dat zal het probleem zijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:29 schreef WammesWaggel het volgende:
...als de GOP met een redelijke kandidaat komt ...
Tsja, zo iemand als Paul of Romney kan ik nog wel mee leven, maarja, als het Bachmann wordtquote:
wat bedoel je met "kan je nog mee leven" ...?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:58 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Tsja, zo iemand als Paul of Romney kan ik nog wel mee leven, maarja, als het Bachmann wordt
Als een van hen President zou worden, zou ik dat nog niet zo heel erg vinden, en op sommige terreinen juist goed, maar bij een Bachmann heb ik dat nietquote:Op zondag 21 augustus 2011 00:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat bedoel je met "kan je nog mee leven" ...?
Tof, jij kent de persoonlijke agenda van Obama? Post die eens hier.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En continue is de messias met vakantie of diners aan het organiseren om fondsen te werven terwijl de situatie aan het verergeren is, zelf vanuit zijn eigen partij verbazen ze zich over zijn priotiteiten.
Juist, met de pet er naar gooien.
Vandaag: Feestvierenquote:Op zondag 21 augustus 2011 10:39 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Tof, jij kent de persoonlijke agenda van Obama? Post die eens hier.
Dat zal het zijn ja.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:12 schreef waht het volgende:
[..]
Vandaag: Feestvieren
Morgen: Fondsen verzamelen
Overmorgen: Feesten
Overovermorgen: Fondsen verzamelen
Et cetera.
quote:So far, President Obama has taken 61 vacation days after 31 months in office. At this point in their presidencies, George W. Bush had spent 180 days at his ranch where his staff often joined him for meetings. And Ronald Reagan had taken 112 vacation days at his ranch.
Among recent presidents, Bill Clinton took the least time off -- 28 days.
To be fair, a presidential vacation away from the White House is not the same as a vacation for the average person. The president is still in contact with his advisers and on call for any emergency.
http://www.cbsnews.com/st(...)s/main20093801.shtml
Obama en Clinton hebben gewoon geen ranch, dat is het probleem.quote:
quote:http://security.blogs.cnn(...)egins-to-take-shape/
[..]
Former Massachusetts Gov. Mitt Romney, Texas Gov. Rick Perry and former Sen. Rick Santorum embrace what many refer to as the traditional "Republican hawkish internationalism" view that the United States should maintain robust foreign and defense policies, and feel President Obama did not follow the advice of the generals when he announced a phased withdrawal of U.S. troops from Afghanistan starting this year.
[..]
While differences exist on the right approach toward Afghanistan, there appears to be little daylight between the candidates on Rep. Michele Bachmann's call to "stand strong behind our most valuable ally, Israel." Lindsay says circumstances could arise to expose differences on the U.S. relationship with Israel, "but clearly, all the candidates want voters to know they intend to be a steadfast friend of Israel."
And what about U.S. support of the NATO-led operation under way in Libya? Many of the GOP candidates find fault with the U.S. approach. At a debate moderated by CNN's John King in June, Bachmann disagreed with the president's approach of "leading from behind" and lending support to a military operation headed by European forces.
"We are the head. We are not the tail. The president was wrong. All we have to know is, the president deferred leadership in Libya to France. That's all we need to know. The president was not leading when it came to Libya," Bachmann said.
In the same debate, Bachmann further criticized U.S. involvement in Libya because of reports that the Libyan opposition could comprise al Qaeda elements.
[..]
1) De economische crisis van California heeft weinig te maken met investeringen in stamcellenonderzoek. Echt, dat was zo'n minuscuul onderdeel van het budget dat het nauwelijks een deuk in een pak boter kon slaan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 05:44 schreef Lyrebird het volgende:
Collega's van me die meer in die hoek zitten dan ik, klagen dan ook steen en been over de stamcelonderzoekhype. Californie heeft zichzelf ook in een diep gat gegraven, met de "investeringen" in stamcelonderzoek door de Governator. Zelf ben ik behoorlijk skeptisch, op basis van wat ik tot nu toe gezien heb. Gaat Californie die investeringen nog ooit terug zien?
Hij weet dat hij vooral gezeik krijgt als hij het op ethische redenen afkeurt, wat hij eigenlijk doet. Dus dan maar zo draaien.quote:Op maandag 22 augustus 2011 07:52 schreef maartena het volgende:
[..]
1) De economische crisis van California heeft weinig te maken met investeringen in stamcellenonderzoek. Echt, dat was zo'n minuscuul onderdeel van het budget dat het nauwelijks een deuk in een pak boter kon slaan.
2) Investeringen in het genezen van ziekten hebben lang niet altijd - en vaker niet dan wel - een financiële ROI, maar meer een menselijke ROI. Kortom, je helpt de mensheid met het oplossen van complexe medische problemen, maar die betekenen niet altijd dat je er geld voor terug krijgt.
Eigenlijk verrast het me ook een beetje dat je de discussie omtrent stamcellenonderzoek uitgerekend in die richting wil drukken.
De objecties van de Republikeinen hebben trouwens verder niets met de financiele kant te maken van stamcellen onderzoek, maar met de religieuze kant. Het is ook daarom dat Republikeinen als Ron Paul zich buiten de kwestie houdt, zoals hij dat bij de meeste religieuze zaken doet: Hij vindt namelijk dat de federale regering zich niet moet bemoeien met een verbod, maar dat de staten het zelf maar moeten regelen. En dat lijkt me ook de beste manier eigenlijk, als een staat stamcellen onderzoek goedkeurt, dan kan een bedrijf zich daar vestigen voor het onderzoek, en is het probleem opgelost.
$3 miljard (+$3 miljard aan rente) over 30 jaar is niet miniscuul.quote:Op maandag 22 augustus 2011 07:52 schreef maartena het volgende:
[..]
1) De economische crisis van California heeft weinig te maken met investeringen in stamcellenonderzoek. Echt, dat was zo'n minuscuul onderdeel van het budget dat het nauwelijks een deuk in een pak boter kon slaan.
Mwoah...volgens mij heeft Californie een begroting van richting de 100 miljard dollar voor 4 jaar. Dus dan is 3 miljard in 30 jaar toch niet heel veel.quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
$3 miljard (+$3 miljard aan rente) over 30 jaar is niet miniscuul.
Zit wel wat in, maar als je naar de financieen van Californie kijkt, is hopelijk duidelijk dat de staat niet zat te wachten op nog een extra investering, waarvan je zou kunnen afvragen of dat geld nog ooit terug kan worden verdiend.quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:47 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Mwoah...volgens mij heeft Californie een begroting van richting de 100 miljard dollar voor 4 jaar. Dus dan is 3 miljard in 30 jaar toch niet heel veel.
Nee, financieel inderdaad niet. Zo als ik al zei, sowieso is onderzoek naar genezingen van ziektes meestal niet een financiële zaak, maar wat je doet voor de mensheid.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:17 schreef Lyrebird het volgende:
Zit wel wat in, maar als je naar de financieen van Californie kijkt, is hopelijk duidelijk dat de staat niet zat te wachten op nog een extra investering, waarvan je zou kunnen afvragen of dat geld nog ooit terug kan worden verdiend.
Ik denk juist dat stamcelonderzoek 1 van de potentieel meest winstgevende frontlinies van de wetenschap is. Volgens mij is het dus een verstandige investering. Dit los van het feit dat elke investering natuurlijk risicovol is. Maar je moet investeren om te groeien. Daar drijft de economie op. Als er niet geinvesteerd wordt, wordt het nooit wat. En dan is stamcelonderzoek m.i. een verstandige keuze.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zit wel wat in, maar als je naar de financieen van Californie kijkt, is hopelijk duidelijk dat de staat niet zat te wachten op nog een extra investering, waarvan je zou kunnen afvragen of dat geld nog ooit terug kan worden verdiend.
Maar moet een overheid die investeringen doen? Juist als het potentieel winstgevend is, is private funding krijgen al een stuk minder moeilijk.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:30 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik denk juist dat stamcelonderzoek 1 van de potentieel meest winstgevende frontlinies van de wetenschap is. Volgens mij is het dus een verstandige investering. Dit los van het feit dat elke investering natuurlijk risicovol is. Maar je moet investeren om te groeien. Daar drijft de economie op. Als er niet geinvesteerd wordt, wordt het nooit wat. En dan is stamcelonderzoek m.i. een verstandige keuze.
De rode staten zijn ontvangers, de blauwe staten gevers. Zo is het altijd geweest.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:24 schreef Klopkoek het volgende:
Ongeschoolde minimumloonarbeiders uit Texas: fuck the government
maar ondertussen al jáááren wel één van de grootste netto-ontvangers zijn van álle staten![]()
Ik zou zeggen: stopzettenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:30 schreef waht het volgende:
[..]
De rode staten zijn ontvangers, de blauwe staten gevers. Zo is het altijd geweest.
Ja ik ook, maar die rode staten zijn zo makkelijk te manipuleren. Het gaat zelfs zo ver dat de armere laag van de bevolking aldaar staat te schreeuwen om geen extra belasting op de superrijken te heffen. Als het eenmaal zo ver is doe je daar weinig tegen.quote:
Het verbaast me weinig. Het lompenproletariaat (al gauw zo'n 30% van de totale bevolking, en dat is nog voorzichtig geschat) stond in de 19e eeuw in Europa ook te schreeuwen dat er geen algemeen kiesrecht moest komen, al dan niet opgehitst door de Katholieke Kerk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:35 schreef waht het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar die rode staten zijn zo makkelijk te manipuleren. Het gaat zelfs zo ver dat de armere laag van de bevolking aldaar staat te schreeuwen om geen extra belasting op de superrijken te heffen. Als het eenmaal zo ver is doe je daar weinig tegen.
een land krijgt nu eenmaal de politici die het verdient, dus ik zou zeggen Palin, grijp je kans, die kàn eigenlijk niet verliezen en moet wel winnen, zij is immers juist die presidente die amerika verdient en het beste bij amerika pastquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:35 schreef waht het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar die rode staten zijn zo makkelijk te manipuleren. Het gaat zelfs zo ver dat de armere laag van de bevolking aldaar staat te schreeuwen om geen extra belasting op de superrijken te heffen. Als het eenmaal zo ver is doe je daar weinig tegen.
Ze leven nog in de illusie dat ze ooit zelf tot de superrijken gaan behoren, en als ze nu voor meer belastingen zijn zouden ze zichzelf in de voet schieten!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:35 schreef waht het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen maar dat zie ik liever toch niet gebeuren.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
een land krijgt nu eenmaal de politici die het verdient, dus ik zou zeggen Palin, grijp je kans, die kàn eigenlijk niet verliezen en moet wel winnen, zij is immers juist die presidente die amerika verdient en het beste bij amerika past
Het is ook niet dat het land veel van die extra belasting gaat profiteren. Het meeste zal gaan naar het afbetalen van schuld en het financieren van de strijdkrachten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ze leven nog in de illusie dat ze ooit zelf tot de superrijken gaan behoren, en als ze nu voor meer belastingen zijn zouden ze zichzelf in de voet schieten!
Dat is het niet alleen. Ongeschoolde mensen zijn vaak niet dom in de zin dat ze makkelijk te manipuleren zijn, ze zijn vaak kortzichtig. Hun gebrek aan aangeleerd abstract vermogen vertaalt zich in een korte-termijn visie. Wanneer deze lieden verblijven in een maatschappij waar ellebogenwerk, wantrouwen en elkaar naaien tot groter goed zijn verheven, dan is het logisch dat ze bang en afkerig zijn tegen grote maatschappelijke veranderingen. Per slot van rekening hebben deze mensen niet veel vet op de botten, wat ze erg kwetsbaar maakt voor als veranderingen met kinderziektes gepaard gaan. Daar komt nog eens de angst bij dat de buurman wel eens meer zou kunnen profiteren van veranderingen dan jijzelf. Dat alles bij elkaar maakt ze vatbaar voor worst case forecasting: belast de superrijken niet want dan zouden ze weg kunnen gaan en werkgelegenheid verloren gaan (terwijl de toegenomen afhankelijkheid van superrijken natuurlijk onderdeel van het probleem is maar daar hebben de armen, terecht, geen boodschap aan, die willen werk).quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ze leven nog in de illusie dat ze ooit zelf tot de superrijken gaan behoren, en als ze nu voor meer belastingen zijn zouden ze zichzelf in de voet schieten!
En dat weet jij zo goed omdat je zelf arm bent, of dat je vaak in de VS bent geweest?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Feit blijft dat de superrijken het voor elkaar hebben gekregen om delen van de midden- en onderklasse voor de superrijken goed beleid te laten propageren. Doorgaans is dat beleid voor de midden- en onderklasse zelf niet echt fantastisch.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En dat weet jij zo goed omdat je zelf arm bent, of dat je vaak in de VS bent geweest?
Ah, op die toer. Of zoals Obama het verwoordde: "They cling to their guns and religion". Die arme domme mensen. Ze snappen niet hoe goed Obama het met hen voor heeft, en dat hij alles beter zal maken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is het niet alleen. Ongeschoolde mensen zijn vaak niet dom in de zin dat ze makkelijk te manipuleren zijn, ze zijn vaak kortzichtig. Hun gebrek aan aangeleerd abstract vermogen vertaalt zich in een korte-termijn visie. Wanneer deze lieden verblijven in een maatschappij waar ellebogenwerk, wantrouwen en elkaar naaien tot groter goed zijn verheven, dan is het logisch dat ze bang en afkerig zijn tegen grote maatschappelijke veranderingen. Per slot van rekening hebben deze mensen niet veel vet op de botten, wat ze erg kwetsbaar maakt voor als veranderingen met kinderziektes gepaard gaan. Daar komt nog eens de angst bij dat de buurman wel eens meer zou kunnen profiteren van veranderingen dan jijzelf. Dat alles bij elkaar maakt ze vatbaar voor worst case forecasting: belast de superrijken niet want dan zouden ze weg kunnen gaan en werkgelegenheid verloren gaan (terwijl de toegenomen afhankelijkheid van superrijken natuurlijk onderdeel van het probleem is maar daar hebben de armen, terecht, geen boodschap aan, die willen werk).
De Amerikaanse onderklasse betaalt mede door de tax cuts for the rich van Obama geen belasting, en ook een groot deel van de middenklasse betaalt geen belasting. Ik zit zelf op zo'n 20% federal income tax. Dat beleid zou ik dus niet meteen als "niet echt fantastisch" neerzetten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:14 schreef waht het volgende:
[..]
Feit blijft dat de superrijken het voor elkaar hebben gekregen om delen van de midden- en onderklasse voor de superrijken goed beleid te laten propageren. Doorgaans is dat beleid voor de midden- en onderklasse zelf niet echt fantastisch.
Ik las in The Economist wel een aardig artikel over onderzoeken naar de redenen dat mensen met lage inkomens om tegen nivellering te stemmen. Met name de groep die mensen net iets meer dan het minimum verdienden wilden liever voorkomen dat zij tot de minima kwamen te behoren, dan dat er genivelleerd werd. Het was dus niet zozeer de illusie van de Amerikaanse droom, maar meer de angst om tot de losers te behoren.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Doet er niks aan af dat het simpelweg te weinig is, vooral aangezien de rijkste 10% weinig uit inkomen haalt en vooral uit capital gains.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Amerikaanse onderklasse betaalt mede door de tax cuts for the rich van Obama geen belasting, en ook een groot deel van de middenklasse betaalt geen belasting. Ik zit zelf op zo'n 20% federal income tax. Dat beleid zou ik dus niet meteen als "niet echt fantastisch" neerzetten.
Het grootste deel van de belastingen wordt nog steeds door de rijkste 10% van de Amerikanen betaald.
Dat is een fabeltje.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:38 schreef betyar het volgende:
De middenklasse in Amerika betaalt gemiddeld 33% en de rijke 10% betalen gemiddeld 17%.
Hoe heette dat artikel?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik las in The Economist wel een aardig artikel over onderzoeken naar de redenen dat mensen met lage inkomens om tegen nivellering te stemmen. Met name de groep die mensen net iets meer dan het minimum verdienden wilden liever voorkomen dat zij tot de minima kwamen te behoren, dan dat er genivelleerd werd. Het was dus niet zozeer de illusie van de Amerikaanse droom, maar meer de angst om tot de losers te behoren.
Daar heb je een punt: die cijfers zijn vaak niet betrouwbaarquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:38 schreef betyar het volgende:
De middenklasse in Amerika betaalt gemiddeld 33% en de rijke 10% betalen gemiddeld 17%.
Een ding vind ik altijd frappant dat in elk kapitalistisch land altijd de 10% rijke de meeste belasting betaalt. Bullshit.
Cijfertjes die de wereld in zijn geholpen om elkaar te beschermen, het gros van de belastingen komt gewoon bij de modalen en daarboven vandaan.
Geen idee, stond in de Economist van een week of twee geleden.quote:
Ik heb niks over Obama gezegd. Daar laat ik het maar bij. Deze manipulatieve onzin verdient geen verdere repliek.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ah, op die toer. Of zoals Obama het verwoordde: "They cling to their guns and religion". Die arme domme mensen. Ze snappen niet hoe goed Obama het met hen voor heeft, en dat hij alles beter zal maken.
How did that work out for you?
>9% werkeloosheid en een begrotingstekort zo hoog dat voor iedere dollar die wordt uitgegeven, 40 cent geleend moeten worden.
Eerst roof je de hele planeet leeg en belazer je de kluit, vervolgens miepen dat je wel 40% van de totale inkomsten betaaltquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat 10 procent gezwam is een fabeltje.
En dan? Betalen ze geen belasting over die capital gains?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:34 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Doet er niks aan af dat het simpelweg te weinig is, vooral aangezien de rijkste 10% weinig uit inkomen haalt en vooral uit capital gains.
Je zeg idd niets over Obama, maar wat je over de armen in de VS zegt, komt dicht in de buurt van wat Obama over die armen gezegd heeft.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb niks over Obama gezegd. Daar laat ik het maar bij. Deze manipulatieve onzin verdient geen verdere repliek.
Het ergste is dat ze dat dus helemaal niet doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eerst roof je de hele planeet leeg en belazer je de kluit, vervolgens miepen dat je wel 40% van de totale inkomsten betaalt
Zeg het eens, hoe groot is het percentage van de Amerikaanse belastingen dat door de rijkste 10% van de Amerikanen wordt opgebracht?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Het ergste is dat ze dat dus helemaal niet doen.
Ik zei ook niks over guns and religion.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je zeg idd niets over Obama, maar wat je over de armen in de VS zegt, komt dicht in de buurt van wat Obama over die armen gezegd heeft.
gevondenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geen idee, stond in de Economist van een week of twee geleden.
Dat was hem inderdaad.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
gevonden
http://www.economist.com/node/21525851
Sluit aan op wat (nu gaat Lyrebird vlekken krijgen en daarom noem ik de naam) Barbara Ehrenreich 20 jaar geleden al schreef in 'Fear for Falling'.
Is dat relevant als de top 10 maar 17% betaalt van hun belastbaar inkomen en de middle class 33%?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeg het eens, hoe groot is het percentage van de Amerikaanse belastingen dat door de rijkste 10% van de Amerikanen wordt opgebracht?
Dat is het punt dus: die groep betaalt over het gros van hun inkomen niet de normale belastingen omdat het in de praktijk niet zo is dat je je aandelen een jaar moet houden. Het inkomen van een investment banker, die andermans aandelen beheert en daar een deel van krijgt? Wordt als capital gains gezien, en dus met 15% belast. Hoe rijker je bent, hoe minder je uit normale arbeid verdient, hoe lager je belastingen worden. Daarom krijg je situaties als het bekende voorbeeld van Buffet die minder belasting betaalt dan zijn secretaresse.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En dan? Betalen ze geen belasting over die capital gains?
Ik investeer zelf in aandelen, en je moet wel verdomd sterk in je schoenen staan om je aandelen langer dan een jaar vast te houden. Als je dat lukt, dan betaal je 15% belasting over die capital gains, maar anders betalen die snode rijkaards gewoon 35%, net als alle andere Amerikanen.
Of wilde je dat niet? Jij bent er toch niet zoeen die voor roofkapitalisme is? Voor het snel kopen en verkopen van aandelen?
Nee, de top 10% betaalt helemaal geen 17% van hun belastbaar inkomen. Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Is dat relevant als de top 10 maar 17% betaalt van hun belastbaar inkomen en de middle class 33%?
Heb je daar een link voor?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:12 schreef dotCommunism het volgende:
Het inkomen van een investment banker, die andermans aandelen beheert en daar een deel van krijgt? Wordt als capital gains gezien, en dus met 15% belast.
Gaat dat niet juist om het verzamelinkomen?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, de top 10% betaalt helemaal geen 17% van hun belastbaar inkomen. Waar haal je dat vandaan?
Terug naar de middeleeuwen nog wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:19 schreef Klopkoek het volgende:
Amerika valt niet meer te redden net zoals de hele Westerse wereld niet meer valt te redden. We gaan terug naar de middeleeuwen waar de rijken de waarheid bepalen en naar hun hand zetten. Alleen iemand als een Bernie Sanders zou de VS nog kunnen redden.
Zeker. Democratie bestaat niet meer of is zoiets als de verenigde naties: aan talking shop zonder werkelijke beslissingsmacht.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Terug naar de middeleeuwen nog wel.
Inderdaad, in de 19e eeuw was alles beter.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zeker. Democratie bestaat niet meer of is zoiets als de verenigde naties: aan talking shop zonder werkelijke beslissingsmacht.
De westerse elite had tenminste nog een beschavingsideaal.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Inderdaad, in de 19e eeuw was alles beter.
Een ideaal ja, maar amper uitvoering. Dat kwam pas na WO2.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De westerse elite had tenminste nog een beschavingsideaal.
Goed, er zaten wat rafelrandjes aan en een hoop hypocrisie maar iedereen die een beetje afstand nam van het ancien regime had wel een visie op waar het heen moest met de mensheid.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:42 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Een ideaal ja, maar amper uitvoering. Dat kwam pas na WO2.
Uiteraard, de rijken betalen al verreweg het grootste deel van de belasting, dat is in Nederland ook zo. Maar je moet een en ander wel bekijken tegen de achtergrond van het land. We weten beide wat er in Amerika moet gebeuren. Aan de ene kant is dat bezuinigen maar een inkomstenverhoging is geen onredelijke eis.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De Amerikaanse onderklasse betaalt mede door de tax cuts for the rich van Obama geen belasting, en ook een groot deel van de middenklasse betaalt geen belasting. Ik zit zelf op zo'n 20% federal income tax. Dat beleid zou ik dus niet meteen als "niet echt fantastisch" neerzetten.
Het grootste deel van de belastingen wordt nog steeds door de rijkste 10% van de Amerikanen betaald.
Laten we ook even zeggen dat de superrijken enorm hebben geprofiteerd van de overheid.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:14 schreef waht het volgende:
[..]
Uiteraard, de rijken betalen al verreweg het grootste deel van de belasting, dat is in Nederland ook zo. Maar je moet een en ander wel bekijken tegen de achtergrond van het land. We weten beide wat er in Amerika moet gebeuren. Aan de ene kant is dat bezuinigen maar een inkomstenverhoging is geen onredelijke eis.
treffendquote:
Jij verwacht dus dat we binnen afzienbare tijd geen riolering meer zullen hebben?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Goed, er zaten wat rafelrandjes aan en een hoop hypocrisie maar iedereen die een beetje afstand nam van het ancien regime had wel een visie op waar het heen moest met de mensheid.
Ook voor de WO2 is wel het één en ander bereikt: denk maar aan de riolering en het bouwen van bibliotheken.
Jan Marijnissen legde gisteren de vinger op de zere plek: democratie is niet voor bange en luie mensen. En dat is waarom ik denk dat het op zijn einde loopt.
Dat dit geprivatiseerd gaat worden? Ja.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij verwacht dus dat we binnen afzienbare tijd geen riolering meer zullen hebben?
Dat lijkt me duidelijk. In elk land werkt dat zo. Landen die hun superrijken actief gaan tegenwerken brengen zichzelf ten gronde.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laten we ook even zeggen dat de superrijken enorm hebben geprofiteerd van de overheid.
Leuke is dat alleen de amateurs de cel in gaan. Wat is het leven toch mooi als je rijk bent.quote:
Wat een curieus wereldbeeld. Hoe kom je daar in godsnaam bij?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat dit geprivatiseerd gaat worden? Ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |