SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
• Gary Johnson
• Jill Stein
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential
[ Bericht 10% gewijzigd door tochnietweer op 13-12-2016 15:05:09 ]
Misschien is dit 1 van de redenen:quote:Op dinsdag 13 december 2016 13:39 schreef DustPuppy het volgende:
Kwam dit tegen, voor wat het waard is:
[..]
Why did Detroit and Wayne County — the bluest county in Michigan — have so many Republican lawyers present?
quote:Op dinsdag 6 december 2016 10:21 schreef antiderivative het volgende:
Inzake het geleuter over recounts, ondertussen in Michigan:
Clinton rang up huge margins in Wayne County, home to populous Detroit, and she would likely need her margin there to grow in order to shrink Trump’s 10,704 vote margin in Michigan. Clinton received 66 percent of the Wayne County vote on November 8.
The news of the Detroit problems broke in the Detroit News on December 5 as two Michigan counties started recounting ballots from the 2016 presidential election. The newspaper reported that “one-third of precincts in Wayne County could be disqualified” from the recount because of ballot problems. According to the newspaper, officials “couldn’t reconcile vote totals for 610 of 1,680 precincts” during last month’s countywide canvass of Election Day returns, adding that most are in Clinton stronghold Detroit, “where the number of ballots in precinct poll books did not match those of voting machine printout reports in 59 percent of precincts, 392 of 662.”
The Detroit Free Press quoted an expert who questioned the Michigan recount law, which varies from other states in that, if there is a discrepancy between the number of ballots and those listed in poll books, a recount can not be done in that precinct, and original results stand if the “difference is not explained to the satisfaction of the board of canvassers.” This happened on day 1 of the Michigan recount, when a Rochester Hills precinct could not be recounted because of a missing ballot, said the newspaper.
Tegenwerken is in mijn ogen iets compleet anders dan toezicht houden, maar misschien hadden ze iets te verbergen?quote:Op dinsdag 13 december 2016 14:39 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
De Republikeinen maken gebruik van hun recht de hertelling in de gaten te houden, net als de Democraten gebruik maakte van hun recht op een hertelling. Ik zie het probleem niet.
Het wekt wel de indruk inderdaad.quote:Op dinsdag 13 december 2016 14:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tegenwerken is in mijn ogen iets compleet anders dan toezicht houden, maar misschien hadden ze iets te verbergen?
Niet tegenwerken maar doen wat legaal mogelijk is. Is een hertelling aanvragen ook tegenwerken?quote:Op dinsdag 13 december 2016 14:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tegenwerken is in mijn ogen iets compleet anders dan toezicht houden, maar misschien hadden ze iets te verbergen?
Nou, sorry, maar dit is gewoon het proces frustreren.quote:Op dinsdag 13 december 2016 14:59 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Niet tegenwerken maar doen wat legaal mogelijk is. Is een hertelling aanvragen ook tegenwerken?
Doen wat legaal mogelijk is om de telling tegen te werken, inderdaad.quote:Op dinsdag 13 december 2016 14:59 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Niet tegenwerken maar doen wat legaal mogelijk is. Is een hertelling aanvragen ook tegenwerken?
Tegenwerken waarvan? Van de mogelijkheid op een onjuiste uitslag?quote:Op dinsdag 13 december 2016 14:59 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
De presidentiële overgang.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:06 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tegenwerken waarvan? Van de mogelijkheid op een onjuiste uitslag?
Want na een hertelling vindt er geen presidentiële overgang plaats, maar blijft Obama president?quote:
Tegenwerken is natuurlijk wat anders dan dat tegenwerken slaagt.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Want na een hertelling vindt er geen presidentiële overgang plaats, maar blijft Obama president?
Wat is er nu precies zo eng aan controleren of de eerder verkondigde uitslag wel correct is?quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:13 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Tegenwerken is natuurlijk wat anders dan dat tegenwerken slaagt.
Niks, net als er niks eng is aan dat Republikeinen het hertellen in de gaten houden.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat is er nu precies zo eng aan controleren of de eerder verkondigde uitslag wel correct is?
Als dat het enige is wat ze deden, maar dat is het niet.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:15 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Niks, net als er niks eng is aan dat Republikeinen het hertellen in de gaten houden.
Maar de post van DustPuppy waarop je reageerde had niets te maken met in de gaten houden, maar alles met het frustreren van de hertelling.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:15 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Niks, net als er niks eng is aan dat Republikeinen het hertellen in de gaten houden.
Nee, ze maken gebruik van hun rechten. Waarom zouden ze niet van alle rechten gebruik maken die ze hebben? Je kan het ook een protest noemen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar de post van DustPuppy waarop je reageerde had niets te maken met in de gaten houden, maar alles met het frustreren van de hertelling.
Dus nogmaals, wat is er zo eng aan het bepalen van de juiste aanslag dat de hertelling onmogelijk gemaakt dient te worden?
Ik vraag het me af, als ik die post van DustPuppy zo lees. Dit staat in de wet:quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:15 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Dus er mogen niet meer dan twee afgevaardigden en een advocaat per kandidaat aanwezig zijn. Ongetwijfeld hebben deze jongens hun huiswerk gedaan en ergens een truukje gevonden, maar ik denk dat het toch wel op het randje is allemaal.quote:Rule 7. (1) Representatives of the board of county canvassers and of the board of
state canvassers together with 1 recount clerk, 2 tally clerks and a court reporter or
competent stenographer as above provided, and not more than 2 representatives and an
attorney of each candidate for the office or offices the votes for which are being
recounted and of each of the petitioners in the case of a recount of a proposition shall
be present during the opening and recount of each such voting machine
Ze mogen zeker van hun rechten gebruik maken, hou dan alleen niet jezelf voor de gek door het toezicht houden te noemen als het in werkelijkheid saboteren is.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:21 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Nee, ze maken gebruik van hun rechten. Waarom zouden ze niet van alle rechten gebruik maken die ze hebben? Je kan het ook een protest noemen.
Om even een wijs man te quoten:quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:21 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Nee, ze maken gebruik van hun rechten. Waarom zouden ze niet van alle rechten gebruik maken die ze hebben? Je kan het ook een protest noemen.
Herstel, ik zie al waar ik fout zat. Dit was een hertelling van papieren stemmen, daar gelden andere regels:quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vraag het me af, als ik die post van DustPuppy zo lees. Dit staat in de wet:
[..]
Dus er mogen niet meer dan twee afgevaardigden en een advocaat per kandidaat aanwezig zijn. Ongetwijfeld hebben deze jongens hun huiswerk gedaan en ergens een truukje gevonden, maar ik denk dat het toch wel op het randje is allemaal.
Niet meer dan twee mensen per tafel. Dat mag.quote:Rule 16. Each candidate for the office or offices the votes for which are being
recounted and each of the petitioners in the case of a recount of a proposition shall be
entitled to have not to exceed 2 representatives present at each table where ballot
boxes are being opened or ballots recounted, and they shall be afforded an
opportunity to observe the opening of ballot boxes and each ballot as the votes are
called and to make such notations on their private records as they may desire.
Hij is ertwitter:cspan twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 15:22:21WATCH: @KanyeWest at Trump Tower #elevatorcam https://t.co/I4FpM57S1x reageer retweet
quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:26 schreef antiderivative het volgende:
Hij is ertwitter:cspan twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 15:22:21WATCH: @KanyeWest at Trump Tower #elevatorcam https://t.co/I4FpM57S1x reageer retweet
Prima hoor, maar zoals ik zei is een hertelling eisen dan ook saboteren. Iedereen met een beetje verstand snapt dat de uitslag niet zal veranderen en dat het enige doel is wat geld en aandacht krijgen. En tevens het geloof in de legitimiteit van het resultaat ondermijnen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:23 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze mogen zeker van hun rechten gebruik maken, hou dan alleen niet jezelf voor de gek door het toezicht houden te noemen als het in werkelijkheid saboteren is.
Een hertelling ondermijnt het geloof in de legitimiteit van het resultaat? Kun je dat uitleggen?quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:29 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Prima hoor, maar zoals ik zei is een hertelling eisen dan ook saboteren. Iedereen met een beetje verstand snapt dat de uitslag niet zal veranderen en dat het enige doel is wat geld en aandacht krijgen. En tevens het geloof in de legitimiteit van het resultaat ondermijnen.
Nee, het oproepen tot een hertelling doet dat. En helemaal als je dat doet terwijl bij sommigen staten waarbij je een hertelling wilt de termijn al is verstreken, waarmee het dus nooit meer te 'controleren' valt.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een hertelling ondermijnt het geloof in de legitimiteit van het resultaat? Kun je dat uitleggen?
Blijkbaar snapt niet iedereen dat anders zou partij A de hertelling niet aanvragen en zou partij B geen bezwaren ertegen hebben.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:29 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Prima hoor, maar zoals ik zei is een hertelling eisen dan ook saboteren. Iedereen met een beetje verstand snapt dat de uitslag niet zal veranderen
Maar dan heb je de hertelling en dan is er duidelijkheid. Dat maakt het resultaat alleen maar legitiemer.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:32 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Nee, het oproepen tot een hertelling doet dat. En helemaal als je dat doet terwijl bij sommigen staten waarbij je een hertelling wilt de termijn al is verstreken, waarmee het dus nooit meer te 'controleren' valt.
Wat is overigens het probleem van een betere samenwerking tussen Rusland en de VS?quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:32 schreef KoosVogels het volgende:
De BFF van Poetin benoemen tot minister van BuZa
Die aanwijzingen zijn er dus wel, maar goed. Oost-Indisch blind is ook een ding, blijkbaar.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:36 schreef Refragmental het volgende:
En dan dat gejank over de flauwekul dat Rusland Trump aan de macht zou hebben geholpen.
Ik heb ze niet gezien.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:38 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Die aanwijzingen zijn er dus wel, maar goed. Oost-Indisch blind is ook een ding, blijkbaar.
De CIA en de FBI is inderdaad 'zomaar een krant'quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:39 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik heb ze niet gezien.
Alleen een krant die een bron beweert te hebben.
Er zijn meer bewijzen voor aliens op de zuidpool.
Bron!?quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:40 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De CIA en de FBI is inderdaad 'zomaar een krant'
Ach hou toch op, als het andersom was geweest zaten de Democraten ook moord en brand te schreeuwen als Trump een hertelling wilde. Zoals ze voor de uitslag al riepen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Blijkbaar snapt niet iedereen dat anders zou partij A de hertelling niet aanvragen en zou partij B geen bezwaren ertegen hebben.
Ik ben wel benieuwd naar die 'bewijzen' dat buitenlandse mogendheden 'zware invloed' uitoefenden op Clinton, maar ik neem aan dat je antwoord daarop weer 'Google zelf maar' wordt.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:39 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik heb ze niet gezien.
Alleen een krant die een bron beweert te hebben.
Er zijn meer bewijzen voor aliens op de zuidpool.
Google zelf maar.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar die 'bewijzen' dat buitenlandse mogendheden 'zware invloed' uitoefenden op Clinton, maar ik neem aan dat je antwoord daarop weer 'Google zelf maar' wordt.
Aangezien ik op FOK! steevast in de hoek van de progressieven (lees: linksen) word gedrukt, zalquote:Op dinsdag 13 december 2016 15:36 schreef Refragmental het volgende:
Grappig om te zien dat de zogenaamde zelfbenoemde progressievelingen en linksen zo graag willen aansturen op een confrontatie met Rusland. Alsof ze staan te springen om oorlog.
En nu ook de uitspraak van Trump over de F-35... opeens zijn die honderden miljarden die uitgegeven worden daaraan geen enkel probleem, omdat Trump tegen is, moeten de progressievelingen nu opeens voor de F-35 zijn. Hahaha
Nee, dat riepen ze omdat Trump van alles roeptoeterde maar geen onderbouwing wilde aandragen. Stein wilde die feitelijke onderbouwing juist wel leveren, maar dat mag blijkbaar niet van Trump.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:41 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Ach hou toch op, als het andersom was geweest zaten de Democraten ook moord en brand te schreeuwen als Trump een hertelling wilde. Zoals ze voor de uitslag al riepen.
We hebben die zogenaamde 'feitelijk onderbouwing' gezien en die iets van 200 stemmen meer voor Trump.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:44 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, dat riepen ze omdat Trump van alles roeptoeterde maar geen onderbouwing wilde aandragen. Stein wilde die feitelijke onderbouwing juist wel leveren, maar dat mag blijkbaar niet van Trump.
Nee hoor, ik kan me alleen niet herinneren dat er ooit serieus bewijs is geleverd voor al die claims. Blijft meestal steken op een niveau van 'in deze mail staat John en zo heet de kapper van Soros ook dus complot confirmed'.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:43 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Google zelf maar.
Maar je bent dat hele pay to play, de invloeden van de Saudie's op de clinton foundation, Soros en zijn fratsen, en nog meer van dat soort ongein alweer helemaal vergeten? Het is in deze topicreeks tenslotte pas 100 keer besproken.
Dat was meer omdat Trump zei dat hij bij voorbaat een hertelling wilde omdat er toch wel gefraudeerd zou worden. Dat is toch wel effe een verschil zeg.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:41 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Ach hou toch op, als het andersom was geweest zaten de Democraten ook moord en brand te schreeuwen als Trump een hertelling wilde. Zoals ze voor de uitslag al riepen.
Hahahahahaha omg ik moest echt ontzettend hardop lachenquote:Op dinsdag 13 december 2016 15:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Goeiemorgen!![]()
![]()
Hier topic: NWS / CIA: Rusland hielp Trump aan verkiezingswinst
Staan inmiddels wel een stuk meer links in dat topic. Ff doorlezen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hahahahahaha omg ik moest echt ontzettend hardop lachen
"Dat heeft de CIA geconcludeerd, aldus de Washington Post."
"Een woordvoerster van de CIA meldde dat de dienst geen commentaar op het bericht heeft."
#FAKENEWS
Er zijn anders ook links dat de FBI en een andere intelligence agency de "conclusies" niet delen. Staat in het vorige topic.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Staan inmiddels wel een stuk meer links in dat topic. Ff doorlezen.
De bronnen van de WaPo zijn meerdere senatoren die zijn bijgepraat door de CIA. De inlichtingendienst wil echter niet direct de pers informeren over de bevindingen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hahahahahaha omg ik moest echt ontzettend hardop lachen
"Dat heeft de CIA geconcludeerd, aldus de Washington Post."
"Een woordvoerster van de CIA meldde dat de dienst geen commentaar op het bericht heeft."
#FAKENEWS
Genoeg links inderdaad, niks van de CIA zelf voor zover ik zo snel kan zien.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Staan inmiddels wel een stuk meer links in dat topic. Ff doorlezen.
De FBI onderschrijft dat de Russen zich hebben bemoeid met de Amerikaanse verkiezingen. Zij deelt de conclusie dat Rusland dat deed om Poetin te laten winnen alleen niet.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:49 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Er zijn anders ook links dat de FBI en een andere intelligence agency de conclusies niet delen. Staat in het vorige topic.
Vooral de motivatie van de hackers delen ze niet, omdat dat niet bewezen kan worden. Dát Rusland hacks heeft uitgevoerd betwijfelen ze niet.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:49 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Er zijn anders ook links dat de FBI en een andere intelligence agency de "conclusies" niet delen. Staat in het vorige topic.
Echt, kan dit aluhoedje gezeik niet naar BNW?quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De bronnen van de WaPo zijn meerdere senatoren die zijn bijgepraat door de CIA. De inlichtingendienst wil echter niet direct de pers informeren over de bevindingen.
Misschien gewoon eerst even je verdiepen in een onderwerp voordat je begint te schreeuwen.
Als je die artikelen leest zie je dat de FBI wel de conclusie deelt dat er gehackt is door de Russen, maar dat zij niet pretenderen te weten wat de motivatie van de Russen was.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:49 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Er zijn anders ook links dat de FBI en een andere intelligence agency de "conclusies" niet delen. Staat in het vorige topic.
Je verdiepen in de materie is duidelijk weer teveel gevraagd.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Echt, kan dit aluhoedje gezeik niet naar BNW?
Weet je wat grappiger is, Wikileaks zelf geeft al tijden aan dat de leaks niet van Rusland komen maar van een interne bron.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als je die artikelen leest zie je dat de FBI wel de conclusie deelt dat er gehackt is door de Russen, maar dat zij niet pretenderen te weten wat de motivatie van de Russen was.
Dat is eigenlijk het enige subtiele verschil.
Je bent het dus alweer allemaal vergetenquote:Op dinsdag 13 december 2016 15:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kan me alleen niet herinneren dat er ooit serieus bewijs is geleverd voor al die claims. Blijft meestal steken op een niveau van 'in deze mail staat John en zo heet de kapper van Soros ook dus complot confirmed'.
Ok manquote:Op dinsdag 13 december 2016 15:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Weet je wat grappiger is, Wikileaks zelf geeft al tijden aan dat de leaks niet van Rusland komen maar van een interne bron.
Maar tot dusver 0 bewijs dat Rusland heeft gehackt, alleen speculatie en aluhoedje gejank.
Welkom in de post-truth wereld.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je verdiepen in de materie is duidelijk weer teveel gevraagd.
We hebben een klein deel van die feitelijke onderbouwing gezien, want het was vooral niet de bedoeling van Trump dat alle stemmen werden nageteld. Nogmaals aan jou de vraag: wat is er zo erg aan het hertellen van de stemmen en zo verifiëren van de uitslag? Waarom miljoenen uitgeven enkel aan het saboteren ervan als je ervan overtuigd bent dat de uitslag toch niet zal veranderen?quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:45 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
We hebben die zogenaamde 'feitelijk onderbouwing' gezien en die iets van 200 stemmen meer voor Trump.
Ik zie dat je stokpaardjes nog lekker zitten.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je bent het dus alweer allemaal vergeten
Niet vreemd hoor.
"It's a duck!" en "We've always been at war with Eurasia!"
Ah, Wikileaks ontkent het. Nee, dan moeten de CIA en de FBI er wel naast zitten.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Weet je wat grappiger is, Wikileaks zelf geeft al tijden aan dat de leaks niet van Rusland komen maar van een interne bron.
Maar tot dusver 0 bewijs dat Rusland heeft gehackt, alleen speculatie en aluhoedje gejank.
Ik wacht het aanvullende onderzoek van de Amerikaanse overheid wel af.quote:Murray (maatje van Assange), in an interview with The Guardian, claimed he knows the source of the DNC leaks – but like in his blog post (falling victim to the same argument he makes about US intelligence) provides no hard evidence - apart from his word - to show why his assertions should be believed.
Bron
En ik zie dat de circlejerk hier nog steeds vollop bezig is overdag terwijl iedereen werkt.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zie dat je stokpaardjes nog lekker zitten.
Als Assange het zegt moet het wel zo zijn, want die had helemaal geen politieke agenda...quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
http://www.bizpacreview.c(...)r-not-russian-422765
Oei, nu heb je ons.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En ik zie dat de circlejerk hier nog steeds vollop bezig is overdag terwijl iedereen werkt.
En vertel ons eens wat je daar nou precies mee wil zeggen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En ik zie dat de circlejerk hier nog steeds vollop bezig is overdag terwijl iedereen werkt.
Jij werkt niet?quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Heeft wikileaks tot nu toe onzin gelekt of gezegd?quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, Wikileaks ontkent het. Nee, dan moeten de CIA en de FBI er wel naast zitten.
Welke agenda had hij dan?quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als Assange het zegt moet het wel zo zijn, want die had helemaal geen politieke agenda...
Mooi, doen alsof er geen bewijs is bij de CIA, want alleen een bron van de Washington Post en geen officieel bericht, en dan zelf komen met:quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
http://www.bizpacreview.c(...)r-not-russian-422765
Een persoon die zegt 'ja, heus, ik weet wie het was en dat was iemand anders'. Op welke manier is dit geloofwaardiger dan het verhaal van 'een bron' dat je eerder afserveert?quote:On Sunday, a former British ambassador to Uzbekistan, Craig Murray, said he has met the person who gave the DNC emails and it was not the Russians.
“I know who leaked them,” Murray told The Guardian. “I’ve met the person who leaked them, and they are certainly not Russian and it’s an insider. It’s a leak, not a hack; the two are different things.
en Ryan Zinke (Rep. of Montana, ex Navy SEAL) voor de positie Interior Sec. Lijst van andere namen voor die positie:twitter:jendlouhyhc twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 15:11:24People think of @GovernorPerry as an #oil guy. But he arguably did more to unleash wind power during his tenure as… https://t.co/KzzA5rPfb3 reageer retweet
Ga dat maar in die pizzeria verkondigen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
mensen kunnen nu verder kijken dan hun neus lang is...
Hij had vast te weinig servercapaciteit om alle documenten in 1 keer te lekken, of zou er toch een andere reden (lees: politieke agenda) zijn om dat stapsgewijs te doen?quote:
Dat hun 'leaks' geen onzin bevatten, betekent niet dat ze de waarheid verkondigen over hun bronnen. Je snapt dat zelf toch ook wel? Het kan zelfs zo zijn dat Assange niet eens weet dat hij zijn bron in contact staat met de Russen (even puur theoretisch gezien).quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Heeft wikileaks tot nu toe onzin gelekt of gezegd?
Ook weer zoiets, aantal jaren was het progressieve volk zo verliefd op Wikileaks, maar nu is wikileaks praktisch de duivel en moeten we er niks van geloven. Allemaal omdat de "democraten" nu de sjaak zijn van de leaks, leaks die vanuit de "democraten" zelf lijken te komen.
Maar het is tegenwoordig hip om boeman Rusland van alles de schuld te geven.
Tis gelukkig niet meer de fucking jaren 50-80 en mensen kunnen nu verder kijken dan hun neus lang is... nouja, de meesten dan.
Niet eens een politieke agenda. Dit was een persoonlijke. Dit was wraak, Simple as that.quote:Op dinsdag 13 december 2016 16:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hij had vast te weinig servercapaciteit om alle documenten in 1 keer te lekken, of zou er toch een andere reden (lees: politieke agenda) zijn om dat stapsgewijs te doen?
Deze dan nog.quote:Op dinsdag 13 december 2016 16:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Mooi, doen alsof er geen bewijs is bij de CIA, want alleen een bron van de Washington Post en geen officieel bericht, en dan zelf komen met:
[..]
Een persoon die zegt 'ja, heus, ik weet wie het was en dat was iemand anders'. Op welke manier is dit geloofwaardiger dan het verhaal van 'een bron' dat je eerder afserveert?
Als je goed leest zul je zien dat ik dat niet zeg. Ik vraag me af waarom jij de ene betrouwbaarder vindt dan de andere, niet dat ze beiden even betrouwbaar zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2016 16:05 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Deze dan nog.
Grappig om te zien dat je zegt dat beiden even geloofwaardig zijn.
Wees geen hypocriet en verplaats die CIA Rusland hack crap aub naar BNW
Only a Sith deals in absolutes.quote:Op dinsdag 13 december 2016 16:05 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Deze dan nog.
Grappig om te zien dat je zegt dat beiden even geloofwaardig zijn.
Wees geen hypocriet en verplaats die CIA Rusland hack crap aub naar BNW
Tevens geloof ik uitspraken van Wikileaks eerder dan die van de CIA, een club die bekend staat om desinfo. Maar past weer mooi in het rijtje thuis van het geflipflop van de progressievelingen.
CIA is goed.
F-35 is fantastisch.
Wikileaks is kut!
Rusland is evil!
There is no spoon.quote:Op dinsdag 13 december 2016 16:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Only a Sith deals in absolutes.
En dan ook nog beginnen over BNW met zijn idiote bronnenquote:Op dinsdag 13 december 2016 16:06 schreef Ludachrist het volgende:
Toch fijn dat Refragmental af en toe eens langs komt, een paar dubieuze websites posts, ''zoek het zelf maar op' en 'it's a duck' roept en vervolgens aftaait met een boze kreet zodra mensen aan zijn verhaal durven te twijfelen.
Toch een stukje vastigheid in deze roerige tijden.
Ik moet opeens denken aan Trump zijn opmerkingen over Get in, and take the oil. Met deze man moet dat wel lukken.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:10 schreef antiderivative het volgende:
Voor degene die Rex Tillerson willen leren kennen:
Big Texan én het accent
Direct trending topic en al meer dan 140k tweetsquote:
Kunnen dit soort beweegredenen niet een rol spelen bij het gedrag van de CIA en FBI? Zijn ook organisaties met een specifieke agenda natuurlijk, die soms voor hen belangrijkere doelen dienen dan het vertellen van de waarheid.quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aangezien ik op FOK! steevast in de hoek van de progressieven (lees: linksen) word gedrukt, zal
ik kijken of ik een bevredigend antwoord kan vinden op jouw post, die overigens bol staat van de stromannen.
Niemand (althans, ik niet) hoopt op een gewapend conflict met Rusland. Dat betekent echter niet dat je moet aansturen op een warme vriendschap met dictator Poetin. Zijn Rusland heeft de Krim geannexeerd, zaait onrust en strijdt mee in Oost-Oekraine en heeft laten blijken geen moeite te hebben met spierballenvertoon richting de buurlanden. Daar komt bij dat de MH17 door Russische troepen uit de lucht is geschoten.
Dat alles maakt het niet bepaald het moment om warme banden aan te gaan met de Russen. Ik hoop dat de relatie in de toekomst weer verbetert, maar dan zal Poetin echt een andere koers moeten varen. Het kan niet zo zijn dat alle concessies afkomstig moeten zijn van het westen. Dat is de reden dat ik huiverig ben voor een al te innige band tussen de Amerikanen en Rusland.
Voor wat betreft de JSF: ik ben nooit tegen de ontwikkeling en aanschaf van dat ding geweest.
Mwah, als het moment dat Obama een onderzoek naar Russische inmenging afkondigt Wikileaks tweet dat ze onderzocht gaan worden..quote:Op dinsdag 13 december 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
Het kan zelfs zo zijn dat Assange niet eens weet dat hij zijn bron in contact staat met de Russen (even puur theoretisch gezien).
Nee, het gaat er om of de leaks ware en bruikbare informatie bevatten.quote:Op dinsdag 13 december 2016 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
Het gaat er in deze even om waar de leaks vandaan komen.
Dan krijg je Pence....quote:Op dinsdag 13 december 2016 21:49 schreef Gutmensch het volgende:
Nou ja, misschien legt de CIA Trump nog wel om voor de inauguratie.
Die vormt een minder groot gevaar voor de VS en heeft de CIA niet door het slijk gehaald.quote:
quote:Never in its wildest dreams could the old Soviet politburo have imagined it would get a U.S. major party candidate so congenial to its interests.
Bron
Dat eerste weet ik zo net nog niet.quote:Op dinsdag 13 december 2016 22:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die vormt een minder groot gevaar voor de VS en heeft de CIA niet door het slijk gehaald.
quote:Bill Gates Visits Trump Tower; Compares Him To JFK
Billionaire Microsoft founder and philanthropist Bill Gates traveled to Trump Tower on Tuesday afternoon for a visit with President-elect Donald Trump.
Earlier in the day, Gates praised Trump on CNBC for his message to make America a better place economically, and compared him to former President John F. Kennedy.
“In the same way President Kennedy talked about the space mission and got the country behind that, I think whether it’s education or stopping epidemics, other health breakthroughs, finishing polio and in this energy space, there can be a very upbeat message that his administration is going to organize things, get rid of regulatory barriers, and have American leadership through innovation.”
Gates revealed that he spoke with the president-elect on the phone after the election, and appeared upbeat that he would pursue “the power of innovation.”
But Gates spent most of his interview promoting his new initiative to move the world into a “green” clean energy future.
“I think this administration likes a good deal,” Gates said, signaling his hope that Washington D.C. would increase the research and development spending for cheap sources of clean energy.
Trumpquote:The "Jesus Walks" rapper met with Trump to discuss becoming an "ambassador of sorts," a source close to West tells E! News. The source adds that Trump is interested in getting West involved in an "entrepreneurial leadership role."
As for how the meeting came about, the insider tells us that Trump's team reached out to West. "Trump thinks he's a great role model when it comes to business," the insider adds.
twitter:outline twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 18:53:41The recount is basically over https://t.co/8RGKVsQpEv reageer retweet
Ik weet het niet hoor Trump zit er alleen maar voor Trump hij zal het leuk vinden dat hij met Putin door een deur kan. Maar ik denk dat hij wel vasthoudt aan een america first standpunt. Volgens mij schijt die man stars and stripesquote:
Nee die vent verslaat de dood nog als je hem de kans geeft wat moet hij anders gaan doen na zijn presidentschapquote:
quote:
Nou maar hopen dat Jay Z zijn assassins niet op hem afstuurt.quote:Op dinsdag 13 december 2016 22:56 schreef Nintex het volgende:
Trump doet gewoon een dap shake met Kanye
[..]
Trump
[ afbeelding ]
Kanye![]()
Zit nou maar niet zo hard te hopen op zaken die je verwacht, die gebeuren namelijk niet. De kracht (en het gevaar) van Trump is juist dat hij zo onvoorspelbaar is: hij doet dingen en veroorzaakt situaties waar niemand ooit rekening mee hield dat ze konden gebeuren.quote:Op woensdag 14 december 2016 00:34 schreef Gutmensch het volgende:
Het is natuurlijk gewoon wachten totdat Trump ruzie krijgt met Poetin. Zo niet is Vladimir de enige wereldleider die ie niet beledigt, dat zou wel erg verdacht zijn.
http://www.nytimes.com/20(...)ck-election-dnc.htmlquote:To their astonishment, Mr. Alperovitch said, CrowdStrike experts found signs that the two Russian hacking groups had not coordinated their attacks. Fancy Bear, apparently not knowing that Cozy Bear had been rummaging in D.N.C. files for months, took many of the same documents.
quote:Energy Dept. Refuses to Provide Climate Policy Names to Trump Team
Some of the questions asked by Trump's team left DOE workers "unsettled," spokesman Eben Burnham-Snyder said, adding that DOE officials "respect the professional and scientific integrity and independence of our employees at our labs and across our department."
Trump's transition team submitted 74 questions to DOE last week, including two that asked for identities of staffers who worked on Obama administration climate policy efforts.
One Energy Department official called the 74 questions a hit list and said Trump's team appeared to be going after top scientists and employees who work on subjects ranging from the Iran nuclear deal to the internal operations of the national energy labs. The official was not authorized to speak publicly and requested anonymity to discuss the document.
http://www.reuters.com/ar(...)igence-idUSKBN14204Equote:Exclusive: Top U.S. spy agency has not embraced CIA assessment on Russia hacking - sources
The overseers of the U.S. intelligence community have not embraced a CIA assessment that Russian cyber attacks were aimed at helping Republican President-elect Donald Trump win the 2016 election, three American officials said on Monday.
While the Office of the Director of National Intelligence (ODNI) does not dispute the CIA's analysis of Russian hacking operations, it has not endorsed their assessment because of a lack of conclusive evidence that Moscow intended to boost Trump over Democratic opponent Hillary Clinton, said the officials, who declined to be named.
The position of the ODNI, which oversees the 17 agency-strong U.S. intelligence community, could give Trump fresh ammunition to dispute the CIA assessment, which he rejected as "ridiculous" in weekend remarks, and press his assertion that no evidence implicates Russia in the cyber attacks.
Las gister nog een goed artikel over het 'Poetin-paradigma' en Trump. Wel de moeite waard.quote:Op woensdag 14 december 2016 08:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Briljant lesje volksmanipulatie van Poetin als je er bij nadenkt.
Daar is hij een meester in. Autoritaire leiders overal ter wereld zouden graag even bij hem in de leer gaan vermoed ik.
Masha Gessen lijkt me niet de beste bron voor analyses... Is Radio Free Europe Radio Liberty's Russische afdeling al hersteld van haar kortstondige benoeming daar?quote:Op woensdag 14 december 2016 08:28 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Las gister nog een goed artikel over het 'Poetin-paradigma' en Trump. Wel de moeite waard.
Ik ken de controverse, waarom zou zijn geen goede bron zijn voor analyses nu?quote:Op woensdag 14 december 2016 08:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Masha Gessen lijkt me niet de beste bron voor analyses... Is Radio Free Europe Radio Liberty's Russische afdeling al hersteld van haar kortstondige benoeming daar?
Omdat ze niet goed is in analyses. Ze laat zich te veel leiden door haar vooroordelen.quote:Op woensdag 14 december 2016 08:54 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik ken de controverse, waarom zou zijn geen goede bron zijn voor analyses nu?
quote:Ahead of Trump-tech meeting, IBM announces hiring, investment pledge
IBM CEO Ginni Rometty announced Tuesday that her company would hire 25,000 new workers over the next four years, a pledge that comes a day before she and her tech colleagues are set to meet with President-elect Donald Trump in New York to talk about the economy.
Writing in USA Today, Rometty said her hiring commitment — which includes 6,000 fresh hires in the next year — would be coupled with $1 billion for training and development for IBM workers and an expansion of the company’s U.S. cloud data center.
Rometty's commitments set the stage for her arrival Wednesday — along with executives from Alphabet, Apple, Facebook and others — at Trump Tower for a meeting with the president-elect and his team, which will focus on jobs and the economy. Asked about the timing, an IBM spokesman said the targets are new and the company is "announcing them now as a basis for engaging the incoming administration on how the right policies can create more New Collar opportunities for U.S. workers."
The open letter is not Rometty’s first outreach to the Trump administration. Days after he won, she penned a letter promising to work with Trump to “achieve the aspiration you articulated and that can advance a national agenda in a time of profound change.”
Rometty pointed to so-called new collar jobs and to IBM’s previous efforts to “identify $1 trillion in savings the federal government could achieve” through the use of technology, much of which her company currently sells.
http://www.politico.com/b(...)ginni-rometty-232585
Goed gedaan van Obama. Begonnen in 2009 met een crisis waarin 500.000 mensen per maand werkloos werden en eindigen met een economie stevig in de plus.quote:Op woensdag 14 december 2016 09:49 schreef hunter2011 het volgende:
25,000 nieuwe banen erbij voor IBM
[..]
Aha, dacht ik al, het is gewoon jouw meninkje. Ze is geopinieerd, for shame. Kudos voor de 'ze laat zich leiden door vooroordelen', en dan zelf niet het artikel lezen door je eigen vooroordelen.quote:Op woensdag 14 december 2016 09:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat ze niet goed is in analyses. Ze laat zich te veel leiden door haar vooroordelen.
Dus alles wat er de komende 4/8 jaar aan banen bijkomt en groei in economie is goed want alleen Obama heeft daarvoor gezorgd.quote:Op woensdag 14 december 2016 09:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Goed gedaan van Obama. Begonnen in 2009 met een crisis waarin 500.000 mensen per maand werkloos werden en eindigen met een economie stevig in de plus.
Hoezo zou ik het artikel niet gelezen hebben?quote:Op woensdag 14 december 2016 10:05 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Aha, dacht ik al, het is gewoon jouw meninkje. Ze is geopinieerd, for shame. Kudos voor de 'ze laat zich leiden door vooroordelen', en dan zelf niet het artikel lezen door je eigen vooroordelen.
Je kunt je sowieso afvragen in hoeverre de overheid zich economische successen toe kan eigenen. Maar het beleid dat momenteel wordt gevoerd is in gang gezet door het kabinet Obama. Trump moet z'n eerste voorstel nog schrijven. Het lijkt mij dus wat te vroeg voor hem om successen te claimen.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:10 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Dus alles wat er de komende 4/8 jaar aan banen bijkomt en groei in economie is goed want alleen Obama heeft daarvoor gezorgd.
En als er toch wat misgaat is Trump de schuldige, en zal Obama er niets mee te maken hebben gehad.
Toch?
Dan had je wel op de inhoud gereageerd, lijkt me, in plaats van een ad hominem. (En zo wereldschokkend is de analyse namelijk verder niet; meer beschouwend dan betogend.)quote:Op woensdag 14 december 2016 10:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo zou ik het artikel niet gelezen hebben?
De betreffende user heeft een zwak voor Rusland, en trekt dergelijke stukken daarom nogal slecht.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:20 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dan had je wel op de inhoud gereageerd, lijkt me, in plaats van een ad hominem. (En zo wereldschokkend is de analyse namelijk verder niet; meer beschouwend dan betogend.)
Net zoals haar eerdere analyse waarin ze een beurscrash (gevolgd door een gedeeltelijk herstel) voorspelde mocht Trump de verkiezing winnen...quote:Op woensdag 14 december 2016 10:20 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dan had je wel op de inhoud gereageerd, lijkt me, in plaats van een ad hominem. (En zo wereldschokkend is de analyse namelijk verder niet; meer beschouwend dan betogend.)
Hij zal wel een enorme klapper binnenhalen als blijkt dat Apple zijn productie terughaalt naar Amerika.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt je sowieso afvragen in hoeverre de overheid zich economische successen toe kan eigenen. Maar het beleid dat momenteel wordt gevoerd is in gang gezet door het kabinet Obama. Trump moet z'n eerste voorstel nog schrijven. Het lijkt mij dus wat te vroeg voor hem om successen te claimen.
Dat is pas een ad hominem.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De betreffende user heeft een zwak voor Rusland, en trekt dergelijke stukken daarom nogal slecht.
Dat heeft niets met dit artikel te maken.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Net zoals haar eerdere analyse waarin ze een beurscrash (gevolgd door een gedeeltelijk herstel) voorspelde mocht Trump de verkiezing winnen...
Nee, dat heeft te maken met Masha Gessen's inzicht, waar ik het over had.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:24 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat heeft niets met dit artikel te maken.
Dat is te kort door de bocht natuurlijk, maar de meeste effecten van beleid worden niet direct zichtbaar. Het ligt iets anders bij acute crisissituaties waarbij Bush en Obama financiële steun hebben gegeven aan banken en autofabrikanten. Dat heeft een direct effect, maar de vraag is daarbij ook of het op de lange termijn een positief of negatief effect gehad zou hebben.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:10 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Dus alles wat er de komende 4/8 jaar aan banen bijkomt en groei in economie is goed want alleen Obama heeft daarvoor gezorgd.
En als er toch wat misgaat is Trump de schuldige, en zal Obama er niets mee te maken hebben gehad.
Toch?
Geen idee. Weet niet wat de reden is achter dat eventuele besluit van Apple. Je kunt moeilijk elke investering die een bedrijf doet, toeschrijven aan de president.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:23 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Hij zal wel een enorme klapper binnenhalen als blijkt dat Apple zijn productie terughaalt naar Amerika.
Voor de werkgelegenheid maar natuurlijk ook imago-technisch voor het land en de president.
Klopt, maar daarom niet minder waar.quote:
Maar niet onwaar. Je schiet elke keer zwaar in de stress wanneer iemand Rusland kritisch benadert.quote:
Bollocks, ik heb geen probleem met kritiek op Rusland, wel met het soort pseudo-psychologische analyses die het Russische beleid "verklaren" als het gevolg van een persoonlijkheidsstoornis...quote:Op woensdag 14 december 2016 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar daarom niet minder waar.
Het stuk geeft inzicht in de modus operandi van Poetin. Dat er sprake is van een stoornis, zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bollocks, ik heb geen probleem met kritiek op Rusland, wel met het soort pseudo-psychologische analyses die het Russische beleid "verklaren" als het gevolg van een persoonlijkheidsstoornis...
Daarom begin je altijd consequent over de VS als iemand commentaar op Rusland heeft.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bollocks, ik heb geen probleem met kritiek op Rusland, wel met het soort pseudo-psychologische analyses die het Russische beleid "verklaren" als het gevolg van een persoonlijkheidsstoornis...
Je zult hier en daar wel wat beloften en toezeggingen gaan zien zoals die van IBM, maar de vraag is altijd hoeveel daar a) van waar wordt gemaakt en b) wat het bredere beleid is. IBM zegt namelijk simpelweg over de komende vier jaar '25.000 professionals aan te gaan nemen'. Dat zegt verder weinig. Alleen al met de vervangingsvraag redden ze dat volgens mij wel.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Weet niet wat de reden is achter dat eventuele besluit van Apple. Je kunt moeilijk elke investering die een bedrijf doet, toeschrijven aan de president.
Als je de onderdelen uit China laat komen en je laat het spul door een robot in de VS in elkaar schroeven is het 'Made in USA'.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
En zelfs als er concreet wordt toegezegd productie terug te verhuizen naar de VS, dan zijn bedrijven vaak nog wel gehaaid genoeg om constructies te ontwikkelen waarbij al het daadwerkelijke werk nog steeds in lagelonenlanden gebeurt en in de VS enkel nog het laatste stapje wordt gezet.
Apple zal weldra de prijzen verhogen.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
Daarnaast zal het minimumloon ook niet omhoog gaan, dus wie gaat die duurdere in de VS geproduceerde Apple-producten dan kopen?
Secretary of Interior: Ryan Zinketwitter:anussbaum1 twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 22:49:24Rick Perry would give Trump an energy sec who's championed #oil industry -- and #renewables: https://t.co/WxQWTyEfim via @bpolitics reageer retweet
Senior Policy Advisor: Stephen Millertwitter:jendlouhyhc twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 23:55:27Interior has broad-ranging role managing public lands & handling tribal policy. Coming from Montana, Zinke has been involved deeply in both. reageer retweet
Uiteindelijk gaat het bij het gros van de bedrijven maar om één ding, namelijk het creëeren van zoveel mogelijk aandeelhouderswaarde.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je de onderdelen uit China laat komen en je laat het spul door een robot in de VS in elkaar schroeven is het 'Made in USA'.
Veel banen levert het inderdaad niet op.
Het is ook een stukje psychologie.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je de onderdelen uit China laat komen en je laat het spul door een robot in de VS in elkaar schroeven is het 'Made in USA'.
Veel banen levert het inderdaad niet op.
Hangt er vanaf. Gaat Trump door als Obama en blijft de economie groeien is het het beleid van Obama geweest. Gaat hij alles omgooien en de economie klapt weer is het de fout van Trump.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:10 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Toch?
Bijzonder dat je het uit je vingers krijgt om te typen dat als het goed gaat het dankzij Obama is, en als het slecht gaat het dankzij Trump is.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Gaat Trump door als Obama en blijft de economie groeien is het het beleid van Obama geweest. Gaat hij alles omgooien en de economie klapt weer is het de fout van Trump.
Vanaf 20 janiari stopt de buck bij Trump. Als hij gaat lopen klooien met de economie om zijn vriendjes en familie te spekken kun je Obama daar niet de schuld van geven.
Beursgenoteerde bedrijven ja. familiebedrijven nee.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het bij het gros van de bedrijven maar om één ding, namelijk het creëeren van zoveel mogelijk aandeelhouderswaarde.
Dat staat er dan ook niet.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:16 schreef Zith het volgende:
[..]
Bijzonder dat je het uit je vingers krijgt om te typen dat als het goed gaat het dankzij Obama is, en als het slecht gaat het dankzij Trump is.
Familiebedrijven kunnen ook beursgenoteerd zijn. Zie bijvoorbeeld Wal-Mart.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Beursgenoteerde bedrijven ja. familiebedrijven nee.
Aangezien Trump nog geen president is en ook zijn voorgenomen economische beleid totaal onzeker is kun je besluiten van megabedrijven van vandaag niet op zijn konto schuiven. Die wachten echt wel tot er wat meer bekend is. Die gaan niet af op een tweets om miljardeninvesteringen te doen.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:16 schreef Zith het volgende:
[..]
Bijzonder dat je het uit je vingers krijgt om te typen dat als het goed gaat het dankzij Obama is, en als het slecht gaat het dankzij Trump is.
Dat is toch enkel wat je wilt lezen zodat je weer dom kan trollen?quote:Op woensdag 14 december 2016 12:16 schreef Zith het volgende:
[..]
het gaat dan ook prima door het beleid van Obama na de destructieve periode van Bush, of dit geopolitieke golfbewegingen zijn die precies het patroon van democraten en republikeinen in het witte huis volgen, kan puur toeval zijn ja.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:16 schreef Zith het volgende:
[..]
En de bedrijven waar het hier om gaat zijn nou niet echt familiebedrijven.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Beursgenoteerde bedrijven ja. familiebedrijven nee.
Dat is geen trollen hoor. Wel dom. Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is toch enkel wat je wilt lezen zodat je weer dom kan trollen?
Ja maar Hillary gaat naar de gevangenis en er komt ook wen Big Beautiful Wall! Believe me!quote:Op woensdag 14 december 2016 13:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De klimaatramp is zich in alle volledigheid aan het voltrekken. Vreselijk.
twitter:thehill twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 17:22:03Bill Gates: Trump resembles JFK in his potential to innovate https://t.co/dBnlMYNOE5 https://t.co/48gyBbPkEA reageer retweet
De muur zal wel helpen bij het voor 50+ Amerikanen in het binnenland van de VS belangrijkste gevolg van klimaatverandering (te weten, klimaatvluchtelingen).quote:Op woensdag 14 december 2016 14:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja maar Hillary gaat naar de gevangenis en er komt ook wen Big Beautiful Wall! Believe me!
Dat is toch ook wel iets waard?
Gaat hij luisteren naar Musk en Uber? Zelfrijdende electrische auto's zijn niet geweldig voor de werkgelegenheid van de bluecollars en de olieministers zullen ook niet staan te juichen.quote:
Als ik een vooruitstrevende ondernemer was zou ik ook in zo'n team gaan zitten, ook al zou ik het principeel oneens zijn met Trump. Door alleen maar vanaf de zijlijn te roepen dat het kut is wordt het sowieso niet beter. Dan kun je beter proberen invloed uit te oefenen door de man wat in te fluisteren.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:32 schreef hunter2011 het volgende:
Of gewoon: keep your friends close and your enemies closer?
Dat worden het sowieso, ik denk niet dat al die CEO's erop zitten te wachten hun baan op te geven om Trump een beetje te mogen adviseren.quote:
Misschien is Trump zo dom en slecht nog niet en zien mensen als Bill Gates, Elon Musk, en anderen, dat er positieve zaken kunnen worden gedaan onder een beleid dat niet aan elkaar hangt van corruptie, fraude en onderlinge afspraken van beroepspolitici en lobbyisten puur voor het eigen gewin.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:29 schreef Ludachrist het volgende:
Zo zo, dat hij Elon Musk zou weten te strikken had ik niet direct verwacht.
Het idee dat het beleid van Trump uit iets anders dan corruptie, fraude en onderlinge afspraken puur voor het eigen gewin aan elkaar hangt moet nog bewezen worden, lijkt mij.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Misschien is Trump zo dom en slecht nog niet en zien mensen als Bill Gates, Elon Musk, en anderen, dat er positieve zaken kunnen worden gedaan onder een beleid dat niet aan elkaar hangt van corruptie, fraude en onderlinge afspraken van beroepspolitici en lobbyisten puur voor het eigen gewin.
Of misschien weet de Fok circlejerk het beter en is Trump achterlijk en de duivel... oh wacht, daar komen de eerste reacties al.
Op het gebied waar ik verstand van heb zie ik hem achterlijke beslissingen maken. Dat er "goede zaken" gedaan kunnen worden betwist ik niet, maar sommige dingen zijn belangrijker dan dat.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Misschien is Trump zo dom en slecht nog niet en zien mensen als Bill Gates, Elon Musk, en anderen, dat er positieve zaken kunnen worden gedaan onder een beleid dat niet aan elkaar hangt van corruptie, fraude en onderlinge afspraken van beroepspolitici en lobbyisten puur voor het eigen gewin.
Of misschien weet de Fok circlejerk het beter en is Trump achterlijk en de duivel... oh wacht, daar komen de eerste reacties al.
Dat klopt helemaal.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het idee dat het beleid van Trump uit iets anders dan corruptie, fraude en onderlinge afspraken puur voor het eigen gewin aan elkaar hangt moet nog bewezen worden, lijkt mij.
+ Elon Musk.quote:Op maandag 12 december 2016 18:34 schreef antiderivative het volgende:
Er zal overigens woensdag een "Tech summit" georganiseerd worden door Trump en Peter Thiel (Silicon valley investeerder).
Geen idee wat er precies gaat gebeuren, maar o.a. Jeff Bezos (Amazon), Larry Page (Alphabet, Ex-google), Tim Cook (Apple), Sheryl Sandberg (Facebook), Satya Nadella (Microsoft), Chuck Robbins (Cisco), Ginni Rometty (IBM), Brian Krzanich (Intel), Safra Catz (Oracle) zijn de de namen die rondgaan en aanwezig zullen zijn,
Volgens mij zitten er een paar zeer machtige mensen behoorlijk tevreden voor zich uit te kijken. Denk aan een Poetin, aan wat Saudi-Arabische prinsen, aan de financiële elite, aan eigenaars van grote bedrijven, etcetera.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal.
Al heb ik daar wel goede hoop in. Er zijn een aantal zeer machtige mensen erg wanhopig aan het worden momenteel. Vandaar allemaal die rare fratsen om Trump nog proberen uit het witte huis te houden. Hertellingen, primen van het volk met #fakenews, BNW CIA Rusland crap, Faithless Electors, rellen, oproepen tot assassinatie, het verdwijnen van Clinton Foundation CEO Eric Braverman, Assange die al sinds 17 oct niet meer is gezien, Wikileaks lijkt ook gevallen te zijn (sinds 17oct hebben ze niks meer gesigned met hun PGP key), en nog meer van dat soort zaken. Maar natuurlijk zoals altijd wegkijken en blijven roepen dat het allemaal toeval is, en, je raadt het "it's a duck"!
Ben benieuwd of hij daar zit om goed te luisteren naar wat zij denken, of dat hij er net zo'n meeting van maakt als tijdens zijn Media Summit.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:56 schreef antiderivative het volgende:
Voor vandaag staat de 'Tech summit' gepland @ Trump Tower waarvan ik eerder al berichtte:
[..]
+ Elon Musk.
Ik denk niet dat Saudi-Arabië tevreden is. Die hadden Clinton volledig in de pocket.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens mij zitten er een paar zeer machtige mensen behoorlijk tevreden voor zich uit te kijken. Denk aan een Poetin, aan wat Saudi-Arabische prinsen, aan de financiële elite, aan eigenaars van grote bedrijven, etcetera.
Saudi-Arabië heeft maar een belang: olie. De chef van een van de grootste oliebedrijven ter wereld zit nu in de regering. Ik denk dat zij vooral tevreden zijn dat zaken als groene energie en dergelijke onder Trump op de lange baan worden geschoven, en dat fossiele energie vrij baan krijgt. Dan kunnen ze namelijk nog een tijdje geld verdienen.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Saudi-Arabië tevreden is. Die hadden Clinton volledig in de pocket.
Putin mag met recht tevreden zijn, tenminste geen gruwelijke warhawk als Clinton aan de macht.
Financiële elite had je ook voor bij Clinton moeten zijn met haar 250.000 speeches aan wallstreet met haar publieke mening, en private mening.
Bedrijven kunnen ook tevreden zijn, mocht Trump zijn beloftes waarmaken dan wordt de middenklasse van de VS weer rijker en stijgt de koopkracht, wat voor het bedrijfsleven natuurlijk zeer positief is.
Wat een wensdenken weerquote:Op woensdag 14 december 2016 15:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Saudi-Arabië tevreden is. Die hadden Clinton volledig in de pocket.
Putin mag met recht tevreden zijn, tenminste geen gruwelijke warhawk als Clinton aan de macht.
Financiële elite had je ook voor bij Clinton moeten zijn met haar $250.000 speeches aan wallstreet met haar publieke mening, en private mening.
Bedrijven kunnen ook tevreden zijn, mocht Trump zijn beloftes waarmaken dan wordt de middenklasse van de VS weer rijker en stijgt de koopkracht, wat voor het bedrijfsleven natuurlijk zeer positief is.
Ik verwacht niet het einde v/d wereld met Trump en ik liep ook niet achter Clinton aan, ik stelde alleen maar dat Clinton minder ongeschikt zou zijn voor dit ambt en die mening heb ik nog steeds.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:17 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Goh, en andersom is het niet wens/doemdenken natuurlijk.
Hoe onverwacht hypocriet
Ik zou niet weten waarom Bezos bang zou moeten zijn voor Trump, eigenlijk.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:20 schreef hunter2011 het volgende:
Jeff Bezos en Donald Trump, oei!
Ben benieuwd hoe dit gaat.
Volgens mij heeft de WAPO nog geen enkel positief bericht over Trump geschreven.
Een complete heksenjacht, wellicht is Bezos op het laatste moment verhinderd?
Hoe kom je erbij dat groene energie onder Trump op de lange baan wordt geschoven?quote:Op woensdag 14 december 2016 15:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Saudi-Arabië heeft maar een belang: olie. De chef van een van de grootste oliebedrijven ter wereld zit nu in de regering. Ik denk dat zij vooral tevreden zijn dat zaken als groene energie en dergelijke onder Trump op de lange baan worden geschoven, en dat fossiele energie vrij baan krijgt. Dan kunnen ze namelijk nog een tijdje geld verdienen.
Van zijn speeches weet ik niks. Hij was toen geen politicus en dus ook niet relevant.quote:Trump verdient meer per speech dan Clinton, trouwens. Hij toucheert ongeveer anderhalf miljoen per speech. Ik weet niet wat hij zegt in die speeches, maar dat Trump regelmatig andere dingen doet dan hij zegt verraadt toch ook bij hem een publieke en een private positie. Daar gaat het verder niet om, het gaat erom dat hij volop mensen van Goldman Sachs en Wall Street, toch de verpersoonlijking van de financiële elite, belangrijke plaatsen geeft in zijn regering. Volgens mij zijn er nog nooit zoveel bankiers aangesteld.
Omdat hij anders een boze tweet naar zijn hoofd krijgt! Met veel so unfair en dat soort teksten. Crooked Amazon.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom Bezos bang zou moeten zijn voor Trump, eigenlijk.
2 vraagjesquote:Op woensdag 14 december 2016 15:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik verwacht niet het einde v/d wereld met Trump en ik liep ook niet achter Clinton aan, ik stelde alleen maar dat Clinton minder ongeschikt zou zijn voor dit ambt en die mening heb ik nog steeds.
Maar om nu te stellen dat Trump zo anti-financiele elite is, is wel heel erg dom en naief maar dat zijn we inmiddels wel gewend van je
Dat Trump 6x zoveel voor een speech vraagt wil je zeker ook liever niet weten?
Precies, vanaf 20 januari gaat de teller lopen. Dan kan hij gewoon langzaamaan beoordeeld worden op allerlei ontwikkelingen. Zoals, economische groei, banengroei, inkomensongelijkheid, zorgpremies, aantal onverzekerden, CO2 uitstoot terugbrengen, beursprestaties ten opzichte van andere presidenten, kwaliteit van onderwijs, kwaliteit van infrastructuur, groei van de staatsschuld en alle dingen die hij beloofd heeft tijdens zijn campagne.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vanaf 20 janiari stopt de buck bij Trump. Als hij gaat lopen klooien met de economie om zijn vriendjes en familie te spekken kun je Obama daar niet de schuld van geven.
Voornamelijk omdat het "unleashen" van alle fossiele brandstoffen in Amerika in zijn programma staat, omdat hij mensen als Tillerson en Perry aanstelt in zijn regering en mensen als Musk slechts een van de 19 adviseurs in een of ander adviesraadje voor de economie zijn, omdat hij die Keystone XL-pijpleiding weer open wil gooien, dat soort dingen. Gates heeft hij verder niet aangetrokken hoor, daar heeft hij gewoon mee gesproken.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:23 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat groene energie onder Trump op de lange baan wordt geschoven?
Het aantrekken van Gates en Musk zegt mij toch iets anders.
Lekker makkelijk. Trump is nooit politicus geweest, mogen we hem nu nergens meer op aanspreken voor hij mee ging doen aan de race?quote:Van zijn speeches weet ik niks. Hij was toen geen politicus en dus ook niet relevant.
Is er ooit een president geweest die heeft gezegd dat hij ging proberen zoveel mogelijk ongekwalificeerde mensen op belangrijke posten te zetten?quote:Wat hij wel altijd heeft gezegd is dat hij de juist gekwalificeerde mensen op de juiste plekken gaat proberen te zetten.
En daar kun je hem prima op beoordelen. Zijn keuzes. Die lijken voornamelijk in het voordeel van de elite uit te vallen.quote:Er valt dus tot nu toe iets voor te zeggen, al zitten er hier en daar wat dubieuze keuzes tussen.
Slim, maar ik denk dat die dekselse elite dat wel door heeft hoor. Of denk je dat The Donald ze zo eens vraagt van 'zeg, wat is eigenlijk een enorme fout binnen de elite waar niemand vanaf weet maar waar ze jullie zomaar kapot mee kunnen maken? Oh ja nee ik vraag dat voor een vriend'.quote:Hij heeft overigens ook geroepen dat hij de ervaring van de zittende elite tegen hun gaat gebruiken.
We gaan het meemaken.quote:Ik kan niet in de toekomst kijken, maar tot nu toe ben ik nog steeds van mening dat Trump de minst kwade van de 2 keuzes is geweest.
Machtige mensen als Jill Stein en een paar figuren op Twitter, bedoel je dan?quote:We zullen zien. Het feit dat er heel wat machtige mensen erg onrustig worden en allemaal fratsen zijn uit aan het halen stemt mij in ieder geval al gerust
Neuh, hij Twittert nu vooral.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
2 vraagjes
Wanneer zijn die speeches van Trump gehouden?
Houdt hij nog steeds deze speeches?
Gates is na zijn eerste ontmoeting met Trump niet direct negatief over de beste manquote:Op woensdag 14 december 2016 15:17 schreef Chewie het volgende:
En ook blij zijn als Gates en Musk zich niet negatief uitlaten over Trump, nee dat zal je bij elke net gekozen leider niet snel zien, je gaat dan niet publiekelijk melden dat je er tegenop ziet om 4 jaar met een mafklapper die vaker van mening verandert dan een gemiddeld persoon het toilet bezoekt moet samenwerken.
Mwoah, het beleid van Clinton viel redelijk makkelijk te voorspellen. Dat zou in grote lijnen een voortzetting zijn geweest van de keuzes die Obama heeft gemaakt.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:17 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Goh, en andersom is het niet wens/doemdenken natuurlijk.
Hoe onverwacht hypocriet
Aangezien de antwoorden lang op zich laten wachten, waarschijnlijk omdat ze niet passen in de narrative van een bepaalde groep hier, zal ik ze zelf beantwoorden.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, hij Twittert nu vooral.
Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 14 december 2016 15:43 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Aangezien de antwoorden lang op zich laten wachten, waarschijnlijk omdat ze niet passen in de narrative van een bepaalde groep hier, zal ik ze zelf beantwoorden.
Dubbel fout. Ook in de jaren daarna gaf hij gewoon speeches. Of hij daar zoveel voor kreeg weet ik niet, maar hij heeft altijd getourd in het circuit. Tevens heeft Trump in 2000 een gooi gedaan naar het presidentschap, dus hij had er ook voor 2007 al wel interesse in.quote:Speeches van Trump waren uit 2006 en 2007. Laaaaaaaaaaaaaaang voordat Trump ook maar enige interesse had om President te worden.
Hillary gaf haar speeches aan Goldman Sachs ook toen ze niet in functie was, want die waren in de 2e helft van 2013. Toen was ze al gestopt op State. Best geniaal voor een burger om zoveel geld te krijgen voor een speech, dacht ik.quote:Als zakenman een geniale zet om zoveel te kunnen vragen voor een speech terwijl er geen politieke invloed kon worden gekocht. Hooguit wat invloeden in het bedrijfsleven, opdrachten e.d.
Trump is altijd rijk en beroemd geweest, de speeches kunnen heel makkelijk gezien worden als het kopen van invloed bij Trump persoonlijk. Ook Trump heeft geen transcripts vrijgegeven van zijn jarenlange carriére in het spreekcircuit. Dat is ook niet zo gek, want waarom zou je transcripts vrijgeven van speeches in een privé-omgeving? Uiteraard is dat allemaal geen probleem meer als die man vervolgens daadwerkelijk president wordt, want ja, hij was toen geen politicus he.quote:En dit is het verschil met Clinton, de Clinton's zijn altijd beroepspolitici geweest, de speeches kunnen heel makkelijk worden gezien als het kopen van politieke invloed, speeches die de Clintons jarenlang hebben gehouden. Speeches waarvoor geen transcripts werden vrijgegeven en waarbij het nog de vraag is of (een aantal van) die speeches uberhaupt echt hebben plaatsgevonden en niet gewoon verkapte donaties waren.
Uiteraard.quote:Uiteraard zien jullie dit anders
Ik denk niet dat Trump Saudi-Arabië hard wil aanpakken. Hij heeft tijdens zijn run 8 nieuwe bedrijven daar gevestigd.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ja nee ja dat klopt wel maar als we dat nou negeren dan lijkt het van niet. Winning!quote:Op woensdag 14 december 2016 15:59 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Trump Saudi-Arabië hard wil aanpakken. Hij heeft tijdens zijn run 8 nieuwe bedrijven daar gevestigd.
Ik weet niet of Trump iemand als 'vijand' ziet. Afgezien van Rosie wellicht, dat lijkt vrij persoonlijk. Maar waarschijnlijk niet als het gaat over personen die wat kwaliteit hebben.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:32 schreef hunter2011 het volgende:
Indra Nooyi van PepsiCo die was toch gigantisch anti-Trump wat resulteerde in een boycot van Pepsi door Trump supporters?
Is wel interessant dat Trump de ballen heeft om ook met zijn "vijanden" samen te werken.
Of gewoon: keep your friends close and your enemies closer?
Zijn vete met de NYT, CNN en WaPo doet mij iets anders vermoeden.quote:Op woensdag 14 december 2016 16:23 schreef antiderivative het volgende:
Ik weet niet of Trump iemand als 'vijand' ziet. Afgezien van Rosie wellicht, dat lijkt vrij persoonlijk. Maar waarschijnlijk niet als het gaat over personen die wat kwaliteit hebben.
Gates heeft ongetwijfeld een hekel aan Trump, maar is sluw genoeg om veren in zijn kontje te stoppen wanneer nodig. Als er iets voorspelbaars aan Trump's onvoorspelbaarheid is, is het wel dat het goed toeven is in zijn nabijheid als je hem prijst. De enige manier om dingen voor het klimaat en ontwikkelingshulp gedaan te krijgen in de komende regering is door poeslief tegen Trump te zijn zodat hij ' een open mind' houdt...quote:Op woensdag 14 december 2016 14:05 schreef antiderivative het volgende:
Bill Gates na zijn ontmoeting met Trump gisteren:[ afbeelding ]twitter:thehill twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 17:22:03Bill Gates: Trump resembles JFK in his potential to innovate https://t.co/dBnlMYNOE5 https://t.co/48gyBbPkEA reageer retweet
quote:WASHINGTON (Reuters) - The U.S. Energy Department said on Tuesday it will not comply with a request from President-elect Donald Trump's Energy Department transition team for the names of people who have worked on climate change and the professional society memberships of lab workers.
Is dit de eerste keer dat de ambtenaren hem de vinger geven? Ik benieuwd naar zijn rant op twitter straks.quote:Op woensdag 14 december 2016 16:57 schreef xpompompomx het volgende:
Energy Department Refuses Trump's Request for Names on Climate Change
[..]
http://www.politico.com/s(...)visions-tower-232607quote:Donald Trump’s White House-in-waiting is already being roiled by divisions, with the conservative outsiders who helped power his historic victory colliding with a Republican Party establishment muscling its way in.
Insiders paint a picture of constant score-keeping and simmering suspicion within Trump world — one even called it “vitriolic.” And they foresee incoming White House chief of staff Reince Priebus, the party stalwart, and chief strategist Steve Bannon, the populist firebrand, headed for an inevitable clash.[...]
Vergeten te melden:quote:Op woensdag 14 december 2016 14:28 schreef antiderivative het volgende:
Trump adds 3 to his team of 16 business advisers: Travis Kalanick, CEO of Uber; Elon Musk, CEO of Tesla; Indra Nooyi, CEO of PepsiCo.
[ afbeelding ]
quote:"The nation and all of our freedoms hang by a thread, and the military apparatus of this country is about to be handed over to scum! Who are beholden to scum! Russian scum!"
"As things are today, January 20th will not be an inauguration, but rather the end of the United States as an independent country"
"It will not be a peaceful change of power. It will be a usurpation, and the usurper has no validity, no credibility and no authority under the Constitution.”
Blame everything on the Russians.quote:Op woensdag 14 december 2016 17:55 schreef crystal_meth het volgende:
Olberman's (ex-MSNBC) reactie al gepost?
[..]
http://www.salon.com/2016(...)ng-into-white-house/quote:Federal government orders Donald Trump give up his D.C. hotel before moving into White House
In 2013, the General Services Administration leased Washington D.C.’s historic Post Office Pavilion to the Trump Organization for $180 million. The Trump International Hotel was soon used as the backdrop for a number of events during Donald Trump’s presidential campaign. Now, the federal government is ordering the president-elect give up his ownership stake in the luxury hotel before his inauguration.
Four Democratic lawmakers, part of the House Oversight Committee, say the GSA told them Trump would breach his 60-year hotel lease “the moment he takes office” unless he fully divests his interests in it. As the lawmakers noted in a letter to the GSA administrator first reported by BuzzFeed News, the Trump Organization’s lease with the GSA makes clear that “no . . . elected official of the Government of the United States . . . shall be admitted to any share or part of this Lease, or to any benefit that may arise therefrom.”
Met tot nu toe hetzelfde resultaat als wanneer ik zou proberen te gaan schansspringen.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:23 schreef Refragmental het volgende:
Wat hij wel altijd heeft gezegd is dat hij de juist gekwalificeerde mensen op de juiste plekken gaat proberen te zetten.
Trump wordt gewoon de bitch van Putin, hij heeft het zelf alleen nog niet door.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:03 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Blame everything on the Russians.
quote:Op woensdag 14 december 2016 18:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Met tot nu toe hetzelfde resultaat als wanneer ik zou proberen te gaan schansspringen.
En de Britten dan? Die zijn al jaren bezig de bitch van de VS te zijn. Wat moeten die nu doen?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Trump wordt gewoon de bitch van Putin, hij heeft het zelf alleen nog niet door.
Keep calm and carry on?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de Britten dan? Die zijn al jaren bezig de bitch van de VS te zijn. Wat moeten die nu doen?
Die indianen hebben low energy! LOW ENERGY! En ook geen stamina ondanks dat ze staan te vernikkelen daar.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:55 schreef Dagonet het volgende:
Ah, gelukkig. Rick Perry, beoogd minister van energie (zonder enige ervaring of feeling) zit in de raad van bestuur van het bedrijf dat de NDAPL wil bouwen. Dus het is nu wel zeker dat die er toch komt. Jammer Indianen, hadden jullie maar blank moeten zijn.
Eric Schmidt (Google) is er ookquote:Op woensdag 14 december 2016 14:56 schreef antiderivative het volgende:
Voor vandaag staat de 'Tech summit' gepland @ Trump Tower waarvan ik eerder al berichtte:
Geen idee wat er precies gaat gebeuren, maar o.a. Jeff Bezos (Amazon), Larry Page (Alphabet, Ex-google), Tim Cook (Apple), Sheryl Sandberg (Facebook), Satya Nadella (Microsoft), Chuck Robbins (Cisco), Ginni Rometty (IBM), Brian Krzanich (Intel), Safra Catz (Oracle) zijn de de namen die rondgaan en aanwezig zullen zijn,
+ Elon Musk (Tesla/Space X)
Sciencemag:quote:Op woensdag 14 december 2016 18:55 schreef Dagonet het volgende:
Ah, gelukkig. Rick Perry, beoogd minister van energie (zonder enige ervaring of feeling)
President-elect Trump’s Native American Affairs Coalition announced plans this week to kill a federal policy that prevented tribal councils from engaging in resource development on tribal lands, a welcome shift from the Obama administration's policy of broadly limiting resource development on federal land.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die indianen hebben low energy! LOW ENERGY! En ook geen stamina ondanks dat ze staan te vernikkelen daar.
terug naar de kralen en spiegeltjes dus zo ongeveerquote:Op woensdag 14 december 2016 19:18 schreef antiderivative het volgende:
[..]
President-elect Trump’s Native American Affairs Coalition announced plans this week to kill a federal policy that prevented tribal councils from engaging in resource development on tribal lands, a welcome shift from the Obama administration's policy of broadly limiting resource development on federal land.
http://thehill.com/blogs/(...)s-out-of-tribal-land
Ofwel koop een paar man om en die pijpleiding komt er.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:18 schreef antiderivative het volgende:
[..]
President-elect Trump’s Native American Affairs Coalition announced plans this week to kill a federal policy that prevented tribal councils from engaging in resource development on tribal lands, a welcome shift from the Obama administration's policy of broadly limiting resource development on federal land.
http://thehill.com/blogs/(...)s-out-of-tribal-land
Poetin heeft een hoge olieprijs nodig, als Trump inderdaad vol inzet op de winning van olie kan Vladimir het lachen snel vergaan.quote:Op woensdag 14 december 2016 14:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens mij zitten er een paar zeer machtige mensen behoorlijk tevreden voor zich uit te kijken. Denk aan een Poetin, aan wat Saudi-Arabische prinsen, aan de financiële elite, aan eigenaars van grote bedrijven, etcetera.
quote:Op woensdag 14 december 2016 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ofwel koop een paar man om en die pijpleiding komt er.
Grappig,quote:Op woensdag 14 december 2016 19:27 schreef Re het volgende:
[..]
terug naar de kralen en spiegeltjes dus zo ongeveer
En dat allemaal dankzij niemand minder dan Vladimir Poetinquote:Op woensdag 14 december 2016 19:57 schreef Zith het volgende:
Al met al een slechte weekje dus voor zuurhypocriet links.
Beurzen zetten de stijging sinds Trump's overwinning voort naar nieuwe records, tech-pioneers worden trumpadviseur en Bill Gates vergelijkt hem met JFK, Trump ziet in Taiwan een vrij land, nieuwe aanstellingen die relaties met een voormalige aartsvijand kunnen verbeteren, wil Indianen weer verantwoordelijkheid geven over hun eigen tribal lands, de recount gaf Trump nog meer stemmen en Trump laat zien dat hij niet onvoorwaardelijk het militair industrieel complex gaat blijven steunen.
Maar Trump is slecht en de fok trekcirkel vindt de CIA en het militair industrieel complex nu helemaal te gek!quote:Op woensdag 14 december 2016 19:57 schreef Zith het volgende:
Beurzen zetten de stijging sinds Trump's overwinning voort naar nieuwe records, tech-pioneers worden trumpadviseur en Bill Gates vergelijkt hem met JFK, Trump ziet in Taiwan een vrij land, nieuwe aanstellingen die relaties met een voormalige aartsvijand kunnen verbeteren, wil Indianen weer verantwoordelijkheid geven over hun eigen tribal lands, de recount gaf Trump nog meer stemmen en Trump laat zien dat hij niet onvoorwaardelijk het militair industrieel complex gaat blijven steunen.
Flink investeren en vier-vijf generaals en John "bomb Teheran" Bolton in je regering stoppen wil nog niet zeggen dat eh, nou, eh, dinges en zo. Maar Hillary Clinton is een warhawk!quote:Op woensdag 14 december 2016 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
Trump wil, zo begreep ik, fors investeren in Defensie. 'Make the military great again', enzo. Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij het 'militair industrieel complex' onvoorwaardelijk gaat steunen, maar ik stel mij zo voor dat een dergelijk voornemen op instemmend geknik kan rekenen bij wapenleveranciers.
Je bent bekend met Trumps plannen rondom defensie, zie ik.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:05 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Maar Trump is slecht en de fok trekcirkel vindt de CIA en het militair industrieel complex nu helemaal te gek!
Rusland!
En dat Bill Gates niet woedend het hotel van Trump uit is gestormd, betekent ongetwijfeld dat we te maken hebben met de beste president aller tijden.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Flink investeren en vier-vijf generaals en John "bomb Teheran" Bolton in je regering stoppen wil nog niet zeggen dat eh, nou, eh, dinges en zo. Maar Hillary Clinton is een warhawk!
quote:Op woensdag 14 december 2016 19:17 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Sciencemag:
Texas is also the nation’s leading generator of wind power, a renewable technology that he promoted heavily during his 14 years in office. “He created an environment conducive to economic investment through robust infrastructure and competitive power markets that allowed new technologies to enter. The Texas model under Gov. Perry’s leadership enabled the growth of low-cost wind energy that made the grid more ldiverse and reliable while saving consumers money,” notes Tom Kiernan, CEO of the American Wind Energy Association in Washington, D.C., which lobbies for the wind industry.
DOE’s renewable energy program is frequently a target of Republicans from oil and gas states. But Perry’s support for the technology may not actually represent a clash of political ideologies. “I found him to be interested in scientific research and technical innovation and to be willing to support investment in them,” says Larry Faulkner, a professor of chemistry and president emeritus of the University of Texas in Austin, whose term overlapped with Perry’s tenure as governor. “His interest was usually driven by the possibilities for economic opportunity for the state, which is not surprising for a governor.”
Dat betekent vooral dat Bannon zijn waffel hield over de Bill & Melinda Gates Foundation.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat Bill Gates niet woedend het hotel van Trump uit is gestormd, betekent ongetwijfeld dat we te maken hebben met de beste president aller tijden.
De stijging vanaf Obama's overwinning was vele malen hoger.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:57 schreef Zith het volgende:
Beurzen zetten de stijging sinds Trump's overwinning voort naar nieuwe records,
Gates zag in hem het potentieel om verandering teweeg te brengen zoals Kennedy, niet Trump = JFK.quote:tech-pioneers worden trumpadviseur en Bill Gates vergelijkt hem met JFK,
En gooit daarmee decennia aan diplomatieke betrekkingen met één van de grote wereldspelers de vuilnisbak in.quote:Trump ziet in Taiwan een vrij land,
Vooralsnog is hij vooral uit op het verrijken van zichzelf en een select klein groepje.quote:nieuwe aanstellingen die relaties met een voormalige aartsvijand kunnen verbeteren, wil Indianen weer verantwoordelijkheid geven over hun eigen tribal lands, de recount gaf Trump nog meer stemmen en Trump laat zien dat hij niet onvoorwaardelijk het militair industrieel complex gaat blijven steunen.
quote:Op woensdag 14 december 2016 19:57 schreef Zith het volgende:
wil Indianen weer verantwoordelijkheid geven over hun eigen tribal lands
Snap eerlijk gezegd ook niet wat er mis is met gereserveerde stoelen voor de pers.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:36 schreef Dagonet het volgende:
Ze gaan het in het Witte Huis anders doen met de pers, aldus Priebus. Niet meer van die verachtelijke gereserveerde stoelen die Obama had ingesteld.
Tijdreiziger Obama dan wel natuurlijk, aangezien vaste plekken voor WH correspondenten al enkele decennia bestaan.
Zelfs nu nog liegen en bedriegen over de meest miniscule dingen. Zielig wel. Pathologisch ook.
Tja, dan snap je niet wat voor walgelijke dingen de MSM doet met hun waarheidsvinding.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap eerlijk gezegd ook niet wat er mis is met gereserveerde stoelen voor de pers.
Het heeft wel te maken met een pikorde, dat dan weer wel, waar je zit is vaak een teken van hoe serieus je genomen wordt.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap eerlijk gezegd ook niet wat er mis is met gereserveerde stoelen voor de pers.
Het ene nieuwsmedium is dan ook het andere niet.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het heeft wel te maken met een pikorde, dat dan weer wel, waar je zit is vaak een teken van hoe serieus je genomen wordt.
Maar de hele boel vrijgeven voor een free for all, dat zorgt alleen voor chaos.
Geen idee, hij liep ook te klagen dat het mundane en boring was. Dus misschien een realityserie wie er waar mag zitten.quote:
Die zitten er nu niet iig, maar wie gooien ze er dan uit.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ene nieuwsmedium is dan ook het andere niet.
Maar wellicht willen ze de jongens van Breitbart de kans bieden om vooraan te zitten.
#FakeNews?quote:Op woensdag 14 december 2016 20:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De stijging vanaf Obama's overwinning was vele malen hoger.
Daarom staat er 'vergelijkt'quote:[..]
Gates zag in hem het potentieel om verandering teweeg te brengen zoals Kennedy, niet Trump = JFK.
En je zag dezelfde users die het oh-zo-stom van Trump vonden het helemaal geweldig vinden toen een duitse minister en haar delegatie weigerden een hoofddoek te dragen in Saudi-Arabie. Toen was er oppeens geen sprake meer van het gebruikelijke riedeltje diplomatiek / real politics / economische belangen. Nee, het was een geweldige actie om een punt te maken tegen het dictatoriale regime.quote:[..]
En gooit daarmee decennia aan diplomatieke betrekkingen met één van de grote wereldspelers de vuilnisbak in.
Oei, vreselijk ja dat moment dat je erachter komt dat natives net mensen zijnquote:
Niet om het een of ander, maar een beetje overheid stelt regels op voor elke vierkante meter binnen de eigen landsgrenzen.quote:Op woensdag 14 december 2016 22:05 schreef Zith het volgende:
[..]
Oei, vreselijk ja dat moment dat je erachter komt dat natives net mensen zijn
Nee, beter dat de overheid regels stelt op hoever ze zich mogen ontwikkelen in hun eigen gebied., omdat ze anders zijn.
Klopt, zo zal Trumpy dat ook doen.quote:Op woensdag 14 december 2016 22:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar een beetje overheid stelt regels op voor elke vierkante meter binnen de eigen landsgrenzen.
Trek jij je wel eens af op Trump?quote:
Wat vind jij ervan dat blanke mensen een minderheid worden in Amerika en straks in Europa?quote:Op woensdag 14 december 2016 22:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trek jij je wel eens af op Trump?
Heb je goed onderbouwde bronnen van dit soort scenario's?quote:Op woensdag 14 december 2016 22:13 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Wat vind jij ervan dat blanke mensen een minderheid worden in Amerika en straks in Europa?
Stormfront.org.quote:Op woensdag 14 december 2016 22:18 schreef Falco het volgende:
[..]
Heb je goed onderbouwde bronnen van dit soort scenario's?
quote:Op woensdag 14 december 2016 22:13 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Wat vind jij ervan dat blanke mensen een minderheid worden in Amerika en straks in Europa?
Foei!quote:Op woensdag 14 december 2016 22:05 schreef Zith het volgende:
[..]
Oei, vreselijk ja dat moment dat je erachter komt dat natives net mensen zijn
Nee, beter dat de overheid regels stelt op hoever ze zich mogen ontwikkelen in hun eigen gebied., omdat ze anders zijn.
http://www.usnews.com/new(...)rity-majority-nationquote:Op woensdag 14 december 2016 22:18 schreef Falco het volgende:
[..]
Heb je goed onderbouwde bronnen van dit soort scenario's?
Hispanics zijn ook gewoon blank natuurlijk.quote:
Maar katholiek en ze spreken oegablablataal. En ze laten hun auto's op en neer stuiteren.quote:Op woensdag 14 december 2016 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hispanics zijn ook gewoon blank natuurlijk.
Hispanics kunnen alle kleuren hebben, maar grotendeels zijn het kleurlingen. Een mix tussen blank, zwart en oorspronkelijke bewoners.quote:Op woensdag 14 december 2016 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hispanics zijn ook gewoon blank natuurlijk.
Taco taco, burrito burrito, taco flavored kisses!quote:Op woensdag 14 december 2016 22:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar katholiek en ze spreken oegablablataal. En ze laten hun auto's op en neer stuiteren.
Ze blijven hoe dan ook de grootste groep, of veeg je alles op een niet-blank hoop en vind je het dan wel genoeg?quote:Op woensdag 14 december 2016 22:13 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat een autochtone bevolking in amper 100 jaar tijd grotendeels weggevaagd wordt en gereduceerd tot wellicht 20-30 procent van de bevolking maakt me boos en angstig. Mocht dit bij een willekeurige andere bevolkingsgroep gebeuren zou men moord en brand roepen, maar blanke mensen zijn natuurlijk zelf racistisch en je mag niet een speciale band hebben met je eigen cultuur en bevolking.quote:Op woensdag 14 december 2016 22:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ze blijven hoe dan ook de grootste groep, of veeg je alles op een niet-blank hoop en vind je het dan wel genoeg?
Het zijn vooraleer afstammelingen van de Spanjaarden. Net als de Italiaanse Amerikanen in de VS hun roots in Italië hebben.quote:Op woensdag 14 december 2016 22:43 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Hispanics kunnen alle kleuren hebben, maar grotendeels zijn het kleurlingen. Een mix tussen blank, zwart en oorspronkelijke bewoners.
De autochtone bevolking is in de VS grotendeels uitgeroeid.quote:Op woensdag 14 december 2016 22:49 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat een autochtone bevolking in amper 100 jaar tijd grotendeels weggevaagd wordt en gereduceerd tot wellicht 20-30 procent van de bevolking maakt me boos en angstig. Mocht dit bij een willekeurige andere bevolkingsgroep gebeuren zou men moord en brand roepen, maar blanke mensen zijn natuurlijk zelf racistisch en je mag niet een speciale band hebben met je eigen cultuur en bevolking.
In 1550 zou dit verhaal realistisch zijn voor de inheemse Indianen. Alleen werden zij gereduceerd naar 10% van de oorspronkelijke bevolking.quote:Op woensdag 14 december 2016 22:49 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat een autochtone bevolking in amper 100 jaar tijd grotendeels weggevaagd wordt en gereduceerd tot wellicht 20-30 procent van de bevolking maakt me boos en angstig. Mocht dit bij een willekeurige andere bevolkingsgroep gebeuren zou men moord en brand roepen, maar blanke mensen zijn natuurlijk zelf racistisch en je mag niet een speciale band hebben met je eigen cultuur en bevolking.
Klopt, de dinosaurussen zijn helaas lang geleden overleden.quote:Op woensdag 14 december 2016 22:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
De autochtone bevolking is in de VS grotendeels uitgeroeid.
Afro-Amerikanen zijn ook autochtoon? Net als de Latino-bevolking van het zuidwestelijke deel van Amerika die er al eeuwen lang zijn. We hebben het nu over de grote influx aan Latino's die Amerika overspoelt.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:02 schreef OMG het volgende:
Dus als de blanke bevolking ergens maar lang genoeg is, dan worden die vanzelf autochtoon. Behalve mensen met een kleurtje, zoals afro-amerikanen of marokkanen of wat dan ook, die moet het liefst zo raar mogelijk blijven worden behandeld en zo snel mogelijk op een boot terug naar Afrika of waar dan ook. Check.
Je kan er ook voor kiezen minder zwart/wit te denken, dan hoef je minder angstig te zijn.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:06 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Afro-Amerikanen zijn ook autochtoon? Net als de Latino-bevolking van het zuidwestelijke deel van Amerika die er al eeuwen lang zijn. We hebben het nu over de grote influx aan Latino's die Amerika overspoelt.
Marokkanen zal ik never nooit niet als autochtoon zien. Gaat niet gebeuren. Crimineel, Islamitisch ( wat ik al een verachtelijk geloof vind ), andere botsende cultuur, normen en waarden, hekel aan Nederlanders en alles wat westers is, slecht geïntegreerd, spreekt de taal slecht, zitten vaak in de uitkering. Need to say more? Dat volk mag zichzelf eerst weleens een flinke schop onder de kont geven.
quote:Op woensdag 14 december 2016 11:17 schreef antiderivative het volgende:
Benoemingen in de laatste 12 uur zijn dus:
Secretary of Interior: Ryan Zinke
quote:Zinke served as a U.S. Navy SEAL from 1986 to 2008, retiring at the rank of Commander.
Zinke graduated from Basic Underwater Demolition/SEAL training class 136 in February 1986 and subsequently served with SEAL TEAM ONE from 1986 to 1988.
His next assignment was as a First Phase Officer of BUD/S before serving with United States Naval Special Warfare Development Group (NSWDG) from 1991 to 1993.
Zinke then served as a Plans officer for Commander in Chief, U.S. Naval Forces, Europe (CINCUSNAVEUR) and served a second tour with NSWDG as team leader and operations officer from 1996 to 1999. From 1999 to 2001, Zinke served as executive officer (XO) for the Naval Special Warfare Unit Two. His next assignment was as executive officer, Naval Special Warfare Center from 2001 to 2004.
In 2004, Zinke was named the deputy and acting commander of Combined Joint Special Operations Task Force–Arabian Peninsula. In this capacity, Zinke led a force of more than 3,500 Special Operations personnel in Iraq.
Zinke was awarded two Bronze Stars for meritorious service in a combat zone, four Meritorious Service Medals, two Joint Service Commendation Medals, two Defense Meritorious Service Medals, and an Army Commendation Medal.
Following his tours in Iraq, Zinke was selected to establish the Naval Special Warfare Advanced Training Command, where he served as “Dean” of the Naval Special Warfare graduate school until his retirement from active duty in 2008.
Lekker relevant ook voor dit topic, doe dat Marokkanengezeik eens ergens anders.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:06 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Marokkanen zal ik never nooit niet als autochtoon zien. Gaat niet gebeuren. Crimineel, Islamitisch ( wat ik al een verachtelijk geloof vind ), andere botsende cultuur, normen en waarden, hekel aan Nederlanders en alles wat westers is, slecht geïntegreerd, spreekt de taal slecht, zitten vaak in de uitkering. Need to say more? Dat volk mag zichzelf eerst weleens een flinke schop onder de kont geven.
Mij best, ik ben er echter niet over begonnen.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lekker relevant ook voor dit topic, doe dat Marokkanengezeik eens ergens anders.
Dat was een beetje mijn schuld, aangezien ik die nationaliteit aanhaalde, maar geeft wel 24Fan's aparte beeld weer over hoe welke bevolkingsgroep waar op de wereld wel of niet autochtoon zou zijn.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lekker relevant ook voor dit topic, doe dat Marokkanengezeik eens ergens anders.
Afro-Amerikanen zijn inderdaad net zo autochtoon en in veel gevallen zelfs autochtoner dan blanke Amerikanen. Migratie vanuit Europa naar de VS was tot ver in de 20e eeuw vrij fors.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:06 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Afro-Amerikanen zijn ook autochtoon? Net als de Latino-bevolking van het zuidwestelijke deel van Amerika die er al eeuwen lang zijn. We hebben het nu over de grote influx aan Latino's die Amerika overspoelt.
"Ja maar hullie begon.."quote:Op woensdag 14 december 2016 23:16 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Mij best, ik ben er echter niet over begonnen.
Behalve Obama dan, zijn vader kwam nog gewoon uit Kenia.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Afro-Amerikanen zijn inderdaad net zo autochtoon en in veel gevallen zelfs autochtoner dan blanke Amerikanen. Migratie vanuit Europa naar de VS was tot ver in de 20e eeuw vrij fors.
quote:Op woensdag 14 december 2016 23:02 schreef OMG het volgende:
Dus als de blanke bevolking ergens maar lang genoeg is, dan worden die vanzelf autochtoon. Behalve mensen met een kleurtje, zoals afro-amerikanen of marokkanen of wat dan ook, die moet het liefst zo raar mogelijk blijven worden behandeld en zo snel mogelijk op een boot terug naar Afrika of waar dan ook. Check.
Voortaan je bril maar even op zetten, vriend. Voordat je bijdehand gaat doen.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
"Ja maar hullie begon.."
Een discussie over de legitimiteit van oorspronkelijke Amerikanen t.o.v. Europese kolonisten vind ik al een beetje "meh" maar op het randje. Er Marokkanen bijslepen (waar niemand anders iets over zei) hoort hier echter gewoon absoluut niet.
Ah. Nou, dan hoef je het stukje tussen de haakjes niet meer te lezen.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:22 schreef 24Fan het volgende:
[..]
[..]
Voortaan je bril maar even op zetten, vriend. Voordat je bijdehand gaat doen.
twitter:juliaioffe twitterde op woensdag 14-12-2016 om 21:47:25Either Trump is fucking his daughter or he's shirking nepotism laws. Which is worse? https://t.co/0Fo8vDKcDC reageer retweet
Lekker belangrijk vergeleken met of Trump door het Kremlin aan de macht is gekomen.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:28 schreef hunter2011 het volgende:
Wow, vraag me af of Politico trots is op zo'n journaliste...twitter:juliaioffe twitterde op woensdag 14-12-2016 om 21:47:25Either Trump is fucking his daughter or he's shirking nepotism laws. Which is worse? https://t.co/0Fo8vDKcDC reageer retweet
Tikkeltje banaal maar terecht dat daar vraagtekens bij worden geplaatst.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:28 schreef hunter2011 het volgende:
Wow, vraag me af of Politico trots is op zo'n journaliste...twitter:juliaioffe twitterde op woensdag 14-12-2016 om 21:47:25Either Trump is fucking his daughter or he's shirking nepotism laws. Which is worse? https://t.co/0Fo8vDKcDC reageer retweet
Vraag me af hoe de MSM zou reageren als een jourmalist zoiets zou zeggen over Obama en zijn 2 dochters.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Lekker belangrijk vergeleken met of Trump door het Kremlin aan de macht is gekomen.
Of ie nou z'n vrouw of z'n dochter meeneemt het Witte Huis in, dat maakt toch niet zoveel uit? Als z'n vrouw straks echt helemaal niets gaat doen qua functie kan het mijn inziens geen kwaad als Ivanka de East Wing bestiert.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tikkeltje banaal maar terecht dat daar vraagtekens bij worden geplaatst?
En ontslagen.quote:Op woensdag 14 december 2016 23:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tikkeltje banaal maar terecht dat daar vraagtekens bij worden geplaatst.
quote:Obama Failed to Mitigate America's Foreclosure Crisis
The country’s first black president contributed to a significant disintegration of wealth for people of color.
In My President Was Black, Ta-Nehisi Coates ably documents the material and representational advances of the past eight years. But any rendering of Barack Obama’s legacy is incomplete without including his failure to arrest the foreclosure crisis, or to hold anyone accountable for the widespread damage it inflicted. In fact, reading Coates’ hymn to the Obama era, I couldn’t stop thinking about a different Chicago resident I met this year.
I was in St. Louis, giving a talk for a book I wrote about the foreclosure crisis. The skies erupted minutes before the event, and few battled the rainstorm to join the audience. But when I opened it up for questions, Andy Williams Jr., dreadlocks scraping his shoulders, stood up and said, “David, you are a hard man to find.” Williams drove five hours that day, from Chicago to St. Louis, to tell me about his 11-year foreclosure ordeal, initiated, he claimed, after his loan servicer misapplied his payments, charged illegal fees, and fraudulently placed him into homeowner’s insurance when he already had it.
A paralegal, Andy started collecting stories of the servicer’s tactics, compiling them into an as-yet-unpublished 200-page book. He not only fought his own case—it’s still in federal court—but he helped grow six law firms in the Chicago area, to protect others at risk of dispossession. It’s an uphill battle. “I just don’t think a borrower will ever have a real chance of justice or leveling the playing field,” Andy told me last week.
Should Andy exhaust his appeals, he’d join over 9.3 million American families who have lost their properties since the housing bubble collapsed, either to foreclosure or an associated transaction. Given the average household size in the United States, that likely represents more than 20 million people, forced to uproot their lives and find shelter. This had a particularly gruesome effect on people of color, who stored more of their wealth in home equity and were targeted for subprime loans. Coates points out that white households now hold seven times as much wealth as black households; he doesn’t mention how that statistic grew worse under President Obama, mostly because of foreclosures. Former Representative Brad Miller calls the crisis “an extinction event” for the black and Latino middle class.
I agree with Coates that “there is nothing mere about symbols,” and Obama’s meaning to black America looms large. But that achievement must contend with Obama’s culpability for the greatest disintegration of black wealth in recent memory.
If Obama ever reads this critique, I suspect he’d mutter under his breath, as he disclosed to Coates he does habitually when confronted with activist demands. “Where I got frustrated at times was the belief that the president can do anything if he just decides he wants to do it,” Obama grumbles.
Nothing is sadder than a man who disclaims his power to preserve his reputation. The presidency is subject to countless veto points and constraints, but the foreclosure disaster was unique; Congress had already given the incoming president the authority to act.
Obama the candidate ran on allowing bankruptcy judges to cut balances on primary mortgages; Obama’s administration actively whipped against the policy. Obama’s transition team earmarked up to $100 billion in funds appropriated through Bush’s bank bailout to mitigate foreclosures; eight years later only around $21 billion has been spent. Obama the president promised 4 million mortgage modifications; to date less than a million have been successfully achieved.
No Republican sign-off was necessary for Obama’s Home Affordable Modification Program (HAMP). The Treasury Department alone decided to run it through mortgage companies that had financial incentives to foreclose rather than modify loans. Treasury never saw the program as a relief vehicle, but a way to “foam the runway” for the banks, allowing them to absorb inevitable foreclosures more slowly. Homeowners were the foam being crushed by a jumbo jet in that scenario, squeezed for as many payments as possible before ultimately losing their homes.
Worst of all, most of these foreclosures were executed fraudulently. Banks neglected centuries-old property records laws, and used millions of forged and fabricated documents as evidence in courtrooms and county offices to paper over their mistakes. When this came to light in fall 2010, the leading mortgage companies stopped foreclosing because they could no longer do so legally.
But Obama’s Justice Department did not use this newfound leverage to obtain equitable solutions for struggling families. It didn’t prosecute those responsible for fraud. It reached a series of bank settlements that provided little meaningful relief. Fraudulent documents still get used in foreclosures today. And of course, no high-ranking executive saw the inside of a jail cell.
Coates cites the Shirley Sherrod fiasco as a “rare act of cowardice” for Obama. But Rick Santelli’s rant about “the losers’ mortgages,” which Coates also highlights, paralyzed the White House from aiding anyone other than “responsible borrowers,” an echo of Obama’s constant haranguing of irresponsible black fathers. The president never sliced up “responsible” and “irresponsible” banks in this fashion; instead, Wall Street’s balance sheets were privileged ahead of homeowners’. This decision didn’t just abandon millions in a time of need, it stunted the recovery, squandering Obama’s political capital rather than conserving it.
But it’s worse than that. This past year has made clear that America’s social fabric is fragile. When you let private companies distort a government program into a foreclosure-creating machine, when you allow the largest consumer fraud in American history to occur without sanction, you tear at that social fabric. You create a rot at the heart of American democracy. You teach the public the rules don’t apply to the wealthy and powerful. And people respond with cynicism and rage. Coates squarely blames racism for the rise of Trump. But the destruction of faith in institutions also plowed that pathway. Obama sapped that faith when he could have restored it. And now his party, the one that believes government can act to protect its citizens, is at its lowest ebb in 90 years.
Andy Williams Jr. is as emblematic of the Chicago black political tradition as Barack Obama. He reflects the community organizing impulse, focusing on “delivering justice on behalf of the African American community,” to use Obama’s words. But Andy needed a president to help him achieve that justice. His president never answered that call.
https://www.theatlantic.c(...)0485/?utm_source=fbb
Grote Tech bedrijven weten nu al van gekkigheid niet meer waar ze hun winsten in moeten investeren.quote:Op donderdag 15 december 2016 00:08 schreef Nintex het volgende:
Donald Trump heeft nu al een ontzettend positief effect op de economie, omdat het grotendeels te maken heeft met de mindset.
De wereld is in de wurggreep gehouden door het 'austerity' beleid (zie ook de goede uitleg van Mark Blythe) wat niet werkt en de economie in veel landen de nek om gedraaid heeft. Clinton had een soortgelijk 'sober' beleid bedacht voor de VS, terwijl we juist nu op een punt zitten van grote technologische vooruitgang. Vanuit de overheid moet je dat dan ook niet remmen, maar de ruimte geven. Wat dat betreft kan Trump de stagnatie doorbreken als hij inderdaad de beloofde investeringen doet. De CEO's als Musk lijken heel goed te snappen dat hij wat hulp nodig heeft om de rest van de republikeinen zo ver te krijgen, maar als heel producerend en innoverend Amerika dat wil dan moeten ze wel de sluizen open zetten.
Waar de Democrats (en ook sommige republicans) als de dood voor zijn, is dat het Trump beleid gaat werken. Dan zijn de Trumpisten namelijk voor tientallen jaren aan de macht.
Ook Trump's boodschap trouwens, keep innovating and I will help you anyway I can
https://www.nytimes.com/video/us/politics/100000004822796/trump-to-technology-leaders-call-me.html
![]()
Dat vind ik wel. Iemand die zulke tweets de wereld inslingert is voor mij als journalist niet meer betrouwbaar. Ze publiceert ook bij The Atlantic, daar lees ik graag artikelen van, maar die ga ik nu kritischer bekijken.quote:Op donderdag 15 december 2016 00:24 schreef Nintex het volgende:
[..]
En ontslagen.
Overigens ben ik het daar niet mee eens. Ik vind dat iemand gewoon moet kunnen tweeten dat Trump een lul is en zijn dochter graag pakt. Het is niet sjiek, maar het is niet aan de internet mobs om haar te 'ontslaan'.
[ afbeelding ]
quote:The emerging Trump-versus-Yellen battle is in large part based on completely opposite views of the current U.S. economy.
The Fed sees unemployment at just 4.6 percent, a third-quarter growth rate of 3 percent and rising wages as signals that the economy is close to overheating.
The central bank wants to bump rates back up to more normal levels over the coming years to prevent crippling inflation. Higher rates encourage savings and make it less attractive for companies to borrow and invest, potentially slowing growth and keeping a lid on a stock market rally that has sent every major average to new highs in the weeks since Trump’s surprise win.
Stocks dropped following the Fed’s announcement and Yellen’s press conference, with the Dow off 150 points, or 0.8 percent, in late afternoon trading.
Trump, by contrast, campaigned on the idea that the U.S. economy is a stagnant mess that is leaving large numbers of workers behind, especially in Midwestern manufacturing states. He has promised to slash taxes, rip up regulations and spend hundreds of billions on infrastructure to deliver a growth rate of 4 percent or better.
“Everything that is broken today can be fixed, and every failure can be turned into a truly great success," Trump said in an economic speech in September in which he pledged to enact policies that would create 25 million jobs over 10 years.
Rising interest rates, especially if the Fed feels the need to move faster next year to offset the impact of Trump’s big fiscal stimulus, could make those goals even harder to achieve and potentially cut into the president-elect’s already modest approval rating.
“If higher interest rates reflect an economy that is actually improving, then he is probably OK,” said Steven Ricchiuto, chief U.S. economist at Mizuho. “But if you believe that Trump will not really be able to create sustainable, higher economic growth, then the interest rate hikes will be a problem for him and for the economy going forward.”
We zullen zien. Vooralsnog zie ik voornamelijk eigenaren van kolenmijnen en oliebedrijven weer blij zijn. Of is dat ook innovatie?quote:Op donderdag 15 december 2016 00:08 schreef Nintex het volgende:
Donald Trump heeft nu al een ontzettend positief effect op de economie, omdat het grotendeels te maken heeft met de mindset.
De wereld is in de wurggreep gehouden door het 'austerity' beleid (zie ook de goede uitleg van Mark Blythe) wat niet werkt en de economie in veel landen de nek om gedraaid heeft. Clinton had een soortgelijk 'sober' beleid bedacht voor de VS, terwijl we juist nu op een punt zitten van grote technologische vooruitgang. Vanuit de overheid moet je dat dan ook niet remmen, maar de ruimte geven. Wat dat betreft kan Trump de stagnatie doorbreken als hij inderdaad de beloofde investeringen doet. De CEO's als Musk lijken heel goed te snappen dat hij wat hulp nodig heeft om de rest van de republikeinen zo ver te krijgen, maar als heel producerend en innoverend Amerika dat wil dan moeten ze wel de sluizen open zetten.
Waar de Democrats (en ook sommige republicans) als de dood voor zijn, is dat het Trump beleid gaat werken. Dan zijn de Trumpisten namelijk voor tientallen jaren aan de macht.
Ook Trump's boodschap trouwens, keep innovating and I will help you anyway I can
https://www.nytimes.com/video/us/politics/100000004822796/trump-to-technology-leaders-call-me.html
![]()
Vrij terecht wat mij betreft. Politico is geen National Enquirer, maar een serieuze publicatie.quote:Op donderdag 15 december 2016 00:24 schreef Nintex het volgende:
[..]
En ontslagen.
Overigens ben ik het daar niet mee eens. Ik vind dat iemand gewoon moet kunnen tweeten dat Trump een lul is en zijn dochter graag pakt. Het is niet sjiek, maar het is niet aan de internet mobs om haar te 'ontslaan'.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |