quote:Hillary Clinton stelt zich officieel kandidaat voor presidentschap
Hillary Clinton stelt zich kandidaat voor de presidentsverkiezingen in 2016. 'Gewone Amerikanen hebben een kampioen nodig en ik wil die voor hen zijn', twitterde ze vanavond. Op de website www.hillaryclinton.com en in een filmpje presenteert de Amerikaanse politica zich nadrukkelijk als voorvechter van de 'gewone' Amerikaan.
Vandaag ging er ook een mailtje rond bij Amerikaanse media afkomstig van Clintons campagneleider. Die kondigde aan dat de campagne volgende maand officieel van start gaat.
Haar kandidatuur komt niet onverwachts: er wordt al jaren over gespeculeerd en de afgelopen dagen gonsde het van de geruchten over 'een belangrijke boodschap van Clinton'.
Het is niet waarschijnlijk dat ze direct met vlammende speeches door het land gaat toeren. Bronnen die dicht bij Clinton staan, zeggen dat ze zich in de eerste fase van haar campagne zal focussen op kleinere, intieme bijeenkomsten.
Vooralsnog ziet het er niet naar uit dat Clinton het in de voorverkiezingen erg lastig zal krijgen want ze is de gedoodverfde favoriet van de Democraten. President Barack Obama vanmorgen vroeg al gezegd dat Clinton 'een uitstekende president zou zijn'.
Bij de Republikeinen is er meer strijd om de nominatie: senator Ted Cruz heeft zich al gemeld als kandidaat en Rand Paul zal waarschijnlijk deze week volgen. Beiden zullen het vermoedelijk afleggen tegen Jeb Bush en Scott Walker.
Clinton heeft als voormalig First Lady, senator voor de staat New York en minister van Buitenlandse Zaken tientallen jaren ervaring aan de top van de Amerikaanse politiek. Die hoopt ze nu te kunnen uitspelen.
In 2008 deed ze een gooi naar het presidentschap, maar werd toen in de voorverkiezingen uitgeschakeld door Barack Obama. De zittende president kan zich in 2016 echter niet opnieuw kandidaat stellen, omdat hij al twee termijnen aan de macht is.
Bron: De Volkskrant
Dan is er een kans dat Romney toch de kandidaat zal worden.quote:Op woensdag 17 juni 2015 15:47 schreef Niox het volgende:
Nog dik een jaar te gaan maar de woorden 'brokered convention' zijn al gevallen: http://www.buzzfeed.com/a(...)nly-a-possibilitytha
Winnen zal hij niet, maar ik denk dat het feit dat hij meedoet een stuk belangrijker is dan het op het eerste gezicht lijkt. Hij zou de hele dynamiek van de Republikeinse primaries flink kunnen veranderen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:38 schreef Iwanius het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die zelf ingenomen rechtse kwal? Gaat' m geheid niet worden.
Zal wel weer afhaken op een bepaalt moment tijdens de campaign met een drogreden. Bedient zich alleen maar van one-liners om aandacht te krijgen.
Inderdaad vreemd hoe je als politicus de leider van je kerk kunt aanspreken op het vermengen van politiek en religie wanneer je zelf talloze politieke beslissingen neemt op basis van die religie. Levert ongetwijfeld weer veel vermaak op als de paus van de herfst het Congres toespreekt en de aanval inzet op armoede, ongelijkheid en het milieu.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:41 schreef Monolith het volgende:
Mooi stukje hypocriet heksenkruid van de vrome katholiekjes in de republikeinse voorverkiezingen:
http://www.theguardian.co(...)-pope-climate-change
Een paus die zich uitspreekt over oorlogen, armoede, het homohuwelijk, enzovoort? Prima!
Een paus die rept over rentmeesterschap? Hoe durft ie zich met politiek te bemoeien!
Omdat ze kansloos zijn. Net zoals de Greens en Libertarians.quote:Op woensdag 17 juni 2015 22:53 schreef vaduz het volgende:
Waarom wordt de constitutionparty in de OP niet genoemd?
Mij dunkt dat de amerikaanse stemgerechtigde daar over moet beslissen. Zonder compleet overzicht van alle legititieme kandidaten is je OP incompleet.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat ze kansloos zijn. Net zoals de Greens en Libertarians.
En is dat erg? Je kan nooit alle mogelijke kandidaten uitgebreid belichten in een OP. Als je er iets over te melden hebt kan dat gewoon in het topic.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:15 schreef vaduz het volgende:
[..]
Mij dunkt dat de amerikaanse stemgerechtigde daar over moet beslissen. Zonder compleet overzicht van alle legititieme kandidaten is je OP incompleet.
Met dank aan de media. Geen aandacht.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat ze kansloos zijn. Net zoals de Greens en Libertarians.
quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Met dank aan de media mensen als EuriBob, die graag de amerikaanse verkiezingen willen legitimeren, ondanks dat het duidelijk is dat deze een farce zijn.
Ik verwacht dat 't of hilarisch gaat worden, of enorm vermoeiend wat betreft die kandidaten. Ik hoop op 't eerste.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:23 schreef popolon het volgende:
Wat een beschamende lijst van GOP kandidaten, het is nog nooit zo'n lijst met paljassen geweest. Hoezo de GOP is nogal een verdeelde 'partij'.....
Wat 99.999 ook al zei, alleen de media is wat kort door de bocht. Een Bernie Sanders komt toch wel af en toe in de media voorbij, en die wordt ook als kansloos gezien.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Met dank aan de media. Geen aandacht.
Er valt niets te lachen, zolang de VS de souvereiniteit van andere staten niet erkennenquote:Op donderdag 25 juni 2015 15:43 schreef SeLang het volgende:
Dat wordt dus weer Bush vs Clinton. De ene aristocratische dynastie tegen de andere.
In een verkiezingscampagne waar de "middleclass", "everyday American" etc centraal komt te staan. De rest van de wereld lacht zich slap.
Het heeft bijna iets tragikomisch; twee kandidaten die met een zilveren lepel in hun mond zijn geboren, die vervolgens hun uiterste best doen te tonen hoe ze voor de "gewone man" opkomen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:43 schreef SeLang het volgende:
Dat wordt dus weer Bush vs Clinton. De ene aristocratische dynastie tegen de andere.
In een verkiezingscampagne waar de "middleclass", "everyday American" etc centraal komt te staan. De rest van de wereld lacht zich slap.
Jij eist bij de Nederlandse verkiezingen ook aandacht voor "Mens en Spirit" en "Jezus Leeft"? Want die partijen hebben namelijk nog meer kans op een kamerzetel dan eerstgenoemde Amerikaanse partijen hebben op het presidentschap.quote:
En het is mijn OP niet.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:15 schreef vaduz het volgende:
[..]
Mij dunkt dat de amerikaanse stemgerechtigde daar over moet beslissen. Zonder compleet overzicht van alle legititieme kandidaten is je OP incompleet.
Ik eis niets, ik merk alleen op dat de VS zich schuldig maken aan hetgeen, waar ze andere landen van beschuldigen: het controleren van de media tengunste van door de staat gewenste kandidaten.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jij eist bij de Nederlandse verkiezingen ook aandacht voor "Mens en Spirit" en "Jezus Leeft"? Want die partijen hebben namelijk nog meer kans op een kamerzetel dan eerstgenoemde Amerikaanse partijen hebben op het presidentschap.
Nee, je maakt er een persoonlijke aanval van en bovendien merk je nog even fijntjes op dat ik verantwoordelijk ben voor de instandhouding van het huidige Amerikaanse systeem. Omdat een paar randfiguren niet worden genoemd. Ga nou gauw.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:13 schreef vaduz het volgende:
[..]
Ik eis niets, ik merk alleen op dat de VS zich schuldig maken aan hetgeen, waar ze andere landen van beschuldigen: het controleren van de media tengunste van door de staat gewenste kandidaten.
Denk niet dat je de jeugd van Jeb en Hilary goed kunt vergelijken, hoor. Jeb is de zoon van een president, Hilary de dochter van een textielhandelaar. De Rodhams waren upper middle class maar totaal niet elitair.quote:Op donderdag 25 juni 2015 15:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Het heeft bijna iets tragikomisch; twee kandidaten die met een zilveren lepel in hun mond zijn geboren, die vervolgens hun uiterste best doen te tonen hoe ze voor de "gewone man" opkomen.
Nah, maar Hill is wel weer de vrouw van Bill. Dichter bij de president kom je niet hoor.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:17 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Denk niet dat je de jeugd van Jeb en Hilary goed kunt vergelijken, hoor. Jeb is de zoon van een president, Hilary de dochter van een textielhandelaar. De Rodhams waren upper middle class maar totaal niet elitair.
Jij hebt volgens mijn inlichtingen de OP aangemaakt en geeft aan bepaalde partijen te weren omdat ze kansloos zijn. Je zei niet dat je ze niet hebt opgenomen, omdat ze volgens jouw persoonlijke mening weinig relevant zijn en ze op verzoek zal toevoegen.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, je maakt er een persoonlijke aanval van en bovendien merk je nog even fijntjes op dat ik verantwoordelijk ben voor de instandhouding van het huidige Amerikaanse systeem. Omdat een paar randfiguren niet worden genoemd. Ga nou gauw.
Het lijkt me veel meer te maken hebben met het Amerikaanse districtenstelsel dan met welke andere actor in het politieke landschap dan ook, maar ik zal het wel weer mis hebben.
Dat betekent nog niet dat Hillary met een zilveren lepel in haar mond is geboren. Je kunt haar situatie niet vergelijken met die van een échte politieke dynastie zoals de Bush-clan.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nah, maar Hill is wel weer de vrouw van Bill. Dichter bij de president kom je niet hoor.
Als je goed zou kijken zou je zien dat dit alweer onderdeel nummer 4 is van een topicreeks met een OP die hetzelfde is gebleven sinds nummer 2. Partijen in de marge gaan toevoegen leek mij geen nuttige besteding van mijn tijd, maar als jij een betere OP met alle gegadigden wil maken be my guest. Dan zet ik hem er wel in.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:21 schreef vaduz het volgende:
[..]
Jij hebt volgens mijn inlichtingen de OP aangemaakt en geeft aan bepaalde partijen te weren omdat ze kansloos zijn. Je zei niet dat je ze niet hebt opgenomen, omdat ze volgens jouw persoonlijke mening weinig relevant zijn en ze op verzoek zal toevoegen.
Een districtenstelsel leidt bijna altijd tot een tweepartijendemocratie, de één progresssief/links de ander conservatief/rechts. Meedoen als onafhankelijke progressieve of conservatief werkt contraproductief, immers beconcurreer je feitelijk met iemand die een groot deel van je ideeën deelt. Daardoor heeft de oppositiepartij (die wel slechts 1 kandidaat heeft) veel meer kans om de verkiezingen te winnen. Waardoor je in het Amerikaanse systeem er beter voor kunt kiezen om de kandidaat van jouw kamp te steunen dan als onafhankelijke de strijd aan te gaan.quote:Verder ben jij alleen niet verantwoordelijk, je deelt die verantwoordelijkheid met andere belanghebbende in deze situatie.
Mij dunkt dat het geheel niet met het districtenstelsel van doen heeft. Dankzij een districtenstelsel zouden partijloze kandidaten meer kans moeten hebben ten opzichte van landen zonder districtenstelsel. In de VS zie je het tegenovergestelde, wat doet vermoeden dat het democratische proces door de staat beinvloed wordt om haar eigen intresses te beschermen.
Nee, maar het is voor haar echt niet gemakkelijker om zichzelf te framen als "gewone" vrouw.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:25 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat Hillary met een zilveren lepel in haar mond is geboren. Je kunt haar situatie niet vergelijken met die van een échte politieke dynastie zoals de Bush-clan.
Meer kandidaten zou enkel tot meerdere rondes moeten leiden. Alsof er maar 2 meningen zouden kunnen bestaan,quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een districtenstelsel leidt bijna altijd tot een tweepartijendemocratie, de één progresssief/links de ander conservatief/rechts. Meedoen als onafhankelijke progressieve of conservatief werkt contraproductief, immers beconcurreer je feitelijk met iemand die een groot deel van je ideeën deelt. Daardoor heeft de oppositiepartij (die wel slechts 1 kandidaat heeft) veel meer kans om de verkiezingen te winnen. Waardoor je in het Amerikaanse systeem er beter voor kunt kiezen om de kandidaat van jouw kamp te steunen dan als onafhankelijke de strijd aan te gaan.
Nee dat is juist, maar dat is de discussie ook niet.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:43 schreef vaduz het volgende:
[..]
Meer kandidaten zou enkel tot meerdere rondes moeten leiden. Alsof er maar 2 meningen zouden kunnen bestaan,
Oh, ik denk dat dat voor Clinton juist véél gemakkelijker is dan voor Bush. Niet dat Clinton daar nou zo geweldig in is, maar vergeleken met Bush, absoluut. Ik denk dat Bush ook wel een goede tegenstander is voor Clinton, veel beter dan een dynamische kandidaat als Rubio.quote:Op donderdag 25 juni 2015 16:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, maar het is voor haar echt niet gemakkelijker om zichzelf te framen als "gewone" vrouw.
Het zijn mijn oude pollsquote:
Het lijkt er inderdaad op alsof types als Huckabee of Jindal in een sort aparte werkelijkheid wonen waar en een grote groep kiezers is die nu niet stemt maar ineens naar de stembus rent als er een ideale conservatieve schoonzoon komt.quote:Op zondag 28 juni 2015 19:58 schreef Monolith het volgende:
http://www.washingtonpost(...)dc056ad8a_story.html
Opiniestuk over iets dat ik eigenlijk ook al een tijdje signaleer. Veel republikeinse kandidaten lijken hun eigen glazen in te gooien, zeker als de sociale issues als het homohuwelijk daadwerkelijk een belangrijke rol gaan spelen in de verkiezingen.
Mja, bij de Democraten heb je ook wel mensen met standpunten waarmee ze het in de daadwerkelijke verkiezingen niet gaan redden. Het is ook niet ondenkbaar dat een dergelijke conservatief running mate wordt van een meer gematigde kandidaat als Bush om het conservatieve deel van de achterban te pamperen.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad op alsof types als Huckabee of Jindal in een sort aparte werkelijkheid wonen waar en een grote groep kiezers is die nu niet stemt maar ineens naar de stembus rent als er een ideale conservatieve schoonzoon komt.
Ja, dat was bij John McCain en Sarah Palin ook al zo'n succesverhaal.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, bij de Democraten heb je ook wel mensen met standpunten waarmee ze het in de daadwerkelijke verkiezingen niet gaan redden. Het is ook niet ondenkbaar dat een dergelijke conservatief running mate wordt van een meer gematigde kandidaat als Bush om het conservatieve deel van de achterban te pamperen.
Je wilt Jindal of Huckabee toch niet serieus gaan vergelijken met Palin? Palin was vooral een probleem vanwege haar onnozele uitspraken, niet zozeer vanwege haar standpunten.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, dat was bij John McCain en Sarah Palin ook al zo'n succesverhaal.
Het maakt niet uit of een succesverhaal is het gaat erom dat het nodig is, zowel McCain als Romney (eveneens een meer Conservatieve politieke partner) hadden mogelijk mindere resultaten behaald met een meer gelijkgestemde partner.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, dat was bij John McCain en Sarah Palin ook al zo'n succesverhaal.
Het extreme denken leidt juist tot dat soort onnozele uitspraken. Die uitspraken van Jindal over shariaoorden in Europa schaar ik er wel onder.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je wilt Jindal of Huckabee toch niet serieus gaan vergelijken met Palin? Palin was vooral een probleem vanwege haar onnozele uitspraken, niet zozeer vanwege haar standpunten.
Mwoah, daar kom je nog wel mee weg in de Amerikaanse politiek. Dat soort verhalen duiken hier natuurlijk ook wel op in de media.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het extreme denken leidt juist tot dat soort onnozele uitspraken. Die uitspraken van Jindal over shariaoorden in Europa schaar ik er wel onder.
Voor Amerikaanse begrippen nog een zeer gematigde uitspraak te noemen natuurlijk, en je mag de context en het publiek niet vergeten, de Verenigde Staten is nu eenmaal een ander land dan Nederland.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het extreme denken leidt juist tot dat soort onnozele uitspraken. Die uitspraken van Jindal over shariaoorden in Europa schaar ik er wel onder.
Vermakelijk topic.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:58 schreef Hexagon het volgende:
Nog een leuk oud topic waarin StefanP onze brekebeen Rick Perry aan het ophemelen was als redder der natie![]()
POL / Presidentsverkiezingen USA 2012: Obama, Romney, Palin en ...
Ik zie er zelfs een edit in iemands post van jou met de waarschuwing "niet op de man spelen". Waar zijn die tijdens gebleven.quote:
99.999 zou in ieder geval nooit zelf op de man spelen, dat is zijn eer te na.quote:Op maandag 29 juni 2015 00:10 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Ik zie er zelfs een edit in iemands post van jou met de waarschuwing "niet op de man spelen". Waar zijn die tijdens gebleven.
Het type gedrag dat ik daar moest editen zou ik mezelf in serieuze topics inderdaad nooit toe verlagen.quote:Op maandag 29 juni 2015 03:22 schreef Reya het volgende:
[..]
99.999 zou in ieder geval nooit zelf op de man spelen, dat is zijn eer te na.
Is dit ook niet een beetje wat je zelf graag wilt lezen? Je lijkt me redelijk biased ten opzichte van de mediaquote:Op maandag 29 juni 2015 10:08 schreef Homey het volgende:
Het valt me weer op hoe biased de nederlandse media zijn ten faveure van de Democraten.
Laatst een stukje in het Parool, was gewoon lachwekkend hoe ze de Democraten (en Obama) ophemelden en de Republikeinen afkraakten. Kinderachtig zelfs. En dat noemt zichzelf de professionele media.
Nu ben ik zelf geen fan van de Republikeinen, maar je zou van 'onafhankelijke media' in Nederland toch wat meer balans verwachten. Laat de lezer zelf oordelen.
Niet echt, want zoals ik zei ben ik zelf geen fan van de Republikeinen. Misschien is het stuk online nog in te zien. De NOS had tijdens de vorige verkiezingen 5 correspondenten afgevaardigd naar de Democratische Partij conventie, en maar 1 naar de Republikeinse om nog een voorbeeld te noemen.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dit ook niet een beetje wat je zelf graag wilt lezen? Je lijkt me redelijk biased ten opzichte van de media
Volgens mij heeft dat ook gewoon te maken met wat de kijker wil zien. Republikeinen zijn voor het gros van de Nederlanders gewoon veel te extreem. Ik denk eerder dat het met kijkcijfers te maken heeft, dan met doelbewuste gestuurde informatie.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef Homey het volgende:
[..]
Niet echt, want zoals ik zei ben ik zelf geen fan van de Republikeinen. Misschien is het stuk online nog in te zien. De NOS had tijdens de vorige verkiezingen 5 correspondenten afgevaardigd naar de Democratische Partij conventie, en maar 1 naar de Republikeinse om nog een voorbeeld te noemen.
Ik kan me nog een tv debat herinneren van destijds waar iedereen aan tafel duidelijk voor de Democraten was, en maar 1 gast zei dat hij wat meer balans en uitleg wilde in de media, terwijl hij toegaf persoonlijk eerder op de Democraten te stemmen dan de Republikeinen. De lezer/kijker kan toch best zelf oordelen?
Wat mij juist opvalt is dat men vrij krampachtig probeert alle kampen te belichten.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef Homey het volgende:
[..]
Niet echt, want zoals ik zei ben ik zelf geen fan van de Republikeinen. Misschien is het stuk online nog in te zien. De NOS had tijdens de vorige verkiezingen 5 correspondenten afgevaardigd naar de Democratische Partij conventie, en maar 1 naar de Republikeinse om nog een voorbeeld te noemen.
Ik kan me nog een tv debat herinneren van destijds waar iedereen aan tafel duidelijk voor de Democraten was, en maar 1 gast zei dat hij wat meer balans en uitleg wilde in de media, terwijl hij toegaf persoonlijk eerder op de Democraten te stemmen dan de Republikeinen. De lezer/kijker kan toch best zelf oordelen?
Komt het ook niet omdat de president en zijn gevolg daar aanwezig was? Dat genereert op zichzelf al meer belangstelling voor die conventiequote:Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef Homey het volgende:
[..]
Rick Perry voor zijn Oeps-momentje.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:02 schreef Hexagon het volgende:
POL / Presidentsverkiezingen USA 2012 #2: Obama, Romney, Palin en ...
En ook het tweede topic waar Rick Perry nog werd gezien als de man om Obama te kloppen.
Toch leuk hoe het kan verkeren in de Amerikaanse verkiezingen.
Het is wel lullig en bovenal heerlijke televisie, maar ik zou persoonlijk zoiets een kandidaat niet eens zwaar aanrekenen eigenlijk. Zolang het maar een eenmalig foutje is.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Rick Perry voor zijn Oeps-momentje.
En daar gaat je nominatie.
Misschien wel ja. Maar ergens zou het me ergens ook wel logisch lijken dat op de conventie van een uitdagende partij eigenlijk meer 'nieuws' te melden is. Tenslotte komen daar relatief nieuwe en onbekende gezichten in beeld, zijn er voorverkiezingen aan vooraf gegaan met de daarbij behorende dynamiek, etc.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:15 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Komt het ook niet omdat de president en zijn gevolg daar aanwezig was? Dat genereert op zichzelf al meer belangstelling voor die conventie
Doel je op die man die met Maarten van Rossum in discussie ging en dat Maarten maar bleef herhalen dat republikeinen volslagen debielen zijn en daardoor geen aandacht verdienen?quote:Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit klinkt als de welbekende kip en ei discussie.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat ook gewoon te maken met wat de kijker wil zien. Republikeinen zijn voor het gros van de Nederlanders gewoon veel te extreem. Ik denk eerder dat het met kijkcijfers te maken heeft, dan met doelbewuste gestuurde informatie.
Juist niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat mij juist opvalt is dat men vrij krampachtig probeert alle kampen te belichten.
Beide conventies zijn even groot. Toch legt de verhouding 5 vs 1 (en bijbehorende tv coverage) duidelijk neer waar de voorkeur van de media naar uit gaat, alvorens de lezer/kijker al kan beoordelen voor hemzelf of haar.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:15 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Komt het ook niet omdat de president en zijn gevolg daar aanwezig was? Dat genereert op zichzelf al meer belangstelling voor die conventie
Zo zou je het kunnen zien, maar dat is i.m.o. niet helemaal terecht. De gemiddelde Nederlandse politieke richting is veel ouder dan onze interesse in Amerikaanse verkiezingen. Naar Nederlandse maatstaven zijn democraten nog steeds vrij rechts en naar Amerikaanse maatstaven zitten er bij de PvdA rasechte communisten. Het is een cultureel verschil dat echt niet wordt veroorzaakt of gevoed door tv-uitzendingen.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit klinkt als de welbekende kip en ei discussie.
Toch wel, zelfs een op voorhand compleet kansloze kandidaat als een Ron Paul kreeg in de Nederlandse media relatief veel aandacht bij de vorige verkiezingen. Sowieso was er veel aandacht voor de verschillende republikeinse kandidaten en probeerde men tot het eind toe alles spannend te maken terwijl al lang en breed duidelijk was dat Obama die tweede termijn ging pakken.quote:
En in het voortraject kregen de republikeinen weer veel en veel meer aandacht. Jij ziet vooral wat je graag wilt zien.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Beide conventies zijn even groot. Toch legt de verhouding 5 vs 1 (en bijbehorende tv coverage) duidelijk neer waar de voorkeur van de media naar uit gaat, alvorens de lezer/kijker al kan beoordelen voor hemzelf of haar.
Nouja, in de Amerikaanse media is zoiets wel echt dodelijk. Daar gaat het allemaal nog meer om de persoon dan in Nederland.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:41 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Het is wel lullig en bovenal heerlijke televisie, maar ik zou persoonlijk zoiets een kandidaat niet eens zwaar aanrekenen eigenlijk. Zolang het maar een eenmalig foutje is.
Ja die discussie bedoelde ik. Van Rossum is zo kinderachtig.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:52 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Doel je op die man die met Maarten van Rossum in discussie ging en dat Maarten maar bleef herhalen dat republikeinen volslagen debielen zijn en daardoor geen aandacht verdienen?Is inderdaad meer slapstick dan serieuze journalistiek.
Voor de huidige groep Republikeinen is dat dan ook gewoon de waarheid.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:52 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Doel je op die man die met Maarten van Rossum in discussie ging en dat Maarten maar bleef herhalen dat republikeinen volslagen debielen zijn en daardoor geen aandacht verdienen?Is inderdaad meer slapstick dan serieuze journalistiek.
Een debat tussen Trump, Bilzerian en Bush lijkt me anders veel leuker om te kijken dan tussen Clinton en O'Malley.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Voor de huidige groep Republikeinen is dat dan ook gewoon de waarheid.
Prima dat jij dat vindt, maar dat hoeft Maarten van Rossum niet op een hele schreeuwerige manier voor iedereen te bepalen.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Voor de huidige groep Republikeinen is dat dan ook gewoon de waarheid.
Is dat werkelijk zo vreemd of is dat omdat de strijd binnen de democratische partij nog niet echt is losgebarsten? Er is nog niemand die het serieus op lijkt te kunnen nemen tegen Clinton. Bij de Republikeinen ligt het veld echter nog geheel open.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:11 schreef Homey het volgende:
[..]
Prima dat jij dat vindt, maar dat hoeft Maarten van Rossum niet op een hele schreeuwerige manier voor iedereen te bepalen.
Overigens zijn de meeste kandidaten aan Republikeinse zijde niet best, maar aan de Democraten is het deze keer helemaal triest (vreemd genoeg hoor je daar niets over in de Nederlandse media).
Donaldquote:Op maandag 29 juni 2015 13:11 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Een debat tussen Trump, Bilzerian en Bush lijkt me anders veel leuker om te kijken dan tussen Clinton en O'Malley.
Ik verwacht nog wat meer kandidaten aan de Democratische zijde. Ik hoop het voor hen, want Clinton en Sanders zijn wel twee hele extreme kandidaten. De eerste is door en door corrupt en de tweede is een marxist.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat werkelijk zo vreemd of is dat omdat de strijd binnen de democratische partij nog niet echt is losgebarsten? Er is nog niemand die het serieus op lijkt te kunnen nemen tegen Clinton. Bij de Republikeinen ligt het veld echter nog geheel open.
Daarom is het ook nu weer logisch dat er in Nederland veel meer aandacht is voor de Republikeinen dan voor de Democraten.
Meer kandidaten lijkt me voor hen zeer wenselijk inderdaad. Maar doordat die vooralsnog uitblijven is het niet onlogisch dat de Democraten minder aandacht krijgen in Nederland dan de Republikeinen.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:17 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik verwacht nog wat meer kandidaten aan de Democratische zijde. Ik hoop het voor hen, want Clinton en Sanders zijn wel twee hele extreme kandidaten. De eerste is door en door corrupt en de tweede is een marxist.
Al die publiciteit voor de presidentsverkiezingen is ook begonnen bij de Republikeinen. Dat was nogal vroeg zelfs, omdat ze zoveel mogelijk sponsors willen vergaren voor hun feitelijke presidentscampagne, ten koste van de andere mogelijke presidentskandidaten.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat werkelijk zo vreemd of is dat omdat de strijd binnen de democratische partij nog niet echt is losgebarsten? Er is nog niemand die het serieus op lijkt te kunnen nemen tegen Clinton. Bij de Republikeinen ligt het veld echter nog geheel open.
Daarom is het ook nu weer logisch dat er in Nederland veel meer aandacht is voor de Republikeinen dan voor de Democraten.
Wat een eindbaas.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:37 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Donald "I will be the best jobs president God ever created" Trump.
Wat ik al zei, de lezer/kijker kan prima zelf oordelen. Dat hoeft de media niet zo opzichting voor hen te doen.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Meer kandidaten lijkt me voor hen zeer wenselijk inderdaad. Maar doordat die vooralsnog uitblijven is het niet onlogisch dat de Democraten minder aandacht krijgen in Nederland dan de Republikeinen.
Ondanks dat de balans dan wellicht doorschiet naar de Republikeinen en de Nederlandse kijkers dat volgens jou eigenlijk niet aankunnen
Die enkele keer dat een Van Rossum wat zegt als maatlat voor alles nemen is ook wat overdreven hoor.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:47 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat ik al zei, de lezer/kijker kan prima zelf oordelen. Dat hoeft de media niet zo opzichting voor hen te doen.
Maarten van Rossum moet je als die over Amerika gaat praten ook niet serieus nemen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die enkele keer dat een Van Rossum wat zegt als maatlat voor alles nemen is ook wat overdreven hoor.
Wordt tegenwoordig ook meer als entertainer dan als analist ingezet.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:09 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Maarten van Rossum moet je als die over Amerika gaat praten ook niet serieus nemen.
Ik heb het idee dat als hij dan ook maar een enigszins significante rol zou spelen, hij de overwinning in de schoot van de Democraten werpt.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:55 schreef Hexagon het volgende:
Die Trum kan trouwens toch beter als onafhankelijk kandidaat meedoen? Bij de republikeinen maakt ie geen schijn van kans en hij heft toch geld zat.
Het is alleen maar zijn vakgebied, inderdaad.quote:Op maandag 29 juni 2015 17:09 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Maarten van Rossum moet je als die over Amerika gaat praten ook niet serieus nemen.
Zijn optredens zijn natuurlijk niet bepaald objectieve analyses van de Amerikaanse politiek, maar meer een soort cabaretvoorstelling waarin hij zijn eigen meningen deelt.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 00:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het is alleen maar zijn vakgebied, inderdaad.
Dit vond ik wel interessant destijds:quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn optredens zijn natuurlijk niet bepaald objectieve analyses van de Amerikaanse politiek, maar meer een soort cabaretvoorstelling waarin hij zijn eigen meningen deelt.
Mwah, je hebt ook clowns zoals Koen Petersen op de radio en televisie. Een VVDer en Republikeinen fan.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat lolbetarische Calimerogedrag blijft ook wel vermakelijkquote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:46 schreef Homey het volgende:
Overigens heeft Gary Johnson van de Libertarian Party een interessante rechtszaak lopen om third parties toegang te verlenen tot de tv debatten, om beetje het kip en ei verhaal te doorbreken. De kans dat hij wint is klein, maar toch, het is een begin.
En die zat er ook nog werkelijk altijd naast met zijn analyses.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mwah, je hebt ook clowns zoals Koen Petersen op de radio en televisie. Een VVDer en Republikeinen fan.
Een pleidooi voor meer pluriformiteit in de politiek van de VS lijkt me niet direct Calimerogedrag. Daar valt best wat voor te zeggen. Je ziet het in het VK bijvoorbeeld langzaam kantelen de laatste jaren, maar in de VS staat het tweepartijenstelsel nog fier overeind.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat lolbetarische Calimerogedrag blijft ook wel vermakelijk![]()
Altijd voor alles de schuld bij anderen neerleggen...
Met de SNP erbij wellicht maar de hele Britse politiek blijft een elitair gezelschap.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een pleidooi voor meer pluriformiteit in de politiek van de VS lijkt me niet direct Calimerogedrag. Daar valt best wat voor te zeggen. Je ziet het in het VK bijvoorbeeld langzaam kantelen de laatste jaren, maar in de VS staat het tweepartijenstelsel nog fier overeind.
Pluriformiteit is heel goed. Af gaan dwingen dat je als volstrekt marginale beweging bij debatten uitgenodigd moet worden is Calimerogedrag. Evenals de media de schuld geven van je eigen falen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een pleidooi voor meer pluriformiteit in de politiek van de VS lijkt me niet direct Calimerogedrag. Daar valt best wat voor te zeggen. Je ziet het in het VK bijvoorbeeld langzaam kantelen de laatste jaren, maar in de VS staat het tweepartijenstelsel nog fier overeind.
Ik heb het nergens over elitair of niet gehad, maar over meer partijen. De LibDems zijn natuurlijk een tijdje vrij groot geweest, nu is het de SNP,maar ook de partij van Farage krijgt in ieder geval voldoende aandacht.quote:Op woensdag 1 juli 2015 01:23 schreef Slaro het volgende:
[..]
Met de SNP erbij wellicht maar de hele Britse politiek blijft een elitair gezelschap.
Het scheelt ook wel dat de derde partijen in GB nooit echt weg zijn geweest. Ook in zeer slechte jaren hielden de LibDems een zekere basis van waaruit ze verder konden blijven werken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 07:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over elitair of niet gehad, maar over meer partijen. De LibDems zijn natuurlijk een tijdje vrij groot geweest, nu is het de SNP,maar ook de partij van Farage krijgt in ieder geval voldoende aandacht.
In de VS kun je niet echt van partijen zoals we deze in de Europese context verstaan spreken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Inderdaad aandacht, maar dat is niet hetzelfde als representatie, ik dacht dat je dit bedoelde onder pluriformiteit overigens.quote:Op woensdag 1 juli 2015 07:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over elitair of niet gehad, maar over meer partijen. De LibDems zijn natuurlijk een tijdje vrij groot geweest, nu is het de SNP,maar ook de partij van Farage krijgt in ieder geval voldoende aandacht.
Sinds wanneer is die trend geboren, bekend maken wanneer je bekend maakt dat je je kandidaat stelt?quote:Op woensdag 1 juli 2015 23:12 schreef martijnde3de het volgende:
John Kasich gaat joinen op 21 juli en Scott Walker in de week van 13 juli.
Het is komkommertijd, dan is alles nieuws en dus aandacht.quote:Op donderdag 2 juli 2015 09:34 schreef Terecht het volgende:
[..]
Sinds wanneer is die trend geboren, bekend maken wanneer je bekend maakt dat je je kandidaat stelt?
Christie is voor uitbreiding voor de war on drugs, wat een ahum nogal dubieus standpunt is. De pharma en private prisons lobby hebben hem aardig in de tas.quote:Op woensdag 1 juli 2015 07:02 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom mocht de groene partij dan wel meedoen ?
Trouwens er zijn debatten zat geweest waarin Ron Paul mee mocht doen
Christie is wel een sterke kandidaat
Zie ook de schadevergoeding voor New Jersey Staat,die hij genomen heeft.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:33 schreef Homey het volgende:
[..]
Christie is voor uitbreiding voor de war on drugs, wat een ahum nogal dubieus standpunt is. De pharma en private prisons lobby hebben hem aardig in de tas.
Was ook een goede speech trouwens van Sanders. Je ziet dat hij daarin gecoacht is. Vroeger pauzeerde hij vaak tussen zinnen door met een hinderlijk 'uuuuhm....' maar daar is (bijna) geen sprake meer van. Actie vanaf 10:50quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:46 schreef Monolith het volgende:
https://www.washingtonpos(...)me-problems-in-iowa/
Nog een artikel over de onverwachte populariteit van Sanders.
Klopt. Trump is in vele opzichten de personificatie van een Republikeinse Homo Universalis. Er zijn weinig punten waarop GOP kandidaten hem kunnen aanvallen zonder zichzelf daarbij in de voet te snijden.quote:Op donderdag 2 juli 2015 23:51 schreef Niox het volgende:
Doorklikkend vanaf bovenstaand artikel kwam ik hier terecht: http://www.washingtonpost(...)7ee8eaa61_story.html.
Geen onterechte analyse lijkt me.
Hij trekt het meeste publiek van alle kandidaten. Zonder het uitdelen van giftcards etc. En dat terwijl de GOP'ers, en ook Hillary, bureaus inschakelen om klapvee in te huren.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 00:07 schreef Terecht het volgende:
[..]
Was ook een goede speech trouwens van Sanders. Je ziet dat hij daarin gecoacht is. Vroeger pauzeerde hij vaak tussen zinnen door met een hinderlijk 'uuuuhm....' maar daar is (bijna) geen sprake meer van. Actie vanaf 10:50
En heel begrijpelijk. Ondanks dat ik het absoluut niet met hem eens ben qua ideologie en zowat al z'n ideeën qua beleid, zou ik nog eerder op hem stemmen dan op Hillary Clinton of Jeb Bush.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 00:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Hij trekt het meeste publiek van alle kandidaten. Zonder het uitdelen van giftcards etc. En dat terwijl de GOP'ers, en ook Hillary, bureaus inschakelen om klapvee in te huren.
http://crowdsondemand.com/services/political-services/
Om die populariteit even weer wat te relativeren: landelijk gezien staat Biden nog steeds boven Sanders. En dan te bedenken dat Biden zich (nog) helemaal niet kandidaat heeft gesteld. En het is ook zeer de vraag of hij dat doet.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:46 schreef Monolith het volgende:
https://www.washingtonpos(...)me-problems-in-iowa/
Nog een artikel over de onverwachte populariteit van Sanders.
Wie was #4 dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 05:13 schreef Elfletterig het volgende:
Was dit al genoemd?
Democraat Jim Webb presidentskandidaat VS
Democraat #5 heeft zich gemeld.
Tja, ik denk dat publiek helemaal niet zoveel zegt. Ron Paul trok in 2012 ook regelmatig volle zalen maar was toch kansloos.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 00:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Hij trekt het meeste publiek van alle kandidaten. Zonder het uitdelen van giftcards etc. En dat terwijl de GOP'ers, en ook Hillary, bureaus inschakelen om klapvee in te huren.
http://crowdsondemand.com/services/political-services/
Klopt hoor, maar enkel roepen dat Hillary het met twee vingers in haar neus gaat winnen is ook zo saai.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 02:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Om die populariteit even weer wat te relativeren: landelijk gezien staat Biden nog steeds boven Sanders. En dan te bedenken dat Biden zich (nog) helemaal niet kandidaat heeft gesteld. En het is ook zeer de vraag of hij dat doet.
Ik snap trouwens ook niet wat Democraten zien in die Sanders. Hij is zowel te oud als te links.
Ik weet dat de kans minimaal is.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:45 schreef Niox het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat publiek helemaal niet zoveel zegt. Ron Paul trok in 2012 ook regelmatig volle zalen maar was toch kansloos.
Ik denk dat het nu helaas zover is gekomen dat het niet echt iets uitmaakt of Citizens United wordt afgeschaft of niet. De financiele systemen zijn tegenwoordig zo enorm ingewikkeld, met zoveel mogelijke opties om geld rond te sluizen, dat elke beperking op campaign financing wel op de een of andere manier te omzeilen is.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik weet dat de kans minimaal is.Het zegt wel wat dat hij geen donaties accepteert van bedrijven, iets wat 'm de das al meteen omdoet maar het is een principe kwestie. Een vd weinigen met principes. Daarom vecht hij ook juist tegen Citizens United, iets wat meteen afgeschaft zou moeten worden. Al die Super PACS en rotzooi, het is olichargy ten top.
Van mij mag Hillary het worden. Maar alleen als ze dan Martin O'Malley als running mate kiest.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 11:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar enkel roepen dat Hillary het met twee vingers in haar neus gaat winnen is ook zo saai.
quote:Clinton performed well among Hispanic voters in 2008, and while her failure to win African-American votes was a central reason her campaign failed, she now has excellent favorability ratings among black voters that are nearly as high as Barack Obama’s.
MoM stop it this is awful and embarrassing you don't get the internet this is more awkward than my dad having to explain to me how anal sex works because I saw him deep dickin my mom's butthole. Walk away Martin at least disable comments dude.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 14:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van mij mag Hillary het worden. Maar alleen als ze dan Martin O'Malley als running mate kiest.
Een niet-verwachte kandidaat.quote:Op donderdag 9 juli 2015 02:43 schreef Gambetta het volgende:
July 7 (Reuters) - Former Virginia Governor Jim Gilmore said on Tuesday he would join the crowded race for the 2016 Republican presidential nomination, according to the Richmond Times-Dispatch.
Gilmore, who briefly sought the 2008 Republican nomination before dropping out, said in an interview with the newspaper that he planned to make the announcement in the first week of August.
Gilmore, 65, served one term as Virginia's governor, from 1998 to 2002, and was the chairman of the Republican National Committee in 2001.
http://www.huffingtonpost(...)-2016_n_7748434.html
Nummer 17er is dus nog ruimte in de clown car.
Ik kijk wel eens op z'n Twitter. Dit doet -ie de laatste tijd wel vaker. Helaas speelt O'Malley vooralsnog geen rol van betekenis. Clinton ligt in de peilingen mijlenver voor op de rest. Bernie Sanders en Joe Biden zijn naast Clinton de enigen die de dubbele cijfers halen. Dat terwijl Biden zich nog niet eens kandidaat heeft gesteld. O'Malley, Chafee en Webb scoren nauwelijks.quote:Op donderdag 9 juli 2015 09:46 schreef Terecht het volgende:
[..]
MoM stop it this is awful and embarrassing you don't get the internet this is more awkward than my dad having to explain to me how anal sex works because I saw him deep dickin my mom's butthole. Walk away Martin at least disable comments dude.
Ik acht de kansen van Bernie Sanders ook niet groot omdat hij zoals jij al zegt geen echte Democraat is. Dat zal hem nog wel eens kunnen opbreken in een later stadium, als het establishment van de Democratische partij ook wat te zeggen heeft over wie de kandidaat wordt. Anderzijds, de mensen die Sanders' drukbezochte speeches vergelijken met die van Ron Paul vergeten dat de gemiddelde Amerikaan qua standpunten dichter bij Sanders staat dan ze ooit bij Ron Paul stonden. Als de Amerikaan zou stemmen op basis van zijn eigen standpunten is Bernie Sanders de volgende president van de Verenigde Staten. Dat is bij een kandidaat als Ron Paul nooit het geval geweest. Nu is het zo dat Amerikanen zelden hun stem laten leiden door hun eigenbelang, maar dit gegeven is toch een wapen dat Sanders zou moeten kunnen uitbuiten (een nieuwe Silent Majority). Overigens is Ron Paul ook geen echte Republikein natuurlijk, dus daar zit wel weer een parallel met Sanders.quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kijk wel eens op z'n Twitter. Dit doet -ie de laatste tijd wel vaker. Helaas speelt O'Malley vooralsnog geen rol van betekenis. Clinton ligt in de peilingen mijlenver voor op de rest. Bernie Sanders en Joe Biden zijn naast Clinton de enigen die de dubbele cijfers halen. Dat terwijl Biden zich nog niet eens kandidaat heeft gesteld. O'Malley, Chafee en Webb scoren nauwelijks.
Ik vraag me alleen af wat er gebeurt, mocht de positie van Clinton om wat voor reden dan ook onhoudbaar worden; mocht ze te zeer onder vuur komen te liggen. Met alle respect, maar ik zie die Saunders de verkiezingen echt niet binnen voor de Democraten. Het is trouwens nog een pseudo-democraat ook.
@dikgedrukte, dat valt echt wel mee. Hoewel veel Amerikanen, en dan met name Democraten en Independents, de afgelopen jaren meer liberal zijn geworden is dat vooral op het sociale vlak, op fiscaal gebied heeft Sanders ook binnen de eigen partij niet heel veel steun.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:05 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik acht de kansen van Bernie Sanders ook niet groot omdat hij zoals jij al zegt geen echte Democraat is. Dat zal hem nog wel eens kunnen opbreken in een later stadium, als het establishment van de Democratische partij ook wat te zeggen heeft over wie de kandidaat wordt. Anderzijds, de mensen die Sanders' drukbezochte speeches vergelijken met die van Ron Paul vergeten dat de gemiddelde Amerikaan qua standpunten dichter bij Sanders staat dan ze ooit bij Ron Paul stonden.Als de Amerikaan zou stemmen op basis van zijn eigen standpunten is Bernie Sanders de volgende president van de Verenigde Staten. Dat is bij een kandidaat als Ron Paul nooit het geval geweest. Nu is het zo dat Amerikanen zelden hun stem laten leiden door hun eigenbelang, maar dit gegeven is toch een wapen dat Sanders zou moeten kunnen uitbuiten (een nieuwe Silent Majority). Overigens is Ron Paul ook geen echte Republikein natuurlijk, dus daar zit wel weer een parallel met Sanders.
Btw, als O'Malley president zou worden krijgt Putin er een geduchte concurrent bij:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sanders' kroonjuwelen als single-payer health care en een belastingtarief boven de 50% liggen mijlenver buiten de politieke mainstream, daar kun je het establishment niet de schuld van geven. Sanders heeft in het verleden uitspraken gedaan dat niemand meer dan $1 miljoen zou mogen verdienen en dat bedrijven publiek bezit zouden moeten zijn, zulke opvattingen maken je in Amerika nog steeds unelectable.
Clinton is ook wel naar links opgeschoven de afgelopen maanden, maar dan vooral op issues waar ze steun heeft van een groot deel van de bevolking. Equal pay, minimumloon verhogen, betaald verlof, universal pre-k, studieschulden verminderen, community college voor iedereen betaalbaar maken.. Dat zijn linkse ideeen waar wel veel animo voor is.
quote:Op donderdag 9 juli 2015 14:45 schreef Gambetta het volgende:
[..]
@dikgedrukte, dat valt echt wel mee. Hoewel veel Amerikanen, en dan met name Democraten en Independents, de afgelopen jaren meer liberal zijn geworden is dat vooral op het sociale vlak, op fiscaal gebied heeft Sanders ook binnen de eigen partij niet heel veel steun.De grafieken die jij laat zien gaan over hoe mensen zichzelf identificeren. Daarbij moet je wel in ogenschouw nemen dat de term liberal jarenlang een vies woord is geweest. Als je puur naar de standpunten zelf kijkt, is de VS veel linkser dan de politieke verhoudingen doen voorkomen en hoe mensen zichzelf ook identificeren. Voor single-payer bijv is een kleine meerderheid voorstander en met name onder Democratische kiezers is het erg populair.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sanders' kroonjuwelen als single-payer health care en een belastingtarief boven de 50% liggen mijlenver buiten de politieke mainstream, daar kun je het establishment niet de schuld van geven. Sanders heeft in het verleden uitspraken gedaan dat niemand meer dan $1 miljoen zou mogen verdienen en dat bedrijven publiek bezit zouden moeten zijn, zulke opvattingen maken je in Amerika nog steeds unelectable.
Clinton is ook wel naar links opgeschoven de afgelopen maanden, maar dan vooral op issues waar ze steun heeft van een groot deel van de bevolking. Equal pay, minimumloon verhogen, betaald verlof, universal pre-k, studieschulden verminderen, community college voor iedereen betaalbaar maken.. Dat zijn linkse ideeen waar wel veel animo voor is.
http://thehill.com/policy(...)er-option-poll-finds
Hetzelfde geldt voor issues als invloed van vakbonden, campaign finance reform, hogere belastingen voor de rijken en lagere beloningen voor top executives. Dat zijn allemaal zaken waar Bernie Sanders meer profiel heeft dan Hillary Clinton, en waar zijn standpunt op veel steun kan rekenen.
http://www.nytimes.com/in(...)trade-poll.html?_r=0
http://www.nytimes.com/in(...)itics-poll.html?_r=0
http://www.cbsnews.com/news/poll-who-can-get-ahead-in-the-u-s/
Je hebt denk ik wel gelijk dat Sanders ook ideeën heeft en uitspraken heeft gedaan die bij een grote meerderheid van de Amerikanen compleet in verkeerde aarde vallen, en als men daarop gaat hameren zal Sanders' positie fors verzwakken. De vraag is hoe kiezers Clinton's beweging naar links zullen beoordelen. Als zij in debatten naast een Bernie Sanders komt te staan die dat soort zaken al decennia verkondigt, kan Clinton dan nog geloofwaardig blijven of niet?
Het klopt idd dat Amerikanen vaker 'liberal' zijn op basis van hun standpunten dan ze zelf denken. Maar die grafiekjes die ik gaf laten wel zien dat dit bewustzijn op sociaal gebied al wel is gekomen, maar dat het op economisch gebied nog achterblijft, en daarom is een socialist als Sanders in het huidige klimaat imho al bij voorbaat kansloos.quote:Op donderdag 9 juli 2015 15:47 schreef Terecht het volgende:
[..]
De grafieken die jij laat zien gaan over hoe mensen zichzelf identificeren. Daarbij moet je wel in ogenschouw nemen dat de term liberal jarenlang een vies woord is geweest. Als je puur naar de standpunten zelf kijkt, is de VS veel linkser dan de politieke verhoudingen doen voorkomen en hoe mensen zichzelf ook identificeren. Voor single-payer bijv is een kleine meerderheid voorstander en met name onder Democratische kiezers is het erg populair.
http://thehill.com/policy(...)er-option-poll-finds
Hetzelfde geldt voor issues als invloed van vakbonden, campaign finance reform, hogere belastingen voor de rijken en lagere beloningen voor top executives. Dat zijn allemaal zaken waar Bernie Sanders meer profiel heeft dan Hillary Clinton, en waar zijn standpunt op veel steun kan rekenen.
http://www.nytimes.com/in(...)trade-poll.html?_r=0
http://www.nytimes.com/in(...)itics-poll.html?_r=0
http://www.cbsnews.com/news/poll-who-can-get-ahead-in-the-u-s/
Je hebt denk ik wel gelijk dat Sanders ook ideeën heeft en uitspraken heeft gedaan die bij een grote meerderheid van de Amerikanen compleet in verkeerde aarde vallen, en als men daarop gaat hameren zal Sanders' positie fors verzwakken. De vraag is hoe kiezers Clinton's beweging naar links zullen beoordelen. Als zij in debatten naast een Bernie Sanders komt te staan die dat soort zaken al decennia verkondigt, kan Clinton dan nog geloofwaardig blijven of niet?
Daar heb je gelijk in maar het zal je nog verbazen hoeveel procent van de kiezers bereid is om op een socialist te stemmen. 47%. Wat verder opvalt is dat men ook een atheïst wel kan billijken. Het gaat niet lang meer duren of de eerste openlijk atheïstische presidentskandidaat zal mee doen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:45 schreef martijnde3de het volgende:
Bernie Sanders is en noemt zichzelf een socialist en daarom is hij sowieso onverkiesbaar.
Jeb gaat lekker.quote:Hillary Clinton's campaign raised over $45 million in primary money during their first quarter of their 2016 bid, a Clinton official with knowledge of the fundraising operation told CNN on Wednesday. 01/07/2015
---
WASHINGTON (AP) — Fulfilling ambitions to raise a historic amount of money in pursuit of the White House, Republican presidential candidate Jeb Bush and his allies took full advantage of the nation's evolving campaign finance laws to collect more than $114 million in the first six months of the year.10/07/2015
De nationale schuld is bepaald geen socialistische uitvinding. Terecht dat Sanders niet gechanteerd wil worden.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 10:10 schreef Homey het volgende:
Sanders ageert tegen 'het grote geld' maar heeft wel keer op keer gestemd voor het verhogen van het schuldplafond van de Amerikaanse overheid. Hoe tegenstrijdig is dat. Maar dat heb je met socialisten, preken tegen het grootkapitaal, maar intussen al het kapitaal bij de overheid centraliseren. Socialisten willen niet dat JIJ geld hebt, maar willen alles voor henzelf en hun politieke partijvriendjes.
Zeker wel, het is de overheid die die schulden aangaat.quote:Op zondag 12 juli 2015 09:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De nationale schuld is bepaald geen socialistische uitvinding. Terecht dat Sanders niet gechanteerd wil worden.
Geen verschil tussen mainstream republikeinen en democraten, beide moordenaars.quote:Democratic presidential front-runner Hillary Clinton has penned a controversial letter to a major Jewish donor vowing to offer Israel “total” support in its next confrontation with the Gaza Strip’s Islamist rulers.
The leaked letter, sent last week to Israeli-American media mogul Haim Saban, promises to allow Israel carte blanche in any future war with Hamas, including a presidential green light to kill nearly 10% of the enclave’s population.
“Quite frankly, Israel didn’t teach Hamas a harsh enough lesson last year. True to form, Obama was too hard on our democratic ally, and too soft on our Islamofascist foe,” reads the letter, obtained by the Guardian. “As president, I will give the Jewish state all the necessary military, diplomatic, economic and moral support it needs to truly vanquish Hamas – and if that means killing 200,000 Gazans, than so be it.”
“We realist Democrats understand that collateral damage is an unavoidable byproduct of the war on terror,” Clinton writes, “and me being a mother, grandmother and tireless children’s rights advocate does not mean that I will flinch even one iota in allowing Israel to obliterate every last school-cum-rocket launching pad in Gaza. Those who allow their children to be used as human shields for terrorists deserve to see them buried under one-ton bombs.”
According to the Guardian, the letter was sent together with another letter – which, in contrast, was willingly released to the press – seeking billionaire Saban’s advice on how best to fight the global anti-Israel boycott movement.
In response to outrage among liberal Democrats and human rights groups following the release of the second letter, the Clinton campaign blamed a typo: “Hillary meant to write 20,000, not 200,000.”
Satire inderdaad. Kwam deze tegenquote:Op zondag 12 juli 2015 18:20 schreef Monolith het volgende:
Vrij onnozele brief. Nog afgezien van het verschil tussen then en than, staat het vol met domme redeneringen. Kennelijk doen kinderen er niet toe. Als hun ouders ze als menselijk schild inzetten, dan verdienen de ouders het dat hun kinderen vermoord worden. Wat die kinderen er zelf van vinden doet er niet toe kennelijk. De brief beroept zich op moedergevoelens, maar die doen er kennelijk niet toe wanneer het Palestijnse kinderen betreft.
Hoe betrouwbaar is die bron eigenlijk? Kan het zo nog nergens anders vinden.
Edit: satire dus.
quote:Ayatollah Ali Khamenei is reportedly in critical condition after being hospitalized suffering from acute lower gastrointestinal perforation (a life threatening condition). According to multiple Iranian sources, the 75-year-old Supreme Leader of the Islamic Republic of Iran was rushed to an undisclosed Tehran hospital late Saturday night after two gerbils, which became lodged in his rectum, gnawed their way into his bowel.
Khamenei allegedly came across the erotic act of gerbilling – in which one places a rodent, often after injecting it with psychoactive drugs, inside one’s rectum to obtain stimulation – while googling one of his favorite Hollywood actors, Richard Gere. The Supreme Leader has reportedly since developed a special love for the Indian hairy-footed gerbil (Gerbillus Gleadowi), which he imports from neighboring Pakistan, and uses the practice to unwind after long days funding terrorists, executing homosexuals and blaming the U.S. and Israel for all of the world’s ills.
Het is op zich veelzeggend dat het noodzakelijk is om dat eerst uit te zoeken.quote:
Nou ja, er zijn zeker aan Republikeinse zijde wel politici te vinden met dergelijke opvattingen. Bij Clinton leek het me echter wel erg vergezocht.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is op zich veelzeggend dat het noodzakelijk is om dat eerst uit te zoeken.
Precies, toch twijfel je. Was het een republikein geweest, neem je het nog voor waar aan ook.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn zeker aan Republikeinse zijde wel politici te vinden met dergelijke opvattingen. Bij Clinton leek het me echter wel erg vergezocht.
Ach dat een politicus donoren paait met uitlatingen waar hij of zij niet zelf achter staat zou me niet verbazen, hoewel dit wel erg ver ging.quote:Op zondag 12 juli 2015 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies, toch twijfel je. Was het een republikein geweest, neem je het nog voor waar aan ook.
Ik hoorde hem ergens zeggen dat hij dat liever niet zou doen om de rechterzijde niet op te splitsen en zo de Democraten in het zadel te helpen.quote:
Dat maakt het nog geen socialistische uitvinding.quote:Op zondag 12 juli 2015 11:17 schreef Homey het volgende:
[..]
Zeker wel, het is de overheid die die schulden aangaat.
Sanders wil het overheidsbudget verhogen om banen te creëren. Melkertbanen...Sanders is eerlijker/oprechter en daarmee ook sympathieker dan Hillary. Waarschijnlijk wint zij uiteindelijk wel de primary voor de democraten. Verheug me al op de debatten tegen Trump/Jeb.quote:Op maandag 13 juli 2015 20:32 schreef Monolith het volgende:
De Washington Post had nog wel een aardig stuk over Sanders en de 'uitdaging' die zijn opvattingen bieden:
http://www.washingtonpost(...)-more-equal-society/
Debatten met Trump worden ongetwijfeld hilarisch, maar veel makkelijker kunnen de Democraten het niet krijgen. Het is voor de Republikeinen te hopen dat hij geen serieuze bedreiging wordt.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 01:56 schreef Nozick het volgende:
[..]
Sanders wil het overheidsbudget verhogen om banen te creëren. Melkertbanen...Sanders is eerlijker/oprechter en daarmee ook sympathieker dan Hillary. Waarschijnlijk wint zij uiteindelijk wel de primary voor de democraten. Verheug me al op de debatten tegen Trump/Jeb.
Wat ik het opmerkelijkste vind aan die poll is hoeveel mensen zeggen nooit van bepaalde kandidaten gehoord te hebben.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 21:39 schreef Gambetta het volgende:
Nieuwste nationale poll laat zien dat Trump nu aan kop gaat bij de Republikeinen![]()
Clinton verslaat elke Republikein in een hypothetische match-up, en tegen Trump scoort ze zelfs 50%-33%. Bush doet het verreweg het beste, die verliest maar 46%-42%. Nog flink wat werk aan de winkel voor de Republikeinen dus.
https://www.suffolk.edu/documents/SUPRC/7_14_2015_marginals.pdf
Ja, blijkbaar toch een opvallend grote groep mensen die al het verkiezingsnieuws nu nog grotendeels filtert, daarom moeten we al die polls natuurlijk met een flink korreltje zout nemen. Je ziet ook duidelijk dat kandidaten die al eerder een run hebben gemaakt qua naamsbekendheid erg in het voordeel zijn, lijkt me dan ook dat er aardig wat kandidaten zijn (aan Republikeinse kant) die nu gewoon een fundering proberen te leggen voor 2020/2024.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:01 schreef Royyy het volgende:
[..]
Wat ik het opmerkelijkste vind aan die poll is hoeveel mensen zeggen nooit van bepaalde kandidaten gehoord te hebben.
23% heeft nooit van Sanders gehoord, Rubio 16%, Walker 27%, Paul 12%... onder wat voor een steen leven zulke mensen?
Dat je niet van een kandidaat als Carson, Fiorina of Pataki gehoord hebt kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar de rest is het laatste jaar eigenlijk toch wel constant in het nieuws geweest.
Inderdaad, de polls heb je op het moment eigenlijk helemaal niks aan. Er zitten zo'n enorme verschillen tussen de uitkomsten van al die polls...quote:Op dinsdag 14 juli 2015 22:11 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar toch een opvallend grote groep mensen die al het verkiezingsnieuws nu nog grotendeels filtert, daarom moeten we al die polls natuurlijk met een flink korreltje zout nemen. Je ziet ook duidelijk dat kandidaten die al eerder een run hebben gemaakt qua naamsbekendheid erg in het voordeel zijn, lijkt me dan ook dat er aardig wat kandidaten zijn (aan Republikeinse kant) die nu gewoon een fundering proberen te leggen voor 2020/2024.
Ik denk niet dat het veld snel gaat uitdunnen deze cyclus, dat zou me echt verbazen. Zeker met de relatief nieuwe financieringsregels is het voor de kandidaten nog makkelijker geworden om dankzij 1/2 financiers tot ver in 2016 de campagne voort te zetten. Dit versplinterde veld helpt daar natuurlijk ook niet bij, dat schrikt weinig kandidaten af.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:03 schreef Royyy het volgende:
[..]
Inderdaad, de polls heb je op het moment eigenlijk helemaal niks aan. Er zitten zo'n enorme verschillen tussen de uitkomsten van al die polls...
Als binnenkort bekend wordt welke kandidaten er komende maand aan de eerste primary debates mogen meedoen, zullen er hopelijk wel wat van de anderen gaan afhaken, zodat het wat overzichtelijker wordt.
Hij kwam een stuk eerder tegen de confederate flag uit dan de meeste andere Republikeinse kandidaten. Alleen Bush, Graham en Pataki waren volgens mij eerder, de rest liep er allemaal nog omheen te draaien en ontwijkende antwoorden te geven.quote:Op woensdag 15 juli 2015 00:40 schreef Gambetta het volgende:
Oh, en ik vind het trouwens erg jammer dat Rand Paul zijn belofte niet kan waarmaken. Hij had de afgelopen weken genoeg kansen om zijn boodschap van een meer inclusieve Republikeinse partij uit te dragen door zich uit te laten over issues als same-sex marriage en de confederate flag, maar hij bleef stil en niet te onderscheiden van zijn concurrenten. Nu lees ik ook nog eens dat hij het akkoord met Iran afwijst, hij zal wel bang zijn dat de primary voters hem niet hawkish genoeg vinden. Jammer, had zomaar de voice of reason kunnen zijn tijdens de debatten.
Ik weet niet precies de hoeveelste kandidaat hij was die tegen de vlag uitkwam, maar hij wachtte in ieder geval tot Romney, Haley, Bush en Graham hem genoeg political cover hadden gegeven. Sorry, maar als je zelfs Lindsey Graham voor je moet laten als het op issues aankomt die zo veel Afro-Amerikanen aanspreken kan je moeilijk zeggen dat hij er vroeg bij is en niet gewoon achteraan aansloot.quote:Op woensdag 15 juli 2015 01:43 schreef Royyy het volgende:
[..]
Hij kwam een stuk eerder tegen de confederate flag uit dan de meeste andere Republikeinse kandidaten. Alleen Bush, Graham en Pataki waren volgens mij eerder, de rest liep er allemaal nog omheen te draaien en ontwijkende antwoorden te geven.
http://www.politico.com/s(...)-slavery-119322.html
Dat is een libertarische pipe dream. Het klinkt leuk en aardig, maar het is een zeer moeilijk uitvoerbare oplossing die is gebaseerd op het idee dat als homo's net zoveel huwelijksrechten hebben als hetero's het hele institutie maar moet worden veranderd. Maar dat kan overigens best overeenkomen met zijn eerdere posities, ik kan me nog herinneren dat hij aangaf persoonlijk offended te zijn als homo's hetzelfde soort huwelijk konden krijgen als hijzelf.quote:Wat betreft same-sex marriage was zijn reactie dat hij vindt dat de regering zich uberhaupt niet met huwelijken zou moeten. Niks nieuws eigenlijk, dat heeft hij al vaker verkondigd.
http://time.com/3939374/rand-paul-gay-marriage-supreme-court/
Nee, hij is beduidend negatiever dan toen het framework in april bekend was. Toen waarschuwde hij voor bangmakerij en oorlogshitsers, zoals hij zijn hele carriere al deed. Nu doet hij er vrolijk aan mee. Je merkt aan alles dat hij bang is om als een dove te worden afgeschilderd, met name Lindsey Graham laat immers geen mogelijkheid onbenut om aan te geven dat zelfs Obama Iran beter aankan dan Rand Paul.quote:Het afwijzen van dit akkoord met Iran komt ook overeen met z'n positie daarover die hij al geregeld heeft verkondigd.
uuh dat waren ze beide niet.................quote:Op woensdag 15 juli 2015 08:26 schreef 99.999 het volgende:
Rand is toch ook gewoon net zo'n hypocriet figuur als zijn pa? Met gewoon een hekel aan minderheden zolang ze niet blank, christelijk, hetero en man zijn.
Nogal logisch dat hij zich daarop niet serieus weet te onderscheiden.
Joh, voor wat aanhang doen ze als populisten natuurlijk alles. Als je echter naar hun standpunten en uitspraken kijkt...quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:18 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
uuh dat waren ze beide niet.................
De supporters van de Pauls zijn in het algemeen jonge mensen, studenten, minderheden en de onderkant van de samenleving.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kijk liever naar wat cijfers dan wat plaatjes. Deze over Ron Paul in de primaries de vorige keer bijvoorbeeld. Van overweldigende steun onder minderheden blijkt weinig. Hij is wel populair onder de jeugd. Van enorme steun van 'onderkant van de samenleving blijkt ook vrij weinig'.quote:Op woensdag 15 juli 2015 12:18 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
uuh dat waren ze beide niet.................
De supporters van de Pauls zijn in het algemeen jonge mensen, studenten, minderheden en de onderkant van de samenleving.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de praktijk zitten de 'idealistische libertariërs' doorgaans toch wel opgescheept met de wat minder frisse types, zeker in de VS, zie bijvoorbeeld dit stuk.quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:33 schreef Homey het volgende:
Libertariers zijn wel de laatste mensen die racistisch zijn. Juist collectivisten groeperen mensen in hokjes, vanwaar de discriminatie begint, en liefst met een staat achter zich, dat een monopolie op geweld heeft .
Klopt, veel anti-staat figuren (anarchisten, complottheoristen, etc) steunen merkwaardig genoeg buitenlandse dictaturen. Ik denk dat deze dubieuze krachten graag het libertarisme in eigen land ondersteunen, om de staat flink te reduceren, en om vervolgens via een coup de totale macht te grijpen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
In de praktijk zitten de 'idealistische libertariërs' doorgaans toch wel opgescheept met de wat minder frisse types, zeker in de VS, zie bijvoorbeeld dit stuk.
Libertariërs op Fok zie je ook vaak Orania aanhalen als prachtig libertair initiatief, terwijl toch op z'n minst een wat onfrisse Apartheidsgeur heeft.
Waarom zijn de liberarische kopstukken dan zo vaak racistisch?quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:33 schreef Homey het volgende:
Libertariers zijn wel de laatste mensen die racistisch zijn. Juist collectivisten groeperen mensen in hokjes, vanwaar de discriminatie begint, en liefst met een staat achter zich, dat een monopolie op geweld heeft .
Hij had net z'n nieuwe belastingplan uit de doeken gedaan, wat een van de hoofdpunten van z'n hele campagne is. Logisch dat hij de aandacht daarop gericht wil houden, en zich dus niet tegelijkertijd in allerlei andere debatten gaat mengen en z'n belastingplan naar de achtergrond laat verdwijnen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 03:47 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ik weet niet precies de hoeveelste kandidaat hij was die tegen de vlag uitkwam, maar hij wachtte in ieder geval tot Romney, Haley, Bush en Graham hem genoeg political cover hadden gegeven. Sorry, maar als je zelfs Lindsey Graham voor je moet laten als het op issues aankomt die zo veel Afro-Amerikanen aanspreken kan je moeilijk zeggen dat hij er vroeg bij is en niet gewoon achteraan aansloot.
Niet echt realistisch inderdaad, dat ben ik met je eens. Maar dat kan over het merendeel van uitspraken tijdens presidentieele campagnes gezegd worden.quote:Dat is een libertarische pipe dream. Het klinkt leuk en aardig, maar het is een zeer moeilijk uitvoerbare oplossing die is gebaseerd op het idee dat als homo's net zoveel huwelijksrechten hebben als hetero's het hele institutie maar moet worden veranderd. Maar dat kan overigens best overeenkomen met zijn eerdere posities, ik kan me nog herinneren dat hij aangaf persoonlijk offended te zijn als homo's hetzelfde soort huwelijk konden krijgen als hijzelf.
[..]
Ik kan me vergissen, maar zei hij toen niet ook dat hij resultaten wilde zien voordat hij in zou stemmen met het stoppen van de sancties? De deal van nu doet dat niet.quote:Nee, hij is beduidend negatiever dan toen het framework in april bekend was. Toen waarschuwde hij voor bangmakerij en oorlogshitsers, zoals hij zijn hele carriere al deed. Nu doet hij er vrolijk aan mee. Je merkt aan alles dat hij bang is om als een dove te worden afgeschilderd, met name Lindsey Graham laat immers geen mogelijkheid onbenut om aan te geven dat zelfs Obama Iran beter aankan dan Rand Paul.
Trump negeren is misschien nog wel de minst slechte optie, in elk geval tot de debatten echt beginnen. Op dit moment geeft kritiek hem alleen maar extra munitie om weer allerlei one-liners op tv te kunnen roepen.quote:Er zijn nog wel meer dingen die me dwars zitten, zoals zijn stilte wat betreft het veroordelen van de haat die Trump aan het verspreiden is. Je hoeft niet meteen een voorstander te zijn van een pathway to citizenship om afstand te nemen van die retoriek. Het is wederom een minority-gerelateerd onderwerp waar hij zich kan onderscheiden als Republikein die niét mijlenver verwijderd is van de publieke opinie. Weer blijft hij echter stil. Ik had er meer van verwacht, maar dat was misschien niet helemaal realistisch in dit hyperpartisan tijdperk, hij zal wellicht niet de nieuwe Jon Huntsman willen worden.
Hoe werkt dat überhaupt eigenlijk met de kandidaatstelling? De partij moet toch wel enige mate van controle hebben over wie zich namens haar kandidaat stelt voor de primaries?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 14:51 schreef Nibb-it het volgende:
Can’t Fire Him: G.O.P. Frets Over What to Do With Trump
Republican Party leaders agonize over the prospect that Donald Trump will mount a third-party candidacy that could undermine their nominee. They fear insulting the white working-class voters who admire him. They are loath to tangle with a threat-flinging firebrand for whom there are no rules of engagement. (New York Times).
Nee iedereen kan zich kandidaat stellen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe werkt dat überhaupt eigenlijk met de kandidaatstelling? De partij moet toch wel enige mate van controle hebben over wie zich namens haar kandidaat stelt voor de primaries?
Als je geen lid bent van de politiek correcte, linkse kerk, en dat zijn de meeste libertariers in het geheel niet, ben je automatisch een racist. Het is een betekenisloos scheldwoord geworden. Dat was mooi te zien in de zwarte pieten-kwestie. Vandaar dus.quote:Op woensdag 15 juli 2015 14:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zijn de liberarische kopstukken dan zo vaak racistisch?
Nou nee, niet bepaald. Gaat gewoon om het pleiten voor rassenscheiding en het als minderwaardig zien van negers wat jouw kopstukken doen...quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:31 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Als je geen lid bent van de politiek correcte, linkse kerk, en dat zijn de meeste libertariers in het geheel niet, ben je automatisch een racist. Het is een betekenisloos scheldwoord geworden. Dat was mooi te zien in de zwarte pieten-kwestie. Vandaar dus.
Dus Rand Paul en Ron Paul pleiten voor rassenscheiding en vinden donkere mensen minderwaardig.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou nee, niet bepaald. Gaat gewoon om het pleiten voor rassenscheiding en het als minderwaardig zien van negers wat jouw kopstukken doen...
Wel weer tekenend ook dat je zelfs van dergelijke achterlijkheid een ander de schuld wilt geven...
Nee, je kan zelfs als diehard communist proberen de republikeinse nominatie te krijgenquote:Op woensdag 15 juli 2015 14:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe werkt dat überhaupt eigenlijk met de kandidaatstelling? De partij moet toch wel enige mate van controle hebben over wie zich namens haar kandidaat stelt voor de primaries?
Over het racisme van de libertariers is al heel wat geschreven. Dat weet wegenbouwer ook meer dan prima. Vandaar ook zijn zwaktebod om te proberen van hun achterlijkheid anderen zoals de 'linkse media' de schuld te geven. Let maar eens op, het zal bij falen nooit of te nimmer aan de Libertariër liggen, aldus de fans...quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:47 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Dus Rand Paul en Ron Paul pleiten voor rassenscheiding en vinden donkere mensen minderwaardig.
Graag bronnen S.V.P.!
Van die communist heb je geen last, maar kandidaten als Trump kunnen je het leven als Republikein toch wel behoorlijk zuur maken. Ook als hij niet de nominatie binnen sleept kun je later in de campagne als republikeinse kandidaat nog veel last krijgen van dingen die je hebt moeten zeggen om in de voorverkiezingen stemmen bij Trump weg te halen.quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, je kan zelfs als diehard communist proberen de republikeinse nominatie te krijgen
Ik weet gewoon echt niet wat ik nu van Trump moet denken. Is hij serieus, of is dit de grootste real-life troll actie ooit? Ik heb werkelijk geen idee.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Van die communist heb je geen last, maar kandidaten als Trump kunnen je het leven als Republikein toch wel behoorlijk zuur maken. Ook als hij niet de nominatie binnen sleept kun je later in de campagne als republikeinse kandidaat nog veel last krijgen van dingen die je hebt moeten zeggen om in de voorverkiezingen stemmen bij Trump weg te halen.
Trump is niet kansloos tegen Hillary. Alleen moet Hillary dan echt hele grote blunders maken.quote:Op woensdag 15 juli 2015 17:38 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ik weet gewoon echt niet wat ik nu van Trump moet denken. Is hij serieus, of is dit de grootste real-life troll actie ooit? Ik heb werkelijk geen idee.
In 2008 steunde hij Hillary, en wilde dat ze VP zou worden nadat ze de primaries van Obama had verloren. Hij is/was goed bevriend met zowel Bill als Hillary Clinton, en heeft veel geld aan hun campagnes en stichting gedoneerd. En veel van de standpunten die hij nu verkondigd zijn gewoon precies het tegenovergestelde van wat hij een paar jaar geleden nog luidkeels liep te verkondigen.
Als hij de primaries weet te winnen, dan betekent dat een automatische overwinning voor Hillary in de general election, en dat zal hij vast en zeker weten.
In theorie is niemand kansloos. In de praktijk is Trump dat natuurlijk wel gewoon. Die heeft al heel wat grote blunders op zijn naam staan.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:16 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Trump is niet kansloos tegen Hillary. Alleen moet Hillary dan echt hele grote blunders maken.
Als Hillary op de TV negerkindjes gaat doodstampen, en Trump is tegenkandidaat, dan is hij inderdaad niet kansloos.quote:Op woensdag 15 juli 2015 19:16 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Trump is niet kansloos tegen Hillary. Alleen moet Hillary dan echt hele grote blunders maken.
Donald, ben jij het?quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:08 schreef martijnde3de het volgende:
Als Trump de republikeinse nominatie krijgt(Die kans lijkt mij erg klein) en Hillary krijgt Benghazi volledig over zich heen dan weet ik het nog niet.
Ik weet het wel. Alsof die Amerikanen een fuck om Benghazi geven?quote:Op woensdag 15 juli 2015 21:08 schreef martijnde3de het volgende:
Als Trump de republikeinse nominatie krijgt(Die kans lijkt mij erg klein) en Hillary krijgt Benghazi volledig over zich heen dan weet ik het nog niet.
Benghazi op zich niet, maar alle fratsen van Hillary achteraf...quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik weet het wel. Alsof die Amerikanen een fuck om Benghazi geven?
Maar om dan Donald Trump boven haar te verkiezen?quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:45 schreef Royyy het volgende:
[..]
Benghazi op zich niet, maar alle fratsen van Hillary achteraf...
De ene na de andere leugen, vanalles onder de tafel proberen te schuiven, zich niet aan regels en procedures houden, congressional subpoenas niet goed opvolgen, daar vervolgens weer over liegen...
Oh nee, dat ben ik helemaal met je eens. Trump heeft hoe dan ook geen enkele kans in een general election.quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar om dan Donald Trump boven haar te verkiezen?
Die mailgate van Hill is ook echt geen zuivere koffie volgens mij.quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:45 schreef Royyy het volgende:
[..]
Benghazi op zich niet, maar alle fratsen van Hillary achteraf...
De ene na de andere leugen, vanalles onder de tafel proberen te schuiven, zich niet aan regels en procedures houden, congressional subpoenas niet goed opvolgen, daar vervolgens weer over liegen...
Volgens mij is het geen haat maar pure spot.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:49 schreef martijnde3de het volgende:
Heerlijk al die Trump haat hier van socialisten en communisten
Ku je ook eens uitleggen wat er zo goed is aan Donald Trump?quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:49 schreef martijnde3de het volgende:
quote:Op woensdag 15 juli 2015 23:55 schreef Elfletterig het volgende:
David Letterman is bij een comedyshow van Steve Martin het podium opgeklommen om te klagen over de kandidatuur van Donald Trump. Grappig.
http://www.independent.co(...)al-bid-10385469.html
Compleet met een Top 10-list![]()
Trump is een godsgeschenk voor elke socialist of communist. Mocht hij de Republikeinse primaries winnen, dan is de overwinning voor de Democraten wel zo'n beetje binnen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 10:49 schreef martijnde3de het volgende:
Hehe, heerlijk berichtje van die man. Ik hoop dat hij een beetje serieus mee gaat doen, want dat wordt dan zwaar genieten.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 00:37 schreef Mani89 het volgende:
Gezien het povere gezelschap aan Republikeinse zijde zie ik The Don als een wildcard die heel misschien nog een klein kansje maakt tegen Hillary, een goede populistische volksmenner is het wel. Maar hij zal ongetwijfeld nog wat uitglijders gaan maken.
[ afbeelding ]
Ja je mijn vraag nog eens beantwoorden?quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2015 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ku je ook eens uitleggen wat er zo goed is aan Donald Trump?
Hillary zal het vast prachtig vinden.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:06 schreef Homey het volgende:
Donald Trump is de absolute troll, ik hoop dat hij independent gaat om die 2 partijen duopolie een keer in de verlegenheid te brengen.
Hij gaf laatst in een interview dat niet te willen omdat hij op niet op die manier de Republikeinen wil benadelen, hij noemde Ross Perot in 1992 als voorbeeld.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:06 schreef Homey het volgende:
Donald Trump is de absolute troll, ik hoop dat hij independent gaat om die 2 partijen duopolie een keer in de verlegenheid te brengen.
Ga terug in je hok communistquote:Op donderdag 16 juli 2015 23:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trump is een godsgeschenk voor elke socialist of communist. Mocht hij de Republikeinse primaries winnen, dan is de overwinning voor de Democraten wel zo'n beetje binnen.
Verder kom je hier voornamelijk om wat te trollen lijkt het. Statements onderbouwen met argumenten is iets dat we graag zien in dit subforum.
quote:Op donderdag 16 juli 2015 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ku je ook eens uitleggen wat er zo goed is aan Donald Trump?
Ben het niet echt met hem eens eigenlijkquote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onderbouw dan eens wat Trump zo goed maakt volgens jou.
Maar hier haat helemaal niemand hem. Beetje mal ook om mensen hier voor radicaal links of communist uit te maken overigens...quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:35 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
[..]
Ben het niet echt met hem eens eigenlijkIk zal waarschijnlijk niet op hem stemmen.
Maar erger mij kapot aan al dat radicaal linkse volk dat hem kapot wil maken en hem echt haat.
Als je het politiek niet met iemand eens bent hoef je hem niet gelijk de grond in te trappen.
Waarom is het radicaal links om kritiek te hebben op Donald Trump?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:35 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
[..]
Ben het niet echt met hem eens eigenlijkIk zal waarschijnlijk niet op hem stemmen.
Maar erger mij kapot aan al dat radicaal linkse volk dat hem kapot wil maken en hem echt haat.
Als je het politiek niet met iemand eens bent hoef je hem niet gelijk de grond in te trappen.
Ik schrijf dat ik mij erger aan radicaal links die hem haten, niet aan mensen die kritiek hebben, dat is wat anders.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is het radicaal links om kritiek te hebben op Donald Trump?
De woorden clown, troll en idioot lijken mij niet erg netjes.quote:
Een ras politiciquote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:46 schreef Mani89 het volgende:
Trump spreekt wel duidelijke taal, draait nergens om heen en spreekt echt vrijuit. In tegenstelling tot Hillary die alleen maar in vreselijke politieke saaie blablabla blijft hangen. Dit vond ik wel een mooie samenvattende comment.
[ afbeelding ]
Maar hebben niets met haat te maken. Het is eerder spotten.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:46 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
De woorden clown, troll en idioot lijken mij niet erg netjes.
Iemand niet serieus nemen is iets anders dan iemand haten.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:46 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
De woorden clown, troll en idioot lijken mij niet erg netjes.
Het heeft helemaal niets met 'politiek niet eens' zijn te maken. Er zijn genoeg conservatieve politici die opvattingen hebben die grotendeels in dezelfde lijn liggen of zelfs nog wel wat verder gaan. Trump gedraagt zich gewoon als een idioot getuige zijn uitspraken. Dat mag dan ook best benoemd worden. Als Paris Hilton of Kim Kardashian zich kandidaat stelt, dan ga ik die ook niet opeens serieus nemen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:35 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
[..]
Kandidaten als Sanders krijgen nog wel eens een leuk artikeltje over vermeende populariteit, maar echt kans maken zie ik ze niet. Fivethirtyeight had daar ook een aardig stukje over voor de statistiekfetisjisten onder ons. De favorability ratings van Sanders in de eigen partij komen nog lang niet in de buurt bij die van Hillary.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:45 schreef Morendo het volgende:
Waar ik meer benieuwd naar ben is of zich aan het Democratische front nog een topkandidaat meldt. Hillary blijft toch een kandidate met veel handicaps die denk ik niet veel enthousiasme kan genereren, wel veel geld overigens.
Het zal vooral een strategische keuze zijn om bepaalde groepen kiezers aan te trekken die ze zelf iets minder makkelijk trekt. De IBT had een tijdje terug wel een interessant artikel met mogelijke kandidaten. De latino vote is in deze verkiezingen waarschijnlijk wel een belangrijke en als de Republikeinen niet opgescheept worden met Trump maar met een kandidaat + running mate die wat beter liggen onder die groep, dan zal Clinton daar waarschijnlijk ook op moeten anticiperen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:18 schreef rubbereend het volgende:
Wie zou Clinton als runing mate kunnen nemen?
Niet als het Bush wordt. Dan hebben ze al iemand met een sterke Latino en Florida-connectie.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:30 schreef rubbereend het volgende:
Ik zie bij de Republikeinen Rubio wel runing mate worden. Heeft daar volgens mij een perfect profiel voor. Mocht hij zelf de nominatie niet binnenslepen
Handicaps, handicaps.. Hillary blijft met afstand de sterkste kandidaat die de Democratische Partij in het veld kan brengen, ze is de enige kandidaat met binnenland- én buitenlandbeleidexpertise en heeft deel uitgemaakt van zowel de wetgevende als van de uitvoerende branche van de overheid. Natuurlijk heeft ze zwakke punten, maar als het op beleid aankomt kan niemand kan betere geloofsbrieven overleggen. Joe Biden zou het haar misschien nog lastig kunnen maken, maar de verwachting is niet dat hij zijn hoed nog in de ring gooit. En ik kan je verzekeren dat dat enthousiasme bij de Democraten vanzelf wel komt wanneer de Republikeinen hun kandidaat nomineren.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:45 schreef Morendo het volgende:
Waar ik meer benieuwd naar ben is of zich aan het Democratische front nog een topkandidaat meldt. Hillary blijft toch een kandidate met veel handicaps die denk ik niet veel enthousiasme kan genereren, wel veel geld overigens.
Meestal wordt er voor iemand gekozen die de kandidaat een beetje complementeert, zowel geografisch, symbolisch als inhoudelijk. Zo koos Obama Biden vooral op basis van zijn ervaring met buitenlands beleid, en dat hij een blanke man was hielp waarschijnlijk ook wel mee. Het is voor te stellen dat ze nu voor een Latino kiezen om het ticket te balanceren, dan wordt vooral Julian Castro genoemd, de minister voor Volkshuisvesting. Het zou me echter ook niet verbazen als ze gewoon voor een blanke man gaat omdat ze zelf al een vrouw is. Acht jaar geleden viel Tim Kaine geloof ik als laatste af, die maakt ook nu wel weer een goede kans denk ik. Populaire, gematigde senator uit een swing state, ook niet belangrijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:18 schreef rubbereend het volgende:
Ze blijft iemand die bij voorbaat hevige weerstand en afkeer oproept. Dan zijn er nog de ethische kwesties, haar al dan niet relatie met Bill. Ze roept bij mij iig weinig begeisterung op.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:33 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Handicaps, handicaps.. Hillary blijft met afstand de sterkste kandidaat die de Democratische Partij in het veld kan brengen, ze is de enige kandidaat met binnenland- én buitenlandbeleidexpertise en heeft deel uitgemaakt van zowel de wetgevende als van de uitvoerende branche van de overheid. Natuurlijk heeft ze zwakke punten, maar als het op beleid aankomt kan niemand kan betere geloofsbrieven overleggen. Joe Biden zou het haar misschien nog lastig kunnen maken, maar de verwachting is niet dat hij zijn hoed nog in de ring gooit. En ik kan je verzekeren dat dat enthousiasme bij de Democraten vanzelf wel komt wanneer de Republikeinen hun kandidaat nomineren.
Waarschijnlijk niet, maar ik denk dat Sarah Palin John McCain wel de nodige stemmen heeft gekostquote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:42 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ze blijft iemand die bij voorbaat hevige weerstand en afkeer oproept. Dan zijn er nog de ethische kwesties, haar al dan niet relatie met Bill. Ze roept bij mij iig weinig begeisterung op.
Overigens moet je de vp-kwestie ook niet overdrijven. Bush werd zelfs gekozen met Quayle als running mate. Ik denk ook niet dat iemand als Cheney veel extra stemmen heeft opgeleverd.
Woon jij eigenlijk in de VS?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:44 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar ik denk dat Sarah Palin John McCain wel de nodige stemmen heeft gekost
Verder kan een latino op het ticket natuurlijk de opkomst wel flink laten stijgen, net zoals in 2008 en 2012 zwarte Amerikanen in groten getale op kwamen dagen.
Nee, maar ik heb er anderhalf jaar gewoond en toen ben ik wel gegrepen door het politieke circusquote:
Dat Palin werd gekozen is ook al bewijs dat je dergelijke dingen niet al te berekenend kunt aanpakken. Zij zou de vrouwelijke stemmers moeten aanspreken die teleurgesteld waren dat 'hun' Clinton niet werd gekozen (en misschien de evangelicals die niet per se dol waren op McCain). Leuk in theorie maar de vrouwen met okselhaar en een stempelkaart bij de plaatselijke abortuskliniek gaan niet op iemand als Palin stemmen natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:44 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar ik denk dat Sarah Palin John McCain wel de nodige stemmen heeft gekost
Verder kan een latino op het ticket natuurlijk de opkomst wel flink laten stijgen, net zoals in 2008 en 2012 zwarte Amerikanen in groten getale op kwamen dagen.
Dat Palin niet het effect had waar de campagne op hoopte ligt in mijn optiek meer aan haar persoonlijke falen en doet geen afbreuk aan het principe dat mensen waarde hechten aan de optics van een vrouwelijke vice-presidentskandidaat. Je kan genoeg polls vinden waarin mensen aangeven dat ze eerder geneigd zijn op een ticket te stemmen als daar een vrouw/latino/zwarte kandidaat opstaat.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:51 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat Palin werd gekozen is ook al bewijs dat je dergelijke dingen niet al te berekenend kunt aanpakken. Zij zou de vrouwelijke stemmers moeten aanspreken die teleurgesteld waren dat 'hun' Clinton niet werd gekozen (en misschien de evangelicals die niet per se dol waren op McCain). Leuk in theorie maar de vrouwen met okselhaar en een stempelkaart bij de plaatselijke abortuskliniek gaan niet op iemand als Palin stemmen natuurlijk.
Ah, vandaar.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:48 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb er anderhalf jaar gewoond en toen ben ik wel gegrepen door het politieke circus
Palin was bij haar introductie inderdaad een success. Jonge frisse uitstraling tov McCain. Aantrekkelijk uiterlijk en eigenlijk de droomvrouw en moeder voor de hardcore conservatief.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:57 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Dat Palin niet het effect had waar de campagne op hoopte ligt in mijn optiek meer aan haar persoonlijke falen en doet geen afbreuk aan het principe dat mensen waarde hechten aan de optics van een vrouwelijke vice-presidentskandidaat. Je kan genoeg polls vinden waarin mensen aangeven dat ze eerder geneigd zijn op een ticket te stemmen als daar een vrouw/latino/zwarte kandidaat opstaat.
Ik denk niet dat je enkel en alleen met je VP-keuze de verkiezing gaat winnen, maar het kan wel het verschil maken, en je kunt hem er ook zeker mee verliezen. Ik denk ook dat wanneer de Republikeinen bijvoorbeeld de populaire gouverneur John Kasich als VP kiezen ze een grotere kans maken om Ohio te winnen, en dan kan zo'n keuze toch een grote invloed hebben?
Het is inderdaad wel afhankelijk van de kandidaat zelf. Jindal is natuurlijk ook migrant of in ieder geval zoon van, weet het zo uit mijn hoofd niet precies meer, maar die is aardig bezig om allerhande minderheden flink tegen zich in het harnas te jagen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:57 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Dat Palin niet het effect had waar de campagne op hoopte ligt in mijn optiek meer aan haar persoonlijke falen en doet geen afbreuk aan het principe dat mensen waarde hechten aan de optics van een vrouwelijke vice-presidentskandidaat. Je kan genoeg polls vinden waarin mensen aangeven dat ze eerder geneigd zijn op een ticket te stemmen als daar een vrouw/latino/zwarte kandidaat opstaat.
Ik denk niet dat je enkel en alleen met je VP-keuze de verkiezing gaat winnen, maar het kan wel het verschil maken, en je kunt hem er ook zeker mee verliezen. Ik denk ook dat wanneer de Republikeinen bijvoorbeeld de populaire gouverneur John Kasich als VP kiezen ze een grotere kans maken om Ohio te winnen, en dan kan zo'n keuze toch een grote invloed hebben?
http://www.volkskrant.nl/(...)ertainment~a4103006/quote:Na kijken en luisteren naar Trump sinds hij zijn kandidaatschap aankondigde, hebben we besloten dat we zijn campagne niet deel uit laten maken van onze politieke verslaggeving', schrijven hoofdredacteur Danny Shea en chef politiek Ryan Grim op de website.
'In plaats daarvan plaatsen we alles rond zijn campagne in de entertainmentsectie. Onze reden is simpel: Trump zijn campagne is een bijzaak. We happen niet. Als u geïnteresseerd bent in wat 'De Donald' te zeggen heeft, kunt u dat vinden naast onze verhalen over de Kardashians en The Bachelorette.'
Ik vergeleek hem een paar posts geleden natuurlijk niet voor niets met Kim Kardashian en Paris Hilton.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:55 schreef Wespensteek het volgende:
The Huffington Post schaart Trump voortaan onder entertainment
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ertainment~a4103006/
Martin O'Malley.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:18 schreef rubbereend het volgende:
Zoals in het artikel van fivethirtyeight eerder ook al stond lijkt dat voornamelijk te maken te hebben met publiciteit / bekendheid. Als de strijd echt losbarst gaat dat waarschijnlijk nog wel draaien.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:45 schreef Elfletterig het volgende:
In de twee meest recente polls is Trump trouwens degene die de lijst aanvoert bij de Republikeinen. Zie: http://www.realclearpolit(...)nomination-3823.html
De marge op Bush is 3 procentpunt.
Bernie Sanders kan je vergelijken met de SP. Dus als je op een socialist wil stemmen kan je op de SP stemmen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 23:01 schreef Ryan3 het volgende:
Als Bernie Sanders geen president wordt, kan hij niet onze minister-president worden dan?
http://www.huffingtonpost(...)016§ion=politics
Hij gaat het nooit worden, maar ik zou wel op hem stemmen toch.
Wat maakt Sanders zo vergelijkbaar met de SP en niet met bijvoorbeeld GL of de PvdA? De belastingvoorstellen van Sanders konmen bij lange na niet in de buurt bij wat de SP wil.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 23:30 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Bernie Sanders kan je vergelijken met de SP. Dus als je op een socialist wil stemmen kan je op de SP stemmen.
10 x liever de Republikeinen dan die enge linkse democraten. Obama, de Uncle Tom van de Amerikaanse politiek heeft in die 8 jaar niets minder bereikt dan een totale controle van Irak en Syrie van de meeste radikale moslim-fundamentalisten van IS omdat hij met zen,n slappe gedoe altijd maar koos voor overleg, theedrinken en geknuffel. Democraten zijn ook enorm pro-EU....dat ondervond ook het perfide Albion die ze herhaaldelijk afdreigde met hel en verdoemenis moesten die binnen 2 jaar het lef hebben continentaal Europa de rug toe te keren en dan wil ik het nog niet eens hebben over het bijna ziekelijke Islam-geknuffel van Obama en zijn (verborgen)afkeer van Israel. Het is mooi genoeg geweest met 8 jaar Democraten in het Witte Huis. Time for something stronger! Back to Bushisms, Go go Jeb!!!!quote:Op maandag 29 juni 2015 10:08 schreef Homey het volgende:
Het valt me weer op hoe biased de nederlandse media zijn ten faveure van de Democraten.
Laatst een stukje in het Parool, was gewoon lachwekkend hoe ze de Democraten (en Obama) ophemelden en de Republikeinen afkraakten. Kinderachtig zelfs. En dat noemt zichzelf de professionele media.
Nu ben ik zelf geen fan van de Republikeinen, maar je zou van 'onafhankelijke media' in Nederland toch wat meer balans verwachten. Laat de lezer zelf oordelen.
Als Bagdad een paar soenietische ministers benoemd en wat autonomie voor die regio geeft, dan trappen de soenieten IS binnen 5 minuten Irak uit.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 06:47 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
10 x liever de Republikeinen dan die enge linkse democraten. Obama, de Uncle Tom van de Amerikaanse politiek heeft in die 8 jaar niets minder bereikt dan een totale controle van Irak en Syrie van de meeste radikale moslim-fundamentalisten van IS omdat hij met zen,n slappe gedoe altijd maar koos voor overleg, theedrinken en geknuffel. Democraten zijn ook enorm pro-EU....dat ondervond ook het perfide Albion die ze herhaaldelijk afdreigde met hel en verdoemenis moesten die binnen 2 jaar het lef hebben continentaal Europa de rug toe te keren en dan wil ik het nog niet eens hebben over het bijna ziekelijke Islam-geknuffel van Obama en zijn (verborgen)afkeer van Israel. Het is mooi genoeg geweest met 8 jaar Democraten in het Witte Huis. Time for something stronger! Back to Bushisms, Go go Jeb!!!!
Rubio/kasich is een mooie combiquote:Op zaterdag 18 juli 2015 07:34 schreef arjan1112 het volgende:
Helaas komt Kasich niet verder dan 1,5% Huckabee 5,8% ( oke hij is erg christelijk, maar hij komt gewoon erg aardig / betrouwbaar over.. en hij is een keer op de nederlandse tv geweest toen ie nog raadslid was ofzo, toen was ie een huis aan het bouwen en woonde die in een caravan, dat vond ik een fantastische reportage )
ik ben voor Kasich
De halve VS valt uiteraard over elkaar heen om daar iets van te vinden en dat is uiteraard waar het the Donald om te doen is.quote:He's not a war hero. He's a war hero because he was captured. I like people that were captured -- OK, I hate to tell ya. He's a war hero because he was captured, OK? And I believe perhaps he is a war hero, but right now, he said some very bad things about a lot of people.
Ryan is het jou niet bekend dat in tegenstelling tot wat iedereen in Nederland denkt, dat de democratische partij een enorme vriend van Wall Street is en de republikeinen juist niet omdat ze voor het platteland en familie waarden enz enz zijn ?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
Wordt Glass-Steagall herinvoerd, na in 1999 te zijn afgeschaft door Bill Clinton, door Hillary Clinton als ze president wordt? Antwoord: nee. Is dat een blunder? Antwoord: ja. Zit Hillary Clinton in de pocket van Wallstreet? Antwoord: wrs wel.
Artikel hierover.
http://billmoyers.com/201(...)e-on-glass-steagall/
Nou ja, wat je ziet is dat Hillary iig bereid is om de schadelijke effecten van de three strikes your out van haar man te willen herstellen. Dus misschien ook weer herinvoeren van Glass-Steagall? Kijk, iemand als Bernie Sanders is daar wel voor, volgens mij. Maar ja, helaas gaat die man de presidentskandidaat niet worden van de dems. Helaas. Volgens mij de beste kandidaat. (Nadeel is wel dat-ie nog ouder is dan Hillary).quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:11 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ryan is het jou niet bekend dat in tegenstelling tot wat iedereen in Nederland denkt, dat de democratische partij een enorme vriend van Wall Street is en de republikeinen juist niet omdat ze voor het platteland en familie waarden enz enz zijn ?
quote:Donald Trump attacked the Arizona senator John McCain on Saturday, for being shot down while a navy pilot during the Vietnam war.
Trump, who has been in a war of words with the 2008 Republican nominee, jibed of McCain: “He’s not a war hero. He’s a war hero because he was captured? I like people who weren’t captured.”
Sanders is totaal kansloos. Zou wel een enorme revolutie zijn in de VS , dan worden ze europees als hij president wordquote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, wat je ziet is dat Hillary iig bereid is om de schadelijke effecten van de three strikes your out van haar man te willen herstellen. Dus misschien ook weer herinvoeren van Glass-Steagall? Kijk, iemand als Bernie Sanders is daar wel voor, volgens mij. Maar ja, helaas gaat die man de presidentskandidaat niet worden van de dems. Helaas. Volgens mij de beste kandidaat. (Nadeel is wel dat-ie nog ouder is dan Hillary).
Zonde hè het is wel de beste kandidaat wmb.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:24 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Sanders is totaal kansloos. Zou wel een enorme revolutie zijn in de VS , dan worden ze europees als hij president word
Ja, double face palm idd.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:22 schreef Mani89 het volgende:
Dit is weer zo dom om te zeggen.
Donald Trump attack on John McCain war record is 'new low in US politics'
[..]
Omdat dat een rationeel en empirisch ingesteld persoon is, goede track record, goede ideeën.quote:
Zonde is dat, er zijn veel Amerikanen die net als rationele NL'ers zijn hoor. Hell om het even welke studie je tegenwoordig doet, al je stof is bijna afkomstig uit VS, toch? Dat was al toen ik studeerde meer dan 30 jaar geleden.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:28 schreef arjan1112 het volgende:
Ach dat is gewoon niet Amerikaans. Voor een linkse is het hoogst haalbare als president van de vs een soort d66 ers zoals Obama
Dus als je links bent ben je rationeel en anders niet?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zonde is dat, er zijn veel Amerikanen die net als rationele NL'ers zijn hoor. Hell om het even welke studie je tegenwoordig doet, al je stof is bijna afkomstig uit VS, toch? Dat was al toen ik studeerde meer dan 30 jaar geleden.
Nou nee, dat beweer ik niet. Ik beweer dat Bernie Sanders heel rationeel aankijkt tegen een boel problemen die in de VS spelen. Ja, en toevallig wordt hij dan als links bestempeld, ik vind het eerder rationeel.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:37 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Dus als je links bent ben je rationeel en anders niet?
Wat een poppenkast is 't ook. Ik kijk al jaren weinig televisie in de VS, 't is echt beter voor je bloeddruk.quote:He's a war hero because he was captured. I like people that weren't captured, OK? I hate to tell you.
Als zo'n figuur als Trump geen publiciteit meer krijgt, dan kan hij deze alsnog kopen. Dit circus kan dus nog wel even voortduren.quote:Op zondag 19 juli 2015 05:34 schreef popolon het volgende:
Trumpie doet 't weer hoor.Over McCain, de stijve dinosaurus die al lang van het podium zou moeten zijn verdwenen.
[..]
Wat een poppenkast is 't ook. Ik kijk al jaren weinig televisie in de VS, 't is echt beter voor je bloeddruk.
Al ben ik rechts ik mag Bernie inderdaad ook welquote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou nee, dat beweer ik niet. Ik beweer dat Bernie Sanders heel rationeel aankijkt tegen een boel problemen die in de VS spelen. Ja, en toevallig wordt hij dan als links bestempeld, ik vind het eerder rationeel.
Iemand met de politieke ervaring van McCain zou toch moeten weten dat, al heb je nog zo gelijk, je sommigen dingen beter niet hardop kan zeggen.quote:Op zondag 19 juli 2015 12:38 schreef martijnde3de het volgende:
Donald Trump en John Mccain zijn weer lekker bezig. Mccain noemt de aanhangers van Trump gekken en gestoorden en Trump vindt dat Mccain geen oorlogsheld in.
Als ze beide nou elkaar niet aanvallen is dat beter voor the gop.
Ik denk dat Mccain en ander partij bobo's hopen dat Trump dan een domme opmerking maakt. Trump is geen politicus dus omgaan met kritiek kan hij niet.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:27 schreef Niox het volgende:
[..]
Iemand met de politieke ervaring van McCain zou toch moeten weten dat, al heb je nog zo gelijk, je sommigen dingen beter niet hardop kan zeggen.
quote:A new ABC News/Washington Post poll released Monday found Trump with 24% support among Republican voters.
That almost doubles his next-closest opponent, Wisconsin Gov. Scott Walker (R), who had 13%. Former Florida Gov. Jeb Bush (R) is in third place with 12%.
Lees eens een beleidsspeech van een willekeurige Republikeinse presidentskandidaat en vergelijk dat eens met de ideeën van een willekeurige Democratische kandidaat. Op onderwerpen als onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid/justitie, handel, milieu, volkshuisvesting, financiële dienstverlening etc. zul je zien dat ze elkaar negen van de tien keer gewoon keihard tegenspreken en allebei met verschillende oplossingen komen, en dat is dan alleen nog maar binnenlands beleid. Een Republikeinse president kan bijvoorbeeld al het verschil zijn tussen wel of geen oorlog met Iran. Het idee dat de twee partijen grotendeels hetzelfde zijn is een cynische constructie die niet strookt met de werkelijkheid. De politieke tegenstellingen zijn in Amerika niet kleiner dan hier, sterker nog, ze zijn juist groter dan ooit. Wanneer Obama nooit was verkozen had Amerika er vandaag de dag bijvoorbeeld ook heel anders uitgezien.quote:Op maandag 20 juli 2015 12:27 schreef Homey het volgende:
Wall Street en de grote multinationals betten op Clinton en Bush, dus voor hen maakt het niet uit welke van beide president wordt.
Zag eens een docu over tweelingbroers die de suikerindustrie in handen hebben. Multi-miljardairs. De ene broer doneerde miljoenen aan de Democraten en de andere miljoenen aan de Republikeinen in ruil voor gunstige regelgeving, wat hen een virtuele monopolie gagarandeerde. Het rendement op hun donatie was astronomisch.
In de media wordt een zwart-wit beeld neergezet tussen de 2 grote partijen, maar in de praktijk is er weinig verschil.
Je focust op wat ze zeggen, maar focus eens op wat ze doen. Qua zeggen zijn de verschillen ogenschijnlijk groot, maar qua doen niet echt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 01:53 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Lees eens een beleidsspeech van een willekeurige Republikeinse presidentskandidaat en vergelijk dat eens met de ideeën van een willekeurige Democratische kandidaat. Op onderwerpen als onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid/justitie, handel, milieu, volkshuisvesting, financiële dienstverlening etc. zul je zien dat ze elkaar negen van de tien keer gewoon keihard tegenspreken en allebei met verschillende oplossingen komen, en dat is dan alleen nog maar binnenlands beleid. Een Republikeinse president kan bijvoorbeeld al het verschil zijn tussen wel of geen oorlog met Iran. Het idee dat de twee partijen grotendeels hetzelfde zijn is een cynische constructie die niet strookt met de werkelijkheid. De politieke tegenstellingen zijn in Amerika niet kleiner dan hier, sterker nog, ze zijn juist groter dan ooit. Wanneer Obama nooit was verkozen had Amerika er vandaag de dag bijvoorbeeld ook heel anders uitgezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |