abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161072822


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting Goals 31-12-2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mensen die in de 2015 doelstellingen willen worden toegevoegd kunnen tot 30 maart Snakey DM-en
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:13:48 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161072985
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:53 schreef Artoo het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst ooit mijn bench maxen en ik vind het maar spannend ;( :')
Succes!

Hoeveel gaat je poging zijn?
pi_161073192
Ik koop eigenlijk altijd bij B&F. Vind de service daar heel goed, door die Wheygate wel mijn twijfels gekregen maar dacht eigenlijk dat ze daar wel iets mee gedaan hadden. XXL lijkt me ook wel prima, misschien toch maar eens overstappen dan.
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:32:01 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161073286
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:26 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik koop eigenlijk altijd bij B&F. Vind de service daar heel goed, door die Wheygate wel mijn twijfels gekregen maar dacht eigenlijk dat ze daar wel iets mee gedaan hadden. XXL lijkt me ook wel prima, misschien toch maar eens overstappen dan.
B&F is met verschillende supplementen door de mand gevallen. Beetje een politiek van 'alles om de laagste prijs te kunnen bieden'. Nu heeft niemand wat tegen een lage prijs uiteraard, maar dat mag niet ten koste gaan van het product dat je verkoopt. En dat doen ze nou juist wel.

De service van XXL is net zo goed als die van B&F.
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:32:18 #5
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161073291
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Komt wel goed, broertje. Gewoon geen kleine bitch zijn en even doorpakken. Juiste mindset, en je bent er zo.
Dank u. Komt vast goed. Heb er ook wel zin in en zal het toch moeten leren, dus better make the best of it.

quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Succes!

Hoeveel gaat je poging zijn?
Bedankt :) Ik wil voor 57,5 gaan en als dat ok voelt probeer ik 60kg er achteraan. Wil het in principe doen in 3 pogingen, te beginnen met 55, dan 57,5 en dan 60 (in juni wil ik 60 halen op de kwalificatie).
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161073358
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:32 schreef Snakey het volgende:

[..]

B&F is met verschillende supplementen door de mand gevallen. Beetje een politiek van 'alles om de laagste prijs te kunnen bieden'. Nu heeft niemand wat tegen een lage prijs uiteraard, maar dat mag niet ten koste gaan van het product dat je verkoopt. En dat doen ze nou juist wel.

De service van XXL is net zo goed als die van B&F.
Precies , ik ben ook overgestapt daarvoor.
En wanneer ik bij XXL een 4 kg zak whey koop, is die aardig goedkoop.
ik heb het niet uitgerekend, maarvolgens mij relatief goedkoper als de 2.2 kg potten van B&F.

Ik gooi het wel weer over in de oude pot van B&F , dat dan wel weer :)
pi_161073502
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:35 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Precies , ik ben ook overgestapt daarvoor.
En wanneer ik bij XXL een 4 kg zak whey koop, is die aardig goedkoop.
ik heb het niet uitgerekend, maarvolgens mij relatief goedkoper als de 2.2 kg potten van B&F.

Ik gooi het wel weer over in de oude pot van B&F , dat dan wel weer :)
Pot >> zak, ook i.v.m. afsluitbaarheid.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 14:45:17 #8
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_161073605
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:21 schreef Eleiko het volgende:

[..]

http://www.bodybuilding.c(...)-ultimate-guide.html
https://www.t-nation.com/(...)-steady-state-cardio

Mijn suggestie:
3x per week full-body KT en op de andere dagen cardio: HIIT gevolgd door steady-state.
Interessante links ^O^

Feitelijk dus een combi van beide. We gaan het vanmiddag meteen eens in de praktijk brengen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 14:46:27 #9
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_161073643
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:26 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik koop eigenlijk altijd bij B&F. Vind de service daar heel goed, door die Wheygate wel mijn twijfels gekregen maar dacht eigenlijk dat ze daar wel iets mee gedaan hadden. XXL lijkt me ook wel prima, misschien toch maar eens overstappen dan.
Na de Wheygate ben ik direct overgestapt. En ik moet zeggen geen seconde spijt. Wat Snakey al zegt, service bij XXL is uitstekend.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_161073666
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:46 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Na de Wheygate ben ik direct overgestapt. En ik moet zeggen geen seconde spijt. Wat Snakey al zegt, service bij XXL is uitstekend.
Hier ook ja. Ben ook meteen overgestapt. Service bij XXL is inderdaad prima.
Vincent zag het koren,
Einstein het getal,
Zeppelin de zeppelin,
en Johan zag de bal.
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:50:08 #11
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161073722
Ik haal m'n whey en dergelijke zelf ook bij XXL of MyProtein. Bij beide goede ervaringen. Body&Shit vind ik zelf door die onjuiste productinformatie niet ok.
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:54:54 #12
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161073809
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:32 schreef Artoo het volgende:

Bedankt :) Ik wil voor 57,5 gaan en als dat ok voelt probeer ik 60kg er achteraan. Wil het in principe doen in 3 pogingen, te beginnen met 55, dan 57,5 en dan 60 (in juni wil ik 60 halen op de kwalificatie).
Mijn ervaring met een max poging, en als dat goed voelt nog een iets zwaardere poging is wisselend. Als je eerste poging goed en snel omhoog gaat zou ik zeker voor de 60 gaan, als het niet zo makkelijk gaat zou ik het bij de 57,5 houden. Dit om jezelf vooral metaal sterk te houden. Ook al lukt je 57,5, als je 60 niet lukt loop je toch de gym uit met die mislukte poging in je hoofd.

Dat is mijn ervaring though.

De andere kant is dat ik altijd veel leer van een fail. Je bereidt je helemaal goed voor op je lift, als het dan niet lukt voel je, als je goed oplet, waar het misgaat, daar kan je dan vervolgens weer aan werken.
pi_161073827
Ik heb laatst nog een nieuw PR gehaald met benchpress.
Kwam uit op 115kg x 2.

Als je bedenkt dat ik maar 1,60m ben bij 60kg is dat volgens mij geen slechte score ;) Nu ongeveer 2 jaar bezig waarvan het laatste jaar ook een passend voedingsschema.
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:57:06 #14
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161073858
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:35 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Precies , ik ben ook overgestapt daarvoor.
En wanneer ik bij XXL een 4 kg zak whey koop, is die aardig goedkoop.
ik heb het niet uitgerekend, maarvolgens mij relatief goedkoper als de 2.2 kg potten van B&F.

Ik gooi het wel weer over in de oude pot van B&F , dat dan wel weer :)
Hoe gaat het trainen bij jou eigenlijk? Ik kan me de laatste foto van een paar jaar(?) geleden nog herinneren. Als je consequent bent geweest moet je nu wel een redelijk beest zijn. :P
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:59:31 #15
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161073915
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:55 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb laatst nog een nieuw PR gehaald met benchpress.
Kwam uit op 115kg x 2.

Als je bedenkt dat ik maar 1,60m ben bij 60kg is dat volgens mij geen slechte score ;) Nu ongeveer 2 jaar bezig waarvan het laatste jaar ook een passend voedingsschema.
Dat is erg goed. Er zitten nogal wat variabelen in dus het volgende is niet helemaal waar. Maar je benched dan bijna 2x BW. Ik ben dan met mijn 100 kilo en een bench van 140 niet zo sterk als jij. :P
pi_161073928
Voor mij ook nooit B&F meer. Die whey ga je vast niet dood van, tenzij je allergisch voor suikerspinnen bent.

Maar ik heb daar in het verleden ook multivitamine gekocht, en die barsten na een paar weken uit elkaar. En ik vertrouw dat inhoud daar ook voor geen meter meer van. Voor hetzelfde geld zit je allemaal onbekende rommel in je lichaam te duwen. Ik heb in die periode wel een vreselijke prostaatontsteking gehad. Nu zeg ik niet dat het daar door komt maar ik wil het liever uit kunnen sluiten.
pi_161074010
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:59 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is erg goed. Er zitten nogal wat variabelen in dus het volgende is niet helemaal waar. Maar je benched dan bijna 2x BW. Ik ben dan met mijn 100 kilo en een bench van 140 niet zo sterk als jij. :P
Ik verras ook regelmatig mede sporters, mede door mijn geringe lengte natuurlijk. Ben ook niet overdreven groot of extreem breed. Wil ik ook niet want de verhoudingen zijn nogal snel scheef. Vind het niet mooi staan als je 2 turven hoog bent maar wel 2 meter breed :P Is natuurlijk een persoonlijke mening en smaak.

Nu op naar de 120kg. Gaat wel even duren, week ziek geweest en met 40 graden koorts op bed gelegen. 4kg kwijt :(
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 15:03:50 #18
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_161074036
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:59 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is erg goed. Er zitten nogal wat variabelen in dus het volgende is niet helemaal waar. Maar je benched dan bijna 2x BW. Ik ben dan met mijn 100 kilo en een bench van 140 niet zo sterk als jij. :P
:')

Ik bench met mijn 100kg met moeite 50kg. Borst is niet aan mij besteed op de 1 of andere manier. Goed, ik begeef mij nog niet zolang in de sportschool en focus me meer op vetverbranding momenteel en zit in de cut. Ik hoop dat ik na de zomer in de bulk toch wel gains ga maken met BP. :{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:08:22 #19
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161074135
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:03 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ik verras ook regelmatig mede sporters, mede door mijn geringe lengte natuurlijk. Ben ook niet overdreven groot of extreem breed. Wil ik ook niet want de verhoudingen zijn nogal snel scheef. Vind het niet mooi staan als je 2 turven hoog bent maar wel 2 meter breed :P Is natuurlijk een persoonlijke mening en smaak.

Nu op naar de 120kg. Gaat wel even duren, week ziek geweest en met 40 graden koorts op bed gelegen. 4kg kwijt :(
Veel van je gewichtverlies is vocht. Veel water drinken, en weer goed gaan eten, ben je met een paar weken weer op je oude niveau.
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:10:16 #20
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161074181
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:03 schreef onlogisch het volgende:

[..]

:')

Ik bench met mijn 100kg met moeite 50kg. Borst is niet aan mij besteed op de 1 of andere manier. Goed, ik begeef mij nog niet zolang in de sportschool en focus me meer op vetverbranding momenteel en zit in de cut. Ik hoop dat ik na de zomer in de bulk toch wel gains ga maken met BP. :{
Dat zijn twee dingen die je van een zwaardere bench afhouden, de cut, en de gedachte dat borst niet aan je is besteed. Je borst kan je sterker maken, dat hoeft niet speciaal met de BP, er zijn legio manieren om je borst sterker te maken.
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 15:14:52 #21
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_161074309
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:10 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat zijn twee dingen die je van een zwaardere bench afhouden, de cut, en de gedachte dat borst niet aan je is besteed. Je borst kan je sterker maken, dat hoeft niet speciaal met de BP, er zijn legio manieren om je borst sterker te maken.
Dat klopt. Er zijn ook legio andere oefeningen die ik graag uitvoer. Alleen met de BP ben ik gestopt omdat ik er voor mijn gevoel niet over dat dooie punt heen kom. Maargoed, wellicht is dat ook wat voorbarig daar ik nog niet zo lang zo actief ben in de sportschool :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_161074329
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hoe gaat het trainen bij jou eigenlijk? Ik kan me de laatste foto van een paar jaar(?) geleden nog herinneren. Als je consequent bent geweest moet je nu wel een redelijk beest zijn. :P
Helaas moet ik je wat teleurstellen Snakey.
Met mijn trainingen ben ik aardig stabiel, die blijf ik goed uitvoeren.
ook met de voeding/eiwitinname zit het wel goed, door de week dan.

Maar in het weekend verval ik vaak in een patroon van slechte voeding, en ook regematig alcohol.
Ik merk dat dit het goede leefpatroon en trainingen deels verziekt.

Maar al met al gaat het best voor een 42 jarige :)

En jij ? jij zal ondertussen flink zijn gegroeid ? :)
pi_161074335
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat klopt. Er zijn ook legio andere oefeningen die ik graag uitvoer. Alleen met de BP ben ik gestopt omdat ik er voor mijn gevoel niet over dat dooie punt heen kom. Maargoed, wellicht is dat ook wat voorbarig daar ik nog niet zo lang zo actief ben in de sportschool :)
Ga een tijdje werken met losse dumbbels, dan zul je zien dat je vanzelf weer progressie gaat maken met benchpressen
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:22:19 #24
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161074506
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:15 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Helaas moet ik je wat teleurstellen Snakey.
Met mijn trainingen ben ik aardig stabiel, die blijf ik goed uitvoeren.
ook met de voeding/eiwitinname zit het wel goed, door de week dan.

Maar in het weekend verval ik vaak in een patroon van slechte voeding, en ook regematig alcohol.
Ik merk dat dit het goede leefpatroon en trainingen deels verziekt.

Maar al met al gaat het best voor een 42 jarige :)

En jij ? jij zal ondertussen flink zijn gegroeid ? :)
Ah okee. Het leven moet ook geleefd worden uiteraard. :P

Ik ben op hetzelfde gewicht gebleven, ~ 100 kilo, maar zie er nu door een hoop vetverlies een stuk groter uit dan ooit. Ik win nog steeds in kracht, beetje trager dan voorheen, maar het gaat omhoog.

Ik ben 50, nog een paar jaar en dan krijg je je second wind en ben je net als ik niet uit de gym te slaan. :P
pi_161074769
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:22 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ah okee. Het leven moet ook geleefd worden uiteraard. :P

Ik ben op hetzelfde gewicht gebleven, ~ 100 kilo, maar zie er nu door een hoop vetverlies een stuk groter uit dan ooit. Ik win nog steeds in kracht, beetje trager dan voorheen, maar het gaat omhoog.

Ik ben 50, nog een paar jaar en dan krijg je je second wind en ben je net als ik niet uit de gym te slaan. :P
Haha, ik hoop het Snakey.
Mijn gewicht loopt wel langzaam op, terwijl mijn vetpercentage hetzelfde blijft.
Ik zit nu op de 108 kilo, ooit begonnen met 90 kilo dus dat zit wel aardig.

Wat mij echter niet lukt is om mijn vertpercentage omlaag te krijgen, maar dat komt door de redenen eerder genoemd. :)
Zoals je al zei het leven moet inderdaad geleefd worden.
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:48:55 #26
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161075094
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:54 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mijn ervaring met een max poging, en als dat goed voelt nog een iets zwaardere poging is wisselend. Als je eerste poging goed en snel omhoog gaat zou ik zeker voor de 60 gaan, als het niet zo makkelijk gaat zou ik het bij de 57,5 houden. Dit om jezelf vooral metaal sterk te houden. Ook al lukt je 57,5, als je 60 niet lukt loop je toch de gym uit met die mislukte poging in je hoofd.

Dat is mijn ervaring though.

De andere kant is dat ik altijd veel leer van een fail. Je bereidt je helemaal goed voor op je lift, als het dan niet lukt voel je, als je goed oplet, waar het misgaat, daar kan je dan vervolgens weer aan werken.
Ja, als 57,5 met veel pijn en moeite gaat ben ik van plan het daar bij te laten. Ik heb geen amrap sets gedaan de afgelopen periode dus die 57,5/60 is een beetje een nattevingerwerk. Ik heb vorige week nog 50 gebencht voor 6 reps, maar dit was na 9x3 werksets (met 47,5). Hoe dan ook, we gaan 't zien. Op naar de 300 Wilks :P
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:55:40 #27
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161075262
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:34 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Haha, ik hoop het Snakey.
Mijn gewicht loopt wel langzaam op, terwijl mijn vetpercentage hetzelfde blijft.
Ik zit nu op de 108 kilo, ooit begonnen met 90 kilo dus dat zit wel aardig.

Wat mij echter niet lukt is om mijn vertpercentage omlaag te krijgen, maar dat komt door de redenen eerder genoemd. :)
Zoals je al zei het leven moet inderdaad geleefd worden.
Als er een goede balans is tussen trainen en 'het leven' en dat bevalt je, niks aan veranderen. :)

We hoeven natuurlijk niet allemaal mister olympia of Andy Bolton te worden.
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:56:26 #28
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161075284
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:48 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ja, als 57,5 met veel pijn en moeite gaat ben ik van plan het daar bij te laten. Ik heb geen amrap sets gedaan de afgelopen periode dus die 57,5/60 is een beetje een nattevingerwerk. Ik heb vorige week nog 50 gebencht voor 6 reps, maar dit was na 9x3 werksets (met 47,5). Hoe dan ook, we gaan 't zien. Op naar de 300 Wilks :P
Ben benieuwd.
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:00:41 #29
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_161075415
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:52 schreef Snakey het volgende:

[..]

Weet je dan ook wat er in gaat en of dat de juiste doseringen zijn?
Wat er in gaat zou ik je precies kunnen vertellen idd, maar B&F bepaalt de dosering. Uiteraard maken wij het precies met de doseringen die aangegeven worden
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_161075488
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:48 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ja, als 57,5 met veel pijn en moeite gaat ben ik van plan het daar bij te laten. Ik heb geen amrap sets gedaan de afgelopen periode dus die 57,5/60 is een beetje een nattevingerwerk. Ik heb vorige week nog 50 gebencht voor 6 reps, maar dit was na 9x3 werksets (met 47,5). Hoe dan ook, we gaan 't zien. Op naar de 300 Wilks :P
Hoeveel dagen rust heb je genomen voor je 1RM poging?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:06:22 #31
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161075571
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:00 schreef Champy het volgende:

[..]

Wat er in gaat zou ik je precies kunnen vertellen idd, maar B&F bepaalt de dosering. Uiteraard maken wij het precies met de doseringen die aangegeven worden
Daar zit hem nou juist het euvel, de dosering.
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:12:01 #32
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_161075713
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Daar zit hem nou juist het euvel, de dosering.
Ik denk niet dat B&F met opzet te hoog doseert, als je iets met de dosering zou doen dan juist omlaag zodat je minder dure grondstoffen in je tablet of capsule hebt
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:14:08 #33
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161075755
quote:
3s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:12 schreef Champy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat B&F met opzet te hoog doseert, als je iets met de dosering zou doen dan juist omlaag zodat je minder dure grondstoffen in je tablet of capsule hebt
of het met opzet is of niet maakt weinig uit. Het feit dat je gewoon niet zeker kan zijn dat wat er op het label staat klopt is voor mij genoeg reden om niet meer bij hen te kopen. Je zou denken dat ze van whey-gate geleerd hebben.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:16:25 #34
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_161075823
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:14 schreef Drinky het volgende:

[..]

of het met opzet is of niet maakt weinig uit. Het feit dat je gewoon niet zeker kan zijn dat wat er op het label staat klopt is voor mij genoeg reden om niet meer bij hen te kopen. Je zou denken dat ze van whey-gate geleerd hebben.
Oh zeker, en verder koop ik ook niet meer bij B&F na dat schandaal, op verschillende niveau's is (was) de kwaliteitscontrole daar ruk.
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:21:38 #35
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161075955
quote:
3s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:12 schreef Champy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat B&F met opzet te hoog doseert, als je iets met de dosering zou doen dan juist omlaag zodat je minder dure grondstoffen in je tablet of capsule hebt
Sure, maar kijk maar op DBB, dan zal je zien dat diverse supps afwijken van wat ze zouden moeten zijn. Omhoog of omlaag is dan niet zo relevant, het moet gewoon kloppen. Het is raar dat de vitD van XXL een te verwaarlozen afwijking heeft, en B&F er enorm naast zit.
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:36:20 #36
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161076242
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:03 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Hoeveel dagen rust heb je genomen voor je 1RM poging?
Dinsdag heb ik voor het laatst gebencht, 3x3 op 75% als semi deload. Vandaag heb ik wel gewoon squat training voltooid, maar dus bench achterwege gelaten.
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:10:56 #37
159909 -Peach
Prunus persica
pi_161076928
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:48 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ja, als 57,5 met veel pijn en moeite gaat ben ik van plan het daar bij te laten. Ik heb geen amrap sets gedaan de afgelopen periode dus die 57,5/60 is een beetje een nattevingerwerk. Ik heb vorige week nog 50 gebencht voor 6 reps, maar dit was na 9x3 werksets (met 47,5). Hoe dan ook, we gaan 't zien. Op naar de 300 Wilks :P
Spannend! Ik ga duimen! De wedstrijd in juni, dat is die in Tilburg?
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:18:08 #38
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161077053
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:05 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Brotip: lees de links in mijn post hierboven.
Had ze al gelezen, maar die eerste is af en toe cringeworthy met zijn populistische argumenten om een punt te maken wat er niet is...

quote:
Have you ever compared the physique of a world-class distance runner with that of a world-class sprinter? The sprinter's body resembles that of a Greek Adonis, with chiseled arms and powerful quads, while the skinny-fat distance runner makes Richard Simmons look like a Mr. Olympia contender.

These different body compositions point to the fact that not all cardio is created equal, which is why it's important to choose a form of cardio that meets your goals.
Komt dus niet door de sprint trainingen dat ze zo gespierd zijn, maar door het gewichtheffen wat ze doen naast de sprint-specifieke en technische trainingen. En hardlopers zijn verre van skinny-fat, alleen het skinny gedeelte klopt.

De eerste studie die hij aanhaalt is een interval voor vrouwen met overgewicht waarbij de interval groep stevig moet hardlopen terwijl de steady state groep dit doet met wandel tempo. Dan verwacht je ook wel verschil in lichaamscompositie als ze op een hypocalorisch dieet zitten.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:37:55 #39
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161077443
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:10 schreef -Peach het volgende:

[..]

Spannend! Ik ga duimen! De wedstrijd in juni, dat is die in Tilburg?
Ja die! :) En thanks!
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161082276
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:55 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb laatst nog een nieuw PR gehaald met benchpress.
Kwam uit op 115kg x 2.

Als je bedenkt dat ik maar 1,60m ben bij 60kg is dat volgens mij geen slechte score ;) Nu ongeveer 2 jaar bezig waarvan het laatste jaar ook een passend voedingsschema.
Een 2x BW benchpress is verre van een slechte score. Ik zit op 93 kilo bij 1.83 en kom niet veel verder dan jij. Ik kan mij geen wereld voorstellen waarin ik ooit 2x BW ga drukken.

Iemand uit mijn gym is een MMA klim aapje die ongeveer hetzelfde weegt, geloof 65 kilo dat hij vertelde en het is maar moeilijk voor te stellen dat iemand met dat gewicht/fysiek zoveel gewicht kan wegdrukken. Knap hoor
  donderdag 31 maart 2016 @ 21:28:37 #41
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161082876
Ik ben nog hard onderweg om überhaupt 1x BW te benchen. So far away... :{
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161083357
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:28 schreef Artoo het volgende:
Ik ben nog hard onderweg om überhaupt 1x BW te benchen. So far away... :{
Zo begint iedereen en voor je het weet doe je meer dan 100. Als je een beetje serieus traint dan zit je daar al relatief snel aan
  donderdag 31 maart 2016 @ 21:52:35 #43
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161083664
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:43 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Zo begint iedereen en voor je het weet doe je meer dan 100. Als je een beetje serieus traint dan zit je daar al relatief snel aan
Heh, meer dan 100 :D Later als ik groot ben, wellicht? Ik denk dat het vrouw-zijn niet erg helpt qua (bench) gains, maar goed, ik doe dit ook pas een half jaar, dus die 1x BW komt nog wel. Doel is om dit jaar in ieder geval over die 60 kg te gaan qua bench max en dan is BW niet meer zo ver weg.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161085869
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:52 schreef Artoo het volgende:

[..]

Heh, meer dan 100 :D Later als ik groot ben, wellicht? Ik denk dat het vrouw-zijn niet erg helpt qua (bench) gains, maar goed, ik doe dit ook pas een half jaar, dus die 1x BW komt nog wel. Doel is om dit jaar in ieder geval over die 60 kg te gaan qua bench max en dan is BW niet meer zo ver weg.
Oh, je bent een vrouw, dat wist ik niet haha. Zonder dat ik daar verder wat mee bedoel.

Meeste vrouwen in mijn sportschool doen alleen maar oefeningen voor de core en benen. Ironisch eigenlijk, mannen vaak alleen het bovenlichaam en vrouwen vaak alleen het onderlichaam. Al hoor je mij niet klagen :+
  vrijdag 1 april 2016 @ 08:42:12 #45
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161090562
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 23:02 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Oh, je bent een vrouw, dat wist ik niet haha. Zonder dat ik daar verder wat mee bedoel.

Meeste vrouwen in mijn sportschool doen alleen maar oefeningen voor de core en benen. Ironisch eigenlijk, mannen vaak alleen het bovenlichaam en vrouwen vaak alleen het onderlichaam. Al hoor je mij niet klagen :+
Booty gains ftw :P
Moet toch zeggen dat ik in mijn gym ook wel veel meiden het bovenlichaam zie trainen. Voornamelijk in de vorm van lat pulldowns en shoulder presses met de roze dumbells, but hey, it's something.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161090796
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:10 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Een 2x BW benchpress is verre van een slechte score. Ik zit op 93 kilo bij 1.83 en kom niet veel verder dan jij. Ik kan mij geen wereld voorstellen waarin ik ooit 2x BW ga drukken.

Iemand uit mijn gym is een MMA klim aapje die ongeveer hetzelfde weegt, geloof 65 kilo dat hij vertelde en het is maar moeilijk voor te stellen dat iemand met dat gewicht/fysiek zoveel gewicht kan wegdrukken. Knap hoor
Met werksetjes zit ik nu ongeveer op zo'n 4x6 85-90kg, voor de griep van 2 weken geleden dan. Merk dat ik nog niet helemaal fit ben en dat mijn lichaam nog niet op het oude niveau zit van voor die griep.

Wil binnenkort, wanneer ik op het oude niveau zit best een poging laten filmen als er genoeg interesse is. Niet omdat ik denk dat jullie het niet geloven hoor :+ Misschien dat jullie ook wel reuze benieuwd zijn naar hoe dat er uit ziet :)
pi_161090799
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:52 schreef Artoo het volgende:

[..]

Heh, meer dan 100 :D Later als ik groot ben, wellicht? Ik denk dat het vrouw-zijn niet erg helpt qua (bench) gains, maar goed, ik doe dit ook pas een half jaar, dus die 1x BW komt nog wel. Doel is om dit jaar in ieder geval over die 60 kg te gaan qua bench max en dan is BW niet meer zo ver weg.
Ik vind het aardig een anders gewicht voor een dame en je lengte. Aangezien jij ook niet echt de grootste bent :P
  Moderator vrijdag 1 april 2016 @ 09:23:40 #48
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_161090927
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:21 schreef Eleiko het volgende:

[..]

http://www.bodybuilding.c(...)-ultimate-guide.html
https://www.t-nation.com/(...)-steady-state-cardio

Mijn suggestie:
3x per week full-body KT en op de andere dagen cardio: HIIT gevolgd door steady-state.
Gisteren maar meteen even in de praktijk gegooid, HIIT i.c.m. SSC.

Ik moet zeggen dat het me redelijk goed afging, ondanks een redelijk zware krachtsessie rug/biceps voelde het goed. Ik ga hier verder mee :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:26:38 #49
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161090956
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:10 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ik vind het aardig een anders gewicht voor een dame en je lengte. Aangezien jij ook niet echt de grootste bent :P
Echt klein ben ik ook niet hoor. 2 cm boven het landelijk gemiddelde zelfs :+ Die 60kg wil ik op korte termijn wel echt gaan halen (liefst voor juni) in verband met de kwalificatie. Om 300 Wilks te halen schat ik dat ik dat het best kan verdelen met een bench van 60, een squat van 100 of 105 en een deadlift van 140.
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:55:21 #50
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161094621
Update: bench max vandaag = 60kg. En vrij soepel ook nog. Daarna samen met trainer besloten om #yolo ook 65 te proberen, maar dat zat er niet in. :P De 62,5 daarna kwam wel van de borst af maar failde wel. Had misschien beter eerst 62,5 kunnen doen, maar vooruit, achteraf gelul. Die is voor de volgende keer :P
In ieder geval blij met hoe het ging.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161094746
Heb ik ook vaker gehad, je gaat voor een 1rm en die lukt best makkelijk en vervolgens faal je keihard op een paar kilo meer. Maar lekker dat het gelukt is en dan kun je binnenkort voor de 65 gaan :)
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:22:35 #52
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161097535
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:55 schreef Artoo het volgende:
Update: bench max vandaag = 60kg. En vrij soepel ook nog. Daarna samen met trainer besloten om #yolo ook 65 te proberen, maar dat zat er niet in. :P De 62,5 daarna kwam wel van de borst af maar failde wel. Had misschien beter eerst 62,5 kunnen doen, maar vooruit, achteraf gelul. Die is voor de volgende keer :P
In ieder geval blij met hoe het ging.
Great, well done. ^O^
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:23:46 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161097550
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:02 schreef Questular het volgende:
Heb ik ook vaker gehad, je gaat voor een 1rm en die lukt best makkelijk en vervolgens faal je keihard op een paar kilo meer. Maar lekker dat het gelukt is en dan kun je binnenkort voor de 65 gaan :)
OHP is altijd vreselijk ga je 2,5 kilo omhoog en je komt niet verder dan je neus. :D
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:29:46 #54
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161097646
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:23 schreef Snakey het volgende:

[..]

OHP is altijd vreselijk ga je 2,5 kilo omhoog en je komt niet verder dan je neus. :D
Inderdaad ja. Ga 'm dalijk weer eens proberen. Om gek van te worden soms, moet haast wel tussen je oren zitten.
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:34:10 #55
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161097718
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:22 schreef Snakey het volgende:

[..]

Great, well done. ^O^
Thanks :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:23 schreef Snakey het volgende:

[..]

OHP is altijd vreselijk ga je 2,5 kilo omhoog en je komt niet verder dan je neus. :D
Oh ja horrible :') Stom dat dat zo'n verschil kan maken soms.
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:35:00 #56
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161097729
Long read, maar wel een goeie als je niet van dat eigenwijze ver afkomt.

10 Sneaky Things Making You Fat
Time to Get Lean and Actually Stay That Way
by Dani Shugart
You work out. You're trying to improve your diet. And you're still too damn fat. What's going on? Check out this list of tricky body-comp saboteurs.
https://www.t-nation.com/(...)campaign=article4001
  vrijdag 1 april 2016 @ 20:10:47 #57
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161103050
Drag It, Stretch It, Shorten It, Meet It, Smash It-5 Tips for a Bigger Bench

I am going to give you the tips that we give you our lifters, our new clients and anyone who wants to bench. I like to make it simple and I think this will help you to understand how to bench a lot better. http://bit.ly/1VVqf8c
  vrijdag 1 april 2016 @ 21:05:36 #58
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161104689
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:23 schreef Snakey het volgende:

[..]

OHP is altijd vreselijk ga je 2,5 kilo omhoog en je komt niet verder dan je neus. :D
Ja dat is zo hatelijk altijd. Met C&J precies hetzelfde, 2,5kg meer en opeens lukt het niet meer terwijl het vorige gewicht "makkelijk" omhoog ging :') .
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 1 april 2016 @ 22:11:41 #59
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161106995
Maken jullie in de cut onderscheid tussen rust- en trainingsdagen qua kcal die je eet? Dus dat je op trainingsdagen iets meer eet. Stik soms van de honger als ik ga trainen, soms train je daar overheen, soms niet. Dus ben aan het overwegen om dan iets meer te eten voor de training.
  vrijdag 1 april 2016 @ 23:46:50 #60
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161109536
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 22:11 schreef ZuidGrens het volgende:
Maken jullie in de cut onderscheid tussen rust- en trainingsdagen qua kcal die je eet? Dus dat je op trainingsdagen iets meer eet. Stik soms van de honger als ik ga trainen, soms train je daar overheen, soms niet. Dus ben aan het overwegen om dan iets meer te eten voor de training.
Voorheen wel, at ik zo'n 200~300kcal meer op trainingsdagen, tegenwoordig niet meer aangezien ik echt van mijn vet af moet, maar gezien dat nu best goed gaat denk ik erover om het weer op te pakken.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 2 april 2016 @ 23:47:55 #61
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_161133998
Mannen, hebben jullie nog goede tips voor mij?

Ik wil thuis een sportkamer hebben. Maar wat is een betrouwbare site waar ik goede dumbell óf barbell sets kan kopen? Dumbel t/m 40kg volstaat. Kan niet echt erg wijs worden van het wereldwijde web.
  zondag 3 april 2016 @ 00:01:56 #62
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161134513
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 23:47 schreef RickoKun het volgende:
Mannen, hebben jullie nog goede tips voor mij?

Ik wil thuis een sportkamer hebben. Maar wat is een betrouwbare site waar ik goede dumbell óf barbell sets kan kopen? Dumbel t/m 40kg volstaat. Kan niet echt erg wijs worden van het wereldwijde web.
Ik zou eerst een kostenplastje maken. Goedkope dumbbells van 40 kilo zijn al zo'n 140 euro, en die zou ik niet te vaak op de grond laten kletteren. Een beetje barbell is ook niet echt goedkoop, wn platen ook niet. Tenzij je voor echt het goedkoopste gaat, maar dat is vaak vrij snel kapot.

Maar goed, ik weet niet wat je re besteden hebt uiteraard.
  zondag 3 april 2016 @ 00:05:26 #63
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161134612
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 00:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou eerst een kostenplastje maken. Goedkope dumbbells van 40 kilo zijn al zo'n 140 euro, en die zou ik niet te vaak op de grond laten kletteren. Een beetje barbell is ook niet echt goedkoop, wn platen ook niet. Tenzij je voor echt het goedkoopste gaat, maar dat is vaak vrij snel kapot.

Maar goed, ik weet niet wat je re besteden hebt uiteraard.
vaak wel goedkoper 2ehands te vinden. Ijzer is een investering maar redelijk waardevast en daarnaast heb je het er vaak in een jaar of 2 wel uit vergeleken met een sportschool abo.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 3 april 2016 @ 09:35:33 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161138218
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 00:05 schreef Drinky het volgende:

[..]

vaak wel goedkoper 2ehands te vinden. Ijzer is een investering maar redelijk waardevast en daarnaast heb je het er vaak in een jaar of 2 wel uit vergeleken met een sportschool abo.
Hoeeel ik wel eens zoek ik zeggen dat ik nog nooit echt serieus gezocht heb. Maar ik heb nog nooit een set platen van bij elkaar 180 gevonden. En dumbbells met een beetje normaal gewicht ook niet.
  zondag 3 april 2016 @ 10:46:02 #65
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_161139013
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 00:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou eerst een kostenplastje maken. Goedkope dumbbells van 40 kilo zijn al zo'n 140 euro, en die zou ik niet te vaak op de grond laten kletteren. Een beetje barbell is ook niet echt goedkoop, wn platen ook niet. Tenzij je voor echt het goedkoopste gaat, maar dat is vaak vrij snel kapot.

Maar goed, ik weet niet wat je re besteden hebt uiteraard.
40 kg per stuk 140 euro??!
Holy fuck.

Ik dacht met een eurootje of 500 zit ik wel op een complete set tm 30kg ofzo :')
  zondag 3 april 2016 @ 12:10:38 #66
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161140431
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 10:46 schreef RickoKun het volgende:

[..]

40 kg per stuk 140 euro??!
Holy fuck.

Ik dacht met een eurootje of 500 zit ik wel op een complete set tm 30kg ofzo :')
Ik heb ze wel eens goedkoop gevonden, uit china. P10 heten ze vilgens mij, die niet eens ban slechte kwaliteit zijn. Mijn vorige gym had ze, heel moeilijk kapot te krijgen. Probleem is dat je in bulk moet kopen. :')
  zondag 3 april 2016 @ 12:24:06 #67
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161140753
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 10:46 schreef RickoKun het volgende:

[..]

40 kg per stuk 140 euro??!
Holy fuck.

Ik dacht met een eurootje of 500 zit ik wel op een complete set tm 30kg ofzo :')
Hier kan je die P10's per set kopen, je moet ze wel om de prijs vragen, die staan er niet bij.

http://m.alibaba.com/prod(...)es-Dumbbell-P10.html
  zondag 3 april 2016 @ 12:37:21 #68
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161141088
Mehh, gisteren voor het eerst sinds lange tijd bier gedronken en ook een vet cheatmeal gehad. Spijt, spijt en nog eens spijt. :{

Maar goed, eigen schuld en vanaf morgen weer terug de discipline in *O*
pi_161141784
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 10:46 schreef RickoKun het volgende:

[..]

40 kg per stuk 140 euro??!
Holy fuck.

Ik dacht met een eurootje of 500 zit ik wel op een complete set tm 30kg ofzo :')
Voordeel wel van DBs is dat ze eenvoudig verkoopbaar zijn. Ik vind het persoonlijk een beetje nutteloos om elke gewichtsstap te moeten hebben. Voor DB bench en DB press heb je misschien 2 verschillende setjes nodig, dan nog voor laterals en curls. Begrijp niet waarom mensen thuis soms een heel rek van 30 verschillende gewichtsstapjes hebben, ga dan naar de sportschool ofzo. :D
pi_161142701
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 13:07 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Voordeel wel van DBs is dat ze eenvoudig verkoopbaar zijn. Ik vind het persoonlijk een beetje nutteloos om elke gewichtsstap te moeten hebben. Voor DB bench en DB press heb je misschien 2 verschillende setjes nodig, dan nog voor laterals en curls. Begrijp niet waarom mensen thuis soms een heel rek van 30 verschillende gewichtsstapjes hebben, ga dan naar de sportschool ofzo. :D
Ik heb gewoon van die losse dumbells waar ik gewichten op kan zetten. En een shitload aan gewichten die ik erop kan zetten.

40 kilo dumbells zijn ook al snel niet genoeg meer als je gaat bench pressen.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_161144218
quote:
13s.gif Op zondag 3 april 2016 12:37 schreef ZuidGrens het volgende:
Mehh, gisteren voor het eerst sinds lange tijd bier gedronken en ook een vet cheatmeal gehad. Spijt, spijt en nog eens spijt. :{

Maar goed, eigen schuld en vanaf morgen weer terug de discipline in *O*
Ik heb 4 extreme cheatdays gehad op rij, denk wel zo'n 5000kcal per dag toen, 2500 boven onderhoud dus :') Puur suiker, verzadigd vet etc.

Maar nu, lifts worden sterker. Waar ik vorige week moeite had met een 3x5 OHP 50kg, drukte ik het gister weg met gemak, en zit ook alweer onder m'n gewicht dat ik voor de cheatdays had :)
  zondag 3 april 2016 @ 14:55:58 #72
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_161144317
quote:
13s.gif Op zondag 3 april 2016 12:37 schreef ZuidGrens het volgende:
Mehh, gisteren voor het eerst sinds lange tijd bier gedronken en ook een vet cheatmeal gehad. Spijt, spijt en nog eens spijt. :{

Maar goed, eigen schuld en vanaf morgen weer terug de discipline in *O*
Een keer een cheatday hebben is echt zo slecht nog niet hoor
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  zondag 3 april 2016 @ 16:20:31 #73
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161146161
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2016 14:55 schreef Champy het volgende:

[..]

Een keer een cheatday hebben is echt zo slecht nog niet hoor
Dat zeg je alleen maar omdat je zelf pizza en chocolony eet ;)
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_161146865
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 14:51 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik heb 4 extreme cheatdays gehad op rij, denk wel zo'n 5000kcal per dag toen, 2500 boven onderhoud dus :') Puur suiker, verzadigd vet etc.

Maar nu, lifts worden sterker. Waar ik vorige week moeite had met een 3x5 OHP 50kg, drukte ik het gister weg met gemak, en zit ook alweer onder m'n gewicht dat ik voor de cheatdays had :)
IIFYM ja tog broeder, gewoon lekker eten en gainen.
  zondag 3 april 2016 @ 17:24:47 #75
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_161148052
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 23:47 schreef RickoKun het volgende:
Mannen, hebben jullie nog goede tips voor mij?

Ik wil thuis een sportkamer hebben. Maar wat is een betrouwbare site waar ik goede dumbell óf barbell sets kan kopen? Dumbel t/m 40kg volstaat. Kan niet echt erg wijs worden van het wereldwijde web.
Dumbbells: bowflex.
Verder: kijk eens bij fitnessseller en op marktplaats. Pas bij MP wel op dat je geen troep koopt.
En op bodybuilding.nl biedt men ook wel eens wat anders te koop aan dan AAS.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_161155493
Is er iemand bekend met roid rage? Heb het vermoeden dat een jongen die ik ken door gebruik door is gedraaid; hij heeft ineens een echtscheiding in gang gezet, is er van overtuigd dat zijn vriendin hem 's nachts probeert te wurgen, upload foto's van blanke kinderen op Facebook terwijl hij, z'n vriendin en zoontje Turks zijn, et cetera.

Stel dat het inderdaad door een kuur komt: een kuur duurt maximaal 6 weken ofzo toch?
  zondag 3 april 2016 @ 21:42:42 #77
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_161155826
Dat klinkt eerder als een psychose, als dat echt zo is heeft die gast een flink groot probleem
WFPB!
pi_161156491
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:42 schreef Dizorn het volgende:
Dat klinkt eerder als een psychose, als dat echt zo is heeft die gast een flink groot probleem
Jep, getriggerd door gebruik waarschijnlijk. Ik ga het verhaal morgen voorleggen aan een psychiater, maar stel dat er op korte termijn niets gedaan kan worden dan zal de psychose wellicht wat inzakken als z'n kuur is gestopt. En een kuur duurt hoelang gemiddeld?
pi_161157126
Mijn ouders zijn ook gescheiden omdat mijn moeder teveel anabolen gebruikte, komt vaker voor. Niks aan te doen.
pi_161157746
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 22:09 schreef Agentperry het volgende:
Mijn ouders zijn ook gescheiden omdat mijn moeder teveel anabolen gebruikte, komt vaker voor. Niks aan te doen.
Ik snap de grap even niet.
  maandag 4 april 2016 @ 09:09:53 #81
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161163071
De vrouw die hier als eerste lift traint nog niet zo gek lang, dit is haar eerste meet. Traint bij ons in de gym. Soms trainen we samen omdat er maar 1 power rack beschikbaar is. :P

pi_161166226
:D
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 4 april 2016 @ 12:41:18 #83
69994 seto
-|||--------|||-
pi_161166441
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:36 schreef Xa1pt het volgende:
Is er iemand bekend met roid rage? Heb het vermoeden dat een jongen die ik ken door gebruik door is gedraaid; hij heeft ineens een echtscheiding in gang gezet, is er van overtuigd dat zijn vriendin hem 's nachts probeert te wurgen, upload foto's van blanke kinderen op Facebook terwijl hij, z'n vriendin en zoontje Turks zijn, et cetera.

Stel dat het inderdaad door een kuur komt: een kuur duurt maximaal 6 weken ofzo toch?
Volgens mij komen de meeste gains in een kuur pas rond de 6 tot 8 weken.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 4 april 2016 @ 12:52:46 #84
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161166674
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:36 schreef Xa1pt het volgende:
Is er iemand bekend met roid rage? Heb het vermoeden dat een jongen die ik ken door gebruik door is gedraaid; hij heeft ineens een echtscheiding in gang gezet, is er van overtuigd dat zijn vriendin hem 's nachts probeert te wurgen, upload foto's van blanke kinderen op Facebook terwijl hij, z'n vriendin en zoontje Turks zijn, et cetera.

Stel dat het inderdaad door een kuur komt: een kuur duurt maximaal 6 weken ofzo toch?
Roid rage begint vaak pas na een kuur. Zodra je van de Test afkomt ga je je wat minder goed voelen.

Het is onwaarschijnlijk dat hij een psychose heeft heeft door de AAS. Misschien hielp het een beetje, maar er zat al iets mis voor hij zijn kuur begon. Hij kan per direct stoppen, afhankelijk van wat voor AAS met welke ester hij gebruikt heeft kan het 2 tot 3 weken actief blijven in zijn lijf, hoewel dat per dag minder wordt.
  maandag 4 april 2016 @ 12:54:32 #85
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161166708
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 12:41 schreef seto het volgende:

[..]

Volgens mij komen de meeste gains in een kuur pas rond de 6 tot 8 weken.
3e of 4e week kicked het meestal in. Meestal 4e week dat je het goed gaat merken. Ook afhankelijk van wat je gebruikt. D-Bol is erg snel, Test enanthate duurt wel een paar weken.
  maandag 4 april 2016 @ 14:04:36 #86
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161167993
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:36 schreef Xa1pt het volgende:
Is er iemand bekend met roid rage? Heb het vermoeden dat een jongen die ik ken door gebruik door is gedraaid; hij heeft ineens een echtscheiding in gang gezet, is er van overtuigd dat zijn vriendin hem 's nachts probeert te wurgen, upload foto's van blanke kinderen op Facebook terwijl hij, z'n vriendin en zoontje Turks zijn, et cetera.

Stel dat het inderdaad door een kuur komt: een kuur duurt maximaal 6 weken ofzo toch?
De kuur zal vermoedelijk niet de oorzaak zijn maar kan het wel getriggerd hebben. Psychische hulp zoeken lijkt me voor hem het beste idee...
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 4 april 2016 @ 14:11:24 #87
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161168105
Overigens, shit son, grip variaties bij bench :') Heb vandaag 3x3x3 gebencht, dus 3 sets en binnen iedere set 3 reps voor smalle grip, normale grip en wijde grip. Op 80%. Beter bench ik wel 62,5-65 kg over 6 weken :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Artoo op 04-04-2016 14:33:35 ]
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 4 april 2016 @ 15:07:09 #88
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161169141
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:11 schreef Artoo het volgende:
Overigens, shit son, grip variaties bij bench :') Heb vandaag 3x3x3 gebencht, dus 3 sets en binnen iedere set 3 reps voor smalle grip, normale grip en wijde grip. Op 80%. Beter bench ik wel 62,5-65 kg over 6 weken :P
Met een goed schema en niet overdreven zwaar benchen (niet boven de 90%) moet dat lukken.
  maandag 4 april 2016 @ 15:14:32 #89
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161169271
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:36 schreef Xa1pt het volgende:
Is er iemand bekend met roid rage? Heb het vermoeden dat een jongen die ik ken door gebruik door is gedraaid; hij heeft ineens een echtscheiding in gang gezet, is er van overtuigd dat zijn vriendin hem 's nachts probeert te wurgen, upload foto's van blanke kinderen op Facebook terwijl hij, z'n vriendin en zoontje Turks zijn, et cetera.

Stel dat het inderdaad door een kuur komt: een kuur duurt maximaal 6 weken ofzo toch?
:')
Deathlift or Die.
pi_161173870
Kwartier met m'n hoofd tussen m'n benen op de bench gezeten, werd ineens kotsmisselijk :') wtf man

Oh naja laatmaar, tis er al uit... Bah

[ Bericht 11% gewijzigd door BredeBroeder op 04-04-2016 19:15:18 ]
pi_161174714
Ik zal nog eventjes foto's posten @ 4400 kcal per dag. Ben nu ongeveer 1.5 ~ 2 maanden 'serieus' aan het trainen. Ben al behoorlijk wat kilo's aangekomen. Vetpercentage blijft onderhand gelijk.




Before foto's heb ik niet, maar woog 63k @ 1.78 = ecto :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 4 april 2016 @ 19:47:32 #92
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161175137
kuurtje pakken

ben je een beest binnen no time

en ff trimmen
Deathlift or Die.
pi_161175462
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 19:47 schreef Ethanolic het volgende:
kuurtje pakken

ben je een beest binnen no time

en ff trimmen
Wat een advies. Ik zou sowieso nooit een kuur pakken, omdat je naturel ook veel kan behalen.
Trimmen boeit me niks. Laat het lekker staan zo :D
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 4 april 2016 @ 20:01:37 #94
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161175611
Srs, waarom zou je zo'n laag shag over je lichaam laten groeien terwijl je overduidelijk traint om er beter uit te zien :P
Deathlift or Die.
pi_161175632
Er zijn mensen die dat mooi vinden vriend.

Ik heb tegenwoordig ook een oerwoudje op m'n borstjes. ;)
pi_161175768
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:02 schreef Deuce92 het volgende:
Er zijn mensen die dat mooi vinden vriend.

Ik heb tegenwoordig ook een oerwoudje op m'n borstjes. ;)
Haha nice :D
Beter dan zo'n rode borst met stoppels en ingegroeide haren :P

Maar wel interessant dat iedereen over mijn 'shag' begint _O-
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 4 april 2016 @ 20:13:43 #97
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161176080
Heb toch nergens gezegd dat het kaal moet. Omg =S
Deathlift or Die.
pi_161183299
Ik heb het gevoel dat ik niet de massa heb die bij mijn krachtniveau hoort. Als ik in de gym kijk naar gasten die vergelijkbare gewichten drukken zien ze er een stuk groter uit. Kan dit komen door een redelijk ecto botstructuur of zou ik me minder op kracht moeten focussen en meer op volume?
Dit is een foto van een paar weken terug:


Lijkt naar mijn idee niet echt of ik een jaar train, terwijl ik 5*92.5kg bench 5*165kg deadlift en 5*65kg overhead press.

Anyway, maak er er verder ook niet te druk om, en eerste keer een progress pic hier.
  dinsdag 5 april 2016 @ 01:53:53 #99
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161187693
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:51 schreef Agentperry het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik niet de massa heb die bij mijn krachtniveau hoort. Als ik in de gym kijk naar gasten die vergelijkbare gewichten drukken zien ze er een stuk groter uit. Kan dit komen door een redelijk ecto botstructuur of zou ik me minder op kracht moeten focussen en meer op volume?
Dit is een foto van een paar weken terug:
[ afbeelding ]

Lijkt naar mijn idee niet echt of ik een jaar train, terwijl ik 5*92.5kg bench 5*165kg deadlift en 5*65kg overhead press.

Anyway, maak er er verder ook niet te druk om, en eerste keer een progress pic hier.
Voor een jaar trainen zijn dat best nette stats. Ik druk voor mijn gewicht ook net zoveel of meer dan de grote jongens hier. Enerzijds denk ik met voeding te maken, anderzijds met genetics en/of roidgebruik. Ik vind het alleen maar een voordeel, hoef je minder onnodig gewicht mee te zeulen maar als je echt voor aesthetics gaat zal het idd tegenvallen. Ik train al langer en ik til/druk niet de gewichten die jij hier post ( heeft ook een klein beetje te maken met chronische blessures :') ). Kom over 3~4 jaar maar eens terug en kijk dan waar je staat, als je op ditzelfde niveau doorgaat zul je vanzelf groot worden ^O^
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:51:29 #100
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161190514
Trainen op kracht en massa zijn twee verschillende dingen.

En veel van je kracht komt vanuit je CNS. De hoeveelheid spiervezels die je aan kan spreken en de verhouding slow-twitch en fast-twitch vezels. En zo zijn er nog wel meer factoren op invloed van je kracht versus massaverhouding.

Het is niet zo dat als spiermassa = 70 kg dan deadlift=250 kg.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:20:56 #101
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161191214
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:51 schreef Agentperry het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik niet de massa heb die bij mijn krachtniveau hoort. Als ik in de gym kijk naar gasten die vergelijkbare gewichten drukken zien ze er een stuk groter uit. Kan dit komen door een redelijk ecto botstructuur of zou ik me minder op kracht moeten focussen en meer op volume?
Dit is een foto van een paar weken terug:
[ afbeelding ]

Lijkt naar mijn idee niet echt of ik een jaar train, terwijl ik 5*92.5kg bench 5*165kg deadlift en 5*65kg overhead press.

Anyway, maak er er verder ook niet te druk om, en eerste keer een progress pic hier.
Allemaal netjes hoor. Maar zoals fathank zegt, kracht en massa hebben niet zo gek veel met elkaar te maken. Daar zitten zoveel variabelen in dat je er weinig over kan zeggen.

Daarbij, je traint langer dan een jaar, je hebt echter wat pauzes gehad. Dat je eerder getraint hebt heeft absoluut effect op het afgelopen jaar.
  dinsdag 5 april 2016 @ 13:06:44 #102
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_161193649
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:51 schreef Agentperry het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik niet de massa heb die bij mijn krachtniveau hoort. Als ik in de gym kijk naar gasten die vergelijkbare gewichten drukken zien ze er een stuk groter uit. Kan dit komen door een redelijk ecto botstructuur of zou ik me minder op kracht moeten focussen en meer op volume?
Dit is een foto van een paar weken terug:
[ afbeelding ]

Lijkt naar mijn idee niet echt of ik een jaar train, terwijl ik 5*92.5kg bench 5*165kg deadlift en 5*65kg overhead press.

Anyway, maak er er verder ook niet te druk om, en eerste keer een progress pic hier.
Je vet% is laag genoeg. Je zou nog eens kritisch naar je trainings- en voedingsschema kunnen kijken (eventueel hier posten). Maar lees vooral de eerste zin van de OP nog eens door.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_161199399
Huhu na een jaar trainen er zo uit zien en nog zeuren ook :D
pi_161200577
12 rep max op de DL verbeterd :7
pi_161212305
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Allemaal netjes hoor. Maar zoals fathank zegt, kracht en massa hebben niet zo gek veel met elkaar te maken. Daar zitten zoveel variabelen in dat je er weinig over kan zeggen.

Daarbij, je traint langer dan een jaar, je hebt echter wat pauzes gehad. Dat je eerder getraint hebt heeft absoluut effect op het afgelopen jaar.
Oh dacht altijd dat er wel een redelijke correlatie was. Maak me er verder ook niet echt druk over, was gewoon iets wat me opviel. Kan er toch weinig meer doen dan door trainen.
pi_161218491
Beetje kloten met belichting lol

  woensdag 6 april 2016 @ 12:19:10 #107
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161218817
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:55 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Oh dacht altijd dat er wel een redelijke correlatie was. Maak me er verder ook niet echt druk over, was gewoon iets wat me opviel. Kan er toch weinig meer doen dan door trainen.
Tuurlijk is er wel een correlatie. Met meer spiermassa zal je meer tillen. Echter zijn er meer variabelen die er toe doen. Het zenuwstelsel, type spiervezels, techniek, verhoudingen van je lichaam...

En het type training heeft weer invloed op een aantal van die factoren.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:35:55 #108
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_161219239
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:08 schreef BredeBroeder het volgende:
Beetje kloten met belichting lol

[ afbeelding ]
Ben je zwanger? Wat leuk!
pi_161219397
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:35 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ben je zwanger? Wat leuk!
_O-
  woensdag 6 april 2016 @ 19:55:24 #110
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161230667
Geez. Squat amrap volledig verkeerd ingeschat :') De load die ik gebruikt heb voor de 3-3-0 pauzesquats is bepaald aan de hand van mijn 'techniekmax' (ik squatte wel zwaarder maar niet meer heel correct), het gewicht waarbij mijn knieën naar binnen begonnen te lopen, 6 weken geleden. Daar de afgelopen 6 weken hard aan gewerkt en dat is gelukkig te merken.
Hoe dan ook, load iets hoger gezet dan die oude 'max' bepaald, dus trainert verwachtte dat het sloppy zou worden vanaf 8-ish reps of dat de tank dan gewoon leeg zou zijn. 21 reps later was de techniek nog prima maar was ik wel heftig verzuurd :') So much voor de amrap :')

Deadlift kwam wel mooi uit, daar kakte het in bij rep 8 dus die geschatte 80% kwam wel overeen.

Komt dat nieuwe schema *O*
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 6 april 2016 @ 20:51:02 #111
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161232751
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 19:55 schreef Artoo het volgende:
Geez. Squat amrap volledig verkeerd ingeschat :') De load die ik gebruikt heb voor de 3-3-0 pauzesquats is bepaald aan de hand van mijn 'techniekmax' (ik squatte wel zwaarder maar niet meer heel correct), het gewicht waarbij mijn knieën naar binnen begonnen te lopen, 6 weken geleden. Daar de afgelopen 6 weken hard aan gewerkt en dat is gelukkig te merken.
Hoe dan ook, load iets hoger gezet dan die oude 'max' bepaald, dus trainert verwachtte dat het sloppy zou worden vanaf 8-ish reps of dat de tank dan gewoon leeg zou zijn. 21 reps later was de techniek nog prima maar was ik wel heftig verzuurd :') So much voor de amrap :')

Deadlift kwam wel mooi uit, daar kakte het in bij rep 8 dus die geschatte 80% kwam wel overeen.

Komt dat nieuwe schema *O*
Je gaat lekker zo. ^O^
  woensdag 6 april 2016 @ 22:28:08 #112
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161239286
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je gaat lekker zo. ^O^
Thanks :) Ik wil in juni graag meedoen aan een PL kwalificatie, vandaar. Eigenlijk wil ik dan ook direct 300 Wilks bij elkaar tillen zodat ik kan kwalificeren voor het NK in december.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161240139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:28 schreef Artoo het volgende:

[..]

Thanks :) Ik wil in juni graag meedoen aan een PL kwalificatie, vandaar. Eigenlijk wil ik dan ook direct 300 Wilks bij elkaar tillen zodat ik kan kwalificeren voor het NK in december.
Lekker hoor
  woensdag 6 april 2016 @ 22:42:57 #114
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161240170
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:28 schreef Artoo het volgende:

[..]

Thanks :) Ik wil in juni graag meedoen aan een PL kwalificatie, vandaar. Eigenlijk wil ik dan ook direct 300 Wilks bij elkaar tillen zodat ik kan kwalificeren voor het NK in december.
Dat had ik begrepen ja. Ik zit er stiekem ook over te denken om competitie te gaan liften. Dan alleen bench en deadlift, squat ligt wat moelijker met mn been. Ik ga van de week eens uitzoeken of ik me zou kunnen kwalificeren, of dat ik nog wat harder moet werken. :P

Bij welke bond ga je liften?
  woensdag 6 april 2016 @ 22:45:02 #115
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161240281
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:28 schreef Artoo het volgende:

[..]

Thanks :) Ik wil in juni graag meedoen aan een PL kwalificatie, vandaar. Eigenlijk wil ik dan ook direct 300 Wilks bij elkaar tillen zodat ik kan kwalificeren voor het NK in december.
Ow, en zodra je meets gaat doen hoor ik het graag. Ik kom dan graag kijken. Ik ga begin mei hier naar de kampioenschappen voor spanje, ben benieuwd.
  donderdag 7 april 2016 @ 08:46:18 #116
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161247232
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:42 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat had ik begrepen ja. Ik zit er stiekem ook over te denken om competitie te gaan liften. Dan alleen bench en deadlift, squat ligt wat moelijker met mn been. Ik ga van de week eens uitzoeken of ik me zou kunnen kwalificeren, of dat ik nog wat harder moet werken. :P

Bij welke bond ga je liften?
Tof! Alleen push en pull zou inderdaad ook prima kunnen. Ik zou het gewoon eens proberen!
Ik wil meedoen aan de DRC Cup in Tilburg op 11/12 juni, dat is een wedstrijd van de KNKF.
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:10:24 #117
159909 -Peach
Prunus persica
pi_161248380
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:46 schreef Artoo het volgende:

[..]

Tof! Alleen push en pull zou inderdaad ook prima kunnen. Ik zou het gewoon eens proberen!
Ik wil meedoen aan de DRC Cup in Tilburg op 11/12 juni, dat is een wedstrijd van de KNKF.
Hoef je alleen lid te zijn van de KNKF toch? Of is jouw sportschool aangesloten?
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_161249058
Thefuck krijgen we nou dan, relatief gezien een maand lang vastgezeten op 67.5KG

Dus ik denk, oke ik verlaag m'n kcals met 200, ik weeg net, 66,2 :') :') :') Wat de neuk

Maarja is natuurlijk geen nauwkeurige meting blabla maar we gaan morgen/overmorgen zien :o
  donderdag 7 april 2016 @ 11:41:40 #119
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161250466
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:46 schreef Artoo het volgende:

[..]

Tof! Alleen push en pull zou inderdaad ook prima kunnen. Ik zou het gewoon eens proberen!
Ik wil meedoen aan de DRC Cup in Tilburg op 11/12 juni, dat is een wedstrijd van de KNKF.
Dan ben ik nog niet terug in Nederland. :P
  donderdag 7 april 2016 @ 11:42:24 #120
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161250484
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:45 schreef BredeBroeder het volgende:
Thefuck krijgen we nou dan, relatief gezien een maand lang vastgezeten op 67.5KG

Dus ik denk, oke ik verlaag m'n kcals met 200, ik weeg net, 66,2 :') :') :') Wat de neuk

Maarja is natuurlijk geen nauwkeurige meting blabla maar we gaan morgen/overmorgen zien :o
Stop nou eens met mieren neuken man.
pi_161250658
quote:
13s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:42 schreef Snakey het volgende:

[..]

Stop nou eens met mieren neuken man.
Wees blij dat mn plateau weg is juh
pi_161250736
Hoe groot ben je eigenlijk BB want echt zwaar ben je niet he?
pi_161250831
Ben ik ook wel benieuwd naar. Zit zelf weer op m'n oorspronkelijke gewicht na de griep van een aantal weken geleden, gisteren was het 60.2kg :+
  donderdag 7 april 2016 @ 13:23:37 #124
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161253035
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:10 schreef -Peach het volgende:

[..]

Hoef je alleen lid te zijn van de KNKF toch? Of is jouw sportschool aangesloten?
Klopt! Ik heb me al laten inschrijven als algemeen lid van de bond, want mijn sportschool is niet aangesloten.

quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dan ben ik nog niet terug in Nederland. :P
Oh snap :P Nou ja, mocht ik me kwalificeren, dan wil ik uiteraard meedoen aan het NK, dat is tijdens de SAP Cup in december ergens als ik het goed heb. En ehh misschien dat ik in het najaar nog een meet wil meepakken (sowieso als ik de kwalificatie niet haal), maar hoe en wat moet ik nog even zien.
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 7 april 2016 @ 13:50:59 #125
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161253632
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 13:23 schreef Artoo het volgende:

[..]

Klopt! Ik heb me al laten inschrijven als algemeen lid van de bond, want mijn sportschool is niet aangesloten.

[..]

Oh snap :P Nou ja, mocht ik me kwalificeren, dan wil ik uiteraard meedoen aan het NK, dat is tijdens de SAP Cup in december ergens als ik het goed heb. En ehh misschien dat ik in het najaar nog een meet wil meepakken (sowieso als ik de kwalificatie niet haal), maar hoe en wat moet ik nog even zien.
Komt vanzelf wel een keer. :)

Wat zijn de kwalificatie eisen nu eigenlijk voor je? Of heb ik iets gemist? :P

Ik zal een andere bond moeten zoeken, ik ben niet helemaal clean, zeg maar. :+
  donderdag 7 april 2016 @ 14:11:47 #126
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161254141
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 13:50 schreef Snakey het volgende:

[..]

Komt vanzelf wel een keer. :)

Wat zijn de kwalificatie eisen nu eigenlijk voor je? Of heb ik iets gemist? :P

Ik zal een andere bond moeten zoeken, ik ben niet helemaal clean, zeg maar. :+
Huhu :+ Misschien dat je dan aan een inofficiële meet mee kan doen of zo?

De kwalificatie eisen bij vrouwen in alle gewichtsklassen is 300 Wilks. Momenteel weeg ik zo'n 70kg dus dat zou betekenen dat ik met 302.5 kg voldoe aan de norm. Ik had zelf voor het begin van mijn 1e cyclus bij de nieuwe trainer - voorheen trainde ik alleen - in mijn hoofd bedacht dat ik daar op wil mikken met een 105 kg squat, 60kg bench press en 140kg deadlift.
Ik heb vorige week 60kg gedrukt als 1RM en mijn squat max is nu berekend op 120 (door die miljoenmiljard reps, ik denk dat het eerder 110 is dan :') ) en deadlift op 137,5. Denk dat het dus nu een kwestie is van braaf door trainen en dan is 305 Wilks een safe uitgangspunt?
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 7 april 2016 @ 14:24:36 #127
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161254463
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 14:11 schreef Artoo het volgende:

[..]

Huhu :+ Misschien dat je dan aan een inofficiële meet mee kan doen of zo?

De kwalificatie eisen bij vrouwen in alle gewichtsklassen is 300 Wilks. Momenteel weeg ik zo'n 70kg dus dat zou betekenen dat ik met 302.5 kg voldoe aan de norm. Ik had zelf voor het begin van mijn 1e cyclus bij de nieuwe trainer - voorheen trainde ik alleen - in mijn hoofd bedacht dat ik daar op wil mikken met een 105 kg squat, 60kg bench press en 140kg deadlift.
Ik heb vorige week 60kg gedrukt als 1RM en mijn squat max is nu berekend op 120 (door die miljoenmiljard reps, ik denk dat het eerder 110 is dan :') ) en deadlift op 137,5. Denk dat het dus nu een kwestie is van braaf door trainen en dan is 305 Wilks een safe uitgangspunt?
Er zal vast wel iets te vinden zijn. Anders organiseer ik zelf een meet. :P

Je kan boven de 10 reps je 1RM niet meer berekenen, of in ieder geval gaat het dan niet meer kloppen. Ik weet niet of dat gebeurt is uiteraard, en ik zie ook niet terug welk gewicht je die miljoenmiljard reps gedaan hebt.

Hoe dan ook, ik denk dat je de kwalificatie wel gaat halen. :)
  donderdag 7 april 2016 @ 14:45:11 #128
159909 -Peach
Prunus persica
pi_161255033
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 14:11 schreef Artoo het volgende:

[..]

Huhu :+ Misschien dat je dan aan een inofficiële meet mee kan doen of zo?

De kwalificatie eisen bij vrouwen in alle gewichtsklassen is 300 Wilks. Momenteel weeg ik zo'n 70kg dus dat zou betekenen dat ik met 302.5 kg voldoe aan de norm. Ik had zelf voor het begin van mijn 1e cyclus bij de nieuwe trainer - voorheen trainde ik alleen - in mijn hoofd bedacht dat ik daar op wil mikken met een 105 kg squat, 60kg bench press en 140kg deadlift.
Ik heb vorige week 60kg gedrukt als 1RM en mijn squat max is nu berekend op 120 (door die miljoenmiljard reps, ik denk dat het eerder 110 is dan :') ) en deadlift op 137,5. Denk dat het dus nu een kwestie is van braaf door trainen en dan is 305 Wilks een safe uitgangspunt?
Denk het ook, goed sterk! Train je ook al op de 'wedstrijdelementen'? Je ziet vaak bij wedstrijden dat beurten bij minder ervaren lifters worden afgekeurd op van die lullige dingen zoals niet naar de aanwijzingen luisteren, te snel terugleggen, voeten niet goed op de grond etc. Zou zonde zijn!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  donderdag 7 april 2016 @ 16:00:21 #129
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161256604
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 14:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Er zal vast wel iets te vinden zijn. Anders organiseer ik zelf een meet. :P

Je kan boven de 10 reps je 1RM niet meer berekenen, of in ieder geval gaat het dan niet meer kloppen. Ik weet niet of dat gebeurt is uiteraard, en ik zie ook niet terug welk gewicht je die miljoenmiljard reps gedaan hebt.

Hoe dan ook, ik denk dat je de kwalificatie wel gaat halen. :)
Nee klopt, die percentagetest is met een verkeerd percentage gedaan, jammer genoeg. Toen ik aan de cyclus begon squatte ik 90kg in 3x5. Echter liepen mijn knieën iets naar binnen, waardoor we gekozen hebben om terug te gaan in gewicht, veullll pauze squats te doen en heel erg te focussen op nette techniek. De trainer dacht dat het gekozen gewicht (72,5 kg) zo'n 80% zou zijn voor 'nette techniek', ofwel dat het na 8-10 reps niet meer goed zou zijn. Wat er echter gebeurde was dat de techniek netjes bleef en dat ik pas na 21 reps moest opgeven.
Dat ik zo thunder veel reps zou halen had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd :') Dat was ook zeker niet de insteek. Die insane amount of reps zou een max van iets van 120kg betekenen maar ehh, hell naw.
De komende cyclus ga ik weer 5x5 squatten, dus back to basics. Ik moet beginnen op 70-75% in de eerste week, dus ik denk dat ik 80kg pak en vanuit daar weer omhoog werk.
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 7 april 2016 @ 16:01:23 #130
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161256624
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 14:45 schreef -Peach het volgende:

[..]

Denk het ook, goed sterk! Train je ook al op de 'wedstrijdelementen'? Je ziet vaak bij wedstrijden dat beurten bij minder ervaren lifters worden afgekeurd op van die lullige dingen zoals niet naar de aanwijzingen luisteren, te snel terugleggen, voeten niet goed op de grond etc. Zou zonde zijn!
Nog niet! Goed punt wel, dat moet ik binnenkort op gaan pakken. Ik heb me er al wel in verdiept maar het nog niet geoefend. Vooral bij bench is het belangrijk om die cues goed te oefenen denk ik.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161257359
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:00 schreef Artoo het volgende:

[..]

Nee klopt, die percentagetest is met een verkeerd percentage gedaan, jammer genoeg. Toen ik aan de cyclus begon squatte ik 90kg in 3x5. Echter liepen mijn knieën iets naar binnen, waardoor we gekozen hebben om terug te gaan in gewicht, veullll pauze squats te doen en heel erg te focussen op nette techniek. De trainer dacht dat het gekozen gewicht (72,5 kg) zo'n 80% zou zijn voor 'nette techniek', ofwel dat het na 8-10 reps niet meer goed zou zijn. Wat er echter gebeurde was dat de techniek netjes bleef en dat ik pas na 21 reps moest opgeven.
Dat ik zo thunder veel reps zou halen had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd :') Dat was ook zeker niet de insteek. Die insane amount of reps zou een max van iets van 120kg betekenen maar ehh, hell naw.
De komende cyclus ga ik weer 5x5 squatten, dus back to basics. Ik moet beginnen op 70-75% in de eerste week, dus ik denk dat ik 80kg pak en vanuit daar weer omhoog werk.
Sowieso werken die 1RM berekeningen ook niet voor vrouwen.
Vrouwen kunnen in verhouding met mannen over het algemeen veel meer reps doen op een hoog percentage van hun 1RM dan mannen.

Maar hele mooie vooruitgang zo te lezen!
pi_161257420
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:53 schreef Questular het volgende:
Hoe groot ben je eigenlijk BB want echt zwaar ben je niet he?
1.73
  donderdag 7 april 2016 @ 16:46:56 #133
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161257555
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:00 schreef Artoo het volgende:

[..]

Nee klopt, die percentagetest is met een verkeerd percentage gedaan, jammer genoeg. Toen ik aan de cyclus begon squatte ik 90kg in 3x5. Echter liepen mijn knieën iets naar binnen, waardoor we gekozen hebben om terug te gaan in gewicht, veullll pauze squats te doen en heel erg te focussen op nette techniek. De trainer dacht dat het gekozen gewicht (72,5 kg) zo'n 80% zou zijn voor 'nette techniek', ofwel dat het na 8-10 reps niet meer goed zou zijn. Wat er echter gebeurde was dat de techniek netjes bleef en dat ik pas na 21 reps moest opgeven.
Dat ik zo thunder veel reps zou halen had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd :') Dat was ook zeker niet de insteek. Die insane amount of reps zou een max van iets van 120kg betekenen maar ehh, hell naw.
De komende cyclus ga ik weer 5x5 squatten, dus back to basics. Ik moet beginnen op 70-75% in de eerste week, dus ik denk dat ik 80kg pak en vanuit daar weer omhoog werk.
Op 10 x 72.5 zou je net onder 100 kilo komen. Ik denk dat een redelijke schatting dan 110 zou zijn inderdaad.
  donderdag 7 april 2016 @ 16:53:21 #134
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161257696
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:38 schreef DjMark het volgende:

[..]

Sowieso werken die 1RM berekeningen ook niet voor vrouwen.
Vrouwen kunnen in verhouding met mannen over het algemeen veel meer reps doen op een hoog percentage van hun 1RM dan mannen.

Maar hele mooie vooruitgang zo te lezen!
Nee ;( Ik las inderdaad via een link die hier ooit werd gepost dat trainen en 1RM's en dergelijke voor vrouwmensen anders is. Annoying, want hoe het wel correct berekend moet worden is me nog niet duidelijk :P
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 7 april 2016 @ 17:02:04 #135
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161257873
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:46 schreef Snakey het volgende:

[..]

Op 10 x 72.5 zou je net onder 100 kilo komen. Ik denk dat een redelijke schatting dan 110 zou zijn inderdaad.
Ja, ik denk dat daar vanuit gaande de komende cyclus ook wel doenbaar is. De komende 3 weken zou ik dan 5x5 werksets moeten doen en in de laatste 2 weken (week 6 is deload voor een nieuwe %-test) 10x2 met 90%. Zin in!

Wat zouden jullie overigens adviseren qua rust, na zo'n percentagetest?
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161258233
wauw, je had zo mijn squatmaatje kunnen zijn :)
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 7 april 2016 @ 17:28:10 #137
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161258511
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:02 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat daar vanuit gaande de komende cyclus ook wel doenbaar is. De komende 3 weken zou ik dan 5x5 werksets moeten doen en in de laatste 2 weken (week 6 is deload voor een nieuwe %-test) 10x2 met 90%. Zin in!

Wat zouden jullie overigens adviseren qua rust, na zo'n percentagetest?
Na een 1RM test doe ik altijd minstens een week een deload. Danwel totaal, danwel alleen op waar ik de 1RM gedaan heb. Dat werkt voor mij prima.
  donderdag 7 april 2016 @ 17:46:26 #138
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161258794
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Na een 1RM test doe ik altijd minstens een week een deload. Danwel totaal, danwel alleen op waar ik de 1RM gedaan heb. Dat werkt voor mij prima.
Ja, ik denk dat een verdere deload geen gek idee is. Dan start ik volgende week weer fris aan de nieuwe cyclus.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:16 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wauw, je had zo mijn squatmaatje kunnen zijn :)
Ah sweet, ongeveer dezelfde programmering? :)
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 7 april 2016 @ 17:56:05 #139
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_161258986
Eindelijk skwots weer kunnen oppakken na maandenlang met knieblessure lopen _O_

3 weeks in, kuitblessure -> -O-
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:14:10 #140
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161262584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:46 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat een verdere deload geen gek idee is. Dan start ik volgende week weer fris aan de nieuwe cyclus.

[..]

Ah sweet, ongeveer dezelfde programmering? :)
Deloads zijn een beetje rare dingen in de zin dat ze nogal persoonlijk zijn. Uiteraard gaat niemand na een max dat een week erna nog eens proberen, maar de een hersteld nou eenmaal beter dan de ander.

Ik moet deloaden trouwens. Ik bijt bijna mensen hun hoofd af bij het minste en ben lichamelijk flink moe. Weer eens te lang teveel geprobeerd. :P
pi_161263613
Iemand aanraders voor een foamroller? lijkt me niet echt iets waarop je moet besparen?
  donderdag 7 april 2016 @ 20:55:22 #142
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161263964
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:45 schreef Snorrenbaard het volgende:
Iemand aanraders voor een foamroller? lijkt me niet echt iets waarop je moet besparen?
Ik heb zo'n goedkoop ding van Decathlon, niks mis mee.
pi_161264448
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:55 schreef Snakey het volgende:

Ik heb zo'n goedkoop ding van Decathlon, niks mis mee.
Ik heb er één van 25 euro van een hardloopwinkel en ik zag vorige week exact dezelfde voor een paar euro bij de Action :') Dus, ik zou zeggen: kijk even bij de plaatselijke Action. Ze zijn blauw.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 7 april 2016 @ 21:25:21 #144
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161265040
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:45 schreef Snorrenbaard het volgende:
Iemand aanraders voor een foamroller? lijkt me niet echt iets waarop je moet besparen?
DM beach voor de diy-deeg/foamroller tutorial.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_161265849
Waarom gebruiken jullie die foamroller als ik vragen mag? Soort van massage techniek voor na het trainen voor herstel ofzo haha?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  donderdag 7 april 2016 @ 22:02:12 #146
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161266432
Vooral de knopen uit m'n rug halen na een paar dagen kantoorwerk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 7 april 2016 @ 22:05:54 #147
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161266588
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Deloads zijn een beetje rare dingen in de zin dat ze nogal persoonlijk zijn. Uiteraard gaat niemand na een max dat een week erna nog eens proberen, maar de een hersteld nou eenmaal beter dan de ander.

Ik moet deloaden trouwens. Ik bijt bijna mensen hun hoofd af bij het minste en ben lichamelijk flink moe. Weer eens te lang teveel geprobeerd. :P
Of krijgt de kleine tandjes? :P
  donderdag 7 april 2016 @ 22:48:34 #148
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161268138
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 22:05 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Of krijgt de kleine tandjes? :P
Ook ja, maar daar heeft zij meer last van dan ik. Hoewel ik afgelopen week wel redelijk vaak ' s nachts wakker was, dat helpt ook niet echt op een gegeven moment. :P
pi_161268185
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:25 schreef fathank het volgende:

[..]

DM beach voor de diy-deeg/foamroller tutorial.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_161268318
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:46 schreef Artoo het volgende:

Ah sweet, ongeveer dezelfde programmering? :)
ja, maar meer dezelfde gewichten en de problemen bij het squatten :)
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 8 april 2016 @ 00:49:23 #151
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161271144
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb er één van 25 euro van een hardloopwinkel en ik zag vorige week exact dezelfde voor een paar euro bij de Action :') Dus, ik zou zeggen: kijk even bij de plaatselijke Action. Ze zijn blauw.
De goedkope blauwe zijn eigenlijk te zacht als je het vaak gebruikt en ze vervormen op een gegeef moment. Het is ook wat je gewend bent en hoe goed je het kan verdragen. Heb zelf de blackroll welke veel harder is, maar begint onderhand te zacht te worden om alles goed los te krijgen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 8 april 2016 @ 01:41:13 #152
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161271656
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:45 schreef Snorrenbaard het volgende:
Iemand aanraders voor een foamroller? lijkt me niet echt iets waarop je moet besparen?
Je hebt de witte en blauwe foam rollers die zachter zijn en uiteindelijk hun stevigheid en vorm verliezen met een paar maand.

Voor een beginner is dit een optie om aan foamrollers te wennen. Mocht je het vaker gaan gebruiken en voor grotere spiergroepen dan zou ik er niet voor kiezen.

Dan zijn de zwarte foamrollers een beter idee. Moet er wel bij zeggen dat de eerste keer behoorlijk pijnlijk is. Is nog mee te spelen door meer te steunen op armen/benen zodat er minder druk is.

Als laatste heb je foamrollers met punten en/of ribbels. Idee erachter is dat ze op bepaalde plekken meer druk geven en je zo specifieke probleem gebieden kan aanpakken. Voorbeeld hiervan is de rumbleroller. Vind ze zelf niet zo fijn. Rolt niet regelmatig en slaan sommige gedeeltes over door oneffenheden.

Laatste optie en goedkoopste is pvc buizen. Qua hardheid is dit de meest pijnlijke en voor mensen die vaker foamrollen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 8 april 2016 @ 03:05:40 #153
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161271792
Wij hebben een roller in de gym, volgens mij zwart qua hardheid want geeft weinig mee en doet gigantisch veel pijn. Voor ¤5 is zo'n blauwe niet slecht om mee te beginnen me dunkt?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:56:27 #154
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161272763
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Deloads zijn een beetje rare dingen in de zin dat ze nogal persoonlijk zijn. Uiteraard gaat niemand na een max dat een week erna nog eens proberen, maar de een hersteld nou eenmaal beter dan de ander.

Ik moet deloaden trouwens. Ik bijt bijna mensen hun hoofd af bij het minste en ben lichamelijk flink moe. Weer eens te lang teveel geprobeerd. :P
Neh, op zich is niet direct door rammen ook voor mij nu wel een goed idee. :P Vandaag deload training, morgen actief herstel, zondag helemaal rust. En dan maandag beginnen met 5x5.
Op zich herstel ik goed genoeg, maar ik heb nog beste spierpijn van woensdag en ik heb eerder al gemerkt dat een beetje rust goed kan doen :)

En over elke week maxen: een vriend van me had onlangs samen met iemand getraind die zei dat ze elke week naar een max probeert toe te werken. Ok :')
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161273024
Ik heb nog nooit gefoamrolled, of is dat voor de wat oudere mensen die pijntjes beginnen te krijgen? :P
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:19:38 #156
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_161274073
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:19 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik heb nog nooit gefoamrolled, of is dat voor de wat oudere mensen die pijntjes beginnen te krijgen? :P
Voor mensen die meer wegen dan 80 :P
Nee maar zonder gekheid, heb er ooit een gekocht via bol.com voor 25 euro, zou hem vaker moeten gebruiken
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:28:31 #157
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161274256
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:56 schreef Artoo het volgende:

[..]

Neh, op zich is niet direct door rammen ook voor mij nu wel een goed idee. :P Vandaag deload training, morgen actief herstel, zondag helemaal rust. En dan maandag beginnen met 5x5.
Op zich herstel ik goed genoeg, maar ik heb nog beste spierpijn van woensdag en ik heb eerder al gemerkt dat een beetje rust goed kan doen :)

En over elke week maxen: een vriend van me had onlangs samen met iemand getraind die zei dat ze elke week naar een max probeert toe te werken. Ok :')
Voor mij werkt het niet, maar als je naar de Bulgarian method kijkt, die trainen de hele tijd op of zelfs over 100%, en jaren geleden niet onverdienstelijk. Het is dus wel mogelijk.

Ik denk dat zonder coaching zo'n methode vrij moeilijk is vol te houden. Ik denk dat als je dan toch elke week wil maxen je moet rouleten tussen BP, squat en DL. Elke week op een ander onderdeel maxen, en op dat onderdeel dan ook redelijk rust krijgen omdat er een paar weken tussen zit.

Er zijn zoveel traings methodes, de kunst is om te vinden waar je het beste progressie mee maakt.
pi_161283871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:56 schreef Artoo het volgende:

[..]

Neh, op zich is niet direct door rammen ook voor mij nu wel een goed idee. :P Vandaag deload training, morgen actief herstel, zondag helemaal rust. En dan maandag beginnen met 5x5.
Op zich herstel ik goed genoeg, maar ik heb nog beste spierpijn van woensdag en ik heb eerder al gemerkt dat een beetje rust goed kan doen :)

En over elke week maxen: een vriend van me had onlangs samen met iemand getraind die zei dat ze elke week naar een max probeert toe te werken. Ok :')
Voor sommigen is dit absoluut mogelijk. Zoals Snakey zei, kijk maar naar de Bulgarian Method. Zelf heb ik voor een periode van 6 weken (+ 6 weken opbouw) op maandag tot en met vrijdag op mijn dagelijkse max (maximaal gewicht dat ik zonder enige twijfel elke dag zou kunnen halen, 95% van mijn 1RM) getraind op paused front squats (clean grip). Elke dag deed ik een volledige warming-up + 1 serie van 1 herhaling op mijn dagelijkse max.

Afhankelijk van hoe goed ik mij die dag voelde, had ik nog de mogelijkheid om na mijn dagelijkse max nog naar mijn absolute max te gaan of naar een gewicht hoger dan dat. In de laatste week heb ik vijf dagen op 120% van mijn voorafbepaalde 1RM de paused front squats kunnen doen. En dan heb ik het nog wel vrij safe gespeeld, aangezien ik geen enkele keer een lift gemist heb in deze periode.

Qua belastbaarheid, techniek, voeding, slaap, stress etc. moet het natuurlijk wel goed zijn om zoiets te kunnen doen. Dat geluk had ik wel (nog steeds overigens, student :') ).
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:19:35 #159
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_161284121
Lekker 3x170kg deadlift gepakt vandaag :7 Op zich wel fijn, aangezien ik twee weken geleden twee pogingen nodig had voor een enkele rep. Lekker slapen helpt :z
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 8 april 2016 @ 21:00:39 #160
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161289076
Oké! De Bulgerian Method ken ik niet zo goed, ik zal me eens inlezen. Ik dacht zelf dat iedere week maxen juist omwille van het herstel (op de lange termijn) niet zo'n fijn idee is voor het lichaam, maar dan zit ik er misschien naast.
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 8 april 2016 @ 21:16:25 #161
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161289606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:00 schreef Artoo het volgende:
Oké! De Bulgerian Method ken ik niet zo goed, ik zal me eens inlezen. Ik dacht zelf dat iedere week maxen juist omwille van het herstel (op de lange termijn) niet zo'n fijn idee is voor het lichaam, maar dan zit ik er misschien naast.
Ik herinner me net, en dat is wel belangrijk bij de bulgarian method, dat in de oorspronkelijke training ze heel de dag in de gym waren, zwaar trainde zoals eerder beschreven, maar ook konden gaan slapen of eten wanneer ze dat wilde. Kortom, niks anders dan trainen aan je hoofd geeft wel heel andere perspectieven uiteraard.
  vrijdag 8 april 2016 @ 21:57:58 #162
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161290908
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:00 schreef Artoo het volgende:
Oké! De Bulgerian Method ken ik niet zo goed, ik zal me eens inlezen. Ik dacht zelf dat iedere week maxen juist omwille van het herstel (op de lange termijn) niet zo'n fijn idee is voor het lichaam, maar dan zit ik er misschien naast.
Dit is een redelijk goed artikel over de bulgarian method.

https://www.t-nation.com/workouts/bulgarian-training-simplified
pi_161295839
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:00 schreef Artoo het volgende:
Oké! De Bulgerian Method ken ik niet zo goed, ik zal me eens inlezen. Ik dacht zelf dat iedere week maxen juist omwille van het herstel (op de lange termijn) niet zo'n fijn idee is voor het lichaam, maar dan zit ik er misschien naast.
Wat betreft leesvoer kan ik de Bulgarian Manual van Greg Nuckols aanraden:

http://strengtheory.com/bulgarian-manual/

Het is een gemodificeerde Bulgarian Method die zich richt op de bench press en squat (ik heb alleen de squat gedaan, bench press was te risicovol i.v.m. schouderproblemen in het verleden). De oorspronkelijke Bulgarian Method was gericht op gewichtheffen (clean & jerk, snatch en squat) en is absoluut niet geschikt voor niet-professionals.

Iedere dag echt maxen is inderdaad een enorme aanslag op je lichaam, vooral voor de deadlift (!), bench en squat (clean & jerk en snatch in veel mindere mate, overigens, vooral met oog op het missen van de lift). Bij een "dagelijkse max" ligt het echter anders.

De dagelijkse max moet je zonder de minste verslechtering van form, motiverende muziek en twijfel kunnen doen, of het nou een goede dag of een mindere dag is. Het is het maximale gewicht dat je op iedere dag met zekerheid zou kunnen halen, waarbij echt absoluut geen enkele vermindering van form aanwezig is. Het verschilt dus nog wel behoorlijk met een absolute max

Uiteindelijk wordt er elke training 1 serie van 1 herhaling op dat bepaalde gewicht gedaan, inclusief een volledige warming-up. Vooral gezien het feit dat het een nette lift is en absoluut geen grinder, maakt het in een ideaal scenario (goede belastbaarheid, genoeg slaap, weinig stress etc.) voor het lichaam mogelijk om hier "gewoon" van te herstellen op kortetermijn (het lichaam moet wel adapteren).

In de manual staan overigens wel een aantal hulpmiddelen die te gebruiken zijn, zoals een hartslagmeter waarmee je elke ochtend peilt in hoeverre het lichaam moeite heeft met herstellen. Hier zitten overigens wel een aantal haken en ogen aan. Daarnaast een bar speed tracker, die je kan gebruiken om te monitoren of een lift niet te veel moeite kost.

Uiteraard gaat er een opbouw aan vooraf van circa anderhalve maand waarin de frequentie en vervolgens de intensiteit geleidelijk verhoogd wordt.

1 van de mechanismen die ook in de hierboven genoemde manual beschreven staan, is dat de eerste werkset over het algemeen het meeste resultaat oplevert, aangezien je nog het meest "fris" bent. Elke set daarna zal een steeds kleiner aandeel hebben in het totale resultaat en zal logischerwijs stijgen wat betreft vermoeidheid (wat normaal gesproken niet slecht is, natuurlijk). Volgens deze gemodificeerde methode zou je in theorie elke dag de beste set van de training pakken, zonder een groot deel van de vermoeidheid (aangezien je het bij 1 set laat).

Daarnaast doe je dus 5x (minimaal 4) een volledige warming-up (veel herhalingen), wat in theorie zorgt voor het efficiënter worden van dit motorische patroon.

In de praktijk zal dit natuurlijk niet voor iedereen werken, maar het kan voor sommigen een goede manier zijn om progressie te boeken.

Wel moet gezegd worden dat het niet is dat je een heel jaar lang doet, maar voor een bepaalde periode van bijvoorbeeld 6 weken (+ 6/7 weken opbouw). Daarnaast dien je wel een aantal jaar ervaring in de lift te hebben, uiterst goed belastbaar te zijn, elke dag genoeg kunnen slapen etc. Overigens is het ook van belang dat er naast de lift geen oefeningen gedaan worden die merkbaar zijn de volgende dag en de lift kunnen bemoeilijken. Persoonlijk deed ik o.a. wat lichte hip thrusts (gluteus kan over het algemeen vrij veel volume aan) op 3 van de 5 dagen, wat betreft relevante spieren. Bovenrug wat minder volume, gezien de stabiliserende factor tijdens de front squat.
  zaterdag 9 april 2016 @ 10:01:47 #164
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161298711
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dit is een redelijk goed artikel over de bulgarian method.

https://www.t-nation.com/workouts/bulgarian-training-simplified
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 01:28 schreef Rami. het volgende:

[..]
Bulgarian Method
Awesome, bedankt voor de heldere uitleg. Interessant! Ik ga de artikelen lezen!
Dit lijkt me echter niet een programma om zonder begeleiding te doen, of wel?
Fear is the path to the Dark Side.
  zaterdag 9 april 2016 @ 11:46:40 #165
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161300215
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2016 18:19 schreef star_gazer het volgende:
Lekker 3x170kg deadlift gepakt vandaag :7 Op zich wel fijn, aangezien ik twee weken geleden twee pogingen nodig had voor een enkele rep. Lekker slapen helpt :z
Lekker, proficiat. Goed slapen kan zeker veel doen, al heb ik de laatste tijd misschien iets te veel slaap gehad. Gemiddeld ongeveer 9 uur per nacht, met 7,5 uur voel ik me fitter. Maar met het trainen zeker fijn.
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:06:53 #166
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161300505
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:01 schreef Artoo het volgende:

[..]


[..]

Awesome, bedankt voor de heldere uitleg. Interessant! Ik ga de artikelen lezen!
Dit lijkt me echter niet een programma om zonder begeleiding te doen, of wel?
Of zonder 'recovery agents'. Is ook niet echt haalbaar met een baan als je 2x per dag gaat trainen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_161302642
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:47 schreef relativity het volgende:
Waarom gebruiken jullie die foamroller als ik vragen mag? Soort van massage techniek voor na het trainen voor herstel ofzo haha?
Structureel als onderdeel van de warmup voor het deadliften. Dikke aanrader.
pi_161302689
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:01 schreef Artoo het volgende:

[..]


[..]

Awesome, bedankt voor de heldere uitleg. Interessant! Ik ga de artikelen lezen!
Dit lijkt me echter niet een programma om zonder begeleiding te doen, of wel?
Met goede begeleiding is altijd beter, maar absoluut niet noodzakelijk.
Het kan prima zonder begeleiding, mits je zelf met absolute zekerheid kan zeggen dat je form echt goed is (altijd, consistentie is echt een must) en je voldoet aan de eerder genoemde criterie (aantal jaar ervaring, langere tijd geen blessures etc.).

Jezelf filmen in combinatie met zo nu en dan een ervaren lifter vragen om de form te checken vind ik altijd wel prettig werken. De meeste fitness instructeurs zijn, met alle respect, meestal niet in staat om gedegen advies te geven, vooral als je geen absolute beginner meer bent.

Overigens ben je in de opbouw al wel goed in staat om te kijken hoe het lichaam op deze methode reageert. Als je erge vermoeidheid ervaart, pijntjes krijgt, merkt dat je na een paar dagen de dagelijkse max niet meer kan halen of problemen merkt met het slapen, dan kan je wel concluderen dat je iets moet aanpassen (bijvoorbeeld niet ook nog eens zware leg presses doen) of lekker moet stoppen, afhankelijk van de ernst natuurlijk. Mocht je niks van dit hebben en er zeker van zijn dat je form goed is (door jezelf vanaf de zijkant te filmen bijvoorbeeld), dan kan je prima doorgaan.

Als het nadelig wordt voor je lichaam, dan zal je dat snel genoeg merken op een bepaald gebied en kan je daar op inspelen (de begeleiding zou op dit gebied van het grootste belang zijn, aangezien veel mensen alsnog doorgaan en uiteindelijk met blessures eindigen).

Ik zou op internet overigens nooit iemand aanraden dit te gaan doen, al klinken deze berichten misschien toejuichend :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:06 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Of zonder 'recovery agents'. Is ook niet echt haalbaar met een baan als je 2x per dag gaat trainen.
Als we de methode van greg nuckols volgen, is het 1x per dag op minimaal 4 dagen in de week. De originele versie of de varianten waarbij je ook meedere keren per dag traint is een heel ander verhaal, natuurlijk.
pi_161304573
Liever wat geld neertellen voor paar uurtjes PT van een niet-mongool, dan uren aan tijd besteden aan youtube en het nog verkeerd doen. Scheelt je maanden aan hoofdpijn.
pi_161312383
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Structureel als onderdeel van de warmup voor het deadliften. Dikke aanrader.
Oke en wat moet je precies doen? :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 10 april 2016 @ 13:31:08 #171
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_161326061
Had dit ook in het gym topic gezet. Met hoeveel verschillende dagen rollen jullie? (indien je split schema hebt) Ik heb nu 4 verschillende dagen. Zit eraan te denken om het terug te brengen naar 3 verschillende dagen gezien het dan wat makkelijker te combineren is.

Tevens, wat is je kcal intake? :@
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_161326148
quote:
11s.gif Op zondag 10 april 2016 13:31 schreef Curlbrah het volgende:
Had dit ook in het gym topic gezet. Met hoeveel verschillende dagen rollen jullie? (indien je split schema hebt) Ik heb nu 4 verschillende dagen. Zit eraan te denken om het terug te brengen naar 3 verschillende dagen gezien het dan wat makkelijker te combineren is.

Tevens, wat is je kcal intake? :@
6 verschillende dagen, train 5x pw. 2150kcal en 1950 op rust
pi_161326419
Weekje totale rust gehouden, lang geleden. Hoop ook dat het helpt voor mijn arm. Ook redelijk wat gegeten zodat ik met een fris hoofd kan gaan cutten. Weeg nu 95 kilo/1.83, op zich wel een gewicht waar ik tevreden mee ben alleen voor een strak fysiek moet er nog wel wat vanaf. Het is immers bijna zomer :+
  zondag 10 april 2016 @ 14:02:24 #174
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161326565
quote:
11s.gif Op zondag 10 april 2016 13:31 schreef Curlbrah het volgende:
Had dit ook in het gym topic gezet. Met hoeveel verschillende dagen rollen jullie? (indien je split schema hebt) Ik heb nu 4 verschillende dagen. Zit eraan te denken om het terug te brengen naar 3 verschillende dagen gezien het dan wat makkelijker te combineren is.

Tevens, wat is je kcal intake? :@
Kcal intake moet je voor jezelf berekenen. Wat een ander doet is niet of zelden van toepassing op jezelf.
  zondag 10 april 2016 @ 16:18:30 #175
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161329467
Bij mij in de gym loopt nu een gast die een kilo of 145 weegt. Goed dat hij deze stap al gezet heeft. Wat ik niet snap is dat hij isolatieoefeningen voor schouders en triceps staat te doen. Vind dat zo'n instructeur best op zo'n man af mag stappen en hem even bij de hand mag nemen. Laat die man gewoon flink wat cardio en wat compounds doen, hoge intensiteit en geef hem een voedingsschemaatje mee.
pi_161329512
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 16:18 schreef ZuidGrens het volgende:
Bij mij in de gym loopt nu een gast die een kilo of 145 weegt. Goed dat hij deze stap al gezet heeft. Wat ik niet snap is dat hij isolatieoefeningen voor schouders en triceps staat te doen. Vind dat zo'n instructeur best op zo'n man af mag stappen en hem even bij de hand mag nemen. Laat die man gewoon flink wat cardio en wat compounds doen, hoge intensiteit en geef hem een voedingsschemaatje mee.
Wat kan jou het schelen wat anderen doen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 10 april 2016 @ 16:28:03 #177
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161329708
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 16:20 schreef Beach het volgende:

[..]

Wat kan jou het schelen wat anderen doen
Vind dat gewoon sneu voor zo'n man. Zet je de stap naar de sportschool, heeft het totaal geen zin.
pi_161329902
Dan stap jij er op af.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 10 april 2016 @ 17:23:47 #179
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161331162
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 16:36 schreef Beach het volgende:
Dan stap jij er op af.
Zal het nog een keer of twee aan kijken. Vriend van me is instructeur, anders wijs ik hem er ff op.
  zondag 10 april 2016 @ 21:32:55 #180
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_161338509
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 14:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Kcal intake moet je voor jezelf berekenen. Wat een ander doet is niet of zelden van toepassing op jezelf.
Ja daar heb je gelijk in. Moet min. 3600 hebben nu en zit daar boven. was meer benieuwd naar hoeveel andere mensen eten.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  maandag 11 april 2016 @ 07:40:12 #181
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161344178
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 16:18 schreef ZuidGrens het volgende:
Bij mij in de gym loopt nu een gast die een kilo of 145 weegt. Goed dat hij deze stap al gezet heeft. Wat ik niet snap is dat hij isolatieoefeningen voor schouders en triceps staat te doen. Vind dat zo'n instructeur best op zo'n man af mag stappen en hem even bij de hand mag nemen. Laat die man gewoon flink wat cardio en wat compounds doen, hoge intensiteit en geef hem een voedingsschemaatje mee.
Dit waren alle dingen waarom ik niet naar de sportschool ging toen ik 145kg woog maar dat ik koos voor groepslessen. Meer begeleiding, grotere diversiteit van oefeningen en mensen die gewoon wat tegen je zeggen in plaats van je aanstaren.

Waarschijnlijk denkt hij nu; "Wat zit die fitte broeder mij elke keer aan te staren, hij kan toch zien dat ik m'n best doe?"

Even een vraagje omdat jullie dit waarschijnlijk weten;
Afgelopen vrijdag vrij heftige workouts gehad (veel schouder) nu werd ik zaterdagmorgen wakker met "strakke" schouders en een stijve nek. Zou het kunnen dat de stijve nek een gevolg is van de schouders?
Ik vraag mij af of ik ergens een fout gemaakt heb, dit normaal is wanneer je je schouders heftig gebruikt of dat ik gewoon verkeerd gelegen heb.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 11 april 2016 @ 08:56:43 #182
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161344531
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 07:40 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dit waren alle dingen waarom ik niet naar de sportschool ging toen ik 145kg woog maar dat ik koos voor groepslessen. Meer begeleiding, grotere diversiteit van oefeningen en mensen die gewoon wat tegen je zeggen in plaats van je aanstaren.

Waarschijnlijk denkt hij nu; "Wat zit die fitte broeder mij elke keer aan te staren, hij kan toch zien dat ik m'n best doe?"

Even een vraagje omdat jullie dit waarschijnlijk weten;
Afgelopen vrijdag vrij heftige workouts gehad (veel schouder) nu werd ik zaterdagmorgen wakker met "strakke" schouders en een stijve nek. Zou het kunnen dat de stijve nek een gevolg is van de schouders?
Ik vraag mij af of ik ergens een fout gemaakt heb, dit normaal is wanneer je je schouders heftig gebruikt of dat ik gewoon verkeerd gelegen heb.
Ik heb het ook wel eens, komt bijna altijd door teveel (onnodige) spanning op de nek tijdens het trainen.
  maandag 11 april 2016 @ 08:59:29 #183
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161344549
Als in stress/ forceren?
Want dat zou een hoop verklaren.

Bedankt!
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 11 april 2016 @ 10:04:30 #184
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161345296
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2016 08:59 schreef Rauw. het volgende:
Als in stress/ forceren?
Want dat zou een hoop verklaren.

Bedankt!
Inderdaad. Je kan het voorzichtig stretchen, dat helpt meestal vrij snel.
  maandag 11 april 2016 @ 11:04:38 #185
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161346208
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 10:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Inderdaad. Je kan het voorzichtig stretchen, dat helpt meestal vrij snel.
Zaterdag geprobeerd, alleen toen werd ik afgeleid door allerlei andere leuke workouts (bandenflippen enzo). :') _O-

Vandaag neemt het gelukkig al wat af, kan ik vanavond weer iets doen :D :@
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_161346639
Ga binnenkort een cursus calisthenics volgen, iemand ervaring mee?
  maandag 11 april 2016 @ 11:38:57 #187
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161346880
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 11:04 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Zaterdag geprobeerd, alleen toen werd ik afgeleid door allerlei andere leuke workouts (bandenflippen enzo). :') _O-

Vandaag neemt het gelukkig al wat af, kan ik vanavond weer iets doen :D :@
Ik haalde vorige mn laatste rep niet met DL waardoor ik de bar vanaf net boven mn knieen weer neer moest leggen. Dat ging wat te wild waardoor een deel van het gewicht teveel naar rechts ging, waardoor ik oa mn nek bezeerde. Buiten dat het pijnlijk is is het ook erg onhandig als je amper om kan kijken in de auto. :')

Gelukkig is het met een paar dagen weg.

Met bandenflippen kan ik me eem stijve nek wel voordtellen trouwens. Daarbij gebruik je je hele rug, inclusief je nekspieren.
  maandag 11 april 2016 @ 11:56:20 #188
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161347244
Had er al last van na vrijdagavond. 10x Snatchen op 80-90% van 1RM als je al helemaal leeg bent is helemaal geen goed plan blijkbaar :').
Het banden gooien was op de eigenlijke rustdag daarna, gewoon voor de leuk.

Vriendin kon er wel om lachen dat ik elke keer een Terminator-draai moest maken om om te kijken.

Ach, kleine pijntjes, vind het alleen wel nuttig om te weten waar ze (waarschijnlijk) vandaan komen. :Y
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 11 april 2016 @ 12:03:35 #189
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161347387
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 11:56 schreef Rauw. het volgende:

Ach, kleine pijntjes, vind het alleen wel nuttig om te weten waar ze (waarschijnlijk) vandaan komen. :Y
Ja precies, dan kun je het de volgende keer (misschien) voorkomen.
pi_161352575
Weet iemand hier degelijke dumbbell winkels?

Zoek wat in de 30-40kg range DBs, niets tweedehands te vinden op marktplaats. Goedkoopste is Helisports (30kg bv ¤ 156) tot dusver.
  dinsdag 12 april 2016 @ 12:57:10 #191
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161372201
Wat een beetje rust al niet kan doen. Zaterdag heel licht getraint, zondag uitgeslapen en niet getraint, (behalve de hip flexor dan. :P ), maandag day off, en vandaag kwam 130 BP met gemak van m'n borst. Ik was zelf een beetje verbaasd. :D
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:02:42 #192
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161372310
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 16:59 schreef Faeroer het volgende:
Weet iemand hier degelijke dumbbell winkels?

Zoek wat in de 30-40kg range DBs, niets tweedehands te vinden op marktplaats. Goedkoopste is Helisports (30kg bv ¤ 156) tot dusver.
Dumbbells, zeker in de 30 - 40 kg range zijn duur, en bijna niet tweedehands beschikbaar. Je kan alle tweedehands sites afgaan, DBB proberen, sites in Belgie kijken. Maar het zal niet meevallen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:07:29 #193
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161372411
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 16:59 schreef Faeroer het volgende:
Weet iemand hier degelijke dumbbell winkels?

Zoek wat in de 30-40kg range DBs, niets tweedehands te vinden op marktplaats. Goedkoopste is Helisports (30kg bv ¤ 156) tot dusver.
Gorilla sport heeft ze ook voor 150. Wat snakey al zegt,zoek op DBB, probeer marktplaats in de gaten te houden of een veilingsite. Goedkoop worden ze nooit, wel redelijk waardevast.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:15:25 #194
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:18:34 #195
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161372686
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:07 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Gorilla sport heeft ze ook voor 150. Wat snakey al zegt,zoek op DBB, probeer marktplaats in de gaten te houden of een veilingsite. Goedkoop worden ze nooit, wel redelijk waardevast.
Voor als je je eigen praktijk wil beginnen. :P http://www.2dehands.be/sp(...)isten-285652280.html
pi_161373205
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dumbbells, zeker in de 30 - 40 kg range zijn duur, en bijna niet tweedehands beschikbaar. Je kan alle tweedehands sites afgaan, DBB proberen, sites in Belgie kijken. Maar het zal niet meevallen.
Ben al een flink tijdje aan het zoeken, maar idd erg moeilijk. Toch maar DBB proberen dan.
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:48:34 #197
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161373387
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:41 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ben al een flink tijdje aan het zoeken, maar idd erg moeilijk. Toch maar DBB proberen dan.
Deze misschien, staat geen prijs bij en je zal het in Belgie op moeten halen.

http://www.2dehands.be/sp(...)-40kg-284899359.html
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:50:02 #198
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161373421
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:41 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ben al een flink tijdje aan het zoeken, maar idd erg moeilijk. Toch maar DBB proberen dan.
Goeie prijs. http://www.2dehands.be/sp(...)x40kg-284681121.html
pi_161373577
Zou je in het beroepsveld hier in Nederland wat hebben aan een certificaat van Shaw Academy? Bijvoorbeeld de cursus over sport(voeding) of gezonde voeding. Op de site zijn ze behoorlijk prijzig (~395 euro), maar een voucher kun je hier krijgen voor 4,95.
pi_161373718
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:48 schreef Snakey het volgende:

[..]

Deze misschien, staat geen prijs bij en je zal het in Belgie op moeten halen.

http://www.2dehands.be/sp(...)-40kg-284899359.html
Zo'n setje zou wel echt ideaal zijn ja. Niet eens zo gek idee rand van België erbij te betrekken.
  dinsdag 12 april 2016 @ 14:07:28 #201
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161373768
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:57 schreef Snakey het volgende:
Wat een beetje rust al niet kan doen. Zaterdag heel licht getraint, zondag uitgeslapen en niet getraint, (behalve de hip flexor dan. :P ), maandag day off, en vandaag kwam 130 BP met gemak van m'n borst. Ik was zelf een beetje verbaasd. :D
Nice! Rust-effecten O+
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 12 april 2016 @ 14:08:46 #202
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161373791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:04 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zo'n setje zou wel echt ideaal zijn ja. Niet eens zo gek idee rand van België erbij te betrekken.
Om eea reden vind ik in Belgie altijd wat meer spul. Kwam net een setje van 6 x 20kg platen tegen. Dan heb je gelijk een redelijke set. Stond geen prijs bij, maar dat is ook zoiets wat je in NL bijna nooit tegenkomt.

Ik heb die hele site uitgespit, dus bespaar je de moeite. :P Dat waren alle DB's die de moeite waard waren.
  dinsdag 12 april 2016 @ 14:17:34 #203
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161373959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:07 schreef Artoo het volgende:

[..]

Nice! Rust-effecten O+
Inderdaad. Deze week nog even rustig aan, en als ik mezelf dan een goed schema maak zie ik de 150 binnenkort met vertrouwen tegemoet. :P
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:07:51 #204
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161378485
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:58 schreef kevin_ het volgende:
Zou je in het beroepsveld hier in Nederland wat hebben aan een certificaat van Shaw Academy? Bijvoorbeeld de cursus over sport(voeding) of gezonde voeding. Op de site zijn ze behoorlijk prijzig (~395 euro), maar een voucher kun je hier krijgen voor 4,95.
Bedoel je in de fitness wereld? If so, geen idee eigenlijk. Volgens mij vragen ze vooral naar de bekende diploma's die je in NL kan halen.
pi_161380161
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:07 schreef Snakey het volgende:

[..]

Bedoel je in de fitness wereld? If so, geen idee eigenlijk. Volgens mij vragen ze vooral naar de bekende diploma's die je in NL kan halen.
Ja bijvoorbeeld. Of als diëtiste. Aangezien dat hier in Nederland ook maar weinig voorstelt allemaal :N
  dinsdag 12 april 2016 @ 19:49:07 #206
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161380698
EK gewichtheffen op Eurosport voor de liefhebber
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 12 april 2016 @ 20:07:13 #207
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161381216
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:29 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Ja bijvoorbeeld. Of als diëtiste. Aangezien dat hier in Nederland ook maar weinig voorstelt allemaal :N
Dietistes zijn overal waardeloos. Een vriend van me in de UK werd verteld dat hij nooit gewicht zou verliezen zolang hij water met koolzuur zou blijven drinken. :')
pi_161381392
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:29 schreef kevin_ het volgende:

Ja bijvoorbeeld. Of als diëtiste. Aangezien dat hier in Nederland ook maar weinig voorstelt allemaal :N
Dietetiek is een 4 jarige HBO opleiding en beschermde beroepstitel hè. Je mag jezelf wel voedingsconsulent noemen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:07 schreef Snakey het volgende:

Dietistes zijn overal waardeloos. Een vriend van me in de UK werd verteld dat hij nooit gewicht zou verliezen zolang hij water met koolzuur zou blijven drinken. :')
whut? :D

Overigens leren diëtistes helemaal niet zo bijzonder veel over afvallen. De focus ligt in de opleiding meer op speciale voeding voor allerlei aandoeningen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_161381575
Even een vraagje voor de kenners hier: Waarom denken veel mensen (ook hier volgens mij) altijd in bulken of cutten? Zou het voor de meeste mensen (zeker beginners ook zoals ikzelf) niet gewoon voldoende zijn om op onderhoud te gaan zitten maar wel gewoon 'goed' (macro verhoudingsgewijs)?
pi_161381928
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dietetiek is een 4 jarige HBO opleiding en beschermde beroepstitel hè. Je mag jezelf wel voedingsconsulent noemen.

[..]

whut? :D

Overigens leren diëtistes helemaal niet zo bijzonder veel over afvallen. De focus ligt in de opleiding meer op speciale voeding voor allerlei aandoeningen.
Vreetzucht is ook een soort aandoening toch? Ik wil niet eens weten hoeveel zorgkosten er bespaard zouden kunnen worden als er geen obesitas meer was. Kapotte knieën, hart- en vaatziekten, suikerziekte... teveel om op te noemen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 20:43:35 #211
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161382402
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:31 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Vreetzucht is ook een soort aandoening toch? Ik wil niet eens weten hoeveel zorgkosten er bespaard zouden kunnen worden als er geen obesitas meer was. Kapotte knieën, hart- en vaatziekten, suikerziekte... teveel om op te noemen.
Mja, roken en drank zijn nog steeds erger.
pi_161385838
Hoe gezond is Spinazie a la creme eigenlijk? Het is wel erg goedkoop en lekker en zitten niet al te veel kcal in en vult toch aardig
  dinsdag 12 april 2016 @ 22:18:17 #213
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161386299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:08 schreef Henrys het volgende:
Hoe gezond is Spinazie a la creme eigenlijk? Het is wel erg goedkoop en lekker en zitten niet al te veel kcal in en vult toch aardig
Zoek de ingredientenlijstveens op.
pi_161388249
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:18 schreef Snakey het volgende:

[..]

Zoek de ingredientenlijstveens op.
micronutrienten vind ik nergens
  dinsdag 12 april 2016 @ 23:04:52 #215
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161388464
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 12 april 2016 @ 23:05:44 #216
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161388495
Ik denk dat je FF je Google moet resetten, hij vertoont kuren als ie dat niet meer vindt
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_161388497
quote:
Ja leuk maar het gaat om de a la creme variant en wie weet wat ze daar allemaal aan toevoegen/verwijderen tov normale spinazie
  dinsdag 12 april 2016 @ 23:08:57 #218
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161388634
Dan maak je die zelf :')

Of je eet geen babyvoer
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 12 april 2016 @ 23:23:17 #219
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161389236
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:05 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ja leuk maar het gaat om de a la creme variant en wie weet wat ze daar allemaal aan toevoegen/verwijderen tov normale spinazie
Ingrediënten lijst?

Water, room, olie etc. Maar zo bijzonder is het nou ook weer niet om de vitamine en mineralen die uit ~5-10% van de ingrediënten komen bij te houden.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 12 april 2016 @ 23:34:11 #220
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161389797
Weekje deload doet goed. Op de flying pull-up bar om en om omhoog met BW +20kg (dus ene arm over de andere, niet bijzetten) met pull-ups aan de top. Heerlijke front squats, trainen op volume en "out of the hole" komen.

Ook aangesproken door een wat oudere kerel die het wel mooi vond hoe ik aan het trainen was, zei ook van: "ja, je tilt wel meer dan die grote jongens maar je ziet er niet bizar groot uit"

:') . Ook gelijk tips meegegeven over hoe hij een 3rd world squat kan bereiken. Een van die dagen waar alles goed gaat 8-)

Voor mensen die niet weten wat een flying pull up bar is:

I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 12 april 2016 @ 23:47:20 #221
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161390434
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:49 schreef fathank het volgende:
EK gewichtheffen op Eurosport voor de liefhebber
Beetje laat nu :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 13 april 2016 @ 00:19:00 #222
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161391266
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:47 schreef Drinky het volgende:

[..]

Beetje laat nu :')
Alleen mannen tot 62kg heb je dan gemist. En de laagste vrouwen klasse. 69kg mannen en vrouwen tot 58kg is er de hele avond en middag op. Hogere klasses zijn verdeeld tot en met de 16de.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_161393554
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:43 schreef Snakey het volgende:

Mja, roken en drank zijn nog steeds erger.
En niet bewegen is ook behoorlijk ernstig! Er zijn genoeg mensen die overal de auto nemen en op kantoor de hele dag zitten en dan thuis ook weer de rest van de dag alleen maar zitten. Veel slanke mensen denken dat ze niet hoeven te sporten/bewegen, want ze hoeven niet af te vallen.

En ik vond het effect van niet bewegen wel dramatisch gedemonstreerd in de vorm van mijn moeder die in een rolstoel kwam. Van heel sportief (alles op de fiets, lopend, elk jaar skiën, bergbeklimmen) naar de hele dag stil zitten. Ze at ongeveer hetzelfde, maar moest binnen een jaar een nieuwe rolstoel omdat de eerste te klein was geworden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_161398047
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 00:19 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Alleen mannen tot 62kg heb je dan gemist. En de laagste vrouwen klasse. 69kg mannen en vrouwen tot 58kg is er de hele avond en middag op. Hogere klasses zijn verdeeld tot en met de 16de.
Die Kostova uit Azerbejan met 120kg en 130kg C&J/57kg... Greep die bar zo hoog niet normaal. Dan ook nog niet eens proberen hoger te komen bij beurt 3 want ze heeft die medaille al. _O- Baas
  woensdag 13 april 2016 @ 14:23:53 #225
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_161399580
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:13 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Die Kostova uit Azerbejan met 120kg en 130kg C&J/57kg... Greep die bar zo hoog niet normaal. Dan ook nog niet eens proberen hoger te komen bij beurt 3 want ze heeft die medaille al. _O- Baas
Was van te voren al bekend gezien haar vorige resultaten. Vorig jaar was het verschil ook al zo groot. Alleen op het WK heeft ze nog wat tegenstand uit de Aziatische landen.

De 69kg van de heren was een drama door de gladde vloer. Anders was het nog een leuke strijd geweest om de zilveren/bronzen medaille. Die spanjaard uit de B-groep had me daar toch geluk mee.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 13 april 2016 @ 15:26:32 #226
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161400760
Stukje over foam rolling.

Foam Rolling Facts and Fiction
How the Foam Roller Can (and Can't) Help You
by Dr John Rusin
Stop violating your foam roller! If you're going to use it, use it at the right time and for the right reason. Get the facts.
https://www.t-nation.com/(...)campaign=article4503
  woensdag 13 april 2016 @ 15:44:37 #227
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161401088
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:26 schreef Snakey het volgende:
Stop violating your foam roller! If you're going to use it, use it at the right time and for the right reason. Get the facts.
Thnx! Toevallig gister die van de action aangeschaft.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 13 april 2016 @ 15:49:33 #228
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161401191
Hier ben ik het niet mee eens:

"3. Foam rolling is best performed after training or even the next day. Stop using it as a pre-workout ritual.
4. Foam rolling isn't going to boost performance. It won't do much for your strength, endurance, flexibility, or mobility. "

Foamrolling of deep tissue massage voor ik aan mijn workout begin draagt gigantisch bij aan mijn mobiliteit en flexibiliteit. Zelfs al rol ik alleen mijn kuiten, het effect is meteen merkbaar in mijn squat en andere been-workouts.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 13 april 2016 @ 15:59:24 #229
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161401392
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:49 schreef Drinky het volgende:
Hier ben ik het niet mee eens:

"3. Foam rolling is best performed after training or even the next day. Stop using it as a pre-workout ritual.
4. Foam rolling isn't going to boost performance. It won't do much for your strength, endurance, flexibility, or mobility. "

Foamrolling of deep tissue massage voor ik aan mijn workout begin draagt gigantisch bij aan mijn mobiliteit en flexibiliteit. Zelfs al rol ik alleen mijn kuiten, het effect is meteen merkbaar in mijn squat en andere been-workouts.
Er zijn weet ik hoeveel auteurs op T Nation, je zal het nooit met iedereen helemaal eens zijn. Ik lees aardig wat artikelen (indien van toepassing op mezelf) en neem van alles een beetje mee.

Grote kans dat als je nog een artikel over foam rolling opzoekt op T Nation dat het tegenovergestelde beweerd wordt. Maar als je het met bovenstaande in je hoofd leest kan je de info die op jouw van toepassing is eventueel gebruiken, en de rest negeren. Tenzij er een gedegen uitleg bij staat waarom je iets niet of juist wel zou moeten doen natuurlijk.
  woensdag 13 april 2016 @ 17:09:33 #230
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161403088
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:23 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Was van te voren al bekend gezien haar vorige resultaten. Vorig jaar was het verschil ook al zo groot. Alleen op het WK heeft ze nog wat tegenstand uit de Aziatische landen.

De 69kg van de heren was een drama door de gladde vloer. Anders was het nog een leuke strijd geweest om de zilveren/bronzen medaille. Die spanjaard uit de B-groep had me daar toch geluk mee.
die heb ik ook een tijdje zitten kijken inderdaad. Veel failures rond de 137kg. En op 't einde kwam die turk ff laten zien wie de baas was.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 13 april 2016 @ 17:35:33 #231
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161404398
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:59 schreef Snakey het volgende:

Er zijn weet ik hoeveel auteurs op T Nation, je zal het nooit met iedereen helemaal eens zijn. Ik lees aardig wat artikelen (indien van toepassing op mezelf) en neem van alles een beetje mee.

Grote kans dat als je nog een artikel over foam rolling opzoekt op T Nation dat het tegenovergestelde beweerd wordt. Maar als je het met bovenstaande in je hoofd leest kan je de info die op jouw van toepassing is eventueel gebruiken, en de rest negeren. Tenzij er een gedegen uitleg bij staat waarom je iets niet of juist wel zou moeten doen natuurlijk.
Ik lees er ook heel veel en het was me ook al opgevallen dat de een foamrolling bullshit vindt, een ander het aanraadt, weer een ander het pre-workout aanraadt en weer iemand anders die zegt het nooit pre workout te moeten doen. Wel lastig hoor, al die tegengestelde meningen op 1 website.

Hier heb je een warming up met foamrolling bijv: https://www.t-nation.com/training/defranco-agile-8
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 april 2016 @ 18:40:30 #233
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_161404979
quote:
Dat is cheaten. Heeft al zo'n kleine bar path en dan nog trucjes uithalen. Geniepige mensen die manlets.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 13 april 2016 @ 18:52:49 #234
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161405246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik lees er ook heel veel en het was me ook al opgevallen dat de een foamrolling bullshit vindt, een ander het aanraadt, weer een ander het pre-workout aanraadt en weer iemand anders die zegt het nooit pre workout te moeten doen. Wel lastig hoor, al die tegengestelde meningen op 1 website.

Hier heb je een warming up met foamrolling bijv: https://www.t-nation.com/training/defranco-agile-8
Het is verwarrend. Het verweer van T Nation is dat er veel auteurs zijn, en dat je zelf ook een beetje kennis van zaken zou moeten hebben. Zeiden ze laatst ergens als reactie op ditzelfde onderwerp.

Beetje raar antwoord, maar ik begrijp ook wel dat met zoveel auteurs je nooit een eenduidend iets zal krijgen.
pi_161405417
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:49 schreef Drinky het volgende:
Hier ben ik het niet mee eens:

"3. Foam rolling is best performed after training or even the next day. Stop using it as a pre-workout ritual.
4. Foam rolling isn't going to boost performance. It won't do much for your strength, endurance, flexibility, or mobility. "

Foamrolling of deep tissue massage voor ik aan mijn workout begin draagt gigantisch bij aan mijn mobiliteit en flexibiliteit. Zelfs al rol ik alleen mijn kuiten, het effect is meteen merkbaar in mijn squat en andere been-workouts.
Foam-rollen, strekken en zo'n pijnlijke lacross bal hebben en houden mij van m'n blessure af. Nog nooit zo heerlijk kunnen deadliften.
  woensdag 13 april 2016 @ 20:45:15 #236
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161408718
De DRC Cup was in 80 minuten vol, what :')
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 13 april 2016 @ 20:53:23 #237
159909 -Peach
Prunus persica
pi_161409039
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:45 schreef Artoo het volgende:
De DRC Cup was in 80 minuten vol, what :')
Godsamme wat snel!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  woensdag 13 april 2016 @ 21:06:32 #238
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161409514
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:45 schreef Artoo het volgende:
De DRC Cup was in 80 minuten vol, what :')
Que? Moet er niet eerst gekwalificeerd worden?
  woensdag 13 april 2016 @ 21:12:11 #239
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161409695
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Que? Moet er niet eerst gekwalificeerd worden?
Neen, het is een open wedstrijd :) Bij voldoende Wilks punten kun je je dan wel kwalificeren voor het NK op de SAP Cup in eh, december?
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 13 april 2016 @ 21:41:57 #240
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161410699
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:12 schreef Artoo het volgende:

[..]

Neen, het is een open wedstrijd :) Bij voldoende Wilks punten kun je je dan wel kwalificeren voor het NK op de SAP Cup in eh, december?
Ow okee. Wat zonde.
  donderdag 14 april 2016 @ 08:44:41 #241
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161417239
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:52 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is verwarrend. Het verweer van T Nation is dat er veel auteurs zijn, en dat je zelf ook een beetje kennis van zaken zou moeten hebben. Zeiden ze laatst ergens als reactie op ditzelfde onderwerp.

Beetje raar antwoord, maar ik begrijp ook wel dat met zoveel auteurs je nooit een eenduidend iets zal krijgen.
Mensen zoeken toch wel hun eigen waarheid ertussendoor, ik vind het op T-nation juist wel goed dat er overal kritiek op is en dat alle methoden fout (of in ieder geval niet goed) zijn.

Voor iedereen werkt het anders natuurlijk.

Zelf verneem ik dat rollen voor een training wel iets helpt, maar dat heeft meer met mijn zittende beroep te maken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 14 april 2016 @ 12:40:30 #242
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161421210
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ow okee. Wat zonde.
Zonde? Waarom?
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161421276
Ik denk dat Snake in de veronderstelling is dat je te laat was met inschrijven :)
  donderdag 14 april 2016 @ 13:23:49 #244
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161422651
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 12:40 schreef Artoo het volgende:

[..]

Zonde? Waarom?
Wat Snakey zegt.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 14 april 2016 @ 13:55:28 #246
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161423275
Oh pardon. Ik meende dat Snakey zonde sprak over dat het een open wedstrijd is :P Nee, ik was op tijd! Ik had er een beetje rekening mee gehouden dat het rap zou kunnen gaan dus ik heb me direct om 7 uur opgegeven.
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 14 april 2016 @ 14:07:56 #247
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161423562
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:55 schreef Artoo het volgende:
Oh pardon. Ik meende dat Snakey zonde sprak over dat het een open wedstrijd is :P Nee, ik was op tijd! Ik had er een beetje rekening mee gehouden dat het rap zou kunnen gaan dus ik heb me direct om 7 uur opgegeven.
Neuh, ik dacht dat je de inschrijving gemist had. :P

Maar niet dus. ^O^
  donderdag 14 april 2016 @ 15:33:36 #248
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161425414
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:07 schreef Snakey het volgende:

[..]

Neuh, ik dacht dat je de inschrijving gemist had. :P

Maar niet dus. ^O^
Nee gelukkig niet! Iemand die ik ken was volgens mij wel te laat. Ik had ook niet verwacht dat het zó rap ging.
Ik zag dat de SBD Cup in september is, daar wil ik ook nog graag heen denk ik.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_161425707
Kan je meteen vragen wanneer die SBD belt verkocht wordt? :D
  donderdag 14 april 2016 @ 16:08:20 #250
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161426340
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:33 schreef Artoo het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet! Iemand die ik ken was volgens mij wel te laat. Ik had ook niet verwacht dat het zó rap ging.
Ik zag dat de SBD Cup in september is, daar wil ik ook nog graag heen denk ik.
September ben ik (waarschijnlijk) wel in neferland. :P
  donderdag 14 april 2016 @ 17:21:39 #251
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161427740
Pfff, fijn dat ik deze week alleen op vrijdag, zaterdag en zondag kan trainen. Maar goed, het is niet anders. Zouden jullie nog rekening houden met de indeling van je trainingen (3daysplit). Morgen borst, zaterdag rug zondag benen/schouders?

[ Bericht 37% gewijzigd door ZuidGrens op 14-04-2016 18:47:09 ]
  donderdag 14 april 2016 @ 20:33:08 #252
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161431241
quote:
13s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:21 schreef ZuidGrens het volgende:
Pfff, fijn dat ik deze week alleen op vrijdag, zaterdag en zondag kan trainen. Maar goed, het is niet anders. Zouden jullie nog rekening houden met de indeling van je trainingen (3daysplit). Morgen borst, zaterdag rug zondag benen/schouders?
Yep, maar ik zou wel wat lichter trainen met drie dagen achter elkaar.
  donderdag 14 april 2016 @ 21:37:38 #253
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161433434
Begin steeds meer afkeer te krijgen tegen het gym volk. Denk dat ik maar een homegym ga aanschaffen. :)
Deathlift or Die.
pi_161433856
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:37 schreef Ethanolic het volgende:
Begin steeds meer afkeer te krijgen tegen het gym volk. Denk dat ik maar een homegym ga aanschaffen. :)
Echte aanvaringen gebeurd?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_161433918
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:37 schreef Ethanolic het volgende:
Begin steeds meer afkeer te krijgen tegen het gym volk. Denk dat ik maar een homegym ga aanschaffen. :)
Kan men jouw roidrages niet meer tolereren? ;)
  donderdag 14 april 2016 @ 21:59:21 #256
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_161434026
quote:
13s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:21 schreef ZuidGrens het volgende:
Pfff, fijn dat ik deze week alleen op vrijdag, zaterdag en zondag kan trainen. Maar goed, het is niet anders. Zouden jullie nog rekening houden met de indeling van je trainingen (3daysplit). Morgen borst, zaterdag rug zondag benen/schouders?
echte pro-struggles

Kcal tellen he van je bier op zaterdag
pi_161434207
quote:
13s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:21 schreef ZuidGrens het volgende:
Pfff, fijn dat ik deze week alleen op vrijdag, zaterdag en zondag kan trainen. Maar goed, het is niet anders. Zouden jullie nog rekening houden met de indeling van je trainingen (3daysplit). Morgen borst, zaterdag rug zondag benen/schouders?
Op welke dagen train je normaal? Zou in ieder geval ervoor zorgen dat je volgende week gewoon je normale schema kunt volgen. Dus als je maandag alweer gaat trainen misschien niet alle drie de dagen deze week gaan.

Een weekje rust ga je overigens ook niet dood van.
  donderdag 14 april 2016 @ 22:06:46 #258
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161434219
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:53 schreef Beach het volgende:

[..]

Echte aanvaringen gebeurd?
Nee, meer kwestie van irritante mensen. Gaat ten koste van mijn motivatie. Voorheen had ik daar niet zo'n last van, maar toen had ik ook wat meer tijd. Ik moet nu mijn trainingen efficient indelen en heb dus geen zin om zoals vandaag 20 minuten te moeten wachten op een skinnyfat kreunende 30kg cable rower.

Het is al één ding om het crossfit lesje te vermijden, maar als ik ook hier nog rekening mee moet houden :')
Deathlift or Die.
  donderdag 14 april 2016 @ 22:24:16 #259
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161434669
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Nee, meer kwestie van irritante mensen. Gaat ten koste van mijn motivatie. Voorheen had ik daar niet zo'n last van, maar toen had ik ook wat meer tijd. Ik moet nu mijn trainingen efficient indelen en heb dus geen zin om zoals vandaag 20 minuten te moeten wachten op een skinnyfat kreunende 30kg cable rower.

Het is al één ding om het crossfit lesje te vermijden, maar als ik ook hier nog rekening mee moet houden :')
Waarom zou je wachten? In de tijd dat hij rust kan jij een setje rows doen.
pi_161434740
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Nee, meer kwestie van irritante mensen. Gaat ten koste van mijn motivatie. Voorheen had ik daar niet zo'n last van, maar toen had ik ook wat meer tijd. Ik moet nu mijn trainingen efficient indelen en heb dus geen zin om zoals vandaag 20 minuten te moeten wachten op een skinnyfat kreunende 30kg cable rower.

Het is al één ding om het crossfit lesje te vermijden, maar als ik ook hier nog rekening mee moet houden :')
Kan er weinig op aanmerken, heb precies hetzelfde. Eigenaar van de gym waar ik ga gaat nog een gym in de buurt openen om de mensen een beetje te verspreiden omdat het te druk aan het worden is.

Powercage met pulley, bankje en een barbell met plates kom je al een heel eind mee. Zou ik niet deadliften, dan was m'n keus snel gemaakt. Ik reis nu 30 min heen en 30 min terug naar een goede gym, maar is inderdaad erg irritant wanneer je dan ook nog eens moet gaan wachten op anderen. Ben zelf langzaam wat dingen aan het aanschaffen, om max 1x/week voor een DL/rug+legpress/hacksquat dagje naar de gym te gaan en de rest lekker thuis te doen. :D
  donderdag 14 april 2016 @ 22:33:46 #261
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161434940
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Waarom zou je wachten? In de tijd dat hij rust kan jij een setje rows doen.
Ze waren in een groepje van 3 :') Lekker aan het supersetten.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:27 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Kan er weinig op aanmerken, heb precies hetzelfde. Eigenaar van de gym waar ik ga gaat nog een gym in de buurt openen om de mensen een beetje te verspreiden omdat het te druk aan het worden is.

Powercage met pulley, bankje en een barbell met plates kom je al een heel eind mee. Zou ik niet deadliften, dan was m'n keus snel gemaakt. Ik reis nu 30 min heen en 30 min terug naar een goede gym, maar is inderdaad erg irritant wanneer je dan ook nog eens moet gaan wachten op anderen. Ben zelf langzaam wat dingen aan het aanschaffen, om max 1x/week voor een DL/rug+legpress/hacksquat dagje naar de gym te gaan en de rest lekker thuis te doen. :D
Ja, ik denk aan een simpel half rackje of een squatrek, fatsoenlijke barbell met minimaal 140kg gewicht en een bench. Zou toch wel met wat slim aankopen met ¤ 600 moeten lukken, om vervolgens stapsgewijs aan te vullen. Betaal nu ¤ 30 en mijn vriendin ook, dus zouden het er binnen een jaartje uit hebben.
Deathlift or Die.
  donderdag 14 april 2016 @ 22:38:08 #262
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161435083
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

Yep, maar ik zou wel wat lichter trainen met drie dagen achter elkaar.
Komt goed.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:59 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

echte pro-struggles

Kcal tellen he van je bier op zaterdag
Bedankt voor je constructieve bijdrage. Jij bent toch nog een beginner? Steek je energie in het trainen in plaats van hier de grapjas uithangen.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Op welke dagen train je normaal? Zou in ieder geval ervoor zorgen dat je volgende week gewoon je normale schema kunt volgen. Dus als je maandag alweer gaat trainen misschien niet alle drie de dagen deze week gaan

Een weekje rust ga je overigens ook niet dood van.
Normaal wisselt het, maar meestal wel een dag rust tussen twee trainingen of genoeg hersteltijd. Misschien wel een goed idee ja, kan ook een fullbody workout doen. Maar vind fullbody soms niet relaxed, dan moet voeding en slaap echt optimaal geweest zijn om goed te kunnen trainen. Doe liever geen concessies aan mijn compounds.
  donderdag 14 april 2016 @ 22:39:46 #263
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161435150
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:33 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ze waren in een groepje van 3 :') Lekker aan het supersetten.

[..]

Ja, ik denk aan een simpel half rackje of een squatrek, fatsoenlijke barbell met minimaal 140kg gewicht en een bench. Zou toch wel met wat slim aankopen met ¤ 600 moeten lukken, om vervolgens stapsgewijs aan te vullen. Betaal nu ¤ 30 en mijn vriendin ook, dus zouden het er binnen een jaartje uit hebben.
Als je de ruimte hebt is het zeker een interessante optie. Ik betaal 45 euro per maand, gaat eigenlijk nergens over :') Homegym is zeker rendabel. Nou moet ik zeggen dat ik me in mijn gym niet zo snel stoor aan andere mensen, vind de interactie met mede-sporters soms ook wel wat hebben.
  donderdag 14 april 2016 @ 23:30:43 #264
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_161436801
Ik zou al blij zijn met een bankje en wat zware dumbells. Dan maar db squats oid uitvoeren. Of 1 keer legday op gym en reet thuis. Deze week ook overwogen. Sinds de zon schijnt is het weer janken
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_161437898
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 23:30 schreef stinkie het volgende:
Ik zou al blij zijn met een bankje en wat zware dumbells. Dan maar db squats oid uitvoeren. Of 1 keer legday op gym en reet thuis. Deze week ook overwogen. Sinds de zon schijnt is het weer janken
Precies :Y Met 3 sets zware dumbells (plus wat lichtere) en twee kettlebells kan je een groot deel van de tijd gewoon lekker thuis blijven. Al is het soms ook fascinerend om op de sportschool naast een man te staan die een eindeloze reeks armoefeningen doet met 0,5 kg gewichtjes. En dat dan een uur lang, met alle geduld van de wereld. Is hij een midgetgolfer? Doet hij een speciale gitaristen-training? Moet hij op zijn werk zoveel postzegels plakken dat hij RSI heeft opgelopen? Of neemt hij iedereen in de maling? Ik weet het niet :D
pi_161439439
Nergens last van hier, genoeg materiaal voor iedereen en als iets bezet is ga ik gewoon een andere oefening doen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 08:51:59 #267
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_161439788
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 07:59 schreef Questular het volgende:
Nergens last van hier, genoeg materiaal voor iedereen en als iets bezet is ga ik gewoon een andere oefening doen.
Dit.
Al moet ik zeggen dat ik wel de luxe heb dat in mijn gym amper mensen gebruik maken van het squatrack :P
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 15 april 2016 @ 09:19:28 #268
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_161440077
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:38 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Komt goed.

[..]

Bedankt voor je constructieve bijdrage. Jij bent toch nog een beginner? Steek je energie in het trainen in plaats van hier de grapjas uithangen.

[..]

Normaal wisselt het, maar meestal wel een dag rust tussen twee trainingen of genoeg hersteltijd. Misschien wel een goed idee ja, kan ook een fullbody workout doen. Maar vind fullbody soms niet relaxed, dan moet voeding en slaap echt optimaal geweest zijn om goed te kunnen trainen. Doe liever geen concessies aan mijn compounds.
zal binnenkort nog es een foto plaatsen
  vrijdag 15 april 2016 @ 09:43:06 #269
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161440382
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:19 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

zal binnenkort nog es een foto plaatsen
Je hoeft je niet beledigd te voelen, het was maar een vraag. Zo actief ben ik niet meer op FOK!, overzicht qua users een beetje kwijt.
  vrijdag 15 april 2016 @ 09:44:03 #270
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161440399
Ik ben in nederland ook wel eens zat met de mensen om me heen. Hoewel als ik terug ik weer vroeg kan gaan dus heb ik er geen last van. De gym waar ik nu train vind ik juist heel fijn. Aardig wat weddtrijd mensen (vooral vrouwen :P ) en een paar gasten die flink sterker zijn dan ik. Dat motiveerd wel lekker. Enige 'gevechtje' wat wel eens ontstaat is wie het eerst bij een goede barbell is, daar is wel een beetje gebrek aan hier.
pi_161440505
Ik train bij een healthcentre waar ze alles over verschillende verdiepingen hebben verspreid. Dit zorgt er voor dat er bij de freeweights alleen maar mensen komen die daar ook echt moeten zijn. De rest van de mensen zit op andere verdiepingen om gebruik te maken van de apparaten en cardio. En omdat het wat duurder is om elke maand hier te sporten zie je toch een ander volk hier rondlopen. En dat volk bestaat veel uit mensen die niet met freeweights trainen.Ideaal dus.
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:39:27 #272
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_161441276
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:48 schreef Questular het volgende:
Ik train bij een healthcentre waar ze alles over verschillende verdiepingen hebben verspreid. Dit zorgt er voor dat er bij de freeweights alleen maar mensen komen die daar ook echt moeten zijn. De rest van de mensen zit op andere verdiepingen om gebruik te maken van de apparaten en cardio. En omdat het wat duurder is om elke maand hier te sporten zie je toch een ander volk hier rondlopen. En dat volk bestaat veel uit mensen die niet met freeweights trainen.Ideaal dus.
dat is ideaal idd. Amstelveen was dat ook.

Het squatrack staat nu bij de bankjes en losse gewichten. Tot vorig jaar in een hoekje achter de cardio machines. Kwam dus geen hond.
En ja ik kan wel wat anders gaan doen als het bezet is, ik heb geen aversie tegen een machine circuitje. Maar in dit jaargetij eindig je dan met een roze dumbell en triceps kickbacks ;(
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_161445020
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:39 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Als je de ruimte hebt is het zeker een interessante optie. Ik betaal 45 euro per maand, gaat eigenlijk nergens over :') Homegym is zeker rendabel. Nou moet ik zeggen dat ik me in mijn gym niet zo snel stoor aan andere mensen, vind de interactie met mede-sporters soms ook wel wat hebben.
45 euro / maand hoeft geen probleem te zijn, mits de voorzieningen echt goed zijn en er geen randdebielen zijn (al zal de prijs dat al aardig uitfilteren).
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 15 april 2016 @ 23:34:07 #274
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161459849
Whehe, net iemand op FB uitgedaagd om morgen suitcase deadlifts te doen, voor de uitdaging en voor grip trainng uiteraard. Challenge accepted. :P

Ben benieuwd hoe goed, of slecht, ik er in ben morgen. Lang geleden dat ik ze gedaan heb, en het is niet makkelijk om balance te houden, en een beetje gewicht te liften op die manier.

Ik begin deze gym steeds leuker te vinden. Ik hoop dat hij hierna met een uitdaging komt. :P
pi_161463060
Sowieso vind ik het fijn als er mensen in de gym zijn waar je af en toe een setje mee samen doet of alleen al een praatje maakt tussen je sets door. Beetje sociale interactie maakt voor mij het sporten net iets leuker :)
pi_161466469
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 00:25 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Precies :Y Met 3 sets zware dumbells (plus wat lichtere) en twee kettlebells kan je een groot deel van de tijd gewoon lekker thuis blijven. Al is het soms ook fascinerend om op de sportschool naast een man te staan die een eindeloze reeks armoefeningen doet met 0,5 kg gewichtjes. En dat dan een uur lang, met alle geduld van de wereld. Is hij een midgetgolfer? Doet hij een speciale gitaristen-training? Moet hij op zijn werk zoveel postzegels plakken dat hij RSI heeft opgelopen? Of neemt hij iedereen in de maling? Ik weet het niet :D
Hahaha, moest meteen denken aan een ventje bij mij in de sportschool. Hij pakt dan de dumbbells van 2/3kg en doet dan zo'n fladderende beweging zoals een pinguin. Ik weet niet of het ergens goed voor is maar het ziet er wel hilarisch uit.
  zaterdag 16 april 2016 @ 13:44:08 #277
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_161467260
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 08:27 schreef Questular het volgende:
Sowieso vind ik het fijn als er mensen in de gym zijn waar je af en toe een setje mee samen doet of alleen al een praatje maakt tussen je sets door. Beetje sociale interactie maakt voor mij het sporten net iets leuker :)
Mijn autisme shined keihard in de gym
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:12:17 #278
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_161469650
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:44 schreef Chocolatebear het volgende:

[..]

Mijn autisme shined keihard in de gym
Jup, oordoppen in en gaan met die banaan
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  zondag 17 april 2016 @ 14:04:22 #279
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zondag 17 april 2016 @ 14:17:04 #280
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161492929
Sheiko over lats in de bench press.

"The electrical activity of the latissimus dorsi (lats) in the bench press".

How much do the lats work in the bench press during different phases of the lift? I have something to tell you. There is a chapter in my bench press book about it.

In 2015, two Russian scientists G.A.Samsonov and D.D. Dalsky conducted research on the electrical activity of the lats when benching. The EMG activity of the lats was studied during the bench press as performed by highly skilled athletes. The results were quite interesting.

There are four patterns of the muscle activity observed.

1) low lat activity in the descent phase and when the bar is paused at the chest, with high activity during the ascent phase.
2) high lat activity in the middle of the descent phase and the ascent phase.
3) high lat activity at the end of the descent phase, at the chest and during the ascent phase.
4) high lats activity throughout all phases

Each athlete reduced lat activity at the end of ascent phase.

Conclusions

The activity of the lat muscles is extremely useful when performing the bench press, as it is involved in the retraction of the scapula, locking the shoulder joints and keeping the arch of the athlete. Not all athletes are able to activate the lat muscles properly, even highly accomplished athletes. The lat muscles should be deactivated by about 0.5 seconds before the end of a motion in order not to counteract the deltoid muscles.

Boris Sheiko
  maandag 18 april 2016 @ 09:29:07 #281
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161515057
dat dere doms
Deathlift or Die.
  maandag 18 april 2016 @ 10:00:11 #282
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161515438
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2016 14:04 schreef Snakey het volgende:
M'n (min of meer) gym maatje. 3 x 240 DL. :P

https://www.facebook.com/(...)os/1168151726536605/
Die link doet het niet...ben toch wel benieuwd :D
pi_161515587
Zijn er hier toevallig lui van >1,90m die compressie shirts dragen tijdens de workout? Ik heb er een van under armour maar die kruipt de hele tijd omhoog, waardoor ik halverwege elke oefening in een naveltruitje zit.. Dus zoek nu eigenlijk een merk waar de shirts wat langer zijn.
  maandag 18 april 2016 @ 10:12:30 #284
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_161515614
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 10:10 schreef DannyDeko het volgende:
Zijn er hier toevallig lui van >1,90m die compressie shirts dragen tijdens de workout? Ik heb er een van under armour maar die kruipt de hele tijd omhoog, waardoor ik halverwege elke oefening in een naveltruitje zit.. Dus zoek nu eigenlijk een merk waar de shirts wat langer zijn.
1.86 meter, maar ik heb hetzelfde met die shirts van Under Armour. Als ik incline benchpress ligt ie ook tot boven mijn navel. Daarnaast zo statisch als de pest en veel losse draden, viel me erg tegen.
  maandag 18 april 2016 @ 10:12:38 #285
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161515617
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 10:10 schreef DannyDeko het volgende:
Zijn er hier toevallig lui van >1,90m die compressie shirts dragen tijdens de workout? Ik heb er een van under armour maar die kruipt de hele tijd omhoog, waardoor ik halverwege elke oefening in een naveltruitje zit.. Dus zoek nu eigenlijk een merk waar de shirts wat langer zijn.
is niet alleen als je 1,90 bent hoor, die shirts kruipen altijd omhoog als je buff bent
Deathlift or Die.
pi_161521529
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 10:10 schreef DannyDeko het volgende:
Zijn er hier toevallig lui van >1,90m die compressie shirts dragen tijdens de workout? Ik heb er een van under armour maar die kruipt de hele tijd omhoog, waardoor ik halverwege elke oefening in een naveltruitje zit.. Dus zoek nu eigenlijk een merk waar de shirts wat langer zijn.
M'n powergut moet gewoon gezien worden wanneer ik bench. Ik ken geen schaamte.
pi_161523960
_O-
pi_161525546
Door een valpartij heb ik een flinke snee in m'n hand en twee blauwe knieën. Dat wordt maar even een training of twee overslaan ;( m'n gains, wat doe je
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_161526078
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:07 schreef PluisigNijntje het volgende:
Door een valpartij heb ik een flinke snee in m'n hand en twee blauwe knieën. Dat wordt maar even een training of twee overslaan ;( m'n gains, wat doe je
Gewoon lekker op onderhoud eten.
pi_161526112
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:07 schreef PluisigNijntje het volgende:
Door een valpartij heb ik een flinke snee in m'n hand en twee blauwe knieën. Dat wordt maar even een training of twee overslaan ;( m'n gains, wat doe je
Maak je er toch een cardio en core weekje van? Leg raises, holds, etc.
pi_161528490
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:37 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Maak je er toch een cardio en core weekje van? Leg raises, holds, etc.
Goed plan. Ik ga morgen gewoon kijken wat ik allemaal wel kan :) maar een barbell optillen zal wel een paar dagen geen optie zijn.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 18 april 2016 @ 19:36:41 #292
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161529741
Ik heb zaterdag het topje van mn duim er bijna afgesneden. Daar kan je op zich wel mee trainen, maar het lijkt me niet verstandig het risico te nemen die wond weer open te trekken. Ook maar even een weekje rustig aan doen.
pi_161532159
quote:
13s.gif Op maandag 18 april 2016 19:36 schreef Snakey het volgende:
Ik heb zaterdag het topje van mn duim er bijna afgesneden. Daar kan je op zich wel mee trainen, maar het lijkt me niet verstandig het risico te nemen die wond weer open te trekken. Ook maar even een weekje rustig aan doen.
Daarom nooit groente snijden, maar gewoon blenden.
pi_161532713
Of gewoon niet liften.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_161533201
Of niet eten
  maandag 18 april 2016 @ 21:31:12 #296
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_161533914
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 20:46 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Daarom nooit groente snijden, maar gewoon blenden.
En dan als smoothie drinken ofzo? Hoe moet ik dit zien?
Deathlift or Die.
  maandag 18 april 2016 @ 22:00:55 #297
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161535215
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 20:46 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Daarom nooit groente snijden, maar gewoon blenden.
Snjbonen moeten gesneden worden. :P

Het was voor de baby. Groenten kleinsnijden, stomen en pureren. In zo'n ijsblokjesding in de vriezer en ze heeft een week allerlei groenten op dr bord.

Niet doen als je haast hebt though. :+
  maandag 18 april 2016 @ 23:02:15 #298
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_161537921
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Snjbonen moeten gesneden worden. :P

Het was voor de baby. Groenten kleinsnijden, stomen en pureren. In zo'n ijsblokjesding in de vriezer en ze heeft een week allerlei groenten op dr bord.

Niet doen als je haast hebt though. :+
dat verkopen ze gewoon in potjes hoor ;)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 18 april 2016 @ 23:05:31 #299
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_161538039
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 23:02 schreef stinkie het volgende:

[..]

dat verkopen ze gewoon in potjes hoor ;)
Heb je het wel eens geproefd? Wat een bagger is dat zeg. En dan heb ik het nog niet over de troep die er inzit om het zo lang mogelijk goed te houden.
pi_161539469
Ik voeg wel regelmatig groentes toe aan mijn shakes. Dat is wel ideaal want alhoewel ik het meeste wel lust ben ik niet echt een grote eter. Tenminste, in de zin van gezond eten. Ik kan moeiteloos een zak chips verslinden en binnen 5 minuten beginnen aan de volgende. Bij wijze van spreken dan :@
pi_161550886
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2016 23:05 schreef Snakey het volgende:

[..]

Heb je het wel eens geproefd? Wat een bagger is dat zeg. En dan heb ik het nog niet over de troep die er inzit om het zo lang mogelijk goed te houden.
De baby weet toch niet beter.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')