Onderbouw dat eens met cijfers, in plaats van uit je nek te zwetsen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:57 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon het aantal oorlogen terugdringen zodat er geen honderden miljarden naar het leger hoeven is meer dan genoeg. Roepen dat "entitlements" moeten worden geschrapt is domme rechtse nonsens die alleen maar meer ellende gaat opleveren.
Het zal bij hopen blijven.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:16 schreef remlof het volgende:
Ik ga dit ook maar eens volgen. En hoop dat Obama gewoon z'n tweede term krijgt.
Een gematigde Republikein als Obama in de praktijk is, is altijd nog beter dan de weirdo's die StefanP en Lyrebird willen zien.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:16 schreef remlof het volgende:
Ik ga dit ook maar eens volgen. En hoop dat Obama gewoon z'n tweede term krijgt.
In the unlikely story that is America, there has never been anything false about hope.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zal bij hopen blijven.
Hope & Change, how is that working for you?
Total War Funding by Operationquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:14 schreef Lyrebird het volgende:
A) Hoe veel kan er bezuinigd worden met het stoppen van de oorlogen in Irak, Afghanistan en Libie?
Je kunt wel blijven bashen op Obama, maar ik ben benieuwt naar de plannen van de andere kandidaten, want die hebben ze voor alsnog niet laten zien. Rond schreeuwen dat Obama het zo slecht doet, ja daar zijn ze wel goed in.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zal bij hopen blijven.
Hope & Change, how is that working for you?
Tax cuts! Want die tax cuts van Bush waren ook al zo goed voor de staatsschuld.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:19 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Je kunt wel blijven bashen op Obama, maar ik ben benieuwt naar de plannen van de andere kandidaten, want die hebben ze voor alsnog niet laten zien. Rond schreeuwen dat Obama het zo slecht doet, ja daar zijn ze wel goed in.
Hier nog een stuk van Salon wat vandaag is verschenen, wat op hetzelfde pad verder gaat:quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:41 schreef maartena het volgende:
Ja, je kunt dan leuk met cijfertjes goochelen en zeggen dat toen de oorlog in Irak begon de economie beter was, en er kwam meer binnen, en tegen elkaar afzetten, blah, blah...... maar het blijft gewoon een feit dat Bush en de Republikeinen gebaseerd op een LEUGEN gewoon 800+ miljard - ofwel 5% van de staatsschuld - overboord gegooid hebben.
Waarbij ze concluderen dat nee, het heeft hoogstwaarschijnlijk niks opgeleverd:quote:Has our bloated security budget made us safer?
We've spent nearly $8 trillion on counterterrorism since 9/11. It's time to assess the results
quote:Could we be less safe?
It's possible that all that funding, especially the moneys that have gone into our various wars and conflicts, our secret drone campaigns and "black sites," our various forays into Pakistan, Libya, Yemen, Somalia, and other places may actually have made us less safe. Certainly, they have exacerbated existing tensions and created new ones, eroded our standing in some of the most volatile regions of the world, resulted in the deaths of hundreds of thousands and the misery of many more, and made Iraq and Afghanistan, among other places, potential recruiting and training grounds for future generations of insurgents and terrorists. Does anything remain of the international goodwill toward our country that was the one positive legacy of the infamous attacks of September 11, 2001? Unlikely.
Dat is natuurlijk net zo'n kletskoek als zeggen dat Obama een marxist is...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:21 schreef dotCommunism het volgende:
Een gematigde Republikein als Obama in de praktijk is,
Nee hoor, Obama doet precies wat de GOP wilt. Dat maakt je toch echt een Republikein in de praktijk. Misschien geen doorgeslagen versie zoals StefanP en Lyrebird zijn, maar toch.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk net zo'n kletskoek als zeggen dat Obama een marxist is...
Precies nog wel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:38 schreef dotCommunism het volgende:
Nee hoor, Obama doet precies wat de GOP wilt.
Nou nee.... hij heeft wellicht veel minder bewegingsvrijheid omdat alles wat hij probeert nu wordt tegengehouden door een GOP Congress, maar hij is toch echt een democraat.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:38 schreef dotCommunism het volgende:
Nee hoor, Obama doet precies wat de GOP wilt. Dat maakt je toch echt een Republikein in de praktijk. Misschien geen doorgeslagen versie zoals StefanP en Lyrebird zijn, maar toch.
Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies nog wel.
Je bent echt geen haar beter dan Stefan zo, alleen schreeuw je wat minder, waardoor het de minder oplettende lezer wellicht minder opvalt.
Ik weet het niet.... Dit is Romney's zoveelste poging, en hij heeft gewoon niet zoveel charisma. Waarom een oude knar als McCain het van hem won in 2008, is misschien ook veelzeggend... Hij komt gewoon niet over op het publiek, hij mist die connectie. Verder is het feit dat hij Mormoons is ook een belemmering voor veel Christenen. Dat zal uiteindelijk als hij inderdaad de kandidaat wordt niet veel meer uitmaken, omdat ze dan gewoon voor "de Republikein" stemmen, maar in de primaries maakt dat nog wel uit. Perry is Christen (en overduidelijk ook nog eens), en hoe je het ook went of keert: Een vrome Christen maakt gewoon veel meer kans dan een vrome Mormoon.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:15 schreef Montov het volgende:
Als de economie nog steeds hapert, dan zorgt Perry ervoor dat Romney president wordt. Een langere strijd bij de Republikeinen vergroot hun kansen, omdat het voor veel aandacht zorgt, maar je niet (in je eentje) een schietschijf wordt voor de andere partij. Met Perry wordt de dynamiek anders in de strijd, die anders ervoor zou zorgen dat Romney al snel als koploper zou worden gezien, ondanks Bachmann's groeiende aanhang in een staat als Iowa. Maar uiteindelijk wordt Romney wel de kandidaat, maar ik verwacht een wat betere economie en dus Obama als winnaar.
Maar ging het om een inkomstenbron voor de VS of een inkomstenbron voor bepaalde bedrijven waar bepaalde politici belangen in hadden?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Daar bovenop komt ook nog wat leuks: De VS verdiende nogal wat aan het oil-for-food program, maar na de val van Saddam werden de oliebronnen geheel volgens OPEC regels geveild, en de veilingen zijn voornamelijk gewonnen door Europese, Aziatische, en Arabische oliebedrijven. De VS is dus ook nog eens een leuke inkomstenbron kwijt geraakt aan deze oorlog.
Toch raar, een land dat boven zich Canada weet dat vrijwel zeker nooit zal aanvallen, onder zich Mexico waar de VS een ijzeren gordijn aan het maken zijn waar de Sovjet-Unie jaloers in het kwadraat op zou zijn, daarnaast nog Cuba dat alle reden heeft dankzij de VS om wat te willen maar daar nooit toe in staat zou zijn. Verder niets, alleen water.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben het verder trouwens wel eens dat de VS een sterk militair apparaat moet handhaven, maar ik schrok ook even van het prijskaartje van de nieuwe Ford-Class aircraft carrier: Een slordige 10 miljard per carrier.
Perry zal de komende dagen zich eerst bezig moeten houden met de storm over zijn 'sneer' richting Fed voorzitter Ben Bernanke, dat Bernanke een landverrader zou zijn wanneer hij geld zou bijdrukken, en dat hij 'pretty ugly' aangepakt zou worden in Texas...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:58 schreef maartena het volgende:
Ik blijf Perry de grootste kansen geven.
Het was een relatief goedkope manier voor de VS om aan olie te komen, en ze bespaarden daarmee wat geld. Daarmee konden de reserves weer wat aangedikt worden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:20 schreef Stupendous76 het volgende:
Maar ging het om een inkomstenbron voor de VS of een inkomstenbron voor bepaalde bedrijven waar bepaalde politici belangen in hadden?
Tja, waarom had Nederland dat in de 17e eeuw, Engeland dat in de 18e eeuw, Frankrijk dat in de 19e eeuw en Duitsland dat in de eerste helft van de 20e eeuw? En waarschijnlijk zal China dat zijn in de 2e helft van de 21e eeuw, zo na 2040 of zo.quote:Vanwaar die obsessie om de hele wereld te kunnen (en te willen!) commanderen?
Yep. Maar geen kansloze Cowboy. Dat schandaaltje met Bernanke is klein genoeg om in de vergetelheid te raken.quote:
Tja, Karl Rove. Die zit in de Bush clan, en Bush en Perry, die moeten elkaar helemaal niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:32 schreef Montov het volgende:
[..]
Perry zal de komende dagen zich eerst bezig moeten houden met de storm over zijn 'sneer' richting Fed voorzitter Ben Bernanke, dat Bernanke een landverrader zou zijn wanneer hij geld zou bijdrukken, en dat hij 'pretty ugly' aangepakt zou worden in Texas...
Zelfs Karl Rove noemt de opmerkingen niet presidentieel.
Mooi overzicht, maar het is hopelijk duidelijk dat deze kosten eindig zijn. Het probleem met de entitlements is dat ze niet eindig zijn, dat ze niet in te tomen zijn en dat ze automatisch zullen groeien. Medicare bijvoorbeeld is zo ontworpen dat er totaal geen motivatie is voor zowel zorgverleners als zorggebruikers om in de kosten te snijden.quote:
Waar zeg ik dat inflatie een probleem voor de Amerikaanse economie is?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 07:59 schreef Montov het volgende:
Inflatie is helemaal niet het probleem voor de Amerikaanse economie, hoe kom je daar nu bij? Heb je cijfers?
Twee vingers in de neus ,vrees alleen voor een smerige racistische campagne.quote:En hoop dat Obama gewoon z'n tweede term krijgt.
Waar is die vrees op gebaseerd? Op je vooroordelen tov rechts Amerika?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:08 schreef Pugg het volgende:
[..]
Twee vingers in de neus ,vrees alleen voor een smerige racistische campagne.
Die tea party lui hebben geen kans dus gaan ze op de persoon spelen.
Oh nee sorry. Rechtse Amerikanen zijn natuurlijk doodnormale lui. Vandaar dat miljoenen malle Amerikanen dachten dat Obama de antichrist was of een moslim die hun land naar de verdoemmenis wilde helpen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:44 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waar is die vrees op gebaseerd? Op je vooroordelen tov rechts Amerika?
Mja, en die domme rechtse Amerikanen van je gaan een racistische campagne houden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh nee sorry. Rechtse Amerikanen zijn natuurlijk doodnormale lui. Vandaar dat miljoenen malle Amerikanen dachten dat Obama de antichrist was of een moslim die hun land naar de verdoemmenis wilde helpen.
Dat zeg ik niet, maar het zijn wel een stelletje crackpots. Kijk, dat je het warm krijgt van de economische visie van rechts Amerika, daar kan ik mij nog iets bij voorstellen (althans, het staat haaks op die van mij, maar over economie verschillen de meningen nou eenmaal). Maar dat je niet kotsmisselijk wordt van dat religieuze conservatisme van rechts Amerika, snap ik dan weer niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mja, en die domme rechtse Amerikanen van je gaan een racistische campagne houden.
Ik zeg: Amenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar het zijn wel een stelletje crackpots. Kijk, dat je het warm krijgt van de economische visie van rechts Amerika, daar kan ik mij nog iets bij voorstellen (althans, het staat haaks op die van mij, maar over economie verschillen de meningen nou eenmaal). Maar dat je niet kotsmisselijk wordt van dat religieuze conservatisme van rechts Amerika, snap ik dan weer niet.
Beter, ik begin er steeds meer begrip voor te krijgen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
Maar dat je niet kotsmisselijk wordt van dat religieuze conservatisme van rechts Amerika, snap ik dan weer niet.
Ik stem in Nederland al principieel niet op het CDA. Zo'n relifundamentalist als Perry zie ik al helemaal niet zitten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar het zijn wel een stelletje crackpots. Kijk, dat je het warm krijgt van de economische visie van rechts Amerika, daar kan ik mij nog iets bij voorstellen (althans, het staat haaks op die van mij, maar over economie verschillen de meningen nou eenmaal). Maar dat je niet kotsmisselijk wordt van dat religieuze conservatisme van rechts Amerika, snap ik dan weer niet.
Ik heb mijn hele leven VVD gestemd, maar ik neig steeds meer naar het CDA.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik stem in Nederland al principieel niet op het CDA. Zo'n relifundamentalist als Perry zie ik al helemaal niet zitten.
Tsja, en ik vind dit dus gezwets van de bovenste plank. Want wat heeft het spastiche wijze pleiten voor een verbod op abortus om stemcelonderzoek te maken met het omarmen van onze christelijke roots?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Beter, ik begin er steeds meer begrip voor te krijgen.
Ik heb nu in verschillende landen gewoond, en juist die Christelijke achtergrond is uitermate belangrijk voor de economische en sociale ontwikkeling van een volk. Het is niet zo zeer de Christelijke boodschap, als wel de binding met het verleden, het conservatieve, de binding met de ouders en de familie die zo belangrijk is. De 10 gebodenen bijvoorbeeld, zijn het resultaat van ervaringen die families over meer dan 1000 jaar met elkaar gedeeld hebben.
De cultuurrelativisten en liberalen hebben die ervaring in rap tempo bij het vuilnis gezet, en hoewel er soms best wel wat voor te zeggen valt (zo heb ik zelf helemaal niets met de kerk), is het MI desastreus geweest voor een groot deel van onze bevolking. Die heeft niets meer om voor te leven.
Ach dat slappe riedeltje ken ik nou wel. Noem eens wat voorbeelden van 'wat er toch moet kunnen' volgens 'cultuurrelativisten'?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb mijn hele leven VVD gestemd, maar ik neig steeds meer naar het CDA.
De 'dat moet toch kunnen' waan die de cultuurrelativisten zo gepromoot hebben, is gewoonweg niet goed. Nee, sommige dingen die moeten helemaal niet kunnen. Je kunt daar je schouders over ophalen, en mompelen dat het jouw probleem niet is, maar 'goed' is het niet.
Bron A.Dquote:Michele Bachmann en historische gegevens, een gelukkige combinatie lijkt het niet. Vandaag haalde de Republikeinse presidentskandidate wat data over Elvis Presley door elkaar. Op een bijeenkomst feliciteerde ze 'The King' met zijn verjaardag, terwijl het vandaag juist 34 jaar geleden is dat hij overleed.
Op een campagnebijeenkomst in South Carolina zei Bachmann ten overstaande van een publiek van zo'n 300 man dat zij de King of Rock 'n Roll een fijne verjaardag wilde wensen. Toen iemand uit het publiek riep: 'Hij stierf vandaag' reageerde ze daar niet op, en begon ze in plaats daarvan aan haar verkiezingsspeech, zo melden verschillende Amerikaanse media.
Historische blunders
Het is niet de eerste historische blunder van de Amerikaanse politica. Op een verkiezingsbijeenkomst in New Hampshire noemde zij die staat ten onrechte de bakermat van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog. In werkelijkheid werd The battle of Lexington and Concord (1775) in Massachusetts uitgevochten.
Ook heeft ze zichzelf per ongeluk vergeleken met een beruchte seriemoordenaar. 'Ik heb dezelfde levenshouding als John Wayne. Ook ik wil Amerika omarmen. Mezelf opofferen voor het land', zei ze tijdens de start van haar campagne. Ze doelde daarmee op het feit dat Wayne net als zij afkomstig is uit de stad Waterloo in Iowa.
Helaas voor Bachmann gaat het hier echter niet om de beroemde westernacteur, maar om John Wayne 'Killer Clown' Gacy, die in 1994 werd geëxecuteerd wegens het plegen van 33 moorden. De acteur waarop Bachmann doelde werd een slordige 250 kilometer verderop geboren.
God, wat een imbeciele tering hoer.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:29 schreef Pugg het volgende:
[..]
Bron A.D
En dat wil een land besturen![]()
![]()
Ach ja, ik zie het slechts als bewijs voor mijn stokpaardje. Namelijk dat je altijd nog rechten kunt gaan studeren als je niets kunt.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
God, wat een imbeciele tering hoer.
En wat heb jij allemaal bereikt in je leven dat je zo'n grote broek aan wenst te trekken?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:34 schreef Monolith het volgende:
Ach ja, ik zie het slechts als bewijs voor mijn stokpaardje. Namelijk dat je altijd nog rechten kunt gaan studeren als je niets kunt.
Dat is natuurlijk te makkelijk. Dergelijk uitspraken worden er vaak gewoon uitgeflapt. Lijkt mij sterk dat het campagneteam bestaat uit een clubje randdebielen die niet weten dat Elvis al meer dan 30 jaar dood is.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:34 schreef DS4 het volgende:
Dit zijn natuurlijk blunders van haar campagneteam en als je dat niet snapt, dan heb je hoe dan ook minder capaciteiten dan die dame.
Ik heb tenminste nog een universitaire bèta opleiding weten af te ronden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
En wat heb jij allemaal bereikt in je leven dat je zo'n grote broek aan wenst te trekken?
Als dat alles is, dan zou ik niet meer afgeven op mensen die verder zijn gekomen dan de lagere school, laat staan rechtenstudenten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:38 schreef Monolith het volgende:
Ik heb tenminste nog een universitaire bèta opleiding weten af te ronden.
Nee, zij weet uit haar hoofd op welke dag Elvis is geboren en gestorven en haalt toevallig die data door elkaar...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is natuurlijk te makkelijk. Dergelijk uitspraken worden er vaak gewoon uitgeflapt. Lijkt mij sterk dat het campagneteam bestaat uit een clubje randdebielen die niet weten dat Elvis al meer dan 30 jaar dood is.
Tsja dat is een probleem met rechten hè? Een fatsoenlijk stukje logica krijgt men daar niet onderwezen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als dat alles is, dan zou ik niet meer afgeven op mensen die verder zijn gekomen dan de lagere school, laat staan rechtenstudenten.
volgens mij is het idd. verder irrelevant of ze een goede president zou zijn (ikzelf dat er wel wat belangrijkere punten aan haar zijn waarom ik daarover zou twijfelen, die imho wel wat belangrijker zijn dan de geborttedag en sterfdatum van The King door elkaar te halen)...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:34 schreef DS4 het volgende:
Dit zijn natuurlijk blunders van haar campagneteam en als je dat niet snapt, dan heb je hoe dan ook minder capaciteiten dan die dame.
Hm, dus de genoemde fouten zijn allemaal te wijten aan fouten van het campagneteam. Kom op man.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, zij weet uit haar hoofd op welke dag Elvis is geboren en gestorven en haalt toevallig die data door elkaar...
Hou toch op man, die toespraken, incl. alle grapjes, "spontane opmerkingen", enz. enz. zijn van begin tot het eind voorgekookt.
Zeker in de VS, zeker op dat niveau.
Totaal niet weten hoe de wereld werkt en dan toch afgeven op iemand op basis van een stukje van een of andere journalist.
quote:Nieuwe bus Obama: rijdende kloof met de kiezer
Arie Elshout − 17/08/11, 06:04
Obama stapt in de 'BusForceOne' © AP
De Bus Force One wordt hij genoemd, de bus waarmee de Amerikaanse president Obama een rondreis maakt door drie staten in het Midden-Westen van Amerika. Anderen hebben het over een 'monster'. Waaraan het zwarte gevaarte ook doet denken, het is voor Obama het verkeerde ding op de verkeerde plek op het verkeerde moment.
Obama is een man in nood. De angst voor een nieuwe recessie, de aanhoudend hoge werkloosheid, de verlaging van Amerika's kredietwaardigheid en de nervositeit van de financiële markten doen het vertrouwen in zijn leiderschap dalen. Voor het eerst is zijn populariteit in een Gallup-peiling onder de 40 procent gezakt. Daarom grijpt hij terug op zijn grote talent: het contact met de kiezers. Hen wil hij laten inzien, laten voelen dat hij de verstandigste man is in Washington.
Gepantserde carosserie
Maar uitgerekend dan wordt hij door de presidentiële veiligheidsdienst in een glanzend zwarte bus gestopt, met geblindeerde ramen, gepantserde carrosserie en rode en blauwe flitslichten aan de voor- en achterkant. De zwart-metalen uitvoering van de kloof tussen burger en politiek.
Journalisten spraken van een 'sinister' voertuig. De verslaggever van The New York Times dacht aan een vehikel uit een Mad Max- film. Aan dit soort kritiek heeft de veiligheidsdienst echter geen boodschap. Zij heeft maar één opdracht: de president beschermen. Vroeger huurde zij bussen als de baas op tour wilde, nu heeft ze twee bussen laten maken. Kosten: 2,2 miljoen dollar. Veel geld, maar voor een periode van tien jaar is dat goedkoper dan steeds bussen moeten huren. Bovendien zijn de voertuigen geheel naar eigen inzicht ingericht.
Verder wil de veiligheidsdienst er niets over kwijt. De communicatietechnologie aan boord is geheim. Er wordt gezegd dat de bussen over veel dingen beschikken die de presidentiële limousine met de bijnaam 'Het Beest' ook heeft. Zoals kogelwerend glas, bestand tegen granaten uit raketwerpers en chemische wapens.
De bussen zijn niet alleen voor de president, ze kunnen straks ook worden gebruikt om de Republikeinse presidentskandidaat in te vervoeren. Er campagne-affiches op plakken, mag niemand.
Wat is dat toch met die TU-ers op Fok? Presteren irl geen hol, zeiken dat ze niet gewaardeerd worden en maar zichzelf op de borst slaan dat ze zo'n moeilijk te halen bul in de kast hebben liggen...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:45 schreef Monolith het volgende:
Tsja dat is een probleem met rechten hè? Een fatsoenlijk stukje logica krijgt men daar niet onderwezen.
Het zou inderdaad ook nog tactiek kunnen zijn in de zin van "there is no such thing as bad publicity".quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:45 schreef RM-rf het volgende:
Ik weet ook niet eens zeker of dit soort 'versprekingen' ook niet iets zijn dat ze een beetje als 'promotie' gebruikt... rechts-conservatief amerika heeft nu eenmaal wat met een beetje 'dom' overkomende presidents-kandidaten ... Geen persoon wordt meer gewantrouwd dan een politicus de aantoont een hoog intellectueel vermogen te hebben.
Het is heel simpel, maar dat vereist een stukje basale kennis van de logica. Ik heb namelijk nooit ergens beweerd dat een bul een doel op zich zou zijn. Ik heb slechts gezegd dat het hebben van capaciteiten geen noodzakelijke voorwaarde is voor het voltooien van een rechtenstudie. Dat jij vervolgens zo enorm op je pik getrapt bent, komt dan waarschijnlijk door het feit dat je niet begrijpt dat bovenstaande stelling niet impliceert dat het ontberen van capaciteiten een noodzakelijke voorwaarde is voor het voltooien van een rechtenstudie.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die TU-ers op Fok? Presteren irl geen hol, zeiken dat ze niet gewaardeerd worden en maar zichzelf op de borst slaan dat ze zo'n moeilijk te halen bul in de kast hebben liggen...
Het komt nooit in ze op dat die bul geen doel maar een middel is. En dan nog zeuren over gebrekkige logica?
Je hebt mensen die de toespraak schrijven, mensen die de research doen en je hebt degene die het oplepelt en die ook richting geeft...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
Hm, dus de genoemde fouten zijn allemaal te wijten aan fouten van het campagneteam. Kom op man.
Natuurlijk. Speeches worden voor het grootste deel in elkaar gedraaid door het campagneteam, maar of dat ook geldt voor dergelijke verwijzigingen? Ik waag het te betwijfelen. Zo'n fout over John Wayne maak je niet als je effe 5 min achter de computer zit en zijn naam intikt op Google.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt mensen die de toespraak schrijven, mensen die de research doen en je hebt degene die het oplepelt en die ook richting geeft...
Ooit kon je in NL mooi zien hoe dan een blunder gemaakt kan worden. Affaire Hirsi Ali, waar die malloot van de Linde helemaal verkeerd adviseerde.
Ik ben niet op mijn pik getrapt, maar ik vind het lachwekkend dat iemand anderen kennelijk de maat wenst te nemen niet eens gewoon in de spiegel kijkt.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:55 schreef Monolith het volgende:
Het is heel simpel, maar dat vereist een stukje basale kennis van de logica. Ik heb namelijk nooit ergens beweerd dat een bul een doel op zich zou zijn. Ik heb slechts gezegd dat het hebben van capaciteiten geen noodzakelijke voorwaarde is voor het voltooien van een rechtenstudie. Dat jij vervolgens zo enorm op je pik getrapt bent, komt dan waarschijnlijk door het feit dat je niet begrijpt dat bovenstaande stelling niet impliceert dat het ontberen van capaciteiten een noodzakelijke voorwaarde is voor het voltooien van een rechtenstudie.
Voor iemand die niet op z'n pik getrapt is druipt de frustratie er wel vanaf.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben niet op mijn pik getrapt, maar ik vind het lachwekkend dat iemand anderen kennelijk de maat wenst te nemen niet eens gewoon in de spiegel kijkt.
Dat jij denkt dat je geen capaciteiten nodig hebt voor het voltooien van een rechtenstudie maakt dat je kennelijk niet weet wat de studie in houdt, want ook al is het niet de meest lastige studie, het is uiteraard niet zo dat iedereen die studie af kan ronden.
Maar het gaat er dus om dat je niet zo moet afgeven op anderen en als je dat zonodig wenst te doen wil ik jou wel even de maat nemen hoor. En wat blijkt dan... ach... 13 in een dozijn loopbaan.
Nou, gefeliciteerd met je bul. Ik zou hem boven mijn bed hangen als ik jou was!
Ook als zij het wil toevoegen hoort het te worden gecheckt. Die dingen gaan heen en weer. Ik heb in NL campagne gevoerd. Op een lager niveau. Geloof mij nou maar, dit soort zaken doe je niet uit de losse pols. Alles wordt bedacht en besproken. Zeker in de VS waar campagne voeren vele malen professioneler gaat dan in NL.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk. Speeches worden voor het grootste deel in elkaar gedraaid door het campagneteam, maar of dat ook geldt voor dergelijke verwijzigingen? Ik waag het te betwijfelen. Zo'n fout over John Wayne maak je niet als je effe 5 min achter de computer zit en zijn naam intikt op Google.
Professioneler? Als jij jouw politicus dergelijke uitspraken voorlegt, dan doe je iets goed fout.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook als zij het wil toevoegen hoort het te worden gecheckt. Die dingen gaan heen en weer. Ik heb in NL campagne gevoerd. Op een lager niveau. Geloof mij nou maar, dit soort zaken doe je niet uit de losse pols. Alles wordt bedacht en besproken. Zeker in de VS waar campagne voeren vele malen professioneler gaat dan in NL.
Nee, frustratie droop van jouw nietszeggende opmerking af. En nu zal je ook wel frustratie voelen omdat ik jou even een spiegel voor houd.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:00 schreef Monolith het volgende:
Voor iemand die niet op z'n pik getrapt is druipt de frustratie er wel vanaf.
Ook professionals maken fouten. Zie Van de Linde.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Professioneler? Als jij jouw politicus dergelijke uitspraken voorlegt, dan doe je iets goed fout.
Ik verwijs je weer even naar mijn voorgaande post.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, frustratie droop van jouw nietszeggende opmerking af. En nu zal je ook wel frustratie voelen omdat ik jou even een spiegel voor houd.
Als je onzin post kun je zo'n opmerking verwachten. Of je nu dom zit te blaten als Stefan, net zo dom de andere kant op blaat als dotC, of zo dom blaat zoals jij. En dat ik nu toevallig ook rechten heb gestudeerd is daarbij irrelevant, want Stefan en dotC zaten Obama te beschuldigen van danwel extreem links, danwel extreem rechts gedachtengoed.
Probeer verder eens wat van je leven te maken in plaats van anderen de maat te nemen. Gratis tip.
Als dit jouw manier van grappig zijn is, dan kun je ook al een loopbaan als cabaretier vergeten...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:05 schreef Monolith het volgende:
Ik verwijs je weer even naar mijn voorgaande post.
Verder wou ik nog even van de gelegenheid gebruik maken om je een humorloze zeiksnor te noemen.
Het is idd zo dat het voor veel Amerikanen belangrijk is of ze een biertje met een president zouden willen drinken.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:45 schreef RM-rf het volgende:
Ik weet ook niet eens zeker of dit soort 'versprekingen' ook niet iets zijn dat ze een beetje als 'promotie' gebruikt... rechts-conservatief amerika heeft nu eenmaal wat met een beetje 'dom' overkomende presidents-kandidaten ... Geen persoon wordt meer gewantrouwd dan een politicus de aantoont een hoog intellectueel vermogen te hebben.
Tut tut, niks extreem-rechts, gewoon Republikeins handelen. Dat is wat anders dan StefanP die er meteen links-liberale communistische marxist van maakt.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, frustratie droop van jouw nietszeggende opmerking af. En nu zal je ook wel frustratie voelen omdat ik jou even een spiegel voor houd.
Als je onzin post kun je zo'n opmerking verwachten. Of je nu dom zit te blaten als Stefan, net zo dom de andere kant op blaat als dotC, of zo dom blaat zoals jij. En dat ik nu toevallig ook rechten heb gestudeerd is daarbij irrelevant, want Stefan en dotC zaten Obama te beschuldigen van danwel extreem links, danwel extreem rechts gedachtengoed.
Probeer verder eens wat van je leven te maken in plaats van anderen de maat te nemen. Gratis tip.
Sowieso zijn speeches natuurlijk niet echt een goede graadmeter. Die worden inderdaad vaak gewoon geschreven en de focus ligt veel meer op de retorische talenten van de spreker.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is idd zo dat het voor veel Amerikanen belangrijk is of ze een biertje met een president zouden willen drinken.
Wat betreft dommigheid: ook Obama, die aantoonbaar slim is, heeft flaters geslagen.
De pers - zeker niet de Nederlandse pers - pikt het gewoonweg niet op.
of het heel bewuste tactiek is weet ik niet, maar evengoed kan het een middenweg zijn, dat bv Bachman redelijk onvoorbereid en spontaan bepaalde 'weetjes' in voorgeschreven speeches verwerkt.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zou inderdaad ook nog tactiek kunnen zijn in de zin van "there is no such thing as bad publicity".
Ach ja, je komt in de VS volgens mij met dit soort foutjes nog wel weg.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:16 schreef RM-rf het volgende:
Wat ik overigens ook wel een beetje bewonder is dat Bachman niet direkt over 'biased media' gaat janken, of gaat roepen 'dat ze in de val gelokt is', als ze in de publiciteit komt met zulke foutjes...
dat is een enorm verschil met Sarah Palin die dat wél doet en daarom heb ik bv Bachman véél hoger ziten dan Palin.
rechts-links vanuit europees/continentaal zicht te gebruiken voldoet sowieso niet bij de amerikaanse politiek....quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:37 schreef DS4 het volgende:
DotC: vanuit NL perspectief zijn republikeinen vrij extreem (rechts)
De Republikeinen zou ik in Nederland met een mix van de SGP, de rechtervleugel van het CDA, de rechtervleugel van de VVD en de rechtervleugel van de PVV vergelijken. Al het andere - tot aan de linkervleugels van GL en de SP, kun je bij de Democraten onderbrengen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
rechts-links vanuit europees/continentaal zicht te gebruiken voldoet sowieso niet bij de amerikaanse politiek....
republikeinen zijn niet met 'extreem-rechts' te vergelijken zoals we het in europa kennen (skinheads, racisten/fascisten)..
Republikeinen zijn 'rechts-conservatief' en democraten zijn 'rechts-progressief' te noemen..
Blij dat ik daar niet woon qua politiekquote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:08 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Republikeinen zou ik in Nederland met een mix van de SGP, de rechtervleugel van het CDA, de rechtervleugel van de VVD en de rechtervleugel van de PVV vergelijken. Al het andere - tot aan de linkervleugels van GL en de SP, kun je bij de Democraten onderbrengen.
Er is een flink deel van de VS dat heel erg conservatief is, te vergelijken met de zwarte kousen kerk en bible belt in Nederland. Maar wat veel mensen niet inzien, is dat een heel groot deel van de VS nog steeds in de jaren 60 en 70 rondhangt. Die geloven nog in een maakbare samenleving op een links geschoeide leest, in dat je kinderen het best motiveert op school door fouten niet te duiden en dat positieve discriminatie de oplossing is om raciale spanningen op te lossen.
Als ik zo de analyses hier en daar lees, dan is dat ook iets dat de laatste jaren steeds extremer is geworden. Waar voorheen nog wel enige overlap was tussen Republikeinen en Democraten staan ze tegenwoordig zo ongeveer lijnrecht tegenover elkaar.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:08 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Republikeinen zou ik in Nederland met een mix van de SGP, de rechtervleugel van het CDA, de rechtervleugel van de VVD en de rechtervleugel van de PVV vergelijken. Al het andere - tot aan de linkervleugels van GL en de SP, kun je bij de Democraten onderbrengen.
Bedoel je daarmee niet eerder Europa...?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:08 schreef Lyrebird het volgende:
Maar wat veel mensen niet inzien, is dat een heel groot deel van de VS nog steeds in de jaren 60 en 70 rondhangt. Die geloven nog in een maakbare samenleving op een links geschoeide leest, in dat je kinderen het best motiveert op school door fouten niet te duiden en dat positieve discriminatie de oplossing is om raciale spanningen op te lossen.
Extreem rechts in enge zin...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:01 schreef RM-rf het volgende:
republikeinen zijn niet met 'extreem-rechts' te vergelijken zoals we het in europa kennen (skinheads, racisten/fascisten)..
Binnen de Democratische partij (Nancy Pelosi, Harry Reid, Barrack Obama) is dit MI toch wel bon ton geworden. Als het om de welfare state gaat, zien zij liever het Europese model dan wat er nu is.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:49 schreef RM-rf het volgende:
in de VS is juist vrijwel geen enkele groep stemmers werkelijk van mening dat de Federale Overheid alles moet gaan regelen..
wat een onzin... hooguit zullen de republikeinen net doen alsof de democraten ultralinks zij en een communistische staat zouden willen vormen...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Binnen de Democratische partij (Nancy Pelosi, Harry Reid, Barrack Obama) is dit MI toch wel bon ton geworden. Als het om de welfare state gaat, zien zij liever het Europese model dan wat er nu is.
De Blue Dogs binnen die partij of de Reagan Democrats zijn wat rechtser, en zijn voor minder overheidsuitgaven, maar ze zijn te klein om daar tegenwicht tegen te bieden.
quote:The difference between American parties is actually simple. Democrats are in favor of higher taxes to pay for greater spending, while Republicans are in favor of greater spending, for which the taxpayers will pay.
(..)
The Democrats are the party that says government will make you smarter, taller, richer, and remove the crabgrass on your lawn. The Republicans are the party that says government doesn't work and then they get elected and prove it.
WTF @ kwaliteit.quote:
Ik denk dat dit redelijk klopt. De linkervleugels van de VVD en CDA passen inderdaad ook goed bij de Democraten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:08 schreef Lyrebird het volgende:
Mensen die nu nog de Democraten en/of Obama betichten van het zijn van een socialist, praten gewoon de ultra-rechtse media na. Dat is ook een beetje oude koek aan het worden, 2008 wil zijn verkiezings buzz-woordje terug.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:48 schreef RM-rf het volgende:
hooguit zullen de republikeinen net doen alsof de democraten ultralinks zij en een communistische staat zouden willen vormen...
Wat mij bij beide partijen het meest dwars zit, is dat ze allemaal een gat in hun hand hebben. Scholen leven bedroevend slechte prestaties, de universiteiten leveren slechte studenten af, er zitten veel te veel mensen in de gevangenis (waaronder veel verstandelijk gehandicapten), ziekenhuizen zijn veel te duur, patienten betalen zelf te weinig, oorlogen worden niet of moeizaam gewonnen, de overheid blijft maar 'stimuleren', terwijl de economie maar blijft sputteren en de huizenmarkt & aandelenmarkten maar terein blijven verliezen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:52 schreef maartena het volgende:
Wat me bij de Republikeinen het meest dwars zit is dat ze altijd maar weer religieuze zaken erbij moeten halen (Alhoewel Rick Perry blijkbaar met zijn "family values" ooit eens geïnvesteerd heeft in Porno) en bij de Democraten dat er een klein deel aan "superhippies" bij zit die alle oorlogen direct willen beëindigen zonder te kijken naar de consequenties.
Dat is een bedrag dat de Amerikaanse federale overheid er per dag doorheen jaagt. En daar wordt ook nog eens 4 miljard van geleend. Als de Chinezen, Arabieren en Russen hun geld terug willen hebben, omdat de VS de rente niet meer af kunnen betalen, dan kunnen die carriers nog goed van pas komen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:41 schreef maartena het volgende:
Ik ben het verder trouwens wel eens dat de VS een sterk militair apparaat moet handhaven, maar ik schrok ook even van het prijskaartje van de nieuwe Ford-Class aircraft carrier: Een slordige 10 miljard per carrier.
Ik mag die vent wel, zou het erg leuk en goed vinden als hij president zou worden.quote:
Ja inderdaad.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:51 schreef Lyrebird het volgende:
Wat mij bij beide partijen het meest dwars zit, is dat ze allemaal een gat in hun hand hebben.
Ja, op zich heeft ie allemaal leuke ideeën, maar is te vaak te controversieel. Vooralsnog geef ik Rick Perry de beste kans. Maar ik heb op dit moment in ieder geval nog liever 4 jaar Obama eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:08 schreef Stupendous76 het volgende:
Ik mag die vent wel, zou het erg leuk en goed vinden als hij president zou worden.
Maar tegelijkertijd: hij zal het niet worden, nu niet, de volgende keer niet, nooit niet.
Helaas.
Ik ga voor een Perry/Cain presidentschap.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, op zich heeft ie allemaal leuke ideeën, maar is te vaak te controversieel. Vooralsnog geef ik Rick Perry de beste kans. Maar ik heb op dit moment in ieder geval nog liever 4 jaar Obama eerlijk gezegd.
Hee, die retoriek kennen, tijd voor Change! Tot je na 2 jaar weer een huis van afgevaardigden hebt zonder republikeinse meerderheid...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 06:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..] Daar moeten we juist van af. Het is nu echt tijd om knopen door te gaan hakken, en om op een volledig andere weg verder te gaan.
Goed punt. Uiteindelijk komt het op de Amerikaanse kiezer neer, en die is zo gewend aan convenience dat een beetje moeilijke boodschap van de overheid, bijvoorbeeld dat er flink gesneden moet gaan worden, meteen leidt tot het overlopen naar het andere kamp.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 08:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hee, die retoriek kennen, tijd voor Change! Tot je na 2 jaar weer een huis van afgevaardigden hebt zonder republikeinse meerderheid...
Hij won de Koude Oorlog en veranderde de economie van de VS zo dat er jarenlang banen werden gecreeerd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:20 schreef du_ke het volgende:
Die van Reagan kwamen ook maar matig uit dus wat dat betreft verkeerd hij in goed gezelschap.
Volgens mij werden er vooral veel schulden gecreëerd en de SU trok het toch al niet meer. Wel of geen Reagan had geen 5 jaar gescheeld...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hij won de Koude Oorlog en veranderde de economie van de VS zo dat er jarenlang banen werden gecreeerd.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hij won de Koude Oorlog en veranderde de economie van de VS zo dat er jarenlang banen werden gecreeerd.
Dan heb je niet zo goed opgelet. De huidige ellende ligt vooral bij Medicare, dat zo explosief groeit dat er niet tegenop is te taxen, en dat is een programma dat ten tijde van Lyndon Johnson is opgezet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
En wat betreft de economie; daar zijn de meningen ook over verdeeld. Er mag toch voorzichtig worden geconcludeerd dat Reagan de kiem heeft gezaaid voor de economische ellende die wij heden ten dage meemaken.
Ja, Medicaire zorgt inderdaad voor globale economische ellende.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dan heb je niet zo goed opgelet. De huidige ellende ligt vooral bij Medicare, dat zo explosief groeit dat er niet tegenop is te taxen, en dat is een programma dat ten tijde van Lyndon Johnson is opgezet.
Ik denk ook dat Perry een zeer goede kans heeft, maar tevens zal hij zich nu moeten bewijzen, hij heeft zichzelf behoorlijk lang bewust 'uit de picture' te houden, juist om te voorkomen dat hij door een 'over-publiciteit' en doordat hij mogelijk een schietschijf zou kunnen worden, zoals Romney is overkomen...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 06:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ga voor een Perry/Cain presidentschap.
Deze verkiezingen zullen over de economie gaan, en als het om economie gaat, dan staan deze twee heren het sterkst. Perry omdat hij heeft laten zien hoe een staat (Texas) de omstandigheden kan creeeren voor banengroei, en Cain vanwege zijn achtergrond in het bedrijfsleven. Daarnaast heeft Cain ook een goed inzicht in hoe de FED (niet) werkt, en dat zal nog goed van pas komen.
Beide heren hebben flinke minpunten, maar we kunnen niet alles hebben. Voor Romney heb ik lang waardering gehad, met name toen ik zelf in Massachusetts woonde, maar die heeft zich volledig door de Mass. Democraten laten ringeloren met Romneycare. Romney heeft ze best wel op een rijtje, maar is zo'n typische angsthazen Republikein, of zoals Steyn het zegt, een 'reach-across-the-isle Republican (te snel bereid tot onnodige compromissen)'. Daar moeten we juist van af. Het is nu echt tijd om knopen door te gaan hakken, en om op een volledig andere weg verder te gaan.
Texas heeft dus een hogere belasting voor bedrijven, dan andere staten...quote:..Texas can do more to lower its tax burden on businesses, which is higher than the national average and states such as California and Massachusetts that have a personal income tax.
Perry kwam als gouverneur in een gespreid bedje qua 'weinig regelgeving en een laag overheidsbudget...quote:"As for our reputation as a low-tax, low-service state, that's always been true, ever since the Republic," said James Galbraith, a professor at the Lyndon B. Johnson School of Public Affairs. "Gov. Perry did not inherit a high-tax, high-service state and transform it."
(...)
Meiners said Perry did not inherit the "terrible" problems other states' governors faced during the recession: "He had a stronger base to build on and has not had to promote 'radical' changes in policies as some other governors have done."
30% van de geschapen banen komen terecht in onderwijs en Gezondheidszorg ... juist dat zijn terreinen die erg afhankelijk zijn van de Overheid voor financiering...quote:That said, experts agree that Texas, with its 10 million-plus workforce, is adding more jobs than other states. They don't always agree on the fairest way to report Texas' proportion of the nation's job growth since the recession ended officially in June 2009. The number ranges from a third to nearly half, a significant portion to be sure. And in raw numbers, Texas has no peer as it leads the nation through a slow recovery.
The state's economy added about 282,300 jobs from June 2009 through April, according to an analyis by the Federal Reserve Bank of Dallas. The state also lost 45,500 jobs during that period.
Job gains and losses, however, did not fall equally across the Texas economy the past two years. Construction, manufacturing and information sectors lost jobs overall. Education and health services led in job creation (32 percent of all jobs added), followed by professional and business services (23 percent), petroleum (18 percent) and government (12 percent). Other industry sectors, ranging from utilities to hospitality, had smaller job gains.
edit: hier het filmpjequote:Politica loopt weg bij CNN-interview
AMSTERDAM - De Amerikaanse politica Christine O' Donnell is boos weggelopen bij een interview in de bekende Piers Morgan Show op CNN. Het lid van de conservatieve Tea Party voelde zich zwaar beledigd toen de presentator vroeg wat ze van het homohuwelijk vindt.
Ultraconservatief loopt weg tijdens interview
''Ik ben niet gek. U bent gewoon een beetje onbeschoft'', luidde het antwoord van O' Donnell.
De Republikein was te gast om te komen praten over haar nieuwe boek Trouble Maker. Opmerkelijk is dat ze daarin uitvoerig rept over het homohuwelijk in Amerika. In de CNN-show wenst ze echter niet over dat onderwerp te praten.
Toch zegt het wel een hoop dat het uberhaupt niet als volslagen maf wordt gezien. Als iemand zou beweren dat Verhagen zo dacht zou diegene toch al snel voor gek worden verklaard, maar bij die Republikeinen heb ik toch wat minder snel de neiging het niet te geloven.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:41 schreef maartena het volgende:
http://caffertyfile.blogs.cnn.com/2011/08/17/17612/
Geweldig.... blijkbaar zijn zowel Bachman als Perry wel te porren voor iets wat "Dominionism" wordt genoemd. Ik had er zelf nog niet van gehoord, maar het is in principe het vervangen van de huidige wetgeving, met eentje die gebaseerd is op het oude testament van de Bijbel.
Hoeveel hier echt waar van is, valt nog te bezien trouwens.....
Hier een bericht van linkse media: http://www.thedailybeast.(...)-religious-bond.html
Hier een tegenbericht van de rechtse media: http://www.washingtonpost(...)IQAb5eaNJ_story.html
Waarschijnlijk is het een beetje overdreven, en een president kan zoiets nooit in zijn eentje voor elkaar krijgen. Maar goed, we volgen de zaak.
http://talkingpointsmemo.(...)closet.php?ref=fpblgquote:After Perry dismisses evolution as a "theory that's out there," Huntsman jumps on twitter and says "I believe in evolution and trust scientists on global warming. Call me crazy."
!quote:This week, she mistakenly wished Elvis Presley a "happy birthday" on the anniversary of his death.
quote:5. Perry is verantwoordelijk voor het 'banen-wonder' van Texas
Toen Perry vorige week zijn kandidatuur aankondigde was er veel aandacht voor het 'banen-wonder' van Texas. Met minder dan tien procent van de Amerikaanse bevolking, creëert de staat meer dan veertig procent van de nieuwe banen in het land. Een economisch wonder.
Dat ligt toch net iets genuanceerder. Zo bedraagt het Texaanse werkloosheidspercentage 8,2 procent. Dat ligt lager dan het Amerikaanse gemiddelde, maar er zijn 25 staten met een nog lager cijfer. Ook heeft Texas meer minimumloon-banen dan welke staat dan ook (uitgezonderd Mississipi), en dat ligt in de VS bijzonder laag.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:41 schreef maartena het volgende:
Bachman can see the Soviet Union from her house!
is volgens mij redelijk exact overgenomen van een amerikaans Washington Post artikel:quote:
De Post is echter véél exacter en maakt niet de fout Perry domweg een Bush-kloon te noemen, feit is nu juist dat er behoorlijk wat verschil is tussen het Texaanse 'kamp-Perry' en 'Kamp-Bush' en die beiden juist politiek gezien eerder weinig met elakar ophebben en ook ideologische verschillen tekent...quote:Granted, the numbers don’t look quite as miraculous on closer inspection. In June, Texas’ unemployment rate was sitting at 8.2 percent, better than the national average, yes, but worse than in blue states like New York and Massachusetts. And Texas’ job surge hasn’t necessarily led to high-paying jobs: The state boasts the highest percentage of minimum-wage workers in the country, and its per capita income still sits below, say, California’s.
Dit komt ook omdat dit in Nederland vrij ongebruikelijk isquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
is volgens mij redelijk exact overgenomen van een amerikaans Washington Post artikel:
http://www.washingtonpost(...)gIQAzRHFHJ_blog.html
[..]
De Post is echter véél exacter en maakt niet de fout Perry domweg een Bush-kloon te noemen, feit is nu juist dat er behoorlijk wat verschil is tussen het Texaanse 'kamp-Perry' en 'Kamp-Bush' en die beiden juist politiek gezien eerder weinig met elakar ophebben en ook ideologische verschillen tekent...
tevens is het zo dat sinds zn kandidatuur juist bv Karl Rove, nog altijd iemand uit de direkte entourage van de Bushes een stevige kritiek op Perry uitte (na zn Bernanke uitspraak/aanval)
edit: overigens staat juist dat ook letterlijk als eerste punt in dat Volkskrant-artikel, dàt het dus fout is Perry àl te makkelijk een Bush-kloon te noemen, maar toch maken ze daarvan de Kop...
toch jammer dat kennelijkd e nuance geheel wegvalt..
net zoals ik het een beetje jammer vind dat zoveel hier zich enkel fixeren op randzaken , zoals bv de regligieuziteit van kandidaten (wat bij de republikeinen nu eenmaal een 'onmisbaarheid' is, overigens zelfs bij de democraten is gelovig zijn iets dat schijnbaar absoluut 'moet')
Het verschil is wel dat de Democraten het er niet zo dik bovenop leggen. De meeste Democraten zijn niet VOOR het homohuwelijk, maar willen de huidige wijze handhaven, waar de staten zelf mogen beslissen of een homohuwelijk legaal kan zijn ja of nee. Hiermee kunnen conservatieve staten besluiten tegen het homohuwelijk te stemmen, en de wat meer progressievere staten het zonder problemen invoeren. Republikeinen zijn echter voor een federaal verbod op het homohuwelijk, en willen dus op deze wijze hun religieuze mening forceren op het HELE land.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:36 schreef RM-rf het volgende:
net zoals ik het een beetje jammer vind dat zoveel hier zich enkel fixeren op randzaken , zoals bv de regligieuziteit van kandidaten (wat bij de republikeinen nu eenmaal een 'onmisbaarheid' is, overigens zelfs bij de democraten is gelovig zijn iets dat schijnbaar absoluut 'moet')
Het filmpje staat hier.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:42 schreef popolon het volgende:
Ze is dan geen officiele kandidaat (O'Donell) maar 't geeft wel weer aan met wat voor figuren we te maken hebben af en toe. Ze liep gewoon weg terwijl Morgan gewoon vragen stelde m.b.t. haar boek.
Bozell: O'Donnell's reaction to Piers Morgan was 'downright bizarre'
n.a.l.v. een interview O'Donell gaf een dag of wat geleden. Bozell is zelf een conservatief, misschien ook niet onaardig om te weten.
Ja, dat zat me ook al dwars. De hele Amerikaanse politiek, van rechts naar links, zit vol met lobbyisten die allemaal hielen likken voor hun eigen stukje earmark.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:10 schreef popolon het volgende:
Nog een bewijs dat er bij de democraten ook zat lobbyisten rondlopen. Erg teleurstellend dit, niet eens voor de democraten maar voor de mensen die niet weten wat ze eten.
The person who may be responsible for more food-related illness and death than anyone in history has just been made the US food safety czar. This is no joke
Ook het stamcellenonderzoek past mooi in het rijtje van AIDS-onderzoek en MMGW-onderzoek - politiek geladen onderzoek. Mijn vakgebied zit dicht tegen het stamcellenonderzoek aan, en je maakt je onderzoeksvoorstel een stuk interessanter als het over stamcellenonderzoek gaat. Niet dat bewezen is dat "wetenschappelijk is aangetoond dat het een enorm belangrijke schakel is in de zoektocht naar een genezing van allerlei kwalen", maar omdat de zieligheidsfactor van het onderzoek zo belangrijk is. Je onderzoekt iets voor mensen met vervelende kwalen, en daardoor is het per definitie belangrijk onderzoek, waar vooral maar niet te veel kritische vragen over gesteld moeten worden. Want hoe gemeen kun je zijn om Altzheimer patienten hun recht op een gezond leven te ontzeggen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:58 schreef maartena het volgende:
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld stamcellenonderzoek. Het is wetenschappelijk aangetoond dat het een enorm belangrijke schakel is in de zoektocht naar een genezing van allerlei kwalen, van suikerziekte tot alzheimer tot allerhande kankers tot multiple sclerose, etc, etc..... En de Republikeinen hebben dit om "religieuze redenen" (voor dergelijk onderzoek zijn enkele cellen nodig van een embryo, en hiervoor worden in verreweg alle gevallen embryo's van miskramen gebruikt die vrijwillig zijn afgestaan voor wetenschappelijk onderzoek) al diverse maken proberen uit te bannen. Het is Bush gelukt, maar 1 van de eerste dingen die Obama deed als President is dat meteen weer toe laten staan.
Misschien ook een reden dat O'Donell het laatst aan het kortste eind trok, bij de verkiezingen. Ook bij de conservatieven lopen er genoeg mensen rond die goed in kunnen schatten of iemand capabel of labiel is.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:42 schreef popolon het volgende:
Ze is dan geen officiele kandidaat (O'Donell) maar 't geeft wel weer aan met wat voor figuren we te maken hebben af en toe. Ze liep gewoon weg terwijl Morgan gewoon vragen stelde m.b.t. haar boek.
Bozell: O'Donnell's reaction to Piers Morgan was 'downright bizarre'
n.a.l.v. een interview O'Donell gaf een dag of wat geleden. Bozell is zelf een conservatief, misschien ook niet onaardig om te weten.
Ze wist al de 'morning shows' al te halen met dit circus optreden. Kunnen we tenminste nog ergens om lachen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 05:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Misschien ook een reden dat O'Donell het laatt aan het kortste eind trok, bij de verkiezingen. Ook bij de conservatieven lopen er genoeg mensen rond die goed in kunnen schatten of iemand capabel of labiel is.
Embryonisch stamcelonderzoek was niet verboden onder Bush, er werd alleen minder federaal geld in gestoken. Een nogal wezenlijk verschil dat om de een of andere reden altijd vergeten wordt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:58 schreef maartena het volgende:
[..]
En dat zijn de zaken die mij dwars zitten. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld stamcellenonderzoek. Het is wetenschappelijk aangetoond dat het een enorm belangrijke schakel is in de zoektocht naar een genezing van allerlei kwalen, van suikerziekte tot alzheimer tot allerhande kankers tot multiple sclerose, etc, etc..... En de Republikeinen hebben dit om "religieuze redenen" (voor dergelijk onderzoek zijn enkele cellen nodig van een embryo, en hiervoor worden in verreweg alle gevallen embryo's van miskramen gebruikt die vrijwillig zijn afgestaan voor wetenschappelijk onderzoek) al diverse maken proberen uit te bannen. Het is Bush gelukt, maar 1 van de eerste dingen die Obama deed als President is dat meteen weer toe laten staan.
Ja lekker he wat een geiten zijn het toch die rednecks, kletsen maar raak, in hun haast om de gewone man angst aan te jagen, en hebben de hersens van een geit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:26 schreef remlof het volgende:
'Er is angst dat de Verenigde Staten in een onstuitbaar verval zijn geraakt. Mensen zien de opkomst van China, India en de Sovjet-Unie doorzetten', aldus Bachmann.
http://www.volkskrant.nl/(...)st-Sovjet-Unie.dhtml
quote:za 20 aug 2011, 12:15
Michele Bachmann: oppassen voor Sovjet-Unie
WASHINGTON - De Republikeinse presidentskandidate Michele Bachmann heeft een blunder van jewelste begaan. Ze zei tijdens een radiointerview dat veel Amerikanen de opkomst van de Sovjet-Unie vrezen, aldus media vrijdag (lokale tijd).
„Er is angst dat de Verenigde Staten in een onstuitbaar verval zijn geraakt. Mensen zien de opkomst van China, India en de Sovjet-Unie doorzetten”, aldus Bachmann.
De Sovjet-Unie, een voormalige aartsvijand van de VS, hield echter in 1991 op te bestaan. Met veel van de voormalige Sovjetrepublieken, waaronder Rusland, onderhouden de VS inmiddels normale diplomatieke relaties.
Bachmann heeft vaker moeite met historische feiten. Eerder deze week feliciteerde de Tea Party-politica Elvis Presley publiekelijk met zijn verjaardag op zijn sterfdag.
Het lukt jou wel goed om dommer over te komen dan Bachmann. Doe je het erom, of is het eigenlijk gewoon een feit?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
Jaja, allemaal de schuld van het campagneteam, aldus DS4. Stiekem is die Bachmann rete-intelligent namelijk.
Bachman en pallin gelijkstellen is volgens mij dezelfde domme opervlakkigheid die beide zélf ook vaker vertonen in uitspraken...quote:
Ik doe dan ook geen gooi naar het presidentschap.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het lukt jou wel goed om dommer over te komen dan Bachmann. Doe je het erom, of is het eigenlijk gewoon een feit?
Doet ze dat bewust of is ze zich er niet bewust van? Want dat zou het wel heel erg maken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Bachman en pallin gelijkstellen is volgens mij dezelfde domme opervlakkigheid die beide zélf ook vaker vertonen in uitspraken...
Mijn indruk is eerder dat Bachman vele malen méér politiek en media-taent heeft dan Palin, die teveel een politiek isolement opzoekt.
hét verschil qua 'politieke slimheid' is dat Palin als de pers valt overhaar uitspraak zelf gelijk misbaar gaat maken over de 'liberal biased media', en in de slachtofferrol kruipt...
Van Bachman kun je veel zeggen, maar die doet dàt niet, klaagt niet over de media die iederescheetvan haar in de headlines zetten (waarom ook? ze heeft er vooral voordeel van en het is een teken dat ze een kandidaat in het publieke spotlight is, iets waarvoor ze juist hardheeft gewerkt)...
[..]
Jij wilt beweren dat Bachmann wel intelligent is?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het lukt jou wel goed om dommer over te komen dan Bachmann. Doe je het erom, of is het eigenlijk gewoon een feit?
dat kun je hooguit raden...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:33 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Doet ze dat bewust of is ze zich er niet bewust van? Want dat zou het wel heel erg maken.
iemand die als redelijk nobody een politieke race ingaat en zich redelijk succesvol opwerkt tot een veel publiciteit krijgend en qua polls op de derde of tweede plaats staande kandidate doet het gewoon goed ...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:45 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat Bachmann wel intelligent is?
Die Texaanse gouverneur lijkt me een geschikte president.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:53 schreef Monidique het volgende:
Ik hoop dat een Republikein wint, want ik ben een linkse anti-Amerikaan.
Bush-II-II. Mijn anti-Amerikaanse hormonen kunnen haast niet wachten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:00 schreef waht het volgende:
[..]
Die Texaanse gouverneur lijkt me een geschikte president.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja lekker he wat een geiten zijn het toch die rednecks, kletsen maar raak, in hun haast om de gewone man angst aan te jagen, en hebben de hersens van een geit.
Ze is nog erger dan Palin
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)st-Sovjet-Unie.dhtmlquote:Ook heeft ze zichzelf per ongeluk vergeleken met een beruchte seriemoordenaar. 'Ik heb dezelfde levenshouding als John Wayne. Ook ik wil Amerika omarmen. Mezelf opofferen voor het land', zei ze tijdens de start van haar campagne. Ze doelde daarmee op het feit dat Wayne net als zij afkomstig is uit de stad Waterloo in Iowa.
Helaas voor Bachmann gaat het hier echter niet om de beroemde westernacteur, maar om John Wayne 'Killer Clown' Gacy, die in 1994 werd geëxecuteerd wegens het plegen van 33 moorden. De acteur waarop Bachmann doelde werd een slordige 250 kilometer verderop geboren.
Anti-Amerikaan of Anti-Amrerikaanse-Politiek?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:53 schreef Monidique het volgende:
Ik hoop dat een Republikein wint, want ik ben een linkse anti-Amerikaan.
Oud nieuws.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:11 schreef Sloggi het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)st-Sovjet-Unie.dhtml
De grootste economische crisis sinds de Tweede Wereldoorlog, een groot gedeelte van zijn verkiezingsstandpunten vol- en vastgehouden en de algehele Democratische wensen ietwat verstevigd. Inderdaad, "er met de pet naar gooien".quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:29 schreef WammesWaggel het volgende:
Zelfs de meest fanatieke rechtslingen hadden niet mogen hopen dat Obama er zo met de pet naar zou gooien, als de GOP met een redelijke kandidaat komt is dat kat in het bakje no doubt.
En continue is de messias met vakantie of diners aan het organiseren om fondsen te werven terwijl de situatie aan het verergeren is, zelf vanuit zijn eigen partij verbazen ze zich over zijn priotiteiten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
De grootste economische crisis sinds de Tweede Wereldoorlog
Reagan was dan ook geen messias, hij was God zelve in stoffelijke vorm om de wereld te behoeden voor mannen met wijnvlekken uit landen met wagens van plastic.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ronald Reagan is al een tijdje dood en geen president meer, hoor.
dat zal het probleem zijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:29 schreef WammesWaggel het volgende:
...als de GOP met een redelijke kandidaat komt ...
Tsja, zo iemand als Paul of Romney kan ik nog wel mee leven, maarja, als het Bachmann wordtquote:
wat bedoel je met "kan je nog mee leven" ...?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:58 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Tsja, zo iemand als Paul of Romney kan ik nog wel mee leven, maarja, als het Bachmann wordt
Als een van hen President zou worden, zou ik dat nog niet zo heel erg vinden, en op sommige terreinen juist goed, maar bij een Bachmann heb ik dat nietquote:Op zondag 21 augustus 2011 00:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat bedoel je met "kan je nog mee leven" ...?
Tof, jij kent de persoonlijke agenda van Obama? Post die eens hier.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En continue is de messias met vakantie of diners aan het organiseren om fondsen te werven terwijl de situatie aan het verergeren is, zelf vanuit zijn eigen partij verbazen ze zich over zijn priotiteiten.
Juist, met de pet er naar gooien.
Vandaag: Feestvierenquote:Op zondag 21 augustus 2011 10:39 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Tof, jij kent de persoonlijke agenda van Obama? Post die eens hier.
Dat zal het zijn ja.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:12 schreef waht het volgende:
[..]
Vandaag: Feestvieren
Morgen: Fondsen verzamelen
Overmorgen: Feesten
Overovermorgen: Fondsen verzamelen
Et cetera.
quote:So far, President Obama has taken 61 vacation days after 31 months in office. At this point in their presidencies, George W. Bush had spent 180 days at his ranch where his staff often joined him for meetings. And Ronald Reagan had taken 112 vacation days at his ranch.
Among recent presidents, Bill Clinton took the least time off -- 28 days.
To be fair, a presidential vacation away from the White House is not the same as a vacation for the average person. The president is still in contact with his advisers and on call for any emergency.
http://www.cbsnews.com/st(...)s/main20093801.shtml
Obama en Clinton hebben gewoon geen ranch, dat is het probleem.quote:
quote:http://security.blogs.cnn(...)egins-to-take-shape/
[..]
Former Massachusetts Gov. Mitt Romney, Texas Gov. Rick Perry and former Sen. Rick Santorum embrace what many refer to as the traditional "Republican hawkish internationalism" view that the United States should maintain robust foreign and defense policies, and feel President Obama did not follow the advice of the generals when he announced a phased withdrawal of U.S. troops from Afghanistan starting this year.
[..]
While differences exist on the right approach toward Afghanistan, there appears to be little daylight between the candidates on Rep. Michele Bachmann's call to "stand strong behind our most valuable ally, Israel." Lindsay says circumstances could arise to expose differences on the U.S. relationship with Israel, "but clearly, all the candidates want voters to know they intend to be a steadfast friend of Israel."
And what about U.S. support of the NATO-led operation under way in Libya? Many of the GOP candidates find fault with the U.S. approach. At a debate moderated by CNN's John King in June, Bachmann disagreed with the president's approach of "leading from behind" and lending support to a military operation headed by European forces.
"We are the head. We are not the tail. The president was wrong. All we have to know is, the president deferred leadership in Libya to France. That's all we need to know. The president was not leading when it came to Libya," Bachmann said.
In the same debate, Bachmann further criticized U.S. involvement in Libya because of reports that the Libyan opposition could comprise al Qaeda elements.
[..]
1) De economische crisis van California heeft weinig te maken met investeringen in stamcellenonderzoek. Echt, dat was zo'n minuscuul onderdeel van het budget dat het nauwelijks een deuk in een pak boter kon slaan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 05:44 schreef Lyrebird het volgende:
Collega's van me die meer in die hoek zitten dan ik, klagen dan ook steen en been over de stamcelonderzoekhype. Californie heeft zichzelf ook in een diep gat gegraven, met de "investeringen" in stamcelonderzoek door de Governator. Zelf ben ik behoorlijk skeptisch, op basis van wat ik tot nu toe gezien heb. Gaat Californie die investeringen nog ooit terug zien?
Hij weet dat hij vooral gezeik krijgt als hij het op ethische redenen afkeurt, wat hij eigenlijk doet. Dus dan maar zo draaien.quote:Op maandag 22 augustus 2011 07:52 schreef maartena het volgende:
[..]
1) De economische crisis van California heeft weinig te maken met investeringen in stamcellenonderzoek. Echt, dat was zo'n minuscuul onderdeel van het budget dat het nauwelijks een deuk in een pak boter kon slaan.
2) Investeringen in het genezen van ziekten hebben lang niet altijd - en vaker niet dan wel - een financiële ROI, maar meer een menselijke ROI. Kortom, je helpt de mensheid met het oplossen van complexe medische problemen, maar die betekenen niet altijd dat je er geld voor terug krijgt.
Eigenlijk verrast het me ook een beetje dat je de discussie omtrent stamcellenonderzoek uitgerekend in die richting wil drukken.
De objecties van de Republikeinen hebben trouwens verder niets met de financiele kant te maken van stamcellen onderzoek, maar met de religieuze kant. Het is ook daarom dat Republikeinen als Ron Paul zich buiten de kwestie houdt, zoals hij dat bij de meeste religieuze zaken doet: Hij vindt namelijk dat de federale regering zich niet moet bemoeien met een verbod, maar dat de staten het zelf maar moeten regelen. En dat lijkt me ook de beste manier eigenlijk, als een staat stamcellen onderzoek goedkeurt, dan kan een bedrijf zich daar vestigen voor het onderzoek, en is het probleem opgelost.
$3 miljard (+$3 miljard aan rente) over 30 jaar is niet miniscuul.quote:Op maandag 22 augustus 2011 07:52 schreef maartena het volgende:
[..]
1) De economische crisis van California heeft weinig te maken met investeringen in stamcellenonderzoek. Echt, dat was zo'n minuscuul onderdeel van het budget dat het nauwelijks een deuk in een pak boter kon slaan.
Mwoah...volgens mij heeft Californie een begroting van richting de 100 miljard dollar voor 4 jaar. Dus dan is 3 miljard in 30 jaar toch niet heel veel.quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
$3 miljard (+$3 miljard aan rente) over 30 jaar is niet miniscuul.
Zit wel wat in, maar als je naar de financieen van Californie kijkt, is hopelijk duidelijk dat de staat niet zat te wachten op nog een extra investering, waarvan je zou kunnen afvragen of dat geld nog ooit terug kan worden verdiend.quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:47 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Mwoah...volgens mij heeft Californie een begroting van richting de 100 miljard dollar voor 4 jaar. Dus dan is 3 miljard in 30 jaar toch niet heel veel.
Nee, financieel inderdaad niet. Zo als ik al zei, sowieso is onderzoek naar genezingen van ziektes meestal niet een financiële zaak, maar wat je doet voor de mensheid.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:17 schreef Lyrebird het volgende:
Zit wel wat in, maar als je naar de financieen van Californie kijkt, is hopelijk duidelijk dat de staat niet zat te wachten op nog een extra investering, waarvan je zou kunnen afvragen of dat geld nog ooit terug kan worden verdiend.
Ik denk juist dat stamcelonderzoek 1 van de potentieel meest winstgevende frontlinies van de wetenschap is. Volgens mij is het dus een verstandige investering. Dit los van het feit dat elke investering natuurlijk risicovol is. Maar je moet investeren om te groeien. Daar drijft de economie op. Als er niet geinvesteerd wordt, wordt het nooit wat. En dan is stamcelonderzoek m.i. een verstandige keuze.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zit wel wat in, maar als je naar de financieen van Californie kijkt, is hopelijk duidelijk dat de staat niet zat te wachten op nog een extra investering, waarvan je zou kunnen afvragen of dat geld nog ooit terug kan worden verdiend.
Maar moet een overheid die investeringen doen? Juist als het potentieel winstgevend is, is private funding krijgen al een stuk minder moeilijk.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:30 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik denk juist dat stamcelonderzoek 1 van de potentieel meest winstgevende frontlinies van de wetenschap is. Volgens mij is het dus een verstandige investering. Dit los van het feit dat elke investering natuurlijk risicovol is. Maar je moet investeren om te groeien. Daar drijft de economie op. Als er niet geinvesteerd wordt, wordt het nooit wat. En dan is stamcelonderzoek m.i. een verstandige keuze.
De rode staten zijn ontvangers, de blauwe staten gevers. Zo is het altijd geweest.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:24 schreef Klopkoek het volgende:
Ongeschoolde minimumloonarbeiders uit Texas: fuck the government
maar ondertussen al jáááren wel één van de grootste netto-ontvangers zijn van álle staten![]()
Ik zou zeggen: stopzettenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:30 schreef waht het volgende:
[..]
De rode staten zijn ontvangers, de blauwe staten gevers. Zo is het altijd geweest.
Ja ik ook, maar die rode staten zijn zo makkelijk te manipuleren. Het gaat zelfs zo ver dat de armere laag van de bevolking aldaar staat te schreeuwen om geen extra belasting op de superrijken te heffen. Als het eenmaal zo ver is doe je daar weinig tegen.quote:
Het verbaast me weinig. Het lompenproletariaat (al gauw zo'n 30% van de totale bevolking, en dat is nog voorzichtig geschat) stond in de 19e eeuw in Europa ook te schreeuwen dat er geen algemeen kiesrecht moest komen, al dan niet opgehitst door de Katholieke Kerk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:35 schreef waht het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar die rode staten zijn zo makkelijk te manipuleren. Het gaat zelfs zo ver dat de armere laag van de bevolking aldaar staat te schreeuwen om geen extra belasting op de superrijken te heffen. Als het eenmaal zo ver is doe je daar weinig tegen.
een land krijgt nu eenmaal de politici die het verdient, dus ik zou zeggen Palin, grijp je kans, die kàn eigenlijk niet verliezen en moet wel winnen, zij is immers juist die presidente die amerika verdient en het beste bij amerika pastquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:35 schreef waht het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar die rode staten zijn zo makkelijk te manipuleren. Het gaat zelfs zo ver dat de armere laag van de bevolking aldaar staat te schreeuwen om geen extra belasting op de superrijken te heffen. Als het eenmaal zo ver is doe je daar weinig tegen.
Ze leven nog in de illusie dat ze ooit zelf tot de superrijken gaan behoren, en als ze nu voor meer belastingen zijn zouden ze zichzelf in de voet schieten!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:35 schreef waht het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen maar dat zie ik liever toch niet gebeuren.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
een land krijgt nu eenmaal de politici die het verdient, dus ik zou zeggen Palin, grijp je kans, die kàn eigenlijk niet verliezen en moet wel winnen, zij is immers juist die presidente die amerika verdient en het beste bij amerika past
Het is ook niet dat het land veel van die extra belasting gaat profiteren. Het meeste zal gaan naar het afbetalen van schuld en het financieren van de strijdkrachten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ze leven nog in de illusie dat ze ooit zelf tot de superrijken gaan behoren, en als ze nu voor meer belastingen zijn zouden ze zichzelf in de voet schieten!
Dat is het niet alleen. Ongeschoolde mensen zijn vaak niet dom in de zin dat ze makkelijk te manipuleren zijn, ze zijn vaak kortzichtig. Hun gebrek aan aangeleerd abstract vermogen vertaalt zich in een korte-termijn visie. Wanneer deze lieden verblijven in een maatschappij waar ellebogenwerk, wantrouwen en elkaar naaien tot groter goed zijn verheven, dan is het logisch dat ze bang en afkerig zijn tegen grote maatschappelijke veranderingen. Per slot van rekening hebben deze mensen niet veel vet op de botten, wat ze erg kwetsbaar maakt voor als veranderingen met kinderziektes gepaard gaan. Daar komt nog eens de angst bij dat de buurman wel eens meer zou kunnen profiteren van veranderingen dan jijzelf. Dat alles bij elkaar maakt ze vatbaar voor worst case forecasting: belast de superrijken niet want dan zouden ze weg kunnen gaan en werkgelegenheid verloren gaan (terwijl de toegenomen afhankelijkheid van superrijken natuurlijk onderdeel van het probleem is maar daar hebben de armen, terecht, geen boodschap aan, die willen werk).quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ze leven nog in de illusie dat ze ooit zelf tot de superrijken gaan behoren, en als ze nu voor meer belastingen zijn zouden ze zichzelf in de voet schieten!
En dat weet jij zo goed omdat je zelf arm bent, of dat je vaak in de VS bent geweest?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Feit blijft dat de superrijken het voor elkaar hebben gekregen om delen van de midden- en onderklasse voor de superrijken goed beleid te laten propageren. Doorgaans is dat beleid voor de midden- en onderklasse zelf niet echt fantastisch.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En dat weet jij zo goed omdat je zelf arm bent, of dat je vaak in de VS bent geweest?
Ah, op die toer. Of zoals Obama het verwoordde: "They cling to their guns and religion". Die arme domme mensen. Ze snappen niet hoe goed Obama het met hen voor heeft, en dat hij alles beter zal maken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is het niet alleen. Ongeschoolde mensen zijn vaak niet dom in de zin dat ze makkelijk te manipuleren zijn, ze zijn vaak kortzichtig. Hun gebrek aan aangeleerd abstract vermogen vertaalt zich in een korte-termijn visie. Wanneer deze lieden verblijven in een maatschappij waar ellebogenwerk, wantrouwen en elkaar naaien tot groter goed zijn verheven, dan is het logisch dat ze bang en afkerig zijn tegen grote maatschappelijke veranderingen. Per slot van rekening hebben deze mensen niet veel vet op de botten, wat ze erg kwetsbaar maakt voor als veranderingen met kinderziektes gepaard gaan. Daar komt nog eens de angst bij dat de buurman wel eens meer zou kunnen profiteren van veranderingen dan jijzelf. Dat alles bij elkaar maakt ze vatbaar voor worst case forecasting: belast de superrijken niet want dan zouden ze weg kunnen gaan en werkgelegenheid verloren gaan (terwijl de toegenomen afhankelijkheid van superrijken natuurlijk onderdeel van het probleem is maar daar hebben de armen, terecht, geen boodschap aan, die willen werk).
De Amerikaanse onderklasse betaalt mede door de tax cuts for the rich van Obama geen belasting, en ook een groot deel van de middenklasse betaalt geen belasting. Ik zit zelf op zo'n 20% federal income tax. Dat beleid zou ik dus niet meteen als "niet echt fantastisch" neerzetten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:14 schreef waht het volgende:
[..]
Feit blijft dat de superrijken het voor elkaar hebben gekregen om delen van de midden- en onderklasse voor de superrijken goed beleid te laten propageren. Doorgaans is dat beleid voor de midden- en onderklasse zelf niet echt fantastisch.
Ik las in The Economist wel een aardig artikel over onderzoeken naar de redenen dat mensen met lage inkomens om tegen nivellering te stemmen. Met name de groep die mensen net iets meer dan het minimum verdienden wilden liever voorkomen dat zij tot de minima kwamen te behoren, dan dat er genivelleerd werd. Het was dus niet zozeer de illusie van de Amerikaanse droom, maar meer de angst om tot de losers te behoren.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Doet er niks aan af dat het simpelweg te weinig is, vooral aangezien de rijkste 10% weinig uit inkomen haalt en vooral uit capital gains.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Amerikaanse onderklasse betaalt mede door de tax cuts for the rich van Obama geen belasting, en ook een groot deel van de middenklasse betaalt geen belasting. Ik zit zelf op zo'n 20% federal income tax. Dat beleid zou ik dus niet meteen als "niet echt fantastisch" neerzetten.
Het grootste deel van de belastingen wordt nog steeds door de rijkste 10% van de Amerikanen betaald.
Dat is een fabeltje.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:38 schreef betyar het volgende:
De middenklasse in Amerika betaalt gemiddeld 33% en de rijke 10% betalen gemiddeld 17%.
Hoe heette dat artikel?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik las in The Economist wel een aardig artikel over onderzoeken naar de redenen dat mensen met lage inkomens om tegen nivellering te stemmen. Met name de groep die mensen net iets meer dan het minimum verdienden wilden liever voorkomen dat zij tot de minima kwamen te behoren, dan dat er genivelleerd werd. Het was dus niet zozeer de illusie van de Amerikaanse droom, maar meer de angst om tot de losers te behoren.
Daar heb je een punt: die cijfers zijn vaak niet betrouwbaarquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:38 schreef betyar het volgende:
De middenklasse in Amerika betaalt gemiddeld 33% en de rijke 10% betalen gemiddeld 17%.
Een ding vind ik altijd frappant dat in elk kapitalistisch land altijd de 10% rijke de meeste belasting betaalt. Bullshit.
Cijfertjes die de wereld in zijn geholpen om elkaar te beschermen, het gros van de belastingen komt gewoon bij de modalen en daarboven vandaan.
Geen idee, stond in de Economist van een week of twee geleden.quote:
Ik heb niks over Obama gezegd. Daar laat ik het maar bij. Deze manipulatieve onzin verdient geen verdere repliek.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ah, op die toer. Of zoals Obama het verwoordde: "They cling to their guns and religion". Die arme domme mensen. Ze snappen niet hoe goed Obama het met hen voor heeft, en dat hij alles beter zal maken.
How did that work out for you?
>9% werkeloosheid en een begrotingstekort zo hoog dat voor iedere dollar die wordt uitgegeven, 40 cent geleend moeten worden.
Eerst roof je de hele planeet leeg en belazer je de kluit, vervolgens miepen dat je wel 40% van de totale inkomsten betaaltquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat 10 procent gezwam is een fabeltje.
En dan? Betalen ze geen belasting over die capital gains?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:34 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Doet er niks aan af dat het simpelweg te weinig is, vooral aangezien de rijkste 10% weinig uit inkomen haalt en vooral uit capital gains.
Je zeg idd niets over Obama, maar wat je over de armen in de VS zegt, komt dicht in de buurt van wat Obama over die armen gezegd heeft.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb niks over Obama gezegd. Daar laat ik het maar bij. Deze manipulatieve onzin verdient geen verdere repliek.
Het ergste is dat ze dat dus helemaal niet doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eerst roof je de hele planeet leeg en belazer je de kluit, vervolgens miepen dat je wel 40% van de totale inkomsten betaalt
Zeg het eens, hoe groot is het percentage van de Amerikaanse belastingen dat door de rijkste 10% van de Amerikanen wordt opgebracht?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Het ergste is dat ze dat dus helemaal niet doen.
Ik zei ook niks over guns and religion.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je zeg idd niets over Obama, maar wat je over de armen in de VS zegt, komt dicht in de buurt van wat Obama over die armen gezegd heeft.
gevondenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geen idee, stond in de Economist van een week of twee geleden.
Dat was hem inderdaad.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
gevonden
http://www.economist.com/node/21525851
Sluit aan op wat (nu gaat Lyrebird vlekken krijgen en daarom noem ik de naam) Barbara Ehrenreich 20 jaar geleden al schreef in 'Fear for Falling'.
Is dat relevant als de top 10 maar 17% betaalt van hun belastbaar inkomen en de middle class 33%?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeg het eens, hoe groot is het percentage van de Amerikaanse belastingen dat door de rijkste 10% van de Amerikanen wordt opgebracht?
Dat is het punt dus: die groep betaalt over het gros van hun inkomen niet de normale belastingen omdat het in de praktijk niet zo is dat je je aandelen een jaar moet houden. Het inkomen van een investment banker, die andermans aandelen beheert en daar een deel van krijgt? Wordt als capital gains gezien, en dus met 15% belast. Hoe rijker je bent, hoe minder je uit normale arbeid verdient, hoe lager je belastingen worden. Daarom krijg je situaties als het bekende voorbeeld van Buffet die minder belasting betaalt dan zijn secretaresse.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En dan? Betalen ze geen belasting over die capital gains?
Ik investeer zelf in aandelen, en je moet wel verdomd sterk in je schoenen staan om je aandelen langer dan een jaar vast te houden. Als je dat lukt, dan betaal je 15% belasting over die capital gains, maar anders betalen die snode rijkaards gewoon 35%, net als alle andere Amerikanen.
Of wilde je dat niet? Jij bent er toch niet zoeen die voor roofkapitalisme is? Voor het snel kopen en verkopen van aandelen?
Nee, de top 10% betaalt helemaal geen 17% van hun belastbaar inkomen. Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Is dat relevant als de top 10 maar 17% betaalt van hun belastbaar inkomen en de middle class 33%?
Heb je daar een link voor?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:12 schreef dotCommunism het volgende:
Het inkomen van een investment banker, die andermans aandelen beheert en daar een deel van krijgt? Wordt als capital gains gezien, en dus met 15% belast.
Gaat dat niet juist om het verzamelinkomen?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, de top 10% betaalt helemaal geen 17% van hun belastbaar inkomen. Waar haal je dat vandaan?
Terug naar de middeleeuwen nog wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:19 schreef Klopkoek het volgende:
Amerika valt niet meer te redden net zoals de hele Westerse wereld niet meer valt te redden. We gaan terug naar de middeleeuwen waar de rijken de waarheid bepalen en naar hun hand zetten. Alleen iemand als een Bernie Sanders zou de VS nog kunnen redden.
Zeker. Democratie bestaat niet meer of is zoiets als de verenigde naties: aan talking shop zonder werkelijke beslissingsmacht.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Terug naar de middeleeuwen nog wel.
Inderdaad, in de 19e eeuw was alles beter.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zeker. Democratie bestaat niet meer of is zoiets als de verenigde naties: aan talking shop zonder werkelijke beslissingsmacht.
De westerse elite had tenminste nog een beschavingsideaal.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Inderdaad, in de 19e eeuw was alles beter.
Een ideaal ja, maar amper uitvoering. Dat kwam pas na WO2.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De westerse elite had tenminste nog een beschavingsideaal.
Goed, er zaten wat rafelrandjes aan en een hoop hypocrisie maar iedereen die een beetje afstand nam van het ancien regime had wel een visie op waar het heen moest met de mensheid.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:42 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Een ideaal ja, maar amper uitvoering. Dat kwam pas na WO2.
Uiteraard, de rijken betalen al verreweg het grootste deel van de belasting, dat is in Nederland ook zo. Maar je moet een en ander wel bekijken tegen de achtergrond van het land. We weten beide wat er in Amerika moet gebeuren. Aan de ene kant is dat bezuinigen maar een inkomstenverhoging is geen onredelijke eis.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Amerikaanse onderklasse betaalt mede door de tax cuts for the rich van Obama geen belasting, en ook een groot deel van de middenklasse betaalt geen belasting. Ik zit zelf op zo'n 20% federal income tax. Dat beleid zou ik dus niet meteen als "niet echt fantastisch" neerzetten.
Het grootste deel van de belastingen wordt nog steeds door de rijkste 10% van de Amerikanen betaald.
Laten we ook even zeggen dat de superrijken enorm hebben geprofiteerd van de overheid.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:14 schreef waht het volgende:
[..]
Uiteraard, de rijken betalen al verreweg het grootste deel van de belasting, dat is in Nederland ook zo. Maar je moet een en ander wel bekijken tegen de achtergrond van het land. We weten beide wat er in Amerika moet gebeuren. Aan de ene kant is dat bezuinigen maar een inkomstenverhoging is geen onredelijke eis.
treffendquote:
Jij verwacht dus dat we binnen afzienbare tijd geen riolering meer zullen hebben?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Goed, er zaten wat rafelrandjes aan en een hoop hypocrisie maar iedereen die een beetje afstand nam van het ancien regime had wel een visie op waar het heen moest met de mensheid.
Ook voor de WO2 is wel het één en ander bereikt: denk maar aan de riolering en het bouwen van bibliotheken.
Jan Marijnissen legde gisteren de vinger op de zere plek: democratie is niet voor bange en luie mensen. En dat is waarom ik denk dat het op zijn einde loopt.
Dat dit geprivatiseerd gaat worden? Ja.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij verwacht dus dat we binnen afzienbare tijd geen riolering meer zullen hebben?
Dat lijkt me duidelijk. In elk land werkt dat zo. Landen die hun superrijken actief gaan tegenwerken brengen zichzelf ten gronde.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laten we ook even zeggen dat de superrijken enorm hebben geprofiteerd van de overheid.
Leuke is dat alleen de amateurs de cel in gaan. Wat is het leven toch mooi als je rijk bent.quote:
Wat een curieus wereldbeeld. Hoe kom je daar in godsnaam bij?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat dit geprivatiseerd gaat worden? Ja.
Zalig zijn de armen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:18 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Leuke is dat alleen de amateurs de cel in gaan. Wat is het leven toch mooi als je rijk bent.
Het gaat niet eens om tegenwerken. De (amerikaanse) overheid heeft er voor gezorgd dat (met subsidies) de Soviet Unie viel en China haar grenzen open stelde, vaak met een voorkeursbeleid voor Amerikaanse bedrijven.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:18 schreef waht het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk. In elk land werkt dat zo. Landen die hun superrijken actief gaan tegenwerken brengen zichzelf ten gronde.
Zo is het ook met de meeste amerikaanse overheidsprogramma's: de grootste profiteurs daarvan zijn meestal de rijken. Zelfs bij zo'n achterlijk inefficiënt programma als medicaid blijft heel veel aan de strijkstok hangen, de strijkstok van allerlei ondernemers.quote:A distinctive trait of the Dutch economy emerging in the 18th century was the fiscal-financial complex. The historically large public debt, resulting from the Republic's participation in the European wars around the turn of the 19th century, was held by a small percentage of the Dutch population (there was hardly any external debt). This implied that the Dutch fiscal system now became yoked to the service of this debt in a way that served the interests of this small rentier class. No less than 70 percent of the annual revenue of the province of Holland (the main debtor) had to be dedicated to debt service. These revenues consisted mainly of regressive indirect taxes with the perverse effect that income was transferred from the poorer classes to the richer to the amount of 14 million guilders a year (approximately 7 percent of the Gross National Product at the time).[39] This debt burden rested preponderantly on the tax payers from Holland, as the finances of the provinces were separated in the confederal system of the Republic, and this unequal debt burden militated against other provinces agreeing to fiscal reform. Fiscal reform was also opposed by the rentiers that had a vested interest in retaining their interest income, but not in paying (direct) income taxes to pay for the debt service.
Meanwhile, this rentier-class remained very frugal and saved most of its income, thereby amassing more capital that needed to be reinvested. As productive investments within the Republic were scarce (as explained above), they rationally looked for investment opportunities abroad. Ironically, such opportunities were often found in Great Britain, both in infrastructure developments, and in the British public debt that seemed as safe as the Dutch one (as these investors were very risk-averse). But other foreign governments were also able to tap the Dutch market for savings by floating sovereign debt bonds with the assistance of Amsterdam merchant banks that required hefty fees for their services (as the young American Republic discovered after John Adams successfully negotiated loans during the American Revolutionary War).[40] Amsterdam in this way became the 18th-century hub of international finance, in tandem with London. The Amsterdam and London stock exchanges were closely aligned and quoted each others stocks and bonds (Britain often used the Dutch financial institutions to pay subsidies to its allies and to settle its exchange bills in the Russian trade).
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:18 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Leuke is dat alleen de amateurs de cel in gaan. Wat is het leven toch mooi als je rijk bent.
Nieuws en kennissen in Amerika.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, de top 10% betaalt helemaal geen 17% van hun belastbaar inkomen. Waar haal je dat vandaan?
Dan ben je verkeerd voorgelicht.quote:
Is dat de Amerikaanse overheid, die in dat bootje zit?quote:
Nee hoor.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dan ben je verkeerd voorgelicht.
Hmm hmm, en wie denk je dat bepaalt wat de Amerikaanse overheid doet? Die verrekte imaginaire socialisten waar jij en StefanP zo hard op gaan? Of corporate Amerika?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:27 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Is dat de Amerikaanse overheid, die in dat bootje zit?
We hebben het allemaal over too big too fail, en ik zie een karikatuur waarbij Wallstreet in het zonnetje wordt gezegd, maar de grootste rovers zitten natuurlijk in Washington. De teller staat op 14.000 miljard dollar, en daar komt iedere dag 4 miljard bij.
Jawel, want je bent niet van mening wat Lyrebird vindt.quote:
Ja, en landen waar de kloof tussen arm en rijk heel groot is, die doen goed hequote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:18 schreef waht het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk. In elk land werkt dat zo. Landen die hun superrijken actief gaan tegenwerken brengen zichzelf ten gronde.
Als je zegt dat dit duur wordt betaald, dan heb je helemaal gelijk. Elke dollar aan schuld genereert een fijne inkomstenstroom voor de obligatiebezitter maar het onderpand voor deze schulden dat zijn de amerikanen zelf en ze zullen dat merken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:27 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Is dat de Amerikaanse overheid, die in dat bootje zit?
We hebben het allemaal over too big too fail, en ik zie een karikatuur waarbij Wallstreet in het zonnetje wordt gezegd, maar de grootste rovers zitten natuurlijk in Washington. De teller staat op 14.000 miljard dollar, en daar komt iedere dag 4 miljard bij.
Precies. De financiele sector doneert vele miljoenen euro's in de partijkas van zowel Obama als McCain, maar die krijgt er uiteraard niets voor terug. Want de Wall Street-boys hebben helemaal niets te zeggen in de VS. Ondanks al dat gelobby bepaalt die anderhalve socialist die de VS rijk is wat er gebeurt met de centen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:03 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hmm hmm, en wie denk je dat bepaalt wat de Amerikaanse overheid doet? Die verrekte imaginaire socialisten waar jij en StefanP zo hard op gaan? Of corporate Amerika?
We kunnen inderdaad met extremen gaan schermen, heeft alleen geen enkele zin.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:41 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ja, en landen waar de kloof tussen arm en rijk heel groot is, die doen goed he
Als Obama een sociaal-democraat is dan was Den Uyl een tirannieke communist.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies. De financiele sector doneert vele miljoenen euro's in de partijkas van zowel Obama als McCain, maar die krijgt er uiteraard niets voor terug. Want de Wall Street-boys hebben helemaal niets te zeggen in de VS. Ondanks al dat gelobby bepaalt die anderhalve socialist die de VS rijk is wat er gebeurt met de centen.
Niet helemaal bezijden de waarheid.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als Obama een sociaal-democraat is dan was Den Uyl een tirannieke communist.
En Kissinger maar bang wezen dat ze geen straaljagertjes wilden kopenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:32 schreef waht het volgende:
[..]
Niet helemaal bezijden de waarheid.
Ja, goed zijn wij linksen hè. In Nederland beheersen we ook al wat de rechtse partijen doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies. De financiele sector doneert vele miljoenen euro's in de partijkas van zowel Obama als McCain, maar die krijgt er uiteraard niets voor terug. Want de Wall Street-boys hebben helemaal niets te zeggen in de VS. Ondanks al dat gelobby bepaalt die anderhalve socialist die de VS rijk is wat er gebeurt met de centen.
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:45 schreef dotCommunism het volgende:
Hahahahaha, 0,005% rente. Waarom uberhaupt nog pretenderen zeg.
Tja, je bent zelf ongetwijfeld bekent met de motivatie achter dergelijke handel.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En Kissinger maar bang wezen dat ze geen straaljagertjes wilden kopen
eventuele ideologische fundamentalisme zou het verhinderen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:34 schreef waht het volgende:
[..]
Tja, je bent zelf ongetwijfeld bekent met de motivatie achter dergelijke handel.
Obama's administatie die mensen onder druk zet om de bankenwereld met niet meer dan een tikje op de vingers weg te laten komen met grootscheepse fraude.quote:
Hij laat ze gewoon wegkomen met diefstal. Alleen dan niet met brandende auto's in beeld maar door een hamerklap van de rechter (en soms nog niet eens).quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:46 schreef dotCommunism het volgende:
Ook leuk:
[..]
Obama's administatie die mensen onder druk zet om de bankenwereld met niet meer dan een tikje op de vingers weg te laten komen met grootscheepse fraude.
Maar oh wat is Obama toch een verrekte Marxist die kapitalisme haat.
Waarom?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:15 schreef Klopkoek het volgende:
Laten we ook even zeggen dat de superrijken enorm hebben geprofiteerd van de overheid.
Omdat rijken altijd meer van de overheid profiteren dan armen. Armen krijgen hooguit wat bijstand, rijken kunnen, mede dankzij de overheid, miljoenen of zelfs miljarden verduisteren en lachend weglopen. Simpelweg omdat de rijksten de overheid hebben gekocht.quote:
Je bent inmiddels StefanP voorbij als topicmalloot. Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:52 schreef dotCommunism het volgende:
Omdat rijken altijd meer van de overheid profiteren dan armen. Armen krijgen hooguit wat bijstand, rijken kunnen, mede dankzij de overheid, miljoenen of zelfs miljarden verduisteren en lachend weglopen. Simpelweg omdat de rijksten de overheid hebben gekocht.
De voorbeelden zijn al genoemd. Laat ik daarnaast ook nog het omvallen van het Bretton Woods systeem noemen. Ook daarvan hebben de rijken enorm lopen profiteren. Iets wat zelfs door The Economist (Socialisten!) omfloerst wordt toegegeven:quote:
Maar goed, jij zal dit toch weer betwisten en ik ga daarover niet in discussie.quote:The move to floating rates has also had some interesting side-effects. The Bretton Woods system had strict capital controls, designed to protect the exchange-rate pegs. But these became unnecessary in an era of floating rates. As they were abandoned in the early 1980s, capital started flowing round the world at an ever faster rate, with the finance sector taking a cut at every stage. It is surely no coincidence that the rise in the relative wages of financial professionals began at that point.
In addition, the central banks of free-floating currencies no longer had to raise interest rates to defend their exchange rates. Indeed, markets were more tolerant of countries with trade deficits than they were under Bretton Woods. Without the trade constraint, the way was made clear for “the Greenspan put”: the use of interest-rate cuts to rescue financial markets, in effect underwriting asset prices.
De waarheid is hard.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent inmiddels StefanP voorbij als topicmalloot. Gefeliciteerd!
De armen hebben gewoon mee geprofiteerd de afgelopen honderd jaar. Dat ze niet even veel hebben geprofiteerd verandert daar niets aan en is tevens niet relevant.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:52 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Omdat rijken altijd meer van de overheid profiteren dan armen. Armen krijgen hooguit wat bijstand, rijken kunnen, mede dankzij de overheid, miljoenen of zelfs miljarden verduisteren en lachend weglopen. Simpelweg omdat de rijksten de overheid hebben gekocht.
De afgelopen honderd jaar ja maar de afgelopen 20 jaar niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:04 schreef waht het volgende:
[..]
De armen hebben gewoon mee geprofiteerd de afgelopen honderd jaar. Dat ze niet even veel hebben geprofiteerd verandert daar niets aan en is tevens niet relevant.
Ik doel dan uiteraard op de armen in het westen. Buiten het westen is de situatie ook verbeterd maar minder snel.
Om te beginnen is het zwak om bij voorbaat al een discussie uit te sluiten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:00 schreef Klopkoek het volgende:
De voorbeelden zijn al genoemd. Laat ik daarnaast ook nog het omvallen van het Bretton Woods systeem noemen. Ook daarvan hebben de rijken enorm lopen profiteren. Iets wat zelfs door The Economist (Socialisten!) omfloerst wordt toegegeven:
Maar goed, jij zal dit toch weer betwisten en ik ga daarover niet in discussie.
Klopt, maar ik denk dat DotC er wel overheen komt...quote:
Klopt. De onderklasse van Amerika zit gevangen, letterlijk en figuurlijk. Zo lang de overgrote meerderheid van de bevolking dat prima vindt zou ik niet wachten op verandering.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De afgelopen honderd jaar ja maar de afgelopen 20 jaar niet.
Als je gaat snuffelen vind je overal wel iets wat stinkt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:24 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.truth-out.org/(...)tigations/1314209174
Nee, jij bent gewoon nog in ontkenning omdat je het niet aankan dat kapitalisme niet het antwoord is. Maar goed, wat dat betreft ben jij net zoals StefanP en Lyrebird. Die kunnen de realiteit ook niet aan en blijven roepen dat er niks aan de hand is en alles de schuld is van fictieve communisten en marxisten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat DotC er wel overheen komt...
Ach, vertel even... welk systeem zonder kapitalisme heeft ooit betere resultaten laten zien?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:15 schreef dotCommunism het volgende:
Nee, jij bent gewoon nog in ontkenning omdat je het niet aankan dat kapitalisme niet het antwoord is.
Beantwoord bovenstaande vraag maar even, in plaats van nietszeggend te reutelen.quote:Maar goed, wat dat betreft ben jij net zoals StefanP en Lyrebird. Die kunnen de realiteit ook niet aan en blijven roepen dat er niks aan de hand is.
Kapitalisme is er uiteraard in allerlei vormen en smaken, en wordt gemengd met talloze andere vormen en smaken. Wat mij betreft zal het altijd in het mengsel blijven, dus is het zeker (een deel van) het antwoord.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, jij bent gewoon nog in ontkenning omdat je het niet aankan dat kapitalisme niet het antwoord is. Maar goed, wat dat betreft ben jij net zoals StefanP en Lyrebird. Die kunnen de realiteit ook niet aan en blijven roepen dat er niks aan de hand is en alles de schuld is van fictieve communisten en marxisten.
Inderdaad. Links all over the place in de VS.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:33 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ja, goed zijn wij linksen hè. In Nederland beheersen we ook al wat de rechtse partijen doen.
Een staat die private schulden op zich neemt hoort niet bij kapitalisme.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad. Links all over the place in de VS.
Lol, zonder nationale schuld kan er geen kapitalisme bestaan!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:00 schreef waht het volgende:
[..]
Een staat die private schulden op zich neemt hoort niet bij kapitalisme.
Vertel dat je idealistische vrienden op Wall Streetquote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:00 schreef waht het volgende:
[..]
Een staat die private schulden op zich neemt hoort niet bij kapitalisme.
Leuk. En benader het nu eens zonder vooroordelen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Lol, zonder nationale schuld kan er geen kapitalisme bestaan!
Als het m'n vrienden waren was ik nu keihard aan het graaien.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel dat je idealistische vrienden op Wall Street
Dat is onzin.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:01 schreef Klopkoek het volgende:
Lol, zonder nationale schuld kan er geen kapitalisme bestaan!
Accoord maar als je de grootste bedrijven erbij pakt (de WalMarts enzo) en kijkt naar de samenstelling van de sectoren dan stinkt er het één en ander.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je gaat snuffelen vind je overal wel iets wat stinkt.
Maar het is en blijft onzin om net te doen alsof rijken rijk zijn doordat ze feitelijk crimineel zijn. Natuurlijk komt dat ook voor. Criminelen heb je immers in alle lagen van de bevolking.
Dat staat helemaal los van wat jij stelde. Lees dat gewoon eens en weet dan dat het gewoon niet klopt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:25 schreef Klopkoek het volgende:
Onderbouw het maar eens. Overal waar de nationale schuld werd ingevoerd ging de economische ontwikkeling daarna als kool.
Bedrijven worden gevormd door mensen en mensen zoeken nu eenmaal naar de kortste weg naar hun doel.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:28 schreef Klopkoek het volgende:
Accoord maar als je de grootste bedrijven erbij pakt (de WalMarts enzo) en kijkt naar de samenstelling van de sectoren dan stinkt er het één en ander.
waarom zou Perry opeens stemmen gaan verliezen?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:16 schreef Montov het volgende:
Perry stoomt op in de peilingen en opent een groot gat richting Romney in 2 landelijke peilingen. Ik moet maar zien of dat zo blijft wanneer de nieuwigheid er vanaf is. Aan de andere kant kan Perry het kamp van Bachmann leegeten, terwijl Romney weinig winst ziet van het vertrek van Pawlenty.
Lieve edelman.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bedrijven worden gevormd door mensen en mensen zoeken nu eenmaal naar de kortste weg naar hun doel.
Met veel geld kun je dingen voor elkaar krijgen wat zonder geld niet zou lukken, althans... niet zo snel.
Het is derhalve meer een gevolg van dan de oorzaak.
Romney kan toch gewoon zeggen dat Perry van Texas een lage lonen staat heeft gemaakt terwijl hij onder zijn bewind in Masschussets voor iets anders stond...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom zou Perry opeens stemmen gaan verliezen?
voorlopig denk ik niet dat die echte problemen zal krijgen... Romney moet alle zeilen bijzetten om de republikeinen te overtuigen dat hij een kandidaat is die ook de rechts-conservatieve vleugel aanspreekt en geen 'pseude-Obama' is, en eelijk gezegd betwijfel ik óf hem dat lukt, en in het geval dat het hem lukt of hij zich niet in zulk een spagaat dwingt dat hij daarna moeite zal hebben tegen Obama weer de centrum-gerichtte 'independants' en middenklasse-democraten aan te kunnen spreken en daar stemmen van Obama te stelen....
Perry daarentegen kan gewoon bij zn huidige riedeltje blijven over hoe sterk zijn economische record is, iets wat je moeilijk kunt tegenspreken zonder een frontale aanval op zijn 'rechts-conservatieve' beleid .. wat Romney natuurlijk nooit kàn doen, zonder de indruk te wekken zelfs veel liberaal-progressiever te zijn, dan kan Romney beter direkt terugtreden uit de race.
De democraten zullen wat Perry betreft hun kruit droog houden, laat die zich nu maar als rechts-conservatieve texaan profileren, des te makkelijker ze hem als Bush II kunnen neerzetten in een race om de 'zwevende kiezers' die meestal niet zoveel met Bush jr. ophebben...
Bachman en alles wat weer daarachter komt zijn imho niet echt serieuze kanshebbers, het gaat tusen Perry en Romney en ik denk dat Perry echt de beste kaarten heeft op de republikeinse kandidatuur.
Er gaat veel meer over en onder de tafel dan alleen dat en wederom op alle niveaus. Zie b.v. ons aller GL politica die haar vriendje verrijkt. Het meeste is niet nieuwswaardig... Bij grote bedrijven altijd wel en grote bedrijven = veel mensen = meer mensen die de wet overtreden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
Dat ene bericht dat ik postte ging over criminele zaakjes die onder het tapijt worden geschoven... laat dat nu toevallig niet alleen met zakenbanken gebeuren maar ook bij oliebedrijven, de farmaceutische industrie en militaire pief-poef-paf fabrikanten...
Alleen bevordert het kapitalisme zulk gedrag. Maar dat zal je ook wel ontkennen, want alles wat negatief is aan het kapitalisme doe je vast af als "inherent aan de mens" (wat sowieso onzin is).quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er gaat veel meer over en onder de tafel dan alleen dat en wederom op alle niveaus. Zie b.v. ons aller GL politica die haar vriendje verrijkt. Het meeste is niet nieuwswaardig... Bij grote bedrijven altijd wel en grote bedrijven = veel mensen = meer mensen die de wet overtreden.
Dat staat los van kapitalisme, bedrijven, rijkdom, enz. Dat is gewoon de mens.
Je kunt het beter verwoorden dat het kapitalisme dit gedrag laat uiten. Beter dan een systeem waarin je totaal het overzicht van dit gedrag kwijtraakt. Of geloof jij nog in het sprookje dat socialisme of welke andere solidaire stroming tot beter gedrag leidt?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:13 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Alleen bevordert het kapitalisme zulk gedrag. Maar dat zal je ook wel ontkennen, want alles wat negatief is aan het kapitalisme doe je vast af als "inherent aan de mens" (wat sowieso onzin is).
Kern van vrijwel elk meningsverschil.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:13 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Alleen bevordert het kapitalisme zulk gedrag. Maar dat zal je ook wel ontkennen, want alles wat negatief is aan het kapitalisme doe je vast af als "inherent aan de mens" (wat sowieso onzin is).
Als je met jezelf wil discussiëren, dan heb je geen forum nodig...quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:13 schreef dotCommunism het volgende:
dat kan hij zeggen... en vervolgens zal hij qua populariteit bij veel rechts-conservatieve republikeinen instortten en men hem allemaal een 'witte mormoonse Obama' gaan vinden ..quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Romney kan toch gewoon zeggen dat Perry van Texas een lage lonen staat heeft gemaakt terwijl hij onder zijn bewind in Masschussets voor iets anders stond...
En de tussenweg dan? Het socialisme, beide voorbeelden die je noemt hebben niks met socialisme te maken.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je met jezelf wil discussiëren, dan heb je geen forum nodig...
Het kapitalisme is in essentie niets anders dan regelgeving die het mogelijk maakt dat individuen productiemiddelen bezitten.
Zonder die regelgeving heb je het recht van de sterkste en dat zie je b.v. bij apen, waar de kleine aap een knal voor zijn kop krijgt zodat hij de banaan afgeeft die hij in de handen had.
Dan heb je nog communisme, waar de productiemiddelen algemeen bezit zijn, wat feitelijk inhoudt dat de staat ze toeëigent en de bestuurders van die staat er mee aan de haal gaan, hetgeen vele malen rampzaliger is dan ons systeem, maar mocht jij het daar niet mee eens zijn, dan hoor ik graag een fatsoenlijk argument van jou. Alleen al omdat ik gewoon houd van nieuwe ervaringen!
Het socialisme is een mengvorm met daarin kapitalisme.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:35 schreef betyar het volgende:
En de tussenweg dan? Het socialisme, beide voorbeelden die je noemt hebben niks met socialisme te maken.
Het beter verdelen van de winst die uit productiemiddelen voortvloeien zou een goed iets zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het socialisme is een mengvorm met daarin kapitalisme.
Productiemiddelen zijn ofwel bij wet geregeld mogelijk privé eigendom. Ofwel wettelijk geregeld per definitie eigendom van iedereen (lees: de staat), ofwel b.v. alleen van adel. of een bepaalde klasse... ofwel... het is niet bij wet geregeld.
Ja, meer smaken zijn er niet.
Uiteindelijk is alles een mengvorm. Ook communisme is vaak in de praktijk een mengvorm.
Maar ageren tegen kapitalisme is zo idioot als de pest, want het is nu net het ingrediënt waarmee machtsconcentratie en daarbij - misbruik het minst op de loer ligt.
2 opmerkingen:quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:29 schreef betyar het volgende:
Het beter verdelen van de winst die uit productiemiddelen voortvloeien zou een goed iets zijn.
De winst beter onder de management verdelen kan inderdaad beter.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Het beter verdelen van de winst die uit productiemiddelen voortvloeien zou een goed iets zijn.
quote:[quote]Op donderdag 25 augustus 2011 17:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
2 opmerkingen:
1. dat staat verder los van de vraag of kapitalisme goed of slecht is.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:47 schreef mlg het volgende:
[..]
De winst beter onder de management verdelen kan inderdaad beter.
Beter is inderdaad relatief.quote:2. wat "beter" is, daar kan nog eeuwen over worden gediscussieerd. Dat het beter kan staat buiten kijf, alleen is dat een beetje nietszeggend.
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:47 schreef mlg het volgende:
[..]
De winst beter onder de management verdelen kan inderdaad beter.
Wanneer de nieuwigheid er vanaf is, krijg je minder media-aandacht, en daarmee kan je weer zakken. Je zag het bij Trump, Palin en Cain.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom zou Perry opeens stemmen gaan verliezen?
Palin doet niet eens meequote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:05 schreef Montov het volgende:
[..]
Wanneer de nieuwigheid er vanaf is, krijg je minder media-aandacht, en daarmee kan je weer zakken. Je zag het bij Trump, Palin en Cain.
Ook kunnen er zaken uit het verleden opduiken vanwege de massale nationale aandacht.
Obama werd natuurlijk door die keuzes gedwongen door de Republikeinen, de zielloze marionetten van het grootkapitaal. Ik hoop dat de Tea Party nog wat meer groeit, zodat de Republikeinse partij finaal in tweeen wordt gescheurd. Dan zullen de Democraten de absolute meerderheid in beide huizen hebben.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:16 schreef dotCommunism het volgende:
Leuke afbeeding die laat zien welke keuzes onze huismarxist Obama, samen met de Republikeinen, heeft gemaakt:
[ afbeelding ]
Bij Bachmann zie je nu ook dat haar populariteit minder wordt nu ze meer landelijk bekend wordt (en natuurlijk door Perry). Guilliani was 4 jaar geleden ook de frontrunner, maar bleek uiteindelijk ook nergens. Er zijn talloze voorbeelden, zowel insiders en outsides, dat men 'bumps' heeft bij een spetterend begin, maar dat dat niet altijd wordt vastgehouden. Ron Paul is ook een goed voorbeeld, 4 jaar geleden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Palin doet niet eens mee
verder Trump en Cain zijn twee zakenmannen die nooit een gekozen ambt hebben ingevuld,die geen stevige basis in de republikeinse partij hebben en geen sterk politiek netwerk.
Palin heeft wel tweemaal een verkiezing gewonnen (1x met 900 stemmen voor haar, voor burgemeester en eenmaal met 50.000 stemmen voor haar als gouverneur van Alaska) en tweemaal een politiek ambt vervuld, maar nooit uitgezeten en binnen de republikeinse partij geld ze als 'eenling'...
ze weigert contact met de gezaghebbende politieke elite en weigert ook adviezen en brengt hiermee de partij weinig verdere politieke winst en ook zichzelf geen stevig 'netwerk'....
Zuke mensen die 'outsiders' zijn te vergelijken met een politiek dier als Perry, de langszittende Gouverneur, vind ik erg twijfelachtig...
Perry heeft juiste en verschrikkelijk stevig netwerk... binnen de republikeinse partij steunde hij in 2008 de zeer liberale Rudy Giulliani (wat hem nu een mogelijk sterk bondgenootschap met die partijkringen kan opleveren)...
Het grootste deel van zijn staf was voor juli 2011 uitgeleend aan Newt Gingrich en zit al zeer diep in de campagne ...
Wie noemt hem een eendagsvlieg? Ik heb dat niet voorbij zien gekomen, en ik heb het al helemaal niet gezegd. Ik denk gewoon dat zijn momentum in de race nu niet gaat doorzetten vanwege de toenemende en kritische landelijke aandacht.quote:het idee om Perrry een 'eendagsvlieg' te noemen die enkel eventjes succes heeft door wat publiciteit vind ik niet getuigen van een erg grondige blik op de amerikaanse politiek.
Hij heeft 2 vrijwel betekenisloze debatten gemist, en er komen nu nog in ieder geval 3 waar hij toch aan mee zal moeten doen (afwijzen is zwakte).quote:maar gaat het ook in op wat zwaktepunten, Perry schijnt een hekel aan het debatteren te hebben met politieke tegenstanders en heeft dat in Texas altijd vermeden, het kan ook een grond zijn voor zn late insteek...
ik heb érg veel moeite met de waarde van een argument dat énkel op een vergelijking gebaseerd is: "kandidaat A stond eerder hoger en is in de peilingen teruggelopen, dus zal kandidaat B óók gaan teruglopen..."quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:14 schreef Montov het volgende:
[..]
Bij Bachmann zie je nu ook dat haar populariteit minder wordt nu ze meer landelijk bekend wordt (en natuurlijk door Perry). Guilliani was 4 jaar geleden ook de frontrunner, maar bleek uiteindelijk ook nergens. Er zijn talloze voorbeelden, zowel insiders en outsides, dat men 'bumps' heeft bij een spetterend begin, maar dat dat niet altijd wordt vastgehouden. Ron Paul is ook een goed voorbeeld, 4 jaar geleden.
Zoals ik al zei: Nieuwigheid verdwijnt; Toenemende landelijke kritische aandacht met alle issues en negatieve zaken uit het verleden. Daarnaast zie je dat Perry vist in dezelfde vijver als Bachmann en de meeste anderen, en heft hij dus veel concurrentie. Romney heeft alleen Huntsman, maar die lijkt geen tractie te krijgen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:36 schreef RM-rf het volgende:
het interssante begint pas als je kunt aangeven 'wáárom' iemand zou kunnen gaan teruglopen, en dat mis ik bij je voorspelling dat dat met Perry zou gaan gebeuren...
Kan best dat dat zo zal zijn, maar waarom denk je dat dan....?
maar dat is toch geen argument om te zeggen dat _allle_ kandidaten die en 'momentum' hebben, daardoor per definitie verliezen? enkel 'omdat ze landelijke aandacht krijgen'?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:06 schreef Montov het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: Nieuwigheid verdwijnt; Toenemende landelijke kritische aandacht met alle issues en negatieve zaken uit het verleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |