Gezien de onjuiste interpretatie van dit verdrag, dat dus blijkbaar te onduidelijk is, lijkt mij dat een prima plan.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:43 schreef luxerobots het volgende:
Dat vluchtelingenverdrag kan best uitgekleed worden en anders scharen we ons bij de overige 90% van de wereld die het vluchtelingenverdrag helemaal niet naleeft.
Ik heb je in deze discussie nog niet kunnen betrappen op het uitspreken van feiten. Wellicht zou het eens tijd worden dat je je echt in de materie gaat verdiepen. Dit gaat echt helemaal nergens meer over.quote:
Ik heb jou niet kunnen betrappen op oplossingen. Ik heb genoeg feiten genoemd. Jij-bakken achterwege laten graag en op de inhoud.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb je in deze discussie nog niet kunnen betrappen op het uitspreken van feiten. Wellicht zou het eens tijd worden dat je je echt in de materie gaat verdiepen. Dit gaat echt helemaal nergens meer over.
Oorspronkelijk was het een Europees verdrag. Later is het gaan gelden voor de hele wereld, wat met de moderne mobiliteit gewoon geen goed idee is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gezien de onjuiste interpretatie van dit verdrag, dat dus blijkbaar te onduidelijk is, lijkt mij dat een prima plan.
Ik voel wel wat voor een Europees/Noord-Amerikaans/Australisch/Russisch Vluchtelingen-verdrag. Met alleen westerse landen dus. Afrika had allang uitgesloten moeten zijn, want zij maken volop misbruik van het verdrag.
Klopt. Om schrijnende situaties zoals met Joodse vluchtelingen tijdens de holocaust in het vervolg te voorkomen. Het verdrag moet inderdaad Europees, met uitsluiting van islamitische landen, en duidelijk: Opvang dichtstbijzijnde veilige land en altijd op tijdelijke basis.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oorspronkelijk was het een Europees verdrag. Later is het gaan gelden voor de hele wereld, wat met de moderne mobiliteit gewoon geen goed idee is.
Dit begint ondertussen meer te lijken op een manier om iemand die je wijst op de onjuistheden van je uitspraken de mond te snoeren zonder argumentatiequote:Op woensdag 17 februari 2016 18:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Hier verder.
Gelieve jij-bakken en persoonlijke aanvallen achterwege te laten.
Helaas gaan mensen over tot jij-bakken als ze geen argumenten hebben.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit begint ondertussen meer te lijken op een manier om iemand die je wijst op de onjuistheden van je uitspraken de mond te snoeren zonder argumentatie
Eindoplossingen zijn er dan ook niet voor dit probleem. Het idee om met bepaalde simplistische plannen het probleem geheel op te lossen is dan ook bijzonder naïef. Daarom ook mijn tip aan jou om je eens in de materie te gaan verdiepen. En dan niet enkel via Geenstijl of de PVV want dit lijkt echt helemaal nergens op zoquote:Op woensdag 17 februari 2016 18:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb jou niet kunnen betrappen op oplossingen. Ik heb genoeg feiten genoemd. Jij-bakken achterwege laten graag en op de inhoud.
Je moet was als geen van je genoemde "feiten" serieus voor die kwalificatie door kan gaan.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit begint ondertussen meer te lijken op een manier om iemand die je wijst op de onjuistheden van je uitspraken de mond te snoeren zonder argumentatie
Wederom een typische drogreden van jouw kant. Er is helemaal niemand die er voor pleit om de hele niet-westerse wereld permissie te geven om naar Nederland te komen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Helaas gaan mensen over tot jij-bakken als ze geen argumenten hebben.
Er is geen enkel rationeel argument om de hele niet-westerse wereld permissie te geven om naar Nederland te komen.
De bewering dat er geen eindoplossing zijn, is nogal vergaand: Dit betekent dat Europa wordt weggegeven aan Afrika. Hoe kun je zoiets ooit accepteren?quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eindoplossingen zijn er dan ook niet voor dit probleem. Het idee om met bepaalde simplistische plannen het probleem geheel op te lossen is dan ook bijzonder naïef. Daarom ook mijn tip aan jou om je eens in de materie te gaan verdiepen. En dan niet enkel via Geenstijl of de PVV want dit lijkt echt helemaal nergens op zo.
Onzin.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Feiten. Ook al roept links van alles, deze landen schenden geen enkel verdrag en toch vrijwel geen asielzoekers.
Iedereen die zich "vluchteling" noemt mogen we niet aanpakken en terugsturen. Daarmee geef je de hele niet-westerse wereld toestemming om hier naartoe te komen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wederom een typische drogreden van jouw kant. Er is helemaal niemand die er voor pleit om de hele niet-westerse wereld permissie te geven om naar Nederland te komen.
Die gegevens zijn van vóór het hek. Bovendien betreft het alleen aanvragen en geen toewijzingen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin.
Hongarije:
http://ec.europa.eu/euros(...)2014_and_Q3_2015.png
Je weet waar Hu voor staat?
http://ec.europa.eu/euros(...)E2%80%93_Q3_2015.png
Er worden maandelijks mensen uitgezet die zich vluchteling hebben genoemd en dat niet bleken te zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Iedereen die zich "vluchteling" noemt mogen we niet aanpakken en terugsturen. Daarmee geef je de hele niet-westerse wereld toestemming om hier naartoe te komen.
Het is niet alleen permissie het is zelfs mensen lokken met Merkels 'Wir schaffen das' en gratis uitkeringen en huizen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Iedereen die zich "vluchteling" noemt mogen we niet aanpakken en terugsturen. Daarmee geef je de hele niet-westerse wereld toestemming om hier naartoe te komen.
Jij vat teveel terechte kritiek op je beweringen op als jijbakken, maar dat zijn ze echt niet hoor.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Helaas gaan mensen over tot jij-bakken als ze geen argumenten hebben.
Er is geen enkel rationeel argument om de hele niet-westerse wereld permissie te geven om naar Nederland te komen.
Ik ook, de welvaart is hier tenslotte het hoogst.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is niet alleen permissie het is zelfs mensen lokken met Merkels 'Wir schaffen das' en gratis uitkeringen en huizen.
Ik begrijp heel goed dat mensen naar hier willen komen.
Ik ook, al keur ik het moreel gezien af. Mensen moeten hun eigen land opbouwen. Ze laten zelfs hun eigen gezin in de steek. Daarom ben ik ook voor een zo hard mogelijke aanpak.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is niet alleen permissie het is zelfs mensen lokken met Merkels 'Wir schaffen das' en gratis uitkeringen en huizen.
Ik begrijp heel goed dat mensen naar hier willen komen.
Dat wordt lastig in een land als Syrië. Daarnaast komen kinderen later als de procedure met goed gevolg is doorlopen. Dat lijkt me ook niet zo heel raar.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ook, al keur ik het moreel gezien af. Mensen moeten hun eigen land opbouwen. Ze laten zelfs hun eigen gezin in de steek. Daarom ben ik ook voor een zo hard mogelijke aanpak.
Nee, dat betekent het niet. Het betekent dat vluchtelingen en migratie dingen zijn waar je mee om moet leren gaan. Je gaat het niet 100% voorkomen in een moderne samenleving.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De bewering dat er geen eindoplossing zijn, is nogal vergaand: Dit betekent dat Europa wordt weggegeven aan Afrika.
Kom dan eens met "feiten" die wel kloppen in plaats van fantasietjes aub.quote:Hoe kun je zoiets ooit accepteren?
Jij hoeft mij niet te vertellen wat ik moet doen, mijn argumenten deugen, en als jij er anders over denkt dan kun je met feiten komen in plaats van persoonlijke opmerkingen.
Mij wel, want als het thuisland veilig genoeg is voor kinderen dan is dat op zichzelf al een reden om de aanvraag af te wijzen. Nog los van het feit dat ze hier helemaal niet horen te komen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat wordt lastig in een land als Syrië. Daarnaast komen kinderen later als de procedure met goed gevolg is doorlopen. Dat lijkt me ook niet zo heel raar.
Vluchtelingen zijn iets wat in de regio van een conflict speelt, niet hier in Noord-West Europa waar het al 70 jaar heel rustig is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dat betekent het niet. Het betekent dat vluchtelingen en migratie dingen zijn waar je mee om moet leren gaan. Je gaat het niet 100% voorkomen in een moderne samenleving.
[..]
Kom dan eens met "feiten" die wel kloppen in plaats van fantasietjes aub.
Kinderen verblijven vaak in kampen in naastgelegen landen waar het niet bepaald goed toeven is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mij wel, want als het thuisland veilig genoeg is voor kinderen dan is dat op zichzelf al een reden om de aanvraag af te wijzen.
Nope, dat is toch echt niet meer dan je fantasie. Er zijn vrij strikte voorwaarden om ook daadwerkelijk als vluchteling aangemerkt te worden. Er is niemand die van mening is dat iedereen buiten Europa door kan voor vluchtelingen. Het zou je sieren dat soort quatsch voor je te houden.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is geen grond voor asiel, hoe vervelend het ook is voor die mensen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kinderen verblijven vaak in kampen in naastgelegen landen waar het niet bepaald goed toeven is.
Daarom ben je dus ook zo'n onzin verkoper dit schreef je namelijk:quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die gegevens zijn van vóór het hek. Bovendien betreft het alleen aanvragen en geen toewijzingen.
Asielzoekers herken je aan het aantal mensen dat een asielverzoek doet dus het aantal aanvragen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Feiten. Ook al roept links van alles, deze landen schenden geen enkel verdrag en toch vrijwel geen asielzoekers.
Het grootste deel krijgt een verblijfsvergunning. De rest valt onder het eerstvolgende pardon.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nope, dat is toch echt niet meer dan je fantasie. Er zijn vrij strikte voorwaarden om ook daadwerkelijk als vluchteling aangemerkt te worden. Er is niemand die van mening is dat iedereen buiten Europa door kan voor vluchtelingen. Het zou je sieren dat soort quatsch voor je te houden.
Dat wordt dan ook niet gezien als grond.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is geen grond voor asiel, hoe vervelend het ook is voor die mensen.
Leuk om je eigen feiten weer te gaan verzinnen maar het gaat echt weer nergens over. Overigens had ons NW-Europese buurland Duitsland veel recenter nog flink wat vluchtelingen te verwerken van een buurland, dus dat klopt ook al niet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vluchtelingen zijn iets wat in de regio van een conflict speelt, niet hier in Noord-West Europa waar het al 70 jaar heel rustig is.
Nee, aan het aantal toegekende statussen wat mij betreft.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daarom ben je dus ook zo'n onzin verkoper dit schreef je namelijk:
[..]
Asielzoekers herken je aan het aantal mensen dat een asielverzoek doet dus het aantal aanvragen.
Als mensen met feiten jouw onzin weerleggen ga je gewoon meer onzin roepen.
Wederom totale quatsch.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het grootste deel krijgt een verblijfsvergunning. De rest valt onder het eerstvolgende pardon.
Dus kunnen en moeten Syriërs gewoon teruggestuurd worden naar de plek waar hun gezin zich bevindt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat wordt dan ook niet gezien als grond.
Die werden niet gezien als vluchtelingen, maar als Duitse burgers. Ze kregen bij aankomst direct een paspoort en vielen daarmee buiten het reguliere asielrecht.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leuk om je eigen feiten weer te gaan verzinnen maar het gaat echt weer nergens over. Overigens had ons NW-Europese buurland Duitsland veel recenter nog flink wat vluchtelingen te verwerken van een buurland, dus dat klopt ook al niet.
Nee. Dat zou pas een legitieme optie zijn als de opvang in buurlanden goed is geregeld en menswaardig genoeg is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dus kunnen en moeten Syriërs gewoon teruggestuurd worden naar de plek waar hun gezin zich bevindt.
Quatsch? Statistieken. De meeste mensen krijgen verblijfsvergunningen.quote:
Dat mag jij vinden, maar dat staat niet in het vluchtelingenverdrag. Als Nederland moeten we daar wat mij betreft geen boodschap aan hebben, want we kunnen niet de hele wereld helpen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Dat zou pas een legitieme optie zijn als de opvang in buurlanden goed is geregeld en menswaardig genoeg is.
Wat jou betreft?quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, aan het aantal toegekende statussen wat mij betreft.
Wederom onzin.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Quatsch? Statistieken. De meeste mensen krijgen verblijfsvergunningen.
Er zijn voortdurend pardonregelingen. Het kinderpardon is zelfs parmenent: asielzoekers met een kind moeten gewoon een tijdje illegaal in het land verblijven, dan krijgen ze vanzelf een verblijfsvergunning.
Dat hoeft ook niet en er is niemand die vindt dat we de hele wereld moeten helpen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, maar dat staat niet in het vluchtelingenverdrag. Als Nederland moeten we daar wat mij betreft geen boodschap aan hebben, want we kunnen niet de hele wereld helpen.
Weer zo'n voorbeeld van meer onzin als reactie op onzin. Als een asielzoeker een verblijfsvergunning krijgt krijgt hij immers asiel en is het geen asielzoeker meer.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, aan het aantal toegekende statussen wat mij betreft.
Ik hoor hier jou roepen dat we ze binnen moeten laten omdat het elders zo vervelend is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet en er is niemand die vindt dat we de hele wereld moeten helpen.
Dat is semantisch geleuter om je uit weer een foutieve stelling te redden. Overigens waren er bijvoorbeeld ook Hongaren en Tsjechoslovaken, werden dat ook gelijk Duitsers?quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die werden niet gezien als vluchtelingen, maar als Duitse burgers. Ze kregen bij aankomst direct een paspoort en vielen daarmee buiten het reguliere asielrecht.
Helaas blijft het maar doorgaan met persoonlijke aanvallen waar ik verder niet op in ga.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weer zo'n voorbeeld van meer onzin als reactie op onzin. Als een asielzoeker een verblijfsvergunning vraagt krijgt hij immers asiel en is het geen asielzoeker meer.
Zolang mensen op je reageren blijf jij maar onzin verkopen het is vrij triest gesteld eigenlijk met dit forum dat dat niet wordt aangepakt.
Dit is gewoon niet meer dan nonsens, sorry.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Quatsch? Statistieken. De meeste mensen krijgen verblijfsvergunningen.
Er zijn voortdurend pardonregelingen. Het kinderpardon is zelfs parmenent: asielzoekers met een kind moeten gewoon een tijdje illegaal in het land verblijven, dan krijgen ze vanzelf een verblijfsvergunning.
Semantisch geleuter? Lees een geschiedenisboek over de verhoudingen tussen de BRD en de DDR, daar staat het gewoon in.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is semantisch geleuter om je uit weer een foutieve stelling te redden. Overigens waren er bijvoorbeeld ook Hongaren en Tsjechoslovaken, werden dat ook gelijk Duitsers?
Waar heb ik het over de hele wereld gehad?quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik hoor hier jou roepen dat we ze binnen moeten laten omdat het elders zo vervelend is.
Ook nog een keertje voor jou: http://www.vluchtelingenw(...)guliere-vergunningenquote:Op woensdag 17 februari 2016 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet meer dan nonsens, sorry.
Met gevaar voor eigen leven naar een ander land vluchten. Dan ben je gewoon een vluchteling. het schiet niet echt op als jij je eigen definities blijft verzinnen en hanteren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Semantisch geleuter? Lees een geschiedenisboek over de verhoudingen tussen de BRD en de DDR, daar staat het gewoon in.
Ah, de dictator roept op tot censuur.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weer zo'n voorbeeld van meer onzin als reactie op onzin. Als een asielzoeker een verblijfsvergunning krijgt krijgt hij immers asiel en is het geen asielzoeker meer.
Zolang mensen op je reageren blijf jij maar onzin verkopen het is vrij triest gesteld eigenlijk met dit forum dat dat niet wordt aangepakt.
Nee. Wel gebruik je het argument dat het er niet leuk is. Maar in de hele niet-westerse wereld is het niet leuk. Als je een aangenaam verblijf als criterium gaat aanmerken, dan komt de rest ook. En als je zegt dat alleen Syriërs mogen komen: Gelijke gevallen moet je gelijk behandelen. Als Syriërs welkom is, omdat de vluchtelingenkampen niet leuk zijn, dan mag ook heel Afrika..quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar heb ik het over de hele wereld gehad?
Hoe ga jij ervoor zorgen dat niet de hele wereld op de stoep staat?quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar heb ik het over de hele wereld gehad?
Nogmaals, DDR-burgers waren geen reguliere vluchtelingen omdat ze als Duitsers werden gezien. Net zoals een Groninger die naar Zuid-Holland vlucht geen vluchteling is, maar iemand die gewoon in eigen land verhuist.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met gevaar voor eigen leven naar een ander land vluchten. Dan ben je gewoon een vluchteling. het schiet niet echt op als jij je eigen definities blijft verzinnen en hanteren.
Nee natuurlijk niet je gaat immers nergens op in in jouw reacties je blijft gewoon weer iets nieuws verzinnen. De hele discussie met jou kan men hier nalezen en ik reageer op al die reacties van je. Elke keer ga jij je eigen woorden verdraaien en kom je met iets nieuws en nieuwe onzinnige beweringen als ik dan met links dat weerleg verzin je weer iets. Uiteindelijk is er dan geen andere conclusie mogelijk dan dat jij niet serieus wilt discussiëren, en trekt zelfs wat je zelf schreef weer uit verband en verzint eigen definities van het begrip asielzoeker.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Helaas blijft het maar doorgaan met persoonlijke aanvallen waar ik verder niet op in ga.
Alleen maakt iemand die van Groningen naar Zuid Holland verdomde weinig kans ok bijnde provinciegrens neergeschoten of gearresteerd te worden. Ofwel wederom quatsch.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nogmaals, DDR-burgers waren geen reguliere vluchtelingen omdat ze als Duitsers werden gezien. Net zoals een Groninger die naar Zuid-Holland vlucht geen vluchteling is, maar iemand die gewoon in eigen land verhuist.
Als jij moderatie censuur wilt noemen mag dat ook.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:09 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ah, de dictator roept op tot censuur.
Je weet in het geval DDR-BRD gewoon niet waar je het over hebt. Nogmaals, lees de geschiedenis dan begrijp je waarom ik zeg dat DDR-burgers niet te vergelijken waren met reguliere vluchtelingen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alleen maakt iemand die van Groningen naar Zuid Holland verdomde weinig kans ok bijnde provinciegrens neergeschoten of gearresteerd te worden. Ofwel wederom quatsch.
Discussie heeft weinig zin met een aantal mensen die zichzelf zo goed vinden en dat blijven roepen. En bij argumenten met jij-bakken komen. In plaats van deze zinloze discussie waarbij we in een rondje draaien, wacht ik nog steeds op antwoord:quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet je gaat immers nergens op in in jouw reacties je blijft gewoon weer iets nieuws verzinnen. De hele discussie met jou kan men hier nalezen en ik reageer op al die reacties van je. Elke keer ga jij je eigen woorden verdraaien en kom je met iets nieuws en nieuwe onzinnige beweringen als ik dan met links dat weerleg verzin je weer iets. Uiteindelijk is er dan geen andere conclusie mogelijk dan dat jij niet serieus wilt discussiëren, en trekt zelfs wat je zelf schreef weer uit verband en verzint eigen definities van het begrip asielzoeker.
Daar hoef ik niet voor te zorgen want dat gebeurt niet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:10 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Hoe ga jij ervoor zorgen dat niet de hele wereld op de stoep staat?
'moderatie' uhuh.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jij moderatie censuur wilt noemen mag dat ook.
Waar heb je mij die vragen gesteld dan?quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Discussie heeft weinig zin met een aantal mensen die zichzelf zo goed vinden en dat blijven roepen. En bij argumenten met jij-bakken komen. In plaats van deze zinloze discussie waarbij we in een rondje draaien, wacht ik nog steeds op antwoord:
- Hoeveel "vluchtelingen" kunnen we hebben?
- Wat als het maximum is bereikt? Of mag het onbeperkt?
- Hoe pakken we dat aan (ruimte) en waar betalen we het van?
Omdat het kleine Nederland nog altijd ruim 20.000 keer groter is dan Monaco.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:29 schreef Dven het volgende:
[..]
En waarom telt het kleine Nederland dan wel mee?
Waar stel je de grens?quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Omdat het kleine Nederland nog altijd ruim 20.000 keer groter is dan Monaco.
Als je het beste land uitkiest waar je denkt het meest te kunnen plunderen, dan ben je een gelukszoeker.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met gevaar voor eigen leven naar een ander land vluchten. Dan ben je gewoon een vluchteling. het schiet niet echt op als jij je eigen definities blijft verzinnen en hanteren.
"Plunderen"quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:43 schreef berko13 het volgende:
[..]
Als je het beste land uitkiest waar je denkt het meest te kunnen plunderen, dan ben je een gelukszoeker.
Al vele malen, in deze reeks. Een groepje hier is helemaal pro-"vluchteling", iedereen is welkom, maar concreet worden gebeurt niet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waar heb je mij die vragen gesteld dan?
De pro-"vluchtelingen" brigade kan er ook wat van met woorden zoals "dood laten gaan".quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
"Plunderen"Met dergelijke hyperbolen is een discussie gewoon onmogelijk....
Je hebt mij die woorden nergens zien gebruiken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De pro-"vluchtelingen" brigade kan er ook wat van met woorden zoals "dood laten gaan".
Met duizenden tegelijk illegaal een continent binnen dringen om te teren op een verzorgingsstaat ("Wanneer krijgen we eindelijk een huis?") is plunderen.
De grens is niet (precies) te stellen, maar hij ligt in ieder geval boven de twee kleinste 'landen' ter wereld. Anders gesteld: zeggen dat Nederland niet het dichtstbevolkte land van Europa is, omdat er ergens een stukje grond ter grootte van het strand van Scheveningen dichter bevolkt is en zich toevallig land noemt, is wellicht feitelijk juist. Maar of het een waardevolle tegenwerping is in deze discussie...quote:Op woensdag 17 februari 2016 19:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar stel je de grens?
Frappant gewoon, hoe mensen zichzelf overal in hoekjes proberen te wringen.
Is Nederland ook niet gewoon een dwergstaatje voor landen die tientallen keren groter zijn?quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:48 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De grens is niet (precies) te stellen, maar hij ligt in ieder geval boven de twee kleinste 'landen' ter wereld. Anders gesteld: zeggen dat Nederland niet het dichtstbevolkte land van Europa is, omdat er ergens een stukje grond ter grootte van het strand van Scheveningen dichter bevolkt is en zich toevallig land noemt, is wellicht feitelijk juist. Maar of het een waardevolle tegenwerping is in deze discussie...
Nederland is een klein volgebouwd land. Meer een stadsstaat.quote:Op woensdag 17 februari 2016 21:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Is Nederland ook niet gewoon een dwergstaatje voor landen die tientallen keren groter zijn?
Ik kan de Indiërs zichzelf welhaast dood horen lachen als ze horen dat Nederlanders zeggen dat het bij de top van dichtstbevolkte landen horen, enkel en alleen omdat ze daar niet een paar onbewoonbare bergen en jungles hebben waar nooit geen mens komt maar het voor het gemak wel bijgeteld wordt wanneer het gaat om bevolkingsdichtheid.
Dat is natuurlijk onzin. Die Indiërs zitten niet op elkaar gepakt omdat de gebieden onbewoonbaar zijn. Die zitten op elkaar gepakt omdat er alleen in de stad nog wat centjes te verdienen zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2016 21:14 schreef Dven het volgende:
Is Nederland ook niet gewoon een dwergstaatje voor landen die tientallen keren groter zijn?
Ik kan de Indiërs zichzelf welhaast dood horen lachen als ze horen dat Nederlanders zeggen dat het bij de top van dichtstbevolkte landen horen, enkel en alleen omdat ze daar niet een paar onbewoonbare bergen en jungles hebben waar nooit geen mens komt maar het voor het gemak wel bijgeteld wordt wanneer het gaat om bevolkingsdichtheid.
Ze zijn Nederlander als er een uitkering te halen valt. Anders in elk opzicht gewoon Marokkaan, wat ze verder ook niet verbergen.quote:
De slappe regering hier hoopt te profiteren van harde maatregelen van Oost-Europa zonder zelf de handen vuil te maken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:59 schreef Buster24 het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)nvragen-per-dag.html
.
Oostenrijk gaat vanaf vrijdag nog maximaal 80 asielaanvragen per dag accepteren.
Ik hoop dat Dijkhof dit goede voorbeeld overneemt en beter nog het aantal reduceert tot nul
[ afbeelding ]
Kostelijk vermaak welquote:
Ik ben benieuwd hoe ze dat juridisch doen. De verdragen voorzien hier niet in.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:59 schreef Buster24 het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)nvragen-per-dag.html
.
Oostenrijk gaat vanaf vrijdag nog maximaal 80 asielaanvragen per dag accepteren.
Ik hoop dat Dijkhof dit goede voorbeeld overneemt en beter nog het aantal reduceert tot nul
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kostelijk vermaak welEen kat die zegt dat ie een Duitse Herder is
Dat kan natuurlijk helemaal niet
![]()
Tenzij konijn.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee.
Net zoals de nieuwe kamervoorzitter geen Marokkaanse Nederlander kan zijn. Je bent het een of een ander. Een kat of een hond.
Nee want Macedonië, Slovenië etc. gaan ook de instroom beperken, die zijn doodsbenauwd met migranten te blijven zitten.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
De slappe regering hier hoopt te profiteren van harde maatregelen van Oost-Europa zonder zelf de handen vuil te maken.
Dat gaat hard in hun gezicht klappen als de toestroom vanuit de Middelandse-Zee weer gaat toenemen.
Er is ook nog een ander scenario: Dat Oostenrijk ze direct op bussen/treinen op weg naar Duitsland zet. Dan overschrijdt Oostenrijk het eigen asielquotum niet en zitten wij alsnog er mee opgescheept.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:15 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Nee want Macedonië, Slovenië etc. gaan ook de instroom beperken, die zijn doodsbenauwd met migranten te blijven zitten.
Het wordt erg druk in Griekenland vrees ik.
Ach die verdragen, ze doen het gewoon en tegen de tijd dat een rechter er iets van vind ben je maanden verder.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe ze dat juridisch doen. De verdragen voorzien hier niet in.
Je kunt gelijke gevallen niet verschillend behandelen.
Ik ben vóór het weren van zgn. "vluchtelingen". Oostenrijk had al gelijk mensen weg moeten sturen op grond van een veilig derde land. Maar je kunt niet een x aantal toelaten en de rest niet.
Ze hebben ook een quotum op het aantal dat ze doorvoeren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er is ook nog een ander scenario: Dat Oostenrijk ze direct op bussen/treinen op weg naar Duitsland zet. Dan overschrijdt Oostenrijk het eigen asielquotum niet en zitten wij alsnog er mee opgescheept.
Als Oostenrijk ze echt tegen gaat houden, dan wordt het chaos in Slovenië en Kroatië, en dan moeten die landen ook ingrijpen (hekken bouwen). Maar dat zou te mooi zijn om waar te zijn.
Interessant. Dat heb ik nog niet gelezen. Ik vraag mij wel af hoe ze dit handhaven: Oostenrijk is omgeven door Schengengrenzen en die "controles" vind ik nog niet echt indrukwekkend. Je houdt er echt geen hordes Afrikanen mee tegen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ze hebben ook een quotum op het aantal dat ze doorvoeren.
Polen, Slowakije en nog wat landen hebben Macedonie al aangeboden te helpen met het verdedigen van de grens met Griekenlandquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er is ook nog een ander scenario: Dat Oostenrijk ze direct op bussen/treinen op weg naar Duitsland zet. Dan overschrijdt Oostenrijk het eigen asielquotum niet en zitten wij alsnog er mee opgescheept.
Als Oostenrijk ze echt tegen gaat houden, dan wordt het chaos in Slovenië en Kroatië, en dan moeten die landen ook ingrijpen (hekken bouwen). Maar dat zou te mooi zijn om waar te zijn.
Klopt. Heb ik gelezen. De V4-landen (V staat voor Visegrad en Verstand) zouden maandag hiervoor bijeen komen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:18 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Polen, Slowakije en nog wat landen hebben Macedonie al aangeboden te helpen met het verdedigen van de grens met Griekenland
.
[ afbeelding ]
.
Lees het onderste stukje maar.
Een rechtsstaat dat op instorten staat. Dat is wat je krijgt met teveel islamitische invloed.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er is ook voor eens multiculti-nieuws uit de linkse heilstaat Zweden: http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
Het is ook al voorspeld dat Zweden een failed state gaat worden. De geest is uit de fles, met Zweden komt het niet meer goed.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Een rechtsstaat dat op instorten staat. Dat is wat je krijgt met teveel islamitische invloed.
Treurig en misdadig, wat Zweden zichzelf aandoet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er is ook weer eens multiculti-nieuws uit de linkse heilstaat Zweden: http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
De Hongaren strijden dapper tegen de invasie: https://www.facebook.com/custodela
Ik word kotsmisselijk als ik de foto's van die illegalen zie![]()
![]()
Jesse Klaver wil dit uitschot naar Nederland halen
Hoe Nederlands ben jij?quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Een rechtsstaat dat die op instorten staat. Dat is wat je krijgt met teveel islamitische invloed.
Op Nieuwsuur was er een item over, ze tellen en dan gaat de grens dicht.quote:Op donderdag 18 februari 2016 00:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
"vluchtelingen"![]()
![]()
-> Illegalen, want illegaal Europa binnengedrongen terwijl ze in Turkije veilig waren.
Bericht zit vol met tegenstrijdigheden.
80 asielaanvragen per dag.. wat doen ze met nummer 81?
Als een 50 asieleisers zich bij grensovergang A melden en 50 bij grensovergang B. dan weten ze echt niet gelijk dat ze al ver over de 80 zitten.. Een irreëel verhaal dus. Je kunt alleen iedereen weigeren of niemand. Het is alles of niets.
Daarnaast is 3200 het land doorlaten:
A. Een belachelijk symbool-quotum, want het zijn er dan nog meer dan meer dan 1 miljoen per jaar![]()
B. Misdadig, want je zadelt er andere landen mee op. Terwijl ook Oostenrijk zich moet houden aan de Dublin-verordening. Hier moet Oostenrijk keihard op aangepakt worden, door uitsluiting Schengen. Maar goed gansje Merkel vindt dat ze welkom zijn
Als Oostenrijk 1.000.000 illegalen Duitsland in laat, en Denemarken ze tegenhoudt bij de grens dan moet Nederland met grote spoed een hek gaan bouwen want het wordt een enorme invasie. Nederland is heel wat kleiner dan Zweden, er hoeft maar weinig te gebeuren en Nederland is ook een failed state.
Goed punt, het klinkt allemaal erg stoer maar het probleem concentreert slechts in plaats van dat een oplossing dichterbij komt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 07:31 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Op Nieuwsuur was er een item over, ze tellen en dan gaat de grens dicht.
Maar de slimmigheid zit hem er in dat de Balkan landen (Macedonië) niet met een overschot willen blijven zitten en gegarandeerd vanaf vrijdag niet meer dan 3280 migranten gaan doorlaten, zeg maar precies het aantal dat ze in Oostenrijk "kwijt" kunnen.
Zoals ik al schreef, het aantal migranten gaat de toeristen overschrijden in Griekenland
volgens mij is de oplosing ver te zoeken. hopen maar dat we straks niet nog meer imigranten krijgen. want dan zijn wij echt de lul.quote:Op donderdag 18 februari 2016 07:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Goed punt, het klinkt allemaal erg stoer maar het probleem concentreert slechts in plaats van dat een oplossing dichterbij komt.
Dit was allemaal niet waar aldus sommige users hier, Zweden deed het uitstekendquote:Op woensdag 17 februari 2016 23:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er is ook weer eens multiculti-nieuws uit de linkse heilstaat Zweden: http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
De Hongaren strijden dapper tegen de invasie: https://www.facebook.com/custodela
Ik word kotsmisselijk als ik de foto's van die illegalen zie![]()
![]()
Jesse Klaver wil dit uitschot naar Nederland halen
Ach, het einde van de opnamecapaciteit van Nederland is nog niet zozeer in zicht. Maar we moeten binnen de EU wel slimmer samen gaan werken.quote:Op donderdag 18 februari 2016 07:52 schreef matthias24 het volgende:
[..]
volgens mij is de oplosing ver te zoeken. hopen maar dat we straks niet nog meer imigranten krijgen. want dan zijn wij echt de lul.
Is het commentaar niet vooral dat jullie als PVV'ertjes hier zich iets teveel opgeilen aan ieder mogelijk incident met een potentiële immigrant in Zweden?quote:Op donderdag 18 februari 2016 07:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dit was allemaal niet waar aldus sommige users hier, Zweden deed het uitstekend
ja echt europa moet zeker wat slimmer gaan samenwerken. nu is het gewoon een zooitje (zachtjes uitgedrukt) en geven we die imigranten vrij spel. waarom gaan die isalm-luitjes niet gewoon naar amerika ofzo. of weetje wat anders sturen we hun gewoon naar een onbewoond gebied waar het heel rustig is. maar het mag natuurlijk ook weer niet te koud zijn zoals in finland want dan zijn ze ook weer niet tevreden. weetje ik zou zegen stuur ze gewoon lekker naar de amazone. daar is het lekker rustig en is er genoeg plek voor iedereen en lekker warm weer met veel zon.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, het einde van de opnamecapaciteit van Nederland is nog niet zozeer in zicht. Maar we moeten binnen de EU wel slimmer samen gaan werken.
Ik ben wel benieuwd hoeveel precies de opnamacapaciteit is. Jouw stelling is dat deze nog niet in zicht is. Wanneer en bij hoeveel (per jaar) wel?quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, het einde van de opnamecapaciteit van Nederland is nog niet zozeer in zicht. Maar we moeten binnen de EU wel slimmer samen gaan werken.
ik hoop het wel. voor mijn part vliegen ze naar de maan.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:49 schreef LionPopChoc het volgende:
Nemen Amerika en Rusland en China ook vluchtelingen op? En de buurlanden van Syrië?
Canada gaat 25.000 Syriërs opnemen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:49 schreef LionPopChoc het volgende:
Nemen Amerika en Rusland en China ook vluchtelingen op? En de buurlanden van Syrië?
Ik vind wel dat ze recht hebben op een veilig en fatsoenlijk bestaan hoor (ook de "gelukszoekers"), maar ik krijg een beetje het idee dat eu de enige is die ze opvangt. Ik weet natuurlijk niet of dat waar isquote:Op donderdag 18 februari 2016 08:53 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik hoop het wel. voor mijn part vliegen ze naar de maan.als ze maar niet allemaal in nederland komen.
Komen er überhapt 3280 per dag door? Dat is namelijk een dermate hoog quotum dat het amper een quotum te noemen is. Er zal misschien een wachtrij ontstaan, want het is een kwestie van wachten tot de volgende dag tot ze alsnog door mogen naar Nederland.quote:Op donderdag 18 februari 2016 07:31 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Op Nieuwsuur was er een item over, ze tellen en dan gaat de grens dicht.
Maar de slimmigheid zit hem er in dat de Balkan landen (Macedonië) niet met een overschot willen blijven zitten en gegarandeerd vanaf vrijdag niet meer dan 3280 migranten gaan doorlaten, zeg maar precies het aantal dat ze in Oostenrijk "kwijt" kunnen.
Zoals ik al schreef, het aantal migranten gaat de toeristen overschrijden in Griekenland
Ja is waar. Terwijl de EU niet eens verantwoordelijk is in deze kwestie.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:58 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ik vind wel dat ze recht hebben op een veilig en fatsoenlijk bestaan hoor (ook de "gelukszoekers"), maar ik krijg een beetje het idee dat eu de enige is die ze opvangt. Ik weet natuurlijk niet of dat waar is
jammer.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ja is waar. Terwijl de EU niet eens verantwoordelijk is in deze kwestie.
Maar het ergste is dat die opvang permanent is. Niets wijst er op dat die mensen ooit weer terug gaan of daartoe gedwongen worden. Zo is Zweden speciale banen aan het creëren voor deze mensen. Zo krijg je ze nooit weg.
Japan is slim. 11 asielzoekers per jaar terwijl ze zich keurig aan de verdragen houden. Onze IND moet op stage in Japan.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Canada gaat 25.000 Syriërs opnemen.
http://nos.nl/artikel/207(...)haald-in-canada.html
En Japan doet op dit gebied niet zoveel.
http://nos.nl/artikel/208(...)welkom-in-japan.html
dat is waar!quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:58 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ik vind wel dat ze recht hebben op een veilig en fatsoenlijk bestaan hoor (ook de "gelukszoekers"), maar ik krijg een beetje het idee dat eu de enige is die ze opvangt. Ik weet natuurlijk niet of dat waar is
canada is groot genoeg anders.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Japan is slim. 11 asielzoekers per jaar terwijl ze zich keurig aan de verdragen houden. Onze IND moet op stage in Japan.
Canada is heel dom bezig. Ze hebben ruimte zat, maar mensen waarvan een groot deel niet eens kan lezen en schrijven naar binnen halen is niet slim. En het zijn nog moslims ook dus gegarandeerd onrust.
Lezen. Je haalt moslims naar binnen, dat is per definitie dom (zie de gevolgen in Zweden waar ook genoeg ruimte is).quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:02 schreef matthias24 het volgende:
[..]
canada is groot genoeg anders.
En Israël, Joden, de PVV, het kapitalisme, het liberalisme, rechts, gesloten grenzen..quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:03 schreef LionPopChoc het volgende:
Maar dit komt door Amerika toch of zeg ik nu iets stoms?
ja maar het is toch logicher dan om ze in nederland te brengen. in canada is teminste genoeg plek. kunnne ze daar lekker stoeien met grizzly beren.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Lezen. Je haalt moslims naar binnen, dat is per definitie dom (zie de gevolgen in Zweden waar ook genoeg ruimte is).
Het komt niet door bommen, het komt niet door drones, het komt niet door de hunkering naar geld en macht. Het komt niet door burgerdoden die respectloos collateral damage worden genoemd, ook wel bijkomende schade. Hoe kom je daar nou bijquote:Op donderdag 18 februari 2016 09:03 schreef LionPopChoc het volgende:
Maar dit komt door Amerika toch of zeg ik nu iets stoms?
Dit is slechts gedeeltelijk van toepassing, omdat de influx geen 100% oorlogsmigratie is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het komt niet door bommen, het komt niet door drones, het komt niet door de hunkering naar geld en macht. Het komt niet door burgerdoden die respectloos collateral damage worden genoemd, ook wel bijkomende schade. Hoe kom je daar nou bijHet komt door de Koran.
Zonder het agressieven buitenlandbeleid van Amerika was het nu gewoon rustig geweest. Amerika heeft met die hele malle war on terror een dusdanige voedingsbodem voor terrorisme en oorlog neergelegd dat deze gevolgen niet meer dan logisch zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is slechts gedeeltelijk van toepassing, omdat de influx geen 100% oorlogsmigratie is.
De buurlanden zitten zelfs overvol.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:49 schreef LionPopChoc het volgende:
Ik geen je geen ongelijk, maar Griekenland, Malta en Italië worden niet pas onlangs met migratiestromen geconfronteerd.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zonder het agressieven buitenlandbeleid van Amerika was het nu gewoon rustig geweest. Amerika heeft met die hele malle war on terror een dusdanige voedingsbodem voor terrorisme en oorlog veroorzaakt dat deze gevolgen niet meer dan logisch zijn.
Zouden wij het pikken als er allerlei Arabische drones en bommen hier chaos en oorlog zouden komen brengen? Leiders af zouden zetten, laten executeren, en landen in chaos achter zouden laten?
Marokko niet zo heel erg vol, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De buurlanden zitten zelfs overvol.
weetje het zou mij niet eens verbazen als nederland dat ook nog gewoon zou pikken. nederland is daar laks genoeg voor.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zonder het agressieven buitenlandbeleid van Amerika was het nu gewoon rustig geweest. Amerika heeft met die hele malle war on terror een dusdanige voedingsbodem voor terrorisme en oorlog neergelegd dat deze gevolgen niet meer dan logisch zijn.
Zouden wij het pikken als er allerlei Arabische drones en bommen hier chaos en oorlog zouden komen brengen? Leiders af zouden zetten, laten executeren, en landen in chaos achter zouden laten?
antartica ook niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Marokko niet zo heel erg vol, bijvoorbeeld.
Marokko zie ik niet direct als buurland van Syrië. Het is hemelsbreed zelfs verder weg dan pakweg Nederland of Zwedenquote:Op donderdag 18 februari 2016 09:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Marokko niet zo heel erg vol, bijvoorbeeld.
Ik vind Marokko toch nog wel de regio. Daarentegen Antarctica.quote:
Als Marokko nog de regio is, dan zijn pakweg Nederland China, India en Nigeria dat ookquote:Op donderdag 18 februari 2016 09:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind Marokko toch nog wel de regio. Daarentegen Antarctica.
Saudi-Arabië niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht moet je een keer een kaart gaan bestuderen. Want dit gaat helemaal nergens meer over.quote:
Bush en zijn regering waren dan ook een staatsmongool eerste klas. Eeuwig zonde dat hij die gesjoemelde verkiezingen toen in 2000 heeft weten te winnen. Hoe zou het eruit hebben gezien als Al Gore toen president was geworden? We zullen het nooit weten maar ik denk dat de kans groot is dat het er positiever had uitgezien.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zonder het agressieven buitenlandbeleid van Amerika was het nu gewoon rustig geweest. Amerika heeft met die hele malle war on terror een dusdanige voedingsbodem voor terrorisme en oorlog neergelegd dat deze gevolgen niet meer dan logisch zijn.
Israël nog niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We zijn gewoon genaaid. Schaamteloos. Onbegrijpelijk dat die lui zich niet in Den Haag hoeven te verantwoorden, dat is niet te verkopen naar de generaties na ons.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bush en zijn regering waren dan ook een staatsmongool eerste klas. Eeuwig zonde dat hij die gesjoemelde verkiezingen toen in 2000 heeft weten te winnen. Hoe zou het eruit hebben gezien als Al Gore toen president was geworden? We zullen het nooit weten maar ik denk dat de kans groot is dat het er positiever had uitgezien.
Bush en z'n lachwekkende zoektocht naar massavernietigingswapens in Irak... Maar goed, onze eigen regeringen hebben ook altijd als lammetjes achter de VS aangelopen, denk aan Balkenende en co.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We zijn gewoon genaaid. Schaamteloos. Onbegrijpelijk dat die lui zich niet in Den Haag hoeven te verantwoorden, dat is niet te verkopen naar de generaties na ons.
ja echt we zijn idd gewoon genaaid. straks zitten we allemaal dik in de problemen vanwege die lui in den haag.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We zijn gewoon genaaid. Schaamteloos. Onbegrijpelijk dat die lui zich niet in Den Haag hoeven te verantwoorden, dat is niet te verkopen naar de generaties na ons.
Opvang in de regio heeft natuurlijk niets te maken met enkel de aangrenzende buurlanden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht moet je een keer een kaart gaan bestuderen. Want dit gaat helemaal nergens meer over.
Het ging toch echt over de buurlanden waar je op reageerde.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Opvang in de regio heeft natuurlijk niets te maken met enkel de aangrenzende buurlanden.
Wat betreft Marokko bedoel ik niet de geografische ligging, maar meer de culturele ligging in het licht van opnamecapaciteit; zeker als het gaat over draagvlak.
Weet je dat dit niet eens een heel dom idee is als tijdelijke "safe haven" komen toeristen ook wel massaal op af denk ik...quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:40 schreef matthias24 het volgende:
meschien dat er nog onbewoonde eilanden zijn waar nog plek is.
eigenlijk vind ik marokko nog niet eens zo'n slecht idee. we kunnen dan ook meteen de sahara erbij doen. volgens mij ligt dat ook dicht bij marokko. in dat gebied moeten we vast wel een paar vluchtelingen kwijt kunnen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Opvang in de regio heeft natuurlijk niets te maken met enkel de aangrenzende buurlanden.
Wat betreft Marokko bedoel ik niet de geografische ligging, maar meer de culturele ligging in het licht van opnamecapaciteit; zeker als het gaat over draagvlak.
Klopt, inderdaad. Alleen deze discussie is al langer gaande, dus de kaders hoeven niet opnieuw worden uitgevonden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het ging toch echt over de buurlanden waar je op reageerde.
NWS / EU wil asielzoekers verdelen #38
Tja, als het specifiek over buurlanden gaat en je begint over een land wat verder weg ligt van Syrië dan Zweden of Nederland, dan sla je de plank toch echt weer mis.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Klopt, inderdaad. Alleen deze discussie is al langer gaande, dus de kaders hoeven niet opnieuw worden uitgevonden.
Marokko is ook redelijk stabiel. Zeker in vergelijking met de rest van Noord-Afrika.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:45 schreef matthias24 het volgende:
[..]
eigenlijk vind ik marokko nog niet eens zo'n slecht idee. we kunnen dan ook meteen de sahara erbij doen. volgens mij ligt dat ook dicht bij marokko. in dat gebied moeten we vast wel een paar vluchtelingen kwijt kunnen.
precies en ze kunnen dan ook niet veel schade aanrichten. hooguit een paar palmbomen neerknallen maar dat is het dan ook welquote:Op donderdag 18 februari 2016 09:45 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Weet je dat dit niet eens een heel dom idee is als tijdelijke "safe haven" komen toeristen ook wel massaal op af denk ik...
Open je eigen topografie topicquote:Op donderdag 18 februari 2016 09:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als het specifiek over buurlanden gaat en je begint over een land wat verder weg ligt van Syrië dan Zweden of Nederland, dan sla je de plank toch echt weer mis.
Het is niet allemaal zo zwart-wit, vind ik.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als het specifiek over buurlanden gaat en je begint over een land wat verder weg ligt van Syrië dan Zweden of Nederland, dan sla je de plank toch echt weer mis.
klopt en ik denk dat die vluchtelingen zich daar ook wel thuis zullen voelen. de marokaanse cultuur lijkt er een beetje op.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Marokko is ook redelijk stabiel. Zeker in vergelijking met de rest van Noord-Afrika.
waarom doe jij dat niet zelf?quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:47 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Open je eigen topografie topic
Nee de Nederlandse cultuur sluit zo goed aanquote:Op donderdag 18 februari 2016 09:52 schreef LionPopChoc het volgende:
Syrische en Marokkaanse cultuur lijkt helemaal niet op elkaar, Afrikaanse en Marokkaanse al helemaaaal niet...
De 3 B'squote:Op donderdag 18 februari 2016 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bush en z'n lachwekkende zoektocht naar massavernietigingswapens in Irak... Maar goed, onze eigen regeringen hebben ook altijd als lammetjes achter de VS aangelopen, denk aan Balkenende en co.
Het zijn allemaal moslims dus het lijkt op elkaar. Dat snap je toch wel?quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:52 schreef LionPopChoc het volgende:
Syrische en Marokkaanse cultuur lijkt helemaal niet op elkaar, Afrikaanse en Marokkaanse al helemaaaal niet...
Dat beweert ook niemand. Ik stel alleen dat misschien het sociaal-maatschappelijk en politiek draagvlak groter kan zijn,omdat ik vermoed dat er meer culturele raakvlakken zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:52 schreef LionPopChoc het volgende:
Je hebt toch verschillende stromingen sjiieten allewieten etc ..quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zijn allemaal moslims dus het lijkt op elkaar. Dat snap je toch wel?
Nee want Saudi-Arabië licht niet heel erg dichtbij Syrië?quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht moet je een keer een kaart gaan bestuderen. Want dit gaat helemaal nergens meer over.
Liggen in ieder geval wel. Lichten weet ik niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:57 schreef Europa100 het volgende:
[..]
Nee want Saudi-Arabië licht niet heel erg dichtbij Syrië?
Ik lees hier alleen over de stroming parasietenquote:Op donderdag 18 februari 2016 09:56 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Je hebt toch verschillende stromingen sjiieten allewieten etc ..
Klopt. Zo lijken Nederlanders bijvoorbeeld enorm op gekerstende Afrikanen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zijn allemaal moslims dus het lijkt op elkaar. Dat snap je toch wel?
Parasjiietenquote:Op donderdag 18 februari 2016 09:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik lees hier alleen over de stroming parasieten
Het ging om buurlanden. Meneer noemt dan Marokko en SA als buurlanden, dat zijn het niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:57 schreef Europa100 het volgende:
[..]
Nee want Saudi-Arabië licht niet heel erg dichtbij Syrië?
Ik denk dat het geen verschil maakt. We praten hier ook over een conflict dat voorlopig nog niet is opgelost en dat alleen al in Nederland voor meerdere jaren achtereenvolgens tienduizenden asielzoekers kan zorgen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:55 schreef LionPopChoc het volgende:
Mja als je de christelijke vluchtelingen neemt sluit dat wel een stukje meer aan, maar goed die zullen vast welkom zijn. Alles behalve de moslims toch?
Wat maakt dat nou uit? Allemaal cultureel gelijk.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:56 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Je hebt toch verschillende stromingen sjiieten allewieten etc ..
Cultureel gezien lijkt Marokko veel meer op Syrië dan bijvoorbeeld een Duitsland.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het ging om buurlanden. Meneer noemt dan Marokko en SA als buurlanden, dat zijn het niet.
Interessant, hoe bepaal je zoiets?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:02 schreef Europa100 het volgende:
[..]
Cultureel gezien lijkt Marokko veel meer op Syrië dan bijvoorbeeld een Duitsland.
Wil je dit dan echt serieus nu gaan tegen spreken?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Interessant, hoe bepaal je zoiets?
Brave New Worldquote:Op donderdag 18 februari 2016 10:02 schreef Europa100 het volgende:
Wij worden gewoon de nieuwe indianen die straks in reservaten kunnen gaan leven. Of we komen in hekwerkwijken net zoals in Zuid-Afrika.
Ik wil graag weten hoe je zoiets bepaalt. Volgens mij staan die landen stuk oor stuk cultureel gezien vrij ver van elkaar. Wat gezien de grote geografische afstand ook logisch is. Daarom ben ik benieuwd naar hou jij het gaat onderbouwen. Gaat dat verder dan enkel het geloof?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:04 schreef Europa100 het volgende:
[..]
Wil je dit dan echt serieus nu gaan tegen spreken?
Je moet van tijd tot tijd ook je lachspieren trainen, anders schieten ze in de kramp als je per ongeluk een keer moet lachen. En dat is heel pijnlijk.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:02 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Wat grappig... Toont echt karakter dit
Ja je wilt het dus echt serieus gaan tegen spreken. Geloof bepaald voor het grootste gedeelte de cultuur. Daar bij spreken en schijven ze in Marokko en Syrië arabisch. Als je dit niet ziet, dan wil je het gewoon niet zien.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik wil graag weten hoe je zoiets bepaalt. Volgens mij staan die landen stuk oor stuk cultureel gezien vrij ver van elkaar. Wat gezien de grote geografische afstand ook logisch is. Daarom ben ik benieuwd naar hou jij het gaat onderbouwen. Gaat dat verder dan enkel het geloof?
Betekent niet dat ze elkaar allemaal verstaan want er zijn verschillende dialecten. Ze spreken vaak ook Engels waarom sturen we ze niet naar Amerika?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:09 schreef Europa100 het volgende:
[..]
Ja je wilt het dus echt serieus gaan tegen spreken. Geloof bepaald voor het grootste gedeelte de cultuur. Daar bij spreken en schijven ze in Marokko en Syrië arabisch. Als je dit niet ziet, dan wil je het gewoon niet zien.
En dat niet alleen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:09 schreef Europa100 het volgende:
[..]
Ja je wilt het dus echt serieus gaan tegen spreken. Geloof bepaald voor het grootste gedeelte de cultuur. Daar bij spreken en schijven ze in Marokko en Syrië arabisch. Als je dit niet ziet, dan wil je het gewoon niet zien.
Ik vind de cultuur hier in Bulgarije toch wel iets anders dan de cultuur in Nederland, terwijl het beide Christelijke landen zijn. De cultuur in dit Christelijke land komt zelfs meer overeen met bepaalde Islamitische culturen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:09 schreef Europa100 het volgende:
[..]
Weinig objectiverend dit. Had gehoopt dat je serieus zou proberen het te onderbouwen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:09 schreef Europa100 het volgende:
[..]
Het is inderdaad vrij kortzichtig allemaal.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind de cultuur hier in Bulgarije toch wel iets anders dan de cultuur in Nederland, terwijl het beide Christelijke landen zijn. De cultuur in dit Christelijke land komt zelfs meer overeen met bepaalde Islamitische culturen.
Religie is een onderdeel van cultuur maar zeker geen grootste bepaler van.
Dit geldt natuurlijk ook voor de Europese landen. In de Europese landen is het sociaal-maatschappelijk draagvlak een kentering tegengekomen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:12 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Betekent niet dat ze elkaar allemaal verstaan want er zijn verschillende dialecten. Ze spreken vaak ook Engels waarom sturen we ze niet naar Amerika?
Kom dan eens met tegenwerpingen! Ik heb jou nog niets zien poneren, dat werkelijk waardevol is voor een constructieve discussie.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weinig objectiverend dit. Had gehoopt dat je serieus zou proberen het te onderbouwen.
Het is vrij kortzichtig, omdat...,<insert argumenten>quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is inderdaad vrij kortzichtig allemaal.
Wie is hij en wat maakt zijn eoord betrouwbaar?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:15 schreef krokodil76 het volgende:
Ik heb hem eerder in een ander topic gepost, maar post hem nog maar eens.
Is een Interview met iemand over het immigratiebeleid van Zweden. Politieke correctheid heerst in Zweden en daardoor is er geen eerlijk debat over immigratie mogelijk.
ook dat is nog maar de vraag. Het is vooral dat de media heel hijgerig is op ieder denkbaar incident en wat protesterende PVV/NVU'ers breed uitmeet. Maar op veruit de meeste plaatsen is de wil en het draagvlak om vluchtelingen te helpen er nog steeds.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit geldt natuurlijk ook voor de Europese landen. In de Europese landen is het sociaal-maatschappelijk draagvlak een kentering tegengekomen.
Als iemand met een vrij vreemde stelling komt, is het dan werkelijk teveel gevraagd om dat te onderbouwen? Of moeten we alles maar net als jij voor zoete koek slikken?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kom dan eens met tegenwerpingen! Ik heb jou nog niets zien poneren, dat werkelijk waardevol is voor een constructieve discussie.
Of is dit niet de bedoeling?
Die argumenten werden al gegeven in het bericht wat ik bevestigde. Ik snap vanuit de frustratie de eenzijdige focus op geloof wel maar cultuur wordt door meer dan dat bepaald.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is vrij kortzichtig, omdat...,<insert argumenten>
Als je maar roeptoetert dat Zweden verloren is aan de moslims, dan ben je hier een held. Dat snap je toch welquote:Op donderdag 18 februari 2016 10:19 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Wie is hij en wat maakt zijn eoord betrouwbaar?
Ik heb niet beweerd dat er geen draagvlak is,maar alleen gesteld dat dit draagvlak aan het verminderen is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ook dat is nog maar de vraag. Het is vooral dat de media heel hijgerig is op ieder denkbaar incident en wat protesterende PVV/NVU'ers breed uitmeet. Maar op veruit de meeste plaatsen is de wil en het draagvlak om vluchtelingen te helpen er nog steeds.
Ik zeg niet dat EU alle vluchtelingen op moet nemen,quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit geldt natuurlijk ook voor de Europese landen. In de Europese landen is het sociaal-maatschappelijk draagvlak een kentering tegengekomen.
Ik draaide het om. Jij kan ook met onderbouwing komen waarom een stelling vreemd is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als iemand met een vrij vreemde stelling komt, is het dan werkelijk teveel gevraagd om dat te onderbouwen? Of moeten we alles maar net als jij voor zoete koek slikken?
Ook daar is er meer walging ten opzichte van een Pegida dan steun. Het gaat er om dat de focus op extremisten gigantisch is, dat lijkt dan al snel groter dan de werkelijkheid.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb niet beweerd dat er geen draagvlak is,maar alleen gesteld dat dit draagvlak aan het verminderen is.
Ik beperk me overigens niet enkel tot Nederland gelet het thema van dit topic.
Zelfs in Duitsland zie je toch al barsten ontstaan en zijn deze al geuit door bijvoorbeeld de SPD.
Dit dus.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ook dat is nog maar de vraag. Het is vooral dat de media heel hijgerig is op ieder denkbaar incident en wat protesterende PVV/NVU'ers breed uitmeet. Maar op veruit de meeste plaatsen is de wil en het draagvlak om vluchtelingen te helpen er nog steeds.
Dat heb ik gedaan, door o.a. op de gigantische afstand te wijzen en het idee te opperen om verder te kijken dan enkel religie. Daarna kwam hij met weinig meer dan de religie en de taal. Het valt me nog mee dat hij niet aanhaalde dat je in beide landen woestijnen aantreft.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik draaide het om. Jij kan ook met onderbouwing komen waarom een stelling vreemd is.
Uiteraard gaat het in de meeste plaatsen zo.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
In mijn woonplaats worden nog voor de zomer 800 asielzoekers gehuisvest, en desondanks is er van onrust totaal geen sprake. Er is geen verzetsgroep, geen Facebook-pagina waar tegenstanders zich verzamelen. Een groot aantal omwonenden staat weliswaar niet te springen, maar heeft toch besloten eerst de kat uit de boom te kijken.
We hebben vorige week onderzocht of er lokale politici zijn bedreigd, en dat is niet het geval.
En ik vermoed dat het in de meeste plaatsen zo gaat.
Je haalt dingen door elkaar. Er is een verschil tussen een AZC in je buurt accepteren en accepteren dat de grenzen nog steeds wagenwijd openstaan.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
In mijn woonplaats worden nog voor de zomer 800 asielzoekers gehuisvest, en desondanks is er van onrust totaal geen sprake. Er is geen verzetsgroep, geen Facebook-pagina waar tegenstanders zich verzamelen. Een groot aantal omwonenden staat weliswaar niet te springen, maar heeft toch besloten eerst de kat uit de boom te kijken.
We hebben vorige week onderzocht of er lokale politici zijn bedreigd, en dat is niet het geval.
En ik vermoed dat het in de meeste plaatsen zo gaat.
Krijgen we straks weer claims dat mensen hier iedereen naar toe willen halen en meer van dat soort nonsens?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je haalt dingen door elkaar. Er is een verschil tussen een AZC in je buurt accepteren en accepteren dat de grenzen nog steeds wagenwijd openstaan.
Wat bijvoorbeeld de SPD aanhaalde had niets te maken met Pegida, maar over de niet aflatende stroom en het gebrek aan coördinatie.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook daar is er meer walging ten opzichte van een Pegida dan steun. Het gaat er om dat de focus op extremisten gigantisch is, dat lijkt dan al snel groter dan de werkelijkheid.
Neuh. Die zaken komen redelijk overeen. Niet geheel toevallig zijn degenen die het hardst protesteren tegen de komst van een azc, vaak ook degenen die het hardste roepen dat de grenzen dicht moeten.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je haalt dingen door elkaar. Er is een verschil tussen een AZC in je buurt accepteren en accepteren dat de grenzen nog steeds wagenwijd openstaan.
Volgens mij probeert men dan ook volop om het beter te gaan regelen dan de chaos van afgelopen jaar. Allemaal open deuren dit en niet bepaald signalen van een kentering.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat bijvoorbeeld de SPD aanhaalde had niets te maken met Pegida, maar over de niet aflatende stroom en het gebrek aan coördinatie.
Bovendien is het helder dat het Syrische conflict mogelijk jaren kan gaan duren en men dus niet over zo'n periode een influx kan dragen zoals het afgelopen jaar
Wanhoop bij Zweedse politie: 'Rechtsstaat staat op instorten'quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:35 schreef MartijnUK het volgende:
Zweden is wel degelijk naar de klote, en sowieso in een sterke neerwaartse spiraal. Ik kom al sinds 1989 in Zweden en heb verregaande banden met mensen daar, heb vele vrienden die hun ongenoegen niet kunnen uiten zonder als racist te worden weggezet door hun medelanders. Heb ook enkele jaren voor een Zweeds bedrijf gewerkt en kwam er circa 5x per jaar. De verandering is gruwelijk, met name in de middelgrote dorpen. In Zweden worden de meeste AZC's neergeplempt op het platteland om de gettovorming in de buitenwijken van Malmö/Göteborg/Stockholm tegen te gaan. Middelgrote dorpjes zoals Trollhättan of Nässjö bijvoorbeeld krijgen in ene duizenden asielzoekers in het dorp. De resultaten zijn niet om over naar huis te schrijven, criminaliteit, agressiviteit, lastig vallen van ouderen/meisjes/kinderen. Een enorme druk op het juridische apparaat en het lokale bestel, gemeenschapsgeld dat verkwist wordt om in alles wat geëist wordt te voorzien, en de Zweedse burger vangt bot op kritiek.
Ik zie de gebruikelijke types hier zich alweer verkneukelen om dat bericht maar dat een bestuurder bij de politie om meer middelen vraagt en anders hel en verdoemenis preekt is natuurlijk niets nieuws. Zo zou je zulke berichten ook over het Nederlandse leger kunnen verspreiden waar men in de lobby om meer middelen ook hoog van de toren blaast.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:48 schreef karton2 het volgende:
[..]
Wanhoop bij Zweedse politie: 'Rechtsstaat staat op instorten'
Ik denk dat je het gewoon echt niet wil zien. Ook al is het nog zo duidelijk. Maar waarom noemde men de opstand in Tunesië, Egypte, Libië en Syrië dan de Arabische lente als die landen zoveel van elkaar zouden verschillen?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Had gehoopt dat je serieus zou proberen het te onderbouwen.
Met deze redenatie lijkt men in Andalusië cultureel meer op de Oeral dan op Tanger. Het verhaal is gewoon niet zo heel erg sterk.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:54 schreef Europa100 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het gewoon echt niet wil zien. Ook al is het nog zo duidelijk. Maar waarom noemde men de opstand in Tunesië, Egypte, Libië en Syrië dan de Arabische lente als die landen zoveel van elkaar zouden verschillen?
De man in het interview is Tino Sanandaji. Je hoeft hem niet op ze woord te geloven, maar voor mij is hij meer betrouwbaar dan de Zweedse media die ernstige incidenten onder het tapijt veegt om de politieke partij SD(Zweden-democraten) niet in de kaart te spelen(gelijke geven).quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:19 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Wie is hij en wat maakt zijn eoord betrouwbaar?
Ja en neequote:Op donderdag 18 februari 2016 07:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Goed punt, het klinkt allemaal erg stoer maar het probleem concentreert slechts in plaats van dat een oplossing dichterbij komt.
Mijn stelling was juist het volgende:quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met deze redenatie lijkt men in Andalusië cultureel meer op de Oeral dan op Tanger. Het verhaal is gewoon niet zo heel erg sterk.
Nee Zweden is niet verloren aan de moslims. Maar er zijn wel degelijk problemen waar men liever over zwijgt. Denk aan integratie, (massa)immigratie, criminaliteit, "ghetto's", etc.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je maar roeptoetert dat Zweden verloren is aan de moslims, dan ben je hier een held. Dat snap je toch wel?
Weer allemaal leugens en weer ontbreekt elke onderbouwing. Het is triest dat men maar blijft toestaan dat je hier blijft liegen over andere mensen en over feiten en wetten. Anderen moeten jouw teksten inhoudelijk te weerleggen en vervolgens doe jij niets anders dan nieuwe beschuldigingen uiten, zonder onderbouwing, nieuwe beweringen doen zonder onderbouwing en telkens zijn ze niet waar.quote:Op woensdag 17 februari 2016 20:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Al vele malen, in deze reeks. Een groepje hier is helemaal pro-"vluchteling", iedereen is welkom, maar concreet worden gebeurt niet.
NWS / EU wil asielzoekers verdelen #37quote:Het zijn niet eens vluchtelingen, want vluchtelingen blijven gewoon in Turkije en zijn dankbaar voor de geboden veiligheid.
NWS / EU wil asielzoekers verdelen #37quote:De enigen die wij volgens de verdragen veiligheid moeten bieden zijn mensen uit onze regio maar dat is al 70 jaar lang niet meer nodig geweest.
NWS / EU wil asielzoekers verdelen #37quote:Ik ga niet voor jou door de verdragen spitten. Als je ze zo goed kent, post dan maar eens de artikelen waaruit blijkt dat iedereen die zich "vluchteling" noemt elk land mag binnenwandelen en asiel mag opeisen.
Dat weerleg ik met de test van Dublin en de procedure bij IND:quote:maar de Dublinverordening schrijft voor dat de aanvrager de aanvraag moet doen in het eerste objectief veilige land. Tussen Nederland en Turkije ligt het vol met veilige landen.
NWS / EU wil asielzoekers verdelen #37quote:Nederland kan op elke willekeurige grond af te zien van Dublin, maar moet daar m.i. mee stoppen
enquote:Op woensdag 17 februari 2016 19:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Vluchtelingen zijn iets wat in de regio van een conflict speelt, niet hier in Noord-West Europa waar het al 70 jaar heel rustig is.
Misschien moet jij dan maar met een sterk verhaal komen en vertellen waarom een Duitsland cultureel gezien meer op Syrië lijkt dan Marokko.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met deze redenatie lijkt men in Andalusië cultureel meer op de Oeral dan op Tanger. Het verhaal is gewoon niet zo heel erg sterk.
Een circulaire over een Nederlandse wet is een verdrag?quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:11 schreef Wespensteek het volgende:
Dan geef ik je de onderbouwing:
Vreemdelingencirculaire:
NWS / EU wil asielzoekers verdelen #37
Ja ik versta zowel het Zweeds als het Deens in dit filmpje, de ondertiteling is 100% accuraat.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:58 schreef krokodil76 het volgende:
kan alleen niet vaststellen of de ondertiteling 100% klopt. Iemand die Zweeds spreekt?
Net zo logisch als degene die roepen dat ze in dienst van de buitenlander willen staan vinden dat de grenzen wagenwijd open moeten blijven.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh. Die zaken komen redelijk overeen. Niet geheel toevallig zijn degenen die het hardst protesteren tegen de komst van een azc, vaak ook degenen die het hardste roepen dat de grenzen dicht moeten.
Zo neem ik het meteen al een stuk serieuzer ofzoquote:Op donderdag 18 februari 2016 10:58 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
De man in het interview is Tino Sanandaji. Je hoeft hem niet op ze woord te geloven, maar voor mij is hij meer betrouwbaar dan de Zweedse media die ernstige incidenten onder het tapijt veegt om de politieke partij SD(Zweden-democraten) niet in de kaart te spelen(gelijke geven).
Ik heb ook het idee dat de situatie in Zweden zeer verschillend is dan in omringde landen zoals Denemarken, Noorwegen en Finland. Hier fragmenten van een debat tussen een Zweedse en Deense journalist. Uiteraard is één persoon niet representatief voor heel Zweden, maar het bevestigd het beeld wel weer.
Het contrast tussen de Zweed en Deen is zeer groot. Ik kan alleen niet vaststellen of de ondertiteling 100% klopt. Iemand die Zweeds spreekt?
Als je het verhaal leest zul je inderdaad zien dat het grotendeels gaat over de uitwerking van delen van die verdragen. De bewering dat de IND de verdragen niet goed toepast volgde voorspelbaar genoeg ook vandaar het vervolg over Dublin.quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:24 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Een circulaire over een Nederlandse wet is een verdrag?
Bestaan er mensen 'die in dienst van de buitenlander' willen staan, ja?quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Net zo logisch als degene die roepen dat ze in dienst van de buitenlander willen staan vinden dat de grenzen wagenwijd open moeten blijven.
Ja Koos, die bestaan.quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bestaan er mensen 'die in dienst van de buitenlander' willen staan, ja?
Wat moet ik mij daar bij voorstellen, Elzies?quote:
quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat moet ik mij daar bij voorstellen, Elzies?
Mensen die koste wat het kost armzalige buitenlanders naar Nederland willen halen. Hen een uitkering en een onderdak willen bieden op kosten van de hardwerkende Nederlandse belastingbetaler. Zelfs als veel mede-Nederlanders het daar niet mee eens zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat moet ik mij daar bij voorstellen, Elzies?
Het is knap dat je dit nog zo weet te draaien dat je uiteindelijk het optreden van mannelijke asielzoekers ter discussie stelt. Petje af.quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:03 schreef deedeetee het volgende:
En wat hier van te denken ?
Ik acht het helemaal niet uitgesloten maar vraag me toch wel af hoe de mannelijke migranten reageren op dit soort voorvallen ? Het verbaast me dat die dit ongestraft laten. Voor voordringen in de rij bij het eten gooien ze stoelen in het rond en als hun vrouwen worden lastig gevallen dan reageren ze niet ?
Ik ben benieuwd wat er uit komt als dit eens goed onderzocht wordt.
Wel een treurige zaak dat die vrouwen voor geen enkele man veilig lijken te zijn.
Inderdaad, de nadruk moet liggen op het oplossen van het probleem en niet elkaar uitmaken voor gutmensch/moslim knuffelaar of racist/xenophoob. Syrië is momenteel één grote puinhoop van groeperingen die elkaar een kopje kleiner willen maken. En dreigt nog verder te escaleren(Turkije die Koerden bestookt). Die situatie zie ik niet zo snel stabiel worden. Wat we nu kunnen doen is zorgen voor fatsoenlijke opvang in de regio, zodat kinderen naar school kunnen en mensen een beetje fatsoenlijk kunnen leven.quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:29 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Zo neem ik het meteen al een stuk serieuzer ofzo
Maar wat hier eigenlijk word gezegd is dat de nadruk eigenlijk niet op het wel/niet racist discussie moet liggen maar op het hoe lossen we het probleem op.
In dat geval ben ik het er mee eens, hoe word het land dat in oorlog verkeerd stabiel? En hoe vangen we in de tussentijd de vluchtelingen op zonder dat dit voor problematiek in de dragende landen zorgt. En vooral niet gaan haten op moslims, dat vind ik eerder iets voor domme mensen.
Dat deed ik dus niet, jij trekt de verkeerde conclusie. Ik trek het verhaal in twijfel want ik weiger te geloven dat je ongestraft als niet moslim met je poten aan een moslima kunt zitten.quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is knap dat je dit nog zo weet te draaien dat je uiteindelijk het optreden van mannelijke asielzoekers ter discussie stelt. Petje af.
Helemaal mee eens maar toch vind ik dat ook de "gelukzoekers" hulp verdienen, als is het met educatie bijv.quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:04 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Inderdaad, de nadruk moet liggen op het oplossen van het probleem en niet elkaar uitmaken voor gutmensch/moslim knuffelaar of racist/xenophoob. Syrië is momenteel één grote puinhoop van groeperingen die elkaar een kopje kleiner willen maken. En dreigt nog verder te escaleren(Turkije die Koerden bestookt). Die situatie zie ik niet zo snel stabiel worden. Wat we nu kunnen doen is zorgen voor fatsoenlijke opvang in de regio, zodat kinderen naar school kunnen en mensen een beetje fatsoenlijk kunnen leven.
Daarnaast moeten vluchtelingen bij aankomst in Europa gefilterd worden zodat mensen uit veilige landen(gelukszoekers) niet verder reizen, maar gedeporteerd worden als dat mogelijk is. Zo niet vastzetten zodat ze niet in de illegaliteit verdwijnen. We kunnen niet de hele wereld helpen.
Dat filteren gebeurd overigens nu gelukkig al bij de grens met Macedonië. Daar laten ze alleen nog maar Syriërs, Irakezen en afghanen door. Strafbare feiten die door asielzoekers/vluchtelingen worden gepleegd moeten worden meegenomen bij de asielaanvraag. Bij ernstige misdrijven deporteren en als dat niet mogelijk is vastzetten.
En daarnaast is het goed om kleinschaliger vluchtelingen/asielzoekers op te vangen, dat kost iets meer maar is beter voor de vluchtelingen/asielzoeker zelf en vergroot het draagvlak. Ik zelf had natuurlijk ook liever Japanners dan moslims gehad, maar we hebben hier in eerste instantie te maken met mensen.
Wat betreft de asielzoekers uit veilige landen verschillen wij dan van mening. Uiteraard moeten we hulp aanbieding, maar wel in land van herkomst. Er leven honderden miljoenen misschien wel miljarden mensen in armoede. Je lost het probleem niet op door mensen hier toe te laten, maar door het daar op te lossen. Je moet het probleem bij de bron aanpakken om echt verschil te maken.quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:30 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar toch vind ik dat ook de "gelukzoekers" hulp verdienen, als is het met educatie bijv.
(Ik dacht namelijk altijd als t hier zo word pak ik ook mijn spullen, toen las ik ergens in dit topic iets in de trant van blijven en helpen je land op te bouwen. Wat een heel nobel iets is maar dan moet je weten hoe, dus educatie)
En ik ben ook van mening dat de rest van de wereld ook vluchtelingen op moet vangen, die dialoog moet ook uitvergroot worden.
Geweldig. Deze post is gewoon een grote stropop-redenering.quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Mensen die koste wat het kost armzalige buitenlanders naar Nederland willen halen. Hen een uitkering en een onderdak willen bieden op kosten van de hardwerkende Nederlandse belastingbetaler. Zelfs als veel mede-Nederlanders het daar niet mee eens zijn.
Iemand die in dienst wil staan van een buitenlander wil zijn eigen culturele tradities op de schop gooien als de nieuwkomer buitenlander daar aanstoot aan geeft.
Iemand die in dienst wil staan van een buitenlander wil zijn eigen voedingspatroon aanpassen ten gunste van wat de buitenlander vindt wat een goedschapen mens wel en niet mag eten.
Ook wil iemand die ten gunste van een buitenlander wil staan zijn eigen vrouw en dochter oproepen zich iets minder uitdagend te kleden omdat dit ongewenste lustgevoelens bij die buitenlander kan oproepen en de schuldvraag natuurlijk altijd bij de witte autochtoon ligt.
Daarbij wil degene die in dienst wil staan van de buitenlander zijn eigen wetten ondergeschikt maken voor de hogere geloofswetten van diezelfde buitenlander die zegt dat hij meer superieur is dan zijn witte gastheer en daarom boven zijn grondwettelijke rechten en plichten staat.
Ook zal degene die in dienst van de buitenlander wil staan critici en vijanden van de buitenlandse nieuwkomer met vuur en zwaard bestrijden. Op sociale media, op linkse tegendemonstraties en alle andere publieke media. Hij zal de ander afschilderen als onmens, nazi en racist. Alle middelen om zijn trouw aan zijn buitenlandse meester duidelijk te maken. Gaat er al een belletje rinkelen?
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 18 februari 2016 12:42 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Wat betreft de asielzoekers uit veilige landen verschillen wij dan van mening. Uiteraard moeten we hulp aanbieding, maar wel in land van herkomst. Er leven honderden miljoenen misschien wel miljarden mensen in armoede. Je lost het probleem niet op door mensen hier toe te laten, maar door het daar op te lossen. Je moet het probleem bij de bron aanpakken om echt verschil te maken.
Ik ben het met je eens dat andere landen meer kunnen doen. De regio is groter dan Turkije, Libanon en Jordanië. De golfstaten kunnen veel meer doen dan wat ze momenteel doen. En daarnaast hebben ze dezelfde taal en overwegend het zelfde geloof.
Met deze redenatie lijkt men in Andalusië cultureel meer op de Oeral dan op Tanger.quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:02 schreef Europa100 het volgende:
[..]
Mijn stelling was juist het volgende:
Cultureel gezien lijkt Marokko veel meer op Syrië dan bijvoorbeeld een Duitsland.
Volgens mij heb ik dat nooit beweerd. Dit zie je hier wel vaker bij de PVV'ertjes en dergelijke. Dat je het met een bepaalde mallotige stelling niet eens bent, wil niet zeggen dat je het tegenovergestelde mallotige idee wel steunt...quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:22 schreef Europa100 het volgende:
[..]
Misschien moet jij dan maar met een sterk verhaal komen en vertellen waarom een Duitsland cultureel gezien meer op Syrië lijkt dan Marokko.
Wie vinden dan precies dat de grenzen "wagenwijd open moeten blijven"?quote:Op donderdag 18 februari 2016 11:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Net zo logisch als degene die roepen dat ze in dienst van de buitenlander willen staan vinden dat de grenzen wagenwijd open moeten blijven.
Het linkse Gutvolk!quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie vinden dan precies dat de grenzen "wagenwijd open moeten blijven"?
Wat precies probeert men te regelen?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij probeert men dan ook volop om het beter te gaan regelen dan de chaos van afgelopen jaar. Allemaal open deuren dit en niet bepaald signalen van een kentering.
Denk dat er eerder sprake is van een verdeeldheid ipv kentering, ik zie niet echt grote hoeveelheden hun mening/kijk op dingen spontaan veranderen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat precies probeert men te regelen?
De kentering ligt besloten in het feit dat de publieke opinie aan het veranderen is.
Ik heb het dus niet alleen over Nederland en/of Pegida, als je hierover wil gaan omhakken.
Het gaat over de opinie in de diverse Europese landen, de politieke besluiten en de unilaterale maatregelen die worden genomen.
Als het daar nu al zo'n enorme teringzooi is bedenk hoe het daar over een paar generaties is als al die immigranten een nog veel groter percentage van de bevolking uitmaken. Erg verontrustend.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:35 schreef MartijnUK het volgende:
Zweden is wel degelijk naar de klote, en sowieso in een sterke neerwaartse spiraal. Ik kom al sinds 1989 in Zweden en heb verregaande banden met mensen daar, heb vele vrienden die hun ongenoegen niet kunnen uiten zonder als racist te worden weggezet door hun medelanders. Heb ook enkele jaren voor een Zweeds bedrijf gewerkt en kwam er circa 5x per jaar. De verandering is gruwelijk, met name in de middelgrote dorpen. In Zweden worden de meeste AZC's neergeplempt op het platteland om de gettovorming in de buitenwijken van Malmö/Göteborg/Stockholm tegen te gaan. Middelgrote dorpjes zoals Trollhättan of Nässjö bijvoorbeeld krijgen in ene duizenden asielzoekers in het dorp. De resultaten zijn niet om over naar huis te schrijven, criminaliteit, agressiviteit, lastig vallen van ouderen/meisjes/kinderen. Een enorme druk op het juridische apparaat en het lokale bestel, gemeenschapsgeld dat verkwist wordt om in alles wat geëist wordt te voorzien, en de Zweedse burger vangt bot op kritiek.
Dat bericht was een reactie op een persoonlijk verhaal wat er direct boven stond, om het te linken en aan te tonen wat er momenteel speelt in Zweden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zie de gebruikelijke types hier zich alweer verkneukelen om dat bericht maar dat een bestuurder bij de politie om meer middelen vraagt en anders hel en verdoemenis preekt is natuurlijk niets nieuws. Zo zou je zulke berichten ook over het Nederlandse leger kunnen verspreiden waar men in de lobby om meer middelen ook hoog van de toren blaast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blijkbaar ontvalt bij jou de link tussen het verhaal en het linkje zelf compleet? Lijkt me sterk.
Maar jij reageert alleen op het feit ''dat een bestuurder bij de politie om meer middelen vraagt en anders hel en verdoemenis preekt'' en dat jij alweer ziet dat de ''gebruikelijke types hier zich alweer zitten te verkneukelen'', waarbij jij alle andere zorgelijke berichtgeving- en het verontrustende persoonlijke verhaal- compleet negeert.
Deze ene reactie van jou vind ikzelf erg typerend voor jouw altijd maar beter wetende toegeëigende ''pffft het valt allemaal wel mee, stel jullie niet zo aan domme fokkertjes'' rol hier op fok.
Nogmaals lijkt me sterk....
Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt. Er zal vast wel een of andere curcus komen die alles zal oplossen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:42 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als het daar nu al zo'n enorme teringzooi is bedenk hoe het daar over een paar generaties is als al die immigranten een nog veel groter percentage van de bevolking uitmaken. Erg verontrustend.
quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:16 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat bericht was een reactie op een persoonlijk verhaal wat er direct boven stond, om het te linken en aan te tonen wat er momenteel speelt in Zweden.
Ik zal het maar even speciaal voor jou quoten;Waarom reageer je nog op 99.999, het is een trol of hij wordt door de EU betaald (of beide)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blijkbaar ontvalt bij jou de link tussen het verhaal en het linkje zelf compleet? Lijkt me sterk.
Maar jij reageert alleen op het feit ''dat een bestuurder bij de politie om meer middelen vraagt en anders hel en verdoemenis preekt'' en dat jij alweer ziet dat de ''gebruikelijke types hier zich alweer zitten te verkneukelen'', waarbij jij alle andere zorgelijke berichtgeving- en het verontrustende persoonlijke verhaal- compleet negeert.
Deze ene reactie van jou vind ikzelf erg typerend voor jouw altijd maar beter wetende toegeëigende ''pffft het valt allemaal wel mee, stel jullie niet zo aan domme fokkertjes'' rol hier op fok.
Nogmaals lijkt me sterk....
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
Overdag is er allemaal vervelend links volk actief in dit topicquote:Op donderdag 18 februari 2016 19:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Waarom reageer je nog op 99.999, het is een trol of hij wordt door de EU betaald (of beide)
Diep triest maar toch valt er een positief dingetje te melden: Dit helpt wel om nog meer mensen 'nee' te laten stemmen op 6 april.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:35 schreef Buster24 het volgende:
Het hele asielbeleid is een fraude bolwerk.
Gewoon goede grenscontroles en de mogelijkheid om asiel aan te vragen afschaffen.
[ afbeelding ]
Preciesquote:Op donderdag 18 februari 2016 22:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Diep triest maar toch valt er een positief dingetje te melden: Dit helpt wel om nog meer mensen 'nee' te laten stemmen op 6 april.
Ik zal straks even terugkijken. Ik neem aan dat de reportage wel voorzien was van het nodige linkse geneuzel over hoe zielug het is voor die "vluchtelingen" (braakquote:Op donderdag 18 februari 2016 22:24 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Precies
Heb je net Nieuwsuur gezien?
Frankrijk is echt een no-go area voor migranten aan het worden![]()
Geen opvang, bijna geen asielmogelijkheden etc.
Dijkhof moet maar op stage.
Het zou het beste zijn wanneer Zweden echt omvalt en ten onder gaat. Als waarschuwing. Dan kan de rest misschien de ogen openen en nog gered worden. Stuur zoveel mogelijk 'vluchtelingen' maar door naar Zweden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:35 schreef MartijnUK het volgende:
quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zou het beste zijn wanneer Zweden echt omvalt en ten onder gaat. Als waarschuwing. Dan kan de rest misschien de ogen openen en nog gered worden. Stuur zoveel mogelijk 'vluchtelingen' maar door naar Zweden.
Hoezo zou een land omvallen?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zou het beste zijn wanneer Zweden echt omvalt en ten onder gaat. Als waarschuwing. Dan kan de rest misschien de ogen openen en nog gered worden. Stuur zoveel mogelijk 'vluchtelingen' maar door naar Zweden.
Was echt leuk, een groep zichzelf Syriërs noemende asieleisers, die in werkelijkheid misschien wel uit Pakistan ofzo kwamen hadden een flat gekraakt en daar moeten ze uit en om het feest completeren had de rechter bevolen dat ze achterstallige huur moeten betalen over die flat.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik zal straks even terugkijken. Ik neem aan dat de reportage wel voorzien was van het nodige linkse geneuzel over hoe zielug het is voor die "vluchtelingen" (braak)?
Het verbaast mij moet ik zeggen.. als Frankrijk richting een hardere aanpak gaat, waarom gedogen ze dat idiote tentenkamp dan nog? Het zijn allemaal illegalen daar.
Het wordt vooral steeds minder prettig om er te leven idd.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:49 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Hoezo zou een land omvallen?
Jordanië vangt per inwoner het meeste op, en die valt niet om. Turkije is een moslimland met miljoenen vluchtelingen en valt niet om, ik denk dat ''omvallen'' niet bestaat.
Hoogstens worden de kosten zo hoog, dat de sociale voorzieningen steeds meer verdwijnen, de lasten hoger worden voor werkende etc.
Daar hoopte ik ook op, maar sinds de "grenscontroles" (voor wat het waard is) schijnt de instroom met 90% gedaald te zijn. Voordeel van één land dat omvalt is dat het zo'n schokgolf teweeg brengt, dat andere landen nog gered kunnen worden. Dat geldt zeker voor Oost-Europa waar nog amper islam en Afrikanisering is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als een land omvalt dan wordt het een failed state, waar de overheid de controle volledig is verloren. Bijvoorbeeld Somalië. In de EU ontstaat deze situatie langzaam maar zeker, maar niemand ziet dat totdat het te laat is. Zweden heeft grote kans om te veranderen in een failed state. Maar ook in Nederland en Frankrijk zijn al gebieden waar de overheid de controle kwijt is geraakt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:49 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Jordanië vangt per inwoner het meeste op, en die valt niet om. Turkije is een moslimland met miljoenen vluchtelingen en valt niet om, ik denk dat ''omvallen'' niet bestaat.
Hoogstens worden de kosten zo hoog, dat de sociale voorzieningen steeds meer verdwijnen, de lasten hoger worden voor werkende etc.
Het "opvangen" van Jordanie is totaal niet vergelijkbaar met opvangen in Europa.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:49 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Inderdaad, Jordanië geeft ze geen voorrang op woningen die eigenlijk voor de bevolking bedoeld waren, maar bouwen ''units'' of tenten, zo bouwen de vluchtelingen een soort eigen economie op ipv te leunen op het sociale stelsel van een land.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:14 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het "opvangen" van Jordanie is totaal niet vergelijkbaar met opvangen in Europa.
Opvang in Jordanie:
[ afbeelding ]
Overigens ben ik benieuwd wat Jordanie zelf bijdraagt. De UNHCR claimt meer dan 96% van de refugees in Jordanie te "assisteren" en UNHCR is natuurlijk niet de enige organisatie actief in Jordanie. Het 2015 budget van alleen al UNHCR was meer dan $400 miljoen voor Jordanie.
Azielzoekerscentrum Nederland
[ afbeelding ]
Zie je het verschil? Daarbovenop komt natuurlijk nog zorg, zakcenten, eten etc etc, waar Europese landen allemaal zelf voor mogen lappen.
Het valt mij op dat veel 'vluchtelingen' in Nederland zo ondankbaar zijn. Voor hen heb ik een boodschap:quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:24 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Precies
Heb je net Nieuwsuur gezien?
Frankrijk is echt een no-go area voor migranten aan het worden![]()
Geen opvang, bijna geen asielmogelijkheden etc.
Dijkhof moet maar op stage.
Oh ja.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:12 schreef MartijnUK het volgende:
Ik meen me te herinneren dat de laatste keer dat een groep Nederlandse "specialisten" in Parijs ging kijken ze er niet zonder kleerscheuren vanaf kwamen
http://nos.nl/artikel/206(...)leemwijk-parijs.html
Je ziet hoe Turkije wordt meegezogen in de oorlog met al die aanslagen. Dus er staat wel wat meer op het spel dan onze sociale voorzieningen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:49 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Dit soort berichten heb ik de voorbije 6 maanden om de haverklap zien verschijnen. En als ze straks met teveel opgescheept blijven zitten worden ze weer lekker naar Oostenrijk en Duitsland doorgesluisd.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:43 schreef deedeetee het volgende:
Zal wel weer om een tijdelijk sluiten gaan.
Is dit echt zo waar in Nederland zijn we de controle kwijt dan?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als een land omvalt dan wordt het een failed state, waar de overheid de controle volledig is verloren. Bijvoorbeeld Somalië. In de EU ontstaat deze situatie langzaam maar zeker, maar niemand ziet dat totdat het te laat is. Zweden heeft grote kans om te veranderen in een failed state. Maar ook in Nederland en Frankrijk zijn al gebieden waar de overheid de controle kwijt is geraakt.
In Frankrijk, Zweden en Engeland zijn er daadwerkelijk gebieden (stadsdelen) waar de staat geen (directe) controle meer over heeft. Niet via de politie althans. Deze zou gemilitariseerd moeten worden. Frankrijk heeft al enkele jaren her-veroveringsplannen in de kast liggen. Het is natuurlijk meer een ''geaccepteerde afwezigheid van controle'' daar, zouden ze het echt willen, deze wel weer zouden kunnen herwinnen (via leger). Maar hoe meer steden/stadsdelen vallen, hoe meer de demografische verhoudingen verschuiven, hoe minder controle en kans op herwinnen van invloed en controle.quote:Op zondag 21 februari 2016 07:10 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Is dit echt zo waar in Nederland zijn we de controle kwijt dan?
Die eerste ga ik niet lezen, puur omdat die nan al begint met ik ben er nooit geweest. Dan weet je evenveel als mij, niks...quote:
http://www.nu.nl/bootvluc(...)nshek-hongarije.htmlquote:Steeds meer vluchtelingen weten het hekwerk te passeren op de grens tussen Hongarije en Servië.
De migranten knippen volgens de Hongaarse politie gaten in de barrière of klimmen eroverheen, bericht de BBC zondag.
Uit officiële cijfers blijkt dat in december vorig jaar nog 270 migranten werden betrapt bij het 175 kilometer lange hek. Een maand later ging het al om 550 mensen. De autoriteiten snapten in de eerste eerste twintig dagen van februari ruim 1.200 personen.
Het hekwerk is bedoeld om de toestroom van migranten te beperken. Het zouden vooral asielzoekers uit Pakistan, Iran en Marokko zijn die de barrière nu negeren. Zij worden vaak geweigerd als ze via andere routes proberen de grens over te steken.
En Mark Rutte verkondigde laatst nog dat er stappen zijn gemaakt met Turkije en dat er slechts enkele honderden per dag aankwamen.quote:Op zondag 21 februari 2016 05:21 schreef Braindead2000 het volgende:
Sterke toestroom vluchtelingen Griekenland.
http://www.nu.nl/algemeen(...)gen-griekenland.html
"Met de nieuwe instroom is het totaal aantal vluchtelingen in februari gestegen tot 27.555 mensen."
Midden in de winter!! Als je 15 seconde in het water ligt dan verkrampen je spieren al en ben je ten dode opgeschreven en toch komen er 27.555 in 20 dagen. Een half miljoen op jaarbasis!!!!! En iedere mongool snapt dat als het warmer wordt die getallen enorm toe gaan nemen en toch laten we onze politici maar doorgaan met liegen.
Het werkt dus niet aangezien je er van uit kan gaan dat maar een fractie betrapt wordt. En dat jij staat te trappelen om immigranten af te schieten is geen nieuws maar het blijft vrij ziek.quote:Op zondag 21 februari 2016 10:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/bootvluc(...)nshek-hongarije.html
Het werkt wel maar omdat de migranten merken dat het illegaal overschrijden van de grens geen consequenties heeft nemen ze het risico. De volgende stap zal toch daadwerkelijke bewaking van de grens met hand en tand worden.
En het is nog maar het begin idd..quote:Op zondag 21 februari 2016 05:21 schreef Braindead2000 het volgende:
Een half miljoen op jaarbasis!!!!! En iedere mongool snapt dat als het warmer wordt die getallen enorm toe gaan nemen en toch laten we onze politici maar doorgaan met liegen.
Als je in de categorie zit dat je 60% belasting moet betalen, dan kan je echt wel een huis kopen. Retoriek is best vermakelijk maar zorg dan wel dat het een beetje kloptquote:Op zondag 21 februari 2016 11:21 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
En het is nog maar het begin idd..
Leuk voor onze jeugd die straks aan het werk moet. 60% belasting betalen voor men waar het niks mee heeft, en geen huis kunnen huren/kopen.
Inkomstenbelasting, BTW, accijnzen.. Soms zit je effectief boven de 80%.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je in de categorie zit dat je 60% belasting moet betalen, dan kan je echt wel een huis kopen. Retoriek is best vermakelijk maar zorg dan wel dat het een beetje klopt.
Van je totale inkomen? Dan moet je zeker een huis kopen, dan krijg je een leuke aftrekpost en over je hypotheekrente en aflossing betaal je geen BTW.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inkomstenbelasting, BTW, accijnzen.. Soms zit je effectief boven de 80%.
Over elke euro wat je verdient en uitgeeft (aan wat dan ook) betaal je belasting.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je in de categorie zit dat je 60% belasting moet betalen, dan kan je echt wel een huis kopen. Retoriek is best vermakelijk maar zorg dan wel dat het een beetje klopt.
Hier werd ons door de tegenstanders van een AZC juist voorgehouden dat de gemeente er vele miljoenen aan zou gaan verdienen. Hoe zit het nouquote:Op zondag 21 februari 2016 11:30 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Over elke euro wat je verdient en uitgeeft (aan wat dan ook) betaal je belasting.
En gemeentelijke belastingen gaan sowieso omhoog vanwege deze kwestie. Asielzoekers zijn niet gratis.
Confetti is een beetje zoals Cartman. Hij zou het liefst bij de Amerikaanse border-patrol werken denk ik.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het werkt dus niet aangezien je er van uit kan gaan dat maar een fractie betrapt wordt. En dat jij staat te trappelen om immigranten af te schieten is geen nieuws maar het blijft vrij ziek.
quote:Op zondag 21 februari 2016 11:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Confetti is een beetje zoals Cartman. Hij zou het liefst bij de Amerikaanse border-patrol werken denk ik.
Noord-Koreaanse.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Confetti is een beetje zoals Cartman. Hij zou het liefst bij de Amerikaanse border-patrol werken denk ik.
Het geeft aan hoe getikt Europa is geworden: het is namelijk nooit anders geweest! "Geweer in de aanslag" is de enige manier om onszelf te verdedigen, dat hebben we duizenden jaren gedaan, en pas sinds de laatste decennia doen we het tegenovergestelde: gratis geld, gratis huizen, en gratis onze eigen cultuur opgeven voor de compleet getikte multiculturele natte droom van een paar linksies. En dat alleen in Europa, overal op aarde beschermen landen zichzelf en hun inwoners, behalve hier.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:18 schreef Elzies het volgende:
Een Duitse politicus werd afgelopen week bekritiseerd voor haar uitspraak dat men de instroom alleen kon beperken met een geweer in de aanslag. Ongeacht men het wel of niet eens is met haar uitspraak, ik denk dat er geen onwaarheid schuilt in haar voorspelling. Ik denk dat het gebruik van geweld uiteindelijk onvermijdbaar wordt nadat steeds meer landen hun grenzen gaan sluiten en de toestroom blijft toenemen.
Je frustratie zit wel lekker diepquote:Op zondag 21 februari 2016 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het geeft aan hoe getikt Europa is geworden: het is namelijk nooit anders geweest! "Geweer in de aanslag" is de enige manier om onszelf te verdedigen, dat hebben we duizenden jaren gedaan, en pas sinds de laatste decennia doen we het tegenovergestelde: gratis geld, gratis huizen, en gratis onze eigen cultuur opgeven voor de compleet getikte multiculturele natte droom van een paar linksies. En dat alleen in Europa, overal op aarde beschermen landen zichzelf en hun inwoners, behalve hier.
Dit geeft ook aardig aan waar het mis gaat. Om politiek correcte redenen moeten er perse mantelpakjes zonder enige militaire ervaring leiding geven aan (de afbraak van) ons leger:
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze meer doelen op het feit dat gemeente een vergoeding krijgen voor de vluchtelingen die ze opvangen. En dat die vergoeding mogelijk hoger ligt dan de kosten die de vluchtelingen met zich meebrengen. Ik en de meeste hier denk ik zijn niet zozeer tegen een AZC zijn, maar tegen het open deuren beleid.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hier werd ons door de tegenstanders van een AZC juist voorgehouden dat de gemeente er vele miljoenen aan zou gaan verdienen. Hoe zit het nou?
Maar goed, je trekt je belachelijke stelling van eerder vanochtend in, dat is wel verstandig.
Maar als ze er meer geld voor krijgen dan het kost, waarom zouden de lokale belastingen er dan door moeten stijgen?quote:Op zondag 21 februari 2016 12:19 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer doelen op het feit dat gemeente een vergoeding krijgen voor de vluchtelingen die ze opvangen. En dat die vergoeding mogelijk hoger ligt dan de kosten die de vluchtelingen met zich meebrengen. Ik en de meeste hier denk ik zijn niet zozeer tegen een AZC zijn, maar tegen het open deuren beleid.
De reden dat jij dit soort flauwe kul kan intikken is omdat we in het verleden voor onszelf op gekomen zijn. Denk daar maar eens over na.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je frustratie zit wel lekker diep. Ook grappig dat je weer eens allerlei dingen aan het verzinnen bent.
Omdat het op landelijk niveau wel degelijk meer kost dan dat het oplevert. Ik denk niet dat de belastingen omhoog gaan, maar dat de staatsschuld vergroot. Er is in Nederland(en Europa) wel spraken van een open deuren beleid.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar als ze er meer geld voor krijgen dan het kost, waarom zouden de lokale belastingen er dan door moeten stijgen?
En over dat laatste, er is helemaal geen open deuren beleid in Nederland.
Ik snap dat je om een of andere reden zwaar teleurgesteld geraakt bent in het leven. Maar dan is het toch niet nodig om maar allerlei dingen te gaan verzinnen?quote:Op zondag 21 februari 2016 12:50 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
De reden dat jij dit soort flauwe kul kan intikken is omdat we in het verleden voor onszelf op gekomen zijn. Denk daar maar eens over na.
We gooien onszelf te grabbel met dit wanbeleid.
En als dat misbruik ontdekt wordt, dan wordt daar tegen opgetreden. Dat heeft weinig met een open deuren beleid te maken.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:51 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Omdat het op landelijk niveau wel degelijk meer kost dan dat het oplevert. Ik denk niet dat de belastingen omhoog gaan, maar dat de staatsschuld vergroot. Er is in Nederland(en Europa) wel spraken van een open deuren beleid.
Iedereen die via Duitsland/België binnenkomt gaat de asielprocedure in. Van Nigeria tot aan Nepal. Ook een mooi voorbeeld is Albanezen en Oekraïners die gebruik maken van de terugkeer premie.
Hou je wel bij met wie je praat? Ik ben niet RemcoDelft. Weet je überhaupt wel in welk topic je aan het discussiëren bent?quote:Op zondag 21 februari 2016 12:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik snap dat je om een of andere reden zwaar teleurgesteld geraakt bent in het leven. Maar dan is het toch niet nodig om maar allerlei dingen te gaan verzinnen?
Net alsof we ze terugsturen? Snap je dat als dit zo doorgaat over 100 jaar de helft van de NL bevolking oorspronkelijk afkomstig is uit het Midden Oosten?quote:Op zondag 21 februari 2016 12:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En als dat misbruik ontdekt wordt, dan wordt daar tegen opgetreden. Dat heeft weinig met een open deuren beleid te maken.
En mensen de mogelijkheid bieden asiel aan te vragen is ook geen teken van een open deuren beleid. Immers de meeste mensen mogen hier echt niet blijven.
Dat duurt echt geen 100 jaar. Denk eerder aan 50 jaar. In de leeftijdscategorie van 0-45 jaar moet je aan 30 jaar denken.quote:Op zondag 21 februari 2016 13:10 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Net alsof we ze terugsturen? Snap je dat als dit zo doorgaat over 100 jaar de helft van de NL bevolking oorspronkelijk afkomstig is uit het Midden Oosten?
Prima toch, wat maakt het nu uit waar de bevolking oorspronkelijk vandaan is gekomen, uiteindelijk komen we allemaal uit Afrika.quote:Op zondag 21 februari 2016 13:10 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Net alsof we ze terugsturen? Snap je dat als dit zo doorgaat over 100 jaar de helft van de NL bevolking oorspronkelijk afkomstig is uit het Midden Oosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |