PPR en PSP er ook bij.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En doorspekt met communisten, want cpn.
Koos is aan het trollen nu.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij houdt van beloftes die niet nagekomen worden en politieke puinhopen en lafheid?
Je hebt gelijk, maar bij GL (waarschijnlijk ook door de jeugd van Klaver) krijg ik het gevoel alsof ze het natuurlijk vinden dat er geld beschikbaar is.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
De TT van dit topic klopt niet, alle politieke partijen geven andermans geld uit.
Die Klaver doet het goed bij wat jongere vrouwen met fobie om alles erg gezond en groen te doen denk ik maar dat zijn er niet zoveel.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar bij GL (waarschijnlijk ook door de jeugd van Klaver) krijg ik het gevoel alsof ze het natuurlijk vinden dat er geld beschikbaar is.
Een beetje "papa gaf me ook altijd wat extra geld als ik het nodig had, dus wat extra belasting voor rijken is toch geen probleem om te kunnen doen wat ik wil?"
Als jij veel waarde hecht aan verkiezingsbeloftes, dan ligt dat toch echt aan jou. Ik stond niet te klappen toen Rutte de werkende Nederlander duizend euro beloofde. Dat de belasting uiteindelijk toch is verlaagd, waardoor ik mijn nettoloon zag stijgen, is een leuke meevaller. Hartelijk bedankt, kabinet. En dat er meer geld naar Griekenland zou gaan, zagen we allemaal wel aankomen.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij houdt van beloftes die niet nagekomen worden en politieke puinhopen en lafheid?
Balkenende kwam ook uit de lucht vallen, die was ongeveer net zo geniaal dan Rutte.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij veel waarde hecht aan verkiezingsbeloftes, dan ligt dat toch echt aan jou. Ik stond niet te klappen toen Rutte de werkende Nederlander duizend euro beloofde. Dat de belasting uiteindelijk toch is verlaagd, waardoor ik mijn nettoloon zag stijgen, is een leuke meevaller. Hartelijk bedankt, kabinet. En dat er meer geld naar Griekenland zou gaan, zagen we allemaal wel aankomen.
Rutte heeft ons land naar mijn idee prima door de crisis geloodst. We zijn er zonder al teveel kleerscheuren uitgekomen, en de weg omhoog lijkt weer gevonden.
Wat ook meespeelt, is dat Rutte geen opvolger heeft. Want wie moet anders premier worden? Pechtold? Buma? Wilders? Klaver? Hoepel toch heel gauw op.
Wat jammer dat er geen concrete plannen in dit bericht genoemd worden. Zo kun je geen discussie voeren.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:12 schreef Yasmin23 het volgende:
LISE WITTEMANDEN HAAG - Wie zijn zaakjes goed voor elkaar heeft, mag wat GroenLinks betreft flink gaan betalen. De partij wil mensen met veel spaargeld, een aardige erfenis of een goed pensioen laten opdraaien voor onder meer mensen die schulden hebben of in de bijstand zitten.
In het verkiezingsprogramma, dat GroenLinks-leider Jesse Klaver (30) dinsdagavond presenteerde in het hippe Amsterdamse cultureel centrum De Melkweg, wordt dan ook op grote schaal met geld geschoven. Winsten, vermogens en vrijwel alles wat slecht voor het milieu zou zijn, zoals autorijden en vlees eten, worden daarin zwaarder belast ten bate van typische GroenLinks-hobby’s als cultuur, ontwikkelingssamenwerking, openbaar vervoer en vergroening.
Volgens Klaver is zijn verkiezingsprogramma daarmee ’het alternatief voor Rutte en Wilders’. Tegelijkertijd zegt hij ook de mensen die nu PVV stemmen ermee te willen bereiken. Zij zijn namelijk volgens hem ’in de steek gelaten’ omdat ze niet hebben geprofiteerd van de globalisering, maar daarentegen wel hun wijken ongevraagd zagen veranderen door immigranten. Hij wil hen daarom betrekken bij zijn ‘beweging’ die ’groter en sterker is, dan welke tegenstelling dan ook.’
http://www.telegraaf.nl/b(...)op_nivelleren__.html
Heb je zuinig geleefd, stem dan Groen Links, zij verdelen uw geld met de kanslozen. Dat hoeft u niet meer te doen!! Ik zeg DOEN.
Opvolgers moeten zich wel aandienen tijdens de campagne. Het zijn in 99 van de 100 gevallen namelijk de lijsttrekkers die premier worden. Inmiddels is aardig bekend welke politici de lijsten aan gaan voeren. En daar zit gewoon niets tussen.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Balkenende kwam ook uit de lucht vallen, die was ongeveer net zo geniaal dan Rutte.
Opvolgers zitten niet in de politiek. Bos kwam toch bij Shell vandaan?
Mensen die alleen maar in politiek gewerkt hebben kunnen leuk lullen zonder inhoud.
Hulde voor deze bijdrage. Nooit gezien hier. Hulde. Ook zo inhoudelijk. Prachtig. Alle lof voor dit soort pareltjes als bijdrage. Heerlijk. Lekker inhoudelijk ook.quote:
Dan ga ik voor de Piratenpartij.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Opvolgers moeten zich wel aandienen tijdens de campagne. Het zijn in 99 van de 100 gevallen namelijk de lijsttrekkers die premier worden. Inmiddels is aardig bekend welke politici de lijsten aan gaan voeren. En daar zit gewoon niets tussen.
A4'tjes zijn in de mode tegenwoordig en daarna lul je overal punt aan.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jammer dat er geen concrete plannen in dit bericht genoemd worden. Zo kun je geen discussie voeren.
Kap nou eens met dat plaatje.quote:
Zo denk ik er ook over. Een soort natuurlijke herverdeling die anderen ook eens de kans geeft. Maar het blijft vloeken in de kerk natuurlijk hier.quote:Op woensdag 7 september 2016 09:03 schreef mcmlxiv het volgende:
Een hoge erfbelasting is helemaal geen slecht idee. Het moet alleen geen vorm van extra inkomen voor de overheid worden. Minder BTW/loon/inkomstenbelasting met meer belasting op vermogen en erfenissen is een uitstekend idee. En dan per saldo in totaal evenveel belasting, zeker niet meer.
Natuurlijk is het in de wereld niet eerlijk verdeeld, het is alleen wel heel wonderlijk dat wij, de meer dan 90% die minder dan 10% van het vermogen bezitten het normaal vinden dat de clans met veel historisch vermogen dat 1 op 1 doorschuiven naar hun kinderen. Dat is namelijk precies hetzelfde systeem als vroeger, alleen toen noemden we het adel en lijfeigenen.
Dus ja een systeem waarbij ieder bij leven zoveel mag verdienen als hij of zij wil en daar minder belasting dan nu over betaald, maar bij zijn of haar overlijden maar een deel kan doorgeven aan zijn nazaten lijkt mij uitermate gezond voor onze samenleving.
En dat hoeft helemaal niet te betekenen dat het huisje, het schilderijtje of de juwelen van opa en oma verloren gaan. Een getrapt systeem met bijvoorbeeld de eerste paar ton helemaal vrij is prima.
Ben daar zwaar tegen, komen wat erfenissen aan en waarom komt de staat nog een keer langs?quote:Op woensdag 7 september 2016 10:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Een soort natuurlijke herverdeling die anderen ook eens de kans geeft. Maar het blijft vloeken in de kerk natuurlijk hier.
Als ik 200.000 euro heb verdiend (en daarover is dus belasting betaald) en ik huur iemand in om de tuin en het huishouden te doen en ik betaal 50.000 moet die persoon dus belasting betalen omdat hij werkt voor dat geld maar als ik het geld nalaat aan die persoon en hij er niets voor doet hoeft er geen belasting betaald te worden. Ik vind dat toch erg krom en vind dan dat het eerder andersom moet.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:22 schreef George_Zina het volgende:
Je moet hoogstens inkomsten en loonbelasting betalen. Dat is prima, want die voorzieningen kosten allemaal een lieve duit, maar vermogens- en erfbelasting dan wordt gewoon een principiële grens overgestoken door de Nederlandse overheid. Het is gewoon legale diefstal want over het geld is al inkomsten cq. loonbelasting betaald.
Dat geldt ook als ik iemand inhuur van mijn verdiende geld ook dan is er door mij al belasting over betaald.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:26 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad dat je het niet snapt.
Daarom maar even vetgedrukt Daar is al meerdere keren belasting over betaald, zowel inkomens als vermogensbelasting.
De erfgenaam hoeft dat niet nog een keer te doen.
Dan zijn we het met elkaar oneens!quote:Op woensdag 7 september 2016 10:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ik 200.000 euro heb verdiend (en daarover is dus belasting betaald) en ik huur iemand in om de tuin en het huishouden te doen en ik betaal 50.000 moet die persoon dus belasting betalen omdat hij werkt voor dat geld maar als ik het geld nalaat aan die persoon en hij er niets voor doet hoeft er geen belasting betaald te worden. Ik vind dat toch erg krom en vind dan dat het eerder andersom moet.
Ja inderdaad, of als je überhaupt geld uitgeeft en BTW betaald, dan betaal je ook belasting over geld waarover je al inkomstenbelasting hebt betaald.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat geldt ook als ik iemand inhuur van mijn verdiende geld ook dan is er door mij al belasting over betaald.
Jouw argument dat al belasting is betaald is toch duidelijk onjuist ook bij de inkomstenbelasting. Het loon van de automonteur zit ook gewoon in de rekening die je betaalt ook daar is al belasting over het geld betaald als die monteur zijn bruto loon krijgt en belasting moet gaan betalen.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:55 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Dan zijn we het met elkaar oneens!
Dit is gewoonweg niet waar. Tenzij je een alleenstaande Bijstandsmoeder bent met 3 kinderen met tal van toeslagen (die je ook krijgt als je werkt).quote:Op woensdag 7 september 2016 11:17 schreef Harlon het volgende:
In nederland zit je met uitkering + toeslagen en alles wat je los kan peuteren bij de overheid op zo'n absurd hoog inkomen dat het over het algemeen geen zin heeft om te gaan werken tenzij je rond de 1700 netto gaat verdienen. En dan nog wil dit soort volk meer gaan nivelleren. Sommige mensen hebben het gewoon echt niet begrepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |