Zonder het agressieven buitenlandbeleid van Amerika was het nu gewoon rustig geweest. Amerika heeft met die hele malle war on terror een dusdanige voedingsbodem voor terrorisme en oorlog neergelegd dat deze gevolgen niet meer dan logisch zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is slechts gedeeltelijk van toepassing, omdat de influx geen 100% oorlogsmigratie is.
De buurlanden zitten zelfs overvol.quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:49 schreef LionPopChoc het volgende:
Nemen Amerika en Rusland en China ook vluchtelingen op? En de buurlanden van Syrië?
Ik geen je geen ongelijk, maar Griekenland, Malta en Italië worden niet pas onlangs met migratiestromen geconfronteerd.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zonder het agressieven buitenlandbeleid van Amerika was het nu gewoon rustig geweest. Amerika heeft met die hele malle war on terror een dusdanige voedingsbodem voor terrorisme en oorlog veroorzaakt dat deze gevolgen niet meer dan logisch zijn.
Zouden wij het pikken als er allerlei Arabische drones en bommen hier chaos en oorlog zouden komen brengen? Leiders af zouden zetten, laten executeren, en landen in chaos achter zouden laten?
Marokko niet zo heel erg vol, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De buurlanden zitten zelfs overvol.
weetje het zou mij niet eens verbazen als nederland dat ook nog gewoon zou pikken. nederland is daar laks genoeg voor.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zonder het agressieven buitenlandbeleid van Amerika was het nu gewoon rustig geweest. Amerika heeft met die hele malle war on terror een dusdanige voedingsbodem voor terrorisme en oorlog neergelegd dat deze gevolgen niet meer dan logisch zijn.
Zouden wij het pikken als er allerlei Arabische drones en bommen hier chaos en oorlog zouden komen brengen? Leiders af zouden zetten, laten executeren, en landen in chaos achter zouden laten?
antartica ook niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Marokko niet zo heel erg vol, bijvoorbeeld.
Marokko zie ik niet direct als buurland van Syrië. Het is hemelsbreed zelfs verder weg dan pakweg Nederland of Zwedenquote:Op donderdag 18 februari 2016 09:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Marokko niet zo heel erg vol, bijvoorbeeld.
Ik vind Marokko toch nog wel de regio. Daarentegen Antarctica.quote:
Als Marokko nog de regio is, dan zijn pakweg Nederland China, India en Nigeria dat ookquote:Op donderdag 18 februari 2016 09:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind Marokko toch nog wel de regio. Daarentegen Antarctica.
Saudi-Arabië niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht moet je een keer een kaart gaan bestuderen. Want dit gaat helemaal nergens meer over.quote:
Bush en zijn regering waren dan ook een staatsmongool eerste klas. Eeuwig zonde dat hij die gesjoemelde verkiezingen toen in 2000 heeft weten te winnen. Hoe zou het eruit hebben gezien als Al Gore toen president was geworden? We zullen het nooit weten maar ik denk dat de kans groot is dat het er positiever had uitgezien.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zonder het agressieven buitenlandbeleid van Amerika was het nu gewoon rustig geweest. Amerika heeft met die hele malle war on terror een dusdanige voedingsbodem voor terrorisme en oorlog neergelegd dat deze gevolgen niet meer dan logisch zijn.
Israël nog niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We zijn gewoon genaaid. Schaamteloos. Onbegrijpelijk dat die lui zich niet in Den Haag hoeven te verantwoorden, dat is niet te verkopen naar de generaties na ons.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bush en zijn regering waren dan ook een staatsmongool eerste klas. Eeuwig zonde dat hij die gesjoemelde verkiezingen toen in 2000 heeft weten te winnen. Hoe zou het eruit hebben gezien als Al Gore toen president was geworden? We zullen het nooit weten maar ik denk dat de kans groot is dat het er positiever had uitgezien.
Bush en z'n lachwekkende zoektocht naar massavernietigingswapens in Irak... Maar goed, onze eigen regeringen hebben ook altijd als lammetjes achter de VS aangelopen, denk aan Balkenende en co.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We zijn gewoon genaaid. Schaamteloos. Onbegrijpelijk dat die lui zich niet in Den Haag hoeven te verantwoorden, dat is niet te verkopen naar de generaties na ons.
ja echt we zijn idd gewoon genaaid. straks zitten we allemaal dik in de problemen vanwege die lui in den haag.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We zijn gewoon genaaid. Schaamteloos. Onbegrijpelijk dat die lui zich niet in Den Haag hoeven te verantwoorden, dat is niet te verkopen naar de generaties na ons.
Opvang in de regio heeft natuurlijk niets te maken met enkel de aangrenzende buurlanden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht moet je een keer een kaart gaan bestuderen. Want dit gaat helemaal nergens meer over.
Het ging toch echt over de buurlanden waar je op reageerde.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Opvang in de regio heeft natuurlijk niets te maken met enkel de aangrenzende buurlanden.
Wat betreft Marokko bedoel ik niet de geografische ligging, maar meer de culturele ligging in het licht van opnamecapaciteit; zeker als het gaat over draagvlak.
Weet je dat dit niet eens een heel dom idee is als tijdelijke "safe haven" komen toeristen ook wel massaal op af denk ik...quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:40 schreef matthias24 het volgende:
meschien dat er nog onbewoonde eilanden zijn waar nog plek is.
eigenlijk vind ik marokko nog niet eens zo'n slecht idee. we kunnen dan ook meteen de sahara erbij doen. volgens mij ligt dat ook dicht bij marokko. in dat gebied moeten we vast wel een paar vluchtelingen kwijt kunnen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Opvang in de regio heeft natuurlijk niets te maken met enkel de aangrenzende buurlanden.
Wat betreft Marokko bedoel ik niet de geografische ligging, maar meer de culturele ligging in het licht van opnamecapaciteit; zeker als het gaat over draagvlak.
Klopt, inderdaad. Alleen deze discussie is al langer gaande, dus de kaders hoeven niet opnieuw worden uitgevonden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het ging toch echt over de buurlanden waar je op reageerde.
NWS / EU wil asielzoekers verdelen #38
Tja, als het specifiek over buurlanden gaat en je begint over een land wat verder weg ligt van Syrië dan Zweden of Nederland, dan sla je de plank toch echt weer mis.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Klopt, inderdaad. Alleen deze discussie is al langer gaande, dus de kaders hoeven niet opnieuw worden uitgevonden.
Marokko is ook redelijk stabiel. Zeker in vergelijking met de rest van Noord-Afrika.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:45 schreef matthias24 het volgende:
[..]
eigenlijk vind ik marokko nog niet eens zo'n slecht idee. we kunnen dan ook meteen de sahara erbij doen. volgens mij ligt dat ook dicht bij marokko. in dat gebied moeten we vast wel een paar vluchtelingen kwijt kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |