Alwéér dat argument?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat is toch voor geen enkele samenleving goed? Dat niemand meer het meest haalbare uit zijn leven wilt halen? Waarom zou je dan nog een studie gaan volgen? Je verdient niet meer dan iemand die bij een fastfoodcounter werkt :p
Precies dat bedoel ik, maar volgens Vallon is dat nog niet genoeg.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Er is al belasting over betaald tijdens het verdienen en daarna over het vermogen. Stel in het geval van oud geld dan is er ook al vermogensbelasting over betaald ook al heeft misschien niemand er voor moeten werken. En dan nog een keer belasting?
Je noemt drie dingen. Waarvan twee keer vermogensbelasting.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Er is al belasting over betaald tijdens het verdienen en daarna over het vermogen. Stel in het geval van oud geld dan is er ook al vermogensbelasting over betaald ook al heeft misschien niemand er voor moeten werken. En dan nog een keer belasting?
Ja dat was een reactie op de post van George.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alwéér dat argument?
Dat dat bullshit is heb jij al eerder toegegeven.
Ja maar hij had het over grotere bedragen.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je noemt drie dingen. Waarvan twee keer vermogensbelasting.
Overigens betaal je niet zo snel vermogensbelasting, pas na 24.500 euro.
Je hebt het over iets of alles ? en dan bedoel ik vooral de extremere vermogens die beslist niet zijn vergaard (door uitsluitend) met eigen handen verricht werk.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:51 schreef Grems het volgende:
[..]
Spaarzaamheid en de behoefte iets na te laten aan je kinderen dient nimmer bestraft te worden. Over dat geld is eindeloos belasting betaald, het moet een keer klaar zijn.
Inderdaad, en daar is iedereen dan ook wel over eens (op een enkele extremist na).quote:Op woensdag 7 september 2016 01:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat was een reactie op de post van George.
Werken moet lonen. Iemand die heeft geïnvesteerd in een studie moet daar dus ook de vruchten van kunnen plukken.
Nee klopt maar Groenlinks heeft het wel voorzien op de hogere inkomens toch?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, en daar is iedereen dan ook wel over eens (op een enkele extremist na).
Dat iemand met een hoger inkomen meer belasting afdraagt doet aan dat principe niets af (zolang het niet de spuigaten uitloopt in ieder geval). Dat is in de bandbreedte waarover wij discussiëren in ieder geval niet het geval volgens mij.
Dat is prachtig, en het staat je natuurlijk vrij om alles vlak voor je dood weg te geven. Beslis fijn over je eigen geld en laat mij hetzelfde doen.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je hebt het over iets of alles ? en dan bedoel ik vooral de extremere vermogens die beslist niet zijn vergaard (door uitsluitend) met eigen handen verricht werk.
Ik zou zelf groot voorstander zijn dat we een grens hebben aan wat redelijk is om te (laten) erven. Of dat nu een ¤ton of een ¤miljoen is, maakt mij niet veel uit. Mijn kinderen hebben zeker geen recht op wat ik heb verdiend, ze hebben een opvoeding en opleiding gehad waarmee ze het maar moeten doen.
Je raakt ook de spiraal van ons belastingsysteem. Dat is nu eenmaal gebaseerd op dat inkomsten onderhevig zijn aan belasting; los of dat iemand anders over die "inkomsten" belasting heeft betaald. Wanneer ik van mijn geld iemand betaal, zal die persoon daarover ook weer belasting moeten betalen. Belasting betalen stopt dus nooit... kan ook niet omdat anders ons systeem ineen stort.
Dat is waar je wat aan kunt doen... het geluk wat bijsturen.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja oke snap je punt maar dat kunnen ze dan ook als je die belasting zou verhogen. Ze hebben blijkbaar de middelen en toegang tot kennis om dat te doen.
En dat het allemaal niet eerlijk is dat zij niet in die familie zijn geboren kan ik niet zo veel mee![]()
Sommige hebben geluk en sommige niet.
Waarom zou je dat willen doen? Waarom niet gewoon accepteren dat sommige daadwerkelijk het walgelijke geluk hebben om in zon familie geboren te worden?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is waar je wat aan kunt doen... het geluk wat bijsturen.
Klopt, we weten ook nog niet precies in welke gradaties, maar ik neem aan dat dat niet over extreme verhogingen gaat. In verhouding met de belastingverlaging van de afgelopen 20 jaar die de hogere inkomens ten deel is gevallen is een belastingverhoging ook wel te billijken lijkt mij.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee klopt maar Groenlinks heeft het wel voorzien op de hogere inkomens toch?
Geboren worden in Nederland is alle geluk die men nodig heeft om het goed te hebben.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is waar je wat aan kunt doen... het geluk wat bijsturen.
Daar is dan toch ook weinig meritocratisch aan? Dat is toch ook het hele principe van onze samenleving, die meritocratische gedachte?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen doen? Waarom niet gewoon accepteren dat sommige daadwerkelijk het walgelijke geluk hebben om in zon familie geboren te worden?
Dat wil je dan alleen omdat jij dat geluk dus niet hebt.
Ja en ondertussen hebben ze het dus wel over de pensioenen en de erfbelasting toch? De mensen die je dan er mee raakt zijn dus ook al de hogere inkomens.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, we weten ook nog niet precies in welke gradaties, maar ik neem aan dat dat niet over extreme verhogingen gaat. In verhouding met de belastingverlaging van de afgelopen 20 jaar die de hogere inkomens ten deel is gevallen is een belastingverhoging ook wel te billijken lijkt mij.
Vermogensbelasting, na die 24.500 is trouwens 1,2 procent. Ook niet extreem veel.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar hij had het over grotere bedragen.
24.500 is trouwens niet extreem veel geld ofzo.
Vermogensbelasting is juist oneerlijk omdat dat direct de verdiener raakt.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja alleen zei Vallon min of meer dat het onterecht is dat zij dit geluk hebben dus dat je dat zou kunnen bijsturen.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daar is dan toch ook weinig meritocratisch aan? Dat is toch ook het hele principe van onze samenleving, die meritocratische gedachte?
Nee das niet veel nee :pquote:Op woensdag 7 september 2016 01:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vermogensbelasting, na die 24.500 is trouwens 1,2 procent. Ook niet extreem veel.
(Om maar een soortgelijk antwoord te geven)
Ja maar dan moet je juist pleiten om wat aan die vermogensbelasting te doen :pquote:Op woensdag 7 september 2016 01:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vermogensbelasting is juist oneerlijk omdat dat direct de verdiener raakt.
Bij Erfbelasting lig dat anders, de nieuwe ontvanger van dat geld betaald die belasting.
Waarom? Omdat dat dus ingaat tegen de meritocratische gedachte. Dat iedereen gelijke kansen moet krijgen in de samenleving en men beloond dient te worden op basis van prestaties en niet op basis van afkomst bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja alleen zei Vallon min of meer dat het onterecht is dat zij dit geluk hebben dus dat je dat zou kunnen bijsturen.
Nu is de hele tijd mijn vraag waarom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |