort van winstgeorienteerde robots zijn, kan al lang de prullenbak in.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:11:50 #167
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176836262
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:24 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En deze opmerking is dus het destructieve 1 kant opkijken waardoor de cirkel niet doorbroken wordt.
Waarom?
pi_176836353
quote:
Dit. Bewijs het maar dat het discriminatie is.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_176836452
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom?
Omdat 1 kant opkijken niet helpt, omdat het probleem dan weer terug zal keren.Minder segregatie, meer integratie, meedoen met de maatschappij, daar zal de Marokkaanse gemeenschap zich actief voor in moeten zetten. Dit gecombineerd met het strenger toezien op discriminatie dan zal je verbeteringen zien.
Wanneer je alleen maar strenger gaat toezien op discriminatie vinden werkgevers wel weer andere manieren om te ontkomen aan Marokkanen die zich helemaal niet thuis of prettig voelen in deze maatschappij.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:33:33 #170
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176836562
Turken daarentegen zijn veel ambitieuzer
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:33:58 #171
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176836572
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Omdat 1 kant opkijken niet helpt, omdat het probleem dan weer terug zal keren.Minder segregatie, meer integratie, meedoen met de maatschappij, daar zal de Marokkaanse gemeenschap zich actief voor in moeten zetten. Dit gecombineerd met het strenger toezien op discriminatie dan zal je verbeteringen zien.
Wanneer je alleen maar strenger gaat toezien op discriminatie vinden werkgevers wel weer andere manieren om te ontkomen aan Marokkanen die zich helemaal niet thuis of prettig voelen in deze maatschappij.
Welke kant moeten we dan nog meer opkijken?
pi_176836652
Ik zou het persoonlijk toch individueel proberen af te wegen, maar ik snap het sentiment prima.
pi_176836672
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Welke kant moeten we dan nog meer opkijken?
De ene kant de Marokkaanse gemeenschap en de andere kant de werkgevers.
pi_176836676
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:33 schreef Onnoman het volgende:
Turken daarentegen zijn veel ambitieuzer
Mwah valt mee, ze lopen vaak de kantjes er vanaf.
Van die gasten die op het werk weinig doen, maar achteraf wel ergens een louche garage er op nahouden en ook daar maar wat aanprutsen en apk keuringen verrichten.

Zelf kende ik ook zo'n vent in de buurt hier, jarenlang in een fabriek gewerkt, deed weinig, maar had wel een eigen garagebedrijf.
Vent klootte maar wat aan bleek achteraf.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:44:18 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176836705
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De ene kant de Marokkaanse gemeenschap en de andere kant de werkgevers.
En hoe verschilt dat van wat ik zeg?
pi_176836742
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
En hoe verschilt dat van wat ik zeg?
Omdat jij naar 1 kant kijkt, wie zegt dat werkgevers niet hun deel van de verantwoordelijkheid willen nemen, hoe kom je daarbij ?
pi_176836778
Je kan beter zeggen dat de voorkeur uitgaat naar een echte Nederlander.
Bij de politie gaat de voorkeur ook uit naar vrouwen als ze een sollicitatie hebben.

Je hebt alleen naar gezeik met die gasten, optijd op het werk komen is vaak al een groot probleem. En als 95 procent zo is dan ga je er geen tijd meer aan verspillen.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:51:04 #178
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176836790
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:47 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Omdat jij naar 1 kant kijkt, wie zegt dat werkgevers niet hun deel van de verantwoordelijkheid willen nemen, hoe kom je daarbij ?
1. Ik zeg dat ze hun deel van de verantwoordelijkheid moeten nemen. Dat betekent dat er meerdere delen zijn, en dat suggereert weer dat andere delen bij andere groepen liggen.
2. Ik baseer dat bijvoorbeeld op de inhoud van en reacties op dit topic.
pi_176836836
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
1. Ik zeg dat ze hun deel van de verantwoordelijkheid moeten nemen. Dat betekent dat er meerdere delen zijn, en dat suggereert weer dat andere delen bij andere groepen liggen.
2. Ik baseer dat bijvoorbeeld op de inhoud van en reacties op dit topic.
Kom op, heb je nu een oordeel over werkgevers op basis van reacties in dit fok topic, really?
  dinsdag 30 januari 2018 @ 12:56:12 #180
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176836861
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:54 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Kom op, heb je nu een oordeel over werkgevers op basis van reacties in dit fok topic, really?
Nee, op basis van het feit dat uitzendbureaus schaamteloos meewerken aan discriminatie, alsof dat de standaard is in de business.
pi_176836935
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee, op basis van het feit dat uitzendbureaus schaamteloos meewerken aan discriminatie, alsof dat de standaard is in de business.
Dat zegt helemaal niets over de wil van werkgevers om dit probleem op te lossen, alleen zal het van beide kanten moeten komen.
pi_176837359
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee op basis van de ervaringen die deze werkgevers aan die uitzendbureaus aangeven.
pi_176837439
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 12:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De mythe dat ondernemers een soort van winstgeorienteerde robots zijn, kan al lang de prullenbak in.
Als het sociale subsidiecircus je referentiekader is moet ik je gelijk geven.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 14:02:44 #184
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176838155
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:26 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Als het sociale subsidiecircus je referentiekader is moet ik je gelijk geven.
Neuh, ook in de grote internationals worden veel beslissingen genomen die niet slechts winstgeoriënteerd zijn.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 14:03:44 #185
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176838174
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 13:00 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat zegt helemaal niets over de wil van werkgevers om dit probleem op te lossen, alleen zal het van beide kanten moeten komen.
Je kunt wel blijven hameren op dat twee kanten, maar dit topic gaat over één van die kanten, dus laten we het daar eens over hebben zonder steeds naar de ander te wijzen.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 14:06:19 #186
441440 aquawoman
Bitch please
pi_176838241
Volgens mij heb je gewoon een sollicitatieprocedure en een proeftijd en is het de bedoeling dat je zo kunt beoordelen of iemand geschikt is voor een functie of niet. Of ie nu Nederlands, Marokkaans, vrouw, man, noem maar op.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_176838291
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je kunt wel blijven hameren op dat twee kanten, maar dit topic gaat over één van die kanten, dus laten we het daar eens over hebben zonder steeds naar de ander te wijzen.
Ga je gang als je daar blij van wordt.
pi_176838685
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:06 schreef aquawoman het volgende:
Volgens mij heb je gewoon een sollicitatieprocedure en een proeftijd en is het de bedoeling dat je zo kunt beoordelen of iemand geschikt is voor een functie of niet. Of ie nu Nederlands, Marokkaans, vrouw, man, noem maar op.
Als je 10 geschikte kandidaten op een functie hebt, dan laat je die niet allemaal op proeftijd gaan om zo nog de beste van deze 10 te selecteren.

Het probleem is dat er een overvloed aan werknemers is, waardoor het een bedrijf niet schaadt om belachelijke eisen te stellen een toekomstige werknemers. Men vindt er toch wel genoeg.
pi_176839313
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:24 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Als je 10 geschikte kandidaten op een functie hebt, dan laat je die niet allemaal op proeftijd gaan om zo nog de beste van deze 10 te selecteren.

Het probleem is dat er een overvloed aan werknemers is, waardoor het een bedrijf niet schaadt om belachelijke eisen te stellen een toekomstige werknemers. Men vindt er toch wel genoeg.
Er is geen overvloed aan werknemers. Wat blijft, is dat mensen op zoek blijven naar de "makkelijke" kantoorbaantjes.
Weggegaan en opgerot
pi_176839575
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:47 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Er is geen overvloed aan werknemers. Wat blijft, is dat mensen op zoek blijven naar de "makkelijke" kantoorbaantjes.
Misschien moeten ze fysiek werk dan maar beter belonen? Zolang werkgevers ermee wegkomen om met minimumloon genoeg werknemers te vinden, moet er dus een overvloed aan werknemers zijn. Anders zou men door concurrentie om werknemers de lonen wel hoger maken.

Zolang er geen grote stijgingen in de lonen merkbaar zijn, is er geen reden om aan te nemen dat er een tekort aan arbeiders is.

quote:
https://nos.nl/artikel/22(...)minder-gestegen.html
De cao-lonen zijn in 2017 met 1,5 procent gestegen.
Tegelijkertijd was de inflatie in 2017 1.3 procent. Nou nou, een netto loonsverhoging van 0.2% dus :')

Duidelijk een overvloed aan werknemers.
pi_176839704
Nooit teveel mensen van een andere cultuur in je team hebben dan de cultuur die je in je team wilt aanhouden.

Culturele vooroordelen worden vrijwel altijd bevestigd als je culturen in groepen zet. Gezien met polen,indieers en chinezen. Met marokanen ook prima samen gewerkt...alleen dan hebben we het wel over de afdeling hoger opgeleid.

Back on topic : Als je voorkeur aan nederlander met migratie achtergrond mag geven waarom niet aan nederlanders zonder migratie achtergrond (misschien is 80% van je team al buitenlands)
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:09:06 #192
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_176839784
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:05 schreef descon het volgende:
Back on topic : Als je voorkeur aan nederlander met migratie achtergrond mag geven waarom niet aan nederlanders zonder migratie achtergrond (misschien is 80% van je team al buitenlands)
Van mij mogen ze wel een voorkeuren hebben maar daar ook naar handelen vind ik best bizar.

Alsof je een individu niet los kan zien van het beeld dat je bij iemand hebt met x-achtergrond. Daar lijken meer mensen moeite mee te hebben dus daar zullen vast ook werkgevers en HR-dames tussen zitten.
wooblabalurg
pi_176840025
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Van mij mogen ze wel een voorkeuren hebben maar daar ook naar handelen vind ik best bizar.

Alsof je een individu niet los kan zien van het beeld dat je bij iemand hebt met x-achtergrond. Daar lijken meer mensen moeite mee te hebben dus daar zullen vast ook werkgevers en HR-dames tussen zitten.
Als je in het verleden veel problemen hebt gehad met een bepaalde cultuur vind ik het logisch dat je ze er niet meer bij wil hebben of sceptischer bent geworden richting die groep

Blijft een commercieel bedrijf..geen sociale werkplaats.

Die groep zal ook een gedeelte van het probleem bij zich zelf moeten zoeken. Als mijn hele familie crimineel is en ik ben de nette jongen in de familie zal ik het ook lastiger hebben met het vinden van een baan. “Want het is er 1 van die aso familie”
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:26:19 #194
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_176840103
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:21 schreef descon het volgende:

[..]

Als je in het verleden veel problemen hebt gehad met een bepaalde cultuur vind ik het logisch dat je ze er niet meer bij wil hebben of sceptischer bent geworden richting die groep

Blijft een commercieel bedrijf..geen sociale werkplaats.
Ik snap dat het voor een commercieel bedrijf teveel moeite en geld kost om een halve FTE op de offeren om 5/10 minuten met iemand in gesprek te gaan om te kijken of er een match is. Dat doen alleen sociale werkplaatsen, omdat het daar wel belangrijk is dat je de beste kandidaten hebt.
wooblabalurg
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:27:56 #195
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_176840128
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:21 schreef descon het volgende:

[..]

Die groep zal ook een gedeelte van het probleem bij zich zelf moeten zoeken. Als mijn hele familie crimineel is en ik ben de nette jongen in de familie zal ik het ook lastiger hebben met het vinden van een baan. “Want het is er 1 van die aso familie”
Dit zegt meer dan genoeg over je visie. Succes daarmee!
wooblabalurg
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:28:42 #196
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_176840143
quote:
^O^
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:30:15 #197
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_176840158
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit zegt meer dan genoeg over je visie. Succes daarmee!
Maar het klopt wel wat hij zegt.

Dat gold ook al voor aso Nederlandse (witte) families van zo'n pakweg 30 jaar terug.
Had je de verkeerde achternaam dan was het verdomd moeilijk om een job te krijgen.
pi_176840565
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:30 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat gold ook al voor aso Nederlandse (witte) families van zo'n pakweg 30 jaar terug.
Had je de verkeerde achternaam dan was het verdomd moeilijk om een job te krijgen.
Klopt, ik kan me nog een geval herinneren bij het bedrijf waar ik een aantal jaren geleden werkte van een sollicitant die werd afgewezen puur vanwege zijn achternaam, die dezelfde was als van een beruchte familie in de regio. Ze wisten niet eens zeker of hij wel familie was, maar namen domweg niet het risico.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 15:54:10 #199
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_176840667
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:30 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Discriminatie en racisme klopt ook.
Daar heeft men dagelijks mee te maken. Is alleen niet iets om vrolijk voort te zetten denk ik.
wooblabalurg
  dinsdag 30 januari 2018 @ 16:19:31 #200
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176841094
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:31 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Klopt. Het is gewoon zo dat Marokkanen een heel 'apart volkje' is, om het maar vriendelijk te zeggen. Heel veel van die lui praten en schrijven ongelofelijk beroerd Nederlands, hebben geen manieren, hebben geen fijne werkhouding en zijn gewoon onbetrouwbaar. En dan hun kutreligie ..... dat is echt niet meer van deze tijd.

Wel jammer voor die paar goede Marokkanen maar het is helaas niet anders.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176841136
Het is een vraag bij de inboedelverzekeringsaanvraag.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 16:28:33 #202
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_176841222
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:54 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Daar heeft men dagelijks mee te maken. Is alleen niet iets om vrolijk voort te zetten denk ik.
Probeer jij maar eens een baantje te krijgen in een Islamitisch land als Christen of Atheist...
  dinsdag 30 januari 2018 @ 16:30:30 #203
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176841250
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ga je gang als je daar blij van wordt.
Daar was ik mee bezig, zelfs met de nodige nuance, toen jij kwam mekkeren dat we ook naar de ander moeten kijken.
pi_176841864
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Probeer jij maar eens een baantje te krijgen in een Islamitisch land als Christen of Atheist...
Dat gaat prima, veel vrienden die ik heb vallen onder die noemer en werken in een islamitisch land.
pi_176842064
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:54 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Racisme <> gediscrimineerd voelen

Tis soms wel erg makkelijk om de discriminatie kaart te spelen terwijl er iets meer aan de hand is.

Zeker omdat bij dit onderzoek werd aangegeven dat ze in het verleden slechte ervaringen hebben gehad met die andere bevolkings groepen.

Er staat niet bij hoe dit geformuleerd is tijdens de aanvraag bij deze uitzendbureaus. Zit nogal een verschil tussen “ik wil geen buitenlanders want ik heb een hekel aan zwarten” of “ liever geen marokanen want daar heb ik slechte ervaringen mee”.
pi_176842295
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 17:28 schreef descon het volgende:

[..]

Tis soms wel erg makkelijk om de discriminatie kaart te spelen terwijl er iets meer aan de hand is.

Zeker omdat bij dit onderzoek werd aangegeven dat ze in het verleden slechte ervaringen hebben gehad met die andere bevolkings groepen.

Er staat niet bij hoe dit geformuleerd is tijdens de aanvraag bij deze uitzendbureaus. Zit nogal een verschil tussen “ik wil geen buitenlanders want ik heb een hekel aan zwarten” of “ liever geen marokanen want daar heb ik slechte ervaringen mee”.
Jawel, je kan de uitzending van Radar terug zien voor de exacte vraagstelling. En dat leek behoorlijk op jouw tweede voorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door voetbalmanager2 op 30-01-2018 18:48:31 ]
pi_176842805
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 16:19 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Klopt. Het is gewoon zo dat Marokkanen een heel 'apart volkje' is, om het maar vriendelijk te zeggen. Heel veel van die lui praten en schrijven ongelofelijk beroerd Nederlands, hebben geen manieren, hebben geen fijne werkhouding en zijn gewoon onbetrouwbaar. En dan hun kutreligie ..... dat is echt niet meer van deze tijd.

Ja en stel dat je er al een paar in dienst hebt, met de ramadan vreten ze niks, en moet jij nog maar afwachten of ze hun collega's niet in gevaar brengen door laag bloedsuiker gehalte.....
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_176843196
Werken is ook niet voor iedereen weggelegd. Is meer voor een type met loonslavenmentaliteit. Voornamelijk autochtonen dus. Allochtonen krijgen dan een basisinkomen van de staat. Win-win.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_176843379
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 14:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neuh, ook in de grote internationals worden veel beslissingen genomen die niet slechts winstgeoriënteerd zijn.
Geef eens een voorbeeld.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 18:46:16 #210
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176843455
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 18:42 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld.
Verschillende vormen van discriminatie. Dat is per definitie niet winstgeorienteerd.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 18:47:22 #211
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_176843485
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 17:28 schreef descon het volgende:

[..]

Dat soort mensen werken de vicieueze cirkel alleen maar in de hand. Veelal zonder het zelf door te hebben. Komisch wel.
wooblabalurg
pi_176843493
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jawel, je kan de uitzending van Kassa terug zien voor de exacte vraagstelling. En dat leek behoorlijk op jouw tweede voorbeeld.
Radar.
pi_176843671
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 16:19 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Wat een walgelijk mens ben je. De wereld is te klein als andersom Marokkanen de Nederlanders maar vreemd te zijn. Dan is het boehoee de islam die ze leert discrimineren, maar ach dat jij hetzelfde doet is prima? Typisch gevalletje superieur voelen.
pi_176843743
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 18:57 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat een walgelijk mens ben je. De wereld is te klein als andersom Marokkanen de Nederlanders maar vreemd te zijn. Dan is het boehoee de islam die ze leert discrimineren, maar ach dat jij hetzelfde doet is prima? Typisch gevalletje superieur voelen.
De ene cultuur is ook gewoon superieur aan de ander.

Maareh, welk typische gedrag maakt de Nederlander zich dan precies schuldig aan volgens de gemiddelde Marokkaan?

Dat accentje wat ze zichzelf aanmeten... Volgens mij willen ze ook gewoon niet integreren.
pi_176843759
quote:

[..]

Maar.. jij bent het toch gewoon met hem eens ?
Zolang het over Marokkaanse jongens gaat tenminste.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 19:03:32 #216
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_176843773
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Es ist Zeit ... !!!
wooblabalurg
pi_176843807
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:03 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Es ist Zeit ... !!!
_O- Zo moeilijk is het toch niet om te bedenken dat wat wij hier hebben beter is dan in Saoudi Arabia.
pi_176843813
quote:

[..]

An sich verdedigbaar - maar hoe bepaal je dat zonder er op uit te komen dat de Nederlandse cultuur inferieur is aan de Chinese of de Joodse ?
pi_176843836
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

An sich verdedigbaar - maar hoe bepaal je dat zonder er op uit te komen dat de Nederlandse cultuur inferieur is aan de Chinese of de Joodse ?
Het zijn ook meningen.. Wat beter is of minder... Als Joden het haar bij de vrouwen gaan afknippen en kaalscheren dan vind ik dat ook idioot. Maar dat is nog beter dan verkleedt gaan in complete Burka.
pi_176843840
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

_O- Zo moeilijk is het toch niet om te bedenken dat wat wij hier hebben beter is dan in Saoudi Arabia.
Het Westen heeft al die regimes daar aan de macht geholpen. Wacht eerst even af totdat het volk daar heeft afgerekend met hun regimes. Daarna gaan we zien wie er superieur is.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  dinsdag 30 januari 2018 @ 19:06:36 #221
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_176843853
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nein nein nein .. wir mussen die Saudi's ... !!!
wooblabalurg
pi_176843859
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:06 schreef alilami het volgende:

[..]

Het Westen heeft al die regimes daar aan de macht geholpen. Wacht eerst even af totdat het volk daar heeft afgerekend met hun regimes. Daarna gaan we zien wie er superieur is.
Hoe moet ik deze post nou weer interpreteren? Wil je een oorlog ontketenen of ontketent zien tussen verschillende culturen?
pi_176843866
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het zijn ook meningen.. Wat beter is of minder... Als Joden het haar bij de vrouwen gaan afknippen en kaalscheren dan vind ik dat ook idioot. Maar dat is nog beter dan verkleedt gaan in complete Burka.
Maar hoe bepaal je wat beter is ? Door te kijken naar levensstandaard, economische groei, aantal innovaties per inwoner per jaar of... ?

"Ik vind het idioot" is natuurlijk geen maatstaf :P
pi_176843889
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar hoe bepaal je wat beter is ? Door te kijken naar levensstandaard, economische groei, aantal innovaties per inwoner per jaar of... ?

"Ik vind het idioot" is natuurlijk geen maatstaf :P
Dat doe je door te kijken naar wat je idioot vindt, dus... Haar afscheren bij vrouwen die van nature hun haar gebruiken om te laten zien hoe mooi ze zijn (at least, zo interpreteer ik het) vind ik geen vrijheid.

Politiek gaat over meningen hè, je kunt niet doen alsof je mening objectief is ofzo.
pi_176843929
quote:

[..]

Kijkend naar Libie ben ik erg benieuwd wat je bedoelt.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 19:11:45 #226
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_176843957
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 18:31 schreef alilami het volgende:
Werken is ook niet voor iedereen weggelegd. Is meer voor een type met loonslavenmentaliteit. Voornamelijk autochtonen dus. Allochtonen krijgen dan een basisinkomen van de staat. Win-win.
Lekker man, basis inkomen :'). Luie kk flikkers zijn het. Loonslaaf is ook echt een woord wat bedacht moet zijn door een allochtoon :P
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 30 januari 2018 @ 19:13:05 #227
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_176843990
quote:

[..]

Sure al die zandbak lui zijn superieur!

rofl
pi_176844018
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:11 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Lekker man, basis inkomen :'). Luie kk flikkers zijn het. Loonslaaf is ook echt een woord wat bedacht moet zijn door een allochtoon :P
Komt denk ik eerder van HBO studentjes die bedrijfskunde studeerden en hun eigen onderneming wilden opzetten.

De CEO's van tandenstokers.nl
pi_176844072
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe moet ik deze post nou weer interpreteren? Wil je een oorlog ontketenen of ontketent zien tussen verschillende culturen?
Het Westen is juist in verval. De landen waar jij je superieur aan waant worden bestuurd door westerse puppets die als taak hebben om de ontwikkeling van hun landen tegen te houden om het koloniale projectje Israël te beschermen.

Nogmaals, wacht nog even af met je vergelijking totdat er wordt afgerekend met die regimes, want zoals ik al zei, het Westen is in verval, daarbij hoort ook het einde van de westerse puppetregimes in die regio. Het duurt dan niet lang voordat die landen ontwikkeld zullen worden, daarna zullen we zien wie er superieur is.
pi_176844119
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:13 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

rofl
De geschiedenis is aan de zijde van wat jij "zandbak lui" noemt. Daar zijn de eerste beschavingen begonnen.

pi_176844126
quote:

[..]

Maareh, welk typische gedrag maakt de Nederlander zich dan precies schuldig aan volgens de gemiddelde Marokkaan?

Dat accentje wat ze zichzelf aanmeten... Volgens mij willen ze ook gewoon niet integreren.
Laat me raden, de westerse cultuur is superieur. Geen enkele cultuur is superieur en elke cultuur heeft mooie en minder mooie dingen.
pi_176844152
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar.. jij bent het toch gewoon met hem eens ?
Zolang het over Marokkaanse jongens gaat tenminste.
Nopes. Ik geloof heel erg dat de minderheid het verpest. Ik geloof wel dat die minderheid er is ( voornamelijk de jongens) en dat daar wat aan gedaan moet worden.
pi_176844273
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:18 schreef alilami het volgende:

[..]

De geschiedenis is aan de zijde van wat jij "zandbak lui" noemt. Daar zijn de eerste beschavingen begonnen.

De volkeren die de beschavingen millenia geleden daar hebben opgezet zijn niet dezelfde als die daar nu wonen.
pi_176844300
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:25 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

De volkeren die de beschavingen millenia geleden daar hebben opgezet zijn niet dezelfde als die daar nu wonen.
Klopt, Nederlandse autochtonen hebben die beschavingen opgebouwd. Iedereen weet dat.
pi_176844314
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:26 schreef alilami het volgende:

[..]

Klopt, Nederlandse autochtonen hebben die beschavingen opgebouwd. Iedereen weet dat.
Deze stropop is jegens?
pi_176844722
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat doe je door te kijken naar wat je idioot vindt, dus... Haar afscheren bij vrouwen die van nature hun haar gebruiken om te laten zien hoe mooi ze zijn (at least, zo interpreteer ik het) vind ik geen vrijheid.

Politiek gaat over meningen hè, je kunt niet doen alsof je mening objectief is ofzo.
De politiek van hersendode imbecielen gaat idd over meningen zonder onderbouwing.
Zullen we hier het niveau wat hoger proberen te brengen ?
pi_176844769
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:13 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Een paar duizend jaar geleden was dat een zeer verdedigbare stelling. Vergelijk het Egypte of Perzie van toen met het Nederland van toen. Au. We liepen toen best fors achter.

Maarja. Iets heeft hun voorsprong geheel teniet gedaan.
pi_176845328
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:20 schreef Qarrad het volgende:
Goed, jij vind dat discriminatie, en wat dan nog ?
Waarom wil je zo graag dat labeltje erop plakken ?
pi_176845470
quote:

[..]

Toen was er nog geen islam
pi_176845507
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:06 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Toen was er nog geen islam
Toen was er nog geen Nederland
pi_176845538
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:07 schreef alilami het volgende:

[..]

Toen was er nog geen Nederland
Relevant wel
pi_176845685
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
Laat me raden, de westerse cultuur is superieur. Geen enkele cultuur is superieur en elke cultuur heeft mooie en minder mooie dingen.
Jij hebt vast ellenlange lijstjes van niet-Westerse landen met Nobelprijswinnaars, topuniversiteiten en baanbrekende wetenschappelijke doorbraken ?
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:44 schreef Kassamiep het volgende:
Een paar duizend jaar geleden was dat een zeer verdedigbare stelling. Vergelijk het Egypte of Perzie van toen met het Nederland van toen. Au. We liepen toen best fors achter.

Maarja. Iets heeft hun voorsprong geheel teniet gedaan.
Ja klopt, de islam heeft dat teniet gedaan.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 20:14:15 #243
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_176845756
quote:

[..]

Ja no shit. Helaas zijn ze blijven hangen in de tijd dat de eerste beschavingen zijn begonnen :').
pi_176845771
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:14 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja no shit. Helaas zijn ze blijven hangen in de tijd dat de eerste beschavingen zijn begonnen :').
hihaho
pi_176845904
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:14 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Nog steeds vooruitstrevend dus
  dinsdag 30 januari 2018 @ 20:25:36 #246
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_176846089
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:14 schreef alilami het volgende:

[..]

hihaho
Awww eindelijk geen leuke comeback meer?

Iedereen weet dat die lui daar gewoon in een fucked up 'beschaving' wonen.
pi_176846129
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:25 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Awww eindelijk geen leuke comeback meer?

Iedereen weet dat die lui daar gewoon in een fucked up 'beschaving' wonen.
Spreek voor jezelf. En heb geduld.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 20:38:03 #248
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176846523
quote:

[..]

Islamieten doen niets anders dan anderen haten en vervolgen. Dus bespaar mij je verontwaardiging.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf. :')
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 30 januari 2018 @ 20:52:44 #249
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176847037
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Goed, jij vind dat discriminatie, en wat dan nog ?
Waarom wil je zo graag dat labeltje erop plakken ?
Omdat semantiek relevant is? Een tank wordt ook geen bloemenkraam, ook niet als je hem 37 keer zo noemt.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 22:09:07 #250
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_176850019
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Want mensen zijn allemaal per definitie gigantische racisten? Dat is echt een behoorlijk triste beschuldiging. Er is meestal een hele goede verklaring voor wat jij racisme noemt te vinden. Vaak is dat een hele slechte ervaring met de betreffende bevolkingsgroep.

Waarom hebben Chinezen dat probleem nooit? Molukkers tegenwoordig ook niet meer? Zwarte mensen? Joden? Echte racisten zouden hen ook uitsluiten.
Het gaat in dit nieuwsbericht niet alleen over Marokkanen hè...
Krekker is de bom!
pi_176850041
quote:

Turkse maat van me die meerdere zaken heeft gemanaged.

Zelfde verhaal.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 22:12:27 #252
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_176850151
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:26 schreef alilami het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. En heb geduld.
Ohh ik spreek ook voor mezelf hoor.

En geduld waarvoor?
pi_176850311
Nja, ik heb ook slechte ervaringen met Marokkanen, toch zou ik ze wel op gesprek willen zien als het cv voldoet. Hoogopgeleid zie ik het probleem niet zo snel.

Overigens in mijn studententijd wel gezien waarom ze ze op sommige plekken bepaalde types liever niet aannemen. Niet komen opdagen, grote bek, stelen, eigenlijk alles behalve gewoon je werk doen. Voor laagopgeleid werk verpesten de half criminele tokkieallochtonen het voor normale exemplaren met dezelfde achtergrond.
Whatever...
  dinsdag 30 januari 2018 @ 22:22:04 #254
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176850493
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:12 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
En geduld waarvoor?
De genocide waar veel medelanders al hun hele leven op lopen te geilen uiteraard. Een belofte van hun imams enzo. Ze zijn immers superieur.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 22:31:30 #255
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_176850827
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]

De genocide waar veel medelanders al hun hele leven op lopen te geilen uiteraard. Een belofte van hun imams enzo. Ze zijn immers superieur.
Trieste gelovige hersenloze lui zijn t
  dinsdag 30 januari 2018 @ 22:33:18 #256
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176850908
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:31 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Trieste gelovige hersenloze lui zijn t
Ach, zie het als een gigantisch calimero-complex en lach ze uit. Het gros durft toch niet.
pi_176851090
quote:

[..]

Als je moet teruggrijpen op voorbeelden van 5000 jaar geleden begrijp je natuurlijk dat je geen sterke zaak hebt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176851161
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als je moet teruggrijpen op voorbeelden van 5000 jaar geleden begrijp je natuurlijk dat je geen sterke zaak hebt.
in dat opzicht zijn ze superieur, dat was het hele punt
maar binnenkort weer hoor, maak jij je maar zorgen om je genderneutrale superieure pareltjes
  dinsdag 30 januari 2018 @ 22:41:22 #259
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_176851172
Hebben bedrijven ze liever niet in dienst, is het weer niet goed!

Het is ook altijd wat met die Marokkanen.
pi_176851337
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:41 schreef alilami het volgende:

[..]

in dat opzicht zijn ze superieur, dat was het hele punt
maar binnenkort weer hoor, maak jij je maar zorgen om je genderneutrale superieure pareltjes
Want binnenkort breekt de islamitische heilstaat aan?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 30 januari 2018 @ 22:49:57 #261
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176851398
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Straks is de olie op en is er in veel van die landen niet voldoende drinkwater meer, dan gaan ze ons pas echt een lesje leren jongen! Wacht maar af! Het westen zal vallen!
pi_176851436
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:49 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Straks is de olie op en is er in veel van die landen niet voldoende drinkwater meer, dan gaan ze ons pas echt een lesje leren jongen! Wacht maar af! Het westen zal vallen!
Brrr ik bibber van angst...
  dinsdag 30 januari 2018 @ 22:54:23 #263
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176851506
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Brrr ik bibber van angst...
Ik ben geen Nostradamus maar het middenoosten wordt de komende 100 jaar pas echt een shithole met een kort lontje, niks vergeleken met de laatste vijftig jaar. Ik heb meer hoop voor grote delen van Afrika.
pi_176851552
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

de westerse puppetregimes worden omvergeworpen, regimes die het beste voorhebben met hun land nemen het over, alleen dan kan de echte ontwikkeling beginnen
pi_176851760
Als er barre tijden aanbreken zijn de goede mensen niet meer te vinden. Die worden vermorzeld door het rapalje dat alles op alles stelt om zoveel mogelijk eruit te slepen voor zichzelf en er vandoor te gaan als er niks meer te halen valt.
pi_176851829
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:16 schreef alilami het volgende:
daarna zullen we zien wie er superieur is.
The fuck bedoel je hiermee?
pi_176851856
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

The fuck bedoel je hiermee?
hetzelfde als jij

quote:

[..]

pi_176851878
quote:

[..]

Zo beschaafd, dat we ze nog moeten uitleggen waar closetpapier voor gebruikt wordt!
(Nietzsche)
pi_176851895
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:56 schreef alilami het volgende:

[..]

de westerse puppetregimes worden omvergeworpen, regimes die het beste voorhebben met hun land nemen het over, alleen dan kan de echte ontwikkeling beginnen
Inderdaad, leve de ontwikkeling in Libië, Irak en Syrië.

Oh, en vergeet niet overige Islamitische pareltjes als Somalië en Jemen _O_
pi_176851909
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:19 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja de westerse cultuur is superieur, ja de westerse cultuur zal best ook wat minder mooie dingen hebben maar over het algemeen kun je toch wel stellen dat het hier 10x beter is.
pi_176851927
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja de westerse cultuur is superieur, ja de westerse cultuur zal best ook wat minder mooie dingen hebben maar over het algemeen kun je toch wel stellen dat het hier 10x beter is.
Wat versta je in godsnaam onder 'de westerse cultuur', licht eens toe als je wil?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2018 23:15:24 ]
pi_176851930
quote:

[..]

En alle mannen mogen 4 vrouwen, die hebben weliswaar geen geslachtsdelen, maar een kniesoor die daar op let.
(Nietzsche)
pi_176851944
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De politiek van hersendode imbecielen gaat idd over meningen zonder onderbouwing.
Zullen we hier het niveau wat hoger proberen te brengen ?
Hoe moet ik jou gaan uitleggen dat het haar van een vrouw afscheren en een pruik opzetten idioot is? Voor mij is 1+1 namelijk gewoon 2, daar komt in principe geen uitleg aan te pas.
pi_176851961
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat versta je in godsnaam onder 'de westerse cultuur', licht eens toe als je wil?
Vrijheid van expressie, dialoog, liberalisme, en nog veel meer zaken die je "in het westen" terug ziet komen in de cultuur.
pi_176851984
quote:

[..]

Één woord: vrijheid.
pi_176851992
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:17 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Één woord: vrijheid.
Dat eigenlijk. :')
pi_176852023
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:11 schreef alilami het volgende:

[..]

hetzelfde als jij

[..]

"we zullen zien wie hier superieur is" komt over alsof je wilt overheersen, dat zie je mij nergens doen of wel?
Komt een beetje eng over.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 23:20:22 #278
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176852057
quote:

[..]

Een snickers eten met een transseksuele hoer die je net een blowjob hebt gegeven, dit filmen, op internet zetten en niet vervolgd worden.
pi_176852058
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vrijheid van expressie, dialoog, liberalisme, en nog veel meer zaken die je "in het westen" terug ziet komen in de cultuur.
Waardeloze omschrijving, houdt alleen stand als superieur als je het beste wat het Westen te bieden heeft zet tegenover het slechtste wat de moslimwereld te bieden heeft. 'Het Westen' is waardeloos te noemen in gastvrijheid, gulheid, zorg voor de ouderen. Je definitie van cultuur is nogal beperkt en selectief, zeker als je het superieur wilt noemen. Genoeg plekken waar je het inferieur kunt noemen en vice versa.
pi_176852062
quote:

[..]

Dat gaan jij en ik niet meer meemaken. Qua ontwikkeling staat het gemiddelde land in de islamitische wereld in de middeleeuwen en als de periode na de 1e wereldoorlog en na de arabische lente 1 ding heeft aangetoond is het wel dat als er een pro westers regime omvalt er doorgaans nog meer ellende voor in de plaats komt. Na de 1e wereldoorlog is de islamitische wereld alleen maar achteruit gegaan.

Het verlangen naar oude glorietijden zit er goed ingebakken bij jullie. Dat merkte ik toen ik zelf in het midden oosten woonde. Een diepgeworteld minderwaardigheidscomplex en verlangend naar de glorietijden van weleer, aangevuld met een stevige portie "wachten jullie maar af". Een kinderlijke sneuheid waar ik alleen maar om kan lachen.
pi_176852088
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Een snickers eten met een transseksuele hoer die je net een blowjob hebt gegeven, dit filmen, op internet zetten en niet vervolgd worden.
Dat is een vrijheid wat ik niet toejuich. Evenmin de vrijheid voor mij om er naar te kijken ;(
pi_176852119
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:13 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Inderdaad, leve de ontwikkeling in Libië, Irak en Syrië.
Puppetregimes zijn nog aan de macht in die landen, dus dan kun je geen ontwikkeling verwachten.

quote:
Oh, en vergeet niet overige Islamitische pareltjes als Somalië en Jemen _O_
Idem.
pi_176852130
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waardeloze omschrijving, houdt alleen stand als superieur als je het beste wat het Westen te bieden heeft zet tegenover het slechtste wat de moslimwereld te bieden heeft. 'Het Westen' is waardeloos te noemen in gastvrijheid, gulheid, zorg voor de ouderen. Je definitie van cultuur is nogal beperkt en selectief, zeker als je het superieur wilt noemen. Genoeg plekken waar je het inferieur kunt noemen en vice versa.
Man stel je niet aan, wie denk je nou de les te wijzen? Je weet zelf heus wel wat onder "de westerse cultuur" gezien kan worden en ik geef enkele voorbeelden die belangrijk en onderscheidend zijn t.o.v. andere culturen. Tjah, jouw mening verder.

Inderdaad zullen er vast een aantal zaken zijn waar we iets kunnen leren van andere culturen, neemt niet weg dat er een hoop SHITHOLE countries in de wereld zijn.
pi_176852133
quote:

[..]

Individuele vrijheid in ieder opzicht. De staat bemoeit zich niet met wat je denkt, met wie je neukt, wat je eet, wat je draagt, wat je leest, wat je zegt etc.

Al zou ik dat eerder gewoon beschaafd noemen.
pi_176852141
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:15 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En alle mannen mogen 4 vrouwen, die hebben weliswaar geen geslachtsdelen, maar een kniesoor die daar op let.
sorry, ik begrijp je apentokkietaaltje niet echt, probeer het nog eens
pi_176852155
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:22 schreef alilami het volgende:

[..]

Puppetregimes zijn nog aan de macht in die landen, dus dan kun je geen ontwikkeling verwachten.

[..]

Idem.
Met IS aan het roer zouden die landen enorme vooruitgang boeken ja.
pi_176852157
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:22 schreef alilami het volgende:

[..]

[..]

Idem.
Nou noem eens een land waar geen puppetregime zit.
pi_176852163
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe moet ik jou gaan uitleggen dat het haar van een vrouw afscheren en een pruik opzetten idioot is? Voor mij is 1+1 namelijk gewoon 2, daar komt in principe geen uitleg aan te pas.
joodse vrouwen doen dat, jouw joods-christelijke koeltoer
pi_176852186
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:24 schreef alilami het volgende:

[..]

joodse vrouwen doen dat, jouw joods-christelijke koeltoer
Nergens gezegd dat er af te wijzen stupiditeit plaatsvindt binnen de westerse wereld.
pi_176852195
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

"we zullen zien wie hier superieur is" komt over alsof je wilt overheersen, dat zie je mij nergens doen of wel?
Komt een beetje eng over.
nee, jij hebt geen macht, je bent een schooier die denkt dat ie superieur is, maar de machthebbers in het Westen doen wel aan overheersen, hun tijd begint op te raken, het Westen is in verval
pi_176852213
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Man stel je niet aan, wie denk je nou de les te wijzen? Je weet zelf heus wel wat onder "de westerse cultuur" gezien kan worden en ik geef enkele voorbeelden die belangrijk en onderscheidend zijn t.o.v. andere culturen. Tjah, jouw mening verder.

Inderdaad zullen er vast een aantal zaken zijn waar we iets kunnen leren van andere culturen, neemt niet weg dat er een hoop SHITHOLE countries in de wereld zijn.
Diegene die opgefokt reageert verwijt mij dat ik mij aanstel, classic. :')
Je noemt de westerse cultuur superieur, je noemt niet de vrijheid van meningsuiting beter geregeld in het Westen, subtiel verschilletje tussen iets in het algemeen en specifieke voorbeelden aan te halen.

En er zullen genoeg zaken zijn wat andere culturen van het Westen kunnen leren, door de beste elementen van de Islamitische wereld te combineren met de beste elementen van de westerse wereld wordt het leven een heel stuk fijner voor iedereen. Nogal wat anders dan een cultuur X superieur te noemen.
pi_176852220
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:25 schreef alilami het volgende:

[..]

nee, jij hebt geen macht, je bent een schooier die denkt dat ie superieur is, maar de machthebbers in het Westen doen wel aan overheersen, hun tijd begint op te raken, het Westen is in verval
Oh jee, zijn er al hulpacties op touw gezet voor ons?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2018 23:27:08 ]
pi_176852229
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat gaan jij en ik niet meer meemaken.
Het gaat sneller dan je denkt. Kan in 1 generatie bereikt worden. Maar dan moet je wel een goede leider aan de macht hebben, en niet een sell out slaaf van het westen.
pi_176852259
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Individuele vrijheid in ieder opzicht. De staat bemoeit zich niet met wat je denkt, met wie je neukt, wat je eet, wat je draagt, wat je leest, wat je zegt etc.

Al zou ik dat eerder gewoon beschaafd noemen.
Que? Media loopt vol met Europese landen die willen bepalen wat "echt" nieuws is en "betrouwbaar" info. We leven in een land waarin een agent uitschelden al kan leiden tot dikke boetes en vervolging, ff serieus waar hebben we het nog over?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2018 23:29:15 ]
pi_176852276
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:25 schreef alilami het volgende:

[..]

Je mag mij een schooier vinden, ik mag vinden dat het westen een superieure cultuur heeft dan een de meeste Moslim landen (of allemaal zegmaar). Zielig onder de gordel insinueren dat het westen wel even overheerst gaat worden binnenkort zie ik meer als een uiting van het toejuichen van geweld tegen "mijn" cultuur.
pi_176852302
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:27 schreef alilami het volgende:

[..]

Het gaat sneller dan je denkt. Kan in 1 generatie bereikt worden. Maar dan moet je wel een goede leider aan de macht hebben, en niet een sell out slaaf van het westen.
Een leger bouwt geen economie. Zolang de modale Arabier van 35 euro per maand moet rondkomen is er nog een heeeeeeeleeeee lange weg te gaan. Er is buiten de olie niet 1 noemenswaardige industrie in het midden oosten. Niet 1.

Met export van dadels en hazelnoten ga je geen land ontwikkelen.
pi_176852311
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je mag mij een schooier vinden, ik mag vinden dat het westen een superieure cultuur heeft dan een de meeste Moslim landen (of allemaal zegmaar). Zielig onder de gordel insinueren dat het westen wel even overheerst gaat worden binnenkort zie ik meer als een uiting van het toejuichen van geweld tegen "mijn" cultuur.
als je zo superieur bent, waarom reageer je dan zo laf op mijn post :') :')
pi_176852319
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Diegene die opgefokt reageert verwijt mij dat ik mij aanstel, classic. :')
Je noemt de westerse cultuur superieur, je noemt niet de vrijheid van meningsuiting beter geregeld in het Westen, subtiel verschilletje tussen iets in het algemeen en specifieke voorbeelden aan te halen.

En er zullen genoeg zaken zijn wat andere culturen van het Westen kunnen leren, door de beste elementen van de Islamitische wereld te combineren met de beste elementen van de westerse wereld wordt het leven een heel stuk fijner voor iedereen. Nogal wat anders dan een cultuur X superieur te noemen.
Nee, we gaan even zielig definitie neuken om de discussie te frustreren terwijl je zelf heus wel slim genoeg bent om te kunnen begrijpen wat er zowel verstaan wordt onder een bepaalde definitie.
pi_176852326
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 23:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een leger bouwt geen economie. Zolang de modale Arabier van 35 euro per maand moet rondkomen is er nog een heeeeeeeleeeee lange weg te gaan. Er is buiten de olie niet 1 noemenswaardige industrie in het midden oosten. Niet 1.

Met export van dadels en hazelnoten ga je geen land ontwikkelen.
Jawel, de auto-industrie. :7
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 23:31:23 #300
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176852345
Even inhakend op die onzin over het midden-oosten: Arabieren waren een minderheid tijdens de gouden eeuw daar. Bijna niets van wat er nu leeft stamt van deze mensen af.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 30 januari 2018 @ 23:31:31 #301
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_176852347
Ergens wel begrijpelijk natuurlijk.
Fade to Black
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: