En waarom telt het kleine Nederland dan wel mee?quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:35 schreef Childofthe90s het volgende:
Zeggen dat Nederland niet het dichtstbevolkte land van Europa is vanwege "landen" als Monaco en Vaticaanstad
Dat zijn landen die nog niet eens boven de 2 vierkante kilometer uitkomen.
Dat is op zich al een reden om elke asielzoeker bij de grens terug te sturen op grond van de Dublin-verordening. Duitsland en België hebben veel meer ruimte. Willen Duitsland en België dat niet? Dan moeten zij ook grenscontroles invoeren, want ook in deze landen komen de illegalen binnen vanuit een buurland dat onder de Dublin-verordening valt.quote:
Dat is inderdaad wel behoorlijk lang ja..quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Prima uiteraard. Mits het een vrij rappe procedure is.
Maar dan lees ik dit
[..]
En dat kan natuurlijk niet.
Als dat van te voren bekend is, zie ik het probleem eigenlijk niet zo.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:38 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel behoorlijk lang ja..
Dat is inderdaad ook wel te regelen, gewoon een Nokia 3310 met dezelfde simkaart zodat ze alsnog in contact kunnen blijven met hun dierbaren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Als dat van te voren bekend is, zie ik het probleem eigenlijk niet zo.
Precies! Hoe zit dat trouwens met privacy? Mogen ze ook al je foto's enzo bekijken?quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:50 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook wel te regelen, gewoon een Nokia 3310 met dezelfde simkaart zodat ze alsnog in contact kunnen blijven met hun dierbaren.
Dat zou ik niet wetenquote:Op woensdag 17 februari 2016 10:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Precies! Hoe zit dat trouwens met privacy? Mogen ze ook al je foto's enzo bekijken?
Rechten zijn niet universeel uiteraard.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:04 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Dat zou ik niet wetenAls ik tussen de regels doorlees dan lijkt het er wel op dat ze alle vrijheid daarmee hebben.
Oh ja. Op de ranglijst van landen met meer dan 15.000.000 inwonersquote:Op woensdag 17 februari 2016 11:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je hebt nog geen leugen kunnen noemen.
Ook nu weer. Nederland staat wel degelijk op de vierde plaats: http://mens-en-samenlevin(...)nden-ter-wereld.html
Uiteraard moet je ook hier kijken naar normale landen, niet naar dwergstaatjes van een paar vierkante kilometer.
Je moet kappen met je getroll en nu weer op de inhoud.
Het gaat om het feit dat Nederland zeer overbevolkt is en dus geen asielzoeker moet accepteren.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Oh ja. Op de ranglijst van landen met meer dan 15.000.000 inwonersLekker nep weer. Wil je anders nog meer criteria toepassen? Zo kom je uiteindelijk wel uit op Nederland op de eerste plek
Zullen we anders 17.000.000 als grens meenemen? Of landen groter dan 50.000 km2? Want op wereldschaal is alles kleiner dan dat maar een dwergstaatje.
Ongelofeloos dit, hoe erg iemand zich in alle bochten probeert te wringen
Je kiest een vrij willekeurig cijfer uit en gaat vervolgens landen uitsluiten omdat die blijkbaar niet in jouw plaatje passen. De bevolkingsdichtheid van Nederland zegt ook bijzonder weinig we hebben vrij veel bewoonbare gebieden en de bevolkingsdichtheid verschilt behoorlijk in Nederland.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je hebt nog geen leugen kunnen noemen.
Ook nu weer. Nederland staat wel degelijk op de vierde plaats: http://mens-en-samenlevin(...)nden-ter-wereld.html
Uiteraard moet je ook hier kijken naar normale landen, niet naar dwergstaatjes van een paar vierkante kilometer.
Je moet kappen met je getroll en nu weer op de inhoud.
Maar Dven vind bevolkingsdichtheid geen geldig selectiecriterium, So the point is moot.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat Nederland zeer overbevolkt is en dus geen asielzoeker moet accepteren.
Om het concreet te maken noem ik een rangorde en natuurlijk tel ik daarin dwergstaten niet mee.
Precies. Om het in jouw straatje gewringd te krijgen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat Nederland zeer overbevolkt is en dus geen asielzoeker moet accepteren.
Om het concreet te maken noem ik een rangorde en natuurlijk tel ik daarin dwergstaten niet mee.
Wanneer je bevolkingsdichtheid is criteria neemt, dan is Noordoost-Nederland opeens erg geschikt om asielzoekers te plaatsen. Goede infrastructuur, veel krimpregio's en zeeën van ruimte!quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar Dven vind bevolkingsdichtheid geen geldig selectiecriterium, So the point is moot.
Niets mis met deuren dicht en een degelijke selectie maken. Maar dit is dikwijls ook de discussie niet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:23 schreef DustPuppy het volgende:
Uiteindelijk is deze hele discussie zinloos want het lijkt er op dit moment sterk op dat de boel sowieso op slot gaat. Dan zal het eerder gaan over hoe Europa dit voor elkaar wil gaan krijgen dan over een herverdeling.
Wat een onzin. Ruimte wordt niet bepaald door absolute aantallen, maar door bevolkingsdichtheid.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kiest een vrij willekeurig cijfer uit en gaat vervolgens landen uitsluiten omdat die blijkbaar niet in jouw plaatje passen. De bevolkingsdichtheid van Nederland zegt ook bijzonder weinig we hebben vrij veel bewoonbare gebieden en de bevolkingsdichtheid verschilt behoorlijk in Nederland.
http://www.zorgatlas.nl/b(...)chtheid-per-gemeente
Zelfs qua steden kunnen er nog veel meer mensen wonen, we hebben vrij veel ruimte in onze steden:
https://nl.wikipedia.org/(...)van_de_Europese_Unie
Krimpregio's zijn een sprookje. De bevolking blijft groeien zolang de grenzen open blijven. Juist de relatief dunbevolkte provincies (ook deze zijn overbevolkt!) hebben nog relatief weinig islam en multikul. Laat het niet nog erger worden.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Precies. Om het in jouw straatje gewringd te krijgen.
Genoeg plek joh, daar in die krimpregio's in het noordoosten.
[ afbeelding ]
Anders verminderen we bij alle landen het landoppervlakte wat niet voor bebouwing geschikt is. Bergen, moerassen en op andere wijze niet geschikte grond.
Dan is Nederland opeens weer niet zo dichtbevolkt.
wringwringwringwring
Juist wel. Iedereen mag binnen komen en ook nog voor altijd blijven. Jesse Klaver wil dat iedereen welkom is, en Samsom wil ze met vliegtuigen komen halen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Niets mis met deuren dicht en een degelijke selectie maken. Maar dit is dikwijls ook de discussie niet.
Daarom geeft ik toch aan dat er veel steden zijn in Europa met een veel hogere bevolkingsdichtheid en bewoonbare gebieden in Nederland met een veel lagere bevolkingsdichtheid. Jouw cijfer van de gemiddelde bevolkingsdichtheid in heel Nederland is gewoon onvoldoende om een conclusie te kunnen trekken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ruimte wordt niet bepaald door absolute aantallen, maar door bevolkingsdichtheid.
Zelfs als je de provincie neemt met de kleinste bevolkingsdichtheid dan zijn de meeste landen in Europa nog dunner bevolkt dan die provincie. Nederland is overbevolkt, daar kunnen geen mensen bij, we moeten juist met minder mensen leven.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daarom geeft ik toch aan dat er veel steden zijn in Europa met een veel hogere bevolkingsdichtheid en bewoonbare gebieden in Nederland met een veel lagere bevolkingsdichtheid. Jouw cijfer van de gemiddelde bevolkingsdichtheid in heel Nederland is gewoon onvoldoende om een conclusie te kunnen trekken.
Behalve als het land kleiner is dan Nederland. Dan telt het niet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ruimte wordt niet bepaald door absolute aantallen, maar door bevolkingsdichtheid.
Lees mijn posts nog maar eens in plaats van maar door te trollen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Behalve als het land kleiner is dan Nederland. Dan telt het niet.
Ik lees je posts goed hoor. Dwergstaten en lander met minder dan 15.000.000 tellen niet mee.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Lees mijn posts nog maar eens in plaats van maar door te trollen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |