abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165148973
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:32 schreef NgInE het volgende:
Niet erg relevant voor dit topic lijkt mij. Maar je hebt wel gelijk; het is al weer relatief lang geleden dat er een vluchtelingenmigranten/integratie/islam topic is geopend. :')
He, jij haalde de sociale partijen erbij, ik niet.
pi_165148981
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

He, jij haalde de sociale partijen erbij, ik niet.
Ik snap je punt niet.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165148987
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar bestaat die 1500 euro uit dan?
Huurtoeslag max 300 euro, of net iets meer
Zorgtoeslag max 82 euro
Uitkering 950 euro
Kwijtschelding gemeentelijke belastingen, scheelt je weer geld.
En wat ik nog vergeet.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165149080
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Huurtoelsag max 300 euro, of net iets meer
Zorgtoeslag max 82 euro
Uitkering 950 euro
En wat ik nog vergeet.
Dat is nog steeds geen 1500 euro...
  woensdag 7 september 2016 @ 12:45:35 #230
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165149142
quote:

[..]

En wat ik nog vergeet.
Hiermee geef je al aan dat je voor de rest niets meer weet. :')

Je vergeet niets, je hebt alles al opgenoemd.
Meer dan ¤300 huurtoeslag lijkt me ook erg zeldzaam. Het zal tussen de ¤200 en ¤300 liggen.

En er zijn ook flink wat mensen die geen recht hebben op ¤900, maar die een flinke tijd eerst ongeveer ¤700 krijgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_165149146
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, er spelen meerdere factoren een rol bij het bepalen op welke partij ik ga stemmen. In de eerste plaats kijk ik naar waar de partij in kwestie voor staat. Hoewel standpunten altijd kunnen veranderen, is er bij elke partij wel een rode lijn te ontdekken. In het geval van de VVD is dat het streven naar een kleinere overheid en lagere belastingen. Dat zijn de fundamenten waar deze partij op is gebouwd.

Afhankelijk van de tijdsgeest worden er elementen aan het programma toegevoegd die nu spelen. Je kijkt dan naar in hoeverre je het eens bent met die punten. Verkiezingsbeloftes kunnen dan ook aan bod komen, maar als een lijsttrekker in campagnetijd mooie beloftes doet, dan kies ik er meestal voor om die te negeren. Sowieso hebben verkiezingsbeloftes geen enkele waarde in Nederland coalitieland.

Tot slot kijk ik naar de persoon op wie ik ga stemmen. Soms is dat een Kamerlid van wie ik onder de indruk ben en in andere gevallen is een politiek leider van wie ik vindt dat hij of zij premier-materiaal is. Ik vind dat Rutte het de afgelopen jaren prima heeft gedaan en ik heb daarom wel trek in een Rutte III.
Helemaal mee eens. Ik ben ook niet gevoelig voor zulke verkiezingsretoriek. Ik houd niet van 'breekpunten' of van beloftes dat iedereen erop vooruit gaat. Verkiezingsprogramma van de VVD was trouwens een stuk genuanceerder.

Ik vind dat de huidige regering economisch gezien veel voor elkaar heeft gekregen. Wat ik persoonlijk prettig vind, is dat heilige rechtse huisjes als de hypotheekrenteaftrek ook ter discussie stonden. In plaats van alleen maar te bashen op 'linkse hobbies'. De regering t is een goede mix van links en rechts, terwijl ik in het begin van de regeringsperiode daar niet van overtuigd was. En ze hebben de rit uitgezeten, tenminste, daar lijkt het wel op dat dat gaat gebeuren.

Terug naar het maken van beloftes: was het chique van Mark Rutte? Nee, dat absoluut niet. Maar ik had echt geen moment de indruk dat er nooit meer 1 cent naar Griekenland zou gaan.
  woensdag 7 september 2016 @ 12:49:31 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165149199
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:26 schreef NgInE het volgende:
De middenklasse is veels te klein geworden, erg slecht voor de economie.
Ik spreek liever over groep omdat klasse iets onderscheidend/verhevens heeft wat andere indelingen uitsluit. Poltiek partijen doen dat helaas vaak wanneer ze wijzen naar "armen"en "rijken"

Daarbij kan iemand in z'n levenssituatie deel uitmaken van verschillende groepen en daarmee aanspraak kunnen maken op regelingen.

Qua besteedbaar inkomen kan iemand in de bottom 40% zitten en qua "vermogen" (denk aan een eigen huis) in de middengroep van 50%. Zelfs het 'bezit' van een gigantische onderneming hoeft niet te betekenen dat iemand daarmee daarmee dan voor alles in de topgroep zit. Vervolgens daardoor geen "recht" meer heeft op gesubsidieerde kinderopvang of een betaalbare huurwoning.

Juist de onvoorwaardelijke rechten op algemene voorzieningen zonder aanzien des persoons, maakt zaken eerlijk. Anders ga je inderdaad klasse justitie bedrijven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 7 september 2016 @ 12:50:14 #233
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165149210
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:54 schreef Grems het volgende:

[..]

Ruimschoots voldoende om rond te komen, kan gerust 200-300 minder.
Laat maar eens een berekening zien dan. :')
pi_165149248
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hiermee geef je al aan dat je voor de rest niets meer weet. :')

Je vergeet niets, je hebt alles al opgenoemd.
Meer dan ¤300 huurtoeslag lijkt me ook erg zeldzaam. Het zal tussen de ¤200 en ¤300 liggen.

En er zijn ook flink wat mensen die geen recht hebben op ¤900, maar die een flinke tijd eerst ongeveer ¤700 krijgen.
Eeuh nee, het verschilt ook in wat voor regio iemand woont.

Je hebt ook nog kinderbijslag, bijzondere bijstand en weet ik veel wat voor regelingen.

Daarom willen veel mensen ook niet werken, het loont gewoon om uitkering te trekken.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165149259
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen 1500 euro...
Kom je makkelijk aan, als je alles zou aanvragen.

Bietje zwart bijklussen, prima deal!
  woensdag 7 september 2016 @ 12:53:24 #236
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165149260
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Eeuh nee, het verschilt ook in wat voor regio iemand woont.

Je hebt ook nog kinderbijslag, bijzondere bijstand en weet ik veel wat voor regelingen.

Daarom willen veel mensen ook niet werken, het loont gewoon om uitkering te trekken.
Wat nee?
En ik heb het over een alleenstaande, niet iemand met kinderen.
  woensdag 7 september 2016 @ 12:54:48 #237
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165149286
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:53 schreef BoneThugss het volgende:

Zoals wat?
Bijzondere bijstand is er al bijna niet meer. En zo'n koopkrachtvergoeding krijg je eenmaal per jaar volgens mij.
pi_165149294
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:18 schreef Harlon het volgende:

[..]

1500 euro. Ik ga er vanmiddag weer naar toe dus zou het zo onderhand moeten weten. Daarnaast heeft hij dus alle tijd om vrolijk zwart te werken, beetje bijles geven en dat soort dingen waardoor hij ruim 300 per maand extra binnen harkt. Beetje aanrommelen met een studie, lekker op vakantie een paar keer per jaar. Kan allemaal in Nederland.
Een alleenstaande met een Bijstandsuitkering kan inclusief toeslagen nooit op 1500 euro netto per maand uitkomen, on-mo-ge-lijk. Dus of deze persoon krijgt een andere uitkering, heeft neveninkomsten, zit op te scheppen, of jij zuigt het één en ander uit je duim.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165149300
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat nee?
En ik heb het over een alleenstaande, niet iemand met kinderen.
Gwn nee.

Er zijn veel meer regelingen en uitkeringen dan ik benoemde. :')
  woensdag 7 september 2016 @ 12:56:41 #240
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165149318
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:55 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Gwn nee.

Er zijn veel meer regelingen en uitkeringen dan ik benoemde. :')
Ja dan moet je dat zeggen. :P
Ik dacht dat je het over bijstand had. En over de bijstand klopt je hele verhaal dus niet.
pi_165149348
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zoals wat?
Bijzondere bijstand is er al bijna niet meer. En zo'n koopkrachtvergoeding krijg je eenmaal per jaar volgens mij.
Wahjong 980 euro
Zorgtoeslag 82 euro
Huurtoeslag 250 euro

Geld dat je bespaart door geen maatschappelijke belastingen te hoeven betalen: 100 euro.

Tikt lekker aan zo.
pi_165149351
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja dan moet je dat zeggen. :P
Ik dacht dat je het over bijstand had. En over de bijstand klopt je hele verhaal dus niet.
Ooh zo. :P
  woensdag 7 september 2016 @ 12:58:29 #243
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165149355
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Een alleenstaande met een Bijstandsuitkering kan inclusief toeslagen nooit op 1500 euro netto per maand uitkomen, on-mo-ge-lijk. Dus of deze persoon krijgt een andere uitkering, heeft neveninkomsten, zit op te scheppen, of jij zuigt het één en ander uit je duim.
Hij zuigt het volgens mij uit zijn duim. Heeft ook weinig zin om het er nog over te hebben. De meeste mensen hier zijn blijkbaar overtuigd dat iemand in de bijstand een Audi voor de deur heeft, en marmeren vloeren in zijn huurwoning heeft liggen.
pi_165149357
quote:

[..]

Huurtoeslag max 300 euro, of net iets meer
Zorgtoeslag max 82 euro
Uitkering 950 euro
En wat ik nog vergeet.
Als de persoon maximale huurtoeslag krijgt dan komt die persoon richting de 1350 euro per maand inderdaad (want een Bijstandsuitkering is geen 950 maar 930 euro per maand), maar dat is nog lang geen 1500 euro.

Kwijtschelding gemeentelijke heffingen is overigens geen inkomen, maar een ontheffing om iets te moeten betalen natuurlijk.

Bijzondere Bijstand is als algemene voorziening zo goed als afgeschaft (je krijgt dit niet meer te pas en te onpas, ook niet meer voor een kapotte wasmachine of televisie in de meeste gevallen).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165149372
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Alles aanvragen? Welke regelingen kan een alleenstaande aanspraak op maken dan om aan die 1500 netto te komen?

Het lijkt er toch echt op dat die 1500 euro verzonnen onzin is.
  woensdag 7 september 2016 @ 12:59:41 #246
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165149375
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:57 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wahjong 980 euro
Zorgtoeslag 82 euro
Huurtoeslag 250 euro

Geld dat je bespaart door geen maatschappelijke belastingen te hoeven betalen: 100 euro.

Tikt lekker aan zo.
En wederom kom je niet op je ¤1500 uit.
En niet iedereen krijgt die ¤980.
pi_165149383
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hij zuigt het volgens mij uit zijn duim. Heeft ook weinig zin om het er nog over te hebben. De meeste mensen hier zijn blijkbaar overtuigd dat iemand in de bijstand een Audi voor de deur heeft, en marmeren vloeren in zijn huurwoning heeft liggen.
Neuh, maar vindt je het dan gek dat mensen niet willen werken.
  woensdag 7 september 2016 @ 13:01:25 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_165149395
quote:
2s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:45 schreef skrn het volgende:
Terug naar het maken van beloftes: was het chique van Mark Rutte? Nee, dat absoluut niet. Maar ik had echt geen moment de indruk dat er nooit meer 1 cent naar Griekenland zou gaan.
Dan heb jij (en ook ik) een redelijk inzicht in hoe het werkt. Het is triest dat je een soort realistisch waarheidsfilter moet toepassen.

Echter talloze mensen nemen (ook, ik onbewust) wat iemand concreet zegt voor waar aan en in dit geval zijn die mensen voor de gek gehouden.

Het zou chique geweest zijn wanneer "Mark" het verbreken van zijn belofte had voorgelegd aan zijn kiezers cq. (zo je wilt) het parlement. Dat hij als "leider" het mandaat heeft, mag niet betekenen dat hij eenzijdig beloften kan verbreken.

Een nadelig bijkomend effect van valse beloften is dat hiermee het vertrouwen in wat iemand zegt, belooft en doet, nog verder afbrokkelt.
Vervolgens ga je iemand, zoals ergens mijn wijze Oma altijd deed, beoordelen hoe een politicus er uitziet want dat is het enige wat je dan nog zelf kunt waarnemen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_165149398
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als de persoon maximale huurtoeslag krijgt dan komt die persoon richting de 1350 euro per maand inderdaad (want een Bijstandsuitkering is geen 950 maar 930 euro per maand), maar dat is nog lang geen 1500 euro.

Kwijtschelding gemeentelijke heffingen is overigens geen inkomen, maar een ontheffing om iets te moeten betalen natuurlijk.

Bijzondere Bijstand is als algemene voorziening zo goed als afgeschaft (je krijgt dit niet meer te pas en te onpas, ook niet meer voor een kapotte wasmachine of televisie in de meeste gevallen).
1350 netto, dan nog wat je niet hoeft te betalen, kan je wat mij betreft best als inkomen zien.

1450 euro op 50 euro geen 1500.

Ik verdien meer, maar op deze manier zou ik ook niet gaan werken. :')
pi_165149414
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alles aanvragen? Welke regelingen kan een alleenstaande aanspraak op maken dan om aan die 1500 netto te komen?

Het lijkt er toch echt op dat die 1500 euro verzonnen onzin is.
Zie boven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')