abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:34:46 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157689239
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:24 schreef Janneke141 het volgende:
Deze agrariër is dom op twee fronten: ten eerste interpreteert hij zijn geloof zo rigide dat hij denkt dat er geen plaats is in de wereld voor homo's,
Doet hij dat ja?

edit: Ja, dat doet hij wel vrij sterk. Hij heeft het niet over 'in de wereld' maar zo kun je het wel interpreteren. Ach ja, geloof :r

quote:
en ten tweede is hij te dom om de wet zo te gebruiken dat hij de jongen kan afwijzen op "ongeschikt" of dergelijke onzin.
In welke wet staat hoe je iemand af mag wijzen?
Vroeger werd er op de helft van de sollicitatie/stageaanvraagbrieven niet eens gereageerd _O- Is daar ook een wet voor?

quote:
Gelukkig gebeurt er nu precies dat wat vele malen nuttiger is dan wetgeving op dit vlak: het bedrijf hangt aan de schandpaal en zal hopelijk veel klanten gaan verliezen. Ik zal er in ieder geval geen kerstboom gaan kopen.
Waarom ben je daar precies blij mee? En als de werkgever had gezegd "je past niet goed in ons team" terwijl hij bedoelde "je bent homo dus we willen je niet" had je daar je kerstboom wel gekocht?

En wat als hij een voorkeur had gehad voor een vrouw i.p.v. een man? Of voor een buitenlander i.p.v. een Nederlander? Ik neem aan dat je hem dan ook links had laten liggen?

[ Bericht 6% gewijzigd door leolinedance op 20-11-2015 11:41:34 ]
pi_157689296
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:31 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Niet alles draait om geld. Bas wilde waarschijnlijk gewoon kenbaar maken dat homosexualiteit in Nederland nog steeds een issue kan zijn bij sommige figuren.
Ja, dat is algemeen bekend en geldt bij zowat alle zwaarder religiueze kringen. Ze hebben 'm tenminste niet van het dak van hun pand afgegooid.
Racist
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:39:41 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157689298
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Doet hij dat ja?
Vooruit, niet in zijn stukje van de wereld. Ik denk niet dat hij van plan is om ze dood te vermoorden.
quote:
[..]

In welke wet staat hoe je iemand af mag wijzen?
Vroeger werd er op de helft van de sollicitatie/stageaanvraagbrieven niet eens gereageerd _O- Is daar ook een wet voor?
In de wet die zegt dat je niet mag discrimineren. Je kunt mensen op de meest debiele gronden afwijzen, maar niet door te discrimineren. En dat is wat de man doet.
quote:
[..]

Waarom ben je daar precies blij mee? En als de werkgever had gezegd "je past niet goed in ons team" terwijl hij bedoelde "je bent homo dus we willen je niet" had je daar je kerstboom wel gekocht?

En wat als hij een voorkeur had gehad voor een vrouw i.p.v. een man? Of voor een buitenlander i.p.v. een Nederlander? Ik neem aan dat je hem dan ook links had laten liggen?
Dat is wat mij betreft één pot nat, ja. Als de ondernemer de afwijzing juridisch correct had geformuleerd, dan had ik nooit geweten dat ik de standpunten van de man niet deel dus dan is het nogal moeilijk om daar je consumentengedrag op af te stemmen.

De wet van de klant is vele malen effectiever om discriminatiegedrag van werkgevers te sturen, dan een papieren wet die bijna nooit toepasbaar is omdat vrijwel iedere werkgever die gewoon omzeilt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_157689318
Het gaat niet eens om een klein bedrijfje en de christelijke achtergrond weten ze goed te verbergen op hun site.
https://www.deboerdrachten.nl/
pi_157689469
Alleen in het geval je als commercieel bedrijf klandizie verliest door (in dit geval) een homo aan te nemen dan lijkt mij een afwijzing met een discriminerend karakter gerechtvaardigd. Je moet er tenslotte je brood mee verdienen. En misschien heeft dit bedrijf voornamelijk klanten met een diep christelijke achtergrond die wegblijven wanneer ze te weten komen dat er een homo werkt.

Of het dan verstandig is om de afwijzingsgrond mee te delen lijkt me door de bank genomen dan weer niet zo slim.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:50:42 #56
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157689487
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vooruit, niet in zijn stukje van de wereld. Ik denk niet dat hij van plan is om ze dood te vermoorden.

Correct. Had mijn post ook al aangepast.

quote:
In de wet die zegt dat je niet mag discrimineren. Je kunt mensen op de meest debiele gronden afwijzen, maar niet door te discrimineren. En dat is wat de man doet.
Als mijn toko minder gaat draaien om wat voor reden dan ook noem ik dat geen discrimineren. Ik kies als ondernemer toch zélf wel wie ik aanneem? Als ik alleen maar zwaar christelijk gelovige klanten heb zou het nogal dom zijn een relnicht achter de balie te zetten toch?

En wanneer er zwaar werk moet worden verricht kan ik over het algemeen beter een sterke vent aannemen i.p.v. een klein meisje toch?

En zo zijn er 1001 voorbeelden te bedenken.

quote:
Dat is wat mij betreft één pot nat, ja. Als de ondernemer de afwijzing juridisch correct had geformuleerd, dan had ik nooit geweten dat ik de standpunten van de man niet deel dus dan is het nogal moeilijk om daar je consumentengedrag op af te stemmen.

De wet van de klant is vele malen effectiever om discriminatiegedrag van werkgevers te sturen, dan een papieren wet die bijna nooit toepasbaar is omdat vrijwel iedere werkgever die gewoon omzeilt.
Oke, jij laat jou bezoek dus afhangen van hoe het juridisch afgedicht is. Dus als deze werkgever straks niet veroordeeld wordt tot wat dan ook ga je je kerstboom daar weer wel netjes kopen begrijp ik?

Nogal vreemd om te stellen dat als je het niet weet dat het dan niet erg is en je er niets om geeft.

Sowieso zijn mensen nogal hypocriet. Als ze zelf ondernemer zouden zijn zouden ze bepaalde keuzes vast heel anders maken dan van achter het toetsenbord.
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:51:19 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157689496
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:49 schreef Montagui het volgende:
Alleen in het geval je als commercieel bedrijf klandizie verliest door (in dit geval) een homo aan te nemen dan lijkt mij een afwijzing met een discriminerend karakter gerechtvaardigd. Je moet er tenslotte je brood mee verdienen. En misschien heeft dit bedrijf voornamelijk klanten met een diep christelijke achtergrond die wegblijven wanneer ze te weten komen dat er een homo werkt.

Of het dan verstandig is om de afwijzingsgrond mee te delen lijkt me door de bank genomen dan weer niet zo slim.
Dat dus ^O^
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:55:00 #58
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157689548
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De jongen vertelt natuurlijk geen onwaarheden. Het bedrijf wenst hem niet in dienst te hebben omdat de ondernemer vindt dat de herenliefde een zonde is. Het is toch logisch dat een dergelijke keuze gevolgen heeft voor zijn klandizie?
Het is een Christelijk bedrijf. Je juist zo openlijk opstellen zorgt er enkel voor dat de klandizie toeneemt.

Ik vind het eerder apart dat een homo naar een functie solliciteerd bij een openlijk Christelijk bedrijf dan dat een openlijk Christelijk bedrijf een homo afwijst.
En die komen er nog mee weg ook aangezien het aannemen van een openlijke homoseksueel de werksfeer bedreigd, klandizie wegjaagt en tegen alles is waar het bedrijf voor staat. Hoe 12e eeuws dat ook moge zijn.
  vrijdag 20 november 2015 @ 12:03:30 #59
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_157689662
Net een paar zakken zaad vogelvoer bij ze besteld *O*
pi_157689684
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:55 schreef TheThirdMark het volgende:
k vind het eerder apart dat een homo naar een functie solliciteerd bij een openlijk Christelijk bedrijf dan dat een openlijk Christelijk bedrijf een homo afwijst.
Ik kan op hun site niets vinden over de christelijke achtergrond.
pi_157689716
quote:
Alles voor de rundveehouder, akkerbouwer, hovenier, campinghouder, gemeente en overheid en professionele doe-het-zelvers.

Van de overheid en gemeente mag ik toch aannemen dat ze er nu niets meer kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wespensteek op 20-11-2015 12:34:21 ]
pi_157689723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:39 schreef Toga het volgende:

[..]

Ja, dat is algemeen bekend en geldt bij zowat alle zwaarder religiueze kringen. Ze hebben 'm tenminste niet van het dak van hun pand afgegooid.
Het zou bijzonder treurig zijn als we daar al blij mee zouden moeten zijn.

Je verwacht niet dat het voor sommige werkgevers nog een issue zou zijn. Overigens denk ik dat de imagoschade die voorkomt uit het uitkomen van dit nieuws veel schadelijker is voor het bedrijf dan dat ze deze jongen aangenomen hadden en wellicht een handvol bekrompen christenen niet meer zouden komen.
pi_157689777
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Van de overheid en gemeente mag ik toch aannemen dat ze er nu iets meer kopen.
mooie typo,hoop ik :9
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157690163
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

mooie typo,hoop ik :9
Dank, ik heb het even aangepast.
pi_157694229
Tja, wat mag je verwachten van een bedrijf dat op zondag zelfs de etalages afschermt en waarvan de website op zondag 'gesloten' is? Het is natuurlijk te triest voor woorden, maar dit kan toch ook niet echt onverwacht komen. Hopelijk vind hij snel een ander stagebedrijf dat wel in de 21e eeuw leeft.
pi_157694400
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:42 schreef Sjeeser het volgende:
Tja, wat mag je verwachten van een bedrijf dat op zondag zelfs de etalages afschermt en waarvan de website op zondag 'gesloten' is? Het is natuurlijk te triest voor woorden, maar dit kan toch ook niet echt onverwacht komen. Hopelijk vind hij snel een ander stagebedrijf dat wel in de 21e eeuw leeft.
Aan de ene kant zou je zeggen 'dan solliciteer je er toch niet?', maar stageplekken zijn soms zo lastig te krijgen, zeker als je voor bepaalde opleidingen maar voor een zéér korte tijd stage moet lopen. Mijn zusje moest bijvoorbeeld 3 maanden stagelopen, en er zijn maar verrekt weinig bedrijven die daar in willen gaan investeren, dan is alles wat je kúnt krijgen natuurlijk mooi meegenomen.

Hoe dan ook, het is gewoon schandalig, maar wel dom van dat bedrijf om het zo openlijk toe te geven. :')
Ja doei.
pi_157694551
Lijkt me eigenlijk niet echt een moeilijke kwestie. Bedrijf begaat een strafbaar feit, daarvan wordt aangifte gedaan en dat gaat uiteindelijk leiden tot een veroordeling.

Wel grappig dat een homo aannemen door dat bedrijf erger wordt gevonden dan de wet overtreden. Lijkt mij wel iets voor een rechter om rekening mee te houden als verzwarende omstandigheid.
pi_157696322
Keihard aanpakken dat bedrijf.
Ура для россии
pi_157696433
Small Business & Retail Management :') Dan verdien je het ook.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_157696665
Los van of het mag of niet vind ik dit een lastige kwestie. Aan de ene kant is het natuurlijk belachelijk dat vieze gelovigen dit soort motivaties gebruiken om welwillende werkers buiten de deur te houden, anderzijds ben ik ook van mening dat een bedrijf of club of whatever zelf mag bepalen wie ze wel of niet in huis halen.

Ik neig toch naar dat laatste.
Conscience do cost.
  vrijdag 20 november 2015 @ 18:16:28 #71
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_157697819
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:31 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Niet alles draait om geld. Bas wilde waarschijnlijk gewoon kenbaar maken dat homosexualiteit in Nederland nog steeds een issue kan zijn bij sommige figuren.
Nog steeds?
Verander dat maar in 'steeds vaker'. De tolerantie die wij kenden in de jaren '70 en '80 (voor mijn geboorte, ik heb de leuke tijden gemist ;( ) liggen ver achter ons.

Nederland staat al lang niet meer bekend als 'hollanditis' en 'tolerant' in het buitenland, ook daar is het doorgedrongen dat Nederland een conservatief, gesloten, kleinburgerlijk, naargeestig land is geworden. Vrijheid, tolerantie, innovatie, Nederland als gidsland, polderen, allemaal zaken die ver achter ons liggen.

Nederland is een conservatief land geworden, we lopen achter op landen als Portugal en Uruguay. Duitsland investeert in groen, Nederland jammert en klaagt over windmolens. Belgie investeert in subsidies voor werknemers die met de trein naar het werk gaan, Nederland introduceert een OV-chipkaart waardoor mensen het OV mijden en weer de auto instappen. Homotolerantie of tolerantie jegens anderen, hoe anders mag de ander zijn, neen, niets hiervan, allemaal in de pas lopen, wee diegene die een beetje buiten de pas loopt. :{

Conservatief kutland, semi-politiestaat vol met camera's overal, kleinburgerlijk rotland is het nu. Dat heeft ook zijn effect in negatieve zin op homotolerantie. Helaas.
  vrijdag 20 november 2015 @ 18:24:28 #72
pi_157698004
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:40 schreef Wespensteek het volgende:
Het gaat niet eens om een klein bedrijfje en de christelijke achtergrond weten ze goed te verbergen op hun site.
In us heitelan, Fryslan, ook nog. :r

Gristendom is een importgeloof, wij Friezen waren ooit vrij en toen kwamen een stel witgekalkte graven en farizeers us heitelan kerstenen en bezetten. We hadden destijds veel harder moeten optreden tegen deze farizeers met hun barbaarse sprookjes. Dokkum was blijkbaar niet voldoende.

Wat mij betreft zetten we alle gristenhonden de grens over en Fryslan uit.

Fryslan fry! :7
  vrijdag 20 november 2015 @ 18:27:28 #73
pi_157698088
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:07 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het zou bijzonder treurig zijn als we daar al blij mee zouden moeten zijn.

Je verwacht niet dat het voor sommige werkgevers nog een issue zou zijn. Overigens denk ik dat de imagoschade die voorkomt uit het uitkomen van dit nieuws veel schadelijker is voor het bedrijf dan dat ze deze jongen aangenomen hadden en wellicht een handvol bekrompen christenen niet meer zouden komen.
In de omgeving van Drachten heb je sowieso weinig zwartekousen wonen. Ze hadden beter een toko kunnen opzetten in een incestdorp als Urk, Genemuiden of ergens elders op de Noordoostpolder (valt niet onder Fryslan).
pi_157698211
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 november 2015 18:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Nog steeds?
Verander dat maar in 'steeds vaker'. De tolerantie die wij kenden in de jaren '70 en '80 (voor mijn geboorte, ik heb de leuke tijden gemist ;( ) liggen ver achter ons.

Nederland staat al lang niet meer bekend als 'hollanditis' en 'tolerant' in het buitenland, ook daar is het doorgedrongen dat Nederland een conservatief, gesloten, kleinburgerlijk, naargeestig land is geworden. Vrijheid, tolerantie, innovatie, Nederland als gidsland, polderen, allemaal zaken die ver achter ons liggen.

Nederland is een conservatief land geworden, we lopen achter op landen als Portugal en Uruguay. Duitsland investeert in groen, Nederland jammert en klaagt over windmolens. Belgie investeert in subsidies voor werknemers die met de trein naar het werk gaan, Nederland introduceert een OV-chipkaart waardoor mensen het OV mijden en weer de auto instappen. Homotolerantie of tolerantie jegens anderen, hoe anders mag de ander zijn, neen, niets hiervan, allemaal in de pas lopen, wee diegene die een beetje buiten de pas loopt. :{

Conservatief kutland, semi-politiestaat vol met camera's overal, kleinburgerlijk rotland is het nu. Dat heeft ook zijn effect in negatieve zin op homotolerantie. Helaas.
Je hebt gelijk helaas. ;(
  vrijdag 20 november 2015 @ 23:22:48 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157707378
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 november 2015 18:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Nog steeds?

Wanneer vertrek je? Of ben je al weg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')