SPOILER: STREAMSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Donald Trump's supporters expect him to deliver on
- The wall
- 'Lock her up'
- Muslim ban
- Obamacare
- NAFTA & TPP
twitter:CNN twitterde op woensdag 09-11-2016 om 14:05:05Donald Trump's supporters expect him to deliver on- The wall- 'Lock her up'- Muslim ban- Obamacare- NAFTA & TP… https://t.co/vXPPTEzRP5 reageer retweet
Deze is hier vast al voorbij gekomen, maar toch.twitter:RubinReport twitterde op woensdag 09-11-2016 om 06:54:12Media which got everything wrong will now tell you all the things that will happen as a result of the thing they said wouldn't happen. reageer retweet
Moslim ban zou echt schandalig zijn. Gaat ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:06 schreef vigen98 het volgende:
Belangrijkste dingen wat er verwacht gaat worden van Trump door zijn aanhang.
[..]twitter:CNN twitterde op woensdag 09-11-2016 om 14:05:05Donald Trump's supporters expect him to deliver on- The wall- 'Lock her up'- Muslim ban- Obamacare- NAFTA & TP… https://t.co/vXPPTEzRP5 reageer retweet
Jij niet, meerdere mensen hier hebben aangegeven dat zij het wel meemaakten. Laten we ervan uitgaan dat dit enigszins representatief is...quote:Op donderdag 10 november 2016 18:03 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens heb ik weinig meegekregen van stemadviezen en sterk gekleurde meningen van docenten toen ik nog op school had.
Het is wel tijdelijk volgens Trump totdat de dreiging afneemt qua terrorisme aldus Trumpquote:Op donderdag 10 november 2016 18:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Moslim ban zou echt schandalig zijn.
https://www.bloomberg.com(...)arch-of-clean-energyquote:Op donderdag 10 november 2016 18:07 schreef Molurus het volgende:
Trump heeft ook beloofd om het net gesloten klimaatverdrag op te zeggen. Wel benieuwd of hij die belofte houdt.
Zou hij kunnen proberen maar het probleem is dat het al van kracht is en het weer ongedaan maken gaat erg moeilijk worden.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:07 schreef Molurus het volgende:
Trump heeft ook beloofd om het net gesloten klimaatverdrag op te zeggen. Wel benieuwd of hij die belofte houdt.
Docent.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Door de docent? Of je medeleerlingen?
Hoe durft ze?quote:Op donderdag 10 november 2016 18:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Godzijdank niets van meegekregen. Wel was onze school druk met duurzaamheid. Beetje leerlingen wijsmaken dat we met z'n allen moeten werken aan een beter milieu. Om te kotsen.
In Amerika zijn ze het wat dat betreft toch niet met je eens.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe durft ze?-sarcasme-
Als er iets niet partijpolitiek is dan is het werken aan een beter milieu, dat mag een juf nu juist wel doen!
Jammer joh.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:09 schreef Typisch het volgende:
Sinds Euribob er eventjes niet is kan ik dit hier ook wel even melden:
https://www.reddit.com/r/(...)ivcl8xzt&sh=a01a641f
Assange heeft nog geen internet, hier een IAMA met een deel van zijn staff.
Ben ik ook geen fan van.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:10 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens voordeel van het zitten op een Rooms Katholieke school waren toch wel de lerarenMaar oke we gaan nu wel wat offtopic
Ah ja, dat wordt dan een "sorry jongens, dat wilde ik wel doen.. echt waar. Maar het bleek dus niet te kunnen."quote:Op donderdag 10 november 2016 18:08 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zou hij kunnen proberen maar het probleem is dat het al van kracht is en het weer ongedaan maken gaat erg moeilijk worden.
Donald Trump vond hetzelfde van het kiessysteem, de avond voordat Obama won. Hij wist namelijk al dat Romney zou verliezen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:50 schreef JanCees het volgende:
[..]
Het is alleen maar kut als het slecht uitpakt voor de democraten
Beetje butthurt zijn ze.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Even iets anders, zijn er wat hoogtepuntjes van de vaderlandse media (kranten, NPO, RTL Late Night...) van de afgelopen 2 dagen over de verkiezingen die ik moet zien/lezen? Ik zie weinig Nederlandse televisie, vandaar.
Ja, in de USA gaat er wel meer verkeerd in het lager en middelbaar onderwijs, nog meer dan hier. Maar dat is voer voor een andere draad.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
In Amerika zijn ze het wat dat betreft toch niet met je eens.
Trump is een zakenman, die wil zo min mogelijk geld uitgeven met maximaal resultaat. Terwijl de meeste politici meer politicus zijn dan zakenman. Die smijten denk ik wat makkelijker met geld.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zou er iets veranderen aan de hoeveelheid geld in de politiek?
Trump heeft met een stuk minder geld, een stuk meer kiesmannen gehaald.
Hoe heeft hij dit voor elkaar gekregen? En belangrijker, gaat men hem hierin volgen bij de volgende verkiezingen?
Ik was altijd links maar ik kan iemand zoals jou (recht door zee rechts, net als bij Ryon) meer waarderen dan de nepperds die zogenaamd links zijn en die zich overwegend bij de PvdA en de D66 bundelen.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:09 schreef vigen98 het volgende:
Ik was wel altijd rechts in de klas en nog steedsIk ga ook altijd in tegen die linkse leraren in hun neppe wereld. Maar tegenwoordig kan dat hun baan kosten dus houden ze hun mond maar
![]()
quote:
Ook mijn lijst, ik kan niet kiezenquote:Op donderdag 10 november 2016 18:06 schreef vigen98 het volgende:
- The wall
- 'Lock her up'
- Muslim ban
- Obamacare
- NAFTA & TP
Oh, ik doelde ook meer op het feit dat het in Amerika een vrij politieke kwestie is die daar zeker niet vast ligt. Grote kans dat klimaatontkenners onder Trump vier jaar lang het podium mogen bestieren.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, in de USA gaat er wel meer verkeerd in het lager en middelbaar onderwijs, nog meer dan hier. Maar dat is voer voor een andere draad.
quote:Op donderdag 10 november 2016 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik was altijd links maar ik kan iemand zoals jou (recht door zee rechts, net als bij Ryon) meer waarderen dan de nepperds die zogenaamd links zijn en die zich overwegend bij de PvdA en de D66 bundelen.
Met zulke mensen kan je prima discussiëren met als resultaat dat je dichter bij elkaar komt.
quote:Op donderdag 10 november 2016 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Maar dat is voer voor een andere draad.
twitter:monisha_rajesh twitterde op donderdag 10-11-2016 om 16:53:15As White House staff gather for Trump's arrival just look at the face of the lady second from the left. https://t.co/2fonel1F0Y reageer retweet
HAHAHAAAquote:Op donderdag 10 november 2016 18:18 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:monisha_rajesh twitterde op donderdag 10-11-2016 om 16:53:15As White House staff gather for Trump's arrival just look at the face of the lady second from the left. https://t.co/2fonel1F0Y reageer retweet
![]()
lekker voor haarquote:Op donderdag 10 november 2016 18:18 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:monisha_rajesh twitterde op donderdag 10-11-2016 om 16:53:15As White House staff gather for Trump's arrival just look at the face of the lady second from the left. https://t.co/2fonel1F0Y reageer retweet
![]()
Andermans geld uitgeven is nou eenmaal makkelijker dan je eigen geld weggooien.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Trump is een zakenman, die wil zo min mogelijk geld uitgeven met maximaal resultaat. Terwijl de meeste politici meer politicus zijn dan zakenman. Die smijten denk ik wat makkelijker met geld.
Mijn redenatie, erg kort door de bocht.
quote:Op donderdag 10 november 2016 18:18 schreef vigen98 het volgende:
![]()
Het ligt meer in het verlengde dan dat jij denkt maar dat is goed.quote:
Wat zei hij?quote:Op donderdag 10 november 2016 18:22 schreef vigen98 het volgende:
Heh blijkt dat Michael Moore gelijk had met Trump
Hij voorspeelde vorig jaar dat Trump zou winnenquote:
Daar denken bepaalde politieke krachten heel anders over.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe durft ze?-sarcasme-
Als er iets niet partijpolitiek is dan is het werken aan een beter milieu, dat mag een juf nu juist wel doen!
twitter:President Trump twitterde op donderdag 10-11-2016 om 17:26:49My meeting with Obama at the White House already got off to a bad start when I ordered him to take his feet off my coffee table. reageer retweet
Het meeste daarvan zal uitlopen op teleurstelling. De afschaffing van Obamacare geef ik nog wel kans.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:06 schreef vigen98 het volgende:
- The wall
- 'Lock her up'
- Muslim ban
- Obamacare
- NAFTA & TP…
quote:Op donderdag 10 november 2016 18:18 schreef vigen98 het volgende:
![]()
Wanneer had hij geen gelijk?quote:Op donderdag 10 november 2016 18:22 schreef vigen98 het volgende:
Tweet is weg.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:18 schreef vigen98 het volgende:
![]()
quote:Op donderdag 10 november 2016 18:25 schreef antiderivative het volgende:
twitter:President Trump twitterde op donderdag 10-11-2016 om 17:26:49My meeting with Obama at the White House already got off to a bad start when I ordered him to take his feet off my coffee table. reageer retweet
leef je toch een beetje in een nepwereldquote:Op donderdag 10 november 2016 18:16 schreef vigen98 het volgende:
Eigenlijk ben ik niet eens rechts denk ik. Ik ben wel conservatief heb rechte standpunten en ook wel wat je links kan noemen.
http://michaelmoore.com/trumpwillwin/quote:Op donderdag 10 november 2016 18:22 schreef vigen98 het volgende:
Feitelijk was Obama de enige reden dat de ACA nog bestond. De Republikeinen wilden en willen er dolgraag vanaf.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het meeste daarvan zal uitlopen op teleurstelling. De afschaffing van Obamacare geef ik nog wel kans.
Ik weet het maar zij erkennen de wetenschap niet. Het is niet discutabel dat wij het milieu aan het verkloten zijn met zijn allen, de vraag is alleen hoe ernstig de gevolgen precies zijn. Denk echter verder dan enkel globale opwarming, denk ook praktisch: luchtkwaliteit, verspilling van grondstoffen etc.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar denken bepaalde politieke krachten heel anders over.
Het is een troll accountquote:Op donderdag 10 november 2016 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]![]()
Trump heeft nog niet goed begrepen wanneer hij de president wordt.
Of hij is aan het trollen.
Topadvies.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:27 schreef hmmmz het volgende:
[..]
http://michaelmoore.com/trumpwillwin/
En een Morning After To-Do List:
https://www.facebook.com/mmflint/posts/10153913074756857
"2. Fire all pundits, predictors, pollsters and anyone else in the media who had a narrative they wouldn't let go of and refused to listen to or acknowledge what was really going on. Those same bloviators will now tell us we must "heal the divide" and "come together." They will pull more hooey like that out of their ass in the days to come. Turn them off. "
Ja want elkaar knuffelen en doen alsof de terroristen slachtoffers zijn gaat de wereld vooruit helpen! Snel knuffel die man met de ak-47 terwijl hij aloha snackbartquote:Op donderdag 10 november 2016 18:27 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
leef je toch een beetje in een nepwereld
?quote:Op donderdag 10 november 2016 18:31 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja want elkaar knuffelen en doen alsof de terroristen slachtoffers zijn gaat de wereld vooruit helpen! Snel knuffel die man met de ak-47 terwijl hij aloha snackbart
Cenk Uygur gaf een paar mogelijke redenen, in het kort samengevat: het is onmogelijk om te voorspellen wat de opkomstpercentages per groep zijn (mensen die thuisblijven terwijl ze normaal gesproken zouden stemmen, mensen die gaan stemmen terwijl ze normaal gesproken thuis blijven). Ze hadden echter ook flink geblunderd met sommige polls doordat er enkel Engelstalige formulieren werden gebruikt, dat is niet echt handig in de USA.quote:
Je kan echter wel met knuffels bij kinderen voorkomen dat ze later ooit zoiets gaan doen. Maar nu zal ik wel een geitenwollen sokken dragend iemand zijn volgens sommige mensen.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:31 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja want elkaar knuffelen en doen alsof de terroristen slachtoffers zijn gaat de wereld vooruit helpen! Snel knuffel die man met de ak-47 terwijl hij aloha snackbart
Laat me raden, ze begrijpen nog steeds niet hoe het kan dat Trump heeft gewonnen.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:37 schreef borisz het volgende:
Echt wat een geneuzel bij éénvandaag net
Ai, dat heeft een nogal hoog propagandagehalte. Er wordt gesuggereerd dat Poetin blij is omdat hij maling heeft aan bondgenootschappen en omdat hij zwaktes heeft.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:37 schreef borisz het volgende:
Echt wat een geneuzel bij éénvandaag net
Predictwise leunt toch vooral sterk op de gokmarkten, niet zozeer op de polls.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Cenk Uygur gaf een paar mogelijke redenen, in het kort samengevat: het is onmogelijk om te voorspellen wat de opkomstpercentages per groep zijn (mensen die thuisblijven terwijl ze normaal gesproken zouden stemmen, mensen die gaan stemmen terwijl ze normaal gesproken thuis blijven). Ze hadden echter ook flink geblunderd met sommige polls doordat er enkel Engelstalige formulieren werden gebruikt, dat is niet echt handig in de USA.
Kortom, polls zijn leuk voor het waarnemen van een trend, niet om exact te voorspellen wie welk percentage van de stemmen krijgt.
Raadt iedereen nu de docu Roger & Me uit 1989 te kijken. Daar zie je wat de kern van het probleem is wat nu nog steeds in Amerika speelt. Trump zie ik er niets aan veranderen en overigens had Hillary daar ook geen bal aan gedaan.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wanneer had hij geen gelijk?
Ze noemen hem niet voor niets het geweten van de USA.
Toen Trump van odds boven de 10 naar beneden ging, had ik wel wat ingezet op Betfair midden in de nacht. Toch wel een leuke winst aan overgehoudenquote:Op donderdag 10 november 2016 18:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Predictwise leunt toch vooral sterk op de gokmarkten, niet zozeer op de polls.
Prima advies!quote:Op donderdag 10 november 2016 18:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Raadt iedereen nu de docu Roger & Me uit 1989 te kijken. Daar zie je wat de kern van het probleem is wat nu nog steeds in Amerika speelt. Trump zie ik er niets aan veranderen en overigens had Hillary daar ook geen bal aan gedaan.
Technologische vooruitgang en globalisering is ook niet even terug te draaien. Je kunt wel allerhande vrijhandel aan banden leggen, maar het is niet ondenkbaar dat dat juist een sterk averechts effect heeft. Zoals ik al wel vaker betoogt heb hier komt er wel degelijk veel productiewerk terug naar de VS, maar dan in grotendeels geautomatiseerde vorm.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Raadt iedereen nu de docu Roger & Me uit 1989 te kijken. Daar zie je wat de kern van het probleem is wat nu nog steeds in Amerika speelt. Trump zie ik er niets aan veranderen en overigens had Hillary daar ook geen bal aan gedaan.
Proficiat! Zonder sarcasme, die winst heb je verdiend.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:44 schreef Falco het volgende:
[..]
Toen Trump van odds boven de 10 naar beneden ging, had ik wel wat ingezet op Betfair midden in de nacht. Toch wel een leuke winst aan overgehouden.
Mja, beetje simpele redenering, imo, dat droogte of hongersnood ten gevolge van klimaatverandering een toevloed van "klimaatvluchtelingen" zou veroorzaken. Waar waren al die vluchtelingen bij vorige hongersnoden in Afrika? De beelden van kreperende kinderen tijdens Live Aid waren niet op één of ander Grieks eiland gefilmd, je legt geen honderden/duizenden kilometers af op een lege maag. Je hebt een minimum aan middelen/welvaart nodig voor je uberhaupt aan vluchten kan denken.quote:Op donderdag 10 november 2016 03:30 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
En één Sahara die 5 keer zo groot is. Dat betekent miljoenen extra drenkelingen op de Middellandse Zee, die Italië en Griekenland uit de zee mogen vissen. Of een macaber schouwspel, als we tegen die tijd geen Merkel hebben die "wir schaffen das" durft te zeggen... Die kans zit er dik in namelijk!
Donald Trump is toevallig zo'n figuur dat de 'wetenschap niet erkent'. En hetzelfde geldt voor zijn partijgenoten.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet het maar zij erkennen de wetenschap niet. Het is niet discutabel dat wij het milieu aan het verkloten zijn met zijn allen, de vraag is alleen hoe ernstig de gevolgen precies zijn. Denk echter verder dan enkel globale opwarming, denk ook praktisch: luchtkwaliteit, verspilling van grondstoffen etc.
Obama vond het geweldig.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat een eer moet dit zijn voor Obama
Ik weet niet of dat jij het weet, ook in de USA zelf gaan er gebieden onbewoonbaar worden als die zeespiegel al te veel stijgt en het klimaat al te veel verandert. Of dat het klopt of niet daar neem ik geen stelling over in maar de consensus is nu dat later in deze eeuw een groot deel van Florida gaat overstromen als er niet flink aan wordt gewerkt, in gebieden zoals New York zijn ze in zo'n geval natuurlijk ook niet veilig (dicht bij de oceaan). Ik vermoed dat die vluchtelingenstroom net zo sterk betrekking heeft op de interne vluchtelingenstromen die je zou kunnen gaan krijgen.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:55 schreef crystal_meth het volgende:
Mja, beetje simpele redenering, imo, dat droogte of hongersnood ten gevolge van klimaatverandering een toevloed van "klimaatvluchtelingen" zou veroorzaken.
Nee, dank je. Ik zie wel het later wel een keer op Youtube, of niet want zo interessant is het niet.quote:
Dat ben ik uiteraard volledig met je eens, dat is wat mij betreft het grootste probleem aan president Trump. De rest kan je later nog wel oplossen maar dit...quote:Op donderdag 10 november 2016 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Donald Trump is toevallig zo'n figuur dat de 'wetenschap niet erkent'. En hetzelfde geldt voor zijn partijgenoten.
Zijn we weer klaar mee.
Ligt het aan mij of komt Trump hier ronduit nerveus over?quote:
Wie zou er niet nerveus zijn op zo'n moment?quote:Op donderdag 10 november 2016 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of komt Trump hier ronduit nerveus over?
Grappig om te zien wel.. Obama in de rol van mentor van Trump.
De foto was gister al, niet nu.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:30 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja blijkbaar wilt ze het niet laten zien hoe er in het witte huis gereageerd wordt
Natuurlijk, Trump had begrepen dat hij het beste de stemmen binnenhaalt door in de smaak te vallen bij de rednecks.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:09 schreef vigen98 het volgende:
Een veel gematigder Trump nu... Was het toch kiezersbedrog?
Ja, het is met name het enorme contrast tussen beide dat me toch elke keer weer opvalt. Zeker als ze zo naast elkaar zitten.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie zou er niet nerveus zijn op zo'n moment?
Een historisch plaatje om meerdere redenen.![]()
Van het snobistische type wat een of andere koffievariant drinkt die ik niet ken die de hoofdredacteur van Harvard Law Review was naar een realityster die bij zijn geboorte al steenrijk was (soort van) en die niet al te snugger is.
Niet dat Obama niet gigantisch veel fouten heeft maar dat is een ander verhaal.
Nope. Helaas.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:11 schreef vigen98 het volgende:
Is kiezersbedrog eigenlijk strafbaar in de VS? Als in hoe erg je beloftes mag verbreken? Ik bedoel die van Obama die Guantanamo wilt sluiten was niet echt zijn schuld omdat de republikeinen het blokkeren maar mocht je vrijspel hebben om je verkiezingsbeloftes uit te voeren en je doet het niet staat daar een straf op?
Let op, Trump kan best 'streetsmart' zijn ondanks dat hij niet bijster intelligent is terwijl het bij Obama daar juist weer aan ontbrak. Een voorbeeldje: als Obama nu de laatste weken naar ND zou zijn gegaan, daar de bouw volledig had stilgelegd en de ordetroepen had weggestuurd en zo (desnoods even de minister van justitie opdrachten geven en hem ontslaana als het moet) dan zou dat goed in de smaak zijn gevallen bij de millennials, misschien hadden die millenials dan wel de bereidheid gehad om op HRC te stemmen.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, het is met name het enorme contrast tussen beide dat me toch elke keer weer opvalt. Zeker als ze zo naast elkaar zitten.
Arrogant maar niet al te slim mannetje vs een echte intellectueel.
New York stond een jaar of wat geleden al onderwater deels na een orkaan. Dat zal idd steeds vaker gebeuren. Orkanen ontstaan als het zeewater een specifieke temperatuur bereikt en 1 graden opwarming kan het orkaan seizoen al met weken verlengen. Das toch een hoop meer economische schade.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat jij het weet, ook in de USA zelf gaan er gebieden onbewoonbaar worden als die zeespiegel al te veel stijgt en het klimaat al te veel verandert. Of dat het klopt of niet daar neem ik geen stelling over in maar de consensus is nu dat later in deze eeuw een groot deel van Florida gaat overstromen als er niet flink aan wordt gewerkt, in gebieden zoals New York zijn ze in zo'n geval natuurlijk ook niet veilig (dicht bij de oceaan). Ik vermoed dat die vluchtelingenstroom net zo sterk betrekking heeft op de interne vluchtelingenstromen die je zou kunnen gaan krijgen.
Denk aan Louisiana maar dan 100 keer zo erg. Dat gaan ze voelen. Tenzij we snel onze gewoontes veranderen of zij gigantisch gaan bouwen (zoals onze Deltawerken).
Dat verhaal inderdaad. Dit gaat intern flinke vluchtelingenstromen op kunnen leveren en dus gigantisch veel geld kosten terwijl het verdienpotentieel drastisch vermindert. Daarom is het schrijnend hoe de R zich anti-wetenschappelijk opstellen, ook met de evolutietheorie. Maar de schuld ligt bij de Democraten: Obama, HRC, DWS, DB, Podesta...zij zijn verantwoordelijk voor president Trump!quote:Op donderdag 10 november 2016 19:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
New York stond een jaar of wat geleden al onderwater deels na een orkaan. Dat zal idd steeds vaker gebeuren. Orkanen ontstaan als het zeewater een specifieke temperatuur bereikt en 1 graden opwarming kan het orkaan seizoen al met weken verlengen. Das toch een hoop meer economische schade.
Dat heb ik je nou al eens eerder gemeldt, Obama is wel degelijk met North Dakota bezig. En wat verwacht je nou van Flint? Dat hij om de gouverneur en alles in MI heen maar besluit alle pijpleidingen uit de grond te trekken?quote:Op donderdag 10 november 2016 19:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Let op, Trump kan best 'streetsmart' zijn ondanks dat hij niet bijster intelligent is terwijl het bij Obama daar juist weer aan ontbrak. Een voorbeeldje: als Obama nu de laatste weken naar ND zou zijn gegaan, daar de bouw volledig had stilgelegd en de ordetroepen had weggestuurd en zo (desnoods even de minister van justitie opdrachten geven en hem ontslaana als het moet) dan zou dat goed in de smaak zijn gevallen bij de millennials, misschien hadden die millenials dan wel de bereidheid gehad om op HRC te stemmen.
Idem met Flint, hij had veel meer daar kunnen doen. Niet enkel met zijn bevoegdheden maar ook via 'zachte' macht en invloed.
Maar inderdaad, het contrast is gruwelijk groot, met alles. Zelfs de lichaamsbouw en de kleur haar.
Volgens mij heeft Trump niet zo zeer gewonnen door Rednecks maar door mensendie change willen in de rust belt (en in 2012 op Obama stemden) en door progressives die niet massaal genoeg voor Clinton kwamen stemmen.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk, Trump had begrepen dat hij het beste de stemmen binnenhaalt door in de smaak te vallen bij de rednecks.
Dat strafbaar stellen is als fantasie natuurlijk heel leuk, maar ik hoop dat we met z'n allen ook wel begrijpen waarom dat onwerkbaar zou zijn.quote:
gemeldt gemeldquote:Op donderdag 10 november 2016 19:17 schreef OMG het volgende:
[..]
Dat heb ik je nou al eens eerder gemeldt, Obama is wel degelijk met North Dakota bezig. En wat verwacht je nou van Flint? Dat hij om de gouverneur en alles in MI heen maar besluit alle pijpleidingen uit de grond te trekken?
Ik vond het van het weekend al opvallend dat ze de aflevering bij voorbaat al "The Very First Gentleman" genoemd haddenquote:Op donderdag 10 november 2016 17:49 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ze hadden totaal geen rekening mee gehouden dat Trump zou winnen
http://www.avclub.com/art(...)ts-episode-af-245669
[ afbeelding ]
Natuurlijk. Dat neemt niet weg dat je de democratie flink zou kunnen versterken door meer directe democratie in te voeren en het volk de bevoegdheid te geven om ministers te ontslaan als ze niet het volk dienen (via referendum, op initiatief van het volk) of als ze niet uitvoeren wat is afgesproken. Daar komt natuurlijk veel bij kijken maar het gaat nu even enkel om het uitgangspunt, hoe je het precies invult wordt pas echt relevant als het principe wordt aanvaard.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat strafbaar stellen is als fantasie natuurlijk heel leuk, maar ik hoop dat we met z'n allen ook wel begrijpen waarom dat onwerkbaar zou zijn.
quote:Op donderdag 10 november 2016 19:25 schreef vigen98 het volgende:
Gouverneurs zijn trouwens ook machtige mensen veel mensen onderschatten het maar het zijn in feite presidenten maar dan van staten.
Het klopt dat hij met enkel formele macht niet een gouverneur kan breken maar als het puntje bij paaltje komt dan zal een gouverneur geneigd zijn om te luisteren naar de president omdat hij weet dat de president zijn carrière kan maken en kan breken met alle macht && invloed die de president heeft. Alleen had Obama geen aansporing hiervoor, die oliebedrijven die nu in ND de boel verpesten behoren tot zijn grote sponsors. Zie dit:quote:Op donderdag 10 november 2016 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nogmaals, het gaat niet enkel om de formele macht die hij heeft, het gaat om de 'zachte' macht en de invloed die hij als president heeft, hij kan veel gewicht in de schaal leggen. Reken maar dat hij bij een gouverneur veel gedaan krijgt als hij zijn volle gewicht in de schaal zou leggen.
Ik weet het niet. Meer directe democratie maakt het lastig, zo niet onmogelijk, om coherent beleid te voeren. Dat beleid moet als totaalplaatje passen en niet zomaar een optelsom zijn van losse issues waar het volk haar mening over geeft.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dat neemt niet weg dat je de democratie flink zou kunnen versterken door meer directe democratie in te voeren en het volk de bevoegdheid te geven om ministers te ontslaan als ze niet het volk dienen (via referendum, op initiatief van het volk) of als ze niet uitvoeren wat is afgesproken. Daar komt natuurlijk veel bij kijken maar het gaat nu even enkel om het uitgangspunt, hoe je het precies invult wordt pas echt relevant als het principe wordt aanvaard.
Dit is onwerkbaar. Een gemiddelde burger heeft geen tijd om goed te leren wat een minister precies doet en of hij het goed of slecht doet enz.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dat neemt niet weg dat je de democratie flink zou kunnen versterken door meer directe democratie in te voeren en het volk de bevoegdheid te geven om ministers te ontslaan als ze niet het volk dienen (via referendum, op initiatief van het volk) of als ze niet uitvoeren wat is afgesproken. Daar komt natuurlijk veel bij kijken maar het gaat nu even enkel om het uitgangspunt, hoe je het precies invult wordt pas echt relevant als het principe wordt aanvaard.
Nog een keer; http://www.npr.org/sectio(...)kota-access-pipelinequote:Op donderdag 10 november 2016 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
gemeldt gemeld
Nee, dat was voor de show (kiezers paaien) omdat net daarvoor een onderscheiden journaliste had laten filmen hoe demonstranten daar werden aangevallen door aanvalshonden en er ook nog eens een arrestatiebevel tegen deze journaliste werd opgemaaakt. Ondertussen werd er gewoon verder gebouwd, ze mochten 1 iets niet meer doen maar ze konden wel verder werken. Zie de betreffende playlist van TYT Politics op Youtube waarop alle details worden uitgelegd. Ondertussen zijn ze het water met minder dan 0,5 mijl (800m) afstand genaderd terwijl was opgedragen om er vele kilometers van verwijderd te blijven.
Wat hij wel zou kunnen doen?
Alsjeblieft. Hij geeft het Obama letterlijk op een presenteerblaadje, Obama hoeft niet eens zelf na te denken. Het probleem is echter dat Obama zijn groep de bedrijven dient in plaats van het volk en daar hebben wij president Trump aan te danken.
October 28, 2016
President Barack Obama
The White House
1600 Pennsylvania Ave
Washington, DC 20500
Dear President Obama,
I write to respectfully but urgently request your intervention in the very troubling situation unfolding at and around the Standing Rock Sioux reservation in North Dakota. As you know, over the past day, scores of law enforcement officers dressed in riot gear and supported by military style vehicles forcibly removed hundreds of peaceful protesters who had gathered to oppose the Dakota Access Pipeline. There are disturbing reports of officers using sound cannons, pepper spray and rubber bullets. The authorities have already arrested at least 140 people.
The first priority must be protecting the safety of the peaceful protesters. That is why I urge you to direct the Department of Justice to send observers to protect the protestors’ First Amendment rights to protest the pipeline. I also urge you to request that North Dakota Governor Jack Dalrymple remove the National Guard from the camp, as the military presence only threatens to inflame an already tense situation even more. Lastly, I urge you to direct the Army Corps of Engineers to stop construction within a mile between Highway 1806 and the Missouri River to help reduce tension.
The second priority is suspending all federal permits for this project until the Army Corps of Engineers completes a full cultural and environmental review. To my mind, the Corps should have never approved this project on an expedited basis in the first place. If Completed, the pipeline will transport nearly 20 million gallons of crude oil every day, potentially threatening dozens of bodies of water, including Lake Oahe on the Missouri River. Since the Missouri River provides drinking water for 10 states and 28 tribes, a major spill from this pipeline cold threaten the drinking water of million of people. That is a risk we simply cannot afford to take.
The Dakota Access Pipeline would also be a huge blow to our fight against climate change. According to one report, burning the oil transported through the pipeline would produce carbon emissions equivalent to 21 million cars or 30 coal plants. If we have any hope of avoiding the worst consequences of climate change, we should not be building new oil pipelines that lock us into burning fossil fuels for generations to come. Rather, we should be building clean energy infrastructure to transform our energy system away from climate change causing fossil fuels and toward renewable sources of energy.
Moreover, it is deeply distressing to me that the federal government is putting the profits of the oil industry ahead of the treaty and sovereign rights of Native American communities. I understand the Standing Rock Sioux have sued to stop the pipeline, citing the very serious environmental concerns, encroachment on culturally sensitive lands, and violations of tribal treaty rights to a meaningful consultative role in the federal permitting process. To my mind, it is simply unacceptable to build a project like this, in one of the poorest counties in the nation, without the approval of the Native American residents who live there.
Mr. President, you took a bold and principled stand against the Keystone pipeline – I ask you to take a similar stand against the Dakota Access Pipeline. In the meantime, I urge you to take all appropriate measures to protect the safety of the Native American protesters and their supporters who have gathered peacefully to oppose the construction of the pipeline.
Sincerely,
Bernard Sanders
United States Senator
Wat hij voor Flint had kunnen doen? Gewoon leiderschap tonen! Meer federale noodfondsen die kant op sturen, ervoor zorgen dat die bij de juiste mensen terecht komen, de gouverneur op het matje roepen, de watervoorziening weer publiek maken, snel een team erop af sturen die regelt dat het water weer uit een goede bron via goede leidingen wordt aangevoerd, dat soort shit. Het probleem is dat het onvoldoende een prioriteit is voor hem, die man is slim genoeg om zelf tientallen maatregelen te bedenken die die mensen zouden helpen. Nogmaals, het gaat niet enkel om de formele macht die hij heeft, het gaat om de 'zachte' macht en de invloed die hij als president heeft, hij kan veel gewicht in de schaal leggen. Reken maar dat hij bij een gouverneur veel gedaan krijgt als hij zijn volle gewicht in de schaal zou leggen.
Daar heb ik ook een oplossing voor gegeven (andere draad). Nu ja, samen met Wombcat.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Meer directe democratie maakt het lastig, zo niet onmogelijk, om coherent beleid te voeren. Dat beleid moet als totaalplaatje passen en niet zomaar een optelsom zijn van losse issues waar het volk haar mening over geeft.
Het klinkt heel democratisch, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat zulke ideeen kunnen werken.
Je kunt niet zomaar ministers gaan ontslaan als ze onpopulaire maatregelen nemen die andere populairdere maatregelen mogelijk moeten maken.
Brammetje toch. Met kans van 60-70% voor Clinton en een kleine PV marge kun je echt niet spreken van een hoax. Sterker nog, ze kregen juist veel kritiek van progressieve media als de HuffPo omdat ze zogenaamd biased in het voordeel van Trump waren.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, ook de schrijvers van South Park hebben zich beet laten nemen door de 538-hoax.
Dat is koffiedik kijken. Enerzijds zal hij profiteren van het anti-establishment sentiment, anderzijds is het de vraag of hij veel kiezers uit het centrum had kunnen wegtrekken.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:47 schreef studentje7 het volgende:
Monolith
Hadden de Democraten toch wel Bernie moeten nomineren i.p.v. de heks?
Ik denk dat deze verkiezingen (en die van 08 en 12) toch hebben bewezen dat het niet gaat om het centrum maar om het hebben van passie, helderheid, mensen iets nieuws geven, en woede van mensen channelen.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is koffiedik kijken. Enerzijds zal hij profiteren van het anti-establishment sentiment, anderzijds is het de vraag of hij veel kiezers uit het centrum had kunnen wegtrekken.
Moeten we een halfuur naar die babbelende slaapwandelaar kijken of leg je zelf nog uit wat er grappig aan is?quote:
Is toch altijd leuk, de mening van een of andere jan lul die zichzelf graag hoort kletsen op YouTube?quote:Op donderdag 10 november 2016 19:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Moeten we een halfuur naar die babbelende slaapwandelaar kijken of leg je zelf nog uit wat er grappig aan is?
Ik zie het ontstaan van een bromance.quote:
twitter:shervin twitterde op woensdag 09-11-2016 om 04:21:341/ If Trump wins I am announcing and funding a legitimate campaign for California to become its own nation. reageer retweet
Als Trump de PV had gewonnen had je die conclusie wellicht kunnen trekken. Die verliest hij nu echter, maar met nipte overwinningen in een aantal cruciale staten wint hij toch de EV.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:54 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik denk dat deze verkiezingen (en die van 08 en 12) toch hebben bewezen dat het niet gaat om het centrum maar om het hebben van passie, helderheid, mensen iets nieuws geven, en woede van mensen channelen.
Ha succesquote:Op donderdag 10 november 2016 20:01 schreef crystal_meth het volgende:
twitter:shervin twitterde op woensdag 09-11-2016 om 04:21:341/ If Trump wins I am announcing and funding a legitimate campaign for California to become its own nation. reageer retweet
Volgensmij had het te maken met kwetsbaarheden in zijn website. Mensen hadden de mogelijkheid om banners en dergelijke aan te passen. Daardoor zijn meerdere dingen offline gehaald op zijn website om dat te voorkomen.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:02 schreef Nia het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ump_verdwenen__.html
Moslimverbod niet meer op website Trump. De hele sectie ’issues’ is geschrapt. Daar stonden video’s waarin de Donald onderwerpen bespreekt als het recht op wapenbezit en politieke correctheid. Ook Trumps verdediging van zijn universiteit, die onder vuur ligt wegens fraude, zijn in de digitale prullenbak verdwenen.
Het geeft aan dat de aanstaande president, zoals veel politici, beloftes heeft gedaan tijdens de campagne die hij na zijn verkiezing niet of slechts deels kan waarmaken.
No shit sherlockquote:Op donderdag 10 november 2016 20:02 schreef Nia het volgende:
Het geeft aan dat de aanstaande president, zoals veel politici, beloftes heeft gedaan tijdens de campagne die hij na zijn verkiezing niet of slechts deels kan waarmaken.
Zelfde retoriek als van Texas elke keer dat een democraat de verkiezingen wintquote:Op donderdag 10 november 2016 20:01 schreef crystal_meth het volgende:
Lastig te beoordelen. Het is ook niet zo dat progressieven het downballot gewldig deden. Feingold, de progressief, deed het nog slechter dan Clinton in Wisconsin. En Teachout verloor, omdat zijn tegenstander vooral een anti-Bernie campagne voerde. Onderschat ook niet de afkeer van Amerika tegen socialismequote:Op donderdag 10 november 2016 19:47 schreef studentje7 het volgende:
Monolith
Dat gaat dus nooit gebeuren.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:07 schreef TheVulture het volgende:
Sarah Palin als minister van binnenlandse zaken hoor ik net op het Journaal... Dat zou toch wel de ultieme troll zijn
Of buitenlandse zaken. Daar twijfel ik ook nog over. Ze kijkt uit op Rusland dus ze heeft ervaring met buitenland.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:07 schreef TheVulture het volgende:
Sarah Palin als minister van binnenlandse zaken hoor ik net op het Journaal... Dat zou toch wel de ultieme troll zijn
Het gaat toch ook om de electoral vote?quote:Op donderdag 10 november 2016 20:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als Trump de PV had gewonnen had je die conclusie wellicht kunnen trekken. Die verliest hij nu echter, maar met nipte overwinningen in een aantal cruciale staten wint hij toch de EV.
Dat is de vraag. Zoals L3gend aangeeft zie je dat vergelijkbare kandidaten voor de senaat onder andere in Wisconsin slechter scoren dan Clinton. Ik denk ook dat wordt onderschat hoe zwaar zaken als bijvoorbeeld zijn migranten- en moslimretoriek weegt. Vergeet niet dat Sanders wat dat betreft juist de anti-Trump is.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:10 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Het gaat toch ook om de electoral vote?
Denk je serieus dat Bernie had verloren in Wisconsin en Michigan? Jullie lachten hem uit omdat zijn supporters te wit waren. Guess what, blanke supporters van Obama in de midwest hebben trump gestemd.... oops.
Als je de pundits mag geloven hadden de Amerikanen ook een hekel aan atheisten zoals Trump en mensen die anderen uitscholden zoals Trump.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:08 schreef L3gend het volgende:
[..]
Lastig te beoordelen. Het is ook niet zo dat progressieven het downballot gewldig deden. Feingold, de progressief, deed het nog slechter dan Clinton in Wisconsin. En Teachout verloor, omdat zijn tegenstander vooral een anti-Bernie campagne voerde. Onderschat ook niet de afkeer van Amerika tegen socialisme
En omdat Bernie de anti Trump is had hij zijn base wel enthousiast gekregen om massaal op te dagen. Hij vulde niet voor niks stadions. Nogmaals de stemmers waarmee Trump heeft gewonnen in het midwesten zij niet de racisten... het zijn oude Obama stemmers die change willen koste wat kost.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Zoals L3gend aangeeft zie je dat vergelijkbare kandidaten voor de senaat onder andere in Wisconsin slechter scoren dan Clinton. Ik denk ook dat wordt onderschat hoe zwaar zaken als bijvoorbeeld zijn migranten- en moslimretoriek weegt. Vergeet niet dat Sanders wat dat betreft juist de anti-Trump is.
Dat was ook wat ik dachtquote:Op donderdag 10 november 2016 20:09 schreef DonaIdTrump het volgende:
[..]
Of buitenlandse zaken. Daar twijfel ik ook nog over. Ze kijkt uit op Rusland dus ze heeft ervaring met buitenland.
Maar zoals gezegd verliezen de kandidaten die vergelijkbaar zijn met Sanders harder dan Clinton in o.a. Wisconsin.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:17 schreef studentje7 het volgende:
[..]
En omdat Bernie de anti Trump is had hij zijn base wel enthousiast gekregen om massaal op te dagen. Hij vulde niet voor niks stadions. Nogmaals de stemmers waarmee Trump heeft gewonnen in het midwesten zij niet de racisten... het zijn oude Obama stemmers die change willen koste wat kost.
HRC is inderdaad niet de anti-Trump.. maar gewoon een saaie, corrupte vrouw die mensen door de strot is geduwd en die probeerde te winnen op PC outrage.
Dat weten we niet, Sanders had misschien beter gedaan in sommige staten, maar ook slechter, omdat ook hij zwakheden had. Clinton heeft ook wat republikeinse counties gewonnen, die eerst niet voor mogelijk werden gehouden.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:15 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Als je de pundits mag geloven hadden de Amerikanen ook een hekel aan atheisten zoals Trump en mensen die anderen uitscholden zoals Trump.
Ik denk dat het enige wat we met zekerheid weten over de Amerikaanse stemmer is dat er een grote groep
A. Overwegend Anti-Estanlishment is.
B. Economische veranderingen staan voor mensen op nummer 1.
Op beide punten had Hillary niks in te brengen en Bernie of een andere progressieve kandidaat wel.
Clinton stond toch niet voor op Sanders?quote:Op donderdag 10 november 2016 20:23 schreef L3gend het volgende:
[..]
Dat weten we niet, Sanders had misschien beter gedaan in sommige staten, maar ook slechter, omdat ook hij zwakheden had. Clinton heeft ook wat republikeinse counties gewonnen, die eerst niet voor mogelijk werden gehouden.
Overigens, zou Trump vs Sanders race helemaal anders verlopen als het reeel was. Ten eerste had Bloomberg zich dan kandidaat gesteld, de enige rede waarom hij dat niet deed, was omdat Clinton voorstond op Sanders. Dan was de race compleet anders.
Ten tweede hadden de superdelegates dan de race voor Sanders moeten beslissen voor Sanders, omdat ze meer delegates had en ook 4 miljoen meer stemmen. Dat zou een schoffering zijn naar de stemmers van Clinton.
twitter:hansmollman twitterde op donderdag 10-11-2016 om 15:39:36Biden: ...so, when Trump walks in, you duck and I sock him wit-Obama: No, Joe https://t.co/sJIejb1rEN reageer retweet
Ik heb niet naar die race gekeken en heb er nu helaas even geen tijd voor.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar zoals gezegd verliezen de kandidaten die vergelijkbaar zijn met Sanders harder dan Clinton in o.a. Wisconsin.
Wel in polls voor de democratische primary. Overigens zijn polls van half jaar tot 1 jaar voor de verkiezingen helemaal onbetrouwbaarquote:Op donderdag 10 november 2016 20:25 schreef Moira. het volgende:
[..]
Clinton stond toch niet voor op Sanders?
In de meeste polls tegen Trump was het Sanders +4 en Clinton -1 ofzo.
In veel polls tegen Trump stond Bernie 15% voor op Trump en Bernie deed het ook veel beter bij independents dan Clinton.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:25 schreef Moira. het volgende:
[..]
Clinton stond toch niet voor op Sanders?
In de meeste polls tegen Trump was het Sanders +4 en Clinton -1 ofzo.
Er is sowieso niet zoveel 'oude garde' meer over voor de Democraten in 2020.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:26 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik heb niet naar die race gekeken en heb er nu helaas even geen tijd voor.
Maar ik hoop voor de Democraten dat ze in 2020 een populaire, sterke, linkse kandidaat zoals Obama of Bernie nomineren. Want die oude garde met failures als Clinton is een doodlopende weg.
Maar we gaan het denk ik nooit eens worden zo te zien.
Ah zo jaquote:Op donderdag 10 november 2016 20:26 schreef L3gend het volgende:
[..]
Wel in polls voor de democratische primary. Overigens zijn polls van half jaar tot 1 jaar voor de verkiezingen helemaal onbetrouwbaar
Jazeker, hypotheker!quote:Op donderdag 10 november 2016 19:47 schreef studentje7 het volgende:
Monolith
In welke staten zou Bernie het slechter hebben gedaan dan Clinton denk je? Ervanuitgaande dat het een 2 person race zou zijn zonder Bloomberg. Je hebt wel een punt dat het met Bloomberg totaal anders zou worden.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:23 schreef L3gend het volgende:
[..]
Dat weten we niet, Sanders had misschien beter gedaan in sommige staten, maar ook slechter, omdat ook hij zwakheden had. Clinton heeft ook wat republikeinse counties gewonnen, die eerst niet voor mogelijk werden gehouden.
100% met je eensquote:Op donderdag 10 november 2016 20:28 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Jazeker, hypotheker!
Vanaf begin is duidelijk geweest dat hij mateloos populair was en dat hij alle Republikeinse kandidaten in theoretical matchups met double digits versloeg. (daar waar Clinton in die theoretische peilingen toen al verloor of met een paar % won).
Het hele socialisme verhaal was toen al een oude gimmick die zijn kracht had verloren, want het gaf hem alleen maar de kans om uit te leggen wat democratisch socialisme is. En toen gold: des te meer mensen Bernie Sanders leren kennen, des te gekker op ze hem worden. Want iedereen die democratic socialism uitgelegd krijgt voelt er wel wat voor. En iedereen die leert hoe hij heeft gevochten voor wat in zijn ogen juist is, en ook juist bleek te zijn, bewondert zijn inzicht om vooraf de juiste, principiële keuze te maken, in plaats van achteraf.
En Republikeinen? Bernie Sanders was kampioen van de samenwerking en werd geroemd door zelfs republikeinse collega's. Mooi waren op Reddit de getuigenissen van Republikeinse kiezers, vaak in strekking van "Ik heb sinds Reagan republikeins gestemd, maar ik ben het vertrouwen in mijn partij kwijt, Bernie Sanders is de eerste kandidaat die mij weer vertrouwen geeft in de politiek. Ik ben het niet eens met alles wat hij zegt, maar hij is tenminste eerlijk en heeft echt het beste voor met de mensen".
Het was de ideale kandidaat, maar het was niet zijn beurt.
De democraten hebben helaas een weak bench door de verliezen in de afgelopen jaren in congres en in veel staten. Ik heb nu echt geen flauw idee wie favoriet zou zijn voor 2020 bij de democraten, er zullen waarschijnlijk heel veel kandidaten zich aanmelden.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er is sowieso niet zoveel 'oude garde' meer over voor de Democraten in 2020.
Dat valt wel mee, de verwachte uitkomst met Californië erbij is zo ongeveer +1-2% voor Clinton. De nationale peilingen hadden Clinton op ongeveer 3-4%.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ah zo ja
Nja, zo achteraf gezien waren die polls (met -1 voor Clinton) dus wel 'accurater' dan de recente polls
Dat hoop ik maar. Ik zeg iemand al zeggen dat men saaie, establishment zak Tim Kaine moet nomineren in 2020. Dan kan je net zo goed gelijk nog een termijn aan Trump geven.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
In Ohio stond Trump maar +3% in de polls, Pennsylvania, Michigan en Wisconsin achter in ALLE polls.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, de verwachte uitkomst met Californië erbij is zo ongeveer +1-2% voor Clinton. De nationale peilingen hadden Clinton op ongeveer 3-4%.
Virginia, Nevada, NC, Florida, Arizona misschien om snel op te noemen.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:29 schreef studentje7 het volgende:
[..]
In welke staten zou Bernie het slechter hebben gedaan dan Clinton denk je? Ervanuitgaande dat het een 2 person race zou zijn zonder Bloomberg. Je hebt wel een punt dat het met Bloomberg totaal anders zou worden.
Deze man zou wel eens hoge ogen kunnen gaan gooien: https://en.wikipedia.org/wiki/Gavin_Newsomquote:Op donderdag 10 november 2016 20:31 schreef L3gend het volgende:
[..]
De democraten hebben helaas een weak bench door de verliezen in de afgelopen jaren in congres en in veel staten. Ik heb nu echt geen flauw idee wie favoriet zou zijn voor 2020 bij de democraten, er zullen waarschijnlijk heel veel kandidaten zich aanmelden.
Waarom kon zijn protege Teachout het in New York niet? Ik heb de race beetje gevolgd. Maar daar voerde de republikeinen een keiharde anti-socialistische campagne tegen haar.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:28 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Jazeker, hypotheker!
Vanaf begin is duidelijk geweest dat hij mateloos populair was en dat hij alle Republikeinse kandidaten in theoretical matchups met double digits versloeg. (daar waar Clinton in die theoretische peilingen toen al verloor of met een paar % won).
Het hele socialisme verhaal was toen al een oude gimmick die zijn kracht had verloren, want het gaf hem alleen maar de kans om uit te leggen wat democratisch socialisme is. En toen gold: des te meer mensen Bernie Sanders leren kennen, des te gekker op ze hem worden. Want iedereen die democratic socialism uitgelegd krijgt voelt er wel wat voor. En iedereen die leert hoe hij heeft gevochten voor wat in zijn ogen juist is, en ook juist bleek te zijn, bewondert zijn inzicht om vooraf de juiste, principiële keuze te maken, in plaats van achteraf.
En Republikeinen? Bernie Sanders was kampioen van de samenwerking en werd geroemd door zelfs republikeinse collega's. Mooi waren op Reddit de getuigenissen van Republikeinse kiezers, vaak in strekking van "Ik heb sinds Reagan republikeins gestemd, maar ik ben het vertrouwen in mijn partij kwijt, Bernie Sanders is de eerste kandidaat die mij weer vertrouwen geeft in de politiek. Ik ben het niet eens met alles wat hij zegt, maar hij is tenminste eerlijk en heeft echt het beste voor met de mensen".
Het was de ideale kandidaat, maar het was niet zijn beurt.
quote:Overigens, zou Trump vs Sanders race helemaal anders verlopen als het reeel was. Ten eerste had Bloomberg zich dan kandidaat gesteld, de enige rede waarom hij dat niet deed, was omdat Clinton voorstond op Sanders. Dan was de race compleet anders.
Ten tweede hadden de superdelegates dan de race voor Sanders moeten beslissen voor Sanders, omdat ze meer delegates had en ook 4 miljoen meer stemmen. Dat zou een schoffering zijn naar de stemmers van Clinton.
Maar die laatste 3 heeft ze toch ook verloren.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:34 schreef L3gend het volgende:
[..]
Virginia, Nevada, NC, Florida, Arizona misschien om snel op te noemen.
quote:Op donderdag 10 november 2016 20:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
ALS hij alle Clinton staten hield, wat helemaal niet zeker was.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:37 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Maar die laatste 3 heeft ze toch ook verloren.
Als Bernie net als Clinton die 3 had verloren e het beter had gedaan in Michigan, Wisconsin en Pennsylvania (wat vrijwel zeker is want hij deed het super bij working class whites ) dan had hij gewonnen.
Ik ben het wel eens over Virgina.
Ik ga maar verder aan het werk, want ik denk dat ik sommige mensen niet ga overtuigen. Wat niet erg is.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:40 schreef L3gend het volgende:
[..]
ALS hij alle Clinton staten hield, wat helemaal niet zeker was.
Het verhaal is toch wat complexer met name in Pennsylvania. Ik twijfelde het om in de lijst te zetten, maar Clinton heeft in het zuidoosten van Pennsylvania veel Romney stemmen kunnen pakken, maar verloor inderdaad heel veel met white working class in de rest van de staat.
We zullen zien wat ze de komende 4 jaar brengen. De kans is ook aanwezig dat Trump zijn economische populisme dadelijk faalt en men weer verlangt naar gematigd economische verhaal.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:45 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik ga maar verder aan het werk, want ik denk dat ik sommige mensen niet ga overtuigen. Wat niet erg is.
Maar ik vind dat er voor de Democraten maar 1 weg omhoog is. Sterke progressieve message en economisch populisme die je base weer enthousiast krijgt.
Dat het telkens terugkomt wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Wie had 10 jaar geleden geloofd dat een Britse regering de Schotten over hun onafhankelijkheid zou laten beslissen?quote:Op donderdag 10 november 2016 20:04 schreef L3gend het volgende:
[..]
Zelfde retoriek als van Texas elke keer dat een democraat de verkiezingen wint
Hij wil in 2018 gouverneur worden, dus ik denk dat 2020 idd nog te vroeg komtquote:Op donderdag 10 november 2016 20:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Deze man zou wel eens hoge ogen kunnen gaan gooien: https://en.wikipedia.org/wiki/Gavin_Newsom
Hoewel 2020 misschien nog net wat te vroeg komt.
Als je de geschiedenis van Schotland kent en wel eens daar geweest bent weet je dat het een totaal ander verhaal is. Schotten zijn een totaal ander volk dan de Engelsen. Hier is in de Amerikaanse staten geen sprake van.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat het telkens terugkomt wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Wie had 10 jaar geleden geloofd dat een Britse regering de Schotten over hun onafhankelijkheid zou laten beslissen?
Dat was denk ik inderdaad beter geweest. Achteraf had Clinton beter een outsider als VP moeten kiezen. Sowieso lijkt de beste formule te zijn om 1 insider en 1 ousider op je ticket te hebben.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:53 schreef Nintex het volgende:
Democrats waren super dom. Ze hadden gewoon Hillary en Sanders op de ticket moeten zetten.
Hillary voor de elite, wall street, minorities
Bernie voor de college kids en white working class
Had wat stukken gelezen en vooral Mook is schuldig aan Clinton's verlies. Bill had nog gezegd dat ze meer moesten doen om de working classes aan te spreken, mij hij bleef zich focussen op latino's en young professionals. Ze hielden het niet voor mogelijk dat Trump een blauwe staat kon flippen
Daarbij was de boodschap van haar campagne: "Ik ben niet Trump". Gezien al het geld en alle endorsements toch een van de slechtste campagnes uit de politieke geschiedenis.
Eensquote:Op donderdag 10 november 2016 20:53 schreef Nintex het volgende:
Democrats waren super dom. Ze hadden gewoon Hillary en Sanders op de ticket moeten zetten.
Hillary voor de elite, wall street, minorities
Bernie voor de college kids en white working class
Had wat stukken gelezen en vooral Mook is schuldig aan Clinton's verlies. Bill had nog gezegd dat ze meer moesten doen om de working classes aan te spreken, mij hij bleef zich focussen op latino's en young professionals. Ze hielden het niet voor mogelijk dat Trump een blauwe staat kon flippen
Daarbij was de boodschap van haar campagne: "Ik ben niet Trump". Gezien al het geld en alle endorsements toch een van de slechtste campagnes uit de politieke geschiedenis.
Ach nu de huidige top weg is komt de ruimte voor nieuwe gezichtenquote:Op donderdag 10 november 2016 20:31 schreef L3gend het volgende:
[..]
De democraten hebben helaas een weak bench door de verliezen in de afgelopen jaren in congres en in veel staten. Ik heb nu echt geen flauw idee wie favoriet zou zijn voor 2020 bij de democraten, er zullen waarschijnlijk heel veel kandidaten zich aanmelden.
Gingrich, Christie, Palin en Guliani zou echt hilarisch en tragisch tegelijk zijnquote:Op donderdag 10 november 2016 21:15 schreef Hexagon het volgende:
Het nieuwe kabinet van Trump lijkt zo losgezongen van de modern realiteit dat dat nog gezellig gaat worden in Washington
Ik hoop dat die lui vooral elkaar uit de tent zullen vechtenquote:Op donderdag 10 november 2016 21:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gingrich, Christie, Palin en Guliani zou echt hilarisch en tragisch tegelijk zijn
Jij hebt alleen vage lompe opmerkingen, totaal geen inhoud.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik hoop dat die lui vooral elkaar uit de tent zullen vechten
Nee want hij heeft er geen een gebrokenquote:Op donderdag 10 november 2016 21:19 schreef monkyyy het volgende:
Zijn er al meer verkiezingsbeloften gebroken door Trump?
Dan heb je wel een mooie basket of deplorables bij elkaar.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gingrich, Christie, Palin en Guliani zou echt hilarisch en tragisch tegelijk zijn
Dit is echt zon quote die je kan overwegen in je signature te zetten.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:21 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Jij hebt alleen vage lompe opmerkingen, totaal geen inhoud.
Zijn belofte om de belastingen voor de allerrijksten te verhogen en zijn belofte belastingen om de belastingen voor de allerrijksten te verlagen heeft hij nog niet verbroken, maar ze lijken me wat lastig te combineren.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:19 schreef monkyyy het volgende:
Zijn er al meer verkiezingsbeloften gebroken door Trump?
Christie gaat sowieso een positie krijgen, als het alleen aan the Donald had gelegen, was hij vp. Maar van deze namen wordt ik inderdaad niet vrolijk vanquote:Op donderdag 10 november 2016 21:22 schreef skysherrif het volgende:
Nog interessante ontwikkelingen geweest de afgelopen 4 uur?
Hoorde op de radio onderweg net dat Obama en Trump een goed gesprek hadden?
Mag toch hopen dat Christie en Palin geen rol gaan vervullen?
Minister van zijn "infrastructure" kan ie lekker bruggen bouwenquote:Op donderdag 10 november 2016 21:25 schreef L3gend het volgende:
[..]
Christie gaat sowieso een positie krijgen, als het alleen aan the Donald had gelegen, was hij vp. Maar van deze namen wordt ik inderdaad niet vrolijk van
quote:‘We zullen terugvechten tegen aanvallen op latino’s, Afrikaans-Amerikanen, vrouwen, moslims, immigranten, Amerikanen met beperkingen – op iedereen’, zei Warren. ‘Of Trump nou in een toren zit of in het Witte Huis, hij gaat geen centimeter meegeven. Nu niet, nooit niet.’
Niet verwacht van huffington, maar goede zaakquote:‘Donald Trump spoort regelmatig aan tot politiek geweld en is een serieleugenaar, een xenofoob, een racist, misogyn, gelooft dat Obama niet in Amerika is geboren en heeft regelmatig beloofd alle moslims – 1,6 miljard mensen dus – de toegang tot de VS te weigeren.’
Deze ‘disclaimer’ trof je de afgelopen maanden aan als je een stukje over Trump las op de linkse Amerikaanse nieuwssite Huffington Post. Maar niet langer, zegt nieuwssite Politico. Een bron heeft hen een memo van toevertrouwd die over de redactie van de Huffington Post circuleerde. ‘Het idee is dat hij nu president is en dat we met een schone lei beginnen. Als hij regeert in een racistische, misogyne manier behouden we ons het recht om het terug te plaatsen. Zo tonen we respect aan de president en zijn beleid dat Trump en zijn aanhang nooit hebben getoond.'
God nee... Alsjeblieft niet.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:32 schreef Mani89 het volgende:
Ik hoop voor Christie dat zijn nietsontziende loyaliteit als persoonlijke joker van Trump wel wat voor hem oplevert.
Bovendien wordt ook helemaal niet een vriendjespolitiek gedaanquote:Op donderdag 10 november 2016 21:35 schreef Dani097 het volgende:
topkandidaat voor het ministerie van Financiën bekend: bankier en zakenman Steven Mnuchin. Lekker een Wall Street insider, waar hij zich juist tegen 'keerde'. Niet gemeend natuurlijk
Pay to play...quote:Op donderdag 10 november 2016 21:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien wordt ook helemaal niet een vriendjespolitiek gedaan
De lange neus is inmiddels wel gemaakt hoor. Laten we nu weer allemaal vriendjes worden.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Grappig dat je figuren als koosvogels die iedereen die maar positief was over Trump -of en hem een goede kans gaf- ridiculiseerde hier niet meer ziet. Zelfs de fokforum peiling waar Trump toch ook op winst stond werd weggezet als getrol.. de echte trollers waren de blinde Hillary adepten in Nederland.
Dit. We hebben het duidelijk gemaakt dat we goed zaten en zij niet verder naar de orde van de dag.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
De lange neus is inmiddels wel gemaakt hoor. Laten we nu weer allemaal vriendjes worden.
was Obama een republikein?quote:Op donderdag 10 november 2016 09:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je bedoeld zoals de republikeinen 8 jaar gedaan hebben?
Ik ook want hij heeft de middelen wel, het huis en het senaat zijn volledig republikeins maar Trump moet dan wel goede plannen presenteren.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:42 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ben alleen bang dat hij niks waarmaakt.
Ik hoop het, mocht hij niet vroegtijdig achter de tralies verdwijnen.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:42 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ben alleen bang dat hij niks waarmaakt.
Dat denk ik ookquote:Op donderdag 10 november 2016 09:32 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Trump belooft idd dat hij voor de belangen van de Amerikanen zal opkomen, dat zou eigenlijk doodnormaal moeten zijn, want het zijn Amerikaanse verkiezingen. In Europa doen de politici wat goed is voor het buitenland:
- gratis onderdak voor gelukszoekers
- geld naar Turkije
- Associatie verdrag met Oekraine
- Miljarden naar Oekraïne
- Onzinnige projecten binnen de hele EU
- en vooral meer EU
Is dat in het belang van de gewone burger ?
Het zal dan ook geen weldenkend mens verbazen als le Pen gaat winnen, Wilders de grootste wordt, de AfD veel groter gaat worden en Oostenrijk een ultra rechtse regering krijgt.
Maar de politici leren er niets van en gaan rustig door met hun autistische visie: we moeten het beter uitleggen![]()
Samen met Obama en Hillary.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:43 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik hoop het, mocht hij niet vroegtijdig achter de tralies verdwijnen.
4 jaar is misschien ook te kort voor sommige plannen.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik ook want hij heeft de middelen wel, het huis en het senaat zijn volledig republikeins maar Trump moet dan wel goede plannen presenteren.
Ik hoop dat ze een nieuw model bedenken.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:44 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens jullie weten het toch dat Trump zei dat hij ObamaCare zou gaan afschaffen? Paul Ryan heeft al gezegd vanaf dag 1 hij een wet gaat sturen naar Trump om het ongedaan te maken. Samenwerking komt al op gang
hij heeft wel een goede minister van Financien aangetrokken, dat is geen feestvierder zoals voorheen altijd bij Bush en Obamaquote:Op donderdag 10 november 2016 21:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik ook want hij heeft de middelen wel, het huis en het senaat zijn volledig republikeins maar Trump moet dan wel goede plannen presenteren.
Ik hoop dat ze ook een eigen plan hebben om het te vervangen. Want afgelopen jaren heb ik alleen gehoord dat ze het willen vervangen, maar door wat?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:44 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens jullie weten het toch dat Trump zei dat hij ObamaCare zou gaan afschaffen? Paul Ryan heeft al gezegd vanaf dag 1 hij een wet gaat sturen naar Trump om het ongedaan te maken. Samenwerking komt al op gang
Ik denk het wel. Anders had hij zich tijdens de campagne niet belachelijk hoeven maken voor Trumpquote:Op donderdag 10 november 2016 21:46 schreef Mani89 het volgende:
Zou Giuliani er zin in hebben? Ik vond hem gister een tamelijk bejaarde indruk maken.
Toch gewoon afkomstig uit dezelfde bankenkliek die al sinds mensenheugenis de dienst uitmaken op financieel gebied?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij heeft wel een goede minister van Financien aangetrokken, dat is geen feestvierder zoals voorheen altijd bij Bush en Obama
Een Europees model.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:47 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze ook een eigen plan hebben om het te vervangen. Want afgelopen jaren heb ik alleen gehoord dat ze het willen vervangen, maar door wat?
ja en aanbevolen door Warren Buffet als beste FINMINquote:Op donderdag 10 november 2016 21:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Toch gewoon afkomstig uit dezelfde bankenkliek die al sinds mensenheugenis de dienst uitmaken op financieel gebied?
Nederlands model maar dan veel verder doorgevoerd toch?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:47 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze ook een eigen plan hebben om het te vervangen. Want afgelopen jaren heb ik alleen gehoord dat ze het willen vervangen, maar door wat?
Expand medicare.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:47 schreef L3gend het volgende:
[..]
Wat is er voor Amerikanen nu toch zo verschrikkelijk duivels aan dat Obamacare?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:44 schreef vigen98 het volgende:
Behalve dat men de premies niet meer kan ophoesten?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat is er voor Amerikanen nu toch zo verschrikkelijk duivels aan dat Obamacare?
Hoe verfoeilijk is het dat de overheid iedere burger in elk geval een primaire ziekenzorg garandeert?
Wat is men als alternatief nu van plan dan?
Arme Amerikanen overleveren aan de geldlust van private verzekeraars?
Zieke arme Amerikanen lekker laten wegrotten omdat ze geen ziekenhuisrekening kunnen betalen?
Is dat wat men verstaat onder taking care of the people?
Is dat making America great again?
Zeg het me.
Mensen betalen maandelijks zo'n 1400 dollar aan ObamaCare en dat gaat meer worden, zo'n 40, 50, 60, 70% meer! Vindt jij dat een normaal bedrag?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat is er voor Amerikanen nu toch zo verschrikkelijk duivels aan dat Obamacare?
Hoe verfoeilijk is het dat de overheid iedere burger in elk geval een primaire ziekenzorg garandeert?
Wat is men als alternatief nu van plan dan?
Arme Amerikanen overleveren aan de geldlust van private verzekeraars?
Zieke arme Amerikanen lekker laten wegrotten omdat ze geen ziekenhuisrekening kunnen betalen?
Is dat wat men verstaat onder taking care of the people?
Is dat making America great again?
Zeg het me.
De Republikeinen? Lijkt me sterk.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:54 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Expand medicare.
Een soort ObamaCare dus.
Dat was zo verschrikkelijk leuk om te zien. Ik kwam niet bij van het lachen toen ik het voor het eerst zag. Nog steeds niet.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:46 schreef skysherrif het volgende:
Cruz krijgt toch ook nog wel iets, toch
[ afbeelding ]
http://www.bloomberg.com/(...)ntrol-without-doctorquote:Op donderdag 10 november 2016 21:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Republikeinen? Lijkt me sterk.
Nee, 1400 euro/maand is geen normaal bedrag.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:58 schreef vigen98 het volgende:
Mensen betalen maandelijks zo'n 1400 dollar aan ObamaCare en dat gaat meer worden, zo'n 40, 50, 60, 70% meer! Vindt jij dat een normaal bedrag?
Dat betwijfel ik... Onder Bush is de economie best goed draaiend gehouden en de middel klasse was groter dan nu.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:59 schreef michaelmoore het volgende:
Ach Trump zal t vast beter doen dan die GW Bush
Hij zal wel iets moeten doen om de mensen die het treft tegemoet te komen. 22 miljoen boze lui zijn niet zo heel fijn regeren.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:00 schreef monkyyy het volgende:
[..]
http://www.bloomberg.com/(...)ntrol-without-doctor
Sorry, Medicaid. Of het gaat gebeuren, nog maar even zien inderdaad.
Please clapquote:Op donderdag 10 november 2016 21:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat was zo verschrikkelijk leuk om te zien. Ik kwam niet bij van het lachen toen ik het voor het eerst zag. Nog steeds niet.
Je moet dit filmpje zien net nadat je hebt gezien dat hij zei: "ik zal nooit...voor Trump" zoals ze dat bij TYT aaan elkaar hadden 'geplakt'.
Deze is ook prachtig.
quote:Mexico is bereid met de Verenigde Staten in gesprek te gaan over NAFTA, het Noord-Amerikaanse vrijhandelsgedrag waar Trump vanaf wil. De minister van Economische Zaken, Ildefonso Guajardo, wil Trump overtuigen van het voordeel van NAFTA voor beide partijen, meldt persbureau Reuters. ‘We hebben het niet over nieuwe onderhandelingen, gewoon over dialoog’, aldus de minister.
Volgens Reuters zal Mexico niet schuwen om buiten de VS om te gaan als het gaat om het voorgestelde vrijhandelsverdrag TPP, het Trans-Pacifisch Partnerschap waar Trump ook de nodige kritiek op heeft.
Een de Bush regering hebben we die leuke kredietcrisis te danken plus een hoop rotzooi in het midden oosten.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:03 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik... Onder Bush is de economie best goed draaiend gehouden en de middel klasse was groter dan nu.
Even wat echte bedragen gezocht:quote:Op donderdag 10 november 2016 22:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, 1400 euro/maand is geen normaal bedrag.
Hoe kom je aan dat bedrag?
Dan hebben ze nog subsidie, zoiets als wat bij ons de zorgtoeslag is:quote:Here's how things shook out:
Average silver plan premium for 30-year old: $364.91
Average silver plan premium for 40-year-old: $410.73
Average silver plan premium for 50-year old: $574.10
Average silver plan premium for 60-year-old: $872.01
De premies zijn hoog en stijgen, maar niet zo hoog en ze stijgen niet zo hard als sommigen beweren.quote:On the one hand, the Obama administration isn't too concerned with rising premium prices because it's stressed that most enrolled Americans have access to the Advanced Premium Tax Credit, or APTC. The APTC is a federal subsidy that lowers what consumers pay for their monthly premium. Persons and families making under 400% of the federal poverty level (about $47,520 for an individual in 2017) qualify for the APTC, with about 85% of the 10.4 million paying enrollees currently receiving this subsidy.
Nieuwsartikelen. Heb foto's gezien van verzekeringsmaatschappijen die meedelen dat hun premie stijgt in 2017, niet met paar euro zoals hier in Nederland nee we praten over paar honderd dollar per maand!quote:Op donderdag 10 november 2016 22:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, 1400 euro/maand is geen normaal bedrag.
Hoe kom je aan dat bedrag?
Jeb, de lieverd, ik had zo met hem te doen.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat was zo verschrikkelijk leuk om te zien. Ik kwam niet bij van het lachen toen ik het voor het eerst zag. Nog steeds niet.
Je moet dit filmpje zien net nadat je hebt gezien dat hij zei: "ik zal nooit...voor Trump" zoals ze dat bij TYT aaan elkaar hadden 'geplakt'.
Deze is ook prachtig.
Medicaid uitbreiden en toegang tot voorbehoedmiddelen zijn nou niet bepaald zaken die goed liggen in zijn eigen partij.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:00 schreef monkyyy het volgende:
[..]
http://www.bloomberg.com/(...)ntrol-without-doctor
Sorry, Medicaid. Of het gaat gebeuren, nog maar even zien inderdaad.
Die kredietcrisis begon al voordat Bush president was, denk je dat zoiets in 1 jaar gebeurd ofzo? Het ontplofte gewoon tijdens Bush.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een de Bush regering hebben we die leuke kredietcrisis te danken plus een hoop rotzooi in het midden oosten.
quote:Op donderdag 10 november 2016 22:06 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Even wat echte bedragen gezocht:
http://www.fool.com/inves(...)l-pay-for-obama.aspx
[..]
Dan hebben ze nog subsidie, zoiets als wat bij ons de zorgtoeslag is:
[..]
De premies zijn hoog en stijgen, maar niet zo hoog en ze stijgen niet zo hard als sommigen beweren.
De kiemen zijn gezaaid tijdens Reagan. Ten tijde van Bush zijn de huizenprijzen als een zeepbel opgeblazen en geknapt. Geen onzin verkopen aubquote:Op donderdag 10 november 2016 22:12 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Die kredietcrisis begon al voordat Bush president was, denk je dat zoiets in 1 jaar gebeurd ofzo? Het ontplofte gewoon tijdens Bush.
Heb zulke bedragen wel eens zien langskomenquote:Op donderdag 10 november 2016 22:09 schreef Falco het volgende:
Vigen98: hoe kom je aan die 1400 dollar per maand?
Trump zei het en hij liegt nooit.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Medicaid uitbreiden en toegang tot voorbehoedmiddelen zijn nou niet bepaald zaken die goed liggen in zijn eigen partij.
Is dat Obamacare?quote:
Ja één zo'n anekdotische brief. Maar weet jij wat BCBSHP BRONZE BLUE inhoudt?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:13 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Heb zulke bedragen wel eens zien langskomen
Leuk, maar da's niet iedereen. Mijn verzekering gaat bijvoorbeeld helemaal niks omhoog het komende jaar. Hoera!quote:
Dus jij woont in de USA?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:15 schreef OMG het volgende:
[..]
Leuk, maar da's niet iedereen. Mijn verzekering gaat bijvoorbeeld helemaal niks omhoog het komende jaar. Hoera!
Nope geen idee wat het inhoudt maar jij wel dan? En het is geen fabel ofzo dat de premies enorm stijgen dus aub ga het niet goedpraten of doen alsof het niet zo erg is.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja één zo'n anekdotische brief. Maar weet jij wat BCBSHP BRONZE BLUE inhoudt?
Jij woont in de VS?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:15 schreef OMG het volgende:
[..]
Leuk, maar da's niet iedereen. Mijn verzekering gaat bijvoorbeeld helemaal niks omhoog het komende jaar. Hoera!
Dat doe ik niet, maar ik kom ook andere premies tegen.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:16 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nope geen idee wat het inhoudt maar jij wel dan? En het is geen fabel ofzo dat de premies enorm stijgen dus aub ga het niet goedpraten of doen alsof het niet zo erg is.
Betekent die zin "Important: This isn't a Marketplace plan" niet dat deze verzekering juist niet onder Obamacare valt?quote:
Dat vermoed ik dus ook. Er wordt zelfs verwezen naar Healthcare.gov, de plek om ObamaCare te krijgen, om te zien om hij daarvoor in aanmerking komt.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Betekent die zin "Important: This isn't a Marketplace plan" niet dat deze verzekering juist niet onder Obamacare valt?
Volgens mij gaat dit niet om Obamacare maar om Medicare, dat bestaat al sinds 1966, dekt (gedeeltelijk) de ziektekosten voor burgers boven 65 jaar.quote:
Altijd grappig als mensen "bewijs" aanleveren dat hun eigen bewering juist ontkracht.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:19 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dat vermoed ik dus ook. Er wordt zelfs verwezen naar Healthcare.gov, de plek om ObamaCare te krijgen, om te zien om hij daarvoor in aanmerking komt.
Precies. Zoals iemand op de vorige pagina al postte kun je subsidie krijgen onder bepaalde condities. Stap 1 voor deze persoon zou dus kunnen zijn om een vergelijkbaar plan op de marketplace te vinden.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Betekent die zin "Important: This isn't a Marketplace plan" niet dat deze verzekering juist niet onder Obamacare valt?
Oh oké in welke staat als ik vragen mag?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:20 schreef OMG het volgende:
[..]
Precies. Zoals iemand op de vorige pagina al postte kun je subsidie krijgen onder bepaalde condities. Stap 1 voor deze persoon zou dus kunnen zijn om een vergelijkbaar plan op de marketplace te vinden.
En ja vigen98, ik woon in de VS.
Dat is gewoon de echte Trump. Heeft geen idee wat ie nu 4 jaar moet doen en de aardsconservatieven binnen de GOP grijpen hun kans.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Toch blijf ik benieuwd naar de echte Trump. Die knakker heeft al zoveel lopen draaikonten over ongeveer alles dat het een vraagteken is wat hij nou zelf wil.
En beloftes aan wie dan ook zijn voor hem ook niks waard.
Ja, BCBS (de health insurance company van die brief) dropt meerdere malen Obamacare inderdaad.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze laten wel de meeste trieste mensen toe in de USA.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:20 schreef OMG het volgende:
[..]
Precies. Zoals iemand op de vorige pagina al postte kun je subsidie krijgen onder bepaalde condities. Stap 1 voor deze persoon zou dus kunnen zijn om een vergelijkbaar plan op de marketplace te vinden.
En ja vigen98, ik woon in de VS.
Een beetje, maar lief zou ik hem niet noemen, hij had reputie een bully te zijn.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:10 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jeb, de lieverd, ik had zo met hem te doen.
Ja, dat was wel heel erg sneu.quote:
Zoals Trump het zei, goedkoper en beter dat willen jullie toch voor een president?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:25 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Clinton, all talk no action. Veel te veel geld besteden en niets gedaan krijgen.
Ghehe
Wauw, voor meer dan één miljoen dollar per stemgerechtigde is er wel een suffe campagne gevoerd.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:25 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Clinton, all talk no action. Veel te veel geld besteden en niets gedaan krijgen.
Ghehe
Ook nog cijfers voor heldin Jill Stein?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:25 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Ghehe
Je zal maar 700 miljoen hebben betaald en je krijgt er niks voor terug, daar gaat al dat geldquote:Op donderdag 10 november 2016 22:25 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Ghehe
Per kiesman lijkt me.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Wauw, voor meer dan één miljoen dollar per stemgerechtigde is er wel een suffe campagne gevoerd.
blue cross blue shield en bronze is level van verzekering (part C meestal, bronze, silver, gold, platinum)quote:Op donderdag 10 november 2016 22:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja één zo'n anekdotische brief. Maar weet jij wat BCBSHP BRONZE BLUE inhoudt?
kan je een aardig stukje meer van bouwenquote:Op donderdag 10 november 2016 22:28 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je zal maar 700 miljoen hebben betaald en je krijgt er niks voor terug, daar gaat al dat geld
Hier doen ze dat ook als ze de kans krijgen, net als woningbouwbedrijven (niet allemaal, wel het grootste deel). Het is aan burgers om ervoor te zorgen dat de overheid weer het volk gaat dienen, schop alle neoliberalen uit de linkse partijen en centrumpartijen.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nieuwsartikelen. Heb foto's gezien van verzekeringsmaatschappijen die meedelen dat hun premie stijgt in 2017, niet met paar euro zoals hier in Nederland nee we praten over paar honderd dollar per maand!
[ afbeelding ]
Die krijgen allemaal de zak, Trump neemt zijn eigen staf mee vol met meiden van een 9 of hoger.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:28 schreef BarryOSeven het volgende:
Check dit, tweede van links.
[ afbeelding ]
Beginnen ze nerveus te worden in Mexico?quote:Mexico bereid tot gesprek over NAFTA
Mexico is bereid met de Verenigde Staten in gesprek te gaan over NAFTA, het Noord-Amerikaanse vrijhandelsgedrag waar Trump vanaf wil. De minister van Economische Zaken, Ildefonso Guajardo, wil Trump overtuigen van het voordeel van NAFTA voor beide partijen, zegt hij in een interview met persbureau Reuters. ‘We hebben het niet over nieuwe onderhandelingen, gewoon over dialoog’, aldus de minister.
Volgens Reuters zal Mexico niet schuwen om buiten de VS om te gaan als het gaat om het voorgestelde vrijhandelsverdrag TPP, het Trans-Pacifisch Partnerschap waar Trump ook de nodige kritiek op heeft.
Per stem in het College. Dat zijn er 538.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Wauw, voor meer dan één miljoen dollar per stemgerechtigde is er wel een suffe campagne gevoerd.
En ze kunnen niet klagen als ze worden aangerand, want hij heeft ze vooraf gewaarschuwd.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:30 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Die krijgen allemaal de zak, Trump neemt zijn eigen staf mee vol met meiden van een 9 of hoger.
Oh kut, mea culpaquote:Op donderdag 10 november 2016 22:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Per stem in het College. Dat zijn er 538.
moeten ze uiteraard wel hoog cijfer hebben op hun uiterlijkquote:Op donderdag 10 november 2016 22:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En ze kunnen niet klagen als ze worden aangerand, want hij heeft ze vooraf gewaarschuwd.
Zou ook wel wat zijn zeg. Gewoon iedere stemgerechtigde een zak geld geven en klaar.quote:
Net als iedereen in de wereld en niet zonder reden.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:31 schreef vigen98 het volgende:
Beginnen ze nerveus te worden in Mexico?
Die 9 sloeg volgens mij niet per se op de leeftijd.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
moeten ze uiteraard wel hoog cijfer hebben op hun uiterlijk
Ja, tuurlijk wel. Alsof 28 jaar een onweerlegbare wetmatigheid is.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:22 schreef MakkieR het volgende:
Is het eigenlijk toevallig dat al sinds 1989 nu dus 28 jaar, de twee partijen elkaar afwisselend een president mogen afleveren.
Bush senior republikein
Bill Clinton democratisch
Bush junior republikein
Obama democratisch
Trump republikein
M.a.w. had de democraten überhaupt wel een kans gehad om een president af te leveren, gezien dit in de afgelopen 28 jaar niet meer is gelukt. Zelfs niet met hele slechte republikeinse kandidaten als George W. Bush.
Tsja, die had ook minder stemmen dan Gore.quote:Zelfs niet met hele slechte republikeinse kandidaten als George W. Bush.
Nu valt voor mij ook het kwartje van FiveThirtyEight...quote:Op donderdag 10 november 2016 22:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Per stem in het College. Dat zijn er 538.
Sterker nog. De laatste keer dat een democraat een democraat op een normale manier heeft opgevolgd was 1857.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:22 schreef MakkieR het volgende:
Is het eigenlijk toevallig dat al sinds 1989 nu dus 28 jaar, de twee partijen elkaar afwisselend een president mogen afleveren.
Bush senior republikein
Bill Clinton democratisch
Bush junior republikein
Obama democratisch
Trump republikein
M.a.w. had de democraten überhaupt wel een kans gehad om een president af te leveren, gezien dit in de afgelopen 28 jaar niet meer is gelukt. Zelfs niet met hele slechte republikeinse kandidaten als George W. Bush.
Nee Trump staat er om bekend vrouwen een cijfer te geven op hun uiterlijk op schaal van 1 t/m 10.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:33 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Die 9 sloeg volgens mij niet per se op de leeftijd.
Ik zat te denken dat die campagnes wel in de honderden miljoenen zouden lopen qua kosten, dus vond het wel redelijk logischquote:Op donderdag 10 november 2016 22:33 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zou ook wel wat zijn zeg. Gewoon iedere stemgerechtigde een zak geld geven en klaar.
Had dat eerst ook, toen mij uiteindelijk het totale aantal kiesmannen werd voorgerekend (2x 269, duh) werd het mij ook duidelijk.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:34 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nu valt voor mij ook het kwartje van FiveThirtyEight...Ik telkens maar denken aan die Nederlandse radiozender en er maar geen chocola van kunnen maken waarom dat zo heet
![]()
Ben benieuwd wat hij daar nu van zou zeggenquote:Op donderdag 10 november 2016 22:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk wel. Alsof 28 jaar een onweerlegbare wetmatigheid is.
22:22:22, trouwens.
[..]
Tsja, die had ook minder stemmen dan Gore.Net als Trump minder stemmen had dan Clinton. Wat natuulijk schandalig is.
[ afbeelding ]
Toch, Donald?
Damnquote:Op donderdag 10 november 2016 22:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Had dat eerst ook, toen mij uiteindelijk het totale aantal kiesmannen werd voorgerekend (2x 269, duh) werd het mij ook duidelijk.
Ik hoop dat hij er nog steeds hetzelfde over denkt en in de loop van zijn termijn de discussie voor hervorming probeert aan te zwengelen. Maar het kan zijn eigen positie ondermijnen, dus ik vrees dat het bij een gemiste kans blijft.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat hij daar nu van zou zeggenAls 't niet door het electoral college was had hij niet gewonnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |