Dat is een onjuiste conclusie. Op grond van het vluchtelingenverdrag en enkele andere verdragen mogen we asielzoekers verplichten om de aanvraag in het land te doen waar ze eerder binnen kwamen. Nederland ligt duizenden kilometers ver weg dus een asielaanvraag in Nederland is alles behalve voor de hand liggend. Allemaal terug dus.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat ons asielsysteem wel ongeveer hetzelfde blijft, de consensus is hier nu eenmaal dat vluchtelingen recht hebben op opvang en diverse voorzieningen.
Toch heb ik hier weinig vertrouwen in. De PVV wint inderdaad, en ik zal ook zeker stemmen, maar levert het wat op?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij de volgende verkiezingen wint de PVV en verliest het linkse blok, de stemverhoudingen zullen daardoor veranderen.
Ik weet niet eens of de PVV de grootste wordt, ze hebben vaker hoog gestaan in de peilingen, maar in een verkiezingscampagne kan nog veel veranderen. De premier is een aardig constante factor in ons systeem, Kok, Balkenende, Rutte, ze zijn allemaal jaren premier geweest, daarbij is de PVV voor velen toch te extreem.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Toch heb ik hier weinig vertrouwen in. De PVV wint inderdaad, en ik zal ook zeker stemmen, maar levert het wat op?
1. De PVV blijft rond de 40 zetels hangen. Nederland lijkt geen echte verandering aan te durven. De PVV heeft minstens 76 zetels nodig.
2. De PVV heeft onvoldoende strategisch inzicht. Ze hebben niets bereikt toen ze gedoogden. Zelfs GroenLinks bereikt vanuit de oppositie meer met hun linkse gestook. De PVV had bijvoorbeeld in moeten zetten op het stoppen van het uitnodigen van vluchtelingen, haalbaar en concreet.
De verlossing voor Nederland moet uit het oosten komen. Uit Oost-Europa komt het verzet dat er voor zorgt dat de EU implodeert en er vanzelf weer grenzen ontstaan. Als er buiten Nederland grenzen opgetrokken worden, dan komt de invasie ook nier meer naar Nederland.
Ik denk niet dat CDA en VVD het asielbeleid willen veranderen. Ze hebben niets gedaan tegen deze instroom en spreken net zo goed van "vluchtelingen".quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of de PVV de grootste wordt, ze hebben vaker hoog gestaan in de peilingen, maar in een verkiezingscampagne kan nog veel veranderen. De premier is een aardig constante factor in ons systeem, Kok, Balkenende, Rutte, ze zijn allemaal jaren premier geweest, daarbij is de PVV voor velen toch te extreem.
Maar dat de PVV wint en de PvdA een pak slaag krijgt is bijna zeker. Al is de kans groot dat de PvdA wederom met een lijsttrekkerswissel komt, ik ben benieuwd hoeveel mensen daar intrappen.
Dan heb je dus na de verkiezingen, een meerderheid van VVD, PVV, CDA en SGP, die samen maatregelen kunnen nemen om het asielbeleid strenger te maken.
En dat is waar het mis gaat: Grenscontroles in de EU zijn er om het verkeer te regelen, meer niet.quote:Voorheen mocht de Koninklijke Marechaussee maximaal 90 uur per maand op dezelfde weg controleren. Per dag gold een limiet van zes uur. Ook op treinen en vliegtuigen zijn de controles uitgebreid. In januari zijn 32 mensensmokkelaars gepakt. Asielzoekers hebben niets te vrezen: die kunnen asiel aanvragen en krijgen een treinkaartje naar aanmeldcentrum Ter Apel. Het gaat om duizenden per jaar.
Op 2 na dichtstbevolkte land.quote:
Op 2 na dichtstbevolkte land ter wereld?quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Op 2 na dichtstbevolkte land.
Ik vind trouwens een verdeling op basis van bevolkingsdichtheid helemaal zo vreemd niet.
Je hebt gelijk, nummer 27 zijn we. Meen dat toch ergens gehoord te hebben in de media laatst. Andere meetmethode of iets dergelijks. Enfin, is dus incorrect.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:47 schreef Dven het volgende:
Op 2 na dichtstbevolkte land ter wereld?![]()
Europa haal je niet eens man. Gibraltar, Monaco e.d. tellen opeens niet meer mee?
Bevolkingsdichtheid zegt tevens iets over opnamecapaciteit. Lijkt me een redelijke criterium.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:47 schreef Dven het volgende:
En wat is er niet vreemd aan een verdeling op basis van bevolkingsdichtheid?Welke logische reden zit daar achter?
En waarom zouden landen met een hoge bevolkingsdichtheid minder in plaats van meer moeten opvangen terwijl de infrastructuur en dergelijke dikwijls al stukken meer geschikt is voor opvang?
Of is het gewoon een manier om het naar andere landen af te schuiven?!?
Zelfs met het criterium 'Nederlandstalige landen' haalt Nederland het niet eensquote:Op woensdag 17 februari 2016 08:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, nummer 27 zijn we. Meen dat toch ergens gehoord te hebben in de media laatst. Andere meetmethode of iets dergelijks. Enfin, is dus incorrect.
Wat zegt dit dan precies over opnamecapaciteit? Volgens mij namelijk precies helemaal niets.quote:Bevolkingsdichtheid zegt tevens iets over opnamecapaciteit. Lijkt me een redelijke criterium.
Waarom ben je niet een keer kritisch naar al die rechtsextremistische wappies hier? De weinig mensen die er. ook nog eens onderbouwd, tegenin gaan aanvallen is makkelijker, dat snap ik ook wel maar wel wat laf...quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Word je zelf nou nooit moe van al je ad hominems? Inhoudelijk discussiëren is echt niet zo moeilijk hoor.
Amper natuurlijk, het zegt eerder iets over bodemgesteldheid en welvaart.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Bevolkingsdichtheid zegt tevens iets over opnamecapaciteit. Lijkt me een redelijke criterium.
Bodemgesteldheid?quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Amper natuurlijk, het zegt eerder iets over bodemgesteldheid en welvaart.
Ja, een natte delta met vruchtbare grond kan bijvoorbeeld meer monden voeden dan rotsige bergen. Maar wellicht is een term als geografische omstandigheden beter.quote:
Ach zo. Duidelijk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, een natte delta met vruchtbare grond kan bijvoorbeeld meer monden voeden dan rotsige bergen. Maar wellicht is een term als geografische omstandigheden beter.
Omdat ik persoonlijke aanvallen vooral van 1 zijde van het debat zie komen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom ben je niet een keer kritisch naar al die rechtsextremistische wappies hier? De weinig mensen die er. ook nog eens onderbouwd, tegenin gaan aanvallen is makkelijker, dat snap ik ook wel maar wel wat laf...
'Gutmensch', 'linkse landverrader' en 'policor' zijn volgens jou natuurlijk goedbedoelde aanmoedingen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat ik persoonlijke aanvallen vooral van 1 zijde van het debat zie komen.
Nee, dat zijn net zo goed persoonlijke aanvallen. Vandaar ook het woord 'vooral'. En met die termen wordt gelukkig steeds minder gesmeten.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Gutmensch', 'linkse landverrader' en 'policor' zijn volgens jou natuurlijk goedbedoelde aanmoedingen.
Maar dergelijke persoonlijke aanvallen ben je hier gewoon nog niet tegengekomen, bedoel je?quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, dat zijn net zo goed persoonlijke aanvallen.
Hahaquote:Op woensdag 17 februari 2016 09:43 schreef Perrin het volgende:
En met die termen wordt gelukkig steeds minder gesmeten.
Voel je vrij om die te rapporteren als je ze ziet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dergelijke persoonlijke aanvallen ben je hier gewoon nog niet tegengekomen, bedoel je?
En zo hoort het.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hooguit omdat een en ander wordt weggemodereerd.
Welnee.quote:
Prima uiteraard. Mits het een vrij rappe procedure is.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:52 schreef Faz3D het volgende:
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
Misschien al gepost maar dit vind ik wel een goede aanpak, als de waarheid niet tot moeilijk te achterhalen valt dan kan het ook op deze manier. Hulde voor Denemarken, opdat alle rotte appels door de mand vallen.
En dat kan natuurlijk niet.quote:het duurt tot zes maanden voor asielzoekers hun smartphone terugkrijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |