Volgens mij ben jij degene die ergens overheen leest. Geertje nuanceerde z'n eerdere opmerking, maar de oorspronkelijke opmerking was wel degelijk op te vatten als een oproep.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:27 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Men stelt 'vragen' over het oproepen tot een 'revolte'. Dat heeft Geert Wilders echter helemaal niet gezegd. Hij had het er over dat hij er voor vreest, sinds wanneer staat dat gelijk aan 'oproepen tot..."?
[..]
Hij 'roept dus niet op tot...', maar 'waarschuwt voor...'! Dat is toch een groot verschil, waar Hans Spekman in dit geval, graag over heen leest om zijn punt te maken.
Wie dan? Sinterklaas?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat klopt. Daarom staat het ook niet vast dat wij 'de rekening' gepresenteerd krijgen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik lees in dat citaat eigenlijk nergens dat Geert Wilders de revolte vreest, hoor.
Er staat ook nergens dat hij oproept tot een 'revolte', hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik lees in dat citaat eigenlijk nergens dat Geert Wilders de revolte vreest, hoor.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Spekman heeft het over milities, niet Wilders. Dus er zal wel de DSDA (Dutch Self Defense Army) bedoelt worden.
http://dsda.eu/
Dat doet 'ie nooit letterlijk. Hij riep ook niet letterlijk op tot verzet. In de praktijk komt het daar echter wel op neer.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:31 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
[..]
Er staat ook nergens dat hij oproept tot een 'revolte', hoor.
Ik vat het op als een waarschuwing.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:28 schreef bamibij het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die ergens overheen leest. Geertje nuanceerde z'n eerdere opmerking, maar de oorspronkelijke opmerking was wel degelijk op te vatten als een oproep.
Als een politiek leider zegt dat hij verwacht dat er een opstand komt van zijn achterban zie ik dat wel als oproep. "Ik verwacht dat jullie de keuken opruimen" is ook een oproep om te gaan doen wat wordt verwacht.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:27 schreef AvispaCS het volgende:
Hij 'roept dus niet op tot...', maar 'waarschuwt voor...'! Dat is toch een groot verschil, waar Hans Spekman in dit geval, graag over heen leest om zijn punt te maken.
Hij past zich prima aan aan het niveau van Hans Spekman.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:29 schreef Toefjes het volgende:
Pim Fortuyn er bij halenFortuyn was een heer, hoe durft hij zich te vergelijken met Fortuyn
![]()
Zelf alle vrijheid pakken om iedereen voor alles en nog wat uit te maken, en komt er een nare opmerking zijn kant op, dan trekt hij de Fortuyn kaart. Beetje van het niveau dat je op een gemiddeld internet forum verwacht, maar niet in politiek Den Haag.
ja goed idee, maar waar vind je die?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:31 schreef DUTCHKO het volgende:
Dat jullie niet moe worden van al deze holle frasen.
Spekman is te dom om voor de duivel te dansen en Wilders is te geobsedeerd door de Islam om normaal te reageren.
De Nederlandse politici moeten simpelweg VERVANGEN worden door meer nuchtere en eerlijkere mensen.
Verzet (geweldloos) is een democratisch recht.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:31 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dat doet 'ie nooit letterlijk. Hij riep ook niet letterlijk op tot verzet. In de praktijk komt het daar echter wel op neer.
Spekman komt met een vrij onderbouwd verhaal en geeft zijn eerlijke en oprechte mening.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:32 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Hij past zich prima aan aan het niveau van Hans Spekman.
Kom nou zeg. Spekman trekt de gevaarlijke "Nazi" kaart weer eens en denkt zo te scoren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:36 schreef bamibij het volgende:
[..]
Spekman komt met een vrij onderbouwd verhaal en geeft zijn eerlijke en oprechte mening.
Geertje trekt vervolgens gefrustreerd de Fortuyn en 'ik word gedemoniseerd'-kaart.
Rare opmerking van je dus.
Fortuyn had Spekman gevraagd waarom hij dat vindt waarschijnlijk. Qua agressieve houding lijkt Wilders niet op Fortuyn. En als je zo'n grote mond hebt, moet je een kerel zijn en ook kunnen incasseren als je eens iets terug krijgt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:32 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Hij past zich prima aan aan het niveau van Hans Spekman.
Dat er gemeenschapsgeld wordt besteed aan de opvang van asielzoekers, betekent niet dat we met z'n allen ook daadwerkelijk moeten inleveren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wie dan? Sinterklaas?
Het volk zal het betalen. Of wij het zijn of onze kinderen, iemand gaat dit allemaal betalen.
Nazi-kaart? Waar?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:40 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Kom nou zeg. Spekman trekt de gevaarlijke "Nazi" kaart weer eens en denkt zo te scoren.
Hij snapt dus werkelijk niet dat zijn domme gelul nog meer schade doet aan de PvdA.
Je hebt geen economie gestudeerd zullen we maar stellen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat er gemeenschapsgeld wordt besteed aan de opvang van asielzoekers, betekent niet dat we met z'n allen ook daadwerkelijk moeten inleveren.
Maar tot op zekere hoogte heb je een punt. Geld dat aan A wordt besteed, kan niet worden gebruikt voor B. Er moeten keuzes worden gemaakt.
Er staan ergens geheime kisten met geld?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat er gemeenschapsgeld wordt besteed aan de opvang van asielzoekers, betekent niet dat we met z'n allen ook daadwerkelijk moeten inleveren.
Maar tot op zekere hoogte heb je een punt. Geld dat aan A wordt besteed, kan niet worden gebruikt voor B. Er moeten keuzes worden gemaakt.
In het politbureau van de PVV waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er staan ergens geheime kisten met geld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |