Wahjong 980 euroquote:Op woensdag 7 september 2016 12:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zoals wat?
Bijzondere bijstand is er al bijna niet meer. En zo'n koopkrachtvergoeding krijg je eenmaal per jaar volgens mij.
Ooh zo.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dan moet je dat zeggen.
Ik dacht dat je het over bijstand had. En over de bijstand klopt je hele verhaal dus niet.
Hij zuigt het volgens mij uit zijn duim. Heeft ook weinig zin om het er nog over te hebben. De meeste mensen hier zijn blijkbaar overtuigd dat iemand in de bijstand een Audi voor de deur heeft, en marmeren vloeren in zijn huurwoning heeft liggen.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een alleenstaande met een Bijstandsuitkering kan inclusief toeslagen nooit op 1500 euro netto per maand uitkomen, on-mo-ge-lijk. Dus of deze persoon krijgt een andere uitkering, heeft neveninkomsten, zit op te scheppen, of jij zuigt het één en ander uit je duim.
Als de persoon maximale huurtoeslag krijgt dan komt die persoon richting de 1350 euro per maand inderdaad (want een Bijstandsuitkering is geen 950 maar 930 euro per maand), maar dat is nog lang geen 1500 euro.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:34 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Huurtoeslag max 300 euro, of net iets meer
Zorgtoeslag max 82 euro
Uitkering 950 euro
Kwijtschelding gemeentelijke belastingen, scheelt je weer geld.
En wat ik nog vergeet.
Alles aanvragen? Welke regelingen kan een alleenstaande aanspraak op maken dan om aan die 1500 netto te komen?quote:Op woensdag 7 september 2016 12:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Kom je makkelijk aan, als je alles zou aanvragen.
En wederom kom je niet op je ¤1500 uit.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:57 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wahjong 980 euro
Zorgtoeslag 82 euro
Huurtoeslag 250 euro
Geld dat je bespaart door geen maatschappelijke belastingen te hoeven betalen: 100 euro.
Tikt lekker aan zo.
Neuh, maar vindt je het dan gek dat mensen niet willen werken.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij zuigt het volgens mij uit zijn duim. Heeft ook weinig zin om het er nog over te hebben. De meeste mensen hier zijn blijkbaar overtuigd dat iemand in de bijstand een Audi voor de deur heeft, en marmeren vloeren in zijn huurwoning heeft liggen.
Dan heb jij (en ook ik) een redelijk inzicht in hoe het werkt. Het is triest dat je een soort realistisch waarheidsfilter moet toepassen.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:45 schreef skrn het volgende:
Terug naar het maken van beloftes: was het chique van Mark Rutte? Nee, dat absoluut niet. Maar ik had echt geen moment de indruk dat er nooit meer 1 cent naar Griekenland zou gaan.
1350 netto, dan nog wat je niet hoeft te betalen, kan je wat mij betreft best als inkomen zien.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als de persoon maximale huurtoeslag krijgt dan komt die persoon richting de 1350 euro per maand inderdaad (want een Bijstandsuitkering is geen 950 maar 930 euro per maand), maar dat is nog lang geen 1500 euro.
Kwijtschelding gemeentelijke heffingen is overigens geen inkomen, maar een ontheffing om iets te moeten betalen natuurlijk.
Bijzondere Bijstand is als algemene voorziening zo goed als afgeschaft (je krijgt dit niet meer te pas en te onpas, ook niet meer voor een kapotte wasmachine of televisie in de meeste gevallen).
Zie boven.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alles aanvragen? Welke regelingen kan een alleenstaande aanspraak op maken dan om aan die 1500 netto te komen?
Het lijkt er toch echt op dat die 1500 euro verzonnen onzin is.
Nee, daarom moet er een manier gevonden worden om het minimumloon te verhogen. Of de kosten van levensonderhoud te verlagen, zodat de uitkeringen mee verlaagt kunnen worden.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:00 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Neuh, maar vindt je het dan gek dat mensen niet willen werken.
Dat is toch een verschil van 150 euro. Wat eigenlijk gewoon besteedbaar inkomen is. En als je uitgaat van de maximale huurtoeslag betaal je ook redelijk wat huur, zeg 650 euro.quote:
Van mij hoef je ze niet te verlagen, ik geef alleen aan dat een alleenstaande zoveel vangt, dat werken niet meer loont.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee, daarom moet er een manier gevonden worden om het minimumloon te verhogen. Of de kosten van levensonderhoud te verlagen, zodat de uitkeringen mee verlaagt kunnen worden.
Uitkeringen nu verlagen lost niets op. Mensen komen in schulden terecht, en veel zullen daarom de criminaliteit in gaan.
Als je denkt dat leven van een uitkering vrijheid - blijheid is wel ja.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:01 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
1350 netto, dan nog wat je niet hoeft te betalen, kan je wat mij betreft best als inkomen zien.
1450 euro op 50 euro geen 1500.
Ik verdien meer, maar op deze manier zou ik ook niet gaan werken.
Plus extra geld voor sporten, xtje naar de bios.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is toch een verschil van 150 euro. Wat eigenlijk gewoon besteedbaar inkomen is. En als je uitgaat van de maximale huurtoeslag betaal je ook redelijk wat huur, zeg 650 euro.
Dan houd je na de vaste lasten niet zo heel veel meer over. In ieder geval zeker niet genoeg om "een paar keer per jaar op vakantie te gaan". Ik zou het knap vinden als je met bijstand überhaupt al leuk op vakantie kan, anders dan ergens in een tentje te creperen.
Geld voor 'sociale shit', kwijtscheldingen.quote:
Welke regelingen heb je het dan over?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Geld voor 'sociale shit', kwijtscheldingen.
Is veel meer dan die 150 euro.
hele dag geen zak hoeven doen, beetje in de wahjong chillen. Gratis huis, een keer iemand helpen verhuizen voor 100 euro.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je denkt dat leven van een uitkering vrijheid - blijheid is wel ja.
Overigens scheelt kwijtschelding gemeentelijke heffingen over het algemeen geen 100 euro per maand, althans niet in de gemeenten waar ik woon / heb gewoond.
Extra geld voor sporten is alleen voor kinderen weggelegd. Niet voor een willekeurige minima die toevallig zin heeft om te sporten.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:04 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Van mij hoef je ze niet te verlagen, ik geef alleen aan dat een alleenstaande zoveel vangt, dat werken niet meer loont.
Extra geld voor sporten enzo kan je er ook nog bij rekenen.
Ik vind dat je dat gewoon als inkomen kan zien, die persoon was het namelijk anders gwn kwijt geweest.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke regelingen heb je het dan over?
En kwijtschelding is geen inkomen. Als iemand geen 150 euro hoeft te betalen aan belastingen is dat geen geld wat hij of zij kan besteden. Het wordt alleen niet van het inkomen afgetrokken.
Als jou dat leuk lijkt om dag in dag uit geen zak te hoeven doen, be my guest.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:08 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
hele dag geen zak hoeven doen, beetje in de wahjong chillen. Gratis huis, een keer iemand helpen verhuizen voor 100 euro.
De horror!
Werken loont zeker niet altijd, complete onzin.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Extra geld voor sporten is alleen voor kinderen weggelegd. Niet voor een willekeurige minima die toevallig zin heeft om te sporten.
baseer je eens op de goede feiten joh.
Overigens loont werken natuurlijk altijd. Sowieso omdat je altijd meer geld ontvangt dan in een uitkering, maar vooral omdat ik werkelijk denk dat vrijwel niemand voor z'n plezier thuiszit (dat lijkt me een ramp voor eeuwig thuiszitten), en de meeste mensen gewoon iets van hun leven willen maken. Met een baan ontwikkel je jezelf en doe je sociale contacten op. Dus werken loont altijd.
Ik ontken overigens niet dat er mensen bestaan die niet willen werken, maar me dunkt dat dat ook vaak te maken heeft met psychische klachten.
Ga je nou nog vertellen op welke regelingen iemand in de bijstand aanspraak kan maken wat extra besteedbaar inkomen op levert?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:09 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat gewoon als inkomen kan zien, die persoon was het namelijk anders gwn kwijt geweest.
Met gratis gekregen geld, dat maakt de woning dus 'gratis'.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als jou dat leuk lijkt om dag in dag uit geen zak te hoeven doen, be my guest.
Overigens heeft niemand een gratis huis hé. Ook al krijgt iemand huurtoeslag, over het algemeen moet iemand gewoon 60% van de huur zelf betalen.
Dat heb ik hierboven al gedaan.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga je nou nog vertellen op welke regelingen iemand in de bijstand aanspraak kan maken wat extra besteedbaar inkomen op levert?
En nee, als iemand geen 150 euro hoeft te betalen betekent dat niet dat diegene 150 euro extra te besteden heeft...
Natuurlijk loont werken altijd, maar je gaat niet inhoudelijk in op mijn post.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Werken loont zeker niet altijd, complete onzin.
En elke persoon die niet wil werken weg zetten als GGZ patiënt is ook niet echt handig.
Dit ja.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ontken overigens niet dat er mensen bestaan die niet willen werken, maar me dunkt dat dat ook vaak te maken heeft met psychische klachten.
Lijkt mij zwaar kut. Van zo'n bijstandje word je immers ook niet bepaald vrolijk.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:11 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Met gratis gekregen geld, dat maakt de woning dus 'gratis'.
Zou het niet erg vinden om de hele dag zelf in te delen nee.
Ach, iedereen kan zo weer de stokpaardjes van stal halen. Wellus-nietus, links-rechts, grootkapitaal-arbeider, enz.quote:Op woensdag 7 september 2016 10:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
A4'tjes zijn in de mode tegenwoordig en daarna lul je overal punt aan.
Je krijgt alleen geen 1500 euro aan inkomen, maar maximaal 1350 euro. Dat je in de bijstand zit en voor bepaalde belastingen vrijgesteld wordt betekent niet dat je 150 euro meer te besteden hebt.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat heb ik hierboven al gedaan.
Als ik 1500 uitkering krijg, waarvan ik 150 euro aan de gemeente moet betalen en dat wordt kwijt gescholden, heb ik wel degelijk meer inkomen.
Ja oke, maar als je werkeloos bent, kun je ook voldoening uit dingen halen en heb je meer tijd voor sociale contacten.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Natuurlijk loont werken altijd, maar je gaat niet inhoudelijk in op mijn post.
1. Werken levert altijd meer op dan een Bijstandsuitkering (tenzij zwart werk in een uitkering).
2. Werken levert voldoening op
3. Werken levert zelfontwikkeling op
4. Werken levert sociale contacten op.
Werken levert dus altijd meer op dan thuiszitten. Alleen niet alleen puur in financiële zin (dat is bij een minimumloon soms maar 200 euro meer dan een Bijstandsuitkering).
In welke gemeenten heb je voor 150 euro per maand aan gemeentelijke heffingen? Misschien komt het doordat ik alleenstaande ben hoor en woon ik in de juiste gemeenten, maar ik heb - uit m'n hoofd - nooit meer dan omgerekend 30 euro per maand aan gemeentelijke heffingen hoeven betalen, en daar zit dan ook afvalstoffenheffing bij, die uitkeringsgerechtigden sowieso wel altijd moeten blijven betalen.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat heb ik hierboven al gedaan.
Als ik 1500 uitkering krijg, waarvan ik 150 euro aan de gemeente moet betalen en dat wordt kwijt gescholden, heb ik wel degelijk meer inkomen.
Genoeg mensen wel, bietje zwart bijklussen.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij zwaar kut. Van zo'n bijstandje word je immers ook niet bepaald vrolijk.
Amsterdam onder andere.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In welke gemeenten heb je voor 150 euro per maand aan gemeentelijke heffingen? Misschien komt het doordat ik alleenstaande ben hoor en woon ik in de juiste gemeenten, maar ik heb - uit m'n hoofd - nooit meer dan omgerekend 30 euro per maand aan gemeentelijke heffingen hoeven betalen, en daar zit dan ook afvalstoffenheffing bij, die uitkeringsgerechtigden sowieso wel altijd moeten blijven betalen.
Nou ja, je blijft natuurlijk niet je hele carrière op dat minimumloontje hangen, maar het kleine verschil aan het begin zorgt er wel voor dat veel mensen die eerste stap niet willen maken denk ik.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:14 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja oke, maar als je werkeloos bent, kun je ook voeldoening uit dingen halen en heb je meer tijd voor sociale contacten.
Als het maar 200 euro verschil is en je moet dan nog meer gaan betalen, waarom dan werken?
Je weet toch dat een uitkering wordt gestopt als de gemeente er achter komt dat je zwart werkt? In veel gemeentes krijg je ook nog een flinke boete erbij als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Genoeg mensen wel, bietje zwart bijklussen.
Precies.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:16 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou ja, je blijft natuurlijk niet je hele carrière op dat minimumloontje hangen, maar het kleine verschil aan het begin zorgt er wel voor dat veel mensen die eerste stap niet willen maken denk ik.
Wie gaat je nou pakken?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je weet toch dat een uitkering wordt gestopt als de gemeente er achter komt dat je zwart werkt? In veel gemeentes krijg je ook nog een flinke boete erbij als ik me niet vergis.
Bron?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je krijgt alleen geen 1500 euro aan inkomen, maar maximaal 1350 euro.
Vriendendienst mag dus niet meer.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:18 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wie gaat je nou pakken?
Gwn zeggen dat het een vriendendienst was.
Het verschil is in de praktijk natuurlijk minder dan die EUR 200.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Werken levert dus altijd meer op dan thuiszitten. Alleen niet alleen puur in financiële zin (dat is bij een minimumloon soms maar 200 euro meer dan een Bijstandsuitkering).
Kan. Ik zoek liever gewoon een normale baan. Maar goed, ik heb dan ook plezier in m'n werk.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Genoeg mensen wel, bietje zwart bijklussen.
Precies, ik denk dat dat wel voor de meeste mensen geldt.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan. Ik zoek liever gewoon een normale baan. Maar goed, ik heb dan ook plezier in m'n werk.
Reiskosten krijg je over het algemeen (deels) vergoed.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:22 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het verschil is in de praktijk natuurlijk minder dan die EUR 200.
Werk brengt kosten met zich mee, met name reiskosten maar ook eten/drinken (e.g. starbucks, Costa, Pret a manger, kantine) ipv cheap supermarkt eten.
Oke, gefeliciteerd. Feit blijft dat het verschil veel te klein is.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan. Ik zoek liever gewoon een normale baan. Maar goed, ik heb dan ook plezier in m'n werk.
Gebeurt zelden, maar daar is indd ruimte voor verbetering.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vriendendienst mag dus niet meer.
Laatst een bericht gelezen dat een grootouder oppaste op een kleinkind. Die kreeg van de gemeente een boete om dat dat werken was.
En wie gaat je pakken? Je hebt bijvoorbeeld de sociale recherche, al weet ik niet hoelang en hoe veel mensen ze in de gaten houden.
Zegt de grootste jankerd.quote:
Maar hoe weet jij nou dat dat zelden gebeurt?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:27 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Gebeurt zelden, maar daar is indd ruimte voor verbetering.
In mijn gemeente zelden, valt gewoon op te zoeken per gemeente.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar hoe weet jij nou dat dat zelden gebeurt?![]()
En ja, mensen die frauderen moeten aangepakt worden. Al vind ik duizenden euro's boete weer wat te veel van het goede.
Tis ook gwn een kutpartij, maarja welke partij niet.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:32 schreef naiipajiiau het volgende:
GroenLinks is dus van mening dat mensen die al vanaf hun schoolcarrière hard werken, veel uren per week maken een mooie investering hebben gemaakt in een huis en hun geld niet zodanig over de balk smijten dat ze kunnen sparen dat maar moeten inleveren?
En iemand die bergen schulden heeft maar wel weer een nieuw GSM abonnement gaat afsluiten, met *kuch* gratis toestel. Zijn TV ook huurt voor een x bedrag per maand omdat "de oude geen netflix aankon" en een hond aanschaft voor kleine Priscilla en Joshua die ook een x bedrag per maand kost die moet nog meer toeslagen krijgen?
Hoe willen ze dat verkopen...
Ze zijn van mening dat mensen die werken meer moeten overhouden en mensen die inkomen hebben uit vermogen wat meer belasting mogen betalen. Dat is gewoon verstandig beleid want het zorgt dat economische activiteit die goed is voor onze maatschappij beter wordt beloond.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:32 schreef naiipajiiau het volgende:
GroenLinks is dus van mening dat mensen die al vanaf hun schoolcarrière hard werken, veel uren per week maken een mooie investering hebben gemaakt in een huis en hun geld niet zodanig over de balk smijten dat ze kunnen sparen dat maar moeten inleveren?
En iemand die bergen schulden heeft maar wel weer een nieuw GSM abonnement gaat afsluiten, met *kuch* gratis toestel. Zijn TV ook huurt voor een x bedrag per maand omdat "de oude geen netflix aankon" en een hond aanschaft voor kleine Priscilla en Joshua die ook een x bedrag per maand kost die moet nog meer toeslagen krijgen?
Hoe willen ze dat verkopen?quote:Op woensdag 7 september 2016 13:32 schreef naiipajiiau het volgende:
Zo zwart wit kan het wel degelijk liggen sure zijn er meer grijze gebieden of mensen die niet door eigen schuld schulden opbouwen. Ik weet niet of jij misschien mensen in je omgeving kent met schulden? Nou ik wel en dat gaat soms echt zo. "Ja maar ik verdien toch ook wel eens ooit iets leuks?" Ja daar heb je gelijk in maar je moet ook realistisch zijn. Maar als je een sneue parttime baan hebt van 4 uur per week en niet meer wilt werken ondanks de mogelijkheid (want ze wil elke dag overdag lekker kunnen wandelen 2,5 uur midden op de dag, ja serieus ik ken er zo 1) dus plan daar maar eens een baan omheen. Maar wel enkele tienduizenden euro's schulden hebt. Waarvan al bergen is "kwijtgescholden". Als je dat zo moet aanzien jaar na jaar en ze dan loopt te zeuren over dat ze ergens geen geld voor heeft. Maar wel wandelschoenen koopt voor 300 euro als er weer wat geld binnen is. Dan moet je echt eens prioriteiten stellen. En zo ken ik er al twee. Bodemloze putten zijn het.. En ze hebben het vaak ook al verprutst bij schuld hulp instanties terwijl ze dan echt aan het handje worden genomen. Rijden rond met onverzekerde auto's (leuk bij aanrijdingen) en ga zo maar door en door...quote:Op woensdag 7 september 2016 13:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe willen ze dat verkopen?
Simpelweg omdat de wereld niet uit debiele ongenuanceerde tegenstellinkjes bestaat zoals de jouwe.
Want zo zwart - wit ligt het in werkelijkheid vrijwel nooit.
Kan.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:26 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Oke, gefeliciteerd. Feit blijft dat het verschil veel te klein is.
Dergelijke mensen moeten een bewindvoerder. Maar dat is een ander probleem.quote:Op woensdag 7 september 2016 13:55 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Zo zwart wit kan het wel degelijk liggen sure zijn er meer grijze gebieden of mensen die niet door eigen schuld schulden opbouwen. Ik weet niet of jij misschien mensen in je omgeving kent met schulden? Nou ik wel en dat gaat soms echt zo. "Ja maar ik verdien toch ook wel eens ooit iets leuks?" Ja daar heb je gelijk in maar je moet ook realistisch zijn. Maar als je een sneue parttime baan hebt van 4 uur per week en niet meer wilt werken ondanks de mogelijkheid (want ze wil elke dag overdag lekker kunnen wandelen 2,5 uur midden op de dag, ja serieus ik ken er zo 1) dus plan daar maar eens een baan omheen. Maar wel enkele tienduizenden euro's schulden hebt. Waarvan al bergen is "kwijtgescholden". Als je dat zo moet aanzien jaar na jaar en ze dan loopt te zeuren over dat ze ergens geen geld voor heeft. Maar wel wandelschoenen koopt voor 300 euro als er weer wat geld binnen is. Dan moet je echt eens prioriteiten stellen. En zo ken ik er al twee. Bodemloze putten zijn het.. En ze hebben het vaak ook al verprutst bij schuld hulp instanties terwijl ze dan echt aan het handje worden genomen. Rijden rond met onverzekerde auto's (leuk bij aanrijdingen) en ga zo maar door en door...
970 bijstand, dan de toeslagen zoals huurtoeslag, zorgtoeslag en dan nog de 300 euro bruto die je mag bijverdienen voordat er verrekent word. huurtoeslag en zorgtoeslag samen zijn bijna 300 euro.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een alleenstaande met een Bijstandsuitkering kan inclusief toeslagen nooit op 1500 euro netto per maand uitkomen, on-mo-ge-lijk. Dus of deze persoon krijgt een andere uitkering, heeft neveninkomsten, zit op te scheppen, of jij zuigt het één en ander uit je duim.
Bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag en daarnaast mag je tot 300 euro bruto bijverdienen voordat er wordt verrekent. Bij elkaar komt hij dan op bijna 1500 euro netto per maand.quote:Op woensdag 7 september 2016 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar bestaat die 1500 euro uit dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |