Dit. We hebben het duidelijk gemaakt dat we goed zaten en zij niet verder naar de orde van de dag.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:40 schreef Mani89 het volgende:
[..]
De lange neus is inmiddels wel gemaakt hoor. Laten we nu weer allemaal vriendjes worden.
was Obama een republikein?quote:Op donderdag 10 november 2016 09:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je bedoeld zoals de republikeinen 8 jaar gedaan hebben?
Ik ook want hij heeft de middelen wel, het huis en het senaat zijn volledig republikeins maar Trump moet dan wel goede plannen presenteren.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:42 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ben alleen bang dat hij niks waarmaakt.
Ik hoop het, mocht hij niet vroegtijdig achter de tralies verdwijnen.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:42 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ben alleen bang dat hij niks waarmaakt.
Dat denk ik ookquote:Op donderdag 10 november 2016 09:32 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Trump belooft idd dat hij voor de belangen van de Amerikanen zal opkomen, dat zou eigenlijk doodnormaal moeten zijn, want het zijn Amerikaanse verkiezingen. In Europa doen de politici wat goed is voor het buitenland:
- gratis onderdak voor gelukszoekers
- geld naar Turkije
- Associatie verdrag met Oekraine
- Miljarden naar Oekraïne
- Onzinnige projecten binnen de hele EU
- en vooral meer EU
Is dat in het belang van de gewone burger ?
Het zal dan ook geen weldenkend mens verbazen als le Pen gaat winnen, Wilders de grootste wordt, de AfD veel groter gaat worden en Oostenrijk een ultra rechtse regering krijgt.
Maar de politici leren er niets van en gaan rustig door met hun autistische visie: we moeten het beter uitleggen![]()
Samen met Obama en Hillary.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:43 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik hoop het, mocht hij niet vroegtijdig achter de tralies verdwijnen.
4 jaar is misschien ook te kort voor sommige plannen.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik ook want hij heeft de middelen wel, het huis en het senaat zijn volledig republikeins maar Trump moet dan wel goede plannen presenteren.
Ik hoop dat ze een nieuw model bedenken.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:44 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens jullie weten het toch dat Trump zei dat hij ObamaCare zou gaan afschaffen? Paul Ryan heeft al gezegd vanaf dag 1 hij een wet gaat sturen naar Trump om het ongedaan te maken. Samenwerking komt al op gang
hij heeft wel een goede minister van Financien aangetrokken, dat is geen feestvierder zoals voorheen altijd bij Bush en Obamaquote:Op donderdag 10 november 2016 21:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik ook want hij heeft de middelen wel, het huis en het senaat zijn volledig republikeins maar Trump moet dan wel goede plannen presenteren.
Ik hoop dat ze ook een eigen plan hebben om het te vervangen. Want afgelopen jaren heb ik alleen gehoord dat ze het willen vervangen, maar door wat?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:44 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens jullie weten het toch dat Trump zei dat hij ObamaCare zou gaan afschaffen? Paul Ryan heeft al gezegd vanaf dag 1 hij een wet gaat sturen naar Trump om het ongedaan te maken. Samenwerking komt al op gang
Ik denk het wel. Anders had hij zich tijdens de campagne niet belachelijk hoeven maken voor Trumpquote:Op donderdag 10 november 2016 21:46 schreef Mani89 het volgende:
Zou Giuliani er zin in hebben? Ik vond hem gister een tamelijk bejaarde indruk maken.
Toch gewoon afkomstig uit dezelfde bankenkliek die al sinds mensenheugenis de dienst uitmaken op financieel gebied?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij heeft wel een goede minister van Financien aangetrokken, dat is geen feestvierder zoals voorheen altijd bij Bush en Obama
Een Europees model.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:47 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze ook een eigen plan hebben om het te vervangen. Want afgelopen jaren heb ik alleen gehoord dat ze het willen vervangen, maar door wat?
ja en aanbevolen door Warren Buffet als beste FINMINquote:Op donderdag 10 november 2016 21:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Toch gewoon afkomstig uit dezelfde bankenkliek die al sinds mensenheugenis de dienst uitmaken op financieel gebied?
Nederlands model maar dan veel verder doorgevoerd toch?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:47 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze ook een eigen plan hebben om het te vervangen. Want afgelopen jaren heb ik alleen gehoord dat ze het willen vervangen, maar door wat?
Expand medicare.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:47 schreef L3gend het volgende:
[..]
Wat is er voor Amerikanen nu toch zo verschrikkelijk duivels aan dat Obamacare?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:44 schreef vigen98 het volgende:
Behalve dat men de premies niet meer kan ophoesten?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat is er voor Amerikanen nu toch zo verschrikkelijk duivels aan dat Obamacare?
Hoe verfoeilijk is het dat de overheid iedere burger in elk geval een primaire ziekenzorg garandeert?
Wat is men als alternatief nu van plan dan?
Arme Amerikanen overleveren aan de geldlust van private verzekeraars?
Zieke arme Amerikanen lekker laten wegrotten omdat ze geen ziekenhuisrekening kunnen betalen?
Is dat wat men verstaat onder taking care of the people?
Is dat making America great again?
Zeg het me.
Mensen betalen maandelijks zo'n 1400 dollar aan ObamaCare en dat gaat meer worden, zo'n 40, 50, 60, 70% meer! Vindt jij dat een normaal bedrag?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat is er voor Amerikanen nu toch zo verschrikkelijk duivels aan dat Obamacare?
Hoe verfoeilijk is het dat de overheid iedere burger in elk geval een primaire ziekenzorg garandeert?
Wat is men als alternatief nu van plan dan?
Arme Amerikanen overleveren aan de geldlust van private verzekeraars?
Zieke arme Amerikanen lekker laten wegrotten omdat ze geen ziekenhuisrekening kunnen betalen?
Is dat wat men verstaat onder taking care of the people?
Is dat making America great again?
Zeg het me.
De Republikeinen? Lijkt me sterk.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:54 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Expand medicare.
Een soort ObamaCare dus.
Dat was zo verschrikkelijk leuk om te zien. Ik kwam niet bij van het lachen toen ik het voor het eerst zag. Nog steeds niet.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:46 schreef skysherrif het volgende:
Cruz krijgt toch ook nog wel iets, toch
[ afbeelding ]
http://www.bloomberg.com/(...)ntrol-without-doctorquote:Op donderdag 10 november 2016 21:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Republikeinen? Lijkt me sterk.
Nee, 1400 euro/maand is geen normaal bedrag.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:58 schreef vigen98 het volgende:
Mensen betalen maandelijks zo'n 1400 dollar aan ObamaCare en dat gaat meer worden, zo'n 40, 50, 60, 70% meer! Vindt jij dat een normaal bedrag?
Dat betwijfel ik... Onder Bush is de economie best goed draaiend gehouden en de middel klasse was groter dan nu.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:59 schreef michaelmoore het volgende:
Ach Trump zal t vast beter doen dan die GW Bush
Hij zal wel iets moeten doen om de mensen die het treft tegemoet te komen. 22 miljoen boze lui zijn niet zo heel fijn regeren.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:00 schreef monkyyy het volgende:
[..]
http://www.bloomberg.com/(...)ntrol-without-doctor
Sorry, Medicaid. Of het gaat gebeuren, nog maar even zien inderdaad.
Please clapquote:Op donderdag 10 november 2016 21:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat was zo verschrikkelijk leuk om te zien. Ik kwam niet bij van het lachen toen ik het voor het eerst zag. Nog steeds niet.
Je moet dit filmpje zien net nadat je hebt gezien dat hij zei: "ik zal nooit...voor Trump" zoals ze dat bij TYT aaan elkaar hadden 'geplakt'.
Deze is ook prachtig.
quote:Mexico is bereid met de Verenigde Staten in gesprek te gaan over NAFTA, het Noord-Amerikaanse vrijhandelsgedrag waar Trump vanaf wil. De minister van Economische Zaken, Ildefonso Guajardo, wil Trump overtuigen van het voordeel van NAFTA voor beide partijen, meldt persbureau Reuters. ‘We hebben het niet over nieuwe onderhandelingen, gewoon over dialoog’, aldus de minister.
Volgens Reuters zal Mexico niet schuwen om buiten de VS om te gaan als het gaat om het voorgestelde vrijhandelsverdrag TPP, het Trans-Pacifisch Partnerschap waar Trump ook de nodige kritiek op heeft.
Een de Bush regering hebben we die leuke kredietcrisis te danken plus een hoop rotzooi in het midden oosten.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:03 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik... Onder Bush is de economie best goed draaiend gehouden en de middel klasse was groter dan nu.
Even wat echte bedragen gezocht:quote:Op donderdag 10 november 2016 22:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, 1400 euro/maand is geen normaal bedrag.
Hoe kom je aan dat bedrag?
Dan hebben ze nog subsidie, zoiets als wat bij ons de zorgtoeslag is:quote:Here's how things shook out:
Average silver plan premium for 30-year old: $364.91
Average silver plan premium for 40-year-old: $410.73
Average silver plan premium for 50-year old: $574.10
Average silver plan premium for 60-year-old: $872.01
De premies zijn hoog en stijgen, maar niet zo hoog en ze stijgen niet zo hard als sommigen beweren.quote:On the one hand, the Obama administration isn't too concerned with rising premium prices because it's stressed that most enrolled Americans have access to the Advanced Premium Tax Credit, or APTC. The APTC is a federal subsidy that lowers what consumers pay for their monthly premium. Persons and families making under 400% of the federal poverty level (about $47,520 for an individual in 2017) qualify for the APTC, with about 85% of the 10.4 million paying enrollees currently receiving this subsidy.
Nieuwsartikelen. Heb foto's gezien van verzekeringsmaatschappijen die meedelen dat hun premie stijgt in 2017, niet met paar euro zoals hier in Nederland nee we praten over paar honderd dollar per maand!quote:Op donderdag 10 november 2016 22:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, 1400 euro/maand is geen normaal bedrag.
Hoe kom je aan dat bedrag?
Jeb, de lieverd, ik had zo met hem te doen.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat was zo verschrikkelijk leuk om te zien. Ik kwam niet bij van het lachen toen ik het voor het eerst zag. Nog steeds niet.
Je moet dit filmpje zien net nadat je hebt gezien dat hij zei: "ik zal nooit...voor Trump" zoals ze dat bij TYT aaan elkaar hadden 'geplakt'.
Deze is ook prachtig.
Medicaid uitbreiden en toegang tot voorbehoedmiddelen zijn nou niet bepaald zaken die goed liggen in zijn eigen partij.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:00 schreef monkyyy het volgende:
[..]
http://www.bloomberg.com/(...)ntrol-without-doctor
Sorry, Medicaid. Of het gaat gebeuren, nog maar even zien inderdaad.
Die kredietcrisis begon al voordat Bush president was, denk je dat zoiets in 1 jaar gebeurd ofzo? Het ontplofte gewoon tijdens Bush.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een de Bush regering hebben we die leuke kredietcrisis te danken plus een hoop rotzooi in het midden oosten.
quote:Op donderdag 10 november 2016 22:06 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Even wat echte bedragen gezocht:
http://www.fool.com/inves(...)l-pay-for-obama.aspx
[..]
Dan hebben ze nog subsidie, zoiets als wat bij ons de zorgtoeslag is:
[..]
De premies zijn hoog en stijgen, maar niet zo hoog en ze stijgen niet zo hard als sommigen beweren.
De kiemen zijn gezaaid tijdens Reagan. Ten tijde van Bush zijn de huizenprijzen als een zeepbel opgeblazen en geknapt. Geen onzin verkopen aubquote:Op donderdag 10 november 2016 22:12 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Die kredietcrisis begon al voordat Bush president was, denk je dat zoiets in 1 jaar gebeurd ofzo? Het ontplofte gewoon tijdens Bush.
Heb zulke bedragen wel eens zien langskomenquote:Op donderdag 10 november 2016 22:09 schreef Falco het volgende:
Vigen98: hoe kom je aan die 1400 dollar per maand?
Trump zei het en hij liegt nooit.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Medicaid uitbreiden en toegang tot voorbehoedmiddelen zijn nou niet bepaald zaken die goed liggen in zijn eigen partij.
Is dat Obamacare?quote:
Ja één zo'n anekdotische brief. Maar weet jij wat BCBSHP BRONZE BLUE inhoudt?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:13 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Heb zulke bedragen wel eens zien langskomen
Leuk, maar da's niet iedereen. Mijn verzekering gaat bijvoorbeeld helemaal niks omhoog het komende jaar. Hoera!quote:
Dus jij woont in de USA?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:15 schreef OMG het volgende:
[..]
Leuk, maar da's niet iedereen. Mijn verzekering gaat bijvoorbeeld helemaal niks omhoog het komende jaar. Hoera!
Nope geen idee wat het inhoudt maar jij wel dan? En het is geen fabel ofzo dat de premies enorm stijgen dus aub ga het niet goedpraten of doen alsof het niet zo erg is.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja één zo'n anekdotische brief. Maar weet jij wat BCBSHP BRONZE BLUE inhoudt?
Jij woont in de VS?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:15 schreef OMG het volgende:
[..]
Leuk, maar da's niet iedereen. Mijn verzekering gaat bijvoorbeeld helemaal niks omhoog het komende jaar. Hoera!
Dat doe ik niet, maar ik kom ook andere premies tegen.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:16 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nope geen idee wat het inhoudt maar jij wel dan? En het is geen fabel ofzo dat de premies enorm stijgen dus aub ga het niet goedpraten of doen alsof het niet zo erg is.
Betekent die zin "Important: This isn't a Marketplace plan" niet dat deze verzekering juist niet onder Obamacare valt?quote:
Dat vermoed ik dus ook. Er wordt zelfs verwezen naar Healthcare.gov, de plek om ObamaCare te krijgen, om te zien om hij daarvoor in aanmerking komt.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Betekent die zin "Important: This isn't a Marketplace plan" niet dat deze verzekering juist niet onder Obamacare valt?
Volgens mij gaat dit niet om Obamacare maar om Medicare, dat bestaat al sinds 1966, dekt (gedeeltelijk) de ziektekosten voor burgers boven 65 jaar.quote:
Altijd grappig als mensen "bewijs" aanleveren dat hun eigen bewering juist ontkracht.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:19 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dat vermoed ik dus ook. Er wordt zelfs verwezen naar Healthcare.gov, de plek om ObamaCare te krijgen, om te zien om hij daarvoor in aanmerking komt.
Precies. Zoals iemand op de vorige pagina al postte kun je subsidie krijgen onder bepaalde condities. Stap 1 voor deze persoon zou dus kunnen zijn om een vergelijkbaar plan op de marketplace te vinden.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Betekent die zin "Important: This isn't a Marketplace plan" niet dat deze verzekering juist niet onder Obamacare valt?
Oh oké in welke staat als ik vragen mag?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:20 schreef OMG het volgende:
[..]
Precies. Zoals iemand op de vorige pagina al postte kun je subsidie krijgen onder bepaalde condities. Stap 1 voor deze persoon zou dus kunnen zijn om een vergelijkbaar plan op de marketplace te vinden.
En ja vigen98, ik woon in de VS.
Dat is gewoon de echte Trump. Heeft geen idee wat ie nu 4 jaar moet doen en de aardsconservatieven binnen de GOP grijpen hun kans.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Toch blijf ik benieuwd naar de echte Trump. Die knakker heeft al zoveel lopen draaikonten over ongeveer alles dat het een vraagteken is wat hij nou zelf wil.
En beloftes aan wie dan ook zijn voor hem ook niks waard.
Ja, BCBS (de health insurance company van die brief) dropt meerdere malen Obamacare inderdaad.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze laten wel de meeste trieste mensen toe in de USA.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:20 schreef OMG het volgende:
[..]
Precies. Zoals iemand op de vorige pagina al postte kun je subsidie krijgen onder bepaalde condities. Stap 1 voor deze persoon zou dus kunnen zijn om een vergelijkbaar plan op de marketplace te vinden.
En ja vigen98, ik woon in de VS.
Een beetje, maar lief zou ik hem niet noemen, hij had reputie een bully te zijn.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:10 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jeb, de lieverd, ik had zo met hem te doen.
Ja, dat was wel heel erg sneu.quote:
Zoals Trump het zei, goedkoper en beter dat willen jullie toch voor een president?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:25 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Clinton, all talk no action. Veel te veel geld besteden en niets gedaan krijgen.
Ghehe
Wauw, voor meer dan één miljoen dollar per stemgerechtigde is er wel een suffe campagne gevoerd.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:25 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Clinton, all talk no action. Veel te veel geld besteden en niets gedaan krijgen.
Ghehe
Ook nog cijfers voor heldin Jill Stein?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:25 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Ghehe
Je zal maar 700 miljoen hebben betaald en je krijgt er niks voor terug, daar gaat al dat geldquote:Op donderdag 10 november 2016 22:25 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Ghehe
Per kiesman lijkt me.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Wauw, voor meer dan één miljoen dollar per stemgerechtigde is er wel een suffe campagne gevoerd.
blue cross blue shield en bronze is level van verzekering (part C meestal, bronze, silver, gold, platinum)quote:Op donderdag 10 november 2016 22:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja één zo'n anekdotische brief. Maar weet jij wat BCBSHP BRONZE BLUE inhoudt?
kan je een aardig stukje meer van bouwenquote:Op donderdag 10 november 2016 22:28 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je zal maar 700 miljoen hebben betaald en je krijgt er niks voor terug, daar gaat al dat geld
Hier doen ze dat ook als ze de kans krijgen, net als woningbouwbedrijven (niet allemaal, wel het grootste deel). Het is aan burgers om ervoor te zorgen dat de overheid weer het volk gaat dienen, schop alle neoliberalen uit de linkse partijen en centrumpartijen.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nieuwsartikelen. Heb foto's gezien van verzekeringsmaatschappijen die meedelen dat hun premie stijgt in 2017, niet met paar euro zoals hier in Nederland nee we praten over paar honderd dollar per maand!
[ afbeelding ]
Die krijgen allemaal de zak, Trump neemt zijn eigen staf mee vol met meiden van een 9 of hoger.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:28 schreef BarryOSeven het volgende:
Check dit, tweede van links.
[ afbeelding ]
Beginnen ze nerveus te worden in Mexico?quote:Mexico bereid tot gesprek over NAFTA
Mexico is bereid met de Verenigde Staten in gesprek te gaan over NAFTA, het Noord-Amerikaanse vrijhandelsgedrag waar Trump vanaf wil. De minister van Economische Zaken, Ildefonso Guajardo, wil Trump overtuigen van het voordeel van NAFTA voor beide partijen, zegt hij in een interview met persbureau Reuters. ‘We hebben het niet over nieuwe onderhandelingen, gewoon over dialoog’, aldus de minister.
Volgens Reuters zal Mexico niet schuwen om buiten de VS om te gaan als het gaat om het voorgestelde vrijhandelsverdrag TPP, het Trans-Pacifisch Partnerschap waar Trump ook de nodige kritiek op heeft.
Per stem in het College. Dat zijn er 538.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Wauw, voor meer dan één miljoen dollar per stemgerechtigde is er wel een suffe campagne gevoerd.
En ze kunnen niet klagen als ze worden aangerand, want hij heeft ze vooraf gewaarschuwd.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:30 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Die krijgen allemaal de zak, Trump neemt zijn eigen staf mee vol met meiden van een 9 of hoger.
Oh kut, mea culpaquote:Op donderdag 10 november 2016 22:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Per stem in het College. Dat zijn er 538.
moeten ze uiteraard wel hoog cijfer hebben op hun uiterlijkquote:Op donderdag 10 november 2016 22:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En ze kunnen niet klagen als ze worden aangerand, want hij heeft ze vooraf gewaarschuwd.
Zou ook wel wat zijn zeg. Gewoon iedere stemgerechtigde een zak geld geven en klaar.quote:
Net als iedereen in de wereld en niet zonder reden.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:31 schreef vigen98 het volgende:
Beginnen ze nerveus te worden in Mexico?
Die 9 sloeg volgens mij niet per se op de leeftijd.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:33 schreef MakkieR het volgende:
[..]
moeten ze uiteraard wel hoog cijfer hebben op hun uiterlijk
Ja, tuurlijk wel. Alsof 28 jaar een onweerlegbare wetmatigheid is.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:22 schreef MakkieR het volgende:
Is het eigenlijk toevallig dat al sinds 1989 nu dus 28 jaar, de twee partijen elkaar afwisselend een president mogen afleveren.
Bush senior republikein
Bill Clinton democratisch
Bush junior republikein
Obama democratisch
Trump republikein
M.a.w. had de democraten überhaupt wel een kans gehad om een president af te leveren, gezien dit in de afgelopen 28 jaar niet meer is gelukt. Zelfs niet met hele slechte republikeinse kandidaten als George W. Bush.
Tsja, die had ook minder stemmen dan Gore.quote:Zelfs niet met hele slechte republikeinse kandidaten als George W. Bush.
Nu valt voor mij ook het kwartje van FiveThirtyEight...quote:Op donderdag 10 november 2016 22:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Per stem in het College. Dat zijn er 538.
Sterker nog. De laatste keer dat een democraat een democraat op een normale manier heeft opgevolgd was 1857.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:22 schreef MakkieR het volgende:
Is het eigenlijk toevallig dat al sinds 1989 nu dus 28 jaar, de twee partijen elkaar afwisselend een president mogen afleveren.
Bush senior republikein
Bill Clinton democratisch
Bush junior republikein
Obama democratisch
Trump republikein
M.a.w. had de democraten überhaupt wel een kans gehad om een president af te leveren, gezien dit in de afgelopen 28 jaar niet meer is gelukt. Zelfs niet met hele slechte republikeinse kandidaten als George W. Bush.
Nee Trump staat er om bekend vrouwen een cijfer te geven op hun uiterlijk op schaal van 1 t/m 10.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:33 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Die 9 sloeg volgens mij niet per se op de leeftijd.
Ik zat te denken dat die campagnes wel in de honderden miljoenen zouden lopen qua kosten, dus vond het wel redelijk logischquote:Op donderdag 10 november 2016 22:33 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zou ook wel wat zijn zeg. Gewoon iedere stemgerechtigde een zak geld geven en klaar.
Had dat eerst ook, toen mij uiteindelijk het totale aantal kiesmannen werd voorgerekend (2x 269, duh) werd het mij ook duidelijk.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:34 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nu valt voor mij ook het kwartje van FiveThirtyEight...Ik telkens maar denken aan die Nederlandse radiozender en er maar geen chocola van kunnen maken waarom dat zo heet
![]()
Ben benieuwd wat hij daar nu van zou zeggenquote:Op donderdag 10 november 2016 22:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk wel. Alsof 28 jaar een onweerlegbare wetmatigheid is.
22:22:22, trouwens.
[..]
Tsja, die had ook minder stemmen dan Gore.Net als Trump minder stemmen had dan Clinton. Wat natuulijk schandalig is.
[ afbeelding ]
Toch, Donald?
Damnquote:Op donderdag 10 november 2016 22:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Had dat eerst ook, toen mij uiteindelijk het totale aantal kiesmannen werd voorgerekend (2x 269, duh) werd het mij ook duidelijk.
Ik hoop dat hij er nog steeds hetzelfde over denkt en in de loop van zijn termijn de discussie voor hervorming probeert aan te zwengelen. Maar het kan zijn eigen positie ondermijnen, dus ik vrees dat het bij een gemiste kans blijft.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat hij daar nu van zou zeggenAls 't niet door het electoral college was had hij niet gewonnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |