SPOILER: STREAMSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, klopt dit? Link?twitter:andrewr727 twitterde op zaterdag 10-12-2016 om 01:58:00Trump: "They put bad things in the exit polls, like 'Donald Trump is a horrible person, do you agree' and a lot of people say sure." reageer retweet
Klinkt als een slechte poll. Maar hij heeft gewonnen, dus maakt het nog uit?quote:Op zaterdag 10 december 2016 02:12 schreef monkyyy het volgende:
Wow, klopt dit? Link?twitter:andrewr727 twitterde op zaterdag 10-12-2016 om 01:58:00Trump: "They put bad things in the exit polls, like 'Donald Trump is a horrible person, do you agree' and a lot of people say sure." reageer retweet
Vele polls waren vervalst maar niet allemaal. Maar HuffingtonPost is meester trol gekroond.quote:Op zaterdag 10 december 2016 02:28 schreef Tweek het volgende:
[..]
Klinkt als een slechte poll. Maar hij heeft gewonnen, dus maakt het nog uit?
quote:US President-elect Donald Trump is expected to appoint another Goldman Sachs executive to his administration.
Despite vilifying the Wall Street bank while campaigning, he is tipped to pick Goldman president Gary Cohn to lead the White House National Economic Council.
He would join former colleagues Steven Mnuchin - the incoming Treasury Secretary - and Steve Bannon - the new senior White House adviser.
Mr Trump had said if Hillary Clinton won, she would be the bank's puppet.
In another development, reports suggested that Exxon Mobil CEO Rex Tillerson was being considered for the crucial post of secretary of state.
Hij speelt 11 dimensionele sudoku.quote:Op zaterdag 10 december 2016 05:17 schreef Ulx het volgende:
Willen we meer of minder Goldman Sachs?
Trump in ieder geval meer. Gelukkig krijgt Big Oil ook een post.
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38269257
[..]
Waarom? Het is waar. En de banken beheren practisch alles. Hij kon gewoon speciale interest van de media aannemen maar dat heeft hij niet gedaan. Miljoenen afgekeurd. Waarom? Omdat hij een kandidaat is dat tegen de corrupte overheid is. He doesn't give a fuck om alle elites te roasten in het hol van de leeuw.quote:
Wie gaan geld verdienen? In Amerika is de race to the bottom als 20 jaar verder dan hier. Werknemers verdienen niks, studenten komen met tonnen schuld van college en je hebt als werknemer nauwelijks rechten. En wie hebben dat beleid maar wat graag in stand gehouden? Juist diezelfde CEO's. En nu zitten de zelf aan de knoppen als een kind in een snoepwinkel.quote:Op zaterdag 10 december 2016 08:13 schreef Belabor het volgende:
Het bedrijfsleven gaat het stokje overnemen in de VS dus. Trump zal waarschijnlijk ook grotendeels kiezen voor CEO's omdat die zijn taal spreken: zaken doen en geld verdienen.
Benieuwd wat dit gaat betekenen voor de Amerikaanse libertariërs. Misschien vinden die nu toch ook ergens een ingang om wat meer invloed te krijgen.
De VS is al een extreem kapitalistisch land, maat ik denk dat er de komende vier jaar onder Trump nieuwe extremen gaan zien op bijvoorbeeld diplomatiek gebied. Of dat goed of slecht is valt nog maar te bezien.
De CIA heeft nooit gelogen inderdaad, ze zouden ook nooit Rusland in een kwaad daglicht stellen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 08:11 schreef Freak188 het volgende:
En de Russen hebben zich dus actief gemengd in de election volgens de CIA. Of zijn ze bij de CIA ook allemaal leugenaars? Wat een puinhoop. Poetin heeft een Field-day met Trump. Vraag me echt af wanneer het besef tot de Amerikaanse bevolking doordringt.
De CIA is inderdaad een liegbeestenclub. De KGB/FSB waar Poetin vandaan komt, doet dat soort dingen nooooooooooit natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 december 2016 08:31 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
De CIA heeft nooit gelogen inderdaad, ze zouden ook nooit Rusland in een kwaad daglicht stellen.
Hoe kom je er precies bij dat Trump geen donaties heeft aangenomen?quote:Op zaterdag 10 december 2016 06:41 schreef KarenDW het volgende:
[..]
Hij speelt 11 dimensionele sudoku.
Hij houd z'n vijanden dichtbij zodat ze niet kunnen plotten tegen hem. Hij heeft 0% donaties aangenomen terwijl Hillary en Bernie miljoenen hebben aangenomen van de banken.
Waarom zou de media hem in zo'n enorm slecht licht zetten als de banken hem zouden sponsoren? Niet dus.
[ afbeelding ]
Heeft hij gezegd. En hij eindigde met Believe me!. Dus dan moet het wel zo zijn, nietwaar?quote:Op zaterdag 10 december 2016 08:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hoe kom je er precies bij dat Trump geen donaties heeft aangenomen?
Inderdaad, als je op de ene partij kritisch bent ben je fan van de andere partij. Idioot.quote:Op zaterdag 10 december 2016 08:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
De CIA is inderdaad een liegbeestenclub. De KGB/FSB waar Poetin vandaan komt, doet dat soort dingen nooooooooooit natuurlijk.
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38273933quote:But Mr Trump's team dismissed the CIA line, saying: "These are the same people that said Saddam Hussein had weapons of mass destruction."
Ironisch. Toen wilde de GOP het wel geloven om de inval in Irak te rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 08:47 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38273933
Misschien moet Trump de CIA maar opheffen. Je hebt er niks aan en het kost bakken met geld.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:59 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ironisch. Toen wilde de GOP het wel geloven om de inval in Irak te rechtvaardigen.
Ze praten hem naar de mond of zo? De meeste CEO's zijn niet vies van gore spelletjes om hun doel te halen. Je moet tenslotte wel. Maar ik zie daar dus egoclashes ontstaan.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:05 schreef antiderivative het volgende:
Het zijn wel allemaal personen die qua karakter ook goed vallen bij Trump.
Uiteraard, die gaan elkaar de tent uitvechten. Maar voorlopig zitten de Trumpfans op een roze wolkquote:Op zaterdag 10 december 2016 10:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze praten hem naar de mond of zo? De meeste CEO's zijn niet vies van gore spelletjes om hun doel te halen. Je moet tenslotte wel. Maar ik zie daar dus egoclashes ontstaan.
Uiteraard, het is maar net hoe gunstig het uitkomt.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:59 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ironisch. Toen wilde de GOP het wel geloven om de inval in Irak te rechtvaardigen.
Toch heb ik meer vertrouwen in de CIA die nog gecontroleerd wordt door de politiek. De russen zullen iedere beschuldiging ontkennen. Net zoals die enorme dopingzaak.
An sich is een soort van zakenkabinet niet eens zo erg, maar de belangen hier zijn niet zo goed gediend lijkt me. Ik mis de CEO van een windmolenfabrikant bijvoorbeeld voor de broodnodige balansquote:Op zaterdag 10 december 2016 05:25 schreef Ulx het volgende:
En nòg een CEO erbij. Dit keer de baas van Dow Chemical.
http://edition.cnn.com/20(...)g-council/index.html
Juist, leuke bilboards verschijnen inmiddels overal..quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien moet Trump de CIA maar opheffen. Je hebt er niks aan en het kost bakken met geld.
Overal? Heb je 'n bron? Ik zou ook wel willen weten wie hiervoor betaald.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Juist, leuke bilboards verschijnen inmiddels overal..
[ afbeelding ]
Goldman Sachs.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:31 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Overal? Heb je 'n bron? Ik zou ook wel willen weten wie hiervoor betaald.
Het is iets in Macedonie, zou wel een mooi mondiaal affiche zijn denk ik. Goed ook voor de wereld als de wereldmachten samen zouden werken aan een betere wereld.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:31 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Overal? Heb je 'n bron? Ik zou ook wel willen weten wie hiervoor betaald.
Bedankt voor je link!quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het is iets in Macedonie, zou wel een mooi mondiaal affiche zijn denk ik. Goed ook voor de wereld als de wereldmachten samen zouden werken aan een betere wereld.
Hier de fact check:
http://www.business2commu(...)#K4cGm0yYVpVxJt6K.97
quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:53 schreef Kansenjongere het volgende:
Het vorige deel was 217 en dit is 219. Ik eis een hertelling.
Pubertjes hebben wel vaker gekke idolen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 12:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De man is wel een soort godheid voor jou, of niet?
Heb je een paar miljoen klaarliggen?quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:53 schreef Kansenjongere het volgende:
Het vorige deel was 217 en dit is 219. Ik eis een hertelling.
Ik vind het heerlijk om te zien hoe de CIA niet meer wegkomt met de Irak-oorlog leugen en andere onzin. Dat is uiteindelijk hoe Trump kon gebeuren. De VS heeft jarenlang de kop in het zand gestoken, het heeft de levens verpest van miljoenen mensen op deze planeet.quote:Op zaterdag 10 december 2016 12:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De man is wel een soort godheid voor jou, of niet?
Die gegevens heb je zeker uit de MSM?quote:Op zaterdag 10 december 2016 12:18 schreef Kansenjongere het volgende:
Beweert Nintex nu serieus dat dit "one of the biggest Electoral College victories in history" is?
Volgens dit lijstje zijn er maar 12 verkiezingen geweest waarbij de president minder electoral votes behaalde (uiteraard procentueel gekeken, want het totale aantal electoral votes is in het verleden veel kleiner geweest), met andere woorden: one of the smallest Electoral College victories in history...
Dat was 13 jaar geleden. Inmiddels hebben al heel wat kopstukken de revue gepasseerd. Zeggen dat de CIA niet meer weg kan komen met de Irak-leugen is nu net zo relevant als zeggen dat Rusland niet meer weg kan komen met hun communisme. That ship has sailed.quote:Op zaterdag 10 december 2016 12:16 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk om te zien hoe de CIA niet meer wegkomt met de Irak-oorlog leugen en andere onzin.
Als je de aanstellingen van Trump hebt gevolgd zou ik er niet zo zeker van zijn dat er een vreedzame koers gevaren gaat worden.quote:Vergis je niet, Jeb Bush en Rubio werden door exact dezelfde mensen op het paard gezet en we hebben het aan de Trump train te danken dat ze niet gekozen zijn. Vervolgens hebben de NeoCons onderdak gezocht en gevonden(!) bij Hillary Clinton. Zij had Michael Hayden en dat andere tuig de deur moeten wijzen.
Zo dat is wel een hele selectieve selectie. Want die uitspraak betekend dat het de CIA (nog) niet gelukt is om de link met Poetin te leggen. Maar dat het uit Rusland komt is wel zeker. Dus je zou beter moeten weten. Maar goed, het wordt steeds moeilijker om gedraai en gelieg goed te praten.quote:
Niet waar, want ook de ISIS intelligence klopte niet.quote:Op zaterdag 10 december 2016 12:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat was 13 jaar geleden. Inmiddels hebben al heel wat kopstukken de revue gepasseerd. Zeggen dat de CIA niet meer weg kan komen met de Irak-leugen is nu net zo relevant als zeggen dat Rusland niet meer weg kan komen met hun communisme. That ship has sailed.
"We will stop racing to topple foreign regimes that we know nothing about, that we shouldn't be involved with," Trump said. "Instead, our focus must be on defeating terrorism and destroying ISIS, and we will."quote:Als je de aanstellingen van Trump hebt gevolgd zou ik er niet zo zeker van zijn dat er een vreedzame koers gevaren gaat worden.
Trump doet het niet af als een leugen, hij legt alleen op Trumpiaanse wijze uit dat er geen bewijs voor is en de CIA heeft ook nog geen gram bewijs gepresenteerd. Het ligt nogal gevoelig in het Snowden/Assange etc. verhaal dan moet de media mensen als John Schindler gaan gelijk geven die al jaren riepen dat het Kremlin Wikileaks aan het weaponizen was.quote:Trump doet dit verhaal van de CIA af als een leugen, en baseert zich daarbij op inmiddels allang niet meer relevante verhalen uit een al bijna grijs verleden. Dat is geen argument. Dat is zeggen dat je de weersvoorspelling niet gelooft omdat de weerman het twee jaar terug fout heeft gehad. Ik vraag me af hoe hij straks er mee om gaat als die inlichtingendienst hem van informatie moet voorzien over hoe te handelen in het buitenland.
Het systeem is toch ook doorgestoken kaart? Dat heeft Trump toch bewezen? 2.5 miljoen stemmen minder en toch winnen.quote:Boven alles maakt Trump vooral reclame voor zichzelf. Hij dikt de overwinning aan en doet er alles aan om zijn overwinning een eclatante democratische overwinning te laten lijken. Bijzonder, voor iemand die er op voorhand van overtuigd was dat het systeem doorgestoken kaart is. Ook bijzonder om het zo aan te dikken als de popular vote een redelijk significant verlies is en inlichtingendiensten aanwijzingen hebben dat er vanuit het buitenland eenzijdig geprobeerd is te manipuleren. Dat kan dan wel weer afgedaan worden als een "leugen", maar wijzen op de Irak-oorlog is geen steekhoudend argument en overtuigt mij niet. Hij probeert gewoon zijn eigen straatje schoon te vegen.
twitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 10-12-2016 om 12:36:09Reports by @CNN that I will be working on The Apprentice during my Presidency, even part time, are rediculous & untrue - FAKE NEWS! reageer retweet
Had Clinton niet moeten winnen?quote:Op zaterdag 10 december 2016 12:48 schreef Freak188 het volgende:
Kom op Nintex. Doe even normaal. De man heeft alles bij elkaar gelogen in de verkiezingen. Ga dat nou niet goedpraten.
En het feit dat ie heeft gewonnen zegt genoeg over het systeem dat dus niet gerigged is.
Nou en? Trump heeft toch gewonnen. Wat maak je je nou druk?quote:Op zaterdag 10 december 2016 12:50 schreef Nintex het volgende:
[..]
Had Clinton niet moeten winnen?
Ik lees al 3 a 4 weken en daarvoor al 12 maanden niets anders dan dat Clinton zou winnen of had moeten winnen. Clinton's winkansen waren de op de dag van de stembusgang 98%!
Heb je de rellen niet gezien? De linkse gekkies die op Trump borden gingen poepen? Ik kan de beelden wel even voor je opzoeken hoor.quote:Op zaterdag 10 december 2016 12:52 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Nou en? Trump heeft toch gewonnen. Wat maak je je nou druk?
Hij heeft weliswaar gewonnen op een manier waar de honden geen brood van lusten maar goed, meeste kiesmannen gelden en hij is de terechte winnaar. Daar doet niemand moeilijk over.
Dat heeft een weekje geduurd? En protesten zijn gelukkig niet verboden. Sommigen protesteren tegen de ramp die ze gaat overkomen. Anderen denken dat Trump ze gaat helpen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 12:53 schreef Nintex het volgende:
[..]
Heb je de rellen niet gezien? De linkse gekkies die op Trump borden gingen poepen? Ik kan de beelden wel even voor je opzoeken hoor.
Zolang hij nog niet in het Witte Huis zit, zou het daar nog wel even over kunnen gaan hoor.quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:32 schreef antiderivative het volgende:
Een maand later en sommige figuren blijven maar doorleuteren over Clinton, de campagne en de uitslag...
Allemachtig.
Inderdaad, moet ze eens ophouden daarmee: Iedere vorm van kritiek op Trump zijn ideeën of picks wordt afgedaan met "Clinton is veel slechter".quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:32 schreef antiderivative het volgende:
Een maand later en sommige figuren blijven maar doorleuteren over Clinton, de campagne en de uitslag...
Allemachtig.
Maar Clinton zou een regering vol met Goldman Sachs en oh wacht even...quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:06 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Inderdaad, moet ze eens ophouden daarmee: Iedere vorm van kritiek op Trump zijn ideeën of picks wordt afgedaan met "Clinton is veel slechter".
We kunnen het er voorzichtig mee eens worden (allemaal) dat het één pot nat is?quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar Clinton zou een regering vol met Goldman Sachs en oh wacht even...
Correct.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:48 schreef MangoTree het volgende:
[..]
We kunnen het er voorzichtig mee eens worden (allemaal) dat het één pot nat is?
Ik even blij dat ik altijd aangegeven heb geen Trump-fan te zijn.quote:
Hij schrijft ridiculous verkeerdquote:Op zaterdag 10 december 2016 12:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
Niet waar, want ook de ISIS intelligence klopte niet.
[..]
"We will stop racing to topple foreign regimes that we know nothing about, that we shouldn't be involved with," Trump said. "Instead, our focus must be on defeating terrorism and destroying ISIS, and we will."
[..]
Trump doet het niet af als een leugen, hij legt alleen op Trumpiaanse wijze uit dat er geen bewijs voor is en de CIA heeft ook nog geen gram bewijs gepresenteerd. Het ligt nogal gevoelig in het Snowden/Assange etc. verhaal dan moet de media mensen als John Schindler gaan gelijk geven die al jaren riepen dat het Kremlin Wikileaks aan het weaponizen was.
Wat kreeg Romney ook alweer naar zijn hoofd?
"The 1980's are calling to ask for their foreign policy back"
[..]
Het systeem is toch ook doorgestoken kaart? Dat heeft Trump toch bewezen? 2.5 miljoen stemmen minder en toch winnen.![]()
De winst niet erkennen was volgens Clinton dangerous en anti-democratisch. We zouden protesten krijgen en de Trump mensen zouden een burgeroorlog veroorzaken (aldus sommige pundits). Trump zou de winst erkennen als hij zou winnen en dat heeft hij gedaan. En nu moeten allerlei media mensen en politici weer gaan draaien, zodat tegen Trump demonstreren niet anti-democratisch is. En je gewoon mag roepen dat hij niet je president is, terwijl Trump voters in een hypothetische Clinton-victorie dat niet hadden gemogen.
Trump laat het hele hypocriete soepzooitje continu in de eigen staart bijten en ze hebben het nog steeds niet door.
En Fake News? Mijn god, zelfs daar zijn die oelewappers in getrapttwitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 10-12-2016 om 12:36:09Reports by @CNN that I will be working on The Apprentice during my Presidency, even part time, are rediculous & untrue - FAKE NEWS! reageer retweet
We got him!quote:Op zaterdag 10 december 2016 15:10 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hij schrijft ridiculous verkeerd
Maar Jezus, wat is Trump toch een zeurpiet. Ik hoop dat iemand zijn telefoon eens afpakt en kapot maakt of tenminste zijn account hackt want dit is echt zielig.quote:
Geen idee, we zullen nooit weten hoe de regering van Clinton zou zijn geweest.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:48 schreef MangoTree het volgende:
[..]
We kunnen het er voorzichtig mee eens worden (allemaal) dat het één pot nat is?
Trump doet in elk geval zelf al niet meer moeilijk over het feit dat hij allemaal onzin heeft geroepen omdat hem dat even goed uitkwam. Leve het nieuwe populisme: ze schreeuwen van alles en nemen het gewoon terug. AOW leeftijd is een breekpunt tot de avond van de verkiezingen was ook zo'n mooi voorbeeld.quote:Waarop Trump lachend reageerde: ,,Nee, het is al goed. Vergeet het. Dat deed het goed tijdens de verkiezingsstrijd, maar nu maakt het niet meer uit toch?"
Als aanvulling op die laatste 2, de lijstjes:quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:42 schreef antiderivative het volgende:
Benoemingen gisteren:
Director of Manufacturing Council: Andrew Liveris
Director of National Economic Council: Gary Cohn
Geruchten die sterker worden:
Secretary of State: Rex Tillerson
Secretary of Interior: Cathy McMorris Rodgers
Dat dat kind het met droge oogjes uit haar toetsenbord weet te krijgen vind ik ook heel knap. Aan de andere kant zijn er ook bakvissen die blind achter Justin Bieber aanrennen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 17:07 schreef Monolith het volgende:
Zelden iemand zo blind zien vallen voor een marketingverhaaltje als Nintex.
Ik zie dat vaak genoeg hoor. Heel half Nederland die op de PvdA ging stemmen toen Cohen werd ingeruild voor Diederiik.quote:Op zaterdag 10 december 2016 17:07 schreef Monolith het volgende:
Zelden iemand zo blind zien vallen voor een marketingverhaaltje als Nintex.
Nee want muur met Mexico en Clinton naar de gevangenis.quote:Op zaterdag 10 december 2016 17:28 schreef monkyyy het volgende:
Wekt het zorgen bij jullie dat Trump's Labor Secretary anti-minimum loon is?
Rekenen is ook al niet je sterkste punt kennelijk. Het was grofweg een kwart van de mensen die gestemd hebben. Wat weer niet hetzelfde is als heel Nederland omdat lang niet iedereen stemt.quote:Op zaterdag 10 december 2016 17:22 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik zie dat vaak genoeg hoor. Heel half Nederland die op de PvdA ging stemmen toen Cohen werd ingeruild voor Diederiik.
En ondertussen wist heel Leiden dat Samson zijn assistente aan het aanduwen was terwijl hij zijn gehandicapte kind uitleende voor TV spotjes.
Ik heb nog niet echt gelezen dat hij tegen het minimumloon zou zijn. Wel tegen verhoging van het federaal minimum naar naar vijftien dollar per uur.quote:Op zaterdag 10 december 2016 17:28 schreef monkyyy het volgende:
Wekt het zorgen bij jullie dat Trump's Labor Secretary anti-minimum loon is?
quote:NEW YORK BLACKLISTS DUTCH COMPANIES FOR BOYCOTTING ISRAEL
The state of New York placed four Dutch companies on a blacklist because the Americans believe the boycott Israel. The comopanies are ASN Bank, Royal HaskoningDHV, Triodos Bank and water company Vitens, NU.nl reports.
In June of this year New York decided to boycott companies that boycott Israel by withdrawing investments or making sanctions against the country. The four Dutch companies on the list have 90 days to prove that they are not boycotting Israel, or they will never again do business with New York.
ASN Bank told NU.nl that they are not boycotting Israel. The bank invests in Israeli company Amiad, which makes water filters, as well as in other companies that are active in Israel. "ASN Bank assess companies, governments and projects in which int invests or it finances on their sustainability. In that we apply sustainability criteria in the areas of human rights, climate and biodiversity." a spokesperson said to the newspaper. That includes government bonds and Israel, like 180 other countries, does not meet this criteria.
Vitens made headlines in 2014 when it decided to end cooperation with Israeli water company Mekorot. The Dutch company did this based on reports by the United Nations which stated that Mekorot withdrew water from Palestinian territories to use for Jewish settlements. "If we share the knowledge of this, then we ourselves contribute to the act", a spokesperson said to the newspaper.
Engineering firm Royal HaskoningDHV initially did not know it had been blacklisted. "We regret that we are on this list", a spokesperson said to NU after investigating. "Royal HaskoningDHV does not boycott Israel and for years we've worked in the country on projects in the fields of water, environment and infrastructure." The engineering firm likely ended up on the list because of its involvement in the construction of a wastewater treatment project. The Ministry of Foreign Affairs advised Royal HaskoningDHV to withdraw from the project because it is in an area occupied by Israel.
Triodos was not available for comment.
Tja de een is een clown en de andere een gerespecteerde politicus die het vak serieus neemt.quote:Op zaterdag 10 december 2016 05:44 schreef Ulx het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)ngs-trump/index.html
Trump laat zich één keer per week op de hoogte stellen van de situatie in de wereld. President Pence doet dat dagelijks.
Wil je nog normaal in debat gaan of blijf je jouw hoofd in het zand steken?quote:Op zaterdag 10 december 2016 17:00 schreef Nintex het volgende:
Mooie rally gisteren. Trump blikt terug op de historische overwinning (Ivanka had hem nog gebeld dat hij waarschijnlijk zou verliezen, afgaande op de exit polls). Hij had Hillary nog een aanbod gedaan voor haar vuurwerk '5 cents on the dollar'.
Ook een vooruitblik naar een betere toekomst, met meer banen, veiligheid en een drained swamp. Day one executive order voor onder andere een stop op migratie uit gebieden waar terroristen actief zijn.
Trump heeft de VS gered, nu Europa nog.![]()
Overigens doet Trump precies wat hij zegt. De 'killers' uit de business wereld aanstellen om hun talenten te gebruiken om het hele land succesvol te maken.
Dit lijkt me wat erg vroeg gejuicht.quote:Op zaterdag 10 december 2016 17:00 schreef Nintex het volgende:
[...]
Trump heeft de VS gered, nu Europa nog.![]()
[...]
twitter:ianbremmer twitterde op zaterdag 10-12-2016 om 19:16:57Breaking: Trump's choice for SecState: Rex Tillerson.Has best personal relationship with Putin of any American. Big big changes coming. reageer retweet
Volgens bron: NEW YORK - Gov. Andrew Cuomo dus.quote:Op zaterdag 10 december 2016 18:27 schreef hunter2011 het volgende:
NEW YORK BLACKLISTS DUTCH COMPANIES FOR BOYCOTTING ISRAEL
The state of New York placed four Dutch companies on a blacklist because the Americans believe the boycott Israel. The comopanies are ASN Bank, Royal HaskoningDHV, Triodos Bank and water company Vitens,
quote:Op zaterdag 10 december 2016 21:50 schreef hunter2011 het volgende:
twitter:ianbremmer twitterde op zaterdag 10-12-2016 om 19:16:57Breaking: Trump's choice for SecState: Rex Tillerson.Has best personal relationship with Putin of any American. Big big changes coming. reageer retweet
twitter:wikileaks twitterde op zaterdag 10-12-2016 om 21:24:11CEO of Exxon talked up as being next US Secretary of State. Surprised? We're not: https://t.co/sAyISKexF8More: https://t.co/BNyPvdTvuE reageer retweet
John Boltonquote:Exxon Mobil CEO Rex Tillerson has met President-elect Donald Trump amid growing speculation that he is being considered for US secretary of state.
NBC News quotes sources close to Mr Trump as saying that Mr Tillerson is likely to be named next week.
Former UN ambassador John Bolton will serve as his deputy, NBC adds.
quote:Senator John McCain, Republican of Arizona, said on Saturday that Mr. Tillerson’s ties to Mr. Putin were “a matter of concern to me.” “I’d have to examine it,” he said on Fox News, adding that “Vladimir Putin is a thug, bully and a murderer, and anybody else who describes him as anything else is lying.”
maar de trump rant op twitter over WMDs tegen de CIA, ik snap er niets vanquote:Op zondag 11 december 2016 08:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Tillerton lijkt een goede keuze voor sec of state. Hij heeft warme persoonlijke banden met Vladimir Poetin, dus het zal in ieder geval de relaties Rusland-Vs ontdooien. Van Bolton ben ik minder gecharmeerd, hij bleef maar zeggen dat Saddam Hoessein WMD had, terwijl dir allang bewezen was dat dit niet zo was.
Cia moet gezuiverd worden, het is wel duidelijk dat daar veel mis is.quote:Op zondag 11 december 2016 09:29 schreef Re het volgende:
[..]
maar de trump rant op twitter over WMDs tegen de CIA, ik snap er niets van
ja door types als Bolton zekerquote:Op zondag 11 december 2016 09:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Cia moet gezuiverd worden, het is wel duidelijk dat daar veel mis is.
Nou ja, en Estland en Finland horen natuurlijk ook bij Rusland. En Zaandam ook, want daar woonde Peter de Grote.quote:Op zondag 11 december 2016 09:55 schreef Ludachrist het volgende:
Inderdaad, gewoon even een annexatie van een stuk buurland goedkeuren en wat sancties opheffen. Dat is een prima manier om Rusland tevreden te houden ja.
Misschien kunnen we aan Poetin ook nog even ons excuus aanbieden voor mh17.quote:Op zondag 11 december 2016 09:55 schreef Ludachrist het volgende:
Inderdaad, gewoon even een annexatie van een stuk buurland goedkeuren en wat sancties opheffen. Dat is een prima manier om Rusland tevreden te houden ja.
Inderdaad, briljant idee!quote:Op zondag 11 december 2016 09:55 schreef Ludachrist het volgende:
En wat denk jij zelf? Geloof je dit soort gejubel?quote:Op zondag 11 december 2016 10:04 schreef antiderivative het volgende:
Dus Tillerson it is volgens meerdere bronnen! Forbes:
Rumors continue to percolate that President-elect Trump will nominate Rex Tillerson, the 64 year old CEO of ExxonMobil to be Secretary of State. Unlike recent top diplomats, Tillerson has no experience in government. The Exxon executive is neither a politician, a career public servant, a general or an academic . There are several reasons, however, why his unique experience would make him an unusually effective Secretary of State.
1. Negotiation: He is an experienced and accomplished negotiator. Historically, the secretary of state need not lead negotiations at the table, as Secretary Kerry appears to have done in the nuclear negotiations with Iran, but he must be in charge of the negotiations. Tillerson has experience running negotiations for everything from land-use rights to labor issues to transportation deals. Under his leadership, Exxon has negotiated with foreign and U.S. governments and major international conglomerates.
2. Management: As the chief executive of a $370 billion global company with operations in approximately 50 countries, Tillerson has experience managing a large operation. The scope and range of operations at Exxon is tremendous, including: oil exploration, construction, logistics, high technology research and development, marketing, sales, human resources, compliance and, of course, pumping oil. The Secretary of State runs an institution with a budget of $65.9 billion that operates in nearly every country in the world and includes a wide array of operations, including: visa services, services for Americans abroad, national security participation, trade promotion, diplomatic security and, of course, high level diplomacy. Compared to a politician, academic or diplomat, Tillerson clearly has the managerial experience.
3. World Leadership: Tillerson has diplomatic experience – representing Exxon instead of the United States . He knows world leaders and understands their motivations. Tillerson has had to address the concerns of foreign leaders, incentivize them to work with him. This mirrors U.S. needs: a top diplomat who realistically addresses the motivations of foreign leaders and convinces them to work with—not against—the U.S.
4. Private Sector Work Ethic: Tillerson joined Exxon in 1975, and was promoted for his accomplishment. Tillerson would not be satisfied to travel the world and pose for photo-opts. Exxon has been amongst the most profitable global companies because of its accomplishments. Tillerson could bring that drive for success to represent the U.S. around the world.
5. Conflicts of Interest: One of the loudest complaints about a Tillerson post in the State Department is that his ties to Exxon cannot be easily severed because he has equity and vesting options in the company. There are two problems with this argument: First, the U.S. regularly has private sector executives take major roles in other federal departments. For example, the Treasury Secretary has frequently come from Wall Street. Second, if private sector entanglement becomes a litmus test, the U.S. will not be able to benefit from private sector experience and talent.
6. Ties to Foreign Leaders: Some have argued that Tillerson, as a representative of Exxon, has built a relationship with Russia, receiving an award from Putin and opposing sanctions against that country. Many pundits view this association negatively, yet, at the same time, consider Iowa governor Terry Brandstad’s friendly ties to Chinese president Xi Jinping a positive component of his appointment as Ambassador to China. CNN said Brandstad was “uniquely well-suited because of his close relationship with Xi.” The main difference here is that Brandstad built his relationship with China a representative of Iowa while Tillerson built his relationship with Russia (and other countries) as a representative of Exxon. As Secretary of State, Tiller would instead represent the interests of the United States.
7. Energy and the Environment: Environmentalists would likely complain about an energy company executive taking a top role in government, but Tillerson can point to Exxon’s decade of leading work in alternative energy. In fact, Tillerson’s experience in the energy industry is a distinct advantage. For example, he knows how energy can be used to pressure China to adopt fair trade practices.
8. Loyalty: This should be the primary focus of the Senate confirmation process because Tillerson’s experience and skill is already well demonstrated. After over 40 years at Exxon, can Tillerson adjust to a new employer with new responsibilities and a new allegiance? President-elect Trump, his advisors and the Senate will make a determination on this. There is nothing in Tillerson’s history to suggest that he would be disloyal and in fact, he has run a company that has been a backbone of American economic growth for over 100 years.
Ik heb vooralsnog geen enkele reden om het niet te geloven.quote:Op zondag 11 december 2016 10:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En wat denk jij zelf? Geloof je dit soort gejubel?
Ok, kan je wel kritisch nadenken over Trump en zijn keuzes?quote:Op zondag 11 december 2016 10:22 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Ik heb vooralsnog geen enkele reden om het niet te geloven.
Maar dan kan Trump beter eerst het Huis en de Senaat zuiveren. Zodat hij de wereld kan redden.quote:Op zondag 11 december 2016 10:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inderdaad, briljant idee!
Maar gezien het totale pakket bewindslieden zal dat niet gaan gebeuren. De VS blijft zich onder trump actief mengen in het midden oosten en ook Rusland blijft men argwanend benaderen.
Ja.quote:Op zondag 11 december 2016 10:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, kan je wel kritisch nadenken over Trump en zijn keuzes?
Geen kristallen bol maar ook geen erg kritische geest als ik het zo lees....zo'n Trump lijkt hard zijn best te doen om iedere mogelijke verkiezingsbelofte te breken en jij lijkt hem daardoor alleen maar meer te bewonderen. Vind het wat bijzonderquote:Op zondag 11 december 2016 10:29 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Ja.
Maar in tegenstelling tot enkelen hier heb ik geen kristallen bol
De enige benoeming tot nu toe die ik niet zo zie zitten, is die van Ben Carson. Het is dat hij waarschijnlijk hulp gaat krijgen van Bob Woodson maar dan zou ik liever die persoon gekozen hebben en niet Carson.
Het sleutelwoord in het betoog is: lijkt. Maar wat was ook alweer de standaard reactie van enkele opponenten in dit topic?quote:Op zondag 11 december 2016 10:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geen kristallen bol maar ook geen erg kritische geest als ik het zo lees....zo'n Trump lijkt hard zijn best te doen om iedere mogelijke verkiezingsbelofte te breken en jij lijkt hem daardoor alleen maar meer te bewonderen. Vind het wat bijzonder
Niet een lijkt het zo. Hij heeft ook al heel wat eerdere uitspraken weer ingetrokken. Maar ik zal een ware fan niet kunnen overtuigen, dat snap ik ook welquote:Op zondag 11 december 2016 10:38 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Het sleutelwoord in het betoog is: lijkt. Maar wat was ook alweer de standaard reactie van enkele opponenten? 'Hij is nog geen president hoor'.
Toegeven dat je volledig in Trump's verkiezingsbullshit bent getrapt is moeilijker dan gaan vertellen dat Big Oil en Goldman Sachs nu ineens wel voor de gewone man gaan opkomen. En die muur en HRC in het gevang? Eigenlijk wisten we wel dat het niet echt letterlijk was. Zoiets.quote:Op zondag 11 december 2016 10:39 schreef 99.999 het volgende:
. Maar ik zal een ware fan niet kunnen overtuigen, dat snap ik ook wel
meestal wordt er gerefereerd dat men hillaryhuillie is, dat dan ook wel weerquote:Op zondag 11 december 2016 10:38 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Het sleutelwoord in het betoog is: lijkt. Maar wat was ook alweer de standaard reactie van enkele opponenten in dit topic?
'Hij is nog geen president hoor'.
Nee, dat is Pence.quote:Op zondag 11 december 2016 10:38 schreef antiderivative het volgende:
'Hij is nog geen president hoor'.
Hoho, Trump heeft wel mooi 800 banen gered. Dat hij daar vervolgens over moest liegen, mag de pret natuurlijk niet drukken.quote:Op zondag 11 december 2016 10:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toegeven dat je volledig in Trump's verkiezingsbullshit bent getrapt is moeilijker dan gaan vertellen dat Big Oil en Goldman Sachs nu ineens wel voor de gewone man gaan opkomen. En die muur en HRC in het gevang? Eigenlijk wisten we wel dat het niet echt letterlijk was. Zoiets.
Maar de Democraten hebben een roze bril op hoor!
Is Carson de excuus-neger voor Trump? Toch een zwarte, maar wel aan de leiband graag.quote:Op zondag 11 december 2016 10:29 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Ja.
Maar in tegenstelling tot enkelen hier heb ik geen kristallen bol
De enige benoeming tot nu toe die ik niet zo zie zitten, is die van Ben Carson. Het is dat hij waarschijnlijk hulp gaat krijgen van Bob Woodson maar dan zou ik liever die persoon gekozen hebben en niet Carson.
Lol, als dat het beste is dat men kon bedenken...quote:Op zondag 11 december 2016 10:04 schreef antiderivative het volgende:
In fact, Tillerson’s experience in the energy industry is a distinct advantage. For example, he knows how energy can be used to pressure China to adopt fair trade practices.
Militairen waren overweldigend voor Trump bij de verkiezingen. Niet zo gek dat ze hem toejuichen.quote:Op zondag 11 december 2016 10:57 schreef antiderivative het volgende:
Leuk uitje aan de oostkust gisteravond, via Associated Press:
Ja de normale kanonnenvoer soldaten wel ja, de officieren daar in tegen waren niet zo dol op Trump,quote:Op zondag 11 december 2016 14:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
Militairen waren overweldigend voor Trump bij de verkiezingen. Niet zo gek dat ze hem toejuichen.
In welke zin veroorzaakt dat hoofdpijn? De meerderheid van de Republikeinen wordt dan iets groter, maar echt veel effect zie ik verder niet.quote:Op zondag 11 december 2016 16:14 schreef antiderivative het volgende:
Heidi Heitkamp, de Sen. of North Dakota en Democrat lijkt bovenaan het lijstje te staan om Sec. of Agriculture te worden. Andere namen op de lijst:
* Chuck Conner (CEO of the National Council of Farmer Cooperatives)
* Sid Miller (Texas agricultural commissioner)
* Sam Brownback (Gov. of Kansas)
* Dave Heineman (fmr Gov. of Nebraska)
* Tim Huelskamp (Fmr. Kansas congressman)
* Sonny Perdue (Fmr. Gov. of Georgia)
* Jack Kingston (Fmr. Rep. of Georgia)
* Jerry Moran (Senator of Kansas)
* Rick Crawford (Rep. from Arkansas)
Als het Heitkamp wordt, dan volgen er verkiezingen in N-Dakota waardoor er vrijwel zeker een Republikein in die positie komt. Dat kan wat hoofdpijn veroorzaken voor Chuck Schumer. /per Politico
Heitkamp, who met with the president-elect at Trump Tower on Dec. 2, is facing a tough race in a deep red state in 2018. In a further sign she is a strong contender for a Cabinet post, Senate Majority Leader Mitch McConnell met with North Dakota Rep. Kevin Cramer on Tuesday about a potential open Senate seat. A source close to the transition said gaining another Republican Senate seat was on the list of reasons for picking Heitkamp.quote:Op zondag 11 december 2016 16:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
In welke zin veroorzaakt dat hoofdpijn? De meerderheid van de Republikeinen wordt dan iets groter, maar echt veel effect zie ik verder niet.
Ja, maar de zetel van Heitkamp was sowieso onderdeel van de midterms in 2018. Het enige lichte nadeel is wellicht dan dat Heitkamp zelf geen kandidaat is.quote:Op zondag 11 december 2016 16:49 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Heitkamp, who met with the president-elect at Trump Tower on Dec. 2, is facing a tough race in a deep red state in 2018. In a further sign she is a strong contender for a Cabinet post, Senate Majority Leader Mitch McConnell met with North Dakota Rep. Kevin Cramer on Tuesday about a potential open Senate seat. A source close to the transition said gaining another Republican Senate seat was on the list of reasons for picking Heitkamp.
Heitkamp's departure from the Senate would be bad news for Democrats as they try to hold onto every seat in the upper chamber that they can. Twenty-three Democrats and the two independent senators who caucus with them, Vermont's Bernie Sanders and Maine's Angus King, are up for reelection in two years, with five of the Democratic races considered competitive. Four others are in states that twice voted against Obama as well as for Trump, including North Dakota.
Artikel lijkt meer te gaan over de toekomst.
twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 11-12-2016 om 16:29:10Whether I choose him or not for "State"- Rex Tillerson, the Chairman & CEO of ExxonMobil, is a world class player and dealmaker. Stay tuned! reageer retweet
quote:Many of the leading scientists working on climate change research around the country have found themselves targeted by David Schnare, an attorney working for a coal-industry-backed nonprofit. In recent years, Schnare has hounded academics with lawsuits and voluminous record requests as part of a campaign the Union of Concerned Scientists has called “harassment” designed to “chill their speech, and discourage them from tackling contentious topics.”
Now, Schnare is working for Donald Trump.
Kan geen kwaad, klimaatverandering is sowieso een leugen.quote:Op zondag 11 december 2016 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://theintercept.com/2016/12/09/david-schnare-trump/
[..]
Alles wat Trump niet goed uitkomt is een leugen, het is waarschijnlijk de eerste president die officieel rapport al afdoet als leugens voordat hij ze gelezen heeft.quote:Op zondag 11 december 2016 18:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kan geen kwaad, klimaatverandering is sowieso een leugen.
quote:Op zondag 11 december 2016 19:20 schreef Monolith het volgende:
Rand Paul lijkt dwars te gaan liggen bij een eventuele benoeming van Bolton:
http://www.politico.com/s(...)l-john-bolton-232477
twitter:stephenWalt twitterde op zaterdag 10-12-2016 om 23:10:50Re Tillerson/Bolton: maybe Trump is true isolationist, and wil achieve it by getting rest of world to shun America. If so, Bolton is ur guy. reageer retweet
Troll-level over 9000quote:Op zondag 11 december 2016 20:19 schreef Nintex het volgende:
Gerucht, Rick Perry voor Secretary of Energy.
Dezelfde Rick Perry die in 2012 nog het department of energy wilde afschaffen
Zozo, een felle aanhanger van Trump vindt Obama niet tof.quote:
Geen sterk verhaal ook van die Pirro.quote:Move over Barack, move over Hillary, Harry [Reid] and Jill [Stein] and all of you namby-pamby pathetic losers still crying in your grande double shot skinny lattes. There was a time in this country when we united behind the flag in celebration of America’s new president, our new leader. We all did so in 2008 when Barack Obama was elected. We had high hopes for a united country irrespective of our politics. And it’s time for the left, assuming they’re capable, to show the same dignity and class to the 45th president-elect. But no.
quote:Op zondag 11 december 2016 21:39 schreef Monolith het volgende:
In 2008 ging het hele land en masse achter Obama staan? Sterk staaltje geschiedvervalsing.
Haar eigen omroep Fox heeft Obama sinds 2008 toch altijd door dik en dun gesteund?quote:Op zondag 11 december 2016 21:39 schreef Monolith het volgende:
In 2008 ging het hele land en masse achter Obama staan? Sterk staaltje geschiedvervalsing.
Toen was het inderdaad een vuige Keniaan die zich een weg naar het witte huis had gelogen.quote:Op zondag 11 december 2016 21:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Haar eigen omroep Fox heeft Obama sinds 2008 toch altijd door dik en dun gesteund?
O nee, dat ligt anders, toen was de president geen republikein...
Och, hunter2011 gelooft ook heilig in 'Pizzagate'. Ik bedoel maar.quote:Op zondag 11 december 2016 21:50 schreef Kansenjongere het volgende:
Als haar achterban er maar intrapt, boeit het natuurlijk niet als het inhoudelijk als een tang op varken slaat. En blijkbaar is dat doel in ieder geval bij hunter2011 bereikt.
Ander topic!quote:Op zondag 11 december 2016 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, hunter2011 gelooft ook heilig in 'Pizzagate'. Ik bedoel maar.
Ach dat was ook zoiets inderdaad. He looks foreign, he's not 'Murican!quote:Op zondag 11 december 2016 21:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toen was het inderdaad een vuige Keniaan die zich een weg naar het witte huis had gelogen.
George Washington is ook niet in Amerika geboren.quote:Op zondag 11 december 2016 22:53 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ach dat was ook zoiets inderdaad. He looks foreign, he's not 'Murican!
Beweren dat Obama in Kenia geboren was terwijl Kenia nog niet bestond op zijn geboorte datum.
Weet je wie niet in Amerika is geboren? De man die in 2008 runde tegen Obama, John McCain. Die is in Panama geboren, daar had hij nog aardig problemen mee kunnnen krijgen als hij in 2008 president was geworden.
quote:De financiële markten hebben de politiek onrustige afgelopen maanden goed doorstaan. De verkiezing van Donald Trump als nieuwe president van de Verenigde Staten zorgde voor een enorme verschuiving op de markten, waardoor het vooruitzicht dat de rente nog jaren heel laag blijft mogelijk moet worden geschrapt. Maar die verschuivingen worden vooralsnog soepel opgevangen, concludeerde de Bank van Internationale Betrekkingen (BIS) zondag.
Afgelopen kwartaal viel vooral de bescheiden rol van centrale banken op, stelde BIS-hoofdeconoom Claudio Borio. In plaats van alleen te reageren op de woorden en maatregelen van centrale bankiers, leken marktpartijen volgens hem zelf het heft in handen te nemen. Het moet echter nog blijken of er nu ook sprake is van een definitieve verschuiving, stelt de BIS, die fungeert als samenwerkingsverband van 's werelds belangrijkste centrale banken.
Sinds de verkiezing van Trump zijn obligatierentes wereldwijd stevig opgelopen en hebben aandelenmarkten en forse opmars ingezet. Beleggers anticiperen daarmee volgens de BIS op de door Trump beloofde overheidsinvesteringen, die de economische groei in de VS een flinke stimulans moeten geven.
Vreemd verhaalquote:ATLANTA Georgia Secretary of State Brian Kemp has asked federal officials to explain what appears to be an attempt by the U.S. Homeland Security Department to breach the state's voter registration database.
The claim comes after an IP address associated with a federal agency attempted to penetrate the state's firewall. David Dove, the chief of staff and legal counsel in the Secretary of State's Office, said Thursday that the attempt was not successful. DHS did not immediately respond to a request for comment.
Mag toch hopen dat Trump Netanyahu even mededeelt dat Israël zijn eigen problemen even tracht op te lossentwitter:FoxNews twitterde op maandag 12-12-2016 om 01:25:21Israel's Netanyahu hopes to work with Trump to undo Iran nuclear deal https://t.co/j3vPrJm5Kx reageer retweet
Republikeinen houden van Israel en geven er graag miljarden aan. Trump niet anders.quote:Op maandag 12 december 2016 02:56 schreef Peace99 het volgende:
Mag toch hopen dat Trump Netanyahu even mededeelt dat Israël zijn eigen problemen even tracht op te lossentwitter:FoxNews twitterde op maandag 12-12-2016 om 01:25:21Israel's Netanyahu hopes to work with Trump to undo Iran nuclear deal https://t.co/j3vPrJm5Kx reageer retweet
Blijven ze goddomme zeiken over hun al twijfelachtige zaak
In Nederland kan je pas stemmen als je een ID Bewijs hebt, Paspoort, Id Bewijs of rijbewijs. Wie in Nederland geef je daar de schuld van?quote:Op maandag 12 december 2016 02:09 schreef Peace99 het volgende:
Zolang overledenen, mensen met een rijbewijs(versterkt door o.a. Hi-la-rie) en buitenlanders mee kunnen stemmen![]()
Wat een land
Democraten net zo goed, Obama heeft Israël een record bedrag gegeven.quote:Op maandag 12 december 2016 04:34 schreef Tweek het volgende:
[..]
Republikeinen houden van Israel en geven er graag miljarden aan. Trump niet anders.
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 12-12-2016 om 02:02:14Just watched @NBCNightlyNews - So biased, inaccurate and bad, point after point. Just can't get much worse, although @CNN is right up there! reageer retweet
Als hij het op die manier voor elkaar krijgt om China een nieuwe deal te laten maken is het wel een baas. Dan neem ik wel wat woorden terug over dat hij niets gedaan zou kunnen krijgen.quote:Op maandag 12 december 2016 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
Ergens vind ik het wel bewonderenswaardig dat Trump zich niet de les laat lezen door China en ogenschijnlijk lak heeft aan bestaande conventies ten aanzien van Taiwan. Maar of het verstandig is, valt te bezien.
Er is in ieder geval een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan de ruzie met China: China 'seriously concerned' after Trump questions Taiwan policy
Die tweets zijn het meest stuitend. Hij blijft de media maar aanvallen. Serieus een gevaarlijke ontwikkeling. Ik hoop en verwacht dat dit hem straks zo hard terug zal slaan.quote:Op maandag 12 december 2016 09:50 schreef Ludachrist het volgende:
Gelukkig heeft The Donald nog wel de tijd om TV te kijken deze dagen.twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 12-12-2016 om 02:02:14Just watched @NBCNightlyNews - So biased, inaccurate and bad, point after point. Just can't get much worse, although @CNN is right up there! reageer retweet
Ik denk dat hij straks domweg CNN de toegang tot het Witte Huis gaat proberen te ontzeggen (al weet ik niet of hij dat kan) of ze gewoon helemaal buitensluit. Een paar boze tweets zijn vooral kinderachtig, maar dat zou een echt kwalijke ontwikkeling zijn, hoewel types als Nintex het vast een toptroll zouden vinden (tevens 5D-schaken).quote:Op maandag 12 december 2016 10:18 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Die tweets zijn het meest stuitend. Hij blijft de media maar aanvallen. Serieus een gevaarlijke ontwikkeling. Ik hoop en verwacht dat dit hem straks zo hard terug zal slaan.
Ik heb niet het idee dat Taiwan hem heel veel interesseert. Het lijkt me veel meer een onderhandelingstrucje. Je pakt een onderwerp dat jou niet interesseert, maar voor de andere partij enorm van belang is. Dat blaas je flink op, zodat je het kan gebruiken als wisselgeld voor zaken die je wel relevant acht. In dit geval handel.quote:Op maandag 12 december 2016 10:13 schreef Tanin het volgende:
Ik betwijfel of het verstandig is voor de Amerikaanse economie, of de wereld economie. Sterker nog, dit kan tor oorlogen leiden.
Echter, soms moet je niet doen wat verstandig is, maar wat juist is. En Taiwan publiekelijk erkennen als staat lijkt mij zoiets. Overigens net als Palestina, dus misschien dat Trump zn haar er wel zo verschrikkelijk uitziet door die kilos boter op zn kop.
Laten we hopen dat dit op zijn minst zal lijden tot mooie stukjes onderzoeksjournalistiek.quote:Op maandag 12 december 2016 10:18 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Die tweets zijn het meest stuitend. Hij blijft de media maar aanvallen. Serieus een gevaarlijke ontwikkeling. Ik hoop en verwacht dat dit hem straks zo hard terug zal slaan.
Je moet voor de gein eens kijken hoe hij vroeger Bill Maher (comedian) heeft proberen aan te klagen omdat ie Trump voor gek zette. Zo zit de president-elect dus in elkaar.... echt te zielig voor woorden.quote:Op maandag 12 december 2016 10:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat hij straks domweg CNN de toegang tot het Witte Huis gaat proberen te ontzeggen (al weet ik niet of hij dat kan) of ze gewoon helemaal buitensluit. Een paar boze tweets zijn vooral kinderachtig, maar dat zou een echt kwalijke ontwikkeling zijn, hoewel types als Nintex het vast een toptroll zouden vinden (tevens 5D-schaken).
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als hij eenmaal in het Witte Huis zit.
Als er op de één of andere manier oorlog komt onder Trump als president dan ben ik vooral benieuwd hoe de "Trumpgod"-roepers dat gaan spinnen, aangezien WO3 voor hun een zekerheidje was onder Hillary.quote:Op maandag 12 december 2016 10:13 schreef Tanin het volgende:
Ik betwijfel of het verstandig is voor de Amerikaanse economie, of de wereld economie. Sterker nog, dit kan tor oorlogen leiden.
Echter, soms moet je niet doen wat verstandig is, maar wat juist is. En Taiwan publiekelijk erkennen als staat lijkt mij zoiets. Overigens net als Palestina, dus misschien dat Trump zn haar er wel zo verschrikkelijk uitziet door die kilos boter op zn kop.
quote:Ambassador John Bolton claimed Sunday that hacks during the election season could have been "a false flag" operation — possibly committed by the Obama administration itself.
Geen dank, wil de moderator die mijn post aangepast heeft dan ook post 166 aanpassen ?quote:Op maandag 12 december 2016 11:05 schreef Ludachrist het volgende:
Uitstekende post die recht doet aan alle nuances in deze uitermate ingewikkelde kwestie. Bedankt voor je bijdrage.
Gewoon dingen roepen. Dat is hoe het tegenwoordig gaat.quote:Op maandag 12 december 2016 11:15 schreef Maxerazzi het volgende:
Die Bolton is nog in de race voor BuZa, toch? O joy.
[..]
Trump heeft een 'goede vriend' van Xi als ambassadeur aangesteld. Hij gaat gewoon een klassiek potje Good Cop / Bad Cop spelen. Volgens mij weet Trump wel goed hoe hij met de Chinezen zaken moet doen. Trump werkt meer vanuit instinct en intuitie in sommige gevallen werkt dat beter in andere minder. Ik denk dat hij vooral met stugge Europese bureaucraten en Frau Merkel moeite gaat krijgen, maar de Aziaten, Russen, Arabieren zijn altijd wel in voor een beetje afdingen en een meer persoonlijke aanpak.quote:Op maandag 12 december 2016 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
Ergens vind ik het wel bewonderenswaardig dat Trump zich niet de les laat lezen door China en ogenschijnlijk lak heeft aan bestaande conventies ten aanzien van Taiwan. Maar of het verstandig is, valt te bezien.
Er is in ieder geval een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan de ruzie met China: China 'seriously concerned' after Trump questions Taiwan policy
In het bedrijfsleven zijn deals lang niet altijd zero sum. In de wereld waarin Trump is opgegroeid (het New Yorkse vastgoed) doorgaans wel.quote:Op maandag 12 december 2016 10:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als er op de één of andere manier oorlog komt onder Trump als president dan ben ik vooral benieuwd hoe de "Trumpgod"-roepers dat gaan spinnen, aangezien WO3 voor hun een zekerheidje was onder Hillary.
Het loopt wel los. Wat Monolith zegt, het is een truc die uit het bedrijfsleven komt. Alleen is de logica van het bedrijfsleven niet van toepassing op de diplomatieke wereld waar belangen multilateraal zijn. Als je een bedrijf runt heb je maar één belang: het voortbestaan van je bedrijf met grotere winsten. Meer komt er niet bij kijken. Politiek is echter iets heel anders waarbij het handelsbelang wel eens ondergeschikt kan zijn aan een ander belang. Dat is gewoon niet zo transparant als Trump het zou wensen. Ik denk dat hij dan ook het deksel op zijn neus gaat krijgen. Echter, als deze onderhandelingstactieken wel werken dan is dat bewijs dat diplomatie een grote wassen neus is. Dat zou dan ook wel grappig zijn.
Hij heeft zichzelf ook wel in een comfortabele positie gemanoeuvreerd. Op persoonlijke titel kan hij van alles roepen. Dat wordt toegejuicht door zijn discipelen. In de praktijk zal er een andere wind moeten waaien omdat politiek nogal stug is. Als dat dan aan het licht komt door onderzoeksjournalistiek van de "mainstream media", dan kan hij dat af doen als leugen door op persoonlijke titel van alles te roepen. De discipelen vinden dat weer prachtig.quote:Op maandag 12 december 2016 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven zijn deals lang niet altijd zero sum. In de wereld waarin Trump is opgegroeid (het New Yorkse vastgoed) doorgaans wel.
Maar in mijn ogen zie je hier vrij helder de 'public en 'private position'. Wat roepen op Twitter voor de bühne en ondertussen gewoon een China goedgezinde ambassadeur naar voren schuiven. Het is natuurlijk de strategie die je constant ziet bij de 'rechtspopulisten'. Je slingert wat uitspraken de wereld in om stoer te lijken en ondertussen doe je heel wat anders. De Nintexjes van deze wereld aanbidden je vanwege je stoere taal en dat je verder heel wat anders doet is maar een irrelevante bijzaak.
World peace:quote:Op maandag 12 december 2016 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven zijn deals lang niet altijd zero sum. In de wereld waarin Trump is opgegroeid (het New Yorkse vastgoed) doorgaans wel.
Maar in mijn ogen zie je hier vrij helder de 'public en 'private position'. Wat roepen op Twitter voor de bühne en ondertussen gewoon een China goedgezinde ambassadeur naar voren schuiven. Het is natuurlijk de strategie die je constant ziet bij de 'rechtspopulisten'. Je slingert wat uitspraken de wereld in om stoer te lijken en ondertussen doe je heel wat anders. De Nintexjes van deze wereld aanbidden je vanwege je stoere taal en dat je verder heel wat anders doet is maar een irrelevante bijzaak.
http://observer.com/2016/11/why-vladimir-putin-hates-us/quote:Another serious challenge to Russia’s identity is linked to events taking place in the world. Here there are both foreign policy and moral aspects. We can see how many of the Euro-Atlantic countries are actually rejecting their roots, including the Christian values that constitute the basis of Western civilization. They are denying moral principles and all traditional identities: national, cultural, religious and even sexual. They are implementing policies that equate large families with same-sex partnerships, belief in God with the belief in Satan.
The excesses of political correctness have reached the point where people are seriously talking about registering political parties whose aim is to promote pedophilia. People in many European countries are embarrassed or afraid to talk about their religious affiliations. Holidays are abolished or even called something different; their essence is hidden away, as is their moral foundation. And people are aggressively trying to export this model all over the world. I am convinced that this opens a direct path to degradation and primitivism, resulting in a profound demographic and moral crisis.
Lees het artikel eens. Het is een van zijn argumenten. Het was een speech van 1 a 2 uur als ik me niet vergis. Maar hetzelfde gebeurde toen de EU/VS besloten om Servie op te breken. Toen zei Putin: "You've opened Pandora's box". Als in: als jullie je niet houden aan de wetten, waarom moeten wij dat dan wel doen? Na de helpende hand van Putin bij de aanval op Afghanistan, hielp de volgende invasie van Irak ook niet. En bij Libie stond hij al helemaal te steigeren. De NAVO die zonder goedkeuring van wie dan ook onder leiding van Sarkozy en Hillary Clinton een boogeyman afzet.quote:Op maandag 12 december 2016 12:16 schreef Ludachrist het volgende:
'Een buurland kiest voor de EU, daarom wordt onze identiteit bedreigd en annexeren we een deel van eerdergenoemd buurland, want wij weten beter wat goed voor ze is dan eerdergenoemd buurland zelf. Tevens iets over politieke correctheid'.
Goed verhaal, Vlad.
Diplomatie is niet een wereld van handjeklap en even een paar mooie deals maken en voor het donker weer thuis zijn. Dat is wel hoe Trump het voorspiegelt. Diplomatie is een wereld van ondoorzichtig door elkaar schuivende belangen en waar het niet echt helpt als je op Twitter allerlei dingen uitkraamt. Zoals je zelf zegt: het is ook een kwestie van cultuur, traditionele waarden en bovenal principes. Principes zijn per definitie niet rationeel, dus het is naïef om te denken dat je verdragen open kunt breken op basis van gedeelde economische belangen. Die economische belangen zijn ondergeschikt aan principes. Dus roepen dat het één-China-beleid een slecht idee is, tenzij je een nieuwe handelsovereenkomst krijgt is helemaal niet zo verstandig, omdat China op basis van principes prima bereid kan zijn economisch ongunstige besluiten te nemen.quote:Op maandag 12 december 2016 12:13 schreef Nintex het volgende:
[..]
World peace:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hallo ik ben een community organizer ik kom jullie even vertellen hoe de wereld in elkaar steekt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wat Condi Rice ook vaak in interviews zei, diplomatie moet niet alleen op een serie van wetten, punten en afspraken werken, maar ook op persoonlijk niveau. Wederzijds respect is heel belangrijk. Putin de volgende Hitler noemen zonder enige basis voor die claim gaat daarbij niet helpen.
Wat Putin zei toen hij Krim overnam:
[..]
http://observer.com/2016/11/why-vladimir-putin-hates-us/
De Russen voelen zich bedreigd en dat is niet zo gek als je naar hun geschiedenis kijkt. Onze politici zijn al meer managers (en zien er zo uit) er is weinig ideologie terug te vinden. In landen als Rusland is dat precies andersom, daar zijn ook tradities heel belangrijk. Die mensen zien de EU in Oekraine dan ook als een aanval op hun eigen Russische Orthodoxe cultuur en normen en waarden.
Volgens dat artikel is de VS per definitie een vijand van de Russen. Ik vind het wat vreemd dat je dus enerzijds dat artikel gelooft en anderzijds ook denkt dat Trump de banden kan aanhalen. Het ene sluit het ander uit.quote:Op maandag 12 december 2016 12:20 schreef Nintex het volgende:
[..]
Lees het artikel eens. Het is een van zijn argumenten. Het was een speech van 1 a 2 uur als ik me niet vergis. Maar hetzelfde gebeurde toen de EU/VS besloten om Servie op te breken. Toen zei Putin: "You've opened Pandora's box". Als in: als jullie je niet houden aan de wetten, waarom moeten wij dat dan wel doen? Na de helpende hand van Putin bij de aanval op Afghanistan, hielp de volgende invasie van Irak ook niet. En bij Libie stond hij al helemaal te steigeren. De NAVO die zonder goedkeuring van wie dan ook onder leiding van Sarkozy en Hillary Clinton een boogeyman afzet.
Och, als Trump aan alle wensen van Poetin tegemoet komt (Krim erkennen als onderdeel van Rusland, sancties opheffen en troepen terugtrekken uit Oost-Europa) dan wil hij best vriendjes zijn. Verwacht alleen niet dat je er iets voor terugkrijgt.quote:Op maandag 12 december 2016 12:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens dat artikel is de VS per definitie een vijand van de Russen. Ik vind het wat vreemd dat je dus enerzijds dat artikel gelooft en anderzijds ook denkt dat Trump de banden kan aanhalen. Het ene sluit het ander uit.
(losse hersenscheet) Zou Trump misschien van plan zijn de ellende in Syrië af te schuiven op Rusland?quote:Op maandag 12 december 2016 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, als Trump aan alle wensen van Poetin tegemoet komt (Krim erkennen als onderdeel van Rusland, sancties opheffen en troepen terugtrekken uit Oost-Europa) dan wil hij best vriendjes zijn. Verwacht alleen niet dat je er iets voor terugkrijgt.
Denk het niet. Hij is vrij stellig in zijn belofte om IS op te ruimen. Daarvoor moet je toch je handen vuil maken in Syrië.quote:Op maandag 12 december 2016 13:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
(losse hersenscheet) Zou Trump misschien van plan zijn de ellende in Syrië af te schuiven op Rusland?
Ik zie toch vaak de invloed van Hollywood op het denkniveau hier. Bilaterale verdragen op het gebied van handel zijn enorm complex en vergen vaak decennialange investeringen en onderhandelingen. Dat is niet even wat joviaal handjesklappen. Die misvatting zag je bijvoorbeeld ook bij de Brexiteers die stelden dat er wel even gewoon zo'n Canada-dealtje geregeld kon worden, maar dat Canada-dealtje is toch wel iets complexer dan ze dachtenquote:Op maandag 12 december 2016 12:13 schreef Nintex het volgende:
[..]
World peace:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hallo ik ben een community organizer ik kom jullie even vertellen hoe de wereld in elkaar steekt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wat Condi Rice ook vaak in interviews zei, diplomatie moet niet alleen op een serie van wetten, punten en afspraken werken, maar ook op persoonlijk niveau. Wederzijds respect is heel belangrijk. Putin de volgende Hitler noemen zonder enige basis voor die claim gaat daarbij niet helpen.
Wat Putin zei toen hij Krim overnam:
[..]
http://observer.com/2016/11/why-vladimir-putin-hates-us/
De Russen voelen zich bedreigd en dat is niet zo gek als je naar hun geschiedenis kijkt. Onze politici zijn al meer managers (en zien er zo uit) er is weinig ideologie terug te vinden. In landen als Rusland is dat precies andersom, daar zijn ook tradities heel belangrijk. Die mensen zien de EU in Oekraine dan ook als een aanval op hun eigen Russische Orthodoxe cultuur en normen en waarden.
Het feit dat een deel van de elite in Amerika denkt dat de Russen de verkiezingen bepaald hebben niet het volk zelf geeft al aan hoe verheven ze zich voelen boven het volk en andere landen. Als Trump met Trump Force One en zijn Oost Europese supermodel naar Moskou vliegt kan dat zomaar eens een ijsbreker zijn.
Listen motherfuckers, we're gonna tax you 25%.quote:Op maandag 12 december 2016 13:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bovendien is het nogal ironisch dat je nu weer miept over wederzijds respect en tradities, terwijl Trump nu net China 'schoffeert'.
Hallo, verdaai de boel maar weerquote:Op maandag 12 december 2016 12:44 schreef Mystikvm het volgende:
Oh ja, laten we niet doen alsof Poetin zo'n prettige vent is. Als je zelf een beetje principes hebt dan ga je niet buddy-buddy doen met iemand die zijn tegenstanders laat verdwijnen in een kofferbak. Dan trek je gewoon een lijn.
Hier wordt Poetin nogal op handen gedragen omdat mensen bang zijn voor een beetje spierballen. Poetin lijkt de winnaar, dus gaan we snel in zijn kamp zitten zodat we misschien een aai over onze bol krijgen. No way. Toon een beetje ballen en doe niet zo opportunistisch.
Als aan de ene kant de banden met Saudi-Arabië ter discussie worden gesteld, want maffe moslims, maar aan de andere kant lekker tegen Rusland aan wordt gereden dan is dat even zo hypocriet als het beleid waar men zich zo tegen af aan het zetten is.
Het is niet zwart-wit. Het is niet zo dat, als Poetin slecht is, onze leiders dus goed zijn. Maar in de populistische politiek lijkt wel de wind te waaien dat Poetin een soort te respecteren man is die alleen maar opkomt voor zijn bevolking omdat we het niet eens zijn met de koers van onze eigen leiders. Dat terwijl er gewoon sprake is van opportunistisch expansionisme. Dat terwijl delen van die bevolking de mond wordt gesnoerd.quote:Op maandag 12 december 2016 13:39 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hallo, verdaai de boel maar weer
Bush wilde een raketschild in Polen. Obama heeft dat project stil gelegd.
Wederzijds respect en/of iemand de ruimte geven om een eiland te annexeren is iets heel anders. Als je rode lijnen gaat tekenen in het Midden Oosten en dan niet je uitspraken nakomt is dat vragen om problemen.
Met die red line in Syria is de VS begonnen met de terugtrekking uit het Midden Oosten. En nu is het huilen dat Putin in dat machtsvacuum gesprongen is, want eigenlijk was dat toegezegd aan de Saudi's(?).
Dat het halve Midden Oosten ontspoord en wij hier met onze handen omhoog en open grenzen gaan zitten betekend niet dat de rest van de wereld dat van plan is. Maar, omdat Obama het 'morele' gelijk heeft en Putin 'Hitler' is zijn we allemaal stom verbaasd.![]()
Ga hem ook maar vertellen dat de Russen in Oekraine 'veilig' zijn, terwijl fascisten in tanks door de chocoladekoning naar de Donbass werden gestuurd en die revolutie absoluut niet met veel bloedvergieten zou eindigen als in Libie, Irak en Egypte.
Zijn Putin's methodes goed? Nee, alles behalve dat, het is praktisch een oorlogsmisdadiger, maar de methodes van de EU/NAVO/VS zijn de afgelopen 10 jaar niet veel beter geweest.
Een beetje zelfkritiek zou de neoliberalen goed doen en dan komen ze erachter dat het helemaal niet zo vreemd is dat Brexit/Trump kon gebeuren.
Hoe complex een bilateraal verdrag is ligt puur aan de politieke druk erachter, bij TTIP is het ontzettend lastig omdat heel veel mensen het niet willen en over elk klein detail maandenlang gezeurd moet worden, afstemmen van wet- en regelgeving kan snel gebeuren maar indien de wil er niet is, of de argwaan te groot, dan krijg je met dit soort complexiteit te maken.quote:Op maandag 12 december 2016 13:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie toch vaak de invloed van Hollywood op het denkniveau hier. Bilaterale verdragen op het gebied van handel zijn enorm complex en vergen vaak decennialange investeringen en onderhandelingen. Dat is niet even wat joviaal handjesklappen. Die misvatting zag je bijvoorbeeld ook bij de Brexiteers die stelden dat er wel even gewoon zo'n Canada-dealtje geregeld kon worden, maar dat Canada-dealtje is toch wel iets complexer dan ze dachten
Bovendien is het nogal ironisch dat je nu weer miept over wederzijds respect en tradities, terwijl Trump nu net China 'schoffeert'.
Ook toen Obama aan de macht kwam wilde men de betrekking met Rusland normaliseren. Dat bleek toch tegen te vallen. Ook Trumpaanhangers gaan er nog wel achterkomen dat wat positieve tweets de wereld inslingeren iets heel anders is dan goede betrekkingen onderhouden als er ook daadwerkelijk sprake is van conflicterende belangen.
Hoe zie je dat precies voor je? Trump die Japan belt en zegt 'luister, grote lijnen, alle importheffingen vervallen', dat de Japanners zeggen 'oke' en dat het Congres vervolgens een dergelijk verdrag akkoordeert?quote:Op maandag 12 december 2016 14:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Amerika heeft het voordeel met Trump dat er iemand is die grote investeringen belooft en bilaterale akkoorden wil sluiten op de grote lijnen. De akkoorden waar er te lang over onderhandeld moet worden wijst hij te veel af omdat het dan niemand meer gunstig uitpakt voor Amerika. Je kan zeggen wat je wilt maar economisch is dit de enige juiste strategie wil je maximaal gewin uit dit soort akkoorden krijgen. Het zullen dan ook geen akkoorden worden met Westerse landen op de korte termijn, de uitzondering daar gelaten, maar met heel andere staten. Een al bestaand akkoord kan je juist wel verder uit onderhandelen mocht dat nodig zijn en meer in de details gaan. Maar dat hoeft geen groot nieuws te zijn omdat de basis er immers al ligt.
Ik verwacht dat hij Japan belt en zegt, 'luister de importheffingen voor product A vervallen', Japan gaat akkoord mits de Amerikaanse importheffingen voor product B vervallen en dan heb je een akkoord in grote lijnen. Hij gaat niet meer voor die all-in-one achtige akkoorden.quote:Op maandag 12 december 2016 14:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe zie je dat precies voor je? Trump die Japan belt en zegt 'luister, grote lijnen, alle importheffingen vervallen', dat de Japanners zeggen 'oke' en dat het Congres vervolgens een dergelijk verdrag akkoordeert?
Als hij alle akkoorden afwijst waarover te lang onderhandeld moet worden houdt hij er precies 0 over.
Ik ben geen fan van grote akkoorden, maar het levert natuurlijk een enorme sloot bureaucratie op als je op die manier voor allerlei zaken losse akkoorden gaat sluiten. En het kost het bedrijfsleven heel veel geld omdat ze tig akkoorden door moeten gaan spitten om te zien of iets wel of niet kan.quote:Op maandag 12 december 2016 14:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik verwacht dat hij Japan belt en zegt, 'luister de importheffingen voor product A vervallen', Japan gaat akkoord mits de Amerikaanse importheffingen voor product B vervallen en dan heb je een akkoord in grote lijnen. Hij gaat niet meer voor die all-in-one achtige akkoorden.
En dan gaat hij er mee naar het Congres, die zeggen 'eh, waarom valt subset 1 van groep B ook onder dit plan? Daarmee beschadigen we onze economie, gaat mooi niet door Donald' en dan moet hij weer terug.quote:Op maandag 12 december 2016 14:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik verwacht dat hij Japan belt en zegt, 'luister de importheffingen voor product A vervallen', Japan gaat akkoord mits de Amerikaanse importheffingen voor product B vervallen en dan heb je een akkoord in grote lijnen. Hij gaat niet meer voor die all-in-one achtige akkoorden.
Individuele akkoorden kunnen prima en geleidelijk worden samengevoegd. Het zal allemaal niet in een keer gebeuren. Het levert misschien meer gedoe en bureaucratie op maar dit soort aparte akkoorden zijn vaak tien keer effectiever dan een verzameling afgezwakte akkoorden omdat ze tot een groot akkoord moesten worden samengevoegd en die bereidheid er eigenlijk niet was.quote:Op maandag 12 december 2016 14:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van grote akkoorden, maar het levert natuurlijk een enorme sloot bureaucratie op als je op die manier voor allerlei zaken losse akkoorden gaat sluiten. En het kost het bedrijfsleven heel veel geld omdat ze tig akkoorden door moeten gaan spitten om te zien of iets wel of niet kan.
Met dat argument kan je net zo Goed helemaal geen akkoorden hebben, of je hebt een verdrag waar iedereen het mee eens is maar het resultaat is zodanig afgezwakt dat je er nog geen ei mee kan vervoeren, of niemand is er mee eens.quote:Op maandag 12 december 2016 14:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En dan gaat hij er mee naar het Congres, die zeggen 'eh, waarom valt subset 1 van groep B ook onder dit plan? Daarmee beschadigen we onze economie, gaat mooi niet door Donald' en dan moet hij weer terug.
Zou wel lachen zijn als het zo simpel ging, natuurlijk.
Niet helemaal, ik wil alleen maar aangeven dat op grote lijnen eventjes een akkoord sluiten op meer weerstand gaat stuiten dan jij lijkt te denken.quote:Op maandag 12 december 2016 14:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Met dat argument kan je net zo Goed helemaal geen akkoorden hebben, of je hebt een verdrag waar iedereen het mee eens is maar het resultaat is zodanig afgezwakt dat je er nog geen ei mee kan vervoeren, of niemand is er mee eens.
Dat ligt er maar net aan wat die grote lijnen zijn. Ik probeer te onderstrepen waarom juist dit voor Trump inderdaad logischer en effectiever is. Wellicht komen er minder akkoorden, hij geeft zelf al aan dat hier niet zijn prioriteit ligt, maar de enkeling die er komt heeft misschien wel dat effectieve karakter wat de Amerikaanse economie als extraatje kan gebruiken in deze.quote:Op maandag 12 december 2016 14:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet helemaal, ik wil alleen maar aangeven dat op grote lijnen eventjes een akkoord sluiten op meer weerstand gaat stuiten dan jij lijkt te denken.
https://ustr.gov/trade-agreements/free-trade-agreementsquote:Op maandag 12 december 2016 14:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat die grote lijnen zijn. Ik probeer te onderstrepen waarom juist dit voor Trump inderdaad logischer en effectiever is. Wellicht komen er minder akkoorden, hij geeft zelf al aan dat hier niet zijn prioriteit ligt, maar de enkeling die er komt heeft misschien wel dat effectieve karakter wat de Amerikaanse economie als extraatje kan gebruiken in deze.
Maak liever je punt.quote:Op maandag 12 december 2016 14:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
https://ustr.gov/trade-agreements/free-trade-agreements
Dit zijn de huidige vrijhandelsverdragen van Amerika. Kijk er eens een paar door.
Een vrijhandelsverdrag sluiten is een ingewikkeld en tijdrovend proces, zoals je kunt zien aan de verdragen die momenteel lopen. Dan kan Trump wel 'op grote lijnen' een verdrag willen sluiten, dat gaat niet zo simpel als jij voorstelt.quote:
We hebben het over bilaterale akkoorden, een compleet vrijhandelsakkoord zal onder Trump niet gebeuren, tenzij het volledig is zoals Trump voor ogen ziet wat waarschijnlijk het andere land niet zal willen.quote:Op maandag 12 december 2016 14:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een vrijhandelsverdrag sluiten is een ingewikkeld en tijdrovend proces, zoals je kunt zien aan de verdragen die momenteel lopen. Dan kan Trump wel 'op grote lijnen' een verdrag willen sluiten, dat gaat niet zo simpel als jij voorstelt.
Is dat zo? Volgens mij zie je daar vooral dat de Europese landen vrij hard genaaid worden. Daar is ook haast meer sprake van het opleggen van eisen aan die landen. In ruil voor financiële steun dienen ze hun markten geheel open te gooien, waardoor men nauwelijks in staat is zelf industrieën en diensten op te bouwen. Voor ontwikkelingslanden en opkomende landen kan het wel degelijk voordeliger zijn om wat protectionistischer te handelen, zoals China bijvoorbeeld doet.quote:Op maandag 12 december 2016 14:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hoe complex een bilateraal verdrag is ligt puur aan de politieke druk erachter, bij TTIP is het ontzettend lastig omdat heel veel mensen het niet willen en over elk klein detail maandenlang gezeurd moet worden, afstemmen van wet- en regelgeving kan snel gebeuren maar indien de wil er niet is, of de argwaan te groot, dan krijg je met dit soort complexiteit te maken.
Het gevolg is dat de lang uitonderhandelde verdragen eigenlijk weinig effectief zijn, er zijn zoveel haken en ogen dat de voordelen niet snel te vinden zijn, een bilateraal verdrag dat snel en soepel wordt doorgevoerd, dat vooral in de grote lijnen is geregeld, bevordert in ieder geval een van de twee partijen. Dat zie je dan ook vaak bij verdragen met Afrikaanse en Europese landen.
Een andere reden waarom het voor de Britten moeilijk zal zijn is omdat de politieke argwaan groot is. Welke kant wil Brexit opgaan, wat valt er te verwachten, de bilaterale verdragen die ze nu willen sluiten zullen dus veel onzekerheid en argwaan moeten overwinnen. Dit is dan ook helemaal niet de tijd voor de Britse regering om zich te richten op dit soort akkoorden. Eerst moeten ze de zekerheid in hun eigen economie herstellen.
Zoals gezegd, er zijn helemaal geen bilaterale handelsakkoorden tussen de VS en China. De enige akkoorden die er zijn lopen via de WTO. Trump kan wel van alles willen en beloven, maar hij heeft eigenlijk een onmogelijkheid verkocht tijdens de verkiezingen. Zijn argument was immers dat 'andere landen te veel profiteren van gesloten deals ten koste van de bevolking van de VS'. De enige wijze waarop er betere deals kunnen komen is dus wanneer andere landen daar slechter van worden. En met die andere landen wil hij hele goeie vriendjes zijn en geweldig met samenwerking. Die twee zaken zijn helaas niet te rijmen.quote:Amerika heeft het voordeel met Trump dat er iemand is die grote investeringen belooft en bilaterale akkoorden wil sluiten op de grote lijnen. De akkoorden waar er te lang over onderhandeld moet worden wijst hij te veel af omdat het dan niemand meer gunstig uitpakt voor Amerika. Je kan zeggen wat je wilt maar economisch is dit de enige juiste strategie wil je maximaal gewin uit dit soort akkoorden krijgen. Het zullen dan ook geen akkoorden worden met Westerse landen op de korte termijn, de uitzondering daar gelaten, maar met heel andere staten. Een al bestaand akkoord kan je juist wel verder uit onderhandelen mocht dat nodig zijn en meer in de details gaan. Maar dat hoeft geen groot nieuws te zijn omdat de basis er immers al ligt.
Hoezo zouden de Europese landen worden genaaid? De Afrikaanse landen ok, daarom is het hele gezeik over ISDS zo'n enorme bullshit, we leggen het immers al jaren op aan Afrika en zuigen ze er bijna compleet mee uit (Nederland is er trendsetter in). Maar dat is ook mijn punt.quote:Op maandag 12 december 2016 16:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij zie je daar vooral dat de Europese landen vrij hard genaaid worden. Daar is ook haast meer sprake van het opleggen van eisen aan die landen. In ruil voor financiële steun dienen ze hun markten geheel open te gooien, waardoor men nauwelijks in staat is zelf industrieën en diensten op te bouwen. Voor ontwikkelingslanden en opkomende landen kan het wel degelijk voordeliger zijn om wat protectionistischer te handelen, zoals China bijvoorbeeld doet.
Een punt dat eigenlijk niet gehoord wordt tot dusverre is dat er alle een economische terugtrekbeweging uit China gaande is. De afgelopen jaren is arbeid in China relatief duur geworden. Er is voor veel bedrijven weinig reden om naar China te trekken. Om die reden zie je ook dat China steeds meer op vrijhandelzones e.a. inzet. Een andere belangrijke reden betreft dat de Amerikanen een groot deel van de olie- en gasproductie nu uit eigen huis halen en niet meer uit het Midden-Oosten. Zowel Alaska als de Golf van Mexico zijn belangrijke regio's geworden om dichter bij in de buurt te zitten. Een derde belangrijk punt is dat met de heropening van het Panama-kanaal, en een grondige hervorming van Amerikaanse havens, ook om deze reden belangrijk is om juist een groot deel van de productie dichter bij huis te hebben.quote:Zoals gezegd, er zijn helemaal geen bilaterale handelsakkoorden tussen de VS en China. De enige akkoorden die er zijn lopen via de WTO. Trump kan wel van alles willen en beloven, maar hij heeft eigenlijk een onmogelijkheid verkocht tijdens de verkiezingen. Zijn argument was immers dat 'andere landen te veel profiteren van gesloten deals ten koste van de bevolking van de VS'. De enige wijze waarop er betere deals kunnen komen is dus wanneer andere landen daar slechter van worden. En met die andere landen wil hij hele goeie vriendjes zijn en geweldig met samenwerking. Die twee zaken zijn helaas niet te rijmen.
Het zal geen verrassing zijn dat die andere landen niet zitten te wachten op slechtere deals. Dan kom je bovendien weer op het feit dat de internationale handel niet 'zero sum' is en er juist met de houding van Trump veel meer situaties kunnen ontstaan waarbij sprake is van een prisoner's dillema.
Daar moest Afrikaanse landen staan inderdaad.quote:Op maandag 12 december 2016 16:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hoezo zouden de Europese landen worden genaaid? De Afrikaanse landen ok, daarom is het hele gezeik over ISDS zo'n enorme bullshit, we leggen het immers al jaren op aan Afrika en zuigen ze er bijna compleet mee uit (Nederland is er trendsetter in). Maar dat is ook mijn punt.
Sterker nog, dat punt heb ik hier vaak zelf verkondigd. Veel productiviteit verschuift alweer naar onder andere de VS. Probleem is echter wel dat niet alle banen die er voorheen waren in de maakindustrie weer terugkomen naar de VS, maar dat er een grotendeels geautomatiseerde en gerobotiseerde variant voor in de plaats komt. De maakindustrie is qua werkgelegenheid sowieso wel een redelijk marginaal verhaal aan het worden in de VS. Nog pakweg 10-15% van de beroepsbevolking is er werkzaam.quote:[..]
[..]
Een punt dat eigenlijk niet gehoord wordt tot dusverre is dat er alle een economische terugtrekbeweging uit China gaande is. De afgelopen jaren is arbeid in China relatief duur geworden. Er is voor veel bedrijven weinig reden om naar China te trekken. Om die reden zie je ook dat China steeds meer op vrijhandelzones e.a. inzet. Een andere belangrijke reden betreft dat de Amerikanen een groot deel van de olie- en gasproductie nu uit eigen huis halen en niet meer uit het Midden-Oosten. Zowel Alaska als de Golf van Mexico zijn belangrijke regio's geworden om dichter bij in de buurt te zitten. Een derde belangrijk punt is dat met de heropening van het Panama-kanaal, en een grondige hervorming van Amerikaanse havens, ook om deze reden belangrijk is om juist een groot deel van de productie dichter bij huis te hebben.
Dat het in China slechter gaat is dan ook te zien met een tegenvallende groei. China heeft bovendien minder zelf nodig wat de economische progressie tegenhoudt, er wordt minder dan verwacht gespendeerd binnen China, en bepaalde massaproducten die massaal in China worden geproduceerd (zoals Staal) hebben te maken met een teleurstellende globale vraag en zijn daardoor flink in waarde gedaald en om die reden is China ook flink aan het dumpen.
Mijn verwachting is dat er dus al voor Trump President wordt we eigenlijk een terugtrekkende Amerikaanse beweging zien uit (Zuid-)Oost Azie (het is niet alleen China) en meer private investeringen en bewegingen in Amerika zelf de komende jaren. Trump zal zichzelf op de borst kloppen maar deze beweging is al zichtbaar voordat hij President wordt. Dit mag een interessante ontwikkeling worden genoemd, hij kan het wel versterken, maar of we daar veel van moeten verwachten blijft de vraag.
Ik vraag me af welke tekenen jij ziet die je tot deze conclusie laten komen. Ja, de groei in China neemt af, maar dat is vooral te wijten aan het feit dat er in de afgelopen jaren boven het aanbodniveau geproduceerd werd en de economische verwachtingen door de Chinese overheden wel erg rooskleurig geschetst werden.quote:Op maandag 12 december 2016 16:48 schreef DeParo het volgende:
Dat het in China slechter gaat is dan ook te zien met een tegenvallende groei. China heeft bovendien minder zelf nodig wat de economische progressie tegenhoudt, er wordt minder dan verwacht gespendeerd binnen China, en bepaalde massaproducten die massaal in China worden geproduceerd (zoals Staal) hebben te maken met een teleurstellende globale vraag en zijn daardoor flink in waarde gedaald en om die reden is China ook flink aan het dumpen.
Mijn verwachting is dat er dus al voor Trump President wordt we eigenlijk een terugtrekkende Amerikaanse beweging zien uit (Zuid-)Oost Azie (het is niet alleen China) en meer private investeringen en bewegingen in Amerika zelf de komende jaren. Trump zal zichzelf op de borst kloppen maar deze beweging is al zichtbaar voordat hij President wordt. Dit mag een interessante ontwikkeling worden genoemd, hij kan het wel versterken, maar of we daar veel van moeten verwachten blijft de vraag.
Net als Wilders min of meer. (zonder dat min of meer eigenlijk, gewoon net als Wilders)quote:Op maandag 12 december 2016 12:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hij heeft zichzelf ook wel in een comfortabele positie gemanoeuvreerd. Op persoonlijke titel kan hij van alles roepen. Dat wordt toegejuicht door zijn discipelen. In de praktijk zal er een andere wind moeten waaien omdat politiek nogal stug is. Als dat dan aan het licht komt door onderzoeksjournalistiek van de "mainstream media", dan kan hij dat af doen als leugen door op persoonlijke titel van alles te roepen. De discipelen vinden dat weer prachtig.
In the end, Trump always wins.
Dat klopt inderdaad. Maar ik bedoelde met mijn eerdere post niet zo zeer akkoorden met China of meer gelijkwaardige landen.quote:Op maandag 12 december 2016 17:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar moest Afrikaanse landen staan inderdaad.
Punt is dus dat daar verre van sprake is van enigszins symmetrische bilaterale relaties, dus een erg goed vergelijk met de situatie tussen de VS en China is daar niet te trekken.
Ik vind het positiever dat Amerika de logistieke sector grondig heeft aanpakt en meer voorbereid op moderne producten. Dit levert naast industrie (ook al is het niet maakindustrie inderdaad) meer diensten en ondersteunend personeel op. Dat de maakindustrie niet snel meer het oude niveau van decennia terug zal worden moet Trump als redelijk succesvol zakenman zelf ook wel inzien.quote:Sterker nog, dat punt heb ik hier vaak zelf verkondigd. Veel productiviteit verschuift alweer naar onder andere de VS. Probleem is echter wel dat niet alle banen die er voorheen waren in de maakindustrie weer terugkomen naar de VS, maar dat er een grotendeels geautomatiseerde en gerobotiseerde variant voor in de plaats komt. De maakindustrie is qua werkgelegenheid sowieso wel een redelijk marginaal verhaal aan het worden in de VS. Nog pakweg 10-15% van de beroepsbevolking is er werkzaam.
Bij veel van dit soort zaken spelen overigens ook niet zozeer enkel arbeidskosten een rol. Er zijn vaak vrij complexe supply chains die niet zomaar eventjes van de ene op de andere dag weer gewijzigd kunnen worden omdat productie in een ander land weer iets goedkoper is.
Teruglopende groei, Chinese vraag naar producten wereldwijd neemt af, hogere arbeidskosten, dumpen van overproductie door teleurstellende vraag naar Chinese producten, in China wordt er zelf minder geinvesteerd (infrastructuurprojecten drastisch afgenomen), vrijwel geen groei in manufacturing investeringen momenteel en andere sectoren (mijn en diensten onder meer) hebben oftewel te maken met krimp oftewel met een teruglopende groei en zo zijn er nog meer teleurstellende signalen aan te wijzen.quote:Op maandag 12 december 2016 17:07 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik vraag me af welke tekenen jij ziet die je tot deze conclusie laten komen. Ja, de groei in China neemt af, maar dat is vooral te wijten aan het feit dat er in de afgelopen jaren boven het aanbodniveau geproduceerd werd en de economische verwachtingen door de Chinese overheden wel erg rooskleurig geschetst werden.
Nog steeds is China en de regio Zuid-Oost Azië de grootste economische groeifactor ter wereld. Het feit dat langzaam de ASEAN (weer zo'n voorbeeld van een bi/multilateraal verdrag wat al jaren en jaren in de maak is) ook steeds stabieler wordt zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat de vooruitzichten voor die regio steeds beter worden en dat zelfs de Europese en Amerikaanse dienstensector al aan het kijken is of ze daar nieuwe markten aan kunnen boren.
In snel tempo komt het gemiddelde welvaartsniveau in die regio dichterbij het onze. Het duurt nog wel een jaar of 20 voordat het echt gelijkwaardig zal zijn, maar de ontwikkeling is niet te ontkennen.
Trump kan wel alles terug naar de VS willen halen, maar het centrum van de kennis, de technologische ontwikkeling en ook economische groei verplaatst zich in snel tempo naar het Oosten.
"Too little, too late" past wat mij betreft prima bij de plannen van Trump.
+quote:Op maandag 12 december 2016 10:43 schreef antiderivative het volgende:
enkele namen die vandaag zullen langskomen:
* Ray Washburne (Investor, CEO/President of Charter Holdings)
* Joe Manchin (Sen. of West Virginia, Democrat)
* Raul Labrador (Rep. of Idaho)
en ook Carly Fiorina brengt een beleefdheidsbezoekje aan Trump
Trump gaat ze vragen om uit te zoeken welke 400 pound hacker de DNC gehacked heeft, zodat hij kan bewijzen dat het niet de Russen waren.quote:Op maandag 12 december 2016 18:34 schreef antiderivative het volgende:
Er zal overigens woensdag een "Tech summit" georganiseerd worden door Trump en Peter Thiel (Silicon valley investeerder).
Geen idee wat er precies gaat gebeuren, maar o.a. Jeff Bezos (Amazon), Larry Page (Alphabet, Ex-google), Tim Cook (Apple), Sheryl Sandberg (Facebook), Satya Nadella (Microsoft), Chuck Robbins (Cisco), Ginni Rometty (IBM), Brian Krzanich (Intel), Safra Catz (Oracle) zijn de de namen die rondgaan en aanwezig zullen zijn,
quote:Op maandag 12 december 2016 18:46 schreef monkyyy het volgende:
400 Pound? Hacker? Klinkt als Kim Dotcom.
twitter:KimDotcom twitterde op woensdag 28-09-2016 om 03:57:30Hey @realDonaldTrump, I'm not 400 pounds and I have never hacked from inside my bed. However, you owe me ? reageer retweet
Trump knewtwitter:KimDotcom twitterde op zondag 20-11-2016 om 19:55:42Substantial new leaks about the Clinton crime family can be expected after the inauguration of President Trump. reageer retweet
twitter:PrisonPlanet twitterde op maandag 12-12-2016 om 13:12:12Former UK Ambassador: ‘I Met The DNC Leaker And He Isn’t Russian’ - https://t.co/PUL6pUkQNk https://t.co/qF6IfaFNJC reageer retweet
Jullian Assange is een FSB asset en Snowden nu ook, maar de VS maakt de denkfout door te stellen dat andere tegenstanders van Hillary dat ook zijn. What's next, Alex Jones is een russian agent?quote:Op maandag 12 december 2016 19:03 schreef hunter2011 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:PrisonPlanet twitterde op maandag 12-12-2016 om 13:12:12Former UK Ambassador: ‘I Met The DNC Leaker And He Isn’t Russian’ - https://t.co/PUL6pUkQNk https://t.co/qF6IfaFNJC reageer retweet
Als de overheid al middels investeringen de economie moet stimuleren, dan is infrastructuur inderdaad niet zo'n slecht middel. Dat werd ook niet voor niets voorgesteld door o.a. Clinton.quote:Op maandag 12 december 2016 17:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Maar ik bedoelde met mijn eerdere post niet zo zeer akkoorden met China of meer gelijkwaardige landen.
[..]
[..]
Ik vind het positiever dat Amerika de logistieke sector grondig heeft aanpakt en meer voorbereid op moderne producten. Dit levert naast industrie (ook al is het niet maakindustrie inderdaad) meer diensten en ondersteunend personeel op. Dat de maakindustrie niet snel meer het oude niveau van decennia terug zal worden moet Trump als redelijk succesvol zakenman zelf ook wel inzien.
Wat betreft werkgelegenheid is het belangrijkste dat de Amerikaanse working forces een boost krijgen. Er zijn niet veel investeringen die je kan doen om dat mogelijk te maken maar ik denk dat Infrastructuur een van de weinige mogelijkheden is:
https://www.bloomberg.com(...)cture-plans-a-chance
Het zorgt voor werkervaring, het zorgt voor een beter investeringsklimaat indien de infrastructuur slim wordt aangelegd, het zorgt voor werkgelegenheid voor bedrijven wanneer er met contractors en sub-contractors etc wordt gewerkt, en het hele project kan ultra-modern worden gemaakt op technologisch gebied en daarmee ook voor die sector, en de innovatie van de Amerikaanse industrie, een boost geven. Dit soort projecten moeten te doen zijn. Dit soort initiatieven maken Amerika ook weer een interessanter gebied om te investeren en als bedrijf terug naar te komen zeker wanneer het gepaard gaat met voordelen voor investeerders.
Het lijkt me overigens wat voorbarig om Azië af te schrijven. Met China en India zijn er twee gigantische landen qua bevolkingsaantal. Dat biedt op vele vlakken enorme potentie. Er is ook al wel lange tijd een discussie aan de gang of het staatskapitalisme van China of het wat meer op de vrije markt gerichte model uit India uit eindelijk de meest duurzame weg naar economische welvaart en groei is. Zakt China wat weg, dan biedt dat ook weer kansen voor India.quote:Je hebt helemaal gelijk dat niet alleen arbeidskosten een rol spelen maar ik denk dat de hele globale economie, inclusief het vooruitzicht dat die Aziatische regio een minder rooskleurige toekomst tegemoet gaat, veel bedrijven zal overtuigen geleidelijk terug te trekken uit die regio. Dit soort Amerikaanse initiatieven kunnen de overgang wat sneller doen verlopen waardoor je de indruk krijgt dat het Trump de hele tijd was die ze heeft teruggehaald.
Ik vind je woordkeuze in deze situatie opvallend. Je spreekt over "teleurstellend" en "geen groei", maar de realiteit is dat de groei in China en de ASEAN-landen tot in 2018 en hogere prognose krijgen dan welke economie dan ook. China zal naar verwachting van ABN in 2017 en 2018 nog meer dan 6% binnen groeien, de ASEAN-landen groeiden dit jaar gemiddeld zo'n 4,5%.quote:Op maandag 12 december 2016 18:07 schreef DeParo het volgende:
Teruglopende groei, Chinese vraag naar producten wereldwijd neemt af, hogere arbeidskosten, dumpen van overproductie door teleurstellende vraag naar Chinese producten, in China wordt er zelf minder geinvesteerd (infrastructuurprojecten drastisch afgenomen), vrijwel geen groei in manufacturing investeringen momenteel en andere sectoren (mijn en diensten onder meer) hebben oftewel te maken met krimp oftewel met een teruglopende groei en zo zijn er nog meer teleurstellende signalen aan te wijzen.
Hier ben ik het met je eens.quote:Erg verontrustend mag worden genoemd dat er ondanks teruglopende binnenlandse investeringen er veel meer kapitaal buiten China wordt gespendeerd. Het is een soort Symboolpolitiek waarbij China doet overkomen alsof ze de kapitaalstromen onder controle hebben.
De uitzonderingen beginnen eerder regel te worden. Maleisië, Singapore en Brunei zijn ons al zo'n beetje voorbij. Okay, dat zijn kleine, rijke staatjes, maar ze hebben wel een voorbeeldfunctie. Thailand, Indonesië en Vietnam zijn hard op weg. De Filipijnen waren op koers, maar Duterte kan daar nog wel eens roet in het eten gooien.quote:Ik vind de levensstandaard in die hoek van Azie, en zeker in Zuid-Oost Azie (enkele uitzonderingen ongetwijfeld), nog heel ver verwijderd van het Westen. En zeker die tweede regio heeft het heel erg zwaar onder de huidige olie- en gasprijzen en groeiende arbeidskosten. Ik denk niet dat het Oosten het centrum is of zal worden van de technologische ontwikkeling.
quote:New York Times Hires Reporter Who Sent Stories To Clinton Staffers For Approval
Politico’s Glenn Thrush, who was exposed in WikiLeaks emails sending stories to Hillary Clinton staffers before publication, will be joining the New York Times to cover the White House, The Huffington Post reported Monday.
“We’re thrilled that Glenn Thrush is joining The Times,” Elisabeth Bumiller, The New York Times’ Washington bureau chief, told The Huffington Post. “He’s a premier political journalist, a master of breaking news and long-form story telling and a stellar addition to our White House team.”
While Bumiller described Thrush as a “premier political journalist,” in one email to Hillary Clinton’s campaign chairman John Podesta, Thrush chose to describe himself as a “hack.”
“No worries Because I have become a hack I will send u the whole section that pertains to u,” Thrush wrote to Podesta in an April 2015 email. “Please don’t share or tell anyone I did this Tell me if I fucked up anything.” (RELATED: NYT’s John Harwood Gloats About Provoking Trump At Debate)
Thrush’s email included five paragraphs of a story pertaining to Podesta, and Podesta replied to Thrush telling him there were “no problems” with the writing. Those paragraphs appeared in a May story “Hillary’s big-money dilemma.”
Clinton’s campaign Jennifer Palmieri also got to look over Thrush’s writing. In another April 2015 email, Thrush wrote, “pls read asap — the [Jennifer Palmieri] bits — don’t share.” This email included eight paragraphs of uncritical writing on Palmieri.
Palmieri forwarded Thrush’s email to Podesta and campaign manager Robby Mook among other staffers, and said, “He did me courtesy of sending what he is going to say about me. Seems fine.”
The portions Thrush emailed Palmieri ended up mostly unchanged in the column “Quiet, please. Hillary’s running.” That story includes the line, “Palmieri (who laughed off a request to participate in this story) enjoys a good relationship with reporters.”
The WikiLeaks release of Podesta’s emails also revealed a political bias from Thrush. In an August 2015 email chain, the Politico reporter asked Podesta if he had seen a report that Clinton had secured the support of more than 400 superdelegates and if the report is true. Podesta responded “yes,” and Thrush said, “I’m glad!”
Leaked emails, though, aren’t necessary to see what Thrush really thinks about politics. On Twitter, the new White House reporter for The New York Times seemed to suggest President-elect Donald Trump is a racist. Thrush wrote “exactly” when retweeting someone who wrote, “so black people are to blame because they oppose a racist? It’s the voters fault and not the candidate’s? Ok.”
During Trump’s speech accepting the Republican nomination, Thrush wrote, “Your assessment of the quality of Trump’s speech is entirely dependent on how low you set the bar.”
Then in September, he said, “Dems having a hard time accepting: a clear majority of white Americans are aware of Trump’s racist/xenophobic comments and back him anyway.” Outside of disdain for Trump on Twitter, there is plenty of love between Thrush and the Clinton campaign.
Thrush wished a happy birthday Monday to former Clinton deputy press secretary Jesse Ferguson and Clinton’s former spokesman Brian Fallon gave his endorsement after the news of Thrush’s hire. “If journalism is last line of defense in fight to hold Trump accountable, I’ll take my chances [with] combo of [Maggie Haberman] & [Glenn Thrush] at NYT,” Fallon wrote.
Following Trump election, the Times’ public editor wrote that the paper will be making a conscious effort to not be “an echo chamber of liberal intellectualism.”
http://dailycaller.com/20(...)affers-for-approval/
Kim Dotcom of Chris Christiequote:Op maandag 12 december 2016 18:46 schreef monkyyy het volgende:
400 Pound? Hacker? Klinkt als Kim Dotcom.
Het lijkt me nogal zonde van alle moeite dat als je zover geinfiltreerd bent dat de FBI doet wat je wil dat je dan alles op het spel gaat zetten met een wild card als Donald Trump die je plan zelfs spontaan kan gaan rondbazuinen op een van zijn rallies.quote:Op maandag 12 december 2016 19:36 schreef Monolith het volgende:
Om dezelfde reden dat hij graag de Europese rechtspopulisten aan de macht ziet.
Leuk verhaal, maar weinig relevant natuurlijk bij de vraag waarom Poetin iemand als Trump vraag verkozen ziet worden.quote:Op maandag 12 december 2016 19:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het lijkt me nogal zonde van alle moeite dat als je zover geinfiltreerd bent dat de FBI doet wat je wil dat je dan alles op het spel gaat zetten met een wild card als Donald Trump die je plan zelfs spontaan kan gaan rondbazuinen op een van zijn rallies.
Putin heeft gewoon een beetje in de shit geroerd en een hekel aan Clinton. Clinton had gewoon een hele slechte campagne. Ze zoeken naar een excuus om vooral niet het geweldige campagne team of de kandidaat de schuld te geven. Ze wisten wat voor vlees ze met Clinton in de kuip hadden en ze wisten ook dat de DNC gehacked was. Achteraf de Russen van alles de schuld geven is zo goedkoop.
Net als veel Amerikanen maakte ook Putin zijn keuze uit de twee meest impopulaire kandidaten uit de geschiedenis.quote:Op maandag 12 december 2016 19:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar weinig relevant natuurlijk bij de vraag waarom Poetin iemand als Trump vraag verkozen ziet worden.
Je blijft maar door ratelen over allerhande bijzaken, maar de oorspronkelijke vraag die je stelde was waarom Poetin Trump zou willen hebben als president.quote:Op maandag 12 december 2016 19:51 schreef Nintex het volgende:
[..]
Net als veel Amerikanen maakte ook Putin zijn keuze uit de twee meest impopulaire kandidaten uit de geschiedenis.
Serieus, wat hadden ze dan verwacht als je Clinton en Hollywood tegen Trump en de Alex Jones brigades zet. Dat kan toch niet anders dan een gigantisch mediacircus clusterfuck worden.
Trump dacht zelfs op de avond zelf nog dat hij ging verliezen. Hij had expres een niet zo groot zaaltje, zodat hij snel pleite kon als hij verloor. Uiteindelijk is de verkiezing gewonnen met een marge in de swing states waarvan Hillary er 1 niet eens bezocht heeft.
Al was Trump in New York plotseling de winnaar, tja, dan had je wel naar Russische hackers mogen wijzen.
Op zich wel, omdat Le Pen best wel skills heeft en als Putin achter Wilders zit(?) ook een gehaaide politicus.quote:Op maandag 12 december 2016 19:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je blijft maar door ratelen over allerhande bijzaken, maar de oorspronkelijke vraag die je stelde was waarom Poetin Trump zou willen hebben als president.
Het antwoord daarop is hetzelfde als waarom hij types als Le Pen graag aan de macht ziet.
Het Westen wordt door Poetin nog steeds beschouwd als de traditionele vijand. Een sterk, verenigd Westen ziet hij als een bedreiging. Derhalve ziet hij kandidaten die verdeeldheid zaaien in het Westen wel zitten.
Lijkt me niet zo'n heel moeilijke redenering.
Dat is ook maar niet eens een beetje relevant voor het argument dat gemaakt wordt. Er is ook weinig reden om aan te nemen dat Trump er na een week weer mee zou kappen.quote:Op maandag 12 december 2016 20:00 schreef Nintex het volgende:
[..]
Op zich wel, omdat Le Pen best wel skills heeft en als Putin achter Wilders zit(?) ook een gehaaide politicus.
Donald Trump is alles behalve dat. Die had na een week kunnen zeggen: "Jongens, geen zin meer, ik kap er mee" en dan had Putin voor niets die hele operatie op touw gezet. Het risico met iemand als Trump is gewoon veel te groot.
Wauw. Gewoon wauw.quote:Op maandag 12 december 2016 20:00 schreef Nintex het volgende:
[..]
Op zich wel, omdat Le Pen best wel skills heeft en als Putin achter Wilders zit(?) ook een gehaaide politicus.
Donald Trump is alles behalve dat. Die had na een week kunnen zeggen: "Jongens, geen zin meer, ik kap er mee" en dan had Putin voor niets die hele operatie op touw gezet. Het risico met iemand als Trump is gewoon veel te groot.
Can't STUMP THE TRUMP, Nimble Navigator, $10 miljoen door de plee.twitter:thehill twitterde op maandag 12-12-2016 om 22:24:06#BREAKING: Donald Trump wins Wisconsin recount expanding his lead by 162 voteshttps://t.co/N6sCF4ahK9 https://t.co/NETnCtKfx8 reageer retweet
Dat was inderdaad interessant. Nu het Witte Huis verder onderzoek naar eventuele buitenlandse inmenging steunt ben ik benieuwd hoe snel Trump na zijn inauguratie dat onderzoek de nek om gaat draaien.quote:Op maandag 12 december 2016 21:10 schreef KoosVogels het volgende:
Here’s What America Needs to Know About Trump and Russia
Interessant leesvoer.
Niet alleen putin heeft daar belang bij overigens.quote:Op maandag 12 december 2016 19:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je blijft maar door ratelen over allerhande bijzaken, maar de oorspronkelijke vraag die je stelde was waarom Poetin Trump zou willen hebben als president.
Het antwoord daarop is hetzelfde als waarom hij types als Le Pen graag aan de macht ziet.
Het Westen wordt door Poetin nog steeds beschouwd als de traditionele vijand. Een sterk, verenigd Westen ziet hij als een bedreiging. Derhalve ziet hij kandidaten die verdeeldheid zaaien in het Westen wel zitten.
Lijkt me niet zo'n heel moeilijke redenering.
Je snapt inderdaad niet waarom Trump miljoenen door de plee spoelt om het democratisch proces te frustreren als de uitslag er vermoedelijk toch niet door wijzigt.quote:Op maandag 12 december 2016 22:30 schreef Nintex het volgende:
Can't STUMP THE TRUMP, Nimble Navigator, $10 miljoen door de plee.twitter:thehill twitterde op maandag 12-12-2016 om 22:24:06#BREAKING: Donald Trump wins Wisconsin recount expanding his lead by 162 voteshttps://t.co/N6sCF4ahK9 https://t.co/NETnCtKfx8 reageer retweet
De CIA bobo's aan de kant van Hillary riepen al voor de verkiezingen dat Trump een 'unwitting' agent van Rusland was. In de Wikileaks emails is ironisch genoeg te lezen hoe Podesta en Mook het framen van Trump als Russische agent bespreken.quote:Op maandag 12 december 2016 22:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat was inderdaad interessant. Nu het Witte Huis verder onderzoek naar eventuele buitenlandse inmenging steunt ben ik benieuwd hoe snel Trump na zijn inauguratie dat onderzoek de nek om gaat draaien.
Er zit een luchtje aan de hele gang van zaken. Ik denk niet dat Trump op de hoogte was, ik denk dat hij trouw is aan de VS, aangezien het landverraad zou zijn als hij in de zak van de Russen zou zitten. Maar de eenzijdige focus van de emaillekken op de Democratische Partij is voor mij té verdacht. Als het om full disclosure gaat valt er nog wel wat te vinden over Trump, maar hij leek bewust uit de wind gehouden te worden.
Zonder een complotgekkie te willen zijn, ik denk dat wij in de komende jaren nog wel een beerput open getrokken zien worden.
je vergeet alleen dat Trump tijdens de campagne rusland heeft uitgenodigd om Hilary te hacken. als blijkt dat dat zo was dan kun je niet meer de smoes gebruiken dat Trump dat niet heeft gewild of dat hij er ook niets aan kon doen.quote:Op maandag 12 december 2016 22:56 schreef Nintex het volgende:
[..]
Putin heeft Trump niet in de weg gelopen, maar hem ook niet actief gesteund. Hij heeft mogelijk wel actief Hillary gesaboteerd, maar dat kunnen ook andere hackers geweest zijn. Als je iedereen die Clinton heeft tegengewerkt ziet als Russiche spion dan kun je daar een flink boekwerk van maken.
Ik denk dat zo'n opmerking van Trump de Russen eerder tegenhoudt dan stimuleert, maar goed.quote:Op maandag 12 december 2016 23:16 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
je vergeet alleen dat Trump tijdens de campagne rusland heeft uitgenodigd om Hilary te hacken. als blijkt dat dat zo was dan kun je niet meer de smoes gebruiken dat Trump dat niet heeft gewild of dat hij er ook niets aan kon doen.
Dat bedoelde hij als grap, als in, er waren 30 thousand emails missing. En Trump zei: "misschien kunnen de russen die wel hacken". In de tijd dat hij het internet nog 'the cyber' noemde en dat zijn zoontje daar goed en slim mee om kon gaan.quote:Op maandag 12 december 2016 23:16 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
je vergeet alleen dat Trump tijdens de campagne rusland heeft uitgenodigd om Hilary te hacken. als blijkt dat dat zo was dan kun je niet meer de smoes gebruiken dat Trump dat niet heeft gewild of dat hij er ook niets aan kon doen.
Geloof best dat Rusland manuren heeft ingezet om de verkiezingen te beinvloeden die de (economische) banden van Rusland met de VS zou verbeteren. Net zoals Nederland dat doet, net zoals Saudi-Arabie doet, net zoals de VS dat doet, net zoals iedereen dat doet ("ja maar dat iedereen het doet maakt het ok?quote:
Mja, Trump werd door de REPs uitgekotst. Als ze gechanteerd werden om Trump te helpen dan zou je wel meer steun hebben verwacht (ipv hoofdpersonen die Trump publiekelijk afvielen).quote:Op dinsdag 13 december 2016 00:33 schreef PippenScottie het volgende:
Het is natuurlijk mogelijk dat ook de Republikeinse partij gehacked is en dat deze informatie gebruikt is als chantagemiddel.
We zullen kijken waar de informatiediensten mee komen.
Helaas voor je ben ik nooit tegen de F35 geweest.quote:Op dinsdag 13 december 2016 00:33 schreef Zith het volgende:
[..]
Geloof best dat Rusland manuren heeft ingezet om de verkiezingen te beinvloeden die de (economische) banden van Rusland met de VS zou verbeteren. Net zoals Nederland dat doet, net zoals Saudi-Arabie doet, net zoals de VS dat doet, net zoals iedereen dat doet ("ja maar dat iedereen het doet maakt het ok?). Of ze ook echt achter de DNC hack zitten weet ik niet, zou kunnen. Als dat zo is, maakt het iets uit? "Ja maar Trump won deels dankzij Rusland". Zou kunnen ja, maar Trump maakte er nooit een geheim van dat hij een betere relatie met Rusland wilde dan Clinton - zijn stemmers wisten dat en de staten stemden voor Trump. Er was geen kiezersbedrog in deze.
Als ik voor de verkiezingen een vragenlijstje kreeg met: Moet Taiwan erkend worden? Kost de JSF te veel? Dan had ik ja gezegd tegen beiden.
Als Trump zich tegen Taiwan had gekeerd, en Lockheed Martin een prima bedrijf had gevonden dan zouden de ULXen en OMGs van dit forum zich daartegen verzetten denk ik.
Je haalt wat door elkaar. De Wikileaks-hacks gingen over de mails van Podesta, maar het verhaal van haar mailserver is gewoon door die dekselse MSM (volgens mij NYT) naar buiten gebracht.quote:Op dinsdag 13 december 2016 00:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zelfs al zou Rusland die e-mailserver gehacked hebben, wat dan nog? Ze brachten alleen maar aan het licht dat Hillary Clinton totaal niet deugde en roekeloos omging met gevoelige informatie.
Ja want Jeltsin was ook een agressieve ondemocratische expansionistquote:Op dinsdag 13 december 2016 08:08 schreef tochnietweer het volgende:
American exceptionalism?
[ afbeelding ]
Het is geen spannend boek ofzo waarin spionnen allerlei riskante acties uitvoeren. Sterker nog, Rusland heeft alles al in place om dit soort acties uit te kunnen voeren. Het is niet meer dan de mail van iemand hacken en de informatie doorspelen aan partijen in het Westen die er op uit zijn om verdeeldheid te zaaien. WikiLeaks stelt geen vragen en publiceert gewoon dus is een ideaal kanaal.quote:Op maandag 12 december 2016 22:56 schreef Nintex het volgende:
[..]
De CIA bobo's aan de kant van Hillary riepen al voor de verkiezingen dat Trump een 'unwitting' agent van Rusland was. In de Wikileaks emails is ironisch genoeg te lezen hoe Podesta en Mook het framen van Trump als Russische agent bespreken.
Putin heeft Trump niet in de weg gelopen, maar hem ook niet actief gesteund. Hij heeft mogelijk wel actief Hillary gesaboteerd, maar dat kunnen ook andere hackers geweest zijn. Als je iedereen die Clinton heeft tegengewerkt ziet als Russiche spion dan kun je daar een flink boekwerk van maken.
Ik snap de logica niet van dit soort redeneringen. "Ja, ze hebben het zelf ook een keer gedaan dus verdienen ze het dat ze het een keer terugkrijgen!"quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:08 schreef tochnietweer het volgende:
American exceptionalism?
[ afbeelding ]
Het gaat toch om het principe dat Rusland zich zou mengen in de verkiezingen, niet wie ze daarbij helpen?quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja want Jeltsin was ook een agressieve ondemocratische expansionist
Hmm hmm, ik denk dat het grote probleem is dat niemand lijkt te weten hoe ze op deze informatie-oorlogsvoering moeten reageren - ondanks dat misinformatie zo'n beetje de oudste oorlogstactiek is. Welbeschouwd maken de Russen daarnaast gewoon gebruik van het nihilisme binnen het politieke apparaat van de VS, want ik denk niet dat de invloed zo verregaand had kunnen zijn zonder de medewerking van de GOP (die nu opeens heel voorzichtig is uiteraard).quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:28 schreef Tanin het volgende:
Je kunt boos zijn op je eigen verdediging die dus gefaald heeft. Dat is wat anders dan boos zijn op de ander dat ie het probeert en erin slaagt.
quote:Congressional Republicans spent years investigating Hillary Clinton’s emails and launched a special committee to get to the bottom of the Benghazi attacks.
But when it comes to alleged Russian interference in the presidential election, the GOP appears to be taking a more restrained approach.
Senate Majority Leader Mitch McConnell (R-Ky.) and House Speaker Paul Ryan (R-Wis.) are rejecting growing calls for a wide-ranging special congressional panel to investigate the issue, instead pointing to the narrower oversight work already being performed by the House and Senate intelligence committees.
Is Trump een agressieve ondemocratische expansionist? De man is nog niet eens aan de macht...quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja want Jeltsin was ook een agressieve ondemocratische expansionist
Dat zeg ik helemaal niet, mijn punt is dat het nogal hypocriet is om te klagen over Russische inmenging terwijl je dat zelf ook doet.quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik snap de logica niet van dit soort redeneringen. "Ja, ze hebben het zelf ook een keer gedaan dus verdienen ze het dat ze het een keer terugkrijgen!"
Zoals ik hier boven al zeg, dat maakt je gewoon een grote hypocriet. Huilie huilie doen dat 'dankzij Russiche invloed' een kandidaat een gewonnen die je niet ziet zetten maar andersom aan Amerikaanse invloed in Russische verkiezingen doen. American exceptionalism dus.quote:Internationale politiek is geen spel van 'voor wat hoort wat' en 'wie goed doet, goed ontmoet'. Je moet keihard je eigen belangen verdedigen en je behoort er voor te zorgen dat er géén inmenging van buitenaf komt. Dat je het zelf wel doet, doet er helemaal niet toe. Dat betekent niet dat je dan maar je schouders op moet halen als de vijand het ook doet. Zo van "Ja goeie joh, die hadden we wel verdiend!". Nee, internationale politiek en intelligence is een spel van je vijand altijd één stap voor zijn. Dus wél hun verkiezingen beïnvloeden, maar zij niet de onze laten beïnvloeden.
Ik ben tegen alle drie uiteraard.quote:Wat als Rusland hier een vinger in de pap heeft tijdens de verkiezingen? Dat vind je dan wel prima?
In een oorlog schiet je ook je tegenstanders dood en ben je verbolgen als zij het bij jou doen. Dan ga je daar ook niet je schouders over ophalen. Je moet altijd de onderste steen boven willen halen als er verdenkingen zijn dat het buitenland je verkiezingen probeert te beïnvloeden. Ik vind daar weinig hypocriet aan. Ik verwacht hetzelfde verontwaardigde gedrag van het buitenland. Die gaan daar ook niet relaxed over doen als het hun overkomt.quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:45 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet, mijn punt is dat het nogal hypocriet is om te klagen over Russische inmenging terwijl je dat zelf ook doet.
[..]
Zoals ik hier boven al zeg, dat maakt je gewoon een grote hypocriet. Huilie huilie doen dat 'dankzij Russiche invloed' een kandidaat een gewonnen die je niet ziet zetten maar andersom aan Amerikaanse invloed in Russische verkiezingen doen. American exceptionalism dus.
[..]
Ik ben tegen alle drie uiteraard.
Ja, dan redeneer je vanuit een perspectief vanuit de Amerikaanse overheid maar ik redeneer vanuit een perspectief vanuit Nederland. Hier doen ook allerlei mensen heel verontwaardigd dat Rusland dit zou doen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
In een oorlog schiet je ook je tegenstanders dood en ben je verbolgen als zij het bij jou doen. Dan ga je daar ook niet je schouders over ophalen. Je moet altijd de onderste steen boven willen halen als er verdenkingen zijn dat het buitenland je verkiezingen probeert te beïnvloeden. Ik vind daar weinig hypocriet aan. Ik verwacht hetzelfde verontwaardigde gedrag van het buitenland. Die gaan daar ook niet relaxed over doen als het hun overkomt.
Nu wordt het terzijde geschoven alsof het een leugen zou zijn. Ik heb er nog geen argument voor gezien.
Mwoah, ik deel die verontwaardiging slechts een beetje, maar dat is omdat bekend is dat Rusland zijn vingers overal in de pap steekt door allerlei subversieve elementen in Europa te voorzien van geld en informatie waarmee ze politieke verdeeldheid kunnen zaaien. Dat ze dat ook in de VS proberen lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 13 december 2016 09:00 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Ja, dan redeneer je vanuit een perspectief vanuit de Amerikaanse overheid maar ik redeneer vanuit een perspectief vanuit Nederland. Hier doen ook allerlei mensen heel verontwaardigd dat Rusland dit zou doen.
Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, ik heb nog geen enkel bewijs gezien. Dat de CIA wat roept heeft even veel gewicht als dat de Russische FSB wat roept.
Hij heeft wel dergelijk een argument aangedragen, over Irak hadden ze het ook fout. En zoals ik al zei is er geen enkel bewijs.quote:Op dinsdag 13 december 2016 09:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waar ik wel echt verontwaardigd over ben is dat de Republikeinen heel opportunistisch zijn hierover. Trump die de uitspraken van de CIA direct tot leugen bestempelt zonder ook maar één argument aan te dragen, Paul Ryan die vindt dat de partij een diepgravender onderzoek niet direct zou moeten steunen. Dat doet mij toch vermoeden dat ze nattigheid voelen. Niet dat ze er zelf de hand in hebben gehad, maar de Russische bemoeienis komt ze nu wel mooi uit en stél dat blijkt dat de Russen inderdaad aan de nodige touwtjes getrokken hebben. Dat zou toch een aardige bom onder het net gewonnen presidentschap leggen.
Ik zou verwachten dat, als het allemaal zulke patriotten zijn, ze het er roerend mee eens zijn dat er een onderzoek komt. In plaats daarvan gaat de verkozen president zijn eigen overheidsinstellingen in het openbaar afvallen omdat ze iets claimen wat hem niet zo lekker uit komt.
Men zegt al maanden dat de Russen achter de hacks zaten. Nu maakt de CIA claims over de motivatie: dat het niet enkel de bedoeling was om de geloofwaardigheid van de verkiezingen te ondermijnen, maar ook om Trump aan de macht te helpen. Dat is speculatie, gaat ervan uit dat de Russen, in tegenstelling tot de rest, geloofden dat zo'n overwinning mogelijk was. Verder ondermijnt de CIA met die uitspraak het geloof in de verkiezingsuitslag, waarmee ze in de kaart van de Russen spelen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 09:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mwoah, ik deel die verontwaardiging slechts een beetje, maar dat is omdat bekend is dat Rusland zijn vingers overal in de pap steekt door allerlei subversieve elementen in Europa te voorzien van geld en informatie waarmee ze politieke verdeeldheid kunnen zaaien. Dat ze dat ook in de VS proberen lijkt me logisch.
Waar ik wel echt verontwaardigd over ben is dat de Republikeinen heel opportunistisch zijn hierover. Trump die de uitspraken van de CIA direct tot leugen bestempelt zonder ook maar één argument aan te dragen, Paul Ryan die vindt dat de partij een diepgravender onderzoek niet direct zou moeten steunen. Dat doet mij toch vermoeden dat ze nattigheid voelen. Niet dat ze er zelf de hand in hebben gehad, maar de Russische bemoeienis komt ze nu wel mooi uit en stél dat blijkt dat de Russen inderdaad aan de nodige touwtjes getrokken hebben. Dat zou toch een aardige bom onder het net gewonnen presidentschap leggen.
Ik zou verwachten dat, als het allemaal zulke patriotten zijn, ze het er roerend mee eens zijn dat er een onderzoek komt. In plaats daarvan gaat de verkozen president zijn eigen overheidsinstellingen in het openbaar afvallen omdat ze iets claimen wat hem niet zo lekker uit komt.
Dat is dus een hele goede reden het erg goed te onderzoeken lijkt me.quote:Op dinsdag 13 december 2016 09:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Verder ondermijnt de CIA met die uitspraak het geloof in de verkiezingsuitslag, waarmee ze in de kaart van de Russen spelen.
1. Ze hadden gelijk over Irak. De boodschap dat Irak geen WMD's had kwam Cheney en consorten echter niet goed uit.quote:Op dinsdag 13 december 2016 09:24 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Hij heeft wel dergelijk een argument aangedragen, over Irak hadden ze het ook fout. En zoals ik al zei is er geen enkel bewijs.
Ik ben benieuwd naar de bewijzen, want om hem in het zadel te helpen zou je toch de uitslag moeten kunnen beínvloeden, en niet alleen wat misinformatie verspreiden. Maar goed, ook dat laatste vind ik kwalijk genoeg. Niet dat het niet OK is dat de vuile was van Podesta buiten is gehangen, maar het is wel kwalijk dat erg hard geprobeerd is om de vuile was van Trump binnen te houden.quote:Op dinsdag 13 december 2016 09:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Men zegt al maanden dat de Russen achter de hacks zaten. Nu maakt de CIA claims over de motivatie: dat het niet enkel de bedoeling was om de geloofwaardigheid van de verkiezingen te ondermijnen, maar ook om Trump aan de macht te helpen. Dat is speculatie, gaat ervan uit dat de Russen, in tegenstelling tot de rest, geloofden dat zo'n overwinning mogelijk was. Verder ondermijnt de CIA met die uitspraak het geloof in de verkiezingsuitslag, waarmee ze in de kaart van de Russen spelen.
Dat is geen argument waarom dit ook fout moet zijn. Dat is alleen een argument om het nader te onderzoeken, niet om het van de hand te wijzen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 09:24 schreef tochnietweer het volgende:
Hij heeft wel dergelijk een argument aangedragen, over Irak hadden ze het ook fout. En zoals ik al zei is er geen enkel bewijs.
Een echt mooie complottheorie: als Trump eenmaal president is lekken dat Rusland de verkiezingen inderdaad heeft beïnvloed om de positie van Trump te ondermijnen en de clusterfuck compleet te maken.quote:Op maandag 12 december 2016 22:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat was inderdaad interessant. Nu het Witte Huis verder onderzoek naar eventuele buitenlandse inmenging steunt ben ik benieuwd hoe snel Trump na zijn inauguratie dat onderzoek de nek om gaat draaien.
Er zit een luchtje aan de hele gang van zaken. Ik denk niet dat Trump op de hoogte was, ik denk dat hij trouw is aan de VS, aangezien het landverraad zou zijn als hij in de zak van de Russen zou zitten. Maar de eenzijdige focus van de emaillekken op de Democratische Partij is voor mij té verdacht. Als het om full disclosure gaat valt er nog wel wat te vinden over Trump, maar hij leek bewust uit de wind gehouden te worden.
Zonder een complotgekkie te willen zijn, ik denk dat wij in de komende jaren nog wel een beerput open getrokken zien worden.
Na de FBI, dus ook deze jongens die het niet eens zijn met de CIAtwitter:dmartosko twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 04:27:09Exclusive: Top U.S. spy agency has not embraced CIA assessment on Russia hacking - sources https://t.co/Hfzvh59w7p via @Reuters reageer retweet
Volgens mij is de FBI het niet oneens met de CIA, ze zijn enkel voorzichtiger. Zie mijn vorige reactie. Dat staat min of meer ook in het artikel uit het Twitterbericht.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:04 schreef antiderivative het volgende:
Geen idee of het al gepost is:Na de FBI, dus ook deze jongens die het niet eens zijn met de CIAtwitter:dmartosko twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 04:27:09Exclusive: Top U.S. spy agency has not embraced CIA assessment on Russia hacking - sources https://t.co/Hfzvh59w7p via @Reuters reageer retweet
Poetin is een agressieve ondemocratische expansionist.quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is Trump een agressieve ondemocratische expansionist? De man is nog niet eens aan de macht...
Oneens is een vrij groot woord in deze. Ze zijn het eens met de analyse van de CIA dat er daadwerkelijk gehackt is door de Russen, ze zeggen dat alleen de motivatie van de Russen niet bewezen kan worden.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:04 schreef antiderivative het volgende:
Geen idee of het al gepost is:Na de FBI, dus ook deze jongens die het niet eens zijn met de CIAtwitter:dmartosko twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 04:27:09Exclusive: Top U.S. spy agency has not embraced CIA assessment on Russia hacking - sources https://t.co/Hfzvh59w7p via @Reuters reageer retweet
Voorzichtig is inderdaad het sleutelwoord. De CIA loopt nu de kans om beticht te worden van het spelen van politieke spelletjes. Net zoals de FBI daarvan werd beticht tijdens de campagne, al was dat anders omdat het onderzoek naar Hillary al wat langer liep dan de campagne. Maar die frame was wel redelijk gezet.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens mij is de FBI het niet oneens met de CIA, ze zijn enkel voorzichtiger. Zie mijn vorige reactie. Dat staat min of meer ook in het artikel uit het Twitterbericht.
Zijn kinderen mogen tijdelijk een en ander managen! Geen vuiltje meer aan de lucht.twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 05:32:01Presidency. Two of my children, Don and Eric, plus executives, will manage them. No new deals will be done during my term(s) in office. reageer retweet
Gelukkig maar. Dan kunnen hij en zijn team zich weer focussen op het welzijn van de kleine man!quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:30 schreef Ludachrist het volgende:
Het is maar druk met de CIA. Gelukkig had Trump wel nog even de tijd om alle problemen met zijn zakelijke belangen op te lossen.Zijn kinderen mogen tijdelijk een en ander managen! Geen vuiltje meer aan de lucht.twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 05:32:01Presidency. Two of my children, Don and Eric, plus executives, will manage them. No new deals will be done during my term(s) in office. reageer retweet
lol, die foto van hem die ze gebruiken bij die tweetquote:Op maandag 12 december 2016 22:30 schreef Nintex het volgende:
twitter:thehill twitterde op maandag 12-12-2016 om 22:24:06#BREAKING: Donald Trump wins Wisconsin recount expanding his lead by 162 voteshttps://t.co/N6sCF4ahK9 https://t.co/NETnCtKfx8 reageer retweet
Ja leuk maar zoals ik al zei zijn dat niet bepaald objectieve partijen. Ze zijn even betrouwbaar als de Russiche FSB zolang ze niet met bewijs komen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 09:43 schreef Sloggi het volgende:
Zowel de FBI als de CIA achten het zeer waarschijnlijk dat de Russen zich hebben bemoeid met de verkiezing. De FBI is alleen wat minder stellig, wat mogelijk verklaard kan worden door de taken van de FBI als 'law enforcement agency'. Zij zijn gewend een zaak te moeten bouwen die standhoudt in de rechtszaal.
Schaf die toko dan maar af, zoals al werd gezegd.quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:51 schreef tochnietweer het volgende:
[..]
Ja leuk maar zoals ik al zei zijn dat niet bepaald objectieve partijen. Ze zijn even betrouwbaar als de Russiche FSB zolang ze niet met bewijs komen.
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 12:43:38I have chosen one of the truly great business leaders of the world, Rex Tillerson, Chairman and CEO of ExxonMobil, to be Secretary of State. reageer retweet
quote:What I saw at the Michigan recount
On December 7, 2016, I volunteered as an observer with Recount Michigan 2016. I showed up at 9:00am sharp in the heart of Detroit, in heavily democratic Wayne County, Michigan.
It was a bloodbath.
I did not count a single vote during my entire first four-hour shift.
Trump’s legal team was there in force, circling the room like sharks. They were challenging everything, gumming up the works and disqualifying whole precincts. I was only aware of a single Green Party attorney plus one law student in my (large) room. Many challenges had one or more Trump lawyers speaking with election officials, and no legal advocate present for the other side; they were simply outnumbered and outgunned.
Every recount table had 1–2 Trump observers present, each one holding written scripts to challenge every single precinct, regardless of the facts.
(Note: I am not a lawyer, the next two paragraphs are my understanding based on what I observed on site.)
When a precinct is challenged, everything is recorded in writing by the election officials present. If the challenge is obviously true, the precinct in question is deemed un-recountable, right there. The civic employees write a report, return everything to the box, seal the box, and move on to the next precinct, then the process of recording and unsealing a box begins again.
But, even if the challenge is clearly contrived, it still has to be recorded, on the spot. The civic employees must fill out a form, in longhand, and write up a report―also in longhand — before they can get back to work counting ballots.
I sat at my table for a full hour before our first box was even unsealed.
Around the time our first box was finally getting unsealed, an exasperated election official shouted an announcement to the room. It was a large room and there were many people in it — he would have needed to shout anyway — but his frustration was clear. He had the air of a normally calm civic bureaucrat trying to do his job and get the votes counted on time, but who had been pushed to the breaking point by Trump’s lawyers and their delay tactics.
The election official announced that Trump’s head lawyer had just filed a blanket challenge in Lansing. So, (here, I’m paraphrasing from memory) “All precincts have already been challenged. You don’t have to read your scripts anymore, we’re not writing down the challenges. If you still want to read them, go ahead and read them.” (Shouting louder) “But we’re not writing them down any more. If you tell us to write them down,” (He raised his arms) “We’re not gonna do it!”
Trump observers kept reading their challenges, and civic employees kept counting ballots, trying to concentrate on the count. A miscount of one in a thousand could (and did!) disqualify entire precincts from the recount. Thousands of votes and hours of counting were disqualified if one ballot in a thousand was missed amid the chaos in the room.
Why did Detroit and Wayne County — the bluest county in Michigan — have so many Republican lawyers present?
Where did all these Republican lawyers come from? They looked like they walked in straight out of a Brooks Brothers catalog, but they were not there to have a good time.
I can only speak from my own experience, but I wonder — were there similar swarms of Republican lawyers in the red counties, challenging everything?
Bron: Medium.com
Prima.quote:Op dinsdag 13 december 2016 12:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Schaf die toko dan maar af, zoals al werd gezegd.
De Republikeinen maken gebruik van hun recht de hertelling in de gaten te houden, net als de Democraten gebruik maakte van hun recht op een hertelling. Ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 13 december 2016 13:39 schreef DustPuppy het volgende:
Kwam dit tegen, voor wat het waard is:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |