abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 november 2015 @ 01:39:53 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157685526
http://www.gelderlander.n(...)een-vriend-1.5460504

quote:
Na twee succesvolle gesprekken leek een stageplek bij het tuin- en dierenbedrijf A. Th. De Boer rond voor de 25-jarige Bas van der Meer uit het Friese Drachten. Maar woensdag wees het christelijke bedrijf hem alsnog af. De reden? Hij heeft een vriend. ,,Ze keken niet naar wie ik ben, maar naar wát ik ben.'' Bas gaat aangifte doen tegen het bedrijf, dat zelf niet op de kwestie wil ingaan.
Bas was na meerdere 'supergoede' gesprekken 'zo goed als aangenomen' voor zijn marketingstage, vertelt de student Small Business & Retail Management aan deze site. De 'perfecte' stageplek was speciaal voor hem gecreëerd, omdat zijn vader een bekende is van de organisatie. De vergoeding was al besproken en het bedrijf had aangekondigd hem 'als collega' te zien. Bas, die al negen jaar uit de kast is en sinds twee jaar een relatie heeft met Jan Willem (21), kon niet wachten om te beginnen.

Zijn euforie sloeg woensdag om in bitter ongeloof toen hij een e-mail kreeg waarin het bedrijf hem alsnog afwijst. De organisatie had zijn Facebookprofiel bezocht en gezien dat Bas een relatie heeft met een man. Het probleem is niet dat Bas homo is. De 'kink' is dat hij zijn geaardheid openlijk 'uitleeft' nu hij een vriend heeft, benadrukt de organisatie in het bericht dat in handen is van het AD.

,,Wij zijn een Christelijk bedrijf en voor ons is dit een punt waar we ons niet mee verenigingen mogen'', schrijft de organisatie. ,,Daar God dit uitleven van je seksuele geaardheid nergens in zijn Woord goedkeurt, maar wel afkeurt, en voor ons zijn Woord als richtsnoer geldt, kunnen we je (daar ik Hem meer gehoorzaam wil zijn dan mensen) niet aannemen.'' Er is volgens het dieren- en tuinbedrijf een 'meningsverschil' ontstaan waarin de partijen zich niet kunnen 'verenigen'.

,,Het is nodig op dit moment dat wij kleur bekennen en dat is niet iets wat je zo even doet Bas, dat weet jij denk ik heel goed, beter dan ik in ieder geval. Het is echter wel zo dat wij met dit besluit meer vrede hebben'', schrijft de eigenaar van het bedrijf.

Hoe sterk is Bas’ zaak?
Heel sterk, aldus een juridisch deskundige. Volgens de wet mag je geen onderscheid maken op basis van bijvoorbeeld geslacht of geaardheid. De deskundige is er vrijwel zeker van dat het bedrijf op de vingers wordt getikt als Bas naar het College voor de Rechten van de Mens stapt.

Het College kan geen straffen uitdelen, maar een uitspraak kan wel goed van pas komen in de rechtszaal, als Bas aangifte doet. Mocht het zo zijn dat Bas studievertraging oploopt door het mislopen van de stage, kan hij – met de uitspraak van het College – een schadeclaim indienen.

Verdrietig en boos
Bas kon zijn ogen niet geloven. ,,Ik was verdrietig en boos tegelijk'', zegt hij aangeslagen. ,,Ze kijken niet naar wie ik ben, maar naar wát ik ben.'' Hij wist dat het bedrijf christelijk is - de website is op zondag 'gesloten' - maar dit had hij 'anno 2015' nooit verwacht.

De normaal zo nuchtere en gesloten Fries besloot zijn verhaal openbaar te maken op zijn Facebookpagina. Hij is overweldigd door alle steun van bekenden en wildvreemden. ,,Het gezin van mijn vriend is ook christelijk, maar zij zeggen zich te schamen om christen te zijn'', zegt Bas.

Hij gaat nu aangifte doen tegen het bedrijf en overweegt ook een klacht in te dienen bij het College voor de Rechten van de Mens. ,,Mensen worden te makkelijk weggestuurd op basis van bijvoorbeeld geaardheid of huidskleur. Daar wil ik meer aandacht voor creëren - voor anderen, voor de toekomst.''
Hoewel ik van mening ben dat iedere werkgever zelf mag kiezen wij hij/zij aanneemt is dit toch wel erg hard. Geaardheid lijkt mij niet iets waar je 'last' van hebt tijdens het werk. Het is iets anders als de keuze tussen een man of vrouw voor een functie. Ook de keuze tussen een jong en oud iemand valt vaak wel te verantwoorden vanuit het oogpunt van de ondernemer. Waarom vraag je je toch af. En waarom vertel je dit dan ook eerlijk, je kunt toch verwachten dat dit gezeik gaat opleveren :')

[ Bericht 1% gewijzigd door leolinedance op 20-11-2015 01:45:10 ]
pi_157685550
Ze hadden gewoon moeten zeggen dat hij toch niet in het profiel paste, business 101
  vrijdag 20 november 2015 @ 01:44:46 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157685561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 01:43 schreef Zolder het volgende:
Ze hadden gewoon moeten zeggen dat hij toch niet in het profiel paste, business 101
Dat dus.
pi_157685709
Dit soort discriminatie moet keihard worden aangepakt. Religie staat niet boven de wet. Hopelijk lijdt het bedrijf ook flink wat imagoschade door deze kwestie. Bij dit soort haatdragende figuren moet je geen producten willen kopen.
pi_157685720
Ik zou weigeren om bij een religieuze werkgever te werken. Mafketels.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_157685746
Tja lastige discussie.. Hij zal dan een mondkapje voor moeten doen en daarbij ook rubberen handschoenen ter bescherming van het normale personeel. Dat moet kunnen uiteraard, maar misschien voor een representatieve functie wat lastig, mensen gaan toch snel oordelen.
pi_157685761
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 02:18 schreef Joezi het volgende:
Tja lastige discussie.. Hij zal dan een mondkapje voor moeten doen en daarbij ook rubberen handschoenen ter bescherming van het normale personeel. Dat moet kunnen uiteraard, maar misschien voor een representatieve functie wat lastig, mensen gaan toch snel oordelen.
Het is helemaal geen lastige discussie. Het is net zo min een lastige discussie als de vraag "Mag je flessen wijn stelen uit de supermarkt?" Het antwoord is zo klaar als een klontje. Het bedrijf heeft niet het recht om zich aan dit soort discriminatie schuldig te maken.

Loepzuivere discriminatie, waarbij religie (weer eens) als dekmantel dient. Dat terwijl religie een keuze is, geaardheid niet. Aanpakken, dit soort kutbedrijven.
pi_157686107
Wel een goede beslissing van dat bedrijf, dadelijk is homosexualiteit nog besmettelijk ook, gatver
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_157686133
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 05:29 schreef TLC het volgende:
Wel een goede beslissing van dat bedrijf, dadelijk is homosexualiteit nog besmettelijk ook, gatver
Of ze dachten dat homofilie makkelijk omslaat in bestialiteit. Dat moet je niet hebben bij een tuin/dierenbedrijf.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 20 november 2015 @ 06:51:47 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_157686202
Wel fijn voor Bas dat het bedrijf er zo voor uit kwam. Als hij nu een zaak aanspant dan wint hij geheid. Dat zal het bedrijf ook geweten hebben, maar toch ervoor gekozen om het zo te doen. Stukje christelijk martelaarschap?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_157686241
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 06:51 schreef nixxx het volgende:
Wel fijn voor Bas dat het bedrijf er zo voor uit kwam. Als hij nu een zaak aanspant dan wint hij geheid. Dat zal het bedrijf ook geweten hebben, maar toch ervoor gekozen om het zo te doen. Stukje christelijk martelaarschap?
Zo zullen ze het zelf wel zien ja.

Vragen ze aan sollicitanten ook of ze gescheiden zijn, of ze aan masturbatie doen en of ze wel eens liegen? :?
  vrijdag 20 november 2015 @ 07:04:26 #13
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157686249
quote:
Kijk al die homo's daar los gaan dan _O-

Dat is nou jammer:
quote:
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar

[ Bericht 9% gewijzigd door Woelwater op 20-11-2015 07:12:03 ]
pi_157686269
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Alsof alleen homo's hier boos om worden?
  vrijdag 20 november 2015 @ 07:14:17 #15
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157686284
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:09 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Alsof alleen homo's hier boos om worden?
Het was wel een stelletje opgetrommelde relnichten daar die al die slechte reviews gaven.
pi_157686354
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat is nou jammer:

[..]

Alle social media links op hun website doen het niet (meer).
pi_157686363
quote:
Als bijna alles al rond is ja? :P

Religieuzen. :') anno 2012+3 nog religieus zijn. :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 20 november 2015 @ 07:35:57 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157686382
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:14 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Het was wel een stelletje opgetrommelde relnichten daar die al die slechte reviews gaven.
En dat weet jij omdat je namen herkent van je zwarte boekje met mensen die jij je beroemde "lekkerste pijpbeurt aan deze kant van het Rijngebied" hebt gegeven?

Serieuze vraag.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 20 november 2015 @ 07:46:54 #19
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157686473
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En dat weet jij omdat je namen herkent van je zwarte boekje met mensen die jij je beroemde "lekkerste pijpbeurt aan deze kant van het Rijngebied" hebt gegeven?

Serieuze vraag.
Als dat echt een serieuze vraag is ( :') ) had je ook zelf wel even op die profielen daar kunnen kijken.

Wat wordt het volgende nieuwsbericht?

Geen baan voor Willem (53) want hij is te oud.
Waarna een berg ouderen het bedrijf ten gronde gaat proberen te richten.

Geen baan voor Irma (31) want ze is vrouw.
Waarna iedereen van haar hobbyclubje negatieve reviews voor dat bedrijf achter laat.

Geen stageplek voor Dirk (19) want hij is te dik.
Vervolgens kreeg de lokale brandweer last van een golf valse meldingen door leden uit het afslankgroepje van Dirk.

Punt is dat die reviews bij De Boer gedaan werden door een stel "valse" nichten.
  vrijdag 20 november 2015 @ 07:52:00 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157686515
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:46 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Als dat echt een serieuze vraag is ( :') ) had je ook zelf wel even op die profielen daar kunnen kijken.
Het houd je wel bezig he. Wie zijn piemel in wat voor gaatje stopt. Het houdt je verdacht veel bezig.

quote:
Wat wordt het volgende nieuwsbericht?

Geen baan voor Willem (53) want hij is te oud.
Waarna een berg ouderen het bedrijf ten gronde gaat proberen te richten.

Geen baan voor Irma (31) want ze is vrouw.
Waarna iedereen van haar hobbyclubje negatieve reviews voor dat bedrijf achter laat.

Geen stageplek voor Dirk (19) want hij is te dik.
Vervolgens kreeg de lokale brandweer last van een golf valse meldingen door leden uit het afslankgroepje van Dirk.
Het is tegen de wet om mensen niet aan te nemen op basis van kenmerken die er niet toe doen. Bepaalde kenmerken in het bijzonder omdat discriminatie daar vrij vaak bij voorkomt. Als zo'n bedrijf dat ook nog eens toe gaat lopen geven dan kan je wachten op internet backlash.

Van welke groep dan ook. Feministen, anti-feministen, homo's, anti-homo's. Voor elke groep is er wel een sub-divisie met internet warriors die je Yelp of Iens sterren gaan proberen te verkloten.

quote:
Punt is dat die reviews bij De Boer gedaan werden door een stel "valse" nichten.
Waarom boeit het wat dat het volgens jou "valse nichten" zijn? Internet backlash is dus ok zolang je maar geen relnicht bent. Toch? Wat een rare standaard trek jij.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157686520
Ik vind die slechte reviews prima payback. ^O^ Moet je maar niet zo achterlijk doen.
pi_157686527
quote:
Maar als iemand dan naar iets concreets vraagt, moet je of goed kunnen lullen of alsnog de ware reden vertellen. Verder: geloof :'). Fucking triest dat dit soort shit nog aan de orde van de dag is in een 'tolerant' land als Nederland.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  vrijdag 20 november 2015 @ 07:55:27 #23
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157686537
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:52 schreef SpecialK het volgende:
Waarom boeit het wat dat het volgens jou "valse nichten" zijn? Internet backlash is dus ok zolang je maar geen relnicht bent. Toch? Wat een rare standaard trek jij.
Nee homo.. Ik geef juist aan dat ouderen, vrouwen, dikke mensen of buitenlanders ook de werkgevers waar ze door afgewezen zijn niet op deze manier zwart gaan maken.
  vrijdag 20 november 2015 @ 07:57:06 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157686548
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:54 schreef DuTank het volgende:

[..]

Maar als iemand dan naar iets concreets vraagt, moet je of goed kunnen lullen of alsnog de ware reden vertellen. Verder: geloof :'). Fucking triest dat dit soort shit nog aan de orde van de dag is in een 'tolerant' land als Nederland.
"Zijn afgetrokken rotkop jaagde al tijdens het binnenlopen 3 klanten weg."

"Hij bleef tijdens de sollicitatie maar steeds met een aansteker spelen en gulzig kijken naar dat sprokkelhout in de hoek"

"Zijn naam maakt reclame voor een concurrent van ons. We nemen ook geen mensen aan die Dirk of Albert heten"

"Mijn moeder kreeg van haar astrale projecties door dat Bas zou zorgen voor een negatief resultaat van de volgende 6 kwartalen"
pi_157686560
quote:
Feel the fuzz!
  vrijdag 20 november 2015 @ 08:00:26 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157686565
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:55 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Nee homo..
Jij wordt maar omringt door al die homo's he. Homo's hier, homo's daar, homo's onder je bed, homo's lurkend aan je piemel, en vooral homo's die het niet met je eens zijn op het internet.

quote:
Ik geef juist aan dat ouderen, vrouwen, dikke mensen of buitenlanders ook de werkgevers waar ze door afgewezen zijn niet op deze manier zwart gaan maken.
Oh. Ik zie dit in de VS vrij vaak gebeuren. Fat pride cults op Tumbr zijn wel te porren voor een relletje en feministen zijn dagelijks bedrijven aan het affikken voor wat zij als transgressies aanmerken.

Doe niet zo zielig, man. Als je als bedrijf geen backlash wil moet je je gedragen. Je bent een slaaf van je klanten, he. Niet een speciaal sneeuwvlokje die vrijgewaard is van meningsuiting.

Of.. je houdt je als bedrijf sterk en zegt: "dit geloven we.. en geef ons die smerige boete maar".
pi_157686604
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:52 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind die slechte reviews prima payback. ^O^ Moet je maar niet zo achterlijk doen.
Nou, dat heeft de eigenaar ook opgelost: de FB van het bedrijf is pleite. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:14 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Geloof je het zelf eigenlijk werkelijk? :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 20 november 2015 @ 08:13:01 #28
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157686632
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:00 schreef SpecialK het volgende:
Oh. Ik zie dit in de VS vrij vaak gebeuren. Fat pride cults op Tumbr zijn wel te porren voor een relletje en feministen zijn dagelijks bedrijven aan het affikken voor wat zij als transgressies aanmerken.
En dat soort fanatieke lui hebben dus ook die negatieve reviews geplaatst bij De Boer. Het was gewoon niet slim van dat bedrijf om het niet te houden bij "voldoet toch niet aan de verwachting", in plaats daarvan zijn ze dus eerlijk geweest.
In tegenstelling tot al die mensen die nooit van ze hadden gehoord maar zich nu opeens wel geroepen voelde om een negatieve review te plaatsen.

Als ik hier bijv. een klacht lees over de NS is dat toch geen reden om de NS dan maar zwart te gaan lopen maken op Facebook.
  vrijdag 20 november 2015 @ 08:16:09 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157686643
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:13 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En dat soort fanatieke lui hebben dus ook die negatieve reviews geplaatst bij De Boer. Het was gewoon niet slim van dat bedrijf om het niet te houden bij "voldoet toch niet aan de verwachting", in plaats daarvan zijn ze dus eerlijk geweest.
In tegenstelling tot al die mensen die nooit van ze hadden gehoord maar zich nu opeens wel geroepen voelde om een negatieve review te plaatsen.

Als ik hier bijv. een klacht lees over de NS is dat toch geen reden om de NS dan maar zwart te gaan lopen maken op Facebook.
Er is wel een verschil tussen een klacht hebben over de dienstverlening van de NS en een klacht over de sollicitatieprocedure.

Dienstverlening is een kwestie van kwaliteit. In Europa hebben we echter vastgelegd dat bedrijven een bepaalde sociale verantwoordelijkheid hebben bij het aannemen van mensen:
Namelijk dat je niet bepaalde bevolkingsgroepen uitsluit en dat je ze verder gewoon netjes behandelt. Vooral omdat we dit als maatschappij nodig hebben om te kunnen claimen dat gelijkheid heerst en omdat werknemerschap nogal een impact heeft op de sociale situatie van het individu.

Als een bedrijf dat sociale contract verbreekt snap ik dat er veel mensen zijn die daar pissing over zijn.

Wel ben ik het eens dat het in Nederland niet zo'n structureel probleem is dat er voor alles maar een hate-mob moet worden opgetrommeld. Maarja internet's gonna do what the internet does. En nee, niet alleen voor rel,krijs of leer -nichten
pi_157686660
quote:

[..]

Ze waren al een (mondelinge) overeenkomst aangegaan. Lastig om er dan onderuit te komen op een nette manier.
pi_157686665
quote:

[..]

Als de NS willens en wetens de wet overdreedt? Mwah.
  vrijdag 20 november 2015 @ 08:49:40 #32
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157686885
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:16 schreef SpecialK het volgende:
Vooral omdat we dit als maatschappij nodig hebben om te kunnen claimen dat gelijkheid heerst en omdat werknemerschap nogal een impact heeft op de sociale situatie van het individu.
Maar die gelijkheid heerst er juist niet. Er worden dagelijks duizenden mensen afgewezen op leeftijd, geslacht, uiterlijk, afkomst en dus ook seksuele voorkeur.

Door het nieuws op te zoeken omdat dan toevallig een keer de reden van afwijzen bekend is categoriseert deze jongen zich mijns inziens ook als een relnicht. Hij had ook kunnen denken "fack dat bedrijf" ik ga wel ergens anders stage lopen.

Toen deze jongen het nieuws op zocht:

NWS / ING noemt student 'boef uit Curaçao'

Vonden de meeste hem maar een aansteller en waren er maar weinig die de ING veroordeelde. Maar nu is iedereen het er hier unaniem mee eens dat het bedrijf maar moet bloeden omdat ze in eerlijkheid naar die jongen hebben gecommuniceerd.

Eigenlijk zou er irl ook een ban moeten staan op het openbaar maken van pm of dm's :+
pi_157686960
Guess what? Die is er ook. Dat heet briefgeheim. Maar er is sprake van een wetsovertreding.
  vrijdag 20 november 2015 @ 08:58:15 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157686964
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:49 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar die gelijkheid heerst er juist niet. Er worden dagelijks duizenden mensen afgewezen op leeftijd, geslacht, uiterlijk, afkomst en dus ook seksuele voorkeur.
Valt volgens mij wel mee. Als er echt hordes genaaide mensen waren die dus blijkbaar gewend zijn om te weinig geld te ontvangen voor dezelfde kwaliteit als andere mensen dan zou ik zo een bedrijfje opzetten om juist die mensen aan te nemen.

quote:
Door het nieuws op te zoeken omdat dan toevallig een keer de reden van afwijzen bekend is categoriseert deze jongen zich mijns inziens ook als een relnicht. Hij had ook kunnen denken "fack dat bedrijf" ik ga wel ergens anders stage lopen.

Toen deze jongen het nieuws op zocht:

NWS / ING noemt student 'boef uit Curaçao'

Vonden de meeste hem maar een aansteller en waren er maar weinig die de ING veroordeelde. Maar nu is iedereen het er hier unaniem mee eens dat het bedrijf maar moet bloeden omdat ze in eerlijkheid naar die jongen hebben gecommuniceerd.

Eigenlijk zou er irl ook een ban moeten staan op het openbaar maken van pm of dm's :+
Op de frontpage is de consensus meestal anders dan op het forum.
Hier is trouwens totaal niet iedereen het maar eens dat dat bedrijf moet bloeden. Ik vind dat niet eens per se.
  vrijdag 20 november 2015 @ 09:05:07 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157687019
Website van die toko is op zondag ook op slot. :P

En verder hadden ze even deskundig advies moeten inwinnen hoe homo's te weren.
Als ze dat zo graag willen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 20 november 2015 @ 09:05:52 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157687027
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:05 schreef Hyperdude het volgende:
Website van die toko is op zondag ook op slot. :P

En verder hadden ze even deskundig advies moeten inwinnen hoe homo's te weren.
Als ze dat zo graag willen.
Daar hadden ze het beste een homo voor aan kunnen nemen.
  vrijdag 20 november 2015 @ 09:06:03 #37
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157687030
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:58 schreef SpecialK het volgende:
Valt volgens mij wel mee. Als er echt hordes genaaide mensen waren die dus blijkbaar gewend zijn om te weinig geld te ontvangen voor dezelfde kwaliteit als andere mensen dan zou ik zo een bedrijfje opzetten om juist die mensen aan te nemen.
Ik doel niet op minder geld krijgen, maar op in de eerste instantie al helemaal niet aangenomen te worden. Ik denk dat er veel ouderen en allochtonen met smart zitten te wachten op dat bedrijfje van je.
  vrijdag 20 november 2015 @ 09:07:05 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157687040
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:06 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik doel niet op minder geld krijgen, maar op in de eerste instantie al helemaal niet aangenomen te worden. Ik denk dat er veel ouderen en allochtonen met smart zitten te wachten op dat bedrijfje van je.
Mensen die wanhopig zijn voor employment zijn goedkoper.

Maar dat valt dus wel mee in dit landje. Laten we onszelf niet tot slachtoffers bombarderen. Maar dat betekent wel dat een bedrijf wat betrapt wordt gewoon aan de grote klok moet soms. Ter herinnering.
  vrijdag 20 november 2015 @ 09:29:06 #39
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_157687276
quote:
Iets met hij die zonder zonde is werpt de eerste steen? Allemaal HvNL mensen die even hun digitale ongenoegen uiten.

Niet dat het niet verkeerd is, ik veracht een dergelijke gang van zaken, maar om allemaal dit bedrijf af te kraken en wel in kinderarbeidkleding lopen en bio-industrievlees vreten :')
pi_157687992
Ik weet eigenlijk niet precies wat ik hier van moet vinden wat betreft de rol van de staat hierin. Maar het staat mensen natuurlijk vrij om ook naar hun principes te handelen en geen zaken meer met A. Th. De Boer te doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157688064
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

"Zijn afgetrokken rotkop jaagde al tijdens het binnenlopen 3 klanten weg."

"Hij bleef tijdens de sollicitatie maar steeds met een aansteker spelen en gulzig kijken naar dat sprokkelhout in de hoek"

"Zijn naam maakt reclame voor een concurrent van ons. We nemen ook geen mensen aan die Dirk of Albert heten"

"Mijn moeder kreeg van haar astrale projecties door dat Bas zou zorgen voor een negatief resultaat van de volgende 6 kwartalen"
Wat wil je nu met deze totaal willekeurige situaties suggereren?
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:22:50 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157688099
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:20 schreef DuTank het volgende:

[..]

Wat wil je nu met deze totaal willekeurige situaties suggereren?
Dat het heel makkelijk is om iets concreets te verzinnen als mensen er om vragen.
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:24:53 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157688134
Deze agrariër is dom op twee fronten: ten eerste interpreteert hij zijn geloof zo rigide dat hij denkt dat er geen plaats is in de wereld voor homo's, en ten tweede is hij te dom om de wet zo te gebruiken dat hij de jongen kan afwijzen op "ongeschikt" of dergelijke onzin. Gelukkig gebeurt er nu precies dat wat vele malen nuttiger is dan wetgeving op dit vlak: het bedrijf hangt aan de schandpaal en zal hopelijk veel klanten gaan verliezen. Ik zal er in ieder geval geen kerstboom gaan kopen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_157688159
En daarom ging Bas naar Utopia.
pi_157688213
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat het heel makkelijk is om iets concreets te verzinnen als mensen er om vragen.
Leugens verzinnen kan iedereen. Een goede waarheid ter plekke bedenken om die knul af te wijzen wordt wat lastiger. Maar ik ben het ermee eens hoor. Ik ben ook enorm vaak afgewezen op bijbaantjes, omdat ik niet in het profiel paste. Ik heb jarenlange ervaring in de horeca bij verschillende werkgevers, hoezo pas ik niet in het profiel om bij jullie eetcafe te komen werken?

Je bent gewoon te oud en daardoor te duur. Maar dat durven ze dan niet te zeggen, want dan krijgen ze een aanklacht aan hun broek.
pi_157688360
Dit bedrijf :')
Tokkies die 1 ster reviews achterlaten :')
Religie niet louter persoonlijk beleven :')
Ja doei.
pi_157688381
quote:
Stukje fatsoen lijkt me.

En ja, dat klinkt heel raar want die jongen wordt er toch uitgewerkt omwille van een oud boek. Maar dat die lui zo streng aan hun achterlijke geloof vast blijven houden, hoeft blijkbaar gelukkig niet te betekenen dat ze niet gewoon eerlijk kunnen zijn over hun motieven.

En dat is inderdaad ook fijn voor de rechtszaak van Bas.
"Pools are perfect for holding water"
pi_157689091
Gaat Bas (en andere uitlaatraggers) hier nou beter van worden?
Zou hij bij het winnen van de zaak een schadevergoeding krijgen of krijgt de staat alleen geld voor een boete?
Als Bas een schadevegoeding krijgt kun je je afvragen welke schade hij geleden heeft; er worden dagelijks duizenden mensen afgewezen op niet relevante zaken (je kan immers maar één persoon toewijzen per vacature). De schade die HIJ berokkend heeft door de media in te schakelen en publiekelijk het bedrijf zwart te maken is vele malen groter.
Racist
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:29:48 #49
346939 Janneke141
pi_157689152
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:25 schreef Toga het volgende:
Zou hij bij het winnen van de zaak een schadevergoeding krijgen of krijgt de staat alleen geld voor een boete?
Als Bas een schadevegoeding krijgt kun je je afvragen welke schade hij geleden heeft; er worden dagelijks duizenden mensen afgewezen op niet relevante zaken (je kan immers maar één persoon toewijzen per vacature). De schade die HIJ berokkend heeft door de media in te schakelen en publiekelijk het bedrijf zwart te maken is vele malen groter.
De jongen vertelt natuurlijk geen onwaarheden. Het bedrijf wenst hem niet in dienst te hebben omdat de ondernemer vindt dat de herenliefde een zonde is. Het is toch logisch dat een dergelijke keuze gevolgen heeft voor zijn klandizie?
pi_157689185
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:25 schreef Toga het volgende:
Niet alles draait om geld. Bas wilde waarschijnlijk gewoon kenbaar maken dat homosexualiteit in Nederland nog steeds een issue kan zijn bij sommige figuren.
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:34:46 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157689239
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:24 schreef Janneke141 het volgende:
Deze agrariër is dom op twee fronten: ten eerste interpreteert hij zijn geloof zo rigide dat hij denkt dat er geen plaats is in de wereld voor homo's,
Doet hij dat ja?

edit: Ja, dat doet hij wel vrij sterk. Hij heeft het niet over 'in de wereld' maar zo kun je het wel interpreteren. Ach ja, geloof :r

quote:
en ten tweede is hij te dom om de wet zo te gebruiken dat hij de jongen kan afwijzen op "ongeschikt" of dergelijke onzin.
In welke wet staat hoe je iemand af mag wijzen?
Vroeger werd er op de helft van de sollicitatie/stageaanvraagbrieven niet eens gereageerd _O- Is daar ook een wet voor?

quote:
Gelukkig gebeurt er nu precies dat wat vele malen nuttiger is dan wetgeving op dit vlak: het bedrijf hangt aan de schandpaal en zal hopelijk veel klanten gaan verliezen. Ik zal er in ieder geval geen kerstboom gaan kopen.
Waarom ben je daar precies blij mee? En als de werkgever had gezegd "je past niet goed in ons team" terwijl hij bedoelde "je bent homo dus we willen je niet" had je daar je kerstboom wel gekocht?

En wat als hij een voorkeur had gehad voor een vrouw i.p.v. een man? Of voor een buitenlander i.p.v. een Nederlander? Ik neem aan dat je hem dan ook links had laten liggen?

[ Bericht 6% gewijzigd door leolinedance op 20-11-2015 11:41:34 ]
pi_157689296
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:31 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Niet alles draait om geld. Bas wilde waarschijnlijk gewoon kenbaar maken dat homosexualiteit in Nederland nog steeds een issue kan zijn bij sommige figuren.
Ja, dat is algemeen bekend en geldt bij zowat alle zwaarder religiueze kringen. Ze hebben 'm tenminste niet van het dak van hun pand afgegooid.
Racist
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:39:41 #53
346939 Janneke141
pi_157689298
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Doet hij dat ja?
Vooruit, niet in zijn stukje van de wereld. Ik denk niet dat hij van plan is om ze dood te vermoorden.
quote:
[..]

In welke wet staat hoe je iemand af mag wijzen?
Vroeger werd er op de helft van de sollicitatie/stageaanvraagbrieven niet eens gereageerd _O- Is daar ook een wet voor?
In de wet die zegt dat je niet mag discrimineren. Je kunt mensen op de meest debiele gronden afwijzen, maar niet door te discrimineren. En dat is wat de man doet.
quote:
[..]

Waarom ben je daar precies blij mee? En als de werkgever had gezegd "je past niet goed in ons team" terwijl hij bedoelde "je bent homo dus we willen je niet" had je daar je kerstboom wel gekocht?

En wat als hij een voorkeur had gehad voor een vrouw i.p.v. een man? Of voor een buitenlander i.p.v. een Nederlander? Ik neem aan dat je hem dan ook links had laten liggen?
Dat is wat mij betreft één pot nat, ja. Als de ondernemer de afwijzing juridisch correct had geformuleerd, dan had ik nooit geweten dat ik de standpunten van de man niet deel dus dan is het nogal moeilijk om daar je consumentengedrag op af te stemmen.

De wet van de klant is vele malen effectiever om discriminatiegedrag van werkgevers te sturen, dan een papieren wet die bijna nooit toepasbaar is omdat vrijwel iedere werkgever die gewoon omzeilt.
pi_157689318
Het gaat niet eens om een klein bedrijfje en de christelijke achtergrond weten ze goed te verbergen op hun site.
https://www.deboerdrachten.nl/
pi_157689469
Alleen in het geval je als commercieel bedrijf klandizie verliest door (in dit geval) een homo aan te nemen dan lijkt mij een afwijzing met een discriminerend karakter gerechtvaardigd. Je moet er tenslotte je brood mee verdienen. En misschien heeft dit bedrijf voornamelijk klanten met een diep christelijke achtergrond die wegblijven wanneer ze te weten komen dat er een homo werkt.

Of het dan verstandig is om de afwijzingsgrond mee te delen lijkt me door de bank genomen dan weer niet zo slim.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:50:42 #56
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157689487
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vooruit, niet in zijn stukje van de wereld. Ik denk niet dat hij van plan is om ze dood te vermoorden.

Correct. Had mijn post ook al aangepast.

quote:
In de wet die zegt dat je niet mag discrimineren. Je kunt mensen op de meest debiele gronden afwijzen, maar niet door te discrimineren. En dat is wat de man doet.
Als mijn toko minder gaat draaien om wat voor reden dan ook noem ik dat geen discrimineren. Ik kies als ondernemer toch zélf wel wie ik aanneem? Als ik alleen maar zwaar christelijk gelovige klanten heb zou het nogal dom zijn een relnicht achter de balie te zetten toch?

En wanneer er zwaar werk moet worden verricht kan ik over het algemeen beter een sterke vent aannemen i.p.v. een klein meisje toch?

En zo zijn er 1001 voorbeelden te bedenken.

quote:
Dat is wat mij betreft één pot nat, ja. Als de ondernemer de afwijzing juridisch correct had geformuleerd, dan had ik nooit geweten dat ik de standpunten van de man niet deel dus dan is het nogal moeilijk om daar je consumentengedrag op af te stemmen.

De wet van de klant is vele malen effectiever om discriminatiegedrag van werkgevers te sturen, dan een papieren wet die bijna nooit toepasbaar is omdat vrijwel iedere werkgever die gewoon omzeilt.
Oke, jij laat jou bezoek dus afhangen van hoe het juridisch afgedicht is. Dus als deze werkgever straks niet veroordeeld wordt tot wat dan ook ga je je kerstboom daar weer wel netjes kopen begrijp ik?

Nogal vreemd om te stellen dat als je het niet weet dat het dan niet erg is en je er niets om geeft.

Sowieso zijn mensen nogal hypocriet. Als ze zelf ondernemer zouden zijn zouden ze bepaalde keuzes vast heel anders maken dan van achter het toetsenbord.
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:51:19 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157689496
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:49 schreef Montagui het volgende:
Alleen in het geval je als commercieel bedrijf klandizie verliest door (in dit geval) een homo aan te nemen dan lijkt mij een afwijzing met een discriminerend karakter gerechtvaardigd. Je moet er tenslotte je brood mee verdienen. En misschien heeft dit bedrijf voornamelijk klanten met een diep christelijke achtergrond die wegblijven wanneer ze te weten komen dat er een homo werkt.

Of het dan verstandig is om de afwijzingsgrond mee te delen lijkt me door de bank genomen dan weer niet zo slim.
Dat dus ^O^
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:55:00 #58
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157689548
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De jongen vertelt natuurlijk geen onwaarheden. Het bedrijf wenst hem niet in dienst te hebben omdat de ondernemer vindt dat de herenliefde een zonde is. Het is toch logisch dat een dergelijke keuze gevolgen heeft voor zijn klandizie?
Het is een Christelijk bedrijf. Je juist zo openlijk opstellen zorgt er enkel voor dat de klandizie toeneemt.

Ik vind het eerder apart dat een homo naar een functie solliciteerd bij een openlijk Christelijk bedrijf dan dat een openlijk Christelijk bedrijf een homo afwijst.
En die komen er nog mee weg ook aangezien het aannemen van een openlijke homoseksueel de werksfeer bedreigd, klandizie wegjaagt en tegen alles is waar het bedrijf voor staat. Hoe 12e eeuws dat ook moge zijn.
  vrijdag 20 november 2015 @ 12:03:30 #59
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157689662
Net een paar zakken zaad vogelvoer bij ze besteld *O*
pi_157689684
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:55 schreef TheThirdMark het volgende:
k vind het eerder apart dat een homo naar een functie solliciteerd bij een openlijk Christelijk bedrijf dan dat een openlijk Christelijk bedrijf een homo afwijst.
Ik kan op hun site niets vinden over de christelijke achtergrond.
pi_157689716
quote:
Alles voor de rundveehouder, akkerbouwer, hovenier, campinghouder, gemeente en overheid en professionele doe-het-zelvers.

Van de overheid en gemeente mag ik toch aannemen dat ze er nu niets meer kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wespensteek op 20-11-2015 12:34:21 ]
pi_157689723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:39 schreef Toga het volgende:

[..]

Ja, dat is algemeen bekend en geldt bij zowat alle zwaarder religiueze kringen. Ze hebben 'm tenminste niet van het dak van hun pand afgegooid.
Het zou bijzonder treurig zijn als we daar al blij mee zouden moeten zijn.

Je verwacht niet dat het voor sommige werkgevers nog een issue zou zijn. Overigens denk ik dat de imagoschade die voorkomt uit het uitkomen van dit nieuws veel schadelijker is voor het bedrijf dan dat ze deze jongen aangenomen hadden en wellicht een handvol bekrompen christenen niet meer zouden komen.
pi_157689777
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Van de overheid en gemeente mag ik toch aannemen dat ze er nu iets meer kopen.
mooie typo,hoop ik :9
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157690163
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

mooie typo,hoop ik :9
Dank, ik heb het even aangepast.
pi_157694229
Tja, wat mag je verwachten van een bedrijf dat op zondag zelfs de etalages afschermt en waarvan de website op zondag 'gesloten' is? Het is natuurlijk te triest voor woorden, maar dit kan toch ook niet echt onverwacht komen. Hopelijk vind hij snel een ander stagebedrijf dat wel in de 21e eeuw leeft.
pi_157694400
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:42 schreef Sjeeser het volgende:
Tja, wat mag je verwachten van een bedrijf dat op zondag zelfs de etalages afschermt en waarvan de website op zondag 'gesloten' is? Het is natuurlijk te triest voor woorden, maar dit kan toch ook niet echt onverwacht komen. Hopelijk vind hij snel een ander stagebedrijf dat wel in de 21e eeuw leeft.
Aan de ene kant zou je zeggen 'dan solliciteer je er toch niet?', maar stageplekken zijn soms zo lastig te krijgen, zeker als je voor bepaalde opleidingen maar voor een zéér korte tijd stage moet lopen. Mijn zusje moest bijvoorbeeld 3 maanden stagelopen, en er zijn maar verrekt weinig bedrijven die daar in willen gaan investeren, dan is alles wat je kúnt krijgen natuurlijk mooi meegenomen.

Hoe dan ook, het is gewoon schandalig, maar wel dom van dat bedrijf om het zo openlijk toe te geven. :')
Ja doei.
pi_157694551
Lijkt me eigenlijk niet echt een moeilijke kwestie. Bedrijf begaat een strafbaar feit, daarvan wordt aangifte gedaan en dat gaat uiteindelijk leiden tot een veroordeling.

Wel grappig dat een homo aannemen door dat bedrijf erger wordt gevonden dan de wet overtreden. Lijkt mij wel iets voor een rechter om rekening mee te houden als verzwarende omstandigheid.
pi_157696322
Keihard aanpakken dat bedrijf.
Ура для россии
pi_157696433
Small Business & Retail Management :') Dan verdien je het ook.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_157696665
Los van of het mag of niet vind ik dit een lastige kwestie. Aan de ene kant is het natuurlijk belachelijk dat vieze gelovigen dit soort motivaties gebruiken om welwillende werkers buiten de deur te houden, anderzijds ben ik ook van mening dat een bedrijf of club of whatever zelf mag bepalen wie ze wel of niet in huis halen.

Ik neig toch naar dat laatste.
Conscience do cost.
  vrijdag 20 november 2015 @ 18:16:28 #71
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_157697819
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:31 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Nog steeds?
Verander dat maar in 'steeds vaker'. De tolerantie die wij kenden in de jaren '70 en '80 (voor mijn geboorte, ik heb de leuke tijden gemist ;( ) liggen ver achter ons.

Nederland staat al lang niet meer bekend als 'hollanditis' en 'tolerant' in het buitenland, ook daar is het doorgedrongen dat Nederland een conservatief, gesloten, kleinburgerlijk, naargeestig land is geworden. Vrijheid, tolerantie, innovatie, Nederland als gidsland, polderen, allemaal zaken die ver achter ons liggen.

Nederland is een conservatief land geworden, we lopen achter op landen als Portugal en Uruguay. Duitsland investeert in groen, Nederland jammert en klaagt over windmolens. Belgie investeert in subsidies voor werknemers die met de trein naar het werk gaan, Nederland introduceert een OV-chipkaart waardoor mensen het OV mijden en weer de auto instappen. Homotolerantie of tolerantie jegens anderen, hoe anders mag de ander zijn, neen, niets hiervan, allemaal in de pas lopen, wee diegene die een beetje buiten de pas loopt. :{

Conservatief kutland, semi-politiestaat vol met camera's overal, kleinburgerlijk rotland is het nu. Dat heeft ook zijn effect in negatieve zin op homotolerantie. Helaas.
  vrijdag 20 november 2015 @ 18:24:28 #72
pi_157698004
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:40 schreef Wespensteek het volgende:
Het gaat niet eens om een klein bedrijfje en de christelijke achtergrond weten ze goed te verbergen op hun site.
In us heitelan, Fryslan, ook nog. :r

Gristendom is een importgeloof, wij Friezen waren ooit vrij en toen kwamen een stel witgekalkte graven en farizeers us heitelan kerstenen en bezetten. We hadden destijds veel harder moeten optreden tegen deze farizeers met hun barbaarse sprookjes. Dokkum was blijkbaar niet voldoende.

Wat mij betreft zetten we alle gristenhonden de grens over en Fryslan uit.

Fryslan fry! :7
  vrijdag 20 november 2015 @ 18:27:28 #73
pi_157698088
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:07 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het zou bijzonder treurig zijn als we daar al blij mee zouden moeten zijn.

Je verwacht niet dat het voor sommige werkgevers nog een issue zou zijn. Overigens denk ik dat de imagoschade die voorkomt uit het uitkomen van dit nieuws veel schadelijker is voor het bedrijf dan dat ze deze jongen aangenomen hadden en wellicht een handvol bekrompen christenen niet meer zouden komen.
In de omgeving van Drachten heb je sowieso weinig zwartekousen wonen. Ze hadden beter een toko kunnen opzetten in een incestdorp als Urk, Genemuiden of ergens elders op de Noordoostpolder (valt niet onder Fryslan).
pi_157698211
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 november 2015 18:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Nog steeds?
Verander dat maar in 'steeds vaker'. De tolerantie die wij kenden in de jaren '70 en '80 (voor mijn geboorte, ik heb de leuke tijden gemist ;( ) liggen ver achter ons.

Nederland staat al lang niet meer bekend als 'hollanditis' en 'tolerant' in het buitenland, ook daar is het doorgedrongen dat Nederland een conservatief, gesloten, kleinburgerlijk, naargeestig land is geworden. Vrijheid, tolerantie, innovatie, Nederland als gidsland, polderen, allemaal zaken die ver achter ons liggen.

Nederland is een conservatief land geworden, we lopen achter op landen als Portugal en Uruguay. Duitsland investeert in groen, Nederland jammert en klaagt over windmolens. Belgie investeert in subsidies voor werknemers die met de trein naar het werk gaan, Nederland introduceert een OV-chipkaart waardoor mensen het OV mijden en weer de auto instappen. Homotolerantie of tolerantie jegens anderen, hoe anders mag de ander zijn, neen, niets hiervan, allemaal in de pas lopen, wee diegene die een beetje buiten de pas loopt. :{

Conservatief kutland, semi-politiestaat vol met camera's overal, kleinburgerlijk rotland is het nu. Dat heeft ook zijn effect in negatieve zin op homotolerantie. Helaas.
Je hebt gelijk helaas. ;(
  vrijdag 20 november 2015 @ 23:22:48 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157707378
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 november 2015 18:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Nog steeds?

Wanneer vertrek je? Of ben je al weg?
pi_157718908
quote:
D66 Smallingerland / Drachten wil dat de gemeente geen zaken doet met bedrijven die discrimineren op de arbeidsmarkt. Het college moet hiervoor in gesprek met leverancies en met de landelijke overheid. Elke organisatie, dus ook de overheid, heeft een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Die beperkt zich niet tot de eigen organisatie.
https://smallingerland.d6(...)markt-discriminatie/

Hoppa.
pi_157756815
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:33 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]
2012+3
Wat? :')
pi_157824005
Volgens mij is Bas best wel een beetje een dramaqueen :@
  donderdag 26 november 2015 @ 05:21:05 #79
431252 Balo45telli
Marokkaanse import-Europeaan.
pi_157827978
Wat een heisa om niks, een bedrijf zal zelf wel lekker bepalen wie die aanneemt. Ik zou trouwens ook liever een hetero dan een homo aannemen, net zoals dat ik liever een autochtoon dan een allochtoon zou aannemen.
Rusland zal Syrië bevrijden van de door het westen getrainde ISIS-strijders.
  donderdag 26 november 2015 @ 06:40:49 #80
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_157828093
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 05:21 schreef Balo45telli het volgende:
Wat een heisa om niks, een bedrijf zal zelf wel lekker bepalen wie die aanneemt. Ik zou trouwens ook liever een hetero dan een homo aannemen, net zoals dat ik liever een autochtoon dan een allochtoon zou aannemen.
Lijkt mij dat het gewoon af moet hangen van de skills van iemand. Als de homo sollicitant betere skills heeft dan de hetero dan neem je natuurlijk de homo aan, als je hem niet aanneemt omdat ie homo is, dan is het discriminatie. Is de hetero beter dan neem je die natuurlijk aan. Als je mensen niet aanneemt, die aanzienlijk beter gescoord hebben op het interview, vanwege hun geaardheid dan ben je als bedrijf ook gewoon stom bezig. Want dan laat je dus je persoonlijke vooroordelen je bedrijf runnen. Lijkt me geen effectieve business strategie.

Ik vind het ook raar omdat vooraf al voor jezelf te bepalen, aangezien je de persoonlijkheid dan nog niet weet. Homo's kunnen net zo'n goede (of slechte) collega's zijn als hetero's.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_157828132
quote:
Het gaat hier überhaupt niet eens om aannemen, want dat stadium was Bas immers al gepasseerd. Hij is aangenomen, maar is dus nu ontslagen om zijn geaardheid. En dat deugt gewoon niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 22:37 schreef MakkieR het volgende:
Volgens mij is Bas best wel een beetje een dramaqueen :@
Ongetwijfeld, maar dat lijkt me irrelevant. Ik mag ook hopen dat een rechter dat niet zal laten meewegen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 26 november 2015 @ 07:24:18 #82
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_157828235
quote:
Zit je nou serieus dit te vergoelijken?
Wat is dát droef zeg.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_157828245
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 07:24 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Wat is dát droef zeg.
Tja, als je zelf ook een bevooroordeelde eikel bent...
pi_157828373
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 07:24 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Wat is dát droef zeg.
Eigenlijk vind ik dat ook, laat een bedrijf lekker zelf kiezen wie zij in dienst nemen, het zegt veel over het bedrijf waar je als homo beter niet kunt gaan werken. Geloof mij nou maar je kunt veel beter ontslagen worden, dan weggepest worden door je baas en collega's. ontslagen worden doet even pijn, maar binnen een week ben je er weer helemaal bovenop. Getreiterd en door de slijk gehaald kan ernstige gevolgen hebben voor je geestelijke gezondheid.
  donderdag 26 november 2015 @ 08:09:11 #85
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_157828401
Onhandig dat ze de reden zo expliciet vermelden. Als het iets vaags was geweest zouden ze er mee wegkomen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 26 november 2015 @ 08:58:02 #86
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157828797
quote:
10s.gif Op maandag 23 november 2015 04:53 schreef FigueiraDaFoz het volgende:

[..]

Wat? :')
De wereld eindigde in dec 2012. Weet je nog? Dat was een big deal. Dus dit is de nieuwe jaartelling. 3 jaar na de apocalyps.
  donderdag 26 november 2015 @ 22:24:53 #87
111528 Viajero
Who dares wins
pi_157848228
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zo zullen ze het zelf wel zien ja.

Vragen ze aan sollicitanten ook of ze gescheiden zijn, of ze aan masturbatie doen en of ze wel eens liegen? :?
Of kleding dragen gemaakt van verschillende materialen? Of mossels eten? Daar staan in de bijbel namelijk extreem zware straffen op.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 26 november 2015 @ 23:26:44 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157850612
En, gaat het OM vervolgen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157854692
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:57 schreef Jigzoz het volgende:
Lijkt me eigenlijk niet echt een moeilijke kwestie. Bedrijf begaat een strafbaar feit, daarvan wordt aangifte gedaan en dat gaat uiteindelijk leiden tot een veroordeling.

Wel grappig dat een homo aannemen door dat bedrijf erger wordt gevonden dan de wet overtreden. Lijkt mij wel iets voor een rechter om rekening mee te houden als verzwarende omstandigheid.
Niet te vroeg juichen. Zelfs de recente geschiedenis van dit land kent genoeg voorbeelden waarbij gelovigen wegkomen met loepzuivere discriminatie omdat ze zich beroepen op een 2000 jaar oud sprookjesboek.

Nog veel te vaak wordt religie in dit land boven de wet geplaatst. Ik juich pas (voor zover de situatie überhaupt om te "juichen" is) als het bedrijf daadwerkelijk is veroordeeld en bestraft, geen seconde eerder.
pi_157854827
Nagenoeg iedereen weet dat het bedrijf een reformatorische achtergrond heeft en dan ga je als homofiel ook nog solliciteren :').

Ik vind het allemaal erg overdreven, je had het gewoon kunnen weten dat ze bij het bedrijf er problemen mee hebben.

[ Bericht 17% gewijzigd door Jano9 op 27-11-2015 09:30:16 ]
pi_157854910
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:24 schreef Jano9 het volgende:
Nagenoeg iedereen weet dat het bedrijf een reformatorische achtergrond heeft en dan ga je als homofiel ook nog solliciteren :').

Ik vind het allemaal erg overdreven, je had het gewoon kunnen weten dat ze bij het bedrijf er problemen mee hebben. Lijkt me dat die jongen gewoon uit is op een rel
Mensen die homo zijn "homofiel" noemen. :')

Wetten en regels gelden ook voor bedrijven met een reformatorische achtergrond. Die staan niet boven de wet of zo. Jij legt de schuld bij de stagiair, terwijl de schuld uiteraard ligt bij het bedrijf dat iemand discrimineert op basis van seksuele geaardheid.
pi_157855022
Zou Jano9 dezelfde mening toegedaan zijn als het niet ging om homoseksualiteit maar om een zwarte huidskleur?
pi_157855127
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mensen die homo zijn "homofiel" noemen. :')

Wetten en regels gelden ook voor bedrijven met een reformatorische achtergrond. Die staan niet boven de wet of zo. Jij legt de schuld bij de stagiair, terwijl de schuld uiteraard ligt bij het bedrijf dat iemand discrimineert op basis van seksuele geaardheid.
Homofiel is gewoon een normaal woord, dus zie het probleem niet?

Een bedrijf mag wel vinden wat past in de bedrijfscultuur. Iedereen weet dat bedrijven met een reformatorische achtergond bepaalde 'regels' hebben. Een ander voorbeeld is het gejank toen die FC Utrecht speler geen hand wilde geven aan een vrouw, dat is zijn keuze en lijkt me niet in strijd met wetten. Maar de grootste jank partij D66, die zich liberaal noemt, laat weer van zich horen. 'Liberaal' alleen als je hetzelfde denkt als D66.

Misschien hecht ik veel waarde aan vrijheid van godsdienst en jij wat minder?
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:50:31 #94
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855174
quote:
Belachelijk, gaan ze modehuizen dan ook aanpakken?

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 06:52 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het gaat hier überhaupt niet eens om aannemen, want dat stadium was Bas immers al gepasseerd. Hij is aangenomen, maar is dus nu ontslagen om zijn geaardheid. En dat deugt gewoon niet.
Hij past gewoon niet in het bedrijfscultuur; wat is daar mis mee?
pi_157855183
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:40 schreef Isegrim het volgende:
Zou Jano9 dezelfde mening toegedaan zijn als het niet ging om homoseksualiteit maar om een zwarte huidskleur?
Wat een vergelijking :').
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:53:58 #96
45206 Pietverdriet
pi_157855220
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:51 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Dus het is niet ok on Negers te discrimineren maar prima om dat bij flikkers te doen?
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:55:42 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855239
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus het is niet ok on Negers te discrimineren maar prima om dat bij flikkers te doen?
Kap gewoon met die discriminatiewet, die slaat nergens op; je krijgt zo minderheden die zich voor alles gediscrimineerd willen worden.

Laatst wou ik als PSV'er solliciteren bij Ajax als bestuurslid. Keken ze op m'n profiel; zagen ze dat ik voor PSV was. Ging het niet door.
pi_157855256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:55 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kap gewoon met die discriminatiewet,
Stopte hier met lezen. Man man man.
  vrijdag 27 november 2015 @ 09:58:55 #99
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855264
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Stopte hier met lezen. Man man man.
Discrimineer me niet; waarom stop je met lezen bij mijn bericht? Dat is discriminatie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het zou bij allebei OK moeten zijn.
pi_157855302
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

Discrimineer me niet; waarom stop je met lezen bij mijn bericht? Dat is discriminatie.
Goed verhaal Hans. Je lijkt dit dus echt te menen.

Wow.
pi_157855303
quote:

[..]

Laatst wou ik als PSV'er solliciteren bij Ajax als bestuurslid. Keken ze op m'n profiel; zagen ze dat ik voor PSV was. Ging het niet door.
Hier zou ik een rechtszaak voor aanspannen. Ongehoord! :(
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:03:38 #102
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855331
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hier zou ik een rechtszaak voor aanspannen. Ongehoord! :(
Gedaan; ik had geen kans; mijn advocaat zij; "Waarom ga je bij Ajax solliciteren als je een PSV'er bent?". Tja....
pi_157855333
quote:
Dit is dus een 'liberale' partij :'). Alles opgedrongen krijgen.
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:04:16 #104
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855341
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:03 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Je mag alles, als het maar in het straatje van D66 past _O-
pi_157855348
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je mag alles, als het maar in het straatje van D66 past _O-
Inderdaad :')
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:06:36 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157855382
quote:

[..]

Beter had die Gristentoko een sneaky D66 advocaatje in de arm genomen. Die had het allemaal netjes volgens de regeltjes geregeld. Iedereen blij, behalve die homo. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_157855399
quote:

[..]

"Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them."
- Karl Popper (The Open Society and Its Enemies, 1945)

Terecht een groot voorbeeld voor de liberale partijen. Je verwart liberalisme met iets anders.

Nederland is een open samenleving, maar we moeten die wel verdedigen tegen intolerante stromingen die die open samenleving niet respecteren. Of dat nou vanuit islam, christendom, xenofobie, homohaat of iets anders is. Daar hoort ook bij dat je als samenleving niet accepteert dat mensen worden ontslagen vanwege hun seksuele voorkeur.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kaas- op 27-11-2015 10:14:34 ]
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:15:07 #108
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855514
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:07 schreef Kaas- het volgende:
Nederland is een open samenleving, maar we moeten die wel verdedigen tegen intolerante stromingen die die open samenleving niet respecteren. Of dat nou vanuit islam, christendom, xenofobie, homohaat of iets anders is.
Het is pas intolerant om mensen een wil op te leggen die ze niet willen. Waarom wordt de ene partij meer beschermd dan de andere.
pi_157855570
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is pas intolerant om mensen een wil op te leggen die ze niet willen. Waarom wordt de ene partij meer beschermd dan de andere.
Het mooie is juist dat alle partijen evenveel bescherming genieten. De Grondwet en daaruit volgende discriminatiewet geldt voor iedereen op dezelfde manier. Ook die Boer uit Drachten mag niet ontslagen worden, omdat hij zwart, homoseksueel of christelijk zou zijn. Net als die Bas.

Jij vraagt nu eigenlijk waarom de ene partij meer moeite heeft zich aan de wet te houden dan de andere. Maar daar is niets oneerlijks aan.
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:20:31 #110
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855591
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:18 schreef Kaas- het volgende:

[..]
Waarom wordt een Christen niet aangenomen in het bestuur van een Moslimorganisatie?
pi_157855608
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom wordt een Christen niet aangenomen in het bestuur van een Moslimorganisatie?
Ik ken geen voorbeelden van christenen die daar uit zijn ontslagen nadat ze daar al een tijdje werkten en anderen er opeens achter kwamen dat hij/zij geen moslim bleek. Jij wel? Anders niet relevant.
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:23:57 #112
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855631
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik ken geen voorbeelden van christenen die daar uit zijn ontslagen nadat ze daar al een tijdje werkten en anderen er opeens achter kwamen dat hij/zij geen moslim bleek. Jij wel? Anders niet relevant.
Zeker wel; zo vaak met stages gehad; dat 'men niet in het bedrijfscultuur past'. Dat heeft overigens naar mijn mening niks met de persoon en discriminatie te maken. Maar dat je als werkgever gewoon bepaalde werknemers zoekt.
pi_157855738
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:47 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Homofiel is gewoon een normaal woord, dus zie het probleem niet?

Een bedrijf mag wel vinden wat past in de bedrijfscultuur. Iedereen weet dat bedrijven met een reformatorische achtergond bepaalde 'regels' hebben. Een ander voorbeeld is het gejank toen die FC Utrecht speler geen hand wilde geven aan een vrouw, dat is zijn keuze en lijkt me niet in strijd met wetten. Maar de grootste jank partij D66, die zich liberaal noemt, laat weer van zich horen. 'Liberaal' alleen als je hetzelfde denkt als D66.

Misschien hecht ik veel waarde aan vrijheid van godsdienst en jij wat minder?
Ik hecht inderdaad wat minder waarde aan de vrijheid van godsdienst, dat klopt. Die vrijheid wordt namelijk iets te gemakkelijk misbruikt om groepen mensen te discrimineren. Volgens mij hebben we in dit land een Grondwet die daar heel duidelijk over is. En volgens staat religie niet boven de wet.

Overigens betekent homo-zijn niet dat je de regels van je werkgever niet respecteert. De seksuele geaardheid van de stagiair is een privézaak. Dit bedrijf heeft gewoon heel duidelijk een jongen gediscrimineerd op basis van zijn seksuele geaardheid. En jij probeert dat krampachtig goed te praten door religie boven de wet te plaatsen.
pi_157855758
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:51 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Is een prima vergelijking. Je discrimineert mensen namelijk op basis van een kenmerk, zoals omschreven in artikel 1 van de Grondwet. Helaas staat de keuze die religie is ook in dat rijtje genoemd, maar dat maakt religie nog niet meer waard.
pi_157855785
quote:

[..]

Kap gewoon met die discriminatiewet, die slaat nergens op; je krijgt zo minderheden die zich voor alles gediscrimineerd willen worden.

Voor PSV zijn is een keuze, seksuele geaardheid niet. Als je als PSV'er solliciteert bij Ajax, dan is dat een directe concurrent en spelen er tegenstrijdige belangen.

quote:

[..]

Dit is een partij die zich - helaas minder dan ze zouden moeten doen - druk maakt over de discriminatie van homo's door gelovigen.
pi_157855808
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:23 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zeker wel; zo vaak met stages gehad; dat 'men niet in het bedrijfscultuur past'. Dat heeft overigens naar mijn mening niks met de persoon en discriminatie te maken. Maar dat je als werkgever gewoon bepaalde werknemers zoekt.
Als je niet in de bedrijfscultuur past omdat je de hele dag wil rondlopen in je Hawaii-shirt, terwijl het een formele cultuur betreft, dan is dat een prima reden om niet aangenomen te worden. Als de reden is dat je een zwarte huidskleur hebt, is het dat niet en is de discriminatiewet van toepassing. Het is zo ontzettend simpel en toch krijg je het voor elkaar om dit onderscheid niet te begrijpen.
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:38:23 #117
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855832
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Als je niet in de bedrijfscultuur past omdat je de hele dag wil rondlopen in je Hawaii-shirt, terwijl het een formele cultuur is, is dat een prima reden om niet aangenomen te worden. Als de reden is dat je een zwarte huidskleur hebt, is het dat niet en is de discriminatiewet van toepassing. Het is zo ontzettend simpel en toch krijg je het voor elkaar om dit onderscheid niet te begrijpen.
Omdat die onderscheid GEMAAKT is in de wet, en juist die wet zorgt voor discriminatie. Als ik in een Hawaii shirt wil loslopen is dat mijn levensstyle; waarom MOET ik dan veranderen in een bedrijfscultuur waar iedereen in een pak loopt?
pi_157855850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:38 schreef xzaz het volgende:

[..]

Omdat die onderscheid GEMAAKT is in de wet, en juist die wet zorgt voor discriminatie. Als ik in een Hawaii shirt wil loslopen is dat mijn levensstyle; waarom MOET ik dan veranderen in een bedrijfscultuur waar iedereen in een pak loopt?
Wat Kaas- zegt, klopt precies:
Het is zo ontzettend simpel en toch krijg je het voor elkaar om dit onderscheid niet te begrijpen.

^O^
pi_157855857
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik hecht inderdaad wat minder waarde aan de vrijheid van godsdienst, dat klopt. Die vrijheid wordt namelijk iets te gemakkelijk misbruikt om groepen mensen te discrimineren. Volgens mij hebben we in dit land een Grondwet die daar heel duidelijk over is. En volgens staat religie niet boven de wet.

Overigens betekent homo-zijn niet dat je de regels van je werkgever niet respecteert. De seksuele geaardheid van de stagiair is een privézaak. Dit bedrijf heeft gewoon heel duidelijk een jongen gediscrimineerd op basis van zijn seksuele geaardheid. En jij probeert dat krampachtig goed te praten door religie boven de wet te plaatsen.
Zou Jano9 ook vinden dat eerwraak en steniging wel prima is onder de noemer vrijheid van godsdienst?

Vrijheid van godsdienst is een groot goed en zal altijd verdedigd moeten worden. Gelukkig is iedereen in Nederland vrij om christen, moslim of wat dan ook te zijn en dat geloof te belijden en men mag om die reden niet gediscrimineerd worden. Maar die vrijheid houdt natuurlijk wel op waar die van een ander begint. Ik blijf me erover verbazen hoe zo'n basisconcept alweer veel te moeilijk is voor sommigen.
pi_157855888
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:40 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zou Jano9 ook vinden dat eerwraak en steniging wel prima is onder de noemer vrijheid van godsdienst?

Vrijheid van godsdienst is een groot goed en zal altijd verdedigd moeten worden. Gelukkig is iedereen in Nederland vrij om christen, moslim of wat dan ook te zijn en dat geloof te belijden en men mag om die reden niet gediscrimineerd worden. Maar die vrijheid houdt natuurlijk wel op waar die van een ander begint. Ik blijf me erover verbazen hoe zo'n basisconcept alweer veel te moeilijk is voor sommigen.
Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander wordt aangetast. Wat mij betreft een uitstekend sociaal-liberaal principe. Een principe dat ik huldig.

Mensen begrijpen mijn zeer kritische houding ten opzichte van religie (islam, maar ook christendom) vaak niet, maar die houding is gestoeld op het bovengenoemde principe. En het citaat over tolerance / intolerance onderschrijf ik ook graag.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2015 10:43:44 ]
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:45:04 #121
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855912
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat Kaas- zegt, klopt precies:
Het is zo ontzettend simpel en toch krijg je het voor elkaar om dit onderscheid niet te begrijpen.

^O^
En juist tegen die 'onderscheid' lees discriminatie geef ik tegengas. :)
pi_157855942
quote:

[..]

Die onderscheid?

Ik weet niet zeker of ik nu getrolld wordt of niet, maar ik zal het onderscheid nog een laatste keer toelichten.

Zaken waarop je niet mag discrimineren in Nederland zijn fundamentele zaken die jij niet kunt veranderen. Dus zaken als jouw geslacht, jouw huidskleur, jouw seksuele voorkeur en jouw religie.

Zaken waarop je best mag discrimineren zijn zaken die jij kunt aanpassen of zaken waarvan wij als samenleving hebben bepaald dat ze niet belangrijk genoeg zijn om Grondwettelijk te beschermen, dus welke kleding jij wil dragen op het werk of dat je aldaar liever naar Lady Gaga op de radio luistert dan in stilte te werken.

Dat je niet gediscrimineerd mag worden op basis van jouw religie betekent vervolgens echter niet dat jij uit naam van jouw religie alle wetten mag overtreden.

Om mijn part blijf je lekker roepen dat het even erg (of goed) is om een zwarte man niet aan te nemen vanwege zijn huidskleur als het weigeren van een hippie vol piercings voor een front-office functie bij een zakenbank. Als je maar weet dat het niet zo intelligent overkomt.
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:54:30 #123
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157856047
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:47 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die onderscheid?

Ik weet niet zeker of ik nu getrolld wordt of niet, maar ik zal het onderscheid nog een laatste keer toelichten.

Zaken waarop je niet mag discrimineren in Nederland zijn fundamentele zaken die jij niet kunt veranderen. Dus zaken als jouw geslacht, jouw huidskleur, jouw seksuele voorkeur en jouw religie.
Tja, geslacht kan je tegenwoordig veranderen, maar goed.
quote:
Zaken waarop je best mag discrimineren zijn zaken die jij kunt aanpassen of zaken waarvan wij als samenleving hebben bepaald dat ze niet belangrijk genoeg zijn om Grondwettelijk te beschermen, dus welke kleding jij wil dragen op het werk of dat je aldaar liever naar Lady Gaga op de radio luistert dan in stilte te werken.
We zien bijvoorbeeld bij de modellenindustrie dat er enorm wordt gediscrimineerd? Of kan je wat aan je lengte doen?
quote:
Dat je niet gediscrimineerd mag worden op basis van jouw religie betekent vervolgens echter niet dat jij uit naam van jouw religie alle wetten mag overtreden.
Geen discussie.
quote:
Om mijn part blijf je lekker roepen dat het even erg (of goed) is om een zwarte man niet aan te nemen vanwege zijn huidskleur als het weigeren van een hippie vol piercings voor een front-office functie bij een zakenbank. Als je maar weet dat het niet zo intelligent overkomt.
Waarom komt dat nou weer niet intelligent over? Het is nou juist PRECIES waarom het gaat; een bedrijf zoekt iemand die representatief is voor zijn bedrijf.
pi_157856298
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:45 schreef xzaz het volgende:

[..]

En juist tegen die 'onderscheid' lees discriminatie geef ik tegengas. :)
De korte samenvatting is dat je het goedkeurt dat mensen worden gediscrimineerd op basis van geslacht, geaardheid, huidskleur en dergelijke. Prima....

De wet in dit land zegt alleen wat anders.
  vrijdag 27 november 2015 @ 11:21:16 #125
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_157856364
quote:

[..]

Discriminatie is onderscheid op basis van iets dat er niet toe doet. Als jij in je vrije tijd in Hawai-shirts loopt, en daarom niet wordt aangenomen bij een bedrijf, terwijl je op de werkvloer gewoon in pak zou lopen, DAN is het discriminatie. Want je kleding doet er op de werkvloer soms wel wat toe.

Dat die jongen in zijn vrije tijd een vriend heeft, doet er voor zijn werkhouding en geschiktheid niet toe, dus is het discriminatie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_157971492
Ik vind dat het bedrijf eigenlijk wel gelijk heeft... Vooral als je bijv een bedrijf hebt waar je elkaar soms moet aanraken of samen met een andere werknemer een klus moet doen... Dan zou ik het ook liever niet hebben.

En iedereen hier doet alsof ze het hele verhaal kennen :') Doe even normaal met je anti discriminate gedrag....
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_157972033
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:57 schreef DieselTank het volgende:
Vooral als je bijv een bedrijf hebt waar je elkaar soms moet aanraken of samen met een andere werknemer een klus moet doen...
Nou inderdaad, je moet er toch niet aandenken dat je een homo aanraakt, laat staan samen een klus met een homo doen. Mijn collega's moeten altijd ook eerst neuken met een secretaresse voordat ik met ze wil samenwerken.
  woensdag 2 december 2015 @ 20:18:21 #128
45206 Pietverdriet
pi_157972088
Heeft het OM al besloten of ze gaan vervolgen?
pi_157972129
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou inderdaad, je moet er toch niet aandenken dat je een homo aanraakt, laat staan samen een klus met een homo doen. Mijn collega's moeten altijd ook eerst neuken met een secretaresse voordat ik met ze wil samenwerken.
Doe even normaal. niet alle mensen hebben een kantoorbaantje.... Overdrijven is ook een vak.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_157972166
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:19 schreef DieselTank het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak.
Pijnlijke ironie.
Conscience do cost.
pi_157972257
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:20 schreef ems. het volgende:
Pijnlijke ironie.
Niet iedereen wilt graag samen lang met een homo werken. Misschien vind de baas het wel goed alleen was er een vaste medewerker die islamitisch is of christelijk of die het gewoon niet met een homo wilt samenwerken die ging klagen.

Als ik vanaf nu een maatje krijg bij het werken die homo is zou ik ook zachtjes vragen of het iets anders kan.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  woensdag 2 december 2015 @ 20:54:45 #132
238326 Worteltjestaart
pi_157973124
Dan mag ik hopen dat je verwijtbaar werkloos word en vervolgens zonder uitkering thuis op een houtje mag bijten :N
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_157973906
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:57 schreef DieselTank het volgende:
Ik vind dat het bedrijf eigenlijk wel gelijk heeft... Vooral als je bijv een bedrijf hebt waar je elkaar soms moet aanraken of samen met een andere werknemer een klus moet doen... Dan zou ik het ook liever niet hebben.

En iedereen hier doet alsof ze het hele verhaal kennen :') Doe even normaal met je anti discriminate gedrag....
Ben je bang dat ze afgeven, dat je met hun "ziekte" wordt besmet, of toch gewoon bang voor beiden?
pi_157974427
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:18 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ben je bang dat ze afgeven, dat je met hun "ziekte" wordt besmet, of toch gewoon bang voor beiden?
Je vergeet nog de optie 'obvious troll is obvious' en de mogelijkheid dat de user in kwestie verstandelijk beperkt is.
pi_157976952
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:18 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het is zeker geen ziekte maar ik kan wel inzien dat meerdere collegas die ik nu het absoluut niet accepteren... Ik zelf zou het eigenlijk ook niet accepteren maar het ligt er misschien een beetje aan hoe die persoon is. Maar je kan mijn sector niet vergelijken met het ''kantoor leven''
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_157977459
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:53 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Het is zeker geen ziekte maar ik kan wel inzien dat meerdere collegas die ik nu het absoluut niet accepteren... Ik zelf zou het eigenlijk ook niet accepteren maar het ligt er misschien een beetje aan hoe die persoon is. Maar je kan mijn sector niet vergelijken met het ''kantoor leven''
doe je gayporn en ben je bang dat de ander ook echt geniet?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_161697403
quote:
De Friese Bas van der Meer (25) krijgt een schadevergoeding van ruim 1.500 euro van de tuinbouwgroothandel die hem vorig jaar afwees voor een stage omdat hij een vriend heeft. Dat besloot de kantonrechter in Leeuwarden maandag. De 42-jarige eigenaar van A. Th. De Boer in Drachten moet daarnaast een boete betalen van 1.600 euro, waarvan de helft voorwaardelijk.
Meer bij de bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-om-geaardheid.dhtml

Alhoewel de eigenaar van het bedrijf het triest en laag vindt dat dit in het nieuws is gekomen vind ik het wel goed nieuws en ik heb een tip: als je niet zo in het nieuws wil komen moet je het gewoon niet doen.
  maandag 25 april 2016 @ 11:42:32 #138
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_161697453
Haha lekker voor 'm.
  maandag 25 april 2016 @ 11:43:24 #139
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_161697471
Anderzijds, stel dat jij een werkgever bent (die een vacature vrij heeft danwel een stageplaats open hebt). Zou jij Bas aannemen? Of heb je liever een ander omdat je niet het risico wilt lopen dat Bas - om wat voor reden dan ook - binnen of over jouw bedrijf lastig gaat doen?

Dat Bas gediscrimineerd is, tja, dat is verwerpelijk. Maar hij heeft zelf de media opgezocht en dat lijkt me .... niet echt verstandig.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  maandag 25 april 2016 @ 11:45:37 #140
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_161697515
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 11:39 schreef Wespensteek het volgende:
Alhoewel de eigenaar van het bedrijf het triest en laag vindt dat dit in het nieuws is gekomen vind ik het wel goed nieuws en ik heb een tip: als je niet zo in het nieuws wil komen moet je het gewoon niet doen.
Die jongen kan ook gewoon die gast aanklagen in plaats van direct de media op te zoeken als het aandachtshoertje wat hij is.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 25 april 2016 @ 11:46:36 #141
136343 BasEnAad
pi_161697531
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 11:43 schreef BaardaapAd het volgende:
Anderzijds, stel dat jij een werkgever bent (die een vacature vrij heeft danwel een stageplaats open hebt). Zou jij Bas aannemen? Of heb je liever een ander omdat je niet het risico wilt lopen dat Bas - om wat voor reden dan ook - binnen of over jouw bedrijf lastig gaat doen?

Dat Bas gediscrimineerd is, tja, dat is verwerpelijk. Maar hij heeft zelf de media opgezocht en dat lijkt me .... niet echt verstandig.
Draai je de zaken nu niet een beetje om?
pi_161697559
quote:

Dan nog: voor toekomstige situaties is dit een mooie zaak geweest.
  maandag 25 april 2016 @ 12:00:18 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161697865
Het topic november 2015 toen het net in het nieuws was: NWS / Geen stage voor Bas (25), want hij heeft een vriend

Edit: en het topic van februari dit jaar: NWS / Eigenaar homowerend bedrijf wordt vervolgd

[ Bericht 35% gewijzigd door Leandra op 25-04-2016 12:09:37 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161697874
Ik vraag me af of Bas zelf de media heeft opgezocht.

Hij heeft het op zijn facebookpagina gezet nadat hem zijn zo-goed-als-beloofde stageplek geweigerd was. Dat is openbaar, maar niet zozeer "de media". Dat "de media" daar vervolgens een verhaal in ziet, en Bas wellicht enige compensatie heeft gegeven voor dat verhaal, is weer een stap verder.

Overigens was de ophef volkomen terecht. Het stagebedrijf heeft hem geweigerd omdat hij openlijk homoseksueel is... Niet zozeer dat hij homoseksueel is hoor, want dat zou discriminatie zijn... :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_161698054
quote:
De 42-jarige eigenaar van het bedrijf was niet aanwezig bij de zitting. Hij legde een bekennende verklaring af bij de politie. ,,Ik weet dat ik discrimineer, maar dit is voor mij een gewetenskwestie'', zei hij.
pi_161698084
Ik moest trouwens wel lachen toen een journalist op het parkeerterrein aan een bezoeker vroeg of hij wel wist dat de eigenaar van het tuincentrum had geweigerd om een homo een stageplek te bieden. Toen de eigenaar daar lucht van kreeg, kwam hij boos naar buiten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 april 2016 @ 12:09:54 #147
862 Arcee
Look closer
pi_161698148
quote:
Boete voor discrimineren homoseksuele stagiair

De eigenaar van een tuincentrum die vorig jaar een stagiair weigerde omdat hij homo is, heeft een boete van 1600 euro opgelegd gekregen, waarvan 800 euro voorwaardelijk. Dat besloot de rechtbank van Leeuwarden. Volgens de rechtbank is vast komen te staan dat de christelijke eigenaar stagiair Bas van der Meer weigerde vanwege zijn geaardheid.

De 42-jarige eigenaar was niet aanwezig bij de zitting. Hij legde een bekennende verklaring af bij de politie. ,,Ik weet dat ik discrimineer, maar dit is voor mij een gewetenskwestie'', zei hij tegen de agenten.

Naast de boete moet Hendrik de B. ook een schadevergoeding van ongeveer 1500 euro aan het slachtoffer, Bas van der Meer, betalen.

Van der Meer kreeg in februari al gelijk van het College voor de Rechten van de Mens dat er sprake is van discriminatie. Eind november ontving hij een vreemde e-mail van het tuinbedrijf waarin hij op het laatste moment afgewezen werd omdat hij 'openlijk homo is'. Bas trok vanwege de discriminatie aan de bel. Het College voor de Rechten van de Mens meldde dat het tuinbedrijf de student niet had mogen weigeren.

Bron: Telegraaf
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 25 april 2016 @ 12:11:09 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161698195
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:00 schreef Jordy-B het volgende:

Hij heeft het op zijn facebookpagina gezet nadat hem zijn zo-goed-als-beloofde stageplek geweigerd was. Dat is openbaar, maar niet zozeer "de media". Dat "de media" daar vervolgens een verhaal in ziet, en Bas wellicht enige compensatie heeft gegeven voor dat verhaal, is weer een stap verder.

Overigens was de ophef volkomen terecht. Het stagebedrijf heeft hem geweigerd omdat hij openlijk homoseksueel is... Niet zozeer dat hij homoseksueel is hoor, want dat zou discriminatie zijn... :')
En dit.

Dat gemiep altijd dat mensen "de media opzoeken", als ik iets op Twitter zet dan ben ik niet bezig de media op te zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161698304
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nou vraag ik me af wat er gebeurt als homo's massaal bij dat tuincentrum gaan solliciteren.
Conscience do cost.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 april 2016 @ 12:16:48 #150
862 Arcee
Look closer
pi_161698351
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:06 schreef Physsic het volgende:
,Ik weet dat ik discrimineer, maar dit is voor mij een gewetenskwestie''
Hoe is dit eigenlijk vanuit zijn geloof te verklaren? Ik neem aan dat hij meent dat zijn opperwezen zijn discriminatie goedkeurt of zelfs beveelt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_161698411
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hoe is dit eigenlijk vanuit zijn geloof te verklaren? Ik neem aan dat hij meent dat zijn opperwezen zijn discriminatie goedkeurt of zelfs beveelt.
Dat meent hij inderdaad.

De quote uit de gewraakte e-mail (aldus de nieuwsberichten) is:
quote:
Wij zijn een Christelijk bedrijf en voor ons is dit een punt waar we ons niet mee verenigen mogen. Daar God dit uitleven van je seksuele geaardheid nergens in zijn Woord goedkeurt, maar wel afkeurt, en voor ons zijn Woord als richtsnoer geldt, kunnen we je (daar ik Hem meer gehoorzaam wil zijn dan mensen) niet aannemen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 25 april 2016 @ 12:24:28 #152
136343 BasEnAad
pi_161698559
quote:

[..]

Strikt genomen is deze meneer een ketter. Hij vindt zijn geloof belangrijker dan God.
Ook homo's zijn een schepsel van God.
pi_161698590
quote:

[..]

Je moet mij niet vragen om het geloof (of bepaalde ideeën daarvan) uit te leggen.

Wanneer je discrimineert vanwege je eigen geloof, wordt dit ook vaker geaccepteerd dan wanneer een atheist hetzelfde doet.
Zo las ik laast dat een Christelijke school van de rechter (en het hoger beroep) gewoon het dragen van hoofddoekjes mocht verbieden.
pi_161698637
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:24 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Strikt genomen is deze meneer een ketter. Hij vindt zijn geloof belangrijker dan God.
Ook homo's zijn een schepsel van God.
Het probleem is dan ook niet het homo-zijn, want dan mag volgens velen gewoon. Alleen het provoceren, dat mag niet.
Je moet als homo dus gewoon met een vrouw trouwen en babies maken en verder niemand vertellen dat je homo bent.
pi_161698653
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:00 schreef Jordy-B het volgende:

Eerder omdat hij 'praktiserend' homo is. Zo lang je als homo niet 'praktiseert' is het ok.
pi_161698661
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 12:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het probleem is dan ook niet het homo-zijn, want dan mag volgens velen gewoon. Alleen het provoceren, dat mag niet.
Je moet als homo dus gewoon met een vrouw trouwen en babies maken en verder niemand vertellen dat je homo bent.
Provoceren? :D
pi_161698687
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 12:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Provoceren? :D
Ja, dat is de term die een gelovige jongen gebruikte toen ik aan hem vroeg wat hij van homo's vond. Ik moest doorvragen om te snappen wat hij bedoelde.
pi_161698825
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 12:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, dat is de term die een gelovige jongen gebruikte toen ik aan hem vroeg wat hij van homo's vond. Ik moest doorvragen om te snappen wat hij bedoelde.
Ik vraag me af of hij niet 'praktiseren' bedoelde want dat is een vrij gebruikelijk woord in die kringen in deze context.
  maandag 25 april 2016 @ 12:38:04 #159
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161698861
quote:

[..]

Meer bij de bron:

Schandalig. Iedere ondernemer zou vrij moeten zijn om aan te nemen wie hij wil.
pi_161698895
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus geen negers is ook prima? Of geen vrouwen?
pi_161698930
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 12:40 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Kleine kinderen.
  maandag 25 april 2016 @ 12:42:43 #162
136343 BasEnAad
pi_161698944
Stagiair gezocht, liever geen joden.
pi_161698971
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kleine kinderen.
Die mogen bij wet niet werken bij mijn weten. :P
pi_161698987
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 12:44 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Die mogen bij wet niet werken bij mijn weten. :P
Die wet wil hij blijkbaar afschaffen.
  maandag 25 april 2016 @ 12:48:30 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161699064
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 12:40 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Tuurlijk. Bij mij op het werk is 90% man en werken weinig negers of allochtonen. Boeiend, er is toch geen negerquotum :')
  maandag 25 april 2016 @ 12:48:55 #166
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161699073
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die wet wil hij blijkbaar afschaffen.
wie?
pi_161699085
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

wie?
Jij:
quote:
Iedere ondernemer zou vrij moeten zijn om aan te nemen wie hij wil.
  maandag 25 april 2016 @ 12:51:04 #168
346939 Janneke141
pi_161699113
quote:

[..]

Graag. Maar zo werkt het dus niet.
pi_161699248
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een ondernemer is bijna volledig vrij om aan te nemen wie hij wil, als je kinderarbeid en werkvergunningen voor buitenlanders niet meetelt zijn er volgens mij nauwelijks beperkingen.
  maandag 25 april 2016 @ 12:58:43 #170
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161699262
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij:

[..]

Welke wet wil ik precies aanpassen? Is er een wet die voorschrijft wie je als ondernemer aan moet nemen?
pi_161699283
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Tuurlijk. Bij mij op het werk is 90% man en werken weinig negers of allochtonen. Boeiend, er is toch geen negerquotum :')
Nee. Maar als je mensen niet aanneemt enkel omdat ze neger of vrouw zijn, ben je strafbaar. En een lul.
  maandag 25 april 2016 @ 12:59:40 #172
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_161699285
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Welke wet wil ik precies aanpassen? Is er een wet die voorschrijft wie je als ondernemer aan moet nemen?
Nee, maar wel een wet die zegt dat je mensen niet om bepaalde redenen mag afwijzen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 25 april 2016 @ 13:00:07 #173
346939 Janneke141
pi_161699295
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Een ondernemer is bijna volledig vrij om aan te nemen wie hij wil, als je kinderarbeid en werkvergunningen voor buitenlanders niet meetelt zijn er volgens mij nauwelijks beperkingen.
Nou ja, niet dus, want discrimineren mag niet. Gevolg: dat gebeurt alsnog, maar dan onder valse voorwendselen (deze tuinder even uitgezonderd).
pi_161699308
quote:

[..]

Nee er zijn wat wetten die bepalen wie je niet mag aannemen, jij gaf aan dat het volledig vrij moet zijn. De wetten tegen kinderarbeid zijn dus een beperking in de vrijheid van ondernemers om aan te nemen wie ze willen.
pi_161699327
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou ja, niet dus, want discrimineren mag niet. Gevolg: dat gebeurt alsnog, maar dan onder valse voorwendselen (deze tuinder even uitgezonderd).
Dat zijn wetten die zorgen dat je mensen niet mag afwijzen om bepaalde redenen, je mag ze rustig aannemen.
pi_161699332
quote:

[..]

Eigenlijk zou je de werkgever kunnen prijzen dat hij gewoon eerlijk is over de afwijzing, in plaats van komen met "je past niet in het profiel". Komt hem nu toch duur te staan.
  maandag 25 april 2016 @ 13:02:57 #177
346939 Janneke141
pi_161699361
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat zijn wetten die zorgen dat je mensen niet mag afwijzen om bepaalde redenen, je mag ze rustig aannemen.
Haha. Grapjas.
pi_161699378
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 12:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik vraag me af of hij niet 'praktiseren' bedoelde want dat is een vrij gebruikelijk woord in die kringen in deze context.
Maar ook een lastige term, want wanneer praktiseer je dan? Als je verliefd bent? Als je een wederzijdse verliefdheid hebt? Als die wederzijdse verliefdheid is uitgesproken? Als er fysiek contact is geweest? Of moet er eerst echt sprake zijn van seks? En dan nog: hoe pervers moet je zijn om je daarmee te willen bemoeien?

"Dus u wilt hier werken? Wat doet u thuis met uw penis?"
pi_161699403
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 13:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je de werkgever kunnen prijzen dat hij gewoon eerlijk is over de afwijzing, in plaats van komen met "je past niet in het profiel". Komt hem nu toch duur te staan.
Je moet wat over hebben voor God. Of het nou het offeren van je zoon is of het betalen van een boete.
pi_161699413
quote:

[..]

Meer bij de bron:

Lekker.
pi_161699423
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar ook een lastige term, want wanneer praktiseer je dan? Als je verliefd bent? Als je een wederzijdse verliefdheid hebt? Als die wederzijdse verliefdheid is uitgesproken? Als er fysiek contact is geweest? Of moet er eerst echt sprake zijn van seks? En dan nog: hoe pervers moet je zijn om je daarmee te willen bemoeien?

Nou ja, dat. :D

Je mag niet naar je gevoelens handelen.
pi_161699425
Dat moet die ondernemer toch zelf weten? Zie je het al voor je dat je verplicht mensen aan moet gaan nemen omdat je ze anders misschien wel discrimineert. :')

Gezeik om niets weer.
  maandag 25 april 2016 @ 13:05:23 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161699429
quote:

[..]

Dit. Het hele geouwehoer is begonnen omdat de eigenaar het homo zijn als reden tot niet aannemen zag. Als hij gezegd had pech vanwege slechte bedrijsresultaten of wat voor smoes dan ook had er geen haan naar gekraaid.
pi_161699435
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, hij was dan ook eigenlijk al zowat aangenomen.
Tot de eigenaar op zijn Facebookpagina een foto van hem en zijn vriend zag.
pi_161699450
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 13:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nou ja, dat. :D

Je mag niet naar je gevoelens handelen.
Seks dus? Waarom zou een werkgever daarnaar willen vragen?
pi_161699463
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 13:05 schreef Infection het volgende:
Zie je het al voor je dat je verplicht mensen aan moet gaan nemen omdat je ze anders misschien wel discrimineert. :')
Ben je zo dom of doe je alsof?
pi_161699475
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Seks dus? Waarom zou een werkgever daarnaar willen vragen?
Ook een relatie zonder seks is niet de bedoeling.
pi_161699478
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 13:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, hij was dan ook eigenlijk al zowat aangenomen.
Tot de eigenaar op zijn Facebookpagina een foto van hem en zijn vriend zag.
...en toen besloot om de gemaakte afspraken af te zeggen vanwege zijn 'geweten'. Mooi verrot geweten heb je dan.
pi_161699488
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 13:07 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ook een relatie zonder seks is niet de bedoeling.
Dat is ook al praktiseren? Damn.
  maandag 25 april 2016 @ 13:09:03 #190
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161699501
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je mag het niet benoemen. Als je zegt dat iemand niet in het functie-of bedrijfsprofiel past of plak er een ander naampje op dan is er niets aan de hand.

Het is meer dan logisch dat men bij bepaalde banen een voorkeur heeft voor bepaalde mensen. Misschien door ervaringen uit het verleden, misschien door sociale acceptatie of andere redenen. Maar het waarom maakt eigenlijk al niet uit. Het is jouw bedrijf en dat wil je zo goed mogelijk runnen.

Of krijg je ook schadevergoeding als je wordt afgewezen omdat je te lelijk ben voor een bepaalde functie? Of moet mijn werkgever beboet worden omdat er 30 familieleden van de eigenaar in het bedrijf werken, wat dus oneerlijke concurrentie is?
  maandag 25 april 2016 @ 13:11:21 #191
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161699532
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 12:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee. Maar als je mensen niet aanneemt enkel omdat ze neger of vrouw zijn, ben je strafbaar. En een lul.
Van de 100 sollicitanten zit er misschien 1 neger bij. Niet zo'n grote kans dat het een neger wordt dus.
pi_161699577
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Van de 100 sollicitanten zit er misschien 1 neger bij. Niet zo'n grote kans dat het een neger wordt dus.
Nee, maar als die neger de best gekwalificeerde is en je neemt hem of haar niet aan omdat hij/zij zwart is, ben je een lul. Oh, en een slechte ondernemer.
  maandag 25 april 2016 @ 13:14:30 #193
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161699579
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2016 12:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee, maar wel een wet die zegt dat je mensen niet om bepaalde redenen mag afwijzen.
Daarom dus ook een algemene benaming gebruiken. Iedereen snapt dat je geen homo in je winkel wil hebben staan in de Biblebelt. Je mag het alleen niet zeggen.
  maandag 25 april 2016 @ 13:15:38 #194
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161699602
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee er zijn wat wetten die bepalen wie je niet mag aannemen, jij gaf aan dat het volledig vrij moet zijn. De wetten tegen kinderarbeid zijn dus een beperking in de vrijheid van ondernemers om aan te nemen wie ze willen.
Waar schrijf ik 'volledig' en dat je je niet aan de wet dient te houden? Je bent nu dingen aan het verzinnen.
  maandag 25 april 2016 @ 13:20:17 #195
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161699675
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 13:14 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, maar als die neger de best gekwalificeerde is en je neemt hem of haar niet aan omdat hij/zij zwart is, ben je een lul. Oh, en een slechte ondernemer.
Nu al denken te weten dat iemand op basis van zo'n beslissing een slechte ondernemer is is natuurlijk extreem kortzichtig.
pi_161699728
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nu al denken te weten dat iemand op basis van zo'n beslissing een slechte ondernemer is is natuurlijk extreem kortzichtig.
Het is dan wel met zekerheid een domme paardelul en hoewel ik het nooit wetenschappelijk heb onderzocht vermoed ik dat domme paardelullen relatief slechte ondernemers zijn.
  maandag 25 april 2016 @ 13:37:00 #197
238326 Worteltjestaart
pi_161700017
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Iemand die zijn werknemers uitkiest op basis van andere criteria dan best (wo)man for the job is sowieso niet slim, als ondernemer.

Maar iemand weigeren op basis van die persoons' geaardheid, en je dan durven te verschuilen achter iets volledig abjects als religie maakt je geen gewone paardenlul maar werkelijk een paardenlulzuigende grandmotherfucker.

En ja, dat mag ik vinden.
pi_161700177
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:37 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Iemand die zijn werknemers uitkiest op basis van andere criteria dan best (wo)man for the job is sowieso niet slim, als ondernemer.

Als je een winkel hebt in de bibble-belt en je klanten stellen het niet op prijs om te kopen bij een homoseksueel. Dan is het helemaal niet zo'n domme keuze om geen homo in dienst te nemen.
  maandag 25 april 2016 @ 13:55:10 #199
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161700394
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:37 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Maar iemand weigeren op basis van die persoons' geaardheid, en je dan durven te verschuilen achter iets volledig abjects als religie maakt je geen gewone paardenlul maar werkelijk een paardenlulzuigende grandmotherfucker.

En ja, dat mag ik vinden.
Jij mag alles vinden maar ik ben het totaal niet met je eens. Volgens mij ben jij ook geen ondernemer, wel?
  maandag 25 april 2016 @ 13:56:47 #200
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161700431
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je een winkel hebt in de bibble-belt en je klanten stellen het niet op prijs om te kopen bij een homoseksueel. Dan is het helemaal niet zo'n domme keuze om geen homo in dienst te nemen.
Ach zo zijn er zo veel voorbeelden. Ik noem een accountmanagersfunctie Midden-Oosten. Daar ga je natuurlijk geen vrouw naartoe sturen.

Blijkbaar snappen heel veel mensen niet hoe het werkt in het echte leven.
pi_161700458
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ach zo zijn er zo veel voorbeelden. Ik noem een accountmanagersfunctie Midden-Oosten. Daar ga je natuurlijk geen vrouw naartoe sturen.

KKK-fanshop gerund door een Afrikaan lijkt me ook goeie.
pi_161700464
quote:

[..]

Veel van onze diplomaten in die contreien zijn gewoon vrouw.
  maandag 25 april 2016 @ 14:02:33 #203
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161700557
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Veel van onze diplomaten in die contreien zijn gewoon vrouw.
Ga mij niet vertellen hoe het werkt daar. Als vrouw word je in de industrie aldaar gewoon niet serieus genomen. Sterker nog, ze geven je nog geen hand in Saudi-Arabië.

En veel dichter bij huis is dat in mindere mate ook al het geval. Een allochtoon naar Oostenrijk sturen is in bepaalde sectoren ook geen al te beste match.
  maandag 25 april 2016 @ 14:03:45 #204
238326 Worteltjestaart
pi_161700593
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:55 schreef leolinedance het volgende:
Volgens mij ben jij ook geen ondernemer, wel?
Nee, inderdaad niet.
Dat lijkt me overigens absoluut niet relevant.

quote:
Ik noem een accountmanagersfunctie Midden-Oosten. Daar ga je natuurlijk geen vrouw naartoe sturen.
Want een stagiair bij een tuincentrum is een vergelijkbare functie natuurlijk.

quote:
Inderdaad. Mensen die niet snappen dat je het verdient om met je scrotum aan het door jou aanbidde Kruis genageld mag worden omdat je je met privézaken bemoeit, snappen inderdaad niet hoe het werkt.
pi_161700636
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ga mij niet vertellen hoe het werkt daar. Als vrouw word je in de industrie aldaar gewoon niet serieus genomen. Sterker nog, ze geven je nog geen hand in Saudi-Arabië.

En veel dichter bij huis is dat in mindere mate ook al het geval. Een allochtoon naar Oostenrijk sturen is in bepaalde sectoren ook geen al te beste match.
Ik deel enkel een droog feitje, waarom wind je je daar zo over op? Nergens voor nodig.
  maandag 25 april 2016 @ 14:09:57 #206
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161700743
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:03 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nee, inderdaad niet.
Dat lijkt me overigens absoluut niet relevant.

Als je het zo goed denkt te weten verwacht ik op zijn minst enige relevante ervaring. Net als bij een sollicitant, of deze nou homo of hetero is.

quote:
Want een stagiair bij een tuincentrum is een vergelijkbare functie natuurlijk.
Daar gaat het toch helemaal niet om.

quote:
Inderdaad. Mensen die niet snappen dat je het verdient om met je scrotum aan het door jou aanbidde Kruis genageld mag worden omdat je je met privézaken bemoeit, snappen inderdaad niet hoe het werkt.
Dit zijn geen privézaken maar hele relevante zaken voor een ondernemer. Dat jij dit zo ziet zegt eigenlijk al genoeg. Jij zou iemand met een aangeboren afwijking in een rolstoel aannemen als fitnessinstructeur? Of een dove in een muziekwinkel zetten?

Moet ik doorgaan met voorbeelden of begint het duidelijk te worden?
  maandag 25 april 2016 @ 14:11:29 #207
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_161700778
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als je het zo goed denkt te weten verwacht ik op zijn minst enige relevante ervaring. Net als bij een sollicitant, of deze nou homo of hetero is.

[..]

Daar gaat het toch helemaal niet om.

[..]

Dit zijn geen privézaken maar hele relevante zaken voor een ondernemer. Dat jij dit zo ziet zegt eigenlijk al genoeg. Jij zou iemand met een aangeboren afwijking in een rolstoel aannemen als fitnessinstructeur? Of een dove in een muziekwinkel zetten?

Moet ik doorgaan met voorbeelden of begint het duidelijk te worden?
Wat heeft geaardheid met die dingen te maken dan?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_161700789
Ik denk dat ik deze discussie met Leolinedance maar passeer. Je spreekt eerlijk gezegd als een boze militant, niet als iemand die interesse in een open discussie heeft.
  maandag 25 april 2016 @ 14:12:05 #209
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161700794
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:05 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik deel enkel een droog feitje, waarom wind je je daar zo over op? Nergens voor nodig.
Omdat ik meende dat je door dit feitje dacht te kunnen beweren dat vrouwen daar zonder problemen kunnen werken.
  maandag 25 april 2016 @ 14:13:04 #210
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161700813
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 14:11 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Wat heeft geaardheid met die dingen te maken dan?
Pff vermoeiend dit :') Lees maar effe terug waar het over gaat.
  maandag 25 april 2016 @ 14:17:03 #211
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161700932
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:11 schreef Kaas- het volgende:
Ik denk dat ik deze discussie met Leolinedance maar passeer. Je spreekt eerlijk gezegd als een boze militant, niet als iemand die interesse in een open discussie heeft.
Zeker wel, iedereen is vrij om van alles te vinden! Ik ben het er echter niet altijd mee eens en probeer dat te beargumenteren met praktijkvoorbeelden.
  maandag 25 april 2016 @ 14:18:36 #212
238326 Worteltjestaart
pi_161700971
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:09 schreef leolinedance het volgende:
Als je het zo goed denkt te weten verwacht ik op zijn minst enige relevante ervaring.
Waarom moet ik dan per se ondernemer zijn of daar direct relevante ervaring hebben om inhoudelijk voldoende beargumenteerd te hebben dat een homoseksueel iemand weigeren puur, enkel en alleen op grond van geaardheid, abject is?
pi_161701063
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Omdat ik meende dat je door dit feitje dacht te kunnen beweren dat vrouwen daar zonder problemen kunnen werken.
Nee, zo'n bewering valt onmogelijk vol te houden en zal ik niet maken. Maar feit is dat onze overheid desondanks gewoon vrouwelijke diplomates naar het gebied blijft sturen. De EU-minister van buitenlandse zaken is een vrouw en is nu de belangrijkste gesprekspartner voor Iran. Ik vind het goed dat niet iedereen z'n moraliteit overboord gooit uit zakelijk belang. In Nederland staan we als geheel toch voor bepaalde normen en waarden en die mogen verdedigd worden.
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zeker wel, iedereen is vrij om van alles te vinden! Ik ben het er echter niet altijd mee eens en probeer dat te beargumenteren met praktijkvoorbeelden.
Als elk argument gepaard gaat met een denigrerende sneer die in jouw ogen terecht is, maar niet in de ogen van de discussiepartner, is er al gauw geen discussie meer he.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaas- op 25-04-2016 14:27:02 ]
  maandag 25 april 2016 @ 14:25:05 #214
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161701145
Ik vind dat je een kandidaat om welke reden dan ook zou mogen weigeren.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_161701214
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:25 schreef Onnoman het volgende:
Zou je willen toelichten waarom?
  maandag 25 april 2016 @ 14:50:51 #216
238326 Worteltjestaart
pi_161701781
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:25 schreef Onnoman het volgende:
Passend onderschrift wel.
  maandag 25 april 2016 @ 14:57:11 #217
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161701925
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nee, zo'n bewering valt onmogelijk vol te houden en zal ik niet maken. Maar feit is dat onze overheid desondanks gewoon vrouwelijke diplomates naar het gebied blijft sturen. De EU-minister van buitenlandse zaken is een vrouw en is nu de belangrijkste gesprekspartner voor Iran. Ik vind het goed dat niet iedereen z'n moraliteit overboord gooit uit zakelijk belang. In Nederland staan we als geheel toch voor bepaalde normen en waarden en die mogen verdedigd worden.

Zo dra er commerciële belangen zijn worden normen en waarden snel overboord gegooid. En ook wel terecht natuurlijk, er moet toch brood op de plank komen.

quote:
Als elk argument gepaard gaat met een denigrerende sneer die in jouw ogen terecht is, maar niet in de ogen van de discussiepartner, is er al gauw geen discussie meer he.
Ligt er natuurlijk aan wat je een denigrerende sneer vindt. Ik ben van mening dat het in deze discussie allemaal wel meevalt.
  maandag 25 april 2016 @ 15:02:15 #218
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161702062
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zou je willen toelichten waarom?
Omdat het je eigen bedrijf is?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 25 april 2016 @ 15:03:43 #219
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161702096
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:50 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Passend onderschrift wel.
jouw onderschrift komt direct uit de donald duck
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_161702738
In welke bijbel staat eigenlijk dat je een homo geen stageplek mag geven?
pi_161702793
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:02 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Dat ontslaat je van de verplichting je aan de wet te houden met dat eigen bedrijf?
  maandag 25 april 2016 @ 15:43:39 #222
238326 Worteltjestaart
pi_161703141
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:02 schreef Onnoman het volgende:
Ik weiger voortaan belasting af te dragen.
Mag dat dan ook?
  maandag 25 april 2016 @ 15:51:08 #223
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161703474
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 15:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen die langs komt moet maar aangenomen worden?
Natuurlijk niet, maar dat is dan ook een vals dilemma dat op geen enkele wijze relevant is in die discussie.
  maandag 25 april 2016 @ 16:01:21 #225
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161703660
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:54 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar dat is dan ook een vals dilemma dat op geen enkele wijze relevant is in die discussie.
Daarom ook gewoon zeggen (en vooral schrijven) dat iemand niet in het profiel past als je geen homo, neger, blanke, man, vrouw, zwakzinnige, dove, blinde, bejaarde of kreupele in je zaak wil hebben staan.
pi_161704397
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 16:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Daarom ook gewoon zeggen (en vooral schrijven) dat iemand niet in het profiel past als je geen homo, neger, blanke, man, vrouw, zwakzinnige, dove, blinde, bejaarde of kreupele in je zaak wil hebben staan.
Ik begrijp dat je het onterecht vindt dat je gestraft wordt als je de wet overtreedt door te discrimineren op een van de eigenschappen die in de wet hiertegen benoemd worden, terwijl het gemakkelijk is om stiekem diezelfde wet te overtreden zonder dat dat hard te maken valt. Blijkbaar creëert dit enerzijds een gevoel van oneerlijkheid. Waarom worden domme mensen die daar eerlijk voor uitkomen gestraft en waarom worden domme mensen die dat stiekem doen niet gestraft? Anderzijds creëert dit het gevoel dat het niet nuttig is om discriminatie strafbaar te stellen, omdat het gedrag toch wel kan blijven bestaan.

Maar beide zaken zijn helemaal niet belangrijk in deze kwestie. De overheid acteert ook als de autoriteit die de normen en waarden die wij als Nederlandse samenleving zelf democratisch hebben vastgesteld dient te hanteren. Wanneer duidelijk is dat iemand de Nederlandse normen en waarden overtreedt door te zeggen dat je niet bij hem mag werken omdat je homoseksueel bent, is het de taak van de overheid om die normen van onze samenleving te bewaken door het te bestraffen. Niet omdat discriminatie daardoor plotseling niet meer kan voorkomen (ik vind dat echt een heel ondoordacht argument van degenen die het hier lopen te verdedigen), maar omdat de overheid daarmee duidelijk 'tot hier en niet verder' aan de maatschappij signaleert.

Het draait om de boodschap dat discriminatie niet thuishoort in Nederland en dus niet getolereerd hoort te worden. Niet om wie er wel en niet mee weg komt, dan denk je echt veel te klein.
  maandag 25 april 2016 @ 16:33:43 #227
238326 Worteltjestaart
pi_161704565
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 15:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen die langs komt moet maar aangenomen worden?
Draai het nou niet om, kindeke.
  maandag 25 april 2016 @ 17:15:17 #228
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161705536
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat ontslaat je van de verplichting je aan de wet te houden met dat eigen bedrijf?
dan moet de wet aangepast worden.. net als de wet die het verbiedt om staatshoofden te beledigen..
het is namelijk een belachelijke wet!
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_161705569
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 17:15 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dan moet de wet aangepast worden.. net als de wet die het verbiedt om staatshoofden te beledigen..
Hoezo? Je hebt beledigen en beledigen.
  maandag 25 april 2016 @ 17:18:30 #230
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161705593
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Daarnaast is het bedrijf tenminste eerlijk. Ze hadden ook kunnen liegen.
Sommige homosexuele jongeren kleden en gedragen zich als een enorme natte klets. Ik kan me voorstellen dat in bepaalde sectoren dit alles behalve representatief is en kan het bedrijf schade doen. Niet dat elke homo's zo zijn natuurlijk.
Hoe zit dat met een pedo eigenlijk? Of een moslim met radicale opvattingen? Of moslima met een hoofddoekje?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_161705690
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 17:18 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Sommige homosexuele jongeren kleden en gedragen zich als een enorme natte klets. Ik kan me voorstellen dat in bepaalde sectoren dit alles behalve representatief is en kan het bedrijf schade doen. Niet dat elke homo's zo zijn natuurlijk.
Hoe zit dat met een pedo eigenlijk? Of een moslim met radicale opvattingen? Of moslima met een hoofddoekje?
Het bedrijf vond hem uitermate geschikt totdat ze lazen dat het een homo was, het is vrij idioot om een geschikte kandidaat om die reden af te wijzen. Het zou toch moeten gaan om het functioneren van mensen bij stages en werk?
  maandag 25 april 2016 @ 17:24:23 #232
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161705713
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 17:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het bedrijf vond hem uitermate geschikt totdat ze lazen dat het een homo was, het is vrij idioot om een geschikte kandidaat om die reden af te wijzen. Het zou toch moeten gaan om het functioneren van mensen bij stages en werk?
Dit bedrijf is al gestraft doordat het in het nieuws is gekomen.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 25 april 2016 @ 17:24:26 #233
45206 Pietverdriet
pi_161705714
quote:

[..]

Heerlijk, zoveel domme vooroordelen en er mee te koop lopen.
pi_161705782
We wonen in een vrij land, dit bedrijf heeft al genoeg stront over zich heen gehad. En ja zo hoort het niet. Maar de kerken en geloven moeten eens meegaan in hun tijd. En zo ook alle andere geloven. De volgende keer is het een islamitisch bedrijf en dan een joods bedrijf etc. Deze dingen blijven jammergenoeg gebeuren.

We kunnen dan wel moddergooien :D heerlijk om die haat te voelen :D
  maandag 25 april 2016 @ 17:30:51 #235
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161705834
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heerlijk, zoveel domme vooroordelen en er mee te koop lopen.
Heb jij om mijn mening gevraagd dan? Flapdrol!
Kijk.. het verschil is dat ik het niet zou doen.. maar ik vind dat bedrijven wel het recht hebben om het te mogen doen op voorwaarde dat er geen racisme bij komt kijken.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 25 april 2016 @ 17:31:45 #236
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161705842
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 17:27 schreef Faz3D het volgende:
We wonen in een vrij land, dit bedrijf heeft al genoeg stront over zich heen gehad. En ja zo hoort het niet. Maar de kerken en geloven moeten eens meegaan in hun tijd. En zo ook alle andere geloven. De volgende keer is het een islamitisch bedrijf en dan een joods bedrijf etc. Deze dingen blijven jammergenoeg gebeuren.

We kunnen dan wel moddergooien :D heerlijk om die haat te voelen :D
naja.. wat nou als een homo gaat solliciteren bij een islamitische slager? :')
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_161705867
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2016 17:31 schreef Onnoman het volgende:

[..]

naja.. wat nou als een homo gaat solliciteren bij een islamitische slager? :')
Ja en dan ook zo'n verhaal naar buiten komt? Dan kunnen we weer gezellig modder gooien, gezellige boel word het dan in Nederland :')

Zielig gedoe dit.

En zo hoort het niet, nogmaals. Maar het is niet anders, de kerken en geloven moeten eens achter de oren kriebelen.
pi_161706821
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 17:15 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Waar zijn de argumenten?
pi_161706880
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 16:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je het onterecht vindt dat je gestraft wordt als je de wet overtreedt door te discrimineren op een van de eigenschappen die in de wet hiertegen benoemd worden, terwijl het gemakkelijk is om stiekem diezelfde wet te overtreden zonder dat dat hard te maken valt. Blijkbaar creëert dit enerzijds een gevoel van oneerlijkheid. Waarom worden domme mensen die daar eerlijk voor uitkomen gestraft en waarom worden domme mensen die dat stiekem doen niet gestraft? Anderzijds creëert dit het gevoel dat het niet nuttig is om discriminatie strafbaar te stellen, omdat het gedrag toch wel kan blijven bestaan.

Maar beide zaken zijn helemaal niet belangrijk in deze kwestie. De overheid acteert ook als de autoriteit die de normen en waarden die wij als Nederlandse samenleving zelf democratisch hebben vastgesteld dient te hanteren. Wanneer duidelijk is dat iemand de Nederlandse normen en waarden overtreedt door te zeggen dat je niet bij hem mag werken omdat je homoseksueel bent, is het de taak van de overheid om die normen van onze samenleving te bewaken door het te bestraffen. Niet omdat discriminatie daardoor plotseling niet meer kan voorkomen (ik vind dat echt een heel ondoordacht argument van degenen die het hier lopen te verdedigen), maar omdat de overheid daarmee duidelijk 'tot hier en niet verder' aan de maatschappij signaleert.

Het draait om de boodschap dat discriminatie niet thuishoort in Nederland en dus niet getolereerd hoort te worden. Niet om wie er wel en niet mee weg komt, dan denk je echt veel te klein.
Vervolg van jouw bericht:
quote:
Oh please. Dat was hier ook totaal niet aan de orde, die jongen was al aangenomen.
quote:
Allemaal eenvoudige vragen. Gewoon even kijken in de wet en jurisprudentie op welke grond er wel/niet gediscrimineerd mag worden.
  maandag 25 april 2016 @ 18:24:00 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161706957
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

[..]

Oh please. Dat was hier ook totaal niet aan de orde, die jongen was al aangenomen.

Nou nee. De gesprekken waren goed verlopen... Dat is wat anders dan al aangenomen zijn.
pi_161706992
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou nee. De gesprekken waren goed verlopen... Dat is wat anders dan al aangenomen zijn.
Wil je deze kant op ja? :P
pi_161707037
Die jongen moet ook lekker in een kapperszaak gaan werken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 25 april 2016 @ 18:37:57 #243
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161707297
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wil je deze kant op ja? :P
Dat hij zo goed als zeker aangenomen was na meerdere "supergoede" gesprekken zijn de woorden van Bas... niet die van het bedrijf. En als er dat soort blije taal gebezigd wordt weet ik wel weer hoe laat het is. De gesprekken gingen gewoon kut dus.

Daarbij vind ik het nog steeds een wazig verhaal dat er door toedoen van de vader van Bas, als goede bekende van het bedrijf, een stageplek gecreëerd is... Als je zo'n goede bekende bent weet dat bedrijf bij voorbaat toch wel meer van de situatie?
pi_161708608
Weten we meteen waarvoor zondag a.s in de kerk van de eigenaar van die zaak gecollecteerd zal worden.
pi_161709759
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:37 schreef AchJa het volgende:
Als je zo'n goede bekende bent weet dat bedrijf bij voorbaat toch wel meer van de situatie?
Het bedrijf heeft volgens mij nooit geadverteerd met "Wij discrimineren homoseksuelen", ze hebben nu ook liever niet dat het in het nieuws kwam, dat geeft natuurlijk wel aan hoe hypocriet ze zijn. Homoseksuele klanten zijn waarschijnlijk wel welkom.
pi_161710884
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat hij zo goed als zeker aangenomen was na meerdere "supergoede" gesprekken zijn de woorden van Bas... niet die van het bedrijf. En als er dat soort blije taal gebezigd wordt weet ik wel weer hoe laat het is. De gesprekken gingen gewoon kut dus.

Daarbij vind ik het nog steeds een wazig verhaal dat er door toedoen van de vader van Bas, als goede bekende van het bedrijf, een stageplek gecreëerd is... Als je zo'n goede bekende bent weet dat bedrijf bij voorbaat toch wel meer van de situatie?
Dan zouden ze wel gezegd hebben; De gesprekken gaan kut, we hebben geen vertrouwen in je, we hoeven je niet.

Dat is niet het geval. De enige opgegeven reden van afwijzing is de openlijke geaardheid.

quote:
Onbetwist is dat verweerster verzoeker heeft afgewezen voor een stageplaats vanwege zijn openlijke homoseksualiteit. Verweerster heeft hierbij direct verwezen naar de homoseksuele gerichtheid van verzoeker. Hiermee heeft verweerster jegens verzoeker direct onderscheid op grond van homoseksuele gerichtheid gemaakt. Het maken van direct onderscheid is verboden, tenzij een wettelijke uitzondering op het verbod van toepassing is. Gesteld noch gebleken is dat dit aan de orde is. Verweerster heeft aangevoerd dat zij op grond van de Bijbel en haar christelijke geloofsovertuiging een homoseksuele relatie als een zondige relatie ziet. Toen zij op de hoogte was gekomen van de privésituatie van verzoeker, liet zij hem weten dat zij hem niet kon aannemen. Voor verweerster weegt haar geloofsovertuiging erg zwaar. Zij kon dan ook niet anders dan verzoeker afwijzen voor een stageplaats, ook al overtrad ze daarmee de wet. Dit verweer van verweerster kan niet gelden als een wettelijke uitzondering. Dit leidt tot het oordeel dat verweerster jegens verzoeker verboden onderscheid heeft gemaakt op grond van homoseksuele gerichtheid door hem af te wijzen voor een stageplaats.

--------

4 maanden na de sollicitatie en 3 maanden na sollicitatiegesprek ontvangt hij het volgende bericht

"Wij hebben iets gezien op je facebookpagina, en dat is je seksuele geaardheid en vooral het uitleven van die geaardheid Je hebt een vriend). Dat je die geaardheid hebt is niet het punt, maar het uitleven daarvan wel. Wij zijn een christelijk bedrijf, en voor ons is dit een punt waar we ons niet mee verenigingen mogen. Daar God dit uitleven van je seksuele geaardheid nergens in zijn Woord goedkeurt, maar wel afkeurt, en voor ons zijn Woord als richtsnoer geldt, kunnen we je (daar ik Hem meer gehoorzaam wil zijn dan mensen) niet aannemen.”

maandag 25 april 2016 @ 23:43:41 #247
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_161718137
quote:
:D
pi_161718537
Ik vraag me af of ze ook iemand die gescheiden is zouden hebben geweigerd. Mag ook niet van de bijbel.
pi_161718556
Ik vind trouwens de hele notie van 'een christelijk bedrijf' nogal raar. Ze verkopen ook alleen christelijke plantjes? :')
  dinsdag 26 april 2016 @ 06:30:22 #250
238326 Worteltjestaart
pi_161720101
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 00:02 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind trouwens de hele notie van 'een christelijk bedrijf' nogal raar. Ze verkopen ook alleen christelijke plantjes? :')
Tuurlijk!
Christelijke plantjes zijn zedelijker. Laten alleen in het donker de bijen toe om zich te laten bevruchten...
pi_161720108
Tja, het bedrijf handelt met de bijbel in de hand, daarbij negerend dat de normen en waarden van de maatschappij waarin zij bestaat botsen met het geschrevene.

Alleen conservative christenen willen nog schermen met het OT, terwijl dat deel van de bijbel meer geschiedschrijving is dan het NT, welke de eigenlijke boodschap van het christendom inhoudt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161720267
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 06:37 schreef Montagui het volgende:
Tja, het bedrijf handelt met de bijbel in de hand, daarbij negerend dat de normen en waarden van de maatschappij waarin zij bestaat botsen met het geschrevene.

Alleen conservative christenen willen nog schermen met het OT, terwijl dat deel van de bijbel meer geschiedschrijving is dan het NT, welke de eigenlijke boodschap van het christendom inhoudt.
Homoseksualiteit wordt ook in het NT afgewezen, door Paulus (seksist, vrouwenhater, fulltime eikel).
pi_161720354
Ik geef stage aan een moslim die homosexualiteit afwijst.

Krijg ik nu ook een boete?
  dinsdag 26 april 2016 @ 08:04:06 #254
238326 Worteltjestaart
pi_161720456
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 07:43 schreef Idisrom het volgende:

:')
pi_161721086
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 07:24 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Homoseksualiteit wordt ook in het NT afgewezen, door Paulus (seksist, vrouwenhater, fulltime eikel).
Onjuist, het is maar net wat je wil lezen. En wat je wil schrijven.

Sommige kerken staan ook open voor homo's maar de schaduwzijde zien we sneller dan de andere kant. Er zijn ook christelijke homo's. In de zin van: dat christelijke homo's beweren in God geloven.

En het blijft sneu, maar die mensen hebben oogkleppen op. Hun weten niet wat zij doen als hun zo'n stelling innemen.

Je schrijft Paulus af als vrouwenhater, kan zo zijn maar wij als mens kunnen niet oordelen over een ander (menselijk gezien en 'goddelijk' gezien) christenen weten dat dit aan God is (in gevallen waar hun het dan uitkomt maar afijn)

Net zo goed dat Luther een antisemiet geweest zou zijn, dat was zijn 'fout'. Maar hij heeft wel het geloof in beweging gebracht door zijn doen en laten.

Zodra mensen mensen als heiligen gaan zien, dan gaat het verkeerd. Dezelfde denkwijze hebben de conservatieve kerken over 'oudvaders' aan hun geloofsleven en denken mag je niet tornen want hun zijn en beleven het ware geloof.
pi_161722569
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 07:43 schreef Idisrom het volgende:

Geen zorgen, domme vragen stellen is perfect legaal.
pi_161723451
quote:

En een heteroseksueel persoon kan niet lastig gaan doen ?? :')
Ik zou Bas zeker niet afwijzen vanwege zijn geaardheid, zoiets speelt bij mij geen rol. Veel belangrijker vind ik het dat iemand zijn werk gewoon goed doet
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_161723599
Homo's doen altijd lastig, jeweets. :')
  dinsdag 26 april 2016 @ 12:35:31 #259
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161723767
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:22 schreef Isegrim het volgende:
Homo's doen altijd lastig, jeweets. :')
huh?
pi_161723848
Wel "grappig" om te zien dat hier gebruikers rondhangen die op de FP iedere moslim veroordelen vanwege homohaat en -intolerantie maar vervolgens zelf zo tolerant blijken te zijn als de paus. Laatste keer dat ik naar de kalender keek was het 2016, geen 1956.

Zo'n 5% van alle mensen (ja dat heb je goed berekend, dat is 1 op de 20) is homo, lesbisch of bi, so... live with it...
pi_161723997
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

huh?
Je leest niet alle posts ofzo? :P
  dinsdag 26 april 2016 @ 13:00:19 #262
3542 Gia
User under construction
pi_161724134
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 09:25 schreef Faz3D het volgende:
Hun weten niet wat zij doen als hun zo'n stelling innemen.

Argh, je hele post wordt onleesbaar door dit soort gekut!

ZIJ weten niet wat zij doen als ZIJ zo'n stelling innemen.

Ja!

Als Christelijke basisscholen hoofddoekjes mogen verbieden voor moslima's, omdat het niet verenigbaar is met de grondslag van de school, dan mag deze baas ook homo's afwijzen, omdat hij dat volgens zijn geloof niet kan accepteren.

Persoonlijk vind ik beide niet kunnen, maar als we iedereen in hun geloofsvrijheid zo ver willen laten gaan dat ze mogen discrimineren met de hand op het Boek, dan staat deze man in zijn recht.
pi_161724185
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Argh, je hele post wordt onleesbaar door dit soort gekut!

ZIJ weten niet wat zij doen als ZIJ zo'n stelling innemen.

Ja!

Als Christelijke basisscholen hoofddoekjes mogen verbieden voor moslima's, omdat het niet verenigbaar is met de grondslag van de school, dan mag deze baas ook homo's afwijzen, omdat hij dat volgens zijn geloof niet kan accepteren.

Persoonlijk vind ik beide niet kunnen, maar als we iedereen in hun geloofsvrijheid zo ver willen laten gaan dat ze mogen discrimineren met de hand op het Boek, dan staat deze man in zijn recht.
Yay! Vriendjes forevah!! Proud to be dutch! :P
  dinsdag 26 april 2016 @ 13:13:39 #264
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_161724361
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:12 schreef DjinN het volgende:

[..]

En een heteroseksueel persoon kan niet lastig gaan doen ?? :')
Ik zou Bas zeker niet afwijzen vanwege zijn geaardheid, zoiets speelt bij mij geen rol. Veel belangrijker vind ik het dat iemand zijn werk gewoon goed doet
Nee, het gaat er om dat hij 'de media heeft opgezocht' en dat zal toch veel mogelijke werkgevers afschrikken - meer nog dan zijn geaardheid.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  dinsdag 26 april 2016 @ 13:30:13 #265
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161724710
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:49 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je leest niet alle posts ofzo? :P
Nee, ik heb nog een leven naast Fok! :P
pi_161724772
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:13 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Nee, het gaat er om dat hij 'de media heeft opgezocht' en dat zal toch veel mogelijke werkgevers afschrikken - meer nog dan zijn geaardheid.
Realistischer lijkt me dat hij ze nu voor het uitzoeken heeft omdat veel werkgevers het hem nu gunnen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 13:40:09 #267
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161724907
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Realistischer lijkt me dat hij ze nu voor het uitzoeken heeft omdat veel werkgevers het hem nu gunnen.
Het lijkt mij realistischer dat hij alleen nog maar als ambtenaar aan het werk komt. De echte ondernemer denkt wel 2x na, straks gaat hij nog meer aangiftes doen of weet ik het wat voor ander gezeik omdat meneer zich gediscrimineerd voelt. Valt ook veel voor te zeggen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 13:48:38 #268
238326 Worteltjestaart
pi_161725103
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:40 schreef leolinedance het volgende:
De echte ondernemer denkt wel 2x na, straks gaat hij nog meer aangiftes doen of weet ik het wat voor ander gezeik omdat meneer zich gediscrimineerd voelt. Valt ook veel voor te zeggen.
Goed om te horen dat 'echte ondernemers' nog onvoldoende benoemd worden als de homofobe paria die ze zijn, dan.

Snap je nou echt die nuance niet?
Oh nee, domme vraag.
Jij zegt immers ook dat alleen de 'eckte' ondernemer hier wat over mag zeggen.
pi_161725364
quote:

[..]

Het lijkt mij realistischer dat hij alleen nog maar als ambtenaar aan het werk komt. De echte ondernemer denkt wel 2x na, straks gaat hij nog meer aangiftes doen of weet ik het wat voor ander gezeik omdat meneer zich gediscrimineerd voelt. Valt ook veel voor te zeggen.
Voor iemand die ondernemer claimt te zijn lijk je echt helemaal niets te snappen van andere ondernemers in Nederland. Alsof deze kerel ineens trouble is, omdat hij op z'n Facebook postte dat hij een mail kreeg met "we motte je niet omdat je homo ben". Man man man. _O-
  dinsdag 26 april 2016 @ 13:59:44 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161725416
quote:

[..]

Iets op Facebook zetten is "de media opzoeken"?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:01:52 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161725460
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Voor iemand die ondernemer claimt te zijn lijk je echt helemaal niets te snappen van andere ondernemers in Nederland. Alsof deze kerel ineens trouble is, omdat hij op z'n Facebook postte dat hij een mail kreeg met "we motte je niet omdat je homo ben". Man man man. _O-
Ja, dat is wel degelijk een gevaar voor je bedrijf. Nu gaat het om zijn geaardheid, volgende keer is het iets anders. Waarom zo iets openbaar maken? Zo iemand kan je bedrijf ernstig te kakken zetten en dat probeer je ten alle tijde te voorkomen.
pi_161725610
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja, dat is wel degelijk een gevaar voor je bedrijf. Nu gaat het om zijn geaardheid, volgende keer is het iets anders. Waarom zo iets openbaar maken? Zo iemand kan je bedrijf ernstig te kakken zetten en dat probeer je ten alle tijde te voorkomen.
Als je werkelijk.. nee mijn hemel even serieus: als je WERKELIJK niet begrijpt waarom hij dat op zijn Facebook postte.. dan heeft dit helemaal geen zin. Tegen zo'n bord voor je kop valt niet te redeneren. Geen kans.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:14:33 #273
429367 DKUp
ON TOUR
pi_161725760
Bas schijnt nog een stage te zoeken, succes zou ik zeggen.....
SOONY
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:15:03 #274
238326 Worteltjestaart
pi_161725778
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Of je voorkomt het zelf door je niet als een achterlijke randdebiel te gedragen en je gewoon aan de wet en normale fatsoensnormen te houden.
pi_161725842
quote:

[..]

Ik ben ondernemer en ik denk daar heel anders over. Maar goed, ik ga wel normaal met mensen om, dat scheelt.
pi_161725887
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:18 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik ben ondernemer en ik denk daar heel anders over. Maar goed, ik ga wel normaal met mensen om, dat scheelt.
Nee nee Isegrim, dit is onmogelijk. Leolinedance is ondernemer en vertelde net dat al zijn collega-ondernemers compleet achterlijk zijn en dat niet aan zullen durven dus dat moet dan wel de waarheid zijn.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:19:36 #277
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161725889
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iets op Facebook zetten is "de media opzoeken"?
Aha, de reactie waar ik al op zat te wachten. Je kunt als plaatser van zo'n post op sociale media, zeker als je veel gelijkgestemden in je vriendenlijst hebt, verwachten dat dit gedeeld gaat worden. Door te delen laten zijn vrienden nl. zien hoe erg zij betrokken zijn met Basje.

Ergens had Basje dus wel kunnen verwachten dat zo'n gevoelig onderwerp een soort van 'bom' zou veroorzaken. Wat dat betreft is Basje ook niet erg slim. Of juist wel, want daardoor krijgt hij nu een schadevergoeding. Maar op de lange termijn verwacht ik dat het in zijn nadeel gaat werken.

Overigens wil je als werkgever ook geen werknemer die zonder nadenken alles op sociale media tieft.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:24:30 #278
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161725997
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nee nee Isegrim, dit is onmogelijk. Leolinedance is ondernemer en vertelde net dat al zijn collega-ondernemers compleet achterlijk zijn en dat niet aan zullen durven dus dat moet dan wel de waarheid zijn.
Je posts beginnen enige frustratie uit te stralen. Wij kunnen gewoon een andere mening hebben toch? Daar hoef je niet zo vervelend en overdreven op te reageren. Gezien deze domme post snap je zelfs de strekking van mijn verhaal nog niet, dus ik geef het maar op.
pi_161726076
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je posts beginnen enige frustratie uit te stralen. Wij kunnen gewoon een andere mening hebben toch? Daar hoef je niet zo vervelend en overdreven op te reageren. Gezien deze domme post snap je zelfs de strekking van mijn verhaal nog niet, dus ik geef het maar op.
Je hebt niet alleen een andere mening, je presenteert ook als feit dat "echte ondernemers" zo'n jongen liever niet zouden aannemen. Iets waarvan Isegrim met n=1 al aantoont dat het simpelweg niet klopt.

Een echte ondernemer heeft helemaal niets te vrezen van een homoseksueel of van een zwarte man (die ook RTL Late Night aan tafel zat na dat afwijzingsmailtje, je weet ongetwijfeld wie ik bedoel).
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:46:55 #280
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161726547
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:28 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je hebt niet alleen een andere mening, je presenteert ook als feit dat "echte ondernemers" zo'n jongen liever niet zouden aannemen. Iets waarvan Isegrim met n=1 al aantoont dat het simpelweg niet klopt.

Een echte ondernemer heeft helemaal niets te vrezen van een homoseksueel of van een zwarte man (die ook RTL Late Night aan tafel zat na dat afwijzingsmailtje, je weet ongetwijfeld wie ik bedoel).
Nogmaals, je begrijpt er helemaal niets van. Ik ga het niet weer herhalen, je zoekt het zelf maar op. Iets met dat niet iedereen altijd even geschikt is voor iedere functie. Voorbeelden zat voorbij gekomen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:50:25 #281
238326 Worteltjestaart
pi_161726637
Jongens, het is nu toch wel duidelijk?
Leolinedance is er gewoon heilig (haha) van overtuigd dat een homoseksueel persoon per definitie niet geschikt is voor een willekeurige baan enkel en alleen vanwege het feit dat hij homoseksueel is.

Sla het op in je geheugen en haal het naar voren elke keer dat je weer wat van die 'eckte ondernemer' leest op FOK :)
pi_161726669
quote:

[..]

Ach ondernemers met personeel zijn gewoon mensen die teveel werk hebben om alleen uit te voeren en van ellende maar andere mensen zijn gaan inhuren. Laten we er nu geen bijzondere status aan verbinden.

En Bas was al aangenomen, geschikt bevonden. Pas toen ze op z'n Facebook profiel zaten te wroeten was hij ineens niet meer geschikt.
pi_161726719
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:19 schreef leolinedance het volgende:
Overigens wil je als werkgever ook geen werknemer die zonder nadenken alles op sociale media tieft.
Want daar is hier overduidelijk sprake van.

:N
pi_161726730
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Leolinedance is er gewoon heilig (haha) van overtuigd dat een homoseksueel persoon per definitie niet geschikt is voor een willekeurige baan enkel en alleen vanwege het feit dat hij homoseksueel is.

Sla het op in je geheugen en haal het naar voren elke keer dat je weer wat van die 'eckte ondernemer' leest op FOK :)
Laat m'n kapper het maar niet horen :P
pi_161726859
Hoe krijg je het ook in je hoofd om te denken dat je dat zonder nadenken op Facebook gooit terwijl dat niet zou mogen. Je gaat toch niet gewillig op je rug liggen als iemand je zo snoeihard discrimineert terwijl dat verboden is? En dan met droge ogen beweren dat je voor elk bedrijf een groot risico bent als je dat niet laat gebeuren. _O-
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:10:07 #286
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161727095
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Doe eens normaal gevaarlijke idioot. Waar haal je deze onzin nu weer vandaan :{
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:14:13 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161727163
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:59 schreef Kaas- het volgende:
Hoe krijg je het ook in je hoofd om te denken dat je dat zonder nadenken op Facebook gooit terwijl dat niet zou mogen. Je gaat toch niet gewillig op je rug liggen als iemand je zo snoeihard discrimineert terwijl dat verboden is? En dan met droge ogen beweren dat je voor elk bedrijf een groot risico bent als je dat niet laat gebeuren. _O-
Het enige wat er nu verandert is dat een bedrijf nu simpelweg zegt: "Je past niet in het profiel, tot ziens!" of "Bel ons niet, wij bellen u"...
pi_161727344
quote:
Ben in elk geval blij dat ik niet voor hem werk. Zal een leuke baas zijn. :')
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:26:08 #289
238326 Worteltjestaart
pi_161727432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:10 schreef leolinedance het volgende:
Doe eens normaal gevaarlijke idioot. Waar haal je deze onzin nu weer vandaan :{
Je zegt het zelf.
Bovendien, om jezelf maar eens te quoten:

quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:13 schreef leolinedance het volgende:
Lees maar effe terug waar het over gaat.
Je zegt zelf dat een ondernemer zelf wel mag bepalen wie hij aanneemt en wie niet.
Nou, guess what: dat mag hij ook zolang hij binnen de wet blijft.
De wet zegt dat discriminatie op grond van seksuele geaardheid niet mag. De rechter heeft inmiddels bekrachtigd dat daar hier sprake van is, immers, de stagiair was al lang aangenomen (dus inhoudelijk geschikt) en is uiteindelijk enkel en alleen op het feit dat hij homoseksueel is afgewezen. Dus jij bent al lang teruggefloten.

Een bord voor je kop houden en huiliehuilie doen dat 'de echte ondernemer' nog steeds mag doen wat hij wil maakt je gewoon een homofobe randdebiel.
Daarnaast nog even en passant claimen dat je wil sturen wat jouw medewerkers wel en niet op Facebook zetten, omdat ze je bedrijf schade kunnen berokkenen, zonder erbij na te denken dat het bedrijf dat in dit geval helemaal zelf schuld is, geeft duidelijk aan dat je vooral heel erg graag in de slachtofferrol van 'de ondernemer die wordt uitgeknepen' kruipt.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:38:02 #290
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161727680
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:26 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Je zegt het zelf.
Bovendien, om jezelf maar eens te quoten:

[..]

Je zegt zelf dat een ondernemer zelf wel mag bepalen wie hij aanneemt en wie niet.
Nou, guess what: dat mag hij ook zolang hij binnen de wet blijft.
De wet zegt dat discriminatie op grond van seksuele geaardheid niet mag. De rechter heeft inmiddels bekrachtigd dat daar hier sprake van is, immers, de stagiair was al lang aangenomen (dus inhoudelijk geschikt) en is uiteindelijk enkel en alleen op het feit dat hij homoseksueel is afgewezen. Dus jij bent al lang teruggefloten.

Een bord voor je kop houden en huiliehuilie doen dat 'de echte ondernemer' nog steeds mag doen wat hij wil maakt je gewoon een homofobe randdebiel.
Daarnaast nog even en passant claimen dat je wil sturen wat jouw medewerkers wel en niet op Facebook zetten, omdat ze je bedrijf schade kunnen berokkenen, zonder erbij na te denken dat het bedrijf dat in dit geval helemaal zelf schuld is, geeft duidelijk aan dat je vooral heel erg graag in de slachtofferrol van 'de ondernemer die wordt uitgeknepen' kruipt.
Blabla prima wat jij wil. Bedrijven nemen vast graag onnodige bedrijfsrisico's bij het invullen vacatures. Dream on :')
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:38:35 #291
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161727697
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het enige wat er nu verandert is dat een bedrijf nu simpelweg zegt: "Je past niet in het profiel, tot ziens!" of "Bel ons niet, wij bellen u"...
Dat dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:40:37 #292
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161727738
quote:
Wie zegt er dat je niet op Facebook mag gooien (binnen de policy van Fb) wat je wil? Niet weer dingen gaan verzinnen jongeman.
pi_161727791
'Onnodige bedrijfsrisico's', gast, waar héb je het over? Dit bedrijf heeft dit echt helemaal aan zichzelf te danken.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:47:05 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161727902
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Aha, de reactie waar ik al op zat te wachten. Je kunt als plaatser van zo'n post op sociale media, zeker als je veel gelijkgestemden in je vriendenlijst hebt, verwachten dat dit gedeeld gaat worden. Door te delen laten zijn vrienden nl. zien hoe erg zij betrokken zijn met Basje.

Ergens had Basje dus wel kunnen verwachten dat zo'n gevoelig onderwerp een soort van 'bom' zou veroorzaken. Wat dat betreft is Basje ook niet erg slim. Of juist wel, want daardoor krijgt hij nu een schadevergoeding. Maar op de lange termijn verwacht ik dat het in zijn nadeel gaat werken.

:D
De werkgever had die informatie nota bene van Facebook.
Laten we dan vooral niet verbaasd of verontwaardigd doen dat hij de afwijzingsbrief op Facebook gezet heeft.
Als hij de baan niet gekregen heeft om iets wat hij op Facebook gezet had dan is Facebook ook bij uitstek de plek om de afwijzingsbrief te posten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:48:21 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161727944
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:42 schreef Isegrim het volgende:
'Onnodige bedrijfsrisico's', gast, waar héb je het over? Dit bedrijf heeft dit echt helemaal aan zichzelf te danken.
Het gaat allang niet meer over dit bedrijf. Deze eigenaar had gewoon moeten zeggen dat de kandidaat niet aan het profiel voldeed of iets dergelijks.

In andere gevallen kan het verregaande consequenties hebben die jij wellicht nu nog niet overziet, óf waar jij in jouw branche niet mee te maken hebt. Kijk eens terug naar de voorbeelden (bijv. vrouw als accountmanager Midden-Oosten), dan begrijp je het misschien beter.

Dit heeft dus vaak helemaal niets met discrimineren te maken, maar met het beste met je bedrijf voor hebben.
pi_161728752
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Blabla prima wat jij wil. Bedrijven nemen vast graag onnodige bedrijfsrisico's bij het invullen vacatures. Dream on :')
Blijkbaar wel, want iemand een mail sturen met "we motte je toch niet, want je blijkt flikker te zijn" lijkt me nogal een bedrijfsrisico.

Maar die telt blijkbaar even niet mee ofzo.
pi_161728785
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ben in elk geval blij dat ik niet voor hem werk. Zal een leuke baas zijn. :')
Ik ben homo, dus extra reden om er niet aan te moeten denken ja. :P
pi_161728808
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat punt heb ik eerder in dit topic al geadresseerd:
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 16:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

dinsdag 26 april 2016 @ 21:34:46 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161737663
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:23 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat punt heb ik eerder in dit topic al geadresseerd:

Maar beide zaken zijn helemaal niet belangrijk in deze kwestie. De overheid acteert ook als de autoriteit die de normen en waarden die wij als Nederlandse samenleving zelf democratisch hebben vastgesteld dient te hanteren. Wanneer duidelijk is dat iemand de Nederlandse normen en waarden overtreedt door te zeggen dat je niet bij hem mag werken omdat je homoseksueel bent, is het de taak van de overheid om die normen van onze samenleving te bewaken door het te bestraffen.
Ik sta daar ook achter hoor, begrijp mij niet verkeerd. Maar aan de andere kant vind ik dat een werkgever/ ondernemer de vrijheid moet hebben om mensen af te wijzen om wat voor reden dan ook, dat is zijn goed recht in mijn ogen. Hij of zij is niet verplicht om iemand aan te nemen.

Bij de overheid (defensie) worden mensen afgewezen danwel ontslagen omdat ze een partner hebben uit een land waar Nederland geen gegevens mee kan uitwisselen, dat is discriminatie op basis van afkomst. En ja ik weet dat dat een valide reden heeft. Het landsbelang gaat dan voor het individuele belang. En tegenwoordig zijn die regels iets versoepeld, men komt voor zover mogelijk op een functie waar geen VGB voor benodigd is. Maar het blijft discriminatie.

In dit geval is het heel duidelijk op het homo zijn gegooid maar als dat bedrijf gezegd had "U past niet in het profiel" had er geen haan naar gekraaid terwijl exact hetzelfde wordt bedoeld.
pi_161739391
Juist ja. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')