Onder het mom "denk aan de kinderen!!!!!1" valt alles te rechtvaardigen. Je moet gewoon aan die kinderen uitleggen dat ze niet mee kunnen omdat hun ouders onverantwoordelijke paupers zijn en ze uitleggen hoe ze het later zelf anders kunnen doen.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou geloof dat er wel gezinnen zijn die het gewoon echt niet kunnen betalen. Dat die ouders misschien fouten hebben gemaakt zoals schulden en zo kan ook maar vind het echt sneu als kinderen daar op deze manier de dupe van zijn.
Heb je trouwens gisteren dat artikel gelezen over kinderen die niet mee kunnen met de schoolreisjes omdat de ouders dat niet kunnen betalen. Vroeger in mijn basisschoolklas waren er idd ook kinderen die niet mee konden.. Vind dat wel hartverscheurend.
Het zeldzame geval doet zich voor dat je nu in een hokje zit dat ik met verbazing zit te lezen dat ik je veel postings gelijk geefquote:
Ouders die niet in staat blijken van hun riante gratis euro's hun kinderen fatsoenlijk te voeden zijn gevaarlijk.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is een laatste redmiddel als de veiligheid van kinderen in het gedrang komt of al ligt.
Dat vind ik een beetje gemeen eigenlijk.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:40 schreef Grems het volgende:
[..]
Onder het mom "denk aan de kinderen!!!!!1" valt alles te rechtvaardigen. Je moet gewoon aan die kinderen uitleggen dat ze niet mee kunnen omdat hun ouders onverantwoordelijke paupers zijn en ze uitleggen hoe ze het later zelf anders kunnen doen.
Worden ze hard van.
quote:Op woensdag 7 september 2016 01:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het zeldzame geval doet zich voor dat je nu in een hokje zit dat ik met verbazing zit te lezen dat ik je elke posting gelijk geef
De wereld is hard. Liegen is nog gemener.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje gemeen eigenlijk.
Nee, we leven niet meer in de jaren 90.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Omdat het Nederlandse vangnet nog steeds uitermate riant is.
Nou dan hebben wij hier een meningsverschil Grems.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:41 schreef Grems het volgende:
[..]
De wereld is hard. Liegen is nog gemener.
Gevaarlijk zelfs. Wat rook jij?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:40 schreef Grems het volgende:
[..]
Ouders die niet in staat blijken van hun riante gratis euro's hun kinderen fatsoenlijk te voeden zijn gevaarlijk.
Niet meer stemmen dan, iedereen liegt daar.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:41 schreef Grems het volgende:
[..]
De wereld is hard. Liegen is nog gemener.
Afknijpen nog meer.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, we leven niet meer in de jaren 90.
Tegenwoordig is de omschrijving sober meer op z'n plaats.
Ontoereikend in welk opzicht?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:43 schreef Grems het volgende:
[..]
Hoe wil jij ontoereikende voeding anders omschrijven dan?
Dat mag. Ik begrijp je standpunt wel hoor, alleen is het "denk aan de kinderen!!!" argument zo dodelijk vermoeiend.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dan hebben wij hier een meningsverschil Grems.
Die hulp... zie je dat in verstrekte maaltijden of in kansen dat je kind die zelf kan verwerven ?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als nou blijkt dat die kinderen gewoon geen fatsoenlijke maaltijden meer krijgen thuis en ze kunnen ook geen enkele sociale activiteit ondernemen dan vind ik het wel terecht als ze daar hulp bij krijgen van de overheid.
quote:
quote:Op woensdag 7 september 2016 01:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als nou blijkt dat die kinderen gewoon geen fatsoenlijke maaltijden meer krijgen thuis en ze kunnen ook geen enkele sociale activiteit ondernemen dan vind ik het wel terecht als ze daar hulp bij krijgen van de overheid.
Vooral als je ze niet hebt.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:44 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat mag. Ik begrijp je standpunt wel hoor, alleen is het "denk aan de kinderen!!!" argument zo dodelijk vermoeiend.
Ja maar daardoor niet minder terecht. Maar geloof dat er wel initiatieven zijn om kinderen waarvan de ouders het niet kunnen betalen toch op een sport kunnen dus.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:44 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat mag. Ik begrijp je standpunt wel hoor, alleen is het "denk aan de kinderen!!!" argument zo dodelijk vermoeiend.
Ja maar ben het nog steeds niet met je ze hebben niet voor die erfenis gewerkt dus ze moeten maar betalen argument :pquote:Op woensdag 7 september 2016 01:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die hulp... zie je dat in verstrekte maaltijden of in kansen dat je kind die zelf kan verwerven ?
Kortom ik maak in essentie verschil tussen op je luie rug liggen en maar passief afwachten of het bieden van een kans die je eventueel kunt oppakken.
Juist kinderen moeten in alle opzichten een gelijkwaardige startkans hebben om hun leven inhoud te gaan geven.
NB: Mensen die iets niet meer kunnen of in hun bestaan bedreigd moeten sws altijd geholpen worden. Omdat je niet gelijk de hele wereld kunt redden, zul je je daarbij moeten beperken. Zelf minder eten zodat je met honger een ander wat meer kan laten eten, werkt niet.
Dat is mosterd na de maaltijd, kinderen moeten gewoon met andere leeftijdsgenoten omgaan al zo vroeg mogelijk.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar daardoor niet minder terecht. Maar geloof dat er wel initiatieven zijn om kinderen waarvan de ouders het niet kunnen betalen toch op een sport kunnen dus.
Zat ouders die het met mij eens zijn hoor, toegeven niet zoveel in Overheidsafhankelijkland.quote:
Ja natuurlijk. Dus hoezo is het mosterd na de maaltijd?quote:Op woensdag 7 september 2016 01:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is mosterd na de maaltijd, kinderen moeten gewoon met andere leeftijdsgenoten omgaan al zo vroeg mogelijk.
Ik betaal ruimschoots.... en afgezien van borrelgeklaag, feitelijk van harte.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:37 schreef Grems het volgende:
[..]
Geef je even je informatie door, krijg jij ook een acceptgiro'tje thuisgestuurd.
Omdat juist die eerste jaren het meest belangrijke zijn.quote:Op woensdag 7 september 2016 01:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Dus hoezo is het mosterd na de maaltijd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |