quote:Ahead of Trump-tech meeting, IBM announces hiring, investment pledge
IBM CEO Ginni Rometty announced Tuesday that her company would hire 25,000 new workers over the next four years, a pledge that comes a day before she and her tech colleagues are set to meet with President-elect Donald Trump in New York to talk about the economy.
Writing in USA Today, Rometty said her hiring commitment — which includes 6,000 fresh hires in the next year — would be coupled with $1 billion for training and development for IBM workers and an expansion of the company’s U.S. cloud data center.
Rometty's commitments set the stage for her arrival Wednesday — along with executives from Alphabet, Apple, Facebook and others — at Trump Tower for a meeting with the president-elect and his team, which will focus on jobs and the economy. Asked about the timing, an IBM spokesman said the targets are new and the company is "announcing them now as a basis for engaging the incoming administration on how the right policies can create more New Collar opportunities for U.S. workers."
The open letter is not Rometty’s first outreach to the Trump administration. Days after he won, she penned a letter promising to work with Trump to “achieve the aspiration you articulated and that can advance a national agenda in a time of profound change.”
Rometty pointed to so-called new collar jobs and to IBM’s previous efforts to “identify $1 trillion in savings the federal government could achieve” through the use of technology, much of which her company currently sells.
http://www.politico.com/b(...)ginni-rometty-232585
Goed gedaan van Obama. Begonnen in 2009 met een crisis waarin 500.000 mensen per maand werkloos werden en eindigen met een economie stevig in de plus.quote:Op woensdag 14 december 2016 09:49 schreef hunter2011 het volgende:
25,000 nieuwe banen erbij voor IBM
[..]
Aha, dacht ik al, het is gewoon jouw meninkje. Ze is geopinieerd, for shame. Kudos voor de 'ze laat zich leiden door vooroordelen', en dan zelf niet het artikel lezen door je eigen vooroordelen.quote:Op woensdag 14 december 2016 09:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat ze niet goed is in analyses. Ze laat zich te veel leiden door haar vooroordelen.
Dus alles wat er de komende 4/8 jaar aan banen bijkomt en groei in economie is goed want alleen Obama heeft daarvoor gezorgd.quote:Op woensdag 14 december 2016 09:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Goed gedaan van Obama. Begonnen in 2009 met een crisis waarin 500.000 mensen per maand werkloos werden en eindigen met een economie stevig in de plus.
Hoezo zou ik het artikel niet gelezen hebben?quote:Op woensdag 14 december 2016 10:05 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Aha, dacht ik al, het is gewoon jouw meninkje. Ze is geopinieerd, for shame. Kudos voor de 'ze laat zich leiden door vooroordelen', en dan zelf niet het artikel lezen door je eigen vooroordelen.
Je kunt je sowieso afvragen in hoeverre de overheid zich economische successen toe kan eigenen. Maar het beleid dat momenteel wordt gevoerd is in gang gezet door het kabinet Obama. Trump moet z'n eerste voorstel nog schrijven. Het lijkt mij dus wat te vroeg voor hem om successen te claimen.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:10 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Dus alles wat er de komende 4/8 jaar aan banen bijkomt en groei in economie is goed want alleen Obama heeft daarvoor gezorgd.
En als er toch wat misgaat is Trump de schuldige, en zal Obama er niets mee te maken hebben gehad.
Toch?
Dan had je wel op de inhoud gereageerd, lijkt me, in plaats van een ad hominem. (En zo wereldschokkend is de analyse namelijk verder niet; meer beschouwend dan betogend.)quote:Op woensdag 14 december 2016 10:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo zou ik het artikel niet gelezen hebben?
De betreffende user heeft een zwak voor Rusland, en trekt dergelijke stukken daarom nogal slecht.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:20 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dan had je wel op de inhoud gereageerd, lijkt me, in plaats van een ad hominem. (En zo wereldschokkend is de analyse namelijk verder niet; meer beschouwend dan betogend.)
Net zoals haar eerdere analyse waarin ze een beurscrash (gevolgd door een gedeeltelijk herstel) voorspelde mocht Trump de verkiezing winnen...quote:Op woensdag 14 december 2016 10:20 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dan had je wel op de inhoud gereageerd, lijkt me, in plaats van een ad hominem. (En zo wereldschokkend is de analyse namelijk verder niet; meer beschouwend dan betogend.)
Hij zal wel een enorme klapper binnenhalen als blijkt dat Apple zijn productie terughaalt naar Amerika.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt je sowieso afvragen in hoeverre de overheid zich economische successen toe kan eigenen. Maar het beleid dat momenteel wordt gevoerd is in gang gezet door het kabinet Obama. Trump moet z'n eerste voorstel nog schrijven. Het lijkt mij dus wat te vroeg voor hem om successen te claimen.
Dat is pas een ad hominem.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De betreffende user heeft een zwak voor Rusland, en trekt dergelijke stukken daarom nogal slecht.
Dat heeft niets met dit artikel te maken.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Net zoals haar eerdere analyse waarin ze een beurscrash (gevolgd door een gedeeltelijk herstel) voorspelde mocht Trump de verkiezing winnen...
Nee, dat heeft te maken met Masha Gessen's inzicht, waar ik het over had.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:24 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat heeft niets met dit artikel te maken.
Dat is te kort door de bocht natuurlijk, maar de meeste effecten van beleid worden niet direct zichtbaar. Het ligt iets anders bij acute crisissituaties waarbij Bush en Obama financiële steun hebben gegeven aan banken en autofabrikanten. Dat heeft een direct effect, maar de vraag is daarbij ook of het op de lange termijn een positief of negatief effect gehad zou hebben.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:10 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Dus alles wat er de komende 4/8 jaar aan banen bijkomt en groei in economie is goed want alleen Obama heeft daarvoor gezorgd.
En als er toch wat misgaat is Trump de schuldige, en zal Obama er niets mee te maken hebben gehad.
Toch?
Geen idee. Weet niet wat de reden is achter dat eventuele besluit van Apple. Je kunt moeilijk elke investering die een bedrijf doet, toeschrijven aan de president.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:23 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Hij zal wel een enorme klapper binnenhalen als blijkt dat Apple zijn productie terughaalt naar Amerika.
Voor de werkgelegenheid maar natuurlijk ook imago-technisch voor het land en de president.
Klopt, maar daarom niet minder waar.quote:
Maar niet onwaar. Je schiet elke keer zwaar in de stress wanneer iemand Rusland kritisch benadert.quote:
Bollocks, ik heb geen probleem met kritiek op Rusland, wel met het soort pseudo-psychologische analyses die het Russische beleid "verklaren" als het gevolg van een persoonlijkheidsstoornis...quote:Op woensdag 14 december 2016 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar daarom niet minder waar.
Het stuk geeft inzicht in de modus operandi van Poetin. Dat er sprake is van een stoornis, zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bollocks, ik heb geen probleem met kritiek op Rusland, wel met het soort pseudo-psychologische analyses die het Russische beleid "verklaren" als het gevolg van een persoonlijkheidsstoornis...
Daarom begin je altijd consequent over de VS als iemand commentaar op Rusland heeft.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bollocks, ik heb geen probleem met kritiek op Rusland, wel met het soort pseudo-psychologische analyses die het Russische beleid "verklaren" als het gevolg van een persoonlijkheidsstoornis...
Je zult hier en daar wel wat beloften en toezeggingen gaan zien zoals die van IBM, maar de vraag is altijd hoeveel daar a) van waar wordt gemaakt en b) wat het bredere beleid is. IBM zegt namelijk simpelweg over de komende vier jaar '25.000 professionals aan te gaan nemen'. Dat zegt verder weinig. Alleen al met de vervangingsvraag redden ze dat volgens mij wel.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Weet niet wat de reden is achter dat eventuele besluit van Apple. Je kunt moeilijk elke investering die een bedrijf doet, toeschrijven aan de president.
Als je de onderdelen uit China laat komen en je laat het spul door een robot in de VS in elkaar schroeven is het 'Made in USA'.quote:Op woensdag 14 december 2016 10:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
En zelfs als er concreet wordt toegezegd productie terug te verhuizen naar de VS, dan zijn bedrijven vaak nog wel gehaaid genoeg om constructies te ontwikkelen waarbij al het daadwerkelijke werk nog steeds in lagelonenlanden gebeurt en in de VS enkel nog het laatste stapje wordt gezet.
Apple zal weldra de prijzen verhogen.quote:Op woensdag 14 december 2016 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
Daarnaast zal het minimumloon ook niet omhoog gaan, dus wie gaat die duurdere in de VS geproduceerde Apple-producten dan kopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |