abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153521024
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:14 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Weinig consequent en betrouwbaar dus.
Een stuk ambitieuzer dan zijn vader en derhalve ook een stuk minder rigide libertarisch de laatste tijd. Lijkt me nog steeds niet echt iemand die kans maakt, maar meer dan zijn vader in ieder geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_153521050
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:14 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Weinig consequent en betrouwbaar dus.
Is het werkelijk zo raar dat als je meer ervaring met bepaalde zaken krijgt, je je standpunten iets aanpast? Het is niet zo dat hij z'n meningen opeens totaal heeft veranderd. Hij is gewoon een stuk praktischer en realistischer geworden.
Als je terugkijkt naar z'n speeches uit z'n senaatscampagne, en uit de tijd dat hij pas net in de senaat zat, zul je zien dat z'n standpunten toendertijd allemaal bijna puur op ideologie gebaseerd waren. Nu heeft hij ervaring met hoe Washington precies werkt, en weet wat er wel en niet mogelijk is.
  zondag 14 juni 2015 @ 15:53:56 #278
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_153521687
Jeb z'n campagnelogo vermijdt de naam Bush:

Verder is het natuurlijk buitengewoon treurig dat een Clinton/Bush matchup een serieuze mogelijkheid is. Als dat 'm wordt, dan zou dat betekenen dat de VS tussen 1988 en 2020 slechts 8 jaar een president heeft gehad die geen Bush of Clinton was.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_153521806
Aardig stukje uit the economist over de spagaat waarin de republikeinse kandidaten zich in bevinden op het gebied van traditionele christelijke opvattingen:
http://www.economist.com/(...)nd-american-religion
pi_153524578
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 11:31 schreef Terecht het volgende:

[..]

Reagan was bijna 74 toen hij zijn tweede termijn aanging, en toen was hij al aardig seniel aan het worden. Sanders zit natuurlijk in de race om het Democratische veld naar links te bewegen, en dat lijkt vooralsnog aardig te lukken. Ik zie je regelmatig over O'Malley posten, ben je gecharmeerd van hem? Ik ken hem totaal niet.
Ik heb zo'n raar voorgevoel dat die O'Malley nog gaat verrassen. Vraag me niet waarom, maar ik heb de hele tijd het idee dat ik naar een toekomstig president zit te kijken. Misschien nog niet nu, maar in 2020. Het zou me ook niks verbazen als hij straks vice-premier wordt of een prominente ministerspost krijgt. Moeten de Democraten eerst wel even de verkiezingen winnen.

O'Malley heeft in mijn optiek zowel het juiste charisma, de geschikte leeftijd als - en dat is natuurlijk het belangrijkste - de juiste ideeën. Ik heb de speeches van O'Malley en Clinton allebei volledig bekeken en het valt me op hoeveel Clinton inmiddels nazegt van wat O'Malley ook al zei.

Overigens zie ik in de head-to-head-peilingen (Clinton vs. Bush, Clinton vs. Walker, etc.) Clinton langzamerhand terrein verliezen. Ik maak me toch zorgen over haar leeftijd en nog meer over het feit dat ze een oude rot in het vak is. Ze zal alles doen om energiek, vlot en sympathiek over te komen, maar vindt de gemiddelde Amerikaan dat geloofwaardig?

Ik weet het niet.... en ik ben benieuwd of er de komende 6-7 maanden (voordat de eerste primaries zich aandienen) nog het nodige verandert.
pi_153524616
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 11:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je dit zo leest, dan vraag je je sowieso af hoe een republikeinse kandidaat kans gaat maken. Ook op het gebied van bijvoorbeeld het homohuwelijk hebben ze de publieke opinie niet bepaald aan hun zijde.
Het is sowieso te bizar voor woorden dat same sex marriage bij elke verkiezingen weer tot een prominent thema wordt verklaard. Heb je nou werkelijk niks belangrijkers te bespreken? Onvoorstelbaar. Kijk naar de economie, de werkloosheid, de inkomensverdeling, de gezondheidszorg, het onderwijs, de klimaatverandering, de dreiging van terrorisme, noem maar op. Allemaal zo onnoemelijk veel belangrijker dan domme religieuze stokpaardjes, zoals homo's dwarszitten. Get a life.
pi_153524691
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:35 schreef MakkieR het volgende:
Wat ik eigenlijk best wel jammer vind is dat de Kennedy Dynastie niet een kandidaat heeft. Eigenlijk ben ik wel een beetje uitgekeken op de Clinton familie en de nare herinneringen van de Bush familie blijven mij nog lang bij. Zou een Kennedy niet een goed alternatief zijn voor de democraten in plaats van een Clinton.
Er duikt er t.z.t. vast wel weer eentje op. De volgende generatie Bush wordt ook al klaargestoomd. De zoon van Jeb, die voor het gemak ook George heet, is nu al politiek actief. George P. Bush is 39 jaar.

pi_153566828
De dag die je wist dat ging komen: Jeb Bush elfde presidentskandidaat Republikeinen
  dinsdag 16 juni 2015 @ 11:43:13 #284
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_153577883
Straks misschien Trump
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_153578001
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 17:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er duikt er t.z.t. vast wel weer eentje op. De volgende generatie Bush wordt ook al klaargestoomd. De zoon van Jeb, die voor het gemak ook George heet, is nu al politiek actief. George P. Bush is 39 jaar.

[ afbeelding ]
Als Jeb het niet wordt, kunnen ze over 4 of 8 jaar samen een gooi doen naar het kandidaatschap... Zie ze ervoor aan.
I´m back.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 13:10:50 #286
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_153580461
2028: George P. Bush VS chelsea clinton

Bush wint :)

Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_153580951
Die George P. Bush is wel een beetje het type mooiboy. Heeft z'n looks zeker niet tegen. Chelsea trouwens ook niet, maar ik vraag me af of ze een politieke carrière ambieert.

In principe zou George P. Bush best al eerder dan in 2028 kandidaat kunnen zijn, trouwens. Hij is nu 39, dus in 2016 is hij 40, in 2024 is hij al 48.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:10:22 #288
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_153586795
Prachtige stand-up comedy nu op: http://www.nbcnews.com/wa(...)ncement-322526275957
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_153587112
Don Trump (net worth 8 billion) doet nu ook mee, "our country is in trouble", zegt-ie. Ja, nu wel. :').

BBCBreaking twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 17:28:52 "We need a truly great leader" - Donald Trump launches his US presidential campaign http://t.co/P75N9GyBWx http://t.co/k1ddsZJ8zA reageer retweet
I´m back.
pi_153587340
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:43 schreef martijnde3de het volgende:
Straks misschien Trump

:') Die zelf ingenomen rechtse kwal? Gaat' m geheid niet worden.

Zal wel weer afhaken op een bepaalt moment tijdens de campaign met een drogreden. Bedient zich alleen maar van one-liners om aandacht te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2015 17:39:38 ]
pi_153587478
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:38 schreef Iwanius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:') Die zelf ingenomen rechtse kwal? Gaat' m geheid niet worden.

Zal wel weer afhaken op een bepaalt moment tijdens de campaign met een drogreden. Bedient zich alleen maar van one-liners om aandacht te krijgen.
Je kan sws al een heel rijtje afstrepen bij de republikeinen.
Cruz, Carson, Fiorina (worst CEO ever), Huckabee, Pataki (die viel vorige keer enorm door de mand), Santorum, Christie (vandaag bleek krant uit zijn eigen staat te voorspellen dat-ie wel eens de derde wereldoorlog zou kunnen veroorzaken als hij president werd)...
Denk dat sws Jeb de meeste kans heeft om de kandidatuur in de wacht te slepen.

Lees net dat onze zelfverklaarde "selfmade man" Trump al een miljoentje van zijn vader had geërfd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 16-06-2015 18:05:35 ]
I´m back.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 17:49:06 #292
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_153587536
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 13:10 schreef martijnde3de het volgende:
2028: George P. Bush VS chelsea clinton

Bush wint :)

[ afbeelding ]
Gewoon de één president en de ander vice-president. Voor de eenheid van het land oid.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_153588770
Er zijn eigenlijk maar drie kandidaten die je echt in de gaten hoeft te houden bij de Republikeinen: Walker, Rubio en Bush. De rest is bij voorbaat al kansloos en beseft dat zelf waarschijnlijk ook wel. Deze drie zijn de enige die binnen de partij een brede coalitie kunnen smeden.
pi_153590253
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:53 schreef Niox het volgende:
Jeb z'n campagnelogo vermijdt de naam Bush:

[ afbeelding ]

Verder is het natuurlijk buitengewoon treurig dat een Clinton/Bush matchup een serieuze mogelijkheid is. Als dat 'm wordt, dan zou dat betekenen dat de VS tussen 1988 en 2020 slechts 8 jaar een president heeft gehad die geen Bush of Clinton was.
Vaak gehoord dat het een "slimmere Bush" is.

Nou ik heb wat interviews met hem gekeken en het is bijna net zo een aap als George W Bush.

Zo vroeg een interviewer aan hem of hij afvies vraagt aan zijn broer. Dat doet hij op het terrein van buitenlands beleid. Really? Als er één terrein is waar George Bush gefaald heeft is het wel buitenlands beleid.
pi_153590364
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:20 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Vaak gehoord dat het een "slimmere Bush" is.

Nou ik heb wat interviews met hem gekeken en het is bijna net zo een aap als George W Bush.

Zo vroeg een interviewer aan hem of hij afvies vraagt aan zijn broer. Dat doet hij op het terrein van buitenlands beleid. Really? Als er één terrein is waar George Bush gefaald heeft is het wel buitenlands beleid.
Wellicht vraagt hij dat om vervolgens exact het tegenovergestelde te doen. :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 juni 2015 @ 19:23:59 #296
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_153590405
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 18:37 schreef Gambetta het volgende:
Er zijn eigenlijk maar drie kandidaten die je echt in de gaten hoeft te houden bij de Republikeinen: Walker, Rubio en Bush. De rest is bij voorbaat al kansloos en beseft dat zelf waarschijnlijk ook wel. Deze drie zijn de enige die binnen de partij een brede coalitie kunnen smeden.
waarbij ik Rubio nog wel als runningmate zie eventueel. Dat zie ik in Bush weer niet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_153590728
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

waarbij ik Rubio nog wel als runningmate zie eventueel. Dat zie ik in Bush weer niet
Gisteren werd bij nieuwsuur gesteld dat het eigenlijk Bush of Rubio moest worden vanwege Florida en de 'latino vote'. Dat was wellicht wat kort door de bocht, maar het pijnpunt van de republikeinen is de laatste jaren natuurlijk wel dat ze het in elke demografische subgroep met uitzondering van de blanke man vrij hard afleggen tegen de democraten.
Dat is wel waar de kentering moet plaatsvinden als ze een serieuze gooi naar het presidentschap willen doen.
pi_153591299
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Klopt, ik las zelfs al wat speculatie over een Walker/Rubio ticket. Dat zou inderdaad wel redelijk complementair zijn. Heeft Walker zelf ook al naar gehint.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:47:05 #299
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_153593102
Als je puur naar economische standpunten kijkt is Amerika rechtser dan Nederland. Maar de vergelijking dat Obama rechtser is dan de VVD slaat nergens op.

Korte en versimpelde uitleg:

Economisch:

• De gemiddelde democraat kan je vergelijken met D66(Hillary Clinton, Barack Obama, en John Kerry)
• De Linkse democraat kan je vergelijken met de PvdA(Bernie sanders en Elizabeth Warren ).
• De gemiddelde republikein kan je vergelijken met de VVD(Chris Christie, Jeb Bush en Mitt Romney)
• De Rechtse republikein kan je vergelijken met VNL(Scott Walker, Rand Paul en Ted cruz).

Sociale issues:

• De democraten zijn bijna allemaal zoals D66
• De sociaal-gematigden republikeinen kan je vergelijken met het CDA(Chris christie en Jon Huntsman)
• De modale republikeinen kan je vergelijken met de Christenunie (Jeb Bush, Mitt Romney en Scott Walker),
• De uiterst conservatieve republikeinen kan je vergelijken met de SGP( Rick Santorum, Ted Cruz en Mike Huckebee).
pi_153602084
En toch vertrouw ik Huckebee meer dan Romney.. die Huckabee heeft iets erg sympatieks

Gaat Christie nog meedoen?

Als John Casisch ? mee gaat doen word ie president denk ik, dat is een linkse republikein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')