He, jij haalde de sociale partijen erbij, ik niet.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:32 schreef NgInE het volgende:
Niet erg relevant voor dit topic lijkt mij. Maar je hebt wel gelijk; het is al weer relatief lang geleden dat er een vluchtelingenmigranten/integratie/islam topic is geopend.
Ik snap je punt niet.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:33 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
He, jij haalde de sociale partijen erbij, ik niet.
Huurtoeslag max 300 euro, of net iets meerquote:Op woensdag 7 september 2016 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar bestaat die 1500 euro uit dan?
Dat is nog steeds geen 1500 euro...quote:Op woensdag 7 september 2016 12:34 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Huurtoelsag max 300 euro, of net iets meer
Zorgtoeslag max 82 euro
Uitkering 950 euro
Kwijtschelding gemeentelijke belastingen, scheelt je weer geld.
En wat ik nog vergeet.
Hiermee geef je al aan dat je voor de rest niets meer weet.quote:
Helemaal mee eens. Ik ben ook niet gevoelig voor zulke verkiezingsretoriek. Ik houd niet van 'breekpunten' of van beloftes dat iedereen erop vooruit gaat. Verkiezingsprogramma van de VVD was trouwens een stuk genuanceerder.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, er spelen meerdere factoren een rol bij het bepalen op welke partij ik ga stemmen. In de eerste plaats kijk ik naar waar de partij in kwestie voor staat. Hoewel standpunten altijd kunnen veranderen, is er bij elke partij wel een rode lijn te ontdekken. In het geval van de VVD is dat het streven naar een kleinere overheid en lagere belastingen. Dat zijn de fundamenten waar deze partij op is gebouwd.
Afhankelijk van de tijdsgeest worden er elementen aan het programma toegevoegd die nu spelen. Je kijkt dan naar in hoeverre je het eens bent met die punten. Verkiezingsbeloftes kunnen dan ook aan bod komen, maar als een lijsttrekker in campagnetijd mooie beloftes doet, dan kies ik er meestal voor om die te negeren. Sowieso hebben verkiezingsbeloftes geen enkele waarde in Nederland coalitieland.
Tot slot kijk ik naar de persoon op wie ik ga stemmen. Soms is dat een Kamerlid van wie ik onder de indruk ben en in andere gevallen is een politiek leider van wie ik vindt dat hij of zij premier-materiaal is. Ik vind dat Rutte het de afgelopen jaren prima heeft gedaan en ik heb daarom wel trek in een Rutte III.
Ik spreek liever over groep omdat klasse iets onderscheidend/verhevens heeft wat andere indelingen uitsluit. Poltiek partijen doen dat helaas vaak wanneer ze wijzen naar "armen"en "rijken"quote:Op woensdag 7 september 2016 12:26 schreef NgInE het volgende:
De middenklasse is veels te klein geworden, erg slecht voor de economie.
Laat maar eens een berekening zien dan.quote:Op woensdag 7 september 2016 11:54 schreef Grems het volgende:
[..]
Ruimschoots voldoende om rond te komen, kan gerust 200-300 minder.
Eeuh nee, het verschilt ook in wat voor regio iemand woont.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hiermee geef je al aan dat je voor de rest niets meer weet.![]()
Je vergeet niets, je hebt alles al opgenoemd.
Meer dan ¤300 huurtoeslag lijkt me ook erg zeldzaam. Het zal tussen de ¤200 en ¤300 liggen.
En er zijn ook flink wat mensen die geen recht hebben op ¤900, maar die een flinke tijd eerst ongeveer ¤700 krijgen.
Kom je makkelijk aan, als je alles zou aanvragen.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen 1500 euro...
Wat nee?quote:Op woensdag 7 september 2016 12:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Eeuh nee, het verschilt ook in wat voor regio iemand woont.
Je hebt ook nog kinderbijslag, bijzondere bijstand en weet ik veel wat voor regelingen.
Daarom willen veel mensen ook niet werken, het loont gewoon om uitkering te trekken.
Zoals wat?quote:Op woensdag 7 september 2016 12:53 schreef BoneThugss het volgende:
Kom je makkelijk aan, als je alles zou aanvragen.
Een alleenstaande met een Bijstandsuitkering kan inclusief toeslagen nooit op 1500 euro netto per maand uitkomen, on-mo-ge-lijk. Dus of deze persoon krijgt een andere uitkering, heeft neveninkomsten, zit op te scheppen, of jij zuigt het één en ander uit je duim.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:18 schreef Harlon het volgende:
[..]
1500 euro. Ik ga er vanmiddag weer naar toe dus zou het zo onderhand moeten weten. Daarnaast heeft hij dus alle tijd om vrolijk zwart te werken, beetje bijles geven en dat soort dingen waardoor hij ruim 300 per maand extra binnen harkt. Beetje aanrommelen met een studie, lekker op vakantie een paar keer per jaar. Kan allemaal in Nederland.
Gwn nee.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat nee?
En ik heb het over een alleenstaande, niet iemand met kinderen.
Ja dan moet je dat zeggen.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:55 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Gwn nee.
Er zijn veel meer regelingen en uitkeringen dan ik benoemde.
Wahjong 980 euroquote:Op woensdag 7 september 2016 12:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zoals wat?
Bijzondere bijstand is er al bijna niet meer. En zo'n koopkrachtvergoeding krijg je eenmaal per jaar volgens mij.
Ooh zo.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dan moet je dat zeggen.
Ik dacht dat je het over bijstand had. En over de bijstand klopt je hele verhaal dus niet.
Hij zuigt het volgens mij uit zijn duim. Heeft ook weinig zin om het er nog over te hebben. De meeste mensen hier zijn blijkbaar overtuigd dat iemand in de bijstand een Audi voor de deur heeft, en marmeren vloeren in zijn huurwoning heeft liggen.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een alleenstaande met een Bijstandsuitkering kan inclusief toeslagen nooit op 1500 euro netto per maand uitkomen, on-mo-ge-lijk. Dus of deze persoon krijgt een andere uitkering, heeft neveninkomsten, zit op te scheppen, of jij zuigt het één en ander uit je duim.
Als de persoon maximale huurtoeslag krijgt dan komt die persoon richting de 1350 euro per maand inderdaad (want een Bijstandsuitkering is geen 950 maar 930 euro per maand), maar dat is nog lang geen 1500 euro.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:34 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Huurtoeslag max 300 euro, of net iets meer
Zorgtoeslag max 82 euro
Uitkering 950 euro
Kwijtschelding gemeentelijke belastingen, scheelt je weer geld.
En wat ik nog vergeet.
Alles aanvragen? Welke regelingen kan een alleenstaande aanspraak op maken dan om aan die 1500 netto te komen?quote:Op woensdag 7 september 2016 12:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Kom je makkelijk aan, als je alles zou aanvragen.
En wederom kom je niet op je ¤1500 uit.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:57 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wahjong 980 euro
Zorgtoeslag 82 euro
Huurtoeslag 250 euro
Geld dat je bespaart door geen maatschappelijke belastingen te hoeven betalen: 100 euro.
Tikt lekker aan zo.
Neuh, maar vindt je het dan gek dat mensen niet willen werken.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij zuigt het volgens mij uit zijn duim. Heeft ook weinig zin om het er nog over te hebben. De meeste mensen hier zijn blijkbaar overtuigd dat iemand in de bijstand een Audi voor de deur heeft, en marmeren vloeren in zijn huurwoning heeft liggen.
Dan heb jij (en ook ik) een redelijk inzicht in hoe het werkt. Het is triest dat je een soort realistisch waarheidsfilter moet toepassen.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:45 schreef skrn het volgende:
Terug naar het maken van beloftes: was het chique van Mark Rutte? Nee, dat absoluut niet. Maar ik had echt geen moment de indruk dat er nooit meer 1 cent naar Griekenland zou gaan.
1350 netto, dan nog wat je niet hoeft te betalen, kan je wat mij betreft best als inkomen zien.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als de persoon maximale huurtoeslag krijgt dan komt die persoon richting de 1350 euro per maand inderdaad (want een Bijstandsuitkering is geen 950 maar 930 euro per maand), maar dat is nog lang geen 1500 euro.
Kwijtschelding gemeentelijke heffingen is overigens geen inkomen, maar een ontheffing om iets te moeten betalen natuurlijk.
Bijzondere Bijstand is als algemene voorziening zo goed als afgeschaft (je krijgt dit niet meer te pas en te onpas, ook niet meer voor een kapotte wasmachine of televisie in de meeste gevallen).
Zie boven.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alles aanvragen? Welke regelingen kan een alleenstaande aanspraak op maken dan om aan die 1500 netto te komen?
Het lijkt er toch echt op dat die 1500 euro verzonnen onzin is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |