abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:25:59 #151
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159993737
Godverdomme, die Confetti spreekt meer Syriërs dan de gemiddelde medewerker van het IND. RESPECT OUWE _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:27:47 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159993788
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hebben ze deze keten nog steeds in Bulgarije, met al die kortgerokte serveersters? :D :P En nu stop ik verder met off topic gezwets over Oost-Europa ;)

[ afbeelding ]
Jazeker :D Helaas hier in de stad niet ;( Maar altijd even matige sushi halen als ik in Varna zit en in de buurt ben. De meisjes daar _O_

Het is natuurlijk wel relevant, omdat schijnbaar veel vluchtelingen graag via Zuidoost-Europa binnentrekken. En de verwachting voor het lenteweer is juist binnengekomen

quote:
Spring will be in full force from Italy through the Balkan Peninsula and into Ukraine where unseasonable warmth is expected for long stretches from March through May.

A lack of cold air across eastern Russia will prevent any Arctic intrusions into southern Europe throughout the spring.

As a result, long periods of above-normal warmth combined with drier-than-normal weather will dominate the spring.

From late April into May, temperatures will occasionally soar to levels more common during the first half of summer, with the most intense warmth expected from southern Italy into the southern Balkans.
Kortom, ik ga lekker bakken op het strand en zwaaien naar de Syriërs en Afrikanen die met z'n miljoenen onderweg zijn naar Jan en Co(nfetti) _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_159993844
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:21 schreef Dven het volgende:

[..]

halve liter voor 1,25 vind ik nog vrij duur :@ Betaal hier op het terras 0,8e voor 0,6l :P
Hier is Bulgarije heb ik volgens mij een keer gelezen?
pi_159993845
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:23 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wel als ze toevallig ook uit een land komen dat in oorlog is. Dat een land in oorlog is betekent niet dat iemand op het moment dat hij in Nederland aankomt daadwerkelijk voor zijn leven vreest.

Ik heb Syriërs ontmoet die al jaren in de Emiraten leefden. Oorlog start en ze komen hierheen om hun studie af te maken. Of iemand die geen werk meer kon vinden in Turkije.

Dát is de gemiddelde 'vluchteling'.
Zelfs dat is geen reden.

In Oekraïne is ook oorlog, maar slechts in een heel klein stukje van het land.

Tijdens de laatste oorlog in het toenmalige Joegoslavië is er in het overgrote deel van dat land geen kogel afgevuurd.

Vluchtelingen kunnen dus in het land zelf opgevangen worden.

Syrië is een ander verhaal, maar die horen in de regio thuis.
Daarnaast maakt Nederland de fout om mensen permanent te laten blijven, wat veel verder gaat dan welk verdrag dan ook voorschrijft.
pi_159993848
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik kan er met mijn hoofd ook niet bij hoe makkelijk de verblijfsstatus vergeven wordt.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe moeilijk dat is in andere landen en waarom er niet meer druk wordt uitgeoefend op die landen om anders om te gaan met vluchtelingen. Zolang die mensen daar geen verblijfsrecht hebben moeten we ze immers hier wel veiligheid bieden, daar kunnen ze elk moment teruggestuurd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wespensteek op 17-02-2016 16:48:03 ]
pi_159993863
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik kan er met mijn hoofd ook niet bij hoe makkelijk de verblijfsstatus vergeven wordt.
En ook nog permanent. Ze hoeven nooit weer weg.
pi_159993865
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:27 schreef Dven het volgende:

[..]

Jazeker :D Helaas hier in de stad niet ;( Maar altijd even matige sushi halen als ik in Varna zit en in de buurt ben. De meisjes daar _O_

Het is natuurlijk wel relevant, omdat schijnbaar veel vluchtelingen graag via Zuidoost-Europa binnentrekken. En de verwachting voor het lenteweer is juist binnengekomen

[ afbeelding ]

[..]

Kortom, ik ga lekker bakken op het strand en zwaaien naar de Syriërs en Afrikanen die met z'n miljoenen onderweg zijn naar Jan en Co(nfetti) _O_
Scandinavië, cool.

Zoals altijd.
pi_159993921
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik kan er mer mijn hoofd niet bij hoe moeilijk dat is in andere landen en waarom er niet meer druk wordt uitgeoefend op die landen om anders om te gaan met vluchtelingen. Zolang die mensen daar geen verblijfsrecht hebben moeten we ze immers hier wel veiligheid bieden, daar kunnen ze elk moment teruggestuurd worden.
Waarom moeten wij ze dan veiligheid bieden? De enigen die wij volgens de verdragen veiligheid moeten bieden zijn mensen uit onze regio maar dat is al 70 jaar lang niet meer nodig geweest.
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:33:34 #159
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159993947
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hier is Bulgarije heb ik volgens mij een keer gelezen?
Correct
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:34:14 #160
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159993961
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Scandinavië, cool.

Zoals altijd.
Meh, grote delen van Scandinavië hebben betere zomers dan Nederland.
pi_159994026
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Meh, grote delen van Scandinavië hebben betere zomers dan Nederland.
Bron?
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:42:44 #162
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159994176
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bron?
Minder wind, droog, weinig regen, veel zon. Temperaturen veelal gelijk. Veel mensen ervaren dat wel als beter inderdaad. Ik ben bijna iedere zomer in Lapland en kan dat beeld bevestigen.
pi_159994212
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Minder wind, droog, weinig regen, veel zon. Temperaturen veelal gelijk. Veel mensen ervaren dat wel als beter inderdaad. Ik ben bijna iedere zomer in Lapland en kan dat beeld bevestigen.
Jouw bron is veel mensen? En dat kan je zelf bevestigen.

Oké, klinkt als een grondige analyse.
pi_159994274
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Laten we het bij de feiten houden. De verdragen schrijven allemaal voor dat een vluchteling in het eerste veilige land van aankomst asiel aanvraagt. Ze komen allemaal door een handvol veilige landen heen. Zelfs als je Turkije niet veilig vindt, dan komen ze nog door vele andere veilige landen.
Nee dat is jouw weergave van wat de verdragen voorschrijven, als je feiten wil moet je even de verdragen citeren waaruit dat blijkt, je mag ook de verdragnaam geven en het betreffende artikelnummer, ik weet er genoeg van om dan zelf de tekst te kunnen nalezen.
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:47:29 #165
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159994295
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jouw bron is veel mensen? En dat kan je zelf bevestigen.

Oké, klinkt als een grondige analyse.
Nee. Veel mensen ervaren een klimaat met veelal gelijke temperaturen als in Nederland maar met een drogere lucht, minder neerslag en meer zonneschijn als beter.

Wel goed lezen he?
pi_159994321
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee. Veel mensen ervaren een klimaat met veelal gelijke temperaturen als in Nederland maar met een drogere lucht, minder neerslag en meer zonneschijn als beter.

Wel goed lezen he?
Ik ben niet onder de indruk van je discussietechnieken.

Veel mensen ervaren Scandinavië als koud.
pi_159994342
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat is jouw weergave van wat de verdragen voorschrijven, als je feiten wil moet je even de verdragen citeren waaruit dat blijkt, je mag ook de verdragnaam geven en het betreffende artikelnummer, ik weet er genoeg van om dan zelf de tekst te kunnen nalezen.
Ik ga niet voor jou door de verdragen spitten. Als je ze zo goed kent, post dan maar eens de artikelen waaruit blijkt dat iedereen die zich "vluchteling" noemt elk land mag binnenwandelen en asiel mag opeisen.

In Nederland is asiel permanent verblijf inclusief paspoort op korte termijn.
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:52:39 #168
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159994416
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het zijn geen discussietechnieken. Het zijn feiten dat grote delen van Scandinatië (eigenlijk alles ten oosten van het Scandinavisch massief) in de zomer een prettiger klimaat hebben dan Nederland. Mocht je zo graag bronnen hebben dan kan je gewoon eventjes op internet zoeken hoor. Het is namelijk geen publiek geheim maar een gebrek aan kennis van jou en blijkbaar veel mensen volgens jou.

V
pi_159994418
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit is wel erg indrukwekkend. ik ervaar de zomers in Nederland als kut. Vaak nat, en als het heet wordt, is het niet te harden. Wat nu?
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:56:47 #170
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159994505
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dit is wel erg indrukwekkend. ik ervaar de zomers in Nederland als kut. Vaak nat, en als het heet wordt, is het niet te harden. Wat nu?
quote:
Een van de grootste misverstanden over Zweden betreft altijd het weer. Maar Zweden heeft een gematigd landklimaat. Värmland ligt daarbij ook nog eens in de luwte van de Noorse bergen. Hierdoor is bijvoorbeeld de gemiddelde temperatuur in de zomer zelfs 3 graden hoger dan in Nederland, is er bijna tweemaal zoveel zonneschijn en zijn er bijna tweemaal minder regendagen. In de zomer is het dan ook heel prettig vertoeven in Värmland. De gemiddelde dag temperatuur is dan zo’n 20-25 ºC.
Robotje heeft een hekel aan zonneschijn en een gebrek aan regen :)
pi_159994510
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik ga niet voor jou door de verdragen spitten. Als je ze zo goed kent, post dan maar eens de artikelen waaruit blijkt dat iedereen die zich "vluchteling" noemt elk land mag binnenwandelen en asiel mag opeisen.
Dat heb ik niet beweerd er zijn landen die de verdragen niet hebben getekend of bijv. als Turkije bij het protocol van 1967 een voorbehoud heeft geplaatst ten aanzien van de regio uitbreiding van het verdrag.

Verder is het wel duidelijk dat je het niet kunt onderbouwen en ook niet wilt onderbouwen dat maakt discussie met jou zo onzinnig. Je wilt niet eens weten wat er echt staat ik heb het je immers al vaker uitgelegd. Van vluchtelingenverdrag en definitie van het begrip vluchteling tot de juiste uitleg en uitwerking van Dublin tot de uitleg van het veilige derde land. Je blijft volharden in jouw eigen realiteit Zelfs de citaten van de vreemdelingencirculaire en de link er naar toe heb ik al eerder gegeven.
http://cmr.jur.ru.nl/CMR/VC/VC00/DeelC/C4/3/8/1/
quote:
Vc 2013 Deel C - 2/ 6.2.4 Veilig land van herkomst en veilig derde land

De IND wijst een aanvraag om een verblijfsvergunning asiel voor bepaalde tijd niet af op grond van artikel 31, tweede lid, aanhef en onder g, Vw respectievelijk artikel 31, tweede lid, aanhef en onder h, Vw als de vreemdeling afkomstig is uit of heeft verbleven in een land dat weliswaar partij is bij het Vluchtelingenverdrag en één van de verdragen genoemd in artikel 30, onder d, Vw, maar waarvan uit feiten van algemene bekendheid is gebleken dat dit land de verdragsverplichtingen niet nakomt.

Bij de beantwoording van de vraag of het land van herkomst van de vreemdeling of het derde land waar de vreemdeling heeft verbleven ten aanzien van de vreemdeling zijn verdragsverplichting niet nakomt, geldt een tussen de IND en de vreemdeling een gedeelde bewijslast:
de vreemdeling moet onderbouwen dat het land van herkomst van de vreemdeling of het derde land waar hij heeft verbleven de verdragsverplichtingen ten aanzien van hem niet nakomt;

de IND onderzoekt of het land van herkomst van de vreemdeling of het derde land waar de vreemdeling heeft verbleven in de praktijk de verdragsverplichtingen nakomt.

De IND neemt in ieder geval in de volgende situaties aan dat een land van herkomst of een derde land zijn verdragsverplichtingen niet nakomt:
landen waarop artikel 29, eerste lid, aanhef en onder d, Vw (categoriale bescherming) van toepassing is;

landen waarop een besluitmoratorium als bedoeld in artikel 43 Vw van toepassing is;

landen waarvan uit ambtsberichten blijkt dat zij elementaire mensenrechten schenden.

Doorreis en verblijf

De IND wijst de aanvraag om een verblijfsvergunning asiel voor bepaalde tijd alleen af op grond van artikel 31, tweede lid, onder h, Vw als de vreemdeling heeft verbleven in een veilig derde land. Deze regel is niet van toepassing als de vreemdeling het veilige derde land is doorgereisd zonder daar te verblijven. Er is sprake van verblijf van de vreemdeling in een veilig derde land als uit objectieve feiten of omstandigheden is gebleken dat de vreemdeling in het land van herkomst niet de intentie had om naar Nederland te reizen. De IND neemt in ieder geval aan dat een vreemdeling geen intentie had om naar Nederland te reizen, als de vreemdeling gedurende twee weken of langer in een veilig derde land heeft verbleven. Deze regel gaat niet op als uit objectieve feiten of omstandigheden (bijvoorbeeld uit documenten) blijkt dat de vreemdeling in het land van herkomst wel de intentie had om naar Nederland te reizen.
Het moge duidelijk zijn dat door een veilig derde land reizen geen reden is om asiel te weigeren en al helemaal niets verandert aan de status van vluchteling.
pi_159994529
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Het zijn geen discussietechnieken. Het zijn feiten dat grote delen van Scandinatië (eigenlijk alles ten oosten van het Scandinavisch massief) in de zomer een prettiger klimaat hebben dan Nederland. Mocht je zo graag bronnen hebben dan kan je gewoon eventjes op internet zoeken hoor. Het is namelijk geen publiek geheim maar een gebrek aan kennis van jou en blijkbaar veel mensen volgens jou.

V
Jij verpakt je eigen mening, zomers in Scandinavië zijn beter dan die in Nederland, als feit.

En argumenteert het vervolgens met 'veel mensen zijn het met mij eens'.

En dat is hoe jij continu discussieert. Ik zeg dat niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Jij zegt dat het hier heel veilig is en dat de criminaliteit daalt. Dat neemt dus niets weg van mijn uitspraak, los van de vraag of de criminaliteit daadwerkelijk daalt.

Voor de rest ben je er ook niet vies van om menig user een verwrongen mening in de mond te leggen.

Ik vind jouw manier van discussiëren uitermate zwak.
pi_159994566
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:56 schreef Dven het volgende:

[..]

[..]

Robotje heeft een hekel aan zonneschijn en een gebrek aan regen :)
Het is natuurlijk persoonlijk, maar gedurende de zomer, als ons aller Willemijn het weer presenteert vind ik de temperaturen op de Europese kaart er in Scnadinavië er aanlokkelijker uitzien dan de temperaturen hier.
pi_159994613
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat heb ik niet beweerd er zijn landen die de verdragen niet hebben getekend of bijv. als Turkije bij het protocol van 1967 een voorbehoud heeft geplaatst ten aanzien van de regio uitbreiding van het verdrag.

Verder is het wel duidelijk dat je het niet kunt onderbouwen en ook niet wilt onderbouwen dat maakt discussie met jou zo onzinnig. Je wilt niet eens weten wat er echt staat ik heb het je immers al vaker uitgelegd. Van vluchtelingenverdrag en definitie van het begrip vluchteling tot de juiste uitleg en uitwerking van Dublin tot de uitleg van het veilige derde land. Je blijft volharden in jouw eigen realiteit Zelfs de citaten van de vreemdelingencirculaire en de link er naar toe heb ik al eerder gegeven.
http://cmr.jur.ru.nl/CMR/VC/VC00/DeelC/C4/3/8/1/

[..]

Het moge duidelijk zijn dat door een veilig derde land reizen geen reden is om asiel te weigeren en al helemaal niets verandert aan de status van vluchteling.
Je quote het beleid van de IND, maar de Dublinverordening schrijft voor dat de aanvrager de aanvraag moet doen in het eerste objectief veilige land. Tussen Nederland en Turkije ligt het vol met veilige landen.

Waarom de IND mensen niet terugstuurt die alleen doorreizen, zoals in jouw quote staat, begrijp ik niet. Dat geeft aan dat de IND te soft is.

Mochten de verdragen het niet mogelijk maken om mensen terug te sturen, dan dienen deze verdragen te worden opgeschort totdat er duidelijk in staat dat mensen naar het eerste veilige land moeten. Het is te gek voor woorden dat iedereen die zich "vluchteling" noemt oneindig veel rechten heeft.

Criteria Dublin-verordening:
quote:
- Een lidstaat is verantwoordelijk als deze de asielzoeker een verblijfstitel of visum heeft verschaft (zie Visum).
- De lidstaat waar de asielzoeker illegaal is binnengereisd, is verantwoordelijk voor diens asielverzoek. Deze verantwoordelijkheid eindigt 12 maanden na de illegale binnenkomst en geldt niet, wanneer de asielzoeker vóór het indienen van het asielverzoek minstens 5 maanden illegaal in een andere lidstaat heeft verbleven.
- De lidstaat is verantwoordelijk, indien de asielzoeker hier verblijft en hij voor deze lidstaat niet visumplichtig is. Een lidstaat is tevens verantwoordelijk, indien de asielzoeker op weg naar een land buiten de EU het asielverzoek indient in de internationale transitzone van zijn luchthaven.
- Indien bovengenoemde criteria niet opgaan, is die lidstaat verantwoordelijk waar een asielzoeker als eerste zijn asielverzoek heeft ingediend.
(https://nl.wikipedia.org/wiki/Dublinverordening)

Conclusie: De IND handelt niet juist door asielzoekers die vanuit Duitsland of België binnenreizen toch te accepteren.
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:01:20 #175
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159994614
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:57 schreef luxerobots het volgende:

[quote]

Jij verpakt je eigen mening, zomers in Scandinavië zijn beter dan die in Nederland, als feit.

Niet mijn mening, de mening van zo ongeveer de gehele wereld. Behalve van de mensen die dus van regen en weinig zon houden. Daar hoef je niet zo moeilijk over te doen hoor.

quote:
En argumenteert het vervolgens met 'veel mensen zijn het met mij eens'.
Nee, je haalt zaken door elkaar. Ik geef aan dat veel mensen gelijke of hogere temperaturen, veel zon en weinig reden als 'beter' ervaren.

quote:
En dat is hoe jij continu discussieert. Ik zeg dat niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Jij zegt dat het hier heel veilig is en dat de criminaliteit daalt. Dat neemt dus niets weg van mijn uitspraak, los van de vraag of de criminaliteit daadwerkelijk daalt.

Dat neemt inderdaad niets weg van jouw uitspraak. Ik wilde enkel de zinloosheid van jouw uitspraak benadrukken.

quote:
Voor de rest ben je er ook niet vies van om menig user een verwrongen mening in de mond te leggen.
Dit door jou getypt zien worden. Wow _O-

quote:
Ik vind jouw manier van discussiëren uitermate zwak.
Laat ik het er maar op houden dat ik daar geen seconde wakker van zal liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')