Dat wordt toch al gedaan via inkomsten-, loon- en vermogensbelasting? Daar wordt al meritocratisch gehandeld: de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Alleen zijn grenzen. Erfbelasting is gewoon een grens. Dat is gewoon puur legale diefstal vanuit overheidswege. Helemaal van de ratten besnuffeld. Goed dat je dan als particulier geld in het buitenland stalt. Gewoon uit principe zou je dat alleen al moeten doen. Hard gewerkt, zuinig geweest, en dan komt de overheid nog even een graai uit doen. Er zijn gewoon grenzen. NL is gewoon doorgedraaid met erfbelasting.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daar is dan toch ook weinig meritocratisch aan? Dat is toch ook het hele principe van onze samenleving, die meritocratische gedachte?
Ik geloof niet dat alle mensen allemaal gelijk zijn.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom? Omdat dat dus ingaat tegen de meritocratische gedachte. Dat iedereen gelijke kansen moet krijgen in de samenleving en men beloond dient te worden op basis van prestaties en niet op basis van afkomst bijvoorbeeld.
Dat geloof ik evenmin. Ik had het dan ook over gelijke kansen. Dat is wel het uitgangspunt van de meritocratische samenleving, dat iedereen op basis van inzet en verdienste uiteindelijk beloond wordt voor zijn of haar prestaties. Voorwaarde daarvoor is uiteraard het zoveel mogelijk garanderen van gelijke kansen.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat mensen allemaal gelijk zijn.
De belastingen van presterende mensen moet omhoog om het falen van de rest te compenseren en nu gaat het ineens over pure meritocratiequote:Op woensdag 7 september 2016 01:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom? Omdat dat dus ingaat tegen de meritocratische gedachte. Dat iedereen gelijke kansen moet krijgen in de samenleving en men beloond dient te worden op basis van prestaties en niet op basis van afkomst bijvoorbeeld.
Ja maar ik geloof dan ook niet dat zo'n samenleving bestaat. Er zijn verschillen tussen kansen en mogelijkheden.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat geloof ik evenmin. Ik had het dan ook over gelijke kansen. Dat is wel het uitgangspunt van de meritocratische samenleving.
Met het in stand houden van de juiste voorzieningen creëer je inderdaad pure meritocratie ja. Als je de voorzieningen zo maakt dat mensen niet alles uit hun leven kunnen halen dan valt die meritocratische gedachte ook weg.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:15 schreef Grems het volgende:
[..]
De belastingen van presterende mensen moet omhoog om het falen van de rest te compenseren en nu gaat het ineens over pure meritocratie
Dat is de lange discussie..... werk je voor geld en wat dat dan voor je doetquote:Op woensdag 7 september 2016 01:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat is toch voor geen enkele samenleving goed? Dat niemand meer het meest haalbare uit zijn leven wilt halen? Waarom zou je dan nog een studie gaan volgen? Je verdient niet meer dan iemand die bij een fastfoodcounter werkt :p
En daarom een sobere uitkering. Zodat eenieder gestimuleerd wordt iets van zijn of haar leven te makenquote:Op woensdag 7 september 2016 01:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Met het in stand houden van de juiste voorzieningen creëer je inderdaad pure meritocratie ja. Als je de voorzieningen zo maakt dat mensen niet alles uit hun leven kunnen halen dan valt die meritocratische gedachte ook weg.
Klopt, ik ben er ook kritisch op, maar het is wel het uitgangspunt van het beloningssysteem en waardering binnen onze samenleving.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar ik geloof dan ook niet dat zo'n samenleving bestaat. Er zijn verschillen tussen kansen en mogelijkheden.
Misschien zie je die vele miljoenen als succes. De mogelijkheid om alles te kunnen doen wat je wilt?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is de lange discussie..... werk je voor geld en wat dat dan voor je doet
of werk je om jezelf daarmee te kunnen uitdagen.
Vervolgens kan je je afvragen hoe veel geld je (denkt) te moeten verdienen om daarmee een doel te bereiken. De zin om vele miljoenen te willen verdienen, ontgaat mij volledig tenzij het puur gaat om het "spelletje" (of zo je wilt, macht).
Ja natuurlijk is dat onrechtvaardig. Kinderen die niet op een sport kunnen omdat ze niet uit een milieu komen waar dat allemaal wel kan. Alsnog snap ik niet die gedachte dat het dan maar moet worden weg gehaald bij de mensen waarbij dat wel kan.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, ik ben er ook kritisch op, maar het is wel het uitgangspunt van het beloningssysteem en waardering binnen onze samenleving.
Dan maakt ongelijke startposities de waardering en positie in de samenleving waarop je wordt beoordeeld wel onrechtvaardiger.
Ik snap het probleem niet.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:02 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Precies dat bedoel ik, maar volgens Vallon is dat nog niet genoeg.
Nee, nog een keer belasting erover, gewoon omdat het kan.
Absoluutquote:Op woensdag 7 september 2016 01:18 schreef George_Zina het volgende:
Als succesvolle figuur moet je echt niet in NL willen blijven. Gewoon snel verkassen naar de USA of een ander vrijzinnig land waar succes wel mag. Ik ben echt blij met die tweede paspoort. Het land heeft geen afspraken met NL over het uitwisselen van gegevens en dergelijke. Genot!
In welk hokje zit ik nu :pquote:Op woensdag 7 september 2016 01:22 schreef George_Zina het volgende:
Je moet hoogstens inkomsten en loonbelasting betalen. Dat is prima, want die voorzieningen kosten allemaal een lieve duit, maar vermogens- en erfbelasting dan wordt gewoon een principiële grens overgestoken door de Nederlandse overheid.
Friedman gaat compleet voorbij aan alle agurmentatie.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:06 schreef Grems het volgende:
Koning Friedman legt het even uit, m.b.t. erfbelasting.
Als je dit doortrekt ben je dus in feite voor een klassenmaatschappij?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is dat onrechtvaardig. Kinderen die niet op een sport kunnen omdat ze niet uit een milieu komen waar dat allemaal wel kan. Alsnog snap ik niet die gedachte dat het dan maar moet worden weg gehaald bij de mensen waarbij dat wel kan.
En heb het nu nog steeds over die erfbelasting.
Wat een prachtig land is dat toch ook.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:22 schreef Grems het volgende:
[..]
Absoluut![]()
Als je het goed doet in de VS willen mensen weten hoe je het voor elkaar gekregen hebt en of je wellicht tips hebt. In Nederland louter afgunst.
Zeker in dit opzicht een enorme verademing vergeleken met Nederland.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:24 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Wat een prachtig land is dat toch ook.
Ik zie inderdaad dat je het niet snapt.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:22 schreef Vallon het volgende:
Ik snap het probleem niet.
Degene die het ontvangt, zie het als inkomen, betaald gewoon belasting over dat inkomen.
Helemaal mee eens! Nivelleren, nivelleren, nivelleren. Waarom zou je dan nog een studie volgen of überhaupt iets gaan doen. Dan kun je beter schultenbrau gaan zuipen met een bijstandsuitkering.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Zeker in dit opzicht een enorme verademing vergeleken met Nederland.
Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:26 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad dat je het niet snapt.
Daarom maar even vetgedrukt Daar is al meerdere keren belasting over betaald, zowel inkomens als vermogensbelasting.
De erfgenaam hoeft dat niet nog een keer te doen.
Ik snap je. Dan lijkt mij de Erfbelasting helemaal peanuts.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:07 schreef Grems het volgende:
[..]
Geboren worden in Nederland is alle geluk die men nodig heeft om het goed te hebben.
Een deel wel natuurlijk, omdat de vruchten van je arbeid ook grotendeels te danken zijn aan de gehele samenleving en je dat niet alleen op eigen houtje hebt weten te bewerkstelligen (niemand).quote:Op woensdag 7 september 2016 01:27 schreef Grems het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
"Links of rechts zal je middels belasting moeten zorgen dat de gezamenlijk verkregen inkomen wordt verdeeld over de samenleving als geheel."
Alle vruchten van je arbeid komen namelijk de gehele samenleving toe, uiteindelijk.
Geld afhandig maken van mensen die iets presteren of gepresteerd hebben is inderdaad peanuts voor de linksmens.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap je. Dan lijkt mij de Erfbelasting helemaal peanuts.
Echter, we moeten oppassen dat we ons stelsel hier gevoelsmatig afmeten op anderen die het "slechter" hebben. Om dat zij het slecht hebben moet niet betekenen dat wij hier het met de helft moeten gaan doen. Het is dan appels met peren vergelijken.
Nee, wij moeten alleen zorgen dat zij daar ook de kans krijgen het net zo goed te gaan doen als wij hier. Dus daar gemaakte winsten moeten daar blijven en niet hier worden gestald.
Er is toch al een klassenmaatschappij? Het liefst zie ik dat iedereen in Nederland gewoon goed kan leven. Hun kinderen op sport kan doen. Fatsoenlijke maaltijden thuis en op school. Ze allemaal mee kunnen op de schoolreisjes zoals gister bekend werd dat er een stijgende groep is die dat niet meer kan. Dat ze voor hun verjaardag een leuk cadeau krijgen wat ze graag willen en dan ook nog met Sinterklaas en Kerst. En dat ze ook gewoon in de zomervakantie op een leuke vakantie kunnen met het gezin.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je dit doortrekt ben je dus in feite voor een klassenmaatschappij?
Dan krijg je situaties dat het op den duur onmogelijk wordt van 'een dubbeltje nog een kwartje te worden'.
Lijkt me niet bevorderlijk voor de economie, innovatie, belastinginkomsten, veiligheid, stabiliteit enz. enz.
Maar goed, ik chargeer enigszins hoor.
Maar je zegt wel in feite dat je niet snapt waarom er herverdeeld zou moeten worden en dat 'minder bedeelden' het maar zelf moeten uitzoeken (want als de beter bedeelde niet wil delen, waar moet het geld dan vandaan komen)?
En dat deel voldoe je ruimschoots middels inkomensbelasting.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een deel wel natuurlijk, omdat de vruchten van je arbeid ook grotendeels te danken zijn aan de gehele samenleving en je dat niet alleen op eigen houtje hebt weten te bewerkstelligen (niemand).
Het biedt dergelijke kinderen juist een stimulans om het beter te doen dan hun ouders. Waar is de prikkel om te verbeteren als je van kinds af aan ziet dat Vadertje Staat werkelijk alles voor je regelt?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er is toch al een klassenmaatschappij? Het liefst zie ik dat iedereen in Nederland gewoon goed kan leven. Hun kinderen op sport kan doen. Fatsoenlijke maaltijden thuis en op school. Ze allemaal mee kunnen op de schoolreisjes zoals gister bekend werd dat er een stijgende groep is die dat niet meer kan. Dat ze voor hun verjaardag een leuk cadeau krijgen wat ze graag willen en dan ook nog met Sinterklaas en Kerst. En dat ze ook gewoon in de zomervakantie op een leuke vakantie kunnen met het gezin.
Maar het is zo niet. Mensen die uit een gezin komen die een zeer laag inkomen hebben, in een slechte wijk wonen en al die dingen dus niet kunnen doen tijdens hun jeugd hebben idd meer moeite om dan dat kwartje te worden ja.
Dat heeft helemaal niet mijn voorkeur.
Ja dat is idd het meest positieve als dat gebeurt maar in veel gevallen gebeurt dat natuurlijk ook niet.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:31 schreef Grems het volgende:
[..]
Het biedt dergelijke kinderen juist een stimulans om het beter te doen dan hun ouders. Waar is de prikkel om te verbeteren als je van kinds af aan ziet dat Vadertje Staat werkelijk alles voor je regelt?
Tegenvraag: waarom moet mijn tuinman belasting betalen over het salaris dat ik aan hem betaal ?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:26 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Daarom maar even vetgedrukt Daar is al meerdere keren belasting over betaald, zowel inkomens als vermogensbelasting.
Je hoeft in Nederland maar een paar simpele dingen te doen om "succesvol" te zijn.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat is idd het meest positieve als dat gebeurt maar in veel gevallen gebeurt dat natuurlijk ook niet.
En kinderen die uit een goed milieu komen hoeven idd minder moeite doen om later ook zelf succesvol te kunnen zijn.
Volgens mij is dat gewoon hoe het leven werkt.
In de praktijk biedt dat juist geen stimulans, verticale sociale mobiliteit zie je aan de onderkant van de samenleving tenslotte het minst.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:31 schreef Grems het volgende:
[..]
Het biedt dergelijke kinderen juist een stimulans om het beter te doen dan hun ouders.
Niet te vroeg voortplanten is wel een belangrijke jaquote:Op woensdag 7 september 2016 01:35 schreef Grems het volgende:
[..]
Je hoeft in Nederland maar een paar simpele dingen te doen om "succesvol" te zijn.
School afmaken, een beroep kiezen waar vraag naar is ( mbo, hbo of wo maakt niet eens zo heel veel uit ). Niet voortijdig voortplanten en vooral niet boven je stand leven.
Als ze geen fatsoenlijke maaltijden krijgen ligt dat aan de ouders. Als ze niet mee kunnen doen met sociale activiteiten moeten de ouders beter om leren gaan met hun gratis geld.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als nou blijkt dat die kinderen gewoon geen fatsoenlijke maaltijden meer krijgen thuis en ze kunnen ook geen enkele sociale activiteit ondernemen dan vind ik het wel terecht als ze daar hulp bij krijgen van de overheid.
Wees blij en gelukkig dat je in Nederland bent (geboren) cq gehuisvest.....quote:Op woensdag 7 september 2016 01:29 schreef Grems het volgende:
[..]
Geld afhandig maken van mensen die iets presteren of gepresteerd hebben is inderdaad peanuts voor de linksmens.
Omdat het Nederlandse vangnet nog steeds uitermate riant is.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In de praktijk biedt dat juist geen stimulans, verticale sociale mobiliteit zie je aan de onderkant van de samenleving tenslotte het minst.
Alleen als ouders dat niet doen lijkt het me ook wat cru om kinderen daarvan de dupe te laten zijn.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Als ze geen fatsoenlijke maaltijden krijgen ligt dat aan de ouders. Als ze niet mee kunnen doen met sociale activiteiten moeten de ouders beter om leren gaan met hun gratis geld.
Geef je even je informatie door, krijg jij ook een acceptgiro'tje thuisgestuurd.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wees blij en gelukkig dat je in Nederland bent (geboren) cq gehuisvest.....![]()
Daarbij het is geen geld afhandig maken, je ervaart het alleen zo.
Dat afhandig gemaakte geld wordt besteed aan allerlei voorzieningen..... waar je het deels mee oneens zult zijn.
Je wil zeggen dat in armere landen, met een minder uitgebreid vangnet, de sociale mobiliteit hoger ligt?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Omdat het Nederlandse vangnet nog steeds uitermate riant is.
Dan moet je ze uit huis plaatsen.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alleen als ouders dat niet doen lijkt het me ook wat cru om kinderen daarvan de dupe te laten zijn.
Nou geloof dat er wel gezinnen zijn die het gewoon echt niet kunnen betalen. Dat die ouders misschien fouten hebben gemaakt zoals schulden en zo kan ook maar vind het echt sneu als kinderen daar op deze manier de dupe van zijn.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Als ze geen fatsoenlijke maaltijden krijgen ligt dat aan de ouders. Als ze niet mee kunnen doen met sociale activiteiten moeten de ouders beter om leren gaan met hun gratis geld.
De plantsoenen moeten ook beetje bijgehouden worden.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Onder het mom "denk aan de kinderen!!!!!1" valt alles te rechtvaardigen. Je moet gewoon aan die kinderen uitleggen dat ze niet mee kunnen omdat hun ouders onverantwoordelijke paupers zijn en ze uitleggen hoe ze het later zelf anders kunnen doen.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou geloof dat er wel gezinnen zijn die het gewoon echt niet kunnen betalen. Dat die ouders misschien fouten hebben gemaakt zoals schulden en zo kan ook maar vind het echt sneu als kinderen daar op deze manier de dupe van zijn.
Heb je trouwens gisteren dat artikel gelezen over kinderen die niet mee kunnen met de schoolreisjes omdat de ouders dat niet kunnen betalen. Vroeger in mijn basisschoolklas waren er idd ook kinderen die niet mee konden.. Vind dat wel hartverscheurend.
Het zeldzame geval doet zich voor dat je nu in een hokje zit dat ik met verbazing zit te lezen dat ik je veel postings gelijk geefquote:
Ouders die niet in staat blijken van hun riante gratis euro's hun kinderen fatsoenlijk te voeden zijn gevaarlijk.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is een laatste redmiddel als de veiligheid van kinderen in het gedrang komt of al ligt.
Dat vind ik een beetje gemeen eigenlijk.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:40 schreef Grems het volgende:
[..]
Onder het mom "denk aan de kinderen!!!!!1" valt alles te rechtvaardigen. Je moet gewoon aan die kinderen uitleggen dat ze niet mee kunnen omdat hun ouders onverantwoordelijke paupers zijn en ze uitleggen hoe ze het later zelf anders kunnen doen.
Worden ze hard van.
quote:Op woensdag 7 september 2016 01:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het zeldzame geval doet zich voor dat je nu in een hokje zit dat ik met verbazing zit te lezen dat ik je elke posting gelijk geef
De wereld is hard. Liegen is nog gemener.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje gemeen eigenlijk.
Nee, we leven niet meer in de jaren 90.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Nou dan hebben wij hier een meningsverschil Grems.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:41 schreef Grems het volgende:
[..]
De wereld is hard. Liegen is nog gemener.
Gevaarlijk zelfs. Wat rook jij?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:40 schreef Grems het volgende:
[..]
Ouders die niet in staat blijken van hun riante gratis euro's hun kinderen fatsoenlijk te voeden zijn gevaarlijk.
Niet meer stemmen dan, iedereen liegt daar.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:41 schreef Grems het volgende:
[..]
De wereld is hard. Liegen is nog gemener.
Afknijpen nog meer.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, we leven niet meer in de jaren 90.
Tegenwoordig is de omschrijving sober meer op z'n plaats.
Ontoereikend in welk opzicht?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:43 schreef Grems het volgende:
[..]
Hoe wil jij ontoereikende voeding anders omschrijven dan?
Dat mag. Ik begrijp je standpunt wel hoor, alleen is het "denk aan de kinderen!!!" argument zo dodelijk vermoeiend.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dan hebben wij hier een meningsverschil Grems.
Die hulp... zie je dat in verstrekte maaltijden of in kansen dat je kind die zelf kan verwerven ?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als nou blijkt dat die kinderen gewoon geen fatsoenlijke maaltijden meer krijgen thuis en ze kunnen ook geen enkele sociale activiteit ondernemen dan vind ik het wel terecht als ze daar hulp bij krijgen van de overheid.
quote:
quote:Op woensdag 7 september 2016 01:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Vooral als je ze niet hebt.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:44 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat mag. Ik begrijp je standpunt wel hoor, alleen is het "denk aan de kinderen!!!" argument zo dodelijk vermoeiend.
Ja maar daardoor niet minder terecht. Maar geloof dat er wel initiatieven zijn om kinderen waarvan de ouders het niet kunnen betalen toch op een sport kunnen dus.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:44 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat mag. Ik begrijp je standpunt wel hoor, alleen is het "denk aan de kinderen!!!" argument zo dodelijk vermoeiend.
Ja maar ben het nog steeds niet met je ze hebben niet voor die erfenis gewerkt dus ze moeten maar betalen argument :pquote:Op woensdag 7 september 2016 01:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die hulp... zie je dat in verstrekte maaltijden of in kansen dat je kind die zelf kan verwerven ?
Kortom ik maak in essentie verschil tussen op je luie rug liggen en maar passief afwachten of het bieden van een kans die je eventueel kunt oppakken.
Juist kinderen moeten in alle opzichten een gelijkwaardige startkans hebben om hun leven inhoud te gaan geven.
NB: Mensen die iets niet meer kunnen of in hun bestaan bedreigd moeten sws altijd geholpen worden. Omdat je niet gelijk de hele wereld kunt redden, zul je je daarbij moeten beperken. Zelf minder eten zodat je met honger een ander wat meer kan laten eten, werkt niet.
Dat is mosterd na de maaltijd, kinderen moeten gewoon met andere leeftijdsgenoten omgaan al zo vroeg mogelijk.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar daardoor niet minder terecht. Maar geloof dat er wel initiatieven zijn om kinderen waarvan de ouders het niet kunnen betalen toch op een sport kunnen dus.
Zat ouders die het met mij eens zijn hoor, toegeven niet zoveel in Overheidsafhankelijkland.quote:
Ja natuurlijk. Dus hoezo is het mosterd na de maaltijd?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is mosterd na de maaltijd, kinderen moeten gewoon met andere leeftijdsgenoten omgaan al zo vroeg mogelijk.
Ik betaal ruimschoots.... en afgezien van borrelgeklaag, feitelijk van harte.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:37 schreef Grems het volgende:
[..]
Geef je even je informatie door, krijg jij ook een acceptgiro'tje thuisgestuurd.
Omdat juist die eerste jaren het meest belangrijke zijn.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Dus hoezo is het mosterd na de maaltijd?
Helemaal als je nagaat hoe goedkoop voedzaam eten kan zijn. Simpele zielen, te dom om voor hun eigen kinderen te zorgen.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:49 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Zeer mee eens! Deze ouders zijn geen kinderen waardig!
Heb het over het deelnemen aan een sport. Dat doen ze niet in hun eerste levensjaren.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Omdat juist die eerste jaren het meest belangrijke zijn.
Tja, Dat stoort mij nog het meeste. Wel steeds meer afdragen terwijl juist de voorzieningen steeds slechter worden. Maar ja dat komt door het populisme.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, we leven niet meer in de jaren 90.
Tegenwoordig is de omschrijving sober meer op z'n plaats.
quote:Op woensdag 7 september 2016 01:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kern is dat belasting betalen niet erg is. Het wordt alleen vervelend wanneer zg. slimmerikken zich legaal laat staan illegaal zich weten te onttrekken of het systeem "misbruiken" omdat het kan.
Precies, als je van harte aftikt en het niet uitmaakt waar het heen gaat kun je het net zo goed doneren aan het Grems-fonds. Geheel for profit.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik betaal ruimschoots.... en afgezien van borrelgeklaag, feitelijk van harte.
Het liefst zou ik nog het dubbele betalen maar daar verdien ik te weinig voor.
Kern is dat belasting betalen niet erg is. Het wordt alleen vervelend wanneer zg. slimmerikken zich legaal laat staan illegaal zich weten te onttrekken of het systeem "misbruiken" omdat het kan.
Voedzaam eten is goedkoop en best snel te bereidenquote:Op woensdag 7 september 2016 01:51 schreef Grems het volgende:
[..]
Helemaal als je nagaat hoe goedkoop voedzaam eten kan zijn. Simpele zielen, te dom om voor hun eigen kinderen te zorgen.
Zou jij dan een donatie willen doen aan het Zetkinderenopeensport fonds?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Precies, als je van harte aftikt en het niet uitmaakt waar het heen gaat kun je het net zo goed doneren aan het Grems-fonds. Geheel for profit.
Dat doe ik al, middels mijn belastingafdracht. Daarnaast ( en ik begrijp dat mijn posts anders doen vermoeden ) ben ik prima vrijgevig, alleen wil ik wel graag zelf beslissen waar de monetaire representatie van mijn tijd heen gaat.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zou jij dan een donatie willen doen aan het Zetkinderenopeensport fonds?
quote:Op woensdag 7 september 2016 01:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar ben het nog steeds niet met je ze hebben niet voor die erfenis gewerkt dus ze moeten maar betalen argument :p
De basis wordt daar gelegd voor de verdere ontwikkeling, die sport is ineens heilig, wat is er mis met wetenschapper die er nooit goed in was?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb het over het deelnemen aan een sport. Dat doen ze niet in hun eerste levensjaren.
Nee nee neequote:Op woensdag 7 september 2016 01:57 schreef Vallon het volgende:
[..]Nope, ik maaak een nuance dat je werkt wil niet zeggen dat je het verdiend.
Je betaald over inkomsten, in ons systeem nu eenmaal belasting... of je het nu verdiend of voor gewerkt hebt.
Een erfenissen kan je als nieuwe inkomsten zien waarover je (speciale inkomsten)belasting betaald genaamd erfbelasting. Om de appel wat minder zuur te laten zijn, je dierbare is overleden, is er een vrijstelling.
Beetje kort door de bocht maar het zal wel.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:51 schreef Grems het volgende:
[..]
Helemaal als je nagaat hoe goedkoop voedzaam eten kan zijn. Simpele zielen, te dom om voor hun eigen kinderen te zorgen.
Het is sowieso al héél lang een goed idee om Nederland te verlaten als je enigszins iets kunt in het leven.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:58 schreef Cherna het volgende:
Maar persoonlijk ga ik ervan uit dat in de toekomst alles inkomensafhankelijk word gemaakt. Heb je bijvoorbeeld een pensioen zul je geen AOW meer krijgen etc. Wie er ook aan de macht komt.
Heb je een eigen huis mag je weer een deel hypo opnemen om zorgkosten te betalen etc.
Ik zie het nog gebeuren dat de mensen met een aflossingsvrije hypo alsnog het meeste voordeel gaan hebben. Hebben la die jaren lagere hypo kosten gehad en omdat ze nog met een schuld zitten valt daar niets te halen. Zeker degene die tussen de 6 planken het huis uit gedragen gaat worden.
Je snapt mijn punt niet. Subsidie voor wetenschapclubjes kan ook ja.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De basis wordt daar gelegd voor de verdere ontwikkeling, die sport is ineens heilig, wat is er mis met wetenschapper die er nooit goed in was?
quote:Op woensdag 7 september 2016 01:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Precies, als je van harte aftikt en het niet uitmaakt waar het heen gaat kun je het net zo goed doneren aan het Grems-fonds. Geheel for profit.
quote:Op woensdag 7 september 2016 02:01 schreef Vallon het volgende:
[..]Ik heb vooralsnog nog wat gaten in de begroting en kom bij je terug wanneer ze gedicht zijn en last krijgen van heuvelvorming.
Vakantiesquote:Op woensdag 7 september 2016 02:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik wil graag ook nog op vakantie, bij wie kan ik daar terecht voor een geheel rechtvaardige donatie?
Verkoop dan gewoon je computerquote:Op woensdag 7 september 2016 02:01 schreef Vallon het volgende:
[..]Ik heb vooralsnog nog wat gaten in de begroting en kom bij je terug wanneer ze gedicht zijn en last krijgen van heuvelvorming.
Ja maar wil dit jaar nog.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:04 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Vakanties![]()
Daar doen we vanaf 2017 niet meer aan
Dit zou ook flink averechts kunnen gaan werken.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:17 schreef Grems het volgende:
[..]
En daarom een sobere uitkering. Zodat eenieder gestimuleerd wordt iets van zijn of haar leven te maken
Als er vanuit de overheid gepusht/ geïndoctrineerd wordt dat je vooral je hypotheek moet aflossen dan weet je gewoon dat ze daar op de lange termijn wat mee van plan zijn. En dat kan best zoiets zijn als jij nu schetst.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:58 schreef Cherna het volgende:
Maar persoonlijk ga ik ervan uit dat in de toekomst alles inkomensafhankelijk word gemaakt. Heb je bijvoorbeeld een pensioen zul je geen AOW meer krijgen etc. Wie er ook aan de macht komt.
Heb je een eigen huis mag je weer een deel hypo opnemen om zorgkosten te betalen etc.
Ik zie het nog gebeuren dat de mensen met een aflossingsvrije hypo alsnog het meeste voordeel gaan hebben. Hebben la die jaren lagere hypo kosten gehad en omdat ze nog met een schuld zitten valt daar niets te halen. Zeker degene die tussen de 6 planken het huis uit gedragen gaat worden.
Onrendabelen omkopen om ze rustig te houdenquote:Op woensdag 7 september 2016 02:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit zou ook flink averechts kunnen gaan werken.
Jij gaat er vanuit dat mensen in uitkeringen automatisch productief worden als je ze minder geld geeft. Maar in plaats daarvan loop je kans dat ze andere (illegale) manieren gaan vinden om meer geld binnen te harken.
Alsof dat nu al niet zo isquote:Op woensdag 7 september 2016 02:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit zou ook flink averechts kunnen gaan werken.
Jij gaat er vanuit dat mensen in uitkeringen automatisch productief worden als je ze minder geld geeft. Maar in plaats daarvan loop je kans dat ze andere (illegale) manieren gaan vinden om meer geld binnen te harken.
En jij snapt mijn punt niet, al die onzinnige subsidies afschaffen incl. ambtenaren die zich ermee bezighouden, daarnaast kinderbijslag ook grote nonsens.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Subsidie voor wetenschapclubjes kan ook ja.
Als ik een onrendabelenmentaliteit had wel ja.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Zouden jullie het niet doen dan? Als je in de bijstand zou zitten paar uurtjes per week zwart schoonmaken?
Kapster, loempias vouwen, wiet knippen, genoeg mogelijkheden.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Zouden jullie het niet doen dan? Als je in de bijstand zou zitten paar uurtjes per week zwart schoonmaken?
Die ghetto's daar zijn inderdaad schitterend.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:24 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Wat een prachtig land is dat toch ook.
Zie liever dat de controle daarop eens ooit plaats gaat vindenquote:Op woensdag 7 september 2016 02:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Precies. Niet voor niets mag je geen aflossingsvrije hypo meer aflsluiten. Ik had het laatst aan de stok met een collega die een aflossingsvrije hypo heeft. Die zei het volgende: Als ik de pijp uitga dan zoekt de bank het maar uit. Maar ik heb wel al die jaren optimaal geprofiteerd door niets af te lossen en max HRA te hebben gehad en nog steeds een schuld heb waardoor er minder te halen valt.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als er vanuit de overheid gepusht/ geïndoctrineerd wordt dat je vooral je hypotheek moet aflossen dan weet je gewoon dat ze daar op de lange termijn wat mee van plan zijn. En dat kan best zoiets zijn als jij nu schetst.
Elk land heeft haar schaduwzijde. Leeggeplukt worden als je succesvol bent is de andere keerzijde. De VS is in ieder geval de juiste plaats voor succesvolle mensen. Armen zijn op hun plaats in NL. Ik denk dat de VS wel wil ruilen met NL. Alle succesvolle Nederlanders richting USA en dan komen de arme Amerikanen richting NL.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:11 schreef Harvest89 het volgende:
Die ghetto's daar zijn inderdaad schitterend.
Hoe mensen zich daar zo mooi in de schulden kunnen storten als ze naar het ziekenhuis moeten is misschien nog wel mooier. En laten we niet de gezellige schoolshootings vergeten die daar bijna wekelijks plaatsvinden.
Het is natuurlijk niet de schuld van Amerika dat negerts er een andere "cultuur" op nahouden.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die ghetto's daar zijn inderdaad schitterend.
Hoe mensen zich daar zo mooi in de schulden kunnen storten als ze naar het ziekenhuis moeten is misschien nog wel mooier. En laten we niet de gezellige schoolshootings vergeten die daar bijna wekelijks plaatsvinden.
Conclusie = als je iets kunt, vertrek uit Nederland.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:14 schreef Peace99 het volgende:
Conclusie ... Groenlinks ... dan .... verhuizen?
Wat is succesvol. De meest succesvolle mensen binnen NL en dat zijn er niet veel hebben het niet slecht. In de VS is er nauwelijks een middenklasse zoals wij die hebben. Ik zou er niet begraven wilen worden.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:12 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Elk land heeft haar schaduwzijde. Leeggeplukt worden als je succesvol bent is de andere keerzijde. De VS is in ieder geval de juiste plaats voor succesvolle mensen. Armen zijn op hun plaats in NL. Ik denk dat de VS wel wil ruilen met NL. Alle succesvolle Nederlanders richting USA en dan komen de arme Amerikanen richting NL.
Hey daar is de echte Grems weerquote:Op woensdag 7 september 2016 02:12 schreef Grems het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de schuld van Amerika dat negerts er een andere "cultuur" op nahouden.
Je gaat ons morgenvroeg vast vertellen hoe de arme negerts van Amerika slachtoffer en zielig zijn. Ik zie het tegemoet.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hey daar is de echte Grems weer![]()
Slaap lekker iedereen.
Dat zie ik liever, dan een verhoogde criminaliteit, en meer gevangenen die nog duurder zijn dan als ze "riant" (quote:Op woensdag 7 september 2016 02:07 schreef Grems het volgende:
[..]
Onrendabelen omkopen om ze rustig te houden
Geen middenklasse in USA? Volgens PEW is 51% van de Amerikanen middenklasser, 29% onderklasse en 20% bovenklasse.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat is succesvol. De meest succesvolle mensen binnen NL en dat zijn er niet veel hebben het niet slecht. In de VS is er nauwelijks een middenklasse zoals wij die hebben. Ik zou er niet begraven wilen worden.
Ik heb een deel aflossingsvrij en dat blijft zo om precies die reden. Het is in Nederland nooit slim geweest om bezit te hebben, gewoon altijd een restschuld houden en 200 euro ofzo aan rente lappen voor je restschuld. Het is goed met de bank en overheid.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:12 schreef Cherna het volgende:
[..]
Precies. Niet voor niets mag je geen aflossingsvrije hypo meer aflsluiten. Ik had het laatst aan de stok met een collega die een aflossingsvrije hypo heeft. Die zei het volgende: Als ik de pijp uitga dan zoekt de bank het maar uit. Maar ik heb wel al die jaren optimaal geprofiteerd door niets af te lossen en max HRA te hebben gehad en nog steeds een schuld heb waardoor er minder te halen valt.
Later thuis gekomen bedacht ik me dat hij mogelijk slimmer is dan ik, doordat ik aflos. Hierdoor een mooi vermogen dat de staat kan innen.
Geeft niks, in de VS zitten ze niet te wachten op Nederlandse socialisten.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat is succesvol. De meest succesvolle mensen binnen NL en dat zijn er niet veel hebben het niet slecht. In de VS is er nauwelijks een middenklasse zoals wij die hebben. Ik zou er niet begraven wilen worden.
GL zegt het tenminste waar het naar toe gaat. Maar ook de VVD zal straks de middenklasse even hard gaan aanpakken. Ook die zullen kijken naar het pensioen, eigen vemrogen, spaargeld. Ook de VVD heeft het geld nodig van een middenklasse. We hebben het al gemerkt tijdens de periode VVD.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:14 schreef Peace99 het volgende:
Conclusie ... Groenlinks ... dan .... verhuizen?
Mark my words..... bezit van veel geld geeft weer een heel andere zorgdimensie.....quote:Op woensdag 7 september 2016 02:00 schreef Yasmin23 het volgende:
En in het geval van oud geld waar die verwende rijkeluiskinderen niks voor hebben moeten doen hebben ze gewoon simpelweg geluk. Hoe jaloers ik ook ben
En hoeveel van die rijke succesvolle mensen zijn in de VS niet op straat beland? Als je daar je geld kwijtraakt door wat voor reden dan ook dan ben je gewoon "fucked", zoek maar een kartonnen doos om in te wonen.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:12 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Elk land heeft haar schaduwzijde. Leeggeplukt worden als je succesvol bent is de andere keerzijde. De VS is in ieder geval de juiste plaats voor succesvolle mensen. Armen zijn op hun plaats in NL. Ik denk dat de VS wel wil ruilen met NL. Alle succesvolle Nederlanders richting USA en dan komen de arme Amerikanen richting NL.
Ik romantiseer helemaal niks. Jij romantiseert Nederland veel te veel! Ik stel dat succes wordt afgestraft in NL. De VS niet! Waarom denk je dat het land zo succesvol is op het gebied van tech- en wetenschap en dergelijke? Je betaalt inkomsten- en loonbelasting en daarover nog eens vermogensbelasting en als je spaarzaam bent geweest en het loodje legt ook nog eens erfbelasting. Inkomsten- en loonbelasting is nog tot daar aan toe, want al die voorzieningen kosten wat, maar vermogensbelasting en erfbelasting is gewoon legale diefstal. Daar is niks rechtvaardig aan. Ik loop in ieder geval niet blind een overheid achterna! Ik heb een gewetensgevoel en die zegt vermogens- en erfbelasting zeer verkeerd! Het straft spaarzame en hardwerkende mensen af. Die tweede paspoort is zeer handig kan ik je vertellen uit ervaring.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:22 schreef Harvest89 het volgende:
En hoeveel van die rijke succesvolle mensen zijn in de VS niet op straat beland? Als je daar je geld kwijtraakt door wat voor reden dan ook dan ben je gewoon "fucked", zoek maar een kartonnen doos om in te wonen.
Je romantiseert de VS veel te veel, dat land heeft enorme problemen. Je kunt dat land bijna vergelijken met een derde wereldland.
Dit.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En hoeveel van die rijke succesvolle mensen zijn in de VS niet op straat beland? Als je daar je geld kwijtraakt door wat voor reden dan ook dan ben je gewoon "fucked", zoek maar een kartonnen doos om in te wonen.
Je romantiseert de VS veel te veel, dat land heeft enorme problemen. Je kunt dat land bijna vergelijken met een derde wereldland.
quote:Op woensdag 7 september 2016 02:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Typisch Nederlands. Hun hele leven ingericht op angst, alles willen indekken. Het liefst op kosten van een ander, natuurlijk.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit.
En word niet ziek. Bovendien hebben de hardwerkende Amerikanen bijna geen sociaal leven.
Klopt, alles wordt ook verzekerd want het moet ingedekt worden.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:27 schreef Grems het volgende:
[..]
[..]
Typisch Nederlands. Hun hele leven ingericht op angst, alles willen indekken. Het liefst op kosten van een ander, natuurlijk.
Dacht je dat het niet gebeurd?quote:Op woensdag 7 september 2016 02:11 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Zie liever dat de controle daarop eens ooit plaats gaat vinden
Ze maken muziek.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:12 schreef Grems het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de schuld van Amerika dat negerts er een andere "cultuur" op nahouden.
Vreselijk inderdaadquote:Op woensdag 7 september 2016 02:28 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Klopt, alles wordt ook verzekerd want het moet ingedekt worden.
Je hebt bepaalde levensfasen. Denk daar maar eens over na. Dat heeft niets met angst te maken maar met gezond verstand en een leefbaar klimaat in een land.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:27 schreef Grems het volgende:
[..]
[..]
Typisch Nederlands. Hun hele leven ingericht op angst, alles willen indekken. Het liefst op kosten van een ander, natuurlijk.
Je hebt zeker bepaalde levensfasen. En een verstandig iemand regelt daarom zoveel mogelijk zelf. Niet de Nederlander, die geeft gewillig alles uit handen aan Vadertje Staat. Je zult toch eens iets zelf regelen.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:31 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je hebt bepaalde levensfasen. Denk daar maar eens over na. Dat heeft niets met angst te maken maar met gezond verstand en een leefbaar klimaat in een land.
Ik heb geen probleem met het betalen van belasting. Maar nogmaals, ik heb er wel problemen mee als ik belasting moet betalen terwijl de voorzieningen die we hadden alsnog verdwijnen.
Criminelen ruimen elkaar soms aardig op inderdaad.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:31 schreef Grems het volgende:
[..]
Ze schieten elkaar ook nogal regelmatig dood.
En anderen ook, natuurlijk.
Angst is typisch Amerikaans. Een van de redenen waarom daar zo veel mensen worden neergeschoten, is omdat ze bang voor elkaar zijn. Ze vertrouwen niemand. Als je daar zou verdwalen en je loopt per ongeluk over iemands land komen veel je al met een shotgun begroeten.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:27 schreef Grems het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk nog nooit in de VS geweest.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Angst is typisch Amerikaans. Een van de redenen waarom daar zo veel mensen worden neergeschoten, is omdat ze bang voor elkaar zijn. Ze vertrouwen niemand. Als je daar zou verdwalen en je loopt per ongeluk over iemands land komen veel je al met een shotgun begroeten.
Dat gaat wel erg ver. Is het echt zo erg daar?quote:Op woensdag 7 september 2016 02:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Angst is typisch Amerikaans. Een van de redenen waarom daar zo veel mensen worden neergeschoten, is omdat ze bang voor elkaar zijn. Ze vertrouwen niemand. Als je daar zou verdwalen en je loopt per ongeluk over iemands land komen veel je al met een shotgun begroeten.
In Camden, wellichtquote:Op woensdag 7 september 2016 02:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat gaat wel erg ver. Is het echt zo erg daar?
Helaas kunnen veel mensen het zelf niet regelen. En uiteindelijk zal dat de maatschappij nog meer gaan kosten. Niet erg zul je denken, maar dan zal hiermee ook het onderwijs, zorg en infra behoorlijk verloederen met alle gevolgen. Bovendien zal een groter deel van de bevolking voor grote overlast gaan zorgen dat de maatschappij zeker geen goed zal doen.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:34 schreef Grems het volgende:
[..]
Je hebt zeker bepaalde levensfasen. En een verstandig iemand regelt daarom zoveel mogelijk zelf. Niet de Nederlander, die geeft gewillig alles uit handen aan Vadertje Staat. Je zult toch eens iets zelf regelen.
Nee, beter iedere avond een fopspeen in je mond en een kusje op je voorhoofd, Vadertje Staat heeft namelijk het beste met je voor.
Je ontkent dat dus? Je wilt zeker nu gaan zeggen dat Amerikanen totaal niet bang zijn voor elkaar of the government?quote:Op woensdag 7 september 2016 02:37 schreef Grems het volgende:
[..]
Duidelijk nog nooit in de VS geweest.
Ik ontken dat zeker. Verder is heel gezond om de overheid te wantrouwen.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je ontkent dat dus? Je wilt zeker nu gaan zeggen dat Amerikanen totaal niet bang zijn voor elkaar of the government?
Is dat ooit anders geweest?quote:Op woensdag 7 september 2016 06:10 schreef superniger het volgende:
Alleen maar snotneuzen bij Groenlinks.
Neuh die weten de belasting perfect te ontduiken.quote:Op woensdag 7 september 2016 08:14 schreef Mr.Ping het volgende:
Dus de mensen die hun schaapjes op het droge hebben moeten de domme mislukkelingen gaan onderhouden?
Telegraaf plsquote:Op woensdag 7 september 2016 01:12 schreef Yasmin23 het volgende:
het hippe Amsterdamse cultureel centrum De Melkweg
Kut hippies.quote:Op woensdag 7 september 2016 08:41 schreef Donnis het volgende:
Ik ben best een linkse hippie maar zelfs mij gaat Groen Links te ver, achterlijk ideologisch gebral is het.
Mwa, ik vind 'slechte' dingen belasten niet zo erg, eigenlijk.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:12 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb je zuinig geleefd, stem dan Groen Links, zij verdelen uw geld met de kanslozen. Dat hoeft u niet meer te doen!! Ik zeg DOEN.
Heb nog geen enkele partij gehoord over de afschaffing van die belachelijke erfbelasting.quote:Op woensdag 7 september 2016 08:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, ik vind 'slechte' dingen belasten niet zo erg, eigenlijk.
Autorijden, roken, drank, vet eten enz. mag wmb best zwaarder belast worden.
Maar erfenissen inpikken, of je oude dagvoorziening waar je je hele leven aan betaald hebt, zwaarder belasten t.b.v. van de arme medemens, gaat me iets te ver.
In elk geval beter dan de lispelende Semke Halfema.quote:Op woensdag 7 september 2016 02:29 schreef Vallon het volgende:
Moet verder zeggen dat Jesse Klaver wel een stuk frisser overkomt dan zijn voorgangers.
Nu heb ik een moeder die moet rondkomen van een AOW'tje, maar ik ben toch faliekant tegen de erfbelasting.quote:Op woensdag 7 september 2016 08:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
Heb nog geen enkele partij gehoord over de afschaffing van die belachelijke erfbelasting.
Weerzinwekkkend inderdaad, en alsnog is het niet genoeg voor gekke jellequote:Op woensdag 7 september 2016 08:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Nu heb ik een moeder die moet rondkomen van een AOW'tje, maar ik ben toch faliekant tegen de erfbelasting.
Mensen werken hun hele leven hard, om hun kinderen een goede start (nee geen blue band) te geven, kan het voor 40 % of zo (?) naar de staat.
Ja, dat wel, maar ik kan met mijn WAO niet echt een bedrijf beginnen. Mijn man werkt voor de overheid, dus die ook niet.quote:Op woensdag 7 september 2016 08:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer het bedrijf is of BV maakt wel verschil, zijn er weer andere regels,
Mja, valt nog mee. 10 - 20 %, slechts.quote:Op woensdag 7 september 2016 08:50 schreef Donnis het volgende:
[..]
Weerzinwekkkend inderdaad, en alsnog is het niet genoeg voor gekke jelle
Hoezo niet? Ik loop zelf ook niet bepaald warm voor dat nivellerende geouwehoer, maar ter linkerzijde zijn er zat mensen die zo'n programma helemaal top vinden.quote:Op woensdag 7 september 2016 08:54 schreef Twiitch het volgende:
Tot zover het Klaver-effect, die gaan er weer niet toe doen komende kabinetsperiode.
Niemand (die ertoe doet) gaat op deze manier met ze willen regeren is wat ik bedoel. Ze zullen best een zetel of 10 binnen kunnen hengelen.quote:Op woensdag 7 september 2016 08:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik loop zelf ook niet bepaald warm voor dat nivellerende geouwehoer, maar ter linkerzijde zijn er zat mensen die zo'n programma helemaal top vinden.
GL maakt onder Klaver een ruk naar links. Slim, want naar rechts opschuiven en je manifesteren als een D66- of zelfs VVD-light, zal electoraal gezien weinig uithalen. Bovendien vind ik deze ingeslagen weg weinig verrassend. Het is immers geen geheim dat Klaver groot bewonderaar is van Piketty. Deze voorstellen sluiten daar bij aan.
Vanaf het moment dat bekend werd dat hij GL ging leiden, heeft Klaver deze boodschap uitgedragen. Het zou gek zijn als hij een compleet andere weg in zou slaan, puur omdat hij wil regeren. Dat doet de PVV toch ook niet?quote:Op woensdag 7 september 2016 08:58 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Niemand (die ertoe doet) gaat op deze manier met ze willen regeren.
quote:Op woensdag 7 september 2016 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
Nogmaals, mijn stem krijgt GL, maar ik begrijp wel waar Klaver mee bezig is.
Oeps, er mist een 'niet'.quote:
Ik ook. Maar het komt op mij nogal geforceerd over. Hij probeert die Canadees een beetje te erg te spiegelen.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
maar ik begrijp wel waar Klaver mee bezig is.
Dat sowieso. Maar op zich kan ik dat wel waarderen. Zorgt voor een beetje variatie in ons politieke landschap. Nogmaals, op een slap aftreksel van D66 of de VVD zit ook niemand te wachten.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik ook. Maar het komt op mij nogal geforceerd over. Hij probeert die Canadees een beetje te erg te spiegelen.
Nope. Ik ga waarschijnlijk weer voor Rutte.quote:
En doorspekt met communisten, want cpn.quote:Op woensdag 7 september 2016 08:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
Groen links is overigens een vergaarbak van wat kansloze oudere partijen.
Jij houdt van beloftes die niet nagekomen worden en politieke puinhopen en lafheid?quote:Op woensdag 7 september 2016 09:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Ik ga waarschijnlijk weer voor Rutte.
PPR en PSP er ook bij.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En doorspekt met communisten, want cpn.
Koos is aan het trollen nu.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij houdt van beloftes die niet nagekomen worden en politieke puinhopen en lafheid?
Je hebt gelijk, maar bij GL (waarschijnlijk ook door de jeugd van Klaver) krijg ik het gevoel alsof ze het natuurlijk vinden dat er geld beschikbaar is.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
De TT van dit topic klopt niet, alle politieke partijen geven andermans geld uit.
Die Klaver doet het goed bij wat jongere vrouwen met fobie om alles erg gezond en groen te doen denk ik maar dat zijn er niet zoveel.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar bij GL (waarschijnlijk ook door de jeugd van Klaver) krijg ik het gevoel alsof ze het natuurlijk vinden dat er geld beschikbaar is.
Een beetje "papa gaf me ook altijd wat extra geld als ik het nodig had, dus wat extra belasting voor rijken is toch geen probleem om te kunnen doen wat ik wil?"
Als jij veel waarde hecht aan verkiezingsbeloftes, dan ligt dat toch echt aan jou. Ik stond niet te klappen toen Rutte de werkende Nederlander duizend euro beloofde. Dat de belasting uiteindelijk toch is verlaagd, waardoor ik mijn nettoloon zag stijgen, is een leuke meevaller. Hartelijk bedankt, kabinet. En dat er meer geld naar Griekenland zou gaan, zagen we allemaal wel aankomen.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij houdt van beloftes die niet nagekomen worden en politieke puinhopen en lafheid?
Balkenende kwam ook uit de lucht vallen, die was ongeveer net zo geniaal dan Rutte.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij veel waarde hecht aan verkiezingsbeloftes, dan ligt dat toch echt aan jou. Ik stond niet te klappen toen Rutte de werkende Nederlander duizend euro beloofde. Dat de belasting uiteindelijk toch is verlaagd, waardoor ik mijn nettoloon zag stijgen, is een leuke meevaller. Hartelijk bedankt, kabinet. En dat er meer geld naar Griekenland zou gaan, zagen we allemaal wel aankomen.
Rutte heeft ons land naar mijn idee prima door de crisis geloodst. We zijn er zonder al teveel kleerscheuren uitgekomen, en de weg omhoog lijkt weer gevonden.
Wat ook meespeelt, is dat Rutte geen opvolger heeft. Want wie moet anders premier worden? Pechtold? Buma? Wilders? Klaver? Hoepel toch heel gauw op.
Wat jammer dat er geen concrete plannen in dit bericht genoemd worden. Zo kun je geen discussie voeren.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:12 schreef Yasmin23 het volgende:
LISE WITTEMANDEN HAAG - Wie zijn zaakjes goed voor elkaar heeft, mag wat GroenLinks betreft flink gaan betalen. De partij wil mensen met veel spaargeld, een aardige erfenis of een goed pensioen laten opdraaien voor onder meer mensen die schulden hebben of in de bijstand zitten.
In het verkiezingsprogramma, dat GroenLinks-leider Jesse Klaver (30) dinsdagavond presenteerde in het hippe Amsterdamse cultureel centrum De Melkweg, wordt dan ook op grote schaal met geld geschoven. Winsten, vermogens en vrijwel alles wat slecht voor het milieu zou zijn, zoals autorijden en vlees eten, worden daarin zwaarder belast ten bate van typische GroenLinks-hobby’s als cultuur, ontwikkelingssamenwerking, openbaar vervoer en vergroening.
Volgens Klaver is zijn verkiezingsprogramma daarmee ’het alternatief voor Rutte en Wilders’. Tegelijkertijd zegt hij ook de mensen die nu PVV stemmen ermee te willen bereiken. Zij zijn namelijk volgens hem ’in de steek gelaten’ omdat ze niet hebben geprofiteerd van de globalisering, maar daarentegen wel hun wijken ongevraagd zagen veranderen door immigranten. Hij wil hen daarom betrekken bij zijn ‘beweging’ die ’groter en sterker is, dan welke tegenstelling dan ook.’
http://www.telegraaf.nl/b(...)op_nivelleren__.html
Heb je zuinig geleefd, stem dan Groen Links, zij verdelen uw geld met de kanslozen. Dat hoeft u niet meer te doen!! Ik zeg DOEN.
Opvolgers moeten zich wel aandienen tijdens de campagne. Het zijn in 99 van de 100 gevallen namelijk de lijsttrekkers die premier worden. Inmiddels is aardig bekend welke politici de lijsten aan gaan voeren. En daar zit gewoon niets tussen.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Balkenende kwam ook uit de lucht vallen, die was ongeveer net zo geniaal dan Rutte.
Opvolgers zitten niet in de politiek. Bos kwam toch bij Shell vandaan?
Mensen die alleen maar in politiek gewerkt hebben kunnen leuk lullen zonder inhoud.
Hulde voor deze bijdrage. Nooit gezien hier. Hulde. Ook zo inhoudelijk. Prachtig. Alle lof voor dit soort pareltjes als bijdrage. Heerlijk. Lekker inhoudelijk ook.quote:
Dan ga ik voor de Piratenpartij.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Opvolgers moeten zich wel aandienen tijdens de campagne. Het zijn in 99 van de 100 gevallen namelijk de lijsttrekkers die premier worden. Inmiddels is aardig bekend welke politici de lijsten aan gaan voeren. En daar zit gewoon niets tussen.
A4'tjes zijn in de mode tegenwoordig en daarna lul je overal punt aan.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jammer dat er geen concrete plannen in dit bericht genoemd worden. Zo kun je geen discussie voeren.
Kap nou eens met dat plaatje.quote:
Zo denk ik er ook over. Een soort natuurlijke herverdeling die anderen ook eens de kans geeft. Maar het blijft vloeken in de kerk natuurlijk hier.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:03 schreef mcmlxiv het volgende:
Een hoge erfbelasting is helemaal geen slecht idee. Het moet alleen geen vorm van extra inkomen voor de overheid worden. Minder BTW/loon/inkomstenbelasting met meer belasting op vermogen en erfenissen is een uitstekend idee. En dan per saldo in totaal evenveel belasting, zeker niet meer.
Natuurlijk is het in de wereld niet eerlijk verdeeld, het is alleen wel heel wonderlijk dat wij, de meer dan 90% die minder dan 10% van het vermogen bezitten het normaal vinden dat de clans met veel historisch vermogen dat 1 op 1 doorschuiven naar hun kinderen. Dat is namelijk precies hetzelfde systeem als vroeger, alleen toen noemden we het adel en lijfeigenen.
Dus ja een systeem waarbij ieder bij leven zoveel mag verdienen als hij of zij wil en daar minder belasting dan nu over betaald, maar bij zijn of haar overlijden maar een deel kan doorgeven aan zijn nazaten lijkt mij uitermate gezond voor onze samenleving.
En dat hoeft helemaal niet te betekenen dat het huisje, het schilderijtje of de juwelen van opa en oma verloren gaan. Een getrapt systeem met bijvoorbeeld de eerste paar ton helemaal vrij is prima.
Ben daar zwaar tegen, komen wat erfenissen aan en waarom komt de staat nog een keer langs?quote:Op woensdag 7 september 2016 10:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Een soort natuurlijke herverdeling die anderen ook eens de kans geeft. Maar het blijft vloeken in de kerk natuurlijk hier.
Als ik 200.000 euro heb verdiend (en daarover is dus belasting betaald) en ik huur iemand in om de tuin en het huishouden te doen en ik betaal 50.000 moet die persoon dus belasting betalen omdat hij werkt voor dat geld maar als ik het geld nalaat aan die persoon en hij er niets voor doet hoeft er geen belasting betaald te worden. Ik vind dat toch erg krom en vind dan dat het eerder andersom moet.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:22 schreef George_Zina het volgende:
Je moet hoogstens inkomsten en loonbelasting betalen. Dat is prima, want die voorzieningen kosten allemaal een lieve duit, maar vermogens- en erfbelasting dan wordt gewoon een principiële grens overgestoken door de Nederlandse overheid. Het is gewoon legale diefstal want over het geld is al inkomsten cq. loonbelasting betaald.
Dat geldt ook als ik iemand inhuur van mijn verdiende geld ook dan is er door mij al belasting over betaald.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:26 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dan zijn we het met elkaar oneens!quote:Op woensdag 7 september 2016 10:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ik 200.000 euro heb verdiend (en daarover is dus belasting betaald) en ik huur iemand in om de tuin en het huishouden te doen en ik betaal 50.000 moet die persoon dus belasting betalen omdat hij werkt voor dat geld maar als ik het geld nalaat aan die persoon en hij er niets voor doet hoeft er geen belasting betaald te worden. Ik vind dat toch erg krom en vind dan dat het eerder andersom moet.
Ja inderdaad, of als je überhaupt geld uitgeeft en BTW betaald, dan betaal je ook belasting over geld waarover je al inkomstenbelasting hebt betaald.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat geldt ook als ik iemand inhuur van mijn verdiende geld ook dan is er door mij al belasting over betaald.
Jouw argument dat al belasting is betaald is toch duidelijk onjuist ook bij de inkomstenbelasting. Het loon van de automonteur zit ook gewoon in de rekening die je betaalt ook daar is al belasting over het geld betaald als die monteur zijn bruto loon krijgt en belasting moet gaan betalen.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:55 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Dan zijn we het met elkaar oneens!
Dit is gewoonweg niet waar. Tenzij je een alleenstaande Bijstandsmoeder bent met 3 kinderen met tal van toeslagen (die je ook krijgt als je werkt).quote:Op woensdag 7 september 2016 11:17 schreef Harlon het volgende:
In nederland zit je met uitkering + toeslagen en alles wat je los kan peuteren bij de overheid op zo'n absurd hoog inkomen dat het over het algemeen geen zin heeft om te gaan werken tenzij je rond de 1700 netto gaat verdienen. En dan nog wil dit soort volk meer gaan nivelleren. Sommige mensen hebben het gewoon echt niet begrepen.
Verkiezingsbeloftes zijn de reden waarom je ergens op gaat stemmen. Dat is de hele kern van je kruisje op het biljet. Denk dat jij dat niet snapt dan op een of andere manier. Dan kan je net zo goed je ogen dicht doen en ergens maar krassen als jij er zo over denkt.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij veel waarde hecht aan verkiezingsbeloftes, dan ligt dat toch echt aan jou. Ik stond niet te klappen toen Rutte de werkende Nederlander duizend euro beloofde. Dat de belasting uiteindelijk toch is verlaagd, waardoor ik mijn nettoloon zag stijgen, is een leuke meevaller. Hartelijk bedankt, kabinet. En dat er meer geld naar Griekenland zou gaan, zagen we allemaal wel aankomen.
douche, turd idd. Kiezen voor het minst slechte.quote:Rutte heeft ons land naar mijn idee prima door de crisis geloodst. We zijn er zonder al teveel kleerscheuren uitgekomen, en de weg omhoog lijkt weer gevonden.
Wat ook meespeelt, is dat Rutte geen opvolger heeft. Want wie moet anders premier worden? Pechtold? Buma? Wilders? Klaver? Hoepel toch heel gauw op.
Ruimschoots voldoende om rond te komen, kan gerust 200-300 minder.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een alleenstaande komt met alle toeslagen hooguit op ongeveer 1340 euro netto.
huh? Ik krijg geen zorgtoeslag hoor terwijl ik werk. Om maar even wat te noemen.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit is gewoonweg niet waar. Tenzij je een alleenstaande Bijstandsmoeder bent met 3 kinderen met tal van toeslagen (die je ook krijgt als je werkt).
Door de commies van gl, sp en pvda niet. Dan ben je een vieze rijke ego stinker die maar eens moet delen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Modaal wordt over het algemeen als een middeninkomen gezien.
quote:Op woensdag 7 september 2016 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
huh? Ik krijg geen zorgtoeslag hoor terwijl ik werk. Om maar even wat te noemen.
Als ik kijk naar de verdeling van de inkomens over de verschillende 10% groepen dan is de verhouding wel scheef. Vooral de top 10% verdient erg veel.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:17 schreef Harlon het volgende:
In nederland zit je met uitkering + toeslagen en alles wat je los kan peuteren bij de overheid op zo'n absurd hoog inkomen dat het over het algemeen geen zin heeft om te gaan werken tenzij je rond de 1700 netto gaat verdienen. En dan nog wil dit soort volk meer gaan nivelleren. Sommige mensen hebben het gewoon echt niet begrepen.
Dat is goede data ja. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je die top 10% verder uitsplit. Voor zover ik weet zijn er in veel Westerse landen extreme verschillen ook binnen die top 10%.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:57 schreef Wespensteek het volgende:
De groep mensen met het hoogste 10% inkomens verdienen 22,8% van het totale inkomen in Nederland, de groep met de laagste 10% inkomens krijgt 2,7% van het totale inkomen. En 60% van de huishoudens zit in een groep die dus minder krijgt dan 10%.
Daar zullen zeker grote verschillen in zitten.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:01 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is goede data ja. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je die top 10% verder uitsplit. Voor zover ik weet zijn er in veel Westerse landen extreme verschillen ook binnen die top 10%.
Kan je volgen maar stel, stel je eens voor dat jij dat geld niet echt nodig hebt....omdat je zelf voorzienend bent cq. je eigen kansen (waar) kan maken.quote:Op woensdag 7 september 2016 08:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Nu heb ik een moeder die moet rondkomen van een AOW'tje, maar ik ben toch faliekant tegen de erfbelasting.
Mensen werken hun hele leven hard, om hun kinderen een goede start (nee geen blue band) te geven, kan het voor 20 % of zo, naar de staat.
Het grote probleem met erfbelasting is natuurlijk dat dit vooral de middenklasse treft. De echt rijke mensen kunnen gewoon slimme accountants inhuren en alles ontwijken. Bijv door hun onroerend goed op naam van een bedrijf te zetten en hun geld uit Nld weg te sluizen. De betekent natuurlijk niet per se dat het idee van erfbelasting verkeerd is, maar IMHO vergroot de implementatie ongelijkheid.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan je volgen maar stel, stel je eens voor dat jij dat geld niet echt nodig hebt....omdat je zelf voorzienend bent cq. je eigen kansen (waar) kan maken.
Wat is er dan mis dat het geld wat je moeder nalaat ten goede komt van de samenleving ?
Ik ga uit van een wisselwerking. Jij/je ouders 'maken' zelf hun vermogen en kunnen dat o.a. doen omdat ze indirect daartoe de gelegenheid hebben (gehad, gekregen).
Het blijft mij verbazen dat onvermogenden, zich zo sterk maken dat grote vermogens-erving buiten beeld (kunnen) blijven van elke vorm aan belastingheffing. Dat je een deel van een (flinke) erfenis als onverdeeld "gelukje" belastingvrij kan behouden, lijkt mij geen groot probleem.
We hebben de discussies vaker gehad. Het valt te "benijden" dat je ouders/familie hebt die voor jou willen werken. Zelf denk ik dat het beter is, voor het eigen gemoed, dat het "gezonder" is dat je je eigen verdiensten maakt.
Nee, er spelen meerdere factoren een rol bij het bepalen op welke partij ik ga stemmen. In de eerste plaats kijk ik naar waar de partij in kwestie voor staat. Hoewel standpunten altijd kunnen veranderen, is er bij elke partij wel een rode lijn te ontdekken. In het geval van de VVD is dat het streven naar een kleinere overheid en lagere belastingen. Dat zijn de fundamenten waar deze partij op is gebouwd.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verkiezingsbeloftes zijn de reden waarom je ergens op gaat stemmen. Dat is de hele kern van je kruisje op het biljet. Denk dat jij dat niet snapt dan op een of andere manier. Dan kan je net zo goed je ogen dicht doen en ergens maar krassen als jij er zo over denkt.
Welke sociale regeringen bedoel je ?quote:Op woensdag 7 september 2016 10:41 schreef NgInE het volgende:
Toch als ik kijk naar omliggende landen dan zijn het vooral de sociale regeringen die het goed doen. Wat doen zij wat wij niet doen?
Welke inkomensongelijkheid ?quote:Ik vind trouwens dat er eerst maar iets aan de inkomensongelijkheid gedaan moet worden voordat er weer met belastingen geklooid gaat worden. Dat is namelijk veel schadelijker voor de economie.
1500 euro. Ik ga er vanmiddag weer naar toe dus zou het zo onderhand moeten weten. Daarnaast heeft hij dus alle tijd om vrolijk zwart te werken, beetje bijles geven en dat soort dingen waardoor hij ruim 300 per maand extra binnen harkt. Beetje aanrommelen met een studie, lekker op vakantie een paar keer per jaar. Kan allemaal in Nederland.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit is gewoonweg niet waar. Tenzij je een alleenstaande Bijstandsmoeder bent met 3 kinderen met tal van toeslagen (die je ook krijgt als je werkt).
Ja, we gooien er gewoon een paar karikaturen of extreme gevallen in om aan de hand daarvan de discussie over mensen in de bijstand te voeren.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:18 schreef Harlon het volgende:
[..]
1500 euro. Ik ga er vanmiddag weer naar toe dus zou het zo onderhand moeten weten. Daarnaast heeft hij dus alle tijd om vrolijk zwart te werken, beetje bijles geven en dat soort dingen waardoor hij ruim 300 per maand extra binnen harkt. Beetje aanrommelen met een studie, lekker op vakantie een paar keer per jaar. Kan allemaal in Nederland.
Helemaal mee eens. Daarom geef ik dat geld van die erfenis zelf wel uit zodat het ook echt in de samenleving terecht komt en niet op gaat aan een kansloze verhuizing tussen brussel en straatsburg bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan je volgen maar stel, stel je eens voor dat jij dat geld niet echt nodig hebt....omdat je zelf voorzienend bent cq. je eigen kansen (waar) kan maken.
Wat is er dan mis dat het geld wat je moeder nalaat ten goede komt van de samenleving ?
Ik ga uit van een wisselwerking. Jij/je ouders 'maken' zelf hun vermogen en kunnen dat o.a. doen omdat ze indirect daartoe de gelegenheid hebben (gehad, gekregen).
Het blijft mij verbazen dat onvermogenden, zich zo sterk maken dat grote vermogens-erving buiten beeld (kunnen) blijven van elke vorm aan belastingheffing. Dat je een deel van een (flinke) erfenis als onverdeeld "gelukje" belastingvrij kan behouden, lijkt mij geen groot probleem.
We hebben de discussies vaker gehad. Het valt te "benijden" dat je ouders/familie hebt die voor jou willen werken. Zelf denk ik dat het beter is, voor het eigen gemoed, dat het "gezonder" is dat je je eigen verdiensten maakt.
quote:Op woensdag 7 september 2016 12:11 schreef Pharmacist het volgende:
Het grote probleem met erfbelasting is natuurlijk dat dit vooral de middenklasse treft. De echt rijke mensen kunnen gewoon slimme accountants inhuren en alles ontwijken. Bijv door hun onroerend goed op naam van een bedrijf te zetten en hun geld uit Nld weg te sluizen. De betekent natuurlijk niet per se dat het idee van erfbelasting verkeerd is, maar IMHO vergroot de implementatie ongelijkheid.
Geen karikatuur, hij krijgt gewoon bijna 1500 per maand van de overheid, daar zit niets anders bij in. Is puur de uitkering plus allerlei toeslagen die je allemaal kan krijgen.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, we gooien er gewoon een paar karikaturen of extreme gevallen in om aan de hand daarvan de discussie over mensen in de bijstand te voeren.
Mooi voorbeeld.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jouw argument dat al belasting is betaald is toch duidelijk onjuist ook bij de inkomstenbelasting. Het loon van de automonteur zit ook gewoon in de rekening die je betaalt ook daar is al belasting over het geld betaald als die monteur zijn bruto loon krijgt en belasting moet gaan betalen.
Dat geldt voor erg veel belastingen. Gelijktijdig heb je ook bij de erfbelasting een vrijstelling waar juist de lagere vermogens van profiteren en voor het erven van ondernemingen heb je de bedrijfsopvolgingsregeling.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:11 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het grote probleem met erfbelasting is natuurlijk dat dit vooral de middenklasse treft. De echt rijke mensen kunnen gewoon slimme accountants inhuren en alles ontwijken. Bijv door hun onroerend goed op naam van een bedrijf te zetten en hun geld uit Nld weg te sluizen. De betekent natuurlijk niet per se dat het idee van erfbelasting verkeerd is, maar IMHO vergroot de implementatie ongelijkheid.
Zo goed als elk Scandinavisch land heeft op dit moment een sociaal democratische meerderheid. Zoals je misschien wel weet hebben deze landen relatief weinig last van de crisis gehad, terwijl Nederland nog steeds aan het herstellen is.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Welke sociale regeringen bedoel je ?
Zie deze:quote:
Valt me wel vaker op bij die user, het is vrij schandelijk dat daar niks aan gedaan wordt.quote:
Ja, het gaat fantastisch in Zwedenquote:Op woensdag 7 september 2016 12:26 schreef NgInE het volgende:
Zo goed als elk Scandinavisch land heeft op dit moment een sociaal democratische meerderheid.
Waar bestaat die 1500 euro uit dan?quote:Op woensdag 7 september 2016 12:22 schreef Harlon het volgende:
[..]
Geen karikatuur, hij krijgt gewoon bijna 1500 per maand van de overheid, daar zit niets anders bij in. Is puur de uitkering plus allerlei toeslagen die je allemaal kan krijgen.
Niet erg relevant voor dit topic lijkt mij. Maar je hebt wel gelijk; het is al weer relatief lang geleden sinds er een vluchtelingen/integratie/islam topic is geopend.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:29 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, het gaat fantastisch in Zweden![]()
http://www.thelocal.no/20(...)-cant-be-like-sweden
He, jij haalde de sociale partijen erbij, ik niet.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:32 schreef NgInE het volgende:
Niet erg relevant voor dit topic lijkt mij. Maar je hebt wel gelijk; het is al weer relatief lang geleden dat er een vluchtelingenmigranten/integratie/islam topic is geopend.
Ik snap je punt niet.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:33 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
He, jij haalde de sociale partijen erbij, ik niet.
Huurtoeslag max 300 euro, of net iets meerquote:Op woensdag 7 september 2016 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar bestaat die 1500 euro uit dan?
Dat is nog steeds geen 1500 euro...quote:Op woensdag 7 september 2016 12:34 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Huurtoelsag max 300 euro, of net iets meer
Zorgtoeslag max 82 euro
Uitkering 950 euro
Kwijtschelding gemeentelijke belastingen, scheelt je weer geld.
En wat ik nog vergeet.
Hiermee geef je al aan dat je voor de rest niets meer weet.quote:
Helemaal mee eens. Ik ben ook niet gevoelig voor zulke verkiezingsretoriek. Ik houd niet van 'breekpunten' of van beloftes dat iedereen erop vooruit gaat. Verkiezingsprogramma van de VVD was trouwens een stuk genuanceerder.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, er spelen meerdere factoren een rol bij het bepalen op welke partij ik ga stemmen. In de eerste plaats kijk ik naar waar de partij in kwestie voor staat. Hoewel standpunten altijd kunnen veranderen, is er bij elke partij wel een rode lijn te ontdekken. In het geval van de VVD is dat het streven naar een kleinere overheid en lagere belastingen. Dat zijn de fundamenten waar deze partij op is gebouwd.
Afhankelijk van de tijdsgeest worden er elementen aan het programma toegevoegd die nu spelen. Je kijkt dan naar in hoeverre je het eens bent met die punten. Verkiezingsbeloftes kunnen dan ook aan bod komen, maar als een lijsttrekker in campagnetijd mooie beloftes doet, dan kies ik er meestal voor om die te negeren. Sowieso hebben verkiezingsbeloftes geen enkele waarde in Nederland coalitieland.
Tot slot kijk ik naar de persoon op wie ik ga stemmen. Soms is dat een Kamerlid van wie ik onder de indruk ben en in andere gevallen is een politiek leider van wie ik vindt dat hij of zij premier-materiaal is. Ik vind dat Rutte het de afgelopen jaren prima heeft gedaan en ik heb daarom wel trek in een Rutte III.
Ik spreek liever over groep omdat klasse iets onderscheidend/verhevens heeft wat andere indelingen uitsluit. Poltiek partijen doen dat helaas vaak wanneer ze wijzen naar "armen"en "rijken"quote:Op woensdag 7 september 2016 12:26 schreef NgInE het volgende:
De middenklasse is veels te klein geworden, erg slecht voor de economie.
Laat maar eens een berekening zien dan.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:54 schreef Grems het volgende:
[..]
Ruimschoots voldoende om rond te komen, kan gerust 200-300 minder.
Eeuh nee, het verschilt ook in wat voor regio iemand woont.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hiermee geef je al aan dat je voor de rest niets meer weet.![]()
Je vergeet niets, je hebt alles al opgenoemd.
Meer dan ¤300 huurtoeslag lijkt me ook erg zeldzaam. Het zal tussen de ¤200 en ¤300 liggen.
En er zijn ook flink wat mensen die geen recht hebben op ¤900, maar die een flinke tijd eerst ongeveer ¤700 krijgen.
Kom je makkelijk aan, als je alles zou aanvragen.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen 1500 euro...
Wat nee?quote:Op woensdag 7 september 2016 12:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Eeuh nee, het verschilt ook in wat voor regio iemand woont.
Je hebt ook nog kinderbijslag, bijzondere bijstand en weet ik veel wat voor regelingen.
Daarom willen veel mensen ook niet werken, het loont gewoon om uitkering te trekken.
Zoals wat?quote:Op woensdag 7 september 2016 12:53 schreef BoneThugss het volgende:
Kom je makkelijk aan, als je alles zou aanvragen.
Een alleenstaande met een Bijstandsuitkering kan inclusief toeslagen nooit op 1500 euro netto per maand uitkomen, on-mo-ge-lijk. Dus of deze persoon krijgt een andere uitkering, heeft neveninkomsten, zit op te scheppen, of jij zuigt het één en ander uit je duim.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:18 schreef Harlon het volgende:
[..]
1500 euro. Ik ga er vanmiddag weer naar toe dus zou het zo onderhand moeten weten. Daarnaast heeft hij dus alle tijd om vrolijk zwart te werken, beetje bijles geven en dat soort dingen waardoor hij ruim 300 per maand extra binnen harkt. Beetje aanrommelen met een studie, lekker op vakantie een paar keer per jaar. Kan allemaal in Nederland.
Gwn nee.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat nee?
En ik heb het over een alleenstaande, niet iemand met kinderen.
Ja dan moet je dat zeggen.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:55 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Gwn nee.
Er zijn veel meer regelingen en uitkeringen dan ik benoemde.
Wahjong 980 euroquote:Op woensdag 7 september 2016 12:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zoals wat?
Bijzondere bijstand is er al bijna niet meer. En zo'n koopkrachtvergoeding krijg je eenmaal per jaar volgens mij.
Ooh zo.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dan moet je dat zeggen.
Ik dacht dat je het over bijstand had. En over de bijstand klopt je hele verhaal dus niet.
Hij zuigt het volgens mij uit zijn duim. Heeft ook weinig zin om het er nog over te hebben. De meeste mensen hier zijn blijkbaar overtuigd dat iemand in de bijstand een Audi voor de deur heeft, en marmeren vloeren in zijn huurwoning heeft liggen.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een alleenstaande met een Bijstandsuitkering kan inclusief toeslagen nooit op 1500 euro netto per maand uitkomen, on-mo-ge-lijk. Dus of deze persoon krijgt een andere uitkering, heeft neveninkomsten, zit op te scheppen, of jij zuigt het één en ander uit je duim.
Als de persoon maximale huurtoeslag krijgt dan komt die persoon richting de 1350 euro per maand inderdaad (want een Bijstandsuitkering is geen 950 maar 930 euro per maand), maar dat is nog lang geen 1500 euro.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:34 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Huurtoeslag max 300 euro, of net iets meer
Zorgtoeslag max 82 euro
Uitkering 950 euro
Kwijtschelding gemeentelijke belastingen, scheelt je weer geld.
En wat ik nog vergeet.
Alles aanvragen? Welke regelingen kan een alleenstaande aanspraak op maken dan om aan die 1500 netto te komen?quote:Op woensdag 7 september 2016 12:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Kom je makkelijk aan, als je alles zou aanvragen.
En wederom kom je niet op je ¤1500 uit.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:57 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wahjong 980 euro
Zorgtoeslag 82 euro
Huurtoeslag 250 euro
Geld dat je bespaart door geen maatschappelijke belastingen te hoeven betalen: 100 euro.
Tikt lekker aan zo.
Neuh, maar vindt je het dan gek dat mensen niet willen werken.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij zuigt het volgens mij uit zijn duim. Heeft ook weinig zin om het er nog over te hebben. De meeste mensen hier zijn blijkbaar overtuigd dat iemand in de bijstand een Audi voor de deur heeft, en marmeren vloeren in zijn huurwoning heeft liggen.
Dan heb jij (en ook ik) een redelijk inzicht in hoe het werkt. Het is triest dat je een soort realistisch waarheidsfilter moet toepassen.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:45 schreef skrn het volgende:
Terug naar het maken van beloftes: was het chique van Mark Rutte? Nee, dat absoluut niet. Maar ik had echt geen moment de indruk dat er nooit meer 1 cent naar Griekenland zou gaan.
1350 netto, dan nog wat je niet hoeft te betalen, kan je wat mij betreft best als inkomen zien.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als de persoon maximale huurtoeslag krijgt dan komt die persoon richting de 1350 euro per maand inderdaad (want een Bijstandsuitkering is geen 950 maar 930 euro per maand), maar dat is nog lang geen 1500 euro.
Kwijtschelding gemeentelijke heffingen is overigens geen inkomen, maar een ontheffing om iets te moeten betalen natuurlijk.
Bijzondere Bijstand is als algemene voorziening zo goed als afgeschaft (je krijgt dit niet meer te pas en te onpas, ook niet meer voor een kapotte wasmachine of televisie in de meeste gevallen).
Zie boven.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alles aanvragen? Welke regelingen kan een alleenstaande aanspraak op maken dan om aan die 1500 netto te komen?
Het lijkt er toch echt op dat die 1500 euro verzonnen onzin is.
Nee, daarom moet er een manier gevonden worden om het minimumloon te verhogen. Of de kosten van levensonderhoud te verlagen, zodat de uitkeringen mee verlaagt kunnen worden.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:00 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Neuh, maar vindt je het dan gek dat mensen niet willen werken.
Dat is toch een verschil van 150 euro. Wat eigenlijk gewoon besteedbaar inkomen is. En als je uitgaat van de maximale huurtoeslag betaal je ook redelijk wat huur, zeg 650 euro.quote:
Van mij hoef je ze niet te verlagen, ik geef alleen aan dat een alleenstaande zoveel vangt, dat werken niet meer loont.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee, daarom moet er een manier gevonden worden om het minimumloon te verhogen. Of de kosten van levensonderhoud te verlagen, zodat de uitkeringen mee verlaagt kunnen worden.
Uitkeringen nu verlagen lost niets op. Mensen komen in schulden terecht, en veel zullen daarom de criminaliteit in gaan.
Als je denkt dat leven van een uitkering vrijheid - blijheid is wel ja.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:01 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
1350 netto, dan nog wat je niet hoeft te betalen, kan je wat mij betreft best als inkomen zien.
1450 euro op 50 euro geen 1500.
Ik verdien meer, maar op deze manier zou ik ook niet gaan werken.
Plus extra geld voor sporten, xtje naar de bios.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is toch een verschil van 150 euro. Wat eigenlijk gewoon besteedbaar inkomen is. En als je uitgaat van de maximale huurtoeslag betaal je ook redelijk wat huur, zeg 650 euro.
Dan houd je na de vaste lasten niet zo heel veel meer over. In ieder geval zeker niet genoeg om "een paar keer per jaar op vakantie te gaan". Ik zou het knap vinden als je met bijstand überhaupt al leuk op vakantie kan, anders dan ergens in een tentje te creperen.
Geld voor 'sociale shit', kwijtscheldingen.quote:
Welke regelingen heb je het dan over?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Geld voor 'sociale shit', kwijtscheldingen.
Is veel meer dan die 150 euro.
hele dag geen zak hoeven doen, beetje in de wahjong chillen. Gratis huis, een keer iemand helpen verhuizen voor 100 euro.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je denkt dat leven van een uitkering vrijheid - blijheid is wel ja.
Overigens scheelt kwijtschelding gemeentelijke heffingen over het algemeen geen 100 euro per maand, althans niet in de gemeenten waar ik woon / heb gewoond.
Extra geld voor sporten is alleen voor kinderen weggelegd. Niet voor een willekeurige minima die toevallig zin heeft om te sporten.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:04 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Van mij hoef je ze niet te verlagen, ik geef alleen aan dat een alleenstaande zoveel vangt, dat werken niet meer loont.
Extra geld voor sporten enzo kan je er ook nog bij rekenen.
Ik vind dat je dat gewoon als inkomen kan zien, die persoon was het namelijk anders gwn kwijt geweest.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke regelingen heb je het dan over?
En kwijtschelding is geen inkomen. Als iemand geen 150 euro hoeft te betalen aan belastingen is dat geen geld wat hij of zij kan besteden. Het wordt alleen niet van het inkomen afgetrokken.
Als jou dat leuk lijkt om dag in dag uit geen zak te hoeven doen, be my guest.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:08 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
hele dag geen zak hoeven doen, beetje in de wahjong chillen. Gratis huis, een keer iemand helpen verhuizen voor 100 euro.
De horror!
Werken loont zeker niet altijd, complete onzin.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Extra geld voor sporten is alleen voor kinderen weggelegd. Niet voor een willekeurige minima die toevallig zin heeft om te sporten.
baseer je eens op de goede feiten joh.
Overigens loont werken natuurlijk altijd. Sowieso omdat je altijd meer geld ontvangt dan in een uitkering, maar vooral omdat ik werkelijk denk dat vrijwel niemand voor z'n plezier thuiszit (dat lijkt me een ramp voor eeuwig thuiszitten), en de meeste mensen gewoon iets van hun leven willen maken. Met een baan ontwikkel je jezelf en doe je sociale contacten op. Dus werken loont altijd.
Ik ontken overigens niet dat er mensen bestaan die niet willen werken, maar me dunkt dat dat ook vaak te maken heeft met psychische klachten.
Ga je nou nog vertellen op welke regelingen iemand in de bijstand aanspraak kan maken wat extra besteedbaar inkomen op levert?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:09 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat gewoon als inkomen kan zien, die persoon was het namelijk anders gwn kwijt geweest.
Met gratis gekregen geld, dat maakt de woning dus 'gratis'.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als jou dat leuk lijkt om dag in dag uit geen zak te hoeven doen, be my guest.
Overigens heeft niemand een gratis huis hé. Ook al krijgt iemand huurtoeslag, over het algemeen moet iemand gewoon 60% van de huur zelf betalen.
Dat heb ik hierboven al gedaan.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga je nou nog vertellen op welke regelingen iemand in de bijstand aanspraak kan maken wat extra besteedbaar inkomen op levert?
En nee, als iemand geen 150 euro hoeft te betalen betekent dat niet dat diegene 150 euro extra te besteden heeft...
Natuurlijk loont werken altijd, maar je gaat niet inhoudelijk in op mijn post.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Werken loont zeker niet altijd, complete onzin.
En elke persoon die niet wil werken weg zetten als GGZ patiënt is ook niet echt handig.
Dit ja.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ontken overigens niet dat er mensen bestaan die niet willen werken, maar me dunkt dat dat ook vaak te maken heeft met psychische klachten.
Lijkt mij zwaar kut. Van zo'n bijstandje word je immers ook niet bepaald vrolijk.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:11 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Met gratis gekregen geld, dat maakt de woning dus 'gratis'.
Zou het niet erg vinden om de hele dag zelf in te delen nee.
Ach, iedereen kan zo weer de stokpaardjes van stal halen. Wellus-nietus, links-rechts, grootkapitaal-arbeider, enz.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
A4'tjes zijn in de mode tegenwoordig en daarna lul je overal punt aan.
Je krijgt alleen geen 1500 euro aan inkomen, maar maximaal 1350 euro. Dat je in de bijstand zit en voor bepaalde belastingen vrijgesteld wordt betekent niet dat je 150 euro meer te besteden hebt.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat heb ik hierboven al gedaan.
Als ik 1500 uitkering krijg, waarvan ik 150 euro aan de gemeente moet betalen en dat wordt kwijt gescholden, heb ik wel degelijk meer inkomen.
Ja oke, maar als je werkeloos bent, kun je ook voldoening uit dingen halen en heb je meer tijd voor sociale contacten.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Natuurlijk loont werken altijd, maar je gaat niet inhoudelijk in op mijn post.
1. Werken levert altijd meer op dan een Bijstandsuitkering (tenzij zwart werk in een uitkering).
2. Werken levert voldoening op
3. Werken levert zelfontwikkeling op
4. Werken levert sociale contacten op.
Werken levert dus altijd meer op dan thuiszitten. Alleen niet alleen puur in financiële zin (dat is bij een minimumloon soms maar 200 euro meer dan een Bijstandsuitkering).
In welke gemeenten heb je voor 150 euro per maand aan gemeentelijke heffingen? Misschien komt het doordat ik alleenstaande ben hoor en woon ik in de juiste gemeenten, maar ik heb - uit m'n hoofd - nooit meer dan omgerekend 30 euro per maand aan gemeentelijke heffingen hoeven betalen, en daar zit dan ook afvalstoffenheffing bij, die uitkeringsgerechtigden sowieso wel altijd moeten blijven betalen.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat heb ik hierboven al gedaan.
Als ik 1500 uitkering krijg, waarvan ik 150 euro aan de gemeente moet betalen en dat wordt kwijt gescholden, heb ik wel degelijk meer inkomen.
Genoeg mensen wel, bietje zwart bijklussen.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij zwaar kut. Van zo'n bijstandje word je immers ook niet bepaald vrolijk.
Amsterdam onder andere.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In welke gemeenten heb je voor 150 euro per maand aan gemeentelijke heffingen? Misschien komt het doordat ik alleenstaande ben hoor en woon ik in de juiste gemeenten, maar ik heb - uit m'n hoofd - nooit meer dan omgerekend 30 euro per maand aan gemeentelijke heffingen hoeven betalen, en daar zit dan ook afvalstoffenheffing bij, die uitkeringsgerechtigden sowieso wel altijd moeten blijven betalen.
Nou ja, je blijft natuurlijk niet je hele carrière op dat minimumloontje hangen, maar het kleine verschil aan het begin zorgt er wel voor dat veel mensen die eerste stap niet willen maken denk ik.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:14 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja oke, maar als je werkeloos bent, kun je ook voeldoening uit dingen halen en heb je meer tijd voor sociale contacten.
Als het maar 200 euro verschil is en je moet dan nog meer gaan betalen, waarom dan werken?
Je weet toch dat een uitkering wordt gestopt als de gemeente er achter komt dat je zwart werkt? In veel gemeentes krijg je ook nog een flinke boete erbij als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Genoeg mensen wel, bietje zwart bijklussen.
Precies.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:16 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou ja, je blijft natuurlijk niet je hele carrière op dat minimumloontje hangen, maar het kleine verschil aan het begin zorgt er wel voor dat veel mensen die eerste stap niet willen maken denk ik.
Wie gaat je nou pakken?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je weet toch dat een uitkering wordt gestopt als de gemeente er achter komt dat je zwart werkt? In veel gemeentes krijg je ook nog een flinke boete erbij als ik me niet vergis.
Bron?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je krijgt alleen geen 1500 euro aan inkomen, maar maximaal 1350 euro.
Vriendendienst mag dus niet meer.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:18 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wie gaat je nou pakken?
Gwn zeggen dat het een vriendendienst was.
Het verschil is in de praktijk natuurlijk minder dan die EUR 200.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Werken levert dus altijd meer op dan thuiszitten. Alleen niet alleen puur in financiële zin (dat is bij een minimumloon soms maar 200 euro meer dan een Bijstandsuitkering).
Kan. Ik zoek liever gewoon een normale baan. Maar goed, ik heb dan ook plezier in m'n werk.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Genoeg mensen wel, bietje zwart bijklussen.
Precies, ik denk dat dat wel voor de meeste mensen geldt.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan. Ik zoek liever gewoon een normale baan. Maar goed, ik heb dan ook plezier in m'n werk.
Reiskosten krijg je over het algemeen (deels) vergoed.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:22 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het verschil is in de praktijk natuurlijk minder dan die EUR 200.
Werk brengt kosten met zich mee, met name reiskosten maar ook eten/drinken (e.g. starbucks, Costa, Pret a manger, kantine) ipv cheap supermarkt eten.
Oke, gefeliciteerd. Feit blijft dat het verschil veel te klein is.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan. Ik zoek liever gewoon een normale baan. Maar goed, ik heb dan ook plezier in m'n werk.
Gebeurt zelden, maar daar is indd ruimte voor verbetering.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vriendendienst mag dus niet meer.
Laatst een bericht gelezen dat een grootouder oppaste op een kleinkind. Die kreeg van de gemeente een boete om dat dat werken was.
En wie gaat je pakken? Je hebt bijvoorbeeld de sociale recherche, al weet ik niet hoelang en hoe veel mensen ze in de gaten houden.
Zegt de grootste jankerd.quote:
Maar hoe weet jij nou dat dat zelden gebeurt?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:27 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Gebeurt zelden, maar daar is indd ruimte voor verbetering.
In mijn gemeente zelden, valt gewoon op te zoeken per gemeente.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar hoe weet jij nou dat dat zelden gebeurt?![]()
En ja, mensen die frauderen moeten aangepakt worden. Al vind ik duizenden euro's boete weer wat te veel van het goede.
Tis ook gwn een kutpartij, maarja welke partij niet.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:32 schreef naiipajiiau het volgende:
GroenLinks is dus van mening dat mensen die al vanaf hun schoolcarrière hard werken, veel uren per week maken een mooie investering hebben gemaakt in een huis en hun geld niet zodanig over de balk smijten dat ze kunnen sparen dat maar moeten inleveren?
En iemand die bergen schulden heeft maar wel weer een nieuw GSM abonnement gaat afsluiten, met *kuch* gratis toestel. Zijn TV ook huurt voor een x bedrag per maand omdat "de oude geen netflix aankon" en een hond aanschaft voor kleine Priscilla en Joshua die ook een x bedrag per maand kost die moet nog meer toeslagen krijgen?
Hoe willen ze dat verkopen...
Ze zijn van mening dat mensen die werken meer moeten overhouden en mensen die inkomen hebben uit vermogen wat meer belasting mogen betalen. Dat is gewoon verstandig beleid want het zorgt dat economische activiteit die goed is voor onze maatschappij beter wordt beloond.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:32 schreef naiipajiiau het volgende:
GroenLinks is dus van mening dat mensen die al vanaf hun schoolcarrière hard werken, veel uren per week maken een mooie investering hebben gemaakt in een huis en hun geld niet zodanig over de balk smijten dat ze kunnen sparen dat maar moeten inleveren?
En iemand die bergen schulden heeft maar wel weer een nieuw GSM abonnement gaat afsluiten, met *kuch* gratis toestel. Zijn TV ook huurt voor een x bedrag per maand omdat "de oude geen netflix aankon" en een hond aanschaft voor kleine Priscilla en Joshua die ook een x bedrag per maand kost die moet nog meer toeslagen krijgen?
Hoe willen ze dat verkopen?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:32 schreef naiipajiiau het volgende:
Zo zwart wit kan het wel degelijk liggen sure zijn er meer grijze gebieden of mensen die niet door eigen schuld schulden opbouwen. Ik weet niet of jij misschien mensen in je omgeving kent met schulden? Nou ik wel en dat gaat soms echt zo. "Ja maar ik verdien toch ook wel eens ooit iets leuks?" Ja daar heb je gelijk in maar je moet ook realistisch zijn. Maar als je een sneue parttime baan hebt van 4 uur per week en niet meer wilt werken ondanks de mogelijkheid (want ze wil elke dag overdag lekker kunnen wandelen 2,5 uur midden op de dag, ja serieus ik ken er zo 1) dus plan daar maar eens een baan omheen. Maar wel enkele tienduizenden euro's schulden hebt. Waarvan al bergen is "kwijtgescholden". Als je dat zo moet aanzien jaar na jaar en ze dan loopt te zeuren over dat ze ergens geen geld voor heeft. Maar wel wandelschoenen koopt voor 300 euro als er weer wat geld binnen is. Dan moet je echt eens prioriteiten stellen. En zo ken ik er al twee. Bodemloze putten zijn het.. En ze hebben het vaak ook al verprutst bij schuld hulp instanties terwijl ze dan echt aan het handje worden genomen. Rijden rond met onverzekerde auto's (leuk bij aanrijdingen) en ga zo maar door en door...quote:Op woensdag 7 september 2016 13:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat verkopen?
Simpelweg omdat de wereld niet uit debiele ongenuanceerde tegenstellinkjes bestaat zoals de jouwe.
Want zo zwart - wit ligt het in werkelijkheid vrijwel nooit.
Kan.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:26 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Oke, gefeliciteerd. Feit blijft dat het verschil veel te klein is.
Dergelijke mensen moeten een bewindvoerder. Maar dat is een ander probleem.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:55 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Zo zwart wit kan het wel degelijk liggen sure zijn er meer grijze gebieden of mensen die niet door eigen schuld schulden opbouwen. Ik weet niet of jij misschien mensen in je omgeving kent met schulden? Nou ik wel en dat gaat soms echt zo. "Ja maar ik verdien toch ook wel eens ooit iets leuks?" Ja daar heb je gelijk in maar je moet ook realistisch zijn. Maar als je een sneue parttime baan hebt van 4 uur per week en niet meer wilt werken ondanks de mogelijkheid (want ze wil elke dag overdag lekker kunnen wandelen 2,5 uur midden op de dag, ja serieus ik ken er zo 1) dus plan daar maar eens een baan omheen. Maar wel enkele tienduizenden euro's schulden hebt. Waarvan al bergen is "kwijtgescholden". Als je dat zo moet aanzien jaar na jaar en ze dan loopt te zeuren over dat ze ergens geen geld voor heeft. Maar wel wandelschoenen koopt voor 300 euro als er weer wat geld binnen is. Dan moet je echt eens prioriteiten stellen. En zo ken ik er al twee. Bodemloze putten zijn het.. En ze hebben het vaak ook al verprutst bij schuld hulp instanties terwijl ze dan echt aan het handje worden genomen. Rijden rond met onverzekerde auto's (leuk bij aanrijdingen) en ga zo maar door en door...
970 bijstand, dan de toeslagen zoals huurtoeslag, zorgtoeslag en dan nog de 300 euro bruto die je mag bijverdienen voordat er verrekent word. huurtoeslag en zorgtoeslag samen zijn bijna 300 euro.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een alleenstaande met een Bijstandsuitkering kan inclusief toeslagen nooit op 1500 euro netto per maand uitkomen, on-mo-ge-lijk. Dus of deze persoon krijgt een andere uitkering, heeft neveninkomsten, zit op te scheppen, of jij zuigt het één en ander uit je duim.
Bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag en daarnaast mag je tot 300 euro bruto bijverdienen voordat er wordt verrekent. Bij elkaar komt hij dan op bijna 1500 euro netto per maand.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar bestaat die 1500 euro uit dan?
Dat hoor je mij ook niet zeggen, ik heb nergens gepleit voor verlagingen.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan.
Maar als je, zoals jij naar eigen zeggen zou doen, 'lekker zwart bij gaat klussen', dan maakt het geen reet uit of die uitkering een paar honderd euro lager wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |