abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 december 2016 @ 08:27:25 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_167228110
WASHINGTON - Rusland heeft zich gemengd in de Amerikaanse presidentsverkiezingen om Donald Trump aan een zege te helpen, en niet alleen om het geloof in het verkiezingsproces te ondermijnen. Dat heeft de CIA geconcludeerd, aldus de Washington Post.

Amerikaanse inlichtingendiensten zijn op het spoor gekomen van personen die duizenden gehackte e-mails van onder meer Hillary Clintons campagnemanager aan WikiLeaks hebben doorgespeeld. Deze personen zouden bij de diensten bekendstaan als leden van een door de Russische overheid geleide operatie om Trump het Witte Huis in te helpen en Clintons kansen te verkleinen.

De krant baseert zich op een bron die afgelopen week op een bijeenkomst was waar enkele vooraanstaande Amerikaanse senatoren door de CIA op de hoogte werden gebracht van de Russische bemoeienis.

Een woordvoerster van de CIA meldde dat de dienst geen commentaar op het bericht heeft.

http://www.telegraaf.nl/b(...)d_hield_Trump__.html

Heerlijk. Juichen om Trump. :) Dit is effectiever dan de koude oorlog.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 10 december 2016 @ 08:43:47 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167228185
Tinker Tailor Spy :s)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 december 2016 @ 09:02:01 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_167228278
Nog voordat Barack Obama het Witte Huis verlaat, wil hij van zijn inlichtingendiensten een onderzoeksrapport krijgen over cyberaanvallen en buitenlandse inmenging in de aanloop naar de presidentsverkiezingen.

Volgens de Washington Post heeft Rusland niet alleen invloed uitgeoefend op de verkiezingen, maar hebben de hackers ook bewust geprobeerd Donald Trump in het zadel te helpen. Dat zou blijken uit een onderzoek van de CIA.

Obama heeft de diensten nu opdracht gegeven een 'volledig overzicht' te maken, zei zijn binnenlandse veiligheidsadviseur Lisa Monaco.

Trump reageerde meteen gepikeerd op de berichten. ,,Deze mensen bij de CIA zijn dezelfde mensen die beweerden dat Saddam Hoessein over massavernietigingswapens beschikte. De verkiezingen zijn al lang en breed voorbij, laten we vooruit kijken en Amerika weer groots maken.''

Op 20 januari neemt Obama afscheid als president van de VS en neemt Donald Trump, die op 8 november won, het over. Trumps Democratische rivaal Hillary Clinton heeft tijdens de campagne veel last gehad van hackers.

Wikileaks
Die stalen duizenden e-mails van de top van haar Democratische Partij en van haar campagnechef John Podesta. Via WikiLeaks kwamen de mails op straat te liggen.

Functionarissen binnen de Amerikaanse diensten hebben herhaaldelijk gezegd dat hackers vanuit Rusland hebben toegeslagen. De FBI doet daar al langer onderzoek naar. De Russen op hun beurt ontkennen de beschuldigingen. ,,De VS hacken is niet in het belang van Rusland'', zei Poetin daarover.

Ook zei de Russische president dat Amerika mogelijk zelf achter de hacks zat. ,,Het is makkelijker om de aandacht op Russische hackers en spionnen te vestigen dan binnenlandse problemen op te lossen", zei hij.

http://www.ad.nl/buitenla(...)raanvallen~a78224d1/

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_167228303
De fake-msm blijft het proberen.
pi_167228392
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:06 schreef Braindead2000 het volgende:
CIA is fake-MSM?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:29:01 #6
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167228464
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

CIA is fake-MSM?
In dit geval heeft het uitkomen van de 'waarheid' de kansen marginaal beïnvloed. Daarover klagen is amper reden voor viering.

De MSM heeft hetzelfde en veel intensiever geprobeerd bij Trump. De media geeft altijd een bepaald beeld weer, vaak vanuit een optiek, dus gekleurd.
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_167228502
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:06 schreef Braindead2000 het volgende:
De laatste stuiptrekking van de democraten alvorens ze hun macht verliezen. Die hertelling bleek ook al niet zo'n succes. :')

Een revolutie is in aantocht met Trump als nieuwe wereldleider. De wereld zal veranderen, waaronder Europa. Niets zal de aankomende Westerse Zomer stoppen. Niets.
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:35:05 #8
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167228517
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

De laatste stuiptrekking van de democraten alvorens ze hun macht verliezen. Die hertelling bleek ook al niet zo'n succes. :')

Een revolutie is in aantocht met Trump als nieuwe wereldleider. De wereld zal veranderen, waaronder Europa. Niets zal de aankomende Westerse Zomer stoppen. Niets.
Of dat ten voordele is moet nog steeds blijken natuurlijk, en kan net zo goed totale chaos veroorzaken, maar het is tot zover de enige mogelijkheid voor structurele veranderingen. Maar absoluut geen garantie..
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:39:56 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167228557
Goh, wat een opzienbarende conclusie
pi_167228558
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:35 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Of dat ten voordele is moet nog steeds blijken natuurlijk, en kan net zo goed totale chaos veroorzaken, maar het is tot zover de enige mogelijkheid voor structurele veranderingen. Maar absoluut geen garantie..
Dat laat ik in het midden, maar dat er veranderingen komen staat boven kijf. We zien nu al dat Europese landen overwegen hun defensiebudget te verhogen omdat Amerika niet de grootste NAVO betaler meer wil zijn. Bij een verbeterde houding tussen Rusland en de VS zal Merkel en Juncker een toontje lager moeten zingen en waarschijnlijk de sancties tegen Rusland moeten opheffen. We zullen zeker veranderingen zien voor de wijze waarop Trump het terrorisme zal bestrijden.
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:40:53 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167228562
America FUCK yeah

:')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_167228564
quote:

[..]

Ben benieuwd hoe Trump met Europa om zal gaan. Ik denk niet dat hij goed zal opschieten met die politiek-correcte watjes die wij hier in Europa als leiders hebben.
pi_167228566
Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat er op FOK mensen rondlopen die bewust t e l e g r a a f.nl intypen om het nieuws te lezen.

Dat tegen al het bewijs in.

Op topic;

Wanneer sturen we Rusland bloemen?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2016 09:43:07 ]
pi_167228571
quote:

[..]

Je hebt nogal een hoge pet op van die Trump. :') Wat denk jij dat er allemaal zal veranderen dan? Want ik zie het nou niet bepaald als een vooruitstrevende wereldverbeteraar, maar meer als een sluwe zakenman die de aankomende 4 jaar zal gaan gebruiken om zichzelf en zijn kliek nog rijker te maken dan ze al waren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:46:06 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167228610
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je hebt nogal een hoge pet op van die Trump. :') Wat denk jij dat er allemaal zal veranderen dan? Want ik zie het nou niet bepaald als een vooruitstrevende wereldverbeteraar, maar meer als een sluwe zakenman die de aankomende 4 jaar zal gaan gebruiken om zichzelf en zijn kliek nog rijker te maken dan ze al waren.
nou ja, eerst gaat obamacare eraan, 30 miljoen Trump voters zonder verzekering, dat gaat een groot feest worden :P

maar het wel eens verfrissend te zien om amerika anaal uitgewoond te zien worden door rusland, alleen zal europa daar wellicht slachtoffer van worden
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:46:15 #16
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167228612
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat laat ik in het midden, maar dat er veranderingen komen staat boven kijf. We zien nu al dat Europese landen overwegen hun defensiebudget te verhogen omdat Amerika niet de grootste NAVO betaler meer wil zijn. Bij een verbeterde houding tussen Rusland en de VS zal Merkel en Juncker een toontje lager moeten zingen en waarschijnlijk de sancties tegen Rusland moeten opheffen. We zullen zeker veranderingen zien voor de wijze waarop Trump het terrorisme zal bestrijden.
Dat is ook mijn hoop.. Omdat ik denk dat er meerdere wegen naar Rome zijn, en niet in de laatste plaats door afspraken te maken die bepaalde landen weer hoop op enige autonomie kan geven.

Radicalisatie is deels te verminderen door stabiliteit en opbouw van bestaansmiddelen en organisatie van een werkende maatschappij. Dat kan in de ogen van anderen angst opleveren, maar veel andere opties zijn er niet, althans niet die enige structurele oplossingen bieden, dat is mijn overtuiging althans.
pi_167228693
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:41 schreef LelijKnap het volgende:
Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat er op FOK mensen rondlopen die bewust t e l e g r a a f.nl intypen om het nieuws te lezen.

Dat tegen al het bewijs in.

Op topic;

Wanneer sturen we Rusland bloemen?
Mag niet want we zitten in de EU, daardoor kost het onze bloemensector 100den miljoenen per jaar, bedankt Rutte :(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:57:22 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167228721
Maargoed, al die Trump fans vinden het dus prima dat buitenlandse mogendheden actief verkiezingen beinvloeden.

Dus wat Erdogan doet is eigenlijk helemaal prima.
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:57:56 #19
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167228727
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Mag niet want we zitten in de EU, daardoor kost het onze bloemensector 100den miljoenen per jaar, bedankt Rutte :(
Maar bloemen houden van mensen.. En mensen houden van bloemen?

Geven wij wel om mensen :P
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:00:04 #20
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167228755
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:57 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, al die Trump fans vinden het dus prima dat buitenlandse mogendheden actief verkiezingen beinvloeden.

Dus wat Erdogan doet is eigenlijk helemaal prima.
Wie beïnvloed wie de hele dag door? Gaan we nu ineens met een gestrekt been verkondigen dat slechts de buitenlands mogendheden hier schuldig aan zijn?
pi_167228759
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:57 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Maar bloemen houden van mensen.. En mensen houden van bloemen?

Geven wij wel om mensen :P
Nee om handel, een beetje VOC mentaliteit, ja toch :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:00:47 #22
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167228767
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee om handel, een beetje VOC mentaliteit, ja toch :)
Goed punt!
pi_167228769
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe Trump met Europa om zal gaan. Ik denk niet dat hij goed zal opschieten met die politiek-correcte watjes die wij hier in Europa als leiders hebben.
Die politieke elite moet gewoon weg. Zo'n iemand als Juncker leeft niet meer in deze wereld. Waarschijnlijk vertroebelt zijn drankzucht zijn gezonde verstand, maar de uitbreiding naar meer lidstaten en de invoering van de euro is een historische fout gebleken die moet worden terug gedraaid. Dus een beetje druk op die elite aangevuld met de opkomst van anti-EU partijen die steeds groter en groter worden is een welkome aanvulling. Daar draagt ook een verbeterde relatie tussen Rusland en de VS aan bij.

We delen een gemeenschappelijke vijand genaamd de radicale islam die zich binnen de Europese samenleving heeft genesteld en een gevaar vormt voor de toekomst van onze samenleving. Het is geen vijand van buiten meer maar hier geboren en getogen moslimjongeren die radicaliseren. We mogen niet meer de andere kant opkijken. Het lijkt wel of WOII zich herhaalt toen Nederland ook de andere kant opkeek, dacht neutraal te kunnen zijn en volledig werd overrompeld door de Duitsers. Geschiedenis lijkt zich te herhalen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:02:35 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167228787
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:00 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Wie beïnvloed wie de hele dag door? Gaan we nu ineens met een gestrekt been verkondigen dat slechts de buitenlands mogendheden hier schuldig aan zijn?
Dat mensen binnen een land de politiek willen beinvloeden is nogal wiedus ja. Maar wanneer een leider pro-actief gaat stoken in de poitiek van een ander land dan is dat discutabel.

Maar een hoop vinden dat kennelijk helemaal prima.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:03:39 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167228800
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Die politieke elite moet gewoon weg. Zo'n iemand als Juncker leeft niet meer in deze wereld. Waarschijnlijk vertroebelt zijn drankzucht zijn gezonde verstand, maar de uitbreiding naar meer lidstaten en de invoering van de euro is een historische fout gebleken die moet worden terug gedraaid. Dus een beetje druk op die elite aangevuld met de opkomst van anti-EU partijen die steeds groter en groter worden is een welkome aanvulling. Daar draagt ook een verbeterde relatie tussen Rusland en de VS aan bij.

We delen een gemeenschappelijke vijand genaamd de radicale islam die zich binnen de Europese samenleving heeft genesteld en een gevaar vormt voor de toekomst van onze samenleving. Het is geen vijand van buiten meer maar hier geboren en getogen moslimjongeren die radicaliseren. We mogen niet meer de andere kant opkijken. Het lijkt wel of WOII zich herhaalt toen Nederland ook de andere kant opkeek, dacht neutraal te kunnen zijn en volledig werd overrompeld door de Duitsers. Geschiedenis lijkt zich te herhalen.
oh ja white genocide, die was nog niet voorbijgekomen
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:09:06 #26
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167228866
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het niet de Islam is die dat doet, maar de gevestigde orde, en wij vinden het prima. Of eigenlijk juist niet als je kijkt naar de sentimenten.

Daarbij ben ik niet tegen buitenlanders die zich vestigen, maar tegen de naïviteit van de besluiten die gemaakt worden. Een veel logischer oplossing had geweest om die landen mogelijkheden te geven om vanuit daar het land opnieuw vorm te geven. Dat had kunnen leiden naar een structurele oplossing.

Mensen die vluchten voor welke reden dan ook geven een duidelijk signaal af dat aldaar weinig meer te bereiken valt, dus logischerwijs moet je de oplossingen dan ook daarin zoeken?

Als ik uit het midden oosten zou komen dan zou ik met een zeer dubbel gevoel vertrekken, je laat echt niet zomaar huis en haard achter, en cultuur, om dan maar ergens te vestigen in een cultuur die niet geheel in lijn is met je eigen cultuur en manier van omgang en leven.

Geef mensen mogelijkheden, als dat tot de opties behoort. En ondersteun daarbij zoveel als mogelijk, en kijk of dat tot een goed resultaat kan leiden.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:09:55 #27
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167228879
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat mensen binnen een land de politiek willen beinvloeden is nogal wiedus ja. Maar wanneer een leider pro-actief gaat stoken in de poitiek van een ander land dan is dat discutabel.

Naar verluid is dat wat er over en weer gebeurt, alleen zijn wij daar selectief verontwaardigt over :P
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:11:10 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167228893
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:09 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Naar verluid is dat wat er over en weer gebeurt, alleen zijn wij daar selectief verontwaardigt over :P
Ik zie hier juist een hoop mensen die er helemaal happy mee zijn.
pi_167228906
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Alsjeblieft!!!, als er 1 organisatie is die andere landen beïnvloedt, bedreigt, druk uitoefent, propaganda verspreidt, demoniseert, voorliegt dan is het de EU wel. Gek genoeg hoor ik je daar nooit over.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:14:08 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167228921
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Alsjeblieft!!!, als er 1 organisatie is die andere landen beïnvloedt, bedreigt, druk uitoefent, propaganda verspreidt, demoniseert, liegt dan is het de EU wel. Gek genoeg hoor ik je daar nooit over.
Is zie dat je graag in hyperbolen spreekt. Maar bij welke verkiezingen loopt de EU mailservers van kandidaten te hacken?
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:15:12 #31
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167228937
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik zie hier juist een hoop mensen die er helemaal happy mee zijn.
Ik denk dat het gaat om een veel diepere realisering dat er structureel zaken uit de hand lopen, en er dus een gevoel van machteloosheid geuit wordt die nu openbaart door de enige hoop die aan de horizon verscheen?

De mensen zijn bepaalde zaken meer dan beu, en geloven niet meer in politici die van alles roepen en vervolgens geen gehoor meer geven als het zover is.. Op een zeker moment leidt dat onherroepelijk tot een clash..

En dit geval Trump. Geheel te voorzien als je de aanloop ervan ontleed?
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:16:56 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167228956
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:15 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Ik denk dat het gaat om een veel diepere realisering dat er structureel zaken uit de hand lopen, en er dus een gevoel van machteloosheid geuit wordt die nu openbaart door de enige hoop die aan de horizon verscheen?

De mensen zijn bepaalde zaken meer dan beu, en geloven niet meer in politici die van alles roepen en vervolgens geen gehoor meer geven als het zover is.. Op een zeker moment leidt dat onherroepelijk tot een clash..

En dit geval Trump. Geheel te voorzien als je de aanloop ervan ontleed?
Dit gaat toch helemaal niet over het feit dat Vladimir Poetin zijn belangen probeert te berhartigen via pogingen tot manipulatie van verkiezingen?
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:17:58 #33
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167228963
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dit gaat toch helemaal niet over het feit dat Vladimir Poetin zijn belangen probeert te berhartigen via pogingen tot manipulatie van verkiezingen?
Tenzij zelfs Putin het beu is.. :P
pi_167228969
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Is zie dat je graag in hyperbolen spreekt. Maar bij welke verkiezingen loopt de EU mailservers van kandidaten te hacken?
Zou me niet verbazen als ze dat deden maar je had het ook niet specifiek over hacken. Wat de EU doet is trouwens veel erger. Trump heeft geluk (als het waar is) als Poetin daar schuldig aan is. De EU verstoort zelf op een veel grotere schaal democratische processen in landen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:19:02 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167228976
Maargod, ik ben benieuwd hoe de Trump fans hier reageren als Juncker de mailbox van Wilders laat hacken :')
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:19:25 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167228981
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zou me niet verbazen als ze dat deden maar je had het ook niet specifiek over hacken. Wat de EU doet is trouwens veel erger. Trump heeft geluk (als het waar is) als Poetin daar schuldig aan is. De EU verstoort zelf op een veel grotere schaal democratische processen in landen.
Oh hoe dan?
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:19:31 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_167228983
quote:

[..]

CIA is nou niet echt een democratisch medium.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:22:10 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167229018
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:19 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

CIA is nou niet echt een democratisch medium.
Iedere organisatie die iets naars over Trump zegt is opgericht door de Democraten. Alle directeuren en medewerkers stemmen op de Democraten en alles dat ze doen is ook helemaall de agenda van de democraten. Zo gaat dat bij alt-right. (8>
pi_167229026
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:19 schreef Hexagon het volgende:
Maargod, ik ben benieuwd hoe de Trump fans hier reageren als Juncker de mailbox van Wilders laat hacken :')
Ik zou me meer zorgen maken als Poetin allerlei geheimen van de EU openbaar maakt als ik jou was. Dan komt er zo'n lading stront aan de oppervlakte dat elk land in Europa een populistische meerderheid krijgt.
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:22:42 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_167229027
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Iedere organisatie die iets naars over Trump zegt is opgericht door de Democraten. Alle directeuren en medewerkers stemmen op de Democraten en alles dat ze doen is ook helemaall de agenda van de democraten. Zo gaat dat bij alt-right. (8>
De ouderwetse Bush-doctrine. If you're not with us, you're against us.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_167229082
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh hoe dan?
Als je het inmiddels niet weet dan zal je het nooit begrijpen, wat ik ook opschrijf.
pi_167229117
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:46 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, eerst gaat obamacare eraan, 30 miljoen Trump voters zonder verzekering, dat gaat een groot feest worden :P

maar het wel eens verfrissend te zien om amerika anaal uitgewoond te zien worden door rusland, alleen zal europa daar wellicht slachtoffer van worden
Dat anaal uitwonen zal ook wel meevallen denk ik, Trump heeft al een aantal oud militairen op hoge posten geinstalleerd, dus ik denk dat de Amerikanen nog meer in het defensiebudget gaan steken dan ze al deden. Zich laten piepelen door Rusland lijkt me dan niet echt aannemelijk met al die havikken om Trump heen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_167229319
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:09 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het niet de Islam is die dat doet, maar de gevestigde orde, en wij vinden het prima. Of eigenlijk juist niet als je kijkt naar de sentimenten.

Daarbij ben ik niet tegen buitenlanders die zich vestigen, maar tegen de naïviteit van de besluiten die gemaakt worden. Een veel logischer oplossing had geweest om die landen mogelijkheden te geven om vanuit daar het land opnieuw vorm te geven. Dat had kunnen leiden naar een structurele oplossing.

Mensen die vluchten voor welke reden dan ook geven een duidelijk signaal af dat aldaar weinig meer te bereiken valt, dus logischerwijs moet je de oplossingen dan ook daarin zoeken?

Als ik uit het midden oosten zou komen dan zou ik met een zeer dubbel gevoel vertrekken, je laat echt niet zomaar huis en haard achter, en cultuur, om dan maar ergens te vestigen in een cultuur die niet geheel in lijn is met je eigen cultuur en manier van omgang en leven.

Geef mensen mogelijkheden, als dat tot de opties behoort. En ondersteun daarbij zoveel als mogelijk, en kijk of dat tot een goed resultaat kan leiden.
Eind jaren negentig waarschuwde Fortuyn al over het geradicaliseerde gedachtegoed wat binnen bepaalde moskeeën werd gepredikt in Nederland, maar ook binnen andere Europese landen. Hij werd als racist en nazi bestempeld door een bepaalde elite en de subsidiëring naar die moskeeën gaat anno 2016 gewoon door. Geradicaliseerde imams mogen zich vrij in Nederland vestigen. Zelfs als ze uit buurland België worden uitgezet.

Er is gewaarschuwd voor de aanzuigende werking van Wir schaffen das. Het zou een vrijbrief zijn om Europa binnen te trekken. Er werd en wordt gewaarschuwd dat het buiten oorlogsvluchtelingen het economische gelukzoekers zou aantrekken uit landen die helemaal niet in oorlog zijn. Dat het een route zou kunnen zijn voor buitenlandse terroristen om hier binnen te komen. Er zijn intussen al meerdere aanslagen in Europa gepleegd, mede dankzij die vluchtroute, een massa-aanranding/verkrachting heeft in Keulen plaatsgevonden en in opvangcentra wordt het personeel bedreigd en de omgeving geterroriseerd door 'vluchtelingen' uit Marokko en Albanië die ook nog eens 2000 euro oprotpremie mogen incasseren. Tegelijkertijd wordt middels een politiek proces een politicus schuldig bevonden omdat die minder Marokkanen roept naast minder EU en minder PvdA.

Vindt je het gek dat het rechtse populisme in Europa groeit? Dat de polarisatie toeneemt en steeds agressiever van toon wordt? Ik heb niet meer het gevoel in Nederland te wonen maar in twee verschillende Nederlanden waar burgers recht tegenover elkaar staan. Waar ideologische verschillen inmiddels onoverbrugbaar zijn geworden.
  † In Memoriam † zaterdag 10 december 2016 @ 10:45:53 #44
230491 Zith
pls tip
pi_167229352
@OP: goede zaak
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:47:40 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167229377
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat anaal uitwonen zal ook wel meevallen denk ik, Trump heeft al een aantal oud militairen op hoge posten geinstalleerd, dus ik denk dat de Amerikanen nog meer in het defensiebudget gaan steken dan ze al deden. Zich laten piepelen door Rusland lijkt me dan niet echt aannemelijk met al die havikken om Trump heen.
meer anaal laten uitdagen, wellicht? Ben benieuwd hoor hoe dit zal gaan
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:56:03 #46
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167229476
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Eind jaren negentig waarschuwde Fortuyn al over het geradicaliseerde gedachtegoed wat binnen bepaalde moskeeën werd gepredikt in Nederland, maar ook binnen andere Europese landen. Hij werd als racist en nazi bestempeld door een bepaalde elite en de subsidiëring naar die moskeeën gaat anno 2016 gewoon door. Geradicaliseerde imams mogen zich vrij in Nederland vestigen. Zelfs als ze uit buurland België worden uitgezet.

Er is gewaarschuwd voor de aanzuigende werking van Wir schaffen das. Het zou een vrijbrief zijn om Europa binnen te trekken. Er werd en wordt gewaarschuwd dat het buiten oorlogsvluchtelingen het economische gelukzoekers zou aantrekken uit landen die helemaal niet in oorlog zijn. Dat het een route zou kunnen zijn voor buitenlandse terroristen om hier binnen te komen. Er zijn intussen al meerdere aanslagen in Europa gepleegd, mede dankzij die vluchtroute, een massa-aanranding/verkrachting heeft in Keulen plaatsgevonden en in opvangcentra wordt het personeel bedreigd en de omgeving geterroriseerd door 'vluchtelingen' uit Marokko en Albanië die ook nog eens 2000 euro oprotpremie mogen incasseren. Tegelijkertijd wordt middels een politiek proces een politicus schuldig bevonden omdat die minder Marokkanen roept naast minder EU en minder PvdA.

Vindt je het gek dat het rechtse populisme in Europa groeit? Dat de polarisatie toeneemt en steeds agressiever van toon wordt? Ik heb niet meer het gevoel in Nederland te wonen maar in twee verschillende Nederlanden waar burgers recht tegenover elkaar staan. Waar ideologische verschillen inmiddels onoverbrugbaar zijn geworden.
Gek vind ik het niet nee. Ik hoop alleen maar dat er geen herhaling van de geschiedenis plaatsvind.. Uiteindelijk.

Verder heb ik ook geen enkele oplossing of suggestie die iets kan toevoegen, slechts hoop op een klein wonder..
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:58:56 #47
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167229526
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:47 schreef Re het volgende:

[..]

meer anaal laten uitdagen, wellicht? Ben benieuwd hoor hoe dit zal gaan
Wellicht eens gaan kijken of er joint ventures te verzinnen zijn? overeenkomsten en gedeelde belangen gaan zoeken,op weg naar de toekomst. Dat zou al schelen?
pi_167229568
Poetin zal ook wel een hoop smerigheid hebben waarmee hij Trump kan chanteren.
pi_167229598
Fake nieuws heeft FOK nu al bereikt zie ik.
pi_167229632
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:04 schreef vigen98 het volgende:
Fake nieuws heeft FOK nu al bereikt zie ik.
Ja maar, dat is geen MSM, dus ongekleurde waarheid. :+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')