abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157855303
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:55 schreef xzaz het volgende:

[..]

Laatst wou ik als PSV'er solliciteren bij Ajax als bestuurslid. Keken ze op m'n profiel; zagen ze dat ik voor PSV was. Ging het niet door.
Hier zou ik een rechtszaak voor aanspannen. Ongehoord! :(
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:03:38 #102
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855331
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hier zou ik een rechtszaak voor aanspannen. Ongehoord! :(
Gedaan; ik had geen kans; mijn advocaat zij; "Waarom ga je bij Ajax solliciteren als je een PSV'er bent?". Tja....
pi_157855333
quote:
Dit is dus een 'liberale' partij :'). Alles opgedrongen krijgen.
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:04:16 #104
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855341
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:03 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Je mag alles, als het maar in het straatje van D66 past _O-
pi_157855348
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je mag alles, als het maar in het straatje van D66 past _O-
Inderdaad :')
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:06:36 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_157855382
quote:

[..]

Beter had die Gristentoko een sneaky D66 advocaatje in de arm genomen. Die had het allemaal netjes volgens de regeltjes geregeld. Iedereen blij, behalve die homo. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_157855399
quote:

[..]

"Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them."
- Karl Popper (The Open Society and Its Enemies, 1945)

Terecht een groot voorbeeld voor de liberale partijen. Je verwart liberalisme met iets anders.

Nederland is een open samenleving, maar we moeten die wel verdedigen tegen intolerante stromingen die die open samenleving niet respecteren. Of dat nou vanuit islam, christendom, xenofobie, homohaat of iets anders is. Daar hoort ook bij dat je als samenleving niet accepteert dat mensen worden ontslagen vanwege hun seksuele voorkeur.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kaas- op 27-11-2015 10:14:34 ]
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:15:07 #108
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855514
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:07 schreef Kaas- het volgende:
Nederland is een open samenleving, maar we moeten die wel verdedigen tegen intolerante stromingen die die open samenleving niet respecteren. Of dat nou vanuit islam, christendom, xenofobie, homohaat of iets anders is.
Het is pas intolerant om mensen een wil op te leggen die ze niet willen. Waarom wordt de ene partij meer beschermd dan de andere.
pi_157855570
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is pas intolerant om mensen een wil op te leggen die ze niet willen. Waarom wordt de ene partij meer beschermd dan de andere.
Het mooie is juist dat alle partijen evenveel bescherming genieten. De Grondwet en daaruit volgende discriminatiewet geldt voor iedereen op dezelfde manier. Ook die Boer uit Drachten mag niet ontslagen worden, omdat hij zwart, homoseksueel of christelijk zou zijn. Net als die Bas.

Jij vraagt nu eigenlijk waarom de ene partij meer moeite heeft zich aan de wet te houden dan de andere. Maar daar is niets oneerlijks aan.
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:20:31 #110
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855591
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:18 schreef Kaas- het volgende:

[..]
Waarom wordt een Christen niet aangenomen in het bestuur van een Moslimorganisatie?
pi_157855608
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom wordt een Christen niet aangenomen in het bestuur van een Moslimorganisatie?
Ik ken geen voorbeelden van christenen die daar uit zijn ontslagen nadat ze daar al een tijdje werkten en anderen er opeens achter kwamen dat hij/zij geen moslim bleek. Jij wel? Anders niet relevant.
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:23:57 #112
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855631
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik ken geen voorbeelden van christenen die daar uit zijn ontslagen nadat ze daar al een tijdje werkten en anderen er opeens achter kwamen dat hij/zij geen moslim bleek. Jij wel? Anders niet relevant.
Zeker wel; zo vaak met stages gehad; dat 'men niet in het bedrijfscultuur past'. Dat heeft overigens naar mijn mening niks met de persoon en discriminatie te maken. Maar dat je als werkgever gewoon bepaalde werknemers zoekt.
pi_157855738
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:47 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Homofiel is gewoon een normaal woord, dus zie het probleem niet?

Een bedrijf mag wel vinden wat past in de bedrijfscultuur. Iedereen weet dat bedrijven met een reformatorische achtergond bepaalde 'regels' hebben. Een ander voorbeeld is het gejank toen die FC Utrecht speler geen hand wilde geven aan een vrouw, dat is zijn keuze en lijkt me niet in strijd met wetten. Maar de grootste jank partij D66, die zich liberaal noemt, laat weer van zich horen. 'Liberaal' alleen als je hetzelfde denkt als D66.

Misschien hecht ik veel waarde aan vrijheid van godsdienst en jij wat minder?
Ik hecht inderdaad wat minder waarde aan de vrijheid van godsdienst, dat klopt. Die vrijheid wordt namelijk iets te gemakkelijk misbruikt om groepen mensen te discrimineren. Volgens mij hebben we in dit land een Grondwet die daar heel duidelijk over is. En volgens staat religie niet boven de wet.

Overigens betekent homo-zijn niet dat je de regels van je werkgever niet respecteert. De seksuele geaardheid van de stagiair is een privézaak. Dit bedrijf heeft gewoon heel duidelijk een jongen gediscrimineerd op basis van zijn seksuele geaardheid. En jij probeert dat krampachtig goed te praten door religie boven de wet te plaatsen.
pi_157855758
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:51 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Wat een vergelijking :').
Is een prima vergelijking. Je discrimineert mensen namelijk op basis van een kenmerk, zoals omschreven in artikel 1 van de Grondwet. Helaas staat de keuze die religie is ook in dat rijtje genoemd, maar dat maakt religie nog niet meer waard.
pi_157855785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 09:55 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kap gewoon met die discriminatiewet, die slaat nergens op; je krijgt zo minderheden die zich voor alles gediscrimineerd willen worden.

Laatst wou ik als PSV'er solliciteren bij Ajax als bestuurslid. Keken ze op m'n profiel; zagen ze dat ik voor PSV was. Ging het niet door.
Voor PSV zijn is een keuze, seksuele geaardheid niet. Als je als PSV'er solliciteert bij Ajax, dan is dat een directe concurrent en spelen er tegenstrijdige belangen.

quote:

[..]

Dit is een partij die zich - helaas minder dan ze zouden moeten doen - druk maakt over de discriminatie van homo's door gelovigen.
pi_157855808
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:23 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zeker wel; zo vaak met stages gehad; dat 'men niet in het bedrijfscultuur past'. Dat heeft overigens naar mijn mening niks met de persoon en discriminatie te maken. Maar dat je als werkgever gewoon bepaalde werknemers zoekt.
Als je niet in de bedrijfscultuur past omdat je de hele dag wil rondlopen in je Hawaii-shirt, terwijl het een formele cultuur betreft, dan is dat een prima reden om niet aangenomen te worden. Als de reden is dat je een zwarte huidskleur hebt, is het dat niet en is de discriminatiewet van toepassing. Het is zo ontzettend simpel en toch krijg je het voor elkaar om dit onderscheid niet te begrijpen.
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:38:23 #117
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855832
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Als je niet in de bedrijfscultuur past omdat je de hele dag wil rondlopen in je Hawaii-shirt, terwijl het een formele cultuur is, is dat een prima reden om niet aangenomen te worden. Als de reden is dat je een zwarte huidskleur hebt, is het dat niet en is de discriminatiewet van toepassing. Het is zo ontzettend simpel en toch krijg je het voor elkaar om dit onderscheid niet te begrijpen.
Omdat die onderscheid GEMAAKT is in de wet, en juist die wet zorgt voor discriminatie. Als ik in een Hawaii shirt wil loslopen is dat mijn levensstyle; waarom MOET ik dan veranderen in een bedrijfscultuur waar iedereen in een pak loopt?
pi_157855850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:38 schreef xzaz het volgende:

[..]

Omdat die onderscheid GEMAAKT is in de wet, en juist die wet zorgt voor discriminatie. Als ik in een Hawaii shirt wil loslopen is dat mijn levensstyle; waarom MOET ik dan veranderen in een bedrijfscultuur waar iedereen in een pak loopt?
Wat Kaas- zegt, klopt precies:
Het is zo ontzettend simpel en toch krijg je het voor elkaar om dit onderscheid niet te begrijpen.

^O^
pi_157855857
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik hecht inderdaad wat minder waarde aan de vrijheid van godsdienst, dat klopt. Die vrijheid wordt namelijk iets te gemakkelijk misbruikt om groepen mensen te discrimineren. Volgens mij hebben we in dit land een Grondwet die daar heel duidelijk over is. En volgens staat religie niet boven de wet.

Overigens betekent homo-zijn niet dat je de regels van je werkgever niet respecteert. De seksuele geaardheid van de stagiair is een privézaak. Dit bedrijf heeft gewoon heel duidelijk een jongen gediscrimineerd op basis van zijn seksuele geaardheid. En jij probeert dat krampachtig goed te praten door religie boven de wet te plaatsen.
Zou Jano9 ook vinden dat eerwraak en steniging wel prima is onder de noemer vrijheid van godsdienst?

Vrijheid van godsdienst is een groot goed en zal altijd verdedigd moeten worden. Gelukkig is iedereen in Nederland vrij om christen, moslim of wat dan ook te zijn en dat geloof te belijden en men mag om die reden niet gediscrimineerd worden. Maar die vrijheid houdt natuurlijk wel op waar die van een ander begint. Ik blijf me erover verbazen hoe zo'n basisconcept alweer veel te moeilijk is voor sommigen.
pi_157855888
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:40 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zou Jano9 ook vinden dat eerwraak en steniging wel prima is onder de noemer vrijheid van godsdienst?

Vrijheid van godsdienst is een groot goed en zal altijd verdedigd moeten worden. Gelukkig is iedereen in Nederland vrij om christen, moslim of wat dan ook te zijn en dat geloof te belijden en men mag om die reden niet gediscrimineerd worden. Maar die vrijheid houdt natuurlijk wel op waar die van een ander begint. Ik blijf me erover verbazen hoe zo'n basisconcept alweer veel te moeilijk is voor sommigen.
Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander wordt aangetast. Wat mij betreft een uitstekend sociaal-liberaal principe. Een principe dat ik huldig.

Mensen begrijpen mijn zeer kritische houding ten opzichte van religie (islam, maar ook christendom) vaak niet, maar die houding is gestoeld op het bovengenoemde principe. En het citaat over tolerance / intolerance onderschrijf ik ook graag.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2015 10:43:44 ]
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:45:04 #121
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157855912
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat Kaas- zegt, klopt precies:
Het is zo ontzettend simpel en toch krijg je het voor elkaar om dit onderscheid niet te begrijpen.

^O^
En juist tegen die 'onderscheid' lees discriminatie geef ik tegengas. :)
pi_157855942
quote:

[..]

Die onderscheid?

Ik weet niet zeker of ik nu getrolld wordt of niet, maar ik zal het onderscheid nog een laatste keer toelichten.

Zaken waarop je niet mag discrimineren in Nederland zijn fundamentele zaken die jij niet kunt veranderen. Dus zaken als jouw geslacht, jouw huidskleur, jouw seksuele voorkeur en jouw religie.

Zaken waarop je best mag discrimineren zijn zaken die jij kunt aanpassen of zaken waarvan wij als samenleving hebben bepaald dat ze niet belangrijk genoeg zijn om Grondwettelijk te beschermen, dus welke kleding jij wil dragen op het werk of dat je aldaar liever naar Lady Gaga op de radio luistert dan in stilte te werken.

Dat je niet gediscrimineerd mag worden op basis van jouw religie betekent vervolgens echter niet dat jij uit naam van jouw religie alle wetten mag overtreden.

Om mijn part blijf je lekker roepen dat het even erg (of goed) is om een zwarte man niet aan te nemen vanwege zijn huidskleur als het weigeren van een hippie vol piercings voor een front-office functie bij een zakenbank. Als je maar weet dat het niet zo intelligent overkomt.
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:54:30 #123
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_157856047
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:47 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die onderscheid?

Ik weet niet zeker of ik nu getrolld wordt of niet, maar ik zal het onderscheid nog een laatste keer toelichten.

Zaken waarop je niet mag discrimineren in Nederland zijn fundamentele zaken die jij niet kunt veranderen. Dus zaken als jouw geslacht, jouw huidskleur, jouw seksuele voorkeur en jouw religie.
Tja, geslacht kan je tegenwoordig veranderen, maar goed.
quote:
Zaken waarop je best mag discrimineren zijn zaken die jij kunt aanpassen of zaken waarvan wij als samenleving hebben bepaald dat ze niet belangrijk genoeg zijn om Grondwettelijk te beschermen, dus welke kleding jij wil dragen op het werk of dat je aldaar liever naar Lady Gaga op de radio luistert dan in stilte te werken.
We zien bijvoorbeeld bij de modellenindustrie dat er enorm wordt gediscrimineerd? Of kan je wat aan je lengte doen?
quote:
Dat je niet gediscrimineerd mag worden op basis van jouw religie betekent vervolgens echter niet dat jij uit naam van jouw religie alle wetten mag overtreden.
Geen discussie.
quote:
Om mijn part blijf je lekker roepen dat het even erg (of goed) is om een zwarte man niet aan te nemen vanwege zijn huidskleur als het weigeren van een hippie vol piercings voor een front-office functie bij een zakenbank. Als je maar weet dat het niet zo intelligent overkomt.
Waarom komt dat nou weer niet intelligent over? Het is nou juist PRECIES waarom het gaat; een bedrijf zoekt iemand die representatief is voor zijn bedrijf.
pi_157856298
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:45 schreef xzaz het volgende:

[..]

En juist tegen die 'onderscheid' lees discriminatie geef ik tegengas. :)
De korte samenvatting is dat je het goedkeurt dat mensen worden gediscrimineerd op basis van geslacht, geaardheid, huidskleur en dergelijke. Prima....

De wet in dit land zegt alleen wat anders.
  vrijdag 27 november 2015 @ 11:21:16 #125
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_157856364
quote:

[..]

Discriminatie is onderscheid op basis van iets dat er niet toe doet. Als jij in je vrije tijd in Hawai-shirts loopt, en daarom niet wordt aangenomen bij een bedrijf, terwijl je op de werkvloer gewoon in pak zou lopen, DAN is het discriminatie. Want je kleding doet er op de werkvloer soms wel wat toe.

Dat die jongen in zijn vrije tijd een vriend heeft, doet er voor zijn werkhouding en geschiktheid niet toe, dus is het discriminatie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_157971492
Ik vind dat het bedrijf eigenlijk wel gelijk heeft... Vooral als je bijv een bedrijf hebt waar je elkaar soms moet aanraken of samen met een andere werknemer een klus moet doen... Dan zou ik het ook liever niet hebben.

En iedereen hier doet alsof ze het hele verhaal kennen :') Doe even normaal met je anti discriminate gedrag....
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_157972033
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:57 schreef DieselTank het volgende:
Vooral als je bijv een bedrijf hebt waar je elkaar soms moet aanraken of samen met een andere werknemer een klus moet doen...
Nou inderdaad, je moet er toch niet aandenken dat je een homo aanraakt, laat staan samen een klus met een homo doen. Mijn collega's moeten altijd ook eerst neuken met een secretaresse voordat ik met ze wil samenwerken.
  woensdag 2 december 2015 @ 20:18:21 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157972088
Heeft het OM al besloten of ze gaan vervolgen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157972129
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou inderdaad, je moet er toch niet aandenken dat je een homo aanraakt, laat staan samen een klus met een homo doen. Mijn collega's moeten altijd ook eerst neuken met een secretaresse voordat ik met ze wil samenwerken.
Doe even normaal. niet alle mensen hebben een kantoorbaantje.... Overdrijven is ook een vak.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_157972166
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:19 schreef DieselTank het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak.
Pijnlijke ironie.
Conscience do cost.
pi_157972257
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:20 schreef ems. het volgende:
Pijnlijke ironie.
Niet iedereen wilt graag samen lang met een homo werken. Misschien vind de baas het wel goed alleen was er een vaste medewerker die islamitisch is of christelijk of die het gewoon niet met een homo wilt samenwerken die ging klagen.

Als ik vanaf nu een maatje krijg bij het werken die homo is zou ik ook zachtjes vragen of het iets anders kan.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  woensdag 2 december 2015 @ 20:54:45 #132
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_157973124
Dan mag ik hopen dat je verwijtbaar werkloos word en vervolgens zonder uitkering thuis op een houtje mag bijten :N
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_157973906
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:57 schreef DieselTank het volgende:
Ik vind dat het bedrijf eigenlijk wel gelijk heeft... Vooral als je bijv een bedrijf hebt waar je elkaar soms moet aanraken of samen met een andere werknemer een klus moet doen... Dan zou ik het ook liever niet hebben.

En iedereen hier doet alsof ze het hele verhaal kennen :') Doe even normaal met je anti discriminate gedrag....
Ben je bang dat ze afgeven, dat je met hun "ziekte" wordt besmet, of toch gewoon bang voor beiden?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_157974427
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:18 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ben je bang dat ze afgeven, dat je met hun "ziekte" wordt besmet, of toch gewoon bang voor beiden?
Je vergeet nog de optie 'obvious troll is obvious' en de mogelijkheid dat de user in kwestie verstandelijk beperkt is.
pi_157976952
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:18 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het is zeker geen ziekte maar ik kan wel inzien dat meerdere collegas die ik nu het absoluut niet accepteren... Ik zelf zou het eigenlijk ook niet accepteren maar het ligt er misschien een beetje aan hoe die persoon is. Maar je kan mijn sector niet vergelijken met het ''kantoor leven''
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_157977459
quote:
14s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:53 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Het is zeker geen ziekte maar ik kan wel inzien dat meerdere collegas die ik nu het absoluut niet accepteren... Ik zelf zou het eigenlijk ook niet accepteren maar het ligt er misschien een beetje aan hoe die persoon is. Maar je kan mijn sector niet vergelijken met het ''kantoor leven''
doe je gayporn en ben je bang dat de ander ook echt geniet?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_161697403
quote:
De Friese Bas van der Meer (25) krijgt een schadevergoeding van ruim 1.500 euro van de tuinbouwgroothandel die hem vorig jaar afwees voor een stage omdat hij een vriend heeft. Dat besloot de kantonrechter in Leeuwarden maandag. De 42-jarige eigenaar van A. Th. De Boer in Drachten moet daarnaast een boete betalen van 1.600 euro, waarvan de helft voorwaardelijk.
Meer bij de bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-om-geaardheid.dhtml

Alhoewel de eigenaar van het bedrijf het triest en laag vindt dat dit in het nieuws is gekomen vind ik het wel goed nieuws en ik heb een tip: als je niet zo in het nieuws wil komen moet je het gewoon niet doen.
  maandag 25 april 2016 @ 11:42:32 #138
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_161697453
Haha lekker voor 'm.
  maandag 25 april 2016 @ 11:43:24 #139
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_161697471
Anderzijds, stel dat jij een werkgever bent (die een vacature vrij heeft danwel een stageplaats open hebt). Zou jij Bas aannemen? Of heb je liever een ander omdat je niet het risico wilt lopen dat Bas - om wat voor reden dan ook - binnen of over jouw bedrijf lastig gaat doen?

Dat Bas gediscrimineerd is, tja, dat is verwerpelijk. Maar hij heeft zelf de media opgezocht en dat lijkt me .... niet echt verstandig.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  maandag 25 april 2016 @ 11:45:37 #140
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_161697515
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 11:39 schreef Wespensteek het volgende:
Alhoewel de eigenaar van het bedrijf het triest en laag vindt dat dit in het nieuws is gekomen vind ik het wel goed nieuws en ik heb een tip: als je niet zo in het nieuws wil komen moet je het gewoon niet doen.
Die jongen kan ook gewoon die gast aanklagen in plaats van direct de media op te zoeken als het aandachtshoertje wat hij is.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 25 april 2016 @ 11:46:36 #141
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_161697531
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 11:43 schreef BaardaapAd het volgende:
Anderzijds, stel dat jij een werkgever bent (die een vacature vrij heeft danwel een stageplaats open hebt). Zou jij Bas aannemen? Of heb je liever een ander omdat je niet het risico wilt lopen dat Bas - om wat voor reden dan ook - binnen of over jouw bedrijf lastig gaat doen?

Dat Bas gediscrimineerd is, tja, dat is verwerpelijk. Maar hij heeft zelf de media opgezocht en dat lijkt me .... niet echt verstandig.
Draai je de zaken nu niet een beetje om?
pi_161697559
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 11:43 schreef BaardaapAd het volgende:

Dan nog: voor toekomstige situaties is dit een mooie zaak geweest.
  maandag 25 april 2016 @ 12:00:18 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161697865
Het topic november 2015 toen het net in het nieuws was: NWS / Geen stage voor Bas (25), want hij heeft een vriend

Edit: en het topic van februari dit jaar: NWS / Eigenaar homowerend bedrijf wordt vervolgd

[ Bericht 35% gewijzigd door Leandra op 25-04-2016 12:09:37 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161697874
Ik vraag me af of Bas zelf de media heeft opgezocht.

Hij heeft het op zijn facebookpagina gezet nadat hem zijn zo-goed-als-beloofde stageplek geweigerd was. Dat is openbaar, maar niet zozeer "de media". Dat "de media" daar vervolgens een verhaal in ziet, en Bas wellicht enige compensatie heeft gegeven voor dat verhaal, is weer een stap verder.

Overigens was de ophef volkomen terecht. Het stagebedrijf heeft hem geweigerd omdat hij openlijk homoseksueel is... Niet zozeer dat hij homoseksueel is hoor, want dat zou discriminatie zijn... :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_161698054
quote:
De 42-jarige eigenaar van het bedrijf was niet aanwezig bij de zitting. Hij legde een bekennende verklaring af bij de politie. ,,Ik weet dat ik discrimineer, maar dit is voor mij een gewetenskwestie'', zei hij.
pi_161698084
Ik moest trouwens wel lachen toen een journalist op het parkeerterrein aan een bezoeker vroeg of hij wel wist dat de eigenaar van het tuincentrum had geweigerd om een homo een stageplek te bieden. Toen de eigenaar daar lucht van kreeg, kwam hij boos naar buiten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 april 2016 @ 12:09:54 #147
862 Arcee
Look closer
pi_161698148
quote:
Boete voor discrimineren homoseksuele stagiair

De eigenaar van een tuincentrum die vorig jaar een stagiair weigerde omdat hij homo is, heeft een boete van 1600 euro opgelegd gekregen, waarvan 800 euro voorwaardelijk. Dat besloot de rechtbank van Leeuwarden. Volgens de rechtbank is vast komen te staan dat de christelijke eigenaar stagiair Bas van der Meer weigerde vanwege zijn geaardheid.

De 42-jarige eigenaar was niet aanwezig bij de zitting. Hij legde een bekennende verklaring af bij de politie. ,,Ik weet dat ik discrimineer, maar dit is voor mij een gewetenskwestie'', zei hij tegen de agenten.

Naast de boete moet Hendrik de B. ook een schadevergoeding van ongeveer 1500 euro aan het slachtoffer, Bas van der Meer, betalen.

Van der Meer kreeg in februari al gelijk van het College voor de Rechten van de Mens dat er sprake is van discriminatie. Eind november ontving hij een vreemde e-mail van het tuinbedrijf waarin hij op het laatste moment afgewezen werd omdat hij 'openlijk homo is'. Bas trok vanwege de discriminatie aan de bel. Het College voor de Rechten van de Mens meldde dat het tuinbedrijf de student niet had mogen weigeren.

Bron: Telegraaf
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 25 april 2016 @ 12:11:09 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161698195
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:00 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vraag me af of Bas zelf de media heeft opgezocht.

Hij heeft het op zijn facebookpagina gezet nadat hem zijn zo-goed-als-beloofde stageplek geweigerd was. Dat is openbaar, maar niet zozeer "de media". Dat "de media" daar vervolgens een verhaal in ziet, en Bas wellicht enige compensatie heeft gegeven voor dat verhaal, is weer een stap verder.

Overigens was de ophef volkomen terecht. Het stagebedrijf heeft hem geweigerd omdat hij openlijk homoseksueel is... Niet zozeer dat hij homoseksueel is hoor, want dat zou discriminatie zijn... :')
En dit.

Dat gemiep altijd dat mensen "de media opzoeken", als ik iets op Twitter zet dan ben ik niet bezig de media op te zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161698304
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nou vraag ik me af wat er gebeurt als homo's massaal bij dat tuincentrum gaan solliciteren.
Conscience do cost.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 april 2016 @ 12:16:48 #150
862 Arcee
Look closer
pi_161698351
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:06 schreef Physsic het volgende:
,Ik weet dat ik discrimineer, maar dit is voor mij een gewetenskwestie''
Hoe is dit eigenlijk vanuit zijn geloof te verklaren? Ik neem aan dat hij meent dat zijn opperwezen zijn discriminatie goedkeurt of zelfs beveelt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')