Jij snapt het, uitzendbureau niet zo.quote:Op maandag 29 januari 2018 22:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah daarom heet je Polenbatser Kurwaaa
Alleen maar omdat ik op Ibn Ghaldoun ben afgestudeerd word ik niet aangenomen?quote:Op maandag 29 januari 2018 22:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je iemand voor een langere tijd wil inhuren, en je krijgt iedere keer een halve gare die niets uitvoert, dan gaat het jou uiteindelijk geld kosten. Er is weldegelijk een risico. Daar ligt dus ook de morele grens.
Als je iedere keer een verschrikkelijke sollicitant/werknemer krijgt die een diploma bij een specifieke school heeft gehaald, ga je uiteindelijk ook filteren op die specifieke school. Dat is geen discriminatie, dat is het pas als het onrechtmatig gebeurt.
Als een bedrijf een slechte ervaring heeft met je voorgangers van diezelfde school zou dat zomaar kunnen. Bij een sollicitatie wordt altijd een risico-analyse gedaan. Dat gebeurt op basis van heel factoren.quote:Op maandag 29 januari 2018 22:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alleen maar omdat ik op Ibn Ghaldoun ben afgestudeerd word ik niet aangenomen?
Zoals huidskleur, geslacht, kledingquote:Op maandag 29 januari 2018 22:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als een bedrijf een slechte ervaring heeft met je voorgangers van diezelfde school zou dat zomaar kunnen. Bij een sollicitatie wordt altijd een risico-analyse gedaan. Dat gebeurt op basis van heel factoren.
Het gaat over de 95% die te beroerd zijn om te werken, verantwoordelijk zijn voor dat etnisch profileren en de hele dag niets uitvoeren. Die 95% heeft het geheel aan henzelf te danken dat ze thuis zitten. Je moest eens opletten hoe snel het daarmee afgelopen is zodra er eens een niet verziekte generatie komt.quote:Op maandag 29 januari 2018 22:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een topic weer.
Ik schat dat zo'n 90% in dit topic het volkomen begrijpelijk vindt dat Marokkanen en Turken gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt, het goedkeuren en het zelf ook zouden doen.
Om vervolgens in andere topics weer te gaan haten op Marokkanen en Turken die niet werken zeker.
Ik denk dat de meeste mensen hier wel begrijpen dat werkgevers minder snel Marokkanen in dienst nemen. De meeste hier zullen ook toegeven dat het voor Marokkanen moeilijker is om carriere te maken. De meeste zouden ook wel begrijpen als de werkloosheidscijfers onder die groep iets hoger zou zijn.quote:Op maandag 29 januari 2018 22:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een topic weer.
Ik schat dat zo'n 90% in dit topic het volkomen begrijpelijk vindt dat Marokkanen en Turken gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt, het goedkeuren en het zelf ook zouden doen.
Om vervolgens in andere topics weer te gaan haten op Marokkanen en Turken die niet werken zeker.
Is gewoon risicoanalyse. Ik nam voor een vorige werkgever altijd stagaires aan. Ik ben van iedereen een kans geven. Maar na 10x een Marrokkaanse jongen te hebben weggestuurd wegens te laat komen, niet op komen dagen, houding en diefstal dan neem je dus geen Marrokkaanse jongens meer aan. Hoe lullig ook voor die goede gasten die er tussen zitten.quote:Op maandag 29 januari 2018 22:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een topic weer.
Volgens enkele nieuwe definities is dit niet eens discriminatie. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen rechtmatig of niet.quote:Op maandag 29 januari 2018 23:32 schreef Schaapje1987 het volgende:
Er lopen gewoon veel van dat
gespuis rond waar de maatschappij en bedrijven niks aan hebben. Niks aan te doen.
Discriminatie tot een hoogte als dit vind ik kunnen.
Jaja, het ligt allemaal aan hun idd.quote:Op maandag 29 januari 2018 23:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat over de 95% die te beroerd zijn om te werken, verantwoordelijk zijn voor dat etnisch profileren en de hele dag niets uitvoeren. Die 95% heeft het geheel aan henzelf te danken dat ze thuis zitten. Je moest eens opletten hoe snel het daarmee afgelopen is zodra er eens een niet verziekte generatie komt.
Aan de verzuiling is ook ooit een einde gekomen, dus deze zuil is ook niet onbreekbaar. Maar dan moet het wel vanuit die groep zelf komen.
We hebben het hier puur om Marokkanen en autochtonen. Zo'n uitzendbureau, laat staan de werkgever waar hij terecht kan komen, weet niet of hij een strafblad heeft en voor 99% van de baantjes daar gaan ze er ook nooit achter komen.quote:Op maandag 29 januari 2018 23:41 schreef alors het volgende:
[..]
Jaja, het ligt allemaal aan hun idd.
https://nos.nl/l/2181613
Een autochtoon met strafblad maakt nog meer kans op een uitnodiging dan een allochtoon zonder strafblad :’)
Maar wij zijn niet racistisch hoor, het is allemaal te verklaren :’)
Waarom open je zelf geen bedrijf en neem je alleen maar allochtonen aan, oh wacht vrouw ? Ga niet lopen janken domme doos.quote:Op maandag 29 januari 2018 23:41 schreef alors het volgende:
[..]
Een autochtoon met strafblad maakt nog meer kans op een uitnodiging dan een allochtoon zonder strafblad :’)
Want mensen zijn allemaal per definitie gigantische racisten? Dat is echt een behoorlijk triste beschuldiging. Er is meestal een hele goede verklaring voor wat jij racisme noemt te vinden. Vaak is dat een hele slechte ervaring met de betreffende bevolkingsgroep.quote:Op maandag 29 januari 2018 23:41 schreef alors het volgende:
[..]
In onze werkomgeving heeft de grootste schifting natuurlijk al in het voortraject plaatsgevonden...quote:Op maandag 29 januari 2018 20:17 schreef LXIV het volgende:
Mijn eigen ervaring met Marokkanen en inzet/werkhouding is trouwens helemaal niet grotendeels negatief. Ook niet wat stelen en ziek zijn betreft. Wel vind ik dat negers vaak te gemakkelijk denken over te laat komen en inzet tonen. Ze zijn verder wel gezellige collega's om erbij te hebben, maar echt stug aanpakken is niks voor ze.
quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:01 schreef Peter het volgende:
Als je zelf Artikel 1 van onze grondwet niet respecteert, wat doe je dan in Nederland?
We zijn natuurlijk ook allemaal onverdeeld tevreden over het geleverde werk van onze oostblok klusjesmannen en Ierse dakdekkers... Maar goed, schijnbaar mag je daar dus niks van zeggen en dien je gewoon opgelicht te worden anders gaat het tegen art. 1 dus...quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:01 schreef Peter het volgende:
Als je zelf Artikel 1 van onze grondwet niet respecteert, wat doe je dan in Nederland?
Als jij met meneer A X slechte ervaringen hebt gehad, dan mag je best meneer A X verder weigeren.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
We zijn natuurlijk ook allemaal onverdeeld tevreden over het geleverde werk van onze oostblok klusjesmannen en Ierse dakdekkers... Maar goed, schijnbaar mag je daar dus niks van zeggen en dien je gewoon opgelicht te worden anders gaat het tegen art. 1 dus...
In wat voor Utopia leef jij ?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Als jij met meneer A X slechte ervaringen hebt gehad, dan mag je best meneer A X verder weigeren.
Meneer B Y heeft daar echter niets mee te maken. Lastig om te snappen? Lijkt mij niet.
Nee.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:17 schreef Buurtzwaan het volgende:
Lijkt me een lastige vraag, mag je iemand uit een minderheid buitensluiten vanwege slechte ervaringen uit het verleden ?
Daarom wordt er bv. ook gewaarschuwd voor Ierse dakdekkers......quote:Op dinsdag 30 januari 2018 00:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Als jij met meneer A X slechte ervaringen hebt gehad, dan mag je best meneer A X verder weigeren.
Meneer B Y heeft daar echter niets mee te maken. Lastig om te snappen? Lijkt mij niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |