abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176831467
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:20 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Quote dan ook de rest van het verhaal wat ik er bij heb geschreven ....
Waarom? Ik wilde alleen antwoord geven op die vraag.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:22:14 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176831476
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:17 schreef Dibble het volgende:

[..]

In wat voor Utopia leef jij ?
Mooi toch als je elke week door de scharensliep genomen wordt? Maar blijven lachen want misschien komt er iemand langs die wel het beste met je voor heeft... :')
pi_176831562
De discussie in dit topic gaat er vooral over of Marokkanen mindere werknemers zijn en of werkgevers dit kunnen maken. Maar het gaat hier dus om de reactie van de uitzendbureau's.

Aan de ene kant snap je dat ze zo reageren, ze willen hun klant niet behouden en doen daar hun best voor. Maar een goede reactie zou bijvoorbeeld zijn zeggen dat er een hele goede Marokkaanse kandidaat is waar ze voor in staan en dat ze die ook voor willen dragen. Maar dan moeten ze die wel hebben natuurlijk.
pi_176831569
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:17 schreef Buurtzwaan het volgende:
Lijkt me een lastige vraag, mag je iemand uit een minderheid buitensluiten vanwege slechte ervaringen uit het verleden ? In principe dragen slechte werknemers nauwelijks wat bij binnen een bedrijf en is het vanuit economisch perspectief logisch om een groep die vaak nauwelijks bijdraagt in het vervolg niet meer aan te nemen. Toch stuit het ook tegen het principe dat bepaalde groepen beschermd moeten worden omdat zij vanwege hun etniciteit minder kans maken op een baan. Dit is een kwalijke zaak voor mensen met goede bedoelingen. Bij voorbaat afschrijven maakt het voor die groep dan ook nog lastiger om aan een baan te komen. Op zich vind ik het dan ook niet slecht dat de uitzendbureaus er voor op de vingers getikt worden. Zolang de mensen met goede bedoelingen op een aangedragen lijst blijven staan en het bedrijven vrij staat te kiezen wie ze willen, zie ik geen conflict in de marktwerking en het principe van gelijke kansen ongeacht etniciteit. Word het een gevalletje we sluiten een bepaalde groep bij voorbaat uit op zo'n aangedragen lijst, dan creëer je ongelijke kansen.
- Sollicitanten afwijzen op basis van afkomst is tegen de wet
-Werkgevers bepalen zelf wie ze aannemen. Als ze geen Marokkanen in hun bedrijf willen, dan komen die niet binnen. Is ook geen enkele moeite, geef je gewoon een andere reden voor.
-Marokkanen hebben zowel een nadeel als een voordeel op de arbeidsmarkt vanwege discriminatie. Het is onzin om te stellen dat ze niet aan het werk kunnen komen vanwege hun afkomst. Wel is het voor hun moeilijker om bepaalde soorten werk te krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:30:28 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176831626
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:26 schreef bloodymary1 het volgende:
De discussie in dit topic gaat er vooral over of Marokkanen mindere werknemers zijn en of werkgevers dit kunnen maken. Maar het gaat hier dus om de reactie van de uitzendbureau's.
Niet alleen marokkanen.

quote:
Aan de ene kant snap je dat ze zo reageren, ze willen hun klant niet behouden en doen daar hun best voor. Maar een goede reactie zou bijvoorbeeld zijn zeggen dat er een hele goede Marokkaanse kandidaat is waar ze voor in staan en dat ze die ook voor willen dragen. Maar dan moeten ze die wel hebben natuurlijk.
Als ik na 25 Amsterdamse sollicitanten 24 keer het deksel op de neus heb gekregen ga ik ook op zoek naar Friezen of Rotterdammers die wel willen werken.
pi_176831701
Mijn vriendin heeft 10 jaar als manager bij Vedior/Tempo Team/Randstad gewerkt en het feit dat het meerendeel van de opdrachtgevers liever geen Marokkaanse (jongens) meer in dienst neemt is niets nieuws.
Werkgevers hadden geen zin meer om elke keer hetzelfde gezeik mee te maken.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_176831716
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:36 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Mijn vriendin heeft 10 jaar als manager bij Vedior/Tempo Team/Randstad gewerkt en het feit dat het meerendeel van de opdrachtgevers liever geen Marokkaanse (jongens) meer in dienst neemt is niets nieuws.
Werkgevers hadden geen zin meer om elke keer hetzelfde gezeik mee te maken.
En zo werkt het in de horeca precies eender, het is niet voor niks dat die lui nergens binnen komen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 00:37:10 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176831720
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

- Sollicitanten afwijzen op basis van afkomst is tegen de wet
-Werkgevers bepalen zelf wie ze aannemen. Als ze geen Marokkanen in hun bedrijf willen, dan komen die niet binnen. Is ook geen enkele moeite, geef je gewoon een andere reden voor.
-Marokkanen hebben zowel een nadeel als een voordeel op de arbeidsmarkt vanwege discriminatie. Het is onzin om te stellen dat ze niet aan het werk kunnen komen vanwege hun afkomst. Wel is het voor hun moeilijker om bepaalde soorten werk te krijgen.
En mensen waar de huid bijna aan de botten zit zullen minder snel aangenomen worden voor veel zwaar werk. Dikke mensen zullen niet zo snel gastheer worden in een goed restaurant. Korte mensen worden ook minder snel aangenomen voor veel banen.

Allemaal stuk voor stuk slachtoffer van een risico-analyse. En Marokkanen brengen nou eenmaal een hoger risico op slecht gedrag dan Aziaten, dat is statistisch prima onderbouwd. Dat heeft niks met afkomst, racisme of whatever te maken, maar met ervaring met de specifieke bevolkingsgroep waar ze bij horen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176831733
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet alleen marokkanen.

[..]

Als ik na 25 Amsterdamse sollicitanten 24 keer het deksel op de neus heb gekregen ga ik ook op zoek naar Friezen of Rotterdammers die wel willen werken.
Dan heb je het dus weer over de werkgevers. De uitzendbureau's staan hier ter discussie.
pi_176831743
Het verschil zit volgens mij vooral in hoog/laag opgeleid. Heb zelf geen slechte ervaringen eigenlijk met Marrokanen op de werkvloer
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 00:41:52 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176831766
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:39 schreef bamibij het volgende:
Het verschil zit volgens mij vooral in hoog/laag opgeleid. Heb zelf geen slechte ervaringen eigenlijk met Marrokanen op de werkvloer
Hogeropgeleiden vind je alleen niet zo snel bij een uitzendbureau. Ben wel benieuwd wat de cijfers bij hen zijn, de bezwaren zijn bij zulke sollicitanten toch een stuk minder sterk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176831778
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:39 schreef bamibij het volgende:
Ik denk dat het hem meer in de leeftijd zit, bij Marokkanen van tussen de 18 en 22 hoor je veel van dit soort geluiden, neem je Marokkanen van tussen de 25-35 dan is het alweer een heel ander verhaal. Bovendien geldt dit in het geheel niet voor Marokkaanse meisjes/vrouwen waar bijna alleen maar positieve geluiden over te horen zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:45:12 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176831796
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan heb je het dus weer over de werkgevers. De uitzendbureau's staan hier ter discussie.
Nee, die zullen op basis van de behaalde resultaten uit het verleden wel even het beste inzetten van wat ze te bieden hebben... :')

Of is dit echt te ingewikkeld voor je?
pi_176831808
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, die zullen op basis van de behaalde resultaten uit het verleden wel even het beste inzetten van wat ze te bieden hebben... :')

Of is dit echt te ingewikkeld voor je?
In het onderzoek bedoel ik. De uitzendbureau's zijn onderzocht, niet de werkgevers. Dat is niet zo moeilijk.
pi_176831814
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:02 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Realisme schat.
De meeste getinte hebben nul werkethiek en omgangsvormen. Zeker bij laagopgeleid werk.
Vriend van me zit in de import/exportbusiness, veel uit China ook en had toen zijn bedrijf een groeispurt maakten veel medewerkers in het magazijn nodig. Dus via het uitzendbureau een aanwas gekregen, grootste deel allochtonen.
Kwamen te laat, grote bek, niet doorwerken, om 16 uur al werk neerleggen en klaarmaken om naar huis te gaan, boxen meenemen en rapmuziek draaien, straattaal.
Verziekte de hele werksfeer

Hij heeft ze er allemaaluitgeflikkerd en dat hele ghettocultuurtje verbannen. Geen trainingspakken, capuchons, rapmuziek. Nou toe was het snel afgelopen. D'r was er nog wel één die hem wou aanklagen voor racisme.

Maar goed nu nemen ze geen allochtonen meer aan via het uitzendbureau en de paar negers die er nu werken door hem direct aangenomen, luisteren gewoon rockmuziek, werken hard en doen leuk mee in het team :)
jammer dat je zulke vooroordelen over rapmuziek hebt. genoeg goede werkers die graag naar rap luisteren.
There are only 151 Pokémon.
pi_176831819
Niet meer dan logisch als je een meerdere slechte ervaringen hebt gehad. Mensen categoriseren alles, een bijwerking van de menselijke intelligentie en bijna onmogelijk te negeren.

Mensen moeten wat minder zeiken over discriminatie met een duidelijke reden. Zolang racisme als excuus gebruikt wordt zal het onderliggende probleem nooit opgelost worden. Niet beschuldigen maar analyseren waarom het mis gaat. Bovendien kan je iemand die al 10 Marokkanen in dienst heeft genomen (en gewoon doorgaat met andere nationaliteiten) moeilijk een racist noemen. Zijn afkeer moet dus echt op iets gebaseerd zijn anders was dat aantal 0.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 00:49:09 #117
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176831822
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Tja... of je klant verliezen door de vraag af te wijzen en alsnog Marokkanen sturen terwijl je weet dat ze afgewezen gaan worden, of gewoon meewerken en al die ellende bespaard blijven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_176831866
We leven in een economie waarin er een overvloed aan arbeiders zijn. Meer aanbod dan vraag. En werkgevers kunnen dan ook hoge, onredelijke eisen stellen aan werknemers, omdat ze toch wel genoeg kandidaten zullen krijgen die aan die eisen voldoen.

Tjah, dan kun je het ook makkelijk veroorloven om op dit soort zaken te selecteren. Anders hadden die uitzendbureau's wel gezegd: 'nee, zulke eisen kosten extra of wij hebben niet het aantal kandidaten, etc'
pi_176831870
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tja... of je klant verliezen door de vraag af te wijzen en alsnog Marokkanen sturen terwijl je weet dat ze afgewezen gaan worden, of gewoon meewerken en al die ellende bespaard blijven.
In het programma kwam al naar voren dat de uitzendbureaus die niet aan het verzoek wilden voldoen met antwoorden kwamen worden hun klant toch makkelijk Marokkanen/Turken buiten de deur konden houden.

Zo gaven ze aan dat ze op basis van het gevraagde profiel kandidaten zouden adviseren bij het bedrijf, maar als ze een bepaalde kandidaat niet voor een gesprek uit wilden nodigen dan konden ze dat aangeven en zouden ze de volgende op de lijst adviseren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 30 januari 2018 @ 00:59:47 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_176831899
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 21:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De dubbele standaarden in de Nederlandse maatschappij, prachtig. :r
Omdat het volk misschien wel een gelijke respecteert en niet zo zeer een NL'er.
En dat wordt keurig weggemoffeld onder het tapijt.

Pure discriminatie, maar van een minderheid, dus hoor je de policor er niet over.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_176831919
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een topic weer.

Ik schat dat zo'n 90% in dit topic het volkomen begrijpelijk vindt dat Marokkanen en Turken gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt, het goedkeuren en het zelf ook zouden doen.

Om vervolgens in andere topics weer te gaan haten op Marokkanen en Turken die niet werken zeker. :')
Het één sluit het ander niet uit ofzo?

Dat Nederlanders klagen dat allochtonen niet werken is het gevolg van allochtonen die niet werken omdat ze geen werkethiek en omgangsvormen hebben,
-XOXO-
pi_176832161
Heb weet niet al zo vaak accentjes aan de telefoon gehad van onder andere ziggo.

Dus gewoon onzin.
pi_176832265
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 02:28 schreef FL_Freak het volgende:
Heb weet niet al zo vaak accentjes aan de telefoon gehad van onder andere ziggo.

Dus gewoon onzin.
Je moet gewoon ff dat kankermodem resetten.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 30-01-2018 08:56:04 ]
pi_176832392
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:30 schreef AchJa het volgende:

Exact, daarom was het verzoek van 'radar' ook onnodig polariserend en onnodig stigmatiserend.

Eenzelfde verzoek van 'werkgevers' aan uitzendbureau's had ook plaats moeten vinden voor andere groepen die werkgevers willen uitsluiten (als gevolg van eigen ervaringen e/o economische motieven) zoals bv geen vrouwen, geen mannen, geen mensen ouder dan 50, geen dikkerds etc etc.

Als er dan en bepaalde groep uitspringt kan je er misschien wat van zeggen. Nu is het gewoon goedkoop scoren namens de linkse (discriminatie roepende) onderbuik deugers.

Uiteindelijk is het ook een logische vorm van vraag en aanbod. De werkgever vraagt, het uitzendbureau levert.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 30 januari 2018 @ 07:26:58 #125
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_176832542
ITT: het typische vergoelijken van discriminatie.

Eerst geven ze die mensen geen baan, dan gaan ze klagen dat ze allemaal uitkering trekken, geen werkmentaliteit hebben, allemaal asociaal zijn, en dat ze daarom niet aangenomen worden.

Dan te bedenken dat er mensen zijn die dit nog een goede redenering vinden ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')