abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_155046872


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting Goals 31-12-2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mensen die in de 2015 doelstellingen willen worden toegevoegd kunnen tot 30 maart Snakey DM-en
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 9 augustus 2015 @ 15:40:02 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155046888
Oeps. :@

quote:
10s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Great. :)

Ik zit met een BP van 130 nog zo'n 80 kilo van 2x BW benchen. :')
pi_155047840
Na vanmiddag nog eens wat te hebben gelezen kom ik eigenlijk tot 1 vraag: Waarom is niet iedereen hier aan het cleanbulken? Lijkt wel of er geen nadelen aan zitten toch? Je houd je vet% aardig in toom en je komt langzaam maar gestaag aan. Als je gaat bulken moet je echt moeite doen om dat vet er weer af te krijgen toch? Of mis ik iets?
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:25:47 #4
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155048144
Sommigen houden meer van eten dan een strak lichaam
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155049777
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:25 schreef fathank het volgende:
Sommigen houden meer van eten dan een strak lichaam
Waarmee je dus in principe mijn stelling min of meer bevestigd toch:P?
  zondag 9 augustus 2015 @ 17:24:49 #6
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155050068
True. Een dikke zwabberpens is sowieso niet aan te raden vanwege tal van gezondheidsredenen.

Een GOMAD dreamerbulk is nergens goed voor behalve een pens die in de weg zit bij t veter strikken
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155050235
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:24 schreef fathank het volgende:
True. Een dikke zwabberpens is sowieso niet aan te raden vanwege tal van gezondheidsredenen.

Een GOMAD dreamerbulk is nergens goed voor behalve een pens die in de weg zit bij t veter strikken
Wat dan wel weer zo is is dat je met een cleanbulk wat nauwkeuriger te werk moet lijkt me toch? Zit toch een te twijfelen dan.
pi_155051145
Wat verwacht je zelf eigenlijk van een 'cleanbulk'? Geen vet aan zetten is praktisch onmogelijk. Of hebben we het over cleanbulk i.c.m. roids?

Er zitten grote verschillen tussen cleanbulken, bulken en dreamerbulken en voor alle drie weer een groot verschil met wel of geen roids. :D

Ik vind het tot in de puntjes afwegen en leven naar een cleanbulk voor mijzelf niet te doen. Dat er mensen zijn die dit wel kunnen, des te meer respect, voor mij is het niets. Liever 10 maanden bulken op 300kcal en dan 2 maanden op -700kcal of weet ik het. Lager dan 14% heb ik geen motivatie voor.
  zondag 9 augustus 2015 @ 18:21:20 #9
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155051577
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 18:04 schreef Faeroer het volgende:
Wat verwacht je zelf eigenlijk van een 'cleanbulk'? Geen vet aan zetten is praktisch onmogelijk. Of hebben we het over cleanbulk i.c.m. roids?

Er zitten grote verschillen tussen cleanbulken, bulken en dreamerbulken en voor alle drie weer een groot verschil met wel of geen roids. :D

Ik vind het tot in de puntjes afwegen en leven naar een cleanbulk voor mijzelf niet te doen. Dat er mensen zijn die dit wel kunnen, des te meer respect, voor mij is het niets. Liever 10 maanden bulken op 300kcal en dan 2 maanden op -700kcal of weet ik het. Lager dan 14% heb ik geen motivatie voor.
Mja okee, maar bulken op een surplus van 300 kcal is al een slowbulk imo.

En ik denk dat het goed is om van een non roid uit te gaan. Volgens mij doet bijna niemand hier die shizzle.
  zondag 9 augustus 2015 @ 19:16:55 #10
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_155053025
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 18:04 schreef Faeroer het volgende:
Wat verwacht je zelf eigenlijk van een 'cleanbulk'? Geen vet aan zetten is praktisch onmogelijk. Of hebben we het over cleanbulk i.c.m. roids?

Er zitten grote verschillen tussen cleanbulken, bulken en dreamerbulken en voor alle drie weer een groot verschil met wel of geen roids. :D

Ik vind het tot in de puntjes afwegen en leven naar een cleanbulk voor mijzelf niet te doen. Dat er mensen zijn die dit wel kunnen, des te meer respect, voor mij is het niets. Liever 10 maanden bulken op 300kcal en dan 2 maanden op -700kcal of weet ik het. Lager dan 14% heb ik geen motivatie voor.
Geen vet aanzetten niet, maar op hetzelfde vetpercentage blijven wel. Daarbij zet je alsnog vet aan maar minimaal dus.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_155058546
Net myfitnesspal gedownload. Je kunt geen schema invoeren zie ik. Wat is dan precies het nut? Veel mensen hier hebben toch een schema en dan weet je ttoch wat je binnenkrijgt? Dat lijkt me dan meer een app voor mensen die het niet uitmaakt wat ze binnen krijgen qua macroverhouding, maar vooral niet boven een bepaald aantal kcal willen komen?
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:30:50 #12
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_155060250
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:43 schreef nickhguitar het volgende:
Net myfitnesspal gedownload. Je kunt geen schema invoeren zie ik. Wat is dan precies het nut? Veel mensen hier hebben toch een schema en dan weet je ttoch wat je binnenkrijgt? Dat lijkt me dan meer een app voor mensen die het niet uitmaakt wat ze binnen krijgen qua macroverhouding, maar vooral niet boven een bepaald aantal kcal willen komen?
Waarom zou je een kcal tracker gebruiken als je toch elke dag volgens hetzelfde schema eet? Na de eerste calculatie, that is.

Zo'n app is inderdaad voor dagelijks 'anders' eten, zoals bijvoorbeeld IIFYM, wat het gros hier doet.
BEASTMODE
pi_155060774
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:30 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Waarom zou je een kcal tracker gebruiken als je toch elke dag volgens hetzelfde schema eet? Na de eerste calculatie, that is.

Zo'n app is inderdaad voor dagelijks 'anders' eten, zoals bijvoorbeeld IIFYM, wat het gros hier doet.
Was ik ook niet bekend mee :P ziet er ook wel relaxed uit, al lijkt het me wel een opgave om dehele dag je telefoon in je handen te hebben om alles in te voeren :P
pi_155060831
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:42 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Was ik ook niet bekend mee :P ziet er ook wel relaxed uit, al lijkt het me wel een opgave om dehele dag je telefoon in je handen te hebben om alles in te voeren :P
De meeste mensen hebben sowieso de hele dag hun telefoon bij zich. En met invoeren ben je hoogstens een paar minuten per dag bezig.
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:44:34 #15
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_155060847
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:42 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Was ik ook niet bekend mee :P ziet er ook wel relaxed uit, al lijkt het me wel een opgave om dehele dag je telefoon in je handen te hebben om alles in te voeren :P
Jij zit niet de hele dag met je telefoon in je hand? :P
BEASTMODE
  zondag 9 augustus 2015 @ 23:16:11 #16
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155064535
quote:
10s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:16 schreef Snakey het volgende:
Het is oorlog tussen Zahir en Eric Lillebridge op facebook. :P
Zahir is ook echt gewoon een mongool. http://manlyexcellence.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=28778 alleen al laat blijken dat zo'n persoon niet thuis hoort in welke competitie dan ook.
pi_155068551
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:42 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Was ik ook niet bekend mee :P ziet er ook wel relaxed uit, al lijkt het me wel een opgave om dehele dag je telefoon in je handen te hebben om alles in te voeren :P
Als het eten eenmaal ingevoerd is hoef je het de volgende keer alleen nog maar aan te klikken. Kwestie van 1x je voedingsschema invoeren. Ik gebruik het ook niet elke dag aangezien de meeste dagen qua eten er toch wel hetzelfde uit zien.

Maar als ik eens wil varieren of wil weten hoeveel kcal ik binnen krijg als ik wat anders eet is het wel handig! :)
  maandag 10 augustus 2015 @ 09:59:34 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155070066
Lekker zo'n one way-ticket naar Snap City :')

Ging niet helemaal lekker op de squat gister, voelde al wat stijfjes na het trainen. Wil vanochtend uit bed stappen, dat ging niet zomaar. Onderrug helemaal vertyft, zelfs sokken aantrekken lukte me amper :'), laat staan uit de auto klimmen na 45 min rijden :').

/dagboek :'(
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155070502
Ik moet zeggen dat een leg day prima bevalt. Dit zorgt er echter wel voor dat ik in mn push/pull schema per week 1 push of 1 pull training minder doe, nu vraag ik me af of 3 push en 3 pull oefeningen per 2 weken voldoende is. (ik vervang 1 push/pull dag voor legday)
pi_155070521
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:25 schreef Questular het volgende:
Ik moet zeggen dat een leg day prima bevalt. Dit zorgt er echter wel voor dat ik in mn push/pull schema per week 1 push of 1 pull training minder doe, nu vraag ik me af of 3 push en 3 pull oefeningen per 2 weken voldoende is. (ik vervang i push/pull dag voor legday)
Gewoon roulatie toch?
BEASTMODE
pi_155070540
Ja dat zeker, maar normaal deed ik 2x push 2x pull per week en nu dus 1 van push/pull trainingen ruil ik in voor legday. Dus upperbody gaat wel minder getrained worden.
  maandag 10 augustus 2015 @ 10:31:17 #23
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155070602
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:27 schreef Questular het volgende:
Ja dat zeker, maar normaal deed ik 2x push 2x pull per week en nu dus 1 van push/pull trainingen ruil ik in voor legday. Dus upperbody gaat wel minder getrained worden.
Je schuift toch gewoon door?

maandag: push
dinsdag: pull
donderdag: leg
zaterdag: push
maandag pull
woensdag: legg.

Of reset je je cyclus zondagavond 00:00 :?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:16:33 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155071444
Behind the neck press is echt goddelijk. :Y
pi_155073697
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:17 schreef Snakey het volgende:

[..]

Waar zit je nu op vast? En, train je BB of PL?
Bench nu 90 kg (altijd met spotter, zonder hoogstwaarschijnlijk iets minder).

Ik train BB. Al wil ik mezelf niet echt een bodybuilder noemen, die term moet je een soort van 'verdienen' vind ik. Wanneer iemand ernaar vraagt zeg ik meestal 'krachttraining'. Al moet ik zeggen dat kracht met niet zo heel veel interesseert. Train met name om een mooi fysiek te kweken (of is dat vloeken in de kerk hier :D ). Maar met bench zit ik nu al zolang op een 'dood punt' dat zelfs bij mij het toppunt wel bereikt is.

Squat en deadlift gaan wel aardig, al heb ik een tijd terug met squat ook stevig moeten deloaden. Geen idee hoe dat kwam, denk gewoon een keer een slechte trainingsdag gehad en daarnaast gaat het tussen je oren zitten of zo. Gelukkig daarna een keer met een kerel getraind die net wat sterker was dan ik. Toen moest ik wel en sindsdien gaat het weer goed.
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:14:32 #26
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155074268
quote:
15s.gif Op maandag 10 augustus 2015 09:59 schreef fathank het volgende:
Lekker zo'n one way-ticket naar Snap City :')

Ging niet helemaal lekker op de squat gister, voelde al wat stijfjes na het trainen. Wil vanochtend uit bed stappen, dat ging niet zomaar. Onderrug helemaal vertyft, zelfs sokken aantrekken lukte me amper :'), laat staan uit de auto klimmen na 45 min rijden :').

/dagboek :'(
Gewoon zere spieren of wat anders?
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:16:48 #27
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155074374
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:56 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Bench nu 90 kg (altijd met spotter, zonder hoogstwaarschijnlijk iets minder).

Ik train BB. Al wil ik mezelf niet echt een bodybuilder noemen, die term moet je een soort van 'verdienen' vind ik. Wanneer iemand ernaar vraagt zeg ik meestal 'krachttraining'. Al moet ik zeggen dat kracht met niet zo heel veel interesseert. Train met name om een mooi fysiek te kweken (of is dat vloeken in de kerk hier :D ). Maar met bench zit ik nu al zolang op een 'dood punt' dat zelfs bij mij het toppunt wel bereikt is.

Squat en deadlift gaan wel aardig, al heb ik een tijd terug met squat ook stevig moeten deloaden. Geen idee hoe dat kwam, denk gewoon een keer een slechte trainingsdag gehad en daarnaast gaat het tussen je oren zitten of zo. Gelukkig daarna een keer met een kerel getraind die net wat sterker was dan ik. Toen moest ik wel en sindsdien gaat het weer goed.
Dumbbell BP kan er zeker bij helpen. En even een deload met een schemaatje wat ik eerder schreef. Ook al kan kracht je niet schelen, het helpt wel om met BB vooruit te komen om ook wat aan kracht te doen.
pi_155074929
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:56 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Bench nu 90 kg (altijd met spotter, zonder hoogstwaarschijnlijk iets minder).

Ik train BB. Al wil ik mezelf niet echt een bodybuilder noemen, die term moet je een soort van 'verdienen' vind ik. Wanneer iemand ernaar vraagt zeg ik meestal 'krachttraining'. Al moet ik zeggen dat kracht met niet zo heel veel interesseert. Train met name om een mooi fysiek te kweken (of is dat vloeken in de kerk hier :D ). Maar met bench zit ik nu al zolang op een 'dood punt' dat zelfs bij mij het toppunt wel bereikt is.

Squat en deadlift gaan wel aardig, al heb ik een tijd terug met squat ook stevig moeten deloaden. Geen idee hoe dat kwam, denk gewoon een keer een slechte trainingsdag gehad en daarnaast gaat het tussen je oren zitten of zo. Gelukkig daarna een keer met een kerel getraind die net wat sterker was dan ik. Toen moest ik wel en sindsdien gaat het weer goed.
Heb ik ook een tijd last van gehad. Heb in die tijd minder BP gedaan en ben meer met dumbells gaan doen. Ook heb ik voor mezelf gewicht schijfjes van 0,5kg gekocht (in de sportschool gaan ze pas vanaf 1,25kg) om zo het gewicht met BP per 1kg te kunnen verhogen. De stap van 2,5kg was vaak net te groot. Dit heeft me ook geholpen om over het dode punt te komen.

Ben heel lang blijven steken op 70kg en ben ondertussen al 10kg vooruit gegaan! :)
pi_155079071
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dumbbell BP kan er zeker bij helpen. En even een deload met een schemaatje wat ik eerder schreef. Ook al kan kracht je niet schelen, het helpt wel om met BB vooruit te komen om ook wat aan kracht te doen.
Ben ik net mee begonnen, denk je wel.

Zeker, weet ik ook wel. Plateaus zijn kut, maar ik vind het niet zo'n ramp dat ik wat minder druk dan de 'grote jongens' in de sportschool, zo bedoelde ik het meer. Kracht vind ik vrij relatief.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:33 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Heb ik ook een tijd last van gehad. Heb in die tijd minder BP gedaan en ben meer met dumbells gaan doen. Ook heb ik voor mezelf gewicht schijfjes van 0,5kg gekocht (in de sportschool gaan ze pas vanaf 1,25kg) om zo het gewicht met BP per 1kg te kunnen verhogen. De stap van 2,5kg was vaak net te groot. Dit heeft me ook geholpen om over het dode punt te komen.

Ben heel lang blijven steken op 70kg en ben ondertussen al 10kg vooruit gegaan! :)
Nice, goed idee van die 0.5 kg schijfjes. Hier sowieso een relaxte eigenaar, zal eens voorstellen om die aan te schaffen.
  maandag 10 augustus 2015 @ 16:05:12 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155080442
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Gewoon zere spieren of wat anders?
Echt een verrotte rugpijn, alsof het er ineens ingeschoten is zeg maar. Geen classic spierpijn. Het trekt ook een beetje naarn hamstring, maar dat komt omdat ik nu loop als Kapitein Krompoot
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:07:50 #31
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155082733
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:05 schreef fathank het volgende:

[..]

Echt een verrotte rugpijn, alsof het er ineens ingeschoten is zeg maar. Geen classic spierpijn. Het trekt ook een beetje naarn hamstring, maar dat komt omdat ik nu loop als Kapitein Krompoot
Mm, das kut. Hopen dat je niet al teveel schade hebt.
pi_155083549
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Behind the neck press is echt goddelijk. :Y
Krijg daar altijd zo'n snap-city gevoel bij als ik anderen dat zie doen.
Geen referral hier.
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:36:11 #33
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155083998
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Krijg daar altijd zo'n snap-city gevoel bij als ik anderen dat zie doen.
Oh nee, ik had dat gevoel juist veel minder dan bij de OHP. Bij de OHP sta je op een zeker moment helemaal krom bijna incline benches te doen. Bij BNP kun je veel rechter omhoog duwen. Je voelt ook dat je veel minder activatie in je chest hebt en veel meer in je shoulders.
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:03:46 #34
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_155084963
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh nee, ik had dat gevoel juist veel minder dan bij de OHP. Bij de OHP sta je op een zeker moment helemaal krom bijna incline benches te doen. Bij BNP kun je veel rechter omhoog duwen. Je voelt ook dat je veel minder activatie in je chest hebt en veel meer in je shoulders.
Is wel gevaarlijk voor je rotator cuf, maar zolang je het licht houdt gewoon voor pomp is ie af en toe wel fijn
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:05:25 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155085008
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:03 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Is wel gevaarlijk voor je rotator cuf, maar zolang je het licht houdt gewoon voor pomp is ie af en toe wel fijn
Ja, 5x10x35. 1RM doe ik gewoon OHP, dan kan ik ook meer tillen.

Mijn rotator cuff is trouwens niet kapot te krijgen (even afkloppen).
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:07:37 #36
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155085073
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh nee, ik had dat gevoel juist veel minder dan bij de OHP. Bij de OHP sta je op een zeker moment helemaal krom bijna incline benches te doen. Bij BNP kun je veel rechter omhoog duwen. Je voelt ook dat je veel minder activatie in je chest hebt en veel meer in je shoulders.
Je kan er vrij makkelijk je rotator cuff mee beschadigen. Dit komt erdoor in een vrij kwetsbare positie.
pi_155085079
Doe persoonlijk altijd super-incline benches, wat praktisch een seated OHP is maar dan op een angle wat natuurlijk aanvoelt. Vind een standing OHP maar wat vreemd met dat hoofdje erdoorheen duwen om niet op je bek te gaan. :D
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:11:15 #38
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155085201
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:07 schreef Faeroer het volgende:
Doe persoonlijk altijd super-incline benches, wat praktisch een seated OHP is maar dan op een angle wat natuurlijk aanvoelt. Vind een standing OHP maar wat vreemd met dat hoofdje erdoorheen duwen om niet op je bek te gaan. :D
Ik sta maar heel even in een achterwaartse positie, merk het eigenlijk amper aan m'n rug. Zolang je je reet maar goed aanknijpt voel je je rug amper. Ik heb vaker dat ik de bar iets teveel naar voren druk, waardoor het allemaal in 1 seconde veel te zwaar wordt. :P
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:11:50 #39
58789 Snakey
-||||--------||||-
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:21:45 #40
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155085612
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:07 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je kan er vrij makkelijk je rotator cuff mee beschadigen. Dit komt erdoor in een vrij kwetsbare positie.
Meh, YOLO. 8-)
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:25:12 #41
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155085757
Zyzz was op z'n 22e dood. Ik ben al ouder. Dat geeft aan dat ik nooit de volle 100% heb gegeven.
pi_155093418
Zyzz _O_
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:47:22 #43
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155094767
Onz is verderop.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155094883
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:47 schreef fathank het volgende:
Onz is verderop.
Ik denk dat Zyzz voor velen hier juist de belichaming is van het topicdoel; namelijk bodybuilding.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:18:05 #45
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155106829
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:49 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik denk dat Zyzz voor velen hier juist de belichaming is van het topicdoel; namelijk bodybuilding.
Ik denk het niet, voor sommige bakvissen daargelaten. Een of ander Wow-Nerdje die de roids ontdekt heeft en er vervolgens niet mee om kan gaan en sterft in een sauna vanwege een 'aangeboren' hartafwijking.

Meneer had een leuk fysiek, zeker. Maar de manier waarop dat bereikt werd en behouden bleef kun je op z'n minst vraagtekens bij zetten. En laten we het over de afloop al helemaal niet hebben.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155106886
Gisteren tijdens het deadliften schoot het me in mn onderrug, meteen gestopt met deadliften en vandaag gelukkig nergens last van. Ik merk dat ik nog steeds moeite heb om de barbell met de juiste vorm terug op de grondpositie te krijgen.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:32:03 #47
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155107078
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik denk het niet, voor sommige bakvissen daargelaten. Een of ander Wow-Nerdje die de roids ontdekt heeft en er vervolgens niet mee om kan gaan en sterft in een sauna vanwege een 'aangeboren' hartafwijking.

Meneer had een leuk fysiek, zeker. Maar de manier waarop dat bereikt werd en behouden bleef kun je op z'n minst vraagtekens bij zetten. En laten we het over de afloop al helemaal niet hebben.
Ik snap de haat tegen roids in de BB-wereld niet zo goed. Bij PL is het nog zo dat ook techniek meespeelt, maar BB draait om het krijgen van een zo extreem mogelijke fysiek. Waarom zou het uitmaken hoe je dat krijgt? Zeker als je niet meedoet met natty wedstrijden...
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:42:40 #48
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155107273
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik snap de haat tegen roids in de BB-wereld niet zo goed. Bij PL is het nog zo dat ook techniek meespeelt, maar BB draait om het krijgen van een zo extreem mogelijke fysiek. Waarom zou het uitmaken hoe je dat krijgt? Zeker als je niet meedoet met natty wedstrijden...
Omdat het 9/10 roidmisbruik ipv roidgebruik is. Zonder gedegen kennis of medische begeleiding die spuit erin jassen, alleen maar om zo snel mogelijk zo groot mogelijk te worden.

Ieder z'n ding hoor, als iemand je voorbeeld is die het hele jaar door de spuit erin zet en zich voor de rest online profileert als een of andere prachtwijktokkie be my guest. Maar ga me niet vertellen dat zo'n figuur een voorbeeld is voor anderen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155107385
Zn hele gedrag was gewoon misselijk, alleen maar zelfverheerlijking.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:49:10 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155107388
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Omdat het 9/10 roidmisbruik ipv roidgebruik is. Zonder gedegen kennis of medische begeleiding die spuit erin jassen, alleen maar om zo snel mogelijk zo groot mogelijk te worden.

Ieder z'n ding hoor, als iemand je voorbeeld is die het hele jaar door de spuit erin zet en zich voor de rest online profileert als een of andere prachtwijktokkie be my guest. Maar ga me niet vertellen dat zo'n figuur een voorbeeld is voor anderen.
Jij zou geen goede hipster zijn, want volgens mij is het hele Zyzz-fandom ironisch bedoeld.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:50:26 #51
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155107406
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij zou geen goede hipster zijn, want volgens mij is het hele Zyzz-fandom ironisch bedoeld.
Dat is voor het eerst dat ik dat hoor.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:56:21 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155107517
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:50 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat is voor het eerst dat ik dat hoor.
Dat kan. Zulke dingen worden er gewoonlijk niet bijgezegd.
pi_155107535
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:49 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik denk dat Zyzz voor velen hier juist de belichaming is van het topicdoel; namelijk bodybuilding.
Vind het lichaam van Xiaojun of Klokov bijv. dan stukken mooier.
pi_155107557
Frank Zane > Zyzz
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:00:00 #55
69994 seto
-|||--------|||-
pi_155107595
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij zou geen goede hipster zijn, want volgens mij is het hele Zyzz-fandom ironisch bedoeld.
Onzin. Ik weet niet hoe het nu is maar vroeger had je echt wel heel veel idioten die dat serieus namen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:49:18 #56
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_155108419
Zyzz fandom ironisch? _O-
Deathlift or Die.
pi_155108448
Ja net als dat zijn hele gedrag natuurlijk een act was in plaats van dat het gewoon een ongemanierde pauper was.
pi_155110708
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:49 schreef Questular het volgende:
Zn hele gedrag was gewoon misselijk, alleen maar zelfverheerlijking.
Zyzz heeft altijd zelf gezegd dat het een act was.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155110721
Zit even te kijken naar een upgrade van m'n homegym qua plates nu ik ben verhuist. Heb op dit moment de oude versie van http://www.muscle-power.n(...)ven-van-rubber-mp803 en wilde eigenlijk nog een paar 20kg setjes aanschaffen. Nu kom ik er dus achter dat ze 42,8 cm diameter zijn, ofwel ik heb thuis (train 2 dagen/week thuis, rest in gym) altijd in een deficit gedeadlift en in de sportschool zover ik weet altijd met 45 cm plates.

Tevens vraag ik mij af wanneer het verstandig wordt om over te stappen naar bumperplates. Ben even wezen kijken, maar die dingen z'n takke duur. :D Zou dan bv voor twee setjes 20kg zwarte bumpers kunnen gaan die 45 cm in diameter zijn.

Geen idee of plates breken, zolang ik geen olympische oefeningen boven m'n hoofd uitvoer?
pi_155110761
Als je geen snatches en clean & jerks doet om ze daarna keihard neer te gooien lijkt me niet dat je dan per se bumpers nodig hebt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155110813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:14 schreef Beach het volgende:

[..]

Zyzz heeft altijd zelf gezegd dat het een act was.
dat maakt hem nog kanslozer
pi_155113308
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:17 schreef Questular het volgende:

[..]

dat maakt hem nog kanslozer
Een act maakt hem kansloos?
Het verhaal hoe hij zich van WOW nerdje opwerkte tot een goddelijk fysiek?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155116185
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:25 schreef Beach het volgende:
goddelijk fysiek
:')
pi_155119231
Wat is de nu de beste proteine shake voor een normale fitnessganger? Ik fitness voor een mooi gespierd lichaam en om over meer kracht te kunnen beschikken. Whey Perfection van Body&Fit is volgens het internet een aanrader? Moet ik deze enkel na een training nemen, of ook elke ochtend bij het ontbijt (ook op dagen dat ik niet fitness) ?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:34:52 #65
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155119255
Body&Fit zijn oplichters.

Whey word je niet sterk van.

Hoe ziet de rest van je voedingspatroon eruit? Waarom wil je persé whey gebruiken?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:41:20 #66
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_155119443
Zojuist zelf een TRX gemaakt. Prima voor een 10'tje op reis sporten :)
Deathlift or Die.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:44:45 #67
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155119529
Doe pics dan
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:41 schreef Ethanolic het volgende:
Zojuist zelf een TRX gemaakt. Prima voor een 10'tje op reis sporten :)
doe pics dan
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155119561
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:34 schreef fathank het volgende:
Body&Fit zijn oplichters.

Whey word je niet sterk van.

Hoe ziet de rest van je voedingspatroon eruit? Waarom wil je persé whey gebruiken?
Ik wil het gebruiken om dagelijks genoeg proteïnes te kunnen innemen. Ik gebruikte het al, maar enkel na een training, omdat het blijkbaar goed is voor je spierherstel na zo'n training. En om eerlijk te zijn merk ik ook een positief verschil tussen een training waarna ik geen shake gebruik en eentje waar ik er wel 1 gebruik. Ik voel toch dat mijn spieren meer resultaat troffen bij een training waarna ik een shake had gebruikt. Ik vroeg mij nu eigenlijk vooral af of het ook nuttig was om buiten de training elke dag een shake in te nemen? Of wordt dat vooral in vet omgezet? In de fitness zie ik trouwens ook 70% van de fitnessgangers rondlopen met body&fit shakebekers, er moet toch wel iets van resultaat te merken zijn als dat zo populair is?

De rest van mijn voedingspatroon is niet al te goed, ik ben student dus met momenten leef ik heel ongezond (veel alcohol en junk food). Heb soms wel periodes dat ik eens goed probeer te eten (kip, tonijn, rijst, veel vet vermijden,...), maar ik houd dat nooit lang vol

Edit: En ja, ik ontbijt meestal niet, en wou eigenlijk daarom dan een shake innemen om toch iets binnen te hebben 's ochtends.

[ Bericht 2% gewijzigd door Belgosome op 11-08-2015 16:57:46 ]
pi_155119819
Trainen bij mijn gym 2 mensen die beide zo'n vendi vici zyzz tattoo op hun borst hebben
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:56:57 #70
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_155119932
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:44 schreef fathank het volgende:
Doe pics dan

[..]

doe pics dan

Met bonus kat, die had hem zich al toegeëigend.

Wil hem wel nog iets verlengen, maar dan moet ik even een extra strap kopen.
Deathlift or Die.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:58:14 #71
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_155119973
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:45 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Ik wil het gebruiken om dagelijks genoeg proteïnes te kunnen innemen. Ik gebruikte het al, maar enkel na een training, omdat het blijkbaar goed is voor je spierherstel na zo'n training. En om eerlijk te zijn merk ik ook een positief verschil tussen een training waarna ik geen shake gebruik en eentje waar ik er wel 1 gebruik. Ik voel toch dat mijn spieren meer resultaat troffen bij een training waarna ik een shake had gebruikt. Ik vroeg mij nu eigenlijk vooral af of het ook nuttig was om buiten de training elke dag een shake in te nemen? Of wordt dat vooral in vet omgezet? In de fitness zie ik trouwens ook 70% van de fitnessgangers rondlopen met body&fit shakebekers, er moet toch wel iets van resultaat te merken zijn als dat zo populair is?

De rest van mijn voedingspatroon is niet al te goed, ik ben student dus met momenten leef ik heel ongezond (veel alcohol en junk food). Heb soms wel periodes dat ik eens goed probeer te eten (kip, tonijn, rijst, veel vet vermijden,...), maar ik houd dat nooit lang vol

Edit: En ja, ik ontbijt meestal niet, en wou eigenlijk daarom dan een shake innemen om toch iets binnen te hebben 's ochtends.
very motivation
Deathlift or Die.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:06:30 #72
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155120195
Je kan evt nog wat buis isolatie om je handvatten doen. Lekker zacht voor je handjes ^O^
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155120358
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:56 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Met bonus kat, die had hem zich al toegeëigend.

Wil hem wel nog iets verlengen, maar dan moet ik even een extra strap kopen.
Geef alsjeblıeft toe dat dat ıs nadat je mıjn verchıllende posts over doe het zelf hebt gelezen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155120428
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:45 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Ik wil het gebruiken om dagelijks genoeg proteïnes te kunnen innemen. Ik gebruikte het al, maar enkel na een training, omdat het blijkbaar goed is voor je spierherstel na zo'n training. En om eerlijk te zijn merk ik ook een positief verschil tussen een training waarna ik geen shake gebruik en eentje waar ik er wel 1 gebruik. Ik voel toch dat mijn spieren meer resultaat troffen bij een training waarna ik een shake had gebruikt. Ik vroeg mij nu eigenlijk vooral af of het ook nuttig was om buiten de training elke dag een shake in te nemen? Of wordt dat vooral in vet omgezet? In de fitness zie ik trouwens ook 70% van de fitnessgangers rondlopen met body&fit shakebekers, er moet toch wel iets van resultaat te merken zijn als dat zo populair is?

De rest van mijn voedingspatroon is niet al te goed, ik ben student dus met momenten leef ik heel ongezond (veel alcohol en junk food). Heb soms wel periodes dat ik eens goed probeer te eten (kip, tonijn, rijst, veel vet vermijden,...), maar ik houd dat nooit lang vol

Edit: En ja, ik ontbijt meestal niet, en wou eigenlijk daarom dan een shake innemen om toch iets binnen te hebben 's ochtends.
De smaken van B&F zijn sensationeel. Maak er wat moois van!
pi_155120890
Tuurlijk had Zyzz niet het beste lichaam, maar daar draait het allemaal niet om. Gewoon zijn manier van doen, het schijt hebben aan alles. Als het echt op zijn lichaam ging, had hij zeker niet zo'n grote fanbase.
pi_155121255
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:15 schreef Faeroer het volgende:

[..]

De smaken van B&F zijn sensationeel. Maak er wat moois van!
Wat gebruik jij als supplementen en wat is je voedingspatroon?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:31:39 #77
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155124855
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:45 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Ik wil het gebruiken om dagelijks genoeg proteïnes te kunnen innemen. Ik gebruikte het al, maar enkel na een training, omdat het blijkbaar goed is voor je spierherstel na zo'n training. En om eerlijk te zijn merk ik ook een positief verschil tussen een training waarna ik geen shake gebruik en eentje waar ik er wel 1 gebruik. Ik voel toch dat mijn spieren meer resultaat troffen bij een training waarna ik een shake had gebruikt. Ik vroeg mij nu eigenlijk vooral af of het ook nuttig was om buiten de training elke dag een shake in te nemen? Of wordt dat vooral in vet omgezet? In de fitness zie ik trouwens ook 70% van de fitnessgangers rondlopen met body&fit shakebekers, er moet toch wel iets van resultaat te merken zijn als dat zo populair is?

De rest van mijn voedingspatroon is niet al te goed, ik ben student dus met momenten leef ik heel ongezond (veel alcohol en junk food). Heb soms wel periodes dat ik eens goed probeer te eten (kip, tonijn, rijst, veel vet vermijden,...), maar ik houd dat nooit lang vol

Edit: En ja, ik ontbijt meestal niet, en wou eigenlijk daarom dan een shake innemen om toch iets binnen te hebben 's ochtends.
Bruh. Srs.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:32 schreef Snorrenbaard het volgende:
Tuurlijk had Zyzz niet het beste lichaam, maar daar draait het allemaal niet om. Gewoon zijn manier van doen, het schijt hebben aan alles. Als het echt op zijn lichaam ging, had hij zeker niet zo'n grote fanbase.
Wat er viral gaat is sowieso niet echt op logica gestoeld tegenwoordig. Right place, right time denk ik.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_155124974
:') Deel jullie kennis ipv die nutteloze quotes.

[ Bericht 45% gewijzigd door Belgosome op 11-08-2015 19:42:03 ]
pi_155125164
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:45 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Ik wil het gebruiken om dagelijks genoeg proteïnes te kunnen innemen. Ik gebruikte het al, maar enkel na een training, omdat het blijkbaar goed is voor je spierherstel na zo'n training. En om eerlijk te zijn merk ik ook een positief verschil tussen een training waarna ik geen shake gebruik en eentje waar ik er wel 1 gebruik. Ik voel toch dat mijn spieren meer resultaat troffen bij een training waarna ik een shake had gebruikt. Ik vroeg mij nu eigenlijk vooral af of het ook nuttig was om buiten de training elke dag een shake in te nemen? Of wordt dat vooral in vet omgezet? In de fitness zie ik trouwens ook 70% van de fitnessgangers rondlopen met body&fit shakebekers, er moet toch wel iets van resultaat te merken zijn als dat zo populair is?

De rest van mijn voedingspatroon is niet al te goed, ik ben student dus met momenten leef ik heel ongezond (veel alcohol en junk food). Heb soms wel periodes dat ik eens goed probeer te eten (kip, tonijn, rijst, veel vet vermijden,...), maar ik houd dat nooit lang vol

Edit: En ja, ik ontbijt meestal niet, en wou eigenlijk daarom dan een shake innemen om toch iets binnen te hebben 's ochtends.
Ik ga er maar even van uit dat je niet beter weet, en dus niet trollt.

Het gaat er voornamelijk om hoeveel eiwitten je over de dag binnenkrijgt. Maakt niet uit of dat voor of na het trainen is oid.

Het feit dat zoveel mensen rondlopen met een B&F shakebeker zegt niks. Het gros van de mensen "in de fitness" weet sowieso niet wat ze aan het doen zijn.

Als je geen zin hebt om te mierenneuken met eten, zou ik gewoon het aantal kcal en aantal eiwitten dat je inneemt in de gaten houden. De rest zal voor de meeste mensen weinig uitmaken.

In de OP staat verder genoeg info om je op weg te helpen.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:52:10 #80
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155125477
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:53 schreef Henrys het volgende:
Trainen bij mijn gym 2 mensen die beide zo'n vendi vici zyzz tattoo op hun borst hebben
LOL, dat is echt gay. Er zijn veel betere Latijnse quotes.
pi_155125652
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:45 schreef Belgosome het volgende:
De rest van mijn voedingspatroon is niet al te goed, ik ben student dus met momenten leef ik heel ongezond (veel alcohol en junk food).
Probeer hier eens veel in te gaan minderen. Hard trainen en daarna leven op 1 (goede) eiwitten shake makes no sense... Kan je net zo niet trainen als je jezelf daarna vol duwt met alcohol en fastfood...

Keuzes maken. Als je echt serieus wilt gaan trainen en progressie wilt boeken doe je dat. Of je moddert lekker aan zoals je nu doet en je traint lekker elke keer voor jan lul :)

En je kunt prima je voedingsstoffen uit normaal eten halen, ik gebruik op dit moment helemaal geen supplementen zelfs. Een eiwitshake kan handig zijn maar het is een supplement en geen vervanger. Dus breng eerst je normale eetgedrag op orde en kijk daarna naar supplementen
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:34:07 #82
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155127000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:58 schreef sandertjuh het volgende:

[..]
Keuzes maken. Als je echt serieus wilt gaan trainen en progressie wilt boeken doe je dat. Of je moddert lekker aan zoals je nu doet en je traint lekker elke keer voor jan lul :)
Dit.
quote:
En je kunt prima je voedingsstoffen uit normaal eten halen, ik gebruik op dit moment helemaal geen supplementen zelfs. Een eiwitshake kan handig zijn maar het is een supplement en geen vervanger. Dus breng eerst je normale eetgedrag op orde en kijk daarna naar supplementen
En dit. Ik ben afgelopen half jaar meer en consequenter gaan eten waardoor ik de shakes niet meer door mn strot krijg (misselijk makende cookie&cream smaak) en maak sindsdien betere gains dan ooit in de spiegel en qua kracht. Consequent zijn is alles. Studenten(verenigings)leven combineert daar gewoon niet mee.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:48:02 #83
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_155132523
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:56 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Met bonus kat, die had hem zich al toegeëigend.

Wil hem wel nog iets verlengen, maar dan moet ik even een extra strap kopen.
sjorbanden en rioolpijp :N duidelijk een andere grote bank dan de mijne :')

Is een stuk tuinslang niet comfortabeler? En geen lus onder de handgreep voor je voeten?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_155134725
Vandaag voor het eerst m'n eten bijgehouden via die app, best grappig om te zien wat voor prut je op dagelijkse basis nog binnenkrijgt :P Conclusie: Veel te weinig eiwitten en te veel ongezonde vetten. Calorieën zaten zelfs nog wat aan de lage kant, maar ik krijg desondanks aardige pensvorming, kan dit ook komen als je minder calorieën eet maar toch te veel vetten o.i.d.?

Heb deze vraag ook al via DM gestuurd, maar wil hier graag ook nog wat feedback: Ipv bulken of cutten kan ik ook kiezen voor eten op onderhoud, maar dan wel gewoon de goede vetten/eiwitten/koolhydraten verhouding. Dan betekent dat automatisch dat ik me op hetzelfde gewicht ongeveer droogtrain toch? of klopt dit niet?
pi_155135252
Zijn er hier mensen met ervaring met Candito's Linear Program? Dit schema wil ik de komende tijd gaan proberen door o.a. wat goede reviews en resultaten. Mijn doel is trouwens sterker worden, vooral op de DL, squat en bench.

Wat ik echter raar vind is het schouder volume, met maar 3 setjes per week :o . Ik heb het schema zo ingevuld: Dit is een week, en dit wordt iedere week herhaald.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 01:55:35 #86
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155138172
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:42 schreef nickhguitar het volgende:
Vandaag voor het eerst m'n eten bijgehouden via die app, best grappig om te zien wat voor prut je op dagelijkse basis nog binnenkrijgt :P Conclusie: Veel te weinig eiwitten en te veel ongezonde vetten. Calorieën zaten zelfs nog wat aan de lage kant, maar ik krijg desondanks aardige pensvorming, kan dit ook komen als je minder calorieën eet maar toch te veel vetten o.i.d.?

Heb deze vraag ook al via DM gestuurd, maar wil hier graag ook nog wat feedback: Ipv bulken of cutten kan ik ook kiezen voor eten op onderhoud, maar dan wel gewoon de goede vetten/eiwitten/koolhydraten verhouding. Dan betekent dat automatisch dat ik me op hetzelfde gewicht ongeveer droogtrain toch? of klopt dit niet?
Zijn de meningen over verdeeld, maar over het algemeen ja, het kan, alleen gaat het bizar langzaam.
Wat ik overal lees is een Maintenance+20%kCals op trainingsdagen/Maintenance-20%kCals op rustdagen dan aan te raden a la Martin Berkhan's Lean Gains. Ene dag spier opbouwen, andere dag vet verbranden.Tot zover allemaal mooi.

Punt is dat totdat je echt flink tegen je limieten aan zit te schurken dit niet de meest effectieve manier lijkt te zijn en je dus meer droge massa overhoudt aan een gecontroleerde bulk+cut tot dat je die fase bereikt hebt (zeker 5+ jaren). Dus geen dreamerbulk op 6000kCals en daarna op ff in een maandje op salade gaan cutten tot 8%, maar netjes volgens het boekje.

Het is aan te raden via de bekende Googlebare formules even je echte calorieverbruik te schatten en daar op in te spelen. Zoals ik het lees (pensvorming onder onderhoud) dan is je idee van onderhoud verkeerd. Het verschil tussen calorieën uit brood/broccoli/pizza of tonijn is nu nog gekloot in de marge, richt je op de grote lijnen en zorg dat je genoeg calorieën en eiwitten binnen krijgt, maar vergeet de vetten niet.

Meer info:
http://anymanfitness.com/(...)red-unicorn-instead/

[ Bericht 1% gewijzigd door VASND op 12-08-2015 02:02:54 ]
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_155140381
12-08-2015

Extreme fitnesshype bij tieners baart zorgen


Foto ter illustratie. © thinkstock.

Ze heffen de zwaarste gewichten, eten volgens een strak schema en hebben allerhande supplementen op hun nachtkastje staan. Hun leeftijden: tussen 14 en 19 jaar. Fitnesscentra zien de jonge sporters massaal toestromen, maar experts waarschuwen voor de obsessie om steeds groter, explosiever en krachtiger te worden.

"15, 16 jaar zijn ze als ze hier voor het eerst binnenstappen, soms zelfs nog jonger", klinkt het in de Vlaamse fitnesscentra. "Hun aantal groeit de laatste twee à drie jaar elke maand en ze zijn er echt wel fanatiek mee bezig. Wanneer zo'n nieuwe jongen na enkele maanden een grotere borst en biceps heeft, volgen er al snel enkele schoolmakkers in zijn voetsporen."

Gert Van Reckem, net 20, begon als 15-jarige met krachttraining. Samen met enkele vrienden maakt hij motivatievideo's om andere jongeren te inspireren. "Naar Amerikaans voorbeeld, maar we beseffen dat ze daar vaak verboden middelen gebruiken", zegt hij. "Dat doen wij niet, maar we krijgen er vaak vragen over."

"Sommigen zijn inderdaad amper 17 en bankdrukken al enkele keren 100 kilogram of meer", zegt Gert. "Maar ze worden professioneel begeleid." Maar dat is niet zonder gevaar, zo zegt onder anderen sportarts Hans Cooman: "Met zware gewichten weinig herhalingen uitvoeren, is geen goed idee voor iemand die nog niet volgroeid is."

(HLN)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_155140501
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:42 schreef nickhguitar het volgende:
Vandaag voor het eerst m'n eten bijgehouden via die app, best grappig om te zien wat voor prut je op dagelijkse basis nog binnenkrijgt :P Conclusie: Veel te weinig eiwitten en te veel ongezonde vetten. Calorieën zaten zelfs nog wat aan de lage kant, maar ik krijg desondanks aardige pensvorming, kan dit ook komen als je minder calorieën eet maar toch te veel vetten o.i.d.?

Heb deze vraag ook al via DM gestuurd, maar wil hier graag ook nog wat feedback: Ipv bulken of cutten kan ik ook kiezen voor eten op onderhoud, maar dan wel gewoon de goede vetten/eiwitten/koolhydraten verhouding. Dan betekent dat automatisch dat ik me op hetzelfde gewicht ongeveer droogtrain toch? of klopt dit niet?
Hoe ik het zelf doe is op trainingsdagen hoger zitten in de koolhydraten, die ik dan voornamelijk na het sporten eet.

Op rustdagen (is toch maar dag in de week :+) zit ik over het algemeen laag in de koolhydraten. Dan bestaat mijn voeding voornamelijk uit vetten en eiwitten.

Het draait allemaal om het volume van je eten, een kcal blijft een kcal. Alleen als je een stuk taart eet bijvoorbeeld bevat dat veel kcal maar weinig volume, je hebt er dus vrij weinig aan. Het is voornamelijk loze kcal :)

Voor de rest hangt het allemaal van je doel af. Wil je afvallen? Wil je spiermassa kweken? Wat wil je? De meest gangbare situatie is dat je eerst spiermassa gaat kweken om daarna vervolgens te gaan cutten om zo je vet massa kwijt te raken. Je kan niet allebei tegelijk. Als je overgewicht hebt (ik weet je situatie niet :+) kan ik me voorstellen dat je jezelf eerst gaat focussen op afvallen en daarna je focus verlegt naar spiermassa.

Daar hangt of staat je voedingsschema ook mee. Met bulken eet je anders als met cutten of afvallen namelijk!
pi_155140666
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 08:20 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
12-08-2015

Extreme fitnesshype bij tieners baart zorgen

[ afbeelding ]
Foto ter illustratie. © thinkstock.

Ze heffen de zwaarste gewichten, eten volgens een strak schema en hebben allerhande supplementen op hun nachtkastje staan. Hun leeftijden: tussen 14 en 19 jaar. Fitnesscentra zien de jonge sporters massaal toestromen, maar experts waarschuwen voor de obsessie om steeds groter, explosiever en krachtiger te worden.

"15, 16 jaar zijn ze als ze hier voor het eerst binnenstappen, soms zelfs nog jonger", klinkt het in de Vlaamse fitnesscentra. "Hun aantal groeit de laatste twee à drie jaar elke maand en ze zijn er echt wel fanatiek mee bezig. Wanneer zo'n nieuwe jongen na enkele maanden een grotere borst en biceps heeft, volgen er al snel enkele schoolmakkers in zijn voetsporen."

Gert Van Reckem, net 20, begon als 15-jarige met krachttraining. Samen met enkele vrienden maakt hij motivatievideo's om andere jongeren te inspireren. "Naar Amerikaans voorbeeld, maar we beseffen dat ze daar vaak verboden middelen gebruiken", zegt hij. "Dat doen wij niet, maar we krijgen er vaak vragen over."

"Sommigen zijn inderdaad amper 17 en bankdrukken al enkele keren 100 kilogram of meer", zegt Gert. "Maar ze worden professioneel begeleid." Maar dat is niet zonder gevaar, zo zegt onder anderen sportarts Hans Cooman: "Met zware gewichten weinig herhalingen uitvoeren, is geen goed idee voor iemand die nog niet volgroeid is."

(HLN)
:')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155140845
Uit t vorige topic

Meestal verliest de bodybuilder in dit soort matches, maar in dit filmpje niet :)

.
.
.
Deze is de laatste nieuwe
Die street workout dude is nogal overmoedig lol
.
.
Zo zie je maar dat er bij strongman competities een hoop techniek komt kijken.
.
.
.
nog een paar
Die crossfit gasten hebben een absurd uithoudingsvermogen

.
.
.
..

.
.
de rest vind je op dit youtube-kanaal
https://www.youtube.com/channel/UC0ahC64OhIAS11TJX9Ig86A

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 12-08-2015 09:08:55 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 12 augustus 2015 @ 09:01:43 #91
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155140934
Ja, bedankt, die hadden we de eerste keer al gezien.
pi_155140995
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:38 schreef Beach het volgende:
Iemand trouwens nog een goed intermediate program voor 3 d/w?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155141029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ja, bedankt, die hadden we de eerste keer al gezien.
aangezien die op de laatste pagina van het vorige topic stond, heeft mss niet iedereen die gezien.
Vandaaaar.... ;)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:37:51 #94
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_155142790
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:44 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

Je bedoel overdag trainen savonds zuipen?
Of savonds zuipen de volgende dag trainen?

Ik ga beide dagen meestal wel, de dag erna trainen is wel lekker omdat je FF de zooi eruit zweet en je een stuk beter voelt helemaal als je daarna FF sauna pakt
Ik bedoelde eigenlijk 's avonds zuipen op de dag dat je getraind hebt. Heb het overigens wel gedaan. Het was de laatste dag trainen voor mijn vakantie en ik voel me lekkerder als ik getraind heb.

Overigens zondag en maandag weer getraind na 2,5 week vakantie (minder op eten gelet en geen enkele dag getraind) en ben wel redelijk wat kracht kwijt. Zondag upper body was dramatisch, maandag lower body ging alweer wat beter (waarschijnlijk omdat sinds ik zondag en maandag weer "normaal" eet). Hopelijk ben ik snel weer op het oude niveau...
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:03:08 #95
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_155143381
Ik train altijd wel voor ik zuip.
Deathlift or Die.
pi_155146077
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 01:55 schreef VASND het volgende:

[..]

Zijn de meningen over verdeeld, maar over het algemeen ja, het kan, alleen gaat het bizar langzaam.
Wat ik overal lees is een Maintenance+20%kCals op trainingsdagen/Maintenance-20%kCals op rustdagen dan aan te raden a la Martin Berkhan's Lean Gains. Ene dag spier opbouwen, andere dag vet verbranden.Tot zover allemaal mooi.

Punt is dat totdat je echt flink tegen je limieten aan zit te schurken dit niet de meest effectieve manier lijkt te zijn en je dus meer droge massa overhoudt aan een gecontroleerde bulk+cut tot dat je die fase bereikt hebt (zeker 5+ jaren). Dus geen dreamerbulk op 6000kCals en daarna op ff in een maandje op salade gaan cutten tot 8%, maar netjes volgens het boekje.

Het is aan te raden via de bekende Googlebare formules even je echte calorieverbruik te schatten en daar op in te spelen. Zoals ik het lees (pensvorming onder onderhoud) dan is je idee van onderhoud verkeerd. Het verschil tussen calorieën uit brood/broccoli/pizza of tonijn is nu nog gekloot in de marge, richt je op de grote lijnen en zorg dat je genoeg calorieën en eiwitten binnen krijgt, maar vergeet de vetten niet.

Meer info:
http://anymanfitness.com/(...)red-unicorn-instead/
Die exacte energiebehoefte zal ik ff berekenen. Wat is volgens jouw de meeste betrouwbare formule dan? Er zijn er tientallen lijkt het wel..

Ik moet nu ook niet overdrijven met m'n pensvorming, maar ik ben 93 kilo bij bijna 2 meter. Ik ben vrij smal, maar heb het beetje vet wat ik heb op m'n buik. Ik kan op zich gewoon gaan bulken, maar dan ben ik bang dat ik straks meer moeite heb om het vet weg te krijgen. Als ik nu ga cutten dan komt het ook niet goed denk ik :P Ik zal ook eens kijken wat de mensen op de nieuwe sportschool er over te zeggen hebben. Wat voor mij al veel zou helpen is gewoon aan m'n macro's (en de juiste verhouding) komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 08:30 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Hoe ik het zelf doe is op trainingsdagen hoger zitten in de koolhydraten, die ik dan voornamelijk na het sporten eet.

Op rustdagen (is toch maar dag in de week :+) zit ik over het algemeen laag in de koolhydraten. Dan bestaat mijn voeding voornamelijk uit vetten en eiwitten.

Het draait allemaal om het volume van je eten, een kcal blijft een kcal. Alleen als je een stuk taart eet bijvoorbeeld bevat dat veel kcal maar weinig volume, je hebt er dus vrij weinig aan. Het is voornamelijk loze kcal :)

Voor de rest hangt het allemaal van je doel af. Wil je afvallen? Wil je spiermassa kweken? Wat wil je? De meest gangbare situatie is dat je eerst spiermassa gaat kweken om daarna vervolgens te gaan cutten om zo je vet massa kwijt te raken. Je kan niet allebei tegelijk. Als je overgewicht hebt (ik weet je situatie niet :+) kan ik me voorstellen dat je jezelf eerst gaat focussen op afvallen en daarna je focus verlegt naar spiermassa.

Daar hangt of staat je voedingsschema ook mee. Met bulken eet je anders als met cutten of afvallen namelijk!
Ik kan sowieso niet meer dan 3x per week trainen, en die tijd moet zelfs efficiënt worden ingedeeld. Doel is simpel: Droger worden en spiermassa licht toenemen. Dat dit niet echt tegelijkertijd samen gaat heb ik inmiddels door:P Zoals ik hierboven ook al benoem ben ik niet dik, ik ben 93 kilo bij 2 meter en heb het beetje vet wat ik heb op m'n buik.
pi_155146247
Iemand nog tips voor leuke schouderoefeningen (buiten de 'standaard'-oefeningen)?
pi_155146576
Ik vind dit een fijn oefening om te doen :)

  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:22:27 #99
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155146744
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:00 schreef ZuidGrens het volgende:
Iemand nog tips voor leuke schouderoefeningen (buiten de 'standaard'-oefeningen)?
rear delt flyes en face pulls
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155146828
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:22 schreef fathank het volgende:

[..]

rear delt flyes en face pulls
Rear delt flyes laatst een keer geprobeerd. Aardig zwaar, moest ook gewichtjes pakken uit een hoek waar ik normaal eigenlijk niet durf te komen :'(
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:27:16 #101
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155146845
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:26 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Rear delt flyes laatst een keer geprobeerd. Aardig zwaar, moest ook gewichtjes pakken uit een hoek waar ik normaal eigenlijk niet durf te komen :'(
blijf ze maar doen, achterkant wordt vaak vergeten waardoor je veel lui als een gorilla voorover gebogen door de gym ziet kuieren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155146964
Ik doe meestal:

OHP
Front Plate Raise
side lateral raise
reversed dumbell flyes

Ik moet zeggen dat rear delt flye (machine) er ook prima uit ziet.
Misschien reversed dumbell flyes en rear delt flyes eens afwisselen.
pi_155147273
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:22 schreef fathank het volgende:

[..]

rear delt flyes en face pulls
Dit, zolang het met goede form is.
pi_155160762
Jongens, PPL is toch eigenlijk gewoon een luxere bro split(ieder dag 2 spiergroepen, 3 dagen lang)? Waarom doen mensen zo lacherig over een brosplit, maar vinden ze PPL dan helemaal het einde?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 21:40:38 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155160833
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:38 schreef Snorrenbaard het volgende:
Jongens, PPL is toch eigenlijk gewoon een luxere bro split(ieder dag 2 spiergroepen, 3 dagen lang)? Waarom doen mensen zo lacherig over een brosplit, maar vinden ze PPL dan helemaal het einde?
Als je het PPL noemt krijg je een goede workout, als je het een brosplit noemt train je alleen je bi's en pecs. Broscience ftw.
pi_155160905
En verbaas me trouwens echt hoe weinig moeite mensen willen doen voor hetgeen waar ze 1-1,5 uur per dag aan besteden. zie gasten deadliften met een rug als Quasimodo, als je ze tips geeft zeggen ze 'Ik neem het niet zo serieus', maar wel iedere maand 40 euro aan Body en Fitshop uitgeven. :')
  woensdag 12 augustus 2015 @ 21:49:35 #107
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155161187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:42 schreef Snorrenbaard het volgende:
En verbaas me trouwens echt hoe weinig moeite mensen willen doen voor hetgeen waar ze 1-1,5 uur per dag aan besteden. zie gasten deadliften met een rug als Quasimodo, als je ze tips geeft zeggen ze 'Ik neem het niet zo serieus', maar wel iedere maand 40 euro aan Body en Fitshop uitgeven. :')
Dat heeft met ego te maken. Zolang je maar doet alsof je het niet serieus neemt, is het niet erg als je amper gains maakt en een fatty bent. Dan kun je ook met een schoon geweten gaan zuipen en vreten, want ach, ik wil toch geen Arnold worden.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 21:57:43 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155161469
* Ser_Ciappelletto voor al uw broscience
  woensdag 12 augustus 2015 @ 22:03:32 #109
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155161694
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat heeft met ego te maken. Zolang je maar doet alsof je het niet serieus neemt, is het niet erg als je amper gains maakt en een fatty bent. Dan kun je ook met een schoon geweten gaan zuipen en vreten, want ach, ik wil toch geen Arnold worden.
Deze mensen zijn net zo erg als de kerels die in hun hippe compressieshirt of Golds Gym stringer zo'n beetje in de gym wonen. Voor sommige mensen is het echt een ziekelijke obsessie en levensdoel om maar zo breed of 'mooi' mogelijk te zijn.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 22:20:53 #110
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155162315
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:03 schreef VASND het volgende:

[..]

Deze mensen zijn net zo erg als de kerels die in hun hippe compressieshirt of Golds Gym stringer zo'n beetje in de gym wonen. Voor sommige mensen is het echt een ziekelijke obsessie en levensdoel om maar zo breed of 'mooi' mogelijk te zijn.
Op zich heb ik daar wel respect voor, als je één doel kiest en daar 100% voor gaat. In ieder geval meer dan voor mensen die een doel kiezen en er vervolgens halfslachtig naartoewerken in het kader van 'het is niet echt serieus'.

Ziekelijke obsessie is nooit goed, maar het voelt echt goed om keihard te werken aan het verbeteren van jezelf, of dat nou lichamelijk of geestelijk is.
pi_155162850
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:38 schreef Snorrenbaard het volgende:
Jongens, PPL is toch eigenlijk gewoon een luxere bro split(ieder dag 2 spiergroepen, 3 dagen lang)? Waarom doen mensen zo lacherig over een brosplit, maar vinden ze PPL dan helemaal het einde?
Bij PPL kun je elke spiergroep twee keer per week aanpakken. Wellicht daarom.
pi_155163011
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:36 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Bij PPL kun je elke spiergroep twee keer per week aanpakken. Wellicht daarom.
Bij een bro split niet dan? Maandag chest-biceps,dinsdag legs-schouders, woensdag rug-tri, repeat
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:14:48 #113
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155164152
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:41 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Bij een bro split niet dan? Maandag chest-biceps,dinsdag legs-schouders, woensdag rug-tri, repeat
Dat is een normale split.

Een brosplit is
Ma: borst biceps
Di: voetbal
WO: biceps buik
Do: voetbal
VR: buik Borst
Za: rust want kater
Zo: voetbalwedstrijd
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155164244
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:41 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Bij een bro split niet dan? Maandag chest-biceps,dinsdag legs-schouders, woensdag rug-tri, repeat
Voor zover ik weet is een bro split een split waarbij je elke spiergroep een keer per week aanpakt, en een keer of 5-6 traint per week.

Bijv.
Ma: Rug
Di: Borst
Wo: Rust
Do: Benen
Vr: Armen en schouders
Za: Rust
Zo: Rust

Maar elke combinatie is mogelijk.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:20:30 #115
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155165501
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:41 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Bij een bro split niet dan? Maandag chest-biceps,dinsdag legs-schouders, woensdag rug-tri, repeat
Klopt
pi_155165709
Iemand nog tips/links voor wat meer op hypertrofie gerichte programma's?

Heb nu drie maanden een 3x p/w fullbody gedaan (vnl 5x5) om zoveel mogelijk spiergeheugen aan te boren en weer wat op mn oude niveau te komen.

Ben daar nu wel tevreden over, maar voel me niet helemaal comfortabel over mn hypertrofie plannen. Ik snap dat de set-rep ranges wat meer richting 3x12 gaan ipv 5x5, dat tragere uitvoering beter is (time under tension?), maar zou graag wat meer van dat soort tips horen, al dan niet verpakt in een schema.

Iemand tips?
pi_155168299
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat is een normale split.

Een brosplit is
Ma: borst biceps
Di: voetbal
WO: biceps buik
Do: voetbal
VR: buik Borst
Za: rust want kater
Zo: voetbalwedstrijd
Geen triceps, rug en schouders?
wat heb je aan biceps trainen als je je triceps niet traint?
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_155168971
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 01:50 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Geen triceps, rug en schouders?
wat heb je aan biceps trainen als je je triceps niet traint?
Wat boeit een bro dat?
Benen kun je verder prima verstoppen in je eeuwige joggingbroek.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 08:30:08 #120
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155170870
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 01:50 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Geen triceps, rug en schouders?
wat heb je aan biceps trainen als je je triceps niet traint?
Triceps trainen is voor vrouwen met kipfilets. Rug en schouders, alsof vrouwen daar naar kijken. Gewoon dikke chest 6pack en goeie guns dat is waar het om draait.

En benen train je al genoeg op de voetbal.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 13 augustus 2015 @ 08:31:44 #121
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155170896
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 01:50 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Geen triceps, rug en schouders?
wat heb je aan biceps trainen als je je triceps niet traint?
Triceps pak je toch wel mee met al die presses die je doet, daar hoef je niet apart nog voor te trainen.
pi_155173157
B
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat is een normale split.

Een brosplit is
Ma: borst biceps
Di: voetbal
WO: biceps buik
Do: voetbal
VR: buik Borst
Za: rust want kater
Zo: voetbalwedstrijd
Dit komt zeker in de buurt van de werkelijkheid. _O- En dan woensdag ook niet even 3 oefeningen biceps, nee gewoon 10 machines voor die ultieme pomp in de spiegel plus selfie.
pi_155174970
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:39 schreef Faeroer het volgende:
B

[..]

Dit komt zeker in de buurt van de werkelijkheid. _O- En dan woensdag ook niet even 3 oefeningen biceps, nee gewoon 10 machines voor die ultieme pomp in de spiegel plus selfie.
Dat heb ik sowieso nooit begrepen. Na 2 oefeningen voor biceps ben ik er helemaal klaar mee.
pi_155175181
Voor triceps en biceps doe ik 3 oefeningen per keer. Meer dan genoeg.
pi_155175215
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:04 schreef Questular het volgende:
Voor triceps en biceps doe ik 3 oefeningen per keer. Meer dan genoeg.
Da's nog relatief veel. Biceps en triceps pak je vaak al mee met pressen en pullen.
pi_155175273
Mwah met mn splitschema doe ik graag iets meer oefeningen per spiergroep, anders sta ik na 30 min al weer buiten :P
pi_155176164
UB dag 1:
Borst 3x
Rug 2x
Schouder 2x
Triceps 1x
Biceps 2x


UB dag 2:
Borst 2x
Rug 3x
Schouder 2x
Triceps 2x
Biceps 1x

Zoiets is het hier
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:09:44 #128
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155176820
Gewoon voldoende presses en pulls doen, dan groeien je armen vanzelf mee. Na een flinke pot pull-ups of close grip BP voel je je bi's en tri's ook hoor.
  Moderator donderdag 13 augustus 2015 @ 15:19:25 #129
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_155180012
Hi jongens,

Absoluut geen bodybuilder, maar meer een fitnessklant. Had mijn vraag kunnen stellen in het fitness topic, maar ik vermoed dat jullie meer van het lichaam weten :)

Anyway :

Sinds enige tijd heb ik last van mijn rechterhand. En dan specifiek het gedeelte tussen duim en wijsvinger. Ik heb dit enkel tijdens het fitnessen. Het gedeelte wat pijn doet "loopt" zeg maar een centimeter mijn hand in.

Ik heb het met gewichten heffen (dumble incline) en bij deze oefening :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan er mee naar de dokter gaan, en dat doe ik waarschijnlijk ook wel wanneer het aanhoudt, maar wellicht hebben jullie nog wat tips :)

Overigens met het optillen van iets redelijk zwaars, voor een korte periode, voel ik het niet. Het is echt iets wat op komt zetten tijdens reps. En dat is pijnlijk.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 13 augustus 2015 @ 17:23:26 #130
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155183705
Dus. Ik weet niet hoe het voor jullie voelt, maar als ik een zware BP doe voelt de push vloeibaar, alsof je iets zwaars door het water duwt. Maar je doet het en je komt door je sticky point heen.

Als je een té zware BP doet, zoals ik vanmorgen, voelt het aan alsof je een flatgebouw opzij probeert te duwen. Daganie. :') Mooie faal dus. :P

M'n spotter was wel grappig though. Het was volgens hem de zwaarste DL die hij ooit gedaan had. :+
pi_155184424
Pre-workouts, helpen die? Iets als dit dus;

http://www.bodyenfitshop.(...)perfect-pre-workout/

Volgens wat internetbronnen helpen ze vooral met het zetten van nieuwe PR's en krijg je echt even een boost voor je work-out.

Nu ben ik iemand die helemaal niks geeft om hoeveel reps/sets/kg ik til zolang ik het maar goed doe en er spiermassa mee opbouw. Maar helpen pre-workouts daarmee? Als ik meer kg til tijdens het trainen = intensievere training = meer gains? Of zit ik zo helemaal verkeerd? Natuurlijk zal zo'n pre-workout wel handig zijn op de dagen dat je wat minder energie hebt om te trainen en als ik zondagavond circa zo'n 25km hardloop, maar verder?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_155184454
Je hebt meer aan genoeg slaap en een goed voedingspatroon.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155184518
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:48 schreef Beach het volgende:
Je hebt meer aan genoeg slaap en een goed voedingspatroon.
Bronnen?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:28:26 #134
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155185397
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:50 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Bronnen?
Wtf, ben je serieus?
pi_155185443
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wtf, ben je serieus?
Natuurlijk eet ik voldoende (en gezond) maar met m'n reactie bedoelde ik eigenlijk waarom een pre-workout niet een goede toevoeging is :+
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:32:17 #136
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155185497
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:30 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Natuurlijk eet ik voldoende (en gezond) maar met m'n reactie bedoelde ik eigenlijk waarom een pre-workout niet een goede toevoeging is :+
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:37:07 #137
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155185624
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:47 schreef Nelvalhil het volgende:
Pre-workouts, helpen die? Iets als dit dus;

http://www.bodyenfitshop.(...)perfect-pre-workout/

Volgens wat internetbronnen helpen ze vooral met het zetten van nieuwe PR's en krijg je echt even een boost voor je work-out.

Nu ben ik iemand die helemaal niks geeft om hoeveel reps/sets/kg ik til zolang ik het maar goed doe en er spiermassa mee opbouw. Maar helpen pre-workouts daarmee? Als ik meer kg til tijdens het trainen = intensievere training = meer gains? Of zit ik zo helemaal verkeerd? Natuurlijk zal zo'n pre-workout wel handig zijn op de dagen dat je wat minder energie hebt om te trainen en als ik zondagavond circa zo'n 25km hardloop, maar verder?
:|W
pi_155185974
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

:|W
Goede onderbouwde reactie, hier heb ik als beginnende sporter die naar advies zoekt en niet klakkeloos iemand z'n mening overneemt écht iets aan.
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_155186078
Zou sowieso niet voor het huismerk van een webshop gaan als je goede pré workout wilt, sowieso reageert iedereen anders op een bepaalde pre workout. Vind het zelf imo wat aan de dure kant voor de effecten die het me geeft, C4 heb ik zelf gehad en daar kreeg ik een redelijke boost van.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:56:40 #140
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155186214
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:50 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Goede onderbouwde reactie, hier heb ik als beginnende sporter die naar advies zoekt en niet klakkeloos iemand z'n mening overneemt écht iets aan.
Je hele post raakt kant noch wal, daar ga ik niet eens proberen op te antwoorden. Lees eerst de OP van dit topic eens door, bv.
pi_155186221
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:53 schreef Snorrenbaard het volgende:
Zou sowieso niet voor het huismerk van een webshop gaan als je goede pré workout wilt, sowieso reageert iedereen anders op een bepaalde pre workout. Vind het zelf imo wat aan de dure kant voor de effecten die het me geeft, C4 heb ik zelf gehad en daar kreeg ik een redelijke boost van.
Ja, ik ben niet specifiek aan het kijken naar dat product, gewoon het eerste product gepakt van een Google resultaat. Ik denk dat het het makkelijkste is als ik het gewoon probeer, C4 veel over gezien en gelezen, aanrader?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_155186264
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:56 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Ja, ik ben niet specifiek aan het kijken naar dat product, gewoon het eerste product gepakt van een Google resultaat. Ik denk dat het het makkelijkste is als ik het gewoon probeer, C4 veel over gezien en gelezen, aanrader?
Ja hoor, vind het wel prijzig.
pi_155186402
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:58 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Ja hoor, vind het wel prijzig.
Ik vind het op zich wel meevallen; 30 doseringen per verpakking voor ¤25,- Als je elke keer voor je traint één dosering neemt kan je er gemakkelijk 1,5 maand mee toe als je 4 keer per week traint :)
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  donderdag 13 augustus 2015 @ 19:07:19 #144
69994 seto
-|||--------|||-
pi_155186532
Pre-workouts zijn het geld echt niet meer waard sinds DMAA verboden is.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_155189170
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:47 schreef Nelvalhil het volgende:
Pre-workouts, helpen die? Iets als dit dus;

http://www.bodyenfitshop.(...)perfect-pre-workout/

Volgens wat internetbronnen helpen ze vooral met het zetten van nieuwe PR's en krijg je echt even een boost voor je work-out.

Nu ben ik iemand die helemaal niks geeft om hoeveel reps/sets/kg ik til zolang ik het maar goed doe en er spiermassa mee opbouw. Maar helpen pre-workouts daarmee? Als ik meer kg til tijdens het trainen = intensievere training = meer gains? Of zit ik zo helemaal verkeerd? Natuurlijk zal zo'n pre-workout wel handig zijn op de dagen dat je wat minder energie hebt om te trainen en als ik zondagavond circa zo'n 25km hardloop, maar verder?
Zou er niet aan beginnen. Zeker niet wekelijks of zelfs dagelijks.
Heb een periode, 1,5 jaar terug, unstoppable van dedicated nutrition gebruikt (later van de markt gehaald). Daar zette ik wel gekke PR's mee, gebruikte t zo'n 2 x per week, maar na verloop van tijd ging me lichaam eraan wennen en merkte ik op de dagen dat ik het niet gebruikte dat ik minder tilde. Misch. door de gewenning aan de pwo.
Kreeg na enkele maanden ook hartkloppingen van dat spul ( :') ), toen gelijk dat hele bakje door de gootsteen gespoeld. De eerste keer dat spul begon de focus al op de fiets naar de gym (echt niet normaal).

Daarom ben ik ook geen voorstander van creatine omdat je het moet cyclen (periode niet/periode wel gebruiken(d8 ik,don't blame me if im wrong)) ben dan bang dat in die periode dat je het niet gebruikt gewoon weer op het oude niveau terugvalt.

Ik hou het lekker bij de multivitamine, eiwitshakes, agmatine en bcaa's. Scheelt een hoop centen.
pi_155189439
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:36 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Zou er niet aan beginnen. Zeker niet wekelijks of zelfs dagelijks.
Heb een periode, 1,5 jaar terug, unstoppable van dedicated nutrition gebruikt (later van de markt gehaald). Daar zette ik wel gekke PR's mee, gebruikte t zo'n 2 x per week, maar na verloop van tijd ging me lichaam eraan wennen en merkte ik op de dagen dat ik het niet gebruikte dat ik minder tilde. Misch. door de gewenning aan de pwo.
Kreeg na enkele maanden ook hartkloppingen van dat spul ( :') ), toen gelijk dat hele bakje door de gootsteen gespoeld. De eerste keer dat spul begon de focus al op de fiets naar de gym (echt niet normaal).

Daarom ben ik ook geen voorstander van creatine omdat je het moet cyclen (periode niet/periode wel gebruiken(d8 ik,don't blame me if im wrong)) ben dan bang dat in die periode dat je het niet gebruikt gewoon weer op het oude niveau terugvalt.

Ik hou het lekker bij de multivitamine, eiwitshakes, agmatine en bcaa's. Scheelt een hoop centen.
Creatine hoef je niet te cyclen.
Geen referral hier.
pi_155190031
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Creatine hoef je niet te cyclen.
Oké dat laatste stuk slaat dan nergens op :@

Maargoed ik stel t zo lang mogelijk uit om te gebruiken. Hoe beter je basis is hoe meer gains als je t gaat gebruiken (placebo maybe).
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:08:41 #148
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155190560
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:03 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Ik vind het op zich wel meevallen; 30 doseringen per verpakking voor ¤25,- Als je elke keer voor je traint één dosering neemt kan je er gemakkelijk 1,5 maand mee toe als je 4 keer per week traint :)
Waarom zou je je, als beginner zoals je zei, je zo bezig houden met allerlei supps? Het gaat je echt geen bijzondere extra's geven. Je kan je beter concentreren op een goeie training, en op je voeding letten.

Er zijn echt zo goed als geen supps die iets voor je doen.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:14:25 #149
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155190791
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:36 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Zou er niet aan beginnen. Zeker niet wekelijks of zelfs dagelijks.
Heb een periode, 1,5 jaar terug, unstoppable van dedicated nutrition gebruikt (later van de markt gehaald). Daar zette ik wel gekke PR's mee, gebruikte t zo'n 2 x per week, maar na verloop van tijd ging me lichaam eraan wennen en merkte ik op de dagen dat ik het niet gebruikte dat ik minder tilde. Misch. door de gewenning aan de pwo.
Kreeg na enkele maanden ook hartkloppingen van dat spul ( :') ), toen gelijk dat hele bakje door de gootsteen gespoeld. De eerste keer dat spul begon de focus al op de fiets naar de gym (echt niet normaal).

Daarom ben ik ook geen voorstander van creatine omdat je het moet cyclen (periode niet/periode wel gebruiken(d8 ik,don't blame me if im wrong)) ben dan bang dat in die periode dat je het niet gebruikt gewoon weer op het oude niveau terugvalt.

Ik hou het lekker bij de multivitamine, eiwitshakes, agmatine en bcaa's. Scheelt een hoop centen.
Die pwo heeft echt niks te maken met creatine.

Echt jongens, lees je eens een klein beetje in voor je wat zegt.

Wat doet agmatine en bcaa's precies voor je, en waarom gebruik je het?

Denk er om dat meer dan 90% van de supps gepushed worden door allerlei bodybuilders en powerlifters alleen om het feit dat ze gesponsord worden door een merk. Ze nemen het zelf niet eens. Het is een grote geldmachine die makkelijk geld aan je verdient als je denkt dat de grote jongens daar groot mee geworden zijn.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:17:49 #150
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_155190907
Gebruik nu Roid Rage als PWO soms als ik moe ben. Best prima, qua cafeïne precies de sweetspot voor mij (175mg).

Gaat eruit helaas.
Deathlift or Die.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:19:54 #151
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155190984
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:07 schreef seto het volgende:
Pre-workouts zijn het geld echt niet meer waard sinds DMAA verboden is.
Het is wel fijn als je 's morgens gaat sporten. Dan ben ik altijd een beetje duf (en vreselijk ochtendhumeur), een pre-workout geeft net dat stukje scherpte.

Als ik later op de dag ga sporten, neem ik ze ook niet. Dan zorgt alleen voor halve ahdh en een slechte nachtrust, als het te laat is.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:22:29 #152
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155191106
Ik heb echt nog nooit pwo's begrepen. Als je een kutdag hebt dan is dat maar zo. Voor de rest ben ik altijd pumped up genoeg om m'n training op eigen energie te doen.

Als je de energie niet kan opbrengen om te trainen heb je waarschijnlijk geen doelen en doe je alleen een workout.

Ga dan lekker schaken ofzo, of dammen.
pi_155191158
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:36 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Zou er niet aan beginnen. Zeker niet wekelijks of zelfs dagelijks.
Heb een periode, 1,5 jaar terug, unstoppable van dedicated nutrition gebruikt (later van de markt gehaald). Daar zette ik wel gekke PR's mee, gebruikte t zo'n 2 x per week, maar na verloop van tijd ging me lichaam eraan wennen en merkte ik op de dagen dat ik het niet gebruikte dat ik minder tilde. Misch. door de gewenning aan de pwo.
Kreeg na enkele maanden ook hartkloppingen van dat spul ( :') ), toen gelijk dat hele bakje door de gootsteen gespoeld. De eerste keer dat spul begon de focus al op de fiets naar de gym (echt niet normaal).

Daarom ben ik ook geen voorstander van creatine omdat je het moet cyclen (periode niet/periode wel gebruiken(d8 ik,don't blame me if im wrong)) ben dan bang dat in die periode dat je het niet gebruikt gewoon weer op het oude niveau terugvalt.

Ik hou het lekker bij de multivitamine, eiwitshakes, agmatine en bcaa's. Scheelt een hoop centen.
examine.com
thank me later
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_155191219
Wat betekent aromatiseren? :@
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:25:42 #155
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_155191226
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:22 schreef Snakey het volgende:
Ik heb echt nog nooit pwo's begrepen. Als je een kutdag hebt dan is dat maar zo. Voor de rest ben ik altijd pumped up genoeg om m'n training op eigen energie te doen.

Als je de energie niet kan opbrengen om te trainen heb je waarschijnlijk geen doelen en doe je alleen een workout.

Ga dan lekker schaken ofzo, of dammen.
Lol tren much Snakey?

Vind cafeïne en wat middeltjes voor pomp echt wel prima hoor.
Deathlift or Die.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:26:18 #156
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_155191252
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:25 schreef McNulty het volgende:
Wat betekent aromatiseren? :@
Ojee Nulty ook al naar de dark side ;) ;)
Deathlift or Die.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:27:51 #157
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155191312
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:25 schreef McNulty het volgende:
Wat betekent aromatiseren? :@
Aromatiseren heeft meestal te maken met AAS die omzetten in oestrogeen. Hoezo?
pi_155191315
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:26 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ojee Nulty ook al naar de dark side ;) ;)
wil 5-d shouders hebben als ray
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:30:40 #159
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155191426
Hoe is het eigenlijk met RaymondK? Iemand nog ooit iets van hem gehoord?
pi_155191427
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:08 schreef Snakey het volgende:

[..]

Waarom zou je je, als beginner zoals je zei, je zo bezig houden met allerlei supps? Het gaat je echt geen bijzondere extra's geven. Je kan je beter concentreren op een goeie training, en op je voeding letten.

Er zijn echt zo goed als geen supps die iets voor je doen.
Laatste zin, die iets voor 'je' doen, je in het algemeen of specifiek voor mij? Hier werd ook ergens eiwitshakes gesuggereerd ook die niet doen? Ik houd niet specifiek bij hoeveel eiwitten/dag ik binnenkrijg maar als je even op het internet (of in mijn directe omgeving) kijkt zie je meteen al dat mensen zeggen dat je hopeloos je tijd aan het verdoen bent in de sportschool als je niet aan de shakes zit.
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:31:11 #161
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155191454
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:25 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Lol tren much Snakey?

Vind cafeïne en wat middeltjes voor pomp echt wel prima hoor.
Neuh. Onzin om dat te denken.

Ik vind het allemaal onzin dingen. Alsof je je niet kan concentreren zonder iets.

Maar goed, je moet doen wat je wil natuurlijk.
pi_155191677
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Die pwo heeft echt niks te maken met creatine.

Echt jongens, lees je eens een klein beetje in voor je wat zegt.

Wat doet agmatine en bcaa's precies voor je, en waarom gebruik je het?

Denk er om dat meer dan 90% van de supps gepushed worden door allerlei bodybuilders en powerlifters alleen om het feit dat ze gesponsord worden door een merk. Ze nemen het zelf niet eens. Het is een grote geldmachine die makkelijk geld aan je verdient als je denkt dat de grote jongens daar groot mee geworden zijn.
Waar heb ik het over creatine in Unstoppable? :') en dan 't over inlezen gaan hebben. Ik weet prima wat ik gebruik en maak ook altijd een afweging of het de moeite waard is. Daarom had ik ook die pwo gekocht omdat daar GEEN crea in zat.

Bcaa's zijn om de aminozuren op peil te houden, gebruik ik alleen vóór de training.
Agmatine ben ik pas mee begonnen op aanraden van een vriend. Zal niet veel invloed hebben, maar speelt meer tussen de oren denk ik. Ga wel laatste weken weer wat vooruit, maar komt ook door het betere eten na m'n vakantie.
Ben zeker niet de doorsnee fitness-bro die z'n karretje volgooit in de b&f webshop ;) , staan sws de meest idiote teksten bij .
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:36:46 #163
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155191719
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:30 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Laatste zin, die iets voor 'je' doen, je in het algemeen of specifiek voor mij? Hier werd ook ergens eiwitshakes gesuggereerd ook die niet doen? Ik houd niet specifiek bij hoeveel eiwitten/dag ik binnenkrijg maar als je even op het internet (of in mijn directe omgeving) kijkt zie je meteen al dat mensen zeggen dat je hopeloos je tijd aan het verdoen bent in de sportschool als je niet aan de shakes zit.
In het algemeen.

Fathank zei dat je niet per definitie sterker wordt door eiwitshakes een stukje hierboven. En dat is ook zo, maar het helpt wel met je herstel. Het is dus niet zo dat het je sterker maakt, maar indirect wel in de zin dat als je beter en sneller hersteld je ook weer meer kan geven bij je volgende training.
pi_155191738
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Aromatiseren heeft meestal te maken met AAS die omzetten in oestrogeen. Hoezo?
Ik was me aan het inlezen over DHEA. Is een testbooster maar er is wat vermoeden dat het mogelijk kan aromatiseren. Zat in Dan John's morning boner stack.

Vitamin D
ZMA
Fish Oil
DHEA
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:44:06 #165
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155192037
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:35 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Waar heb ik het over creatine in Unstoppable? :') en dan 't over inlezen gaan hebben. Ik weet prima wat ik gebruik en maak ook altijd een afweging of het de moeite waard is. Daarom had ik ook die pwo gekocht omdat daar GEEN crea in zat.

Bcaa's zijn om de aminozuren op peil te houden, gebruik ik alleen vóór de training.
Agmatine ben ik pas mee begonnen op aanraden van een vriend. Zal niet veel invloed hebben, maar speelt meer tussen de oren denk ik. Ga wel laatste weken weer wat vooruit, maar komt ook door het betere eten na m'n vakantie.
Ben zeker niet de doorsnee fitness-bro die z'n karretje volgooit in de b&f webshop ;) , staan sws de meest idiote teksten bij .
Je vervolgd met je volgende zin met 'daarom begin ik niet aan creatine'. Vandaar.

Van BCAA's zijn aminozuren. Het is bewezen dat het zo goed als niks extra's voor je doet, tenzij je fasted trained.

Agmatine ken ik niet. Maar als ik het zo lees maakt dat die kleine 0.5% uit. Wat verwaarloosbaar is.

Maar je zegt het zelf al, je bent vooruit gegaan nadat je na de vakantie beter eet. There you go.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:46:55 #166
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155192167
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:37 schreef McNulty het volgende:

[..]

Ik was me aan het inlezen over DHEA. Is een testbooster maar er is wat vermoeden dat het mogelijk kan aromatiseren. Zat in Dan John's morning boner stack.

Vitamin D
ZMA
Fish Oil
DHEA
Om te aromatiseren moet je echt een flinke dosis nemen, anders lukt dat niet. Aromatiseren zorgt voor bitchtits bij AAS. Als je VP hoog is, (vet zet om is oestrogeen) of als je er gevoelig voor bent moet je ermee oppassen. Maar ik denk niet dat het door DHEA zal gebeuren, daar is wel wat meer voor nodig.

Edit: het wordt verkocht als een testosteron verhogend middel, dus erbij zeggen dat het aromatiseert maakt het allemaal wat 'echter'. De consensus is dat er buiten AAS geen middelen bestaan die je testoteron aanmaak verhogen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Snakey op 13-08-2015 22:29:03 ]
pi_155192395
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

In het algemeen.

Fathank zei dat je niet per definitie sterker wordt door eiwitshakes een stukje hierboven. En dat is ook zo, maar het helpt wel met je herstel. Het is dus niet zo dat het je sterker maakt, maar indirect wel in de zin dat als je beter en sneller hersteld je ook weer meer kan geven bij je volgende training.
Oké, dat is dan duidelijk, dan ga ik gewoon zo verder als ik al bezig was, zonder supplementen in enige vorm. Bedankt voor je (onderbouwde) kritiek en tips :D
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_155192469
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:44 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je vervolgd met je volgende zin met 'daarom begin ik niet aan creatine'. Vandaar.

Van BCAA's zijn aminozuren. Het is bewezen dat het zo goed als niks extra's voor je doet, tenzij je fasted trained.

Agmatine ken ik niet. Maar als ik het zo lees maakt dat die kleine 0.5% uit. Wat verwaarloosbaar is.

Maar je zegt het zelf al, je bent vooruit gegaan nadat je na de vakantie beter eet. There you go.
^O^

Die maat wees me trouwens op deze review http://forum.dutchbodybui(...)ts-nutrition-281234/

Maar ben altijd beetje sceptisch bij de user-reviews van dbb. :O
pi_155192597
In Duitsland zijn al die verboden PWOs uit Nederland nog te koop, en hierboven; Creatine afkraken(enigste supplement waarvan meerwaarde bewezen is, whey daargelaten), maar wel BCAAs gebruiken :')
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:02:02 #170
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155192706
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:17 schreef Ethanolic het volgende:
Gebruik nu Roid Rage als PWO soms als ik moe ben. Best prima, qua cafeïne precies de sweetspot voor mij (175mg).

Gaat eruit helaas.
Gwn cafeïnepoeder en een weegsxhaaltje kopen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:03:22 #171
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155192756
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:53 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Oké, dat is dan duidelijk, dan ga ik gewoon zo verder als ik al bezig was, zonder supplementen in enige vorm. Bedankt voor je (onderbouwde) kritiek en tips :D
Beter koopbje havermout en volle melk van dat geld, dat levert je meer gains op dan een potjebpoeder waardoor je een keer 5 kg meer kan tillen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:05:51 #172
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155192854
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:55 schreef bombmannl het volgende:

[..]

^O^

Die maat wees me trouwens op deze review http://forum.dutchbodybui(...)ts-nutrition-281234/

Maar ben altijd beetje sceptisch bij de user-reviews van dbb. :O
Het is internet. Het zou goed een review van B&F zelf kunnen zijn. Je kan beter een wetenschappelijke onderbouwing zoeken.

Dat draadje is trouwens van 2011. Altijd even kijke of er wat recenters te vinden is.
pi_155194625
Wie weet zijn al die reviews van B&F zelf..
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:40:38 #174
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_155196321
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:02 schreef fathank het volgende:

[..]

Gwn cafeïnepoeder en een weegsxhaaltje kopen.
Ik heb caps van 250. Soms op lege(re) maag is dat iets te veel.

Maar goed, vind haten op PWO maar iets raars. Als iemand dat neemt is het toch zijn zaak. Ik train er goed op, maar gebruik het niet altijd en heb het zeker niet nodig.
Deathlift or Die.
pi_155201704
Dubbele espresso en een banaan dat is mn PWO :)
Mensen moeten lekker zelf weten of ze een PWO pakken of niet zolang ze zich eerst even goed inlezen wat ze denken te moeten kopen.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:53:12 #176
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_155202167
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 08:14 schreef Questular het volgende:
Dubbele espresso en een banaan dat is mn PWO :)

Ik krijg hier altijd 'biologisch verantwoorde, glutenvrij, vrijeuitloop PWO'-feels bij
BEASTMODE
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:58:36 #177
69994 seto
-|||--------|||-
pi_155202253
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:40 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik heb caps van 250. Soms op lege(re) maag is dat iets te veel.

Maar goed, vind haten op PWO maar iets raars. Als iemand dat neemt is het toch zijn zaak. Ik train er goed op, maar gebruik het niet altijd en heb het zeker niet nodig.
Dat kan wel, maar die PWO's van 40-50 euro kopen vind ik wel geldverspilling.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_155202520
Zelf ook een tijd getraind op PWO... begon eerst met 1 dag in de week, dat werden er 2, daarna 3 en langzaam ook 4.

Op een gegeven moment trainde ik zelfs niet meer lekker zonder PWO en haalde ik m'n setjes niet meer :')

Toen was het toch maar tijd om er mee te stoppen. Nu gebruik ik al een dikke 6 maanden dat spul niet meer en gaat het gewoon goed. Zit er een slechte dag tussen, so be it. Is trouwens maar 2x gebeurd waarvan ik 1x m'n training heb afgebroken. Was zo ontzettend gaar van een lange werkdag dat echt helemaal niks wilde lukken :%
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:15:20 #179
69994 seto
-|||--------|||-
pi_155202560
Die dagen heb je sowieso, of je nou PWO gebruikt of niet.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_155202634
Beta-Alanine is de enige échte. Trainen zonder parathesia is niet te doen, ik voel mij net Spiderman in de gym.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:34:50 #181
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155210262
Sinds wanneer heeft Mark Rippetoe een baard? Dat staat hem echt goed zeg.

  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:34:08 #182
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155212056
Die PWOs zijn vreselijk. Ergens moet die energie vandaan komen, je betaalt het gewoon later weer terug. Ik snap de logica ook niet tenzij je een keer wil pieken ofzo.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:56:53 #183
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155212836
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:40 schreef Modus het volgende:

[..]

[ afbeelding ].
- "Zo hé, de pecs van Phil Heath staan wel lekker strak zeg." "Ja bro, ziet er goed uit, mooie vasculariteit en nette definitie."
- "Zo hé, Mark Rippetoe heeft een mooie baard." "GAAAAAAAY".

Vaag topic dit.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:57:41 #184
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155212861
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Sinds wanneer heeft Mark Rippetoe een baard? Dat staat hem echt goed zeg.

Echt een lekker ding met die baard O+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155215523
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

- "Zo hé, de pecs van Phil Heath staan wel lekker strak zeg." "Ja bro, ziet er goed uit, mooie vasculariteit en nette definitie."
- "Zo hé, Mark Rippetoe heeft een mooie baard." "GAAAAAAAY".

Vaag topic dit.
Rippetoe heeft ook niks met het moderne bodybuilding te maken.

Bodybuilders van vroeger hadden ook allemaal een powerlift verleden (Arnold,Lou, Ronnie etc) maar nu is het alleen maar volspuitsen met insuline en HGH en lekker pompen met isolatieoefeningen. Bij mij in de gym zijn ook al die bodybuilders schandalig zwak. Alleen benchen kunnen ze nog een beetje maar als je ziet hoeveel ze gebruiken
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:25:26 #186
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155215692
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:20 schreef Henrys het volgende:

[..]

Rippetoe heeft ook niks met het moderne bodybuilding te maken.

Bodybuilders van vroeger hadden ook allemaal een powerlift verleden (Arnold,Lou, Ronnie etc) maar nu is het alleen maar volspuitsen met insuline en HGH en lekker pompen met isolatieoefeningen. Bij mij in de gym zijn ook al die bodybuilders schandalig zwak. Alleen benchen kunnen ze nog een beetje maar als je ziet hoeveel ze gebruiken
Je bent 'functional strength' vergeten. ;)
pi_155215710
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

- "Zo hé, de pecs van Phil Heath staan wel lekker strak zeg." "Ja bro, ziet er goed uit, mooie vasculariteit en nette definitie."
- "Zo hé, Mark Rippetoe heeft een mooie baard." "GAAAAAAAY".

Vaag topic dit.
Niemand hier geilt op de pecs van Phil Health.

Overigens ben jij degene die hier vaker rondstrooit met "gay" en vergelijkbare termen.

Stel je niet zo aan.
pi_155215930
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:20 schreef Henrys het volgende:

[..]

Rippetoe heeft ook niks met het moderne bodybuilding te maken.

Bodybuilders van vroeger hadden ook allemaal een powerlift verleden (Arnold,Lou, Ronnie etc) maar nu is het alleen maar volspuitsen met insuline en HGH en lekker pompen met isolatieoefeningen. Bij mij in de gym zijn ook al die bodybuilders schandalig zwak. Alleen benchen kunnen ze nog een beetje maar als je ziet hoeveel ze gebruiken
Klopt idd, ik zie soms lopende kasten maar het enige waar ze eigenlijk anders zijn(opvallen) dan de rest is borst idd.
pi_155216005
Na een kleine vier maanden fullbody (5x5) 3x p/w ben ik de laatste maand flink 'geplateaud' op de main lifts. Een week deload heeft ook niet geholpen.
Stats nu:
- DL 1rm 166kg (1.8 x BW)
- SQ 1rm 127.5kg (1.4 x BW)
- BP 1rm 100kg (1,1 x BW)

Heb dan ook maar besloten verder te gaan met een ander programma, aangezien m'n eigenlijke doel toch hoofdzakelijk spiermassa is. Hoop komende week te beginnen met een Hypertrophy Specific Training programma van 8 weken (zie bijv. hier).
Het fullbody principe beviel me wel de afgelopen maanden, maar de 5x5 werd ik wat flauw van, dus dit lijkt me een geschikt programma.

Vraag me alleen af of ik nu wil cutten, blijven bulken, en of ik het nieuwe HST schema misschien pas ná die cut wil beginnen. Weeg nu 92-93 kg bij 187cm, kunnen jullie een inschatting maken van m'n BF%? Afgaande op wat online foto's schat ik mezelf zo richting de 20%, maar heb weinig kennis van dat soort zaken. Weegschaal geeft ook ~20% aan, fwiw..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door gekkewiebel op 14-08-2015 17:46:09 ]
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:41:58 #190
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_155217718
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:36 schreef gekkewiebel het volgende:
Na een kleine vier maanden fullbody (5x5) 3x p/w ben ik de laatste maand flink 'geplateaud' op de main lifts. Een week deload heeft ook niet geholpen.
Stats nu:
- DL 1rm 166kg (1.8 x BW)
- SQ 1rm 127.5kg (1.4 x BW)
- BP 1rm 100kg (1,1 x BW)

Heb dan ook maar besloten verder te gaan met een ander programma, aangezien m'n eigenlijke doel toch hoofdzakelijk spiermassa is. Hoop komende week te beginnen met een Hypertrophy Specific Training programma van 8 weken (zie bijv. hier).
Het fullbody principe beviel me wel de afgelopen maanden, maar de 5x5 werd ik wat flauw van, dus dit lijkt me een geschikt programma.

Vraag me alleen af of ik nu wil cutten, blijven bulken, en of ik het nieuwe HST schema misschien pas ná die cut wil beginnen. Weeg nu 92-93 kg bij 187cm, kunnen jullie een inschatting maken van m'n BF%? Afgaande op wat online foto's schat ik mezelf zo richting de 20%, maar heb weinig kennis van dat soort zaken. Weegschaal geeft ook ~20% aan, fwiw..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
12 tot 15 gok ik. Ik zat daar ook op met dezelfde stats en je bent iets droger dan ik toen was. Betere schouders ook :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:48:00 #191
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155217871
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:36 schreef gekkewiebel het volgende:
Na een kleine vier maanden fullbody (5x5) 3x p/w ben ik de laatste maand flink 'geplateaud' op de main lifts. Een week deload heeft ook niet geholpen.
Stats nu:
- DL 1rm 166kg (1.8 x BW)
- SQ 1rm 127.5kg (1.4 x BW)
- BP 1rm 100kg (1,1 x BW)

Heb dan ook maar besloten verder te gaan met een ander programma, aangezien m'n eigenlijke doel toch hoofdzakelijk spiermassa is. Hoop komende week te beginnen met een Hypertrophy Specific Training programma van 8 weken (zie bijv. hier).
Het fullbody principe beviel me wel de afgelopen maanden, maar de 5x5 werd ik wat flauw van, dus dit lijkt me een geschikt programma.

Vraag me alleen af of ik nu wil cutten, blijven bulken, en of ik het nieuwe HST schema misschien pas ná die cut wil beginnen. Weeg nu 92-93 kg bij 187cm, kunnen jullie een inschatting maken van m'n BF%? Afgaande op wat online foto's schat ik mezelf zo richting de 20%, maar heb weinig kennis van dat soort zaken. Weegschaal geeft ook ~20% aan, fwiw..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed gedaan. Kracht als basis hebben is wel belangrijk. Er is een groot verschil tussen een spiermassa hebben en weinig kunnen liften, en massa hebben en sterk zijn. Dat ziet er totaal anders uit.

Ik denk dat je met dat schema sowieso nog wel wat vet gaat verliezen. Ik zou beginnen met net boven onderhoud eten en van daar kijken hoe het gaat.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:12:21 #192
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_155218413
Ik zou gokken rond de 15%.

Kijk, je wil spiermassa. Maar wil je puur massa massa of wil je er ripped uitzien? Twee verschillende dingen. Als je puur massa wil gewoon #yolo bulken. Als je puur ripped wil zijn zou ik cutten.

Zou zelf altijd voor ~onderhoud kiezen en dan blijven trainen. Vloeken in de kerk hier want "dat kan natuurlijk nooit werken".
WFPB!
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:39:10 #193
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155219136
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:12 schreef Dizorn het volgende:
Ik zou gokken rond de 15%.

Kijk, je wil spiermassa. Maar wil je puur massa massa of wil je er ripped uitzien? Twee verschillende dingen. Als je puur massa wil gewoon #yolo bulken. Als je puur ripped wil zijn zou ik cutten.

Zou zelf altijd voor ~onderhoud kiezen en dan blijven trainen. Vloeken in de kerk hier want "dat kan natuurlijk nooit werken".
Ik heb het al eerder getypt, dit werkt helemaal prima maar alleen als je al heel dicht bij je streef-vet% zit. Zou het voor die kerel hier boven een prima optie vinden afhankelijk van waar hij naartoe wil.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_155219229
Hallo ik had een vraagje. Is het verstandig om meer dan 3 keer te trainen zonder dat je steroids gebruikt?


Ik bedoel natuurlijk in de week.

[ Bericht 19% gewijzigd door Kun-Aguero op 14-08-2015 19:53:04 ]
AJ
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:50:16 #195
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155219404
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:43 schreef Kun-Aguero het volgende:
Hallo ik had een vraagje. Is het verstandig om meer dan 3 keer te trainen zonder dat je steroids gebruikt?
Ja. Waarom niet?
pi_155219438
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:43 schreef Kun-Aguero het volgende:
Hallo ik had een vraagje. Is het verstandig om meer dan 3 keer te trainen zonder dat je steroids gebruikt?
Nee ik ben drie keer naar de sportschool geweest, en toen heb ik m'n abonnement weer opgezegd.
Geen referral hier.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:51:50 #197
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_155219445
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja. Waarom niet?
Trollpoat
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_155219446
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja. Waarom niet?
Omdat steve reeves(pre steroid bodybuilder) 3 keer een fullbody deed. Zoals de meeste overigens. Ik vraag me af waarom ze dat deden.
AJ
pi_155219469
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Nee ik ben drie keer naar de sportschool geweest, en toen heb ik m'n abonnement weer opgezegd.
Hadden ze geen zonnebank?
AJ
pi_155219470
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:51 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Omdat steve reeves(pre steroid bodybuilder) 3 keer een fullbody deed. Zoals de meeste overigens. Ik vraag me af waarom ze dat deden.
Gewoon kuurtje doen. Doen de meesten van dit topic.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155219509
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:52 schreef Beach het volgende:

[..]

Gewoon kuurtje doen. Doen de meesten van dit topic.
Misschien spuiten ze ook wel synthol. Betekend niet dat dat de manier is om zoiets aan te pakken.
AJ
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:54:55 #202
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155219556
Ligt eraan hoe je het plant. 4 of 5 x per week full body ga je niet lang volhouden. Een split is echter goed te doen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155219591
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:54 schreef fathank het volgende:
Ligt eraan hoe je het plant. 4 of 5 x per week full body ga je niet lang volhouden. Een split is echter goed te doen.
Dan is de vraag, kan ik beter zonder steroids een 3 keer fullbody doen. Of 5/6 keer split?
AJ
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:57:02 #204
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155219627
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:56 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Dan is de vraag, kan ik beter zonder steroids een 3 keer fullbody doen. Of 5/6 keer split?
Als je geld teveel hebt en snel groot wilt worden, kun je beter steroids doen.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:58:18 #205
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155219655
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:56 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Dan is de vraag, kan ik beter zonder steroids een 3 keer fullbody doen. Of 5/6 keer split?
Hangt van een hoop factoren af, maar als ik je zo hoor ben je een behoorlijke newbie dan zou ik gewoon voor 3x pw fullbody gaan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155219660
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je geld teveel hebt en snel groot wilt worden, kun je beter steroids doen.
Het lijkt mij niet erg gezond voor je lever. Plus dar het ook flink invloed op je gedrag heeft schijnt.
AJ
pi_155219691
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:58 schreef fathank het volgende:

[..]

Hangt van een hoop factoren af, maar als ik je zo hoor ben je een behoorlijke newbie dan zou ik gewoon voor 3x pw fullbody gaan.
Ik train al aantal maanden 5/6 keer maar ik heb niet heel veel kennis over de beste trainingsmethodes, Daarom vroeg ik het hier

:D
AJ
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:02:11 #208
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_155219770
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:59 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Ik train al aantal maanden 5/6 keer maar ik heb niet heel veel kennis over de beste trainingsmethodes, Daarom vroeg ik het hier

:D
Al hele maanden?
En nog geen idee over trainingen??
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:02:23 #209
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_155219778
En maanden moeten eerst jaren worden bro
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_155219828
Tuurlijk wel maar niet de meest efficiënte methodes etc.
En dat komt wel goed hoor. :Y
AJ
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:04:44 #211
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155219839
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 19:58 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet erg gezond voor je lever. Plus dar het ook flink invloed op je gedrag heeft schijnt.
Als je dat een bezwaar vindt, kun je het beter niet gebruiken hé.
pi_155219900
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 20:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je dat een bezwaar vindt, kun je het beter niet gebruiken hé.
Hoe zit het bij jou dan? Wat voor gevolgen gaven steroids jou en vind jij het wel waard?
AJ
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:07:30 #213
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155219916
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 20:06 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Hoe zit het bij jou dan? Wat voor gevolgen gaven steroids jou en vind jij het wel waard?
Ik gebruik geen steroïden, bro.
pi_155219930
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 20:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik gebruik geen steroïden, bro.
Bodybuild je wel?
AJ
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:09:23 #215
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155219969
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 20:08 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Bodybuild je wel?
Nee, ook niet.
pi_155219994
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 20:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, ook niet.
Oh, lachen.
AJ
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:41:43 #217
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_155223340
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 20:10 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Oh, lachen.
Dit topic is een combi van powerliften en bodybuilding.
Ze willen het niet opsplitsen omdat het dan bij beiden te rustig word.
En je kan altijd wat van elkaar leren :)
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_155224147
Thanks voor de replies stinkie, Snakey, Dizorn, VASND.

Cleanbulk it is. Heb nog nooit gecut en zie daar stiekem best tegen op. Denk na jullie comments dat ik nog niet gek veel uit een cut kan halen, lager dan 10% wil ik sowieso niet en als ik nu op 12-15% zit lijkt me dat veel uitzoekwerk voor beperkt resultaat. Volgend voorjaar maar eens gaan kijken naar cutten.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:02:26 #219
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_155224203
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:00 schreef gekkewiebel het volgende:
Thanks voor de replies stinkie, Snakey, Dizorn, VASND.

Cleanbulk it is. Heb nog nooit gecut en zie daar stiekem best tegen op. Denk na jullie comments dat ik nog niet gek veel uit een cut kan halen, lager dan 10% wil ik sowieso niet en als ik nu op 12-15% zit lijkt me dat veel uitzoekwerk voor beperkt resultaat. Volgend voorjaar maar eens gaan kijken naar cutten.
Zolang je niet yolo gaat zoals ik in het begin deed, anders ben je veeeulste lang bezig om te cutten.
Ben nu al vanaf begin dit jaar bezig en nog lange niet tevreden, al heb ik meer PL aspiraties ;)
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_155225150
We moeten serieus is een keer die TS gaan updaten. Zoveel van hetzelfde soort vragen elke keer. Overal bullshit en broscience.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:37:52 #221
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_155225417
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:30 schreef Faeroer het volgende:
We moeten serieus is een keer die TS gaan updaten. Zoveel van hetzelfde soort vragen elke keer. Overal bullshit en broscience.
Vraag Ray eens in de gym of die t wil updaten, zeg gewoon dat snakey off is gegaan komt die wel terug
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_155225433
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:37 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Vraag Ray eens in de gym of die t wil updaten, zeg gewoon dat snakey off is gegaan komt die wel terug
Denk dat Snakey niet de enige hier is. ;)
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:40:18 #223
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155225498
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:30 schreef Faeroer het volgende:
We moeten serieus is een keer die TS gaan updaten. Zoveel van hetzelfde soort vragen elke keer. Overal bullshit en broscience.
Als het nou blijvertjes waren. Meeste reacties zijn van ok lol ik blijf wel aanmodderen te veel moeite okdoei. Verknoeid het een beetje voor de mensen die hier echt van elkaar proberen te leren.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:09:46 #224
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155226573
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:30 schreef Faeroer het volgende:
We moeten serieus is een keer die TS gaan updaten. Zoveel van hetzelfde soort vragen elke keer. Overal bullshit en broscience.
Wat moet er precies geüpdate worden, volgens jou?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:24:24 #225
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155227197
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:30 schreef Faeroer het volgende:
We moeten serieus is een keer die TS gaan updaten. Zoveel van hetzelfde soort vragen elke keer. Overal bullshit en broscience.
De OP bedoel je. Mja, ik heb hem laatst nog eens (deels) doorgelezen, op zich staat er alles in wat je als beginner nodig hebt. Het ding is natuurlijk dat het NIET gelezen wordt, daar raakt de poep de fan.

Maar het zou een keer herschreven moeten worden ja. Er staan belachelijk veel linkjes naar DBB in, terwijl het leuker is om mensen hier te houden zodat het wat drukker en misschien wat interessanter wordt.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:25:24 #226
58789 Snakey
-||||--------||||-
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:27:35 #227
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155227331
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:25 schreef Snakey het volgende:

[..]

Beach.
Ja, dat staat er wel. Maar hij bedoelt OP denk ik. Vandaar de vraag: wat moet er vervangen worden?

Zit ik eens niet te trollen, krijgen we dit weer. :(
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:28:21 #228
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155227363
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat staat er wel. Maar hij bedoelt OP denk ik. Vandaar de vraag: wat moet er vervangen worden?

Zit ik eens niet te trollen, krijgen we dit weer. :(
Ik dacht, ik zal jou eens trollen. :P

Maar, zie mijn post hierboven over de OP.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:30:30 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155227430
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik dacht, ik zal jou eens trollen. :P

Maar, zie mijn post hierboven over de OP.
Als antwoord daarop: ik heb eens een post geschreven over motivatie voor beginners, wat volgens mij 1000x belangrijker is dan welk schema, supplement of oefening dan ook om uiteindelijk doelen te halen. Misschien kan dat erin gezet worden.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:36:30 #230
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_155227591
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als antwoord daarop: ik heb eens een post geschreven over motivatie voor beginners, wat volgens mij 1000x belangrijker is dan welk schema, supplement of oefening dan ook om uiteindelijk doelen te halen. Misschien kan dat erin gezet worden.
Mag ik vragen als je jouw zieke motiverende teksten nog een keer wilt posten?!
BEASTMODE
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:39:15 #231
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155227677
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als antwoord daarop: ik heb eens een post geschreven over motivatie voor beginners, wat volgens mij 1000x belangrijker is dan welk schema, supplement of oefening dan ook om uiteindelijk doelen te halen. Misschien kan dat erin gezet worden.
Denk dat het verstandig is om sowieso de hele OP te herzien, en dan inderdaad dat soort dingen (of jouw post) er ook in te verwerken.

Maar het geheel moet wel een gedegen stuk zijn uiteraard. En daar gaat best veel werk in zitten.
pi_155227718
Ik laat de OP herschrijven wel over aan iemand met meer ervaring/kennis.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:42:26 #233
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155227779
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:36 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Mag ik vragen als je jouw zieke motiverende teksten nog een keer wilt posten?!
pi_155227832
quote:
Meer iets voor het fitnesstopic denk ik.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:44:20 #235
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155227846
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:43 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Meer iets voor het fitnesstopic denk ik.
Dan moet je het daar posten.

DO IT. JUST DO IT.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:45:06 #236
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_155227874
Vind dat de OP wel wat bondiger kan. Gewoon de instapdrempel voor de gemiddelde noob zo laag mogelijk maken. IIFYM'je uitleggen, paar goede instapschemas en gaan.
De naam 'bodybuilding' schrikt al af, laat staan een lap semi-wetenschappelijk-ogende tekst. We verwijzen te vaak naar de OP terwijl die niet uitnodigd om te lezen.

Het is allemaal best simpel, maar niet makkelijk of zo.

Dumb it down imo
BEASTMODE
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:48:46 #237
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155227979
Als ik de OP zo snel even scan staat er vooral veel oude en (waarschijnlijk) achterhaalde info in. De ideeen over voeding zijn tussen nu en 2006 wel wat veranderd bv.

Dus helemaal herschrijven is niet nodig denk ik, het heeft meer een goede update nodig.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:50:09 #238
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155228030
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:45 schreef Awesome_ het volgende:
Vind dat de OP wel wat bondiger kan. Gewoon de instapdrempel voor de gemiddelde noob zo laag mogelijk maken. IIFYM'je uitleggen, paar goede instapschemas en gaan.
De naam 'bodybuilding' schrikt al af, laat staan een lap semi-wetenschappelijk-ogende tekst. We verwijzen te vaak naar de OP terwijl die niet uitnodigd om te lezen.

Het is allemaal best simpel, maar niet makkelijk of zo.

Dumb it down imo
Zoiets zou dan de eerste spoiler moeten zijn. Daarna mag er best wat dieper op de materie in gegaan worden lijkt me.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:50:21 #239
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_155228036
Ik wil wel een vrijwilliger aanwijzen
BEASTMODE
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:52:47 #240
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155228118
Misschien moeten we een wetenschappelijke paper schrijven met uitgebreide bronnenlijst en aanwijzingen voor verder onderzoek.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:52:48 #241
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_155228121
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:50 schreef Snakey het volgende:

[..]

Zoiets zou dan de eerste spoiler moeten zijn. Daarna mag er best wat dieper op de materie in gegaan worden lijkt me.
Helemaal mee eens. En sowieso, bb is een auto-didactisch iets. Als we verwijzen naar examine.com voor supp info, SS, SL voor rookieschemas, exrx voor de database etc ben je al een heel eind.
BEASTMODE
pi_155228179
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Misschien moeten we een wetenschappelijke paper schrijven met uitgebreide bronnenlijst en aanwijzingen voor verder onderzoek.
Alsof iemand dat helemaal gaat lezen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:58:56 #243
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155228339
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:52 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En sowieso, bb is een auto-didactisch iets. Als we verwijzen naar examine.com voor supp info, SS, SL voor rookieschemas, exrx voor de database etc ben je al een heel eind.
Yep. Er staan al wat van dat soort dingen in, maar allemaal wat verouderd.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:59:22 #244
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155229305
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 08:30 schreef fathank het volgende:

[..]

Triceps trainen is voor vrouwen met kipfilets. Rug en schouders, alsof vrouwen daar naar kijken. Gewoon dikke chest 6pack en goeie guns dat is waar het om draait.

En benen train je al genoeg op de voetbal.
ik weet dat het een hype is onder de jeugd om alleen biceps, borst en buik te trainen en de hele mentaliteit erachter dat het draait om datgene te pompen waarvan ze denken dat de vrouwtjes op zullen vallen
Maar als je je triceps niet traint dan krijg je juist kipfiletarmpjes ;)
Dat ziet er toch niet uit, zo'n lichaam uit proportie, iemand met een dikke chest en halve bovenarmen met daarbij een klein ruggetje en smalle shoudertjes, kom op zeg... ;)

En die grap van: ik train mn benen met voetballen heb ik nu wel genoeg gehoord dat de lol ervan af is ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 08:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Triceps pak je toch wel mee met al die presses die je doet, daar hoef je niet apart nog voor te trainen.
Wat is dit? Een bodybuilding topic of een Parts-of-body-pumping topic? :)
Nog nooit gehoord dat een bodybuilder die spiergroepen achterwege laat
Of jullie zijn me hier gewoon voor de gek aan t houden :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:43:11 #246
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155230019
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 00:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

1x raden...
ah ok :) ik vreesde al t ergste
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 01:12:53 #248
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_155230369
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 00:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

1x raden...
Snakes doe eens lief
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:57:46 #249
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155233752
Is dit misschien iets voor in de nieuwe OP?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150813_01817473
pi_155234658
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 09:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Is dit misschien iets voor in de nieuwe OP?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150813_01817473
Aldus Marc God.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:23:15 #251
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155234772
22,5 euro per week voor 20 minuten begeleiding

Goed verdienen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155234870
Net weer aangemeld bij een sportschool. Schema (fb) had ik nog en daar heb ik veel research naar gedaan, die zit wel goed in elkaar. Heb aangegeven dat het zwaartepunt met begeleiding bij mij vooral op voeding moet liggen.

Na 15 minuten praten is de conclusie dat ik nu elke 5/6 weken een nieuw schema krijg (en we beginnen met een split :'( ) en er wordt een voedingsschema opgesteld terwijl het enige wat ze van mij hebben mijn naam, leeftijd en lengte is :P Ik heb het idee dat ik, met wat ik zelf al gelezen had, even ver had kunnen komen :P

Aan de andere kant wel tof dat ze oprecht interesse hebben (niet tegen bijbetaling o.i.d.) en ik heb dan ook wel iets van: even kijken hoe het gaat. Dat schema kan ik altijd zelf nog afstappen en elk ander voedingsschema dan m'n huidige 'schema' is een vooruitgang :P
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:34:05 #253
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155234932
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:23 schreef fathank het volgende:
22,5 euro per week voor 20 minuten begeleiding

Goed verdienen.
En je bespaart enorm op verwarmingskosten. :')
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:35:23 #254
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155234943
Doe het niet. Iedere 5 weken een nieuw schema :N.

Tegen de tijd dat je een beetje progressie gaat maken splitsen ze je weer wat anders in de maag.

Ga gewoon 3x per week je compoumds doen en daarnaast wat extra werk om je zwakke punten aan te pakken ipv een of ander random schema uit de computer van de sportschool.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155234962
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:35 schreef fathank het volgende:
Doe het niet. Iedere 5 weken een nieuw schema :N.

Tegen de tijd dat je een beetje progressie gaat maken splitsen ze je weer wat anders in de maag.

Ga gewoon 3x per week je compoumds doen en daarnaast wat extra werk om je zwakke punten aan te pakken ipv een of ander random schema uit de computer van de sportschool.
Dat was ook mijn schema :P Ik heb het bestandje hier zo niet, maar ik meen 6/7 oefeningen waarvan 5/6 compound oefeningen (Squat, Deadlift, BOBR, DIPS e.d).

Maar eens kijken.
pi_155236572
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:36 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat was ook mijn schema :P Ik heb het bestandje hier zo niet, maar ik meen 6/7 oefeningen waarvan 5/6 compound oefeningen (Squat, Deadlift, BOBR, DIPS e.d).

Maar eens kijken.
Laat me raden; je moet minstens 12 herhalingen doen per oefening met hun schema.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155237191
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 13:34 schreef Beach het volgende:

[..]

Laat me raden; je moet minstens 12 herhalingen doen per oefening met hun schema.
Schema zelf nog niet gezien.. Ik meen te hebben begrepen dat zij wilde beginnen met licht gewicht, veel herhalingen en dan langzaam de crossover maken naar zwaarder gewicht minder herhalingen.
pi_155237250
Gewoon elke dag nieuw schema. Werkt prima hier.
pi_155237305
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:06 schreef Faeroer het volgende:
Gewoon elke dag nieuw schema. Werkt prima hier.
Als je genoeg test erin spuit werkt dat vast prima ja.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:13:21 #260
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155237372
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:04 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Schema zelf nog niet gezien.. Ik meen te hebben begrepen dat zij wilde beginnen met licht gewicht, veel herhalingen en dan langzaam de crossover maken naar zwaarder gewicht minder herhalingen.
Ik zou gewoon hiermee beginnen. http://startingstrength.w(...)ce/Beginner_Programs
pi_155237508
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:09 schreef Beach het volgende:

[..]

Als je genoeg test erin spuit werkt dat vast prima ja.
Ik train volgens RTS/RPE. Heb geen voorafgaand aantal sets gepland, dat bedoel ik meer. ;)

  zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:33:45 #262
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155237829
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou gewoon hiermee beginnen. http://startingstrength.w(...)ce/Beginner_Programs
Ik ben wel gecharmeerd van ICF 5x5. In de basis t zelfde met wat isolatiewerk.
https://www.muscleandstre(...)s-5x5-novice-workout
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155238159
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:30 schreef nickhguitar het volgende:
Net weer aangemeld bij een sportschool.
Om breder te worden of sterker?
pi_155238534
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:48 schreef Modus het volgende:

[..]

Om breder te worden of sterker?
Simpelweg wat meer spierdefinitie. Dus sowieso niet echt het goede topic hier (meer fitness), maar ik lees links en rechts in beide topics wat mee, maar ik vind hier wat meer zinnige posts langskomen.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:17:22 #265
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155238712
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:33 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik ben wel gecharmeerd van ICF 5x5. In de basis t zelfde met wat isolatiewerk.
https://www.muscleandstre(...)s-5x5-novice-workout
Ik ook, ik denk echter dat het wat veel is voor een beginner. Deze bovenste is wat korter. https://www.muscleandstre(...)r-serious-gains.html
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:37:49 #266
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zondag 16 augustus 2015 @ 10:57:21 #267
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155259315
^^ hahhah

Trouwens shake met water, godver wat blijft dat smerig zeg, het is zondag AH pas om 13:00 open hier :')
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_155280884
Wat koop jij voor gare smaken dan, gewoon vanilla + water is prima.
pi_155280934
Naturel met water hier. Beter dan al die chemische smaken :r
pi_155280947
Smaak van gold standard is best licht emt water maar wel beter dan de body en fit drap

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2015 23:38:22 ]
pi_155281537
Ik heb nu ook gewoon naturel casseine en dat bevalt me prima. Heb een hoop whey geprobeerd, maar de ene helft is gewoon te chemisch en de andere helft is in het begin nog wel te doen, maar komt na twee weken ook je neus wel uit.
pi_155281581
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 00:03 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik heb nu ook gewoon naturel casseine en dat bevalt me prima. Heb een hoop whey geprobeerd, maar de ene helft is gewoon te chemisch en de andere helft is in het begin nog wel te doen, maar komt na twee weken ook je neus wel uit.
Als ik het altijd zat ben mix ik het gewoon met iets, bijv in de ochtend met havermout, en bevroren fruit.. Heerlijk :)
pi_155281840
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 00:05 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Als ik het altijd zat ben mix ik het gewoon met iets, bijv in de ochtend met havermout, en bevroren fruit.. Heerlijk :)
Doe ik ook! Of chocolademelk maken door er wat cacao en iets zoets er door.
Vind bij het mengen van whey met smaak door havermout ofzo toch vaak de chemische smaak nog teveel de boventoon voeren.
  maandag 17 augustus 2015 @ 07:38:14 #274
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155284926
Wat zijn goede voedingsmiddelen met veel vet en proteïne en weinig suiker?

Ik zit met m'n voedingsschema nu aan 70g vet, 233g carbs en 143g proteïne, ik wil naar minstens 180g proteïne (2 gram per kg lichaamsgewicht) en een verhouding dichter bij 33/33/33. Qua calorieën heb ik nog een boel ruimte.
  maandag 17 augustus 2015 @ 07:44:19 #275
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155284943
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat zijn goede voedingsmiddelen met veel vet en proteïne en weinig suiker?

Ik zit met m'n voedingsschema nu aan 70g vet, 233g carbs en 143g proteïne, ik wil naar minstens 180g proteïne (2 gram per kg lichaamsgewicht) en een verhouding dichter bij 33/33/33. Qua calorieën heb ik nog een boel ruimte.
Droge worst, Knabbelspek
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 17 augustus 2015 @ 08:22:44 #276
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155285176
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:44 schreef fathank het volgende:

[..]

Droge worst, Knabbelspek
Oké, bedankt.
pi_155288050
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat zijn goede voedingsmiddelen met veel vet en proteïne en weinig suiker?

Ik zit met m'n voedingsschema nu aan 70g vet, 233g carbs en 143g proteïne, ik wil naar minstens 180g proteïne (2 gram per kg lichaamsgewicht) en een verhouding dichter bij 33/33/33. Qua calorieën heb ik nog een boel ruimte.
Noten, eieren.
  maandag 17 augustus 2015 @ 11:54:48 #278
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155288313
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:42 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Noten, eieren.
Eieren gaan er al vier per dag doorheen. ;)
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:09:51 #279
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_155288678
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Eieren gaan er al vier per dag doorheen. ;)
Valt nog wel mee toch
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:18:01 #280
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155288887
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:09 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Valt nog wel mee toch
Ja, vergeleken met de ekte ekte wel. :P

Misschien nog eens twee gekookte eieren toevoegen als tussendoortje.
pi_155288895
Daar gaat je cholesterol.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:20:20 #282
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155288935
quote:
12s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:18 schreef Beach het volgende:
Daar gaat je cholesterol.
Daar was hier laatst ook weer zo'n rel over, of dat eieren gezond zijn. Volgens mij had Verbo toen gezegd dat het allemaal niet zo'n kwaad kon.
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:25:53 #283
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_155289056
Maar waarom wil je je vetten nog hoger gooien dan?
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:42:49 #284
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155289462
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:25 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Maar waarom wil je je vetten nog hoger gooien dan?
M'n voeding is momenteel kut, en ik was wat aan het klooien met mogelijke schema's. Met wat ik had, kwam ik niet aan de verhouding 33/33/33. Het is eerder carbs 41, proteïne 31 en vet 28%.
pi_155290149
Wat is er speciaal aan die 33/33/33 ? Ga je dood als je 32/34/33 doet?
pi_155290263
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat zijn goede voedingsmiddelen met veel vet en proteïne en weinig suiker?

Ik zit met m'n voedingsschema nu aan 70g vet, 233g carbs en 143g proteïne, ik wil naar minstens 180g proteïne (2 gram per kg lichaamsgewicht) en een verhouding dichter bij 33/33/33. Qua calorieën heb ik nog een boel ruimte.
Ik haal regelmatig runder hamburgers bij de lidl (mcennedy) uit t diepvriesvak. 98% rundvlees, 18g eiwit, 20g vet en ~0g carbs per 100g. 72g per burger. Kiloprijs ligt volgens mij net iets hoger dan de doorsnee kipfilet. T is niet het meest smakelijke rundvlees maar prima voor de macros.

[ Bericht 0% gewijzigd door gekkewiebel op 17-08-2015 13:27:40 ]
  maandag 17 augustus 2015 @ 13:20:40 #287
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_155290296
Weg alle gains als je niet 33% vet doet.

Leuk zo'n procentuele verdeling, maar dat boeit echt geen flikker. Ga gewoon voor bepaalde targets, zoals 2x BW eiwit en 1x BW vet. Stuk makkelijker en minstens net zo effectief.
WFPB!
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:19:10 #288
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155291993
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:14 schreef Faeroer het volgende:
Wat is er speciaal aan die 33/33/33 ? Ga je dood als je 32/34/33 doet?
Er is wel even een verschil tussen 1 procentpunt ernaast zitten en bijna tien procentpunten ernaast zitten. :D 33/33/33 is een richtlijn, geen wet.
pi_155292248
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er is wel even een verschil tussen 1 procentpunt ernaast zitten en bijna tien procentpunten ernaast zitten. :D 33/33/33 is een richtlijn, geen wet.
48/25/27 hier. _O-
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:29:07 #290
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155292337
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:26 schreef Faeroer het volgende:

[..]

48/25/27 hier. _O-
Niet slecht als je aan het bulken bent. Uit de OP:

quote:
De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.
Of is dat de broscience die herzien moet worden? :P
pi_155292463
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Of is dat de broscience die herzien moet worden? :P
Die OP slaat überhaupt nergens op in mijn optiek. :D

Hangt toch van je doel af? Als je keto doet is het verhaal wel anders.
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:35:28 #292
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155292529
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:33 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Die OP slaat überhaupt nergens op in mijn optiek. :D

Hangt toch van je doel af? Als je keto doet is het verhaal wel anders.
Geen idee, van voeding heb ik niet zoveel verstand. Ik heb altijd IIFYM gedaan, en dan bijsturen met de weegschaal. Dat is lang goed gegaan, maar ik heb nu het idee dat mijn voeding gewoon niet meer oké is.
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:39:04 #293
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155292651
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Geen idee, van voeding heb ik niet zoveel verstand. Ik heb altijd IIFYM gedaan, en dan bijsturen met de weegschaal. Dat is lang goed gegaan, maar ik heb nu het idee dat mijn voeding gewoon niet meer oké is.
2x bw eiwit en 1x bw vet aanvullen met carbs tot je gewenste kCal vind ik best een prima richtlijn. Easypeasy.

[ Bericht 29% gewijzigd door VASND op 17-08-2015 14:39:38 (ayyy lmao dubbelquote ) ]
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_155292782
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Geen idee, van voeding heb ik niet zoveel verstand. Ik heb altijd IIFYM gedaan, en dan bijsturen met de weegschaal. Dat is lang goed gegaan, maar ik heb nu het idee dat mijn voeding gewoon niet meer oké is.
Ik doe nu PL, en ga uiteindelijk richting mix van strongman en PL dus wellicht is het anders voor mij. Ben ook maar pas 2+ jaar bezig. Als 33/33/33 voor jou werkt, why not toch. Heb zelf iets meer behoefte aan carbs en vet. Met name een verandering richting natuurlijke vetten (noten, olie, avocado) voelt veel beter aan sinds een paar weken, placebo of niet geen idee. :D
pi_155293361
Vraagje aan de ervaren rotten hier :)

Ben nooit echt ziek geweest, maar ben nu verkouden en wat keelpijn, heeft het dan zin om te gaan?
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:04:42 #296
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155293459
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:43 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik doe nu PL, en ga uiteindelijk richting mix van strongman en PL dus wellicht is het anders voor mij. Ben ook maar pas 2+ jaar bezig. Als 33/33/33 voor jou werkt, why not toch. Heb zelf iets meer behoefte aan carbs en vet. Met name een verandering richting natuurlijke vetten (noten, olie, avocado) voelt veel beter aan sinds een paar weken, placebo of niet geen idee. :D
Geen idee of het voor mij werkt. :P Maar ik zat ondertussen op drie suikerwafels per dag, met maar 1,5x proteïne per dag. Oftewel, veel te veel carbs en te weinig brotein. Wellicht dat ik dat met bovenstaande snacks i.p.v. suikerwafels gecorrigeerd krijg.
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:05:56 #297
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155293494
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:01 schreef Doublepain het volgende:
Vraagje aan de ervaren rotten hier :)

Ben nooit echt ziek geweest, maar ben nu verkouden en wat keelpijn, heeft het dan zin om te gaan?
Jahoor keelpijntje moet kunnen. Beetje meer eten en meer slapen en gaan met die banaan.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:27:20 #298
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_155294121
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:14 schreef Faeroer het volgende:
Wat is er speciaal aan die 33/33/33 ? Ga je dood als je 32/34/33 doet?
das 100% zeker ja
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:30:37 #299
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155294244
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:01 schreef Doublepain het volgende:
Vraagje aan de ervaren rotten hier :)

Ben nooit echt ziek geweest, maar ben nu verkouden en wat keelpijn, heeft het dan zin om te gaan?
nee dan ga je dood
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155294718
Voedingsschema: Gewoon zoveel mogelijk eten als je kan
Trainingsschema: Trainen zo zwaar als je kan.

Edit: Mijn
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_155294904
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niet slecht als je aan het bulken bent. Uit de OP:

[..]

Of is dat de broscience die herzien moet worden? :P
Heb ik nog nooit eerder van gehoord. Klinkt inderdaad als broscience.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')