Onderbouwd?!?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:36 schreef bamibij het volgende:
[..]
Spekman komt met een vrij onderbouwd verhaal en geeft zijn eerlijke en oprechte mening.
Geertje trekt vervolgens gefrustreerd de Fortuyn en 'ik word gedemoniseerd'-kaart.
Rare opmerking van je dus.
Nu ben en was ik wel redelijk fan van Fortuyn, juist omdat hij het politieke landschap zo verschrikkelijk mooi bespeelde dat je soms gewoon het idee had dat je naar een orkest keek en Fortuyn de dirigent was maar Wilders vind ik een populistische schim van degene van wie hij zegt een zielsgenoot te zijn. Fortuyn grient ook in zijn graf volgens mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:12 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Tis allemaal een pot nat hoor die politici maar die hetze die er nu gaande is tegen wilders doet mij denken aan het demoniseren van fortuyn. En ze zijn gewoon bang voor die gigantische nederlaag volgend jaar
Die groep is marginaal en doet niet onder voor de andere flank. Ga dat nu niet ontkennenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Of je benoemt de waarheid, ik denk toch steeds meer dat het tweede het geval is. Er is toch een vrij grote groep PVV aanhanger aan het ontstaan die geweld en oproepen tot geweld niet schuwen. Wilders zelf treedt daar niet tegen op en kiest vaak vage bewoordingen waardoor de indruk kan worden gewekt dat hij geweld niet in alle gevallen veroordeeld. Ik vindt het vrij onbegrijpelijk dat als je bang bent voor een opstand dat je dan in het openbaar gaat vertellen dat je verwacht dat jouw achterban in opstand gaat komen. Dat is olie op het vuur gooien in mijn ogen.
Het gaat er om dat Spekman iets zegt en jij het opblaast tot onterecht grote proporties. En volgens mij zijn er weinig politici die zich aan die uitspraak gewaagd hebben. Je haalt nu heel veel dingen door elkaar volgens mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit gehoord dat de Geert Wilders aanhang met nazi's vergeleken wordt? Knap, hoor.
Oh dus nu geef je dus wel toe dat er nazi vergelijkingen worden gemaakt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lult Spekman dan uit z'n nek? Ik heb die signalen namelijk ook opgevangen.
Maar vertel eens. Als er niet geluisterd wordt naar het volk bij de komende verkiezingen, ga je dan meedoen aan een revolte? En zo ja, wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik ben tegen de komst van nog meer asielzoekers en ik stem PVV maar ik heb m'n uniform nog niet ontvangen, hoor.
Door zulke uitspraken te doen samen met de aantijging dat GW een gevaar is voor de democratie ben je gewoon aan het demoniseren.
Wilders zou de schoenen van Fortuyn niet eens mogen poetsen. Gentleman vs brulaap.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Nu ben en was ik wel redelijk fan van Fortuyn, juist omdat hij het politieke landschap zo verschrikkelijk mooi bespeelde dat je soms gewoon het idee had dat je naar een orkest keek en Fortuyn de dirigent was maar Wilders vind ik een populistische schim van degene van wie hij zegt een zielsgenoot te zijn. Fortuyn grient ook in zijn graf volgens mij.
Nee ik haal geen dingen door elkaar. Het systematisch in de extreem rechtse hoek duwen waarbij keer op keer mensen een duit in het zakje doen en ondertussen hun handen in onschuld wassen heet demoniseren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het gaat er om dat Spekman iets zegt en jij het opblaast tot onterecht grote proporties. En volgens mij zijn er weinig politici die zich aan die uitspraak gewaagd hebben. Je haalt nu heel veel dingen door elkaar volgens mij.
Het is geen vergelijking, maar een constatering van de kant van Spekman.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh dus nu geef je dus wel toe dat er nazi vergelijkingen worden gemaakt.
Wees ééns iets specifieker. Wat verwacht je van me?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar vertel eens. Als er niet geluisterd wordt naar het volk bij de komende verkiezingen, ga je dan meedoen aan een revolte? En zo ja, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Er word NOOIT geluisterd naar het volk dus we zouden al elk jaar een revolutie moeten zien maar nee...... nog steeds niets gezien...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar vertel eens. Als er niet geluisterd wordt naar het volk bij de komende verkiezingen, ga je dan meedoen aan een revolte? En zo ja, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Zelfs nog gevaarlijker en opruiender dan Wilders, dit soort constateringen die nergens op gebaseerd zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is geen vergelijking, maar een constatering van de kant van Spekman.
Van horen zeggen, of een antenne die iets opvangt is geen constateringquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is geen vergelijking, maar een constatering van de kant van Spekman.
Dat maakt vrij weinig uit, de groep is aan het groeien en de anderen nemen er onvoldoende afstand van, vaak spreken ze zelfs begrip uit voor de daden. Als Wilders dan gaat verwachten dat mensen in opstand komen moet hij rekening houden met de hele achterban dus ook de mensen die wel denken aan toepassing van geweld. Ik vind hem wel verantwoordelijk voor het onzorgvuldig kiezen van zijn woorden en ook voor het niet optreden tegens sites als wijsteunendePVV waar openlijk oproepen tot moord en geweld staan. Als politiek leider kun je volgens mij niet wegkomen met "het gaat mijn niet aan" als jouw naam en partij worden gekoppeld aan dergelijke uitingen. Niets doen is ook een keuze.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die groep is marginaal en doet niet onder voor de andere flank. Ga dat nu niet ontkennen
Nooitquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Er word NOOIT geluisterd naar het volk dus we zouden al elk jaar een revolutie moeten zien maar nee...... nog steeds niets gezien...
Mwoah, feit is dat tegenstanders van azc's steeds vaker de samenwerking zoeken. Lijkt mij wat voorbarig om te spreken van milities, maar zorgwekkend is het wel.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Van horen zeggen, of een antenne die iets opvangt is geen constatering
Dit allemaal is dan nog onder de aanname dat Wilders te goeder trouw is. Dat staat nog te bezien.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat maakt vrij weinig uit, de groep is aan het groeien en de anderen nemen er onvoldoende afstand van, vaak spreken ze zelfs begrip uit voor de daden. Als Wilders dan gaat verwachten dat mensen in opstand komen moet hij rekening houden met de hele achterban dus ook de mensen die wel denken aan toepassing van geweld. Ik vind hem wel verantwoordelijk voor het onzorgvuldig kiezen van zijn woorden en ook voor het niet optreden tegens sites als wijsteunendePVV waar openlijk oproepen tot moord en geweld staan. Als politiek leider kun je volgens mij niet wegkomen met "het gaat mijn niet aan" als jouw naam en partij worden gekoppeld aan dergelijke uitingen. Niets doen is ook een keuze.
Zelf noemt hij zijn collega's nep democraten. Dus dit zou hij wel moeten kunnen hebben zou je zeggen toch? Of op zijn minst kunnen pareren waarom Spekman het fout ziet?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee ik haal geen dingen door elkaar. Het systematisch in de extreem rechtse hoek duwen waarbij keer op keer mensen een duit in het zakje doen en ondertussen hun handen in onschuld wassen heet demoniseren.
SP is een aantal jaren terug ook de grootste geweest, en werd zelfs compleet buiten de regering gehouden (mochten dus enkel oppositie spelen). Nou nou nou, genocide op de straat, brandende gebouwen. Het was totale chaos buiten joh!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:48 schreef jogy het volgende:
Altijd wel leuk, als je dit leest denk je dat Wilders gek is en als je volledig leest wat Wilders gezegd heeft dan denk je dat Spekman gek is. De volledige uitleg van Spekman vind ik redelijk over komen. De volledige tekst over de 'revolte' van Wilders was binnen de context ook gewoon waarheid. (PVV wordt de grootste maar niemand wil er mee samenwerken, wat denk je dan zelf?)
CDA had toch meer zetels?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:11 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
SP is een aantal jaren terug ook de grootste geweest, en werd zelfs compleet buiten de regering gehouden (mochten dus enkel oppositie spelen). Nou nou nou, genocide op de straat, brandende gebouwen. Het was totale chaos buiten joh!
Ik heb geen ideequote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wees ééns iets specifieker. Wat verwacht je van me?
Beweer jij dan van wel?quote:
Als journalisten hem vragen afstand te nemen gaat ie schelden, als Spekman kritiek heeft op zijn woorden gaat ie beschuldigen. Hij neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor zijn woorden en de effecten op zijn achterban, het doet het ergste vrezen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit allemaal is dan nog onder de aanname dat Wilders te goeder trouw is. Dat staat nog te bezien.
Pvv stemmers doen blauwe shirtjes aan. Overige stemmers rood. En dan knokken maar. Denk dat het zo zal gaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb geen ideeJij stemt op hem, dus ik dacht dat jij het mij zou kunnen uitleggen. Ik neem aan geen dood-ordinaire demonstratie want dan had hij het wel zo geformuleerd.
En dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit allemaal is dan nog onder de aanname dat Wilders te goeder trouw is. Dat staat nog te bezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |