abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2018 @ 20:45:18 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176826468
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het ging me eigenlijk om je opmerking over negers. :)
die ken ik enkel laagopgeleid
The End Times are wild
pi_176826548
Lekker de uitkering in en laat witte mensen voor hen werken :’)
Geen sig.
pi_176826972
Je hoort nu ook in Kassa dat de meeste uitzendbureaus die niet meewerkten gewoon aangaven dat ze die Turken en Marokkanen af konden wijzen waarna de volgende kandidaten doorgeschoven werden.

Er is geen enkele Turk of Marokkaan die bij een bedrijf geplaatst word die dat niet wil.
Als ze straks met zware sancties sancties dit soort praktijken bij uitzendbureaus na gaan leven, dan komen er echt geen extra Turken of Marokkanen aan het werk.

Een werkgever die zulk soort mensen niet in dienst wil, zal ze ook niet via uitzendbureaus aannemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_176827270
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:02 schreef datismijnmening het volgende:
Maar goed nu nemen ze geen allochtonen meer aan via het uitzendbureau en de paar negers die er nu werken door hem direct aangenomen, luisteren gewoon rockmuziek, werken hard en doen leuk mee in het team
Je kan ook tegen het callcenter zeggen dat ze alleen mensen moeten aannemen die van rockmuziek houden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176827312
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kan ook tegen het callcenter zeggen dat ze alleen mensen moeten aannemen die van rockmuziek houden.
Nou ja. Hij heeft nu wel in het contract gezet dat er geen rap gedraaid mag worden _O-
-XOXO-
pi_176827375
Dit is erg naar. Er zullen ook Nederlandse Marokkanen en Turken zijn die wel goed functioneren en betrouwbaar zijn. Ik neem aan dat uitzendbureau's vooraf een selectie maken en ook kijken hoe hun uitzendkrachten functioneren om zo de rotte appels eruit te halen..
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_176827401
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:15 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Nou ja. Hij heeft nu wel in het contract gezet dat er geen rap gedraaid mag worden _O-
Dat is discriminatie. :(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176827427
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:15 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

/ Wij zoeken een vrouw*

Komt wat minder negatief over dan "Geen mannen"
Dat laatste zal je eerder gezeik over krijgen, zeker in de omgekeerde situatie. (geen vrouwen)
pi_176827447
Als je ze enerzijds geen baan gunt, moet je in elk geval anderzijds ook niet hypocriet gaan klagen als ze niet werken.
  maandag 29 januari 2018 @ 21:22:46 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176827509
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:20 schreef Kaas- het volgende:
Als je ze enerzijds geen baan gunt, moet je in elk geval anderzijds ook niet hypocriet gaan klagen als ze niet werken.
true
The End Times are wild
  maandag 29 januari 2018 @ 21:25:36 #61
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_176827585
Dus dit word afgekeurd, maar de politie Amsterdam mag wel Nederlanders afwijzen en allochtonenNederlanders met een migratieachtergrond aannemen onder het mom van 'positieve discriminatie'...
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_176827600
Tja begrijpelijk, als je 10 Marokkanen in dienst hebt (gehad) en veel problemen hebt gekend met één Marokkaan dan zul je niet snel een Marokkaan afwijzen maar als er 9 problemen gaven dan krab je je wel achter je oren om er nog één aan te nemen. Toch een bekend verhaal, vele bedrijven hebben problemen gehad met Marokkanen en dat zijn dan ook nog degene die werken, maar het is natuurlijk weer racisme. :')
pi_176827616
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:25 schreef hollandia02 het volgende:
Dus dit word afgekeurd, maar de politie Amsterdam mag wel Nederlanders afwijzen en allochtonenNederlanders met een migratieachtergrond aannemen onder het mom van 'positieve discriminatie'...
De dubbele standaarden in de Nederlandse maatschappij, prachtig. :r
pi_176827650
quote:
Blanken kunnen niet gediscrimineerd worden dat weet je toch :{w
-XOXO-
pi_176827651
quote:
Jaha, want positief huh! Maar daar zul je Radar niet over horen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_176827662
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

/ Wij zoeken een vrouw*

Dat laatste zal je eerder gezeik over krijgen, zeker in de omgekeerde situatie. (geen vrouwen)
Maar het heeft uiteindelijk wel dezelfde uitkomst. :)
-XOXO-
pi_176827691
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:29 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Maar het heeft uiteindelijk wel dezelfde uitkomst. :)
Exactly })
pi_176828001
Ik ken ook een werkgever die uit principiele overwegingen geen Marokkanen meer in dienst neemt. Heeft er in het verleden twee gehad en zijn allebei ontslagen vanwege diefstal. Daar valt van alles over te zeggen, maar ik kan zijn standpunt wel begrijpen, hoe lullig het ook is voor de welwillende Marokkanen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_176829169
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

/ Wij zoeken een vrouw*

Het is mij gebeurd toen ik telefonisch informeerde naar een baan: 'De opdrachtgever zoekt een man', eerste wat ze zeiden. Ik was er zo door overrompeld dat ik het gesprek normaal heb afgesloten, maar achteraf dacht ik echt WTF!
pi_176829254
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:23 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Het is mij gebeurd toen ik telefonisch informeerde naar een baan: 'De opdrachtgever zoekt een man', eerste wat ze zeiden. Ik was er zo door overrompeld dat ik het gesprek normaal heb afgesloten, maar achteraf dacht ik echt WTF!
Tjah als gigolo werken als vrouw is ook een tikkeltje vreemd en niet wat de klant verlangt
pi_176829358
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah als gigolo werken als vrouw is ook een tikkeltje vreemd en niet wat de klant verlangt
:D Naja, theoretisch zou het kunnen dat ik in het traject zat om vrouw te worden, maar wel nog een piemel had. Dat kun je zo telefonisch niet vaststellen natuurlijk.
pi_176829383
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:29 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

:D Naja, theoretisch zou het kunnen dat ik in het traject zat om vrouw te worden, maar wel nog een piemel had. Dat kun je zo telefonisch niet vaststellen natuurlijk.
Kun je toch gewoon netjes vragen aan de telefoon.
Voor welke functie was je aant solliciteren?
pi_176829543
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kun je toch gewoon netjes vragen aan de telefoon.
Voor welke functie was je aant solliciteren?
Ging om een tijdelijke logistieke functie waarbij je zaken als tv's moest verslepen binnen een warenhuis. Fysiek werk dus, op dat moment werkte ik bij PostNL als pakketsorteerder, fysieker werk dan in het warenhuis. Ik snap dat niet iedereen dat werk kan doen, maar ik ben geen iel vrouwtje van 1,50m. Vond het wel erg kort door de bocht om vrouwen uit te sluiten. Maar goed, voor dit soort werkgevers wil ik uiteindelijk ook niet werken.
pi_176829599
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:36 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ging om een tijdelijke logistieke functie waarbij je zaken als tv's moest verslepen binnen een warenhuis. Fysiek werk dus, op dat moment werkte ik bij PostNL als pakketsorteerder, fysieker werk dan in het warenhuis. Ik snap dat niet iedereen dat werk kan doen, maar ik ben geen iel vrouwtje van 1,50m. Vond het wel erg kort door de bocht om vrouwen uit te sluiten. Maar goed, voor dit soort werkgevers wil ik uiteindelijk ook niet werken.
Ah daarom heet je Polenbatser Kurwaaa
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 januari 2018 @ 22:41:28 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176829641
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is wel discriminatie, en wijzen naar mensen op wie ze geen invloed kunnen uitoefenen, ook al zijn het 'landgenoten' is ook weinig zinvol.

Zeker via een uitzendbureau is het eigenlijk nauwelijks een risico, daar kun je toch zo vanaf.
Als je iemand voor een langere tijd wil inhuren, en je krijgt iedere keer een halve gare die niets uitvoert, dan gaat het jou uiteindelijk geld kosten. Er is weldegelijk een risico. Daar ligt dus ook de morele grens.

Als je iedere keer een verschrikkelijke sollicitant/werknemer krijgt die een diploma bij een specifieke school heeft gehaald, ga je uiteindelijk ook filteren op die specifieke school. Dat is geen discriminatie, dat is het pas als het onrechtmatig gebeurt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176829670
quote:
11s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ah daarom heet je Polenbatser Kurwaaa
Jij snapt het, uitzendbureau niet zo.
pi_176829696
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je iemand voor een langere tijd wil inhuren, en je krijgt iedere keer een halve gare die niets uitvoert, dan gaat het jou uiteindelijk geld kosten. Er is weldegelijk een risico. Daar ligt dus ook de morele grens.

Als je iedere keer een verschrikkelijke sollicitant/werknemer krijgt die een diploma bij een specifieke school heeft gehaald, ga je uiteindelijk ook filteren op die specifieke school. Dat is geen discriminatie, dat is het pas als het onrechtmatig gebeurt.
Alleen maar omdat ik op Ibn Ghaldoun ben afgestudeerd word ik niet aangenomen?
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 januari 2018 @ 22:48:03 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176829785
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Alleen maar omdat ik op Ibn Ghaldoun ben afgestudeerd word ik niet aangenomen?
Als een bedrijf een slechte ervaring heeft met je voorgangers van diezelfde school zou dat zomaar kunnen. Bij een sollicitatie wordt altijd een risico-analyse gedaan. Dat gebeurt op basis van heel factoren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176829819
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als een bedrijf een slechte ervaring heeft met je voorgangers van diezelfde school zou dat zomaar kunnen. Bij een sollicitatie wordt altijd een risico-analyse gedaan. Dat gebeurt op basis van heel factoren.
Zoals huidskleur, geslacht, kleding
pi_176829938
Wat een topic weer.

Ik schat dat zo'n 90% in dit topic het volkomen begrijpelijk vindt dat Marokkanen en Turken gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt, het goedkeuren en het zelf ook zouden doen.

Om vervolgens in andere topics weer te gaan haten op Marokkanen en Turken die niet werken zeker. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 januari 2018 @ 23:02:04 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176830129
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een topic weer.

Ik schat dat zo'n 90% in dit topic het volkomen begrijpelijk vindt dat Marokkanen en Turken gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt, het goedkeuren en het zelf ook zouden doen.

Om vervolgens in andere topics weer te gaan haten op Marokkanen en Turken die niet werken zeker. :')
Het gaat over de 95% die te beroerd zijn om te werken, verantwoordelijk zijn voor dat etnisch profileren en de hele dag niets uitvoeren. Die 95% heeft het geheel aan henzelf te danken dat ze thuis zitten. Je moest eens opletten hoe snel het daarmee afgelopen is zodra er eens een niet verziekte generatie komt.

Aan de verzuiling is ook ooit een einde gekomen, dus deze zuil is ook niet onbreekbaar. Maar dan moet het wel vanuit die groep zelf komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176830173
quote:
Wat een topic weer.

Ik denk dat de meeste mensen hier wel begrijpen dat werkgevers minder snel Marokkanen in dienst nemen. De meeste hier zullen ook toegeven dat het voor Marokkanen moeilijker is om carriere te maken. De meeste zouden ook wel begrijpen als de werkloosheidscijfers onder die groep iets hoger zou zijn.

Maar we moeten niet gaan doen alsof het onmogelijk is voor die groep om een goede baan te vinden. Of dat het onbegrijpelijk is of zelfs discriminatie dat er zoveel ontslagen worden vanwege wanprestatie/wangedrag.

En discriminatie op de arbeidsmarkt is nauwelijks een factor van betekenis waarom het werkloosheidspercentage onder Marokkanen zo ongelofelijk groot is.
pi_176830213
quote:
Wat een topic weer.

Is gewoon risicoanalyse. Ik nam voor een vorige werkgever altijd stagaires aan. Ik ben van iedereen een kans geven. Maar na 10x een Marrokkaanse jongen te hebben weggestuurd wegens te laat komen, niet op komen dagen, houding en diefstal dan neem je dus geen Marrokkaanse jongens meer aan. Hoe lullig ook voor die goede gasten die er tussen zitten.

Marrokkaanse meiden nam ik wel aan, dat waren meerendeels toppers. Turkse jongens ook nooit problemen mee. Van bepaalde scholen nam ik ook niemand meer aan trouwens, dat kwam door de beroerde begeleiding van school en het niet nakomen van afspraken met die school. Tja dan stop je daar ook mee want kost mij tijd en geld en die school neemt dus kostbare stageplekken in die ik nu dus kon vergeven aan opleidingen waar het wel goed geregeld was
pi_176830697
Er lopen gewoon veel van dat
gespuis rond waar de maatschappij en bedrijven niks aan hebben. Niks aan te doen.

Discriminatie tot een hoogte als dit vind ik kunnen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 januari 2018 @ 23:35:14 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176830744
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:32 schreef Schaapje1987 het volgende:
Er lopen gewoon veel van dat
gespuis rond waar de maatschappij en bedrijven niks aan hebben. Niks aan te doen.

Discriminatie tot een hoogte als dit vind ik kunnen.
Volgens enkele nieuwe definities is dit niet eens discriminatie. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen rechtmatig of niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176830791
Radar :’) lekker uitlokken
pi_176830837
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat over de 95% die te beroerd zijn om te werken, verantwoordelijk zijn voor dat etnisch profileren en de hele dag niets uitvoeren. Die 95% heeft het geheel aan henzelf te danken dat ze thuis zitten. Je moest eens opletten hoe snel het daarmee afgelopen is zodra er eens een niet verziekte generatie komt.

Aan de verzuiling is ook ooit een einde gekomen, dus deze zuil is ook niet onbreekbaar. Maar dan moet het wel vanuit die groep zelf komen.
Jaja, het ligt allemaal aan hun idd.

https://nos.nl/l/2181613

Een autochtoon met strafblad maakt nog meer kans op een uitnodiging dan een allochtoon zonder strafblad :’)

Maar wij zijn niet racistisch hoor, het is allemaal te verklaren :’)
know'm sayin?
word? word.
pi_176830941
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 23:41 schreef alors het volgende:

[..]

Een autochtoon met strafblad maakt nog meer kans op een uitnodiging dan een allochtoon zonder strafblad :’)

We hebben het hier puur om Marokkanen en autochtonen. Zo'n uitzendbureau, laat staan de werkgever waar hij terecht kan komen, weet niet of hij een strafblad heeft en voor 99% van de baantjes daar gaan ze er ook nooit achter komen.

Maar zelfs als je weet dat zo'n autochtoon een strafblad heeft en je weet dat niet van een Marokkaan, dan zit daar nog weinig verschil in.
https://nos.nl/artikel/16(...)ing-met-politie.html
  maandag 29 januari 2018 @ 23:47:20 #89
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_176830948
quote:

[..]

Waarom open je zelf geen bedrijf en neem je alleen maar allochtonen aan, oh wacht vrouw ? Ga niet lopen janken domme doos.
*Hosselcopter*
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 januari 2018 @ 23:51:44 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176831020
quote:

[..]

Want mensen zijn allemaal per definitie gigantische racisten? Dat is echt een behoorlijk triste beschuldiging. Er is meestal een hele goede verklaring voor wat jij racisme noemt te vinden. Vaak is dat een hele slechte ervaring met de betreffende bevolkingsgroep.

Waarom hebben Chinezen dat probleem nooit? Molukkers tegenwoordig ook niet meer? Zwarte mensen? Joden? Echte racisten zouden hen ook uitsluiten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:01:06 #91
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176831146
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:17 schreef LXIV het volgende:
Mijn eigen ervaring met Marokkanen en inzet/werkhouding is trouwens helemaal niet grotendeels negatief. Ook niet wat stelen en ziek zijn betreft. Wel vind ik dat negers vaak te gemakkelijk denken over te laat komen en inzet tonen. Ze zijn verder wel gezellige collega's om erbij te hebben, maar echt stug aanpakken is niks voor ze.
In onze werkomgeving heeft de grootste schifting natuurlijk al in het voortraject plaatsgevonden...
pi_176831147
Als je zelf Artikel 1 van onze grondwet niet respecteert, wat doe je dan in Nederland?
dag
pi_176831248
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:01 schreef Peter het volgende:
Als je zelf Artikel 1 van onze grondwet niet respecteert, wat doe je dan in Nederland?
^O^

De enige juiste reactie.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:13:59 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176831311
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:01 schreef Peter het volgende:
We zijn natuurlijk ook allemaal onverdeeld tevreden over het geleverde werk van onze oostblok klusjesmannen en Ierse dakdekkers... Maar goed, schijnbaar mag je daar dus niks van zeggen en dien je gewoon opgelicht te worden anders gaat het tegen art. 1 dus...
pi_176831348
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

We zijn natuurlijk ook allemaal onverdeeld tevreden over het geleverde werk van onze oostblok klusjesmannen en Ierse dakdekkers... Maar goed, schijnbaar mag je daar dus niks van zeggen en dien je gewoon opgelicht te worden anders gaat het tegen art. 1 dus...
Als jij met meneer A X slechte ervaringen hebt gehad, dan mag je best meneer A X verder weigeren.
Meneer B Y heeft daar echter niets mee te maken. Lastig om te snappen? Lijkt mij niet.
dag
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:17:08 #96
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_176831370
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Als jij met meneer A X slechte ervaringen hebt gehad, dan mag je best meneer A X verder weigeren.
Meneer B Y heeft daar echter niets mee te maken. Lastig om te snappen? Lijkt mij niet.
In wat voor Utopia leef jij ?
*Hosselcopter*
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:17:25 #97
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176831375
Lijkt me een lastige vraag, mag je iemand uit een minderheid buitensluiten vanwege slechte ervaringen uit het verleden ? In principe dragen slechte werknemers nauwelijks wat bij binnen een bedrijf en is het vanuit economisch perspectief logisch om een groep die vaak nauwelijks bijdraagt in het vervolg niet meer aan te nemen. Toch stuit het ook tegen het principe dat bepaalde groepen beschermd moeten worden omdat zij vanwege hun etniciteit minder kans maken op een baan. Bij voorbaat afschrijven is dan ook een kwalijke zaak voor mensen met goede bedoelingen, omdat het voor die groep nog lastiger wordt om aan een baan te komen. Op zich vind ik het dan ook niet slecht dat de uitzendbureaus er voor op de vingers getikt worden. Zolang de mensen met goede bedoelingen op een aangedragen lijst blijven staan en het bedrijven vrij staat te kiezen wie ze willen, zie ik geen conflict in de marktwerking en het principe van gelijke kansen ongeacht etniciteit. Word het een gevalletje we sluiten een bepaalde groep bij voorbaat uit op zo'n aangedragen lijst, dan creëer je ongelijke kansen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Buurtzwaan op 30-01-2018 00:26:00 ]
pi_176831392
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:17 schreef Buurtzwaan het volgende:
Lijkt me een lastige vraag, mag je iemand uit een minderheid buitensluiten vanwege slechte ervaringen uit het verleden ?
Nee.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:19:39 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176831420
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Daarom wordt er bv. ook gewaarschuwd voor Ierse dakdekkers......

Maar goed, schijnbaar is het vrij lastig om te snappen dat als 95% het verknalt je vooral geen zaken moet doen met het geheel.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:20:23 #100
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176831444
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee.
Quote dan ook de rest van het verhaal wat ik erbij heb geschreven ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')