Jullian Assange is een FSB asset en Snowden nu ook, maar de VS maakt de denkfout door te stellen dat andere tegenstanders van Hillary dat ook zijn. What's next, Alex Jones is een russian agent?quote:Op maandag 12 december 2016 19:03 schreef hunter2011 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:PrisonPlanet twitterde op maandag 12-12-2016 om 13:12:12Former UK Ambassador: ‘I Met The DNC Leaker And He Isn’t Russian’ - https://t.co/PUL6pUkQNk https://t.co/qF6IfaFNJC reageer retweet
Als de overheid al middels investeringen de economie moet stimuleren, dan is infrastructuur inderdaad niet zo'n slecht middel. Dat werd ook niet voor niets voorgesteld door o.a. Clinton.quote:Op maandag 12 december 2016 17:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Maar ik bedoelde met mijn eerdere post niet zo zeer akkoorden met China of meer gelijkwaardige landen.
[..]
[..]
Ik vind het positiever dat Amerika de logistieke sector grondig heeft aanpakt en meer voorbereid op moderne producten. Dit levert naast industrie (ook al is het niet maakindustrie inderdaad) meer diensten en ondersteunend personeel op. Dat de maakindustrie niet snel meer het oude niveau van decennia terug zal worden moet Trump als redelijk succesvol zakenman zelf ook wel inzien.
Wat betreft werkgelegenheid is het belangrijkste dat de Amerikaanse working forces een boost krijgen. Er zijn niet veel investeringen die je kan doen om dat mogelijk te maken maar ik denk dat Infrastructuur een van de weinige mogelijkheden is:
https://www.bloomberg.com(...)cture-plans-a-chance
Het zorgt voor werkervaring, het zorgt voor een beter investeringsklimaat indien de infrastructuur slim wordt aangelegd, het zorgt voor werkgelegenheid voor bedrijven wanneer er met contractors en sub-contractors etc wordt gewerkt, en het hele project kan ultra-modern worden gemaakt op technologisch gebied en daarmee ook voor die sector, en de innovatie van de Amerikaanse industrie, een boost geven. Dit soort projecten moeten te doen zijn. Dit soort initiatieven maken Amerika ook weer een interessanter gebied om te investeren en als bedrijf terug naar te komen zeker wanneer het gepaard gaat met voordelen voor investeerders.
Het lijkt me overigens wat voorbarig om Azië af te schrijven. Met China en India zijn er twee gigantische landen qua bevolkingsaantal. Dat biedt op vele vlakken enorme potentie. Er is ook al wel lange tijd een discussie aan de gang of het staatskapitalisme van China of het wat meer op de vrije markt gerichte model uit India uit eindelijk de meest duurzame weg naar economische welvaart en groei is. Zakt China wat weg, dan biedt dat ook weer kansen voor India.quote:Je hebt helemaal gelijk dat niet alleen arbeidskosten een rol spelen maar ik denk dat de hele globale economie, inclusief het vooruitzicht dat die Aziatische regio een minder rooskleurige toekomst tegemoet gaat, veel bedrijven zal overtuigen geleidelijk terug te trekken uit die regio. Dit soort Amerikaanse initiatieven kunnen de overgang wat sneller doen verlopen waardoor je de indruk krijgt dat het Trump de hele tijd was die ze heeft teruggehaald.
Ik vind je woordkeuze in deze situatie opvallend. Je spreekt over "teleurstellend" en "geen groei", maar de realiteit is dat de groei in China en de ASEAN-landen tot in 2018 en hogere prognose krijgen dan welke economie dan ook. China zal naar verwachting van ABN in 2017 en 2018 nog meer dan 6% binnen groeien, de ASEAN-landen groeiden dit jaar gemiddeld zo'n 4,5%.quote:Op maandag 12 december 2016 18:07 schreef DeParo het volgende:
Teruglopende groei, Chinese vraag naar producten wereldwijd neemt af, hogere arbeidskosten, dumpen van overproductie door teleurstellende vraag naar Chinese producten, in China wordt er zelf minder geinvesteerd (infrastructuurprojecten drastisch afgenomen), vrijwel geen groei in manufacturing investeringen momenteel en andere sectoren (mijn en diensten onder meer) hebben oftewel te maken met krimp oftewel met een teruglopende groei en zo zijn er nog meer teleurstellende signalen aan te wijzen.
Hier ben ik het met je eens.quote:Erg verontrustend mag worden genoemd dat er ondanks teruglopende binnenlandse investeringen er veel meer kapitaal buiten China wordt gespendeerd. Het is een soort Symboolpolitiek waarbij China doet overkomen alsof ze de kapitaalstromen onder controle hebben.
De uitzonderingen beginnen eerder regel te worden. Maleisië, Singapore en Brunei zijn ons al zo'n beetje voorbij. Okay, dat zijn kleine, rijke staatjes, maar ze hebben wel een voorbeeldfunctie. Thailand, Indonesië en Vietnam zijn hard op weg. De Filipijnen waren op koers, maar Duterte kan daar nog wel eens roet in het eten gooien.quote:Ik vind de levensstandaard in die hoek van Azie, en zeker in Zuid-Oost Azie (enkele uitzonderingen ongetwijfeld), nog heel ver verwijderd van het Westen. En zeker die tweede regio heeft het heel erg zwaar onder de huidige olie- en gasprijzen en groeiende arbeidskosten. Ik denk niet dat het Oosten het centrum is of zal worden van de technologische ontwikkeling.
quote:New York Times Hires Reporter Who Sent Stories To Clinton Staffers For Approval
Politico’s Glenn Thrush, who was exposed in WikiLeaks emails sending stories to Hillary Clinton staffers before publication, will be joining the New York Times to cover the White House, The Huffington Post reported Monday.
“We’re thrilled that Glenn Thrush is joining The Times,” Elisabeth Bumiller, The New York Times’ Washington bureau chief, told The Huffington Post. “He’s a premier political journalist, a master of breaking news and long-form story telling and a stellar addition to our White House team.”
While Bumiller described Thrush as a “premier political journalist,” in one email to Hillary Clinton’s campaign chairman John Podesta, Thrush chose to describe himself as a “hack.”
“No worries Because I have become a hack I will send u the whole section that pertains to u,” Thrush wrote to Podesta in an April 2015 email. “Please don’t share or tell anyone I did this Tell me if I fucked up anything.” (RELATED: NYT’s John Harwood Gloats About Provoking Trump At Debate)
Thrush’s email included five paragraphs of a story pertaining to Podesta, and Podesta replied to Thrush telling him there were “no problems” with the writing. Those paragraphs appeared in a May story “Hillary’s big-money dilemma.”
Clinton’s campaign Jennifer Palmieri also got to look over Thrush’s writing. In another April 2015 email, Thrush wrote, “pls read asap — the [Jennifer Palmieri] bits — don’t share.” This email included eight paragraphs of uncritical writing on Palmieri.
Palmieri forwarded Thrush’s email to Podesta and campaign manager Robby Mook among other staffers, and said, “He did me courtesy of sending what he is going to say about me. Seems fine.”
The portions Thrush emailed Palmieri ended up mostly unchanged in the column “Quiet, please. Hillary’s running.” That story includes the line, “Palmieri (who laughed off a request to participate in this story) enjoys a good relationship with reporters.”
The WikiLeaks release of Podesta’s emails also revealed a political bias from Thrush. In an August 2015 email chain, the Politico reporter asked Podesta if he had seen a report that Clinton had secured the support of more than 400 superdelegates and if the report is true. Podesta responded “yes,” and Thrush said, “I’m glad!”
Leaked emails, though, aren’t necessary to see what Thrush really thinks about politics. On Twitter, the new White House reporter for The New York Times seemed to suggest President-elect Donald Trump is a racist. Thrush wrote “exactly” when retweeting someone who wrote, “so black people are to blame because they oppose a racist? It’s the voters fault and not the candidate’s? Ok.”
During Trump’s speech accepting the Republican nomination, Thrush wrote, “Your assessment of the quality of Trump’s speech is entirely dependent on how low you set the bar.”
Then in September, he said, “Dems having a hard time accepting: a clear majority of white Americans are aware of Trump’s racist/xenophobic comments and back him anyway.” Outside of disdain for Trump on Twitter, there is plenty of love between Thrush and the Clinton campaign.
Thrush wished a happy birthday Monday to former Clinton deputy press secretary Jesse Ferguson and Clinton’s former spokesman Brian Fallon gave his endorsement after the news of Thrush’s hire. “If journalism is last line of defense in fight to hold Trump accountable, I’ll take my chances [with] combo of [Maggie Haberman] & [Glenn Thrush] at NYT,” Fallon wrote.
Following Trump election, the Times’ public editor wrote that the paper will be making a conscious effort to not be “an echo chamber of liberal intellectualism.”
http://dailycaller.com/20(...)affers-for-approval/
Kim Dotcom of Chris Christiequote:Op maandag 12 december 2016 18:46 schreef monkyyy het volgende:
400 Pound? Hacker? Klinkt als Kim Dotcom.
Het lijkt me nogal zonde van alle moeite dat als je zover geinfiltreerd bent dat de FBI doet wat je wil dat je dan alles op het spel gaat zetten met een wild card als Donald Trump die je plan zelfs spontaan kan gaan rondbazuinen op een van zijn rallies.quote:Op maandag 12 december 2016 19:36 schreef Monolith het volgende:
Om dezelfde reden dat hij graag de Europese rechtspopulisten aan de macht ziet.
Leuk verhaal, maar weinig relevant natuurlijk bij de vraag waarom Poetin iemand als Trump vraag verkozen ziet worden.quote:Op maandag 12 december 2016 19:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het lijkt me nogal zonde van alle moeite dat als je zover geinfiltreerd bent dat de FBI doet wat je wil dat je dan alles op het spel gaat zetten met een wild card als Donald Trump die je plan zelfs spontaan kan gaan rondbazuinen op een van zijn rallies.
Putin heeft gewoon een beetje in de shit geroerd en een hekel aan Clinton. Clinton had gewoon een hele slechte campagne. Ze zoeken naar een excuus om vooral niet het geweldige campagne team of de kandidaat de schuld te geven. Ze wisten wat voor vlees ze met Clinton in de kuip hadden en ze wisten ook dat de DNC gehacked was. Achteraf de Russen van alles de schuld geven is zo goedkoop.
Net als veel Amerikanen maakte ook Putin zijn keuze uit de twee meest impopulaire kandidaten uit de geschiedenis.quote:Op maandag 12 december 2016 19:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar weinig relevant natuurlijk bij de vraag waarom Poetin iemand als Trump vraag verkozen ziet worden.
Je blijft maar door ratelen over allerhande bijzaken, maar de oorspronkelijke vraag die je stelde was waarom Poetin Trump zou willen hebben als president.quote:Op maandag 12 december 2016 19:51 schreef Nintex het volgende:
[..]
Net als veel Amerikanen maakte ook Putin zijn keuze uit de twee meest impopulaire kandidaten uit de geschiedenis.
Serieus, wat hadden ze dan verwacht als je Clinton en Hollywood tegen Trump en de Alex Jones brigades zet. Dat kan toch niet anders dan een gigantisch mediacircus clusterfuck worden.
Trump dacht zelfs op de avond zelf nog dat hij ging verliezen. Hij had expres een niet zo groot zaaltje, zodat hij snel pleite kon als hij verloor. Uiteindelijk is de verkiezing gewonnen met een marge in de swing states waarvan Hillary er 1 niet eens bezocht heeft.
Al was Trump in New York plotseling de winnaar, tja, dan had je wel naar Russische hackers mogen wijzen.
Op zich wel, omdat Le Pen best wel skills heeft en als Putin achter Wilders zit(?) ook een gehaaide politicus.quote:Op maandag 12 december 2016 19:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je blijft maar door ratelen over allerhande bijzaken, maar de oorspronkelijke vraag die je stelde was waarom Poetin Trump zou willen hebben als president.
Het antwoord daarop is hetzelfde als waarom hij types als Le Pen graag aan de macht ziet.
Het Westen wordt door Poetin nog steeds beschouwd als de traditionele vijand. Een sterk, verenigd Westen ziet hij als een bedreiging. Derhalve ziet hij kandidaten die verdeeldheid zaaien in het Westen wel zitten.
Lijkt me niet zo'n heel moeilijke redenering.
Dat is ook maar niet eens een beetje relevant voor het argument dat gemaakt wordt. Er is ook weinig reden om aan te nemen dat Trump er na een week weer mee zou kappen.quote:Op maandag 12 december 2016 20:00 schreef Nintex het volgende:
[..]
Op zich wel, omdat Le Pen best wel skills heeft en als Putin achter Wilders zit(?) ook een gehaaide politicus.
Donald Trump is alles behalve dat. Die had na een week kunnen zeggen: "Jongens, geen zin meer, ik kap er mee" en dan had Putin voor niets die hele operatie op touw gezet. Het risico met iemand als Trump is gewoon veel te groot.
Wauw. Gewoon wauw.quote:Op maandag 12 december 2016 20:00 schreef Nintex het volgende:
[..]
Op zich wel, omdat Le Pen best wel skills heeft en als Putin achter Wilders zit(?) ook een gehaaide politicus.
Donald Trump is alles behalve dat. Die had na een week kunnen zeggen: "Jongens, geen zin meer, ik kap er mee" en dan had Putin voor niets die hele operatie op touw gezet. Het risico met iemand als Trump is gewoon veel te groot.
Can't STUMP THE TRUMP, Nimble Navigator, $10 miljoen door de plee.twitter:thehill twitterde op maandag 12-12-2016 om 22:24:06#BREAKING: Donald Trump wins Wisconsin recount expanding his lead by 162 voteshttps://t.co/N6sCF4ahK9 https://t.co/NETnCtKfx8 reageer retweet
Dat was inderdaad interessant. Nu het Witte Huis verder onderzoek naar eventuele buitenlandse inmenging steunt ben ik benieuwd hoe snel Trump na zijn inauguratie dat onderzoek de nek om gaat draaien.quote:Op maandag 12 december 2016 21:10 schreef KoosVogels het volgende:
Here’s What America Needs to Know About Trump and Russia
Interessant leesvoer.
Niet alleen putin heeft daar belang bij overigens.quote:Op maandag 12 december 2016 19:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je blijft maar door ratelen over allerhande bijzaken, maar de oorspronkelijke vraag die je stelde was waarom Poetin Trump zou willen hebben als president.
Het antwoord daarop is hetzelfde als waarom hij types als Le Pen graag aan de macht ziet.
Het Westen wordt door Poetin nog steeds beschouwd als de traditionele vijand. Een sterk, verenigd Westen ziet hij als een bedreiging. Derhalve ziet hij kandidaten die verdeeldheid zaaien in het Westen wel zitten.
Lijkt me niet zo'n heel moeilijke redenering.
Je snapt inderdaad niet waarom Trump miljoenen door de plee spoelt om het democratisch proces te frustreren als de uitslag er vermoedelijk toch niet door wijzigt.quote:Op maandag 12 december 2016 22:30 schreef Nintex het volgende:
Can't STUMP THE TRUMP, Nimble Navigator, $10 miljoen door de plee.twitter:thehill twitterde op maandag 12-12-2016 om 22:24:06#BREAKING: Donald Trump wins Wisconsin recount expanding his lead by 162 voteshttps://t.co/N6sCF4ahK9 https://t.co/NETnCtKfx8 reageer retweet
De CIA bobo's aan de kant van Hillary riepen al voor de verkiezingen dat Trump een 'unwitting' agent van Rusland was. In de Wikileaks emails is ironisch genoeg te lezen hoe Podesta en Mook het framen van Trump als Russische agent bespreken.quote:Op maandag 12 december 2016 22:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat was inderdaad interessant. Nu het Witte Huis verder onderzoek naar eventuele buitenlandse inmenging steunt ben ik benieuwd hoe snel Trump na zijn inauguratie dat onderzoek de nek om gaat draaien.
Er zit een luchtje aan de hele gang van zaken. Ik denk niet dat Trump op de hoogte was, ik denk dat hij trouw is aan de VS, aangezien het landverraad zou zijn als hij in de zak van de Russen zou zitten. Maar de eenzijdige focus van de emaillekken op de Democratische Partij is voor mij té verdacht. Als het om full disclosure gaat valt er nog wel wat te vinden over Trump, maar hij leek bewust uit de wind gehouden te worden.
Zonder een complotgekkie te willen zijn, ik denk dat wij in de komende jaren nog wel een beerput open getrokken zien worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |