abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160011877
quote:
3s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik draaide het om. Jij kan ook met onderbouwing komen waarom een stelling vreemd is.
Dat heb ik gedaan, door o.a. op de gigantische afstand te wijzen en het idee te opperen om verder te kijken dan enkel religie. Daarna kwam hij met weinig meer dan de religie en de taal. Het valt me nog mee dat hij niet aanhaalde dat je in beide landen woestijnen aantreft.
pi_160011882
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus.

In mijn woonplaats worden nog voor de zomer 800 asielzoekers gehuisvest, en desondanks is er van onrust totaal geen sprake. Er is geen verzetsgroep, geen Facebook-pagina waar tegenstanders zich verzamelen. Een groot aantal omwonenden staat weliswaar niet te springen, maar heeft toch besloten eerst de kat uit de boom te kijken.

We hebben vorige week onderzocht of er lokale politici zijn bedreigd, en dat is niet het geval.

En ik vermoed dat het in de meeste plaatsen zo gaat.
Uiteraard gaat het in de meeste plaatsen zo.

Hier heeft de lokale anti-anti-Zwarte Pieten groep zichzelf gerecycled toen er een AZC werd aangekondigd maar ook weinig hoogstaand of doeltreffend allemaal.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2016 10:31:12 ]
pi_160011889
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus.

In mijn woonplaats worden nog voor de zomer 800 asielzoekers gehuisvest, en desondanks is er van onrust totaal geen sprake. Er is geen verzetsgroep, geen Facebook-pagina waar tegenstanders zich verzamelen. Een groot aantal omwonenden staat weliswaar niet te springen, maar heeft toch besloten eerst de kat uit de boom te kijken.

We hebben vorige week onderzocht of er lokale politici zijn bedreigd, en dat is niet het geval.

En ik vermoed dat het in de meeste plaatsen zo gaat.
Je haalt dingen door elkaar. Er is een verschil tussen een AZC in je buurt accepteren en accepteren dat de grenzen nog steeds wagenwijd openstaan.
pi_160011900
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:31 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je haalt dingen door elkaar. Er is een verschil tussen een AZC in je buurt accepteren en accepteren dat de grenzen nog steeds wagenwijd openstaan.
Krijgen we straks weer claims dat mensen hier iedereen naar toe willen halen en meer van dat soort nonsens?
pi_160011935
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook daar is er meer walging ten opzichte van een Pegida dan steun. Het gaat er om dat de focus op extremisten gigantisch is, dat lijkt dan al snel groter dan de werkelijkheid.
Wat bijvoorbeeld de SPD aanhaalde had niets te maken met Pegida, maar over de niet aflatende stroom en het gebrek aan coördinatie.
Bovendien is het helder dat het Syrische conflict mogelijk jaren kan gaan duren en men dus niet over zo'n periode een influx kan dragen zoals het afgelopen jaar
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_160011941
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:31 schreef Confetti het volgende:

[..]

Neuh. Die zaken komen redelijk overeen. Niet geheel toevallig zijn degenen die het hardst protesteren tegen de komst van een azc, vaak ook degenen die het hardste roepen dat de grenzen dicht moeten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:35:47 #207
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_160011959
Zweden is wel degelijk naar de klote, en sowieso in een sterke neerwaartse spiraal. Ik kom al sinds 1989 in Zweden en heb verregaande banden met mensen daar, heb vele vrienden die hun ongenoegen niet kunnen uiten zonder als racist te worden weggezet door hun medelanders. Heb ook enkele jaren voor een Zweeds bedrijf gewerkt en kwam er circa 5x per jaar. De verandering is gruwelijk, met name in de middelgrote dorpen. In Zweden worden de meeste AZC's neergeplempt op het platteland om de gettovorming in de buitenwijken van Malmö/Göteborg/Stockholm tegen te gaan. Middelgrote dorpjes zoals Trollhättan of Nässjö bijvoorbeeld krijgen in ene duizenden asielzoekers in het dorp. De resultaten zijn niet om over naar huis te schrijven, criminaliteit, agressiviteit, lastig vallen van ouderen/meisjes/kinderen. Een enorme druk op het juridische apparaat en het lokale bestel, gemeenschapsgeld dat verkwist wordt om in alles wat geëist wordt te voorzien, en de Zweedse burger vangt bot op kritiek.
pi_160012111
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat bijvoorbeeld de SPD aanhaalde had niets te maken met Pegida, maar over de niet aflatende stroom en het gebrek aan coördinatie.
Bovendien is het helder dat het Syrische conflict mogelijk jaren kan gaan duren en men dus niet over zo'n periode een influx kan dragen zoals het afgelopen jaar
Volgens mij probeert men dan ook volop om het beter te gaan regelen dan de chaos van afgelopen jaar. Allemaal open deuren dit en niet bepaald signalen van een kentering.
pi_160012150
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:35 schreef MartijnUK het volgende:
Zweden is wel degelijk naar de klote, en sowieso in een sterke neerwaartse spiraal. Ik kom al sinds 1989 in Zweden en heb verregaande banden met mensen daar, heb vele vrienden die hun ongenoegen niet kunnen uiten zonder als racist te worden weggezet door hun medelanders. Heb ook enkele jaren voor een Zweeds bedrijf gewerkt en kwam er circa 5x per jaar. De verandering is gruwelijk, met name in de middelgrote dorpen. In Zweden worden de meeste AZC's neergeplempt op het platteland om de gettovorming in de buitenwijken van Malmö/Göteborg/Stockholm tegen te gaan. Middelgrote dorpjes zoals Trollhättan of Nässjö bijvoorbeeld krijgen in ene duizenden asielzoekers in het dorp. De resultaten zijn niet om over naar huis te schrijven, criminaliteit, agressiviteit, lastig vallen van ouderen/meisjes/kinderen. Een enorme druk op het juridische apparaat en het lokale bestel, gemeenschapsgeld dat verkwist wordt om in alles wat geëist wordt te voorzien, en de Zweedse burger vangt bot op kritiek.
Wanhoop bij Zweedse politie: 'Rechtsstaat staat op instorten'
pi_160012197
quote:
Ik zie de gebruikelijke types hier zich alweer verkneukelen om dat bericht maar dat een bestuurder bij de politie om meer middelen vraagt en anders hel en verdoemenis preekt is natuurlijk niets nieuws. Zo zou je zulke berichten ook over het Nederlandse leger kunnen verspreiden waar men in de lobby om meer middelen ook hoog van de toren blaast.
pi_160012228
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]
Had gehoopt dat je serieus zou proberen het te onderbouwen.
Ik denk dat je het gewoon echt niet wil zien. Ook al is het nog zo duidelijk. Maar waarom noemde men de opstand in Tunesië, Egypte, Libië en Syrië dan de Arabische lente als die landen zoveel van elkaar zouden verschillen?
pi_160012252
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:54 schreef Europa100 het volgende:

[..]

Ik denk dat je het gewoon echt niet wil zien. Ook al is het nog zo duidelijk. Maar waarom noemde men de opstand in Tunesië, Egypte, Libië en Syrië dan de Arabische lente als die landen zoveel van elkaar zouden verschillen?
Met deze redenatie lijkt men in Andalusië cultureel meer op de Oeral dan op Tanger. Het verhaal is gewoon niet zo heel erg sterk.
pi_160012281
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:19 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Wie is hij en wat maakt zijn eoord betrouwbaar?
De man in het interview is Tino Sanandaji. Je hoeft hem niet op ze woord te geloven, maar voor mij is hij meer betrouwbaar dan de Zweedse media die ernstige incidenten onder het tapijt veegt om de politieke partij SD(Zweden-democraten) niet in de kaart te spelen(gelijke geven).

Ik heb ook het idee dat de situatie in Zweden zeer verschillend is dan in omringde landen zoals Denemarken, Noorwegen en Finland. Hier fragmenten van een debat tussen een Zweedse en Deense journalist. Uiteraard is één persoon niet representatief voor heel Zweden, maar het bevestigd het beeld wel weer.
Het contrast tussen de Zweed en Deen is zeer groot. Ik kan alleen niet vaststellen of de ondertiteling 100% klopt. Iemand die Zweeds spreekt?
pi_160012291
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 07:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Goed punt, het klinkt allemaal erg stoer maar het probleem concentreert slechts in plaats van dat een oplossing dichterbij komt.
Ja en nee

De migranten uit Turkije komen niet
naar Europa omdat ze in Turkije onveilig zijn.
Ze komen voor banen en toekomst perspectief.

Ik kan me niet voorstellen dat ze een gevaarlijke en dure oversteek maken om uiteindelijk in een Grieks opvangkamp te belanden, uiteindelijk zullen meer migranten in Turkije blijven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_160012352
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met deze redenatie lijkt men in Andalusië cultureel meer op de Oeral dan op Tanger. Het verhaal is gewoon niet zo heel erg sterk.
Mijn stelling was juist het volgende:

Cultureel gezien lijkt Marokko veel meer op Syrië dan bijvoorbeeld een Duitsland.
pi_160012369
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je maar roeptoetert dat Zweden verloren is aan de moslims, dan ben je hier een held. Dat snap je toch wel :P?
Nee Zweden is niet verloren aan de moslims. Maar er zijn wel degelijk problemen waar men liever over zwijgt. Denk aan integratie, (massa)immigratie, criminaliteit, "ghetto's", etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door krokodil76 op 18-02-2016 11:11:38 ]
pi_160012527
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Al vele malen, in deze reeks. Een groepje hier is helemaal pro-"vluchteling", iedereen is welkom, maar concreet worden gebeurt niet.
Weer allemaal leugens en weer ontbreekt elke onderbouwing. Het is triest dat men maar blijft toestaan dat je hier blijft liegen over andere mensen en over feiten en wetten. Anderen moeten jouw teksten inhoudelijk te weerleggen en vervolgens doe jij niets anders dan nieuwe beschuldigingen uiten, zonder onderbouwing, nieuwe beweringen doen zonder onderbouwing en telkens zijn ze niet waar.
Hier schrijf je:
quote:
Het zijn niet eens vluchtelingen, want vluchtelingen blijven gewoon in Turkije en zijn dankbaar voor de geboden veiligheid.
NWS / EU wil asielzoekers verdelen #37
Je noemt het feiten:

Je beweert:
quote:
De enigen die wij volgens de verdragen veiligheid moeten bieden zijn mensen uit onze regio maar dat is al 70 jaar lang niet meer nodig geweest.
Je weigert de onderbouwing te geven en laat het aan mij over jouw bewering te weerleggen:
quote:
Ik ga niet voor jou door de verdragen spitten. Als je ze zo goed kent, post dan maar eens de artikelen waaruit blijkt dat iedereen die zich "vluchteling" noemt elk land mag binnenwandelen en asiel mag opeisen.

Dan geef ik je de onderbouwing:
Vreemdelingencirculaire:

Je verwijst naar Dublin met een onzinnige bewering:
quote:
maar de Dublinverordening schrijft voor dat de aanvrager de aanvraag moet doen in het eerste objectief veilige land. Tussen Nederland en Turkije ligt het vol met veilige landen.
Dat weerleg ik met de test van Dublin en de procedure bij IND:

Uiteindelijk geef je een beetje verborgen toe dat het allemaal geen feiten zijn maar slechts jouw mening naar de toekomst:
quote:
Nederland kan op elke willekeurige grond af te zien van Dublin, maar moet daar m.i. mee stoppen

Ook fraai daarbij is de beschuldiging dat ik het niet snap, terwijl je zelf het duidelijk had over de verdragen, je wou er niet doorheen spitten immers.

En nadat ik dus alle onderbouwing heb gegeven en de conclusie is dat al jouw beweringen onzin waren kom je vervolgens gewoon in het volgende deel weer met de tekst:
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Vluchtelingen zijn iets wat in de regio van een conflict speelt, niet hier in Noord-West Europa waar het al 70 jaar heel rustig is.
en
NWS / EU wil asielzoekers verdelen #38

Het hele verhaal kan weer van voren af aan beginnen of ik moet het opgeven en je je gang maar laten gaan.

Hoeveel mensen ook hun best doen om onderbouwd jouw onzin te weerleggen het maakt helemaal niets uit even later beweer je gewoon weer dezelfde leugens. Het is een eindeloos verhaal waarbij jij beweert en beschuldigt zonder onderbouwing en dan mogen anderen het weerleggen waarna je gewoon blijft liegen en beschuldigen. Het is het gedrag van een trol en nee dat is geen persoonlijke aanval het is een reactie op door jouw geschreven reacties.
pi_160012828
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Misschien moet jij dan maar met een sterk verhaal komen en vertellen waarom een Duitsland cultureel gezien meer op Syrië lijkt dan Marokko.
pi_160012872
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:11 schreef Wespensteek het volgende:

Dan geef ik je de onderbouwing:
Vreemdelingencirculaire:
Een circulaire over een Nederlandse wet is een verdrag?
  donderdag 18 februari 2016 @ 11:26:44 #220
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_160012916
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:58 schreef krokodil76 het volgende:
kan alleen niet vaststellen of de ondertiteling 100% klopt. Iemand die Zweeds spreekt?
Ja ik versta zowel het Zweeds als het Deens in dit filmpje, de ondertiteling is 100% accuraat.
pi_160012937
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh. Die zaken komen redelijk overeen. Niet geheel toevallig zijn degenen die het hardst protesteren tegen de komst van een azc, vaak ook degenen die het hardste roepen dat de grenzen dicht moeten.
Net zo logisch als degene die roepen dat ze in dienst van de buitenlander willen staan vinden dat de grenzen wagenwijd open moeten blijven.
pi_160012983
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:58 schreef krokodil76 het volgende:

[..]

De man in het interview is Tino Sanandaji. Je hoeft hem niet op ze woord te geloven, maar voor mij is hij meer betrouwbaar dan de Zweedse media die ernstige incidenten onder het tapijt veegt om de politieke partij SD(Zweden-democraten) niet in de kaart te spelen(gelijke geven).

Ik heb ook het idee dat de situatie in Zweden zeer verschillend is dan in omringde landen zoals Denemarken, Noorwegen en Finland. Hier fragmenten van een debat tussen een Zweedse en Deense journalist. Uiteraard is één persoon niet representatief voor heel Zweden, maar het bevestigd het beeld wel weer.
Het contrast tussen de Zweed en Deen is zeer groot. Ik kan alleen niet vaststellen of de ondertiteling 100% klopt. Iemand die Zweeds spreekt?
Zo neem ik het meteen al een stuk serieuzer ofzo :)

Maar wat hier eigenlijk word gezegd is dat de nadruk eigenlijk niet op het wel/niet racist discussie moet liggen maar op het hoe lossen we het probleem op.
In dat geval ben ik het er mee eens, hoe word het land dat in oorlog verkeerd stabiel? En hoe vangen we in de tussentijd de vluchtelingen op zonder dat dit voor problematiek in de dragende landen zorgt. En vooral niet gaan haten op moslims, dat vind ik eerder iets voor domme mensen.
pi_160013031
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:24 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Een circulaire over een Nederlandse wet is een verdrag?
Als je het verhaal leest zul je inderdaad zien dat het grotendeels gaat over de uitwerking van delen van die verdragen. De bewering dat de IND de verdragen niet goed toepast volgde voorspelbaar genoeg ook vandaar het vervolg over Dublin.
pi_160013251
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Net zo logisch als degene die roepen dat ze in dienst van de buitenlander willen staan vinden dat de grenzen wagenwijd open moeten blijven.
Bestaan er mensen 'die in dienst van de buitenlander' willen staan, ja?
pi_160013292
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bestaan er mensen 'die in dienst van de buitenlander' willen staan, ja?
Ja Koos, die bestaan.
pi_160013302
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ja Koos, die bestaan.
Wat moet ik mij daar bij voorstellen, Elzies?
pi_160013533
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

pi_160013652
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mensen die koste wat het kost armzalige buitenlanders naar Nederland willen halen. Hen een uitkering en een onderdak willen bieden op kosten van de hardwerkende Nederlandse belastingbetaler. Zelfs als veel mede-Nederlanders het daar niet mee eens zijn.

Iemand die in dienst wil staan van een buitenlander wil zijn eigen culturele tradities op de schop gooien als de nieuwkomer buitenlander daar aanstoot aan geeft.

Iemand die in dienst wil staan van een buitenlander wil zijn eigen voedingspatroon aanpassen ten gunste van wat de buitenlander vindt wat een goedschapen mens wel en niet mag eten.

Ook wil iemand die ten gunste van een buitenlander wil staan zijn eigen vrouw en dochter oproepen zich iets minder uitdagend te kleden omdat dit ongewenste lustgevoelens bij die buitenlander kan oproepen en de schuldvraag natuurlijk altijd bij de witte autochtoon ligt.

Daarbij wil degene die in dienst wil staan van de buitenlander zijn eigen wetten ondergeschikt maken voor de hogere geloofswetten van diezelfde buitenlander die zegt dat hij meer superieur is dan zijn witte gastheer en daarom boven zijn grondwettelijke rechten en plichten staat.

Ook zal degene die in dienst van de buitenlander wil staan critici en vijanden van de buitenlandse nieuwkomer met vuur en zwaard bestrijden. Op sociale media, op linkse tegendemonstraties en alle andere publieke media. Hij zal de ander afschilderen als onmens, nazi en racist. Alle middelen om zijn trouw aan zijn buitenlandse meester duidelijk te maken. Gaat er al een belletje rinkelen? :)
  donderdag 18 februari 2016 @ 12:03:01 #229
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_160013751
En wat hier van te denken ?

Ik acht het helemaal niet uitgesloten maar vraag me toch wel af hoe de mannelijke migranten reageren op dit soort voorvallen ? Het verbaast me dat die dit ongestraft laten. Voor voordringen in de rij bij het eten gooien ze stoelen in het rond en als hun vrouwen worden lastig gevallen dan reageren ze niet ?
Ik ben benieuwd wat er uit komt als dit eens goed onderzocht wordt.
Wel een treurige zaak dat die vrouwen voor geen enkele man veilig lijken te zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 18 februari 2016 @ 12:04:15 #230
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160013775
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:03 schreef deedeetee het volgende:
En wat hier van te denken ?

Ik acht het helemaal niet uitgesloten maar vraag me toch wel af hoe de mannelijke migranten reageren op dit soort voorvallen ? Het verbaast me dat die dit ongestraft laten. Voor voordringen in de rij bij het eten gooien ze stoelen in het rond en als hun vrouwen worden lastig gevallen dan reageren ze niet ?
Ik ben benieuwd wat er uit komt als dit eens goed onderzocht wordt.
Wel een treurige zaak dat die vrouwen voor geen enkele man veilig lijken te zijn.
Het is knap dat je dit nog zo weet te draaien dat je uiteindelijk het optreden van mannelijke asielzoekers ter discussie stelt. Petje af.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160013777
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:29 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Zo neem ik het meteen al een stuk serieuzer ofzo :)

Maar wat hier eigenlijk word gezegd is dat de nadruk eigenlijk niet op het wel/niet racist discussie moet liggen maar op het hoe lossen we het probleem op.
In dat geval ben ik het er mee eens, hoe word het land dat in oorlog verkeerd stabiel? En hoe vangen we in de tussentijd de vluchtelingen op zonder dat dit voor problematiek in de dragende landen zorgt. En vooral niet gaan haten op moslims, dat vind ik eerder iets voor domme mensen.
Inderdaad, de nadruk moet liggen op het oplossen van het probleem en niet elkaar uitmaken voor gutmensch/moslim knuffelaar of racist/xenophoob. Syrië is momenteel één grote puinhoop van groeperingen die elkaar een kopje kleiner willen maken. En dreigt nog verder te escaleren(Turkije die Koerden bestookt). Die situatie zie ik niet zo snel stabiel worden. Wat we nu kunnen doen is zorgen voor fatsoenlijke opvang in de regio, zodat kinderen naar school kunnen en mensen een beetje fatsoenlijk kunnen leven.

Daarnaast moeten vluchtelingen bij aankomst in Europa gefilterd worden zodat mensen uit veilige landen(gelukszoekers) niet verder reizen, maar gedeporteerd worden als dat mogelijk is. Zo niet vastzetten zodat ze niet in de illegaliteit verdwijnen. We kunnen niet de hele wereld helpen.

Dat filteren gebeurd overigens nu gelukkig al bij de grens met Macedonië. Daar laten ze alleen nog maar Syriërs, Irakezen en afghanen door. Strafbare feiten die door asielzoekers/vluchtelingen worden gepleegd moeten worden meegenomen bij de asielaanvraag. Bij ernstige misdrijven deporteren en als dat niet mogelijk is vastzetten.

En daarnaast is het goed om kleinschaliger vluchtelingen/asielzoekers op te vangen, dat kost iets meer maar is beter voor de vluchtelingen/asielzoeker zelf en vergroot het draagvlak. Ik zelf had natuurlijk ook liever Japanners dan moslims gehad, maar we hebben hier in eerste instantie te maken met mensen.
  donderdag 18 februari 2016 @ 12:05:50 #232
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_160013823
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is knap dat je dit nog zo weet te draaien dat je uiteindelijk het optreden van mannelijke asielzoekers ter discussie stelt. Petje af.
Dat deed ik dus niet, jij trekt de verkeerde conclusie. Ik trek het verhaal in twijfel want ik weiger te geloven dat je ongestraft als niet moslim met je poten aan een moslima kunt zitten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_160014399
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:04 schreef krokodil76 het volgende:

[..]

Inderdaad, de nadruk moet liggen op het oplossen van het probleem en niet elkaar uitmaken voor gutmensch/moslim knuffelaar of racist/xenophoob. Syrië is momenteel één grote puinhoop van groeperingen die elkaar een kopje kleiner willen maken. En dreigt nog verder te escaleren(Turkije die Koerden bestookt). Die situatie zie ik niet zo snel stabiel worden. Wat we nu kunnen doen is zorgen voor fatsoenlijke opvang in de regio, zodat kinderen naar school kunnen en mensen een beetje fatsoenlijk kunnen leven.

Daarnaast moeten vluchtelingen bij aankomst in Europa gefilterd worden zodat mensen uit veilige landen(gelukszoekers) niet verder reizen, maar gedeporteerd worden als dat mogelijk is. Zo niet vastzetten zodat ze niet in de illegaliteit verdwijnen. We kunnen niet de hele wereld helpen.

Dat filteren gebeurd overigens nu gelukkig al bij de grens met Macedonië. Daar laten ze alleen nog maar Syriërs, Irakezen en afghanen door. Strafbare feiten die door asielzoekers/vluchtelingen worden gepleegd moeten worden meegenomen bij de asielaanvraag. Bij ernstige misdrijven deporteren en als dat niet mogelijk is vastzetten.

En daarnaast is het goed om kleinschaliger vluchtelingen/asielzoekers op te vangen, dat kost iets meer maar is beter voor de vluchtelingen/asielzoeker zelf en vergroot het draagvlak. Ik zelf had natuurlijk ook liever Japanners dan moslims gehad, maar we hebben hier in eerste instantie te maken met mensen.
Helemaal mee eens maar toch vind ik dat ook de "gelukzoekers" hulp verdienen, als is het met educatie bijv.
(Ik dacht namelijk altijd als t hier zo word pak ik ook mijn spullen, toen las ik ergens in dit topic iets in de trant van blijven en helpen je land op te bouwen. Wat een heel nobel iets is maar dan moet je weten hoe, dus educatie)
En ik ben ook van mening dat de rest van de wereld ook vluchtelingen op moet vangen, die dialoog moet ook uitvergroot worden.
pi_160014643
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:30 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Helemaal mee eens maar toch vind ik dat ook de "gelukzoekers" hulp verdienen, als is het met educatie bijv.
(Ik dacht namelijk altijd als t hier zo word pak ik ook mijn spullen, toen las ik ergens in dit topic iets in de trant van blijven en helpen je land op te bouwen. Wat een heel nobel iets is maar dan moet je weten hoe, dus educatie)
En ik ben ook van mening dat de rest van de wereld ook vluchtelingen op moet vangen, die dialoog moet ook uitvergroot worden.
Wat betreft de asielzoekers uit veilige landen verschillen wij dan van mening. Uiteraard moeten we hulp aanbieding, maar wel in land van herkomst. Er leven honderden miljoenen misschien wel miljarden mensen in armoede. Je lost het probleem niet op door mensen hier toe te laten, maar door het daar op te lossen. Je moet het probleem bij de bron aanpakken om echt verschil te maken.

Ik ben het met je eens dat andere landen meer kunnen doen. De regio is groter dan Turkije, Libanon en Jordanië. De golfstaten kunnen veel meer doen dan wat ze momenteel doen. En daarnaast hebben ze dezelfde taal en overwegend het zelfde geloof.
pi_160014702
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Mensen die koste wat het kost armzalige buitenlanders naar Nederland willen halen. Hen een uitkering en een onderdak willen bieden op kosten van de hardwerkende Nederlandse belastingbetaler. Zelfs als veel mede-Nederlanders het daar niet mee eens zijn.

Iemand die in dienst wil staan van een buitenlander wil zijn eigen culturele tradities op de schop gooien als de nieuwkomer buitenlander daar aanstoot aan geeft.

Iemand die in dienst wil staan van een buitenlander wil zijn eigen voedingspatroon aanpassen ten gunste van wat de buitenlander vindt wat een goedschapen mens wel en niet mag eten.

Ook wil iemand die ten gunste van een buitenlander wil staan zijn eigen vrouw en dochter oproepen zich iets minder uitdagend te kleden omdat dit ongewenste lustgevoelens bij die buitenlander kan oproepen en de schuldvraag natuurlijk altijd bij de witte autochtoon ligt.

Daarbij wil degene die in dienst wil staan van de buitenlander zijn eigen wetten ondergeschikt maken voor de hogere geloofswetten van diezelfde buitenlander die zegt dat hij meer superieur is dan zijn witte gastheer en daarom boven zijn grondwettelijke rechten en plichten staat.

Ook zal degene die in dienst van de buitenlander wil staan critici en vijanden van de buitenlandse nieuwkomer met vuur en zwaard bestrijden. Op sociale media, op linkse tegendemonstraties en alle andere publieke media. Hij zal de ander afschilderen als onmens, nazi en racist. Alle middelen om zijn trouw aan zijn buitenlandse meester duidelijk te maken. Gaat er al een belletje rinkelen? :)
Geweldig. Deze post is gewoon een grote stropop-redenering.

Ik snap nu waarom je altijd zo zuur bent.
pi_160014834
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:42 schreef krokodil76 het volgende:

[..]

Wat betreft de asielzoekers uit veilige landen verschillen wij dan van mening. Uiteraard moeten we hulp aanbieding, maar wel in land van herkomst. Er leven honderden miljoenen misschien wel miljarden mensen in armoede. Je lost het probleem niet op door mensen hier toe te laten, maar door het daar op te lossen. Je moet het probleem bij de bron aanpakken om echt verschil te maken.

Ik ben het met je eens dat andere landen meer kunnen doen. De regio is groter dan Turkije, Libanon en Jordanië. De golfstaten kunnen veel meer doen dan wat ze momenteel doen. En daarnaast hebben ze dezelfde taal en overwegend het zelfde geloof.
Helemaal mee eens.
pi_160015109
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:02 schreef Europa100 het volgende:

[..]

Mijn stelling was juist het volgende:

Cultureel gezien lijkt Marokko veel meer op Syrië dan bijvoorbeeld een Duitsland.
Met deze redenatie lijkt men in Andalusië cultureel meer op de Oeral dan op Tanger.
pi_160015173
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:22 schreef Europa100 het volgende:

[..]

Misschien moet jij dan maar met een sterk verhaal komen en vertellen waarom een Duitsland cultureel gezien meer op Syrië lijkt dan Marokko.
Volgens mij heb ik dat nooit beweerd. Dit zie je hier wel vaker bij de PVV'ertjes en dergelijke. Dat je het met een bepaalde mallotige stelling niet eens bent, wil niet zeggen dat je het tegenovergestelde mallotige idee wel steunt...

Zo krijg ik hier ook regelmatig naar mijn hoofd geslingerd dat ik omdat ik niet geloof in een nieuw IJzeren gordijn dus maar voor volledig vrije migratie naar Europa ben.... het is gewoon geen erg sterk type argument...
pi_160015194
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wie vinden dan precies dat de grenzen "wagenwijd open moeten blijven"?
pi_160017367
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie vinden dan precies dat de grenzen "wagenwijd open moeten blijven"?
Het linkse Gutvolk! ~O>
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_160018310
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij probeert men dan ook volop om het beter te gaan regelen dan de chaos van afgelopen jaar. Allemaal open deuren dit en niet bepaald signalen van een kentering.
Wat precies probeert men te regelen?

De kentering ligt besloten in het feit dat de publieke opinie aan het veranderen is.
Ik heb het dus niet alleen over Nederland en/of Pegida, als je hierover wil gaan omhakken.
Het gaat over de opinie in de diverse Europese landen, de politieke besluiten en de unilaterale maatregelen die worden genomen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_160018644
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat precies probeert men te regelen?

De kentering ligt besloten in het feit dat de publieke opinie aan het veranderen is.
Ik heb het dus niet alleen over Nederland en/of Pegida, als je hierover wil gaan omhakken.
Het gaat over de opinie in de diverse Europese landen, de politieke besluiten en de unilaterale maatregelen die worden genomen.
Denk dat er eerder sprake is van een verdeeldheid ipv kentering, ik zie niet echt grote hoeveelheden hun mening/kijk op dingen spontaan veranderen.

Wat is pegida? Duitse versie van geertje en co?
  donderdag 18 februari 2016 @ 15:42:47 #243
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160018723
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:35 schreef MartijnUK het volgende:
Als het daar nu al zo'n enorme teringzooi is bedenk hoe het daar over een paar generaties is als al die immigranten een nog veel groter percentage van de bevolking uitmaken. Erg verontrustend.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160023305
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik zie de gebruikelijke types hier zich alweer verkneukelen om dat bericht maar dat een bestuurder bij de politie om meer middelen vraagt en anders hel en verdoemenis preekt is natuurlijk niets nieuws. Zo zou je zulke berichten ook over het Nederlandse leger kunnen verspreiden waar men in de lobby om meer middelen ook hoog van de toren blaast.
Dat bericht was een reactie op een persoonlijk verhaal wat er direct boven stond, om het te linken en aan te tonen wat er momenteel speelt in Zweden.

Ik zal het maar even speciaal voor jou quoten;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijkbaar ontvalt bij jou de link tussen het verhaal en het linkje zelf compleet? Lijkt me sterk.

Maar jij reageert alleen op het feit ''dat een bestuurder bij de politie om meer middelen vraagt en anders hel en verdoemenis preekt'' en dat jij alweer ziet dat de ''gebruikelijke types hier zich alweer zitten te verkneukelen'', waarbij jij alle andere zorgelijke berichtgeving- en het verontrustende persoonlijke verhaal- compleet negeert.

Deze ene reactie van jou vind ikzelf erg typerend voor jouw altijd maar beter wetende toegeëigende ''pffft het valt allemaal wel mee, stel jullie niet zo aan domme fokkertjes'' rol hier op fok.

Nogmaals lijkt me sterk....
pi_160023482
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:42 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Als het daar nu al zo'n enorme teringzooi is bedenk hoe het daar over een paar generaties is als al die immigranten een nog veel groter percentage van de bevolking uitmaken. Erg verontrustend.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt. Er zal vast wel een of andere curcus komen die alles zal oplossen.

En voor alle crimineeltjes die zo arm zijn dat ze hun iphone bij elkaar moeten jatten zou je bijvoorbeeld een regeling kunnen maken dat ze voor elke veroordeling gewoon een zak geld mee krijgen en Hoe meer veroordelingen hoe meer geld ze krijgen per veroordeling, immers hoe vaker ze het doen hoe armer ze zijn.Zo krijgen ze een eerlijke kans.

Goh kan zo de politiek in.
pi_160023502
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:16 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat bericht was een reactie op een persoonlijk verhaal wat er direct boven stond, om het te linken en aan te tonen wat er momenteel speelt in Zweden.

Ik zal het maar even speciaal voor jou quoten;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijkbaar ontvalt bij jou de link tussen het verhaal en het linkje zelf compleet? Lijkt me sterk.

Maar jij reageert alleen op het feit ''dat een bestuurder bij de politie om meer middelen vraagt en anders hel en verdoemenis preekt'' en dat jij alweer ziet dat de ''gebruikelijke types hier zich alweer zitten te verkneukelen'', waarbij jij alle andere zorgelijke berichtgeving- en het verontrustende persoonlijke verhaal- compleet negeert.

Deze ene reactie van jou vind ikzelf erg typerend voor jouw altijd maar beter wetende toegeëigende ''pffft het valt allemaal wel mee, stel jullie niet zo aan domme fokkertjes'' rol hier op fok.

Nogmaals lijkt me sterk....
Waarom reageer je nog op 99.999, het is een trol of hij wordt door de EU betaald (of beide) :X
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_160024697
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:22 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Waarom reageer je nog op 99.999, het is een trol of hij wordt door de EU betaald (of beide) :X
Overdag is er allemaal vervelend links volk actief in dit topic :r
Waardoor het hele niveau naar beneden wordt gehaald.

Maar géén van die linkse types wil antwoord geven op de simpele vragen:
- Hoeveel "vluchtelingen"/asieleisers kan Nederland opvangen? Is het onbeperkt?
- Waar halen we de ruimte en het geld vandaan?
- Mogen ze voor altijd blijven? Zo nee, hoe krijgen we ze ooit weer terug?
- Waarom moeten we mensen opvangen die van duizenden kilometers ver weg komen en door vele veilige landen?
pi_160027606
Het hele asielbeleid is een fraude bolwerk.
Gewoon goede grenscontroles en de mogelijkheid om asiel aan te vragen afschaffen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_160028919
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:35 schreef Buster24 het volgende:
Het hele asielbeleid is een fraude bolwerk.
Gewoon goede grenscontroles en de mogelijkheid om asiel aan te vragen afschaffen.
[ afbeelding ]
Diep triest maar toch valt er een positief dingetje te melden: Dit helpt wel om nog meer mensen 'nee' te laten stemmen op 6 april.
pi_160029386
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Diep triest maar toch valt er een positief dingetje te melden: Dit helpt wel om nog meer mensen 'nee' te laten stemmen op 6 april.
Precies

Heb je net Nieuwsuur gezien?
Frankrijk is echt een no-go area voor migranten aan het worden ^O^
Geen opvang, bijna geen asielmogelijkheden etc.

Dijkhof moet maar op stage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')