Probeer jij maar eens een baantje te krijgen in een Islamitisch land als Christen of Atheist...quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:54 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Discriminatie en racisme klopt ook.
Daar heeft men dagelijks mee te maken. Is alleen niet iets om vrolijk voort te zetten denk ik.
Daar was ik mee bezig, zelfs met de nodige nuance, toen jij kwam mekkeren dat we ook naar de ander moeten kijken.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:08 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ga je gang als je daar blij van wordt.
Dat gaat prima, veel vrienden die ik heb vallen onder die noemer en werken in een islamitisch land.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Probeer jij maar eens een baantje te krijgen in een Islamitisch land als Christen of Atheist...
Racisme <> gediscrimineerd voelenquote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:54 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Discriminatie en racisme klopt ook.
Daar heeft men dagelijks mee te maken. Is alleen niet iets om vrolijk voort te zetten denk ik.
Jawel, je kan de uitzending van Radar terug zien voor de exacte vraagstelling. En dat leek behoorlijk op jouw tweede voorbeeld.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 17:28 schreef descon het volgende:
[..]
Racisme <> gediscrimineerd voelen
Tis soms wel erg makkelijk om de discriminatie kaart te spelen terwijl er iets meer aan de hand is.
Zeker omdat bij dit onderzoek werd aangegeven dat ze in het verleden slechte ervaringen hebben gehad met die andere bevolkings groepen.
Er staat niet bij hoe dit geformuleerd is tijdens de aanvraag bij deze uitzendbureaus. Zit nogal een verschil tussen “ik wil geen buitenlanders want ik heb een hekel aan zwarten” of “ liever geen marokanen want daar heb ik slechte ervaringen mee”.
Ja en stel dat je er al een paar in dienst hebt, met de ramadan vreten ze niks, en moet jij nog maar afwachten of ze hun collega's niet in gevaar brengen door laag bloedsuiker gehalte.....quote:Op dinsdag 30 januari 2018 16:19 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Klopt. Het is gewoon zo dat Marokkanen een heel 'apart volkje' is, om het maar vriendelijk te zeggen. Heel veel van die lui praten en schrijven ongelofelijk beroerd Nederlands, hebben geen manieren, hebben geen fijne werkhouding en zijn gewoon onbetrouwbaar. En dan hun kutreligie ..... dat is echt niet meer van deze tijd.
Wel jammer voor die paar goede Marokkanen maar het is helaas niet anders.
Geef eens een voorbeeld.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Neuh, ook in de grote internationals worden veel beslissingen genomen die niet slechts winstgeoriënteerd zijn.
Dat soort mensen werken de vicieueze cirkel alleen maar in de hand. Veelal zonder het zelf door te hebben. Komisch wel.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 17:28 schreef descon het volgende:
[..]
Racisme <> gediscrimineerd voelen
Tis soms wel erg makkelijk om de discriminatie kaart te spelen terwijl er iets meer aan de hand is.
Zeker omdat bij dit onderzoek werd aangegeven dat ze in het verleden slechte ervaringen hebben gehad met die andere bevolkings groepen.
Er staat niet bij hoe dit geformuleerd is tijdens de aanvraag bij deze uitzendbureaus. Zit nogal een verschil tussen “ik wil geen buitenlanders want ik heb een hekel aan zwarten” of “ liever geen marokanen want daar heb ik slechte ervaringen mee”.
Radar.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jawel, je kan de uitzending van Kassa terug zien voor de exacte vraagstelling. En dat leek behoorlijk op jouw tweede voorbeeld.
Wat een walgelijk mens ben je. De wereld is te klein als andersom Marokkanen de Nederlanders maar vreemd te zijn. Dan is het boehoee de islam die ze leert discrimineren, maar ach dat jij hetzelfde doet is prima? Typisch gevalletje superieur voelen.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 16:19 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Klopt. Het is gewoon zo dat Marokkanen een heel 'apart volkje' is, om het maar vriendelijk te zeggen. Heel veel van die lui praten en schrijven ongelofelijk beroerd Nederlands, hebben geen manieren, hebben geen fijne werkhouding en zijn gewoon onbetrouwbaar. En dan hun kutreligie ..... dat is echt niet meer van deze tijd.
Wel jammer voor die paar goede Marokkanen maar het is helaas niet anders.
De ene cultuur is ook gewoon superieur aan de ander.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 18:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat een walgelijk mens ben je. De wereld is te klein als andersom Marokkanen de Nederlanders maar vreemd te zijn. Dan is het boehoee de islam die ze leert discrimineren, maar ach dat jij hetzelfde doet is prima? Typisch gevalletje superieur voelen.
Maar.. jij bent het toch gewoon met hem eens ?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 18:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat een walgelijk mens ben je. De wereld is te klein als andersom Marokkanen de Nederlanders maar vreemd te zijn. Dan is het boehoee de islam die ze leert discrimineren, maar ach dat jij hetzelfde doet is prima? Typisch gevalletje superieur voelen.
Es ist Zeit ... !!!quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
De ene cultuur is ook gewoon superieur aan de ander.
quote:
An sich verdedigbaar - maar hoe bepaal je dat zonder er op uit te komen dat de Nederlandse cultuur inferieur is aan de Chinese of de Joodse ?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
De ene cultuur is ook gewoon superieur aan de ander.
Het zijn ook meningen.. Wat beter is of minder... Als Joden het haar bij de vrouwen gaan afknippen en kaalscheren dan vind ik dat ook idioot. Maar dat is nog beter dan verkleedt gaan in complete Burka.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:04 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
An sich verdedigbaar - maar hoe bepaal je dat zonder er op uit te komen dat de Nederlandse cultuur inferieur is aan de Chinese of de Joodse ?
Het Westen heeft al die regimes daar aan de macht geholpen. Wacht eerst even af totdat het volk daar heeft afgerekend met hun regimes. Daarna gaan we zien wie er superieur is.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:04 schreef ludovico het volgende:
[..]Zo moeilijk is het toch niet om te bedenken dat wat wij hier hebben beter is dan in Saoudi Arabia.
Nein nein nein .. wir mussen die Saudi's ... !!!quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:04 schreef ludovico het volgende:
[..]Zo moeilijk is het toch niet om te bedenken dat wat wij hier hebben beter is dan in Saoudi Arabia.
Hoe moet ik deze post nou weer interpreteren? Wil je een oorlog ontketenen of ontketent zien tussen verschillende culturen?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:06 schreef alilami het volgende:
[..]
Het Westen heeft al die regimes daar aan de macht geholpen. Wacht eerst even af totdat het volk daar heeft afgerekend met hun regimes. Daarna gaan we zien wie er superieur is.
Maar hoe bepaal je wat beter is ? Door te kijken naar levensstandaard, economische groei, aantal innovaties per inwoner per jaar of... ?quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het zijn ook meningen.. Wat beter is of minder... Als Joden het haar bij de vrouwen gaan afknippen en kaalscheren dan vind ik dat ook idioot. Maar dat is nog beter dan verkleedt gaan in complete Burka.
Dat doe je door te kijken naar wat je idioot vindt, dus... Haar afscheren bij vrouwen die van nature hun haar gebruiken om te laten zien hoe mooi ze zijn (at least, zo interpreteer ik het) vind ik geen vrijheid.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar hoe bepaal je wat beter is ? Door te kijken naar levensstandaard, economische groei, aantal innovaties per inwoner per jaar of... ?
"Ik vind het idioot" is natuurlijk geen maatstaf
Kijkend naar Libie ben ik erg benieuwd wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:06 schreef alilami het volgende:
[..]
Het Westen heeft al die regimes daar aan de macht geholpen. Wacht eerst even af totdat het volk daar heeft afgerekend met hun regimes. Daarna gaan we zien wie er superieur is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |