En voor de volledigheid de uitspraken van Spekman:quote:PVV-leider Geert Wilders heeft dinsdag fel gereageerd op de kritiek van PvdA-voorman Hans Spekman. Volgens Wilders demoniseert de PvdA hem nu zoals eerder Pim Fortuyn.
''Als die kogel van links komt dan weet heel Nederland dat aan de zijkant de letters PvdA staan geschreven'', zei hij tegen BNR nieuwsradio.
Eerder dinsdag had Wilders al op Twitter gereageerd: ''Eerst ons land naar de afgrond brengen en dan zeggen dat ík een gevaar ben? #niksgeleerdvanpimfortuyn.'' Volgens hem heeft Spekman niets geleerd van het verleden.
De PvdA-voorzitter vindt dat Wilders democratie en rechtsstaat in gevaar brengt. Wilders oproep om in verzet te komen tegen asielzoekerscentra, haalt ''de geest uit de fles'', aldus de sociaaldemocratische voorman in de NRC.
"De suggestie dat ik een gevaar zou zijn voor de democratie is niet alleen zeer onjuist, het laat ook zien dat de PvdA niets geleerd heeft van de geschiedenis", zegt Wilders. "We hebben gezien met Melkert en Pim Fortuyn waar dat demoniseren toe leidt."
http://www.nu.nl/politiek(...)iek-van-spekman.html
Wat denkt Fok! ? Is Wilders inderdaad niet erg democratisch, of heeft Spekman inderdaad een open uitnodiging voor de moord op Wilders de deur uit gedaan?quote:De voorzitter van de PvdA, Hans Spekman, vindt dat PVV-leider Geert Wilders de democratie en rechtsstaat in gevaar brengt.
Wilders' oproep om in verzet te komen tegen asielzoekerscentra, haalt volgens Spekman "de geest uit de fles".
De sociaaldemocratische voorman zegt dat dinsdag in NRC. De krant sprak met Spekman in verband met het 70-jarig bestaan van zijn partij.
De PvdA-voorman laakt ook de voorspelling van Wilders dat er een revolte komt, mocht zijn partij de grootste worden en niemand met hem wil samenwerken.
Spekman vindt dat er veel te nuchter is gereageerd op de woorden van Wilders. "Het ís gevaarlijk. Ik geloof nog steeds dat Wilders niet wil dat er geweld wordt gepleegd in zijn naam. Maar die opmerking over 'revolte' is een heel domme, onverstandige uitspraak."
Volgens Spekman is de publieke opinie dit normaal gaan vinden en wordt er te weinig weerwoord gegegeven. De PvdA-voorzitter wil dat Wilders zijn woorden terugneemt: "De geest moet terug in de fles, en daar heeft Wilders een rol in."
Wilders reageerde dinsdagochtend via Twitter: "Eerst ons land naar de afgrond brengen en dan zeggen dat ík een gevaar ben? #niksgeleerdvanpimfortuyn."
Spekman toont zich ook bezorgd over de incidenten rond inspraakavonden over asielzoekerscentra. Hij ziet levensgevaarlijke ontwikkelingen. "Er worden milities opgericht in het land om samen, in hetzelfde outfit, op vergaderingen te voorkomen dat mensen kunnen spreken."
De bedreigingen van raadsleden en wethouders raken de democratische besluitvorming, aldus de PvdA'er.
Spekman voelt niets voor een quotum voor asielzoekers. Hij wijst dit mogelijke noodscenario in de vluchtelingencrisis af en noemt het fout. "Je kunt niet tegen mensen die vluchten voor oorlog en geweld zeggen: jij ineens niet." Volgens hem is het niet meer dan een maatregel voor de schijn.
http://www.nu.nl/politiek(...)lijk-democratie.html
Waarin?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:15 schreef maryen65 het volgende:
En verder heeft geert wilders gewoon gelijk
Waar las je dat?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:16 schreef Confetti het volgende:
Die Spekman is echt een staatsgevaarlijke idioot met zijn waanbeelden over multiculti en empathie. Hij blijft er maar op hameren dat vluchtelingen nergens anders dan Nederland veilig zijn.
Echt bizar.
Spekman heeft het over milities, niet Wilders. Dus er zal wel de DSDA (Dutch Self Defense Army) bedoelt worden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:15 schreef maryen65 het volgende:
Hij heeft het over deze milities?
[ afbeelding ]
Volgens mij weet hij dat prima(want zijn salaris wordt er al jaren door betaald), hij geeft er alleen niks om als puntje bij paaltje komt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:15 schreef loni55 het volgende:
Wilders heeft geen idee wat democratie inhoudt
''Eerst ons land naar de afgrond brengen en dan zeggen dat ík een gevaar ben? #niksgeleerdvanpimfortuyn.'' Volgens hem heeft Spekman niets geleerd van het verleden.quote:
Hoe heeft Spekman ons land naar de afgrond gebracht en waarom zou, zelfs als hij dat heeft gedaan, die persoon dan niet meer mogen vinden dat Wilders een gevaar is?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:18 schreef maryen65 het volgende:
[..]
''Eerst ons land naar de afgrond brengen en dan zeggen dat ík een gevaar ben? #niksgeleerdvanpimfortuyn.'' Volgens hem heeft Spekman niets geleerd van het verleden.
Ja, daar dacht ik ook meteen aan, andere groepen met dezelfde outfits heb ik in NL nog niet gezien in ieder geval.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:15 schreef maryen65 het volgende:
Hij heeft het over deze milities?
[ afbeelding ]
Ok maar waar zegt spekman dat Wilders een gevaar is?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:18 schreef maryen65 het volgende:
[..]
''Eerst ons land naar de afgrond brengen en dan zeggen dat ík een gevaar ben? #niksgeleerdvanpimfortuyn.'' Volgens hem heeft Spekman niets geleerd van het verleden.
Al die politici die nu lopen te roeptoeteren over wilders wat hebben die de laatste jaren gedaan voor nederland?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hoe heeft Spekman ons land naar de afgrond gebracht en waarom zou, zelfs als hij dat heeft gedaan, die persoon dan niet meer mogen vinden dat Wilders een gevaar is?
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, daar dacht ik ook meteen aan, andere groepen met dezelfde outfits heb ik in NL nog niet gezien in ieder geval.
Duidelijk dat het niet over die Black Power figuren gaat dus.quote:Spekman toont zich ook bezorgd over de incidenten rond inspraakavonden over asielzoekerscentra. Hij ziet levensgevaarlijke ontwikkelingen. "Er worden milities opgericht in het land om samen, in hetzelfde outfit, op vergaderingen te voorkomen dat mensen kunnen spreken."
Dat is idd aannemelijker.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens mij weet hij dat prima(want zijn salaris wordt er al jaren door betaald), hij geeft er alleen niks om als puntje bij paaltje komt.
Inderdaad. Nieuwswaardig is het wanneer hij mild, inhoudelijk en genuanceerd reageert.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:23 schreef DustPuppy het volgende:
Alsjeblieft zeg. Wanneer reageert Wilders niet fel.
Dan vraag ik me af over wie dan wel...ik heb nog geen bruinhemden gezien, jij wel?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:23 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk dat het niet over die Black Power figuren gaat dus.
http://dsda.eu/quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af over wie dan wel...ik heb nog geen bruinhemden gezien, jij wel?
Het is Pim voor vrienden.quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:24 schreef Infection het volgende:
[..]
http://dsda.eu/
POL / Dutch Self Defense Army- Hilarisch
Dat continu bleken van je haar, doet blijkbaar iets met je verstand.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:25 schreef Fascination het volgende:
Wel lachwekkend dat hij mekkert over de nette kritiek van Spekman, maar zelf iedereen voor alles en nog wat uitmaakt.
Hij wil geen quotum want je kan niet tegen mensen die vluchten voor oorlog en geweld zeggen 'jij even niet' .quote:
Je hebt ook nog DTG, alhoewel een spijkerbroek, een zwart t-shirt met bepaalde haardracht en nationalistische uitingen mogelijk nog net geen uniform is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:24 schreef Infection het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting geldt hier niet?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij wil geen quotum want je kan niet tegen mensen die vluchten voor oorlog en geweld zeggen 'jij even niet' .
Er is dus volgens deze dwaas geen alternatief. Een quotum en opvang in de regio? Nee joh, hoe kom je erop.
Jammer dat we deze idioten niet meer op een legitieme manier mondood kunnen maken, zoals een partijverbod of berechting voor het in gevaar brengen van het land.
Die vrijheid geldt alleen voor Geert en zijn aanhang.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting geldt hier niet?
Nee, daar heb je alleen recht op als je gedemoniseerd wordt door links.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
..behoudens iedere verantwoordelijk in de wet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het een gevaarlijk idee om op te roepen tot een revolte als blijkt dat niemand met je samen wil werken als er een regering geformeerd gaat worden. Betekent dat we de PVV kunnen opheffen? Met een revolutie breng je de staatsveiligheid natuurlijk behoorlijk in gevaar, aangezien je diezelfde staat wilt omgooien.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
..behoudens iedere verantwoordelijk in de wet.
Als iemand, wellicht goedbedoeld doch gevaarlijke, ideeën heeft zoals het ongelimiteerd toelaten van een ieder die zich hier meldt en daarbij een stichting opricht om dat doel te bewerkstelligen moet zo'n stichting verboden worden omdat ze met hun doelen de staatsveiligheid in gevaar brengen.
De PvdA is zo'n stichting.
Ik meen me toch te herinneren dat Wilders dat erg belangrijk vond tijdens zijn proces. En terecht!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het hangt er maar van af of je aan de goede kant van de geschiedenis staat. Een regering dat zijn eigen bevolking met ijzeren vuist honderdduizenden migranten door de strot duwt heeft nog maar heel weinig legitimiteit, hoe vaak ze ook mogen verwijzen naar een verkiezingsuitslag.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vind het een gevaarlijk idee om op te roepen tot een revolte als blijkt dat niemand met je samen wil werken als er een regering geformeerd gaat worden. Betekent dat we de PVV kunnen opheffen? Met een revolutie breng je de staatsveiligheid natuurlijk behoorlijk in gevaar, aangezien je diezelfde staat wilt omgooien.
Dus eigenlijk zeg je dat alles wat de PvdA doet nu al fout en staatsgevaarlijk is, maar dat we bij Wilders maar even moeten zien hoe het uitpakt?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het hangt er maar van af of je aan de goede kant van de geschiedenis staat. Een regering dat zijn eigen bevolking met ijzeren vuist honderdduizenden migranten door de strot duwt heeft nog maar heel weinig legitimiteit, hoe vaak ze ook mogen verwijzen naar een verkiezingsuitslag.
Soms moet de staatsveiligheid geweld worden aangedaan om die op de langere termijn te waarborgen.
Dat vond Volkert ook.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:42 schreef Confetti het volgende:
Soms moet de staatsveiligheid geweld worden aangedaan om die op de langere termijn te waarborgen.
Dan mag je ons uitleggen hoe de PVDA ons land naar de afgrond gebracht zou moeten hebben?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:18 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Het is erg jammer dat de media aan elke scheet van wilders aandacht besteden, normaal zou er hoor en wederhoor plaatsvinden, dus mag wilders wel verklaren waarom de PVDA ons land naar welke afgrond heeft gebracht.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
Slimme vent, die Wilders. Als er kritiek wordt geuit op zijn debiele uitspraken, trekt hij de Fortuyn-kaart. Zeer doortrapt.
het is de strategische keuze van woorden die Wilders bewust maakt om dat doel te bereiken, en dat lukt blijkbaar telkens, werd het zowat doodgenegeerd door iedereen moet Spekman er weer eens wat van zeggen... en Wilders pakt zijn moment weerquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:48 schreef jogy het volgende:
Altijd wel leuk, als je dit leest denk je dat Wilders gek is en als je volledig leest wat Wilders gezegd heeft dan denk je dat Spekman gek is. De volledige uitleg van Spekman vind ik redelijk over komen. De volledige tekst over de 'revolte' van Wilders was binnen de context ook gewoon waarheid. (PVV wordt de grootste maar niemand wil er mee samenwerken, wat denk je dan zelf?)
De PvdA heeft dat inderdaad wat mij betreft al aangetoond door honderdduizenden kanslozen te importeren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat alles wat de PvdA doet nu al fout en staatsgevaarlijk is, maar dat we bij Wilders maar even moeten zien hoe het uitpakt?
Het zijn net mensen. Maar inderdaad best slim gespeeld. Het hele #niksgeleerdvanpimfortuyn dingetje is ook enigszins walgelijk te noemenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:50 schreef Re het volgende:
[..]
het is de strategische keuze van woorden die Wilders bewust maakt om dat doel te bereiken, en dat lukt blijkbaar telkens, werd het zowat doodgenegeerd door iedereen moet Spekman er weer eens wat van zeggen... en Wilders pakt zijn moment weer
goeie marketing wel
De pvda heeft die geimporteerd, waar vind ik de importvergunningen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
De PvdA heeft dat inderdaad wat mij betreft al aangetoond door honderdduizenden kanslozen te importeren.
De PVV, tja. Die verdient ook wel eens een kans. Ik denk dat het goed voor het land zou zijn als de grenzen dicht zouden gaan en alle pseudo-vluchtelingen het land uitgeknikkerd zouden worden.
Je hebt niets aan democratie zonder welvaart.
Ik heb het over de asielzoekers van de afgelopen 15-20 jaar. Je weet wel, al die analfabete Somaliërs en dienstplichtontduikers uit Eritrea en gelukszoekers uit Syrië die de halve wereld overreizen om hier een uitkering te pakken.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De pvda heeft die geimporteerd, waar vind ik de importvergunningen?
De allochtonen uit de boerendorpen in turkije en marroko zijn nog altijd door de invloed van de VVD ism werkgevers in de jaren 60-70 hier naar toe gehaald, dus waar heb je het over?
Nee, want dan zullen de geertdienstigen roepen dat het om AFA's gaat die zich voordoen als pvvee.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Het zijn net mensen. Maar inderdaad best slim gespeeld. Het hele #niksgeleerdvanpimfortuyn dingetje is ook enigszins walgelijk te noemen. Mag je zeker geen kritiek hebben op Wilders anders komt de kogel van links. Als straks de Tokkiebrigade de tweede kamer in de fik steekt komt de molotovcocktail dan van rechts met PVV erop geschreven?
Dat ligt eraan... hooguit als ze alleen de fractie van Groen Links in het vizier nemenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Het zijn net mensen. Maar inderdaad best slim gespeeld. Het hele #niksgeleerdvanpimfortuyn dingetje is ook enigszins walgelijk te noemen. Mag je zeker geen kritiek hebben op Wilders anders komt de kogel van links. Als straks de Tokkiebrigade de tweede kamer in de fik steekt komt de molotovcocktail dan van rechts met PVV erop geschreven?
En het medium wat die marketing faciliteert nog telkens verketteren ook.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:50 schreef Re het volgende:
[..]
het is de strategische keuze van woorden die Wilders bewust maakt om dat doel te bereiken, en dat lukt blijkbaar telkens, werd het zowat doodgenegeerd door iedereen moet Spekman er weer eens wat van zeggen... en Wilders pakt zijn moment weer
goeie marketing wel
Ja inderdaad. Op straat ophangen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij wil geen quotum want je kan niet tegen mensen die vluchten voor oorlog en geweld zeggen 'jij even niet' .
Er is dus volgens deze dwaas geen alternatief. Een quotum en opvang in de regio? Nee joh, hoe kom je erop.
Jammer dat we deze idioten niet meer op een legitieme manier mondood kunnen maken, zoals een partijverbod of berechting voor het in gevaar brengen van het land.
Wat hebben ze de afgelopen 4 jaar nu voor goeds voor Nederland gedaan? En nu meehelpen met bombarderen van Syrië. Al die gelukszoekers maar toelaten. De zorg afgebroken etc etcquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan mag je ons uitleggen hoe de PVDA ons land naar de afgrond gebracht zou moeten hebben?
Welke afgrond hebben we het over?
Is dat allemaal en enkel en alleen de schuld van de PVDA ja?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:09 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Wat hebben ze de afgelopen 4 jaar nu voor goeds voor Nederland gedaan? En nu meehelpen met bombarderen van Syrië. Al die gelukszoekers maar toelaten. De zorg afgebroken etc etc
Je beseft dat de zorg anders is ingericht omdat de kosten de pan uitrijzen? Geld groeit immers niet aan de boom. En nee, het niet binnenlaten van asielzoekers maakt de zorg niet meer of minder betaalbaar.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:09 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Wat hebben ze de afgelopen 4 jaar nu voor goeds voor Nederland gedaan? En nu meehelpen met bombarderen van Syrië. Al die gelukszoekers maar toelaten. De zorg afgebroken etc etc
Tis allemaal een pot nat hoor die politici maar die hetze die er nu gaande is tegen wilders doet mij denken aan het demoniseren van fortuyn. En ze zijn gewoon bang voor die gigantische nederlaag volgend jaarquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is dat allemaal en enkel en alleen de schuld van de PVDA ja?En wie was er 4 jaar geleden ook alweer een laffe gedoger?
Ja joh knul. Het toelaten van honderdduizenden bijstanders heeft inderdaad 0,0(nul) effect op de zorgquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat de zorg anders is ingericht omdat de kosten de pan uitrijzen? Geld groeit immers niet aan de boom. En nee, het niet binnenlaten van asielzoekers maakt de zorg niet meer of minder betaalbaar.
dus je mag geen vragen stellen bij een opmerking over "revolte" gewoon bek houden want anders ben je Volkert, of zoquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:12 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Tis allemaal een pot nat hoor die politici maar die hetze die er nu gaande is tegen wilders doet mij denken aan het demoniseren van fortuyn. En ze zijn gewoon bang voor die gigantische nederlaag volgend jaar
Wat ik bedoelde, is dat er hoe dan ook bezuinigd moest worden op de zorg, ongeacht de instroom van asielzoekers.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja joh knul. Het toelaten van honderdduizenden bijstanders heeft inderdaad 0,0(nul) effect op de zorg.
in 2011 waren de gezondheidskosten 90 miljard, dus ja er zal wel invloed zijn in de promillen wellichtquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja joh knul. Het toelaten van honderdduizenden bijstanders heeft inderdaad 0,0(nul) effect op de zorg.
Wie denk je wie straks de rekening gepresenteerd krijgen door die stroom gelukszoekers. Ah ik weet het al, de onderlaag/middenlaag gaat nog meer uitgekleed worden door politiciquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat de zorg anders is ingericht omdat de kosten de pan uitrijzen? Geld groeit immers niet aan de boom. En nee, het niet binnenlaten van asielzoekers maakt de zorg niet meer of minder betaalbaar.
Ik kan mij niet herinneren dat de instroom van asielzoekers in het verleden heeft geleid tot forse lastenverzwaringen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:17 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Wie denk je wie straks de rekening gepresenteerd krijgen door die stroom gelukszoekers. Ah ik weet het al, de onderlaag/middenlaag gaat nog meer uitgekleed worden door politici
Wel of niet bezuinigen is gewoon een politieke keuze. Er is geen juridisch mechanisme dat de regering tot iets verplicht.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat de instroom van asielzoekers in het verleden heeft geleid tot forse lastenverzwaringen.
De Dutch Self Defense Army…………zoekt een echte goede persvoorlichter, met lef en ballen!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel Wilders kan immers alleen met de VVD regeren (als dat al lukt) en als dat niet lukt kan geen andere partij om de VVD heen omdat Wilders zoveel zetels heeft.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:17 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Wie denk je wie straks de rekening gepresenteerd krijgen door die stroom gelukszoekers. Ah ik weet het al, de onderlaag/middenlaag gaat nog meer uitgekleed worden door politici
Dat klopt. Daarom staat het ook niet vast dat wij 'de rekening' gepresenteerd krijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wel of niet bezuinigen is gewoon een politieke keuze. Er is geen juridisch mechanisme dat de regering tot iets verplicht.
Nadat timmerfrans heeft gezegd da 60% van de migranten uit economische redenen komen blijkt Spekman volhouden dat ze allemaal vluchten voor geweld.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:16 schreef Confetti het volgende:
Die Spekman is echt een staatsgevaarlijke idioot met zijn waanbeelden over multiculti en empathie. Hij blijft er maar op hameren dat vluchtelingen nergens anders dan Nederland veilig zijn.
Echt bizar.
Dwaas.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:29 schreef Confetti het volgende:
Men stelt 'vragen' over het oproepen tot een 'revolte'. Dat heeft Geert Wilders echter helemaal niet gezegd. Hij had het er over dat hij er voor vreest, sinds wanneer staat dat gelijk aan 'oproepen tot..."?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:13 schreef Re het volgende:
[..]
dus je mag geen vragen stellen bij een opmerking over "revolte" gewoon bek houden want anders ben je Volkert, of zo
Hij 'roept dus niet op tot...', maar 'waarschuwt voor...'! Dat is toch een groot verschil, waar Hans Spekman in dit geval, graag over heen leest om zijn punt te maken.quote:„Als ik straks de grootste ben en andere politici willen niet met mij samenwerken”, zei PVV-leider Geert Wilders op de persconferentie na afloop, „dan zullen de mensen dat niet accepteren. Dan komt er een revolte. Wij laten dat niet gebeuren.”
Ik lees in dat citaat eigenlijk nergens dat Geert Wilders de revolte vreest, hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:27 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Men stelt 'vragen' over het oproepen tot een 'revolte'. Dat heeft Geert Wilders echter helemaal niet gezegd. Hij had het er over dat hij er voor vreest, sinds wanneer staat dat gelijk aan 'oproepen tot..."?
[..]
Hij 'roept dus niet op tot...', maar 'waarschuwt voor...'! Dat is toch een groot verschil, waar Hans Spekman in dit geval, graag over heen leest om zijn punt te maken.
Volgens mij ben jij degene die ergens overheen leest. Geertje nuanceerde z'n eerdere opmerking, maar de oorspronkelijke opmerking was wel degelijk op te vatten als een oproep.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:27 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Men stelt 'vragen' over het oproepen tot een 'revolte'. Dat heeft Geert Wilders echter helemaal niet gezegd. Hij had het er over dat hij er voor vreest, sinds wanneer staat dat gelijk aan 'oproepen tot..."?
[..]
Hij 'roept dus niet op tot...', maar 'waarschuwt voor...'! Dat is toch een groot verschil, waar Hans Spekman in dit geval, graag over heen leest om zijn punt te maken.
Wie dan? Sinterklaas?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat klopt. Daarom staat het ook niet vast dat wij 'de rekening' gepresenteerd krijgen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik lees in dat citaat eigenlijk nergens dat Geert Wilders de revolte vreest, hoor.
Er staat ook nergens dat hij oproept tot een 'revolte', hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik lees in dat citaat eigenlijk nergens dat Geert Wilders de revolte vreest, hoor.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Spekman heeft het over milities, niet Wilders. Dus er zal wel de DSDA (Dutch Self Defense Army) bedoelt worden.
Dat doet 'ie nooit letterlijk. Hij riep ook niet letterlijk op tot verzet. In de praktijk komt het daar echter wel op neer.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:31 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
[..]
Er staat ook nergens dat hij oproept tot een 'revolte', hoor.
Ik vat het op als een waarschuwing.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:28 schreef bamibij het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die ergens overheen leest. Geertje nuanceerde z'n eerdere opmerking, maar de oorspronkelijke opmerking was wel degelijk op te vatten als een oproep.
Als een politiek leider zegt dat hij verwacht dat er een opstand komt van zijn achterban zie ik dat wel als oproep. "Ik verwacht dat jullie de keuken opruimen" is ook een oproep om te gaan doen wat wordt verwacht.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:27 schreef AvispaCS het volgende:
Hij past zich prima aan aan het niveau van Hans Spekman.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:29 schreef Toefjes het volgende:
Pim Fortuyn er bij halenFortuyn was een heer, hoe durft hij zich te vergelijken met Fortuyn
![]()
Zelf alle vrijheid pakken om iedereen voor alles en nog wat uit te maken, en komt er een nare opmerking zijn kant op, dan trekt hij de Fortuyn kaart. Beetje van het niveau dat je op een gemiddeld internet forum verwacht, maar niet in politiek Den Haag.
ja goed idee, maar waar vind je die?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:31 schreef DUTCHKO het volgende:
Dat jullie niet moe worden van al deze holle frasen.
Spekman is te dom om voor de duivel te dansen en Wilders is te geobsedeerd door de Islam om normaal te reageren.
De Nederlandse politici moeten simpelweg VERVANGEN worden door meer nuchtere en eerlijkere mensen.
Verzet (geweldloos) is een democratisch recht.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:31 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dat doet 'ie nooit letterlijk. Hij riep ook niet letterlijk op tot verzet. In de praktijk komt het daar echter wel op neer.
Spekman komt met een vrij onderbouwd verhaal en geeft zijn eerlijke en oprechte mening.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:32 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Hij past zich prima aan aan het niveau van Hans Spekman.
Kom nou zeg. Spekman trekt de gevaarlijke "Nazi" kaart weer eens en denkt zo te scoren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:36 schreef bamibij het volgende:
[..]
Spekman komt met een vrij onderbouwd verhaal en geeft zijn eerlijke en oprechte mening.
Geertje trekt vervolgens gefrustreerd de Fortuyn en 'ik word gedemoniseerd'-kaart.
Rare opmerking van je dus.
Fortuyn had Spekman gevraagd waarom hij dat vindt waarschijnlijk. Qua agressieve houding lijkt Wilders niet op Fortuyn. En als je zo'n grote mond hebt, moet je een kerel zijn en ook kunnen incasseren als je eens iets terug krijgt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:32 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Hij past zich prima aan aan het niveau van Hans Spekman.
Dat er gemeenschapsgeld wordt besteed aan de opvang van asielzoekers, betekent niet dat we met z'n allen ook daadwerkelijk moeten inleveren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wie dan? Sinterklaas?
Het volk zal het betalen. Of wij het zijn of onze kinderen, iemand gaat dit allemaal betalen.
Nazi-kaart? Waar?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:40 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Kom nou zeg. Spekman trekt de gevaarlijke "Nazi" kaart weer eens en denkt zo te scoren.
Hij snapt dus werkelijk niet dat zijn domme gelul nog meer schade doet aan de PvdA.
Je hebt geen economie gestudeerd zullen we maar stellen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat er gemeenschapsgeld wordt besteed aan de opvang van asielzoekers, betekent niet dat we met z'n allen ook daadwerkelijk moeten inleveren.
Maar tot op zekere hoogte heb je een punt. Geld dat aan A wordt besteed, kan niet worden gebruikt voor B. Er moeten keuzes worden gemaakt.
Er staan ergens geheime kisten met geld?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat er gemeenschapsgeld wordt besteed aan de opvang van asielzoekers, betekent niet dat we met z'n allen ook daadwerkelijk moeten inleveren.
Maar tot op zekere hoogte heb je een punt. Geld dat aan A wordt besteed, kan niet worden gebruikt voor B. Er moeten keuzes worden gemaakt.
In het politbureau van de PVV waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er staan ergens geheime kisten met geld?
LOL.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het feit dat asielzoekers worden opgevangen, betekent simpelweg niet automatisch dat wij daar iets van merken in onze portemonnee. Dat hangt van veel meer factoren af.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt geen economie gestudeerd zullen we maar stellen.
Nergens dus. Duidelijk.quote:
quote:
Tel daar de talloze nazi vergelijkingen bij op en het plaatje is compleet van stormtroepen die op commando van Geert het land in een revolutie gaan storten.quote:Spekman toont zich ook bezorgd over de incidenten rond inspraakavonden over asielzoekerscentra. Hij ziet levensgevaarlijke ontwikkelingen. "Er worden milities opgericht in het land om samen, in hetzelfde outfit, op vergaderingen te voorkomen dat mensen kunnen spreken."
Ik ben niet bekend met het fenomeen, maar zegt Spekman iets wat niet waar is? En heeft hij de relatie naar Geert Wilders gelegd over deze milities?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Tel daar de talloze nazi vergelijkingen bij op en het plaatje is compleet van stormtroepen die op commando van Geert het land in een revolutie gaan storten.
Welnee joh. De overheid krijgt er een enorme kostenverhoging bij en dat schoffelen ze gewoon ergens op.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het feit dat asielzoekers worden opgevangen, betekent simpelweg niet automatisch dat wij daar iets van merken in onze portemonnee. Dat hangt van veel meer factoren af.
De lasten worden ook niet automatisch verzwaard op het moment dat de werkloosheid stijgt.
Niemand speelt het goed.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:54 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt van Geert Wilders vinden wat je wil, maar hij speelt dit spelletje beter dan al zijn politieke tegenstanders bij elkaar.
Precies, het is onbegrijpelijk dat Wilders dat zelf niet ziet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Tel daar de talloze nazi vergelijkingen bij op en het plaatje is compleet van stormtroepen die op commando van Geert het land in een revolutie gaan storten.
Ik zeg toch niet dat het enig nut heeft wat hij doet?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niemand speelt het goed.
Het zijn een stelletje onbekwame onbenullen bij elkaar.
Nederland is er maar mooi klaar mee...
Ik ben tegen de komst van nog meer asielzoekers en ik stem PVV maar ik heb m'n uniform nog niet ontvangen, hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met het fenomeen, maar zegt Spekman iets wat niet waar is? En heeft hij de relatie naar Geert Wilders gelegd over deze milities?
Dat is meer te danken aan het niveau van z'n aanhang denk ik zo.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:54 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt van Geert Wilders vinden wat je wil, maar hij speelt dit spelletje beter dan al zijn politieke tegenstanders bij elkaar.
Lult Spekman dan uit z'n nek? Ik heb die signalen namelijk ook opgevangen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Wie zaten er de afgelopen 15-20 jaar het meest in de regering en van welke partij waren de verantwoordelijke ministers?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik heb het over de asielzoekers van de afgelopen 15-20 jaar. Je weet wel, al die analfabete Somaliërs en dienstplichtontduikers uit Eritrea en gelukszoekers uit Syrië die de halve wereld overreizen om hier een uitkering te pakken.
Je hebt de Nazi connectie dus gewoon uit je duim gezogen, om dat het wel leuk klinkt. Dat wilde ik even weten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik ben tegen de komst van nog meer asielzoekers en ik stem PVV maar ik heb m'n uniform nog niet ontvangen, hoor.
Door zulke uitspraken te doen samen met de aantijging dat GW een gevaar is voor de democratie ben je gewoon aan het demoniseren.
Ik zie er geen oproep in.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als een politiek leider zegt dat hij verwacht dat er een opstand komt van zijn achterban zie ik dat wel als oproep. "Ik verwacht dat jullie de keuken opruimen" is ook een oproep om te gaan doen wat wordt verwacht.
De overheid heeft een budget, een euro is maar één keer te besteden. Aan extra zorg, het onderwijs, veiligheid of aan asielzoekers.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het feit dat asielzoekers worden opgevangen, betekent simpelweg niet automatisch dat wij daar iets van merken in onze portemonnee. Dat hangt van veel meer factoren af.
De lasten worden ook niet automatisch verzwaard op het moment dat de werkloosheid stijgt.
Je hebt nog nooit gehoord dat de Geert Wilders aanhang met nazi's vergeleken wordt? Knap, hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je hebt de Nazi connectie dus gewoon uit je duim gezogen, om dat het wel leuk klinkt. Dat wilde ik even weten.
Misschien je antenne een keertje opnieuw ijkenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lult Spekman dan uit z'n nek? Ik heb die signalen namelijk ook opgevangen.
Of je benoemt de waarheid, ik denk toch steeds meer dat het tweede het geval is. Er is toch een vrij grote groep PVV aanhanger aan het ontstaan die geweld en oproepen tot geweld niet schuwen. Wilders zelf treedt daar niet tegen op en kiest vaak vage bewoordingen waardoor de indruk kan worden gewekt dat hij geweld niet in alle gevallen veroordeeld. Ik vind het vrij onbegrijpelijk dat als je bang bent voor een opstand dat je dan in het openbaar gaat vertellen dat je verwacht dat jouw achterban in opstand gaat komen. Dat is olie op het vuur gooien in mijn ogen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik ben tegen de komst van nog meer asielzoekers en ik stem PVV maar ik heb m'n uniform nog niet ontvangen, hoor.
Door zulke uitspraken te doen samen met de aantijging dat GW een gevaar is voor de democratie ben je gewoon aan het demoniseren.
Onze Rijksbegroting laat gelukkig wel enige ruimte voor overschrijdingen. Daardoor hoeven we niet bij elke tegenslag direct de broekriem aan te halen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Welnee joh. De overheid krijgt er een enorme kostenverhoging bij en dat schoffelen ze gewoon ergens op.
Dat geld moet ERGENS vandaan komen denk je niet?
Onderbouwd?!?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:36 schreef bamibij het volgende:
[..]
Spekman komt met een vrij onderbouwd verhaal en geeft zijn eerlijke en oprechte mening.
Geertje trekt vervolgens gefrustreerd de Fortuyn en 'ik word gedemoniseerd'-kaart.
Rare opmerking van je dus.
Nu ben en was ik wel redelijk fan van Fortuyn, juist omdat hij het politieke landschap zo verschrikkelijk mooi bespeelde dat je soms gewoon het idee had dat je naar een orkest keek en Fortuyn de dirigent was maar Wilders vind ik een populistische schim van degene van wie hij zegt een zielsgenoot te zijn. Fortuyn grient ook in zijn graf volgens mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:12 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Tis allemaal een pot nat hoor die politici maar die hetze die er nu gaande is tegen wilders doet mij denken aan het demoniseren van fortuyn. En ze zijn gewoon bang voor die gigantische nederlaag volgend jaar
Die groep is marginaal en doet niet onder voor de andere flank. Ga dat nu niet ontkennenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Of je benoemt de waarheid, ik denk toch steeds meer dat het tweede het geval is. Er is toch een vrij grote groep PVV aanhanger aan het ontstaan die geweld en oproepen tot geweld niet schuwen. Wilders zelf treedt daar niet tegen op en kiest vaak vage bewoordingen waardoor de indruk kan worden gewekt dat hij geweld niet in alle gevallen veroordeeld. Ik vindt het vrij onbegrijpelijk dat als je bang bent voor een opstand dat je dan in het openbaar gaat vertellen dat je verwacht dat jouw achterban in opstand gaat komen. Dat is olie op het vuur gooien in mijn ogen.
Het gaat er om dat Spekman iets zegt en jij het opblaast tot onterecht grote proporties. En volgens mij zijn er weinig politici die zich aan die uitspraak gewaagd hebben. Je haalt nu heel veel dingen door elkaar volgens mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit gehoord dat de Geert Wilders aanhang met nazi's vergeleken wordt? Knap, hoor.
Oh dus nu geef je dus wel toe dat er nazi vergelijkingen worden gemaakt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lult Spekman dan uit z'n nek? Ik heb die signalen namelijk ook opgevangen.
Maar vertel eens. Als er niet geluisterd wordt naar het volk bij de komende verkiezingen, ga je dan meedoen aan een revolte? En zo ja, wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wilders zou de schoenen van Fortuyn niet eens mogen poetsen. Gentleman vs brulaap.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Nu ben en was ik wel redelijk fan van Fortuyn, juist omdat hij het politieke landschap zo verschrikkelijk mooi bespeelde dat je soms gewoon het idee had dat je naar een orkest keek en Fortuyn de dirigent was maar Wilders vind ik een populistische schim van degene van wie hij zegt een zielsgenoot te zijn. Fortuyn grient ook in zijn graf volgens mij.
Nee ik haal geen dingen door elkaar. Het systematisch in de extreem rechtse hoek duwen waarbij keer op keer mensen een duit in het zakje doen en ondertussen hun handen in onschuld wassen heet demoniseren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het gaat er om dat Spekman iets zegt en jij het opblaast tot onterecht grote proporties. En volgens mij zijn er weinig politici die zich aan die uitspraak gewaagd hebben. Je haalt nu heel veel dingen door elkaar volgens mij.
Het is geen vergelijking, maar een constatering van de kant van Spekman.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh dus nu geef je dus wel toe dat er nazi vergelijkingen worden gemaakt.
Wees ééns iets specifieker. Wat verwacht je van me?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar vertel eens. Als er niet geluisterd wordt naar het volk bij de komende verkiezingen, ga je dan meedoen aan een revolte? En zo ja, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Er word NOOIT geluisterd naar het volk dus we zouden al elk jaar een revolutie moeten zien maar nee...... nog steeds niets gezien...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar vertel eens. Als er niet geluisterd wordt naar het volk bij de komende verkiezingen, ga je dan meedoen aan een revolte? En zo ja, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Zelfs nog gevaarlijker en opruiender dan Wilders, dit soort constateringen die nergens op gebaseerd zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is geen vergelijking, maar een constatering van de kant van Spekman.
Van horen zeggen, of een antenne die iets opvangt is geen constateringquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is geen vergelijking, maar een constatering van de kant van Spekman.
Dat maakt vrij weinig uit, de groep is aan het groeien en de anderen nemen er onvoldoende afstand van, vaak spreken ze zelfs begrip uit voor de daden. Als Wilders dan gaat verwachten dat mensen in opstand komen moet hij rekening houden met de hele achterban dus ook de mensen die wel denken aan toepassing van geweld. Ik vind hem wel verantwoordelijk voor het onzorgvuldig kiezen van zijn woorden en ook voor het niet optreden tegens sites als wijsteunendePVV waar openlijk oproepen tot moord en geweld staan. Als politiek leider kun je volgens mij niet wegkomen met "het gaat mijn niet aan" als jouw naam en partij worden gekoppeld aan dergelijke uitingen. Niets doen is ook een keuze.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die groep is marginaal en doet niet onder voor de andere flank. Ga dat nu niet ontkennen
Nooitquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Er word NOOIT geluisterd naar het volk dus we zouden al elk jaar een revolutie moeten zien maar nee...... nog steeds niets gezien...
Mwoah, feit is dat tegenstanders van azc's steeds vaker de samenwerking zoeken. Lijkt mij wat voorbarig om te spreken van milities, maar zorgwekkend is het wel.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Van horen zeggen, of een antenne die iets opvangt is geen constatering
Dit allemaal is dan nog onder de aanname dat Wilders te goeder trouw is. Dat staat nog te bezien.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat maakt vrij weinig uit, de groep is aan het groeien en de anderen nemen er onvoldoende afstand van, vaak spreken ze zelfs begrip uit voor de daden. Als Wilders dan gaat verwachten dat mensen in opstand komen moet hij rekening houden met de hele achterban dus ook de mensen die wel denken aan toepassing van geweld. Ik vind hem wel verantwoordelijk voor het onzorgvuldig kiezen van zijn woorden en ook voor het niet optreden tegens sites als wijsteunendePVV waar openlijk oproepen tot moord en geweld staan. Als politiek leider kun je volgens mij niet wegkomen met "het gaat mijn niet aan" als jouw naam en partij worden gekoppeld aan dergelijke uitingen. Niets doen is ook een keuze.
Zelf noemt hij zijn collega's nep democraten. Dus dit zou hij wel moeten kunnen hebben zou je zeggen toch? Of op zijn minst kunnen pareren waarom Spekman het fout ziet?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee ik haal geen dingen door elkaar. Het systematisch in de extreem rechtse hoek duwen waarbij keer op keer mensen een duit in het zakje doen en ondertussen hun handen in onschuld wassen heet demoniseren.
SP is een aantal jaren terug ook de grootste geweest, en werd zelfs compleet buiten de regering gehouden (mochten dus enkel oppositie spelen). Nou nou nou, genocide op de straat, brandende gebouwen. Het was totale chaos buiten joh!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:48 schreef jogy het volgende:
Altijd wel leuk, als je dit leest denk je dat Wilders gek is en als je volledig leest wat Wilders gezegd heeft dan denk je dat Spekman gek is. De volledige uitleg van Spekman vind ik redelijk over komen. De volledige tekst over de 'revolte' van Wilders was binnen de context ook gewoon waarheid. (PVV wordt de grootste maar niemand wil er mee samenwerken, wat denk je dan zelf?)
CDA had toch meer zetels?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:11 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
SP is een aantal jaren terug ook de grootste geweest, en werd zelfs compleet buiten de regering gehouden (mochten dus enkel oppositie spelen). Nou nou nou, genocide op de straat, brandende gebouwen. Het was totale chaos buiten joh!
Ik heb geen ideequote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wees ééns iets specifieker. Wat verwacht je van me?
Beweer jij dan van wel?quote:
Als journalisten hem vragen afstand te nemen gaat ie schelden, als Spekman kritiek heeft op zijn woorden gaat ie beschuldigen. Hij neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor zijn woorden en de effecten op zijn achterban, het doet het ergste vrezen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit allemaal is dan nog onder de aanname dat Wilders te goeder trouw is. Dat staat nog te bezien.
Pvv stemmers doen blauwe shirtjes aan. Overige stemmers rood. En dan knokken maar. Denk dat het zo zal gaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb geen ideeJij stemt op hem, dus ik dacht dat jij het mij zou kunnen uitleggen. Ik neem aan geen dood-ordinaire demonstratie want dan had hij het wel zo geformuleerd.
En dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit allemaal is dan nog onder de aanname dat Wilders te goeder trouw is. Dat staat nog te bezien.
Grotendeels met je eens. Fortuyn was 10x beter dan Wilders.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wilders zou de schoenen van Fortuyn niet eens mogen poetsen. Gentleman vs brulaap.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Pvv stemmers doen blauwe shirtjes aan. Overige stemmers rood. En dan knokken maar. Denk dat het zo zal gaan.
Tussen nooit en altijd zit een wereld van verschil. Ik mag hopen dat ik je dat niet hoef uit te leggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Beweer jij dan van wel?
Je zet 1 x per 4 jaar een kruisje en dan hoop je maar dat ze er wat van bakken.
Zelfs op ledenvergaderingen doet de elite top gewoon waar ze zin in hebben.
10 x 0 = 0quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:17 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Grotendeels met je eens. Fortuyn was 10x beter dan Wilders.
Verschil daarmee was dat SP zelf de keutel in trok. De PVV zal dit niet doen. Trouwens was de SP volgens mij de tweede partij en niet de grootste, ook wel een dingetje.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:11 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
SP is een aantal jaren terug ook de grootste geweest, en werd zelfs compleet buiten de regering gehouden (mochten dus enkel oppositie spelen). Nou nou nou, genocide op de straat, brandende gebouwen. Het was totale chaos buiten joh!
Nee dat hoef je niet maar ga mij nu niet vertellen dat het allemaal wel meevalt met onze huidige politici.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:18 schreef HPLC het volgende:
[..]
Tussen nooit en altijd zit een wereld van verschil. Ik mag hopen dat ik je dat niet hoef uit te leggen.
G.W. roept op tot geweldloosverzet tegen azc's. Dit i.t.t. tot de linkerflank die oproept G.W. te bestrijden omdat z'n aanhang uit nazi's en fascisten bestaat (anti Pegida demonstratei). Het tweede is toch duidelijk een grens die overschreden wordt maar er heerst nogal een dubbele moraal aan de linkerzijdequote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat maakt vrij weinig uit, de groep is aan het groeien en de anderen nemen er onvoldoende afstand van, vaak spreken ze zelfs begrip uit voor de daden. Als Wilders dan gaat verwachten dat mensen in opstand komen moet hij rekening houden met de hele achterban dus ook de mensen die wel denken aan toepassing van geweld. Ik vind hem wel verantwoordelijk voor het onzorgvuldig kiezen van zijn woorden en ook voor het niet optreden tegens sites als wijsteunendePVV waar openlijk oproepen tot moord en geweld staan. Als politiek leider kun je volgens mij niet wegkomen met "het gaat mijn niet aan" als jouw naam en partij worden gekoppeld aan dergelijke uitingen. Niets doen is ook een keuze.
Hoe geniaal zou het zijn als de winnaar zegt: Laat eigenlijk maar zittenquote:
Maarre linkerflank? Zijn er partijen die dat doen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
G.W. roept op tot geweldloosverzet tegen azc's. Dit i.t.t. tot de linkerflank die oproept G.W. te bestrijden omdat z'n aanhang uit nazi's en fascisten bestaat (anti Pegida demonstratei). Het tweede is toch duidelijk een grens die overschreden wordt maar er heerst nogal een dubbele moraal aan de linkerzijde
Ik zeg niet dat Wilders lijkt op Fortuyn kwa uitspraken. Hoe de politici met zn allen Wilders aan het demoniseren zijn dat lijkt op wat ze ook tegen Fortuyn deden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Nu ben en was ik wel redelijk fan van Fortuyn, juist omdat hij het politieke landschap zo verschrikkelijk mooi bespeelde dat je soms gewoon het idee had dat je naar een orkest keek en Fortuyn de dirigent was maar Wilders vind ik een populistische schim van degene van wie hij zegt een zielsgenoot te zijn. Fortuyn grient ook in zijn graf volgens mij.
Ehhhhh Geert heeft het bij asielzoekers over terroristen, criminelen en verkrachters. Dus dat zijn woorden van gelijke strekking die je "links" verwijt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
G.W. roept op tot geweldloosverzet tegen azc's. Dit i.t.t. tot de linkerflank die oproept G.W. te bestrijden omdat z'n aanhang uit nazi's en fascisten bestaat (anti Pegida demonstratei). Het tweede is toch duidelijk een grens die overschreden wordt maar er heerst nogal een dubbele moraal aan de linkerzijde
.Zoiets?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Pvv stemmers doen blauwe shirtjes aan. Overige stemmers rood. En dan knokken maar. Denk dat het zo zal gaan.
Eens.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:23 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Wilders lijkt op Fortuyn kwa uitspraken. Hoe de politici met zn allen Wilders aan het demoniseren zijn dat lijkt op wat ze ook tegen Fortuyn deden.
Ik mocht Fortuyn altijd graag op de tv zien en echt daar kan WIlders niet aan tippen
Apart dan dat z'n aanhang dat anders intepreteert. Of zijn de malloten die rellen en vernielen Groen Links aanhangers? Doodsbedreiging op facebook pagina's als "Wij steunen de PVV". Waarom laat Wilders die niet actief verwijderen? Kennelijk maakt het hem niet uit wat z'n aanhang doet, afstand nemen doet ie niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
G.W. roept op tot geweldloosverzet tegen azc's.
Je vergeet alleen de lachende derdequote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoe geniaal zou het zijn als de winnaar zegt: Laat eigenlijk maar zittenHaha iedereen uitgeroeid voor niks
Is dit een raadseltje?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je vergeet alleen de lachende derde
Spekman heeft een luizen baantje en wil dat niet graag kwijt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:23 schreef kawotski het volgende:
Als Spekman ballen heeft dan laat ie vandaag het kabinet vallen en regelt ie binnen een maand nieuwe verkiezingen.
Hoe wilt hij het kabinet laten vallen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:23 schreef kawotski het volgende:
Als Spekman ballen heeft dan laat ie vandaag het kabinet vallen en regelt ie binnen een maand nieuwe verkiezingen.
De overheid heeft allemaal verschillende inkomsten o.a. belastinginkomsten, werknemerspremies en gasinkomsten. Daartegenover heeft de overheid tal van uitgaven, verdeeld over ministeries, die het weer verder budgetteren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onze Rijksbegroting laat gelukkig wel enige ruimte voor overschrijdingen. Daardoor hoeven we niet bij elke tegenslag direct de broekriem aan te halen.
Overigens ben ik van mening dat we de kosten zoveel mogelijk moeten drukken, maar dat is een andere discussie.
Volgens mij mag je rustig oproepen Wilders te bestrijden dat kan ook met democratische methoden gebeuren. Mensen uitmaken voor nazi's en fascisten is ook niet strafbaar volgens mij, overigens vind ik de PVV ook veel fascistische standpunten hebben dus dat lijkt mij alleen maar een juist constatering. Gezien het aantal bekende neo-nazi's die voor Wilders hebben gedemonstreerd denk ik ook dat je best mag zeggen dat er onder de aanhang nazi's zitten en zeggen dat dat klopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat zoekt ie maar uit binnen de gelederen. Of wil je nu beweren dat Spekman geen invloed heeft binnen de PvdA?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Hoe wilt hij het kabinet laten vallen?
Invloed heet 'ie wel zeker. Maar het kabinet bestaat niet alleen maar uit de PvdA. En waarom zou hij het kabinet willen laten vallen? Dat werkt alleen maar tegen hem. Hoe mooi het ook zou zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:27 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dat zoekt ie maar uit binnen de gelederen. Of wil je nu beweren dat Spekman geen invloed heeft binnen de PvdA?
De bouw van nieuwe woningen wordt overigens niet gefinancierd door de overheid.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De overheid heeft allemaal verschillende inkomsten o.a. belastinginkomsten, werknemerspremies en gasinkomsten. Daartegenover heeft de overheid tal van uitgaven, verdeeld over ministeries, die het weer verder budgetteren.
De asielstroom moet ergens van betaald worden. Het COA gaat ervan uit dat ze dit jaar een miljard nodig hebben. Daarna stromen asielzoekers de samenleving in, hebben ze woningen, uitkeringen, gezondheidszorg en onderwijs nodig. Allemaal kosten die gemaakt worden.
Als een asielzoeker een huis krijgt, moet iemand anders langer wachten. Tenzij er meer huizen gebouwd worden, maar die moeten dan ook weer betaald worden. Een asielzoeker krijgt een speciale zorgverzekering zonder eigen risico, maar dat moet ook weer betaald worden. Dan kunnen de zorgpremies/het eigen risico voor anderen weer omhoog, of je moet de hoop koesteren dat de zorgverzekeringen genoegen nemen met wat minder winst.
Nee het verschil is dat hij oproept tot geweldloosverzet. Bij de anti Pegida demonstratie werd toch net even iets anders gezegdquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ehhhhh Geert heeft het bij asielzoekers over terroristen, criminelen en verkrachters. Dus dat zijn woorden van gelijke strekking die je "links" verwijt.
quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee het verschil is dat hij oproept tot geweldloosverzet. Bij de anti Pegida demonstratie werd toch net even iets anders gezegd
Wij moeten Pegida bevechten.
We zullen Wilders bevechten!
Maar de strijd tegen racisme kent vele fronten.
Wij zullen onze vrije, tolerante stad verdedigen,
wat het ook vraagt.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:22 schreef HPLC het volgende:
[..]
Maarre linkerflank? Zijn er partijen die dat doen?
Wat de meeste mensen niet weten is dat de PvdA in het Europese parlement een socialistisch verbond heeft met ex-communistische partijen onder andere uit het oostblok, bestaande uit mensen die veel bloed aan hun handen hebben en voor een deel georganiseerde mafia is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij mag je rustig oproepen Wilders te bestrijden dat kan ook met democratische methoden gebeuren. Mensen uitmaken voor nazi's en fascisten is ook niet strafbaar volgens mij tenzij menen aangifte doen, overigens vind ik de PVV ook veel fascistische standpunten hebben dus dat lijkt mij alleen maar een juist constatering. Gezien het aantal bekende neo-nazi's die voor Wilders hebben gedemonstreerd denk ik ook dat je best mag zeggen dat er onder de aanhang nazi's zitten en zeggen dat dat klopt.
Verder vind ik dus dat Wilders uitspraak dat hij een revolte verwacht als men niet met hem wil regeren een dreigement en zeker geen oproep tot geweldloos verzet. Een revolte past volgens mij ook niet in een democratie en hoort niet bij een democratie.
Yep. Wat dat betreft bespeelt Wilders zijn achterban uitstekend. Al demoniserend.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:19 schreef HPLC het volgende:
Geert![]()
Wel weer een prima zet trouwens, Pim Fortuyn erbij halen, even paar goedkope oneliners en links alvast verdacht maken en zijn achterban staat alweer te schuimbekken op alle fora
Wilders demoniseert zelf ook. Hele groepen tegelijk. Met het gebruik maken van de kracht van herhaling en extra toevoegingen om mensen extra angstig te maken (tsunami). Leek totaal niet op het gedrag van Pim Fortuyn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:23 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Wilders lijkt op Fortuyn kwa uitspraken. Hoe de politici met zn allen Wilders aan het demoniseren zijn dat lijkt op wat ze ook tegen Fortuyn deden.
Ik mocht Fortuyn altijd graag op de tv zien en echt daar kan WIlders niet aan tippen
maar de huur en onkosten wel dus.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De bouw van nieuwe woningen wordt overigens niet gefinancierd door de overheid.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]Tip: als Het Nederlandse volk elkaar uitgeroeid heeft wie blijven er dan over?
Nee? Ook niet als het gaat om sociale huurwoningen? Dan zit de overheid er toch met geld in? Daarnaast verkopen de gemeenten grond. Het lijkt me dat er zowel privaat als publiek geld in de bouw van woningen zit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De bouw van nieuwe woningen wordt overigens niet gefinancierd door de overheid.
Haal je nu niet uitspraken van politici en uitspraken van burgers door elkaar? Je hebt een wonderlijke manier van discussieren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee het verschil is dat hij oproept tot geweldloosverzet. Bij de anti Pegida demonstratie werd toch net even iets anders gezegd
wat het ook vraagt.
Je kan dan als er geweld gebruikt gaat worden, waarvan links overigens heeft laten zien dit niet te schuwen, niet je handen in onschuld wassen
Ja en dat is nu net het gevaar. allemaal doen ze een duit in het zakje. Tegen de grens of net er overheen zodat men op persoonlijke tittel de vermoordde onschuld kan spelen terwijl men weet uit het verleden wat de uitkomst hier van zal zijnquote:
Niemand beweert dat de opvang van asielzoekers gratis is. Maar nogmaals, onze begroting kan wel wat overschrijdingen hebben. Het is dus niet zeker dat onze lasten worden verzwaard.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
maar de huur en onkosten wel dus.
Telt allemaal lekker op...
Nee dat ik niet. Dit is een uitspraak van een volksvertegenwoordigerquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haal je nu niet uitspraken van politici en uitspraken van burgers door elkaar? Je hebt een wonderlijke manier van discussieren.
Friezenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]Tip: als Het Nederlandse volk elkaar uitgeroeid heeft wie blijven er dan over?
Geweldloos verzet is heet tegenwoordig een revolte? Goh weer wat geleerd!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
wat het ook vraagt.
Je kan dan als er geweld gebruikt gaat worden, waarvan links overigens heeft laten zien dit niet te schuwen, niet je handen in onschuld wassen
Eigenlijk is de PvdA gewoon met terugwerkende kracht verantwoordelijk voor de misdaden van Stalin.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:30 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat de meeste mensen niet weten is dat de PvdA in het Europese parlement een socialistisch verbond heeft met ex-communistische partijen onder andere uit het oostblok, bestaande uit mensen die veel bloed aan hun handen hebben en voor een deel georganiseerde mafia is.
En dat weet de PvdA duivels goed maar ach....we gaan voor de macht nietwaar? Dus knijpen wij een oogje toe.
Dus wat dat beschuldigen betreft....daar lach ik echt om....
Zoek even op wat het woord betekentquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geweldloos verzet is heet tegenwoordig een revolte? Goh weer wat geleerd!
Maar als er een azc komt is de hele nabijgelegen buurt tegen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niemand beweert dat de opvang van asielzoekers gratis is. Maar nogmaals, onze begroting kan wel wat overschrijdingen hebben. Het is dus niet zeker dat onze lasten worden verzwaard.
Verder heeft de Tweede Kamer in meerderheid besloten dat we vluchtelingen opvangen, iets waar de meeste Nederlanders zich ook in kunnen vinden.
Wat is de uitkomst dan? Ik zie Geert Wilders niet zo gauw vermoord worden als je daar op doeltquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja en dat is nu net het gevaar. allemaal doen ze een duit in het zakje. Tegen de grens of net er overheen zodat men op persoonlijke tittel de vermoordde onschuld kan spelen terwijl men weet uit het verleden wat de uitkomst hier van zal zijn
Laten we hopen dat dat niet gebeurt. Maar idioten hou je niet tegen, of die nu op het hoofd van Wilders of dat van, pakweg, Jesse Klaver uit zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:36 schreef HPLC het volgende:
[..]
Wat is de uitkomst dan? Ik zie Geert Wilders niet zo gauw vermoord worden als je daar op doelt
Hij heeft beveiligers bij zich omdat hij het zulke gezellige jongens vindt?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:36 schreef HPLC het volgende:
[..]
Wat is de uitkomst dan? Ik zie Geert Wilders niet zo gauw vermoord worden als je daar op doelt
De overheid staat alleen garant.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee? Ook niet als het gaat om sociale huurwoningen? Dan zit de overheid er toch met geld in? Daarnaast verkopen de gemeenten grond. Het lijkt me dat de bouw van woningen met privaat en publiek geld betaald wordt.
En soms wordt inderdaad minder in rekening gebracht voor de verkochte gronden. Maar het is niet alsof het gemeentelijke grondbedrijf dan omvalt.quote:De sociale sector werd volledig verantwoordelijk voor haar eigen financiering en hieraan verbonden risico’s. Voor de brutering lagen deze risico's bij het Rijk, deze was actief als kapitaalverschaffer en als verstrekker van garanties. Deze rollen zijn na de brutering komen te vervallen.[1]
Hiervoor zijn in de plaats gekomen de garanties van het Waarborgfonds Sociale Woningbouw (WSW). De WSW werkt hierbij nauw samen met het Centraal Fonds voor de Volkshuisvesting. [1] De WSW garandeert de schulden van de corporaties aan banken en andere kapitaalverschaffers. De WSW wordt op haar beurt geborgd door het Rijk en de gemeenten. In geval dat het WSW geld nodig heeft om aan haar verplichtingen te voldoen zullen Rijk en gemeenten elk 50% van de benodigde bedragen voldoen bovenop de aan het WSW door corporaties afgegeven obligo's.[1] Het WSW heeft door deze garanties de hoogste kredietrating, AAA, verkregen, wat een goede toegang van corporaties tot de kapitaalmarkt garandeert tegen gunstige financiële condities[1].
Het WSW zorgt ervoor dat woningbouwcorporaties tegen gunstige rentetarieven geld kunnen lenen. Als organisatie doet ze dit door garanties te verstrekken aan hun financiers. De corporaties bouwen hierdoor tegen zo laag mogelijke kosten sociale woningbouwprojecten en maatschappelijk vastgoed en de financiers krijgen maximale zekerheid.
Bron
Ik weet wat het betekent. Ik kan me er alleen nog steeds geen voorstelling maken in de uitspraak van Wilders. Hoe ga jij dan muiten, rebelleren en in opstand komen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zoek even op wat het woord betekent
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zoek even op wat het woord betekent
http://www.woorden-boek.nl/woord/revoltequote:muiterij, oproer, opstand
Dat niet, wel terechte beveiliging, want er lopen te veel idioten los.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hij heeft beveiligers bij zich omdat hij het zulke gezellige jongens vindt?
Zonder overheidsgeld wordt er maar weinig gebouwd met die garantstellingen. Maar schrijf er gerust een prutsartikel over.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De overheid staat alleen garant.
[..]
En soms wordt inderdaad minder in rekening gebracht voor de verkochte gronden. Maar het is niet alsof het gemeentelijke grondbedrijf dan omvalt.
Wilders is er dan ook gebaat bij om zo vaak mogelijk bedreigd te worden. Zonder bedreigingen zou zijn mantra 'moslims zijn evil' niet meer kloppen en zou dus alle grond waarop de pvv gebouwd is onder hem weg vallen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hij heeft beveiligers bij zich omdat hij het zulke gezellige jongens vindt?
Ah, een volksvertegenwoordiger. Duidelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee dat ik niet. Dit is een uitspraak van een volksvertegenwoordiger
1) Algehele verandering 2) Burgeroorlog 3) Gewapende opstand 4) Muiterij 5) Oproer 6) Opstand 7) Omwenteling 8) Tegenstribbeling 9) Volksverzetquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
http://www.woorden-boek.nl/woord/revolte
Lijkt mij niet geweldloos.
Nee want Spekman noemde hem niet gevaarlijk maar noemde zijn woorden gevaarlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:41 schreef Infection het volgende:
Maar toch heeft Wilders gelijk in dit geval.
Nogmaals, de overheid staat alleen garant en in de praktijk is het nog nooit voorgekomen dat het Rijk de portemonnee heeft moeten trekken. Zelfs nadat Vestia en andere corporaties op hun reet gingen, werden de kosten volledig gedekt door de sector zelf en heeft de overheid niet bij hoeven springen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zonder overheidsgeld wordt er maar weinig gebouwd met die garantstellingen. Maar schrijf er gerust een prutsartikel over.
Toch dom van wilders om dat woord te gebruiken. Wat nu als zijn achterban het uitlegt alsof hij gewapende opstand verwacht van hun?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:42 schreef the-eye het volgende:
[..]
1) Algehele verandering 2) Burgeroorlog 3) Gewapende opstand 4) Muiterij 5) Oproer 6) Opstand 7) Omwenteling 8) Tegenstribbeling 9) Volksverzet
Ik ga dan maar door met demoniseren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:56 schreef the-eye het volgende:
Dat kan zo zijn, maar dat is wel wat hij bedoelt natuurlijk. Dat weet iedereen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee want Spekman noemde hem niet gevaarlijk maar noemde zijn woorden gevaarlijk.
Nee natuurlijk niet, Spekman is slim genoeg om te zeggen wat hij bedoelt. Hij is in elk geval alleen verantwoordelijk voor wat hij zegt en niet verantwoordelijk als anderen het anders uitleggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, maar dat is wel wat hij bedoelt natuurlijk. Dat weet iedereen.
Zo bedoelt Wilders ook wel degelijk geweld waar hij het heeft over #kominverzet. Dat weet iedereen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, maar dat is wel wat hij bedoelt natuurlijk. Dat weet iedereen.
Zulk commentaar is er ook binnen de SP op de gang van zaken daar alleen maken mensen buiten de partij zich daar dan weer niet druk overquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ga dan maar door met demoniseren.![]()
Door te stemmen op een partij waarbij geen discussie met de grote blonde leider mogelijk is ben jij zelfs een gevaar voor onze democratie. Ook binnen een politiek partij zou men een vorm van democratie moeten hebben om de beste mensen voor de juiste plekken te kiezen.
Ik quote mezelf nog maar eens, want je bent slecht in lezen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, de overheid staat alleen garant en in de praktijk is het nog nooit voorgekomen dat het Rijk de portemonnee heeft moeten trekken. Zelfs nadat Vestia en andere corporaties op hun reet gingen, werden de kosten volledig gedekt door de sector zelf en heeft de overheid niet bij hoeven springen.
Sociale woningen worden gebouwd met vreemd vermogen dat tegen late rentes wordt aangetrokken op de kapitaalmarkt.
De overheid mag die woningen dan wel niet betalen (maar staat wel garant en de private partijen kopen de grond dikwijls van de gemeente), wat ik ook nooit beweerd heb.quote:Als een asielzoeker een huis krijgt, moet iemand anders langer wachten. Tenzij er meer huizen gebouwd worden, maar die moeten dan ook weer betaald worden.
We hadden over overheidsuitgaven. Wachtlijsten zijn een andere discussie.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik quote mezelf nog maar eens, want je bent slecht in lezen.
[..]
De overheid mag die woningen dan wel niet betalen (maar staat wel garant en de private partijen kopen de grond dikwijls van de gemeente), wat ik ook nooit beweerd heb.
Feit is dat er een tekort aan sociale huurwoningen is, en dat de asielzoekers dat probleem nog eens verergeren.
Sommige mensen lezen dingen die er niet zijn, verzet is niet synoniem voor geweld. Wilders heeft talloze keren aangegeven tegen geweld te zijn en democratisch en vreedzaam verzet te willen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo bedoelt Wilders ook wel degelijk geweld waar hij het heeft over #kominverzet. Dat weet iedereen.
Hij roept duidelijk op tot geweldloosverzet maar anderen weten dan beter dan hijzelf wat hij bedoeld?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo bedoelt Wilders ook wel degelijk geweld waar hij het heeft over #kominverzet. Dat weet iedereen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sommige mensen lezen dingen die er niet zijn, verzet is niet synoniem voor geweld. Wilders heeft talloze keren aangegeven tegen geweld te zijn en democratisch en vreedzaam verzet te willen.
Oh, dus de uitspraken van Spekman mogen wel geïnterpreteerd worden, maar die van Wilders niet?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hij roept duidelijk op tot geweldloosverzet maar anderen weten dan beter dan hijzelf wat hij bedoeld?
Als Wilders zegt: Kom gewelddadig in verzet, is het einde oefening natuurlijk. Logisch dat hij het zo formuleert.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hij roept duidelijk op tot geweldloosverzet maar anderen weten dan beter dan hijzelf wat hij bedoeld?
Lijkt mij toch dat de uitleg van revolte niet zo duidelijk geweldloos is, eerder lastig om geweldloos te maken.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als je voorzitter bent van een partij (PvdA) die dit land naar de afgrond brengt, zou je sowieso je mond moeten houden over andere partijen die dit zogenaamd ook aan het doen zijn. Hij zou zich eerst maar eens af moeten gaan vragen waarom zijn partij zo slecht in de peilingen staat.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, Spekman is slim genoeg om te zeggen wat hij bedoelt. Hij is in elk geval alleen verantwoordelijk voor wat hij zegt en niet verantwoordelijk als anderen het anders uitleggen.
Dat punt wilde ik er graag nog eens bijhalen, omdat je in de praktijk ziet dat de asielzoekers voor meer problemen in onze financiële huishouding zorgen dan de overheidsbestedingen alleen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hadden over overheidsuitgaven. Wachtlijsten zijn een andere discussie.
Ik wacht nog op het moment dat hij expliciet afstand neemt van wat zijn fanclubs roepen op bijvoorbeeld Facebook, je weet wel, zoals hij dat ook van moslims verwacht.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sommige mensen lezen dingen die er niet zijn, verzet is niet synoniem voor geweld. Wilders heeft talloze keren aangegeven tegen geweld te zijn en democratisch en vreedzaam verzet te willen.
vrijheid van meningsuiting geld voor de PVV. Als de mening tegen de PVV is, is het demoniseren. Zo zijn de nieuwe definities volgens mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Oh, dus de uitspraken van Spekman mogen wel geïnterpreteerd worden, maar die van Wilders niet?
Het gaat niet om de interpretatie van die woorden maar tegen welke achtergrond en samenspraak waarmee ze gedaan wordenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Oh, dus de uitspraken van Spekman mogen wel geïnterpreteerd worden, maar die van Wilders niet?
Wat een goede research weer, volgens mij doel je op Bert van der Roest en had spekman daar niets mee te maken.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:40 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Wat een ophef over een uitspraak van iemand die steelt van daklozen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:41 schreef Infection het volgende:
Maar toch heeft Wilders gelijk in dit geval.
Denk je dat Wilders geweld goedkeurt? Dat gelooft zelfs trui Spekman niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als Wilders zegt: Kom gewelddadig in verzet, is het einde oefening natuurlijk. Logisch dat hij het zo formuleert.
quote:Ik geloof nog steeds dat Wilders niet wil dat er geweld wordt gepleegd in zijn naam.
Heeft men bij de SP dan geen verkiezingen gehad dat er door bobo's geadviseerd wordt om op de beoogde leider te stemmen is ook niet geheel goed maar daar kun je alsnog tegen stemmen, ipv gewoon totaal geen structuur binnen je partij te hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zulk commentaar is er ook binnen de SP op de gang van zaken daar alleen maken mensen buiten de partij zich daar dan weer niet druk over
Aha het volk gaat tegenstribbelenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:42 schreef the-eye het volgende:
[..]
1) Algehele verandering 2) Burgeroorlog 3) Gewapende opstand 4) Muiterij 5) Oproer 6) Opstand 7) Omwenteling 8) Tegenstribbeling 9) Volksverzet
Geen idee. Ik ken hem niet, behalve van wat extreme uitspraken in de media. Ik sluit het niet uit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Denk je dat Wilders geweld goedkeurt? Dat gelooft zelfs trui Spekman niet.
[..]
Keer op keer is gebleken, dat bij een roep om afstand nemen door GW, zaken helemaal niet PVV gerelateerd waren. Hij zou dus wel gek zijn daar op in te gaan. Elke idioot kan zeggen PVV te stemmen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wacht nog op het moment dat hij expliciet afstand neemt van wat zijn fanclubs roepen op bijvoorbeeld Facebook, je weet wel, zoals hij dat ook van moslims verwacht.
Gezien de peilingen zou ik hem niet kansloos durven noemenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:56 schreef Gutmensch het volgende:
Wat een kansloze huilie is die Wilders ook
Nogmaals, als hij dat weigert te zeggen wordt de PVV hooguit weer een eenmansfractie. Deze uitspraak is geen keuze.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:56 schreef Infection het volgende:
Wilders heeft al meerdere malen uitspraken gedaan over dat hij geweld afkeurt en dat de mensen die dit doen vervolgd moeten worden. Dus de stelling "hij roept op tot geweld" is pure onzin.
Achja, Hans Spekman kan er ook wat van zo te zien.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:56 schreef Gutmensch het volgende:
Wat een kansloze huilie is die Wilders ook
Ja hoor Wilders heeft al eerder opgeroepen om geweld toe te passen alleen dan was het bijv. met scherp schieten door de politie. Geweld schuwt hij zeker niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Denk je dat Wilders geweld goedkeurt? Dat gelooft zelfs trui Spekman niet.
[..]
De GBL is ook niet achterlijk natuurlijk. Daarom bestaat zijn club nog steeds maar uit 1 lid en houdt hij alles wat er in zijn clubje gebeurt zoveel mogelijk geheim. Zo kun je altijd zeggen dat je er niks mee te maken had.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Keer op keer is gebleken, dat bij een roep om afstand nemen door GW, zaken helemaal niet PVV gerelateerd waren. Hij zou dus wel gek zijn daar op in te gaan. Elke idioot kan zeggen PVV te stemmen.
Bij moslims is dat net even iets anders, niet waar?
Heeft Samsom of Spekman dit gezegd? Of Jelle? Toch iets anders hé.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
wat het ook vraagt.
Dat is niet de reden voor de structuur van de partijquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De GBL is ook niet achterlijk natuurlijk. Daarom bestaat zijn club nog steeds maar uit 1 lid en houdt hij alles wat er in zijn clubje gebeurt zoveel mogelijk geheim. Zo kun je altijd zeggen dat je er niks mee te maken had.
Ik kan je even niet volgen wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Heeft Samsom of Spekman dit gezegd? Of Jelle? Toch iets anders hé.
Volgens mij heeft wilders ingestemd met de missie tegen IS dus keurt hij wel degelijk geweld goed.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:55 schreef luxerobots het volgende:
Denk je dat Wilders geweld goedkeurt?
Geweld met geweld bestrijden is prima. En de PvdA heeft trouwens ook ingestemd.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft wilders ingestemd met de missie tegen IS dus keurt hij wel degelijk geweld goed.
Oh, wat dan wel?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is niet de reden voor de structuur van de partij
Ja, maar dat is prima, want kogels komen van links en extreem links is veeeeeeeeeeeeeul gevaarlijker dan extreem rechts.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Geweld met geweld bestrijden is prima. En de PvdA heeft trouwens ook ingestemd.
Was afgelopen zaterdag tijdens de Pegida demonstratie goed te zien inderdaad.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, maar dat is prima, want kogels komen van links en extreem links is veeeeeeeeeeeeeul gevaarlijker dan extreem rechts.
Ik kom niet veel verder dan het veiligstellen van zijn salaris en het strelen van zijn ego.quote:
Helaas moeten we die conclusie keer op keer trekken.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, maar dat is prima, want kogels komen van links en extreem links is veeeeeeeeeeeeeul gevaarlijker dan extreem rechts.
Wie heeft er hier nu al de onderstaande tegenlicht documantaire gezien.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Geweld met geweld bestrijden is prima. En de PvdA heeft trouwens ook ingestemd.
Als het hem om het geld ging had hij wel een andere carriere gekozen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kom niet veel verder dan het veiligstellen van zijn salaris en het strelen van zijn ego.
Het gaat ook niet om wat Wilders zegt schijnbaar, anderen menen te kunnen zeggen wat hij werkelijk denkt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:56 schreef Infection het volgende:
Wilders heeft al meerdere malen uitspraken gedaan over dat hij geweld afkeurt en dat de mensen die dit doen vervolgd moeten worden. Dus de stelling "hij roept op tot geweld" is pure onzin.
Hij komt nergens anders meer aan de bak.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als het hem om het geld ging had hij wel een andere carriere gekozen.
Je bedoelt zoiets als dit:quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:07 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om wat Wilders zegt schijnbaar, anderen menen te kunnen zeggen wat hij werkelijk denkt.![]()
quote:En overigens, Spekman bedoelt dat Wilders zijn partij in gevaar brengt.
De zetelverdeling zegt al genoeg.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:07 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om wat Wilders zegt schijnbaar, anderen menen te kunnen zeggen wat hij werkelijk denkt.![]()
En overigens, Spekman bedoelt dat Wilders zijn partij in gevaar brengt.
Dat Spekman niet ziet dat de partij dat zelf doet zegt ook genoeg.
Dat roep ik al vanaf het begin, maar dat mag je niet meer als argument gebruiken geloof ik. Dat het de schuld is van de islam maak je wel vrienden mee.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wie heeft er hier nu al de onderstaande tegenlicht documantaire gezien.
http://tegenlicht.vpro.nl(...)t-midden-oosten.html
Wat heeft de geschiedenis van westers geweld in het midden oosten ons toch veel goeds gebracht, onder andere het ontstaan van IS door het door ons gecreerde machtsvacuum in die landen.
Hij had na het verlaten van de VVD het bedrijfsleven in kunnen gaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij komt nergens anders meer aan de bak.
Ik zie een Arabisch land niet snel christelijke vluchtelingen opvangen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat roep ik al vanaf het begin, maar dat mag je niet meer als argument gebruiken geloof ik. Dat het de schuld is van de islam maak je wel vrienden mee.
Moet het nog zien als een arabische coalitie hier diverse landen plat zou bombarderen en leiders af zou zetten. De haat die er nu is zou in het niks verdwijnen bij de haat die zou ontstaan. Onze leiders hebben de ideale voedingsbodem voor terrorisme neergelegd.
Dat verklaart toch niet dat jongens die in Nederland geboren en getogen zijn zich meer verbonden voelen met landen in het Midden Oosten. Landen waar hun voorouders niet ééns vandaan komen maar waarmee de enige overéénkomst de Islam is?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat roep ik al vanaf het begin, maar dat mag je niet meer als argument gebruiken geloof ik. Dat het de schuld is van de islam maak je wel vrienden mee.
Moet het nog zien als een arabische coalitie hier diverse landen plat zou bombarderen en leiders af zou zetten. De haat die er nu is zou in het niks verdwijnen bij de haat die zou ontstaan. Onze leiders hebben de ideale voedingsbodem voor terrorisme neergelegd.
Het gaat niet om opvangen van mensen maar willekeurig landen en doelen bombarderen voor financieel gewin. Dat is schofterig gedrag. En om het af te maken noemt men de omgekomen burgers collateral damage. Hoe minachtend.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie een Arabisch land niet snel christelijke vluchtelingen opvangen.
Het is een combinatie van factoren, achteraf gezien had het veel doden gescheeld als we diverse dictators gewoon hadden laten zitten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het gaat niet om opvangen van mensen maar willekeurig landen en doelen bombarderen voor financieel gewin. Dat is schofterig gedrag. En om het af te maken noemt men de omgekomen burgers collateral damage. Hoe minachtend.
Maar iedereen maar geloven dat de haat uit de Koran komt hoor, is goed, iedereen zijn mening.
Het zou ook een mooie boel worden als je gaat doen wat de minderheid wil, dat is het einde van de democratie.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:21 schreef Oud_student het volgende:
Grappig die Spekman, hij verwijt Wilders dat hij mensen uitsluit, terwijl de partij van Spekman bijna 33% van de Nederlanders uitsluit.
Nee het versluierd oproepen tot geweld is demonisering. Met gewoon commentaar onderbouwd met argumenten heeft niemand problemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:25 schreef Jigzoz het volgende:
Kritiek op links, vluchtelingen, Marokkanen, allochtonen, moslims, Polen en noem maar op is vrijheid van meningsuiting. Kritiek op de PVV = demonisering. Niks nieuws onder de zon.
De PVV wel hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee het versluierd oproepen tot geweld is demonisering. Met gewoon commentaar onderbouwd met argumenten heeft niemand problemen.
De regeringen geven niks om ellende of dictatoriale regimes. Noord Korea mag blijven. Boko Haram mag elke week honderden mensen afslachten. En Saudi Arabié is zelfs onze vriend.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een combinatie van factoren, achteraf gezien had het veel doden gescheeld als we diverse dictators gewoon hadden laten zitten.
Neemt niet weg dat de islamieten vooral elkaar afslachten, daar is geen westerling bij nodig.
Wilders demoniseert vluchtelingen en roept op tot verzet tegen hen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee het versluierd oproepen tot geweld is demonisering. Met gewoon commentaar onderbouwd met argumenten heeft niemand problemen.
Nee, dat zijn stellingen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het zijn Nazi's e.d. uitspraken zijn geen argumenten.
O. Dus de PVV demoniseert voornamelijk?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zonder onderbouwingen is het gewoon demoniseren.
Geef maar een voorbeeldquote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O. Dus de PVV demoniseert voornamelijk?
Weinig olie in Afghanistan of Syrië.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De regeringen geven niks om ellende of dictatoriale regimes. Noord Korea mag blijven. Boko Haram mag elke week honderden mensen afslachten. En Saudi Arabié is zelfs onze vriend.
Alleen dictators die andere plannen hebben met olie dan Amerika moeten dood. En de gevolgen ondervinden wij nu.
Dus alle oneliners van Wilders jegens alles wat moslim of links is is ook een vorm van demoniseren, fijn dat we het weten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zonder onderbouwingen is het gewoon demoniseren.
Mwoah, zo ongeveer iedere tekst die Wilders uitspreekt?quote:
Is het nu zo veel gevraagd om met een voorbeeld te komen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah, zo ongeveer iedere tekst die Wilders uitspreekt?
Maar wat mij betreft gaat ie z'n gang maar hoor. Blijkbaar is er een doelgroep voor. Beetje zielig alleen dat ie zelf graag blind en bot om zich heen rost, maar begint te huilen bij kritiek.
Ook voor jou, een voorbeeld graag. Linkje erbij wanneer hij de uitspraak deed zodat we kunnen kijken of het op een bepaald moment onderbouwd isquote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus alle oneliners van Wilders jegens alles wat moslim of links is is ook een vorm van demoniseren, fijn dat we het weten.
Ik doelde uiteraard op Irak en Libië, waar het ombrengen van de leiders is volbracht. Dacht dat je dat wel snapte. Afghanistan en Syrië hebben ze inderdaad een waar huzarenstukje neergezet, het zijn nu hele veilige landen door al die bommen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Weinig olie in Afghanistan of Syrië.
Historisch besef is je vreemd? Ooit van de de vijand van onze vijand (ussr)is onze vriend dat was de muhajideen gehoord? Wat dus weer de basis was waaruit alqaida ontstaan is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Weinig olie in Afghanistan of Syrië.
Dat komt dan goed uit, want Spekman is geen volksvertegenwoordiger.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Een man die zichzelf niet kan kleden en daarmee schijt heeft aan de burger, hoeft voor mij niet in de volksvertegenwoordiging.
Waarom moet het later nog onderbouwd worden dan is het leed al geschiedt, nuanceren dat waren toch linkse hobbies.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ook voor jou, een voorbeeld graag. Linkje erbij wanneer hij de uitspraak deed zodat we kunnen kijken of het op een bepaald moment onderbouwd is
Het is een wonder dat die kerel nog leeft. Zonder olie had het leven in Syrië er wel een stuk soberder geweest. Althans, niet soberder dan nu maar dan toen. Zeg maar.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Historisch besef is je vreemd? Ooit van de de vijand van onze vijand (ussr)is onze vriend dat was de muhajideen gehoord? Wat dus weer de basis was waaruit alqaida ontstaan is.
Syrië wat waren we toch aan het pushen om die verderfelijke assad daar weg te krijgen.
Nee ik ga er vanuit dat het eerst onderbouwd is. Geert hoeft dan natuurlijk niet iedere keer opnieuw tekst en uitleg te geven. Een voorbeeld hiervan is Mindergate waarbij hij in het verleden al tot in den treure had aangegeven waar het precies om gingquote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom moet het later nog onderbouwd worden dan is het leed al geschiedt, nuanceren dat waren toch linkse hobbies.
In Irak heeft olie meegespeeld. Maar ook persoonlijk motieven, de familie Bush had nog een appeltje te schillen met Saddam.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik doelde uiteraard op Irak en Libië, waar het ombrengen van de leiders is volbracht. Dacht dat je dat wel snapte. Afghanistan en Syrië hebben ze inderdaad een waar huzarenstukje neergezet, het zijn nu hele veilige landen door al die bommen.
Dus Geert is eigenlijk niets anders als een ouderwetse trekpop die steeds hetzelfde zegt en dan verwijst naar een ander punt dat we het zo hadden moeten interpreteren. Wat erg dat er zo'n grote groep Nederlanders volgens peiling serieus overweegt op zoiets te stemmen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:52 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee ik ga er vanuit dat het eerst onderbouwd is. Geert hoeft dan natuurlijk niet iedere keer opnieuw tekst en uitleg te geven. Een voorbeeld hiervan is Mindergate waarbij hij in het verleden al tot in den treure had aangegeven waar het precies om ging
Goed voorbeeld. Nou het zit zo. Geert zei toen.....quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus Geert is eigenlijk niets anders als een ouderwetse trekpop die steeds hetzelfde zegt en dan verwijst naar een ander punt dat we het zo hadden moeten interpreteren. Wat erg dat er zo'n grote groep Nederlanders volgens peiling serieus overweegt op zoiets te stemmen.
quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:52 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee ik ga er vanuit dat het eerst onderbouwd is. Geert hoeft dan natuurlijk niet iedere keer opnieuw tekst en uitleg te geven. Een voorbeeld hiervan is Mindergate waarbij hij in het verleden al tot in den treure had aangegeven waar het precies om ging
Nou ja. jammer. ik dacht echt dat je met een voorbeeld zou komen
In het midden oosten had/ heeft men sterke leiders / dictators nodig om het religieus geweld in te perken nu dit is weg gevallen hebben we de Isis rotzooi gekregen. Maar verantwoording nemen voor onze gedraging is blijkbaar iets links en rechts wuift deze verantwoordelijkheid het liefst van de hand. Terwijl rechts eigenlijk altijd de mond vol heeft van eigen verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Irak heeft olie meegespeeld. Maar ook persoonlijk motieven, de familie Bush had nog een appeltje te schillen met Saddam.
Los daarvan, in het Midden-Oosten slacht men vooral elkaar af, het is wel makkelijk om ons daarvan de schuld te geven.
Ja, in latere toelichtingen heeft-ie nog eens benadrukt dat het om alle Marokkanen ging. Dat lijkt me bij uitstek een voorbeeld van het demoniseren van een bevolkingsgroep.quote:
Denk jij trouwens serieus dat het vechten stopt als het westen stopt met haar acties?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het midden oosten had/ heeft men sterke leiders / dictators nodig om het religieus geweld in te perken nu dit is weg gevallen hebben we de Isis rotzooi gekregen. Maar verantwoording nemen voor onze gedraging is blijkbaar iets links en rechts wuift deze verantwoordelijkheid het liefst van de hand. Terwijl rechts eigenlijk altijd de mond vol heeft van eigen verantwoordelijkheid.
Nee we hebben de doos van Pandora geopend en die krijgen we voorlopig niet meer dicht. Het ergste wat er gebeurt is dat er een grote extreem conservatieve islamitische stroming ontstaan is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Denk jij trouwens serieus dat het vechten stopt als het westen stopt met haar acties?
De hele Arabische lente (momenteel herfst/winter) is ontstaan zonder westers ingrijpen. Dat zelfbeklag...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee we hebben de doos van Pandora geopend en die krijgen we voorlopig niet meer dicht. Het ergste wat er gebeurt is dat er een grote extreem conservatieve islamitische stroming ontstaan is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |