abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2016 @ 13:16:47 #276
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_165149619
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:14 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja oke, maar als je werkeloos bent, kun je ook voeldoening uit dingen halen en heb je meer tijd voor sociale contacten.

Als het maar 200 euro verschil is en je moet dan nog meer gaan betalen, waarom dan werken? :D
Nou ja, je blijft natuurlijk niet je hele carrière op dat minimumloontje hangen, maar het kleine verschil aan het begin zorgt er wel voor dat veel mensen die eerste stap niet willen maken denk ik.
  woensdag 7 september 2016 @ 13:17:23 #277
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165149627
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:15 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Genoeg mensen wel, bietje zwart bijklussen.
Je weet toch dat een uitkering wordt gestopt als de gemeente er achter komt dat je zwart werkt? In veel gemeentes krijg je ook nog een flinke boete erbij als ik me niet vergis.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_165149640
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:16 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nou ja, je blijft natuurlijk niet je hele carrière op dat minimumloontje hangen, maar het kleine verschil aan het begin zorgt er wel voor dat veel mensen die eerste stap niet willen maken denk ik.
Precies.

Ken iemand in de wahjong krijgt in totaal iets van 1400 euro.

Prima toch?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165149643
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je weet toch dat een uitkering wordt gestopt als de gemeente er achter komt dat je zwart werkt? In veel gemeentes krijg je ook nog een flinke boete erbij als ik me niet vergis.
Wie gaat je nou pakken?

Gwn zeggen dat het een vriendendienst was.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165149654
quote:
9s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je krijgt alleen geen 1500 euro aan inkomen, maar maximaal 1350 euro.
Bron?
  woensdag 7 september 2016 @ 13:20:35 #281
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165149680
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:18 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wie gaat je nou pakken?

Gwn zeggen dat het een vriendendienst was.
Vriendendienst mag dus niet meer.
Laatst een bericht gelezen dat een grootouder oppaste op een kleinkind. Die kreeg van de gemeente een boete om dat dat werken was.

En wie gaat je pakken? Je hebt bijvoorbeeld de sociale recherche, al weet ik niet hoelang en hoe veel mensen ze in de gaten houden.
pi_165149702
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Kap nou eens met dat plaatje. :')
Haha ga huilen
pi_165149713
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Werken levert dus altijd meer op dan thuiszitten. Alleen niet alleen puur in financiële zin (dat is bij een minimumloon soms maar 200 euro meer dan een Bijstandsuitkering).
Het verschil is in de praktijk natuurlijk minder dan die EUR 200.

Werk brengt kosten met zich mee, met name reiskosten maar ook eten/drinken (e.g. starbucks, Costa, Pret a manger, kantine) ipv cheap supermarkt eten.
pi_165149717
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:15 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Genoeg mensen wel, bietje zwart bijklussen.
Kan. Ik zoek liever gewoon een normale baan. Maar goed, ik heb dan ook plezier in m'n werk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_165149733
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kan. Ik zoek liever gewoon een normale baan. Maar goed, ik heb dan ook plezier in m'n werk.
Precies, ik denk dat dat wel voor de meeste mensen geldt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165149750
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:22 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het verschil is in de praktijk natuurlijk minder dan die EUR 200.

Werk brengt kosten met zich mee, met name reiskosten maar ook eten/drinken (e.g. starbucks, Costa, Pret a manger, kantine) ipv cheap supermarkt eten.
Reiskosten krijg je over het algemeen (deels) vergoed.

Wellicht consumeer je wel wat meer als je calorieën verbruikt op je werk inderdaad. :)

Maar daar staat tegenover dat mensen die de gehele dag thuiszitten weer hogere energiekosten hebben.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165149778
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, gefeliciteerd. Feit blijft dat het verschil veel te klein is.
pi_165149791
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Vriendendienst mag dus niet meer.
Laatst een bericht gelezen dat een grootouder oppaste op een kleinkind. Die kreeg van de gemeente een boete om dat dat werken was.

En wie gaat je pakken? Je hebt bijvoorbeeld de sociale recherche, al weet ik niet hoelang en hoe veel mensen ze in de gaten houden.
Gebeurt zelden, maar daar is indd ruimte voor verbetering.
pi_165149796
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Haha ga huilen
Zegt de grootste jankerd.
  woensdag 7 september 2016 @ 13:29:32 #290
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165149826
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:27 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Gebeurt zelden, maar daar is indd ruimte voor verbetering.
Maar hoe weet jij nou dat dat zelden gebeurt? :{
En ja, mensen die frauderen moeten aangepakt worden. Al vind ik duizenden euro's boete weer wat te veel van het goede.
pi_165149864
GroenLinks is dus van mening dat mensen die al vanaf hun schoolcarrière hard werken, veel uren per week maken een mooie investering hebben gemaakt in een huis en hun geld niet zodanig over de balk smijten dat ze kunnen sparen dat maar moeten inleveren?

En iemand die bergen schulden heeft maar wel weer een nieuw GSM abonnement gaat afsluiten, met *kuch* gratis toestel. Zijn TV ook huurt voor een x bedrag per maand omdat "de oude geen netflix aankon" en een hond aanschaft voor kleine Priscilla en Joshua die ook een x bedrag per maand kost die moet nog meer toeslagen krijgen?

Hoe willen ze dat verkopen...
pi_165149867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar hoe weet jij nou dat dat zelden gebeurt? :{
En ja, mensen die frauderen moeten aangepakt worden. Al vind ik duizenden euro's boete weer wat te veel van het goede.
In mijn gemeente zelden, valt gewoon op te zoeken per gemeente.

Als ik mijn moeder help in de tuin en ik kraag daar geld voor, zeg 50 euro per keer 2 dagen in de week. Ze geeft me dat geld in huis handje contantje.

Wie gaat je dan pakken, juist, helemaal niemand.
pi_165149886
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:32 schreef naiipajiiau het volgende:
GroenLinks is dus van mening dat mensen die al vanaf hun schoolcarrière hard werken, veel uren per week maken een mooie investering hebben gemaakt in een huis en hun geld niet zodanig over de balk smijten dat ze kunnen sparen dat maar moeten inleveren?

En iemand die bergen schulden heeft maar wel weer een nieuw GSM abonnement gaat afsluiten, met *kuch* gratis toestel. Zijn TV ook huurt voor een x bedrag per maand omdat "de oude geen netflix aankon" en een hond aanschaft voor kleine Priscilla en Joshua die ook een x bedrag per maand kost die moet nog meer toeslagen krijgen?

Tis ook gwn een kutpartij, maarja welke partij niet.

VVD is nog veel erger.
pi_165149913
quote:

Ze zijn van mening dat mensen die werken meer moeten overhouden en mensen die inkomen hebben uit vermogen wat meer belasting mogen betalen. Dat is gewoon verstandig beleid want het zorgt dat economische activiteit die goed is voor onze maatschappij beter wordt beloond.
pi_165149929
quote:

Hoe willen ze dat verkopen?

Simpelweg omdat de wereld niet uit debiele ongenuanceerde tegenstellinkjes bestaat zoals de jouwe.

Want zo zwart - wit ligt het in werkelijkheid vrijwel nooit.
pi_165150202
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hoe willen ze dat verkopen?

Simpelweg omdat de wereld niet uit debiele ongenuanceerde tegenstellinkjes bestaat zoals de jouwe.

Want zo zwart - wit ligt het in werkelijkheid vrijwel nooit.
Zo zwart wit kan het wel degelijk liggen sure zijn er meer grijze gebieden of mensen die niet door eigen schuld schulden opbouwen. Ik weet niet of jij misschien mensen in je omgeving kent met schulden? Nou ik wel en dat gaat soms echt zo. "Ja maar ik verdien toch ook wel eens ooit iets leuks?" Ja daar heb je gelijk in maar je moet ook realistisch zijn. Maar als je een sneue parttime baan hebt van 4 uur per week en niet meer wilt werken ondanks de mogelijkheid (want ze wil elke dag overdag lekker kunnen wandelen 2,5 uur midden op de dag, ja serieus ik ken er zo 1) dus plan daar maar eens een baan omheen. Maar wel enkele tienduizenden euro's schulden hebt. Waarvan al bergen is "kwijtgescholden". Als je dat zo moet aanzien jaar na jaar en ze dan loopt te zeuren over dat ze ergens geen geld voor heeft. Maar wel wandelschoenen koopt voor 300 euro als er weer wat geld binnen is. Dan moet je echt eens prioriteiten stellen. En zo ken ik er al twee. Bodemloze putten zijn het.. En ze hebben het vaak ook al verprutst bij schuld hulp instanties terwijl ze dan echt aan het handje worden genomen. Rijden rond met onverzekerde auto's (leuk bij aanrijdingen) en ga zo maar door en door...
pi_165150205
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:26 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Oke, gefeliciteerd. Feit blijft dat het verschil veel te klein is.
Kan.

Maar als je, zoals jij naar eigen zeggen zou doen, 'lekker zwart bij gaat klussen', dan maakt het geen reet uit of die uitkering een paar honderd euro lager wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_165150247
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:55 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Zo zwart wit kan het wel degelijk liggen sure zijn er meer grijze gebieden of mensen die niet door eigen schuld schulden opbouwen. Ik weet niet of jij misschien mensen in je omgeving kent met schulden? Nou ik wel en dat gaat soms echt zo. "Ja maar ik verdien toch ook wel eens ooit iets leuks?" Ja daar heb je gelijk in maar je moet ook realistisch zijn. Maar als je een sneue parttime baan hebt van 4 uur per week en niet meer wilt werken ondanks de mogelijkheid (want ze wil elke dag overdag lekker kunnen wandelen 2,5 uur midden op de dag, ja serieus ik ken er zo 1) dus plan daar maar eens een baan omheen. Maar wel enkele tienduizenden euro's schulden hebt. Waarvan al bergen is "kwijtgescholden". Als je dat zo moet aanzien jaar na jaar en ze dan loopt te zeuren over dat ze ergens geen geld voor heeft. Maar wel wandelschoenen koopt voor 300 euro als er weer wat geld binnen is. Dan moet je echt eens prioriteiten stellen. En zo ken ik er al twee. Bodemloze putten zijn het.. En ze hebben het vaak ook al verprutst bij schuld hulp instanties terwijl ze dan echt aan het handje worden genomen. Rijden rond met onverzekerde auto's (leuk bij aanrijdingen) en ga zo maar door en door...
Dergelijke mensen moeten een bewindvoerder. Maar dat is een ander probleem.

Zulke mensen bestaan inderdaad, één van mijn buren vroeger was ook zo, maar laten we ajb niet doen alsof zij representatief zijn voor iedereen die 'het wat minder treft in het leven'.
pi_165150263
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Een alleenstaande met een Bijstandsuitkering kan inclusief toeslagen nooit op 1500 euro netto per maand uitkomen, on-mo-ge-lijk. Dus of deze persoon krijgt een andere uitkering, heeft neveninkomsten, zit op te scheppen, of jij zuigt het één en ander uit je duim.
970 bijstand, dan de toeslagen zoals huurtoeslag, zorgtoeslag en dan nog de 300 euro bruto die je mag bijverdienen voordat er verrekent word. huurtoeslag en zorgtoeslag samen zijn bijna 300 euro.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_165150276
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar bestaat die 1500 euro uit dan?
Bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag en daarnaast mag je tot 300 euro bruto bijverdienen voordat er wordt verrekent. Bij elkaar komt hij dan op bijna 1500 euro netto per maand.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')