Nee nee Isegrim, dit is onmogelijk. Leolinedance is ondernemer en vertelde net dat al zijn collega-ondernemers compleet achterlijk zijn en dat niet aan zullen durven dus dat moet dan wel de waarheid zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben ondernemer en ik denk daar heel anders over. Maar goed, ik ga wel normaal met mensen om, dat scheelt.
Aha, de reactie waar ik al op zat te wachten. Je kunt als plaatser van zo'n post op sociale media, zeker als je veel gelijkgestemden in je vriendenlijst hebt, verwachten dat dit gedeeld gaat worden. Door te delen laten zijn vrienden nl. zien hoe erg zij betrokken zijn met Basje.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Iets op Facebook zetten is "de media opzoeken"?
Je posts beginnen enige frustratie uit te stralen. Wij kunnen gewoon een andere mening hebben toch? Daar hoef je niet zo vervelend en overdreven op te reageren. Gezien deze domme post snap je zelfs de strekking van mijn verhaal nog niet, dus ik geef het maar op.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee nee Isegrim, dit is onmogelijk. Leolinedance is ondernemer en vertelde net dat al zijn collega-ondernemers compleet achterlijk zijn en dat niet aan zullen durven dus dat moet dan wel de waarheid zijn.
Je hebt niet alleen een andere mening, je presenteert ook als feit dat "echte ondernemers" zo'n jongen liever niet zouden aannemen. Iets waarvan Isegrim met n=1 al aantoont dat het simpelweg niet klopt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je posts beginnen enige frustratie uit te stralen. Wij kunnen gewoon een andere mening hebben toch? Daar hoef je niet zo vervelend en overdreven op te reageren. Gezien deze domme post snap je zelfs de strekking van mijn verhaal nog niet, dus ik geef het maar op.
Nogmaals, je begrijpt er helemaal niets van. Ik ga het niet weer herhalen, je zoekt het zelf maar op. Iets met dat niet iedereen altijd even geschikt is voor iedere functie. Voorbeelden zat voorbij gekomen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je hebt niet alleen een andere mening, je presenteert ook als feit dat "echte ondernemers" zo'n jongen liever niet zouden aannemen. Iets waarvan Isegrim met n=1 al aantoont dat het simpelweg niet klopt.
Een echte ondernemer heeft helemaal niets te vrezen van een homoseksueel of van een zwarte man (die ook RTL Late Night aan tafel zat na dat afwijzingsmailtje, je weet ongetwijfeld wie ik bedoel).
Ach ondernemers met personeel zijn gewoon mensen die teveel werk hebben om alleen uit te voeren en van ellende maar andere mensen zijn gaan inhuren. Laten we er nu geen bijzondere status aan verbinden.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het lijkt mij realistischer dat hij alleen nog maar als ambtenaar aan het werk komt. De echte ondernemer denkt wel 2x na, straks gaat hij nog meer aangiftes doen of weet ik het wat voor ander gezeik omdat meneer zich gediscrimineerd voelt. Valt ook veel voor te zeggen.
Want daar is hier overduidelijk sprake van.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:19 schreef leolinedance het volgende:
Overigens wil je als werkgever ook geen werknemer die zonder nadenken alles op sociale media tieft.
Laat m'n kapper het maar niet horenquote:Op dinsdag 26 april 2016 14:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Jongens, het is nu toch wel duidelijk?
Leolinedance is er gewoon heilig (haha) van overtuigd dat een homoseksueel persoon per definitie niet geschikt is voor een willekeurige baan enkel en alleen vanwege het feit dat hij homoseksueel is.
Sla het op in je geheugen en haal het naar voren elke keer dat je weer wat van die 'eckte ondernemer' leest op FOK
Doe eens normaal gevaarlijke idioot. Waar haal je deze onzin nu weer vandaanquote:Op dinsdag 26 april 2016 14:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Jongens, het is nu toch wel duidelijk?
Leolinedance is er gewoon heilig (haha) van overtuigd dat een homoseksueel persoon per definitie niet geschikt is voor een willekeurige baan enkel en alleen vanwege het feit dat hij homoseksueel is.
Het enige wat er nu verandert is dat een bedrijf nu simpelweg zegt: "Je past niet in het profiel, tot ziens!" of "Bel ons niet, wij bellen u"...quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:59 schreef Kaas- het volgende:
Hoe krijg je het ook in je hoofd om te denken dat je dat zonder nadenken op Facebook gooit terwijl dat niet zou mogen. Je gaat toch niet gewillig op je rug liggen als iemand je zo snoeihard discrimineert terwijl dat verboden is? En dan met droge ogen beweren dat je voor elk bedrijf een groot risico bent als je dat niet laat gebeuren.
Ben in elk geval blij dat ik niet voor hem werk. Zal een leuke baas zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:59 schreef Kaas- het volgende:
Hoe krijg je het ook in je hoofd om te denken dat je dat zonder nadenken op Facebook gooit terwijl dat niet zou mogen. Je gaat toch niet gewillig op je rug liggen als iemand je zo snoeihard discrimineert terwijl dat verboden is? En dan met droge ogen beweren dat je voor elk bedrijf een groot risico bent als je dat niet laat gebeuren.
Je zegt het zelf.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:10 schreef leolinedance het volgende:
Doe eens normaal gevaarlijke idioot. Waar haal je deze onzin nu weer vandaan
Je zegt zelf dat een ondernemer zelf wel mag bepalen wie hij aanneemt en wie niet.quote:Op maandag 25 april 2016 14:13 schreef leolinedance het volgende:
Lees maar effe terug waar het over gaat.
Blabla prima wat jij wil. Bedrijven nemen vast graag onnodige bedrijfsrisico's bij het invullen vacatures. Dream onquote:Op dinsdag 26 april 2016 15:26 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je zegt het zelf.
Bovendien, om jezelf maar eens te quoten:
[..]
Je zegt zelf dat een ondernemer zelf wel mag bepalen wie hij aanneemt en wie niet.
Nou, guess what: dat mag hij ook zolang hij binnen de wet blijft.
De wet zegt dat discriminatie op grond van seksuele geaardheid niet mag. De rechter heeft inmiddels bekrachtigd dat daar hier sprake van is, immers, de stagiair was al lang aangenomen (dus inhoudelijk geschikt) en is uiteindelijk enkel en alleen op het feit dat hij homoseksueel is afgewezen. Dus jij bent al lang teruggefloten.
Een bord voor je kop houden en huiliehuilie doen dat 'de echte ondernemer' nog steeds mag doen wat hij wil maakt je gewoon een homofobe randdebiel.
Daarnaast nog even en passant claimen dat je wil sturen wat jouw medewerkers wel en niet op Facebook zetten, omdat ze je bedrijf schade kunnen berokkenen, zonder erbij na te denken dat het bedrijf dat in dit geval helemaal zelf schuld is, geeft duidelijk aan dat je vooral heel erg graag in de slachtofferrol van 'de ondernemer die wordt uitgeknepen' kruipt.
Dat dus.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het enige wat er nu verandert is dat een bedrijf nu simpelweg zegt: "Je past niet in het profiel, tot ziens!" of "Bel ons niet, wij bellen u"...
Wie zegt er dat je niet op Facebook mag gooien (binnen de policy van Fb) wat je wil? Niet weer dingen gaan verzinnen jongeman.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:59 schreef Kaas- het volgende:
quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Aha, de reactie waar ik al op zat te wachten. Je kunt als plaatser van zo'n post op sociale media, zeker als je veel gelijkgestemden in je vriendenlijst hebt, verwachten dat dit gedeeld gaat worden. Door te delen laten zijn vrienden nl. zien hoe erg zij betrokken zijn met Basje.
Ergens had Basje dus wel kunnen verwachten dat zo'n gevoelig onderwerp een soort van 'bom' zou veroorzaken. Wat dat betreft is Basje ook niet erg slim. Of juist wel, want daardoor krijgt hij nu een schadevergoeding. Maar op de lange termijn verwacht ik dat het in zijn nadeel gaat werken.
Overigens wil je als werkgever ook geen werknemer die zonder nadenken alles op sociale media tieft.
Het gaat allang niet meer over dit bedrijf. Deze eigenaar had gewoon moeten zeggen dat de kandidaat niet aan het profiel voldeed of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:42 schreef Isegrim het volgende:
'Onnodige bedrijfsrisico's', gast, waar héb je het over? Dit bedrijf heeft dit echt helemaal aan zichzelf te danken.
Blijkbaar wel, want iemand een mail sturen met "we motte je toch niet, want je blijkt flikker te zijn" lijkt me nogal een bedrijfsrisico.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Blabla prima wat jij wil. Bedrijven nemen vast graag onnodige bedrijfsrisico's bij het invullen vacatures. Dream on
Ik ben homo, dus extra reden om er niet aan te moeten denken ja.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ben in elk geval blij dat ik niet voor hem werk. Zal een leuke baas zijn.
Dat punt heb ik eerder in dit topic al geadresseerd:quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het enige wat er nu verandert is dat een bedrijf nu simpelweg zegt: "Je past niet in het profiel, tot ziens!" of "Bel ons niet, wij bellen u"...
quote:Op maandag 25 april 2016 16:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je het onterecht vindt dat je gestraft wordt als je de wet overtreedt door te discrimineren op een van de eigenschappen die in de wet hiertegen benoemd worden, terwijl het gemakkelijk is om stiekem diezelfde wet te overtreden zonder dat dat hard te maken valt. Blijkbaar creëert dit enerzijds een gevoel van oneerlijkheid. Waarom worden domme mensen die daar eerlijk voor uitkomen gestraft en waarom worden domme mensen die dat stiekem doen niet gestraft? Anderzijds creëert dit het gevoel dat het niet nuttig is om discriminatie strafbaar te stellen, omdat het gedrag toch wel kan blijven bestaan.
Maar beide zaken zijn helemaal niet belangrijk in deze kwestie. De overheid acteert ook als de autoriteit die de normen en waarden die wij als Nederlandse samenleving zelf democratisch hebben vastgesteld dient te hanteren. Wanneer duidelijk is dat iemand de Nederlandse normen en waarden overtreedt door te zeggen dat je niet bij hem mag werken omdat je homoseksueel bent, is het de taak van de overheid om die normen van onze samenleving te bewaken door het te bestraffen. Niet omdat discriminatie daardoor plotseling niet meer kan voorkomen (ik vind dat echt een heel ondoordacht argument van degenen die het hier lopen te verdedigen), maar omdat de overheid daarmee duidelijk 'tot hier en niet verder' aan de maatschappij signaleert.
Het draait om de boodschap dat discriminatie niet thuishoort in Nederland en dus niet getolereerd hoort te worden. Niet om wie er wel en niet mee weg komt, dan denk je echt veel te klein.
Ik sta daar ook achter hoor, begrijp mij niet verkeerd. Maar aan de andere kant vind ik dat een werkgever/ ondernemer de vrijheid moet hebben om mensen af te wijzen om wat voor reden dan ook, dat is zijn goed recht in mijn ogen. Hij of zij is niet verplicht om iemand aan te nemen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat punt heb ik eerder in dit topic al geadresseerd:
Maar beide zaken zijn helemaal niet belangrijk in deze kwestie. De overheid acteert ook als de autoriteit die de normen en waarden die wij als Nederlandse samenleving zelf democratisch hebben vastgesteld dient te hanteren. Wanneer duidelijk is dat iemand de Nederlandse normen en waarden overtreedt door te zeggen dat je niet bij hem mag werken omdat je homoseksueel bent, is het de taak van de overheid om die normen van onze samenleving te bewaken door het te bestraffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |