abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2016 @ 17:35:17 #176
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165154932
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:31 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan?
Ik zeg niet dat het niet klopt, ik onderschrijf de visie van Kaas dat het op een trieste manier is opgeschreven. Leuk voor een weblog, niet voor een zelfbenoemde kwaliteitskrant.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 september 2016 @ 17:35:26 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165154938
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Contant geld in een oude sok geldt ook als vermogen dus als fraude jouw plan C is dan denk ik dat dat een vrij slecht plan is. Word je met fraude betrapt heb je helemaal een probleem.
Tenzij ze jouw huis overhoop halen, zal dit niet zo snel boven komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165154998
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Contant geld in een oude sok geldt ook als vermogen dus als fraude jouw plan C is dan denk ik dat dat een vrij slecht plan is. Word je met fraude betrapt heb je helemaal een probleem.
Uitgaande van het advies van advocaat-generaal Niessen en de toekomstplannen van het kabinet, zal contant zwart geld kosteloos aangegeven kunnen worden bij de Belastingdienst, aangezien contant geld geen enkel rendement oplevert en belastingheffing over een fictief rendement in dat geval altijd zal leiden tot aantasting van het eigendom. Door thuis of elders contant zwart geld te bewaren ontduikt men dus geen belasting, zodat ook er ook geen boete kan worden opgelegd of rente verschuldigd is. Betekent dit dat zwart contant geld altijd gratis en voor niets wit gewassen kan worden bij de Belastingdienst, door gebruik te maken van de inkeerregeling?

Niet als sprake is van pikzwart contant geld, dat wil zeggen contant geld dat niet alleen buiten het zicht van de fiscus is gehouden, maar bovendien verkregen door middel van criminele activiteiten zoals drugshandel en illegale prostitutie. Zolang echter aannemelijk kan worden gemaakt dat het contante zwarte geld een legale herkomst heeft, zou dat in principe met gesloten beurs en zonder strafoplegging bij de fiscus moeten kunnen worden gemeld. Op die manier kan de oude sok eindelijk in de was en is het geld keurig gewit!

https://www.nrc.nl/nieuws(...)aude-1600898-a919547
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165155082
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:37 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Uitgaande van het advies van advocaat-generaal Niessen en de toekomstplannen van het kabinet, zal contant zwart geld kosteloos aangegeven kunnen worden bij de Belastingdienst, aangezien contant geld geen enkel rendement oplevert en belastingheffing over een fictief rendement in dat geval altijd zal leiden tot aantasting van het eigendom. Door thuis of elders contant zwart geld te bewaren ontduikt men dus geen belasting, zodat ook er ook geen boete kan worden opgelegd of rente verschuldigd is. Betekent dit dat zwart contant geld altijd gratis en voor niets wit gewassen kan worden bij de Belastingdienst, door gebruik te maken van de inkeerregeling?

Niet als sprake is van pikzwart contant geld, dat wil zeggen contant geld dat niet alleen buiten het zicht van de fiscus is gehouden, maar bovendien verkregen door middel van criminele activiteiten zoals drugshandel en illegale prostitutie. Zolang echter aannemelijk kan worden gemaakt dat het contante zwarte geld een legale herkomst heeft, zou dat in principe met gesloten beurs en zonder strafoplegging bij de fiscus moeten kunnen worden gemeld. Op die manier kan de oude sok eindelijk in de was en is het geld keurig gewit!

https://www.nrc.nl/nieuws(...)aude-1600898-a919547
Dan moet ik aannemelijk maken dat ik geen mannelijke hoer ben. Dat kan op zich wel door middel van mijn uiterlijk *O* Appeltje eitje :7
pi_165155083
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet klopt, ik onderschrijf de visie van Kaas dat het op een trieste manier is opgeschreven. Leuk voor een weblog, niet voor een zelfbenoemde kwaliteitskrant.
Ooh zo, ja true.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165155126
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:40 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan moet ik aannemelijk maken dat ik geen mannelijke hoer ben. Dat kan op zich wel door middel van mijn uiterlijk *O* Appeltje eitje :7
Moet niet heel moeilijk zijn, moest lachen. _O-
pi_165155222
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:33 schreef Grems het volgende:

[..]

Een uitkeringstrekker behoeft geen zelfstandige woonruimte.
Wat een grapjas ben jij. :')

Zonder zelfstandige woonruimte kom je al helemaal niet in aanmerking voor een alleenstaandenuitkering en ook niet voor huurtoeslag. Dan moet je rond zien te komen met een uitkering voor inwonenden, 400 euro per maand ofzo. Je hele verhaal gaat dus gewoon niet op.
pi_165155304
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:46 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat een grapjas ben jij. :')

Zonder zelfstandige woonruimte kom je al helemaal niet in aanmerking voor een alleenstaandenuitkering en ook niet voor huurtoeslag. Dan moet je rond zien te komen met een uitkering voor inwonenden, 400 euro per maand ofzo. Je hele verhaal gaat dus gewoon niet op.
Die wet is ook dom, maar ben het in grote lijnen met hem eens. Gezinnen kunnen best een knap appartementje krijgen, ik zal de laatste zijn die ze dat niet gunt.

Maar zo iemand kan best in een kamertje wonen als studenten dat ook 'moeten'.
pi_165155339
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Die wet is ook dom, maar ben het in grote lijnen met hem eens. Gezinnen kunnen best een knap appartementje krijgen, ik zal de laatste zijn die ze dat niet gunt.

Prima, maar geef ze dan wel een uitkering voor alleenstaanden.
pi_165155449
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Sorry, maar wat een dom voorstel is dat. Puur gebaseerd op het feit dat je uitkeringsgerechtigden geen cent teveel gunt. Je zou maar eens een tientje teveel belasting betalen zeg.

Het is wel een typisch voorbeeld van het paard achter de wagen spannen. Want als je alle alleenstaande uitkeringsgerechtigden verplicht op kamers te gaan wonen, wie gaat dan de verhuiskosten betalen?

Waarom zou iedereen huis en haard moeten verlaten zodra zij een uitkering krijgen? Bovendien werkt zo'n voorstel averechts want je haalt iemand uit z'n vertrouwde omgeving weg en dat levert over het algemeen geen winst op wat betreft reintegratie, en voor wat? Wellicht voor enkele maanden uitkering.

Overigens is geen enkele student verplicht om op kamers te wonen. Ik snap die kift niet zo goed ook. Verder kun je bij studenten beargumenteren dat zij een afzienbare periode op kamers hoeven door te brengen en dat studenten over het algemeen uitzicht hebben op een betere toekomst, en dat kun je over het algemeen niet over uitkeringsgerechtigden zeggen.

Het is pure minachting en misplaatste afgunst ten opzichte van uitkeringsgerechtigden. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165155608
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Sorry, maar wat een dom voorstel is dat. Puur gebaseerd op het feit dat je uitkeringsgerechtigden geen cent teveel gunt. Je zou maar eens een tientje teveel belasting betalen zeg.

Het is wel een typisch voorbeeld van het paard achter de wagen spannen. Want als je alle alleenstaande uitkeringsgerechtigden verplicht op kamers te gaan wonen, wie gaat dan de verhuiskosten betalen?

Waarom zou iedereen huis en haard moeten verlaten zodra zij een uitkering krijgen? Bovendien werkt zo'n voorstel averechts want je haalt iemand uit z'n vertrouwde omgeving weg en dat levert over het algemeen geen winst op wat betreft reintegratie, en voor wat? Wellicht voor enkele maanden uitkering.

Overigens is geen enkele student verplicht om op kamers te wonen. Ik snap die kift niet zo goed ook. Verder kun je bij studenten beargumenteren dat zij een afzienbare periode op kamers hoeven door te brengen en dat studenten over het algemeen uitzicht hebben op een betere toekomst, en dat kun je over het algemeen niet over uitkeringsgerechtigden zeggen.

Het is pure minachting en misplaatste afgunst ten opzichte van uitkeringsgerechtigden. :')
Lekker kortzichtig ook. Zorgt voor veel onrendabelen en gederfde inkomsten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165155636
quote:

[..]

Volgens mij begrijp jij mij helemaal verkeerd.

Er zijn genoeg mensen die op een kamertje wonen, waarom studenten wel en iemand die geen zak bij wil dragen niet, dat is erg hypocriet.
pi_165155647
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lekker kortzichtig ook. Zorgt voor veel onrendabelen en gederfde inkomsten.
De kift en onderbuik is belangrijker dan pragmatisme en redelijkheid.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165155672
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:10 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij mij helemaal verkeerd.

Er zijn genoeg mensen die op een kamertje wonen, waarom studenten wel en iemand die geen zak bij wil dragen niet, dat is erg hypocriet.
Het gaat overwegend niet om mensen die geen zak willen bijdragen maar om mensen die wel willen bijdragen maar niet kunnen bijdragen (als je bijdragen verstaat in de puur financiële zin dan).

Waarom zou je uitkeringsgerechtigden verplichten te verhuizen? Daar zit geen enkele logica in behalve de afgunstige gedachte dat studenten ook op een kamertje moeten doorbrengen (wat overigens niet zo is, studenten moeten dat helemaal niet als ze dat niet willen).
pi_165155681
quote:

[..]

Ik heb nergens gepleit voor lagere uitkeringen, ik geef die mensen groot gelijk.

Maar waarom zou een alleenstaande man/vrouw niet op een kamertje kunnen wonen met eigen keuken, gedeelde douche. Zoals in veel studentenhuizen.
pi_165155699
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:13 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik heb nergens gepleit voor lagere uitkeringen, ik geef die mensen groot gelijk.

Maar waarom zou een alleenstaande man/vrouw niet op een kamertje kunnen wonen met eigen keuken, gedeelde douche. Zoals in veel studentenhuizen.
Dat kán best, maar niet als verplichting, en het is zeker niet pragmatisch of logisch om hen te verplichten om te verhuizen als ze al een prima woning hebben waar ze naar tevredenheid wonen.
pi_165155715
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het gaat overwegend niet om mensen die geen zak willen bijdragen maar om mensen die wel willen bijdragen maar niet kunnen bijdragen (als je bijdragen verstaat in de puur financiële zin dan).

Waarom zou je uitkeringsgerechtigden verplichten te verhuizen? Daar zit geen enkele logica in behalve de afgunstige gedachte dat studenten ook op een kamertje moeten doorbrengen (wat overigens niet zo is, studenten moeten dat helemaal niet als ze dat niet willen).
Ooh, wacht, hier gaat iets verkeerd. Ik wil niemand uit zijn huis jagen, er moet gwn een systeem komen dat 'nieuwe' uitkeringstrekkers alleen op kamertjes kunnen reageren.

Iedereen die al in een sociale huurwoning zit, blijft lekker waar hij is.
pi_165155727
quote:
10s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:23 schreef Kaas- het volgende:
Staat dat echt precies zo in de Telegraaf? Wow.

Elke krant is natuurlijk wel een beeeetje gekleurd, maar het is toch wel een beetje schokkend in welke mate dat bij de Telegraaf altijd het geval is. Daar is een klein beetje neutraliteit echt mijlenver weg.

De GeenStijlisering van de maatschappij.
Ach ja, niemand neemt dat blaadje toch serieus. En potentiele GL stemmers al helemaal niet :P
pi_165155751
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat kán best, maar niet als verplichting, en het is zeker niet pragmatisch of logisch om hen te verplichten om te verhuizen als ze al een prima woning hebben waar ze naar tevredenheid wonen.
Studenten wonen ook in kamers en niemand hoeft te verhuizen.

Ik ken een vent die 40 is en woont op een 'kamer' van 40m2, prima te doen en niet duur.
pi_165155792
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:16 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ooh, wacht, hier gaat iets verkeerd. Ik wil niemand uit zijn huis jagen, er moet gwn een systeem komen dat 'nieuwe' uitkeringstrekkers alleen op kamertjes kunnen reageren.

Iedereen die al in een sociale huurwoning zit, blijft lekker waar hij is.
Okee, dan begreep ik je verkeerd. Ik dacht dat je voorstander was van het verplicht verhuizen van Bijstandsgerechtigden naar appartementencomplexen cq. studentenwoningen.

Wat mij betreft is het wel zo dat mensen met een inkomen op het sociaal minimum alleen op de goedkoopste woningen kunnen reageren, dus kamers en goedkope sociale huurwoningen. Maar dat systeem bestaat al. :)
pi_165155838
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Okee, dan begreep ik je verkeerd. Ik dacht dat je voorstander was van het verplicht verhuizen van Bijstandsgerechtigden naar appartementencomplexen cq. studentenwoningen.

Wat mij betreft is het wel zo dat mensen met een inkomen op het sociaal minimum alleen op de goedkoopste woningen kunnen reageren, dus kamers en goedkope sociale huurwoningen. Maar dat systeem bestaat al. :)
Dat weet ik en dat systeem is in de basis best goed, maar het werkt niet. Ondertussen rekenen particuliere verhuurders woekerprijzen en is de markt compleet verziekt.
pi_165159398
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, die regeling bestaat dus inderdaad ook (maar overigens niet bij alle gemeenten!) maar deze persoon werkt dus wel, en zit niet alleen maar thuis op de bank.

[..]

Dat is dus onjuist. Werken voor het minimumloon loont vrijwel altijd. Overigens lijk je te vergeten dat je ook met het minimumloon recht hebt op huur- en zorgtoeslag, maar ik weet niet zeker of je dit vergeet of niet.
als hij werkt voor minimum loon houdt hij hetzelfde over, alleen is hij dus de hele dag aan het werk. Waarom zou je dat in godsnaam doen? Die 300 bruto per maand is ongeveer 6 uur werken per week. Verdient hetzelfde als iemand met minimum loon, veel meer tijd over en kan door zwart werken natuurlijk er flink boven komen te zitten. Ik vind bijna 1500 per maand vangen voor 6 uur werken per week op zich een best goed betaalde baan
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 september 2016 @ 21:15:13 #198
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165159938
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou, als iemand eenmaal een jaar (of twee) in de bijstand zit, denk ik dat zo'n verhuizing uiteindelijk toch echt moet gaan gebeuren. Je kan je eigen huis niet meer betalen en leeft dus boven je stand. Je zal vast goede bedoelingen hebben, maar het gaat niet meer.

Ben persoonlijk ook voorstander om de bijstand gewoon te verhogen en alle toeslagen voor die groep te blokkeren. Gewoon beginnen met 1500 (ter illustratie) en per jaar verlagen tot het absolute minimum.

Je vangnet blijft behouden en je stimuleert mensen om werk te zoeken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165167082
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Je vangnet blijft behouden en je stimuleert mensen om werk te zoeken.
Je kent de verhouding tussen vraag en aanbod in deze?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 september 2016 @ 10:27:06 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165169282
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 04:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kent de verhouding tussen vraag en aanbod in deze?
Je hebt hopelijk de verhalen meegekregen van mensen die er zelfs op achteruit gaan als ze een baan accepteren?

En wat maakt het überhaupt uit?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')