abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101121657
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:35 schreef waht het volgende:

[..]

Ja ik ook, maar die rode staten zijn zo makkelijk te manipuleren. Het gaat zelfs zo ver dat de armere laag van de bevolking aldaar staat te schreeuwen om geen extra belasting op de superrijken te heffen. Als het eenmaal zo ver is doe je daar weinig tegen.
Het verbaast me weinig. Het lompenproletariaat (al gauw zo'n 30% van de totale bevolking, en dat is nog voorzichtig geschat) stond in de 19e eeuw in Europa ook te schreeuwen dat er geen algemeen kiesrecht moest komen, al dan niet opgehitst door de Katholieke Kerk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_101122453
quote:

[..]

Ja ik ook, maar die rode staten zijn zo makkelijk te manipuleren. Het gaat zelfs zo ver dat de armere laag van de bevolking aldaar staat te schreeuwen om geen extra belasting op de superrijken te heffen. Als het eenmaal zo ver is doe je daar weinig tegen.
een land krijgt nu eenmaal de politici die het verdient, dus ik zou zeggen Palin, grijp je kans, die kàn eigenlijk niet verliezen en moet wel winnen, zij is immers juist die presidente die amerika verdient en het beste bij amerika past :)

Maar ik denk dat zelfs Palin wel doorheeft dat een kandidatuur van haar haar politieke einde zou betekenen binnen enkele weken, en velen, zelfs binnen de republikeinen zullen haar graag zien 'vallen'....: goed artikel daarover: http://www.salon.com/news(...)/23/sarah_palin_2012
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_101123398
quote:

[..]

Ze leven nog in de illusie dat ze ooit zelf tot de superrijken gaan behoren, en als ze nu voor meer belastingen zijn zouden ze zichzelf in de voet schieten!
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_101123485
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

een land krijgt nu eenmaal de politici die het verdient, dus ik zou zeggen Palin, grijp je kans, die kàn eigenlijk niet verliezen en moet wel winnen, zij is immers juist die presidente die amerika verdient en het beste bij amerika past :)
Zou ik ook zeggen maar dat zie ik liever toch niet gebeuren.
quote:
9s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:41 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Ze leven nog in de illusie dat ze ooit zelf tot de superrijken gaan behoren, en als ze nu voor meer belastingen zijn zouden ze zichzelf in de voet schieten!
Het is ook niet dat het land veel van die extra belasting gaat profiteren. Het meeste zal gaan naar het afbetalen van schuld en het financieren van de strijdkrachten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101123751
quote:

[..]

Dat is het niet alleen. Ongeschoolde mensen zijn vaak niet dom in de zin dat ze makkelijk te manipuleren zijn, ze zijn vaak kortzichtig. Hun gebrek aan aangeleerd abstract vermogen vertaalt zich in een korte-termijn visie. Wanneer deze lieden verblijven in een maatschappij waar ellebogenwerk, wantrouwen en elkaar naaien tot groter goed zijn verheven, dan is het logisch dat ze bang en afkerig zijn tegen grote maatschappelijke veranderingen. Per slot van rekening hebben deze mensen niet veel vet op de botten, wat ze erg kwetsbaar maakt voor als veranderingen met kinderziektes gepaard gaan. Daar komt nog eens de angst bij dat de buurman wel eens meer zou kunnen profiteren van veranderingen dan jijzelf. Dat alles bij elkaar maakt ze vatbaar voor worst case forecasting: belast de superrijken niet want dan zouden ze weg kunnen gaan en werkgelegenheid verloren gaan (terwijl de toegenomen afhankelijkheid van superrijken natuurlijk onderdeel van het probleem is maar daar hebben de armen, terecht, geen boodschap aan, die willen werk).

Dat zag je ook toen ze zich keerden tegen het algemeen kiesrecht. Natuurlijk waren ze makkelijk te manipuleren door de Katholieke Kerk en werd ze een vette worst voorgehouden (maar dan nu niet in de vorm van rijkdom maar in de vorm van het hiernamaals) maar net zo belangrijk was dat deze kwetsbare groep mensen logischerwijs bang waren voor wat verandering in de maatschappelijke verhoudingen hen zou brengen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Klopkoek op 24-08-2011 12:58:08 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_101124512
quote:

[..]

En dat weet jij zo goed omdat je zelf arm bent, of dat je vaak in de VS bent geweest?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_101124641
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

En dat weet jij zo goed omdat je zelf arm bent, of dat je vaak in de VS bent geweest?
Feit blijft dat de superrijken het voor elkaar hebben gekregen om delen van de midden- en onderklasse voor de superrijken goed beleid te laten propageren. Doorgaans is dat beleid voor de midden- en onderklasse zelf niet echt fantastisch.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101124790
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is het niet alleen. Ongeschoolde mensen zijn vaak niet dom in de zin dat ze makkelijk te manipuleren zijn, ze zijn vaak kortzichtig. Hun gebrek aan aangeleerd abstract vermogen vertaalt zich in een korte-termijn visie. Wanneer deze lieden verblijven in een maatschappij waar ellebogenwerk, wantrouwen en elkaar naaien tot groter goed zijn verheven, dan is het logisch dat ze bang en afkerig zijn tegen grote maatschappelijke veranderingen. Per slot van rekening hebben deze mensen niet veel vet op de botten, wat ze erg kwetsbaar maakt voor als veranderingen met kinderziektes gepaard gaan. Daar komt nog eens de angst bij dat de buurman wel eens meer zou kunnen profiteren van veranderingen dan jijzelf. Dat alles bij elkaar maakt ze vatbaar voor worst case forecasting: belast de superrijken niet want dan zouden ze weg kunnen gaan en werkgelegenheid verloren gaan (terwijl de toegenomen afhankelijkheid van superrijken natuurlijk onderdeel van het probleem is maar daar hebben de armen, terecht, geen boodschap aan, die willen werk).
Ah, op die toer. Of zoals Obama het verwoordde: "They cling to their guns and religion". Die arme domme mensen. Ze snappen niet hoe goed Obama het met hen voor heeft, en dat hij alles beter zal maken.

How did that work out for you?

>9% werkeloosheid en een begrotingstekort zo hoog dat voor iedere dollar die wordt uitgegeven, 40 cent geleend moeten worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_101125011
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:14 schreef waht het volgende:

[..]

Feit blijft dat de superrijken het voor elkaar hebben gekregen om delen van de midden- en onderklasse voor de superrijken goed beleid te laten propageren. Doorgaans is dat beleid voor de midden- en onderklasse zelf niet echt fantastisch.
De Amerikaanse onderklasse betaalt mede door de tax cuts for the rich van Obama geen belasting, en ook een groot deel van de middenklasse betaalt geen belasting. Ik zit zelf op zo'n 20% federal income tax. Dat beleid zou ik dus niet meteen als "niet echt fantastisch" neerzetten.

Het grootste deel van de belastingen wordt nog steeds door de rijkste 10% van de Amerikanen betaald.
pi_101125075
quote:

[..]

Ik las in The Economist wel een aardig artikel over onderzoeken naar de redenen dat mensen met lage inkomens om tegen nivellering te stemmen. Met name de groep die mensen net iets meer dan het minimum verdienden wilden liever voorkomen dat zij tot de minima kwamen te behoren, dan dat er genivelleerd werd. Het was dus niet zozeer de illusie van de Amerikaanse droom, maar meer de angst om tot de losers te behoren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_101125351
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De Amerikaanse onderklasse betaalt mede door de tax cuts for the rich van Obama geen belasting, en ook een groot deel van de middenklasse betaalt geen belasting. Ik zit zelf op zo'n 20% federal income tax. Dat beleid zou ik dus niet meteen als "niet echt fantastisch" neerzetten.

Het grootste deel van de belastingen wordt nog steeds door de rijkste 10% van de Amerikanen betaald.
Doet er niks aan af dat het simpelweg te weinig is, vooral aangezien de rijkste 10% weinig uit inkomen haalt en vooral uit capital gains.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:38:48 #187
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101125538
De middenklasse in Amerika betaalt gemiddeld 33% en de rijke 10% betalen gemiddeld 17%.
Een ding vind ik altijd frappant dat in elk kapitalistisch land altijd de 10% rijke de meeste belasting betaalt. Bullshit.
Cijfertjes die de wereld in zijn geholpen om elkaar te beschermen, het gros van de belastingen komt gewoon bij de modalen en daarboven vandaan.
pi_101125581
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:38 schreef betyar het volgende:
De middenklasse in Amerika betaalt gemiddeld 33% en de rijke 10% betalen gemiddeld 17%.
Dat is een fabeltje.
pi_101125658
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik las in The Economist wel een aardig artikel over onderzoeken naar de redenen dat mensen met lage inkomens om tegen nivellering te stemmen. Met name de groep die mensen net iets meer dan het minimum verdienden wilden liever voorkomen dat zij tot de minima kwamen te behoren, dan dat er genivelleerd werd. Het was dus niet zozeer de illusie van de Amerikaanse droom, maar meer de angst om tot de losers te behoren.
Hoe heette dat artikel?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_101125686
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:38 schreef betyar het volgende:
Een ding vind ik altijd frappant dat in elk kapitalistisch land altijd de 10% rijke de meeste belasting betaalt. Bullshit.
Cijfertjes die de wereld in zijn geholpen om elkaar te beschermen, het gros van de belastingen komt gewoon bij de modalen en daarboven vandaan.
Daar heb je een punt: die cijfers zijn vaak niet betrouwbaar
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:42:41 #191
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101125704
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is een fabeltje.
Dat 10 procent gezwam is een fabeltje.
pi_101125730
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe heette dat artikel?
Geen idee, stond in de Economist van een week of twee geleden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_101125745
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ah, op die toer. Of zoals Obama het verwoordde: "They cling to their guns and religion". Die arme domme mensen. Ze snappen niet hoe goed Obama het met hen voor heeft, en dat hij alles beter zal maken.

How did that work out for you?

>9% werkeloosheid en een begrotingstekort zo hoog dat voor iedere dollar die wordt uitgegeven, 40 cent geleend moeten worden.
Ik heb niks over Obama gezegd. Daar laat ik het maar bij. Deze manipulatieve onzin verdient geen verdere repliek.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_101125781
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat 10 procent gezwam is een fabeltje.
Eerst roof je de hele planeet leeg en belazer je de kluit, vervolgens miepen dat je wel 40% van de totale inkomsten betaalt :')
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_101125823
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:34 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Doet er niks aan af dat het simpelweg te weinig is, vooral aangezien de rijkste 10% weinig uit inkomen haalt en vooral uit capital gains.
En dan? Betalen ze geen belasting over die capital gains?

Ik investeer zelf in aandelen, en je moet wel verdomd sterk in je schoenen staan om je aandelen langer dan een jaar vast te houden. Als je dat lukt, dan betaal je 15% belasting over die capital gains, maar anders betalen die snode rijkaards gewoon 35%, net als alle andere Amerikanen.

Of wilde je dat niet? Jij bent er toch niet zoeen die voor roofkapitalisme is? Voor het snel kopen en verkopen van aandelen?
pi_101125871
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb niks over Obama gezegd. Daar laat ik het maar bij. Deze manipulatieve onzin verdient geen verdere repliek.
Je zeg idd niets over Obama, maar wat je over de armen in de VS zegt, komt dicht in de buurt van wat Obama over die armen gezegd heeft.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:47:13 #197
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101125875
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Eerst roof je de hele planeet leeg en belazer je de kluit, vervolgens miepen dat je wel 40% van de totale inkomsten betaalt :')
Het ergste is dat ze dat dus helemaal niet doen.
pi_101125927
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:47 schreef betyar het volgende:

[..]

Het ergste is dat ze dat dus helemaal niet doen.
Zeg het eens, hoe groot is het percentage van de Amerikaanse belastingen dat door de rijkste 10% van de Amerikanen wordt opgebracht?
pi_101125954
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je zeg idd niets over Obama, maar wat je over de armen in de VS zegt, komt dicht in de buurt van wat Obama over die armen gezegd heeft.
Ik zei ook niks over guns and religion.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_101126162
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Geen idee, stond in de Economist van een week of twee geleden.
gevonden
http://www.economist.com/node/21525851

Sluit aan op wat (nu gaat Lyrebird vlekken krijgen en daarom noem ik de naam) Barbara Ehrenreich 20 jaar geleden al schreef in 'Fear for Falling'.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')