SPOILER: STREAMSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Donald Trump's supporters expect him to deliver on
- The wall
- 'Lock her up'
- Muslim ban
- Obamacare
- NAFTA & TPP
twitter:CNN twitterde op woensdag 09-11-2016 om 14:05:05Donald Trump's supporters expect him to deliver on- The wall- 'Lock her up'- Muslim ban- Obamacare- NAFTA & TP… https://t.co/vXPPTEzRP5 reageer retweet
Deze is hier vast al voorbij gekomen, maar toch.twitter:RubinReport twitterde op woensdag 09-11-2016 om 06:54:12Media which got everything wrong will now tell you all the things that will happen as a result of the thing they said wouldn't happen. reageer retweet
Moslim ban zou echt schandalig zijn. Gaat ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:06 schreef vigen98 het volgende:
Belangrijkste dingen wat er verwacht gaat worden van Trump door zijn aanhang.
[..]twitter:CNN twitterde op woensdag 09-11-2016 om 14:05:05Donald Trump's supporters expect him to deliver on- The wall- 'Lock her up'- Muslim ban- Obamacare- NAFTA & TP… https://t.co/vXPPTEzRP5 reageer retweet
Jij niet, meerdere mensen hier hebben aangegeven dat zij het wel meemaakten. Laten we ervan uitgaan dat dit enigszins representatief is...quote:Op donderdag 10 november 2016 18:03 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens heb ik weinig meegekregen van stemadviezen en sterk gekleurde meningen van docenten toen ik nog op school had.
Het is wel tijdelijk volgens Trump totdat de dreiging afneemt qua terrorisme aldus Trumpquote:Op donderdag 10 november 2016 18:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Moslim ban zou echt schandalig zijn.
https://www.bloomberg.com(...)arch-of-clean-energyquote:Op donderdag 10 november 2016 18:07 schreef Molurus het volgende:
Trump heeft ook beloofd om het net gesloten klimaatverdrag op te zeggen. Wel benieuwd of hij die belofte houdt.
Zou hij kunnen proberen maar het probleem is dat het al van kracht is en het weer ongedaan maken gaat erg moeilijk worden.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:07 schreef Molurus het volgende:
Trump heeft ook beloofd om het net gesloten klimaatverdrag op te zeggen. Wel benieuwd of hij die belofte houdt.
Docent.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Door de docent? Of je medeleerlingen?
Hoe durft ze?quote:Op donderdag 10 november 2016 18:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Godzijdank niets van meegekregen. Wel was onze school druk met duurzaamheid. Beetje leerlingen wijsmaken dat we met z'n allen moeten werken aan een beter milieu. Om te kotsen.
In Amerika zijn ze het wat dat betreft toch niet met je eens.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe durft ze?-sarcasme-
Als er iets niet partijpolitiek is dan is het werken aan een beter milieu, dat mag een juf nu juist wel doen!
Jammer joh.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:09 schreef Typisch het volgende:
Sinds Euribob er eventjes niet is kan ik dit hier ook wel even melden:
https://www.reddit.com/r/(...)ivcl8xzt&sh=a01a641f
Assange heeft nog geen internet, hier een IAMA met een deel van zijn staff.
Ben ik ook geen fan van.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:10 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens voordeel van het zitten op een Rooms Katholieke school waren toch wel de lerarenMaar oke we gaan nu wel wat offtopic
Ah ja, dat wordt dan een "sorry jongens, dat wilde ik wel doen.. echt waar. Maar het bleek dus niet te kunnen."quote:Op donderdag 10 november 2016 18:08 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zou hij kunnen proberen maar het probleem is dat het al van kracht is en het weer ongedaan maken gaat erg moeilijk worden.
Donald Trump vond hetzelfde van het kiessysteem, de avond voordat Obama won. Hij wist namelijk al dat Romney zou verliezen.quote:Op donderdag 10 november 2016 17:50 schreef JanCees het volgende:
[..]
Het is alleen maar kut als het slecht uitpakt voor de democraten
Beetje butthurt zijn ze.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Even iets anders, zijn er wat hoogtepuntjes van de vaderlandse media (kranten, NPO, RTL Late Night...) van de afgelopen 2 dagen over de verkiezingen die ik moet zien/lezen? Ik zie weinig Nederlandse televisie, vandaar.
Ja, in de USA gaat er wel meer verkeerd in het lager en middelbaar onderwijs, nog meer dan hier. Maar dat is voer voor een andere draad.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
In Amerika zijn ze het wat dat betreft toch niet met je eens.
Trump is een zakenman, die wil zo min mogelijk geld uitgeven met maximaal resultaat. Terwijl de meeste politici meer politicus zijn dan zakenman. Die smijten denk ik wat makkelijker met geld.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zou er iets veranderen aan de hoeveelheid geld in de politiek?
Trump heeft met een stuk minder geld, een stuk meer kiesmannen gehaald.
Hoe heeft hij dit voor elkaar gekregen? En belangrijker, gaat men hem hierin volgen bij de volgende verkiezingen?
Ik was altijd links maar ik kan iemand zoals jou (recht door zee rechts, net als bij Ryon) meer waarderen dan de nepperds die zogenaamd links zijn en die zich overwegend bij de PvdA en de D66 bundelen.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:09 schreef vigen98 het volgende:
Ik was wel altijd rechts in de klas en nog steedsIk ga ook altijd in tegen die linkse leraren in hun neppe wereld. Maar tegenwoordig kan dat hun baan kosten dus houden ze hun mond maar
![]()
quote:
Ook mijn lijst, ik kan niet kiezenquote:Op donderdag 10 november 2016 18:06 schreef vigen98 het volgende:
- The wall
- 'Lock her up'
- Muslim ban
- Obamacare
- NAFTA & TP
Oh, ik doelde ook meer op het feit dat het in Amerika een vrij politieke kwestie is die daar zeker niet vast ligt. Grote kans dat klimaatontkenners onder Trump vier jaar lang het podium mogen bestieren.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, in de USA gaat er wel meer verkeerd in het lager en middelbaar onderwijs, nog meer dan hier. Maar dat is voer voor een andere draad.
quote:Op donderdag 10 november 2016 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik was altijd links maar ik kan iemand zoals jou (recht door zee rechts, net als bij Ryon) meer waarderen dan de nepperds die zogenaamd links zijn en die zich overwegend bij de PvdA en de D66 bundelen.
Met zulke mensen kan je prima discussiëren met als resultaat dat je dichter bij elkaar komt.
quote:Op donderdag 10 november 2016 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Maar dat is voer voor een andere draad.
twitter:monisha_rajesh twitterde op donderdag 10-11-2016 om 16:53:15As White House staff gather for Trump's arrival just look at the face of the lady second from the left. https://t.co/2fonel1F0Y reageer retweet
HAHAHAAAquote:Op donderdag 10 november 2016 18:18 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:monisha_rajesh twitterde op donderdag 10-11-2016 om 16:53:15As White House staff gather for Trump's arrival just look at the face of the lady second from the left. https://t.co/2fonel1F0Y reageer retweet
![]()
lekker voor haarquote:Op donderdag 10 november 2016 18:18 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:monisha_rajesh twitterde op donderdag 10-11-2016 om 16:53:15As White House staff gather for Trump's arrival just look at the face of the lady second from the left. https://t.co/2fonel1F0Y reageer retweet
![]()
Andermans geld uitgeven is nou eenmaal makkelijker dan je eigen geld weggooien.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Trump is een zakenman, die wil zo min mogelijk geld uitgeven met maximaal resultaat. Terwijl de meeste politici meer politicus zijn dan zakenman. Die smijten denk ik wat makkelijker met geld.
Mijn redenatie, erg kort door de bocht.
quote:Op donderdag 10 november 2016 18:18 schreef vigen98 het volgende:
![]()
Het ligt meer in het verlengde dan dat jij denkt maar dat is goed.quote:
Wat zei hij?quote:Op donderdag 10 november 2016 18:22 schreef vigen98 het volgende:
Heh blijkt dat Michael Moore gelijk had met Trump
Hij voorspeelde vorig jaar dat Trump zou winnenquote:
Daar denken bepaalde politieke krachten heel anders over.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe durft ze?-sarcasme-
Als er iets niet partijpolitiek is dan is het werken aan een beter milieu, dat mag een juf nu juist wel doen!
twitter:President Trump twitterde op donderdag 10-11-2016 om 17:26:49My meeting with Obama at the White House already got off to a bad start when I ordered him to take his feet off my coffee table. reageer retweet
Het meeste daarvan zal uitlopen op teleurstelling. De afschaffing van Obamacare geef ik nog wel kans.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:06 schreef vigen98 het volgende:
- The wall
- 'Lock her up'
- Muslim ban
- Obamacare
- NAFTA & TP…
quote:Op donderdag 10 november 2016 18:18 schreef vigen98 het volgende:
![]()
Wanneer had hij geen gelijk?quote:Op donderdag 10 november 2016 18:22 schreef vigen98 het volgende:
Tweet is weg.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:18 schreef vigen98 het volgende:
![]()
quote:Op donderdag 10 november 2016 18:25 schreef antiderivative het volgende:
twitter:President Trump twitterde op donderdag 10-11-2016 om 17:26:49My meeting with Obama at the White House already got off to a bad start when I ordered him to take his feet off my coffee table. reageer retweet
leef je toch een beetje in een nepwereldquote:Op donderdag 10 november 2016 18:16 schreef vigen98 het volgende:
Eigenlijk ben ik niet eens rechts denk ik. Ik ben wel conservatief heb rechte standpunten en ook wel wat je links kan noemen.
http://michaelmoore.com/trumpwillwin/quote:Op donderdag 10 november 2016 18:22 schreef vigen98 het volgende:
Feitelijk was Obama de enige reden dat de ACA nog bestond. De Republikeinen wilden en willen er dolgraag vanaf.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het meeste daarvan zal uitlopen op teleurstelling. De afschaffing van Obamacare geef ik nog wel kans.
Ik weet het maar zij erkennen de wetenschap niet. Het is niet discutabel dat wij het milieu aan het verkloten zijn met zijn allen, de vraag is alleen hoe ernstig de gevolgen precies zijn. Denk echter verder dan enkel globale opwarming, denk ook praktisch: luchtkwaliteit, verspilling van grondstoffen etc.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar denken bepaalde politieke krachten heel anders over.
Het is een troll accountquote:Op donderdag 10 november 2016 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]![]()
Trump heeft nog niet goed begrepen wanneer hij de president wordt.
Of hij is aan het trollen.
Topadvies.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:27 schreef hmmmz het volgende:
[..]
http://michaelmoore.com/trumpwillwin/
En een Morning After To-Do List:
https://www.facebook.com/mmflint/posts/10153913074756857
"2. Fire all pundits, predictors, pollsters and anyone else in the media who had a narrative they wouldn't let go of and refused to listen to or acknowledge what was really going on. Those same bloviators will now tell us we must "heal the divide" and "come together." They will pull more hooey like that out of their ass in the days to come. Turn them off. "
Ja want elkaar knuffelen en doen alsof de terroristen slachtoffers zijn gaat de wereld vooruit helpen! Snel knuffel die man met de ak-47 terwijl hij aloha snackbartquote:Op donderdag 10 november 2016 18:27 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
leef je toch een beetje in een nepwereld
?quote:Op donderdag 10 november 2016 18:31 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja want elkaar knuffelen en doen alsof de terroristen slachtoffers zijn gaat de wereld vooruit helpen! Snel knuffel die man met de ak-47 terwijl hij aloha snackbart
Cenk Uygur gaf een paar mogelijke redenen, in het kort samengevat: het is onmogelijk om te voorspellen wat de opkomstpercentages per groep zijn (mensen die thuisblijven terwijl ze normaal gesproken zouden stemmen, mensen die gaan stemmen terwijl ze normaal gesproken thuis blijven). Ze hadden echter ook flink geblunderd met sommige polls doordat er enkel Engelstalige formulieren werden gebruikt, dat is niet echt handig in de USA.quote:
Je kan echter wel met knuffels bij kinderen voorkomen dat ze later ooit zoiets gaan doen. Maar nu zal ik wel een geitenwollen sokken dragend iemand zijn volgens sommige mensen.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:31 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja want elkaar knuffelen en doen alsof de terroristen slachtoffers zijn gaat de wereld vooruit helpen! Snel knuffel die man met de ak-47 terwijl hij aloha snackbart
Laat me raden, ze begrijpen nog steeds niet hoe het kan dat Trump heeft gewonnen.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:37 schreef borisz het volgende:
Echt wat een geneuzel bij éénvandaag net
Ai, dat heeft een nogal hoog propagandagehalte. Er wordt gesuggereerd dat Poetin blij is omdat hij maling heeft aan bondgenootschappen en omdat hij zwaktes heeft.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:37 schreef borisz het volgende:
Echt wat een geneuzel bij éénvandaag net
Predictwise leunt toch vooral sterk op de gokmarkten, niet zozeer op de polls.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Cenk Uygur gaf een paar mogelijke redenen, in het kort samengevat: het is onmogelijk om te voorspellen wat de opkomstpercentages per groep zijn (mensen die thuisblijven terwijl ze normaal gesproken zouden stemmen, mensen die gaan stemmen terwijl ze normaal gesproken thuis blijven). Ze hadden echter ook flink geblunderd met sommige polls doordat er enkel Engelstalige formulieren werden gebruikt, dat is niet echt handig in de USA.
Kortom, polls zijn leuk voor het waarnemen van een trend, niet om exact te voorspellen wie welk percentage van de stemmen krijgt.
Raadt iedereen nu de docu Roger & Me uit 1989 te kijken. Daar zie je wat de kern van het probleem is wat nu nog steeds in Amerika speelt. Trump zie ik er niets aan veranderen en overigens had Hillary daar ook geen bal aan gedaan.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wanneer had hij geen gelijk?
Ze noemen hem niet voor niets het geweten van de USA.
Toen Trump van odds boven de 10 naar beneden ging, had ik wel wat ingezet op Betfair midden in de nacht. Toch wel een leuke winst aan overgehoudenquote:Op donderdag 10 november 2016 18:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Predictwise leunt toch vooral sterk op de gokmarkten, niet zozeer op de polls.
Prima advies!quote:Op donderdag 10 november 2016 18:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Raadt iedereen nu de docu Roger & Me uit 1989 te kijken. Daar zie je wat de kern van het probleem is wat nu nog steeds in Amerika speelt. Trump zie ik er niets aan veranderen en overigens had Hillary daar ook geen bal aan gedaan.
Technologische vooruitgang en globalisering is ook niet even terug te draaien. Je kunt wel allerhande vrijhandel aan banden leggen, maar het is niet ondenkbaar dat dat juist een sterk averechts effect heeft. Zoals ik al wel vaker betoogt heb hier komt er wel degelijk veel productiewerk terug naar de VS, maar dan in grotendeels geautomatiseerde vorm.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Raadt iedereen nu de docu Roger & Me uit 1989 te kijken. Daar zie je wat de kern van het probleem is wat nu nog steeds in Amerika speelt. Trump zie ik er niets aan veranderen en overigens had Hillary daar ook geen bal aan gedaan.
Proficiat! Zonder sarcasme, die winst heb je verdiend.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:44 schreef Falco het volgende:
[..]
Toen Trump van odds boven de 10 naar beneden ging, had ik wel wat ingezet op Betfair midden in de nacht. Toch wel een leuke winst aan overgehouden.
Mja, beetje simpele redenering, imo, dat droogte of hongersnood ten gevolge van klimaatverandering een toevloed van "klimaatvluchtelingen" zou veroorzaken. Waar waren al die vluchtelingen bij vorige hongersnoden in Afrika? De beelden van kreperende kinderen tijdens Live Aid waren niet op één of ander Grieks eiland gefilmd, je legt geen honderden/duizenden kilometers af op een lege maag. Je hebt een minimum aan middelen/welvaart nodig voor je uberhaupt aan vluchten kan denken.quote:Op donderdag 10 november 2016 03:30 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
En één Sahara die 5 keer zo groot is. Dat betekent miljoenen extra drenkelingen op de Middellandse Zee, die Italië en Griekenland uit de zee mogen vissen. Of een macaber schouwspel, als we tegen die tijd geen Merkel hebben die "wir schaffen das" durft te zeggen... Die kans zit er dik in namelijk!
Donald Trump is toevallig zo'n figuur dat de 'wetenschap niet erkent'. En hetzelfde geldt voor zijn partijgenoten.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet het maar zij erkennen de wetenschap niet. Het is niet discutabel dat wij het milieu aan het verkloten zijn met zijn allen, de vraag is alleen hoe ernstig de gevolgen precies zijn. Denk echter verder dan enkel globale opwarming, denk ook praktisch: luchtkwaliteit, verspilling van grondstoffen etc.
Obama vond het geweldig.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat een eer moet dit zijn voor Obama
Ik weet niet of dat jij het weet, ook in de USA zelf gaan er gebieden onbewoonbaar worden als die zeespiegel al te veel stijgt en het klimaat al te veel verandert. Of dat het klopt of niet daar neem ik geen stelling over in maar de consensus is nu dat later in deze eeuw een groot deel van Florida gaat overstromen als er niet flink aan wordt gewerkt, in gebieden zoals New York zijn ze in zo'n geval natuurlijk ook niet veilig (dicht bij de oceaan). Ik vermoed dat die vluchtelingenstroom net zo sterk betrekking heeft op de interne vluchtelingenstromen die je zou kunnen gaan krijgen.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:55 schreef crystal_meth het volgende:
Mja, beetje simpele redenering, imo, dat droogte of hongersnood ten gevolge van klimaatverandering een toevloed van "klimaatvluchtelingen" zou veroorzaken.
Nee, dank je. Ik zie wel het later wel een keer op Youtube, of niet want zo interessant is het niet.quote:
Dat ben ik uiteraard volledig met je eens, dat is wat mij betreft het grootste probleem aan president Trump. De rest kan je later nog wel oplossen maar dit...quote:Op donderdag 10 november 2016 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Donald Trump is toevallig zo'n figuur dat de 'wetenschap niet erkent'. En hetzelfde geldt voor zijn partijgenoten.
Zijn we weer klaar mee.
Ligt het aan mij of komt Trump hier ronduit nerveus over?quote:
Wie zou er niet nerveus zijn op zo'n moment?quote:Op donderdag 10 november 2016 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of komt Trump hier ronduit nerveus over?
Grappig om te zien wel.. Obama in de rol van mentor van Trump.
De foto was gister al, niet nu.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:30 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja blijkbaar wilt ze het niet laten zien hoe er in het witte huis gereageerd wordt
Natuurlijk, Trump had begrepen dat hij het beste de stemmen binnenhaalt door in de smaak te vallen bij de rednecks.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:09 schreef vigen98 het volgende:
Een veel gematigder Trump nu... Was het toch kiezersbedrog?
Ja, het is met name het enorme contrast tussen beide dat me toch elke keer weer opvalt. Zeker als ze zo naast elkaar zitten.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie zou er niet nerveus zijn op zo'n moment?
Een historisch plaatje om meerdere redenen.![]()
Van het snobistische type wat een of andere koffievariant drinkt die ik niet ken die de hoofdredacteur van Harvard Law Review was naar een realityster die bij zijn geboorte al steenrijk was (soort van) en die niet al te snugger is.
Niet dat Obama niet gigantisch veel fouten heeft maar dat is een ander verhaal.
Nope. Helaas.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:11 schreef vigen98 het volgende:
Is kiezersbedrog eigenlijk strafbaar in de VS? Als in hoe erg je beloftes mag verbreken? Ik bedoel die van Obama die Guantanamo wilt sluiten was niet echt zijn schuld omdat de republikeinen het blokkeren maar mocht je vrijspel hebben om je verkiezingsbeloftes uit te voeren en je doet het niet staat daar een straf op?
Let op, Trump kan best 'streetsmart' zijn ondanks dat hij niet bijster intelligent is terwijl het bij Obama daar juist weer aan ontbrak. Een voorbeeldje: als Obama nu de laatste weken naar ND zou zijn gegaan, daar de bouw volledig had stilgelegd en de ordetroepen had weggestuurd en zo (desnoods even de minister van justitie opdrachten geven en hem ontslaana als het moet) dan zou dat goed in de smaak zijn gevallen bij de millennials, misschien hadden die millenials dan wel de bereidheid gehad om op HRC te stemmen.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, het is met name het enorme contrast tussen beide dat me toch elke keer weer opvalt. Zeker als ze zo naast elkaar zitten.
Arrogant maar niet al te slim mannetje vs een echte intellectueel.
New York stond een jaar of wat geleden al onderwater deels na een orkaan. Dat zal idd steeds vaker gebeuren. Orkanen ontstaan als het zeewater een specifieke temperatuur bereikt en 1 graden opwarming kan het orkaan seizoen al met weken verlengen. Das toch een hoop meer economische schade.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat jij het weet, ook in de USA zelf gaan er gebieden onbewoonbaar worden als die zeespiegel al te veel stijgt en het klimaat al te veel verandert. Of dat het klopt of niet daar neem ik geen stelling over in maar de consensus is nu dat later in deze eeuw een groot deel van Florida gaat overstromen als er niet flink aan wordt gewerkt, in gebieden zoals New York zijn ze in zo'n geval natuurlijk ook niet veilig (dicht bij de oceaan). Ik vermoed dat die vluchtelingenstroom net zo sterk betrekking heeft op de interne vluchtelingenstromen die je zou kunnen gaan krijgen.
Denk aan Louisiana maar dan 100 keer zo erg. Dat gaan ze voelen. Tenzij we snel onze gewoontes veranderen of zij gigantisch gaan bouwen (zoals onze Deltawerken).
Dat verhaal inderdaad. Dit gaat intern flinke vluchtelingenstromen op kunnen leveren en dus gigantisch veel geld kosten terwijl het verdienpotentieel drastisch vermindert. Daarom is het schrijnend hoe de R zich anti-wetenschappelijk opstellen, ook met de evolutietheorie. Maar de schuld ligt bij de Democraten: Obama, HRC, DWS, DB, Podesta...zij zijn verantwoordelijk voor president Trump!quote:Op donderdag 10 november 2016 19:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
New York stond een jaar of wat geleden al onderwater deels na een orkaan. Dat zal idd steeds vaker gebeuren. Orkanen ontstaan als het zeewater een specifieke temperatuur bereikt en 1 graden opwarming kan het orkaan seizoen al met weken verlengen. Das toch een hoop meer economische schade.
Dat heb ik je nou al eens eerder gemeldt, Obama is wel degelijk met North Dakota bezig. En wat verwacht je nou van Flint? Dat hij om de gouverneur en alles in MI heen maar besluit alle pijpleidingen uit de grond te trekken?quote:Op donderdag 10 november 2016 19:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Let op, Trump kan best 'streetsmart' zijn ondanks dat hij niet bijster intelligent is terwijl het bij Obama daar juist weer aan ontbrak. Een voorbeeldje: als Obama nu de laatste weken naar ND zou zijn gegaan, daar de bouw volledig had stilgelegd en de ordetroepen had weggestuurd en zo (desnoods even de minister van justitie opdrachten geven en hem ontslaana als het moet) dan zou dat goed in de smaak zijn gevallen bij de millennials, misschien hadden die millenials dan wel de bereidheid gehad om op HRC te stemmen.
Idem met Flint, hij had veel meer daar kunnen doen. Niet enkel met zijn bevoegdheden maar ook via 'zachte' macht en invloed.
Maar inderdaad, het contrast is gruwelijk groot, met alles. Zelfs de lichaamsbouw en de kleur haar.
Volgens mij heeft Trump niet zo zeer gewonnen door Rednecks maar door mensendie change willen in de rust belt (en in 2012 op Obama stemden) en door progressives die niet massaal genoeg voor Clinton kwamen stemmen.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk, Trump had begrepen dat hij het beste de stemmen binnenhaalt door in de smaak te vallen bij de rednecks.
Dat strafbaar stellen is als fantasie natuurlijk heel leuk, maar ik hoop dat we met z'n allen ook wel begrijpen waarom dat onwerkbaar zou zijn.quote:
gemeldt gemeldquote:Op donderdag 10 november 2016 19:17 schreef OMG het volgende:
[..]
Dat heb ik je nou al eens eerder gemeldt, Obama is wel degelijk met North Dakota bezig. En wat verwacht je nou van Flint? Dat hij om de gouverneur en alles in MI heen maar besluit alle pijpleidingen uit de grond te trekken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |