Welkom! Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.
Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!
Verschillende soorten diëten Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, Slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet” Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.
Geen enkele voedingsstof kun je bestempelen als gezond of ongezond! Je lichaam ziet overigens ook geen voeding zoals wij dat zien. Het lichaam ziet voedingsstoffen. Macro- en micronutriënten. Eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Al deze stoffen heeft je lichaam nodig. Dus een mars is niet per definitie ongezond. Als je er elke dag 40 neemt, dan is dat ongezond. Maar de mars per definitie niet.
Doe jezelf een plezier, kom je mensen tegen die zeggen dat product of voedingsstof X ongezond voor je is óf lees je dat ergens online.. loop dan weg van die mensen / navigeer naar een andere site. You don’t need that kind of negativity in your life! Period.
Kilocalorieën bijhouden De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.
Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.
Let wel op: Dit is een richtlijn! Geen enkele formule kan precies jouw kcal behoefte berekenen. Als je bovenstaand hebt gedaan en je valt niet af, dan eet je te veel en moet je lager gaan zitten. Wees wel kritisch en hou alle ingenomen calorieën bij. Want calorieën die je niet invoert maar wel op eet zijn ook gewoon calorieën!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eiwitten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Macronutriënten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen? Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format: • O - Ontbijt • T - Tussendoortje • L - Lunch • D - Diner • S - Sport Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag .
Heb je je doel bereikt? Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
Sloth, B., Krog-Mikkelsen, I., Flint, A., Tetens, I., Björck, I., Vinoy, S., ... & Raben, A. (2004). No difference in body weight decrease between a low-glycemic-index and a high-glycemic-index diet but reduced LDL cholesterol after 10-wk ad libitum intake of the low-glycemic-index diet. The American journal of clinical nutrition, 80(2), 337-347. http://ajcn.nutrition.org/content/80/2/337.full
Saris, W. H., Astrup, A., Prentice, A. M., Zunft, H. J., Formiguera, X., Verboeket-Van De Venne, W. P. H. G., ... & Keogh, G. F. (2000). Randomized controlled trial of changes in dietary carbohydrate/fat ratio and simple vs complex carbohydrates on body weight and blood lipids: the CARMEN study. International journal of obesity, 24(10), 1310-1318. http://210.0.231.168/Files/AlwaysOnLearning/1894Saris_RCT.pdf
Jamurtas, A. Z., Tofas, T., Fatouros, I., Nikolaidis, M. G., Paschalis, V., Yfanti, C., ... & Koutedakis, Y. (2011). The effects of low and high glycemic index foods on exercise performance and beta-endorphin responses. J Int Soc Sports Nutr, 8(15), 1300-4. http://www.biomedcentral.com/content/pdf/1550-2783-8-15.pdf
Before you go tell everyone I said it’s ok to stuff yourself with candy, please remember that this article only deals with carb sources at the level of macronutrients. Different carb sources contain not only different macros and different types of carbs, but lots of other stuff as well, notably micronutrients. I cannot stress this enough. Calories from sugar may not differ from calories from sweet potatoes, but sugar still contains empty calories, whereas sweet potatoes are packed with other stuff that’s good for your health. The sugar content and the insulin index of foods is normally irrelevant for bodybuilders.
Vandaag laatste dagje werken, morgen heerlijk op vakantie!
Heb alleen wel echt gigantisch last van m'n keel. De laatste jaren heb ik altijd wel iets voordat ik op vakantie ga, vorig jaar en het jaar daarvoor had ik 2 gigantische koortslippen vlak voordat we vertrokken.
Hoe maak je pannenkoeken? Ik heb de verhoudingen er zelfs bij gezet 40g havermout (vermalen tot meel), 140ml melk toevoegen, eitje toevoegen, kloppen. Eventueel kaneel, dat is er ook awesome bij. Appelschijfjes in de pan mikken, beslag er op tyfen. Ik haal er meestal 2 pannenkoeken uit.
[ Bericht 16% gewijzigd door Artoo op 25-08-2015 12:52:31 ]
Hoe maak je pannenkoeken? Ik heb de verhoudingen er zelfs bij gezet 40g havermout (vermalen tot meel), 140ml melk toevoegen, eitje toevoegen, kloppen. Eventueel kaneel, dat is er ook awesome bij. Appelschijfjes in de pan mikken, beslag er op tyfen. Ik haal er meestal 2 pannenkoeken uit.
Ik dacht dat je de appel er misschien op een andere manier in deed verwerken net als banaan prakken bij de ei-banaan pannekoekjes. Sorry dat ik het vraag.
Gisteren de groene container per ongeluk aan de dijk gezet in plaats van de grijze. Tering wat dom. Nu weer 2 weken wachten tot die bomvolle afvalbak geleegd wordt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 16:24 schreef Rodawa het volgende: Gisteren de groene container per ongeluk aan de dijk gezet in plaats van de grijze. Tering wat dom. Nu weer 2 weken wachten tot die bomvolle afvalbak geleegd wordt.
Kan iedereen een keer gebeuren joh! Had ik laatst nog, dacht ik de grijze moet naar buiten. Ff alles erin geflikkert dat nog weg moest, bak vol. Bleek de groene te moeten. Zit je dan nog een week met een volle grijze bak.. / einde interessant verhaal
Doe eens reageren op onze lijstjes dan deze week, ben wel benieuwd wat jij vind dat hier eventueel niet goed gaat. Ik vind de lijstjes die ik hier voorbij zie komen eigenlijk 9/10 gewoon goed! Vaak gewoon 80% gezond en 20% 'ongezond/lekkers'
Haha. Wil best individueel zaken eens nakijken. Maar dat gaat niet op een lijstje van 1 dag. Het is praktisch onmogelijk om alle essentiele voedingsstoffen in 1 dag binnen te krijgen met normale maaltijden. Het is beter om dat op een week te bekijken.
Maar als je wil dat ik jouw lijstje eens onder de loep neem, NP.
Op woensdag 26 augustus 2015 09:08 schreef sandertjuh het volgende: Hoe gaat het eigenlijk bij jou Crunchy met afvallen? Lig je nog steeds op schema of is het allemaal wat minder strikt?
Ik ben nu op hetzelfde gewicht als voor de vakantie, de afgelopen twee weken stabiel op dit gewicht. Daarvoor wat schommelingen.
Dus geen vooruitgang, maar ook geen achteruitgang. Ben ik wel tevreden mee, maar ik wil nu weer naar beneden Was leuk zolang het duurde
O - Tosti met kaas en tomaat, verse sinaasappelsap T - Griekse yoghurt L - Drie boterhammen met kaas/komkommer, hummus en hagelslag T - Meloen en een appel D - Maaltijdsalade kip T - Iets lekkers waarschijnlijk S - Zumba
leef je uit ik wissel alleen groentes af en aardappels met 50 gram zilvervlies rijst en volgende week halveer ik mijn ontbijt qua havermout
Mogguh. Heb niet het idee dat jij aan het afvallen bent!? Lijkt me eerder dat je spieren wil laten groeien? Man van hoe lang en hoe oud? Actieve leefstijl (buiten het basketballen om)?
Mogguh. Heb niet het idee dat jij aan het afvallen bent!? Lijkt me eerder dat je spieren wil laten groeien? Man van hoe lang en hoe oud? Actieve leefstijl (buiten het basketballen om)?
203 cm 104 Kg 5 dagen sport (fitness en basketbal)
203 cm 104 Kg 5 dagen sport (fitness en basketbal)
En wat is je doel? Gezonder, afvallen, aankomen, spieropbouw. Snap namelijk sommige keuzes niet. Je eetkeuzes zijn veelal mager, maar neemt shakes vol met vet en suikers. En vooral veel zout!
SPOILER
En wat is je doel? Gezonder, afvallen, aankomen, spieropbouw. Snap namelijk sommige keuzes niet. Je eetkeuzes zijn veelal mager, maar neemt shakes vol met vet en suikers. En vooral veel zout!
SPOILER
ik probeer langzaam mijn vet percentage naar beneden te halen zonder spieren kwijt te raken vandaar dat ik iedere 2 weken minder koolhyrdaten eet.
O: twee maisboterhammen met kipgrillworst S: Wat lichte oefeningen bij de fysio T: kom soep L: tomaat komkommer ui feta T: handje nootjes, banaan D: kofte, met rijst en spinazie T: yoghurtje
Op woensdag 26 augustus 2015 10:40 schreef Jopie78 het volgende: Zou rijst/pasta vervangen door linzen/bonen/bulgur/farro(spelt), duurt langer om te verteren en bevatten veel meer voedingsstoffen. Daarnaast zijn noten een goede aanvulling, zeker voor alle benodigde mineralen en goede vetten. Vis (haring, zalm, makreel - of desnoods visolie) zou ik minimaal 2 keer per week eten. En maak eens bouillon van kip/vlees. Vol met vetten, gelatine, vit, mineralen etc.
Magere produkten eet ik zelf niet. Als ik yoghurt/kwark eet, dan ook de vette. Vol eiwit en vet, veel minder koolhydraten.
Mijn lijstje voor vandaag dan maar.. niet al te best Iets met vakantie enzo..
L: italiaanse bol van de bakker met american filet T: roerei van 3 eieren en 2 geroosterde bruine broodjes S: UB (laatste keer voor de vakantie de spiertjes strak zetten ) D: gaat iets bestellen worden T: 40gr night protein
Daarna m'n mandje in om vervolgens vannacht om 2 uur in de auto te stappen richting Kroatië
L: italiaanse bol van de bakker met american filet T: roerei van 3 eieren en 2 geroosterde bruine broodjes S: UB (laatste keer voor de vakantie de spiertjes strak zetten ) D: gaat iets bestellen worden T: 40gr night protein
Daarna m'n mandje in om vervolgens vannacht om 2 uur in de auto te stappen richting Kroatië
Helaas geen fitness accommodatie op de camping
Daarom m'n namaak tRX die past in m'n koffer en kan ik overal gebruiken ^^
En baantjes trekken in het zwembad. Als die er is.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2015 11:13:41 ]
Die is er wel maar was eigenlijk van plan niet al te veel te gaan doen maar lekker te genieten Wel een klein beetje opletten, zonde in 2 weken tijd er weer een aantal centimeter aan te eten en te drinken
Hier ook een mega sport-yay: ik doe pullups in de pullup-assist-unit (dat is zo'n ding):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik begon een aantal weken geleden met 35kg supportgewicht. Vanochtend probeerde ik een set van 10 reps met 20kg support net als vorige week en daarna nog 2 sets van 5 met 15kg support. Nog maar even doortrainen en dan kan het zonder
Op woensdag 26 augustus 2015 12:01 schreef Artoo het volgende: Hier ook een mega sport-yay: ik doe pullups in de pullup-assist-unit (dat is zo'n ding):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik begon een aantal weken geleden met 35kg supportgewicht. Vanochtend probeerde ik een set van 10 reps met 20kg support net als vorige week en daarna nog 2 sets van 5 met 15kg support. Nog maar even doortrainen en dan kan het zonder
Op woensdag 26 augustus 2015 12:01 schreef Artoo het volgende: Hier ook een mega sport-yay: ik doe pullups in de pullup-assist-unit (dat is zo'n ding):
SPOILER
Relaxed Artoo! Wat je ook een keer kunt proberen is met zo'n elastiek: is ook wel relaxed. Doe altijd 2 opwarmsets met hulp van vriend (couple workout,jeeejj ), dan 2 met elastiek en dan nog 1 zonder hulp.
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
Relaxed Artoo! Wat je ook een keer kunt proberen is met zo'n elastiek: [ afbeelding ] is ook wel relaxed. Doe altijd 2 opwarmsets met hulp van vriend (couple workout,jeeejj ), dan 2 met elastiek en dan nog 1 zonder hulp.
Oja! Maar zo'n elastiek heb ik (of de gym) niet, dus ik ben bang dat het ofwel met die machine moet doen of helemaal zelf
Ik heb wel vaker gelezen dat ananas in kwark nogal ranzig kan worden als je het ff laat staan ofzo.. Geen idee of het klopt hoor, maar zou jammer zijn! Die appel kaneel was wel vet lekker! Ik heb nu aardbei kers, ook lekker!
Ik heb wel vaker gelezen dat ananas in kwark nogal ranzig kan worden als je het ff laat staan ofzo.. Geen idee of het klopt hoor, maar zou jammer zijn! Die appel kaneel was wel vet lekker! Ik heb nu aardbei kers, ook lekker!
oh ships, dat is inderdaad zo. Ananas wordt dan heel bitter. En om nou ananas uit blik te gebruiken, meh. Aardbei/bosvrucht wordt het dan denk ik. Roze is al een aantal taarten geleden!
oh ships, dat is inderdaad zo. Ananas wordt dan heel bitter. En om nou ananas uit blik te gebruiken, meh. Aardbei/bosvrucht wordt het dan denk ik. Roze is al een aantal taarten geleden!
Flauwe eigenschap.
Maar roze.
Jumalatkin kuolevat Edessäni vuotavat Olen tämän maailman loppu Minä olen tyhjyys
Morguh. Ik wil geen lijstje tikken. Ik ben pokke chagrijnig
Soms vraag ik me af waar ik het allemaal voor doe. Gister rustig gesport. Wat dingetjes in huis gedaan, niks geks. En wakker worden met pijn.
Het geeft me zo'n gevoel van, het maakt niet uit wat je doet je komt er toch niet. Zet je door heb ik pijn, zet ik niet door dan kom ik nooit waar ik eigenlijk wil komen.
Soms vraag ik me af waar ik het allemaal voor doe. Gister rustig gesport. Wat dingetjes in huis gedaan, niks geks. En wakker worden met pijn.
Het geeft me zo'n gevoel van, het maakt niet uit wat je doet je komt er toch niet. Zet je door heb ik pijn, zet ik niet door dan kom ik nooit waar ik eigenlijk wil komen.
Sorry einde klaagpost
Dus de enige manier is doorgaan, want zoals je zegt is niet doorgaan ook geen optie want dan gebeurt er geen flikker
Dus de enige manier is doorgaan, want zoals je zegt is niet doorgaan ook geen optie want dan gebeurt er geen flikker
Rustig door blijven ademen
Ja maar als ik doorga moeten andere dingen daaronder lijden. Nu kan ik vandaag niet in huis doen wat ik wilde. Als ik vandaag een afspraak had gehad had ik die beter af kunnen zeggen.
Ik haat het gewoon dat ik altijd moet kiezen buh sorry
Ja maar als ik doorga moeten andere dingen daaronder lijden. Nu kan ik vandaag niet in huis doen wat ik wilde. Als ik vandaag een afspraak had gehad had ik die beter af kunnen zeggen.
Ik haat het gewoon dat ik altijd moet kiezen buh sorry
"Life is full of choices".
Als je niet doorgaat ben je over een tijdje waarschijnlijk ook niet tevreden, dus er is altijd wel iets Keuzes horen er toch echt bij
Het stomme is dat ik vroeger altijd m'n frustraties kwijt raakte via sport. Nu is het willen van sport m'n frustratie
Vriendje was wel heel lief. Hij zei dat als ik me goed genoeg voelde om te gaan trainen ik vanavond gewoon moest gaan. En dat we dan dit weekend het huis wel weer rechttrekken.
Lijstje: O: Brinta met whey en suiker T: cracker sandwichspread, 4 plakjes kip L: 2x boterham, 50gr ossenworst, 2 gebakken ei (was vergeten te koken dus moest snel!) 1 appel T: 2x rijstwafel pindakaas D: chili con carne (echte met draadjesvlees ) T: blokje choco, taart, 4x knappertjes
Vanmorgen pas terug op gewicht van voor zaterdag, duurde dit keer lang (en ik was maar 400gr zwaarder dus raar lijf, vocht! ongesteld! schommel de schommel! ) Morgen hopelijk nog ff laag in de 72 aantikken en dan lekker weekend weg dus niet opletten en wel genieten!
Lijstje vandaag: O: kwark met honing T: banaan L: 4 volkoren met kipfilet T: appel D: sperziebonen, aardappelen en filetlapje
Bewegen zit er niet echt in vandaag. Ben blauw, beurs en stijfjes na de schuiver van gisteren met de motor.
Jeej voor ook ATL! Hopelijk herstel je snel van je schuiver.
quote:
Op donderdag 27 augustus 2015 10:07 schreef gcjoel het volgende: Lijstje: O: Brinta met whey en suiker T: cracker sandwichspread, 4 plakjes kip L: 2x boterham, 50gr ossenworst, 2 gebakken ei (was vergeten te koken dus moest snel!) 1 appel T: 2x rijstwafel pindakaas D: chili con carne (echte met draadjesvlees ) T: blokje choco, taart, 4x knappertjes
Vanmorgen pas terug op gewicht van voor zaterdag, duurde dit keer lang (en ik was maar 400gr zwaarder dus raar lijf, vocht! ongesteld! schommel de schommel! ) Morgen hopelijk nog ff laag in de 72 aantikken en dan lekker weekend weg dus niet opletten en wel genieten!
Stom vocht ook altijd!
O: Choco-banaan kwarktaart (echt de laatste ) T: Kwark met caramel syrup L: Komkommer, banaan-ei pannenkoekjes T: Uhh. Even over nadenken nog D: Homemade hamburgers op een broodje T: NIEUWE kwarktaart
S komt denk ik ook nog, wil ergens vandaag nog even hardlopen.
Nieuwe kwarktaart staat in de koelkast Deze keer met aardbeienkwark en roggebrood en dadels als bodem. Kan straks 8 punten à 209 kcal per punt uit de taart halen Met die koekjesbodem zat ik steeds aan ongeveer 240kcal/punt voor 10 punten. Roggebrood ftw
Gelukkig nodigt het weer niet uit tot buitensporten, voel ik me niet echt schuldig dat ik dat even een dagje verplaats. En dat helpt ook weer bij het braaf blijven vanavond, want op tijd sporten is geen alcohol.
Jumalatkin kuolevat Edessäni vuotavat Olen tämän maailman loppu Minä olen tyhjyys
Op donderdag 27 augustus 2015 13:29 schreef Artoo het volgende: Nieuwe kwarktaart staat in de koelkast Deze keer met aardbeienkwark en roggebrood en dadels als bodem. Kan straks 8 punten à 209 kcal per punt uit de taart halen Met die koekjesbodem zat ik steeds aan ongeveer 240kcal/punt voor 10 punten. Roggebrood ftw
Ik heb altijd 150 kcal per punt voor 10 punten met koekjes bodem!
Ik doe altijd heel simpel dus dat zal het wel zijn: bodem is: 10x Bastogne, 40gr boter Taart: 2x optimel kwark, 1 pakje fruit naar keus, 1 schep whey, 8 blaadje gelatine
Ik doe altijd heel simpel dus dat zal het wel zijn: bodem is: 10x Bastogne, 40gr boter Taart: 2x optimel kwark, 1 pakje fruit naar keus, 1 schep whey, 8 blaadje gelatine
Oh ja right. Ik heb er 3 scoops whey in, dan wordt het automatisch wat meer.
Oh ja right. Ik heb er 3 scoops whey in, dan wordt het automatisch wat meer.
Ik kan die whey net zo goed weglaten je proeft het ook niet. Vergeet hem ook wel eens dus Heb hem zo gemaakt zodat ie precies mn Griekse + muesli savonds kan vervangen. Zo past ie iedere avond in mijn lijstje
Ik kan die whey net zo goed weglaten je proeft het ook niet. Vergeet hem ook wel eens dus Heb hem zo gemaakt zodat ie precies mn Griekse + muesli savonds kan vervangen. Zo past ie iedere avond in mijn lijstje
Nice! Ik neem 'm vaak juist als ontbijt, dus dan vind ik het juist wel fijn dat 'ie boven de 200 uit komt. Dat geeft net een wat betere bodem dan een puntje van 150, denk ik. Whey doe ik er ook puur in voor mijn eiwit-count (in de aardbeitaart zit ook gewoon naturel isolaat), dus dat zou ik er ook prima uit kunnen laten. Wellicht leuk voor een snack-taart
Op donderdag 27 augustus 2015 20:47 schreef Artoo het volgende: De smaak is goed, maar ik vind de structuur wat meh. Misschien is 'ie iets te lang in de oven geweest, want de cake is wat droog.
O - Omelet T - Gisteren speltkoekjes gebakken, yum! L - Filodeegminitaartje met spinazie, pijnboompitjes en feta. T - Bakje Griekse Yoghurt met bessen. D - Pastamaaltijd waarschijnlijk
toch ook die taart maar eens maken, lijkt me een mooie vervanger voor mijn standaard ontbijt. vanaf maandag weer in het gareel, ook wel lekker om eerlijk te zijn
Ik heb even een schop nodig. Blijf prima op gewicht, maar heb echt niet netjes gegeten afgelopen week. Op de een of andere manier blijf ik honger hebben. Ben er meerdere keren wakker van geworden deze week. Iemand enig idee hoe dat kan?
Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee crackers met filet american T: yoghurt L: ik twijfel tussen een salade met feta komkommer tomaat etc. Of twee boterhammen met twee gebakken eitjes T: stukje taart op verjaardag D: zalm met broccoli en mie. Sesamolie en wat sojasaus
Ben van plan om ook een schrift bij te gaan houden dat ik meer een weekoverzicht heb, en wil daar meteen alle recepten en work outs in bijhouden.
Op zondag 30 augustus 2015 09:32 schreef Fripsel het volgende: Ik heb even een schop nodig. Blijf prima op gewicht, maar heb echt niet netjes gegeten afgelopen week. Op de een of andere manier blijf ik honger hebben. Ben er meerdere keren wakker van geworden deze week. Iemand enig idee hoe dat kan?
O: twee crackers met pittige kip salade T: kraamvisite, beschuit met muisjes en voor ik hem op had kreeg ik taart onder m'n neus geschoven. En een berg Omnomnom kaas L: capresse salade met een broodje T: aardbeiensmoothie D: grote kom champignonsoep. Twee plakken vers brood met kipfilet en komkommer T: halve zak maltesers
O: twee crackers met pittige kip salade T: kraamvisite, beschuit met muisjes en voor ik hem op had kreeg ik taart onder m'n neus geschoven. En een berg Omnomnom kaas L: capresse salade met een broodje T: aardbeiensmoothie D: grote kom champignonsoep. Twee plakken vers brood met kipfilet en komkommer T: halve zak maltesers
Lijkt me eerder teveel dan te weinig
Je kiest dan ook vaak producten die i.m.o voor geen ene hol vullen. Kcal technisch misschien teveel, maar maltesers, crackers en een bak kaas vullen niet voor lang.
Je kiest dan ook vaak producten die i.m.o voor geen ene hol vullen. Kcal technisch misschien teveel, maar maltesers, crackers en een bak kaas vullen niet voor lang.
klopt. Alleen ik eet deze hele week wel al meer dan voorgaande maanden en nu heb ik opeens continue honger.
Heb om 12 uur twee stukken brood met twee gebakken eieren op en net een breaker op, en nu heb ik ook weer een leeg gevoel. Vind het gek.
Ja ik drink per dagdeel meerdere glazen. Water, thee, soms sap, cola light.
Misschien zit het ook wel tussen m'n oren hoor, dan zie ik dat maar als een prestatie van mezelf dat ik daar nu voor het eerst na bijna 'n jaar pas last van krijg
Lijkt me eerder teveel dan te weinig
Te weinig wel, kcal wel aangetikt door de maltesers.
1450 kcal, moet nog wat bij, maar weet nog niet wat. Zaterdag verjaardag gevierd en niet opgelet, wel wat aangekomen maar weer normaal doen en het is er zo weer af.
O: twee crackers met pittige kip salade, mok chai tea latte T: banaan L: twee plakken brood met kipfilet en komkommer, klein beetje yoghurt dressing T: appeltje Vroege D: aardappeltjes, wortel, filet lapje S: krachttraining bij fysio T: bak kwark en misschien nog wat soep als ik honger heb.
Na het lezen van de OP is het duidelijk hoe men het vetpercentage kan verlagen, waarvoor dank, maar waar ik op "vastloop" zijn de voedingsbronnen
Zou ik mij met geld in het achterhoofd moeten richten op pakken melk, brood en eieren?
Ik ben mij weinig bewust van prijspeil
Pistache noten zijn te duur dat wel
Alvast bedankt
Op zich maakt het qua producten niet zo veel uit wat je eet. Je moet weten wat je verbruik is, en als je af wilt vallen moet je minder eten dan wat je verbruikt. Dat kan prima met brood en eieren, maar dat komt je vermoedelijk ook na een tijdje de strot uit Wat voor veel mensen fantastisch werkt is volume creëren, dat wil zeggen veel voedsel eten met weinig kcals, daar raak je lekker vol van. Verder zijn kwark, eieren, kipfilet en witvis prima eiwitbronnen en voor vetten kun je kijken naar noten, oliën, vette vis en dergelijke. Qua koolhydraten kun je denken aan volkoren brood, havermout, zilvervliesrijst, aardappelen ... Meer dan genoeg keus. Denk ook aan het nemen van groenten en fruit om voldoende micronutriënten binnen te krijgen.
Ga eens tot 500 kcals onder je verbruik zitten en probeer zo veel mogelijk gezonde keuzes te maken qua voeding. Dan moet het wel goed komen
Na het lezen van de OP is het duidelijk hoe men het vetpercentage kan verlagen, waarvoor dank, maar waar ik op "vastloop" zijn de voedingsbronnen
Zou ik mij met geld in het achterhoofd moeten richten op pakken melk, brood en eieren?
Ik ben mij weinig bewust van prijspeil
Pistache noten zijn te duur dat wel
Alvast bedankt
- Havermout - Bananen (met water in de blender => bananenmelk voor je havermout of smoothie) - Tofu (400 gram voor 90 cent bij de toko) - gedroogde peulvruchten - zelf koken en invriezen - rijst - noten halen bij de Turkse supermarkt of de toko, betaalbare zakken pinda's of cashews voor door het eten - wortels, uien, aardappels en seizoensgroente of diepvriesgroente (boontjes, erwten)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.” ― Margaret Atwood, Lady Oracle
klopt. Alleen ik eet deze hele week wel al meer dan voorgaande maanden en nu heb ik opeens continue honger.
Heb om 12 uur twee stukken brood met twee gebakken eieren op en net een breaker op, en nu heb ik ook weer een leeg gevoel. Vind het gek.
Koud? Slecht geslapen?
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.” ― Margaret Atwood, Lady Oracle
mischien moet je jezelf niet zo focussen op het honger hebben en afleiding zoeken of meer drinken tussendoor. Als ik constant denk "ik heb honger" dan heb ik ook honger.
lijstje: o: brinta t: kwark met beetje honing l: tonijn met appel en ui en 3 crackers t: appel d: broccoli/ aardappel/ slavink t: yoghurt of zo'n 100 kcal ijsje
qua voedingsmiddelen en budget, kwark, tonijn, havermout, bananen, cashewnoten gewoon even kijken waar het het betaalbaarst is inderdaad
ik was vanmorgen ineens na 3 weken bijna een kilo lichter geloof dat mijn weegschaal beetje van slag is
O: Vezelrijke kwarktaart (heb nu nog maar 2 stukken ) T: Bak Optimel kwark L: Koelkast-groente leftovers + iets van vis of kip er bij. Of misschien wel gekookte eitjes S: Hardlopen T: Fruit D: Kip tandoori T: ?
O - Groente-omelet met broccoli, champignons en ui. T - Peer L - Drie crackers met kaas/tomaat, kaas/komkommer en tahini. T - Worteltjes D - Maaltijdsalade (ivm werk) plus een bakje Griekse yoghurt.
Ik ontbijt nu elke ochtend met een bak magere yoghurt (+-300ml) met viergranen cruesli van Albert Heijn huismerk. Nu valt het me op dat in die cruesli ontzettend veel calorieën zitten. Wat zijn goede vervangers daarvoor? Het kan om af en toe een appel of aardbeien te doen, maar is er ook een betere cruesli?
Op dinsdag 1 september 2015 20:47 schreef schoonmams het volgende: Ik ontbijt nu elke ochtend met een bak magere yoghurt (+-300ml) met viergranen cruesli van Albert Heijn huismerk. Nu valt het me op dat in die cruesli ontzettend veel calorieën zitten. Wat zijn goede vervangers daarvoor? Het kan om af en toe een appel of aardbeien te doen, maar is er ook een betere cruesli?
Havermout? Cruesli zit best veel suiker in volgens mij
Ja: geen cruesli In cruesli zit thunder veel suiker, niet echt een lekkere start van je dag. Het is beter om muesli (ongezoet) te nemen, of havermout en fruit. Op internet zijn plenty receptjes te vinden voor lekkere havermout ontbijtjes.
840 kcal voor D. Te weinig ruimte voor T's op deze manier. De kcal's in mijn lunch zijn hoger nu met die kip en pannenkoeken, dus ik moet 1 van de twee verminderen
840 kcal voor D. Te weinig ruimte voor T's op deze manier. De kcal's in mijn lunch zijn hoger nu met die kip en pannenkoeken, dus ik moet 1 van de twee verminderen
Minder kip! doe je volgende keer kleinere pakjes maken. maar goed met die grotere lunch zou je smiddags minder behoefte aan snack moeten hebben.. helaas werkt dat niet altijd zo
Lijstje: O: dubbele boterham pindakaas en chocopasta T: cracker sandwichspread, 3 plakjes kip L: 2x boterham kip, ketchup (tostiii), 2x gekookt ei, appel T: 2x rijstwafel pindakaas D: noodles met biefstukreepjes en groente T: blokje choco, taart, 4x knappertjes
Gisteren en maandag heb ik hem op +/- 700 en dat kwam wel uit. Ik eet wat de pot schaft en neem daarom altijd een blok kcal, ene keer past het wel andere keer iets minder. Maar dit is het gemiddelde.
Vanavond kook ik zelf dus dan benut ik elke kcal die ik heb
Op woensdag 2 september 2015 12:08 schreef gcjoel het volgende: Minder kip! doe je volgende keer kleinere pakjes maken. maar goed met die grotere lunch zou je smiddags minder behoefte aan snack moeten hebben.. helaas werkt dat niet altijd zo
150 gr ongebakken, 91 gr gebakken. Is al niet heel veel. Zat er aan te denken te pannenkoeken iets dunner te bakken, is meer uit dezelfde kcal is meer ruimte
Behoefte is wel iets minder, maar ik wil graag gewoon wat eten. Gister had ik geen T in de middag (kiwi was smerig) en was echt chagrijnig rond etenstijd.
Gisteren en maandag heb ik hem op +/- 700 en dat kwam wel uit. Ik eet wat de pot schaft en neem daarom altijd een blok kcal, ene keer past het wel andere keer iets minder. Maar dit is het gemiddelde.
Vanavond kook ik zelf dus dan benut ik elke kcal die ik heb
Heb de smaak weer te pakken na een tijdje blijven hangen 67,5. Nog 2,5 kg en dan ben ik bij mijn streefgewicht
Lijstje voor vandaag:
O: twee crackers met banaan en wat kaneel T: yoghurt L: twee boterhammen met kipfilet en komkommer T: twee rijstwafels met dun laagje chocola D: Mexicaanse bonenstoof T: chai tea latte
Kan vooralsnog niet sporten maandag avond m'n armen overbelast met m'n training krijg ze nog steeds niet recht gebogen
Morgen! Jeej voor het bijna streefgewicht van Fripsel
lijstje: o: mugcake met honing t: koffie en 2 rijstwafels l: 2x brood met smeerkaas en komkommer t: banaan d: spinazi met aardappel en vissticks s: vandaag dan wel biceps en borst
Dit topic is voornamelijk nog maar een lijstjes topic he. Wat is er eigenlijk met qwea gebeurd?
Lijsjte dan maar O: mugcake met honing, koffie T: 2x rijstwafel met pindakaas L: 2x brood met iets T: iets van fruit D: witlof, krieltjes en iets van vlees
Ik was gister drankje doen met een vriendin. Kwam een jongen tegen die bij me op de middelbare school en het hbo gezeten hebben. Hij herkende m'n vriendin meteen maar heeft me echt wazig aan zitten staren van "wie ben jij, ik ken jou ".
Ok en dit is heel puberaal van me maar bij hem was het meisje wat m'n basisschool/middelbare school periode echt zuur heeft gemaakt. Was vroeger een prachtig dun meisje.. Niet meer dus Stiekem vond ik dat best grappig
Het was ook geen hele grote maaltijd hoor maar voor ons gewoon goed. Ik ga het wel vaker maken denk ik, en ook met wat variatie. Andere groente en soorten kaas enzo het is lekker simpel om te maken.
O: meergranen afgebakken broodjes.kleintjes. Met verschillende beleg. L: kwark met wat honing T: banaan D: krieltjes, sla met komkommer, ui, tomaat en ei met een stukje kogelbiefstuk
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Op zondag 6 september 2015 10:34 schreef Fripsel het volgende: Sodeknetter ik kon vroeger al niet tegen alcohol maar nu helemaal niet meer was echt zat van 3 wijntjes
Late O: twee crackers met filet americain L: twee boterhammen met knakworstjes en ketchup glas sinaasappelsap T: banaan D: kip met aardappeltjes, appelmoes en snijboontjes T: magere kwark
lijstje o: mugcake met honinhg t Koffie, yoghurt met beetje honing l: 2x brood met smeerkaas en komkommer t: appel, rijstwafel s: paardrijden d: soep met stokbrood kaas
de S ligt er aan hoe het met mijn dochter gaat, die flikkerde gister van de pony af en heeft waarschijnlijk een lichte hersenschudding, dus als ze zich niet lekker voelt dan geen S vandaag. En de rest van de week ook niet want ben alleen met de kids, mischien thuis beetje aankloten met gewichten
lijstje o: mugcake met honinhg t Koffie, yoghurt met beetje honing l: 2x brood met smeerkaas en komkommer t: appel, rijstwafel s: paardrijden d: soep met stokbrood kaas
de S ligt er aan hoe het met mijn dochter gaat, die flikkerde gister van de pony af en heeft waarschijnlijk een lichte hersenschudding, dus als ze zich niet lekker voelt dan geen S vandaag. En de rest van de week ook niet want ben alleen met de kids, mischien thuis beetje aankloten met gewichten
Even random vraag, mijn streefgewicht is 65 kg. Nu blijf ik natuurlijk nooit echt stabiel op de 65 kg hangen. Zouden jullie dan als je daar bent voor een range van 63 kg- 65 kg gaan of proberen tussen de 65 en de 67 kg te blijven?
tja dat ligt er aan of je bij 65 tevreden bent. Ik had ooit een streefgewicht van 62, dat bleek er anders uit te zien als ik altijd had verwacht, dus mijn nieuwe streef naar 60 gezet. Nu schommel ik uiteindelijk tussen de 57 en 59...daar zie je echt geen verschil in in de spiegel.
Dus ik zou me niet zo vastpinnen op gewicht maar gewoon kijken waar je tevreden bent en dan gewoon kijken wat je gewicht doet als je normaal blijft eten...dan weet je een beetje hoe je lichaam regeert en welke schommeling normaal is
Ja ik ben ook geneigd om naar de 63 te gaan als ik mezelf nu zie. Maar ik zie een beetje op tegen het commentaar dat ik daarop ga krijgen ik hoor al vanaf de 75 kg dat het nu wel genoeg is.
ach, ik heb ook een aantal mensen die zeggen dat ik te dun ben geworden. Slaat nergens op, komt gewoon omdat ze me anders gewend zijn. Dus daar moet je je niks van aantrekken.
Daarbij komt, zij zien het getal op de weegschaal niet
O - 2 bh pindakaas T - ben aan het bedenken waar ik zin in heb L -2 bh rosbief, beetje boter, peper, zout T - weet ik nog niet D- Toscaanse aardappelen, bloemkool, wit sausje, stukje vlees. T - toetje T - chai latte
O: twee boterhammen twee gebakken eitjes T: glas sinaasappelsap L: twee crackers met filet americain T: twee rijstwafels met Pindakaas, druiven D: plaattaart met mozarella tomaat en basilicum T: kwark
oke, mijn lijstje van gister was sneu, ik werkte thuis, tijd van de maand en ziek aan het worden wat bij mij resulteerd in ETEN dus laten we het er op houden dat er veel chocolade en boterhammen met haglslag in het spel waren
vandaag O: mugcake honing en koffie t: 4 havermout/rozijnen koekjes l: sportpannekoeken t: peer d: chicken toninght als man op tijd thuis is rondje sportschool, denk rug en schouders
Op woensdag 9 september 2015 08:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende: oke, mijn lijstje van gister was sneu, ik werkte thuis, tijd van de maand en ziek aan het worden wat bij mij resulteerd in ETEN dus laten we het er op houden dat er veel chocolade en boterhammen met haglslag in het spel waren
vandaag O: mugcake honing en koffie t: 4 havermout/rozijnen koekjes l: sportpannekoeken t: peer d: chicken toninght als man op tijd thuis is rondje sportschool, denk rug en schouders
Tijd van de maand, kun je niks aan doen = vocht! /dieet ( ) Ik wil ook weer sportpannekoeken, ze zijn zo lekker!
Lijstje: O: Kwark met honing en klein beetje Cruesli T: kiwi L: 4 volkoren met kipfilet T: banaan D: weet nog niet, laat thuis dus denk maaltijdsalade of stoommaaltijd T: kwark met honing
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Crostini's Nutella taartjes Indiaas voer (yeareally, op zondagavond uit eten geweest bij een fantastisch Pakistaans-Indisch restaurant met de beste naan en daal ever
Crostini's Nutella taartjes Indiaas voer (yeareally, op zondagavond uit eten geweest bij een fantastisch Pakistaans-Indisch restaurant met de beste naan en daal ever
Bij mij was het + 3 kilo na een week Rome. Maar na minder dan een week zat ik op -1 kilo. Je houdt natuurlijk vocht vast door warmere temperaturen en zouter eten en meer eten = meer gewicht in je darmen. Uiteindelijk was ik dus zelfs afgevallen door het vele lopen.
Kortom, misschien valt het bij jou ook wel mee uiteindelijk.
Op woensdag 9 september 2015 12:09 schreef DeLuna het volgende: Een maand geleden woog ik nog 79kg, vanochtend gaf de weegschaal 75.3 aan. Ik ben wel tevreden.
Ben benieuwd wat het over een maand weer zal zijn.
O: twee crackers met filet americain L: groente burger, Kipburger, komkommer, sausje T: ik ga zo naar de ikea, misschien een ijsje of een hotdog D: moet nog naar de super, maar denk iets van aardappelen groente vlees T: banaantje
Bij mij was het + 3 kilo na een week Rome. Maar na minder dan een week zat ik op -1 kilo. Je houdt natuurlijk vocht vast door warmere temperaturen en zouter eten en meer eten = meer gewicht in je darmen. Uiteindelijk was ik dus zelfs afgevallen door het vele lopen.
Kortom, misschien valt het bij jou ook wel mee uiteindelijk.
Joa, ik maak me ook niet te veel zorgen hoor. Ik heb niet letterlijk alles lopen vreten wat los en vast zit en ook het alcoholgebruik was best bescheiden. En natuurlijk heel veel gelopen (alle bezienswaardigheden wel gezien en alles te voet gedaan), dus mjoa, ik verwacht dat het niet al te veel tijd kost om deze 'schade' weer ongedaan te maken. Maar het valt altijd tegen hoor, na vakantie wegen
Was de flow een beetje kwijt na het verrassings weekendje van mijn vriend. Maar zit er nu weer goed in.
Het moet ook echt goed blijven gaan want ik moet en zal slank in die trouwjurk gaan. Nou ja een betere stok achter de deur kun je bijna niet hebben toch.
O- 2bh nutella had zo'n zin in nutella T- chai latte L- 2 BH rosbief T- kwarktaart S- roerbak mie varkenshaas sate T- toetje T - misschien kwarktaart
[ Bericht 35% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 09-09-2015 15:17:21 ]
Joa, ik maak me ook niet te veel zorgen hoor. Ik heb niet letterlijk alles lopen vreten wat los en vast zit en ook het alcoholgebruik was best bescheiden. En natuurlijk heel veel gelopen (alle bezienswaardigheden wel gezien en alles te voet gedaan), dus mjoa, ik verwacht dat het niet al te veel tijd kost om deze 'schade' weer ongedaan te maken. Maar het valt altijd tegen hoor, na vakantie wegen
Nee hoor je bent gewoon dik geworden! dat wordt bleekselderij eten de hele week! Vocht doen we hier niet aan!
Ik maak die taart minstens 1x per week! (maar tot nu toe is dat wel het beste hoor) wil eens wat afwisseling. Had deze week speculaas maar das matig.. nu wil ik citroen doen en daar past Bastogne denk niet bij!
Ik maak die taart minstens 1x per week! (maar tot nu toe is dat wel het beste hoor) wil eens wat afwisseling. Had deze week speculaas maar das matig.. nu wil ik citroen doen en daar past Bastogne denk niet bij!
Zal dat ook eens een keer proberen maar eigenlijk ben ik gewoon heel erg fan van bastogne
ik tot nu toe ook hoor! Heb 1x iets van tarwe koek ofzo gedaan, was kruimelbende En nu 1x speculaas en dat proef je amper Bastogne blijft gewoon favoriet..
ik tot nu toe ook hoor! Heb 1x iets van tarwe koek ofzo gedaan, was kruimelbende En nu 1x speculaas en dat proef je amper Bastogne blijft gewoon favoriet..
Maria biscuit Is ook een stuk neutrale qua smaak. Die pakken bastogne zijn ook wel makkelijk eigenlijk. Kan er twee taarten mee maken.
O- 2 BH nutella T- chai latte L- 2 BH runderrookvlees en een gekookt of gebakken ei T- kwarktaart! D- verse pasta met gehakt en rode saus T- bananenvla T- chai latte?
Op donderdag 10 september 2015 08:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: O- 2 BH nutella T- chai latte L- 2 BH runderrookvlees en een gekookt of gebakken ei T- kwarktaart! D- verse pasta met gehakt en rode saus T- bananenvla T- chai latte?
Stop eens met die nutella! Je snapt toch ook dat dit niet leuk is voor ons om te lezen? Niet iedereen kan het houden bij 1 boterhammen! En je wil toch afvallen!?
Stop eens met die nutella! Je snapt toch ook dat dit niet leuk is voor ons om te lezen? Niet iedereen kan het houden bij 1 boterhammen! En je wil toch afvallen!?