abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:02:22 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159994634
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het is natuurlijk persoonlijk, maar gedurende de zomer, als ons aller Willemijn het weer presenteert vind ik de temperaturen op de Europese kaart er in Scnadinavië er aanlokkelijker uitzien dan de temperaturen hier.
En dan nog zoveel meer zon en zoveel minder regen en gewoon in het bos kunnen wandelen zonder direct over een neger te struikelen _O_

Maar volgens robotje presenteer ik mijn eigen mening als feit en beargumenteer ik dat door te zeggen dat mensen het met mij eens zijn ;(

Misschien moeten we hem een leescursus cadeau doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_159994648
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je quote het beleid van de IND, maar de Dublinverordening schrijft voor dat de aanvrager de aanvraag moet doen in het eerste objectief veilige land. Tussen Nederland en Turkije ligt het vol met veilige landen.

Waarom de IND mensen niet terugstuurt die alleen doorreizen, zoals in jouw quote staat, begrijp ik niet. Dat geeft aan dat de IND te soft is.

Mochten de verdragen het niet mogelijk maken om mensen terug te sturen, dan dienen deze verdragen te worden opgeschort totdat er duidelijk in staat dat mensen naar het eerste veilige land moeten. Het is te gek voor woorden dat iedereen die zich "vluchteling" noemt oneindig veel rechten heeft.
Nee dat schrijft de Dublin verordening niet voor maar aangezien je toch het artikel niet wil citeren blijf jij maar in jouw eigen onzin geloven. Je weet blijkbaar niet eens dat Dublin een afspraak tussen landen is waaruit geen verplichting voor een vluchteling volgt.
pi_159994682
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat schrijft de Dublin verordening niet voor maar aangezien je toch het artikel niet wil citeren blijf jij maar in jouw eigen onzin geloven. Je weet blijkbaar niet eens dat Dublin een afspraak tussen landen is waaruit geen verplichting voor een vluchteling volgt.
Ik heb mijn post aangevuld met criteria van de Dublin-verordeling. Een land waar een "vluchteling" illegaal binnen is gereisd, is verantwoordelijk voor de asielaanvraag. Dat kan dus nooit Nederland zijn.

De IND kan met een handjevol mensen gerund worden door elke aanvraag geautomatiseerd af te wijzen met verwijzing naar Duitsland of België.
pi_159994805
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik heb mijn post aangevuld met criteria van de Dublin-verordeling. Een land waar een "vluchteling" illegaal binnen is gereisd, is verantwoordelijk voor de asielaanvraag. Dat kan dus nooit Nederland zijn.

De IND kan met een handjevol mensen gerund worden door elke aanvraag geautomatiseerd af te wijzen met verwijzing naar Duitsland of België.
Nee dat is niet juist. Nederland zou iemand onder bepaalde voorwaarden terug kunnen sturen naar een ander Dublin land er is echter geen verplichting (artikel 17) daarnaast heeft Nederland juist wel de verplichting dat asielverzoek in behandeling te nemen en kan in het kader daarvan pas een Dublin claim doen.
http://eur-lex.europa.eu/(...)180:0031:0059:nl:PDF
https://ind.nl/Documents/6076.pdf

Succes met lezen, beter dan wikipedia gebruiken.
pi_159994808
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:02 schreef Dven het volgende:

[..]

En dan nog zoveel meer zon en zoveel minder regen en gewoon in het bos kunnen wandelen zonder direct over een neger te struikelen _O_

Maar volgens robotje presenteer ik mijn eigen mening als feit en beargumenteer ik dat door te zeggen dat mensen het met mij eens zijn ;(

Misschien moeten we hem een leescursus cadeau doen.
Er zijn sommige users die een vrolijk bericht nog van een diep donkere zijde kunnen bekijken, daar doe je niks aan.
pi_159994813
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het is natuurlijk persoonlijk, maar gedurende de zomer, als ons aller Willemijn het weer presenteert vind ik de temperaturen op de Europese kaart er in Scnadinavië er aanlokkelijker uitzien dan de temperaturen hier.
Nederland heeft veel regen, maar juist in de zomer relatief weinig regen, dat ontloopt het Zweedse klimaat maar weinig, om een voorbeeld te noemen.

Links Nederland, rechts Zweden

Nederland is iets natter, heeft iets hogere temperaturen en meer zon in de zomer dan Zweden.

Oké, on topic. Stelletje drollen.
pi_159994897
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nederland heeft veel regen, maar juist in de zomer relatief weinig regen, dat ontloopt het Zweedse klimaat maar weinig, om een voorbeeld te noemen.

[ afbeelding ]

Nederland is iets natter, heeft iets hogere temperaturen en meer zon in de zomer dan Zweden.

Hoe was het weer in Noorwegen?
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:16:34 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159994921
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hahahahahahahaha zelfs je eigen statistieken kan je niet juist interpreteren :D _O-

Gast, delen van Zweden pakken even veel zin als zuidelijk Europa. Terwijl het in de wintermaanden zo donker is als wat. Waar denk je dat het verschil vandaan komt?!?!?! :D _O-

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_159994965
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Hahahahahahahaha zelfs je eigen statistieken kan je niet juist interpreteren :D _O-

Gast, delen van Zweden pakken even veel zin als zuidelijk Europa. Terwijl het in de wintermaanden zo donker is als wat. Waar denk je dat het verschil vandaan komt?!?!?! :D _O-

[ afbeelding ]
Even veel zin :D _O-
Wat is dat?!??!

En serieus, is jouw plaatje nu nog niet eens 1 jaar??? Terwijl we het over de zomer hadden??

Moeilijk he, statistiek :D _O-
pi_159995019

[ Bericht 100% gewijzigd door luxerobots op 17-02-2016 17:20:51 ]
pi_159995106
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat is niet juist. Nederland zou iemand onder bepaalde voorwaarden terug kunnen sturen naar een ander Dublin land er is echter geen verplichting (artikel 17) daarnaast heeft Nederland juist wel de verplichting dat asielverzoek in behandeling te nemen en kan in het kader daarvan pas een Dublin claim doen.

Het is precies andersom. Nederland is in Dublin-zaken niet verantwoordelijk tenzij ze de humanitaire clausule van ik geloof artikel 17 gebruiken.

Als er geen vingerafdrukken zijn kan de IND wel andere feiten en omstandigheden gebruiken om een claim in te dienen. Zoals, jawel, een asielzoeker die bij de grens wordt staande gehouden.

Maar die wil is er niet want ligt politiek gevoelig.
pi_159995122
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is geen verplichting, maar het kan wel. Dat Nederland het niet doet, laat zien dat Nederland te soft is.

Dat in behandeling nemen kan op humanitaire gronden, maar dat hoeft niet. Net zoals je een asielzoeker niet permanent hoeft te laten blijven. Nederland is veel te royaal voor asielzoekers.
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:25:36 #188
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159995139
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Even veel zin :D _O-
Wat is dat?!??!

En serieus, is jouw plaatje nu van twee maanden??? En alleen de winter?? Terwijl we het over de zomer hadden??

Moeilijk he, statistiek :D _O-
hahahahahaha iemand schreef zin ipv zon hahahahahah _O- _O-

Als je goed kijkt, is het plaatje wat ik toon van januari tot en november 2014. Niet bepaald van twee maanden. Wel over één jaar inderdaad. Bekijk je de statistieken over 2013 zie je hetzelfde beeld.

Nederland is kletsnat in vergelijking met Zweden. Grote delen van Scandinavië ten oosten van het Massief hebben even veel of zelfs minder neerslag dan plekken in Zuid Europa. zoals je hieronder goed kunt zien.

Serieus, ben je nu aan het trollen?

pi_159995148
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:24 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is precies andersom. Nederland is in Dublin-zaken niet verantwoordelijk tenzij ze de humanitaire clausule van ik geloof artikel 17 gebruiken.

Als er geen vingerafdrukken zijn kan de IND wel andere feiten en omstandigheden gebruiken om een claim in te dienen. Zoals, jawel, een asielzoeker die bij de grens wordt staande gehouden.

Maar die wil is er niet want ligt politiek gevoelig.
En dat is de oplossing: Grenscontroles. Dan kun je ze met 100% bewijs teruggeven aan Duitsland of België. Uiteraard eerst even vingerafdrukken en DNA afnemen, zodat als ze later nog eens opgepakt worden in Nederland dat ze direct terug kunnen naar Duitsland of België.
pi_159995207
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:25 schreef Dven het volgende:

[..]

hahahahahaha iemand schreef zin ipv zon hahahahahah _O- _O-

Als je goed kijkt, is het plaatje wat ik toon van januari tot en november 2014. Niet bepaald van twee maanden. Wel over één jaar inderdaad. Bekijk je de statistieken over 2013 zie je hetzelfde beeld.

Nederland is kletsnat in vergelijking met Zweden. Grote delen van Scandinavië ten oosten van het Massief hebben even veel of zelfs minder neerslag dan plekken in Zuid Europa. zoals je hieronder goed kunt zien.

Serieus, ben je nu aan het trollen?

[ afbeelding ]
Noorwegen, Schotland, Ierland en Zwitserland zijn pas kletsnat.

Je komt gewoon niet al te intelligent op me over, en dat is niet de eerste keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 17-02-2016 17:36:08 ]
pi_159995282
quote:
Artikel 30 Vw 2000
Lid 1: Een aanvraag tot het verlenen van een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd als bedoeld in artikel 28 wordt niet in behandeling genomen, indien op grond van de Dublinverordening is vastgesteld dat een andere lidstaat verantwoordelijk is voor de behandeling van de aanvraag.
Lid 2: De vreemdeling wordt gehoord over zijn eventuele bezwaren tegen overdracht naar de verantwoordelijke lidstaat.
Lid 3: Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur kunnen nadere regels worden gesteld over de toepassing van het eerste en tweede lid.
Het is dus heel simpel: Hekken op de grens, 100% persoonscontroles bij de grensovergangen. Elke asielzoeker die opduikt direct terugsturen op grond van dit artikel. Om de boel te versnellen, lid 2 schrappen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:32:49 #192
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159995306
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is dus heel simpel: Hekken op de grens, 100% persoonscontroles bij de grensovergangen. Elke asielzoeker die opduikt direct terugsturen op grond van dit artikel. Om de boel te versnellen, lid 2 schrappen.
Deze zomer in de kranten : "Nederlanders op vakantie woest over urenlange files aan de grenzen." _O_
pi_159995322
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Deze zomer in de kranten : "Nederlanders op vakantie woest over urenlange files aan de grenzen." _O_
Nee hoor, die grenscontroles kunnen echt wel efficiënt uitgevoerd worden. Dat is het probleem niet.
pi_159995325
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Om over problemen met het handelsverkeer maar te zwijgen :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:33:54 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159995327
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee hoor, die grenscontroles kunnen echt wel efficiënt uitgevoerd worden. Dat is het probleem niet.
Hoe wil je grenscontroles effectief uitvoeren?
pi_159995337
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Blijkbaar vind je hordes Afrikanen en moslims die het land binnendringen minder een probleem dan een vrachtwagen die hooguit een half uurtje stilstaat.
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:34:50 #197
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159995348
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Een paar Syriërs meer of minder is dat allemaal waard joh :D
pi_159995361
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe wil je grenscontroles effectief uitvoeren?
Ik denk dat je efficiënt bedoelt.
De douane-unie blijft gewoon, dus het gaat uitsluitend om persoonscontroles.

De lange files bij grensovergangen in het oosten komen vooral door de douane-controle, bureaucratie en inefficiënt werken. Daar is geen sprake van bij 100%-persoonscontroles binnen de EU.

Mocht bijvoorbeeld de transportsector hier onder lijden, dan krijgen ze een lastenverlichting. Deze controles besparen namelijk miljarden. Nederland zal miljarden over houden als er niet langer nog meer Afrikanen en moslims, door linkse mensen ook wel "vluchtelingen" genoemd, het land in komen.
pi_159995365
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Een paar Syriërs meer of minder is dat allemaal waard joh :D
Een paar _O-
pi_159995411
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Blijkbaar vind je hordes Afrikanen en moslims die het land binnendringen minder een probleem dan een vrachtwagen die hooguit een half uurtje stilstaat.
"Een vrachtwagen" _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')