abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2015 @ 21:02:47 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153911209
POL / Presidentsverkiezingen USA 2012 #2: Obama, Romney, Palin en ...

En ook het tweede topic waar Rick Perry nog werd gezien als de man om Obama te kloppen.

Toch leuk hoe het kan verkeren in de Amerikaanse verkiezingen.
pi_153911600
Wel leuk dat topic. Het volle vertrouwen van TS in een verlies van Obama. En Montov die laat zien een waar orakel te zijn. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_153912808
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:58 schreef Hexagon het volgende:
Nog een leuk oud topic waarin StefanP onze brekebeen Rick Perry aan het ophemelen was als redder der natie _O-

POL / Presidentsverkiezingen USA 2012: Obama, Romney, Palin en ...
Vermakelijk topic.
  zondag 28 juni 2015 @ 22:05:42 #54
446019 carlos-ho
Pluk de dag
pi_153913323
Hillary natuurlijk! Is ze haar man lekker de baas! En de politieke leiders in het buitenland kennen haar al, ook een voordeel.
pi_153917322
quote:
10s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vermakelijk topic.
Ik zie er zelfs een edit in iemands post van jou met de waarschuwing "niet op de man spelen". Waar zijn die tijdens gebleven.
pi_153919394
Chris Christie gaat zich bijna kandidaat stellen. Alles wijst erop, zegt CNN:
http://edition.cnn.com/20(...)ent-video/index.html

maandag 29 juni 2015 @ 03:22:18 #57
66825 Reya
Fier Wallon
pi_153919439
quote:
6s.gif Op maandag 29 juni 2015 00:10 schreef De_Kaas- het volgende:

[..]

Ik zie er zelfs een edit in iemands post van jou met de waarschuwing "niet op de man spelen". Waar zijn die tijdens gebleven.
99.999 zou in ieder geval nooit zelf op de man spelen, dat is zijn eer te na.
pi_153919751
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2015 03:22 schreef Reya het volgende:

[..]

99.999 zou in ieder geval nooit zelf op de man spelen, dat is zijn eer te na.
Het type gedrag dat ik daar moest editen zou ik mezelf in serieuze topics inderdaad nooit toe verlagen.
pi_153921058
Het valt me weer op hoe biased de nederlandse media zijn ten faveure van de Democraten.

Laatst een stukje in het Parool, was gewoon lachwekkend hoe ze de Democraten (en Obama) ophemelden en de Republikeinen afkraakten. Kinderachtig zelfs. En dat noemt zichzelf de professionele media.

Nu ben ik zelf geen fan van de Republikeinen, maar je zou van 'onafhankelijke media' in Nederland toch wat meer balans verwachten. Laat de lezer zelf oordelen.
pi_153921404
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 10:08 schreef Homey het volgende:
Het valt me weer op hoe biased de nederlandse media zijn ten faveure van de Democraten.

Laatst een stukje in het Parool, was gewoon lachwekkend hoe ze de Democraten (en Obama) ophemelden en de Republikeinen afkraakten. Kinderachtig zelfs. En dat noemt zichzelf de professionele media.

Nu ben ik zelf geen fan van de Republikeinen, maar je zou van 'onafhankelijke media' in Nederland toch wat meer balans verwachten. Laat de lezer zelf oordelen.
Is dit ook niet een beetje wat je zelf graag wilt lezen? Je lijkt me redelijk biased ten opzichte van de media ;)
pi_153922100
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2015 10:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is dit ook niet een beetje wat je zelf graag wilt lezen? Je lijkt me redelijk biased ten opzichte van de media ;)
Niet echt, want zoals ik zei ben ik zelf geen fan van de Republikeinen. Misschien is het stuk online nog in te zien. De NOS had tijdens de vorige verkiezingen 5 correspondenten afgevaardigd naar de Democratische Partij conventie, en maar 1 naar de Republikeinse om nog een voorbeeld te noemen.

Ik kan me nog een tv debat herinneren van destijds waar iedereen aan tafel duidelijk voor de Democraten was, en maar 1 gast zei dat hij wat meer balans en uitleg wilde in de media, terwijl hij toegaf persoonlijk eerder op de Democraten te stemmen dan de Republikeinen. De lezer/kijker kan toch best zelf oordelen?
  maandag 29 juni 2015 @ 11:25:10 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153922134
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:23 schreef Homey het volgende:

[..]

Niet echt, want zoals ik zei ben ik zelf geen fan van de Republikeinen. Misschien is het stuk online nog in te zien. De NOS had tijdens de vorige verkiezingen 5 correspondenten afgevaardigd naar de Democratische Partij conventie, en maar 1 naar de Republikeinse om nog een voorbeeld te noemen.

Ik kan me nog een tv debat herinneren van destijds waar iedereen aan tafel duidelijk voor de Democraten was, en maar 1 gast zei dat hij wat meer balans en uitleg wilde in de media, terwijl hij toegaf persoonlijk eerder op de Democraten te stemmen dan de Republikeinen. De lezer/kijker kan toch best zelf oordelen?
Volgens mij heeft dat ook gewoon te maken met wat de kijker wil zien. Republikeinen zijn voor het gros van de Nederlanders gewoon veel te extreem. Ik denk eerder dat het met kijkcijfers te maken heeft, dan met doelbewuste gestuurde informatie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153922219
quote:

[..]

Wat mij juist opvalt is dat men vrij krampachtig probeert alle kampen te belichten.
pi_153923021
quote:

[..]

Komt het ook niet omdat de president en zijn gevolg daar aanwezig was? Dat genereert op zichzelf al meer belangstelling voor die conventie
  maandag 29 juni 2015 @ 12:19:35 #65
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_153923075
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:02 schreef Hexagon het volgende:
POL / Presidentsverkiezingen USA 2012 #2: Obama, Romney, Palin en ...

En ook het tweede topic waar Rick Perry nog werd gezien als de man om Obama te kloppen.

Toch leuk hoe het kan verkeren in de Amerikaanse verkiezingen.
Rick Perry voor zijn Oeps-momentje.

En daar gaat je nominatie.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_153923493
quote:
10s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:19 schreef Euribob het volgende:

[..]

Rick Perry voor zijn Oeps-momentje.

En daar gaat je nominatie.
Het is wel lullig en bovenal heerlijke televisie, maar ik zou persoonlijk zoiets een kandidaat niet eens zwaar aanrekenen eigenlijk. Zolang het maar een eenmalig foutje is. :P
pi_153923498
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:15 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Komt het ook niet omdat de president en zijn gevolg daar aanwezig was? Dat genereert op zichzelf al meer belangstelling voor die conventie
Misschien wel ja. Maar ergens zou het me ergens ook wel logisch lijken dat op de conventie van een uitdagende partij eigenlijk meer 'nieuws' te melden is. Tenslotte komen daar relatief nieuwe en onbekende gezichten in beeld, zijn er voorverkiezingen aan vooraf gegaan met de daarbij behorende dynamiek, etc.

Aan de andere kant staat veel - zo niet alles - al vast op dat moment natuurlijk, dus het is maar de vraag in hoeverre dat werkelijk zo is.
pi_153923682
quote:

[..]

Doel je op die man die met Maarten van Rossum in discussie ging en dat Maarten maar bleef herhalen dat republikeinen volslagen debielen zijn en daardoor geen aandacht verdienen? _O- Is inderdaad meer slapstick dan serieuze journalistiek.
pi_153923860
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat ook gewoon te maken met wat de kijker wil zien. Republikeinen zijn voor het gros van de Nederlanders gewoon veel te extreem. Ik denk eerder dat het met kijkcijfers te maken heeft, dan met doelbewuste gestuurde informatie.
Dit klinkt als de welbekende kip en ei discussie.
pi_153923864
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2015 11:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat mij juist opvalt is dat men vrij krampachtig probeert alle kampen te belichten.
Juist niet.
pi_153923894
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:15 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Beide conventies zijn even groot. Toch legt de verhouding 5 vs 1 (en bijbehorende tv coverage) duidelijk neer waar de voorkeur van de media naar uit gaat, alvorens de lezer/kijker al kan beoordelen voor hemzelf of haar.
  maandag 29 juni 2015 @ 13:05:02 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153923896
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:03 schreef Homey het volgende:

[..]

Dit klinkt als de welbekende kip en ei discussie.
Zo zou je het kunnen zien, maar dat is i.m.o. niet helemaal terecht. De gemiddelde Nederlandse politieke richting is veel ouder dan onze interesse in Amerikaanse verkiezingen. Naar Nederlandse maatstaven zijn democraten nog steeds vrij rechts en naar Amerikaanse maatstaven zitten er bij de PvdA rasechte communisten. Het is een cultureel verschil dat echt niet wordt veroorzaakt of gevoed door tv-uitzendingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153923914
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:03 schreef Homey het volgende:

[..]

Juist niet.
Toch wel, zelfs een op voorhand compleet kansloze kandidaat als een Ron Paul kreeg in de Nederlandse media relatief veel aandacht bij de vorige verkiezingen. Sowieso was er veel aandacht voor de verschillende republikeinse kandidaten en probeerde men tot het eind toe alles spannend te maken terwijl al lang en breed duidelijk was dat Obama die tweede termijn ging pakken.
pi_153923943
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:04 schreef Homey het volgende:

[..]

Beide conventies zijn even groot. Toch legt de verhouding 5 vs 1 (en bijbehorende tv coverage) duidelijk neer waar de voorkeur van de media naar uit gaat, alvorens de lezer/kijker al kan beoordelen voor hemzelf of haar.
En in het voortraject kregen de republikeinen weer veel en veel meer aandacht. Jij ziet vooral wat je graag wilt zien.
  maandag 29 juni 2015 @ 13:07:54 #75
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_153923947
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 12:41 schreef De_Kaas- het volgende:

[..]

Het is wel lullig en bovenal heerlijke televisie, maar ik zou persoonlijk zoiets een kandidaat niet eens zwaar aanrekenen eigenlijk. Zolang het maar een eenmalig foutje is. :P
Nouja, in de Amerikaanse media is zoiets wel echt dodelijk. Daar gaat het allemaal nog meer om de persoon dan in Nederland.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')