Onderbouw dat eens met cijfers, in plaats van uit je nek te zwetsen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:57 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon het aantal oorlogen terugdringen zodat er geen honderden miljarden naar het leger hoeven is meer dan genoeg. Roepen dat "entitlements" moeten worden geschrapt is domme rechtse nonsens die alleen maar meer ellende gaat opleveren.
Het zal bij hopen blijven.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:16 schreef remlof het volgende:
Ik ga dit ook maar eens volgen. En hoop dat Obama gewoon z'n tweede term krijgt.
Een gematigde Republikein als Obama in de praktijk is, is altijd nog beter dan de weirdo's die StefanP en Lyrebird willen zien.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:16 schreef remlof het volgende:
Ik ga dit ook maar eens volgen. En hoop dat Obama gewoon z'n tweede term krijgt.
In the unlikely story that is America, there has never been anything false about hope.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zal bij hopen blijven.
Hope & Change, how is that working for you?
Total War Funding by Operationquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:14 schreef Lyrebird het volgende:
A) Hoe veel kan er bezuinigd worden met het stoppen van de oorlogen in Irak, Afghanistan en Libie?
Je kunt wel blijven bashen op Obama, maar ik ben benieuwt naar de plannen van de andere kandidaten, want die hebben ze voor alsnog niet laten zien. Rond schreeuwen dat Obama het zo slecht doet, ja daar zijn ze wel goed in.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zal bij hopen blijven.
Hope & Change, how is that working for you?
Tax cuts! Want die tax cuts van Bush waren ook al zo goed voor de staatsschuld.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:19 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Je kunt wel blijven bashen op Obama, maar ik ben benieuwt naar de plannen van de andere kandidaten, want die hebben ze voor alsnog niet laten zien. Rond schreeuwen dat Obama het zo slecht doet, ja daar zijn ze wel goed in.
Hier nog een stuk van Salon wat vandaag is verschenen, wat op hetzelfde pad verder gaat:quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:41 schreef maartena het volgende:
Ja, je kunt dan leuk met cijfertjes goochelen en zeggen dat toen de oorlog in Irak begon de economie beter was, en er kwam meer binnen, en tegen elkaar afzetten, blah, blah...... maar het blijft gewoon een feit dat Bush en de Republikeinen gebaseerd op een LEUGEN gewoon 800+ miljard - ofwel 5% van de staatsschuld - overboord gegooid hebben.
Waarbij ze concluderen dat nee, het heeft hoogstwaarschijnlijk niks opgeleverd:quote:Has our bloated security budget made us safer?
We've spent nearly $8 trillion on counterterrorism since 9/11. It's time to assess the results
quote:Could we be less safe?
It's possible that all that funding, especially the moneys that have gone into our various wars and conflicts, our secret drone campaigns and "black sites," our various forays into Pakistan, Libya, Yemen, Somalia, and other places may actually have made us less safe. Certainly, they have exacerbated existing tensions and created new ones, eroded our standing in some of the most volatile regions of the world, resulted in the deaths of hundreds of thousands and the misery of many more, and made Iraq and Afghanistan, among other places, potential recruiting and training grounds for future generations of insurgents and terrorists. Does anything remain of the international goodwill toward our country that was the one positive legacy of the infamous attacks of September 11, 2001? Unlikely.
Dat is natuurlijk net zo'n kletskoek als zeggen dat Obama een marxist is...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:21 schreef dotCommunism het volgende:
Een gematigde Republikein als Obama in de praktijk is,
Nee hoor, Obama doet precies wat de GOP wilt. Dat maakt je toch echt een Republikein in de praktijk. Misschien geen doorgeslagen versie zoals StefanP en Lyrebird zijn, maar toch.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk net zo'n kletskoek als zeggen dat Obama een marxist is...
Precies nog wel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:38 schreef dotCommunism het volgende:
Nee hoor, Obama doet precies wat de GOP wilt.
Nou nee.... hij heeft wellicht veel minder bewegingsvrijheid omdat alles wat hij probeert nu wordt tegengehouden door een GOP Congress, maar hij is toch echt een democraat.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:38 schreef dotCommunism het volgende:
Nee hoor, Obama doet precies wat de GOP wilt. Dat maakt je toch echt een Republikein in de praktijk. Misschien geen doorgeslagen versie zoals StefanP en Lyrebird zijn, maar toch.
Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies nog wel.
Je bent echt geen haar beter dan Stefan zo, alleen schreeuw je wat minder, waardoor het de minder oplettende lezer wellicht minder opvalt.
Ik weet het niet.... Dit is Romney's zoveelste poging, en hij heeft gewoon niet zoveel charisma. Waarom een oude knar als McCain het van hem won in 2008, is misschien ook veelzeggend... Hij komt gewoon niet over op het publiek, hij mist die connectie. Verder is het feit dat hij Mormoons is ook een belemmering voor veel Christenen. Dat zal uiteindelijk als hij inderdaad de kandidaat wordt niet veel meer uitmaken, omdat ze dan gewoon voor "de Republikein" stemmen, maar in de primaries maakt dat nog wel uit. Perry is Christen (en overduidelijk ook nog eens), en hoe je het ook went of keert: Een vrome Christen maakt gewoon veel meer kans dan een vrome Mormoon.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:15 schreef Montov het volgende:
Als de economie nog steeds hapert, dan zorgt Perry ervoor dat Romney president wordt. Een langere strijd bij de Republikeinen vergroot hun kansen, omdat het voor veel aandacht zorgt, maar je niet (in je eentje) een schietschijf wordt voor de andere partij. Met Perry wordt de dynamiek anders in de strijd, die anders ervoor zou zorgen dat Romney al snel als koploper zou worden gezien, ondanks Bachmann's groeiende aanhang in een staat als Iowa. Maar uiteindelijk wordt Romney wel de kandidaat, maar ik verwacht een wat betere economie en dus Obama als winnaar.
Maar ging het om een inkomstenbron voor de VS of een inkomstenbron voor bepaalde bedrijven waar bepaalde politici belangen in hadden?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Daar bovenop komt ook nog wat leuks: De VS verdiende nogal wat aan het oil-for-food program, maar na de val van Saddam werden de oliebronnen geheel volgens OPEC regels geveild, en de veilingen zijn voornamelijk gewonnen door Europese, Aziatische, en Arabische oliebedrijven. De VS is dus ook nog eens een leuke inkomstenbron kwijt geraakt aan deze oorlog.
Toch raar, een land dat boven zich Canada weet dat vrijwel zeker nooit zal aanvallen, onder zich Mexico waar de VS een ijzeren gordijn aan het maken zijn waar de Sovjet-Unie jaloers in het kwadraat op zou zijn, daarnaast nog Cuba dat alle reden heeft dankzij de VS om wat te willen maar daar nooit toe in staat zou zijn. Verder niets, alleen water.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben het verder trouwens wel eens dat de VS een sterk militair apparaat moet handhaven, maar ik schrok ook even van het prijskaartje van de nieuwe Ford-Class aircraft carrier: Een slordige 10 miljard per carrier.
Perry zal de komende dagen zich eerst bezig moeten houden met de storm over zijn 'sneer' richting Fed voorzitter Ben Bernanke, dat Bernanke een landverrader zou zijn wanneer hij geld zou bijdrukken, en dat hij 'pretty ugly' aangepakt zou worden in Texas...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:58 schreef maartena het volgende:
Ik blijf Perry de grootste kansen geven.
Het was een relatief goedkope manier voor de VS om aan olie te komen, en ze bespaarden daarmee wat geld. Daarmee konden de reserves weer wat aangedikt worden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:20 schreef Stupendous76 het volgende:
Maar ging het om een inkomstenbron voor de VS of een inkomstenbron voor bepaalde bedrijven waar bepaalde politici belangen in hadden?
Tja, waarom had Nederland dat in de 17e eeuw, Engeland dat in de 18e eeuw, Frankrijk dat in de 19e eeuw en Duitsland dat in de eerste helft van de 20e eeuw? En waarschijnlijk zal China dat zijn in de 2e helft van de 21e eeuw, zo na 2040 of zo.quote:Vanwaar die obsessie om de hele wereld te kunnen (en te willen!) commanderen?
Yep. Maar geen kansloze Cowboy. Dat schandaaltje met Bernanke is klein genoeg om in de vergetelheid te raken.quote:
Tja, Karl Rove. Die zit in de Bush clan, en Bush en Perry, die moeten elkaar helemaal niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:32 schreef Montov het volgende:
[..]
Perry zal de komende dagen zich eerst bezig moeten houden met de storm over zijn 'sneer' richting Fed voorzitter Ben Bernanke, dat Bernanke een landverrader zou zijn wanneer hij geld zou bijdrukken, en dat hij 'pretty ugly' aangepakt zou worden in Texas...
Zelfs Karl Rove noemt de opmerkingen niet presidentieel.
Mooi overzicht, maar het is hopelijk duidelijk dat deze kosten eindig zijn. Het probleem met de entitlements is dat ze niet eindig zijn, dat ze niet in te tomen zijn en dat ze automatisch zullen groeien. Medicare bijvoorbeeld is zo ontworpen dat er totaal geen motivatie is voor zowel zorgverleners als zorggebruikers om in de kosten te snijden.quote:
Waar zeg ik dat inflatie een probleem voor de Amerikaanse economie is?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 07:59 schreef Montov het volgende:
Inflatie is helemaal niet het probleem voor de Amerikaanse economie, hoe kom je daar nu bij? Heb je cijfers?
Twee vingers in de neus ,vrees alleen voor een smerige racistische campagne.quote:En hoop dat Obama gewoon z'n tweede term krijgt.
Waar is die vrees op gebaseerd? Op je vooroordelen tov rechts Amerika?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:08 schreef Pugg het volgende:
[..]
Twee vingers in de neus ,vrees alleen voor een smerige racistische campagne.
Die tea party lui hebben geen kans dus gaan ze op de persoon spelen.
Oh nee sorry. Rechtse Amerikanen zijn natuurlijk doodnormale lui. Vandaar dat miljoenen malle Amerikanen dachten dat Obama de antichrist was of een moslim die hun land naar de verdoemmenis wilde helpen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:44 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waar is die vrees op gebaseerd? Op je vooroordelen tov rechts Amerika?
Mja, en die domme rechtse Amerikanen van je gaan een racistische campagne houden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh nee sorry. Rechtse Amerikanen zijn natuurlijk doodnormale lui. Vandaar dat miljoenen malle Amerikanen dachten dat Obama de antichrist was of een moslim die hun land naar de verdoemmenis wilde helpen.
Dat zeg ik niet, maar het zijn wel een stelletje crackpots. Kijk, dat je het warm krijgt van de economische visie van rechts Amerika, daar kan ik mij nog iets bij voorstellen (althans, het staat haaks op die van mij, maar over economie verschillen de meningen nou eenmaal). Maar dat je niet kotsmisselijk wordt van dat religieuze conservatisme van rechts Amerika, snap ik dan weer niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mja, en die domme rechtse Amerikanen van je gaan een racistische campagne houden.
Ik zeg: Amenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar het zijn wel een stelletje crackpots. Kijk, dat je het warm krijgt van de economische visie van rechts Amerika, daar kan ik mij nog iets bij voorstellen (althans, het staat haaks op die van mij, maar over economie verschillen de meningen nou eenmaal). Maar dat je niet kotsmisselijk wordt van dat religieuze conservatisme van rechts Amerika, snap ik dan weer niet.
Beter, ik begin er steeds meer begrip voor te krijgen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
Maar dat je niet kotsmisselijk wordt van dat religieuze conservatisme van rechts Amerika, snap ik dan weer niet.
Ik stem in Nederland al principieel niet op het CDA. Zo'n relifundamentalist als Perry zie ik al helemaal niet zitten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar het zijn wel een stelletje crackpots. Kijk, dat je het warm krijgt van de economische visie van rechts Amerika, daar kan ik mij nog iets bij voorstellen (althans, het staat haaks op die van mij, maar over economie verschillen de meningen nou eenmaal). Maar dat je niet kotsmisselijk wordt van dat religieuze conservatisme van rechts Amerika, snap ik dan weer niet.
Ik heb mijn hele leven VVD gestemd, maar ik neig steeds meer naar het CDA.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik stem in Nederland al principieel niet op het CDA. Zo'n relifundamentalist als Perry zie ik al helemaal niet zitten.
Tsja, en ik vind dit dus gezwets van de bovenste plank. Want wat heeft het spastiche wijze pleiten voor een verbod op abortus om stemcelonderzoek te maken met het omarmen van onze christelijke roots?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Beter, ik begin er steeds meer begrip voor te krijgen.
Ik heb nu in verschillende landen gewoond, en juist die Christelijke achtergrond is uitermate belangrijk voor de economische en sociale ontwikkeling van een volk. Het is niet zo zeer de Christelijke boodschap, als wel de binding met het verleden, het conservatieve, de binding met de ouders en de familie die zo belangrijk is. De 10 gebodenen bijvoorbeeld, zijn het resultaat van ervaringen die families over meer dan 1000 jaar met elkaar gedeeld hebben.
De cultuurrelativisten en liberalen hebben die ervaring in rap tempo bij het vuilnis gezet, en hoewel er soms best wel wat voor te zeggen valt (zo heb ik zelf helemaal niets met de kerk), is het MI desastreus geweest voor een groot deel van onze bevolking. Die heeft niets meer om voor te leven.
Ach dat slappe riedeltje ken ik nou wel. Noem eens wat voorbeelden van 'wat er toch moet kunnen' volgens 'cultuurrelativisten'?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb mijn hele leven VVD gestemd, maar ik neig steeds meer naar het CDA.
De 'dat moet toch kunnen' waan die de cultuurrelativisten zo gepromoot hebben, is gewoonweg niet goed. Nee, sommige dingen die moeten helemaal niet kunnen. Je kunt daar je schouders over ophalen, en mompelen dat het jouw probleem niet is, maar 'goed' is het niet.
Bron A.Dquote:Michele Bachmann en historische gegevens, een gelukkige combinatie lijkt het niet. Vandaag haalde de Republikeinse presidentskandidate wat data over Elvis Presley door elkaar. Op een bijeenkomst feliciteerde ze 'The King' met zijn verjaardag, terwijl het vandaag juist 34 jaar geleden is dat hij overleed.
Op een campagnebijeenkomst in South Carolina zei Bachmann ten overstaande van een publiek van zo'n 300 man dat zij de King of Rock 'n Roll een fijne verjaardag wilde wensen. Toen iemand uit het publiek riep: 'Hij stierf vandaag' reageerde ze daar niet op, en begon ze in plaats daarvan aan haar verkiezingsspeech, zo melden verschillende Amerikaanse media.
Historische blunders
Het is niet de eerste historische blunder van de Amerikaanse politica. Op een verkiezingsbijeenkomst in New Hampshire noemde zij die staat ten onrechte de bakermat van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog. In werkelijkheid werd The battle of Lexington and Concord (1775) in Massachusetts uitgevochten.
Ook heeft ze zichzelf per ongeluk vergeleken met een beruchte seriemoordenaar. 'Ik heb dezelfde levenshouding als John Wayne. Ook ik wil Amerika omarmen. Mezelf opofferen voor het land', zei ze tijdens de start van haar campagne. Ze doelde daarmee op het feit dat Wayne net als zij afkomstig is uit de stad Waterloo in Iowa.
Helaas voor Bachmann gaat het hier echter niet om de beroemde westernacteur, maar om John Wayne 'Killer Clown' Gacy, die in 1994 werd geëxecuteerd wegens het plegen van 33 moorden. De acteur waarop Bachmann doelde werd een slordige 250 kilometer verderop geboren.
God, wat een imbeciele tering hoer.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:29 schreef Pugg het volgende:
[..]
Bron A.D
En dat wil een land besturen![]()
![]()
Ach ja, ik zie het slechts als bewijs voor mijn stokpaardje. Namelijk dat je altijd nog rechten kunt gaan studeren als je niets kunt.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
God, wat een imbeciele tering hoer.
En wat heb jij allemaal bereikt in je leven dat je zo'n grote broek aan wenst te trekken?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:34 schreef Monolith het volgende:
Ach ja, ik zie het slechts als bewijs voor mijn stokpaardje. Namelijk dat je altijd nog rechten kunt gaan studeren als je niets kunt.
Dat is natuurlijk te makkelijk. Dergelijk uitspraken worden er vaak gewoon uitgeflapt. Lijkt mij sterk dat het campagneteam bestaat uit een clubje randdebielen die niet weten dat Elvis al meer dan 30 jaar dood is.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:34 schreef DS4 het volgende:
Dit zijn natuurlijk blunders van haar campagneteam en als je dat niet snapt, dan heb je hoe dan ook minder capaciteiten dan die dame.
Ik heb tenminste nog een universitaire bèta opleiding weten af te ronden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
En wat heb jij allemaal bereikt in je leven dat je zo'n grote broek aan wenst te trekken?
Als dat alles is, dan zou ik niet meer afgeven op mensen die verder zijn gekomen dan de lagere school, laat staan rechtenstudenten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:38 schreef Monolith het volgende:
Ik heb tenminste nog een universitaire bèta opleiding weten af te ronden.
Nee, zij weet uit haar hoofd op welke dag Elvis is geboren en gestorven en haalt toevallig die data door elkaar...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is natuurlijk te makkelijk. Dergelijk uitspraken worden er vaak gewoon uitgeflapt. Lijkt mij sterk dat het campagneteam bestaat uit een clubje randdebielen die niet weten dat Elvis al meer dan 30 jaar dood is.
Tsja dat is een probleem met rechten hè? Een fatsoenlijk stukje logica krijgt men daar niet onderwezen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als dat alles is, dan zou ik niet meer afgeven op mensen die verder zijn gekomen dan de lagere school, laat staan rechtenstudenten.
volgens mij is het idd. verder irrelevant of ze een goede president zou zijn (ikzelf dat er wel wat belangrijkere punten aan haar zijn waarom ik daarover zou twijfelen, die imho wel wat belangrijker zijn dan de geborttedag en sterfdatum van The King door elkaar te halen)...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:34 schreef DS4 het volgende:
Dit zijn natuurlijk blunders van haar campagneteam en als je dat niet snapt, dan heb je hoe dan ook minder capaciteiten dan die dame.
Hm, dus de genoemde fouten zijn allemaal te wijten aan fouten van het campagneteam. Kom op man.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, zij weet uit haar hoofd op welke dag Elvis is geboren en gestorven en haalt toevallig die data door elkaar...
Hou toch op man, die toespraken, incl. alle grapjes, "spontane opmerkingen", enz. enz. zijn van begin tot het eind voorgekookt.
Zeker in de VS, zeker op dat niveau.
Totaal niet weten hoe de wereld werkt en dan toch afgeven op iemand op basis van een stukje van een of andere journalist.
quote:Nieuwe bus Obama: rijdende kloof met de kiezer
Arie Elshout − 17/08/11, 06:04
Obama stapt in de 'BusForceOne' © AP
De Bus Force One wordt hij genoemd, de bus waarmee de Amerikaanse president Obama een rondreis maakt door drie staten in het Midden-Westen van Amerika. Anderen hebben het over een 'monster'. Waaraan het zwarte gevaarte ook doet denken, het is voor Obama het verkeerde ding op de verkeerde plek op het verkeerde moment.
Obama is een man in nood. De angst voor een nieuwe recessie, de aanhoudend hoge werkloosheid, de verlaging van Amerika's kredietwaardigheid en de nervositeit van de financiële markten doen het vertrouwen in zijn leiderschap dalen. Voor het eerst is zijn populariteit in een Gallup-peiling onder de 40 procent gezakt. Daarom grijpt hij terug op zijn grote talent: het contact met de kiezers. Hen wil hij laten inzien, laten voelen dat hij de verstandigste man is in Washington.
Gepantserde carosserie
Maar uitgerekend dan wordt hij door de presidentiële veiligheidsdienst in een glanzend zwarte bus gestopt, met geblindeerde ramen, gepantserde carrosserie en rode en blauwe flitslichten aan de voor- en achterkant. De zwart-metalen uitvoering van de kloof tussen burger en politiek.
Journalisten spraken van een 'sinister' voertuig. De verslaggever van The New York Times dacht aan een vehikel uit een Mad Max- film. Aan dit soort kritiek heeft de veiligheidsdienst echter geen boodschap. Zij heeft maar één opdracht: de president beschermen. Vroeger huurde zij bussen als de baas op tour wilde, nu heeft ze twee bussen laten maken. Kosten: 2,2 miljoen dollar. Veel geld, maar voor een periode van tien jaar is dat goedkoper dan steeds bussen moeten huren. Bovendien zijn de voertuigen geheel naar eigen inzicht ingericht.
Verder wil de veiligheidsdienst er niets over kwijt. De communicatietechnologie aan boord is geheim. Er wordt gezegd dat de bussen over veel dingen beschikken die de presidentiële limousine met de bijnaam 'Het Beest' ook heeft. Zoals kogelwerend glas, bestand tegen granaten uit raketwerpers en chemische wapens.
De bussen zijn niet alleen voor de president, ze kunnen straks ook worden gebruikt om de Republikeinse presidentskandidaat in te vervoeren. Er campagne-affiches op plakken, mag niemand.
Wat is dat toch met die TU-ers op Fok? Presteren irl geen hol, zeiken dat ze niet gewaardeerd worden en maar zichzelf op de borst slaan dat ze zo'n moeilijk te halen bul in de kast hebben liggen...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:45 schreef Monolith het volgende:
Tsja dat is een probleem met rechten hè? Een fatsoenlijk stukje logica krijgt men daar niet onderwezen.
Het zou inderdaad ook nog tactiek kunnen zijn in de zin van "there is no such thing as bad publicity".quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:45 schreef RM-rf het volgende:
Ik weet ook niet eens zeker of dit soort 'versprekingen' ook niet iets zijn dat ze een beetje als 'promotie' gebruikt... rechts-conservatief amerika heeft nu eenmaal wat met een beetje 'dom' overkomende presidents-kandidaten ... Geen persoon wordt meer gewantrouwd dan een politicus de aantoont een hoog intellectueel vermogen te hebben.
Het is heel simpel, maar dat vereist een stukje basale kennis van de logica. Ik heb namelijk nooit ergens beweerd dat een bul een doel op zich zou zijn. Ik heb slechts gezegd dat het hebben van capaciteiten geen noodzakelijke voorwaarde is voor het voltooien van een rechtenstudie. Dat jij vervolgens zo enorm op je pik getrapt bent, komt dan waarschijnlijk door het feit dat je niet begrijpt dat bovenstaande stelling niet impliceert dat het ontberen van capaciteiten een noodzakelijke voorwaarde is voor het voltooien van een rechtenstudie.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die TU-ers op Fok? Presteren irl geen hol, zeiken dat ze niet gewaardeerd worden en maar zichzelf op de borst slaan dat ze zo'n moeilijk te halen bul in de kast hebben liggen...
Het komt nooit in ze op dat die bul geen doel maar een middel is. En dan nog zeuren over gebrekkige logica?
Je hebt mensen die de toespraak schrijven, mensen die de research doen en je hebt degene die het oplepelt en die ook richting geeft...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
Hm, dus de genoemde fouten zijn allemaal te wijten aan fouten van het campagneteam. Kom op man.
Natuurlijk. Speeches worden voor het grootste deel in elkaar gedraaid door het campagneteam, maar of dat ook geldt voor dergelijke verwijzigingen? Ik waag het te betwijfelen. Zo'n fout over John Wayne maak je niet als je effe 5 min achter de computer zit en zijn naam intikt op Google.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt mensen die de toespraak schrijven, mensen die de research doen en je hebt degene die het oplepelt en die ook richting geeft...
Ooit kon je in NL mooi zien hoe dan een blunder gemaakt kan worden. Affaire Hirsi Ali, waar die malloot van de Linde helemaal verkeerd adviseerde.
Ik ben niet op mijn pik getrapt, maar ik vind het lachwekkend dat iemand anderen kennelijk de maat wenst te nemen niet eens gewoon in de spiegel kijkt.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:55 schreef Monolith het volgende:
Het is heel simpel, maar dat vereist een stukje basale kennis van de logica. Ik heb namelijk nooit ergens beweerd dat een bul een doel op zich zou zijn. Ik heb slechts gezegd dat het hebben van capaciteiten geen noodzakelijke voorwaarde is voor het voltooien van een rechtenstudie. Dat jij vervolgens zo enorm op je pik getrapt bent, komt dan waarschijnlijk door het feit dat je niet begrijpt dat bovenstaande stelling niet impliceert dat het ontberen van capaciteiten een noodzakelijke voorwaarde is voor het voltooien van een rechtenstudie.
Voor iemand die niet op z'n pik getrapt is druipt de frustratie er wel vanaf.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben niet op mijn pik getrapt, maar ik vind het lachwekkend dat iemand anderen kennelijk de maat wenst te nemen niet eens gewoon in de spiegel kijkt.
Dat jij denkt dat je geen capaciteiten nodig hebt voor het voltooien van een rechtenstudie maakt dat je kennelijk niet weet wat de studie in houdt, want ook al is het niet de meest lastige studie, het is uiteraard niet zo dat iedereen die studie af kan ronden.
Maar het gaat er dus om dat je niet zo moet afgeven op anderen en als je dat zonodig wenst te doen wil ik jou wel even de maat nemen hoor. En wat blijkt dan... ach... 13 in een dozijn loopbaan.
Nou, gefeliciteerd met je bul. Ik zou hem boven mijn bed hangen als ik jou was!
Ook als zij het wil toevoegen hoort het te worden gecheckt. Die dingen gaan heen en weer. Ik heb in NL campagne gevoerd. Op een lager niveau. Geloof mij nou maar, dit soort zaken doe je niet uit de losse pols. Alles wordt bedacht en besproken. Zeker in de VS waar campagne voeren vele malen professioneler gaat dan in NL.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk. Speeches worden voor het grootste deel in elkaar gedraaid door het campagneteam, maar of dat ook geldt voor dergelijke verwijzigingen? Ik waag het te betwijfelen. Zo'n fout over John Wayne maak je niet als je effe 5 min achter de computer zit en zijn naam intikt op Google.
Professioneler? Als jij jouw politicus dergelijke uitspraken voorlegt, dan doe je iets goed fout.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook als zij het wil toevoegen hoort het te worden gecheckt. Die dingen gaan heen en weer. Ik heb in NL campagne gevoerd. Op een lager niveau. Geloof mij nou maar, dit soort zaken doe je niet uit de losse pols. Alles wordt bedacht en besproken. Zeker in de VS waar campagne voeren vele malen professioneler gaat dan in NL.
Nee, frustratie droop van jouw nietszeggende opmerking af. En nu zal je ook wel frustratie voelen omdat ik jou even een spiegel voor houd.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:00 schreef Monolith het volgende:
Voor iemand die niet op z'n pik getrapt is druipt de frustratie er wel vanaf.
Ook professionals maken fouten. Zie Van de Linde.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Professioneler? Als jij jouw politicus dergelijke uitspraken voorlegt, dan doe je iets goed fout.
Ik verwijs je weer even naar mijn voorgaande post.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, frustratie droop van jouw nietszeggende opmerking af. En nu zal je ook wel frustratie voelen omdat ik jou even een spiegel voor houd.
Als je onzin post kun je zo'n opmerking verwachten. Of je nu dom zit te blaten als Stefan, net zo dom de andere kant op blaat als dotC, of zo dom blaat zoals jij. En dat ik nu toevallig ook rechten heb gestudeerd is daarbij irrelevant, want Stefan en dotC zaten Obama te beschuldigen van danwel extreem links, danwel extreem rechts gedachtengoed.
Probeer verder eens wat van je leven te maken in plaats van anderen de maat te nemen. Gratis tip.
Als dit jouw manier van grappig zijn is, dan kun je ook al een loopbaan als cabaretier vergeten...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:05 schreef Monolith het volgende:
Ik verwijs je weer even naar mijn voorgaande post.
Verder wou ik nog even van de gelegenheid gebruik maken om je een humorloze zeiksnor te noemen.
Het is idd zo dat het voor veel Amerikanen belangrijk is of ze een biertje met een president zouden willen drinken.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:45 schreef RM-rf het volgende:
Ik weet ook niet eens zeker of dit soort 'versprekingen' ook niet iets zijn dat ze een beetje als 'promotie' gebruikt... rechts-conservatief amerika heeft nu eenmaal wat met een beetje 'dom' overkomende presidents-kandidaten ... Geen persoon wordt meer gewantrouwd dan een politicus de aantoont een hoog intellectueel vermogen te hebben.
Tut tut, niks extreem-rechts, gewoon Republikeins handelen. Dat is wat anders dan StefanP die er meteen links-liberale communistische marxist van maakt.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, frustratie droop van jouw nietszeggende opmerking af. En nu zal je ook wel frustratie voelen omdat ik jou even een spiegel voor houd.
Als je onzin post kun je zo'n opmerking verwachten. Of je nu dom zit te blaten als Stefan, net zo dom de andere kant op blaat als dotC, of zo dom blaat zoals jij. En dat ik nu toevallig ook rechten heb gestudeerd is daarbij irrelevant, want Stefan en dotC zaten Obama te beschuldigen van danwel extreem links, danwel extreem rechts gedachtengoed.
Probeer verder eens wat van je leven te maken in plaats van anderen de maat te nemen. Gratis tip.
Sowieso zijn speeches natuurlijk niet echt een goede graadmeter. Die worden inderdaad vaak gewoon geschreven en de focus ligt veel meer op de retorische talenten van de spreker.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is idd zo dat het voor veel Amerikanen belangrijk is of ze een biertje met een president zouden willen drinken.
Wat betreft dommigheid: ook Obama, die aantoonbaar slim is, heeft flaters geslagen.
De pers - zeker niet de Nederlandse pers - pikt het gewoonweg niet op.
of het heel bewuste tactiek is weet ik niet, maar evengoed kan het een middenweg zijn, dat bv Bachman redelijk onvoorbereid en spontaan bepaalde 'weetjes' in voorgeschreven speeches verwerkt.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zou inderdaad ook nog tactiek kunnen zijn in de zin van "there is no such thing as bad publicity".
Ach ja, je komt in de VS volgens mij met dit soort foutjes nog wel weg.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:16 schreef RM-rf het volgende:
Wat ik overigens ook wel een beetje bewonder is dat Bachman niet direkt over 'biased media' gaat janken, of gaat roepen 'dat ze in de val gelokt is', als ze in de publiciteit komt met zulke foutjes...
dat is een enorm verschil met Sarah Palin die dat wél doet en daarom heb ik bv Bachman véél hoger ziten dan Palin.
rechts-links vanuit europees/continentaal zicht te gebruiken voldoet sowieso niet bij de amerikaanse politiek....quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:37 schreef DS4 het volgende:
DotC: vanuit NL perspectief zijn republikeinen vrij extreem (rechts)
De Republikeinen zou ik in Nederland met een mix van de SGP, de rechtervleugel van het CDA, de rechtervleugel van de VVD en de rechtervleugel van de PVV vergelijken. Al het andere - tot aan de linkervleugels van GL en de SP, kun je bij de Democraten onderbrengen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
rechts-links vanuit europees/continentaal zicht te gebruiken voldoet sowieso niet bij de amerikaanse politiek....
republikeinen zijn niet met 'extreem-rechts' te vergelijken zoals we het in europa kennen (skinheads, racisten/fascisten)..
Republikeinen zijn 'rechts-conservatief' en democraten zijn 'rechts-progressief' te noemen..
Blij dat ik daar niet woon qua politiekquote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:08 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Republikeinen zou ik in Nederland met een mix van de SGP, de rechtervleugel van het CDA, de rechtervleugel van de VVD en de rechtervleugel van de PVV vergelijken. Al het andere - tot aan de linkervleugels van GL en de SP, kun je bij de Democraten onderbrengen.
Er is een flink deel van de VS dat heel erg conservatief is, te vergelijken met de zwarte kousen kerk en bible belt in Nederland. Maar wat veel mensen niet inzien, is dat een heel groot deel van de VS nog steeds in de jaren 60 en 70 rondhangt. Die geloven nog in een maakbare samenleving op een links geschoeide leest, in dat je kinderen het best motiveert op school door fouten niet te duiden en dat positieve discriminatie de oplossing is om raciale spanningen op te lossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |