Verkiezingsbeloftes zijn de reden waarom je ergens op gaat stemmen. Dat is de hele kern van je kruisje op het biljet. Denk dat jij dat niet snapt dan op een of andere manier. Dan kan je net zo goed je ogen dicht doen en ergens maar krassen als jij er zo over denkt.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij veel waarde hecht aan verkiezingsbeloftes, dan ligt dat toch echt aan jou. Ik stond niet te klappen toen Rutte de werkende Nederlander duizend euro beloofde. Dat de belasting uiteindelijk toch is verlaagd, waardoor ik mijn nettoloon zag stijgen, is een leuke meevaller. Hartelijk bedankt, kabinet. En dat er meer geld naar Griekenland zou gaan, zagen we allemaal wel aankomen.
douche, turd idd. Kiezen voor het minst slechte.quote:Rutte heeft ons land naar mijn idee prima door de crisis geloodst. We zijn er zonder al teveel kleerscheuren uitgekomen, en de weg omhoog lijkt weer gevonden.
Wat ook meespeelt, is dat Rutte geen opvolger heeft. Want wie moet anders premier worden? Pechtold? Buma? Wilders? Klaver? Hoepel toch heel gauw op.
Ruimschoots voldoende om rond te komen, kan gerust 200-300 minder.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een alleenstaande komt met alle toeslagen hooguit op ongeveer 1340 euro netto.
huh? Ik krijg geen zorgtoeslag hoor terwijl ik werk. Om maar even wat te noemen.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit is gewoonweg niet waar. Tenzij je een alleenstaande Bijstandsmoeder bent met 3 kinderen met tal van toeslagen (die je ook krijgt als je werkt).
Door de commies van gl, sp en pvda niet. Dan ben je een vieze rijke ego stinker die maar eens moet delen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Modaal wordt over het algemeen als een middeninkomen gezien.
quote:Op woensdag 7 september 2016 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
huh? Ik krijg geen zorgtoeslag hoor terwijl ik werk. Om maar even wat te noemen.
Als ik kijk naar de verdeling van de inkomens over de verschillende 10% groepen dan is de verhouding wel scheef. Vooral de top 10% verdient erg veel.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:17 schreef Harlon het volgende:
In nederland zit je met uitkering + toeslagen en alles wat je los kan peuteren bij de overheid op zo'n absurd hoog inkomen dat het over het algemeen geen zin heeft om te gaan werken tenzij je rond de 1700 netto gaat verdienen. En dan nog wil dit soort volk meer gaan nivelleren. Sommige mensen hebben het gewoon echt niet begrepen.
Dat is goede data ja. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je die top 10% verder uitsplit. Voor zover ik weet zijn er in veel Westerse landen extreme verschillen ook binnen die top 10%.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:57 schreef Wespensteek het volgende:
De groep mensen met het hoogste 10% inkomens verdienen 22,8% van het totale inkomen in Nederland, de groep met de laagste 10% inkomens krijgt 2,7% van het totale inkomen. En 60% van de huishoudens zit in een groep die dus minder krijgt dan 10%.
Daar zullen zeker grote verschillen in zitten.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:01 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is goede data ja. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je die top 10% verder uitsplit. Voor zover ik weet zijn er in veel Westerse landen extreme verschillen ook binnen die top 10%.
Kan je volgen maar stel, stel je eens voor dat jij dat geld niet echt nodig hebt....omdat je zelf voorzienend bent cq. je eigen kansen (waar) kan maken.quote:Op woensdag 7 september 2016 08:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Nu heb ik een moeder die moet rondkomen van een AOW'tje, maar ik ben toch faliekant tegen de erfbelasting.
Mensen werken hun hele leven hard, om hun kinderen een goede start (nee geen blue band) te geven, kan het voor 20 % of zo, naar de staat.
Het grote probleem met erfbelasting is natuurlijk dat dit vooral de middenklasse treft. De echt rijke mensen kunnen gewoon slimme accountants inhuren en alles ontwijken. Bijv door hun onroerend goed op naam van een bedrijf te zetten en hun geld uit Nld weg te sluizen. De betekent natuurlijk niet per se dat het idee van erfbelasting verkeerd is, maar IMHO vergroot de implementatie ongelijkheid.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan je volgen maar stel, stel je eens voor dat jij dat geld niet echt nodig hebt....omdat je zelf voorzienend bent cq. je eigen kansen (waar) kan maken.
Wat is er dan mis dat het geld wat je moeder nalaat ten goede komt van de samenleving ?
Ik ga uit van een wisselwerking. Jij/je ouders 'maken' zelf hun vermogen en kunnen dat o.a. doen omdat ze indirect daartoe de gelegenheid hebben (gehad, gekregen).
Het blijft mij verbazen dat onvermogenden, zich zo sterk maken dat grote vermogens-erving buiten beeld (kunnen) blijven van elke vorm aan belastingheffing. Dat je een deel van een (flinke) erfenis als onverdeeld "gelukje" belastingvrij kan behouden, lijkt mij geen groot probleem.
We hebben de discussies vaker gehad. Het valt te "benijden" dat je ouders/familie hebt die voor jou willen werken. Zelf denk ik dat het beter is, voor het eigen gemoed, dat het "gezonder" is dat je je eigen verdiensten maakt.
Nee, er spelen meerdere factoren een rol bij het bepalen op welke partij ik ga stemmen. In de eerste plaats kijk ik naar waar de partij in kwestie voor staat. Hoewel standpunten altijd kunnen veranderen, is er bij elke partij wel een rode lijn te ontdekken. In het geval van de VVD is dat het streven naar een kleinere overheid en lagere belastingen. Dat zijn de fundamenten waar deze partij op is gebouwd.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verkiezingsbeloftes zijn de reden waarom je ergens op gaat stemmen. Dat is de hele kern van je kruisje op het biljet. Denk dat jij dat niet snapt dan op een of andere manier. Dan kan je net zo goed je ogen dicht doen en ergens maar krassen als jij er zo over denkt.
Welke sociale regeringen bedoel je ?quote:Op woensdag 7 september 2016 10:41 schreef NgInE het volgende:
Toch als ik kijk naar omliggende landen dan zijn het vooral de sociale regeringen die het goed doen. Wat doen zij wat wij niet doen?
Welke inkomensongelijkheid ?quote:Ik vind trouwens dat er eerst maar iets aan de inkomensongelijkheid gedaan moet worden voordat er weer met belastingen geklooid gaat worden. Dat is namelijk veel schadelijker voor de economie.
1500 euro. Ik ga er vanmiddag weer naar toe dus zou het zo onderhand moeten weten. Daarnaast heeft hij dus alle tijd om vrolijk zwart te werken, beetje bijles geven en dat soort dingen waardoor hij ruim 300 per maand extra binnen harkt. Beetje aanrommelen met een studie, lekker op vakantie een paar keer per jaar. Kan allemaal in Nederland.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit is gewoonweg niet waar. Tenzij je een alleenstaande Bijstandsmoeder bent met 3 kinderen met tal van toeslagen (die je ook krijgt als je werkt).
Ja, we gooien er gewoon een paar karikaturen of extreme gevallen in om aan de hand daarvan de discussie over mensen in de bijstand te voeren.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:18 schreef Harlon het volgende:
[..]
1500 euro. Ik ga er vanmiddag weer naar toe dus zou het zo onderhand moeten weten. Daarnaast heeft hij dus alle tijd om vrolijk zwart te werken, beetje bijles geven en dat soort dingen waardoor hij ruim 300 per maand extra binnen harkt. Beetje aanrommelen met een studie, lekker op vakantie een paar keer per jaar. Kan allemaal in Nederland.
Helemaal mee eens. Daarom geef ik dat geld van die erfenis zelf wel uit zodat het ook echt in de samenleving terecht komt en niet op gaat aan een kansloze verhuizing tussen brussel en straatsburg bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan je volgen maar stel, stel je eens voor dat jij dat geld niet echt nodig hebt....omdat je zelf voorzienend bent cq. je eigen kansen (waar) kan maken.
Wat is er dan mis dat het geld wat je moeder nalaat ten goede komt van de samenleving ?
Ik ga uit van een wisselwerking. Jij/je ouders 'maken' zelf hun vermogen en kunnen dat o.a. doen omdat ze indirect daartoe de gelegenheid hebben (gehad, gekregen).
Het blijft mij verbazen dat onvermogenden, zich zo sterk maken dat grote vermogens-erving buiten beeld (kunnen) blijven van elke vorm aan belastingheffing. Dat je een deel van een (flinke) erfenis als onverdeeld "gelukje" belastingvrij kan behouden, lijkt mij geen groot probleem.
We hebben de discussies vaker gehad. Het valt te "benijden" dat je ouders/familie hebt die voor jou willen werken. Zelf denk ik dat het beter is, voor het eigen gemoed, dat het "gezonder" is dat je je eigen verdiensten maakt.
quote:Op woensdag 7 september 2016 12:11 schreef Pharmacist het volgende:
Het grote probleem met erfbelasting is natuurlijk dat dit vooral de middenklasse treft. De echt rijke mensen kunnen gewoon slimme accountants inhuren en alles ontwijken. Bijv door hun onroerend goed op naam van een bedrijf te zetten en hun geld uit Nld weg te sluizen. De betekent natuurlijk niet per se dat het idee van erfbelasting verkeerd is, maar IMHO vergroot de implementatie ongelijkheid.
Geen karikatuur, hij krijgt gewoon bijna 1500 per maand van de overheid, daar zit niets anders bij in. Is puur de uitkering plus allerlei toeslagen die je allemaal kan krijgen.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, we gooien er gewoon een paar karikaturen of extreme gevallen in om aan de hand daarvan de discussie over mensen in de bijstand te voeren.
Mooi voorbeeld.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jouw argument dat al belasting is betaald is toch duidelijk onjuist ook bij de inkomstenbelasting. Het loon van de automonteur zit ook gewoon in de rekening die je betaalt ook daar is al belasting over het geld betaald als die monteur zijn bruto loon krijgt en belasting moet gaan betalen.
Dat geldt voor erg veel belastingen. Gelijktijdig heb je ook bij de erfbelasting een vrijstelling waar juist de lagere vermogens van profiteren en voor het erven van ondernemingen heb je de bedrijfsopvolgingsregeling.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:11 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het grote probleem met erfbelasting is natuurlijk dat dit vooral de middenklasse treft. De echt rijke mensen kunnen gewoon slimme accountants inhuren en alles ontwijken. Bijv door hun onroerend goed op naam van een bedrijf te zetten en hun geld uit Nld weg te sluizen. De betekent natuurlijk niet per se dat het idee van erfbelasting verkeerd is, maar IMHO vergroot de implementatie ongelijkheid.
Zo goed als elk Scandinavisch land heeft op dit moment een sociaal democratische meerderheid. Zoals je misschien wel weet hebben deze landen relatief weinig last van de crisis gehad, terwijl Nederland nog steeds aan het herstellen is.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:16 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Welke sociale regeringen bedoel je ?
Zie deze:quote:
Valt me wel vaker op bij die user, het is vrij schandelijk dat daar niks aan gedaan wordt.quote:
Ja, het gaat fantastisch in Zwedenquote:Op woensdag 7 september 2016 12:26 schreef NgInE het volgende:
Zo goed als elk Scandinavisch land heeft op dit moment een sociaal democratische meerderheid.
Waar bestaat die 1500 euro uit dan?quote:Op woensdag 7 september 2016 12:22 schreef Harlon het volgende:
[..]
Geen karikatuur, hij krijgt gewoon bijna 1500 per maand van de overheid, daar zit niets anders bij in. Is puur de uitkering plus allerlei toeslagen die je allemaal kan krijgen.
Niet erg relevant voor dit topic lijkt mij. Maar je hebt wel gelijk; het is al weer relatief lang geleden sinds er een vluchtelingen/integratie/islam topic is geopend.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:29 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, het gaat fantastisch in Zweden![]()
http://www.thelocal.no/20(...)-cant-be-like-sweden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |