Grotendeels met je eens. Fortuyn was 10x beter dan Wilders.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wilders zou de schoenen van Fortuyn niet eens mogen poetsen. Gentleman vs brulaap.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Pvv stemmers doen blauwe shirtjes aan. Overige stemmers rood. En dan knokken maar. Denk dat het zo zal gaan.
Tussen nooit en altijd zit een wereld van verschil. Ik mag hopen dat ik je dat niet hoef uit te leggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Beweer jij dan van wel?
Je zet 1 x per 4 jaar een kruisje en dan hoop je maar dat ze er wat van bakken.
Zelfs op ledenvergaderingen doet de elite top gewoon waar ze zin in hebben.
10 x 0 = 0quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:17 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Grotendeels met je eens. Fortuyn was 10x beter dan Wilders.
Verschil daarmee was dat SP zelf de keutel in trok. De PVV zal dit niet doen. Trouwens was de SP volgens mij de tweede partij en niet de grootste, ook wel een dingetje.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:11 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
SP is een aantal jaren terug ook de grootste geweest, en werd zelfs compleet buiten de regering gehouden (mochten dus enkel oppositie spelen). Nou nou nou, genocide op de straat, brandende gebouwen. Het was totale chaos buiten joh!
Nee dat hoef je niet maar ga mij nu niet vertellen dat het allemaal wel meevalt met onze huidige politici.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:18 schreef HPLC het volgende:
[..]
Tussen nooit en altijd zit een wereld van verschil. Ik mag hopen dat ik je dat niet hoef uit te leggen.
G.W. roept op tot geweldloosverzet tegen azc's. Dit i.t.t. tot de linkerflank die oproept G.W. te bestrijden omdat z'n aanhang uit nazi's en fascisten bestaat (anti Pegida demonstratei). Het tweede is toch duidelijk een grens die overschreden wordt maar er heerst nogal een dubbele moraal aan de linkerzijdequote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat maakt vrij weinig uit, de groep is aan het groeien en de anderen nemen er onvoldoende afstand van, vaak spreken ze zelfs begrip uit voor de daden. Als Wilders dan gaat verwachten dat mensen in opstand komen moet hij rekening houden met de hele achterban dus ook de mensen die wel denken aan toepassing van geweld. Ik vind hem wel verantwoordelijk voor het onzorgvuldig kiezen van zijn woorden en ook voor het niet optreden tegens sites als wijsteunendePVV waar openlijk oproepen tot moord en geweld staan. Als politiek leider kun je volgens mij niet wegkomen met "het gaat mijn niet aan" als jouw naam en partij worden gekoppeld aan dergelijke uitingen. Niets doen is ook een keuze.
Hoe geniaal zou het zijn als de winnaar zegt: Laat eigenlijk maar zittenquote:
Maarre linkerflank? Zijn er partijen die dat doen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
G.W. roept op tot geweldloosverzet tegen azc's. Dit i.t.t. tot de linkerflank die oproept G.W. te bestrijden omdat z'n aanhang uit nazi's en fascisten bestaat (anti Pegida demonstratei). Het tweede is toch duidelijk een grens die overschreden wordt maar er heerst nogal een dubbele moraal aan de linkerzijde
Ik zeg niet dat Wilders lijkt op Fortuyn kwa uitspraken. Hoe de politici met zn allen Wilders aan het demoniseren zijn dat lijkt op wat ze ook tegen Fortuyn deden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Nu ben en was ik wel redelijk fan van Fortuyn, juist omdat hij het politieke landschap zo verschrikkelijk mooi bespeelde dat je soms gewoon het idee had dat je naar een orkest keek en Fortuyn de dirigent was maar Wilders vind ik een populistische schim van degene van wie hij zegt een zielsgenoot te zijn. Fortuyn grient ook in zijn graf volgens mij.
Ehhhhh Geert heeft het bij asielzoekers over terroristen, criminelen en verkrachters. Dus dat zijn woorden van gelijke strekking die je "links" verwijt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
G.W. roept op tot geweldloosverzet tegen azc's. Dit i.t.t. tot de linkerflank die oproept G.W. te bestrijden omdat z'n aanhang uit nazi's en fascisten bestaat (anti Pegida demonstratei). Het tweede is toch duidelijk een grens die overschreden wordt maar er heerst nogal een dubbele moraal aan de linkerzijde
.Zoiets?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Pvv stemmers doen blauwe shirtjes aan. Overige stemmers rood. En dan knokken maar. Denk dat het zo zal gaan.
Eens.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:23 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Wilders lijkt op Fortuyn kwa uitspraken. Hoe de politici met zn allen Wilders aan het demoniseren zijn dat lijkt op wat ze ook tegen Fortuyn deden.
Ik mocht Fortuyn altijd graag op de tv zien en echt daar kan WIlders niet aan tippen
Apart dan dat z'n aanhang dat anders intepreteert. Of zijn de malloten die rellen en vernielen Groen Links aanhangers? Doodsbedreiging op facebook pagina's als "Wij steunen de PVV". Waarom laat Wilders die niet actief verwijderen? Kennelijk maakt het hem niet uit wat z'n aanhang doet, afstand nemen doet ie niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
G.W. roept op tot geweldloosverzet tegen azc's.
Je vergeet alleen de lachende derdequote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoe geniaal zou het zijn als de winnaar zegt: Laat eigenlijk maar zittenHaha iedereen uitgeroeid voor niks
Is dit een raadseltje?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je vergeet alleen de lachende derde
Spekman heeft een luizen baantje en wil dat niet graag kwijt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:23 schreef kawotski het volgende:
Als Spekman ballen heeft dan laat ie vandaag het kabinet vallen en regelt ie binnen een maand nieuwe verkiezingen.
Hoe wilt hij het kabinet laten vallen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:23 schreef kawotski het volgende:
Als Spekman ballen heeft dan laat ie vandaag het kabinet vallen en regelt ie binnen een maand nieuwe verkiezingen.
De overheid heeft allemaal verschillende inkomsten o.a. belastinginkomsten, werknemerspremies en gasinkomsten. Daartegenover heeft de overheid tal van uitgaven, verdeeld over ministeries, die het weer verder budgetteren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onze Rijksbegroting laat gelukkig wel enige ruimte voor overschrijdingen. Daardoor hoeven we niet bij elke tegenslag direct de broekriem aan te halen.
Overigens ben ik van mening dat we de kosten zoveel mogelijk moeten drukken, maar dat is een andere discussie.
Volgens mij mag je rustig oproepen Wilders te bestrijden dat kan ook met democratische methoden gebeuren. Mensen uitmaken voor nazi's en fascisten is ook niet strafbaar volgens mij, overigens vind ik de PVV ook veel fascistische standpunten hebben dus dat lijkt mij alleen maar een juist constatering. Gezien het aantal bekende neo-nazi's die voor Wilders hebben gedemonstreerd denk ik ook dat je best mag zeggen dat er onder de aanhang nazi's zitten en zeggen dat dat klopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat zoekt ie maar uit binnen de gelederen. Of wil je nu beweren dat Spekman geen invloed heeft binnen de PvdA?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Hoe wilt hij het kabinet laten vallen?
Invloed heet 'ie wel zeker. Maar het kabinet bestaat niet alleen maar uit de PvdA. En waarom zou hij het kabinet willen laten vallen? Dat werkt alleen maar tegen hem. Hoe mooi het ook zou zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:27 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dat zoekt ie maar uit binnen de gelederen. Of wil je nu beweren dat Spekman geen invloed heeft binnen de PvdA?
De bouw van nieuwe woningen wordt overigens niet gefinancierd door de overheid.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De overheid heeft allemaal verschillende inkomsten o.a. belastinginkomsten, werknemerspremies en gasinkomsten. Daartegenover heeft de overheid tal van uitgaven, verdeeld over ministeries, die het weer verder budgetteren.
De asielstroom moet ergens van betaald worden. Het COA gaat ervan uit dat ze dit jaar een miljard nodig hebben. Daarna stromen asielzoekers de samenleving in, hebben ze woningen, uitkeringen, gezondheidszorg en onderwijs nodig. Allemaal kosten die gemaakt worden.
Als een asielzoeker een huis krijgt, moet iemand anders langer wachten. Tenzij er meer huizen gebouwd worden, maar die moeten dan ook weer betaald worden. Een asielzoeker krijgt een speciale zorgverzekering zonder eigen risico, maar dat moet ook weer betaald worden. Dan kunnen de zorgpremies/het eigen risico voor anderen weer omhoog, of je moet de hoop koesteren dat de zorgverzekeringen genoegen nemen met wat minder winst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |